• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@TheOmen Maar dan alleen in de verse sneeuw....
Voor de rest blijft het op de aangetrapte sneeuw en de icy stukken weg/pad oppassen met de liezen...
Wees er zuinig op... dat zijn echt vervelende blessures.
Ik ga komende week iig niet bij de club in het (half) donker lopen, mij te riskant imv onverwachtse gladde(re) stukken in het (half) donker.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-01 13:45
route99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:35:
@TheOmen Maar dan alleen in de verse sneeuw....
Voor de rest blijft het op de aangetrapte sneeuw en de icy stukken weg/pad oppassen met de liezen...
Wees er zuinig op... dat zijn echt vervelende blessures.
Ik ga komende week iig niet bij de club in het (half) donker lopen, mij te riskant imv onverwachtse gladde(re) stukken in het (half) donker.
True, ik had het inderdaad over verse sneeuw. IJs en pap is een ander en verraderlijker verhaal.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb van die krabbertjes die je om je schoenen kan doen, werkte in Oostenrijk prima tijdens wintersportloopjes. Maar verse sneeuw is geweldig. Wel hard werken als het tot je knieën komt (of hoger) maar zo'n geweldig gevoel. Het knerpen van de sneeuw, de hele stille wereld omdat elk geluid uitdempt O+ zin in zondagochtend *O*
@FEIJ_87 @Keiichi als je je niet prettig/veilig voelt in een sneeuwstorm gewoon niet gaan. Het moet leuk blijven he! En inderdaad, bij de verwarming met een bak warme chocolademelk is ook een prima manier om van de sneeuw te genieten :>

@Tinusvolkel de meeste van mijn volgers komen denk ik van Tweakers, als groepsadmin volg ik nieuwe mensen altijd ook om ze goed te kunnen aanmoedigen :*) en die volgen me dan lief terug, paar van Reddit, aantal is de harde kern van de lokale-hardloopshop-maandelijkse-funrun, en dan nog de vrienden/collega's. En er zit enige overlap in die cirkels :D (toen Bastiaan me opeens vroeg of ik bij X werkte was wel even eeeuh, mja die naam is duidelijk te zien op shirts in foto's en ondanks de privacybubble op Strava is t nog wel prima af te leiden... En toen we langs t huis van m'n vriends beste maat liepen en hij die ook weer kende.... De wereld is echt gigantisch klein! Die 150 mensen is niks :D

PSA: Omdat er weer een flink aantal requests-to-join op de Stravaclub waren die niet aan @Calitomnication en/of mij hadden bericht heb ik alles even leeg gegooid en als je dus toegang wil, je Stravanaam in een DM naar Tom of mij sturen én request to join op strava klikken. Ja, dat is veel werk, maar we houden de groep graag exclusief :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Poekie op 05-02-2021 11:40 . Reden: Zo veel Stravagroeprequests zonder DM.... ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 08:11
Maar lopen jullie dan allemaal op jullie "gewone" schoenen in de sneeuw? Ik heb echt het idee dat het zondag wel flink ploegen gaat worden, ik heb gisteravond een duurloop gelopen (met pijn nadertijd, maar gelukkig alles weg kunnen masseren en vanochtend fris als een hoentje weer op de benen) en had hem voor zaterdag ook gepland door het winterweer. Had het idee dat gewone schoenen toch wel heel glad zou kunnen zijn (niet met verse sneeuw natuurlijk). Zal nog even een paar pagina's terugkijken, toen ging het volgens mij ook al over hardlopen met sneeuw en wat extra tips.

De Vitality punten worden volgende week wel een uitdaging denk ik met platgestampte sneeuw en flink lage temperaturen (kan ik wel eindelijk de complete thermoset dragen als het niet glad is :+ ).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• TheOmen
Arjan90 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:44:
Maar lopen jullie dan allemaal op jullie "gewone" schoenen in de sneeuw?
Nee, trailschoenen. Die noppen geven meer grip.

Geen idee of onze resident Imelda Marcos @Rudedadude nog speciale schoenen heeft voor dit weer? Inov8's Arctic Talon bijvoorbeeld? Hoewel ik niet denk dat het de investering waard is voor die enkele keer per jaar dat je ze nodig hebt.....

[ Voor 34% gewijzigd door TheOmen op 05-02-2021 11:50 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-01 09:03
Zal wel moeten, heb geen trailschoenenen enne verse sneeuw is (nog) niet glad. 't kan nog wel een dingetje worden als er 's morgens vroeg al een behoorlijke laag ligt, met flinke wind erbij.
Maar ja, doordat deze koudegolf begint met sneeuw zal schaatsen niets worden. In verse sneeuw hardlopen is dan echt wel de tweede top winteractiviteit op m'n lijstje.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:24:
Ik heb van die krabbertjes die je om je schoenen kan doen, werkte in Oostenrijk prima tijdens wintersportloopjes.
Ik heb van die dingen van de Decathlon, mijn vriendin wilde ze graag toen ze voor een paar jaar geleden de opgevroren straat bijna niet over kon steken samen met de hond :+ werkt wel fantastisch voor gewone schoenen maar ik vraag me af of die van mij geschikt zijn voor hardlopen. Ben benieuwd of die 10.000 wandelaars alles al niet platgestampt hebben tegen de tijd dat dat ik buiten ben zondag :P #misschientochmaardewekkerzetteninhetweekend
Maar lopen jullie dan allemaal op jullie "gewone" schoenen in de sneeuw? Ik heb echt het idee dat het zondag wel flink ploegen gaat worden
Hier wel gewone schoenen, maar daar zit natuurlijk ook nog genoeg verschil tussen de zolen. De zolen van mijn Brooks en Asics durf ik nog wel mee buiten te lopen in de sneeuw maar ik verwacht dat ik bijv. met mijn Nike pegasusjes erg weining grip ga hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 05-02-2021 16:30 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• route99

route99

TheOmen schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:46:
[...]Nee, trailschoenen. Die noppen geven meer grip.
Toen ik nog in de vorige groep liep waren er ook een paar met trail schoenen. Met vast/gladde ijzige ondergrond werken die meestal ook niet goed... heb het ze toen gevraagd, want ik stond te glijden met mijn normale schoenen.... of het nu echt helpt.... dus niet.
Ze zijn veel meer bedoeld voor losse grond en modder om daar meer grip te hebben.

Dan heb je echt speciale types voor de ijs/vaste sneeuw nodig en dat lees ik niet hierboven als advies.
Via Google kom ik hier terecht, maar ik ben geen expert, dus vraag door
https://www.gearlimits.nl...ng/trailrunning-schoenen/
Sneeuw en ijs:
SpeedSpike en Contragrip
Er is ook een categorie schoenen die nog specifieker gericht is op het bieden van grip in sneeuw en ijzige omstandigheden. Met specifiek gepositioneerde spikes op de zool en net wat meer isolatie in de schoen om wat meer warmte aan met name je tenen te bieden.

• TheOmen
route99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:19:
[...]
Toen ik nog in de vorige groep liep waren er ook een paar met trail schoenen. Met vast/gladde ijzige ondergrond werken die meestal ook niet goed... heb het ze toen gevraagd, want ik stond te glijden met mijn normale schoenen.... of het nu echt helpt.... dus niet.
Ze zijn veel meer bedoeld voor losse grond en modder om daar meer grip te hebben.

Dan heb je echt speciale types voor de ijs/vaste sneeuw nodig en dat lees ik niet hierboven als advies.
Via Google kom ik hier terecht, maar ik ben geen expert, dus vraag door
https://www.gearlimits.nl...ng/trailrunning-schoenen/

[...]
Vandaar mijn toevoeging mbt de Arctic Talons. Die hebben spikes om je in ijs en aangestampte sneeuw te graven.
Ik ging er helemaal vanuit dat het zondag verse sneeuw zou zijn, en dan kan je met trailschoenen prima uit de voeten (pun intended).

• route99

route99

Ok...zal zo zijn maar dan:
[...]Nee, trailschoenen. Die noppen geven meer grip.
moet dan imho dus wel dit zijn:
Die noppen & spikes geven meer grip
Dan komt imho de boodschap heel veel beter over..en is ook juister.
Ik had niet verwacht dat ik dit eerst zelf.. had moeten checken bij die Arctic types...
Voor mij is nl een trail schoen bij het hardlopen al een speciale schoen, met noppen zonder spikes... als je zelf niet trailt..
Om het ook nog beter in de context te plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door route99 op 05-02-2021 12:34 . Reden: typos... ]

• Rudedadude
  • Laatst online: 22:52

Rudedadude

Maybe we were born to run

[...]

Nee, trailschoenen. Die noppen geven meer grip.

Geen idee of onze resident Imelda Marcos @Rudedadude nog speciale schoenen heeft voor dit weer? Inov8's Arctic Talon bijvoorbeeld? Hoewel ik niet denk dat het de investering waard is voor die enkele keer per jaar dat je ze nodig hebt.....
Nope, sneeuw is zo ongeveer het enige waar ik nog mijn X-talons voor gebruik, verder kom ik meestal niet dicht genoeg in de buurt van modder.

Verder is wat mij betreft de beste tip om bij kou natheid en sneeuw je voeten in te smerrn met vaseline. Kunnen ze prima nat worden zonder dat je ergens last van hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudedadude op 05-02-2021 13:00 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Maar lopen jullie dan allemaal op jullie "gewone" schoenen in de sneeuw? Ik heb echt het idee dat het zondag wel flink ploegen gaat worden, ik heb gisteravond een duurloop gelopen (met pijn nadertijd, maar gelukkig alles weg kunnen masseren en vanochtend fris als een hoentje weer op de benen) en had hem voor zaterdag ook gepland door het winterweer. Had het idee dat gewone schoenen toch wel heel glad zou kunnen zijn (niet met verse sneeuw natuurlijk). Zal nog even een paar pagina's terugkijken, toen ging het volgens mij ook al over hardlopen met sneeuw en wat extra tips.

