Dank voor je suggestie. Ik heb er even over gelezen en dat lijkt het inderdaad te zijn.. Ik doe volgende keer even rustig aan en zal een wat betere warming up doen.Krylinck schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:03:
Alles kan (ok, niet waar, zie onder) maar dit lijkt toch echt heel sterk op een tussenribspier die vervelend doet. Scherpe pijn bij bewegen zegt het eigenlijk al. Er is geen benauwdheid, dus ik zou het best nog even een dagje durven aan te zien. Doet het dan nog zo'n pijn, ga dan even naar de huisarts @powermarcel10
En ja, dingen die het dus niet zijn, maar waar een deel van de klachten bij passen, zijn een longembolie, aortadissectie en een hartaanval. Een stekende pijn op de borst die uitlokbaar is met beweging is per definitie geen pijn op de borst zoals omschreven bij een hartinfarct.
TweakerssportEHBO, eerst even checken voor we de eerstelijnszorg ingaan
Altijd met de disclaimer: ik ben geen arts/fysio/chiropractor/openhartchirurg, maarrrr......
Altijd met de disclaimer: ik ben geen arts/fysio/chiropractor/openhartchirurg, maarrrr......
Ik ben geen gynaecoloog, maar ik wil best even kijkenFrenz64 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:58:
TweakerssportEHBO, eerst even checken voor we de eerstelijnszorg ingaan![]()
Slecht idee... Hoe laat?
Nja, er komen zo vaak vragen waar ik dan toch op reageer dat ik er wel over nadenk om iets in m’n signature te zetten... Maar ja, wat zet je dan neer. “Hallo, ik ben wel arts”? Sowieso raad ik mensen met klachten vaak aan de huisarts te bezoeken, omdat je er zelf niet bij bent.Frenz64 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:58:
TweakerssportEHBO, eerst even checken voor we de eerstelijnszorg ingaan![]()
10k duurloop vandaag , of eigenlijk 50 min. maar dat kwam toevallig mooi uit, in tegenstelling tot vorige keer ging deze nagenoeg perfect...heerlijk gelopen iets rustiger begonnen en lekker rustig het rondje door gehobbeld.
Vraag .. nu komen er meer intervallen bij in het schema.
Daar weet ik niets van geef ik eerlijk toe
Hoe loop ik die , overmorgen 5x5 min met 1 min rust ertussen.
Kies ik een tempo waarvan ik verwacht dat ik die 5 x 5 min. kan lopen ?
Kies ik de hoogste hs zone waarin ik 5 min denk te kunnen lopen.
I dont know
I dont know
Kies het tempo waarvan je denkt dat je het de vijfde keer ook nog vol kan houden. Of begin rustig (bijvoorbeeld iets sneller dan je duurlooptempo) en probeer iedere herhaling iets te versnellen.MaydayQ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:49:
10k duurloop vandaag , of eigenlijk 50 min. maar dat kwam toevallig mooi uit, in tegenstelling tot vorige keer ging deze nagenoeg perfect...heerlijk gelopen iets rustiger begonnen en lekker rustig het rondje door gehobbeld.
I dont know
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Ik wilde bij mijn niet al te serieus bedoelde opmerking ook eigenlijk zetten: sommige onder ons wel.Krylinck schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:43:
[...]
Nja, er komen zo vaak vragen waar ik dan toch op reageer dat ik er wel over nadenk om iets in m’n signature te zetten... Maar ja, wat zet je dan neer. “Hallo, ik ben wel arts”? Sowieso raad ik mensen met klachten vaak aan de huisarts te bezoeken, omdat je er zelf niet bij bent.
Op zich heb ik nog nooit een onverantwoord advies voorbij zien komen. Als je zelf helemaal onwetend/onzeker bent, als je een pijntje of blessure hebt, dan zijn een paar nuchtere suggesties door ouwe rotten ervaringsdeskundigen best zinvol.
Oh ik voelde me niet aangesproken hoor @Frenz64, je bericht zette me gewoon aan het denken. Het is een oprechte overweging die ik heb. Aan de ene kant heb ik helemaal geen behoefte om het telkens in mensen hun gezicht te 'gooien' en aan de andere kant vragen zoveel mensen om gezondheidstips, om het maar even breed te houden, dat het vaak wel ter sprake komt.
Nu we het toch over medisch advies hebben
Had door m'n nieuwe trail schoenen een onschuldig lijkend blaartje gelopen, (was eigenlijk al meteen kapot) de dagen erna nog gewoon gelopen waaronder een 37km loopje, echter begon ik er al een beetje meer last van te krijgen en zie net dat de blaar waarschijnlijk ontstoken is (voet iets dikker gele pus en rood)
Dus hier iemand nog tips?
Maar verwacht dat m'n wekelijkse hm streak bij 31 gaat stoppen....
Had door m'n nieuwe trail schoenen een onschuldig lijkend blaartje gelopen, (was eigenlijk al meteen kapot) de dagen erna nog gewoon gelopen waaronder een 37km loopje, echter begon ik er al een beetje meer last van te krijgen en zie net dat de blaar waarschijnlijk ontstoken is (voet iets dikker gele pus en rood)
spoiler:
Ga morgen sowieso even de huisarts bellen of een antibiotica kuurtje nodig is. 
Amputeren en weer door @Tinusvolkel
Tsja, als er echt gele pus uit komt kun je niet veel anders dan je al gaat doen. Liefst dan maar het hele blaardak weghalen. Anders doet de huisarts dat morgen wel voor je, haha. Daarna goed uitspoelen, dat mag meermaals per dag.
Tsja, als er echt gele pus uit komt kun je niet veel anders dan je al gaat doen. Liefst dan maar het hele blaardak weghalen. Anders doet de huisarts dat morgen wel voor je, haha. Daarna goed uitspoelen, dat mag meermaals per dag.
[ Voor 3% gewijzigd door Krylinck op 02-02-2021 22:07 ]
37 km loopje zegt ie danTinusvolkel schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:30:
Nu we het toch over medisch advies hebben![]()
spoiler:Ga morgen sowieso even de huisarts bellen of een antibiotica kuurtje nodig is.
Verder eensch met @Krylinck
Mijn vrouw heeft me verleid tot het meedoen met een wall sit challenge. Wordt georganiseerd door haar sportschool. Het is de bedoeling om deze maand 6 dagen per week lekker tegen de muur te gaan zitten. Gisteren was het dus de eerste keer en die was met een aantal keer 30s met idem rust prima te doen. Eigenlijk geen idee of de intensiteit gaat toenemen.
Waarschijnlijk heb ik eind van de maand hele dikke bovenbenen
Edit: Jep, de intensiteit neemt toe
Vandaag stond er een intervaltraining op het programma maar door alle mooie PR's die hier gelopen zijn kriebelde het toch ook wel om het zelf ook weer een keertje te gaan proberen. Even het weerbericht gecheckt en... jeetje wat een baggerweer wordt het deze week zeg
Vandaag viel het in Twente volgens het weerbericht nog wel mee met de wind dus ik dacht ik kijk het even aan tijdens het inlopen en als het niet te hard waait ga ik er voor.
Dit keer wel goed op het klokje gekeken om te voorkomen dat ik weer te snel van stapel ging lopen en geprobeerd om in het begin rond de 4:55min/km te blijven. Uiteindelijk de eerste kilometer in 4:45min/km gelopen. De eerste 2 á 3km was goed vol te houden maar daarna werd het toch wel steeds pittiger. Ook wel langzaam wat verval maar de laatste kilometer lukte nog in 5:02min. En vooral die laatste 100 meter.... volgens mij laten ze bij Garmin die laatste 100 meter expres extra langzaam verlopen
Onderweg kwam ik nog twee jonge dames tegen die met een paard midden op de weg liepen. Ik riep dus "Pas op!" zodat ze niet zouden schrikken als ik langs kwam maar nu schrokken ze wat eerder....
klonk waarschijnlijk nogal dramatisch als je zwaar hijgend nog zoiets probeert uit te spreken
.
Maar we hebben het gered in 24:23
dus de volgende poging wordt < 24:00!
Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/4722193821
Dit keer wel goed op het klokje gekeken om te voorkomen dat ik weer te snel van stapel ging lopen en geprobeerd om in het begin rond de 4:55min/km te blijven. Uiteindelijk de eerste kilometer in 4:45min/km gelopen. De eerste 2 á 3km was goed vol te houden maar daarna werd het toch wel steeds pittiger. Ook wel langzaam wat verval maar de laatste kilometer lukte nog in 5:02min. En vooral die laatste 100 meter.... volgens mij laten ze bij Garmin die laatste 100 meter expres extra langzaam verlopen
Onderweg kwam ik nog twee jonge dames tegen die met een paard midden op de weg liepen. Ik riep dus "Pas op!" zodat ze niet zouden schrikken als ik langs kwam maar nu schrokken ze wat eerder....
Maar we hebben het gered in 24:23
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Verwijderd
Zo, na een week rust(of geen zin, of wat dan ook), net weer ff lekker 30 min gelopen. Mooi voor die avondklok binnen. Vond het wel aardig warm, zelfs met een beetje miezer. Loop dan ook nog steeds in een korte broek en tshirt maar dan nog. Bijna 5km gered in 25 minuten dus prima zo.
Maar eens verdiepen in betere schoenen, deze zijn eigenlijk beetje el cheapo als ik nog eens mn afstanden wil verhogen.
Maar eens verdiepen in betere schoenen, deze zijn eigenlijk beetje el cheapo als ik nog eens mn afstanden wil verhogen.
Hey, deze vraag zal vast eerder langsgekomen zijn, mijn vriendin doet aan hardlopen, maar ze rent niet graag in de regen & wilt voor die momenten dus een loopband aanschaffen.
ik probeer haar te helpen maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Jullie aanbevelingen in de prijsklasse tot +- €600?
ik probeer haar te helpen maar weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen. Jullie aanbevelingen in de prijsklasse tot +- €600?
PS4 PSN: Dazzler2120
Zelfs al zou ik zo'n apparaat gratis krijgen zou ik tijdens de regen nog de bui afwachten en daarna naar buiten gaanDazzler2120 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:54:
Hey, deze vraag zal vast eerder langsgekomen zijn, mijn vriendin doet aan hardlopen, maar ze rent niet graag in de regen & wilt voor die momenten dus een loopband aanschaffen.
