Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Vanochtend nog een klein rondje (samen met de hond) gedaan om mijn totaal op 2020km te brengen. Doel precies gehaald!!

Wat20202019
Totale afstand2020 km1050 km
Aantal activities16892
5k22:2024:30
10k44:5648:50
Langste loop32km (Utrechtse Heuvelrug trail (Station Rhenen naar station Driebergen-Zeist)

Geen verbetering op de halve marathon dit jaar. Ik zou in Amersfoort en Oslo gaan lopen, maar ja dat ging dus niet door.

Doelen voor 2021;
- Minstens zoveel lopen (en daar gaan we morgen meteen mee beginnen!)
- PRs verder aanscherpen.
- Mooie halve marathon ergens in het buitenland (zodra het weer kan)

[ Voor 11% gewijzigd door Rhapsody op 31-12-2020 12:49 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Zo, vanmorgen ook nog een uurtje in het bos gelopen en aansluitend oliebollen gekocht. Daarmee kom ik in 2020 tot:
  • 123 loopjes
  • 838km
  • 2 wedstrijden (1/2e Egmond & 25km Asselronde Midwintermarathon)
  • 0 PR's
  • 1 prachtige baby :)
  • 1 Thule Glide 2 gekocht om met baby te rennen!
Doelen voor 2021? 1000km hardlopen in 2021 lijkt me wel een haalbaar doel en hopelijk weer een paar wedstrijdjes?
@Rhapsody, die heuvelrug trail staat al zolang op mijn bucketlist, misschien moet ik die maar eens doen in 2021!

Ik heb ook nog wat gefietst en gezwommen in 2020, maar dat is iets voor een ander topic en stelt weinig voor.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door estorino op 31-12-2020 14:19 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

route99 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:22:

Mooi idd, kom er ook geregeld Jammer dat je er blijkbaar zo ver voor moet lopen. Ik ga er zo ook nog even naar toe, had de boodschappen voor 8.30 al binnen.... ben wel gelukkig altijd in 5 -max 10 min aan de rand v/d stad afhankelijk welke route ik neem. Naar de bossen lopen is vanuit hier weer direct een retourtje....als ik onder de 25 km wil blijven, dus dan parkeer ik toch maar op de bekende P-plaatjes oa die van "het hek" langs de weg waar de Zoo/OLM ook aan liggen...
Ik kijk uit op Meinerswijk en ben er in anderhalve kilometer, mijn favoriete start bij een stadstraining.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Rhapsody schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:47:
Doelen voor 2021;
- Minstens zoveel lopen (en daar gaan we morgen meteen mee beginnen!)
- PRs verder aanscherpen.
- Mooie halve marathon ergens in het buitenland (zodra het weer kan)
Mijn vrouw zei vandaag (nadat ik gisteren dus de 30km heb gelopen): "Nou, nu even een weekje rust?". She knows nothing :+ Natuurlijk niet!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Xaverius schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:20:
[...]Ik kijk uit op Meinerswijk en ben er in anderhalve kilometer, mijn favoriete start bij een stadstraining.
O... eitje... ik zit kort bij de Rijkerswoerdse plassen, dan is het ruim 15 min via Elden dorp daar heen.
Mooie wijk waar je woont... op weg naar mijn werk in Wageningen kwam ik er veel doorheen fietsen.

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 13:06
Mystikal schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:20:
Hier ook met redelijke trots iets te melden.

Laatste week van oktober weer begonnen met hardlopen, na 5 maanden niets te hebben gedaan agv verhuizing en blessure. Mezelf als doel gesteld voor het einde van het jaar een halve marathon te lopen. In het verleden wel eens 14km gelopen, maar niet meer dan dat. Meestal tussen de 5 en 7 km.

Vanochtend op de allerlaatste dag de halve voltooid.

Had 2 doelen, blessure vrij en liefst onder 2 uur. Helaas werkte mijn horloge niet mee en dacht dat ik constant onder target liep. Kwam uiteindelijk 2 minuten te kort...

Balen natuurlijk, maar moet het ook loslaten.

Al met al een mooi resultaat.
Complimenten! Lekker man! Maar ehh.. Ik zie geen strava.. Is het dan wel gebeurd?
En die 2 minuten komen zeker wel een keer ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
M'n jaar begon goed, januari was boven topjaar 2019 qua km's. Tot mijn drama van 2020: de val van de trap met de kwart afgescheurde quadriceps, waarbij ook de verregaande slijtage aan de knie (artrose) aan het licht kwam. Uiteindelijk toch nog 360 km gelopen het eerste halfjaar, voordat die diagnose er was (paar maanden aan lopen klooien, ik vond mijn klachten niet zo relevant bij al die Corona ellende).

Vanaf september serieus aan het revalideren en dat is hoopvol, ik voel de kracht in de knie terugkomen en de pijn is fors afgenomen. Zodra de lunges rechts net zo goed gaan als links, mag ik van mezelf weer voorzichtig gaan proberen. Het voornemen voor 2021 is dus toch stiekem een rentree, waarbij het eerste doel een wekelijkse 5 km is. Gelukkig fiets (750km) en sup (175km) ik er veel bij, dus de fitheid blijft.

Vermeldenswaardig is ook nog dat ik gelijk met de revalidatie begonnen ben met periodiek vasten en ik eet koohydraatarm (niet volledig keto). Dus in mijn geval geen ontbijt, alleen lunch en avondeten. Verder geen brood, pasta, aardappelen of rijst meer. Gevolg is dat ik 4 kilo en 9 centimeter buikomvang kwijt ben, beter slaap, energieker ben en geen enkele behoefte meer heb om te snacken. Een fiets- of suptocht meer dan 2 uur is geen probleem zonder koolhydraten (of iets anders); de vetverbranding neemt volledig over en dus geen last van hongerklop. Kan het iedereen aanraden zich erin te verdiepen, ik moet er wel bij zeggen dat door Corona en thuiswerken het ook makkelijk was tussen de middag meer tijd en aandacht aan de lunch te besteden i.p.v. de gebruikelijke bammetjes op het werk.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:29
Na blessure gesukkel in 2018 en 2019 vanaf februari weer op kunnen bouwen.
  • Totaal 2416 km, topmaand is december met 268 km
  • Toch nog 4 wedstrijden, 10 km, 10 mijl, 20,5 km (bleek uiteindelijk 22,5, was dus nog een dingetje om het tempo 2 km langer vast te houden), en een halve marathon.
Doelen voor volgend jaar:
  • HEEL BLIJVEN
  • Hopelijk meer (regionale) wedstrijden
  • HM weer binnen 1:45
  • 10 mijl binnen 1:20
10 km train ik nooit specifiek voor, zwwhss. 5 km vind ik te zwaar, staat dus niet op het programma

Last but not least, blijven genieten van de mooie verhalen, adviezen en positieve sfeer hier.
Ook geweldig te zien hoeveel nieuwe namen er hier dit jaar bij gekomen zijn.

Wens iedereen een heel goed 2021, blijf gezond en geniet vooral ook van het hardlopen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:40

aerofreak

Steve Jobs

Dit jaar begonnen met hardlopen als gevolg van een afvaltraject wat ik ben gestart. In september een beetje gaan trainen met lopen/hardlopen en in oktober echt begonnen met hardlopen. Pas vanaf begin oktober beginnen met loggen.

2020 Stats:
Wat2020
aantal activiteiten41
aantal km220
1 km4:43
5 km27:45
10 km56:54

Doelen:
  • PRs verbeteren :)
  • hm afstand lopen
  • meedoen aan een wedstrijd
  • 1000 km hardlopen

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 21:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Dit jaar 1285km gelopen. Iedere week minimaal 1x, een iets andere streak dan @Poekie . :+

Tijdens de NN Running day 1/4 marathon mijn pr op de 10km onder de 50 minuten gekregen.
Verder tevreden met 10EM onder 1:30u en een HM onder 2uur. Langste loop was 23,6km.

Meer dan 2x/week lopen zal niet snel gebeuren, maar ik denk dat ik meer intervallen ga doen. De snelheid moet omhoog.

LDL is en blijft een moeilijke. Mijn 'natuurlijke' tempo is nu rond 5:40/km en langzamer lopen om mijn hartslag omlaag te krijgen vind ik niet echt leuk. Podcasts helpen mij daar overigens wel goed bij!

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
Vanochtend mijn laatste loop van het jaar gedaan. Daarmee ben ik op een totaal gekomen van 907 KM. Dat is een stuk minder dan in topjaar 2018, maar een stuk meer dan in blessurejaar 2019. Bovendien ben ik dit jaar ziek geweest en heb ik ook veel gefietst en gezwommen.
Het totaal aantal sporturen komt dit jaar uit op 215, dat is bijna twee keer zoveel als in 2018. Crosstrainen is dus goed voor je volume. Misschien is het daarom dat ik volgens Garmin een VO2max van 62 heb behaald, tegenover 57 in voorgaande jaren.
1 wedstrijd gelopen, 20:02 op een 5KM met nogal wat hoogtemeters.
Totaal aantal kilometers is 2991, dus inclusief fietsen en zwemmen. Ik zou eigenlijk nog een fietstochtje van 9 KM moeten maken om er een rond getal van te maken. 8)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:53
Dit jaar minder gelopen en gefietst dan afgelopen jaren en veel minder dan het doel. Maar ben sinds begin dit jaar 3 a 4 keer in de week 1.5h krachttraining gaan doen dus uiteindelijk wel een stuk meer uren bezig geweest.