De Vitality punten worden volgende week wel een uitdaging denk ik met platgestampte sneeuw en flink lage temperaturen (kan ik wel eindelijk de complete thermoset dragen als het niet glad is :+ ).
Zal wel moeten, heb geen trailschoenen. Áls het gaat sneeuwen dan kies ik voor de schoenen die nog het meeste rubber aan de onderzijde hebben. Ben ooit een keer op schoenen met onvoldoende profiel door de (aangevroren) sneeuw gaat lopen, dat resulteerde in een ritje richting de HAP en hechtingen in mijn kin :P.

Heb gisteravond een tempoloop gehad en voel deze nu nog wel in mijn kuiten. Heb het gevoel dat deze training toch iets zwaarder was dan eigenlijk de bedoeling had moeten zijn. Dit weekend maar eens het tempo & omvang iets terugbrengen. Als het gaat sneeuwen is dat meteen een goed moment :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
Gisteren gelopen en morgenochtend nog maar even een duurloopje voordat de gekte losbarst. Heb wel trailrunningschoenen besteld (de Xodus 10), maar denk niet dat ik die morgen al krijg. Hopen dat ik maandag of dinsdag weer ergens in de buurt kan rennen, maar ben bang dat het even noodgedwongen rust wordt. Veel mensen superenthousiast over de sneeuw, maar voelt voor mij meer als een extra lockdown-maatregel :F

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:34
Net terug van een loopje (7km aan 6:50/km gemiddeld) en ik moet zeggen dat het toch moeilijk is om in die hartslagzone zone 3 te raken. Of ik zou moeten afwisselend lopen en wandelen. Ik liep volgens mijn gevoel op een redelijk rustig tempo maar jaagde mezelf op omdat ik rond de 165 zat qua hartslag wat dus midden zone 4 is.

Nuja, gewoon blijven lopen zeker. Zolang ik niet naar zone 5 ga is het ook al positief want dat deed ik vroeger bijna altijd toen ik niet echt naar mijn HS keek.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:18

Afhankelijk van de sneeuwlaag ga ik kiezen tussen de Mudclaw of Parkclaw van Inov-8.
Ik vermoed dat door de noppen de eerste de meest voor de hand liggende zal zijn.

Voor de vitalitypunten kan ik me voorstellen dat een lange wandeling ook 200 punten kan opleveren omdat het wandelen meer inspanning zal vergen (en een uurtje fietsen is ook snel 300 punten)
Vorig jaar heb ik op 2 weken na alles wel kunnen halen dus ik hoop dat het nu ook wel goed komt.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als je dan zo even op de site van inov8 kijkt, daar word je toch wat hebberig van. Zoveel mooie schoenen, eentje nét tikje meer gericht op dit of dat. Erg leuk.
Nergens voor nodig om alle modellen te hebben, maar een extra paar voor de afwisseling is geen gek idee. Zal m'n voet ook wel lekker vinden denk ik.. nu gaat alles altijd op 1 paar...

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06-2025
Voor de zekerheid heb ik mijn trainingen toch maar vooruit gehaald: vanmiddag de interval van morgen, morgen de duurloop van zondag. Mocht het dan zondag een beetje te doen zijn (gevoelstemperatuur van -19, windkracht 6 en sneeuwduinen klinkt nog niet echt als te doen) ga ik lekker naar buiten maar dan zonder de druk van een 20km duurloop moeten doen :-).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik heb geen trailschoenen :+

Maar verse sneeuw is prima te doen hoor met normale schoenen. Het intervallen laat ik maar wel even zitten zondag :P

• TheOmen
Blomminator schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:50:
Als je dan zo even op de site van inov8 kijkt, daar word je toch wat hebberig van. Zoveel mooie schoenen, eentje nét tikje meer gericht op dit of dat. Erg leuk.
Nergens voor nodig om alle modellen te hebben, maar een extra paar voor de afwisseling is geen gek idee. Zal m'n voet ook wel lekker vinden denk ik.. nu gaat alles altijd op 1 paar...
Net te laat vervangers voor m'n TerraClaws besteld. De nieuwe TrailTalons zullen pas volgende week bij huize TheOmen worden bezorgd :-(

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
BernieW schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:03:
[...]......Maar ja, doordat deze koudegolf begint met sneeuw zal schaatsen niets worden. In verse sneeuw hardlopen is dan echt wel de tweede top winteractiviteit op m'n lijstje.
Dat kon nog wel eens meevallen, veel water zal nog open zijn als de sneeuw valt (ook door de harde wind). Als het pas dichtvriest na de sneeuw, is er kans op mooi (zwart) ijs. Ik heb m'n schaatsen iig al weggebracht om te laten slijpen.

Overigens net de tweede 5 km achter de rug. Tempo bewust (nog) lager gehouden, want drie dagen spierpijn van zondag is toch iets te veel belast. Knie gaat wederom goed en dacht geeft me vertrouwen om rustig te gaan uitbouwen naar 10km. Ik wil het voorlopig houden bij 2x keer lopen per week qua belasting, een keertje hobbelen zoals vandaag en 1 keer iets meer op tempo lopen: Eerste doel: 10 km binnen het uur. Ben ook benieuwd hoe het zit met het spiergeheugen, toen ik begin 2019 aan het opbouwen was, ging dat best vlot, maar dat was ook met 3x keer trainen. 1 ding heb ik voor op toen: 6 kilo minder meezeulen 8)

(kon overigens niet nalaten km5 te versnellen, 5:26/km)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36
Tinusvolkel schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:24:
[...]
Haha, maar hoe bevalt deze schoen? merk je veel meerwaarde van het carbon? Heb hem zelf ook al een tijd lang op het oog maar neig nu meer naar de Adizero Adios pro aangezien die meer voor langere afstanden is.
[...]
Nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen, tot nu toe heb ik er alleen een heel rustig hobbeltje en een training met strides gedaan. Maar de eerste indruk is behoorlijk positief. Het voelt als een behoorlijk snelle schoen. Strakke fit, lekker reactief. Ik zie mezelf er zo snelle 5km's en 10km's mee lopen en ook nog wel een halve. Want hij is niet zo compromisloos als een echte raceschoen, maar voelt wel een beetje zo (volgt u het nog? :P ). Kennelijk werkt hier de match tussen het foam en de plaat erg goed.

Met betrekking tot het carbon is dat misschien wat understated, hij geeft niet een zwiep mee zoals sommige dat doen. Het is subtieler. Maar dat maakt hem ook weer een heel stuk meer allround. Hij komt tot leven als het hard gaat, maar ik denk dat ik ook probleemloos hier 2 uurtjes op 5:30 mee kan lopen oid.

Die Adios heb ik ook al eens naar zitten kijken. Als de focus ligt op een wedstrijd schoen voor halve/hele marathon is dat de betere keuze denk ik. Voor wedstrijden daaronder, of voor gebruik als een vlotte allrounder zou ik deze pakken.

If you can see, look. If you can look, observe

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:31
Roozzz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen, tot nu toe heb ik er alleen een heel rustig hobbeltje en een training met strides gedaan. Maar de eerste indruk is behoorlijk positief. Het voelt als een behoorlijk snelle schoen. Strakke fit, lekker reactief. Ik zie mezelf er zo snelle 5km's en 10km's mee lopen en ook nog wel een halve. Want hij is niet zo compromisloos als een echte raceschoen, maar voelt wel een beetje zo (volgt u het nog? :P ). Kennelijk werkt hier de match tussen het foam en de plaat erg goed.
Als jij die schoenen aan hebt dan kan ik je niet meer volgen denk ik :P
Met betrekking tot het carbon is dat misschien wat understated, hij geeft niet een zwiep mee zoals sommige dat doen. Het is subtieler. Maar dat maakt hem ook weer een heel stuk meer allround. Hij komt tot leven als het hard gaat, maar ik denk dat ik ook probleemloos hier 2 uurtjes op 5:30 mee kan lopen oid.
Aha ok deze wordt ook steeds betaalbaarder.
Die Adios heb ik ook al eens naar zitten kijken. Als de focus ligt op een wedstrijd schoen voor halve/hele marathon is dat de betere keuze denk ik. Voor wedstrijden daaronder, of voor gebruik als een vlotte allrounder zou ik deze pakken.
Ik verwacht een ideale schoen voor een < 3 uur marathon :) ( WR HM is er ook op gelopen )
Maar wil hem wel eerst testen voordat ik hem ga kopen, en kan over een half jaar ook nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 05-02-2021 15:18 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Als jij die schoenen aan hebt dan kan ik je niet meer volgen denk ik :P
Volgens mij loop jij een heel stuk harder, dus dat zal wel meevallen :D
[...]

Ik verwacht een ideale schoen voor een < 3 uur marathon :) ( WR HM is er ook op gelopen )
Maar wil hem wel eerst testen voordat ik hem ga kopen, en kan over een half jaar ook nog wel.
Ook mijn inschatting dat dit een potentiële topper is :) En dan kan je mooi de v2 aanschaffen oid, want deze is matig beschikbaar geloof ik...

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:34
Iemand ervaring met Garmin Coach? Ik heb zonet een trainingsplan opgesteld om 10k te lopen in 6min/km ergens in mei. Ben eens benieuwd of ik werkelijk vooruitgaan ga zien in mijn basisconditie/hartslag.

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:05
Rondje gelopen van 9,5km (5;01 min/km) voordat het weekend begint. Onderweg de Magic Half Mile van coach Jeff, die ik aardig door kon trekken. De vorm lijkt er weer te komen :)

Ben verder benieuwd wat het weekend qua sneeuw gaat brengen. Waarschijnlijk sowieso wat geslee met de kleine en zelf nog een rondje in de (hopelijk) verse sneeuw.

• BastiaanN
  • Niet online
Vandaag even helemaal klaar met alles. Wat is hardlopen dan een fijne uitlaatklep :) Zojuist weer een leuke route van 22km gedaan. Eigenlijk ook best weinig mensen tegengekomen in het bos, ook wel een keer weer fijn.

