• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Maandag1987 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:08:
Ik heb recent een update gehad van Garmin fr 265 naar 20.26. De raceprognoses sprongen van realistische tijden naar onrealistisch. Bijv. HM zei Garmin rond de 1u30min voor de update, nu zegt ie 1u23min (5km van 19min naar 17min).... Ik kan me voorstellen dat dit bij jullie ook gebeurt is.
hier hebben ook alle grafieken een scherpe lijn naar beneden sinds de laatste update. Hopelijk heeft de update wat tijd nodig om juist te kalibreren

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-01 14:08
kepler schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 22:42:
[...]

Nou ik weet niet hoe die Garmin algoritmes werken, maar vorige week dus mn enkel verzwikt, een (voor mijn doen ) langzaam tempo gelopen de rest van de race. Nu al ruim een hele week nul kunnen hardlopen. En wat zegt Garmin, mn endurance score is deze week omhoog gegaan en al mn voorspelde tijden zijn ook (flink) omlaag gegaan.

En nee, voor die tijd stond ik niet op overtraind. Ik merk wel vaker dat het niet klopt met mijn gevoel :D Laatst een paar goede weken met veel kms, gaat mn endurance score omlaag :?
ja, rare bedoeling inderdaad.. op momenten dat je verwacht dat die prognose positiever gaan worden, kakt ie in en andersom. Nu heb ik afgelopen weekend sneller gelopen dan de prognose aangaf, maar dat negeert ie volledig en houdt ie vast aan zijn eigen algoritmes. Snap dat ergens wel, dat ze vast blijven houden aan hun eigen algoritmes, maar het maakt dat ik er nu minder naar ga kijken. Nu moet je die getallen toch niet al te serieus nemen, maar wat heb je dan nog aan zo'n feature immers, als zelfs de indicatie niet klopt.

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
Vroeger kon je een 5 km in 20 minuten hardlopen en dan bleef de Garmin race predictor toch stug volhouden dat je 5k prognose 22:17 was.
Na mijn recente HM is mijn raceprognose nu wél correct aangepast voor de HM.
Dat vind ik wel een verbetering, dat hadden ze al lang geleden moeten aanpassen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Hartloper schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:20:
Vroeger kon je een 5 km in 20 minuten hardlopen en dan bleef de Garmin race predictor toch stug volhouden dat je 5k prognose 22:17 was.
Beter zo zo dan andersom. Bij mij riep Garmin dat ik een 5k in 18.40 zou kunnen ofzo, maar in realiteit kwam ik niet onder de 20.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:52
InZane schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:41:
[...]

Beter zo zo dan andersom. Bij mij riep Garmin dat ik een 5k in 18.40 zou kunnen ofzo, maar in realiteit kwam ik niet onder de 20.
Je pusht jezelf duidelijk niet genoeg :P

• InZane
WizzlerNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:13:
[...]

Je pusht jezelf duidelijk niet genoeg :P
Ja, die heb ik vaker gehoord. Trainer vroeg laatst of ie een foto waar ik op stond mocht gebruikt voor promotiedoeleinden. Foto was genomen tijdens een intervaltraining.
Letterlijke opmerking die hij er nog achteraan stuurde:
Je loopt zoals gebruikelijk niet af te zien.
Tijdens wedstrijden zou ik ook meer moeten 'lijden', terwijl ik vaak al het idee heb dat ik op m'n max zit.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-01 19:00
Hartloper schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:20:
Na mijn recente HM is mijn raceprognose nu wél correct aangepast voor de HM.
Dat vind ik wel een verbetering, dat hadden ze al lang geleden moeten aanpassen.
Dat klopt ja, ik vraag me het soms weleens af. Mijn VO2 Max is volgens Garmin nog nooit zo hoog geweest. Ik zit nu op de 54 en dat is voor mijn lopen best veel. Maar als ik kijk naar mijn 5K tijd is die niet heel veel verandert ten opzichte van toen ik nog 51 had. Hij blijft een beetje staan op 20:23 terwijl mijn VO2 mag bijna 3 punten is gestegen naar paars.

Sowieso is het misschien een goed om te kijken welke PR's ik aan kan scherpen want mijn 10K staat ook nog steeds op 45:07 (is zelfde loop als mijn 5k) Beide zou ik sneller moeten kunnen want ik weet gewoon dat ik nu makkelijker harder loop.

Nickname KasPlantje.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-01 13:16

aap

Gebruikt er iemand ook Runalyze? Die geeft ook voorspellingen voor races, met en zonder "marathonconditie".

De voorspellingen met marathonconditie haal ik net niet, maar in de loop der jaren kom ik er wel steeds dichterbij. Dus of de algoritmes gaan me beter leren kennen, of ik heb geleerd meer te pushen?

(Ik kijk alleen naar de langere afstanden; voor de 5K vindt ie nu dat ik dat in 17:19 zou kunnen, hetgeen mij zeer optimistisch lijkt.)

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:02
@Blomminator Nog geinspireerd door jouw verhaal me vandaag ingeschreven voor de Ohrid 65k Ultra! Dus namens mij en een vriend, bedankt! ;)

Mooi doel voor volgend jaar, 100+k leek nog wat te enthousiast... Korte termijn de singelloop Utrecht toch maar over 3 weken (eigenlijk Berlijn marathon eind deze maand, maar door omstandigheden toch geannuleerd). Singelloop met als doel kijken of ik weer rond (onder?) die 35 minuten kan komen.

Op dit moment denk ik nog niet, maar kijken of ik nog wat gewicht kan verliezen en nog een paar tempo traininkjes kan doen. Qua basis zit het eigenlijk best enorm goed, maar gewoon te weinig snelle kms gemaakt en dus wat te veel snelle biertjes naar binnen gewerkt.

Ah well, we merken het wel... leuk om weer bezig te zin en naar dingen toe te werken!

@aap "Gebruik" runalyze ook, als in... Vooral garmin connect voor stats, strava voor sociaal en runalyze voor erbij waarbij ik die af en toe check voor vo2max info en race prognoses. Runalyze hecht echter ENORM veel waarde aan 30+-ers voor de marathon predcitie (en vorm). Over het algemeen schelen garmin en runaluze voor mij niet eens enorm veel, behalve voor de marathon. 2:43 volgens garmin en 3:24 volgens runalyze :P

Denk dat Garmin wel heeeel positief is maar wel meer in de buurt zit, sub 3 zit er sowieso wel in.

[ Voor 24% gewijzigd door m0ridin op 18-09-2024 14:53 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het wordt nu weer donker dus ik ben op zoek naar een goed hardloop vest die licht geeft. Zoiets https://www.runningdirect...ve-vest-2017nny?size=5786

Welke hebben jullie goede ervaringen mee?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:02
Sport_Life schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:52:
Het wordt nu weer donker dus ik ben op zoek naar een goed hardloop vest die licht geeft. Zoiets https://www.runningdirect...ve-vest-2017nny?size=5786

Ik heb deze vorig jaar gekocht en die bevalt me wel, zowel reflecterend als lichtgevend...

https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Heb ook zo'n puur reflecterende en zo'n lamp die je om je borst doet met lamp aan voor en achterkant (achter voor verkeer, voor is echt meer zaklamp/schijnlamp) EN dan nog een hoofdlamp.

Laatste keren gebruikte ik die amazon icm hoofdlamp voor eigen zicht op lastige plekken.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

m0ridin schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:55:
[...]

Ik heb deze vorig jaar gekocht en die bevalt me wel, zowel reflecterend als lichtgevend...

https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1

Heb ook zo'n puur reflecterende en zo'n lamp die je om je borst doet met lamp aan voor en achterkant (achter voor verkeer, voor is echt meer zaklamp/schijnlamp) EN dan nog een hoofdlamp.

Laatste keren gebruikte ik die amazon icm hoofdlamp voor eigen zicht op lastige plekken.
Heb uiteindelijk deze gekocht :)
https://www.anwb.nl/webwi...AlLbEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:51:
@Blomminator Nog geinspireerd door jouw verhaal me vandaag ingeschreven voor de Ohrid 65k Ultra! Dus namens mij en een vriend, bedankt! ;)

Mooi doel voor volgend jaar, 100+k leek nog wat te enthousiast... Korte termijn de singelloop Utrecht toch maar over 3 weken (eigenlijk Berlijn marathon eind deze maand, maar door omstandigheden toch geannuleerd). Singelloop met als doel kijken of ik weer rond (onder?) die 35 minuten kan komen.

Op dit moment denk ik nog niet, maar kijken of ik nog wat gewicht kan verliezen en nog een paar tempo traininkjes kan doen. Qua basis zit het eigenlijk best enorm goed, maar gewoon te weinig snelle kms gemaakt en dus wat te veel snelle biertjes naar binnen gewerkt.

Ah well, we merken het wel... leuk om weer bezig te zin en naar dingen toe te werken!