Hardlopen:
  • 681.1 km
  • 72 activiteiten
  • gem tempo van 5:15 naar ~4.55.
Fietsen:
  • 460.2 km :X
  • 13 actviteiten
  • bijna alle kms in 1 week gemaakt op vakantie en in de bergen/heuvels
Doelen voor volgend jaar 1000km hardlopen en 1500km fietsen + 3 keer in de week fitness om van wat vervelende blessures af te komen in de rug en schouder.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Even m'n lijstje van vorig jaar gepakt voor de 'doelen voor 2020’
Doel komend jaar:
  • Plezier houden *O*
  • Blessurevrij blijven
  • Citrystrides Hengelo (OV) 100% krijgen (ik zit op 92.59% en ga over ong. een half jaar verhuizen naar de 'zuidkant' van de stad zodat ik daar heleboel compleet kan krijgen. Noorden van de stad bijna compleet.)
  • Elke dag minstens 1 mijl blijven hardlopen
  • Gelukt! *O* Mede dankzij jullie lieverds in dit geweldige topic O+ :(:)
  • Gelukt! *O*
  • Niet gelukt. -O- Zit wel op 97,22% nu. Verhuizen is door omstandigheden naar 2021 gegaan, dus die CS op 100% gaat daardoor mee (heb af en toe een fietstochtje gedaan voor ik ging lopen maar t is me toch zo veel makkelijker om vanuit huis te gaan...)
  • Ook weer gelukt *O* met mijn 366 dagen hardlopen ook nog twee Smashrun badges opgepikt (Leap year sweep én een geheime '366 in 2020’ waar ik van de beschrijving toch wel even tranen in m'n ogen kreeg. Ja, ik mag inderdaad trots op mezelf zijn *O*
Totalen;
  • 2762 km gelopen (dus gemiddeld 7,5 km/dag - ben hier maar uitgegaan van m'n Garmintotaal, Strava vindt het zelfs nog bijna 10km meer, Smashrun 2 km minder...)
  • Mijn 15 km en 10 EM PR verbeterd tijdens virtuele wedstrijden.
  • 1096e dag van de streak gehaald!
Voor komend jaar:
  • Keep the streak aliiiiiive - oftewel, morgen beginnen aan jaar 4!
  • Een alternating 10k streak die ik afgelopen mei ben begonnen, continueren en er mee stoppen als die een jaar oud is (badgehunten is leuk, maar soms is die 10k misschien te veel van t goede)
  • Hopelijk weer een keer een wedstrijd lopen en, last but not least,
  • Hopelijk, als alle vaccinaties achter de rug zijn, (een aantal van) jullie irl ontmoeten want jullie verdienen allemaal een dikke knuffel (als je dat vervelend/eng vindt hoeft t niet hoor). *O*

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:07
Mijn activiteit in dit forum staat op een iets lager pitje dan vroeger maar tot mijn eigen verbazing heb ik afgelopen jaar toch enkele berichten gepost. Korte terugblik.
In augustus heb ik mij geërgerd aan enkele steden die lopers verplichtten een mondmasker op te zetten. Ik ben dan zelf maar als experiment 17.5 km in de zomerhitte gaan lopen met een buff voor mijn neus en kijk: ik kan het nog voortvertellen.
Andere experimentjes/mijlpalen in dit gekke jaar zonder veel loopwedstrijden:
  • Voor het eerst een 30k+ gelopen. Ondanks alle opgebouwde loopervaring is dat toch geen eitje en zou ik er mijn werk mee hebben om dit gewend te worden. Het is bij die ene keer gebleven. Marathontraining? Wellicht ook nog niet voor volgend jaar.
  • Op jaarbasis heb ik blijkbaar ook mijn afstandsrecord verbroken: 2855km. Niet dat ik daar actief naar op zoek was en ik denk eigenlijk dat ik beter terug wat minder maar gerichter moet lopen. De structuur en planning was een beetje zoek en vaak was het gewoon maar wat kilometers malen. Wat op zich natuurlijk prima is, maar hoe het met mijn snelheid en uithouding zit, valt af te wachten tot er opnieuw wedstrijden zijn.
Ik heb gelukkig in februari en maart nog net voor de lockdown twee wedstrijdjes kunnen doen en die waren redelijk veelbelovend voor de rest van het seizoen. Een seizoen dat er dus helaas niet gekomen is. Dat is de grote uitdaging en onbekende voor 2021: Wat zullen die eerste wedstrijden opleveren?
Schoenen!
Ik heb de NB Propel V2 besteld, maar die is ondertussen retour: ze hadden een halve maat te groot geleverd en dat terwijl die schoen op zich al redelijk "bulky" is. Ik heb in plaats daarvan de Skechers Gorun Pure 2 besteld, die in essentie een rebrand is van de Gorun Ride 7. Enorm wennen aan die zachte demping voor iemand die steviger schoeisel gewend is, maar het begint te komen, zeker nu ik de binnenzool er uit gekieperd heb. Vandaag ook de New Balance Tempo ontvangen, waarop ik volgend jaar wellicht het meeste van mijn kilometers ga afleggen.
Ook nog op het verlanglijstje als ze zakken naar redelijke prijzen (<75 euro): Skechers Razor 3/Hyper/+, misschien toch weer een Kinvara, een New Balance met Fuelcell Foam en wellicht ook de Kalenji ultralight. Jawel, Kalenji van de Decathlon. ik had in 2019 de voorganger, de Kiprun Race gescoord voor 35 euro in de uitverkoop met het idee van: voor die prijs kunnen we het wel eens proberen. Bleek die uiteindelijk ongelooflijk goed mee te vallen, een van de beste racing flats die ik al gehad heb. Ik heb recent ontdekt dat die blijkbaar ook een stuk Pebax Foam gebruikt. Ligt het daaraan? Geen idee. Ik hoop dat Decathlon volgend jaar ook eens een schoen met carbon plaat gaat uitbrengen voor een redelijke prijs, want zoiets wil ik ook wel eens proberen.
Techno
Ik heb het jaar volgemaakt met mijn Polar Vantage V wat ik op zich al een prestatie vind want ik heb er mij bij momenten blauw aan geërgerd. De kans dat ik er eind volgend jaar nog mee rondloop is bijzonder klein. Zeer benieuwd naar wat het nieuwe jaar op dat vlak gaat brengen: back to Garmin? Coros eens proberen? Of kan Polar mij toch nog verrassen met een nieuw toestel?
Wow, lange post, toch wel het een en ander te vertellen over het afgelopen en het komende jaar blijkbaar. 8)

It's just technology, not religion

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 22:57
Vandaag ook mijn laatste loop van het jaar gedaan, met de zoon van 11 een mini trail rond de Koppenberg gedaan Strava, en het was genieten in het zonnetje!

2020 samengevat:
  • 2031km, dus doel van 2020 gehaald!
  • geen wedstrijden wegens geannuleerd - de marathon van Gent is nu voor de 2de keer uitgesteld naar 28/3, en zou doorgaan in aangepaste vorm - ik ben benieuwd
  • sinds 1/11 bezig met een 100 dagen streak van Gent Running Team (die in het niets valt tov die van @Poekie _/-\o_ )
Voor 2021: blessure vrij blijven, meer trail lopen (richting ultra), streak afwerken en vooral genieten! *O* Ook genieten van het forum! d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:06
De Sylvestercross gaat niet door dit jaar, dus daarom het jaar maar afgesloten met een kort rondje door de eigen buurt. Dat maakt m'n jaar totaal op 1257 km. Volgens jaar kunnen we hopelijk weer naar wedstrijd doelen toewerken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit jaar gestart (of eigenlijk 2019 geëindigd) met een blessure, dus eigenlijk pas vanaf maart kilometers kunnen maken helaas.

Sinds maart echter wel mijn meest productieve jaar gehad qua kilometers: 1173km, voornamelijk doordat ik nu structureel 3x in de week loop in plaats van 2x, en het voelt nog steeds goed.

Uiteraard geen officiële wedstrijden, maar wel een PR op een wedstrijdparcours op de 5 en 10k, dus al met al een geslaagd jaar! 2021 zijn de plannen:

- Blessurevrij blijven
- een HM onder de 2 uur
- Een wedstrijd PR op de 5k,10k en 10EM

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
Als afsluiting heb ik vandaag mijn 10km tijd verbeterd. Het liep allemaal redelijk soepel. Dus mijn nieuwe PR staat op 47.11 en daar ben ik eigenlijk best blij mee.

Vraagje wat is eigenlijk 10EM?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
GerGio schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:50:
Als afsluiting heb ik vandaag mijn 10km tijd verbeterd. Het liep allemaal redelijk soepel. Dus mijn nieuwe PR staat op 47.11 en daar ben ik eigenlijk best blij mee.

Vraagje wat is eigenlijk 10EM?
10 Engelse mijl (16,1km)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 22:41

KnOeFz

no comment...

Vandaag mijn hardloopjaar afrgerond.
Ook maar eens delen hier.
Lees tenslotte dagelijks mee maar post maar zelden.

Totaal: 2169km
Beste maand december: 243 km
Beste prestatie: 10km in 47:09
Grootste afstand::25 km

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
Thanks ik had wel een vermoeden, maar ik wilde gewoon zeker weten

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Mijn hardloopjaar was op het gebrek aan wedstrijden na wel heel lekker: 6521km, en PRs op 5, 10, HM en de marathon. (5 en HM zijn op gps gemeten dus zullen niet kloppen). Mijn highlight was het winnen van de Darss marathon, ondanks dat ik met m’n eindtijd niet helemaal tevreden was.