Trenara vond het teveel van het goede, iets met rood licht enzo. Nou en! #stikvandaagmaarlekkerinjeschema :p

Lange duurloop dus weer gehad, kan ik zondag gewoon zo lang of kort buitenspelen als ik wil. 8)

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:15
[...]

Wat is hard in jouw beleving Roozzz? Ik zie dat je tijden loopt die ik ook ongeveer loop, jij hebt iets meer hoogtemeters die je maakt dus vermoed dat je op vlak terrein ongeveer dezelfde snelheden loopt.

• Rudedadude

Rudedadude

Roozzz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Volgens mij loop jij een heel stuk harder, dus dat zal wel meevallen :D

[...]

Ook mijn inschatting dat dit een potentiële topper is :) En dan kan je mooi de v2 aanschaffen oid, want deze is matig beschikbaar geloof ik...
Ik heb die adios pro afgezien van de eerste dag van uitkomen nooit meer ergens op voorraad gezien. Snap ik niet helemaal, hij leek me interessant (maar wel een beetje zwaar). Maar goed, ik ben voorzien :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Roozzz
Mvd1981 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:24:
[...]

Wat is hard in jouw beleving Roozzz? Ik zie dat je tijden loopt die ik ook ongeveer loop, jij hebt iets meer hoogtemeters die je maakt dus vermoed dat je op vlak terrein ongeveer dezelfde snelheden loopt.
Momenteel half 1:30, 10k sub 40 iets in die hoek. Maar zit nog wel wat rek in. Ik vind het lastig om te bepalen waar ik nu sta, zo terugkomend vanaf nul, met focus op afstand opbouw en amper meetmomenten.

Waar het omslagpunt zit voor deze schoenen, geen idee. Tot nu toe liep ik of ~6:00min/km, of ~3:00min/km :+

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 05-02-2021 19:14 ]

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Deel 1, een schoenenvraagje:
Sinds ongeveer een maand (~100km) heb ik wat last van mijn voorvoeten als ik mijn mizuno waverider 23 draag. De schoenen zitten nu op 670km in totaal, op zich niet veel. Mijn landing is een midvoet, getuigde de afwezige slijtage op mijn hielen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar zou ik de demping in de voorvoeten al plat gelopen kunnen hebben? (Wel weinig km' s dan...) Heb al geprobeerd andere (ongebruikte) zooltjes er in te doen maar dat mocht niet echt helpen. Had zo' n vormbaar inlegzooltje bij de schoen maar toen ik last kreeg heb ik de standaard zool weer eens geprobeerd.

Met mijn NB880v9 (vorige paar schoenen, nog steeds in rotatie) heb ik na 737km deze klachten niet echt. Het fresh foam van new balance is natuurlijk ook wat plushier naar mijn beleving. Zit er aan te denken de NB880v10 te bestellen, heb nog een poosje naar de Adidas Solar Glides (ST) gekeken maar die hebben denk ik een te lage drop.

Deel 2, de achillespeesklachten zeuren nog een beetje door. Vandaag wel een heerlijke 15km gelopen maar op sommige momenten had ik het gevoel dat wanneer mijn hak te veel doorveerde richting de grond (of zelfs een negatieve hoek maakt als je bijvoorbeeld op een drempeltje staat) dat de pees dan soms een beetje tikt/rolt. Lijkt mij dat ik dan de "maximale" spanning van de kuiten/pees bereik. Om van mijn korte kuiten en pezen af te komen doe ik aan calf raises op de trap, regelmatig "regulier" rekken van de kuiten en slaap ik met een nachtspalk. Hebben jullie misschien nog meer tips? Kies bewust voor schoenen met een hogere drop a 10/12mm, lager doe ik eigenlijk alleen met wedstrijden. In hoeverre zou het kunnen helpen als ik rondjes van 5km met een lagere drop tussendoor doe om al lopend te rekken?

[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 05-02-2021 20:20 ]

• route99

route99

Heb de paperback versie van Hardlopen met Power! net binnen gekregen.
Had nog een VVV digi kado kaart voor het helpen bij de DKDL van 2019 er liggen... en bij deze shop kun je er rechtstreeks (ook een deel zoals bij mij) mee betalen (voor Bol moet je hem eerst ruilen bij de VVV site tegen een Bol digi kado kaart).

Indrukwekkend wat er zo even doorbladerend voor werk gedaan is om met de data aan de slag te gaan, eventueel nieuwe data te vergaren en daarmee de concepten wetenschappelijk mee te ondersteunen/te bewijzen. Een ding lijkt me zeker.... wil je er meer profijt van hebben dan alleen maar te gebruiken aan data wat jezelf hebt... .dan ligt er ook een andere uitdaging.... wat aan extra oefeningen/training is haalbaar/is uitdagend/heb je zin in.....

• Tinusvolkel
route99 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:21:
Heb de paperback versie van Hardlopen met Power! net binnen gekregen.
Had nog een VVV digi kado kaart voor het helpen bij de DKDL van 2019 er liggen... en bij deze shop kun je er rechtstreeks (ook een deel zoals bij mij) mee betalen (voor Bol moet je hem eerst ruilen bij de VVV site tegen een Bol digi kado kaart).

Indrukwekkend wat er zo even doorbladerend voor werk gedaan is om met de data aan de slag te gaan, eventueel nieuwe data te vergaren en daarmee de concepten wetenschappelijk mee te ondersteunen/te bewijzen. Een ding lijkt me zeker.... wil je er meer profijt van hebben dan alleen maar te gebruiken aan data wat jezelf hebt... .dan ligt er ook een andere uitdaging.... wat aan extra oefeningen/training is haalbaar/is uitdagend/heb je zin in.....
En bedankt >:) nu wil ik hem ook voor bij de Stryd :)

• route99

route99

Als vast het bekende stukje nog eens doorlezen.... ;:
https://www.prorun.nl/tra...-betrouwbaar-is-de-stryd/

• GSX-MAN
  • Laatst online: 15-01 16:03

GSX-MAN

de/het/een

Roozzz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Gaat er een evenement door dan? :o

Anyway mocht het toch niet doorgaan, laat het me t.z.t. even weten als je gezelschap zoekt om toch het rondje te lopen. Ik reken dit gebied tot mijn achtertuin en loop graag een rondje mee.
Blomminator schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:37:
@Roozzz en @GSX-MAN
hmm, ja t zou mij ook verbazen. Heb ook nog enkele uitstaande tickets daar staan (maar reacties op de stand van zaken blijven uit). Overigens vorig jaar gelopen, en leuke trail.

Als die doorgaat, haak ik wellicht aan.
Hij gaat inmiddels inderdaad ook niet door. Ik ga graag in op je voorstel, @Roozzz

Slecht idee... Hoe laat?

• Roozzz
GSX-MAN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:46:
[...]

[...]

Hij gaat inmiddels inderdaad ook niet door. Ik ga graag in op je voorstel, @Roozzz
(y) Laten we even iets concreets afspreken per pm

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:45

Secsytime

Automagisch

[...]

Zat geen plaat in toch, maar van die stokjes?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb vanmorgen in een parkeergarage fitnessoefeningen staan doen, om mijn training weer wat breder dan alleen hardlopen te maken. Nuchter naar de training toe, hardlopend terug naar huis. Da's maar iets van 700 meter, maar het ging niet vanzelf...

Slecht idee... Hoe laat?

• AppieR
GSX-MAN schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:44:
Nuchter naar de training toe, hardlopend terug naar huis. Da's maar iets van 700 meter, maar het ging niet vanzelf...
Je moet ook geen alcohol drinken tijdens je training!

Ik heb zojuist mijn duurloop van morgen alvast gedaan: 20km Z1, uiteindelijk een stukje verder om op de HM uit te komen.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Fisico

by Fabian

Laatste rondje voor de Siberische beer uit vandaag. Ik merkte al een wat koudere wind, maar gevoelstemperatuur -1 was het zeker niet. Ik ben benieuwd wanneer ik weer ga lopen met de sneeuw en temperatuur. Een paar jaar geleden liep ik dan vaak een 6 km rondje langs de Utrechtse singel over het gestrooide fietspad, dat was best te doen eigenlijk.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
(jarig!)
Ook hier in Noord-Duitsland is er een weerswaarschuwing dus ook maar m'n lange duurloop vandaag gedaan ipv morgen. Nu was het maar -3. De fietspaden worden hier niet vrij gemaakt dus ik mocht lekker over de landweggetjes lopen, heen en terug. Ik had vandaag 35km op het programma met 2x30min op streefmarathontempo. Ging alweer een stukje makkelijker dan vorige week. Volgende week een "korte" duurloop en de week erna ga ik proberen een PR te lopen op de halve marathon.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
Tip voor liefhebbers van Adidas, Reebok of Asics schoenen (of kleding): met ING Rentepunten kun je nog altijd met hoge korting bestellen van de site, middels de "kortingsvoucher" die je daar voor 0 euro kan aanvragen als je een rekening hebt bij ING. Vooral Reebok en Adidas zijn interessant omdat je daar ook nog steeds een aanzienlijke korting krijgt op de aanbiedingen.

Ik heb zo'n rekening (net als half NL) maar ga voor 31 maart (einddatum) geen schoenen kopen van bovenstaande merken. Mocht iemand interesse hebben en zelf geen ING dan hoor ik het wel, dan mag je mijn codes hebben (first come..)

Wat ze nu aanbieden is:

- Adidas: De vouchercode geeft recht op 30% voordeel op online bestellingen bij adidas.nl. Als je de app download en daar je bestelling plaatst krijg je 35% korting i.p.v. 30%. De vouchercode geeft ook 20% korting op de outlet, deze is alleen gelding in de app. Tot 31 mrt.

- Reebok: 35% korting of 25% korting in de outlet. Tot 31 mrt.

- Asics: 20% korting (niet op aanbiedingen/outlet). Tot 31 mrt.

