• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:57
Hier vanochtend redelijk vroeg voor mijn doen (08:00) opgestaan voor een verkennende wandeling (4km), maar dat viel zo mee: goede grip op verse sneeuw en niet te koud, vanmiddag nog een stukje (6,5km) naar en in het bos gerend. Was eigenlijk best druk, maar heb zoveel mogelijk door de diepe/verse sneeuw gerend. Wel m’n lage wandelschoenen (met flink profiel) aangetrokken ipv mn NB Vongo’s en een rustig tempo’tje.

Strava: https://strava.app.link/fh3fyr4uGdb

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:38

m-vw

Dus?

Wilde vandaag eigenlijk wel gaan lopen, maar na een gewone wandeling met flink wat wind toch maar besloten om het niet te doen.

Heb geen streak in leven te houden, anders was ik wellicht voor een kleine ronde gegaan.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Wat voor kleding hebben jullie aan met deze temperaturen?

Hier in Limburg geen sneeuw, maar wel onder 0 graden ;-)

Normaal heb ik een ondershirt van craft met lange mouwen, een t-shirt erover en dan nog een katoenen vest.

Ik dacht miss een regenjack maar daar zweet ik me kapot in?

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:59
Tinusvolkel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:58:
[...]
Mooi dat je hier mee leest, verder had ik al wat research naar jou gedaan :P
PS ben eigenlijk wel benieuwd waarom je hem hebt weg gedaan?
Omdat ik een eigenwijze drol ben.
Ik heb voorheen ook de v2 gehad en heb dus super veel data verzameld.
Als je dan vervolgens bij elke wedstrijd loopt op tempo ipv power 8)7

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:36:
[...]
Had qua kleding niks speciaals gedaan eigenlijk alleen een muts op gezet en simpele Decathlon handschoentjes aan. De muts op een wind mee stuk zelfs nog even af gedaan omdat ik het te warm kreeg.
Ik werd vandaag wel vreemder aangekeken door andere wandelaars dan normaal.
Ik begrijp hieruit dat ze je normaal ook altijd vreemd aankijken? :P
DaYwaLkUr schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:16:

Normaal heb ik een ondershirt van craft met lange mouwen, een t-shirt erover en dan nog een katoenen vest.

In mijn geval compressiesokken, een thermobroek met daarover een wintertight, een thermoshirt met daarover een fleeceshirt en daaroverheen nog weer een regenjack. En verder een buff om mijn nek, hardloophandschoenen en een hardloopmuts. Dat was bij een gevoelstemp van -15c, vanochtend rond een uurtje of 7.

Dat fleeceshirt had ik achteraf gezien liever vervangen voor een normale longsleeve. Het regenjack had ik aangetrokken omdat ik die lekkerder vind zitten dan mijn windjack en dat liep vanochtend prima. Verder is het allemaal erg persoonlijk en op dagen met harde wind zoals vandaag hangt het er erg vanaf of je alleen maar in de stad rondloopt of bijv. ook stukjes open vlakte meepakt, daar heeft de wind veel meer invloed op je gevoelstemperatuur. En daarnaast speelt de trainingsintensiteit natuurlijk ook een rol. Dus gewoon proberen wat je zelf prettig vind. Goed uitgangspunt zijn lijstjes zoals deze.

In elk geval werken met laagjes en accessoires want die kun je makkelijk uittrekken als je het toch te warm hebt.

[ Voor 62% gewijzigd door BastiaanN op 07-02-2021 17:59 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:49
BastiaanN schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Ik begrijp hieruit dat ze je normaal ook altijd vreemd aankijken? :P
Zeker, als ik in kort kort loop met een paar graden boven nul

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
(jarig!)
Ik ben na 3km weer naar huis gelopen. Te veel wind hier (gevaarlijk in t bos) en de heuveltjes waar ik m’n heuvelintervallen wou doen waren meer een soort ijsbaan... dus voor het eerst dit jaar maar weer eens op de loopband gestaan. Dat ga ik morgen met -11 ook maar doen denk ik...

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier was het prima te doen, heerlijk rondje in de verse sneeuw op de ruiterpaden gedaan. Drie laagjes, niet koud gehad. Het enige nadeel was de wind en de ijspegels die daarmee op je oogkassen werden afgevuurd...

En oh ja, baard totaal bevroren ;)

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:22
Normaal met winterweer twee laagjes, met regen/sneeuw kan er een nylon windstopper bijkomen. Vandaag vanwege de snijdend koude wind ook een thermo shirt aangedaan. Nu ook een muts over m'n hoofdband gedaan. Handen is een ander dingetje, met m'n Raynaud vingers begin ik wel vaker met warme wanten.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58

vhal

ಠ_ಠ

Toch viel het mij op dat er veel lopers zijn die zonder zonnebril lopen, het lijkt mij ook een stuk comfortabeler als je tegen de wind in loopt en geen lading stuifsneeuw in je ogen krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 07-02-2021 17:56 ]

Strava

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een bekende van mij heeft vandaag 20km gelopen, dat moet ik morgen even inhalen :P.
Alhoewel vanaf dinsdag wordt het mooier weer , wel koud maar niet bewolkt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
vhal schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:54:
Toch viel het mij op dat er veel lopers zijn die zonder zonnebril lopen, het lijkt mij ook een stuk comfortabeler als je tegen de wind in loopt en geen lading stuifsneeuw in je ogen krijgt.
Alleen jammer dat die zonnebril meteen besloeg door de buff over mijn neus.
Een clubgenoot van de survival is alleen met korte broek gaan lopen vandaag. Halverwege ook nog even het water in gegaan tot de nek.
Helemaal gek _/-\o_

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:21
Ja nog over betwijfeld, want draag ook lenzen. Het hier eerder genoemde beslaan van glazen verhaal heeft mij doen besluiten het zonder te doen. Wat uiteindelijk ook prima ging.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
Ging prima zonder zonnebril, zonder muts ook trouwens. Ben gelukkig (nog?) gezegend met genoeg haar op m'n hoofd.
Had wel allemaal ijs in de baard bij thuiskomst en dat heb ik 's middags nog een keer overgedaan toen de kinderen wilden sleeën. Toen vond ik het door het vele stilstaan wel een stuk frisser trouwens.

• Rudedadude
  • Laatst online: 17:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik had vandaag een plexiglas sportbril op (verwisselbare glazen) omdat m'n Julbo's veel te donker worden met alle reflecties in de sneeuw. Dat was wel prettig, zeker op de open stukken met veel wind tegen. 's ochtends op m'n mudrunschoenen en 's middags op crosscountry schoenen met 6mm spikes gelopen. Dat ging op de ijzige stukken erg goed, echt prima grip. Schoenen hebben zelf alleen een issuetje, maar volgens mij heb ik eindelijk op de juist plekken nu de schaar erin gezet om te voorkomen dat ze dwars door dikke sokken m'n voeten ontvellen.