@aap "Gebruik" runalyze ook, als in... Vooral garmin connect voor stats, strava voor sociaal en runalyze voor erbij waarbij ik die af en toe check voor vo2max info en race prognoses. Runalyze hecht echter ENORM veel waarde aan 30+-ers voor de marathon predcitie (en vorm). Over het algemeen schelen garmin en runaluze voor mij niet eens enorm veel, behalve voor de marathon. 2:43 volgens garmin en 3:24 volgens runalyze :P

Denk dat Garmin wel heeeel positief is maar wel meer in de buurt zit, sub 3 zit er sowieso wel in.
Supertof! ik wil dolgraag revanche maar een vriendin van de kennis van de hond van de buren van t achterneefje van mn vriendin trouwt dat weekend. En daar MOET. IK. ECHT. MEE. NAARTOE!
Dus, ik stel de bende uit naar het jaar daarop.

Dus in 2026 kunnen we samen.

Heeeeel veel plezier, als je net zo'n topdag hebt als ik met het weer enzo, zit je op rozen.
Train wel je HM. want.. ja, NL is platter dan plat.

• Liripriscon
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
Goedemorgen,

Na een paar jaar met weinig kilometers ben ik het hardlopen weer aan het oppakken met als doel weer in vorm te zijn voor een snelle marathon volgend jaar.

Over een paar weken loop ik een marathon waar ik rustig voor aan het opbouwen ben. De verwachting ligt dan ook rond de 3u45m. Nu ik de smaak te pakken heb ik me ook ingeschreven voor een ten miles maar 6 weken na de marathon 🫣.

Heeft iemand tips qua schema om te herstellen maar ook de ten miles voor te bereiden?

Groeten, Liri

• Liripriscon
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-12-2025
Aanvulling: het gaat dus om de zes weken tussen de marathon en de tenmiles!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:45

Ik heb sinds vorig jaar de eerder genoemde Noxgear tracer2 incl. lamp om de weg te verlichten (want zelfs in de stad wordt de straatverlichting in mijn ogen steeds slechter). Wel kostbaar, maar dat vind ik mijn leven ook, dus word graag goed gezien ;)

hiervoor had ik de lamp van decathlon, maar het valt me op dat tegenliggende fietsers daar niet goed mee kunnen inschatten op welke weghelft je loopt of hoe ver je nog weg bent. Regelmatig dat ze recht op mij(n lamp) af fietsten. Sinds de Noxgear gebeurt dat niet meer.

heb hem via VPN wel in amerika moeten bestellen omdat de europese importeur nauwelijks aan aanbiedingen doet. Zeker rond amerikaanse feestdagen zijn de kortingen soms enorm. Verzending duurde wel even. Ben er heel blij mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Wyke op 19-09-2024 09:30 ]

• DeCo
aap schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:47:
Gebruikt er iemand ook Runalyze? Die geeft ook voorspellingen voor races, met en zonder "marathonconditie".

De voorspellingen met marathonconditie haal ik net niet, maar in de loop der jaren kom ik er wel steeds dichterbij. Dus of de algoritmes gaan me beter leren kennen, of ik heb geleerd meer te pushen?

(Ik kijk alleen naar de langere afstanden; voor de 5K vindt ie nu dat ik dat in 17:19 zou kunnen, hetgeen mij zeer optimistisch lijkt.)
Runalyze zit er bij mij helemaal naast.. de tijden die voorspeld worden, zijn tijden van anderhalf jaar geleden. Ben intussen een heel stuk verder en sneller. VO2max is ook 10 punten te laag. Daar baseert hij die tijden op blijkbaar.

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 15:54
Wyke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:26:
[...]

Ik heb sinds vorig jaar de eerder genoemde Noxgear tracer2 incl. lamp om de weg te verlichten (want zelfs in de stad wordt de straatverlichting in mijn ogen steeds slechter). Wel kostbaar, maar dat vind ik mijn leven ook, dus word graag goed gezien ;)

hiervoor had ik de lamp van decathlon, maar het valt me op dat tegenliggende fietsers daar niet goed mee kunnen inschatten op welke weghelft je loopt of hoe ver je nog weg bent. Regelmatig dat ze recht op mij(n lamp) af fietsten. Sinds de Noxgear gebeurt dat niet meer.

heb hem via VPN wel in amerika moeten bestellen omdat de europese importeur nauwelijks aan aanbiedingen doet. Zeker rond amerikaanse feestdagen zijn de kortingen soms enorm. Verzending duurde wel even. Ben er heel blij mee.
Agree! Hier ook sinds vorig jaar een Noxgear tracer2 met lamp. De lamp specifiek voor mijn eigen zicht aangeschaft voor de paar routes die ik vaker loop en wat minder verlicht zijn en ik het (smalle) pad goed kan blijven zien. De tracer zelf is echt top, meerdere complimentjes van fietsers en wandelaars gekregen over mijn verlichting!

Running \ Cycling: Strava

• Hartloper
  • Nu online
Ik heb ook een Decathlon borstlamp van 35 euro waar ik wel tevreden van ben.
Die Noxgear is next level, maar pokkeduur. 99 euro en als je het lampje er bij neemt 120 euro.
Misschien iets om te vragen voor Kerst en Nieuw...

Vandaag rustige 10 km, de benen zijn nog altijd wat stram van de halve van vrijdag.
Laatste loopje op de originele Hoka Carbon X (gekocht in 2020 denk ik), een schoen die Hoka indertijd als superschoen promootte maar wat het helemaal niet was - wel een carbonplaat, maar doodgewoon EVA-schuim.
Nooit gebruikt als wedstrijdschoen, maar wel een zeer degelijke trainingsschoen. De schoen vertoont nauwelijks slijtage na 1163km (!), maar de demping is volledig weg en de tussenzool voelt keihard aan, dus hij gaat uit de rotatie.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01 14:07
Hartloper schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:41:

Laatste loopje op de originele Hoka Carbon X (gekocht in 2020 denk ik), een schoen die Hoka indertijd als superschoen promootte maar wat het helemaal niet was - wel een carbonplaat, maar doodgewoon EVA-schuim.
Shout out naar decathlon borstlamp en Hoka Carbon X. _/-\o_

Lamp is echt prima voor de prijs en al heel wat avondjes plezier van gehad.

Hoka Carbon X ook, vorig jaar eerste marathon op gelopen, maar bij mij begint de zool nu echt glad te worden.
Niet zozeer op de standaard slijtage plekken, maar hele voorvoet glijdt als ik weinig grip heb. Heb ze recent - met pijn in mijn hart - afgeschreven.

Wat zijn nu een beetje dè superschoenen voor een marathon?
Ga in december Malaga lopen en wil het dit jaar op superschoenen gaan proberen. 8)

• Hartloper
  • Nu online
NIke Vaporfly 3% en Adidas Adizero Adios Pro 3 zijn de referentie in de superschoenen.
Zelf gebruik ik de eerste van die twee.

Andere merken hebben intussen de twee leiders ingehaald, maar dat heb ik minder gevolgd.

Als je shopt voor een superschoen, let op het volgende:
- carbonplaat uiteraard
- superschuim is even belangrijk. Geen EVA of opgeblazen EVA of ander opgeblazen schuim, nee je hebt echt Pebax of PEBA schuim nodig, dat is tezelfdertijd licht en heeft een hoge energieteruggave. Geen mengeling van PEBA en EVA , geen "nitrogen-infused TPU foam" , nee echt pure PEBA of Pebax.
- laag gewicht, voor een maat 9 rond de 200 gram.

Als je echt alles uit de kast wil halen kan je proberen de Adidas Adizero Adios Pro Evo 1 (Adidas moet echt kortere namen maken !) te kopen via de app van Adidas op 3 oktober.
Dat is de superlichte schoen waar Tigist Assefa vorig jaar in Berlijn het wereldrecord mee liep.
Deze zou na 1 marathon versleten zijn en kost 500 euro.
https://www.adidas.nl/adizero-adios-pro-evo-1/IH5564.html

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Woensdagnacht om 2u wakker geworden, om 3u lag ik nog steeds wakker dus opgestaan en gaan lopen 🥸 Moet zeggen, op dat uur staat de wereld wel stil. Amper 3-4 wagens tegengekomen, zalig. Om 8u vertrokken naar mijn werk 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CdCzhGT.jpeg

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:21
Nog anderhalve week tot de marathon van Berlijn!
Door het vele padellen en af en toe wat reisjes, heb ik alles behalve optimaal getraind. Met als kers op de taart vorige week een weekje Schotland geweest :9B

Nu dus de officiële taper begonnen, met gisteren mijn laatste “lange” duurloop op het programma. Vol goede moed aan het einde van de werkdag omgekleed en de schoentjes aan. Helaas voelde de benen ontzettend zwaar na 2km en had ik geen energie meer. Na 4 km in totaal maar omgekeerd en huiswaarts gewandeld.

