• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:09
Megupe schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:35:
[...]

Grote teen vooral, dus zal wel voorvoet zijn ;)
Je ziet toch hoe je landt ? Welk deel van de voet raakt eerst de grond ? Het is makkelijker om het bij iemand anders te zien (vooral in zijaanzicht), maar toch.

Als je echt geen idee hebt kan je voorbij een laag raam rennen en dan in de spiegel kijken.

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:12
Hartloper schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:33:
Ik wil het niet minimaliseren, maar wel enigszins relativeren. Veel deelnemers van de MDS doen een groot deel hikend. De voornaamste redenen waarom mensen opgeven zijn enerzijds wonden aan de voeten en niet om kunnen met de extreme warmte.
Dit is ook wat ik uit de docu van Average Rob haalde. Grote zak geld, goede gear, goede voorbereiding, inspanning doseren en geen pech met je gezondheid/voeten krijgen

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

Stewie!

Keen must die!

Shinji schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 07:12:
[...]

Rotterdam is toch nog niet open?
Jawel al enkele weken, via KIKA donatie.

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:12
Sinds eind november bijna 1000km op mijn eerste Novablast 5. Ze liepen nog oké, maar toch een nieuw setje gekocht.

Eerste loopje op de nieuwe set was 9km in zone 2 met tempo 6:02/km (20-25s/km sneller dan voor 2wk vakantie)! Met oog op marathon tempo 5:00/km over 13wk gaat dat de goede kant op 😃

Ik vind zelf de slijtage nog wel meevallen. Zegt het nog iets over mijn landing? Dacht haklander te zijn, maar vooral midden voorkant is weggesleten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOSxqWsListPnUkCTn0abr1gTLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sA4OPRP6Lg3LGffoFdgT5QJW.jpg?f=fotoalbum_large

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:45
Hartloper schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:33:
Ik wil het niet minimaliseren, maar wel enigszins relativeren. Veel deelnemers van de MDS doen een groot deel hikend. De voornaamste redenen waarom mensen opgeven zijn enerzijds wonden aan de voeten en niet om kunnen met de extreme warmte.

Enfin, dat hoorde ik toch van 2 lokale deelnemers. De fitste van de twee heeft het niet gehaald omdat na twee dagen zijn voetzolen openlagen. De andere heeft het wel gehaald. Qua hardloopniveau zat de fitste van de twee (het zijn triatleten) rond 1:35 op de HM.
Inderdaad.. hoewel het me best tof lijkt met het hele gebeuren er omheen qua slapen en voeding trekken de varianten van MDS in Capadocia of Jordanie me iets meer. Meer runnable terrein en dus minder een hike.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Wow, niet verwacht maar gisteravond tijdens de RunX Summer Run voor het eerst onder de 36 minuten gedoken op de 10km en dus een PR. De omstandigheden en het parcours waren perfect. 19 graden en lopen op een wielerbaan die mooi beschut lag. Ik denk dat al die loopjes bij 30+ graden de afgelopen tijd ook wel geholpen hebben. Relatief rustig weg gegaan en in een mooi groepje aangehaakt. Zelf niet veel op de klok gekeken maar de snelle kilometers bleven wegtikken. Ik wist niet wat me gebeurde, heel blij dat dit als 46 jarige nog lukt!

Strava or it didn't happen!

Systeem | Strava

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhvojvS9OGfOxAt_yftXP5L4qh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WDO1dpPzTOuxBodXkkxiwYu.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, hij is binnen hoor O-)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

Stewie!

Keen must die!

morgenochtend dan maar een halve marathon eruit gooien om hem te verdienen :Y)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17
Stewie! schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:01:
[...]
morgenochtend dan maar een halve marathon eruit gooien om hem te verdienen :Y)
Ik stond sowieso voor de 10k ingeschreven. Maar dat doe ik dan wel over paar weken, kan nu net weer 3km rennen zonder pijn. Dus rustig aan weer opbouwen.
Pagina: 1 ... 455 456 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.