Ik ben wel benieuwd hoe de wegen er de komende week uitzien. Vandaag was leuk en nieuw, maar als op het een week glibberig blijft gaat het denk ik vervelen. Er blijft natuurlijk minder verkeer op alle wegen dan gebruikelijk.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• GSX-MAN
  • Laatst online: 15-01 16:03

GSX-MAN

de/het/een

Decathlon longsleeve semi-thermo, Nike standaard hardloopshirt er overheen. Wiggle tights als broek, Decathlon sokken in de Salomons. Geen handschoenen, geen muts. Ging voor 10 kilometer vanmorgen prima.

Slecht idee... Hoe laat?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:27

Mystikal

It never hurts to help!

Afgelopen 7 dagen mezelf uitgedaagd om elke dag te lopen. Volbracht zonder blessures al merk je dan goed dat je lichaam geen/minder rust krijgt.

Uiteindelijk 55km gelopen. Nu een paar daagjes rust en dan ga ik weer lekker lopen.

Basement Bios ---- Exo-S

• BastiaanN
  • Niet online
Rudedadude schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:45:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de wegen er de komende week uitzien. Vandaag was leuk en nieuw, maar als op het een week glibberig blijft gaat het denk ik vervelen. Er blijft natuurlijk minder verkeer op alle wegen dan gebruikelijk.
Na morgen geen neerslag meer volgens de verwachtingen, dus ergens zal het strooizout er toch wel een keer voor zorgen dat het weer redelijk begaanbaar is lijkt me. Mits je ergens loopt waar ze strooien...

Gemeente hier heeft een mooie strooikaart online staan. Dus wordt waarschijnlijk gewoon een gevalletje fietspaden lopen, al doe ik dat meestal toch al :P

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:53
Nou, mijn duit in het zakje met betrekking tot de Winterspelen van 7/2/2021 8)

Ik had pas in de loop van de ochtend tijd om op pad te gaan, maar aangezien het qua temperatuur en neerslag niet veel scheelde ten opzichte van de ochtend heb ik denk ik weinig gemist. Alleen waren de meeste paden in het bos al een keer betreden en was het echt zoeken naar plekken om een 'first track' te leggen.
Veel wandelaars in het bos, maar bijna geen hardloper tegengekomen.
Wel op weg naar 't bos, en op de terugweg, auto's die zich hadden vastgereden in sneeuwduinen 8)7
Met een dik thermoshirt, een wintertop en m'n Salomon windjasje was het prima te doen in de snijdende wind.
Buff om m'n nek hield de kou buiten en m'n waterdichte sokken waren heerlijk, zelfs als m'n voeten verdwenen in de hopen stuifsneeuw bleven ze warm en droog.
Echt genoten van het weer, een goed alternatief voor de Asselronde (als was het bij lange na niet de afstand of de snelheid....)
Strava

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren besloten om niet te gaan lopen en achteraf maar blij ook. Heb een hekel aan kou, daar heb je nu dus genoeg van :P. Daarnaast heb ik eigenlijk geen schoenen die geschikt zijn voor deze omstandigheden. De enige schoen die in de buurt komt van trail is Nike Pegasus 37, voor de rest zijn het allemaal schoenen die meer in de categorie race vallen. En voor de mensen die de Pegasus 37 kennen is het al vrij duidelijk dat dit dus absoluut geen trailschoen is :P
En aangezien de meeste al slijtage beginnen te vertonen en op een nat wegdek al merk dat de grip langzaam kwijt aan raken is, lijkt het me niet verstandig om hiermee door de sneeuw & ijs te gaan lopen.

Plus ben 2 jaar geleden tijdens een langzame duurloop al eens onderuit gegaan met als resultaat hechting in de kin en een paar gekneusde ribben. Dit laatste heb ik nog maanden plezier van gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 08-02-2021 11:21 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:56
Calitomnication schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:51:
Gisteren besloten om niet te gaan lopen en achteraf maar blij ook. Heb een hekel aan kou, daar heb je nu dus genoeg van :P. Daarnaast heb ik eigenlijk geen schoenen die geschikt zijn voor deze omstandigheden. De enige schoen die in de buurt komt van trail is Nike Pegasus 37, voor de rest zijn het allemaal schoenen die meer in de categorie race vallen. En voor de mensen die de Pegasus 37 kennen is het al vrij duidelijk dat dit dus absoluut geen trailschoen is :P
En aangezien de meeste al slijtage beginnen te vertonen en op een nat wegdek al merk dat de grip langzaam kwijt aan raken is, lijkt het me niet verstandig om hiermee door de sneeuw & ijs te gaan lopen.

Plus ben 2 jaar geleden tijdens een langzame duurloop al eens onderuit gegaan met als resultaat hechting in de kin en een paar gekneusde ribben. Dit laatste heb ik nog maanden plezier van gehad :)
Zo maak je het wel extra aantrekkelijk voor iedereen om erop uit te trekken. Zat er eigenlijk aan te denken om een rondje te gaan maken vanmiddag, met goed zicht, hopelijk zonder sneeuwval, op de fietspaden en wegen hier in de buurt die goed gestrooid en sneeuwvrij gehouden worden. Wel wat rustiger aan dan het normale tempo.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mvd1981 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Zo maak je het wel extra aantrekkelijk voor iedereen om erop uit te trekken. Zat er eigenlijk aan te denken om een rondje te gaan maken vanmiddag, met goed zicht, hopelijk zonder sneeuwval, op de fietspaden en wegen hier in de buurt die goed gestrooid en sneeuwvrij gehouden worden. Wel wat rustiger aan dan het normale tempo.
No worries, ik maak het voor iedereen extra aantrekkelijk om erop uit te trekken als er temperaturen van 30+ worden bereikt :P.

Kan me overigens heel goed voorstellen dat er mensen zijn die dit wel tof vinden om mee te lopen hoor. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat gemeente Venlo als policy heeft om de hoofdwegen sneeuwvrij te maken en de dorpen die iets verder weg liggen te "vergeten". Wij wonen op een heuvel en als ik nu naar buiten kijk hebben de meeste auto's toch wel moeite om boven te komen. Dus hardlopen is hier echt geen optie.

Plus in 2019 & 2020 ben ik in totaal 3x door mijn enkel gegaan, ribben gekneusd door te lopen op ijs. Mijn voornemen vooe 2021 is proberen om niet weer op mijn gezicht te gaan. Een niet onbelangrijk detail is dan ook nog eens dat mijn ogen vrij slecht zijn (en dat is nog een understatement). Dat maakt dat ik het verschil tussen weg & stoeprand, ijs en sneeuw gewoon niet zie. Dus iedere pas kan een misstap zijn, hier ga je geforceerder lopen en dat maakt het er ook niet relaxter op.