Ik heb wel een indoor fiets / Tacx (ideaal met jonge kinderen
Geen idee wat dat kost, mijn fiets trainer was al 1300 euro
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Ja zo is iedereen anders he ;-)Sport_Life schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Zelfs al zou ik zo'n apparaat gratis krijgen zou ik tijdens de regen nog de bui afwachten en daarna naar buiten gaan.
Ik heb wel een indoor fiets / Tacx (ideaal met jonge kinderen) icm Zwift , je kunt daar ook een hardloop band aan hangen. Mocht je serieus zoiets doen zou ik dus een "slimme" loopband aanschaffen.
Geen idee wat dat kost, mijn fiets trainer was al 1300 euro(zonder fiets).
Ik fiets zelf ook binnen op de tacx 's winters i.cm. zwift, dus ben daar wel bekend mee, hoewel mijn smart trainer 'maar' 300 was
Maarja smart functionaliteit zal voor haar niet per se vereist zijn
PS4 PSN: Dazzler2120
Met de regen van de laatst en tijden dat ik loop heb ik daar nog een issues mee. Ik ren vaak 's avonds, met de avondklok moet ik heel lang wachten voordat ik eigenlijk naar buiten mag weer :-p En heb het idee dat de laatste tijd het soms hele dagen lang regentSport_Life schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Zelfs al zou ik zo'n apparaat gratis krijgen zou ik tijdens de regen nog de bui afwachten en daarna naar buiten gaan. (Als dat de reden is).
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik heb eens deelgenomen aan #teamochtend. Vanochtend om 6:15 de deur uit voor een rondje van 6km. Het 2 tot 2,5 km wel even inkomen zeg! Daarna lekker ontspannen doorgelopen. Ben benieuwd wat het effect is de rest van de dag.
In de €600 prijsklasse ga je mijns inziens best wat concessies moeten doen, waarvan de belangrijkste de afmeting van het loopvlak. Ik zou dat niet onderschatten, hardlopen op een heel kort en smal loopvlak is niet alles zeg maar...Dazzler2120 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:54:
Ik ben in Augustus 2019 begonnen met hardlopen en heb toen in het najaar een loopband gekocht, dit onder het mom van "lekker binnen lopen wanneer het regent". Nu valt die regen eigenlijk allemaal best mee en is er vrijwel altijd wel een moment dat je tussen de buien door kunt. Ik loop inmiddels een kleine anderhalf jaar gemiddeld 4 a 5 keer per week en heb misschien 5 keer in een bui gelopen. Buiten dat is de hardloop ervaring binnen behoorlijk anders, wellicht een beetje cliché, maar buiten is het zoveel lekkerder. Je moet natuurlijk je eigen afweging maken, ik geef enkel mijn eigen ervaring mee.
Dat gezegd hebbende, ik had zelf de Tunturi FitRun 70i, wat boven je genoemde budget, maar het mijns inziens wel waard mocht je toch besluiten er voor te gaan. Je kunt ook een 2e hands overwegen, er staan er doorgaans zat op MP van iedereen die er achteraf toch spijt van krijgt.
Strava Garmin 265
We gaan het zien, over een uurtje een afspraak.Krylinck schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:35:
Zo ontspannen voelde het wel voor 3/4 deelInZane schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:29:
[...]
37 km loopje zegt ie danAlsof het een klein blokje om is.
Verder eensch met @Krylinck
Goed bezig en is aangepast in de topic start.BastiaanN schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:48:
..mand..![]()
Maar we hebben het gered in 24:23dus de volgende poging wordt < 24:00!
Hier voor de 7H loop wat heuvel trainingen gedaan op een loopband in de sportschool op het werk, maar wat was dat saai... marja ieder zijn ding
[ Voor 12% gewijzigd door Tinusvolkel op 03-02-2021 08:53 ]
Zijn hier mensen die de TMB weleens gerend hebben? Ik kom wel een oud hardlooptopic (deel 5) uit 2013 tegen, waar onder andere @chris en @Roozzz het over de UTMB hebben (is het er al een keer van gekomen mannen?). Maar mijn plan is om in 6 dagen de 170 km en 11k hoogtemeters te gaan rennen samen met een goede vriend van mij. Ik twijfel nog een beetje om er een apart topic voor te openen met het plan, hutten, voorbereiding, gear e.d., maar laat ik hier eens beginnen...
Filosofie
We hebben vroeger allebei tijdens de vakanties veel in de bergen gelopen. Later wat meer alpine ervaring en huttentochten. Sinds een paar jaar ben ik begonnen met hardlopen waarvan het laatste jaar wat fanatieker en dit lijkt me de perfecte combinatie. Ik heb voor mijzelf de afweging gemaakt of ik het als sportprestatie wil zien (dan zou ik hem alleen in bijvoorbeeld 4 dagen willen doen) of meer als gezamenlijk avontuur. Uiteindelijk voor het laatste gegaan. Dus een mooie afstand lopen op een dag (eventueel in 2 delen) en 's avonds genieten van een biertje bij het eten.
Route
Uitrusting
We hebben er aan gedacht om bagage mee te laten sturen, maar dan ben je gebonden aan hutten/hotels die per auto te bereiken zijn. Daarnaast heb je voor 6 dagen ook niet heel veel nodig (ontbijt/diner in de hut, dorpjes onderweg voor lunch). Ik twijfel nog een beetje tussen een trailvest van 12L of een tas van 25L. Ik vind het wel relaxt om iedere ochtend een schoon shirt aan te trekken en zie mijzelf niet iedere avond een handwasje doen, dus ik neig een beetje naar de tas. Verder een korte en een lange tight, poles, pet, bril, trailschoenen en een regenjas. Vroeger hadden we gewoon een paar plastic poncho's onderin de tas voor een incidentele bui en als het de hele dag zou gaan regenen bleef je gewoon op de camping/hut, maar denk dat je daar nu niet mee wegkomt. Navigatie dmv Garmin Fenix 6XPro en 6S. Powerbank voor onvoorziene situaties. We twijfelen nog een beetje over een GoPro. Ik heb niet zoveel zin om als soort van influencer steeds met zo'n ding te lopen, maar als je hem bijvoorbeeld op de borst kan dragen en iedere 5 minuten een foto laat maken, zou het wel vet kunnen zijn.
Voorbereiding
Vorig jaar begonnen obv RunningMovements. Idee was als voorbereiding vorig jaar een halve te lopen (check), dit jaar in april een hele marathon (wordt aan gewerkt) en in mei de RopaRun. Inmiddels zit ik aan 70km per week wat nog meer gaat worden richting te marathon. Dit aantal wil ik wel vasthouden van april tot juli. Ondertussen wat meer trails als lange duurlopen. We zijn van plan om in juni een weekend naar de Eifel te gaan met MudSweatTrails (70km, 3000hm in 2,5 dag) en in mei nog een keer naar de Posbank oid.
Filosofie
We hebben vroeger allebei tijdens de vakanties veel in de bergen gelopen. Later wat meer alpine ervaring en huttentochten. Sinds een paar jaar ben ik begonnen met hardlopen waarvan het laatste jaar wat fanatieker en dit lijkt me de perfecte combinatie. Ik heb voor mijzelf de afweging gemaakt of ik het als sportprestatie wil zien (dan zou ik hem alleen in bijvoorbeeld 4 dagen willen doen) of meer als gezamenlijk avontuur. Uiteindelijk voor het laatste gegaan. Dus een mooie afstand lopen op een dag (eventueel in 2 delen) en 's avonds genieten van een biertje bij het eten.
Route
| Dag | Van | Naar | Overnachting | Afstand | Hoogtemeters |
| 1 | Les Houches | Les Contamines | Chalet CAF des Contamines | 16 | +646, -633 |
| 2 | Les Contamines | Col de la Seigne | Elisabetta | 33 | +1320, -1661 |
| 3 | Col de la Seigne | Refugio Bonatti | Refugio Bonatti | 30 | +1315, -1860 |
| 4 | Refugio Bonatti | Champex | tbd La Bourne? | 35 | +1315, -1965 |
| 5 | Champex | Tres le Champ | tbd | 29 | +1811, -1860 |
| 6 | Tres le Champ | Les Houches | nvt | 25 | +1505, -1803 |
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Uitrusting
We hebben er aan gedacht om bagage mee te laten sturen, maar dan ben je gebonden aan hutten/hotels die per auto te bereiken zijn. Daarnaast heb je voor 6 dagen ook niet heel veel nodig (ontbijt/diner in de hut, dorpjes onderweg voor lunch). Ik twijfel nog een beetje tussen een trailvest van 12L of een tas van 25L. Ik vind het wel relaxt om iedere ochtend een schoon shirt aan te trekken en zie mijzelf niet iedere avond een handwasje doen, dus ik neig een beetje naar de tas. Verder een korte en een lange tight, poles, pet, bril, trailschoenen en een regenjas. Vroeger hadden we gewoon een paar plastic poncho's onderin de tas voor een incidentele bui en als het de hele dag zou gaan regenen bleef je gewoon op de camping/hut, maar denk dat je daar nu niet mee wegkomt. Navigatie dmv Garmin Fenix 6XPro en 6S. Powerbank voor onvoorziene situaties. We twijfelen nog een beetje over een GoPro. Ik heb niet zoveel zin om als soort van influencer steeds met zo'n ding te lopen, maar als je hem bijvoorbeeld op de borst kan dragen en iedere 5 minuten een foto laat maken, zou het wel vet kunnen zijn.
Voorbereiding
Vorig jaar begonnen obv RunningMovements. Idee was als voorbereiding vorig jaar een halve te lopen (check), dit jaar in april een hele marathon (wordt aan gewerkt) en in mei de RopaRun. Inmiddels zit ik aan 70km per week wat nog meer gaat worden richting te marathon. Dit aantal wil ik wel vasthouden van april tot juli. Ondertussen wat meer trails als lange duurlopen. We zijn van plan om in juni een weekend naar de Eifel te gaan met MudSweatTrails (70km, 3000hm in 2,5 dag) en in mei nog een keer naar de Posbank oid.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Idd precies dit, het blaardak weghalen danKrylinck schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:35:
Ik had nog even informatie ingewonnen bij de lokale hardloopzaak en die hebben beide jassen in het assortiment. De S1 is een jack van winddicht nylon maar de S2 is gemaakt van een mix van stoffen waarbij alleen de voorkant helemaal wind en waterdicht is, de onderkant van de armen en het rugpand van het jack is gewoon van een elastische, ademende stof. Volgens hun ademt de S2 dus een stuk beter dan de S1.Fraggert schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:31:
[...]