Volgend jaar wil ik lekker zo verder lopen, met als doel nog een grote hap van m’n marathon pr te halen. Als ik gezond ben ga ik sowieso 18 april een marathon lopen, als er geen wedstrijden zijn dan in m’n eentje.

Fijne jaarwisseling allemaal!

(Net als velen ga ik morgen ook meteen t jaar goed beginnen met een loopje)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55
Eind van de middag mijn laatste loopje gedaan. Ik moet zeggen dat het begin niet meeviel na al die oliebollen :X eenmaal op gang gingen de 6x800m best wel aardig.

Het jaar afgesloten met 2011km, een nieuw record. (2019: 1800)
Ruim 8900 hoogtemeters
1 wedstrijd ( midwintermarathon)
Geen pr’s gelopen door ontbreken van wedstrijden. Ik kan mezelf niet echt in beweging krijgen voor een virtuele wedstrijd. Daarmee mijn doel voor dit jaar om onder de 40min te duiken op de 10km dus niet gehaald, maar die bewaar ik voor 2021 :)
Wel lekker veel trails gelopen en daarnaast ook nog 640km op mijn bionic runner ge-loop-fietst

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Rudedadude schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:52:
[...]

Ik zie dat ik vorig jaar niet heel scheutig was met mijn jaaroverzicht en plannen :P
De doelen heb ik wel zo ongeveer gehaald: PR op de marathon naar 2:58:14 verbeterd (volledig self supported), PR op de 5km verbeterd naar 17:31 en m'n citystrides kaartje heb ik een paar dagen terug al gepost. HM's stond ik voor ingeschreven ergens in september, maar is toen afgelast. Twee keer per maand 30km heb ik best een aantal keer gehaald.

Maar de kale statistieken:
Totale afstand: +/- 3750 km (ik wil vanmiddag nog lopen)
Totale tijd: 307 uur
Totale hoogtemeters: 19.000
Aantal keer gelopen: 265 (4,6 keer per week)
Aantal marathon(+) afstanden: 10
Aantal echte wedstrijden: 6(?)
Gemiddeld tempo: 4:56/km (zou ik juli met alle bergtochten eruit filteren dan zou dat een stuk sneller zijn)
Aantal paar nieuwe schoenen: stuk of 9 (Inov-8 Terraultra G270, Altra Timp 2.0, Skechers Razor 3, Skechers Go Run 7, Saucony Endorphin Speed, New Balance Propel, Altra Escalante Racer, Altra Escalante 1.5, Reebok Floatride Energy)

Schoen van het jaar: Skechers Razor 3: al bijna 450 km op gelopen, terwijl die eigenlijk bedoeld is als wedstrijdschoen. Erg licht met relatief veel demping en respons. En m'n tenen overleven er net een marathon in.

Leukste run: De bergtocht in de vakantie naar de top van de Coiro. Net geen 6 uur onderweg, Ruim 2000 meter omhoog, langs wat achtergebleven ijsblokken, jasje tegen de kou aanmoeten en onderweg 5 uur lang niemand tegenkomen op alle hellingen.

Toch meerdere perioden met semi blessures gehad. Eerst een periode aan m'n rechter heup/bilspier en later achilles en een verrekking in de kuit.

2021: Weer een marathon onder de 3 uur, dus weer wat kilo's kwijtraken, heel blijven, 300km/maand lopen en weer wat meer intervallen lopen.
Waar kun je skechers kopen in NL dan?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01
Mijn doelen voor 2020 waren eigenlijk best wel simpel. Doel was vooral om weer helemaal up and running te worden.
Doelen voor volgend jaar:
- Heel blijven en gestructureerd blijven lopen
- Conditie weer in de buurt krijgen van voor mijn auto-ongeluk
- kmtje of 1500?

Wedstrijden en dergelijke volgen vanzelf wel. Ik voorzie vooral de nodige trailloopjes en een skyrace links of rechts, maar in februari eerst mijn eerste officiële 10 km in 10 jaar? :+
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik al meteen weer wil opbouwen richting het langere werk, of dat ik even rustig aan doe en een tijdje focus op afstanden tot de halve o.i.d.. Te snel te ver is misschien niet ideaal. Én het huidige snelheidswerk vind ik ook wel even leuk.
- Check
- Check
- Check

En getuige de checks hierboven is dat ook prima gelukt. Door lekker rustig op te bouwen via een 10k schema, vervolgens door naar de halve en toen door naar een "snelle" halve, heeft mijn conditie weer flinke stappen vooruit gemaakt. Uiteindelijk geëindigd op bijna 1600km, waarvan 600 in de laatste 90 dagen. Dus het gestaag opvoeren is prima gelukt. De laatste maanden eigenlijk consequent rond de 40-50k per week gelopen en dat gaat meer dan prima :)

Mooiste moment afgelopen jaar was toch wel het "trainingsweekje" in de Alpen bij Esprit Montagne (EMI), waar we zo'n 85k en 8.500 hoogtemeters voor de kiezen kregen. Dat was voor mij echt wel weer de bevestiging dat ik dit fysiek weer kan *O* en ook is wat ik het liefste doe oOo

Komend jaar gaan we lekker verder op hetzelfde plan. Komende tijd staat in het teken van het weer opbouwen naar de marathon afstand voor op de trails. Dus duurloopjes lekker opbouwen naar een uurtje of 3-4 en hopen dat er ooit weer eens een trailtje doorgaat. Ik heb er zin in :)

Concreet:
- 2021 kilometer lopen
- Méér hoogtemeters (2020: 20k)
- (Trail)marathon lopen (KVS?)
- Iets in het buitenland... EMI, trail, whatever tegen die tijd mag.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Mijn loopjaar 2020 of moet ik eigenlijk zeggen mijn fietsjaar? 861,4km gelopen en 2564,8km gefietst. Bij afkondiging van de eerste lockdown mijn studentenstad verlaten en naar mijn ouders gegaan. Gedurende de zomer de clubtrainingen toch wel gemist waardoor de consistentie er een beetje uit was. Daarnaast dit jaar ook bestuurder bij de vereniging waardoor ik in januari/februari ook trainingen gemist heb. -O-

Wel het wielrennen ontdekt waardoor ik een goede aerobe basis heb kunnen bouwen zonder mijn achillespees (slepende blessure) te belasten. Toen eind v/d zomer de trainingen weer hervat werden lekker tempowerk gedraaid. In september een tweetal wedstrijden gedaan met tot twee keer toe een PR op de 5000m (mijn specialisatie), 19:15,99 staat er nu. Richting de winter het lopen goed vol kunnen houden met enkele weken van 35km ertussen, een persoonlijke overwinning op de achillespees. *O*

Langzaam duurwerk (~155 bpm) zou ik veel meer moeten doen. Hiervan heb ik aan een dag herstel genoeg waar ik met intervaltraining na die van dinsdag vaak donderdag met vermoeide benen op de baan stond. Hopelijk kan ik met dit duurwerk belastbaarheid opbouwen en eindelijk afreken met die achillespees na zo'n 1,5 a 2 jaar. 8)

Om de goede moed er in te houden en ambitieus te zijn, mijn doelen voor 2021 worden:
-2021km lopen (~38km per week, moet te doen zijn met 3 trainingen)
-sub 19 op de 5000m

Verder lekker blijven crosstrainen op de racefiets en mtb maar daar zijn andere topics voor ;)

edit:
Pagina 314, tijd voor taart :9

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Einde van de middag mijn laatste rondje van het jaar gedaan na net een paar oliebollen gegeten te hebben, dacht dat ik er last van ging krijgen maar ik liep er eigenlijk prima op :)

Dit jaar afgesloten met 2084 km wat ietsjes meer is dan vorig jaar, maar heb er een 1.5 maand uit gelegen en fietsen ontdekt (2000km in een half jaartje) verder op de meeste afstanden m’n pr wel weer iets verbeterd.

Dus doelen voor volgend jaar:
- iets van 2500km zou moeten lukken
- een hele marathon als er weer wedstrijden zijn
- 4000km fietsen

En verder nog even kijken of ik mijzelf nog kan blijven motiveren met wat persoonlijke doelen :)
Ben nu met iets onverstandigs bezig :p maar als het goed is kan ik hier zondag een update over geven :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• route99

route99

Vanmiddag het jaar afgesloten met 2x3km vlot tempo, wat beiden keren verrassend constant ging in 4.41/km bij gemiddeld vrijwel dezelfde hartslag. Puur op gevoel gelopen, niet pushend.
Wordt eens tijd voor een test van 5 km of een cooper test om te zien of dit vandaag mijn huidige "10 km tempo"? Het belangrijkste vond ik dat het soepel, zonder pushen ging , de rest komt dan maar later en.....hopelijk sluit ik hiermee een wisselvallig jaar met blessures eindelijk zo goed af.
Heb me al die tijd niet met de km/jaar bezig gehouden, maar zag net tot mijn verrassing dat het saldo verrassend op bijna 1700km stond, wat incluis de vele uren power walk waar toch regelmatig de 10 km/training, zonder zweefmoment en zonder pijn, toch blij was dat ik het volbracht had.
En 2021: we gaan het zien, het lijf bepaalde immers toch de limiet en ik heb geen idee nu waar die ligt.

