Schoenen zijn mijn hobby, dus ik heb ook nog de Vanish Carbon, de Prime X, de Endorphin Pro en de Fuelcell SC Elite 3Galois schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:23:
[...]
Wow! Keurige tijd zeg!
Maar wat is de reden dat jij zowel de PDNE als de VF hebt? Je gebruikt ze allebei niet als trainingschoen toch? Wanneer gebruik je de PDNE en wanneer de VF?
En heb je het gevoel dat je (bv) een 10 km echt sneller doet op de VF dan op 'gewone' hardloopschoenen? Hoeveel sneller zou je zo'n 10 km inschatten dan?
Verder twijfel ik geen seconde aan het snelheidsverschil tussen gewone hardloopschoenen en schoenen als de Vaporfly. Mijn marathon tijd is op carbon schoenen 4 a 5 minuten naar beneden gegaan.
Vorige week heb ik tijdens het evenement exact jouw vraag gesteld aan Michel Butter: wat had hij gelopen als hij indertijd al schoenen als de Vaporfly had gehad (toen hij 2:09 liep op de marathon van Amsterdam). Zijn antwoord was dat ze het indertijd getest hebben en het bij hem 5 seconden per kilometer scheelde, dus 3,5 minuut op de marathon. Nog even los van het snellere herstel op dat soort schoenen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.