Dus, niet gaan lopen is dan een best verstandige keuze aangezien ik binnen de 1000mtr al gestrekt ga :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 08-02-2021 12:15 ]

tips voor New York

• InZane
Calitomnication schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:51:
Pff, het is me gisteren ook gelukt met mijn paartje Pegasus 37 waar al een kleine 500km opstaat. Ennuh ik woon op de Veluwe, dus sneeuw genoeg hier ;)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Las het net.
Els Vader is er niet meer, oud top sprintster.
Triest, zo jong overleden.
Teletekst bericht

In dit interview op 16 juli 2020, wat ik destijds hoorde, was ze al ziek, vertelde ze dat het op zich goed ging .
Ze was getrouwd met een andere top atleet, Haico Scharn die ook nog trainer van haar was en ook van Letitia Vriesde, Stella Jongmans, Yvonne van der Kolk en Léon Haan. Hij was oa ook nog clubtrainer van CIKO66, mijn zoon heeft nog een tijd onder hem getraind.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 08-02-2021 14:08 ]

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Het ging hier vrij lekker in Limburg met -5 (de eerste keer, met deze kou)
Muts, handschoenen, craft baselayer, loopshirt lange mouw en een jasje!

Geen tijden zoals jullie ;) 7km in 52:43 (Sinds kort begonnen en laatst een zweepslag? opgelopen, waardoor ik nu extra voorzichtig ben)

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-01 18:32
Ik sla maar even over denk ik. Wil graag gaan lopen, maar alle plekken waar ik normaal loop hier in utrecht zijn niet schoongemaakt. Met gladde loopschoentjes twijfel ik of dat een goed idee is. Wel zonde, want ben een beginnende hardloper die net lekker bezig was met 3x per week lopen om op te bouwen naar 10km. Kan het veel kwaad om een weekje niet te gaan voor mijn progressie?

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-01 09:30
Het wordt vanzelf beter gedurende de week @Johan Bogle, je hoeft waarschijnlijk daarom niet direct heel de week over te slaan. En mocht je dat wel doen is er natuurlijk geen man overboord, zo nu en dan wat extra rust is ook weleens goed. :)

Strava Garmin 265

• m-vw

m-vw

Dus?

Wel grappig. Tom Pidcock (wielrenner) heeft nogal hardgelopen op de 5km. Maar enkele seconden boven het ER.
Sporza Strava
Er wordt door diverse mensen, waaronder hijzelf, dus nu getwijfeld aan de tijd. Op Instagram heeft hij al belooft om het nog eens te doen. Ben benieuwd!

(Datum op Strava is vreemd, namelijk eind vorig jaar.)

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb gisteren ook 'gewoon' mijn 'lange' duurloop gedaan. Ik heb 10,5km gelopen en ik had me extra dik ingepakt omdat ik wist dat ik niet heel hard zou kunnen gaan en ik een hekel heb aan die koude wind. Kleding bestond uit een normale lange thight (benen blijven/worden altijd wel warm). Verder een thermo-shirt, gewoon shirt en mijn winddicht en water afstotende golf jas. Als afsluiter een muts en mijn buff die ik afhankelijke van de wind alleen om mijn nek had of ook over mijn oren (bij wind in de rug).

Al met al goed te doen. Geen moment koud gehad maar ook niet bloedheet. Warmte bleef goed hangen in mijn jas. De weg was behoorlijk goed begaanbaar. Af en toe een sneeuwduin maar dat was het ergste wat betreft sneeuw. Maar die continue windkracht 7 met vlagen tot 9 waren wel echt verraderlijk. Hierdoor was wel de sneeuw op veel plekken gewoon weg gewaaid :D

Strava: https://www.strava.com/activities/4749198886

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Op de grenst van zuid-oost groningen en noord-oost drenthe een prachtig winterlandschap om te lopen. In dit buitengebied zijn de paden en wegen nog lekker ondergesneeuwd, prima om te lopen dus!

Speedcrossjes aan, buffje over het hoofd, pet op, bril op en een rondje buffelen door de sneeuw (~10 cm).
9km in 55 minuten, op een normale dag loop ik een kilometer verder in dezelfde tijd :+
Wel enorm genoten en nu flink zware benen, goede krachttraining zo'n rondje sneeuw stampen!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-01 22:36
m-vw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:04:
Wel grappig. Tom Pidcock (wielrenner) heeft nogal hardgelopen op de 5km. Maar enkele seconden boven het ER.
Sporza Strava
Er wordt door diverse mensen, waaronder hijzelf, dus nu getwijfeld aan de tijd. Op Instagram heeft hij al belooft om het nog eens te doen. Ben benieuwd!

Ik vraag me vooral af wat er in godsnaam is gebeurd met zijn datafile om zulke rare zaken te produceren. Zijn activiteit begint al op 0,7km en eindigt op 8,3, terwijl er 9,35 als totaal gegeven wordt. Daarbij lijkt ie al 1222 uur onderweg voordat we dit stukje zien... En die 300m blokjes op 1:30 roepen ook wat vragen op :+

Hij zal best serieus hard kunnen lopen, maar dit lijkt me iets te positief ingeschat. Mooi dat hij zelf ook aangeeft dat ie het nog een keer gaat doen.

If you can see, look. If you can look, observe

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
m-vw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:04:
Sporza Strava

Wauw dat is wel heel snel. Stel dat zijn GPS iets afwijkt en dat het misschien 14 minuten geweest was, dan is het nog steeds super snel. Kan me ook wel voorstellen dat wielrenners sowieso wel goede lopers zijn. Zeker als ze ook talent hebben voor veldrijden en mountainbiken. Waarbij je bij veldrijden ook weleens stukken moet lopen.

Datum van strava komt inderdaad niet echt overeen met zijn instagram post. Maar de temperatuur bij zijn strava activiteit lijkt me niet bij de afgelopen tijd te kloppen. Dus datum is denk ik niet heel gek.

• m-vw

m-vw

Dus?

Roozzz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik vraag me vooral af wat er in godsnaam is gebeurd met zijn datafile om zulke rare zaken te produceren. Zijn activiteit begint al op 0,7km en eindigt op 8,3, terwijl er 9,35 als totaal gegeven wordt. Daarbij lijkt ie al 1222 uur onderweg voordat we dit stukje zien... En die 300m blokjes op 1:30 roepen ook wat vragen op :+

Hij zal best serieus hard kunnen lopen, maar dit lijkt me iets te positief ingeschat. Mooi dat hij zelf ook aangeeft dat ie het nog een keer gaat doen.
Als je de tekst op Sporza leest dan blijkt hij wel aanleg te hebben en er ook redelijk serieus mee bezig te zijn.

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-01 09:30
Er zitten stukken bij dat hij 1:20 minuut/km zou lopen, overduidelijk dat er iets niet goed gaat op GPS gebied. Hij zal ongetwijfeld snel zijn, maar niet zo snel.

Strava Garmin 265

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-01 22:36
m-vw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Als je de tekst op Sporza leest dan blijkt hij wel aanleg te hebben en er ook redelijk serieus mee bezig te zijn.
Tja, ik keek nu even op zijn instagram. Daar kan je ook al gewoon in zien dat het grafiekje ongeveer rond / net langzamer dan 3:00 ligt; daarbij matcht zijn tempo in mijn beleving niet met 2:40/km. Richting 15:00 is serieus snel. Maar niet bijna wereldschokkend wat de 13,5 wel zou zijn.

If you can see, look. If you can look, observe

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-01 20:01
Vandaag mijn RoadID's binnen gekregen, zien er erg netjes uit. Goed materiaal en bedrukking lijkt qua kwaliteit in orde.