Vandaag een korte intervaltraining geprobeerd en gelukkig ging dat weer prima! Nu nog een paar korte loopjes en dan mogen we weer vlammen volgende week.

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:41

Ik vind de meeste vestjes, armbandjes, lampjes helemaal niks. Maar sinds vorig jaar, op aanraden van iemand hier een Noxgear tracer 2 + lamp gekocht. Was toen met blackfriday in de aanbieding.

Fantastisch ding! De gehele winter mee gelopen en sinds twee weken weer aan 's avonds.
Volgens mijn vriendin en kennissen loop ik erbij als een kerstboom, wat voor mij alleen maar een dik vet pluspunt is. Mij zien die *#%$-automobilisten/fat-/ebikers niet meer over het hoofd >:)
Stancke schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:19:
Woensdagnacht om 2u wakker geworden, om 3u lag ik nog steeds wakker dus opgestaan en gaan lopen 🥸 Moet zeggen, op dat uur staat de wereld wel stil. Amper 3-4 wagens tegengekomen, zalig. Om 8u vertrokken naar mijn werk 8)

[Afbeelding]
Ook een paar keer gedaan, echt een onwerkelijk gevoel. Alsof de hele wereld er gewoon niet is. Én de stilte O+

[ Voor 24% gewijzigd door Taedium op 20-09-2024 07:41 ]

• DeCo
ob3lix schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:20:
[...]

Shout out naar decathlon borstlamp en Hoka Carbon X. _/-\o_

Lamp is echt prima voor de prijs en al heel wat avondjes plezier van gehad.

Hoka Carbon X ook, vorig jaar eerste marathon op gelopen, maar bij mij begint de zool nu echt glad te worden.
Niet zozeer op de standaard slijtage plekken, maar hele voorvoet glijdt als ik weinig grip heb. Heb ze recent - met pijn in mijn hart - afgeschreven.

Wat zijn nu een beetje dè superschoenen voor een marathon?
Ga in december Malaga lopen en wil het dit jaar op superschoenen gaan proberen. 8)
Ik heb afgelopen weekend voor de eerste keer op carbon gelopen: Asics Metaspeed Sky Paris.
Het schijnt de aller lichtste schoen te zijn (40 gram lichter dan de vaporfly, kwam ergens voorbij?) en komen in veel reviews beter uit dan Nike.. nu ik zelf geen Nike fan ben, geloof ik dat soort dingen dan wel redelijk snel ;)
Ik heb veel merken geprobeerd in het verleden, maar blijf de laatste tijd alleen aan Asics kleven.

Nu heb ik mijn PR met 8 minuten verbeterd op de HM. Deels door hard werken natuurlijk, maar ik vermoed ook deels door de schoen. Nog niet eerder heb ik de pace zo goed vast weten te houden en mijn benen voelde nog erg goed. Nog 6km uitgelopen zonder problemen. Dus de generale repetitie pakte enorm goed uit met die schoen.. 13 oktober mogen ze weer aan.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:58

sebasd

rijdt op espresso

Dit weekend staat op het programma van mijn schema om een uur te gaan lopen (3x 17min met 3min wandelen). Dat zou voor het eerst in jaren zijn dat dat lukt. Heel raar, maar ik ben er bijna een beetje zenuwachtig voor. Terwijl het niet heel veel langer is dan dat ik al loop...

Ik kijk nu vooral uit naar het einde van het run/walk gedeelte van het schema, en naar heel langzaam opbouwen van de lange duurloop in de weekeindes. Als het zo blijft gaan mag ik van mezelf in het voorjaar weer eens aan een georganiseerd loopje meedoen, maar ik wil ook niet teveel vooruit kijken. Grote plannen maken heb ik al vaak genoeg gedaan...

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-01 21:45
DKjordy schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:49:
Nog anderhalve week tot de marathon van Berlijn!
Door het vele padellen en af en toe wat reisjes, heb ik alles behalve optimaal getraind. Met als kers op de taart vorige week een weekje Schotland geweest :9B

Nu dus de officiële taper begonnen, met gisteren mijn laatste “lange” duurloop op het programma. Vol goede moed aan het einde van de werkdag omgekleed en de schoentjes aan. Helaas voelde de benen ontzettend zwaar na 2km en had ik geen energie meer. Na 4 km in totaal maar omgekeerd en huiswaarts gewandeld.

Vandaag een korte intervaltraining geprobeerd en gelukkig ging dat weer prima! Nu nog een paar korte loopjes en dan mogen we weer vlammen volgende week.
Klinkt alsof je lichaam duidelijk aangeeft dat het vermoeid is, ik zou zeker die korte loopjes nog doen maar vooral ook de taper aanhouden en meer rust pakken dat je gewend bent. Dan kun je zeker weer gaan vlammen volgende week :) Mooi man, Berlijn staat ook nog op mijn wishlist! Heb je ook een tijdsdoel dit keer, of dat wat laten varen na de whisky in Schotland?

• InZane
DeCo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb afgelopen weekend voor de eerste keer op carbon gelopen: Asics Metaspeed Sky Paris.
Het schijnt de aller lichtste schoen te zijn (40 gram lichter dan de vaporfly, kwam ergens voorbij?) en komen in veel reviews beter uit dan Nike.. nu ik zelf geen Nike fan ben, geloof ik dat soort dingen dan wel redelijk snel ;)
Ik heb veel merken geprobeerd in het verleden, maar blijf de laatste tijd alleen aan Asics kleven.

Nu heb ik mijn PR met 8 minuten verbeterd op de HM. Deels door hard werken natuurlijk, maar ik vermoed ook deels door de schoen. Nog niet eerder heb ik de pace zo goed vast weten te houden en mijn benen voelde nog erg goed. Nog 6km uitgelopen zonder problemen. Dus de generale repetitie pakte enorm goed uit met die schoen.. 13 oktober mogen ze weer aan.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de Magic Speed zich bijvoorbeeld verhoudt tot een Zoom Fly.
Van de laatstgenoemde heb ik er een aantal met veel plezier versleten als trainingsschoen, maar ik vind de laatste versie (5) eigenlijk 10 keer niks. Ik interval nog liever op m'n Novablasts. Die lopen echt heerlijk. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar een carbon schoen van Asics.. of toch de Superblasts? Misschien toch maar eens de stoute schoenen ( :+ ) aantrekken en eens een paartje proberen.

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:21
Slickk schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:37:
[...]

Klinkt alsof je lichaam duidelijk aangeeft dat het vermoeid is, ik zou zeker die korte loopjes nog doen maar vooral ook de taper aanhouden en meer rust pakken dat je gewend bent. Dan kun je zeker weer gaan vlammen volgende week :) Mooi man, Berlijn staat ook nog op mijn wishlist! Heb je ook een tijdsdoel dit keer, of dat wat laten varen na de whisky in Schotland?
Dat denk ik inderdaad ook, dus eens met je advies om meer taperen en minder doen. Tijdsdoel heb ik dit jaar al eerder laten schieten, we gaan kijken wat de dag brengt, vooral genieten en heelhuids over de finish komen. Hopen dat ik me er aan kan houden op de dag zelf :+

• Slickk
InZane schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:51:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe de Magic Speed zich bijvoorbeeld verhoudt tot een Zoom Fly.
Van de laatstgenoemde heb ik er een aantal met veel plezier versleten als trainingsschoen, maar ik vind de laatste versie (5) eigenlijk 10 keer niks. Ik interval nog liever op m'n Novablasts. Die lopen echt heerlijk. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar een carbon schoen van Asics.. of toch de Superblasts? Misschien toch maar eens de stoute schoenen ( :+ ) aantrekken en eens een paartje proberen.
Superblasts heb ik ook al een tijdje op het oog, zo lang zelfs al dat de Superblasts 2 inmiddels al uit zijn :+ Vind het te veel geld voor een trainingsschoen, al helemaal omdat ze zeggen dat die na 500km ofzo al 'op' schijnt te zijn. Tegelijk zoek ik echt een vervanger voor m'n Nike Invincible 2 en Endorphin Speed 3. Beide al op 700km+ alweer.

In de tussentijd via Vinted wel een goedkoop paartje van Invincible 2 gevonden. Zool lijkt op foto's nog netjes te zijn. Beetje oppoetsen en schoonmaken en kan nog wel weer door. De huidige had ik ook voor een paar tientjes via Vinted, toch nog weer 400km+ op gelopen.

Zolang ik nog geen waardige vervanger heb gevonden, vind ik het wel best zo. Ik merk dat andere factoren meer effect op mijn gemoed hebben dan de schoenen zelf tijdens rustige loopjes. Vind het echt lastig om comfortabele schoenen te vinden die bij 25km+ ook nog goed genoeg aanvoelen als opvolger van deze Invincible 2 dus.

• InZane
Slickk schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:05:
[...]