• Valorian
Fisico schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:31:
Laatste rondje voor de Siberische beer uit vandaag. Ik merkte al een wat koudere wind, maar gevoelstemperatuur -1 was het zeker niet. Ik ben benieuwd wanneer ik weer ga lopen met de sneeuw en temperatuur. Een paar jaar geleden liep ik dan vaak een 6 km rondje langs de Utrechtse singel over het gestrooide fietspad, dat was best te doen eigenlijk.
Als de grachten komende week opvriezen kun je eindelijk een keer een 'rondje singel' doen ipv het eeuwige 'rondje naast de singel' ;) .. Al is hardlopen op ijs terwijl de IC's al vol liggen misschien niet het beste plan 8)7

Ik ben overigens wel van plan om de trailschoenen aan te trekken en een ronde door de flinke sneeuwlaag te doen morgen of maandag. Heerlijk, op rustig tempo met grof profiel en op nog niet platgereden sneeuw heb je genoeg grip is mijn ervaring (met wintersport ook vaak een rondje hardgelopen over de sneeuw).

[ Voor 18% gewijzigd door Valorian op 06-02-2021 13:33 ]

• AppieR
Valorian schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:30:

- Adidas: De vouchercode geeft recht op 30% voordeel op online bestellingen bij adidas.nl. Als je de app download en daar je bestelling plaatst krijg je 35% korting i.p.v. 30%. De vouchercode geeft ook 20% korting op de outlet, deze is alleen gelding in de app. Tot 31 mrt.
Denk erom dat die code niet voor alle artikelen werkt. Bijvoorbeeld niet voor de ultra boosts (ook geen eerdere modellen). Mijn kortingscode heb ik dus voor niks en staat een paar pagina’s eerder voor wie wil.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 12:50
In plaats van morgen vandaag gaan lopen. -1 Buiten en windkracht 4, beetje beducht voor de windchill, dus extra goed ingepakt: 3 lagen bovenkleding, 1 korte tight + een lange tight er over heen, compressiekousen, dikke muts, buff, handschoenen. Ik dacht vooraf dat dit mijn snelheid niet ten goede zou komen, maar het ging verrassend makkelijk ondanks wind en koude. Blijkbaar goed in vorm.

Omdat het zo lekker ging heb ik na 8km een besloten om een kilometer op mijn omslagpunt te lopen, die ging redelijk makkelijk in 4:33/km

Uiteindelijk 10km gelopen 5:27/km, gemiddelde hartslag 164. Best opmerkelijk dat de vorm van de dag zo kan verschillen, aangezien ik afgelopen dinsdag slechts 5:50/km liep met ongeveer dezelfde hartslag.

https://www.strava.com/activities/4742501409

[ Voor 3% gewijzigd door bert74 op 06-02-2021 14:37 ]

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:09
Na jaren regelmatig 8 tot 10 km hardlopen ben ik de laatste tijd wat langere loopsessies aan het uitvoeren, 12 km of meer, vandaag 16 km gedaan. Graag zou ik dit voorjaar voor mezelf eens een halve marathon kunnen lopen in afstand.

Gezien de omstandigheden tot nu toe ideaal zijn (lees: niet te warm) heb ik steeds voldoende gehad met vooraf een licht ontbijt, genoeg water en achteraf een 500 ml. sportdrank om hoofdpijn te vermijden.

Nu denk ik dat het voor de 21 km wel verstandig is om onderweg wat vocht en energie bij te vullen. Iemand gaf me een tip om gelletjes te eten, maar die vind ik best ranzig. Kan het ook met bijvoorbeeld 2x 500 ml Aquarius onderweg?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• BastiaanN
  • Niet online
@Darks Een halve marathon afstand kan je met weer zoals dit gewoon prima zonder extra eten en drinken lopen hoor. Misschien een beetje drinken mee als je dat fijn vind, maar zelfs dat doe ik niet altijd. En als ik het al meeneem dan drink ik het vaak pas aan het einde :)

Hier ligt de gear klaar voor morgen. Om 6:30 gaat de wekker! Weersverwachting is dan gevoelstemp van -15. Dan lekker wam inpakken (lees: thermobroek/shirt + wintertight, fleece shirt, waterdicht jack, 2 paar handschoenen (van die dunne), buff en een muts) en dan ben ik hopelijk een van de eersten buiten. Twijfel nog of ik de muts wil inruilen voor een regenpet, maar denk dat warme oren ook wel fijn is :p

• minimaLL
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vind voeding (en dus ook gelletjes) enkel nodig voor afstanden langer dan de halve marathon / duurtijd langer dan 2u. Alles tussen 1u30 en 2u kan prima bijgevuld worden met sportdrank/water maar is ook geen must. Alles daaronder gewoon door verstandig op voorhand te eten en drinken.

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40
Kon vanmorgen de windchill al goed voelen. Een wisselloop gedaan van 4:10/4:40 6x1km. Tijdens dit tempo het lekker warmen handschoenen uitgetrokken , daarna nog een half uurtje lekker km’s maken in een relaxed tempo maar toen koelde in toch best hard af, handschoenen maar weer aangetrokken. Maar ook de bezwete rug koelere best hard af met de oostenwind in de rug. Beloofd nog wat de komende dagen😀
Was wel een heerlijke loop, totaal 22km. Morgen lekker in de sneeuw met de kinderen

• Valorian
@Darks Ik ben het eens met @BastiaanN en @minimaLL dat je prima vooraf goed kan eten / drinken en dan de 21km kan trainen zonder onderweg “bij te laden”. Dat gezegd hebbende kan een energy gel of drank bij een wedstrijd wel erg welkom zijn, je loopt dan immers een stuk harder, vaak net onder je omslagpunt en voor sommigen werkt dat dan erg goed. Als je daar gebruik van wilt maken dan is het slim om gewoon wat te proberen bij een training, zodat je weet “hoe dat valt” en bij een wedstrijd straks niet voor onprettige verrassingen komt te staan.

Persoonlijk vind ik drank / water meenop trainingen verschrikkelijk (want dan moet ik weer een vest of goedel ofzo om). Zelf ben ik fan van SIS Iso Gel, dat in energy gel waar al zoveel vocht bij zit dat je ze zonder extra water kan consumeren. Een of twee in een wedstrijd is dan meer dan genoeg.

Als het straks weer dooit kan je ook zorgen dat je langs publiek toegankelijk drinkwater loopt, zoals in parken (die kranen zijn nu afgesloten ivm winter).

Als het puur gaat om suikers is enkele tabletjes dextro oid waarschijnlijk ook prima. In zo’n duurtraining ga je nooit heel diep als het goed is.

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:09
Oké dan maak ik me niet al teveel zorgen en neem ik hoogstens en flesje sportdrank mee voor de veiligheid. Dank voor het advies :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Valorian
AppieR schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Denk erom dat die code niet voor alle artikelen werkt. Bijvoorbeeld niet voor de ultra boosts (ook geen eerdere modellen). Mijn kortingscode heb ik dus voor niks en staat een paar pagina’s eerder voor wie wil.
Ah dat is wel jammer idd. Juist op die duurste modellen tikt zo’n korting aan, ook omdat die toch al niet vaak in de aanbieding zijn.

Gelukkig was mijn “verjaardags-korting” van 25% van Nike wel geldig op de vaporfly’s :)

• InZane
Vanochtend weer pootje getest met 5x200m op gevoel, zelfde afstand rust op 'ons' parcours. Wel gekozen voor een 'vliegende start' ipv uit stilstand. Ging zonder problemen.
Na die tijd nog een stukje uitgelopen om uiteindelijk op een goede 10km uit te komen met een overall tempo van 5.16/km.
Vond de hartslag wel wat aan de hoge kant, maar het voelde verder goed!

Langzaam weer uitbreiden maar :)

https://strava.app.link/l6Ae8gAVEdb

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mensen die morgen gaan lopen, vergeet niet iets vettigs op je blootliggende lichaamsdelen (dus vooral gezicht) te smeren (vaseline, nivea blauw blikje, of desnoods lekker dik de dagcrème van je vrouw opsmeren). Die tip heb ik ooit van m'n opa gekregen voor lange schaatstochten maar voor hardlopen in de sneeuw is het ook machtig fijn. Je huid zal je dankbaar zijn en t helpt met je minder koud voelen.

edit:

Is niet echt waar zoals @BastiaanN hieronder opmerkte. Het helpt kortstondig met je minder koud voelen maar je hebt nog steeds kans op koudeletsel (frostbite) dus let goed op jezelf!

[ Voor 20% gewijzigd door Poekie op 06-02-2021 18:35 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:06
Poekie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:01:
Mensen die morgen gaan lopen, vergeet niet iets vettigs op je blootliggende lichaamsdelen (dus vooral gezicht) te smeren (vaseline, nivea blauw blikje, of desnoods lekker dik de dagcrème van je vrouw opsmeren). Die tip heb ik ooit van m'n opa gekregen voor lange schaatstochten maar voor hardlopen in de sneeuw is het ook machtig fijn. Je huid zal je dankbaar zijn en t helpt met je minder koud voelen.
Thnx voor de tip, in principe is morgen voor mij weer een loopdag, heb al wel mijn weekdoel dus mocht het echt te bar en boos zijn hoeft het niet. En anders sowieso toch maar een kort rondje.

We gaan het meemaken :)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 18:02
Maar denk gewoon wel ff na wat je doet, code rood is geen kattepis en ik las ergens hierboven gevoelstemperatuur -15, maar ik hoorde -20 op de radio. Om de legendarische woorden van Sergeant Phil Esterhaus van Hill Street Blues maar eens te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-lblGEzhI8V83lVaI0W7M6l4iQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cfjFwYNoflIyvA2Lt4JHR9EE.jpg?f=user_large

Oh ja, geen spierpijn dit keer, knie voelt goed, op naar de 10km!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Frenz64 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:12:
Maar denk gewoon wel ff na wat je doet, code rood is geen kattepis en ik las ergens hierboven gevoelstemperatuur -15, maar ik hoorde -20 op de radio. Om de legendarische woorden van Sergeant Phil Esterhaus van Hill Street Blues maar eens te gebruiken:
Let's be careful out there!
Gevoelstemperatuur van -20°C heb ik wel eens gehad, zo'n drie jaar terug, maar toen was het droog en zonnig, prima loopweer. Als je maar in de zon bleef, in de schaduw was het echt meteen bibberen. En dat is wel wat anders dan sneeuwstorm, wat morgen de verwachting is.
Ga niet al te ver de bewoonde wereld uit (trail op) zonder contactmogelijkheden (telefoon met voldoende lading - die gaat harder achteruit in de kou!) en een isolatiedekentje, wat te eten/drinken.

