DMZ op Home Routers is IMHO anders, want :
- Alle poorten zijn geforward naar 1 LAN IP adres in feite.
- Maar ondertussen kunnen de andere LAN Clients gewoon gebruik maken van de verbinding!
- En volgens mij kan je ook nog steeds aparte poorten naar aparte LAN Clients forwarden...
Dus ik zou het niet echt 1:1 NAT willen noemen, maar gewoon een "Consumer Level NAT Router zooitje"

xbeam schreef op zondag 11 juli 2021 @ 05:48:
Wat @
nero355 al zegt. Hairpin is geen oplossing maar een workaround.
Beter los dit in je dns op en laat je jou domein inter naar je local Andres van je verwijzen.
code:
1
| set service dns forwarding options address=/domain.com/192.168.1.10 |
Iets van DNSmasq en dan eventueel i.c.m. een (Reverse) Proxy of zo is inderdaad veel netter!
De eerste ken ik ondertussen redelijk goed en de laatste zeer beperkt dus met problemen over de eerste kan ik @
Freekers wel eventueel helpen!

Freekers schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:14:
Helaas kan ik niet mijn gehele domein naar intern verwijzen. Sommige subdomein entries zijn extern gehost.
Degene die lokaal zijn gehost hebben een CNAME record naar 'nas.mijndomein.nl', wat weer naar mijn WAN ip wijst.
Bijvoorbeeld 'domoticz.mijndomein.nl' heeft een CNAME records naar 'nas.mijndomein.nl'. Idee erachter is dat als mijn WAN IP wijzigt (voordat ik een static IP had), ik slechts het record 'nas.mijndomein.nl' hoefde aan te passen, de rest volgt dan.
Ik draai lokaal een DNS server (Adguard, de tegenhanger van Pi-hole). Hierin kun je ook DNS rewrites specificeren. Voordat ik de ERX ertussen zette had ik een rewrite van 'nas.mijndomein.nl' naar het lokale IP adres van mijn NAS. Dat werkte prima. Echter nadat ik de ERX er tussen heb gezet, werkt dit niet meer voor alle CNAME records en moet ik voor elk subdomein nog een aparte rewrite opnemen. Ik begrijp niet waarom dit niet meer werkt met de ERX ertussen...

Dat is wel vaag, maar effe voor de goede orde :
- Je hebt waarschijnlijk iets van een dyndns.com achtige dienst draaien om je IP weg te schrijven naar een nas.dyndns.com achtig adres neem ik aan

- Vervolgens een CNAME nas.mijndomein.nl die naar nas.dyndns.com wijst ??
- En domoticz.mijndomein.nl wijst ook weer naar nas.mijndomein.nl terwijl domoticz alleen intern draait ?!
- Wat versta je onder een DNS Rewrite

Rewrite rules ken ik alleen van Apache namelijk en niet als een DNS gerelateerd iets...

sypie schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:01:
@
Will_M Wat ik gedaan heb om het stuque te krijgen? Geen flauw idee. Ik kijk niet zo heel vaak via de website, doorgaans gewoon via de app of via de webui van de controller. Binnen mijn eigen netwerk kan ik de boel prima beheren en instellen. Van buitenaf zou dat ook zo moeten gaan, alleen nu niet meer of nu even niet.
Is dat niet dit verhaal :
HKLM_ in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
[
Voor 9% gewijzigd door
nero355 op 11-07-2021 15:09
]