Ik dacht nog simpeler.....omdat dat S1 jack in L zowat nergens te krijgen was en per sé knalgeel wilde (zag die kleur in M) dacht ik dat de S2 de opvolger was![]()
Maar het zijn dus verschillende jassen
Ze boden aan om binnenkort even vrijblijvend met de jacks langs te komen zodat ik ze kan passen. Als die S2 bevalt denk ik dat ik er mijn Asics jack maar mee ga vervangen. Heb toch nog een bon voor 20% korting bij ze
Een regenjas is goedkoper en de douche is altijd bereid om je weer op te warmen, de kleren drogen vanzelf weerDazzler2120 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:54:
Als ze bijv. last heeft van een bril die helemaal nat wordt, zou ze een petje kunnen dragen. Dat doe ik nu in de winter ook, als het regent loop ik met een petje rond. Ziet er niet uit, maar ik kan tenminste nog zien waar ik loop
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
BastiaanN schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:49:
[...]
Ik had nog even informatie ingewonnen bij de lokale hardloopzaak en die hebben beide jassen in het assortiment. De S1 is een jack van winddicht nylon maar de S2 is gemaakt van een mix van stoffen waarbij alleen de voorkant helemaal wind en waterdicht is, de onderkant van de armen en het rugpand van het jack is gewoon van een elastische, ademende stof. Volgens hun ademt de S2 dus een stuk beter dan de S1.
Ze boden aan om binnenkort even vrijblijvend met de jacks langs te komen zodat ik ze kan passen. Als die S2 bevalt denk ik dat ik er mijn Asics jack maar mee ga vervangen. Heb toch nog een bon voor 20% korting bij ze
Stuk duidelijker dan op de website bij de omschrijving in elk geval.
Ik zocht in de winkel wel expliciet een regenjack vandaar dat ik bij de S1 uitkwam, wist alleen niet dat je dus zowat net zo klam wordt van binnen als met een bui.
Die S2 klinkt als een mooie oplossing voor je, windichter dan een dikker shirt maar wel goed ademend
Vanmiddag heb ik nog een loopje, ben benieuwd hoe ver de kraan openstaat dan en wat ik zal aantrekken, het is nog steeds relatief warm nu met 9 graden.
Dus zolang het niet echt met pijpenstelen naar beneden komt, of van die striemende koude ijsregen is, wordt het weer mijn thermoshirt denk ik
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Wat zijn jullie ervaringen met podologen en inlegzolen? Ik proneer licht, en heb sinds een maand of 2 eigenlijk voortdurend (ook op niet-loopdagen) last van mijn hielen. Een soort schrijnend gevoel. Ik heb dat met al mijn schoenen, en in het verleden ook al na 300-400km schoenen weg moeten doen doordat in de hiel een gat gesleten was waar ik vervolgens weer blaren van kreeg.
Gelukkig heb ik niet zo'n uitstekend bot zoals @Krylinck , maar het is wel irriterend. Gisteren naar een podoloog geweest, en die kwam tot de conclusie dat ik inderdaad licht proneerde, maar dat mijn hak/hiel ook nog 'nazwabbert', wat dus zorgt voor extra wrijving, en dus irritatie.
De oplossing (van zowat iedere podoloog/podotherapeut volgens mij): inlegzolen. Die gaan dan licht de pronatie tegen, en zorgen ervoor dat de hak wat meer op zijn plek blijft bij het lopen. Ik heb er mee ingestemd, ook al is het een dure grap, maar ben heel benieuwd wat jullie ervaringen met dit soort zolen zijn.
Gelukkig heb ik niet zo'n uitstekend bot zoals @Krylinck , maar het is wel irriterend. Gisteren naar een podoloog geweest, en die kwam tot de conclusie dat ik inderdaad licht proneerde, maar dat mijn hak/hiel ook nog 'nazwabbert', wat dus zorgt voor extra wrijving, en dus irritatie.
De oplossing (van zowat iedere podoloog/podotherapeut volgens mij): inlegzolen. Die gaan dan licht de pronatie tegen, en zorgen ervoor dat de hak wat meer op zijn plek blijft bij het lopen. Ik heb er mee ingestemd, ook al is het een dure grap, maar ben heel benieuwd wat jullie ervaringen met dit soort zolen zijn.
Dit inderdaad! Regenpet is echt een fantastische uitvinding. Gelukkig zien mensen je maar heel kort als je langs komt flitsen in je verder hippe outfitArjan90 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:58:
[...]
Als ze bijv. last heeft van een bril die helemaal nat wordt, zou ze een petje kunnen dragen. Dat doe ik nu in de winter ook, als het regent loop ik met een petje rond. Ziet er niet uit, maar ik kan tenminste nog zien waar ik loop
Prima weer om zonder jack naar buiten te gaan lijkt me. Waarschijnlijk wordt je met de temperaturen van vandaag natter in een regenjack dan zonderFraggert schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:00:
[...]
Vanmiddag heb ik nog een loopje, ben benieuwd hoe ver de kraan openstaat dan en wat ik zal aantrekken, het is nog steeds relatief warm nu met 9 graden.
[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 03-02-2021 11:38 ]
@mrwolf Advies in algemene zin is sowieso om voor een podotherapeut te gaan in plaats van een podoloog. Dit heeft er jaren voor gestudeerd, de kennis van de podoloog valt daarbij in het niet. Ik weet dat @Tinusvolkel naar tevredenheid met inlegzolen loopt en ik hoop vanaf morgen ook inlegzolen te hebben die me helpen. Bij mij is het dus vooral om één voet te corrigeren en de ander wat te ondersteunen. Uiteindelijk denk ik dat inlegzooltjes in theorie het beste werken omdat ze specifiek voor jou zijn gemaakt, maar ze zijn wel kostbaar. In veel gevallen zijn je voeten en enkels er natuurlijk ook aan gewend hoe je loopt, dus of het dan altijd nodig is. Tsja... Er zijn ook genoeg schoenen die net wat meer ondersteuning of stevigheid bieden (ook in de neutrale schoenen). Het zal per persoon afhankelijk zijn en ook vooral afhankelijk zijn van je klachten of het je gaat helpen of niet. Klachten aan je hiel door overpronatie heb ik nog niet eerder van gehoord, je leest vaker over klachten aan het scheenbeen, aan de spier die buiten- of juist binnenlangs je onderbeen loopt (van je enkel naar je knie).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik heb idd inlegzolen, m'n trainer van de Fjes 25 jaar geleden was fysiotherapeut en die vond dat ik verkeerd liep dus die gaf als tip om naar de podotherapeut te gaan. Dus loop al m'n hele leven op steunzolen dus weet niet hoe het is om zonder te lopen. Verder gaan ze wel een tijd mee, heb de huidige al een paar jaar voordat ik begon met hardlopen (zo'n 2 jaar terug) en heb volgens strava al bijna 4500km gelopen. ook gebruik ik dezelfde zolen in m'n normale schoenen.
@mrwolf ik loop nu ruim anderhalf jaar met inleg zolen. Grootste voordeel voor mij is dat ik nu in de categorie normale loopschoenen kan zoeken en mijn zooltje is iets dikker zodat mijn lage voet iets wordt gecompenseerd waardoor mijn schoenen nu veel beter passen. Ik zou nu niet meer zonder willen. Bij was alleen de bult in het midden iets te hoog waardoor ik daar blaren kreeg, maar dat is ook weer keurig verholpen
Mooi plan! Klinkt als een fijne wijze om een weekje vakantie in de bergen door te brengen. Opzich is het een bijna ideaal rondje, juist doordat het zo "lekker" toeristisch is. Als je wilt kan je zonder al te veel issues iedere dag een paar uur lopen, dan lunchen bij een berghut en dan nog een stukje door naar je overnachting. Dus zeker als je niet de ambitie hebt om hem snel te doen is dat erg fijnAppieR schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:23:
Zijn hier mensen die de TMB weleens gerend hebben? Ik kom wel een oud hardlooptopic (deel 5) uit 2013 tegen, waar onder andere @chris en @Roozzz het over de UTMB hebben (is het er al een keer van gekomen mannen?). Maar mijn plan is om in 6 dagen de 170 km en 11k hoogtemeters te gaan rennen samen met een goede vriend van mij. Ik twijfel nog een beetje om er een apart topic voor te openen met het plan, hutten, voorbereiding, gear e.d., maar laat ik hier eens beginnen...
[...]
Het lopen van de UTMB is er helaas nog niet van gekomen. Het plan was ooit om in ieder geval mee te loten voor afgelopen jaar. Maar gezien mijn ongeluk en stevige terugslag is dat behoorlijk op de lange baan geschoven. Pre-corona kwam toen het plan om dit rondje ook te doen in meerdere dagen in zomer 2021 (-> ijskast). Maar het gebied en de route ken ik dan wel weer behoorlijk goed
Qua materiaallijstje, denk ook even aan iets van warmere dingen zoals een longsleeve. Je zal niet de eerste zijn die in juli in die omgeving in de sneeuw loopt (been there done that
If you can see, look. If you can look, observe
Heel cool idee! Ik heb bewust die regio gemeden omdat het rond de Mont Blanc superdruk schijnt te zijn. Maar staat nog wel op m'n verlanglijstje...AppieR schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:23:
[...]
Ik heb in de zomer van 2015 een week of drie in de bergen gelopen... een stuk Via Alpina van Scharnitz via Oberstdorf en Feldkirch naar Bregenz. Ik ben met een simpele Deuter rugzak van hut naar hut gelopen. Of eigenlijk afwisselend hut en (goedkoop) hotel. Ik was van plan 4 weken te doen, maar na drie weken genieten kwam er een ineens een moment dat 't wel goed was (geen idee of ik vermoeid was, of dat 't iets anders was). Wel echt een van de leukste dingen die ik ooit in m'n eentje heb gedaan.
