Besloten om morgen niet te gaan lopen, die ene training meer of minder maakt het verschil niet

. Dus, tijd voor hèt lijstje der lijsten
in 2020
- 2450,42 km gelopen, dat is 204,20 km per maand
- 211 hardloopactiviteiten
- 11865 minuten onderweg geweest, deze tijd is exclusief loopscholing
- dat zijn ruim 198 uur, wat neerkomt op 8 (en een beetje) dagen onafgebroken hardlopen
- een gemiddeld tempo van 4.52'/km; oftewel 12.3 km/pu
- 138582 calorieen (oftewel 276 Big Macs

) verbrand
- voordat corona om de hoek kwam kijken nog snel 2 PR's gezet (op de 10km & 15km)
- 13.718 hoogtemeters gepakt
Enige "minpunt" is dat mijn gemiddelde pasfrequentie tov 2019 is gezet van 182 naar 176. Denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat de focus dit jaar vooral heeft gelegen op de langere duurlopen. Hier is mijn pasfrequentie altijd iets lager.
ivm blessure (enkel omgeslagen) heb ik in september minder meters kunnen maken. Wel heb ik het idee dat deze blessure ervoor heeft gezorgd dat ik nu van mijn enkelklachten af ben. Kort verhaal, in 2019 2x flink hard door mijn enkel gegaan, 2 v/d 3 enkelbanden waren zo goed als einde oefening, na lang herstel weer langzaam gaan opbouwen en sinds maart weer echt "actief". Wel altijd het gevoel dat "er iets niet helemaal lekker zat". Onstabiel (vooral op zachter ondergrond), voelde alsof er iets dubbel zat, bochten werk durfde ik niet scherp aan te snijden. Altijd gedacht dat dit nog wel beter zou gaan aanvoelen naarmate de tijd zou vorderen.
In september tijdens een duurloop het bos in, zette letterlijk 1 pas van het verharde op de het onverharde gedeelte, daar lag een kiezel, tak of iets (geen idee wat). Hierdoor klapte de enkel weer om, maar ging er niet vol doorheen. Na een paar minuten stilzitten langzaam naar huis gelopen, dribbelen was geen optie.
Nu heb ik sinds dit incident wel het gevoel dat de enkel stabieler is, dus mijn vermoeden is dat er echt iets niet helemaal lekker zat, wat nu weer goed is geschoten. (maar ik denk dat wij hier genoeg kenners met medische achtergrond hebben die dit kunnen bevestigen of meteen kunnen roepen "onmogelijk".
Al met al niet ontevreden over het jaar 2020

, nu hopen dat 2021 een jaar gaat worden waarin wij allemaal vooruit kunnen kijken en weer met z'n allen mooie PR's & prestaties neer kunnen zetten. Misschien zelfs deel kunnen nemen aan hardloopevenementen

.
En een paar dagen geleden al een kleine voorzet gegeven, maar iedereen hier bedankt voor de positieve posts in dit topic

. Voelt echt als een community en ondanks dat de meesten elkaar alleen maar qua nickname kennen en elkaar irl misschien letterlijk voorbij lopen (zo zag ik ooit een hardloper op 250m voor me een heuvel in het mooie Limburgse Land

afdalen, kom ik er via Strava achter dat het @
polthemol was) is het toch heel vertrouwd om hier advies te vragen.