• BastiaanN
  • Niet online
Ik las net juist ergens een artikel dat dit het risico op koudeletsel juist vergroot, zou een achterhaald advies zijn doordat je lichaam dan het vocht niet meer naar buiten kan drijven oid.

Zie ook https://www.maxvandaag.nl...-tegen-de-siberische-kou/

Vraag me overigens af of dat bij sport dan ook wel zo is, dan produceer je genoeg warmte onder die isolatielaag zou je denken :)

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 06-02-2021 17:25 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:06
Frenz64 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:12:
[Afbeelding]
Voorzichtigheid is altijd handig, maar denk dat de code rood vooral voor het (weg) verkeer is. Als je je goed voorbereid en inpakt kan je denk ik prima naar buiten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 06-02-2021 17:46 ]

• Rudedadude

Rudedadude

Heb ik iets van 3 jaar terug voor het laatst gedaan toen de gevoelstemperatuur iets van -10 was. Werkt prima. Ik bedacht me trouwens dat ook nog een ietwat zieltogend paar crosscountry schoenen heb liggen en spikes tot en met 9mm. Ook als de bende gaat opvriezen ben ik dus redelijk gecovered. Enige nadeel is dat tot nu toe mijn voeten altijd binnen een kilometer of 5 open lagen door het onrekbare bovenwerk. Maar sinds ik her en der wat heb lopen knippen met een schaar zou dat zelfs goed moeten gaan.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

BastiaanN schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:20:
[...]

Ik las net juist ergens een artikel dat dit het risico op koudeletsel juist vergroot, zou een achterhaald advies zijn doordat je lichaam dan het vocht niet meer naar buiten kan drijven oid.

Zie ook https://www.maxvandaag.nl...-tegen-de-siberische-kou/

Vraag me overigens af of dat bij sport dan ook wel zo is, dan produceer je genoeg warmte onder die isolatielaag zou je denken :)
Het klopt inderdaad! Wow, niet verwacht.
Zie ook dit Finse onderzoek bij militairen waarbij het een false sense of security gaf en dit andere onderzoek dat zegt dat het tot 20 minuten ongeveer werkt en daarna niet meer.

Na het lopen je gezicht goed insmeren met dagcrème of nivea blauw blijft toch wel een aanrader want je huid krijgt wel een idiote opdonder.

[ Voor 7% gewijzigd door Poekie op 06-02-2021 18:12 ]

• route99

route99

Imho was het aangezien het ruim van te voren bekend was.... waren er meerdere opties
  • Vandaag hard te gaan lopen. Het was fris maar met muts op en handschoenen aan naast een verder passende loopkleding, was het zonder gezichtsbescherming prima te doen.
  • Anders uitstellen naar maandag??
  • Of mss een keertje overslaan en van een prima mooie onverwachtse rustdag genieten...???
  • Morgen toch hardlopen..... heb zelf ooit eens de Mini marathon bij -7 graden C probleemloos gelopen, door mijn gezicht met een prima winterdas af te dekken en ik had mijn veiligheidsbril, bij gebrek aan een skibril..., op om de directe ijzige wind op mijn ogen te voorkomen. Dit effect krijg je imho nooit voor elkaar met een zalfje en we konden lezen dat vaseline echt een verkeerde keuze is. Dat de verdere loopkleding ook afgestemd moet zijn lijkt me een inkopper. De handschoenen: Die ik normaal op mijn fiets draag.
Kortom... kies de strategie die je wenst.... Vanavond nog... nog ruim 1,5 uur.... tis vast minder koud dan morgen in de jachtsneeuw....

Succes er mee. _/-\o_

• InZane
Scheelt dat ik een paar weken baard op m'n gezicht heb momenteel. Muts op m'n hoofd en dan blijft er niet veel blote huid over :+
route99 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:27:
Imho was het aangezien het ruim van te voren bekend was.... waren er meerdere opties
  • Vandaag hard te gaan lopen. Het was fris maar met muts op en handschoenen aan naast een verder passende loopkleding, was het zonder gezichtsbescherming prima te doen.
  • Anders uitstellen naar maandag??
  • Of mss een keertje overslaan en van een prima mooie onverwachtse rustdag genieten...???
  • Morgen toch hardlopen..... heb zelf ooit eens de Mini marathon bij -7 graden C probleemloos gelopen, door mijn gezicht met een prima winterdas af te dekken en ik had mijn veiligheidsbril, bij gebrek aan een skibril..., op om de directe ijzige wind op mijn ogen te voorkomen. Dit effect krijg je imho nooit voor elkaar met een zalfje en we konden lezen dat vaseline echt een verkeerde keuze is. Dat de verdere loopkleding ook afgestemd moet zijn lijkt me een inkopper. De handschoenen: Die ik normaal op mijn fiets draag.
Kortom... kies de strategie die je wenst.... Vanavond nog... nog ruim 1,5 uur.... tis vast minder koud dan morgen in de jachtsneeuw....

Succes er mee. _/-\o_
Ging vandaag prima zonder muts en handschoenen en lopen door sneeuw is juist leuk.

Paar jaar geleden heb ik de testrun van de Midwinter ook gelopen met -6 a -7 en dat ging ook prima zonder muts.

[ Voor 84% gewijzigd door InZane op 06-02-2021 19:33 ]

• route99

route99

Same here..... alle beetjes helpen... ;)
Maar bij de -7 graden C was er wel meer nodig.
Dat advies kwam van mijn fysio destijds, die ook schaatst.

[ Voor 57% gewijzigd door route99 op 06-02-2021 19:31 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55

vhal

ಠ_ಠ

Leuk die voorspelde sneeuw...

...en dan kom je er achter dat je alleen "dunne" enkelsokken hebt :+

Nou ja, ik heb vernomen dat men in Finland in de sneeuw rent op wollen sokken. Misschien is dat wel een alternatief :P

Strava

• route99

route99

@InZane Tis vaak ook sterk persoonlijk. We zijn niet allemaal als...iceman Wim Hof ....
Kortom maak je eigen risico inschatting.

[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 06-02-2021 19:37 ]

• Arjan90
Vandaag mijn eerste rondje hardlopen op steunzolen. Afgelopen twee dagen op gelopen met wandelen en als ik nu geen schoenen draag loop ik echt als een malloot met mijn linkerenkel die helemaal lijkt in te zakken :+ Dus, de zool doet wat. Inmiddels de Triumph 18 ontvangen (in de nieuwe kleuren, mooi <3) en die aangedaan. De schoen liep lekker en het rondje liep ook goed, eerste 2km wat vlotter en dat ging goed. Schoen lijkt prima te gaan tot in ieder geval 5:00, heb niet het idee dat hij veel zwaarder loopt dan de Guide die ik gebruikte. Nu maar even de reactie afwachten, zal toch nog rustig aan moeten doen komende twee weken met vnl. duurlopen om de spier te laten herstellen en dan langzaam weer tempo's introduceren.

Naast de Triumph, heb ik ook de Ride 13 en de Shift staan. Shift zit goed om mijn voet, Ride 13 moet ik nog even rustig passen met hardloopsokken. De Shift lijkt een schoen waar best wat tempo in kan zitten, dus een goed alternatief voor de Ride 13 en bovendien meer als bijv. de Speed waardoor de overgang daarna misschien wat makkelijker gaat zijn (het is niet de vraag of maar wanneer de Speed aangeschaft gaan worden gezien de vele positieve reacties). Maar hoe gebruiken jullie de Shift? Mijn duurlopen doe ik rond de 5:30-6:00 en ik vermoed dat de Shift dan moet helemaal tot hun recht komen van wat ik zo in huis voel. Mijn intervallen loop ik tussen de 4:00 en 4:30, daar wil ik dus de Ride of Shift voor gebruiken. Ik gebruikte tot noch toe eigenlijk 1 schoen voor alles (de Guide).

De Hyperion Tempo was specifiek met de steunzool geen succes, er zit een heel dun en slap zooltje in. De steunzool vervangt dat zooltje maar is vervolgens gewoon een stuk dikker. Met de originele zolen zaten de schoenen perfect, met steunzolen gewoon net niet lekker qua ruimte bij het bovenwerk.

Voor degenen die morgen gaan lopen, succes en wees voorzichtig met het gladde weer en het slechte zicht! Wij gaan lekker de straat onveilig maken met sneeuwballen gooien. Althans, als er genoeg sneeuw valt, de weersvoorspelling was 2 dagen geleden nog 30cm+ maar ik geloof dat het al is afgezwakt naar max 5cm. Karig.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan90 op 06-02-2021 19:57 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Tinusvolkel
Hier vandaag maar voor de zekerheid m'n hm van de week gedaan. Morgen kijk ik wel of het weer het toelaat om een rondje te doen.
De ontstoken blaar is zo goed als genezen, moest alleen in het begin nog even wat soepel worden.

Maar dus vandaag meteen vertrokken toen de Stryd binnen was 8)
Heerlijk lopen met een pace die lekker stabiel is en overeen komt met je eigen gevoel.
Met power moet ik nog een beetje leren omgaan maar vandaag dus wat rond de 300 gehouden wat dus wind mee een stuk sneller was dan wind tegen. Ook nog een viaduct op gesprint om een beetje het maximale vermogen te meten, dit kan je dan weer mooi bekijken via de site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98wFrIwgyf5uwr8-SWwB0Ds0nTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gZ4zXsaVvZOETBlaMHPIpC9y.jpg?f=user_large

Verder voor mij weer wat nieuwe data erbij zoals "Vertical Oscillation" en "Ground Contact Time"
VO zat gemiddeld op 7.92 cm en GCT op 213ms, dit zou na wat googlen al redelijke waardes zijn maar kan nog kijken of ze wat kunnen zakken. (iemand hier nog tips of goede documentatie voor deze parameters?)

