Vandaag mijn eerste rondje hardlopen op steunzolen. Afgelopen twee dagen op gelopen met wandelen en als ik nu geen schoenen draag loop ik echt als een malloot met mijn linkerenkel die helemaal lijkt in te zakken

Dus, de zool doet wat. Inmiddels de Triumph 18 ontvangen (in de nieuwe kleuren, mooi

) en die aangedaan. De schoen liep lekker en het rondje liep ook goed, eerste 2km wat vlotter en dat ging goed. Schoen lijkt prima te gaan tot in ieder geval 5:00, heb niet het idee dat hij veel zwaarder loopt dan de Guide die ik gebruikte. Nu maar even de reactie afwachten, zal toch nog rustig aan moeten doen komende twee weken met vnl. duurlopen om de spier te laten herstellen en dan langzaam weer tempo's introduceren.
Naast de Triumph, heb ik ook de Ride 13 en de Shift staan. Shift zit goed om mijn voet, Ride 13 moet ik nog even rustig passen met hardloopsokken. De Shift lijkt een schoen waar best wat tempo in kan zitten, dus een goed alternatief voor de Ride 13 en bovendien meer als bijv. de Speed waardoor de overgang daarna misschien wat makkelijker gaat zijn (het is niet de vraag of maar wanneer de Speed aangeschaft gaan worden gezien de vele positieve reacties). Maar hoe gebruiken jullie de Shift? Mijn duurlopen doe ik rond de 5:30-6:00 en ik vermoed dat de Shift dan moet helemaal tot hun recht komen van wat ik zo in huis voel. Mijn intervallen loop ik tussen de 4:00 en 4:30, daar wil ik dus de Ride of Shift voor gebruiken. Ik gebruikte tot noch toe eigenlijk 1 schoen voor alles (de Guide).
De Hyperion Tempo was specifiek met de steunzool geen succes, er zit een heel dun en slap zooltje in. De steunzool vervangt dat zooltje maar is vervolgens gewoon een stuk dikker. Met de originele zolen zaten de schoenen perfect, met steunzolen gewoon net niet lekker qua ruimte bij het bovenwerk.
Voor degenen die morgen gaan lopen, succes en wees voorzichtig met het gladde weer en het slechte zicht! Wij gaan lekker de straat onveilig maken met sneeuwballen gooien. Althans, als er genoeg sneeuw valt, de weersvoorspelling was 2 dagen geleden nog 30cm+ maar ik geloof dat het al is afgezwakt naar max 5cm. Karig.
[
Voor 8% gewijzigd door
Arjan90 op 06-02-2021 19:57
]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."