Er zat ook een 10 dollar discount code bij, KQD4QK7HT7K2HW, met exp. date van 09/02/2021 (geen idee of US of EU datum notering). Laat even weten als je de code gebruikt hebt :-).

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

InZane schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Pff, het is me gisteren ook gelukt met mijn paartje Pegasus 37 waar al een kleine 500km opstaat. Ennuh ik woon op de Veluwe, dus sneeuw genoeg hier ;)
Van mij mag je, ik ga niet over ijs lopen met 't risico om onderuit te gaan ;). Dan lijkt ook wel een groot verschil tussen verse sneeuw of van die aangereden/aangetrapte ijsvlakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Calitomnication op 08-02-2021 15:31 ]

tips voor New York

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:23
Sneeuw is het probleem ook niet, ijs wel ;) Groot gelijk, als je niet "durft" (klinkt wat lullig, zo bedoel ik het niet) moet je het ook niet doen want dan ga je krampachtig lopen en dan ga je sowieso op je, ehm, (ijs)plaat. Ik heb vanochtend al sneeuwgeruimd en dat was genoeg zware activiteit voor vandaag. Ik kijk wel hoe het er morgen allemaal bij ligt, het lijkt hier nu eindelijk te stoppen met sneeuwen dus kan morgen ook nog sneeuwruimen. Ik denk dat het hier verder wel OK lopen is, even oppassen bij de stukken naar boven en beneden maar er ligt mooie sneeuw nu. Het kraakt prachtig onder je voeten. Merk wel dat ik met lopen soms wat "wegschiet" door de dikke stukken sneeuw, ik sta dus nog niet te springen om te gaan hardlopen met mijn onderbeen die nog wat pijnlijk is op rechts als ik even verkeerd neerkom. Ondanks dat sneeuw natuurlijk lekker zal dempen, zal dat niet compenseren voor verkeerd neerkomen. Een extra dagje rust is ook goed voor die spieren en pezen daar. Het hardlopen halen we van de week gewoon in.

Merk wel dat het sneeuwscheppen me veel beter afgaat dan een paar jaar geleden, ben lang zat bezig geweest maar moest ook veel weg kruien (ja, kruien). De fitheid van het hardlopen draagt daar dus ook mooi aan bij. Ook aan kracht in de benen en buik.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 08-02-2021 15:36 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
The_Ghost16 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:21:
.........Kan me ook wel voorstellen dat wielrenners sowieso wel goede lopers zijn. Zeker als ze ook talent hebben voor veldrijden en mountainbiken. Waarbij je bij veldrijden ook weleens stukken moet lopen.....
Veldrijders mss een beetje, maar wegrenners zijn beroerde lopers. Ik weet niet of je wel eens zelf fietsen en lopen gecombineerd hebt, maar je loopt de eerste km echt te zwalken. Andere spiergroepen. Inhoud is het probleem natuurlijk niet, maar techniek wel.

Volgens mij is die Pidcock discussie toen al langs gekomen, waarbij er vraagtekens waren over z'n gps-file

• m-vw

m-vw

Dus?

Weet wel dat er een tijd geleden iemand was die een tijd deelde die volgens mij sneller was dan het WR. Waren allemaal kortere stukken die met pauzes binnen dezelfde activiteit waren gelopen. Bewogen tijd vs. Verstreken tijd.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:23
@m-vw Dat was toch die voetballer uit Engeland? Deze was dat volgens mij:
https://www.scmp.com/spor...5km-time-sparks-hilarious
https://runningmagazine.c...ake-strava-think-you-did/ (linkje zonder "paywall").

Het mooie was dat er toen een hele challenge online kwam om de snelste tijd te lopen door continu te sprinten en pauzeren :D

[ Voor 42% gewijzigd door Arjan90 op 08-02-2021 15:43 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Jampot007
  • Nu online
Frenz64 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:35:
[...]

Veldrijders mss een beetje, maar wegrenners zijn beroerde lopers. Ik weet niet of je wel eens zelf fietsen en lopen gecombineerd hebt, maar je loopt de eerste km echt te zwalken. Andere spiergroepen. Inhoud is het probleem natuurlijk niet, maar techniek wel.

Volgens mij is die Pitcock discussie toen al langs gekomen, waarbij er vraagtekens waren over z'n gps-file
Pidcock heeft wel de hele winter op het veldrijden gefocust, dat houdt in 2/3 looptrainingen per week voor een periode van sowieso 4 maanden.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Frenz64
Maar nogmaals @Jampot007 met 2/3 looptrainingen per week, los van het feit dat die niet de inhoud zullen hebben van een Europeesch kampioen 5km, kom je met een truckload aan talent niet ff enkele seconden boven dat record, onbestaanbaar. Hele volksstammen aan professionele hardlopers komen daar niet eens en dan zou hij dat wel even doen? I don't think so

Da's vergelijkbaar met een goede tri-atleet die Ferry Weertman bijhoudt op de 10 km zwemmen.

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:03
[...]
Kan me ook wel voorstellen dat wielrenners sowieso wel goede lopers zijn.
Conditioneel is het vaak niet zo'n probleem.
Ik loop morgen een marathon >:)

Maar mijn pezen en specifieke spieren zijn totaal niet aangepast aan het lopen. Dus morgen de marathon, komende 10 jaar revalideren gok ik.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

... Kan me ook wel voorstellen dat wielrenners sowieso wel goede lopers zijn...
Huh, maar hardlopers lopen toch niet midden op de rijbaan? :? :+ :>
Conditioneel is het zeker een voordeel als je doet wielrennen, je hebt iig de duur te pakken. Toch denk ik wel dat je compleet andere spieren gebruikt. Ga zelf maar eens een uur op een wielrenfiets of mountainbike zitten en gas erop. Heb het tijdens mijn herstel van blessure een tijdje gedaan, maar je mist de feeling. Gaat te hard, te zacht, tempo gaat alle kanten op. Lang verhaal kort, je hebt geen idee wat je aan het doen bent :P.

tips voor New York

• mhr-zip
Calitomnication schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Als dat je ergste klacht is *O*

• InZane
mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Als dat je ergste klacht is *O*
Roep jij ook altijd heel hard "AAN DE KANT!!!" van 100m afstand? :+

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:42

Secsytime

Automagisch

Helaas niet ingeloot voor London, volgend jaar beter ):

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Cranzai schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:10:
Op de grenst van zuid-oost groningen en noord-oost drenthe een prachtig winterlandschap om te lopen. In dit buitengebied zijn de paden en wegen nog lekker ondergesneeuwd, prima om te lopen dus!

Speedcrossjes aan, buffje over het hoofd, pet op, bril op en een rondje buffelen door de sneeuw (~10 cm).
9km in 55 minuten, op een normale dag loop ik een kilometer verder in dezelfde tijd :+
Wel enorm genoten en nu flink zware benen, goede krachttraining zo'n rondje sneeuw stampen!
Klinkt als Ter apel

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:55
Geprobeerd vandaag te lopen maar na slechts een kilometer maar omgedraaid.
Het is niet te doen hier , wegen zijn ijsbanen geworden met een laagje verse sneeuw erop.
Bos en paden ligt het ruim 30 cm hoog ook niet eenvoudig om door te komen.
Deze week maar een andere bezigheid zoeken.