Maak er zelf vooral ook een sportief, leuk en vooral een blessurevrij 2021 van,

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 01-01-2021 13:55 . Reden: typos... ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Vandaag nog een kort rondje gedaan na het bakken van de oliebollen en de eindstand voor 2020 is geworden:

- 834KM
- 90 uur en 45 minuten
- 98 hardloopsessies
- Gemiddeld tempo 6:38/km
- Langste afstand 21,2KM
- Gemiddelde afstand 8,5KM

Net de hond uitgelaten om 23:20, toch bizar dit beeld op oudjaarsavond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoCwaVhX5lLxLhBynEFUE7NKEvw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dw0B6i4np1CjQSS3uh1ons5j.jpg?f=fotoalbum_medium

Fijne jaarwisseling iedereen! :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zo, vanmiddag na het werk nog even klein stukje gelopen op de NB Minimussen en gelijk een poststukje naar de vorige eigenaren gebracht (Ja deze zijn wel aardig, dus dat doe ik gewoon)

Voor de mensen die optische hartslag aan het afbranden waren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3OvKRSgLrRZY_3J5T_JhGBNTVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8JLlK922ykU7ikTWj5e3zikC.png?f=fotoalbum_large

Dit is dezelfde activiteit (Virtueel rondje Dolomieten in 2:12), op de achtergrond de hartslag zoals gemeten door mijn Polar H7 hartslagband.
Toen bedacht ik, laat ik eens testen wat hoe de optische meting het doet van de Polar Vantage V. Die begint dus een paar minuten later later.

Ik heb ze zo netjes mogelijk geprobeerd over elkaar te leggen.

En... Nee, optisch is niet precies even strak... Maar het wijkt ook gewoon niet dramatisch af.
En ja er zijn absoluut slechtere optische sensoren... maar om het nu zo generaliserend af te branden als door een aantal gedaan werd.... Misschien niet geheel terecht.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

Martiveen schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:41:
[...]

Complimenten! Lekker man! Maar ehh.. Ik zie geen strava.. Is het dan wel gebeurd?
En die 2 minuten komen zeker wel een keer ;)
Bij deze!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHO40BqVdJKwG7UnJW3lb2gcP6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KfGhM4XxTfiuCTPExvEkxZQH.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:13

vhal

ಠ_ಠ

Maar hoe moet ik nu een kudo geven zonder linkje :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Secsytime schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:49:
[...]

Waar kun je skechers kopen in NL dan?
Als in passen: mogelijk alleen in de Kalverstraat in A'dam en ook daar hebben ze niet meer alle topmodellen (deze zomer nog gecheckt, met mondkapje op). Verder hebben allerlei (buitenlandse) webshops soms een of meerdere modellen beschikbaar. En runningwarehouse.com, maar dan zit je met importheffing en verzendkosten.

@chaola Ik heb ook al gekeken naar die pures en kon de verschillen niet ontdekken. Ik ben ze (grr7) steeds meer gaan waarderen, met name als rustige dagen schoen ( en gebruik ook een andere/geen inlegzool).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 10:52

polthemol

Moderator General Chat
vhal schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Maar hoe moet ik nu een kudo geven zonder linkje :P
hij weet nog niet dat we hier de VO2Max boosten door kudos te geven op alles ;P

@Ronald afbranden is iets anders. Ik gebruik hem prima als ik langere trails loop. Voor zuivere hartslagtrainingen is die technologie echter erg iffy. Als ik intervals doe op zones bv., dan moet die hartslag zo goed mogelijk en zo snel mogelijk weergegeven worden. Met die optische metingen krijg je vaker aparte uitslagen afhankelijk van externe omstandigheden (wel of niet zweten bv, vuilere armen, horloge sluit net niet goed aan om je pols, vertraging met snel fluctuerende hartslag, enz.).

Wil je dus heel gericht op hartslag doen, dan is het logischer naar de ervaring van een hoop mensen om voor een borstband te gaan. Voor langere afstanden (en vooral als je ook nog een vest met wat gewicht eraan om hebt) zijn die borstbanden dan nogal naar vanwege schuren, maar als je aan die afstanden bezig bent, dan zit je ook op een punt dat je een vrij aardig gevoel hebt ontwikkeld bij welke zone je in zit). Dat gezegd zijnde: er zijn veel manieren om te trainen natuurlijk, je kunt ook voor pace gaan, met wattages werken, hartslag dus, zuiver op gevoel, enz, whatever floats your boat. Als je maar gemotiveerd blijft en progressie boekt uiteindelijk.

[ Voor 69% gewijzigd door polthemol op 01-01-2021 10:07 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tango_S
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:58
Mijn overzicht voor 2020:

Totale afstand: 3.343 km
Totale tijd: 247u 29m
Aantal runs: 319
Langste afstand: 16,5 km
PR 5 km: 20:05
PR 10 km: 40:43

Dit jaar van ongeveer 3-4 dagen per week naar 6-7 dagen per week lopen (van ongeveer 4:30-4:40 naar 4:15 per km).

Voornemens voor 2021:
Meer focus op kwaliteit van mijn runs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Rudedadude schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Als in passen: mogelijk alleen in de Kalverstraat in A'dam en ook daar hebben ze niet meer alle topmodellen (deze zomer nog gecheckt, met mondkapje op). Verder hebben allerlei (buitenlandse) webshops soms een of meerdere modellen beschikbaar. En runningwarehouse.com, maar dan zit je met importheffing en verzendkosten.

@chaola Ik heb ook al gekeken naar die pures en kon de verschillen niet ontdekken. Ik ben ze (grr7) steeds meer gaan waarderen, met name als rustige dagen schoen ( en gebruik ook een andere/geen inlegzool).
Ah balen, die nieuwe lijn wilde ik ook proberen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Eerste kilometers van dit jaar ook weer in de benen d:)b
Doelen zijn bedacht!
Schema ligt klaar!

Alle hardlopende Tweakers een mooi en vooral blessurevrij 2021 toegewenst! Mogen al jullie hardloopdoelen uitkomen!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Mijn 2020:

836 km
71 uur
112 sessies
Geen PR's helaas

Op zich wel tevreden, in mei begonnen en tm november aardig door kunnen lopen (2019 nog geen 100km gelopen) . Net toen ik weer voldoende opgebouwd had eind november een beetje aan het kwakkelen geraakt (geblesseerd, verkouden, etc.) dus geen PR's gelopen. Nu vol goede moed dus weer opnieuw gaan opbouwen met 3 doelen:
- Heel blijven het jaar rond
- 1500+ km
- HM < 1:40 om vervolgens door te trainen naar een marathon < 3:30 (een beetje het ultieme doel richting eind van 2021)
- 5k < 20 min en 10k richting de 40 min. zou ook wel leuk zijn

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roadman schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:16:
Eerste kilometers van dit jaar ook weer in de benen d:)b
Doelen zijn bedacht!
Schema ligt klaar!

Alle hardlopende Tweakers een mooi en vooral blessurevrij 2021 toegewenst! Mogen al jullie hardloopdoelen uitkomen!
Hier het eerste loopje ook weer gehad lekker in het zonnetje :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:16

hmr

Ik ben in september 2020 begonnen met hardlopen en heb de smaak goed te pakken. Wil zeker doorpakken het aankomend jaar. Begin het gevoel van lekker buiten trainen echt zeer te waarderen door al dat thuiszitten. Mijn eerste doel is dit jaar bereikt en dat was de 10km in racevorm.

Volgende doel: een halve marathon :).

Afgelopen jaar heb ik 196,3 km gelopen in 32 sessies.

Dat allemaal op mijn Nike Epic React Flyknit. Die zijn echter al gekocht in 2019 dus denk ik aan vervanging toe. Ik vind de demping in mijn schoenen namelijk erg belangrijk voor mijn knieën

Ik twijfel tussen de volgende schoenen:

Asics Nimbus 22
Asics Nimbus 23
Nike Pegasus Turbo 2

óf

Nike React Inifity Run Flyknit 2 (komen binnenkort uit).

Mensen hier in dit topic advies? :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Zo de kop is eraf voor 2021. Het idee was 10km maar bij de afslag voor 8km na 4km had ik het nog steeds niet warm. Dus verstandig toch maar het kortere rondje gelopen en een extra lusje de 40 minuten maar vol gemaakt. Ik loop echt veel liever met warm weer dan in de koude omstandigheden, maar meestal lukt het mij toch wel om warm te worden. Ik heb zelf het idee dat ik wat aan de lichte kant ben op dit moment, dus neem dan ook maar aan dat het hier aan ligt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Vanochtend begonnen met een weegmomentje: 71! kg (bij 1,75m) t.o.v. ~67-68kg in de zomer. Dat is de tol van de december maand inclusief lockdown / geen woon-werk fiets kilometers meer.

Mijn traditionele trainingsrondje op nieuwjaarsdag https://www.strava.com/activities/4547781544 was wel weer lekker. Heerlijk rustig, weinig wind, zonnetje, dikke prima.

Naast mijn hardloopdoelen, moet er wel weer 3kg af binnen een maand ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

hmr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:07:
Ik ben in september 2020 begonnen met hardlopen en heb de smaak goed te pakken. Wil zeker doorpakken het aankomend jaar. Begin het gevoel van lekker buiten trainen echt zeer te waarderen door al dat thuiszitten. Mijn eerste doel is dit jaar bereikt en dat was de 10km in racevorm.

Dat allemaal op mijn Nike Epic React Flyknit. Die zijn echter al gekocht in 2019 dus denk ik aan vervanging toe. Ik vind de demping in mijn schoenen namelijk erg belangrijk voor mijn knieën

Ik twijfel tussen de volgende schoenen:

Asics Nimbus 22
Asics Nimbus 23
Nike Pegasus Turbo 2

óf

Nike React Inifity Run Flyknit 2 (komen binnenkort uit).