Ik weet niet meer precies wat ik allemaal bij me had, maar een hoop: korte kleren voor 't rennen, met natuurlijk allemaal laagjes voor als 't koud zou worden. Ook een donsjas en dikke regenjas. Die heb ik allebei niet nodig gehad tijdens 't lopen, maar superbelangrijk als je op een berg vast komt te zitten of als het weer omslaat. EHBO-setje, wisselkleren en ... zelfs m'n 11" MacBook Air (met lader). Mijn plan was om dan 's avonds nog een beetje aan m'n boek te schrijven (dat werkte dus niet in de praktijk, veel te moe
's Ochtends was 't ontbijten, insmeren met zonnebrandcreme, en dan meteen op pad en een paar uur rennen. Ergens onderweg lunchen en wat drinken, en dan weer verder. En iedere avond heel veel eten en drinken. Ik merkte ook dat ik écht zin had in dingen als salade en schnitzel, en zelfs radler. En helemaal niet in dingen als chocolade. Als ik ergens aankwam was het douchen met m'n kleren aan, en daarna natuurlijk een fris setje voor in het hotel of in de hut. De volgende ochtend waren m'n kleren dan wel weer droog (of anders iig na een half uur rennen
Ik heb binnen anderhalve week m'n eerste paar schoenen kapot gelopen, maar onderweg zijn natuurlijk genoeg stadjes waar ze uitpuilen van de winkels met bergspullen. Ik was voor de tijd ook lid geworden van de DAV, dat scheelt flink wat geld in die berghutten.
Ik kan nog wel een uur verder typen met verhalen...
En bam. Nu is er geen smoes meer om dit jaar niet een marathon onder de 3 uur te lopen.Rudedadude schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:18:
[...]
Toen ik het gistermiddag postte nog welIk dacht toen al dat het snel zou gaan. Maar idd nog 1 Pro. Hadden er nog 2 kunnen zijn
![]()
[Afbeelding]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Han zal wel blij zijn met jeBastiaanN schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:49:
[...]
Hier zonet lekker 10km gezwommen. Binnen een kilometer waren m'n schoenen en sokken doorweekt (gelukkig voelen m'n voeten dan nog steeds niet koud aan) en na twee kilometer was de rest van m'n outfit dat ook. Blij dat ik korte mouwen en een ademende bodywarmer had want ondanks de regen was het best warm en ik moest intervallen van coach Greg. Bleh. Plakkende mouwen, een druipende, zwiepende paardenstaart en soppende schoenen zijn niet echt de beste omstandigheden
@Roadman jij bent nu zeker wel blij dat je die LockCOUNTdown in een vroeg stadium al voor gezien hield? Het komt inmiddels aardig in de buurt van de 100 dagen van @Tazzie79 (die inmiddels ook aan z'n laatste week is begonnen zag ik, zet m op
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik schrok even toen ik 10km zwemmen zag... Hoe lang zou dat duren, haha
In mijn geval waarschijnlijk significant langzamer dan een HM lopen (wereldrecord 10km zwemmen voor vrouwen is ongeveer mijn HM hardlopen PR, dus net geen 2h).Krylinck schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:11:
Ik schrok even toen ik 10km zwemmen zag... Hoe lang zou dat duren, haha
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Afgelopen zondag 11km en gisteren 8km gelopen met temperaturen net onder 0 en behoorlijk wat wind. Hoewel ik het tijdens het lopen niet echt koud had, was mijn hartslag op basistempo een stuk of 5 slagen hoger dan normaal.
Rusthartslag was niet verhoogd, dus ik vermoed dat er door het lichaam extra gewerkt moet worden om het lichaam op temperatuur te houden. Was ook te merken na afloop. Veel meer hongergevoel dan anders, Ik heb me er maar aan toegegeven.
Ervaren jullie dit ook?
Rusthartslag was niet verhoogd, dus ik vermoed dat er door het lichaam extra gewerkt moet worden om het lichaam op temperatuur te houden. Was ook te merken na afloop. Veel meer hongergevoel dan anders, Ik heb me er maar aan toegegeven.
Ervaren jullie dit ook?
Windchill helpt niet mee wat dat betreft... Dus ik vermoed inderdaad dat je meer aan het verstoken bent geweest om warm te blijven.
Gisteren tijdens de survivalruntraining weer eens de 4KM aangetikt. Armen en benen helemaal leeg en dat gevoel heb ik echt gemist. Vandaag wel een beetje een gevoelige knie maar geen pijn dus dat heb ik er voor over.
Nu effe de rest van de week niet meer hardlopen maar een beetje fietsen als dat uitkomt. Volgende week dinsdag en afspraak met een personal trainer om gericht sterker te worden.
Nu effe de rest van de week niet meer hardlopen maar een beetje fietsen als dat uitkomt. Volgende week dinsdag en afspraak met een personal trainer om gericht sterker te worden.
Meer honger niet, maar afgelopen zondag had ik ook een langer stuk op de planning staan en dat begon gelijk al slecht met een te hoge hartslag. Ging me direct zorgen maken over de vraag of ik mijn doel wel zou halen. Ik probeer een keer de 40km aan te tikken zonder het gevoel helemaal op te zijn. Ben nog niet verder gekomen dan 37. Bij een lagere hartslag moest het me lukken, maar afgelopen zondag was ik er bij 30 al klaar mee.bert74 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:11:
... Hoewel ik het tijdens het lopen niet echt koud had, was mijn hartslag op basistempo een stuk of 5 slagen hoger dan normaal.
... Veel meer hongergevoel dan anders, Ik heb me er maar aan toegegeven.
Ervaren jullie dit ook?
Van mij mag het lente worden. De weersverwachting voor de komende week laat wat anders zien. 🙄
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Thanks, super lief!Poekie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:52:
[...]
@Roadman jij bent nu zeker wel blij dat je die LockCOUNTdown in een vroeg stadium al voor gezien hield? Het komt inmiddels aardig in de buurt van de 100 dagen van @Tazzie79 (die inmiddels ook aan z'n laatste week is begonnen zag ik, zet m op).
Intussen ben ik dus aan dag 95 van de 100 van minimaal 2km lopen, en vanuit de loopvereniging gaan ze direct daarna door met een nieuwe streak van 100 dagen, weliswaar met de optie om ook te mogen fietsen of wandelen (wandelen mag nu ook). Maar het is genoeg geweest, ik kijk wel nu wel uit naar een echte rustdag.
Het voordeel van de streak (in combinatie met het halve marathon schema van coach Greg voor 1:36) was wel dat de kilometers snel aantikken, en ik in januari ook voor het eerst 300km op een maand heb gelopen (net zoals enkele anderen hier
Nu zit ik week 10 van de 13 van coach Greg, en aangezien er binnen 3 weken nog geen (weg)wedstrijden zullen zijn, zal ik dan zelf maar een parcourtje zoeken langs het water om mijn pr te verbeteren, kwestie van intussen bezig te blijven...
Vandaag stond er een tempoloop op het programma met 15’ op 4:10. Begonnen in motregen, maar ook zeiknat naar het einde toe. Wel een stuk warmer dan verwacht. Strava
[ Voor 6% gewijzigd door Tazzie79 op 03-02-2021 20:34 ]
Zo mijn zoektocht naar trailschoenen heeft een 1e resultaat. Van mijn shortlist de Saucony Peregrine 10 gevonden voor minder dan 70 euro.
Net het 1e rondje gelopen met asfalt, gras, modder en grindpaden. Op alle oppervlaktes liep het lekker, de extra grip was vooral in modder en bochten goed merkbaar. Ook opvallen dat heb bovenwerk een stuk opener is, water komt er veel sneller in (en uit).
Zitten duidelijk Saucony trekjes in maar toch ook een heel andere schoen als de Guide 13. Ik denk dat ik er wel vriendjes mee ga worden. Van het weekend maar eens uitlaten in het bos.
Net het 1e rondje gelopen met asfalt, gras, modder en grindpaden. Op alle oppervlaktes liep het lekker, de extra grip was vooral in modder en bochten goed merkbaar. Ook opvallen dat heb bovenwerk een stuk opener is, water komt er veel sneller in (en uit).
Zitten duidelijk Saucony trekjes in maar toch ook een heel andere schoen als de Guide 13. Ik denk dat ik er wel vriendjes mee ga worden. Van het weekend maar eens uitlaten in het bos.
Wat blijven ze verschrikkelijk....kleurrijkRudedadude schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:12:
[...]
En bam. Nu is er geen smoes meer om dit jaar niet een marathon onder de 3 uur te lopen.
[Afbeelding]
Gisteravond arriveerden de Saucony Ride 13's, net zo pijnlijk aan de ogen. Helaas geen tijd om ze direct even te testen, dus ben vanavond even een rondje met de nieuwe sloffen gaan lopen.
:strip_exif()/f/image/PC72nxwXPRDah5ozJlRbgYzU.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste afdronk, veel minder cushoning dan de Triumph 18's, minder "verend" gevoel en meer feedback vanuit de schoenen. Ook zijn ze een stuk lichter, voor mijn gevoel zwabber niet meer alle kanten uit met mijn voeten in de zwaai. De bovenkant van de schoen is van een apart stofje, weet niet hoe goed dat gaat als ik door een goede bui heen loop (wellicht wordt het dan wel weer schoon, zitten nu al zwarte vlekken op de neuzen). De bovenkant lijkt ook wat meer ruimte te geven voor beweging, de Triumph 18 lijkt toch wat meer de voet "vast te houden" doordat het wat sterker/strakker is.
De eerste kilometers hadden mijn scheenbenen en kuiten echt last, maar nadat ik wat meer warm gelopen was werd het gevoel steeds beter. Rond een kilometer of 8 heb ik wat versneld naar de 3m40's en 3m50's en voor mijn gevoel ging de schoen alleen maar lekkerder lopen.
Nu even afwachten hoe mijn lijf reageert, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik erg positief ben, geen enkel pijntje in de knieen, benen, enkels, noem maar op.
Ik moet wel zeggen, inmiddels ben ik echt een wandelende kermis geworden met al die kleurtjes, blauwe muts op, blauwachtig shirt, grijze broek met blauwe accenten, knalgele schoenen en uiteraard de NOX tracer360 in de knipperende alle-kleurtjes-versie. Zet die
[ Voor 8% gewijzigd door Mvd1981 op 03-02-2021 21:59 . Reden: plaatje erbij ]
:strip_exif()/f/image/Z7MTdKbEeyjBksfq4pgddNaj.jpg?f=fotoalbum_large)
schema = schema, dus eropuit vanmiddag!
Rond 3 uur een loopje gedaan, longsleevethermo ondershirtje en mijn regenjas toch maar ipv een dikkere thermolongsleeve.
Had geen fluit uitgemaakt wat ik ook had aangedaan, want zeiknat geregend
Tóch lekker gerend en weer een intervalletje kunnen afstrepen op weg naar het einde van mijn beginnersschematje
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Als ik je ooit tegenkom zal ik je als mede rennende kerstboom groetenMvd1981 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:53:
[...]
Wat blijven ze verschrikkelijk....kleurrijkHet lijkt qua kleurstelling wel erg op het TCS Amsterdam Marathon shirt van 2020, zwart, geel, oranje, alles.