• Cranzai

• BernieW
Nou vooruit dan maar als ge-emigreerde stadjer, Ter Apel kanaal, Mussel, Jipsingboertange of toch eem aan de andere kant Valthermond, één van de Exloers,..... :)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Hehe, kan erg genieten als ik in de omgeving van Sellingen loop!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Hehe, kan erg genieten als ik in de omgeving van Sellingen loop!
Mis wel de rust van Oost-Groningen tijdens het lopen. Bij mijn Winschoten-Pekela-Meeden loopjes kwam ik niemand tegen. Heerlijk zen. Loop nu vooral in de Onlanden en dat is bijna altijd vol met volk -O-

"Better ask questions before you shoot"

• Cranzai
Chocovla schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:04:
[...]

Mis wel de rust van Oost-Groningen tijdens het lopen. Bij mijn Winschoten-Pekela-Meeden loopjes kwam ik niemand tegen. Heerlijk zen. Loop nu vooral in de Onlanden en dat is bijna altijd vol met volk -O-
Hmm ja lastig, wanneer ik in Groningen ben loop ik meestal richting kardinge of langs het Winschoterdiep, dat is meestal wel te doen. Voordeel is dat ik de flexibiliteit heb om buiten de "spitsuren" te gaan

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Chocovla schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:04:
[...]

Komt denk ik door de covid-19, want voorheen was er niemand te bekennen in de Onlanden :P

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Ik twijfelde vanmiddag of ik nog een run ging doen na het werk. Er staan hier (nog) geen trail schoenen in de kast en ook de rest van de uitrusting is niet bedacht op sneeuw of veel nattigheid.

Na een afweging van de gladheid en welke schoen het meeste profiel had (de Vomero won dit krap van de Pegasus) die maar aangedaan en toch de deur uit gegaan voor een rondje park.

Het viel mij alles mee, heb echt heerlijk gelopen en de sokken waren nog droog toen ik weer thuis kwam. Ik liep wel op de paden, dus had geen drang om ergens het eerste spoor in de sneeuw te maken ;) Je hoorde af en toe de compacte sneeuw breken of kraken onder je voet, mooi effect was dat.

Zag wel veel mensen echt vreemd opkijken, huh, een hardloper?! 8)7 Mooi was dat.
Geen andere hardlopers gezien helaas!

• mhr-zip
InZane schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Roep jij ook altijd heel hard "AAN DE KANT!!!" van 100m afstand? :+
Ik heb zo'n ding dat ze ook wel "bel" noemen. Niet iedereen schijnt dat te kennen >:)

Ik heb trouwens ook geduld, dat is nog zeldzamer.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 08-02-2021 21:14 ]

• InZane
TheDude84 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:06:
Zag wel veel mensen echt vreemd opkijken, huh, een hardloper?! 8)7 Mooi was dat.
Geen andere hardlopers gezien helaas!
Ja dat hadden wij gisteren ook al! We kregen wel een paar keer complimenten van wandelaars :)

• underrated
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2021
mhr-zip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:14:
[...]

Ik heb zo'n ding dat ze ook wel "bel" noemen. Niet iedereen schijnt dat te kennen >:)

Ik heb trouwens ook geduld, dat is nog zeldzamer.
Geen echte wielrenner dus ;)

Hardloop-life-hack: heel hard PELETON!! brullen als je er echt ff snel langs moet :+

• mhr-zip
underrated schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:21:
[...]

Geen echte wielrenner dus ;)

Hardloop-life-hack: heel hard PELETON!! brullen als je er echt ff snel langs moet :+
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:01:
[...]

Komt denk ik door de covid-19, want voorheen was er niemand te bekennen in de Onlanden :P
Woon er pas sinds april vorig jaar, dus mijn referentiekader is ook alleen tijdens covid :+

"Better ask questions before you shoot"

• BernieW
Secsytime schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:01:
[...]

Van horen zeggen, mooi gebied vlak bij de stad. Hoop er nog een keer de Bommen Berend halve te lopen. Drie maal is scheepsrecht; 1ste keer de halve omgezet in 10 km vanwege hitte, 2de keer afgelast door Sars-Cov 2. Zou het dit jaar toch moeten lukken ??

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

BernieW schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Van horen zeggen, mooi gebied vlak bij de stad. Hoop er nog een keer de Bommen Berend halve te lopen. Drie maal is scheepsrecht; 1ste keer de halve omgezet in 10 km vanwege hitte, 2de keer afgelast door Sars-Cov 2. Zou het dit jaar toch moeten lukken ??
Heb hem een aantal keren gelopen, maar altijd rond de 25-30 graden.. dus maak je borst maar nat. Verder is het niet echt een mooie loop, het heet niet voor niets de "On" landen. :P

Vroeger kon je hem ook doen als marathon, 2 rondjes 8)7 8)7

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Calitomnication schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:32:
Vandaag wel. Daar was het gewoon een laag sneeuw en aan de zijkant zaten 'ergens' van die varkensruggen verstopt onder de sneeuw. Ik denk niet dat mijn enkels het overleven als ik daar vol overheen struin. :P
Conditioneel is het zeker een voordeel als je doet wielrennen, je hebt iig de duur te pakken. Toch denk ik wel dat je compleet andere spieren gebruikt.
Dat weet ik wel zeker. Niet voor niets gaan veel mensen over op het fietsen als ze te veel last krijgen van het onderstel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als dit Notenlaantje morgen er nog zo bij ligt maar dan zonder die wind/jachtsneeuw.... ziet het er tig keer beter uit dan de fietspaden langs de doorgaande wegen in de buurt.... dan... maar eens kijken of er lekker te trainen....
De avond "club training a deux" morgen ~18 km verderop.... werd vandaag zoals verwacht gecanceled....
In het laantje liggen iig geen varkensruggen.....
Je komt in het Notenlaantje via een fiets/loop brug over het drukke spoor Armhem-Nijmegen, een brug die er nog niet zo lang ligt,
Een visualisatie hoe je het parkgebied met het Notenlaantje uit en in komt.... Officieel heet het weggetje Notenlaan .....

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aaah. Vandaag eindelijk een wat kouder dagje voor mijn run. Afgelopen dagen was het aardig zweten met een luchtvochtigheid van +80% en > 29 graden, met als extreem de run van zondag (35 graden en 94% procent) waar ik blij was met m’n 7.25km in 34.34...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
route99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:38:
Als dit Notenlaantje morgen er nog zo bij ligt maar dan zonder die wind/jachtsneeuw.... ziet het er tig keer beter uit dan de fietspaden langs de doorgaande wegen in de buurt.... dan... maar eens kijken of er lekker te trainen....
De avond "club training a deux" morgen ~18 km verderop.... werd vandaag zoals verwacht gecanceled....
In het laantje liggen iig geen varkensruggen.....
Je komt in het Notenlaantje via een fiets/loop brug over het drukke spoor Armhem-Nijmegen, een brug die er nog niet zo lang ligt,
Een visualisatie hoe je het parkgebied met het Notenlaantje uit en in komt.... Officieel heet het weggetje Notenlaan .....
Daar loop ik ook vaak, vandaag nog even wezen kijken hoe de rest van Lingezegen erbij lag tijdens een rondje wandelen met de familie. Lijkt me prima te doen, ga er zelf morgen ook m'n rondje weer oppakken.