Al met al een zeer mooie aanvulling voor m'n Apple Watch die zo prima mee kan als sporthorloge echter kost de stryd alleen een vermogen... ;)

Nu ga ik lekker wat variërende loopjes doen zodat ie nog veel meer gaat berekenen en dat ik kan trainen in power zones en zie wat m'n stress balans is van de trainingen.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

edit:

Is niet echt waar zoals @BastiaanN hieronder opmerkte. Het helpt kortstondig met je minder koud voelen maar je hebt nog steeds kans op koudeletsel (frostbite) dus let goed op jezelf!
Goede tip (denk ik). Al moet ik zeggen dat ik als twaalf jarige (1997) al best flinke tochten met mijn vader op het ijs maakte, en eigenlijk nooit laat had van de kou. Goed op kleden scheelt al een hoop.

Persoonlijk vind ik dat je eigenlijk altijd goed voorbereid op pad moet gaan. Momenteel goed kleden tegen de kou, in de zomer rekening houden met de warmte en het hele jaar zonnebrand smeren bij zonnig weer. Naast voldoende eten/drinken. Verder bij lange duurlopen de route goed verkennen (waar zitten eet/drink tentjes en openbaar vervoer).

Gewoon gezond verstand gebruiken :).

Dat gezegd hebbende, ben ik volgende werk van plan wat loopjes te maken met goede kleding :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 06-02-2021 22:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb ook vandaag de week afgesloten. Vond het prima te doen, wel wat wind, maar niet echt koud.

Doel voor deze week weer gehaald, en hoef me nu mooi niet meer druk te maken of ik morgen wel of niet kan lopen (en heb ook niet echt de materialen om in de sneeuw te lopen).

Wat wel leuk is om te zien; ik heb me nu 5 weken echt heel netjes aan m'n eigen schema gehouden en begin serieuze resultaten te zien. Aankomende week een 10k op tempo om de werkelijk behaalde vooruitgang te testen, ben benieuwd 8)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Oooeewwhhh......de Salomon Sense Ride 4 is bijna uit <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSm3_5swD19XhkW_l7dVpJ6JZj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tmbH0WR7EaLoTscDH76dn0T.jpg?f=fotoalbum_large

Stukje lichter als de 3 en wat verdere wijzigingen, gaat bij mij op de lijst om te passen naast een paar andere 8mm drop trailschoenen, dan schrikt mijn gestel niet ineens van een nog lagere drop, komende van 12mm offset in mijn Ghost13.

Ook de Cascadia 16 komt uit en de geheel nieuwe Catamount, beide van Brooks.
De Peregrine 11 is bijna uit, Nike is er ook bij en nog wat ander spul.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• route99

route99

@Tinusvolkel Zo zoek je meer info over parameters bijv icm de Stryd
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Zeer recent: Het valideren van de Stryd oa over de GTC
Validity of the Stryd Power Meter in Measuring Running ...res.mdpi.com › article_deploy › sports-08-00103-v2
PDF
Jul 20, 2020 — (PO), ground contact time (GCT) and leg spring stiffness (LSS) were compared to reference measures recorded by portable metabolic analyser, force platforms ...
by F Imbach · ‎2020 ·
The Relationship between Running Power and ... - MDPImdpi.com › pdf
PDF
Nov 6, 2018 — Keywords: power; running; running economy; running power meter; Stryd; distance ... vertical oscillation, cadence, leg spring stiffness and ground contact time.
by CL Austin · ‎2018 · ‎Cited by 14 · ‎Related articles
Er staan er nog meer bij. Pas de trefwoorden aan naar wens om verder/anders te zoeken.
Met de pdf keuze erbij wordt het het heel overzichtelijk, veel vrije artikelen staan als pdf online.
Zonder pdf krijg je de laatste 6 jaar (mijn keuze) ruim 3200 hits... daar is wellicht wat verfijning nodig.

Deze zoekactie kun je ook in Google Scholar uitvoeren, dat is nog meer op echte publicaties gericht.

• InZane
Tinusvolkel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:26:
Hier vandaag maar voor de zekerheid m'n hm van de week gedaan. Morgen kijk ik wel of het weer het toelaat om een rondje te doen.
De ontstoken blaar is zo goed als genezen, moest alleen in het begin nog even wat soepel worden.

Heerlijk lopen met een pace die lekker stabiel is en overeen komt met je eigen gevoel.
Met power moet ik nog een beetje leren omgaan maar vandaag dus wat rond de 300 gehouden wat dus wind mee een stuk sneller was dan wind tegen. Ook nog een viaduct op gesprint om een beetje het maximale vermogen te meten, dit kan je dan weer mooi bekijken via de site.

[Afbeelding]

Verder voor mij weer wat nieuwe data erbij zoals "Vertical Oscillation" en "Ground Contact Time"
VO zat gemiddeld op 7.92 cm en GCT op 213ms, dit zou na wat googlen al redelijke waardes zijn maar kan nog kijken of ze wat kunnen zakken. (iemand hier nog tips of goede documentatie voor deze parameters?)

Al met al een zeer mooie aanvulling voor m'n Apple Watch die zo prima mee kan als sporthorloge echter kost de stryd alleen een vermogen... ;)

Nu ga ik lekker wat variërende loopjes doen zodat ie nog veel meer gaat berekenen en dat ik kan trainen in power zones en zie wat m'n stress balans is van de trainingen.
Mijn Garmin HRM Run doet ook VO, GCT en balans, Power en nog wat andere dingen, maar die is een stuk goedkoper. Maar ja, Garmin poept alleen maar troep uit hè? ;)

Zonder gekheid: Ik geloof dat zo'n Stryd echt z'n geld wel waard is. Mijn band heb ik voornamelijk voor de betere hartslagmeting gekocht. De rest is bonus.

Die GCT van 213 is in ieder geval heel netjes. Heb begrepen dat onder de 300 prima is. De echte profs zitten onder de 200.

• route99

route99

Ik zat donderdag met de Garmin 735XT+HRM op 259-268ms bij een training net onder de drempel.
Vandaag bij mijn duurloop van 17km was het bij ~5.35min/km ca 280ms.
Als ik naar de voor mij ook nieuwe literatuur die ik als antwoord gaf op @Tinusvolkel vraag, lijkt die Garmin daar best aardig te kloppen, maar ik zou nog wel graag meer willen lezen.
Als bijna M65-iger klinkt alles onder de 300ms toch best interessant.... ;)

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025

De grondcontacttijd verandert adhv je snelheid, de waarde die je noemt is prima voor zo'n snelheid. En alsnog kun/moet je er niet per se veel mee doen als de waarde wel 'te hoog' is, want het komt voort uit andere technische problemen.

De verticale oscillatie is een klein beetje een ander verhaal, maar ook daarvoor geldt dat je niet teveel moet focussen op bepaalde technische veranderingen (verslechteringen) om het getal te behandelen.

Ik heb zelf de eerste maand of wat de getallen voor lief aangenomen, totdat ik wat trends herkende. Wat mij opviel, is dat mijn verticale oscillatie eigenlijk continu te laag was volgens de boekjes. Dat klopte ook wel, omdat mijn knieën altijd laag bleven. En dan in combinatie met een hoge pasfrequentie. Soort sleeppasje dus. Ik heb er tijdens rustige trainingen op gefocust om reactiever te lopen, ook bij lage snelheden. Zo kwam ik op een pasfrequentie van 170 ipv 185 en een verticale oscillatie van 7,3 ipv 6,1. Het voelde ook een stuk prettiger om zo te lopen en de hartslag ging ook een heel stuk omlaag tov de andere methode.

Het zijn dus getallen die ondersteunend kunnen zijn bij een al bekend probleem of een probleem wat altijd lastig was om te duiden. Maar geef het vooral wat tijd :)

Strava

• Tinusvolkel
route99 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:25:
@Tinusvolkel Zo zoek je meer info over parameters bijv icm de Stryd
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Zeer recent: Het valideren van de Stryd oa over de GTC

[...]

[...]

Er staan er nog meer bij. Pas de trefwoorden aan naar wens om verder/anders te zoeken.
Met de pdf keuze erbij wordt het het heel overzichtelijk, veel vrije artikelen staan als pdf online.
Zonder pdf krijg je de laatste 6 jaar (mijn keuze) ruim 3200 hits... daar is wellicht wat verfijning nodig.

Deze zoekactie kun je ook in Google Scholar uitvoeren, dat is nog meer op echte publicaties gericht.
Bedankt voor de PDF tip (y) over de nauwkeurigheid had ik al best wat gelezen van DC rainmaker en het geheim van hardlopen en dat zit volgens mij wel goed :) maar ik ga is verder op onderzoek uit naar de waardes zelf :)
InZane schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:22:
[...]

Mijn Garmin HRM Run doet ook VO, GCT en balans, Power en nog wat andere dingen, maar die is een stuk goedkoper. Maar ja, Garmin poept alleen maar troep uit hè? ;)
Denk dat HRM+luxere Garmin niet heel veel verschilt met Apple Watch + Stryd in kosten. En de poept troep conclusie maak ik op uit dit forum ;) heb zelf geen ervaring met Garmin, maar maak teveel gebruik van de smart functies van de Apple Watch om over te stappen.
Zonder gekheid: Ik geloof dat zo'n Stryd echt z'n geld wel waard is. Mijn band heb ik voornamelijk voor de betere hartslagmeting gekocht. De rest is bonus.
Hier vooral gekocht voor de betere pace meting.
Maar de rest is zeker leuk voor erbij :)
Die GCT van 213 is in ieder geval heel netjes. Heb begrepen dat onder de 300 prima is. De echte profs zitten onder de 200.
Idd dit had ik zelf al gevonden dus mooi dat het al goed zit.
Krylinck schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:44:
[...]