Denk dat je beter even langs een speciaalzaak kunt gaan, die kunnen je uitgebreider adviseren.

De schoenen die je noemt zijn allemaal erg verschillend. Volgens mij ben je op zoek naar een daily trainer? De nieuwe Vomero schijnt erg goed te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Ik sluit me aan bij @Secsytime. Niemand kan je correct adviseren op deze manier.

All4Running werkt op afspraak (ook nu), en ik neem aan dat meerdere knappe loopspecialisten dat nu aanbieden.
Doe dat. Ja je betaald de volle mep, dat is de prijs voor een goed deugdelijk advies. Die paar tientjes zijn het het waard zodat je plezierig kan lopen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:29

Even afgezien van de schoenen, bouw vooral rustig op naar een HM. Even chargeren op de informatie in je post, van september t/m december ongveer 200 km, dat zijn gemiddeld heel weinig kilometers per week (vanuit HM doel natuurlijk). Als ik je een tip mag geven, bouw dit heel rustig uit naar in ieder geval > 30-35 km per week (doel uitlopen HM). De vuistregel die je vaak ziet is niet meer dan 10% in week totaal aantal km's erbij. Voor een HM is het wel lekker om minimaal 3 keer per week te lopen waar ook een wat langere duurloop bij zit.
Als eerste doel een HM uitlopen is goed genog, een tijdsdoel komt later wel.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Ik ben in de zomer van 2019 begonnen met hardlopen en 2020 zou mijn 1e volledige jaar worden. Van de voorzichtige doelen die ik me toen stelde kan ik vertellen dat ze allemaal ruimschoots gelukt zijn. :)

Doelen + resultaten 2020:
  • Totaal: >1300 --> 1.850,7
  • 5km: <22:30 --> 21:39
  • 10km: <50:00 --> 45:12
  • HM: <2 uur --> 1:50:35
  • Heel blijven --> gelukt!
Overige Strava stats:

- Actieve dagen: 222
- Totale tijd: 187 uur
- Totale afstand lopen + fietsen: 2375
- Gemiddeld tempo: 5:25

Verder afgelopen jaar 7 keer een HM of verder gelopen met 26,5KM als voorlopig langste afstand. Die laatste ging verrassend makkelijk op een mooie lage HS en smaakt dus naar meer. 8)

Doelen voor 2021:
  • Afstand: >2000
  • 5KM: <21:00
  • 10KM: <43:00
  • HM: <1:40:00
  • Marathon: uitlopen
  • >200km per maand
  • Minimaal 1 keer per week bij de AV trainen
  • Meer kwaliteit in mijn trainingen
  • Heel blijven
De PR doelen zijn erg globaal, het ligt er maar een beetje aan hoe dit jaar gaat verlopen. Wel/geen wedstrijden bijvoorbeeld. Idem dito voor wat betreft een marathon lopen, ik ga mijn duurlopen uitbreiden en afhankelijk van hoe dat wel of niet bevalt bepaal ik of ik er voor wil gaan of niet.

Iedereen nog een gelukkig en sportief 2021!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 18-09 10:42
Het jaar begonnen met 20.21km. Was op voorhand niet gepland, maar zag tegen het einde dat dit ongeveer zou uitkomen dus nog blokje van 1km erbij geplakt. De cava is verteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door minimaLL op 01-01-2021 21:35 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cranzai
Vandaag het nieuwe jaar maar ingeluid met een 16km loopje met oliebollen en borrelhapjes als basis 8)7

Na veel langzame kilometers (5:30) had ik vandaag zin in wat tempo, uiteindelijk 4:48 gemiddeld gelopen met aan het einde nog een segmentpoging om een kommetje te halen die voor het oprapen lag (heb de kom nu met slechts 4:10/km over 2,5km). Linksom of rechtsom, ik heb een kom! *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Hier is de kop er ook weer af voor dit jaar.
Wat een ontspannen duurloopje van 10k had moeten worden werd een rondje met best een beetje afzien en een hartslag die veel hoger zat dan eerder, had ik op dit tempo niet verwacht.

Blijkbaar heeft bijna 4 weken praktisch niet lopen ook wel een flinke invloed op m'n conditie (en de +3 kg zal ook niet echt meewerken :9 )

Nou goed, weet ik ook direct weer waar ik sta en het begin is weer gemaakt, mooie benchmark voor de komende tijd, alleen de trainingstempo iets verder omlaag doen dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Cranzai schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:32:
.... Linksom of rechtsom, ik heb een kom! *O*
Nog wel.... _/-\o_
Soms kan het verkeren zoals hier in wielerland....
Geniet er nog maar snel ff van.. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cranzai
Oh man, wat een scene _O-
Vind het prima als iemand naar dit gat in Drenthe komt en hem veel sneller loopt. Enige wat mij dan resteert is tijdens wedstrijdseizoen een specifiek loopje voor de KOM te doen }) Lukt dat niet dan ben ik op waarde geklopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Over Strava segmenten gesproken: hier in de buurt zijn er vrij weinig voor het hardlopen (voor fietsen des te meer). Maar eens een middagje achter de computer doorbrengen ook er een aantal extra te creëren.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Allereerst de beste wensen allen!! Dat het een mooi hardloopjaar mag worden!

Gisteren bericht van de GGD gehad dat ik negatief ben getest op het coronavirus, dus wat doe je dan? Juust, einde quarantaine, meteen hardloopschoenen aan en gaan! Even lekker een rondje van 6 km, gewoon omdat het kan en we eigenlijk al sinds dinsdag binnen zaten. Vandaag ook weer een heerlijk rondje van 9 km gelopen.

Voordeel van het lopen op 1 januari is dat je op vrijwel alle segmenten op nummer 1 staat, maar dat zal wel snel weer afgelopen zijn denk ik ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55
Iedereen beste wensen voor 2021 en gefeliciteerd met alle prestaties!

Dit jaar was een baaljaar met mijn knieblessure in februari. Ik heb er nog steeds last van en vraag me ergens wel af of ik niet beter zou ophouden met hardlopen. Maar ik doe het te graag, en net op de dagen dat ik denk aan stoppen gaat het dan weer eens lekker. "Gelukkig" waren bijna alle wedstrijden afgelast dankzij corona, die heb ik dus al niet gemist.

Ik heb geen enkele van mijn doelen gehaald, maar achteraf bekeken, vallen de cijfers eigenlijk nog mee:
- totale hardloop-kilometers: 1607km (sinds 2017 steeds meer dan 2000km)
- totale sport-tijd: 436 uur (40% meer dan ooit, maar dat komt door de revalidatie: zo'n 200 uur op de fiets en 65 uur oefeningen voor mijn knie)
- in september toch een HM gerend in 1:35:56 (op mijn eentje, en onderweg moeten stoppen voor een openstaande brug), doel was <1:30 te rennen dus ik geloof dat ik dat toch ooit nog wel moet kunnen (alhoewel ik daarna weer flink heb moeten inbinden omdat de pijn in mijn knie te erg werd).

Volgend jaar? Hopelijk terug pijnvrij rennen...

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Net supergezellig met @BastiaanN 'even' een halve marathon gelopen. Ik heb 'm tot niks gedwongen!
Lopen met een maatje doe ik bijna niet, maar vandaag bleek wel weer dat je dan ongemerkt vrij gemakkelijk de kilometers voorbij ziet vliegen.

@BastiaanN dit is waarschijnlijk waarom jouw track midden in de vijver startte.

[ Voor 25% gewijzigd door Poekie op 02-01-2021 17:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 00:04
Beste wensen allemaal, dat we onze doelen allemaal maar mogen behalen en vooral heel blijven én kunnen genieten van het hardlopen!
Ik heb vandaag ook het eerste loopje van het jaar achter de rug en als dat een voorbode mag zijn voor de rest van het jaar, dan is dat een prima begin! Mooie lage hartslag en lekker soepel gelopen. Het lijkt weer wat meer richting de "vorm" van oktober te gaan. Wel wat kleine pijntjes bij het opstarten in de eerste kilometer maar die liep ik er vlot uit (en daarmee was het dus goed om even te lopen). Goed hersteld dus. De Kerst-, Nieuwjaar- en verjaardagskilo's (zoon) lijken ook mee te vallen, hoewel de smullerij nog niet op is. Veel lopen en kcal verbranden dus, haha!
Vrouwlief had in ieder geval geen gelijk met een week rust nemen :+

@BastiaanN Liever dat de GPS in de vijver begint en jij niet, dan andersom O-) Mooi gelopen zag ik! De kilometers tikken wel weg als je met iemand anders loopt. Elk soort training gaat toch makkelijker.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 02-01-2021 18:39 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
Goed om te weten dat Strave een bericht stuurt wanneer je een KOM kwijtraakt. Ik vermoedde het wel, maar wist het niet zeker. Mijn ene KOM heb ik nog en ik heb in de buurt twee segmenten gezien die te doen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

nogeeninlog schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Goed om te weten dat Strave een bericht stuurt wanneer je een KOM kwijtraakt. Ik vermoedde het wel, maar wist het niet zeker. Mijn ene KOM heb ik nog en ik heb in de buurt twee segmenten gezien die te doen zijn.
Af en toe is er wel verbazing over hoe lang zo'n KOM kan staan bij mij. Maar ik had dan ook een paar niet hele logische rondjes getekend voor anderen maar wel voor mezelf jaren geleden.

