Nee komt ook wel overeen met hoe ik er over denk. Maar ik zat dus wel echt te laag afgelopen periode (of mijn aerobe drempel is opgeschovenHartloper schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:27:
Ik kan het niet echt hard maken, maar mijn persoonlijke mening is dat het geen kwaad kan om veel in zone 1 te trainen. Voor mij is dat de bulk van mijn trainingen.
En als ik Michel Butter en Guido Hartensveld in hun podcast goed begrepen heb, mag het gros van de trainingen zone 1 zijn. Zone 2 gaat eerder in de richting van een specifieke training, niet zo hard als een echte workout, maar toch meer iets waarvan ze zeggen "deze training is zoveel minuten in Z2". En dat gaat dan ook wat sneller dan een gewone rustige duurloop.
Ook weer mijn persoonlijke mening, maar ik denk dat het niet echt uitmaakt qua trainingseffect of je de duurloopjes in zone 1 of in zone 2 doet. Alleen voor wie veel kilometers maakt, zal het eerder zone 1 moeten zijn om het aantal kilometers aan te kunnen zonder geblesseerd te zijn, en om fris te zijn voor de workouts.
Sowieso rustig opbouwen naar iets hoger tempo in mn duurlopen, ik heb geen haast
:strip_exif()/f/image/b1qa0GH7XjY8ftHDWfmTtUpZ.jpg?f=fotoalbum_large)