Mijn activiteit in dit forum staat op een iets lager pitje dan vroeger maar tot mijn eigen verbazing heb ik afgelopen jaar toch enkele berichten gepost. Korte terugblik.
In augustus heb ik mij geërgerd aan enkele steden die lopers verplichtten een mondmasker op te zetten. Ik ben dan zelf maar als experiment 17.5 km in de zomerhitte gaan lopen met een buff voor mijn neus en kijk: ik kan het nog voortvertellen.
Andere experimentjes/mijlpalen in dit gekke jaar zonder veel loopwedstrijden:
- Voor het eerst een 30k+ gelopen. Ondanks alle opgebouwde loopervaring is dat toch geen eitje en zou ik er mijn werk mee hebben om dit gewend te worden. Het is bij die ene keer gebleven. Marathontraining? Wellicht ook nog niet voor volgend jaar.
- Op jaarbasis heb ik blijkbaar ook mijn afstandsrecord verbroken: 2855km. Niet dat ik daar actief naar op zoek was en ik denk eigenlijk dat ik beter terug wat minder maar gerichter moet lopen. De structuur en planning was een beetje zoek en vaak was het gewoon maar wat kilometers malen. Wat op zich natuurlijk prima is, maar hoe het met mijn snelheid en uithouding zit, valt af te wachten tot er opnieuw wedstrijden zijn.
Ik heb gelukkig in februari en maart nog net voor de lockdown twee wedstrijdjes kunnen doen en die waren redelijk veelbelovend voor de rest van het seizoen. Een seizoen dat er dus helaas niet gekomen is. Dat is de grote uitdaging en onbekende voor 2021: Wat zullen die eerste wedstrijden opleveren?
Schoenen!
Ik heb de NB Propel V2 besteld, maar die is ondertussen retour: ze hadden een halve maat te groot geleverd en dat terwijl die schoen op zich al redelijk "bulky" is. Ik heb in plaats daarvan de Skechers Gorun Pure 2 besteld, die in essentie een rebrand is van de Gorun Ride 7. Enorm wennen aan die zachte demping voor iemand die steviger schoeisel gewend is, maar het begint te komen, zeker nu ik de binnenzool er uit gekieperd heb. Vandaag ook de New Balance Tempo ontvangen, waarop ik volgend jaar wellicht het meeste van mijn kilometers ga afleggen.
Ook nog op het verlanglijstje als ze zakken naar redelijke prijzen (<75 euro): Skechers Razor 3/Hyper/+, misschien toch weer een Kinvara, een New Balance met Fuelcell Foam en wellicht ook de Kalenji ultralight. Jawel, Kalenji van de Decathlon. ik had in 2019 de voorganger, de Kiprun Race gescoord voor 35 euro in de uitverkoop met het idee van: voor die prijs kunnen we het wel eens proberen. Bleek die uiteindelijk ongelooflijk goed mee te vallen, een van de beste racing flats die ik al gehad heb. Ik heb recent ontdekt dat die blijkbaar ook een stuk Pebax Foam gebruikt. Ligt het daaraan? Geen idee. Ik hoop dat Decathlon volgend jaar ook eens een schoen met carbon plaat gaat uitbrengen voor een redelijke prijs, want zoiets wil ik ook wel eens proberen.
Techno
Ik heb het jaar volgemaakt met mijn Polar Vantage V wat ik op zich al een prestatie vind want ik heb er mij bij momenten blauw aan geërgerd. De kans dat ik er eind volgend jaar nog mee rondloop is bijzonder klein. Zeer benieuwd naar wat het nieuwe jaar op dat vlak gaat brengen: back to Garmin? Coros eens proberen? Of kan Polar mij toch nog verrassen met een nieuw toestel?
Wow, lange post, toch wel het een en ander te vertellen over het afgelopen en het komende jaar blijkbaar.