Superblasts heb ik ook al een tijdje op het oog, zo lang zelfs al dat de Superblasts 2 inmiddels al uit zijn :+ Vind het te veel geld voor een trainingsschoen, al helemaal omdat ze zeggen dat die na 500km ofzo al 'op' schijnt te zijn. Tegelijk zoek ik echt een vervanger voor m'n Nike Invincible 2 en Endorphin Speed 3. Beide al op 700km+ alweer.

In de tussentijd via Vinted wel een goedkoop paartje van Invincible 2 gevonden. Zool lijkt op foto's nog netjes te zijn. Beetje oppoetsen en schoonmaken en kan nog wel weer door. De huidige had ik ook voor een paar tientjes via Vinted, toch nog weer 400km+ op gelopen.

Zolang ik nog geen waardige vervanger heb gevonden, vind ik het wel best zo. Ik merk dat andere factoren meer effect op mijn gemoed hebben dan de schoenen zelf tijdens rustige loopjes. Vind het echt lastig om comfortabele schoenen te vinden die bij 25km+ ook nog goed genoeg aanvoelen als opvolger van deze Invincible 2 dus.
Ik zou de Superblasts zelf ook niet kopen als trainingsschoen, teveel geld inderdaad. Max 150 wil ik nog wel een keer uitgeven, maar liever eigenlijk minder. Je noemt trouwens ook de Endorphin Speed. Dat is ook een schoen die normaal gewoon 200 euro kost ;)

Heb zelf trouwens begin dit jaar 30km gehobbeld met de Novablasts tijdens de Achtkastelenloop. Ging eigenlijk best wel prima :)

• DeCo
Slickk schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:05:
[...]

Ik heb 4 marathons en een hoeveelheid wedstrijden op Superblast 1 gelopen.. 600km in totaal inmiddels.
De Superblasts zijn nu gedegradeerd tot trainingsschoen, omdat ik inmiddels nieuwe racers heb en mijn oude daily trainers (Nimbus 26) ruim 1200km erop hebben zitten.. die gaan modderschoenen worden komende winter, dus die gooi ik nog niet weg.

Die Superblasts gaan minstens nog 500km mee hoor. Die zijn nog lang niet "op" bij 500km. Vind het echt waar voor mijn geld. En 200 euro... tja, de Nimbus 26 kostte 180 euro.. "maar" 20 euro verschil en je krijg heel veel meer schoen, vind ik. Mijn volgende daily trainer wordt de Superblast 2, als de Superblast 1 echt op is.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:45
Same here, de Superblast 1 gaat bij mij écht wel tot de 1000km denk ik. En dan komt er op zeker de Superblast 2, wat een geweldige schoen!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:13
Ik loop alles op mijn 2 paar gel nimbus 25 (2 paar 26 voor 140 euro per stuk) al klaar liggen als deze af zijn.
Ik loop er zeer prettig op, nog nauwelijks wedstrijden op gelopen, maar loop zo 50km per week.

Maar waarom zou ik er dan ook nog superblasts bij moeten hebben?

• DeCo
Megupe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:07:
Ik loop alles op mijn 2 paar gel nimbus 25 (2 paar 26 voor 140 euro per stuk) al klaar liggen als deze af zijn.
Ik loop er zeer prettig op, nog nauwelijks wedstrijden op gelopen, maar loop zo 50km per week.

Dat hoeft niet, dat is voor ieder persoonlijk.
Ik heb 4 paar schoenen: daily trainer, baan, race en aftrappers voor crossjes e.d.

• Slickk
InZane schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:14:
[...]

Ik zou de Superblasts zelf ook niet kopen als trainingsschoen, teveel geld inderdaad. Max 150 wil ik nog wel een keer uitgeven, maar liever eigenlijk minder. Je noemt trouwens ook de Endorphin Speed. Dat is ook een schoen die normaal gewoon 200 euro kost ;)

Heb zelf trouwens begin dit jaar 30km gehobbeld met de Novablasts tijdens de Achtkastelenloop. Ging eigenlijk best wel prima :)
Klopt, maar met wat mazzel via Zalando voor ~€130 op de kop getikt. Uiteindelijk zijn de Speed 3 wel oké maar niet zo indrukwekkend als de Speed 2 dat destijds was.

Zo te horen na reacties van @DeCo misschien toch maar eens rustig die Superblast 2 in de gaten houden. :P

Dat de Novablast 3 me niet zo goed beviel kwam omdat ik ook net tussen twee maten in zat; de 42,5 was op zich oké maar misschien net te klein na uurtje lopen, maatje groter voelde echt als een clownschoen.

• InZane
Megupe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:07:

De Nimbus is een leuke duurloopschoen, maar ik zou er zelf geen interval/baantraining of wedstrijd mee doen.

• Megupe
InZane schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:19:
[...]

De Nimbus is een leuke duurloopschoen, maar ik zou er zelf geen interval/baantraining of wedstrijd mee doen.
Als ik interval doe voelt het op zich prima. Op de baan ook.
Wellicht kan het nog veel beter voelen, waar ik nog niet van weet.
Maar wat is bij jou het verschil dan?
En de wedstrijd dan?

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:52
Hoe zien jullie zolen er dan uit bij bijvoorbeeld 500 en 1000km? Bij mij is het beste er echt wel af na 300km...

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:40
Word nu al helemaal zenuwachtig van de schoenendiscussie en keuzestress. Loop op Novablast 4, waarvan ik er drie paar heb versleten. Merk dat de demping het opgeeft na ongeveer 600/700 km, wie weet door mijn gewicht(82kg). Voor de marathon volgend jaar zou ik liever een wat duurzamere rotatie willen en willen wisselen naar schoen die het wat langer volhoudt en wat.. agressiever is.

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:54
Ik loop op Nimbus 26 (recent tweede paar aangeschaft voor 85€) en tot een paar weken terug op novablast 3 voor snelle wedstrijden. Ik heb in februari gekeken naar superblast voor de marathon maar vond het prijsverschil tov de nimbus toen te groot (225€ vs 140€ (korting)).

Ook recent novablast 4 tr voor 75€ kunnen kopen dat zijn nu mijn nieuwe wedstrijdschoenen.

Op de baan loop ik op oudere nimbus 25 ivm extra demping van de baan. En langere intervallen op novablast 3. Voor de crosses gebruik ik nimbus 25 of trailschoenen als het nat is. Ik loop alleen op asics omdat die goed passen bij mijn voet (lang en smal).

Qua snelheid zouden carbon schoenen inmiddels wel iets toevoegen, alleen ik vind ze te duur. Wel zou ik een keer ze willen proberen dus kijk wel rond naar oudere modellen. Ik ben ook bang dat ik dan PR's ga lopen en in de toekomst carbonschoenen nodig heb om ze te blijven verbeteren. Dat wordt een te dure grap...

[ Voor 4% gewijzigd door Maandag1987 op 21-09-2024 10:24 ]

• Megupe
Maandag1987 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:23:
Ik loop op Nimbus 26 (recent tweede paar aangeschaft voor 85€) en tot een paar weken terug op novablast 3 voor snelle wedstrijden. Ik heb in februari gekeken naar superblast voor de marathon maar vond het prijsverschil tov de nimbus toen te groot (225€ vs 140€ (korting)).

Ook recent novablast 4 tr voor 75€ kunnen kopen dat zijn nu mijn nieuwe wedstrijdschoenen.

Op de baan loop ik op oudere nimbus 25 ivm extra demping van de baan. En langere intervallen op novablast 3. Voor de crosses gebruik ik nimbus 25 of trailschoenen als het nat is. Ik loop alleen op asics omdat die goed passen bij mijn voet (lang en smal).

Qua snelheid zouden carbon schoenen inmiddels wel iets toevoegen, alleen ik vind ze te duur. Wel zou ik een keer ze willen proberen dus kijk wel rond naar oudere modellen. Ik ben ook bang dat ik dan PR's ga lopen en in de toekomst carbonschoenen nodig heb om ze te blijven verbeteren. Dat wordt een te dure grap...
85 euro is echt een hele bizar goede deal. Waar was dat?

En mijn schoenen zijn meestal na zo 700km af (zolen versleten en voor mij gevoel mindere demping).

• Hartloper
  • Nu online
Maandag1987 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:23:

Op mijn voorlaatste paar Vaporfly 3% liep ik een halve marathon, 2 hele marathons, een 5k en een 10. Nu ben ik er nog minstens 500km op aan het zetten als trainingsschoen. Dan is het prijsverschil met een gewone schoen echt niet zo groot.

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

sebasd schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:35:
Dit weekend staat op het programma van mijn schema om een uur te gaan lopen (3x 17min met 3min wandelen). Dat zou voor het eerst in jaren zijn dat dat lukt. Heel raar, maar ik ben er bijna een beetje zenuwachtig voor. Terwijl het niet heel veel langer is dan dat ik al loop...
Nergens voor nodig die zenuwen.. Ging prima. Wel al best warm rond 10:30 toen ik de deur uitging, zeker vergeleken met de loopjes van eerder deze week (maar toen liep ik om 5:45 al).

