• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

WizzlerNL schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:01:
[...]

Ik had uiteindelijk de niet-Carbon schoenen aan van Topo Atletic.

ik heb in april tijdens Rotterdam marathon problemen gehad met eten en mezelf daar heel erg uitgeput in alle voorraden. Daarnaast vraagt de KiKa marathon, aankomende bruiloft, wat issues op werk en überhaupt een gezin met jonge kids en een sociaal leven blijkbaar teveel van me op het moment. Ben al een hele tijd aardig futloos en weinig zin in wat dan ook.
Herken het wel een beetje, mijn kinderen zijn nu 5/7/9 dus ik kan inmiddels wat makkelijker van huis weg in het weekend :D. En ik krijg ook veel energie om hun te zien turnen, dansen, voetballen , zwemmen, etc . Ze doen van alles :)

Bij mij werkt hardlopen juist in drukke periodes (op werk bijvoorbeeld) juist goed om mijn hoofd leeg te maken, maar ik loop als het moet ook soms nog na 23u.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 25-07-2026 17:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kadett schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:29:
[...]

Dank voor je reply.

Begonnen met 3 min hardlopen 1 min wandelen. Zelfde afstand van ~ 4 km ging al gemiddeld sneller en makkelijker dan die eerste keer. Nu derde keer gelopen in datzelfde interval en dat ging ook weer makkelijker en daardoor sneller dan de tweede keer en genoeg puf om bijna 1km extra te lopen, liep andere route maar lengte verkeerd ingeschat 😊

Maar 6:10/km is niet echt een niveau om tevreden mee te zijn.

Ik hou dit gewoon twee weken aan en dan langzaam aan het hardloop interval verlengen met 30-60sec. Let niet op hartslag of tempo tijdens rennen, ik voel gewoon aan wat mijn benen prettig vinden voor nu.
Of 6:10 prima is, ligt aan van alles. Maar voor iemand die nog geen maand traint is dat echt meer dan prima. Mijn duurloop van 18km gisteren (wel heuvels in Zwitserland) lag tussen de 6:15 en 7:15.

Voor wat meer data: https://www.garmin.com/en-US/blog/fitness/trends-in-running-new-data-shows-how-garmin-runners-hit-their-stride/

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
WizzlerNL schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:20:
Ik ben overbelast volgens de sportarts 😢 hele pakket van werk, gezin, sport, sociaal moet een tikje omlaag om weer te herstellen.
Hoe heeft hij dat gezien?

Wel balen... Dan maar veel zone 1 lopen :P

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
Sport_Life schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Herken het wel een beetje, mijn kinderen zijn nu 5/7/9 dus ik kan inmiddels wat makkelijker van huis weg in het weekend :D. En ik krijg ook veel energie om hun te zien turnen, dansen, voetballen , zwemmen, etc . Ze doen van alles :)

Bij mij werkt hardlopen juist in drukke periodes (op werk bijvoorbeeld) juist goed om mijn hoofd leeg te maken, maar ik loop als het moet ook soms nog na 23u.
Hier eigenlijk precies hetzelfde, en kinderen van bijna dezelfde leeftijd. Ik neem ze vaak mee met training, zij op de fiets en ik rennen. Niet alledrie, maar 1 of twee. Erg gezellig!

Hardlopen is voor mij ook ontspanning, veel is in zone 1. Wat stiekem gewoon prima training is, ik word namelijk alleen maar sneller. Ook door de consistentie.
Pagina: 1 ... 457 458 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.