Grote stukken zelfs volledig sneeuwvrij

• Frenz64
Zwerver schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:15:
Aaah. Vandaag eindelijk een wat kouder dagje voor mijn run. Afgelopen dagen was het aardig zweten met een luchtvochtigheid van +80% en > 29 graden, met als extreem de run van zondag (35 graden en 94% procent) waar ik blij was met m’n 7.25km in 34.34...
Tell me more!! Hoe was het toen je een stap deed buiten de airco, beschreef in geuren en kleuren hoe de warmte je omgolfde. Zweten?? Hoe is dat? [Frenz trekt snel handschoenen weer aan]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Je bent je langzaam aan het losmaken van de wielrenners, wij adopteren je wel hoor :(:)
Vandaag met de auto naar het werk gereden, ik loop altijd te klagen over het strooibeleid van de gemeente Venlo, maar hier over de grens in Duitsland hebben ze nog nooit van strooien gehoord lijkt het wel. De weg, stoep, parkeerplekken.. Alles is gewoon één grote ijsbaan. Je kunt hier als voetganger niet eens normaal naar de deur van het kantoor komen, laat staan als hardloper 100 meter lopen.

Persoonlijk besloten om, zolang deze weersomstandigheden zo blijven, niet te gaan lopen. Wel trek in mijn dagelijkse buikspieroefeningen door en misschien dat ik die ook 's avonds ga doen ipv hardlopen. Maar, een paar dagen rust is ook geen overbodige luxe :)

tips voor New York

• BastiaanN
  • Niet online
Vanochtend vroeg eerst de hond uitgelaten en daardoor mooi kunnen kijken hoe alles er een beetje bij lag. Veel fietspad was al bezocht door een fietspadstrooier maar inmiddels lag er al weer een mooi dun en glad laagje overheen. Maar met crampons was het echt prima wandelen dus eenmaal thuis heb ik me snel omgekleed en de crampons onder de hardloopschoenen gedaan. (Wel met afkeurende blik van vriendinlief want die was bang dat de crampons kapot gingen... tja het is maar waar je prioriteiten liggen he :P)

Het loopt wel een beetje vaag met van die spikes onder je hardloopschoenen maar na ca. 500 meter ben je er wel aan gewend. Op gegeven moment kwam ik op een stukje fietspad waar iets meer sneeuw lag dat half was aangevroren. Fietsers hadden de grootste moeite om daar doorheen te komen en vervolgens werden ze dus ingehaald door een hele vriendelijke hardloper (ikke dus :*)). Die blikken die ik kreeg waren echt fantastisch, eentje zat me zelfs met zn mond open aan te gapen.. zo van WTF DUDE!!! :D

• mhr-zip
Calitomnication schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Je bent je langzaam aan het losmaken van de wielrenners, wij adopteren je wel hoor :(:)
Haha.

Beide sporten hebben voor en nadelen :*)

• Zwerver
  • Niet online
Frenz64 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:48:
[...]

Tell me more!! Hoe was het toen je een stap deed buiten de airco, beschreef in geuren en kleuren hoe de warmte je omgolfde. Zweten?? Hoe is dat? [Frenz trekt snel handschoenen weer aan]
Het viel eigenlijk heel erg mee :). Wel was het even wennen om hard te lopen al zigzaggend tussen de verliefde stelletjes door langs de Brisbane river, maar qua zweet viel het me mee vandaag. Wel is Garmin nog steeds boos op me, want de hoge luchtvochtigheid van de afgelopen dagen is slecht voor m’n conditie of zo ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Morgen ga ik eens voorzichtig proberen of er te hardlopen is op de fietspaden/wegen in de buurt. Vanmorgen even wandelend naar de supermarkt vond ik het er niet veelbelovend uitzien helaas. Heel smal strookje zonder sneeuw en zag er bijzonder glad uit. Fietsers reden ook stapvoets. :|
Ik heb nog de hoop dat ik woe - vr- zo kan lopen, ik heb zo'n keurige streak van 3x lopen / week. :)

Vandaag Aftershokz Aeropex ontvangen (kruisje op je bingokaart!), vanmorgen even opgehad voor wat muziek en een podcast, maar ik merk dat mijn evenwichtsorgaan hier aan moet wennen! Ik word een beetje duizelig en licht queezy in mijn buik. Mogelijk door de vibraties die doorgegeven worden aan je middenoor...
Hebben anderen een soortgelijke ervaring? Moesten jullie 'wennen' ?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Zwerver schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:15:
[...]

Het viel eigenlijk heel erg mee :). Wel was het even wennen om hard te lopen al zigzaggend tussen de verliefde stelletjes door langs de Brisbane river, maar qua zweet viel het me mee vandaag. Wel is Garmin nog steeds boos op me, want de hoge luchtvochtigheid van de afgelopen dagen is slecht voor m’n conditie of zo ;)
Brisbane, leuke stad! Dacht dat je in Perth zat?

• KnOeFz
  • Laatst online: 16:07

KnOeFz

no comment...

Wat een verschillende keuzes maakt iedereen toch, ipv de geveegde en gestrooide paden heb ik gisteren juist zo veel mogelijk de grasstroken en bospaden opgezocht. met m'n Speedcrossjes aan had ik overal prima grip, zelfs op de ijzge stukken waar de sneeuw door de wind (rondom flats) echt was aangevroren. Prachtig om zo buiten te lopen.

Ging een stuk langzamer en zwaarder dan normal maar eigenlijk geen last van gladheid gemerkt. Wel last van ijswind die op de blote delen van mijn gezicht erg onaangenaam was. :o

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• InZane
estorino schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:31:
Morgen ga ik eens voorzichtig proberen of er te hardlopen is op de fietspaden/wegen in de buurt. Vanmorgen even wandelend naar de supermarkt vond ik het er niet veelbelovend uitzien helaas. Heel smal strookje zonder sneeuw en zag er bijzonder glad uit. Fietsers reden ook stapvoets. :|
Je moet ook niet op dat smalle strookje zonder sneeuw gaan lopen, maar gewoon lekker door de sneeuw/meuk stampen.. duh :+

Wel heerlijk weer vandaag trouwens. Net in de pauze even een lekker stuk gewandeld met de hond. Het zonnetje en de afwezigheid van wind maken het heerlijk!