Maar verder geen centje pijn, eindelijk ook weer eens ergens gekomen waar ik al tijden niet meer heb gelopen. Zo durf ik wel te zeggen dat 60 minuten continu over twee weken ook wel moet lukken.

• Maandag1987
Megupe schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:19:
[...]

85 euro is echt een hele bizar goede deal. Waar was dat?

En mijn schoenen zijn meestal na zo 700km af (zolen versleten en voor mij gevoel mindere demping).
Bij Zalando: https://nl.pepper.com/aan...cadeaukaart-wissel-322072

Ik had ook de novablast 4 tr voor 75€. Helaas, waren de magic speeds (60€) te klein en lelijk.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:08

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Klein rondje met het blessure herstel-schematje voor mijn voet (lijkt goed te gaan) om al intervalllend weer naar de 5k te gaan.

Aardig warm rond 15:30, kan niet wachten tot ik weer eens het woord “rayonhoofden” hoor op de radio :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:43

Niku

Alagaesii

Megupe schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:08:
[...]

Als ik interval doe voelt het op zich prima. Op de baan ook.
Wellicht kan het nog veel beter voelen, waar ik nog niet van weet.
Maar wat is bij jou het verschil dan?
En de wedstrijd dan?
De Nimbus is vrij zacht en geeft weinig energie terug. Daarmee wat minder geschikt voor racen en intervallen. Zou ze zelf alleen gebruiken voor long runs en herstelloopjes.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-01 13:16

aap

Vanmiddag heb ik de Veldhoven 10 miles gelopen. Het was bedoeld als bevestiging van mijn vorm voor de HM van Eindhoven over 3 weken. Daarom heb ik tegen de adviezen van sommige van jullie in de race gelopen alsof er een prijs op te halen viel.

Helaas bleef de bevestiging uit :'(
Ik wilde proberen de hele race rond 4:10 /km te lopen. In mijn trainingen kon ik de laatste weken dat tempo lopen in z4. Vandaag schoot de hartslag echter meteen door naar z5. Het was wel heel warm (25 graden bij de start), dus ik klamp me er maar aan vast dat het daardoor kwam.
Na de eerste ronde stond er nog een gemiddelde van 4:11 /km op mijn horloge, maar ik voelde al dat ik dat niet ging volhouden, laat staan verbeteren. Ik was vandaag die ene die dan op het eind nog door een heleboel anderen weer ingehaald werd. De tweede ronde was het afzien met als enige doel de schade te beperken. Met een dikke positieve split stond er uiteindelijk 1:08:45 op de klok bij de finish. Op zich een PB op de 10 mijl, maar ik had al eens een snellere gelopen verpakt in een HM.

Strava: https://www.strava.com/activities/12468341740

Nu maar hopen dat ik in de laatste trainingsweken nog ergens meer zelfvertrouwen kan vinden...

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vandaag ook maar weer een nieuw paar GT-2000's (13) besteld. Dan kunnen mijn 3,5 jaar oude GT-2000's (9) na 700km met pensioen. Weer lekker aan het opbouwen richting de 5KM, maar merk dat het lopen met deze schoenen nu veel meer energie lijkt te kosten dan met een ander, jonger paar Brooks Adrenaline die ik ook nog heb. Vermoed dat de Asics lekker uitgedroogd zijn in de kast en zodoende dus totaal geen demping meer hebben. :P De Brooks hebben daar ook al wel even gelegen, maar die voelen nog goed. Hopelijk gaan die nog een tijdje mee...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:20
Nou, even een update na een week. Ben vorige week naar hardloopwinkel geweest voor hardloopschoenen. Opname gemaakt, bekeken, etc. Uiteindelijk meerdere schoenen gepast en uitgekomen op een hoka met een wat bredere pasvorm omdat ik brede schoenen heb.

Vorige week zondag voor het eerst gelopen na 13 jaar niet gesport te hebbe. Voeten waren prima, maar conditie en spieren drie keer niks. Heb maandag en dinsdag de hele dag mijn benen gevoeld, erg treurig hoe mijn lichaam eraan toe is! Ik probeerde met running with Evy (de oude mp3's), maar de eerste les was niet vol te houden. 1 minuut hardlopen ging nog net, maar de 2 was niet vol te houden.

Woensdag weer even gedaan, nadat ik maandag en dinsdag echt last had van de nodige spierpijn. (En dat van misschien 3x 1 minuut lopen en 3 pogingen voor 2 minuten). Woensdag ging het wel beter, al was die 2 minuten volhouden nog wel zwaar.

Uiteindelijk was ik gisteravond eindelijk (spier)pijn vrij en ben ik net weer gegaan. Zoontje op de fiets erbij en wederom les 1:
1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen (2x)
2 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen (2x)
3 minuten hardlopen en daarna uitwandelen

Die 3 minuten waren wel in mijn hoofd aftellen na 2 minuten, maar ik heb het wel volgehouden!

Conditie van 3 keer niks. Evy gaat uit van 3 lessen per week en dan over 9 weken 5km. Ik weet zeker dat dat niet gaat lukken, maar zet in op 5 km in 25 minuten over een half jaar :-)

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hoera, na twee weken rust (zwaar verzwikte enkel) vandaag eindelijk weer rustig een rondje van 5-6km gelopen. Ging eigenlijk verbazingwekkend prima, weinig last en geen pijn. Merk wel dat ik voorzichtig moet zijn in het bochtenwerk en vooral steile heuveltjes nog even moet overslaan.

Gezien de staat van mn enkel twee weken geleden ben ik positief verrast, maar ik blijf vooral rustig doen.

Ik had een 58k staan eind oktober, maar die ga ik annuleren. Deels uit zelfbehoud en ook omdat we dan het feestje van de oudste kunnen vieren :')

Iemand nog een leuke lange trail in december/januari? :D

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

President schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:59:
Nou, even een update na een week. Ben vorige week naar hardloopwinkel geweest voor hardloopschoenen. Opname gemaakt, bekeken, etc. Uiteindelijk meerdere schoenen gepast en uitgekomen op een hoka met een wat bredere pasvorm omdat ik brede schoenen heb.

Vorige week zondag voor het eerst gelopen na 13 jaar niet gesport te hebbe. Voeten waren prima, maar conditie en spieren drie keer niks. Heb maandag en dinsdag de hele dag mijn benen gevoeld, erg treurig hoe mijn lichaam eraan toe is! Ik probeerde met running with Evy (de oude mp3's), maar de eerste les was niet vol te houden. 1 minuut hardlopen ging nog net, maar de 2 was niet vol te houden.

Woensdag weer even gedaan, nadat ik maandag en dinsdag echt last had van de nodige spierpijn. (En dat van misschien 3x 1 minuut lopen en 3 pogingen voor 2 minuten). Woensdag ging het wel beter, al was die 2 minuten volhouden nog wel zwaar.

Uiteindelijk was ik gisteravond eindelijk (spier)pijn vrij en ben ik net weer gegaan. Zoontje op de fiets erbij en wederom les 1:

Die 3 minuten waren wel in mijn hoofd aftellen na 2 minuten, maar ik heb het wel volgehouden!

Conditie van 3 keer niks. Evy gaat uit van 3 lessen per week en dan over 9 weken 5km. Ik weet zeker dat dat niet gaat lukken, maar zet in op 5 km in 25 minuten over een half jaar :-)
Hey man, super goed bezig joh _/-\o_

Ik kan me voorstellen dat je die opbouw van Evy wat pittig vind, ik vind die eerste les ook vrij enthousiast als ik dat zo even bekijk.

Je kunt even kijken naar het run2day schema, dat bouwt rustiger op en bevalt je misschien beter :)

https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Kijk die eerste les maar eens….die gaat je echt nog niet 3 min laten rennen :)

Edit : je kunt overigens gerust als je van 1 naar 3 minuten hardlopen gaat er 2 trainingen tusse zetten van 2 minuten hardlopen. Pak dan de rustinterval die hoort bij de 3 minuten.

Als volgt

10 x 1 om 2
10 x 1 om 2

5 x 2 om 3
5 x 2 om 3

5 x 3 om 3
5 x 3 om 3

Je leert dan vanzelf of je een extra stapje zou moeten toevoegen, kan geen kwaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 22-09-2024 12:56 ]

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:21

Ik ben ooit begonnen via renjefit.com, opbouw was langzaam maar goed vol te houden. Kan ook zelf aangeven hoe vaak en op welke dagen je wilt trainen. Als je eenmaal op gang bent (5k?) kan je zelf prijs bepalen hoe je wilt lopen.

• President
Fraggert schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:06:
[...]

Hey man, super goed bezig joh _/-\o_

Ik kan me voorstellen dat je die opbouw van Evy wat pittig vind, ik vind die eerste les ook vrij enthousiast als ik dat zo even bekijk.