Gisteravond arriveerden de Saucony Ride 13's, net zo pijnlijk aan de ogen. Helaas geen tijd om ze direct even te testen, dus ben vanavond even een rondje met de nieuwe sloffen gaan lopen.
[Afbeelding]
Eerste afdronk, veel minder cushoning dan de Triumph 18's, minder "verend" gevoel en meer feedback vanuit de schoenen. Ook zijn ze een stuk lichter, voor mijn gevoel zwabber niet meer alle kanten uit met mijn voeten in de zwaai. De bovenkant van de schoen is van een apart stofje, weet niet hoe goed dat gaat als ik door een goede bui heen loop (wellicht wordt het dan wel weer schoon, zitten nu al zwarte vlekken op de neuzen). De bovenkant lijkt ook wat meer ruimte te geven voor beweging, de Triumph 18 lijkt toch wat meer de voet "vast te houden" doordat het wat sterker/strakker is.
De eerste kilometers hadden mijn scheenbenen en kuiten echt last, maar nadat ik wat meer warm gelopen was werd het gevoel steeds beter. Rond een kilometer of 8 heb ik wat versneld naar de 3m40's en 3m50's en voor mijn gevoel ging de schoen alleen maar lekkerder lopen.
Nu even afwachten hoe mijn lijf reageert, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik erg positief ben, geen enkel pijntje in de knieen, benen, enkels, noem maar op.
Ik moet wel zeggen, inmiddels ben ik echt een wandelende kermis geworden met al die kleurtjes, blauwe muts op, blauwachtig shirt, grijze broek met blauwe accenten, knalgele schoenen en uiteraard de NOX tracer360 in de knipperende alle-kleurtjes-versie. Zet diemaar op
voor als je mij tegen mocht komen tijdens een van mijn rondjes
Ze doen me denken aan van die tekeningen die je vroeger als kind maakte door zwarte inkt weg te krassen op een vel en waarbij daaronder dan diverse felle kleuren zaten. Ach, de hoofdtoon is zwart en zo lang m'n schoenen maar als hoofdkleur rood, blauw of zwart zijn vind ik het prima. Of retegoedkoop, dat is optie 4. Maar dat zit er met carbonschoenen nog niet zo in lijkt het. Ze zijn nog een stuk stijver dan de Speeds. Nu nog een goed moment vinden om ermee te lopen, hiermee ga ik geen laffe rondjes in de regen lopen.Mvd1981 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:53:
[...]
Wat blijven ze verschrikkelijk....kleurrijkHet lijkt qua kleurstelling wel erg op het TCS Amsterdam Marathon shirt van 2020, zwart, geel, oranje, alles.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Max hartslag is, gemeten met dezelfde Garmin, nog steeds 201. Dus dat gemiddelde zit wel in Z5 maar dat is vooral gedreven door de pieken bij het omhoog gaan. Gisteren ook weet gelopen en ik zat 10’ in Z5 (dat waren dan ook de 10’ stijging van 5-7%), 22’ in Z4 en de rest zat in 2 en 3. En dat op een duurloop van 40’.AppieR schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:36:
[...]
Hangt een beetje van je omslagpunt af. Als die gemiddelde hartslag (is geen max?) in de buurt van je omslagpunt zit, is een hersteltijd van 48 uur helemaal niet gek.
Dat doe ik ook rustigOverigens betekent dat niet dat je 48 uur op je gat moet blijven zitten he? Dat is de tijd tot de volgende intensieve training. Als jij dus de volgende dag weer een rustig rondje hobbelt met je vrouw is dat normaal gesproken geen probleem (mits dat echt in Z0/Z1 is en je het totaal aantal km's per week rustig uitbouwt). Sterker nog: als ik op dinsdag een intensieve interval loop met een hersteltijd van >48 uur, daalt die vaak na een herstelrondje op woensdag.
Kijk, dat verklaart al wat. Wel opvallend dat vandaag ook mijn VO2Max naar beneden gegaan is van 51 naar 50...Voor wat betreft de trainingsstatus: die is gebaseerd op je trainingsbelasting over de afgelopen 7 dagen icm de geschatte VO2max (of die gebaseerd is op de verwachte tijden (race predictor) of andersom weet ik niet). Maar als jij vorige week dinsdag een rustig loopje hebt gedaan en vandaag hetzelfde rondje sneller, dan gaat je trainingsbelasting omhoog. Als je dan vandaag het hele rondje wind tegen had, gaat je race predictor naar beneden. Resultaat: Garmin vindt dat je langzamer bent terwijl je alleen maar harder bent gaan trainen. Unproductive!!!
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Haha, steun je lokale onderneming was het toch ?
Nu achteraf bezien had ik liever nog wel gelopen want dat zou dan betekenen dat ik er niet uit lag met een blessure...Poekie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:52:
[...]
@Roadman jij bent nu zeker wel blij dat je die LockCOUNTdown in een vroeg stadium al voor gezien hield?
Maar reëel gezien, mezelf kennende ben ik wel blij ja. Zo'n running streak kan bij mij niet normaal, dan moeten er weer "extreme" dingen gedaan worden net zoals de vorige keer.
Motivatie is nu wel beetje beneden pijl, behalve dan om gewoon weer lekker te lopen en dan aan omvang te gaan werken. En dan om richting het najaar weer te gaan voor wat doelen.
Ben erg benieuwd wat je van de pro's vindt. Zeker ten opzichte van de Speed.Rudedadude schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:09:
[...]
Ze doen me denken aan van die tekeningen die je vroeger als kind maakte door zwarte inkt weg te krassen op een vel en waarbij daaronder dan diverse felle kleuren zaten. Ach, de hoofdtoon is zwart en zo lang m'n schoenen maar als hoofdkleur rood, blauw of zwart zijn vind ik het prima. Of retegoedkoop, dat is optie 4. Maar dat zit er met carbonschoenen nog niet zo in lijkt het. Ze zijn nog een stuk stijver dan de Speeds. Nu nog een goed moment vinden om ermee te lopen, hiermee ga ik geen laffe rondjes in de regen lopen.
Had je ook al een paar Shift's in bezit?
Ok, ik heb mijzelf een lopersknie cadeau gedaan, aldus de fysio. Lag er sinds september uit wegens andere medische shit, en nu kennelijk te enthousiast begonnen
@underrated
Da's goed knudde! Enig idee wanneer dat weer weg is?
Vanochtend begonnen met 3x2min wandelen en 3x2min jog, daarna 3x1min wandelen en 3x2min jog en als laatste 2x2min wandelen en 2x3min jog samen met m'n vrouw. Ze had het best zwaar met hartslagen van rond de 190 en ik had het alleen maar koud 
Richting het einde even 200m wat gas gegeven naar 3.30/km. Ging prima! Voelde eigenlijk helemaal niks in m'n kuit. Het is zo verleidelijk om de trainingen weer gewoon op te pakken, maar toch nog maar niet doen..
Strava or it didn't happen natuurlijk: https://www.strava.com/activities/4731363120
Richting het einde even 200m wat gas gegeven naar 3.30/km. Ging prima! Voelde eigenlijk helemaal niks in m'n kuit. Het is zo verleidelijk om de trainingen weer gewoon op te pakken, maar toch nog maar niet doen..
Strava or it didn't happen natuurlijk: https://www.strava.com/activities/4731363120
[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 04-02-2021 09:38 ]
Phoe, als je 3:30/km weer aankan, dan is je kuit al weer goed belastbaar @InZane
Mijn benen voelen eindelijk weer wat frisser
. Morgen maar weer eens wat proberen, iets rustiger dan dat moordende tempo van de eerste keer is wel handig, hihi.
Mijn benen voelen eindelijk weer wat frisser
Zo, februari is weer begonnen. Na in januari exact de 300KM te hebben aangetikt was ik wel even toe aan een paar dagen rust. Op vrijdag de 29e ronde ik de dag af met 282,5KM. Plan was in het weekend nog twee rustige <10km's om het af te maken. Maar op zaterdag ging het erg lekker en toen ik eenmaal voorbij de 12 was leek het mij wat stompzinnig om nét onder mijn persoonlijke challenge te eindigen en dan op zondag nog een paar km te doen. Dus maar even doorgetrokken naar 17,5KM en afgemaakt 
In die 31 dagen uiteindelijk 300km gelopen in 24 dagen met in totaal 7 rustdagen. En in de laatste 18 loopdagen zat slechts 1 rustdag. Dat was wat too much merkte ik ook aan mijn lichaam, maar met een balans van hele rustige loopjes tussendoor wel gelukt. Lastigste vond ik eigenlijk vooral om bijna elke dag weer de discipline te verzamelen om ook echt naar buiten te gaan. In mijn geval was meer dan de helft van de loopjes in het donker en solo. Pfff. dan was het in het voorjaar (tijdens de vorige lockdown) toch een stuk makkelijker met die fijne lange relatief warme avonden.
Overigens weet ik nu al dat zoveel tijd aan hardlopen besteden voor mij zijn doel voorbij schiet, de enige reden dat ik dit soort experimentjes doe is omdat mijn sociaal leven als single en thuiswerkende nu ongeveer op de standby stand staat. Februari wil ik vooral herstellen en heel blijven, dus ga ik terug naar zo'n 3-4 loopjes per week max. (denk focus op 200km).
Grappig is wel dat ik in de 'flow' van bijna dagelijks een 10km (gemiddeld) aftikken eigenlijk ook elke dag kon blijven lopen. Wel met af en toe wat pijntjes, maar het ging wel. Na laatste loopje afgelopen zaterdag even rust genomen op zondag, maandag en dinsdag. En vervolgens ging gisteren het lopen echt heel zwaar. Ineens die spierpijnen die ik niet had zolang ik maar door bleef gaan. Des te meer reden om het nu even rustig aan te doen.
In die 31 dagen uiteindelijk 300km gelopen in 24 dagen met in totaal 7 rustdagen. En in de laatste 18 loopdagen zat slechts 1 rustdag. Dat was wat too much merkte ik ook aan mijn lichaam, maar met een balans van hele rustige loopjes tussendoor wel gelukt. Lastigste vond ik eigenlijk vooral om bijna elke dag weer de discipline te verzamelen om ook echt naar buiten te gaan. In mijn geval was meer dan de helft van de loopjes in het donker en solo. Pfff. dan was het in het voorjaar (tijdens de vorige lockdown) toch een stuk makkelijker met die fijne lange relatief warme avonden.
