Ah goed om te weten, ga ik misschien wel even langs een hardloop winkel om te passenSteenMSc schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Pas wel op met welke je koopt, want ik heb begrepen dat Salomon net een andere vorm gebruikt dan veel anderen. Ze zijn langer en met een kleinere diameter (heb ik me bij Runnersworld laten vertellen), waardoor mijn flask van de Decathlon er niet in zou passen. Had hem zelf niet meegenomen om te testen, dus dat moet ik maandag even doen als ik langs ga.
Info van Sanquin: Bij je eerste keuringsafspraak meten we je ferritine. Daarna controleren we het bij elke vijfde bloeddonatie. Soms is het nodig om vaker te meten, bijvoorbeeld wanneer je ferritine te laag was en daardoor je donatie werd uitgesteld. We kijken dan of je ferritine weer op peil is.Slickk schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:07:
[...]
Hb is inderdaad hemoglobine waarvan ze direct kunnen zeggen hoe hoog die is en welke ijzer ‘direct’ beschikbaar is. Ferritine is voorraad welke enkel gemeten kan worden na uitgebreid testen. Als die te laag blijkt, krijg je een brief erover.
Die voorraad wordt gebruikt om aan te vullen en daarmee heeft bloed geven er wel indirect invloed op. Ze leggen de grens vrij laag al om het zekere voor onzekere te nemen.
Bij plasmadonors meten we ferritine niet standaard, omdat je veel minder ijzer verliest. Alleen als je eerder een laag ferritine hebt gehad, controleren we het bij elke tiende plasmadonatie.
-> geen bericht, goed bericht
Wyke schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:01:
[...]
Ik weet niet of ik dit moet interpreteren da je denkt dat je dóór de donaties een laag ferritine niveau hebt, want dat is in ieder geval niet hoe het werkt volgens mij.
Bij mij bij bloedgeven krijg ik nooit directe info over ferritine. Wel over de Hb-waarde (rode bloedcellen) die daar indirect mee te maken heeft. Bedoelen jullie die waarde?
edit:
bericht van @Kixpo gelezen.
Je ijzerreserves (=ferritine) zakken absoluut wel door bloeddonaties. Gelukkig bij de meeste mensen niet genoeg om er last van te hebben.
bericht van @Kixpo gelezen.
[ Voor 28% gewijzigd door Hartloper op 27-06-2026 14:26 ]
De afgelaste Nacht Van Vlaanderen wedstrijd zal deelnemers gedeeltelijk terug betalen.
Gezien de prijs lijkt het zeer redelijk.
17 KM totaal:
Gezien de prijs lijkt het zeer redelijk.
Deze morgen om 6:30 vertrokken voor duurloop. Ik dacht dat het koel ging zijn, maar viel toch al tegen, ik denk dat de hoge luchtvochtigheid weinig hielp, dus hartslag nog iets te hoog. Ik heb 10 km rustig, dan 5 km progressief en 2 km uitlopen gedaan. Bedoeling was om de vermoeidheid in benen wat op te wekken en ik kan zeggen dat het wel effectief is..De organisatie betaalt ongeveer 80% terug; de overige 20% trekken we af als gemaakte kosten, vertelt Verduyn:
"We hopen dat de deelnemers ons dat niet te kwalijk nemen. Wie de marathon wilde lopen, krijgt 25 euro terug van de 35 euro. Wie de 10 km liep, krijgt 15 euro terug van het inschrijvingsgeld van 18 euro.
17 KM totaal:
[ Voor 58% gewijzigd door Dupje op 28-06-2026 09:01 ]
Heel mooi gebaar van de organisatie. Ze werken met vouchers.
Het lijkt bijna alsof ze zich verontschuldigen dat ze de tickets niet 100% terugbetalen, hoewel de annulatie niet hun fout is maar overmacht (onweer). En het event was volledig uitverkocht, waarschijnlijk was het volgend jaar opnieuw uitverkocht zelfs zonder gedeeltelijke terugbetaling van de tickets.
"We betalen niet het volledige bedrag terug, we hopen dat de deelnemers ons dat niet kwalijk nemen". De organisatoren zijn geen grote commerciële speler maar lokale mensen die werken via een vzw (vereniging zonder winstbejag).
Nee beste organisatie, we nemen jullie niks kwalijk, we vinden het een heel mooie geste dat we een deel van onze inschrijving kunnen recuperen, en we kijken ernaar uit om volgend jaar weer deel te nemen, dankjewel.
Het lijkt bijna alsof ze zich verontschuldigen dat ze de tickets niet 100% terugbetalen, hoewel de annulatie niet hun fout is maar overmacht (onweer). En het event was volledig uitverkocht, waarschijnlijk was het volgend jaar opnieuw uitverkocht zelfs zonder gedeeltelijke terugbetaling van de tickets.
"We betalen niet het volledige bedrag terug, we hopen dat de deelnemers ons dat niet kwalijk nemen". De organisatoren zijn geen grote commerciële speler maar lokale mensen die werken via een vzw (vereniging zonder winstbejag).
Nee beste organisatie, we nemen jullie niks kwalijk, we vinden het een heel mooie geste dat we een deel van onze inschrijving kunnen recuperen, en we kijken ernaar uit om volgend jaar weer deel te nemen, dankjewel.
Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.