Bij mij om de hoek ligt ook een vreemd segment en daar heb ik ooit de snelste tijd geflaged, want die kon echt nooit kloppen. Maar blijkbaar is het een ingewikkeld punt voor de GPS want alle snellere tijden zijn gelopen door mensen die hun hele loop veel langzamer lopen en daar ineens een soort rechte streep hebben staan. Terwijl het dus een goed te behalen KOM is, dat is wel jammer. Wel balen als mensen een segment echt maken tot een verkeerslicht, dat is toch niet echt veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
KOMmetjes raak je niet zo snel kwijt als je zou denken. Ik krijg vaak een melding, maar dat zijn dan fietsers die het segment hebben gereden en hardlopen hebben aangeklikt. Zo ook vandaag weer. Melding maken en het is weer opgelost.

Afgelopen jaar is er maar één segmentje afgepakt, terwijl ik ze echt niet allemaal super scherp heb staan. Sommige zelfs boven de 4:30/km.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Poekie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:43:
Net supergezellig met @BastiaanN 'even' een halve marathon gelopen. Ik heb 'm tot niks gedwongen!
Lopen met een maatje doe ik bijna niet, maar vandaag bleek wel weer dat je dan ongemerkt vrij gemakkelijk de kilometers voorbij ziet vliegen.
Was inderdaad supergezellig! Fijn om eens een keer weer samen met iemand te lopen i.p.v. alleen. Leuke route gelopen en wat mij betreft een goed begin van 2021. Deze HM liep alweer een stuk makkelijker dan de vorige, heel erg tevreden met het tempo (6:03) en de bijbehorende hartslag. @Poekie sleurde ons de laatste 1,5KM nog wel even een viaduct op :+

Zeker voor herhaling vatbaar :*)
Hmm, lekker dan. Garmin en software.... :/ ik vond het al stom want ik had mijn horloge al ruim 5 minuten voordat we gestart waren aangezet en hij gaf vrijwel gelijk aan al een goede GPS te hebben... Mijn horloge zegt inderdaad ook "CPE: Expired". Dus totdat het verholpen is maar 5 minuten buiten stil blijven staan voor elke loop.

@Arjan90 Inderdaad, wel een klein beetje natgeregend onderweg maar da's een stuk beter dan starten in de vijver... haha!

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 02-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hmm vandaag de Wisent trail gelopen bij Apeldoorn op basis van een oude GPX. Erg traag gedaan maar t was wel lekker buiten.
.ik heb in april nieuwe Salomon speedcross5 gekocht. Nu volgens Garmin 68km op gehold. Misschien scheelt t enkele kms maar gebruik ze niet verder voor wandelen ofzo. Had wat last van m'n hiel en keek net... Hele achterkant ligt eruit. Ik kijk zo op t plastic.. en tja, dat voelt verre van lekker.

Op zich lopen ze goed en trek ze altijd goed strak aan. Zou zelfs zeggen.. ze zitten wat krampjes - met name na een lange duurloop.

Iemand een idee hierin? Te los? Te groot? Ik heb nog geen blaren of iets gehad ermee...

Baal er wel van. Dure schoenen en 70km is niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 11:01
Klinkt meer als een productiefout... Eerlijk gezegd heb ik dit nog niet eerder gehoord over deze schoen. Ik zou er eens een mailtje aan wagen als je er zó weinig op gelopen hebt.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:27

sebasd

loopt op espresso

Hier ook het eerste rondje van het jaar achter de rug. Moest me er wel even toe zetten aan het einde van de middag, ik loop toch echt liever vroeg in de ochtend.

Maar goed, de eerste ruim 13km van de geplande 2021 zitten er weer op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Hmz over die CPE, ik had met wandelen een lichte afwijking (qua gps O+), en ik heb de FR45. Echter als ik nu net in m'n klokkie browse, staat er bij CPE dus 'huidige' en niet 'expired'.Zal het vandaag na het hardlopen toch eens in de smiezen houden.

Overigens, ik heb denk ik weer een hardloopdipje. In 2019 heb ik mijn eerste ooit HM gelopen in de eerste weken van m'n HM-training (timing is wel een dingetje bij mij geloof ik), en ik merkte dat ik de weken er na dus gewoon niet vooruit te branden was. Totaal geen zin meer, fysiek was er niks aan het handje. Uiteindelijk kon ik m'n officiële HM in 2019 niet lopen vanwege een blessure (die later bleek te komen door overpronatie).
Dit jaar 6 halve marathons gelopen, eentje in Mei waarbij ik ook wel een klein dipje had, eentje in Juni was ik wat bang voor overbelasting (nooit eerder zo lang gelopen en dan een maand later weer een), toen een paar maanden rustiger aan gedaan onder andere vanwege een bacteriële infectie, uiteindelijk twee in November gelopen, en in December weer twee. De laatste van December was gelijk wat langer, voorheen was 22km m'n langste rondje geweest, en dat is nu verhoogd naar 32km. Tot aan de 23-24km had ik echt nog het idee dat ik door kon tuffen tot de 42,2km. Rond 25-26km kwam de man met de hamer, want m'n spieren waren wel leeg. Denk dat dat ook wel dingen zijn waar je rekening mee moet houden. Was namelijk weggegaan voor een rondje van max 16km dus had geen water/voedsel meegenomen, en op 3 beschuitjes en een bak koffie 's morgens vroeg 2900kcal verbranden dat is wel vragen om problemen. Buiten 2 dagen stramme bovenbenen eigenlijk niet eens zo veel lichamelijk ongemak. Maar ja, dan heb ik wel weer een nieuw hoogtepunt bereikt, en als dan de spanning er af is, zak ik even wat dieper weg.

Mijn uiteindelijke doel is trouwens, om minimaal 1 ultramarathon (ik ga voor het gemak even uit van een 50km) te lopen, nu ik semi-onvoorbereid een 32km kan lopen (als uitschieter), ben ik meer dan ooit overtuigd dat ik 't kan. Alleen die dipjes hèh.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
@hefaistos bij mij staat ook weer ‘cpe: huidige’. Lijkt er op dat ze het dus al gefixt hebben!

Edit: nope. Net tijdens hond uitlaten even gechecked, gps is nog steeds borked.

[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 03-01-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Vanochtend ronde 1 van 2021 gemaakt. Op 1 januari wel al op de mountainbike gezeten.
Omdat ik in opbouw ben en wel van wat routine houd heb ik Garmin coach Jeff ingeschakeld om me op te trainen naar het uit lopen van een 10km. Dit zorgt er dus wel voor dat ik me niet over belast. Vandaag had hij voor mij een Magic Half Mile. Wel een geinige toevoeging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Hier ook al Garmin kuren. Had afgesproken om te gaan intervallen vanochtend, maar ik was vroeg klaar, dus was al eerder van huis gegaan om een klein rondje door het bos te lopen. Had alleen na 300m wandelen door de straat nog steeds geen GPS fix, dus ben maar gaan lopen.
Kreeg pas een fix toen ik op het verzamelpunt stopte. Gewoon even 3km door de neus geboord :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Gisterenavond mijn eerste loopje van het nieuwe jaar gedaan. Een langzame duurloop van 12.5km.
Toch weer mooi de 1e procent van mijn afstandsdoel dit jaar achter de rug.
Gelijk een mooie kans om een nieuwe hardloop longsleeve te proberen die de kids me cadeau hadden gedaan voor mijn verjaardag (lees: die ik zelf besteld had zodat ze we me wat konden geven).

Heerlijk temperatuurtje gisteren! Werd wel verrast door wat druppels in de laatste kilometers, maar dat mocht de pret niet drukken. Benen en lijf voelden nog heel goed aan het einde, heb bewust ervoor gekozen om niet toch nog wat verder te rennen omdat de rest van de week nog wel wat meer langere afstanden voor de boeg heeft in het schema.

Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Iedereen veel fijne loopkilometers in 2021 gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:57
Nou, niet alleen Garmin maar ook Strava is bij mij even van het padje af.
Dit jaar 956 km van 1200, 946 km meer dan het gestelde doel
Geen wonder dat ik moe ben. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daktegel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 20:18
Hier ook alweer de eerste twee loopjes achter de rug. Gisteren 20 km gelopen bij Kootwijk. Deze route. Qua route/pad/trail niet heel interessant, maar voor de afstand was het wel fijn. Gewoon lekker gelopen met 5:23/km. Strava

Nog bedankt voor alle tips voor de trails rondom Zwolle. Ik ga komende tijd kijken of ik ze kan gaan uitproberen.

Doelen voor dit jaar zijn een snellere 5k en 10k en op de langere afstanden kijken wat past in het schema. Zou het leuk vinden als een hele marathon zou lukken, maar dat vergt wel een tijdsinvestering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

BastiaanN schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:40:
@hefaistos bij mij staat ook weer ‘cpe: huidige’. Lijkt er op dat ze het dus al gefixt hebben!
Duurde vanmorgen erg lang om de GPS te vinden, de eerste 1,7km inlopen t/m het verzamelpunt zijn wel geregistreerd bij de afstand maar niet bij de GPS - die startte pas op het verzamelpunt.

It's not a bug, it's a feature!

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Nadat ik eind november al mijn beoogde jaardoel van 2000 kilometer had behaald verdween mijn motivatie als sneeuw voor de zon, zeker toen de AV ook op slot ging vanwege de lockdown. In mijn eentje lopen met slecht weer is niet mijn ding 😬

Daarnaast had ik me begin 2020 voorgenomen van 84 kilo richting de 78-80 te gaan om te kijken hoe snel ik nog kan zijn op een 10. Mede dankzij Corona gong dat niet van 84 naar 78, maar van 84 naar 87 😢.