Overigens weet ik nu al dat zoveel tijd aan hardlopen besteden voor mij zijn doel voorbij schiet, de enige reden dat ik dit soort experimentjes doe is omdat mijn sociaal leven als single en thuiswerkende nu ongeveer op de standby stand staat. Februari wil ik vooral herstellen en heel blijven, dus ga ik terug naar zo'n 3-4 loopjes per week max. (denk focus op 200km).
Grappig is wel dat ik in de 'flow' van bijna dagelijks een 10km (gemiddeld) aftikken eigenlijk ook elke dag kon blijven lopen. Wel met af en toe wat pijntjes, maar het ging wel. Na laatste loopje afgelopen zaterdag even rust genomen op zondag, maandag en dinsdag. En vervolgens ging gisteren het lopen echt heel zwaar. Ineens die spierpijnen die ik niet had zolang ik maar door bleef gaan. Des te meer reden om het nu even rustig aan te doen.
Ik zit nu op dag 20 van mijn dagelijkse workout en moet zeggen dat je het nu wel begint te merken. Waar de oefeningen in het begin nog een beetje zwaar waren, gaan ze me nu relatief eenvoudig af.
Door de week, voordat ik naar het werk ga, doe ik een setje planking van 6 minuten.
In het weekend kies voor een iets completere workout van ongeveer 15 tot 20 minuten.
Tijdens het lopen merk ik vooral dat ik meer stabiliteit en kracht heb. Tijdens de lange duurloop minder last van de spieren in mijn rug en bovenarmen. Daarnaast zorgt het ervoor dat ik iedere dag om 7 uur naast mijn bed sta om de oefeningen te doen, want ja.. een streak moet je proberen vast te houden he
.
Als iemand nog op zoek is naar een goede app hiervoor, ik kan de Nike NTC app aanraden. Goede workouts, veel variatie en duidelijke coaching van wat je precies moet doen
.
Door de week, voordat ik naar het werk ga, doe ik een setje planking van 6 minuten.
In het weekend kies voor een iets completere workout van ongeveer 15 tot 20 minuten.
Tijdens het lopen merk ik vooral dat ik meer stabiliteit en kracht heb. Tijdens de lange duurloop minder last van de spieren in mijn rug en bovenarmen. Daarnaast zorgt het ervoor dat ik iedere dag om 7 uur naast mijn bed sta om de oefeningen te doen, want ja.. een streak moet je proberen vast te houden he
Als iemand nog op zoek is naar een goede app hiervoor, ik kan de Nike NTC app aanraden. Goede workouts, veel variatie en duidelijke coaching van wat je precies moet doen
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Helemaal mee eens met de aanrader van de Nike Training Club app, heb 'm ook gebruikt in mijn trainingen in aanloop van mijn eerste halve marathon. Je gaat er echt een stuk makkelijker (en beter?) van lopen.Calitomnication schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:45:
Ik zit nu op dag 20 van mijn dagelijkse workout en moet zeggen dat je het nu wel begint te merken. Waar de oefeningen in het begin nog een beetje zwaar waren, gaan ze me nu relatief eenvoudig af.
Tijdens het lopen merk ik vooral dat ik meer stabiliteit en kracht heb. Tijdens de lange duurloop minder last van de spieren in mijn rug en bovenarmen. Daarnaast zorgt het ervoor dat ik iedere dag om 7 uur naast mijn bed sta om de oefeningen te doen, want ja.. een streak moet je proberen vast te houden he.
Als iemand nog op zoek is naar een goede app hiervoor, ik kan de Nike NTC app aanraden. Goede workouts, veel variatie en duidelijke coaching van wat je precies moet doen.
Thanks voor de tip. Eens mijn run streak er op zit, ga ik ook starten met dagelijkse workouts. Voordien deed ik ook 1 à 2 workouts per week (vooral core stability), maar met de run streak schieten die er op in... Kwestie van goede voornemens...Calitomnication schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:45:
Tijdens het lopen merk ik vooral dat ik meer stabiliteit en kracht heb. Tijdens de lange duurloop minder last van de spieren in mijn rug en bovenarmen. Daarnaast zorgt het ervoor dat ik iedere dag om 7 uur naast mijn bed sta om de oefeningen te doen, want ja.. een streak moet je proberen vast te houden he.
Als iemand nog op zoek is naar een goede app hiervoor, ik kan de Nike NTC app aanraden. Goede workouts, veel variatie en duidelijke coaching van wat je precies moet doen.
Om 7u naast het bed zal bij ons wel een no-go zijn, met een partner die niet zo gemakkelijk wakker geraakt.
Over schoenen; plegen jullie onderhoud?
Mijn voeten ruiken normaliter niet... naar rozen. Maar na enkele malen lopen, zeker met regen erbij, stinken die schoenen - zoals mn running mate zegt 'naar de anus van de duivel!!'
En m'n vriendin stapte uit de auto nadat ik na een loopje werd opgehaald door haar.
Kortom, niet naar roosjes.
Echter, toen ik mijn Nikes in de wasmachine deed kreeg ik kritiek dat dat niet goed is voor de schoenen.
Ik heb nu nieuwe schoenen en t zou fijn zijn als ze lang meegaan én enigszins oké ruiken.
Iemand ideeen?
Mijn voeten ruiken normaliter niet... naar rozen. Maar na enkele malen lopen, zeker met regen erbij, stinken die schoenen - zoals mn running mate zegt 'naar de anus van de duivel!!'
En m'n vriendin stapte uit de auto nadat ik na een loopje werd opgehaald door haar.
Echter, toen ik mijn Nikes in de wasmachine deed kreeg ik kritiek dat dat niet goed is voor de schoenen.
Ik heb nu nieuwe schoenen en t zou fijn zijn als ze lang meegaan én enigszins oké ruiken.
Iemand ideeen?
Ik pleeg niet echt onderhoud, maar wat ik wel doe is op warBlomminator schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:12:
Iemand ideeen?
Schoenen in de wasmachine heb ik wel eens gedaan maar resulteerde in plakkerig rubber en kan ook nooit echt goed zijn voor lijmverbindingen enzo. Dus dat doe ik eigenlijk nooit.
Soms spoel ik schoenen na lopen even af met lauw water, met name als ze erg modderig zijn. Of de eerste weken als ik er van overtuigd ben dat ik die neon-gele schoenen ook 'mooi' kan houden. Na 3x lopen geef ik dat meestal op
Vuile schoenen (zand etc.) maak ik gewoon schoon in een emmer met water.
Voor de luchtjes die dan nog blijven bestaan heb ik ooit een spray van HG gekocht. Eén keer spuiten en je ruikt maanden niets.
Voor de luchtjes die dan nog blijven bestaan heb ik ooit een spray van HG gekocht. Eén keer spuiten en je ruikt maanden niets.
Misschien moet je die spray niet in je neus spuitenm-vw schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:41:
Vuile schoenen (zand etc.) maak ik gewoon schoen in een emmer met water.
Welke spray gebruik je precies (nogal groot assorti bij HGm-vw schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:41:
Vuile schoenen (zand etc.) maak ik gewoon schoen in een emmer met water.
Ik had een spray ban Grangers maar ben daar niet zo tevreden over.
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Mijn klimschoenen hadden hetzelfde effect. Boot Bananas deden daar wonderen!Blomminator schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:12:
Iemand ideeen?
HG schoendeoKnOeFz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:08:
[...]
Welke spray gebruik je precies (nogal groot assorti bij HG)
Ik had een spray ban Grangers maar ben daar niet zo tevreden over.
Ah, het onderhoud van schoenen. Ook zoiets wat eens in de zoveel tijd weer voorbijkomt 
Ik doe er echt helemaal niks aan, maar ik heb dan ook geluk dat ik eigenlijk nooit last heb van stinkende zweetvoeten. Schoenen schoonmaken doe ik in ieder geval nooit. Klop ze hooguit een keer uit als ik het halve bos er nog onder heb hangen ofzo.
Ik doe er echt helemaal niks aan, maar ik heb dan ook geluk dat ik eigenlijk nooit last heb van stinkende zweetvoeten. Schoenen schoonmaken doe ik in ieder geval nooit. Klop ze hooguit een keer uit als ik het halve bos er nog onder heb hangen ofzo.
Schoenen onderhouden doe ik echt nooit, heb ik ook nooit gedaan. Ook niet toen ik nog op voetbal zat.
Het enige onderhoud wat ik wel eens wil doen is de zooltjes eruit halen als deze echt zeiknat zijn van de regen. Maar verder ben ik er het levende bewijs voor de schoenen zonder onderhoud best 1200+ mee kunnen.
In de zomer zet ik ze in de serre waar het 40+ graden kan worden. In de winter zet ik de natte schoenen in de buurt van of onder een radiator. Als het superkoud is trek ik de schoeen gewoon uit zonder eerst de strik uit de veters te halen waardoor deze lekker vast gaan zitten.
Vaak gooi ik de schoenen ook zonder na te denken in zo'n Ikea schoenenzak die je aan je deur kunt hangen. Meestal zijn ze de volgende training weer droog, dan is het voor mij prima
Het enige onderhoud wat ik wel eens wil doen is de zooltjes eruit halen als deze echt zeiknat zijn van de regen. Maar verder ben ik er het levende bewijs voor de schoenen zonder onderhoud best 1200+ mee kunnen.
In de zomer zet ik ze in de serre waar het 40+ graden kan worden. In de winter zet ik de natte schoenen in de buurt van of onder een radiator. Als het superkoud is trek ik de schoeen gewoon uit zonder eerst de strik uit de veters te halen waardoor deze lekker vast gaan zitten.
Vaak gooi ik de schoenen ook zonder na te denken in zo'n Ikea schoenenzak die je aan je deur kunt hangen. Meestal zijn ze de volgende training weer droog, dan is het voor mij prima
tips voor New York
Ik zie mijn hardlooptrainer ook altijd zn schoenen vol met opgedroogde modder uit de tas halen. Ik wordt daar toch wel een beetje onrustig van
Ik probeer ze toch zelf wel een beetje schoon te houden. Ik haal sowieso altijd na het lopen de zolen er uit zodat ze even kunnen luchten.
Als ze echt heel vies zijn dan spoel ik ze even af bij de buitenkraan en meestal zijn ze dan wel weer goed schoon.
@InZane Die mesh van de pegasus is overigens ook niet fatsoenlijk schoon te spoelen dus dat is nu nadat ik er ca. 65km op heb gelopen al mijn meest smerige paar
Als ze echt heel vies zijn dan spoel ik ze even af bij de buitenkraan en meestal zijn ze dan wel weer goed schoon.