De grondcontacttijd verandert adhv je snelheid, de waarde die je noemt is prima voor zo'n snelheid. En alsnog kun/moet je er niet per se veel mee doen als de waarde wel 'te hoog' is, want het komt voort uit andere technische problemen.
Idd in de sprintjes ging ie naar 162ms
De verticale oscillatie is een klein beetje een ander verhaal, maar ook daarvoor geldt dat je niet teveel moet focussen op bepaalde technische veranderingen (verslechteringen) om het getal te behandelen.

Ik heb zelf de eerste maand of wat de getallen voor lief aangenomen, totdat ik wat trends herkende. Wat mij opviel, is dat mijn verticale oscillatie eigenlijk continu te laag was volgens de boekjes. Dat klopte ook wel, omdat mijn knieën altijd laag bleven. En dan in combinatie met een hoge pasfrequentie. Soort sleeppasje dus. Ik heb er tijdens rustige trainingen op gefocust om reactiever te lopen, ook bij lage snelheden. Zo kwam ik op een pasfrequentie van 170 ipv 185 en een verticale oscillatie van 7,3 ipv 6,1. Het voelde ook een stuk prettiger om zo te lopen en de hartslag ging ook een heel stuk omlaag tov de andere methode.

Het zijn dus getallen die ondersteunend kunnen zijn bij een al bekend probleem of een probleem wat altijd lastig was om te duiden. Maar geef het vooral wat tijd :)
Hier is het ook vooral om trends te herkennen dus ga gewoon lekker lopen en mij verder inlezen, en misschien af en toe wat testjes doen om te kijken wat dit doet met de parameters.

• BastiaanN
  • Niet online
Zo, vanochtend zoals eerder gezegd om 6:30 uit bed gerold en mijn hardloopkleding aangetrokken. Kopje koffie en een banaan naar binnen gewerkt en gaan. Ik was iets vroeger dan gepland klaar dus voor de zekerheid ook nog maar even de kerstboomverlichting meegenomen.

Eenmaal buiten dacht ik poh, wat een wind! maar ik had er wel erg veel zin in. Zeker als je ziet dat het sneeuwdek nog helemaal maagdelijk is en dat mijn voeten de eerste zijn die er wat stapjes in gaan zetten <3 Eenmaal bij het startpunt aangekomen wil ik op start drukken op mijn horloge maar toen kwam ik er achter dat die nog niet om mijn pols zat.... :F dus even snel terug naar huis en daarna van start.

Heerlijk zeg! Ik had me flink warm aangekleed en eigenlijk alweer iets te warm. Vooral toen ik lekker een stukje bos meepakte kreeg ik het wel erg warm, maar zodra ik weer uit het bos was voelde je gelijk weer de snijdende kou, dan is zo'n buff toch wel erg fijn. Ik heb stukjes met en zonder muts/handschoenen gelopen. Weer een mooie ervaring! :) Wel hard werken hoor, vooral als je een viaduct op moet met wind tegen en waarbij er mooie sneeuwduinen zijn gemaakt waardoor je tot boven je enkels in de sneeuw verdwijnt :D Ik denk dat ik bij deze run "Shape for vo2max" maar even uitzet in runalyze... haha

Meeste onderkleding was overigens nog zo goed als droog na de run dus ik denk dat ik qua kleding ook niet te ver van het optimum af zat.

10/10 would recommend! :*)

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4747889019

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
@BastiaanN ge bent niet goed! Respect!

Strava

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04-2025
Hier waren de kids al de hele nacht om 't half uur wakker om te melden dat het sneeuwde (of zo voelde 't in ieder geval :P ..), dus eerst maar eens met de kids naar buiten om even lekker te sleeen en van de sneeuw te genieten. Daarna mocht ik zelf ook even lekker buiten spelen.

Viel me eigenlijk alles mee wat de kou betreft, af en toe wel een snijdende wind. Vooral heerlijk genieten van de krakende sneeuw en 't witte landschap. Ik stapte wel na een kilometer of 1,5 in een ijsplas en had dus een zeiknatte schoen en voet, maar na 100m was ook die voor 't gevoel wel weer opgewarmd.

Strava

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

[Afbeelding]

Wat grappig je hebt hem van mij overgenomen :)
En dat via marktplaats }:O

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Arjan90
Net even met de kinderen buitengeweest, het is hier een en al sneeuw "duinen" in de wijk. Je kan wel hardlopen op gewone schoenen nu, demping zat :+ Weerstandstraining met twee kinderen op de slee achter je!

Kou valt hier ook mee, recht tegen de wind in wel, maar in de wijk wordt de wind genoeg gebroken denk ik. Veel loop- en speelplezier allemaal! Stelletje gekken die gaan hardlopen :P (respect!)

• InZane
Net ook even een rondje buiten gespeeld in het bos. Er was al een hoop volk op de been zeg. Zelfs mensen met ski's gezien. Eenmaal in het bos was het heerlijk genieten. Wel flink ploeteren op sommige stukken maar het was leuk!

https://strava.app.link/krYPselaGdb

• route99

route99

Tinusvolkel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:19:[...]Denk dat HRM+luxere Garmin niet heel veel verschilt met Apple Watch + Stryd in kosten.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar tot voor kort was mijn behoorlijk luxe 735XT+HRM nog redelijk te verkrijgen, en begin vorig jaar was deze nog volop verkrijgbaar en heb ik voor die combi ~€230 betaalt.
Een AW4 of 5 of 6 kost of kost nog steeds bijna het dubbele of meer (4 en 5 ook steeds lastiger, refurbished of via MP (de 4 vanaf ~€250, de 5 vanaf ~€280) en komt er ruim €200 voor de Stryd erbij. Als je een Fenix op het oog hebt is er vanaf de Fenix 5 geen prijsvoordeel meer tov de Apple Watches.Idd tov de luxere Garmin klopt het wel.
Hier vooral gekocht voor de betere pace meting.
Maar de rest is zeker leuk voor erbij :)
Dat is een van de sterkste punten van de Stryd, hij meet directer dan de Garmin/HRM.
Idd dit had ik zelf al gevonden dus mooi dat het al goed zit.
die Stryd zelf bli jft wel een mooi ding.
Idd in de sprintjes ging ie naar 162ms
Netjes..... ben benieuwd hoe het gaat passen aan wat je vind tav het type loper dat je bent en waar je interesse liggen. En of het de ca 2,5x meer prijs tov de HRM band alleen ((ruim €80) het waard is. Zoals altijd speelt het doelgroep effect een hele grote rol bij de keuze,
Hier is het ook vooral om trends te herkennen dus ga gewoon lekker lopen en mij verder inlezen, en misschien af en toe wat testjes doen om te kijken wat dit doet met de parameters.
Succes en houd ons op de hoogte, zowel qua literatuur/andere publicaties als jouw ervaringen.
Ook hoe user friendly de data verwerking is, dus niet alleen de quick view op een mobiel maar meer in de diepte.

Veel plezier en succes er mee.

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:07
Anders als ik verzonnen had maar vanmorgen de trailschoenen weer aan en kijken waar we uitkwamen. Na een kilometer besloten het lange rondje te doen. Het tempo was redelijk dramatisch maar ik heb me goed vermaakt (verbaasde blik van sommige wandelaars is onbetaalbaar). Was in de bos behoorlijk uitgestorven, op 1 stuk het pad gemist en dwars over de hei gegaan 😐

Voor de 66 euro die de Peregrine 10 mij gekost hebben blijf ik maar lachen. Superfijne schoen met meer als voldoende grip, perfect getimed qua omstandigheden. En dat voor die prijs😁(sorry het lijkt wel een reclame spot)

Schijnbaar wordt een strava link gewaardeerd https://strava.app.link/qhJu6N1cGdb

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

Tazzios

..

Beetje appels en peren vergelijk: horloges met een voetsensor vergelijken.
De Garmin voetsensor kost 60 euro. Zelfs gekoppeld aan een antieke 410 heb je daarmee alle meetwaarden die er tegenwoordig zijn. cadans en tempo

edit doe: Tazzios in "Hardlopen - deel 9"

[ Voor 18% gewijzigd door Tazzios op 07-02-2021 12:51 ]

• route99

route99

@Tazzios Heb je een link naar de specs?
alle meetwaarden die er tegenwoordig zijn.
Ik kom niet verder dan cadans en snelheid/pace voor dit type:
https://21run.com/eu/garmin-footpod-sdm4-010-11092-00

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb net mijn Salomons ontmaagd met een loopje van 10 km in de sneeuw. Dit zijn mijn eerste Goretex-hardloopschoenen en het is echt fucking briljant! Na 10 km sneeuw nog steeds warme, droge voeten 8)

56.39 is dan weer geen briljante tijd, het ging allemaal niet vanzelf. Lopen op sneeuw is toch een beetje zwaarder.

Slecht idee... Hoe laat?

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtxYG5oe3C5e7qFu8T47bvctaQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMQX6j9P4whZheyAt1ga49KN.jpg?f=fotoalbum_large

Dikke 30 cm sneeuw ligt er hier en aangezien we redelijk aan het einde van de wereld wonen heb ik de sneeuwschuiver nog niet gezien.
Geplande DL van vandaag maar omgezet naar spelen met de hondjes.
Lopen is echt geen optie vandaag.

• InZane
MaydayQ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:07:
[Afbeelding]

Dikke 30 cm sneeuw ligt er hier en aangezien we redelijk aan het einde van de wereld wonen heb ik de sneeuwschuiver nog niet gezien.
Geplande DL van vandaag maar omgezet naar spelen met de hondjes.
Lopen is echt geen optie vandaag.
Die heb ik in het bos ook niet gezien hoor vanochtend :+

Het ging hier laatst over het schoonmaken van schoenen toch? Mijn Pegasusjes zien er na al die sneeuw weer uit als nieuw! :P

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

Tazzios

..

route99 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:43:
@Tazzios Heb je een link naar de specs?