Vandaag een virtuele canicross wedstrijd op het programma van 3km. Geen serieus tempo gelopen sinds mei, nog 3kilo zwaarder. Ik had er weinig vertrouwen in. Desondanks een tijd van 9:41 gelopen. Sneller dan ik had durven dromen eigenlijk. Motivatie genoeg weer om er een super mooi jaar van te maken!
https://strava.app.link/tpPp0ISgKcb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Daktegel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:17:
Gisteren 20 km gelopen bij Kootwijk. Deze route. Qua route/pad/trail niet heel interessant, maar voor de afstand was het wel fijn.
Die heb ik toevallig vanmorgen ook gelopen. Ik vond het wel een mooie route en - heel fijn - geheel onverhard. Mooi om eens in het gebied boven Radio Kootwijk te lopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Eerste loop van het jaar met onbedoeld een stukje off road. 8)7

Aan het eind nog een kleine versnelling.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

Na mijn eerste halve marathon op de laatste dag van het jaar, vandaag een pr gelopen op de 10, terwijl ik niet op het klokkie had gekeken en 2,5km verder had gelopen.

https://strava.app.link/lJObKYWnKcb

[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 03-01-2021 15:20 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Onderhoudsrondje gelopen. Niet hard, niet ver, daarna drie kwartier in bad gelegen om op te warmen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tinusvolkel schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:31:
Ben nu met iets onverstandigs bezig :p maar als het goed is kan ik hier zondag een update over geven :)
Deze week voor het eerst 100km gelopen 8)7
Normaal loop ik 40 a 50km dus heb mij netjes aan de 100% regel gehouden :p

Maar heb het tempo wel wat terug geschroefd en het ging eigenlijk best makkelijk, alleen het begin van de week was zwaarder aangezien ik zondag nog een “snelle” hm had gedaan in de wind...

En met een beetje geluk op plek 1 in de tweakers Strava groep :) @Rudedadude is mij nog voorbij gegaan _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 03-01-2021 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daktegel
elastiek schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:34:
[...]

Die heb ik toevallig vanmorgen ook gelopen. Ik vond het wel een mooie route en - heel fijn - geheel onverhard. Mooi om eens in het gebied boven Radio Kootwijk te lopen.
Het gebied was prachtig. Ik vind het zelf leuker om single track of met hoogteverschillen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:30
Even een vraagje. Ik heb de volgende schoenen Saucony Kinvara 11 (drop 4 mm) en Saucony Ride ISO (drop 8 mm).
Ik heb een keer een lange duurloop gedaan op de Kinvara's en last gekregen van mijn knie. Gestopt na 13 KM. Toen heb ik het niet netjes opgebouwd.
De afgelopen weken heb ik mijn langste duurloop telkens verlengd met 10%. Dit op de Ride's. Nu heb ik geen last van mijn knie en zit ik inmiddels op 17 KM.
Kan dit aan de drop liggen? Meer lopers met dezelfde ervaring?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Roodey schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:29:
Even een vraagje. Ik heb de volgende schoenen Saucony Kinvara 11 (drop 4 mm) en Saucony Ride ISO (drop 8 mm).
Ik heb een keer een lange duurloop gedaan op de Kinvara's en last gekregen van mijn knie. Gestopt na 13 KM. Toen heb ik het niet netjes opgebouwd.
De afgelopen weken heb ik mijn langste duurloop telkens verlengd met 10%. Dit op de Ride's. Nu heb ik geen last van mijn knie en zit ik inmiddels op 17 KM.
De Kinvara en Ride verschillen wel meer dan alleen de drop. De Ride is een stuk steviger ten opzichte van de meer flexibele Kinvara.
Het lijkt me aannemelijker dat de ondersteuning van de Ride je helpt, drop-verschil voel je in principe eerder bij de kuiten of achillespees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Daktegel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Het gebied was prachtig. Ik vind het zelf leuker om single track of met hoogteverschillen te lopen.
Dan moet je vanaf ongeveer daar (Kootwijker veen) doorlopen richting Assel en dan de snelweg over en via hoog Buurlo. Dan ga je van 20 naar iets van 80 meter nap en er zijn genoeg leuke paden en single tracks onderweg.

@Tinusvolkel sorry 8) Ik loop niet altijd marathons op een maandag, dus het kwam nu even zo uit.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Roodey schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:29:
Kan zeker aan de schoenen liggen. Ik kan natuurlijk niet inschatten wat precies je probleem is, maar wel m’n eigen ervaring delen. Ik loop op van alles en nog wat, maar het grootste gedeelte van m’n kilometers op stabiele schoenen. Ik kan best wel een keer één duurloop op minimale schoenen doen maar dat merk ik wel meteen. Dus ik bewaar lichte en snelle schoenen voor korte en snelle loopjes.

Sommige mensen zijn tegenovergesteld: die raken geblesseerd met “te veel schoen” en moeten zo minimaal mogelijk schoeisel. Maar in mijn ervaring is dat meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Over die GPS problemen, dat ligt zover ik begrijp echt niet bij Garmin. Het is bij alle horloges met de "nieuwe" Sony GPS chipset en het bestandje die weet waar de satellieten op welk moment horen te hangen. Dit bestand is voor de Sony chipset niet correct en daardoor zie je de afwijkingen. Een aantal minuten eerder een fix gaan halen zou moeten helpen en als het goed is moet op dit moment het nieuwe bestand aangeboden worden als je gaat synchroniseren met Garmin/Polar/Wahoo/Coros/Suunto.

bron: https://www.dcrainmaker.c...cy-impacting-devices.html

Mijn jaar is prima begonnen. Op 1 januari een 3km loopje omdat het 1 januari is en een gokje omdat 2 dagen ervoor ik nog 50km had gelopen maar het ging goed. Op 2 januari dan bijna 4km gelopen, ging nog steeds goed.

Vandaag wilde de mrs de (not)Parkrun doen hier in Arnhem zodat wat teken van leven gegeven kan worden op de socials (ze zit in de organisatie) en mijn plan was toch al rond 5km te lopen. Het eerste rondje was samen, gewoon soepel inlopen. Daarna ging ik op eigen tempo door en zat al snel rond de 5:15, soms wat sneller en soms wat langzamer want het was soms echt even zigzaggen omdat mensen denken dat ze alleen zijn in het park...

Heuveltje op pakte ik een lekker tempo en noteerde daardoor mijn tweede tijd ooit daar, maar zoveel pogingen op snelheid heb ik daar nog niet staan. (staat inmiddels met potlood genoteerd) om daarna heuvelaf afremmend tot 3:19 te komen, sneller wilde ik niet, de bocht bij het plasje wilde ik graag heel doorkomen want ik vertrouw mijn benen nog niet 100%

Al met al een leuke 27.43 over de 5km gedaan en meteen zin om deze een keer of vroeg of laat op de dag met een warmingup achter de kiezen direct op tempo te doen. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Veel problemen met Garmin en GPS lees ik, daar heb ik gelukkig geen last van. Wel heb ik vorige week een update geïnstalleerd. Een heerlijk ontspannen rondje van 10k en dat zonder op de klok te kijken. Ik heb weer redelijk mijn normale ritme gevonden sinds de heupblessure en zonder die ene rare kilometer had de loop ook aan mijn eigen norm voldaan.

Nu maar hopen dat de sneeuw en gladheid een beetje wegblijven de komende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
Pathogen schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:20:
[...]

De Kinvara en Ride verschillen wel meer dan alleen de drop. De Ride is een stuk steviger ten opzichte van de meer flexibele Kinvara.
Het lijkt me aannemelijker dat de ondersteuning van de Ride je helpt, drop-verschil voel je in principe eerder bij de kuiten of achillespees.
Tenzij je op je hakken landt. Ik kan me voorstellen dat je dan eerder last krijgt van je knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daktegel
Rudedadude schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Dan moet je vanaf ongeveer daar (Kootwijker veen) doorlopen richting Assel en dan de snelweg over en via hoog Buurlo. Dan ga je van 20 naar iets van 80 meter nap en er zijn genoeg leuke paden en single tracks onderweg.

@Tinusvolkel sorry 8) Ik loop niet altijd marathons op een maandag, dus het kwam nu even zo uit.
Dank je! Ik heb nu genoeg tips om het komende half jaar wel bezig te zijn, haha!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:01:
[...]

Net iets meer dan 2 maanden verder en vanmorgen mijn eerste 5k gelopen! Had als doel om onder de 35 minuten te komen en dat is gelukt, heb er uiteindelijk 33:02 over gedaan:

[Afbeelding]

Nu op naar de 10k :*)
Post hier niet zo vaak, maar maar lees wel veel mee. Tijd voor weer eens een update van mijn kant.
  • Eind vorig jaar mijn eerste 10 km gelopen in 1 uur en 14 minuten
  • ik weeg inmiddels eindelijk minder dan 100 kg
  • Tevens ben ik volgens mijn BMI niet meer obees, slechts veel te dik :')
  • Is mijn VO2max van 38 naar 42 gegaan en zit ik eindelijk niet meer in de' poor' categorie
  • Heb ik gevoelsmatig best wat geld uitgegeven aan koubestendige gear
  • Heb ik ook een fr245 music aangeschaft, waarbij ik vooralsnog met veel plezier onder coach Greg aan het trainen ben (baal er wel van dat er maar 1 coach is waarbij je een tijdsdoel kan instellen i.c.m. 3x per week trainen)
Voor komend jaar wil ik in ieder geval onder de 90 kilo komen, de 5 km onder de 30 minuten lopen en 10km onder het uur. Misschien wel een halve marathon? Qua gear wordt er in ieder geval een aftershokz aeropex aan de collectie toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Xaverius schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:14:
Over die GPS problemen, dat ligt zover ik begrijp echt niet bij Garmin. Het is bij alle horloges met de "nieuwe" Sony GPS chipset en het bestandje die weet waar de satellieten op welk moment horen te hangen. Dit bestand is voor de Sony chipset niet correct en daardoor zie je de afwijkingen. Een aantal minuten eerder een fix gaan halen zou moeten helpen en als het goed is moet op dit moment het nieuwe bestand aangeboden worden als je gaat synchroniseren met Garmin/Polar/Wahoo/Coros/Suunto.

bron: https://www.dcrainmaker.c...cy-impacting-devices.html
Las op runnerworld dat er inmiddels een update is van Garmin om dit voor Garmin toestellingen te fixen.