[ Voor 13% gewijzigd door InZane op 09-02-2021 13:53 ]

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:01
Gisteravond m'n vaste rondje van 10KM gelopen (geen zin in interval of langere route met die sneeuw), gaat voornamelijk over fietspaden en daar lag weinig sneeuw eigenlijk. Hier in Groningen weinig last van ijsvorming (tenminste, de paden bij het Hoornsemeer waar ik langs ben gelopen), vooral nog sneeuw gelukkig. Dat loopt wat zwaarder maar voelt niet als gevaarlijk omdat het (nog) geen ijs is. :)

Heeft er iemand nog tips om routes van anderen te vinden? Ik vind dat Strava hier echt grote kansen laat liggen. Soms kom ik via wat Google'n wel wat routes van anderen tegen, maar ik wil gewoon openbare routes van anderen makkelijk kunnen vinden. Ratingsyssteempje erbij en je kunt meteen wat leuke originele routes vinden.

Ik was aan het zoeken naar schema's voor het trainen naar een marathon met 3 trainingen per week. Wat vinden jullie van dit schema? En hoe bepaal je wat je tempo op een halve of een hele marathon gaat worden? Ik kan wel leuk bedenken dat ik het binnen bepaalde tijd wil halen, maar dat is ook nergens op gebaseerd behalve dat het wel leuk klinkt om het binnen 3,5 uur te doen. Strava geeft ook wel zones aan, maar die zeggen ook niks zolang ik niet weet wat m'n max hartslag lijkt me. Ik lees overal dat het goed is om qua tempo in zone 1 en zone 2 te lopen, maar ik vind het echt lastig om dan nog 'goed' te lopen. Als ik wat sneller loop is m'n hartslag wel hoger maar loopt het een stuk comfortabeler.

[ Voor 9% gewijzigd door Slickk op 09-02-2021 15:27 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:53
Slickk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:25:
Heeft er iemand nog tips om routes van anderen te vinden? Ik vind dat Strava hier echt grote kansen laat liggen. Soms kom ik via wat Google'n wel wat routes van anderen tegen, maar ik wil gewoon openbare routes van anderen makkelijk kunnen vinden. Ratingsyssteempje erbij en je kunt meteen wat leuke originele routes vinden.
Komoot, Wikiloc, Afstandmeten.nl ?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Tinusvolkel
@Slickk Je kan gewoon de routes bekijken van anderen in Strava, heb bijvoorbeeld net die van @InZane gevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IBaNARfGwUMOQf94y0L8IQd-7E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DBfIMQuuJDNeX6pUf45n5zmg.jpg?f=user_large

Verder kan je op ieder z'n loopje klikken met "deze route uitproberen"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6XeZupVgnniYXe_mpUJ00ErTAE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W76biiIEA8NMH7A0EQqueekm.png?f=user_large

Dus wat voor kansen laat Strava hier nog liggen? :) zal waarschijnlijk wel een betaalde optie zijn denk ik... maar voor niks gaat de zon op :)

Verder hier net een kort tempo loopje gedaan in de zon en de sneeuw maar was wel een stukje pittiger, m'n hartslag was een slag of 10 hoger dan normaal op dit tempo.

[ Voor 50% gewijzigd door Tinusvolkel op 09-02-2021 15:51 ]

• InZane
Tinusvolkel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
@Slickk Je kan gewoon de routes bekijken van anderen in Strava, heb bijvoorbeeld net die van @InZane gevonden :)

[Afbeelding]
Dief! :+
Die had ik gemaakt op 9-11 afgelopen jaar om eens een keer een ander rondje te lopen in het donker, vandaar dat ie 911 heet 7(8)7

Gelijk maar eens wat meuk opruimen. Thnx voor de reminder.

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:01
Tinusvolkel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:

[Afbeelding]

Verder kan je op ieder z'n loopje klikken met "deze route uitproberen"

[Afbeelding]

Dus wat voor kansen laat Strava hier nog liggen? :) zal waarschijnlijk wel een betaalde optie zijn denk ik... maar voor niks gaat de zon op :)
Ik heb ook een betaald abonnement voor Strava. Wat ik eigenlijk zoek, is de functie om de routes die anderen in de buurt aanmaken, ook makkelijk kan vinden en toevoegen. Eigenlijk wat nu al mogelijk is via Segmenten.

Zo te zien zijn er blijkbaar ook hele lange segmenten, dus dan ga ik daar maar eens naar kijken I guess.

• Tinusvolkel
InZane schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Dief! :+
Die had ik gemaakt op 9-11 afgelopen jaar om eens een keer een ander rondje te lopen in het donker, vandaar dat ie 911 heet 7(8)7

Gelijk maar eens wat meuk opruimen. Thnx voor de reminder.
Haha, ach vind het wel mooi om alle routes te bewaren, zit hier op Stava op 100+ routes.

• Tinusvolkel
Slickk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb ook een betaald abonnement voor Strava. Wat ik eigenlijk zoek, is de functie om de routes die anderen in de buurt aanmaken, ook makkelijk kan vinden en toevoegen. Eigenlijk wat nu al mogelijk is via Segmenten.

Zo te zien zijn er blijkbaar ook hele lange segmenten, dus dan ga ik daar maar eens naar kijken I guess.
Hmm goed punt, zoiets is er volgens mij niet. Van veel trails zijn er meestal wel segmenten gemaakt, als je alleen op het start/finish punt in zoomed dan krijg je ze meestal wel gevonden. Verder gooi ik meestal zelf snel via Strava een route in elkaar, mooi via de heatmap kijken waar ik overal kan lopen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vandaag Aftershokz Aeropex ontvangen (kruisje op je bingokaart!), vanmorgen even opgehad voor wat muziek en een podcast, maar ik merk dat mijn evenwichtsorgaan hier aan moet wennen! Ik word een beetje duizelig en licht queezy in mijn buik. Mogelijk door de vibraties die doorgegeven worden aan je middenoor...
Geen greintje last van gehad, de eerste seconde luisteren deed me denken "hey, dat is apart" en verder helemaal niks, dat gevoel was meteen weg en kwam als natuurlijk/coventioneel horen over, ik was meteen gewend.

Ben nog steeds superblij met de Aeropex, haast onvoelbaar en comfy.

Ik hoop dat je er aan kunt wennen :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Net ook heerlijk 10km gelopen op (waterdichte) Nike Shields. Liggen al de hele zomer in de kast en kwamen nu wel goed uit.
Qua kleding iets te warm gekleed (thermo + winddichte longsleeve), morgen maar een laagje minder.
Tempo was niet zo best, veel foto's gemaakt onderweg .

[ Voor 43% gewijzigd door Sport_Life op 09-02-2021 17:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:21
Dat je als hardloper in deze omstandigheden raar aan kijken kan ik wel beamen. Vooral van fietsers die je inhaalt. Verder een kort rondje gedaan van 6km. Dit keer niet op de trailschoenen maar op de gewone hardloopschoenen. Ging eigenlijk ook best prima.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:00
Hier ook 6km. Wijselijk intervalletjes laten schieten. Viel vies tegen op de dijk, ene kant was vrijgemaakt maar andere was volledig bevroren, precies een schaatsbaan. Blij dat ik netjes rechtop bleef tussen de pinguïns ik bedoel wandelaars. De zon was wel genieten.