[...]

Ik kom niet verder dan cadans en snelheid/pace voor dit type:
https://21run.com/eu/garmin-footpod-sdm4-010-11092-00
Goed dat je er op door vraagt daardoor begon ik te twijfelen en heb ik het even getest.
Bij gebrek aan de 410 heb ik mijn fenix op tafel gelegd,gps uitgezet, de voetpod opgedaan, en wat stappen om de tafel gezet.
Wat dan inderdaad alleen resulteert om tempo en cadans ( en hoogte?). :$

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04-2025
Net terug van een heerlijke 20km duurloop in het bos. Thermo onderlaag, lange hardloopkleding, windjack, muts, handschoenen en het ging prima! Eerder wat te warm gekleed dan te koud. Het loopt wel pittig in 15cm

https://strava.app.link/y1ggGtijGdb

Terugblik op de week (rustige week zonder snelheid na 8weeks 10km schema):
Ma: 40km fietsen woon werkverkeer
Di: 9,7km rustig hardlopen
Wo: 40km fietsen woon-werkverkeer
Do: 17km rustig hardlopen
Vrij: 30km fietsen
Zat: 13km heel rustig hardlopen met partner
Zo: 20km in de sneeuw hardlopen

Totaal:
60km hardlopen
112km fietsen

• Tinusvolkel
Sinned123 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Wat grappig je hebt hem van mij overgenomen :)
En dat via marktplaats }:O
Mooi dat je hier mee leest, verder had ik al wat research naar jou gedaan :P
PS ben eigenlijk wel benieuwd waarom je hem hebt weg gedaan?
Tinusvolkel schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Ik heb de gok genomen om het 2de hands te kopen. vind hem nieuw te duur.
Verder de verkoper gevonden op strava (is lid van de oude tweakers groep en een volger van @Poekie hoewel dat laatste met pakweg 150 volgens misschien niet heel veel wil zeggen :P)

Dus hopelijk krijg ik hem morgen binnen en werkt hij (nog) perfect.
route99 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:53:
[...]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar tot voor kort was mijn behoorlijk luxe 735XT+HRM nog redelijk te verkrijgen, en begin vorig jaar was deze nog volop verkrijgbaar en heb ik voor die combi ~€230 betaalt.
Een AW4 of 5 of 6 kost of kost nog steeds bijna het dubbele of meer (4 en 5 ook steeds lastiger, refurbished of via MP (de 4 vanaf ~€250, de 5 vanaf ~€280) en komt er ruim €200 voor de Stryd erbij. Als je een Fenix op het oog hebt is er vanaf de Fenix 5 geen prijsvoordeel meer tov de Apple Watches.Idd tov de luxere Garmin klopt het wel.
Een ruim 4 jaar oud model van Apple is ook wel iets goedkoper, maar dan ben je denk ik met jou combi beter uit. verder wil ik eind dit jaar een 7 halen dmv ASA vitality punten dus als ik genoeg beweeg dan heb ik hem gratis.
[...]
Dat is een van de sterkste punten van de Stryd, hij meet directer dan de Garmin/HRM.

[...]
die Stryd zelf bli jft wel een mooi ding.
[...]
Netjes..... ben benieuwd hoe het gaat passen aan wat je vind tav het type loper dat je bent en waar je interesse liggen. En of het de ca 2,5x meer prijs tov de HRM band alleen ((ruim €80) het waard is. Zoals altijd speelt het doelgroep effect een hele grote rol bij de keuze,
Weet eigenlijk niet of de HRM goed met een apple watch samenwerkt, verder ben ik nog lekker amateuristisch bezig alleen heb de 7h loop net wat te langzaam gelopen door een verkeerde pace / afstand op de watch, moest na 15km nog een stukje waardoor het net niet binnen het uur gelukt was. Dus dit wil ik vooral voorkomen met een eventuele marathon onder de 3 uur.
[...]
Succes en houd ons op de hoogte, zowel qua literatuur/andere publicaties als jouw ervaringen.
Ook hoe user friendly de data verwerking is, dus niet alleen de quick view op een mobiel maar meer in de diepte.

Veel plezier en succes er mee.
Mij kennende zal ik jullie hier wel op de hoogte houden ;p

Hier net met de kinders een uur buiten geweest met de slee en had het eerder te warm dan te koud, m'n nieuw trail schoenen kwamen goed van pas, lekker warme droge voeten en meer dan voldoende grip, ook op de aanreden sneeuw.

• BastiaanN
  • Niet online
Iedereen zit hier lekker te pochen met trailschoenen maar ik had met m’n normale hardloopschoenen ook gewoon nog heerlijk droge voetjes hoor :+

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Pedaalemmerzakken over je sokken en gaan. Nee sorry, vandaag even niet.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55

vhal

ಠ_ಠ

Refro schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:31:
Anders als ik verzonnen had maar vanmorgen de trailschoenen weer aan en kijken waar we uitkwamen. Na een kilometer besloten het lange rondje te doen. Het tempo was redelijk dramatisch maar ik heb me goed vermaakt (verbaasde blik van sommige wandelaars is onbetaalbaar). Was in de bos behoorlijk uitgestorven, op 1 stuk het pad gemist en dwars over de hei gegaan 😐

Voor de 66 euro die de Peregrine 10 mij gekost hebben blijf ik maar lachen. Superfijne schoen met meer als voldoende grip, perfect getimed qua omstandigheden. En dat voor die prijs😁(sorry het lijkt wel een reclame spot)

Schijnbaar wordt een strava link gewaardeerd https://strava.app.link/qhJu6N1cGdb
Hier ook een blije Peregrine loper :P Eigenlijk was er geen moment gehad dat ik er niet comfortabel in voelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GafCmZrwVT_huJRnt-Q6pu9Ze80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iemoGD3Z8hQ8wEOPaQjIPGs9.jpg?f=user_large

Uiteindelijk een kleine 11km gelopen, het voelde als buiten spelen :)

Strava

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier ook even vrolijk 6km buiten gespeeld in de Peregrines. Wat is het bos toch mooi in de sneeuw! <3

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier gewoon m'n nimbusjes aan met wat ali-yaktrax eronder en dat liep prima. Ook geen koude of zelfs natte voeten gehad door sokken met een deel merinowol en gaiters. Dan loopt er ook wat minder je schoenen in. Het lopen zelf ging eigenlijk bijna normaal (maar wel wat langzamer), af en toe waren de sneeuwdriften wel iets te diep voor mijn korte pootjes maar over t algemeen gewoon lekker gelopen en geen moment koud gehad. Wel ijspegels in m'n wimpers :D

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:05
Voor de zekerheid m'n trailschoenen aangedaan (Salomon Speedcross Vario), maar was niet per se nodig. Was wel prachtig in het bos nu. Had bijna een rustgevende werking op me. Het is dat hardlopen in de sneeuw zo hard werken is.

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-01 13:07
Bij ons in Gent viel het wat tegen qua sneeuw, vanmorgen op pad gegaan met de Saucony Endorphin Speed en onderweg was het (vrij) goed beloopbaar. Voor coach Greg stond een progressieve loop op het programma, en die ging zo vlot dat ik na de work-out er nog een extra km op tempo heb toegevoegd, en er ook nog maar een halve marathon van heb gemaakt. Extra fun was dat ik nu voor het eerst een vo2max van 54 heb gekregen. De absolute waarde kan in vraag gesteld worden, maar ik voel wel dat de vorm in stijgende lijn zit. 8) Strava

Vandaag is het dag 99 van de GRT Runstreak, maar ik had de dag voor de start van de Runstreak al een halve marathon gelopen. Dus vandaag al de 100 dagen badge van Smashrun gekregen. *O*

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-01 09:03
Vanochtend een kleine 18 km weggetik als m'n persoonlijke oudejaarsloop. Uiteindelijk inclusief de windstopper vier laagjes bovenkleding, op de open de stukken tegen de wind in geen overbodige luxe. Hier in ZO Friesland nog niet zo heel veel sneeuw, zo'n 4 cm, maar veel stuifduintjes en andere stukken helemaal schoongewaaid. In de bossen natuurlijk wel een mooi egaal laagje.
Lekker gelopen, had geen water mee hoeven nemen, was halverwege bevroren 8)7 Op een ijspegel aan een wenkbrauw en een bevroren buff na geen last van de kou gehad. Heb gewoon op Kinvara's gelopen, was prima te doen.
Onderweg regelmatig gestopt voor een foto, fantastisch mooi die verse sneeuw.
Ook hier heel erg rustig, slechts een paar wandelaars en maar één mountain biker gezien. Op de terugweg dichter bij het dorp natuurlijk wel wat meer kinderen met een slee.
Wel een kadootje dit, maar laat nu het voorjaar maar komen :)

Strava: https://www.strava.com/activities/4748893994

• Tinusvolkel
[b]Tinusvolkel schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:58:
[...]

Mij kennende zal ik jullie hier wel op de hoogte houden ;p
Hier net toch maar een rondje gedaan van 10km.
Had qua kleding niks speciaals gedaan eigenlijk alleen een muts op gezet en simpele Decathlon handschoentjes aan. De muts op een wind mee stuk zelfs nog even af gedaan omdat ik het te warm kreeg.
Ik werd vandaag wel vreemder aangekeken door andere wandelaars dan normaal.

Verder mooie stukken gehad waar je 40cm wegzakt of spekgladde stukken waar alle sneeuw is weg gewaaid.
Qua tempo had ik gedacht dat het een stuk langzamer zou gaan maar eigenlijk kon ik nog redelijk goed tempo vast houden, ook dacht ik dat ik wel wat "anders" zou lopen dan gisteren, maar het verschil in de parameters viel reuze mee:

Km 21.1 vs 10km
gem tempo 4:47 vs 5:03 /km
gem VO 7.68 vs 7.31cm
gem GCT 233 vs 256ms
gem vermogen 299 vs 280w
gem hartslag 143 vs 144
gem cadans 172 vs 170

Pagina: 1 ... 92 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.