@InZane Die mesh van de pegasus is overigens ook niet fatsoenlijk schoon te spoelen dus dat is nu nadat ik er ca. 65km op heb gelopen al mijn meest smerige paar
[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 04-02-2021 14:15 ]
Ik ben net op zoek naar zoiets, hoe bevalt deze? Passen hier fatsoenlijk schoenen maat 47/48 in?Calitomnication schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:03:
Vaak gooi ik de schoenen ook zonder na te denken in zo'n Ikea schoenenzak die je aan je deur kunt hangen.
Heb je deze?
Qua onderhoud doe ik praktisch niets, ik sla alleen even een paar keer buiten tegen de muur zodat het grove vuil van de onderkant af is en dat is het. Vol door de regen, dus zeiknatte schoenen, komt eigenlijk nooit voor. Mocht het gebeuren dan is het gewoon even bij de kachel zetten en dat is het dan wel.
[ Voor 26% gewijzigd door Tim_W op 04-02-2021 14:27 ]
Strava Garmin 265
Geen idee, staat 1-2 maanden voor geloof ik, en your mileage may vary. Goed knudde idd.Blomminator schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:41:
@underrated
Ik heb ooit de tip gekregen om na het lopen je binnenzooltjes half uit je schoen te trekken, zodat het ook daar onder kan drogen. Dat loste bij mij alle geurproblemen op.Blomminator schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:12:
Iemand ideeen?
Verder worden mn schoenen eigenlijk alleen in de regen gewassen
Nee, shifts zitten boven de max aan gewicht per schoen waar ik op wil lopen. Ik hoop dat de 'transitie' van de schoen nog wat sneller is dan bij de Speed door de extra stijfheid. Ik loop het prettigst met kort grondcontact en merk het dus als een schoen eigenlijk gebouwd is voor een langer moment. Daarnaast maak ik de schoenen sowieso nog iets responsiever door de standaard inlegzool die er in zit te vervangen door een dunnere.Roadman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:22:
[...]
Ben erg benieuwd wat je van de pro's vindt. Zeker ten opzichte van de Speed.
Had je ook al een paar Shift's in bezit?
Die heb ik idd, maar dan ik het zwart. Heb die gewoon een keer meegenomen toen ik bij Ikea was, voor die € 5 kun je geen miskoop doen. Volgens mij moet dat wel passen. Heb zelf maat 9 en ruimte zat. Bij sommige heb ik nog een hesje onderin gepropt en daar de schoen bovenop.Tim_W schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:21:
[...]
Ik ben net op zoek naar zoiets, hoe bevalt deze? Passen hier fatsoenlijk schoenen maat 47/48 in?
Heb je deze?
Qua onderhoud doe ik praktisch niets, ik sla alleen even een paar keer buiten tegen de muur zodat het grove vuil van de onderkant af is en dat is het. Vol door de regen, dus zeiknatte schoenen, komt eigenlijk nooit voor. Mocht het gebeuren dan is het gewoon even bij de kachel zetten en dat is het dan wel.
Heb hem overigens niet echt aan de deur hangen, maar aan het scharnier van m'n klapraam in de bijkeuken. Verder is dat ding prima, doet wat ie moet doen, minder rommel en meer ruimte op de vloer.
tips voor New York
Vandaag stond de eerste "echte" 5x5min interval op het schema.
Constant tempo lopen gaat me ongeveer net zo goed af als ritme houden zeg maar.
Snelste 5 min was gem. 13,4 km/u tegenover 12,7 km/u voor de langzaamste en dat was niet eens de 5de. misschien ook niet eens zo raar voor de eerste keer.
Ik moet daar nog een mooie snelheid voor zoeken , voluit sprinten gaat niet lukken 5 min. lang maar sneller als een DL is wel de bedoeling en dat is dan gelukt.
Gelukkig staan er de komende 8 weken nog voldoende in het schema om te oefenen.
Constant tempo lopen gaat me ongeveer net zo goed af als ritme houden zeg maar.
Snelste 5 min was gem. 13,4 km/u tegenover 12,7 km/u voor de langzaamste en dat was niet eens de 5de. misschien ook niet eens zo raar voor de eerste keer.
Ik moet daar nog een mooie snelheid voor zoeken , voluit sprinten gaat niet lukken 5 min. lang maar sneller als een DL is wel de bedoeling en dat is dan gelukt.
Gelukkig staan er de komende 8 weken nog voldoende in het schema om te oefenen.
@MaydayQ voor een eerste keer valt het niets tegen hoor qua tempo vastheid. Nu weet ik niets van wat er gebeurde tijdens de 5min blokken, maar het verschil tussen de blokken is niet zo gek voor een eerste keer.
If you can see, look. If you can look, observe
Sessie 8 start to run 5k. Laatste gedeelte 3 minuten hardlopen en daarna 3 minuten wandelen heb ik 6 minuten hardlopen van gemaakt, omdat het erg lekker ging.
https://strava.app.link/ynDVmevJBdb
https://strava.app.link/ynDVmevJBdb
Via de N26 app heb ik een kortingscode voor de Reebok site.
Ik zag dat er al weer nieuwe Floatride Energy 3 schoenen waren. Maar ik heb ze nog niet nodig. De code levert een korting van 30 euro op. Van 100 euro wordt het dus 70.
Melden als de code gebruikt is wordt vast op prijs gesteld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik zag dat er al weer nieuwe Floatride Energy 3 schoenen waren. Maar ik heb ze nog niet nodig. De code levert een korting van 30 euro op. Van 100 euro wordt het dus 70.
Melden als de code gebruikt is wordt vast op prijs gesteld.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Wij hebben die ook aan de deur hangen in de trapkast, maar hier zit er allerlei meuk in zoals spullen voor de hond, mijn hardlooptasje, lamp, hartslagband, enz. Voor schoenen hebben we een aantal planken ingericht met dit systeem:Calitomnication schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:29:
[...]
Die heb ik idd, maar dan ik het zwart. Heb die gewoon een keer meegenomen toen ik bij Ikea was, voor die € 5 kun je geen miskoop doen. Volgens mij moet dat wel passen. Heb zelf maat 9 en ruimte zat. Bij sommige heb ik nog een hesje onderin gepropt en daar de schoen bovenop.
Heb hem overigens niet echt aan de deur hangen, maar aan het scharnier van m'n klapraam in de bijkeuken. Verder is dat ding prima, doet wat ie moet doen, minder rommel en meer ruimte op de vloer.
:strip_exif()/f/image/XyH4mYpFruz9SlqnPSeoeZXu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Komt geloof ik ook bij ikea vandaan.
Vandaag weer een lekker loopje gedaan; vooral het weer was heerlijk (rond de lunch), zonnetje in de lucht, niet te warm. Top
Loopje zelf ging wel wat moeizaam. Op het schema stond een 16km met de middelste 10km wat sneller (5:14/km). Merkte toen ik startte al dat het wat moeizaam zo worden vandaag, ben uiteindelijk met een wat korter lusje rond 13km weer thuis aangekomen en heb het 'middenstuk' ook wat ingekort.
Wat dat betreft is het nog even zoeken naar waar de grens tussen 'mentale / fysieke hardheid' en 'gezond luisteren naar je lijf' zit.
Vanmiddag kwam er nog wel een leuk pakketje binnen; aangezien mijn adidas SolarGlide ST er nu ruim 500km op hebben zitten heb ik zitten kijken naar een ander paar schoenen voor erbij..
Na flink wat reviews te lezen en mezelf overtuigen dat 't wel goed komt om ze te kopen zonder ze te passen heb ik nu de Reebok Forever Floatride Energy 2.0 gekocht, in kleur 'Vector Navy / Horizon Blue / White' (52euro + nog wat verzendkosten, mooi koopje!).
Passen in ieder geval al heerlijk om mijn voeten in de maat die ik dacht nodig te hebben. Kijken of ik ergens morgen een gaatje heb om ze eventjes kort aan de tand te voelen en te zien hoe ik ze in de roulatie op kan laten gaan.
Loopje zelf ging wel wat moeizaam. Op het schema stond een 16km met de middelste 10km wat sneller (5:14/km). Merkte toen ik startte al dat het wat moeizaam zo worden vandaag, ben uiteindelijk met een wat korter lusje rond 13km weer thuis aangekomen en heb het 'middenstuk' ook wat ingekort.
Wat dat betreft is het nog even zoeken naar waar de grens tussen 'mentale / fysieke hardheid' en 'gezond luisteren naar je lijf' zit.
Vanmiddag kwam er nog wel een leuk pakketje binnen; aangezien mijn adidas SolarGlide ST er nu ruim 500km op hebben zitten heb ik zitten kijken naar een ander paar schoenen voor erbij..
Na flink wat reviews te lezen en mezelf overtuigen dat 't wel goed komt om ze te kopen zonder ze te passen heb ik nu de Reebok Forever Floatride Energy 2.0 gekocht, in kleur 'Vector Navy / Horizon Blue / White' (52euro + nog wat verzendkosten, mooi koopje!).
Passen in ieder geval al heerlijk om mijn voeten in de maat die ik dacht nodig te hebben. Kijken of ik ergens morgen een gaatje heb om ze eventjes kort aan de tand te voelen en te zien hoe ik ze in de roulatie op kan laten gaan.
Galois in "Hardlopen - Deel 7"
Tweedehands inmiddels bij Bol.com.... tegen een forse prijs....
https://www.bol.com/nl/p/...rdlopen/9200000020433535/
Via Boekwinkeltjes.nl is het ca 50 euro...
Het boek heeft dus best een status gekregen?
Uiteraard, tis een mooi boek, maar bol is wel erg duur ermee... vraaag/aanbod?
Inmiddels is het boek nog steeds niet nieuw als paperback te koop , alleen nog als ebook (pdf/epub).De zoekfunctie geeft 0 hits op de zoekterm 'het geheim van hardlopen'. Dat verbaast mij.
Een maatje van mij heeft dit boek en ik was er laatst doorheen aan het bladeren. Best een leuk boek. Leuk de 'wetenschappelijke' manier van het kijken naar hardloopprestaties.
Kennen jullie het boek? Wat vinden jullie ervan?
Helaas is het niet meer leverbaar (weet iemand of er een nieuwe druk komt?)...