Heb me dit weekend toch maar ingeschreven voor de Nature Trail in Westmalle. Ben benieuwd hoe de knie het gaat doen.

• BastiaanN
  • Niet online

Had je hem misschien redelijk hard staan? Ik merk alleen vibraties als ik hem op hoog volume heb staan, verder eigenlijk nooit. Ik herken de klachten bij mijzelf in elk geval niet.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Schema is schema!!!!!! :P

nou ja, niet helemaal, moest eigenlijk zondag maar goed......vandaag de geschoven fietspaden gepakt en een stukje het buitengebied in. Af en toe met auto's de sneeuwberm in, poh, das wel pittig anders lopen, fors ploegen.

20 min. op, 3min wandelen en 15 min weer op. moest eigenlijk 10 zijn en geen 15 volgens het schema, maar met 2 extra daagjes rust en ik had erg veel zin.

Tempo was ruk, wel uitgelopen. Wel blij dat ik geweest ben, fijn gevoel weer. Op naar die eindrun van 30 min aaneengesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1I8-lzcSqHbOKFEipgkFa7vA_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VC3xH5HVgkcUuISrmGZGb5St.jpg?f=fotoalbum_large

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:56
Zowel vandaag als gisteren een rondje gedaan , respectievelijk 10 op vlak terrein over besneeuwde fietspaden, geen enkel probleem. Vandaag 12 km in het bos gelopen daar lag flink wat sneeuw nog onaangetast dus dat was leuk zeker met het klimmen. Prima trainingen voor wat extra kracht.

Gisteren stuk door de bebouwde kom en dan zijn er altijd wel mensen die je moeten wijzen op de enorme gevaren die je opzoekt. Geen idee welke maar goed. Gewoon wat rustiger aan en goed kijken en je komt er wel.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
@BastiaanN en @Fraggert, dank voor reactie, ik zie op amazon dat enkele reviewers (overweldigend positieve feedback overigens) er ook last van hebben. Ik heb vandaag enkele uren tijdens mijn werkdag achter de computer de Aeropex uitgeprobeerd. Volume zeker niet hoog en in Spotify de equalizer aangepast om de bastonen wat te verminderen. Maar helaas, tot nu toe geen succes. Werd wederom erg licht in mijn hoofd en op een gegeven moment echt duizelig. Ik zal het nog even uitproberen, maar het zou zomaar kunnen dat het niks voor mij is. Van zo'n misselijk gevoel krijg je niet heel veel zin om het langer uit te proberen en te 'wennen'... Nu al een paar uur niet meer opgehad en voel me nog steeds niet helemaal normaal.

Waar ik wel zin in heb; morgen weer een rondje hardlopen!

https://www.strava.com/athletes/10490675

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
Ik heb een duurloop van anderhalf uur gedaan ipv de geplande interval. Was inderdaad op gewone schoenen (Pegasus) prima te doen. Er is hier op de dijk weinig gestrooid oid, dus wel ff zoeken waar te lopen. Als je op de bandensporen loopt is het net alsof je op zand loopt. Genoeg grip zonder dat je tot je enkels wegzakt. De terugweg binnendoor was beter gestrooid wat zorgt voor een hoop natte drap, dus maar op de stoep gelopen.

Voor donderdag staat er al een duurloop op het schema, en hopelijk is zaterdag alles weer voldoende begaanbaar voor de geplande interval.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• Zwerver
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Brisbane, leuke stad! Dacht dat je in Perth zat?
Zat idd. Begin dit jaar verhuist naar Brisbane om werk (voor mevr Zwerver). Dus nu aan de oost kust.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Voor wie nog een betaalbaar sporthorloge zoekt: bij Amazon.de is nu de Polar Vantage M in de aanbieding voor €169.

This title is for sale, please send me a PM

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02
estorino schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:46:
@BastiaanN en @Fraggert, dank voor reactie, ik zie op amazon dat enkele reviewers (overweldigend positieve feedback overigens) er ook last van hebben. Ik heb vandaag enkele uren tijdens mijn werkdag achter de computer de Aeropex uitgeprobeerd. Volume zeker niet hoog en in Spotify de equalizer aangepast om de bastonen wat te verminderen. Maar helaas, tot nu toe geen succes. Werd wederom erg licht in mijn hoofd en op een gegeven moment echt duizelig. Ik zal het nog even uitproberen, maar het zou zomaar kunnen dat het niks voor mij is. Van zo'n misselijk gevoel krijg je niet heel veel zin om het langer uit te proberen en te 'wennen'... Nu al een paar uur niet meer opgehad en voel me nog steeds niet helemaal normaal.

Balen! Ik gebruik hem zelf nu 2 maanden en heb er gelukkig geen last van. Valt me wel op hoe weinig je ze bij andere sporters ziet.

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:26
Gisteren mijn eerste training gedaan met Garmin Coach. Viel super goed mee. Ook het lopen in de sneeuw was echt wel cool. Lekker zonnetje en een frisse wind, ideaal om te lopen. Merk wel dat er super veel interval zit in de trainingen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, al vond ik de wandelsessies van 3 minuten tussen 2 hardloopsessies wel wat lang.
Op naar de volgende training morgen. Staat een "heuveltraining" op het schema. Moet nog eens nadenken waar ik die heuvel hier ga vinden ...

PS. Mijn forerunner 745 is gisteren eindelijk toegekomen! :-p

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:26
cverkooyen schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:56:
[...]

Balen! Ik gebruik hem zelf nu 2 maanden en heb er gelukkig geen last van. Valt me wel op hoe weinig je ze bij andere sporters ziet.
Wij kunnen die in de lokale sportwinkel gratis een weekje uitproberen. Misschien toch beter eerst zo doen vooraleer we er eentje kopen.

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02
Tibs schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:18:
Gisteren mijn eerste training gedaan met Garmin Coach. Viel super goed mee. Ook het lopen in de sneeuw was echt wel cool. Lekker zonnetje en een frisse wind, ideaal om te lopen. Merk wel dat er super veel interval zit in de trainingen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, al vond ik de wandelsessies van 3 minuten tussen 2 hardloopsessies wel wat lang.
Op naar de volgende training morgen. Staat een "heuveltraining" op het schema. Moet nog eens nadenken waar ik die heuvel hier ga vinden ...

PS. Mijn forerunner 745 is gisteren eindelijk toegekomen! :-p
Blijf wel goed naar je lichaam luisteren. Ik heb, toen ik de Garmin coach deed, mezelf een beetje opgeblazen. Bij lichte klachten is het verstandiger om een training over te slaan / uit te stellen dan maar door te gaan.

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:47
estorino schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:46:

Ik ken dat gevoel alleen van het begin toen ik net mijn Sony wh-1000xm3 had en dan de actieve noise canceling aan had staan. Op èèn of andere manier is er een bepaalde druk op je oren waar ik heel erg aan moest wennen. Ik verwacht dus dat het bij jou wel gaat wennen, maar aan de andere kant je kan er ook extreem gevoelig voor zijn en dan is de Aeropex (heb m zelf ook) niks voor je.
Pagina: 1 ... 93 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.