• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:41

d_star

Maharadja of the Year :-/

Kluus schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:19:
Ik ben het hardlopen ook weer wat aan het oppakken ter voorbereiding van de Eindhoven Marathon (10k) en ik laat tot nu toe mijn telefoon thuis op mijn korte hardlooprondjes. Nu wil ik straks ook op vakantie een paar keer gaan hardlopen om het vast te houden en na de vakantie mijn afstanden wat verder uitbouwen en in beide gevallen is het wel fijn om telefoon en misschien wat andere zaken (drinken/gels) mee te kunnen nemen.

Voor sport ben ik primair wielrenner en dan is dit niet echt een issue maar wat is nou de beste manier met hardlopen om wat zaken comfortabel mee te kunnen nemen. En vanaf welke afstand nemen jullie wat drinken mee?
Voor rondjes rond de 10K voldoet een running belt prima, voor weinig te koop bij de Decathlon. Vraagt wel ff wat afstelling zodat dat ding niet zit te schudden tijdens het lopen, maar daarna perfect. Kan vaak ook gewoon wat gelletjes opbergen. Evt kan je nog zo'n flexibele flask meenemen voor wat hydratatie tijdens je loopje.

Wanneer je echt wel veel langer dan een uur, anderhalf uur weg bent, kan het handig zijn zo'n running vest mee te nemen met flasks. Maar voor mij moet het wel een stuk kouder zijn dan de huidige temperaturen (eerlijk gezegd) want het wordt echt warmer voor je lijf met zo'n ding aan.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:08
Poeh. Het lopen lukt al weken niet. Sowieso maak ik minder kilometers (hitte en een verbouwing), maar als ik wel loop is het ook huilen met de pet op. Tempo's lijken nergens op, benen zijn zwaar.

Moet zeggen dat het werk ook al weken véél energie kost. Extreem veel energie. En dan zeg ik netjes wat ik eigenlijk wil zeggen. Dus wellicht zit het daar ook (grotendeels) in... Geen idee, maar demotiverend is het wel.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:15

L23

maartend schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:22:
Zo, iedereen zal wel een mening hebben, maar dochterlief en ik hebben ons weer ingeschreven voor de Bruggenloop rotjeknor.

Dit voor haar in voorbereiding van de rotjeknor marathon (ze woon daar) die we afgelopen jaar beiden hebben gelopen, maar zij met een breuk in haar enkel, dus weinig genoten. Dus wil ze nog een keer. Ik doe dat niet, vindt 1 keer wel genoeg.
Waar we vorig jaar ook deze loop liepen en ons hadden ingeschreven voor 1.45 gaan we nu weg op 1.20
Op zich geen mening over. Ik ben altijd wel voorstander van zelf ervaren en er van leren, maar loop jezelf niet systematisch stuk.

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:27
“Fijn” om te lezen dat andere het ook zwaar hebben met de hitte. Normaal ben ik best een goede warmteloper maar nu is mn hartslag ez pace gemiddeld 160… normaal 135-140. Herstel duurt ook langer.

Nouja, we houden vol.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10
Aandeijssel schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:14:
“Fijn” om te lezen dat andere het ook zwaar hebben met de hitte. Normaal ben ik best een goede warmteloper maar nu is mn hartslag ez pace gemiddeld 160… normaal 135-140. Herstel duurt ook langer.

Nouja, we houden vol.
Zo, dat is wel een heel groot verschil. Moet zeggen dat ik de intervaltraining gisteravond ook wel pittig vond met een graadje of 28, maar m'n hartslag viel op zich nog wel mee. Wel wat extra rust/water momentjes toegevoegd. Hartslag uiteindelijk gemiddeld 138 (inclusief in- en uitlopen). Dat is op zich redelijk normaal te noemen voor mij.

• maXXmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:25
Zelf eigenlijk geen last van de warmte gehad tot op heden.
Natuurlijk zou ik liever mijn intervallen doen op 'normale tijden' maar kies er met warmere dagen ervoor om ze 's ochtends vroeg te doen. Kost me wat slaap, maar begin van de avond ben ik toch elke keer weer blij dat ik het al heb gedaan.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:57:
[...]