Je kunt even kijken naar het run2day schema, dat bouwt rustiger op en bevalt je misschien beter :)

https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

Kijk die eerste les maar eens….die gaat je echt nog niet 3 min laten rennen :)

Edit : je kunt overigens gerust als je van 1 naar 3 minuten hardlopen gaat er 2 trainingen tusse zetten van 2 minuten hardlopen. Pak dan de rustinterval die hoort bij de 3 minuten.

Als volgt

10 x 1 om 2
10 x 1 om 2

5 x 2 om 3
5 x 2 om 3

5 x 3 om 3
5 x 3 om 3

Je leert dan vanzelf of je een extra stapje zou moeten toevoegen, kan geen kwaad.
Ik kan Evy gewoon aanzetten op de mp3 speler en die vertelt mij wanneer te lopen, als ik 2 van de 3 minuten heb gehad, etc... Ik heb geen zin om constant op mijn horloge te kijken of om maar te gokken of ik qua tijd goed zit (dan geef ik denk ik ook te snel op). Neem aan dat er geen site bestaat die even snel een mp3 in elkaar knutselt (of daar dan met een piepjes werkt)

Geloof wel dat er ook een Evy app op de telefoon bestaat, maar die strakke broekjes die ik in de hardloopwinkel zag zijn niks voor mij... Dan wordt ik een soort van ingepakte worst :-/

Maar wel bedankt voor de positieve feedback. Snap dat dit voor iemand die langer hardloopt niks is, maar elke les is weer een les verder en met 40+ zonder sport ervaring moet ik blij zijn met elke les zonder blessure :-P
xobdorp schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:34:
[...]

Ik ben ooit begonnen via renjefit.com, opbouw was langzaam maar goed vol te houden. Kan ook zelf aangeven hoe vaak en op welke dagen je wilt trainen. Als je eenmaal op gang bent (5k?) kan je zelf prijs bepalen hoe je wilt lopen.
Ik ga eens kijken of die dan ook mp3's ofzo maakt met muziek

• InZane

Nofi.. maar overgewicht ook?

Ik ben zelf ook begonnen met Evy, na een jaartje of 20 roken en niks doen, maar ik kan me herinneren dat de lessen wel pittig waren, maar op zich wel te doen. Het tempo is niet belangrijk he? Het gaat erom dat je (hard)loopt en niet wandelt. Tempo is totaal ondergeschikt, dat komt wel.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@President dit schema wat ik gebruik zet ik als workout in Garmin Connect.

Die is dan in mijn horloge beschikbaar en ik hoef nergens naar om te kijken, mijn horloge gaat trillen en piepen als het tijd is om te rennen of om te wandelen.

Dat kan met de meest simpele forerunner of zo’n beetje elk willekeurig sporthorloge.

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 22-09-2024 14:29 ]

• President
InZane schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:19:
[...]

Nofi.. maar overgewicht ook?

Ik ben zelf ook begonnen met Evy, na een jaartje of 20 roken en niks doen, maar ik kan me herinneren dat de lessen wel pittig waren, maar op zich wel te doen. Het tempo is niet belangrijk he? Het gaat erom dat je (hard)loopt en niet wandelt. Tempo is totaal ondergeschikt, dat komt wel.
Ja, zekers overgewicht. Wil er 15kg van af hebben.

Tempi is voor mij wel een dingetje, want ik wil nog wel eens te snel gaan, ga over een paar maanden even kijken hoe ik qua tempo zit want nu is het nog niet te meten.
Fraggert schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:19:
@President dit schema wat ik gebruik zet ik als workout in Garmin Connect.

Die is dan in mijn horloge beschikbaar en ik hoef nergens naar om te kijken, mijn horloge gaat trillen en piepen als het tijd is om te rennen of om te wandelen.

Dat kan met de meest simpele forerunner of zo’n beetje elk willekeurig sporthorloge.
Als ik over een half jaar nog steeds actief aan het hardlopen ben, dan ga ik mezelf op een hardloop horloge trakteren! Eerst even kijken of mijn lichaam dat volhoudt voordat ik honderden euro's uitgeef aan kleding en gadgets :-)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 21:31
President schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:44:
[...]

Tempi is voor mij wel een dingetje, want ik wil nog wel eens te snel gaan, ga over een paar maanden even kijken hoe ik qua tempo zit want nu is het nog niet te meten.

[...]

Als ik over een half jaar nog steeds actief aan het hardlopen ben, dan ga ik mezelf op een hardloop horloge trakteren! Eerst even kijken of mijn lichaam dat volhoudt voordat ik honderden euro's uitgeef aan kleding en gadgets :-)
Ik heb nog wel een forerunner 55 werkloos liggen in de kast. Mag je wel lenen tot je zelf wat gaat kopen :-)

Vanochtend mijn eerste wedstrijd ooit gelopen, Dam tot Dam loop. Druk, warm en zoning. Goeie sfeer langs op de route en vooral erg genoten. Eindtijd 1:27;59, precies onder de 1:28 :-)

Op naar de halve marathon 👍🏻

• Megupe
Ik heb net een rondje gerend in Amsterdam Oost, prima omstandigheden.
Maar ik lees net op de nos dat de omstandigheden blijkbaar mensonterend zijn bij Amsterdam Centraal mbt de damloop. Hele lokale hittegolf daar?

Sta je dan, mag je nog ff naar Zaandam met de trein in je kleding op te halen...

[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 22-09-2024 16:57 ]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-01 14:04
Voelt wel een beetje als rubbertegel gedoe. Het zijn volwassenen die ervoor kiezen (wel of niet terecht) een 16k te gaan hardlopen. Het is maar 23 graden.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Megupe schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:56:
Ik heb net een rondje gerend in Amsterdam Oost, prima omstandigheden.
Maar ik lees net op de nos dat de omstandigheden blijkbaar mensonterend zijn bij Amsterdam Centraal mbt de damloop. Hele lokale hittegolf daar?

Sta je dan, mag je nog ff naar Zaandam met de trein in je kleding op te halen...
Kom er net vandaan en alles was top geregeld. Ik zie nog tegen m’n maatje, waren alle loopjes maar zo goed georganiseerd. Waren ook extra water en spons punten en de bewoners langs de route hadden ook veel sproeiers neergezet.

Anderzijds snap ik de organisatie ook wel, er zitten paar lange stukken waar beetje omhoog loopt en die dan vol in de zon liggen. Dan gaat het hard, heb langs de route toch best wat uitstappers / uitvallers gezien. En als dat er meer worden gedurende de dag stopt het ergens.

En bij die laatste groepen zitten natuurlijk de minst getrainde lui.

[ Voor 29% gewijzigd door Sethro op 22-09-2024 17:16 ]

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 21:31
Klopt. Heb wel paar renners horizontaal zien liggen bij de EHBO posten onderweg. Blijkbaar kon de organisatie niet meer garanderen dat iedereen de zorg kreeg die nodig was.

Er lopen ook wel een behoorlijk aantal slecht getrainde renners mee bij de Dam tot Dam loop.

[ Voor 3% gewijzigd door koentjuh op 22-09-2024 17:02 ]

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:13
President schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:16:
[...]

Ik kan Evy gewoon aanzetten op de mp3 speler en die vertelt mij wanneer te lopen, als ik 2 van de 3 minuten heb gehad, etc... Ik heb geen zin om constant op mijn horloge te kijken of om maar te gokken of ik qua tijd goed zit (dan geef ik denk ik ook te snel op). Neem aan dat er geen site bestaat die even snel een mp3 in elkaar knutselt (of daar dan met een piepjes werkt)

Geloof wel dat er ook een Evy app op de telefoon bestaat, maar die strakke broekjes die ik in de hardloopwinkel zag zijn niks voor mij... Dan wordt ik een soort van ingepakte worst :-/

Maar wel bedankt voor de positieve feedback. Snap dat dit voor iemand die langer hardloopt niks is, maar elke les is weer een les verder en met 40+ zonder sport ervaring moet ik blij zijn met elke les zonder blessure :-P

[...]

Ik ga eens kijken of die dan ook mp3's ofzo maakt met muziek
Je maakt een hoop los bij de tweakers 😀 bij mij ook. Diverse keren na blessures vanaf les 1 begonnen… dat liedje ‘silver surfer’ oid kon ik op enig moment niet meer uitstaan… ik gebruik trouwens de iPhone-app ismoothrun al een jaar of 10. Je kunt alle Evy’s erin zetten, inclusief ghost runner, hoe vaak je info wil ontvangen, zelf info als ‘nog 400 meter te gaan ‘. Ik ken er geen met zoveel mogelijkheden. En de muziek erachter is uiteraard gewoon je eigen podcast of muziek app.

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:22

Vorige week zondag voor het eerst gelopen na 13 jaar niet gesport te hebbe. Voeten waren prima, maar conditie en spieren drie keer niks.
Ik ben vandaag ook weer als herintreder begonnen met hardlopen. Ik heb 5 jaar niet gelopen.
Ook gestart met de Evy app.
Gestart met de training voor de 5 km.