Geduld hebben is de enige optie. Ik heb paar weken terug een zgan kunnen kopen van een particulier via bol voor amper meer dan de eBook prijs. Dat was echt enorme mazzel natuurlijk. (En de wielrenners versie van een SMA die er nog een paar had liggen)route99 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:21:
[...]
Erg jammer dat ze het boek niet via een on-demand print service aanbieden... Ik heb de indruk dat dat moet kunnen voor een euro of 25-30, met dezelfde opbrengst als nu voor de auteurs.
Ik heb een Kindle, maar het werkt voor mij gewoon niet lekker.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Haha, maar hoe bevalt deze schoen? merk je veel meerwaarde van het carbon? Heb hem zelf ook al een tijd lang op het oog maar neig nu meer naar de Adizero Adios pro aangezien die meer voor langere afstanden is.Roozzz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:21:
Had iemand het over felle kleurtjes?![]()
Als je onderweg positieve reacties krijgt, weet je dat je voldoende opvalt[Afbeelding]
Idd het was heerlijk weer, hier de fiets maar is gepakt voor een ritje aangezien het de komende tijd er niet echt weer voor is.LauryanF schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:53:
Vandaag weer een lekker loopje gedaan; vooral het weer was heerlijk (rond de lunch), zonnetje in de lucht, niet te warm. Top
En hier mijzelf ook maar is een cadeau gedaan,
Nice! Stiekem kijk ik er ook nog een beetje naar. Al is het meer om een beter kloppende pace te krijgen en natuurlijk omdat het gewoon een vette gadget is en weer meer cijfertjesTinusvolkel schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:24:
[...]
En hier mijzelf ook maar is een cadeau gedaan,Stryd is besteld.
Ga je ook daadwerkelijk trainen op power?
Hier vooral ook voor de betere pace en meer cijfertjes zodat m'n apple watch wat meer "sporthorloge" wordt.BastiaanN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:29:
[...]
Nice! Stiekem kijk ik er ook nog een beetje naar. Al is het meer om een beter kloppende pace te krijgen en natuurlijk omdat het gewoon een vette gadget is en weer meer cijfertjes![]()
Ga je ook daadwerkelijk trainen op power?
Verder is de maker van workoutdoors bezig met stryd support.
Trainen op power moet ik nog bekijken, ga er eerst gewoon lekker mee lopen en kijken wat voor waardes ik eruit krijg.
Met de weersvooruitzichten van de komende dagen toch maar even de plannen omgooien.
Dit weekend zou de Midwintermarathon zijn, een traditie bij TheOmen (ook omdat z'n werkgever sponsor is). Dit jaar dus geen Asselronde, terwijl ik 'm vorige jaar al had moeten missen vanwege een blessure.
Was de afgelopen weken al een paar keer achter de pc gekropen om hier in de buurt een route van 25km te plannen over asfalt.
Maar, met zondag een temperatuur ver onder nul en een flink pak sneeuw ga ik toch maar voor een trail. Zit me er nu al op te verheugen
Warm inpakken, waterdichte sokken aan en gaan!
Dit weekend zou de Midwintermarathon zijn, een traditie bij TheOmen (ook omdat z'n werkgever sponsor is). Dit jaar dus geen Asselronde, terwijl ik 'm vorige jaar al had moeten missen vanwege een blessure.
Was de afgelopen weken al een paar keer achter de pc gekropen om hier in de buurt een route van 25km te plannen over asfalt.
Maar, met zondag een temperatuur ver onder nul en een flink pak sneeuw ga ik toch maar voor een trail. Zit me er nu al op te verheugen
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Lekker @TheOmen!! M'n familie zei al 'Nou, met dit weer wordt dat lopen niks...' (zusjes lopen ook). En ik stond al met mn lange legging en speedcrossers klaar, gisteren de juiste sokken uitgegraven... kom maar op met een flinke trail!
Nu al zin in om na afloop met het ijs in je krullen en koude benen onder die warme douche te stappen met een voldaan gevoel.
Nu al zin in om na afloop met het ijs in je krullen en koude benen onder die warme douche te stappen met een voldaan gevoel.
Gezien de sneeuwstormen ga ik denk ik vandaag voor mijn duurloop in plaats van dit weekend. Mochten we dan toch nog fatsoenlijk door de sneeuw kunnen banjeren is dat een mooie bonus!
Ik heb geen krullenBlomminator schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:39:
Lekker @TheOmen!! M'n familie zei al 'Nou, met dit weer wordt dat lopen niks...' (zusjes lopen ook). En ik stond al met mn lange legging en speedcrossers klaar, gisteren de juiste sokken uitgegraven... kom maar op met een flinke trail!
Maar verder helemaal mee eens hoor! Zondagochtend gaat er zeker gelopen worden!
Wat neem belachelijke prijzen idd, heb het boek een paar jaar terug toen ik de trainerscursus deed aangeschaft voor rond de 25 euro. Marktplaats komen ze af en toe ook nog wel eens voorbij.route99 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:21:
[...]
Inmiddels is het boek nog steeds niet nieuw als paperback te koop , alleen nog als ebook (pdf/epub).
Edit, er staat er nu ook eentje op en via Bookspot.nl kun je het nog nieuw bestellen (volgens hen)
[ Voor 5% gewijzigd door TR1969 op 05-02-2021 09:06 ]
Die is ook wel nice, waar heb je dat systeem gekocht als ik vragen magInZane schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:14:
[...]
Wij hebben die ook aan de deur hangen in de trapkast, maar hier zit er allerlei meuk in zoals spullen voor de hond, mijn hardlooptasje, lamp, hartslagband, enz. Voor schoenen hebben we een aantal planken ingericht met dit systeem:
[Afbeelding]
Komt geloof ik ook bij ikea vandaan.
tips voor New York
Hierzo: https://www.ikea.com/nl/n...nopberger-grijs-20434832/Calitomnication schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:54:
[...]
Die is ook wel nice, waar heb je dat systeem gekocht als ik vragen mag. Heb eigenlijk meer schoenen dan er in die Ikea zak passen, dus ben nog op zoek naar een mooi alternatief om de vakkenkast die ernaast staat en waar losse schoenen in liggen iets beter in te richten.
Idem. Maar als m'n petje ondergesneeuwd is en m'n schoenen leeglopen ben ik tevreden.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb die print on demand wel eens gedaan voor een oud fotoboekje van het dorp waar ik vandaan kwam, 15 euro.... maar het was dan ook maar een klein boekje.... iig toch nog een redelijke prijs.Ronald in "Hardlopen - deel 9"Ronald schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 01:34[/message]:
[...]Erg jammer dat ze het boek niet via een on-demand print service aanbieden... Ik heb de indruk dat dat moet kunnen voor een euro of 25-30, met dezelfde opbrengst als nu voor de auteurs.
Ik heb een Kindle, maar het werkt voor mij gewoon niet lekker.
Heb het boek niet nodig, heb hem al, maar verbaasde me nogal over de 2ehands prijzen.
@TR1969 Als je het toen voor ca 30 euro aangeschaft hebt, dan lijkt me als je per se de paperback wilt 40 euro de echte top gezien blijkbaar de vraagdruk. Bij hogere prijzen zou ik dan toch neigen om naar een ebook te gaan van €14,50, maar ben het met Ronald eens, vaak leest het niet lekker, zo'n boek met foto's en veel tabellen en grafieken wil je toch het liefst in de hand hebben.
Een echte herdruk is wrs te riskant, veel geïnteresseerde lopers hebben hem al en de ebook is "maar" €14,50.
In de Geldersche biebs staat ie niet, wel nationaal te leen via je eigen bieb (online te regelen).
Is er al een 2021 Bingokaart? Want ik denk dat de Stryd met stip binnenkomt. Als er 1 hardloopgadget is dat het tweakerhartje sneller doet kloppen, dan is deze het wel.BastiaanN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:29:
[...]
Nice! Stiekem kijk ik er ook nog een beetje naar. Al is het meer om een beter kloppende pace te krijgen en natuurlijk omdat het gewoon een vette gadget is en weer meer cijfertjes.....
Ik hou het eerst bij nieuwe schoenen en een nieuw horloge (als ik heel blijf) en kan de Stryd voor mezelf (nog lang niet) rechtvaardigen, maar hebbe, hebbe, hebbe, moet ik wel onderdukken.
Ik heb de gok genomen om het 2de hands te kopen. vind hem nieuw te duur.Frenz64 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:50:
[...]
Is er al een 2021 Bingokaart? Want ik denk dat de Stryd met stip binnenkomt. Als er 1 hardloopgadget is dat het tweakerhartje sneller doet kloppen, dan is deze het wel.
Ik hou het eerst bij nieuwe schoenen en een nieuw horloge (als ik heel blijf) en kan de Stryd voor mezelf (nog lang niet) rechtvaardigen, maar hebbe, hebbe, hebbe, moet ik wel onderdukken.
Verder de verkoper gevonden op strava (is lid van de oude tweakers groep en een volger van @Poekie hoewel dat laatste met pakweg 150 volgens misschien niet heel veel wil zeggen
Dus hopelijk krijg ik hem morgen binnen en werkt hij (nog) perfect.
Grappig dat er hier enthousiast op de aankomende sneeuw wordt gereageerd en juist extra plannen gemaakt.
Als beginnend hardloper (en een beetje een watje
) ben ik de hele week al aan 't kijken hoe ik m'n schema door kan zetten buiten de sneeuw om , maar misschien toch maar niet zo zeuren en gewoon zondag gaan
Als beginnend hardloper (en een beetje een watje
Ik denk dat als er dik pak sneeuw ligt en koud is dat ik naast de hond bij kachel ga liggen. Het was toch tijd voor rustweek?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
De vorige keer dat er een berg sneeuw was gevallen had ik nog een Milestone aan mijn schoen hangen. Na afloop van mijn run door de sneeuw meldde de Milestone-app dat mijn loopvorm zo goed was. De grondcontacttijd was stukken korter en ik tilde m'n voeten hoger op. Duss....in de sneeuw lopen heeft zo z'n voordelenFEIJ_87 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:07:
Grappig dat er hier enthousiast op de aankomende sneeuw wordt gereageerd en juist extra plannen gemaakt.
Als beginnend hardloper (en een beetje een watje) ben ik de hele week al aan 't kijken hoe ik m'n schema door kan zetten buiten de sneeuw om , maar misschien toch maar niet zo zeuren en gewoon zondag gaan
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
:strip_exif()/f/image/dZ7rGoJKR5YpSRwZDOzm7Tis.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G62meYP9iwnEFNX6rNT2vRgG.jpg?f=fotoalbum_large)