Op zich geen mening over. Ik ben altijd wel voorstander van zelf ervaren en er van leren, maar loop jezelf niet systematisch stuk.
Thnx.

Vorig jaar hadden we ingeschreven voor 1.45 en liepen we 1.25. Dus daarom lat een beetje hoger

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:10
MiKeZZa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:42:
Poeh. Het lopen lukt al weken niet. Sowieso maak ik minder kilometers (hitte en een verbouwing), maar als ik wel loop is het ook huilen met de pet op. Tempo's lijken nergens op, benen zijn zwaar.

Moet zeggen dat het werk ook al weken véél energie kost. Extreem veel energie. En dan zeg ik netjes wat ik eigenlijk wil zeggen. Dus wellicht zit het daar ook (grotendeels) in... Geen idee, maar demotiverend is het wel.
Doe je voorzichtig en werk/ren jezelf geen burnout in. Lopen is voor mij juist ontspanning, als het daar ook slecht zou gaan dan gaan er wel alarmbellen af...

En laat je doelen gewoon helemaal los mocht je dat nog niet gedaan hebben. Gewoon alleen maar lekker lopen, zonder schema of wat dan ook. Voor de ontspanning

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
maXXmo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:08:
Zelf eigenlijk geen last van de warmte gehad tot op heden.
Natuurlijk zou ik liever mijn intervallen doen op 'normale tijden' maar kies er met warmere dagen ervoor om ze 's ochtends vroeg te doen. Kost me wat slaap, maar begin van de avond ben ik toch elke keer weer blij dat ik het al heb gedaan.
Een psycholoog zou zeggen: Als je je gedrag erop aanpast, ervaar je hinder ;)

Maar ik heb aan de kust ook de mazzel dat zelfs bij de extreme hitte van een paar weken geleden, het in de ochtend nog te doen was. Nooit gedacht dat ik een ochtendpersoon zou worden.

Jezus saves and takes half damage.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:48
Vanochtend dacht ik, zal ik gaan of niet? Het miezerde een beetje. En na 20 minuten zou het wat steviger gaan regenen. We zijn geen mietje dus gewoon gegaan. Dat bleek helaas niet zo'n goed idee want na 45 minuten zette OLH de sluizen open en leek het of ik onder de douche stond. Maakt niets uit. De onweer die toen begon wel. My God, dan ben ik echt een angsthaas. Was midden in het bos en de onweer ook. Nergens een schuilplaats dus maar gewoon in een iets harder tempo dan gepland naar huis gelopen. De Stryd was ook geheel in de war van al dat water. Zag op een gegeven moment waardes die ik zelfs niet in volle sprint haal. En na afloop paste hij keurig mijn critical power aan. Afijn, die maar gereset, morgen 1 klein loopje om die weer te finetunen.
Volgende keer toch beter nadenken en ff kijken op buienradar of er onweer in de buurt is.

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:08
kepler schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:11:
[...]

Doe je voorzichtig en werk/ren jezelf geen burnout in. Lopen is voor mij juist ontspanning, als het daar ook slecht zou gaan dan gaan er wel alarmbellen af...

En laat je doelen gewoon helemaal los mocht je dat nog niet gedaan hebben. Gewoon alleen maar lekker lopen, zonder schema of wat dan ook. Voor de ontspanning
Dat laatste vind ik heeeeel moeilijk. Dus nee; er is niet eens een concreet doel, maar vooruitgang (of iig geen achteruitgang) is iets wat voor mij toch wel gewenst is. Dus daar heb ik het lastig mee.

En ja; het werk is iets waar ik momenteel bang van ben dat het me de kop kost. Gelukkig komt er een vakantie aan en dan maar eens zien of/hoe ik door kan. Wellicht gaat dat wat ruimte geven. Maar ik schrik er zelf ook wel van wat de benen over deze situatie zeggen.
Pagina: 1 ... 456 457 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.