Eigenlijk wel weer lekker om bezig te zijn.. eigenlijk veel eerder (of niet moeten stoppen) moeten doen.

Succes met de training @President

Bla Bla Bla

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
koentjuh schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:02:
Er lopen ook wel een behoorlijk aantal slecht getrainde renners mee bij de Dam tot Dam loop.
Dat is natuurlijk de kern van het probleem. Ik vind het eigenlijk asociaal dat je onvoldoende getraind meedoet en zo de loop voor iemand die er misschien wel lang voor heeft moeten trainen vergalt.

Sommige mensen zijn gewoon niet in staat in te schatten wat ze kunnen en/of zich aan te passen aan de omstandigheden. Dat nadenken moet de maatschappij maar voor hun doen en de organisatie de wedstrijden aflasten als er te veel uitvallers zijn die medische zorg nodig hebben.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:03
Nu wil ik graag in mei een hele marathon lopen en ik zou het graag wat gestructureerder aan willen pakken Begin dit jaar heb ik een halve marathon gelopen in 1:36, met relatief weinig training (en vooral erg ongestructueerd). Wel een relatief goede basisconditie.

Sinds een week heb ik een Garmin FR 965. Nu had ik hier gelezen over de trainingsprogramma's van Garmin maar voor een hele marathon kan je alleen maar gebruik maken van het adaptieve trainingsschema van Garmin Coach. Zeker in de winter wil ik naast het hardlopen ook regelmatig indoor fietsen, dus het zou fijn zijn als het trainingsschema deze trainingen meeneemt. Het grote voordeel van Garmin Coach is dat ik gewoon trainingen op mijn horloge krijg en ik dus laagdrempeling een schema kan volgen, wel vind ik het systeem wat star met de beschikbare dagen. Ik heb niet elke week dezelfde beschikbaarheid en dit is voor zover ik kan zien niet makkelijk aan te passen per week.

Een sub-3 lijkt mij wellicht wat ambitieus maar ik zou wel graag daarvoor willen trainen en kijken of ik de trainingen volhoud.

Hebben mensen tips om dit aan te vliegen?

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:42
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:27:
[...]

Dat is natuurlijk de kern van het probleem. Ik vind het eigenlijk asociaal dat je onvoldoende getraind meedoet en zo de loop voor iemand die er misschien wel lang voor heeft moeten trainen vergalt.

Sommige mensen zijn gewoon niet in staat in te schatten wat ze kunnen en/of zich aan te passen aan de omstandigheden. Dat nadenken moet de maatschappij maar voor hun doen en de organisatie de wedstrijden aflasten als er te veel uitvallers zijn die medische zorg nodig hebben.
https://www.ad.nl/binnenl...nwege-de-warmte~a4d63e6a/

Eigenlijk toch gewoon bizar dat de laatste groepen niet mochten starten omdat het 23 graden was. Hoe dan, de hele zomer heb je kunnen trainen en was het vaak ook nog wel warmer dan 23 graden.

• Schiplui
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-01 13:12
PatrickC schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:27:
[...]

Misschien toch een soort van tijd drempel bij zulke lopen om iets van “voldoende” training af te dwingen? Blijft een lastig onderwerp

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

TinusXIII schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:31:
[...]

Eigenlijk toch gewoon bizar dat de laatste groepen niet mochten starten omdat het 23 graden was. Hoe dan, de hele zomer heb je kunnen trainen en was het vaak ook nog wel warmer dan 23 graden.
In die laatste startgroepen staan de mensen die dat ‘de hele zomer trainen’ nou juist net niet gedaan hebben.

En een tijdslimiet gaat toch niet gebeuren. Dit soort activiteiten draait echt maar om 1 ding: geld.

Prima hoor, overigens. Ik heb niet per se iets tegen Le Champion, maar verwacht niet dat ze ineens een ballotagecommissie gaan instellen.

• PatrickC
[...]

Inderdaad.. bizar… toen in 2022 de Venloop pas in mei was ipv maart vanwege Corona, was het bijna 30 graden op die dag (in de schaduw, dus in de zon nog veel warmer). Die wedstrijd, waar zo’n kleine 10 duizend lopers een halve marathon liepen, ging toen nog gewoon door. Ik houd zelf ook niet van warm weer met hardlopen, maar pas dan gewoon mijn tempo aan en liep zo’n 12 minuten boven mijn PR. En uiteindelijk viel het me heel erg mee. Gewoon nadenken.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 23:09
[...]

Ze moeten mensen die niet getraind hebben niet laten lopen.. 23 graden is toch niet heet?? Ik loop nog 15k met 35 graden voor de lol.

You only live once, so enjoy the ride.

• Megupe
worldfastest schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:10:
[...]

Ze moeten mensen die niet getraind hebben niet laten lopen.. 23 graden is toch niet heet?? Ik loop nog 15k met 35 graden voor de lol.
Lijkt me ook, als je je aanmeldt gewoon een trainingsfile overleggen waarin metingen staan die laten zien dat je vermoedelijk in staat zal zijn de aangevraagde afstand te gaan lopen.

Is natuurlijk wel een gedeelde verantwoordelijkheid, maar dergelijke grote organisatie vraagt doorgaans geld om het mogelijk te maken...

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:42
sebasd schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:53:
[...]

In die laatste startgroepen staan de mensen die dat ‘de hele zomer trainen’ nou juist net niet gedaan hebben.

En een tijdslimiet gaat toch niet gebeuren. Dit soort activiteiten draait echt maar om 1 ding: geld.

Prima hoor, overigens. Ik heb niet per se iets tegen Le Champion, maar verwacht niet dat ze ineens een ballotagecommissie gaan instellen.
Ah ik heb me verder niet verdiept in de Dam tot Dam dus ik wist niet eens dat er geen tijdslimiet was.

Dus je hebt daar echt mensen die gewoon denken, goh laat ik 16 kilometer hardlopen.

• PatrickC
Je zou maar goed getraind zijn, een trein retourtje Amsterdam hebben gekocht à €52 bijvoorbeeld vanuit mijn woonplaats en €35 inschrijfgeld betaald hebben en dan te horen krijgen dat ze het aflasten vanwege te veel ongetrainde deelnemers. In de kleine lettertjes zal wel staan dat het dan jammer is maar helaas. Flink geld uitgegeven en je zondag verknald.

In 2019:
https://www.parool.nl/ams...-mochten-starten~b8f5648e

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 22-09-2024 18:50 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 22:26

Galois

1811 - 1832

Ik heb besloten om nieuwe wedstrijdschoenen te nemen met carbonplaat. Om twee redenen: ik ben erg nieuwsgierig of ik er echt sneller op loop en hoe dat voelt en mijn tweede reden is omdat ik in november de zevenheuvelenloop ga lopen en dit jaar wel weer onder het uur wil lopen :)

Nu had ik al min of meer besloten dat ik voor de Vaporfly's van Nike zou gaan en was wat aan het rondneuzen naar een leuke aanbieding. Ze zijn erg duur en in de aanbieding toch nog 220+ euro.

Vandaag hoorde ik van een hardloopmaatje van mij dat hij om dezelfde reden nieuwe schoenen had gekocht met carbonplaat. Hij was voor de PUMA Deviate Nitro Elite gegaan. Zijn reden: ze waren in de aanbieding voor 120 euro (Amazon).

Nou... dat zijn de betere prijzen! Ik heb nog nooit op Puma's gelopen en twijfel ook of ik wel hiervoor moet gaan. Als de Nike's tegenvallen dan heb ik dat geprobeerd en prima. Als de Puma's tegenvallen, dan denk ik dat ik toch wel het gevoel zal houden van 'misschien zouden de Nike's wel naar verwachting presteren'.

Hmmm... Kent iemand deze Puma's of ervaring met meerdere merken van schoenen met carbonplaat?

Anders denk ik dat ik toch voor de Vaporfly's zal gaan... daar neig ik toch wel naar.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:43

Niku

Alagaesii

Maarten2212 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:30:
Nu wil ik graag in mei een hele marathon lopen en ik zou het graag wat gestructureerder aan willen pakken Begin dit jaar heb ik een halve marathon gelopen in 1:36, met relatief weinig training (en vooral erg ongestructueerd). Wel een relatief goede basisconditie.

Sinds een week heb ik een Garmin FR 965. Nu had ik hier gelezen over de trainingsprogramma's van Garmin maar voor een hele marathon kan je alleen maar gebruik maken van het adaptieve trainingsschema van Garmin Coach. Zeker in de winter wil ik naast het hardlopen ook regelmatig indoor fietsen, dus het zou fijn zijn als het trainingsschema deze trainingen meeneemt. Het grote voordeel van Garmin Coach is dat ik gewoon trainingen op mijn horloge krijg en ik dus laagdrempeling een schema kan volgen, wel vind ik het systeem wat star met de beschikbare dagen. Ik heb niet elke week dezelfde beschikbaarheid en dit is voor zover ik kan zien niet makkelijk aan te passen per week.