[ Voor 42% gewijzigd door Roadman op 04-01-2021 07:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 10:52

polthemol

Moderator General Chat
Deze week afgesloten met een 70K op de teller: de maandag een halve marathon gedaan om dat PR aan te scherpen (mijn eerste halve marathon ooit was een jaar ervoor, dus was wel grappig) en hierbij de boven/binnenkant van mijn dijbenen helemaal aan gort gelopen.

Na nieuwjaar gestart met de nieuwe Duivelse uitdaging: 20.20K en gisteren de 18.18K, gisteren gingen de schuurplekken wederom open aan mijn bovenbenen dus de laatste km's gewandeld maar (zou er eigenlijk een ruime 30K van willen maken).

Het issue lijkt te komen door mijn lange running pants van Oasics. Deze zijn wat dikker. Als ik kijk bij de bovenbenen zie ik ook dat de stof al heel hard aan het slijten is, dus ze komen aan elkaar.

Nu los ik de wondjes voor nu wel op door de komende weken in korte broek te gaan rennen (masita sportbroekje van 20 jaar oud :') beste aanschaf ooit!), maar het is wel naar. Hoe pakken jullie dit aan? Vaseline heb ik al geprobeerd end at werkt voor een beperkte tijd, daarna is het weggezweet. Ik bedacht mogelijk anders een pleister erover te plakken, maar het is aan beide benen een vuurrode/licht open streep van een 10 / 15cm, dus dat is ook nie thelemaal praktisch.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Roadman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:58:
[...]

Las op runnerworld dat er inmiddels een update is van Garmin om dit voor Garmin toestellingen te fixen.
Op de US-site van Garmin staat de volgende oplossing:

To immediately update the satellite data on your watch, perform one of the following:

• Sync your watch via Garmin Express from a personal computer
• Sync your watch via Wi-Fi Setting Up a Wi-Fi Connection on a Fitness Device
• Power your watch off and then on, wait a minimum of two hours, and then manually sync via the Garmin Connect app

Aanvullend:Affected activities cannot be fixed. Data such as distance, pace, heart rate, etc. we're not affected by this issue.

Originele bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

nogeeninlog schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Tenzij je op je hakken landt. Ik kan me voorstellen dat je dan eerder last krijgt van je knieën.
Check. En dan met name hakken-met-teveel-gestrekte-knie, want dan krijg je inderdaad gewoon hardere klappen omdat je met "minder" schoen loopt :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mr_Tomatohead schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:36:
[...]

Post hier niet zo vaak, maar maar lees wel veel mee. Tijd voor weer eens een update van mijn kant.
  • Eind vorig jaar mijn eerste 10 km gelopen in 1 uur en 14 minuten
  • ik weeg inmiddels eindelijk minder dan 100 kg
  • Tevens ben ik volgens mijn BMI niet meer obees, slechts veel te dik :')
  • Is mijn VO2max van 38 naar 42 gegaan en zit ik eindelijk niet meer in de' poor' categorie
  • Heb ik gevoelsmatig best wat geld uitgegeven aan koubestendige gear
  • Heb ik ook een fr245 music aangeschaft, waarbij ik vooralsnog met veel plezier onder coach Greg aan het trainen ben (baal er wel van dat er maar 1 coach is waarbij je een tijdsdoel kan instellen i.c.m. 3x per week trainen)
Voor komend jaar wil ik in ieder geval onder de 90 kilo komen, de 5 km onder de 30 minuten lopen en 10km onder het uur. Misschien wel een halve marathon? Qua gear wordt er in ieder geval een aftershokz aeropex aan de collectie toegevoegd.
Mooie resultaten al en mooie doelen _/-\o_ d:)b

Ik zou graag je bevindingen van die Aftershokz hier lezen, die heb ik ook op de radar :)

ik heb een hekel aan In-Ear-Monitors, irritant om iets in je gehoorgang te proppen en ik heb zelf de sony WH1000XM3's voor in de kantoortuin, maar dat wordt niks met hardlopen :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Fraggert schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Mooie resultaten al en mooie doelen _/-\o_ d:)b

Ik zou graag je bevindingen van die Aftershokz hier lezen, die heb ik ook op de radar :)

ik heb een hekel aan In-Ear-Monitors, irritant om iets in je gehoorgang te proppen en ik heb zelf de sony WH1000XM3's voor in de kantoortuin, maar dat wordt niks met hardlopen :+
Die kan ik (en andere hier) ook wel geven ;)

Maar een ideaal ding heb hem bijna altijd op tijdens het lopen, geluid is verrassend goed maar verwacht niet te veel van de bas. Accu gaat meer dan lang genoeg mee, zit prima op je hoofd en blijft goed zitten en weegt niks.

Ik gebruik hem in corona thuiswerk tijd ook veel met meetings, makkelijk is dat je 2 apparaten kan koppelen dus je laptop en je telefoon.

Tijdens het fietsen heb ik hem ook een keer gebruikt en ging ondanks de windruis nog wel, echter kon ik een podcast niet volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:42:
[...]
Er zijn genoeg mensen hier in dit topic die de Aeropex in bezit hebben. Ik heb hem ook en hoofdreden van aanschaf is veiligheid. Muziek luisteren terwijl je alles om je heen nog gewoon kunt horen. Het is alsof er continu een liveband met je meerend zeg maar :P Nadeel van de die bone-conduction is dat het geluid soms wel overstemd wordt door autos bijv. wanneer je langs een hele drukke weg loopt.

Geluidskwaliteit is goed genoeg voor muziek en podcasts tijdens het hardlopen. Verwacht er niet dezelfde geluidskwaliteit van als je sony, vooral het laag is veel minder. Verder is het ding echt dikke prima, waterbestending en batterij gaat lang mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Tinusvolkel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Die kan ik (en andere hier) ook wel geven ;)

Maar een ideaal ding heb hem bijna altijd op tijdens het lopen, geluid is verrassend goed maar verwacht niet te veel van de bas. Accu gaat meer dan lang genoeg mee, zit prima op je hoofd en blijft goed zitten en weegt niks.

Ik gebruik hem in corona thuiswerk tijd ook veel met meetings, makkelijk is dat je 2 apparaten kan koppelen dus je laptop en je telefoon.

Tijdens het fietsen heb ik hem ook een keer gebruikt en ging ondanks de windruis nog wel, echter kon ik een podcast niet volgen.
@Fraggert : Ik sluit mij aan bij Tinus. Heb van de kerstvrouw een Aeropex gekregen en deze bevalt mij goed. Ik luister geen muziek maar podcasts en die klinken heel helder.

Een nadeel van het grote voordeel (Dat je oren vrij zijn.) is wel dat als je langs een drukke weg loopt je het volume op moet schroeven om een podcast te kunnen blijven volgen. Bij muziek zal dit minder belangrijk zijn.

Ben trouwens brildrager en moet zeggen dat de Aeropex en mijn bril elkaar niet in de weg zitten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Tinusvolkel @BastiaanN @m-vw

dank voor jullie reacties _/-\o_

Ik zit halverwege mijn herintreders-intervalbeginnerschema (week 5/10) en als ik die uitloop (dan zit ik op 30min lopen uiteindelijk) dan heb ik wel een kadotje verdient dacht ik zo, beetje motivatie voor het 5K/10K schema :P

Een beetje bass missen lijkt me geen probleem, echt luisteren doe ik dan wel op de Sony's of mijn stereo thuis. Het gaat mij vooral om omgevingsgeluid (verkeer) mee te kunnen krijgen en muziek onder het lopen, dan focus ik me allicht wat minder op die vermaledijde intervaltimer |:( :P .

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Tinusvolkel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:47:
[...]
Deze week voor het eerst 100km gelopen 8)7
Normaal loop ik 40 a 50km dus heb mij netjes aan de 100% regel gehouden :p
Ik ben dus niet helemaal de enige zie ik, normaal zo'n 40/50 en vorige week op 82,3 afgesloten. :P

Strava Garmin 265

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Jippjejajee. Bezoekje aan de orthopeed gehad en ik ben op de wachtlijst gezet voor operatie aan mijn beide hielen. Er is inderdaad sprake van een Haglundse exostose met betrekking van de slijmbeurs, rechts meer dan links.

Dat wordt dit jaar mogelijk weinig tot niet hardlopen, want de wachttijd is onbekend en volledig herstel duurt gemiddeld een half jaar.

In het kader van 'erger wordt het toch niet' ga ik straks even een kort rondje lopen en daarna krachttraining, want het is mij teveel shitweer om te fietsen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aaah wat k** zeg @Krylinck .... Hopelijk heb je nog wel snel de operatie :/

Pagina: 1 ... 79 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.