Een sub-3 lijkt mij wellicht wat ambitieus maar ik zou wel graag daarvoor willen trainen en kijken of ik de trainingen volhoud.

Ja: niet voor een sub-3 gaan trainen.

Meer serieus. Je doet er beter aan om een iets minder ambitieus doel te stellen en daardoor niet geblesseerd te raken. Dan leg je ook een goede basis voor een volgende marathon en wellicht ben je dan belastbaar genoeg voor een sub-3.

• Maandag1987
Ik heb vandaag ook de dam tot dam gelopen. Ook ik vond de organisatie goed. Bijvoorbeeld de tassenafgifte en ophalen ging snel. Ja het was warm maar in de zomer loop ik bij hogere temperaturen.

En ja, er waren veel lopers die onvoldoende of slecht getraind waren. Het lijkt vooral een commercieel evenement te zijn waarbij lopen een onderdeel is? Overigens heb ik me goed vermaakt en rustig gelopen. Mede doordat mijn trainingsmaatje zijn doeltempo moest loslaten.

De organisatie had vooraf al gewaarschuwd de wedstrijd te moeten stoppen als de hulpdiensten overlopen en er risico's zouden ontstaan. Ook waren er vooraf duidelijk adviezen. Ik denk dat organisatie weinig te verwijten valt. Wat je ze wel kunt verwijten is dat het te veel een commercieel product wordt zonder toegangseisen. Het lijkt me goed om toch een vorm te zoeken waarbij de drempel om mee te doen wordt verhoogd (doktersverklaring, trainingsarbeid aantonen of eerder uitslagen).

Een minpunt was dat een van de laatste drankposten niet goed bevoorraad was waardoor we bijna misgrepen (bekers AA en water konden niet snel genoeg worden gevuld). Dit was voor 13.00.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 14:16

zorg voor voldoende ervaring op marathonsnelheid.
Afgelopen januari liep ik een HM in 1:27, in april een marathon in 3:06. Vooral in de marathon zat nog wel marge. Ik heb dit programma gevolgd met wat aanpassingen:
- i.p.v. Yasso's de wekelijkse intervaltraining op de baan
- als extra zwemmen en fietsen.

Voor 2025 wil ik dit programma weer gaan volgen, maar dan met een andere aanpassing: ik heb twee rustweken toegevoegd ten koste van de taper. De taper wordt dan 3 i.p.v. 5 weken.

Maar dan moet ik eerst herstellen van mijn blessure. Sinds mei heb ik last van mijn achillespees, nadat ik mijn enkel licht had verzwikt. :(
Al die plannen die ik had voor de Zomeravondcup, de Big10 en nu de Zevenheuvelenloop kunnen de prullenbak in. Bij de Zomeravondcup hebben twee leden onder de 39 gelopen op de 10KM. In de intervaltraining liep ik met ze mee. :|
Ik word er zo moedeloos van.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb eerder meegeholpen in de hulpverlening (niet dit jaar) en van wat ik zag en hoorde waren het echt niet alleen slecht getrainden die last hebben van hitteletsel. Ben benieuwd of hier wel eens onderzoek naar is gedaan/data van is.

Zelf prima gelopen trouwens! Had een niet super ambitieus doel gesteld van 5:30/km, met oog op de warmte en wat korte nachten, Werd 1:28:52, dus 5:24/km, heel blij mee. Consistent tempo gelopen, stuk sneller dan vorige keer en er ligt nog wat op tafel voor volgend jaar. Maar naar m’n hartslag kijkende was het voor nu ook wel het beste wat er te halen viel.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het zal natuurlijk niet 100% ongetrainden zijn maar de Damloop is wel bij uitstek een loop waar gezellige collega's van de elektrofietsgeneratie tijdens de lunch besluiten dat het wel leuk is om saampjes de Damloop te gaan doen.
Het trekt een bepaald soort publiek en dat zorgt voor bovengemiddeld veel onderschatting.

Ik kan @PatrickC wat dat betreft wel volgen, ben zelf ook niet zo'n fan dit soort evenementen.

Ik vraag me af of men tegenwoordig nog wel weet hoe je lichaam op warmte reageert en of men er zelf nog wel mee om kan gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-01 13:22

Fisico

by Fabian

Sethro schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:01:
[
En bij die laatste groepen zitten natuurlijk de minst getrainde lui.
Dat is bij DtD niet het geval. Het is een typische bedrijvenloop waar bedrijven in blokken starttijden hebben en er is nog een bups aan lopers op een eigen kaartje. Eigenijk dus heel anders dan de meeste andere lopen.. Mijn vorige werkgever had altijd een redelijk vroege start, maar ook dan haalde je KLM en Ahold al in na de tunnel met de lopers die aan het intervallen waren. Die bedrijven hadden een nog eerdere start. Aan de andere kant werd ik weer voorbij gevlogen door lopers uit een later startvak.

Inschrijven bij een bedrijf doe je vaak in april. Dan hoor je van iedereen hoe leuk het vorig jaar wel niet was en denk je. Ach het is nog een half jaar en het wordt weer lente en zomer dus dit moet lukken. Tja en dan wordt er toch minder getraind en is 10 mijl toch niet hetzelfde als 10 km etc...

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

Galois schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:02:
Ik heb besloten om nieuwe wedstrijdschoenen te nemen met carbonplaat. Om twee redenen: ik ben erg nieuwsgierig of ik er echt sneller op loop en hoe dat voelt en mijn tweede reden is omdat ik in november de zevenheuvelenloop ga lopen en dit jaar wel weer onder het uur wil lopen :)

Nu had ik al min of meer besloten dat ik voor de Vaporfly's van Nike zou gaan en was wat aan het rondneuzen naar een leuke aanbieding. Ze zijn erg duur en in de aanbieding toch nog 220+ euro.

Vandaag hoorde ik van een hardloopmaatje van mij dat hij om dezelfde reden nieuwe schoenen had gekocht met carbonplaat. Hij was voor de PUMA Deviate Nitro Elite gegaan. Zijn reden: ze waren in de aanbieding voor 120 euro (Amazon).

Nou... dat zijn de betere prijzen! Ik heb nog nooit op Puma's gelopen en twijfel ook of ik wel hiervoor moet gaan. Als de Nike's tegenvallen dan heb ik dat geprobeerd en prima. Als de Puma's tegenvallen, dan denk ik dat ik toch wel het gevoel zal houden van 'misschien zouden de Nike's wel naar verwachting presteren'.

Hmmm... Kent iemand deze Puma's of ervaring met meerdere merken van schoenen met carbonplaat?

Anders denk ik dat ik toch voor de Vaporfly's zal gaan... daar neig ik toch wel naar.
Ik ben net begonnen aan mijn tweede paar van deze Nitro Elites 8) Eerste paar is na 800km mijn 'het regent hard laat ik deze maar aan doen' geworden. Dus ja, ik ken ze. Ik heb op mijn eerste paar 1 keer een doe het zelf marathon gelopen en een paar snelle 10k's. Ze zijn wat dunner dan de maximaal legale schoenen, dus daarom nooit voor een echte wedstijd gebruikt, daar heb ik op het moment de Vaporfly 3's voor. Pasvorm is vrij smal en laag, ik gebruik ze zonder inlegzool. En voor de marathon schat ik de VF's dus zeker hoger in dan de PDNE V1. Je zit tegenwoordig op V3, die zijn inmiddels redelijk vergelijkbaar (maar ook nog niet tegen aanbiedingsprijzen te vinden)

Vorige week zaterdag was ik nog op een evenement van All4running icm 209 (Michel Butter / Guido Hartensveld) en daar kon je zo ongeveer alle leuke carbonschoenen van het moment uitproberen, dus dat was wat voor je geweest. Daar in een uur 5x 2km volle bak op 5 verschillende paren gelopen. Dat liet maar weer zien dat er onderling best grote verschillen zitten tussen de verschillende carbonschoenen in 'aanpak'. Dat maakt het ook lastig om zomaar iets aan te bevelen. De VF is ook niet zomaar een schoen die bij de looptechniek van iedereen zal passen.

Gisteren was trouwens het NK lange trail als onderdeel van de Zevenheuvelentrail 60km. Dat het door mocht gaan met die gevaarlijke temperaturen van tegenwoordig. Het deelnemersveld hield niet over, want ik ben 9e geworden in 5:36 O-) Vandaag een lekkere bak spierpijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Iemand die toevallig aanstaande zondag de Joustermerkeloop rent in Joure en eventueel na de tijd een biertje wilt doen?

Ben toevallig in Nederland vanuit Barcelona en lijkt mij leuk wat mede tweakers te zien.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-01 22:45
Hartloper schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:41:
Die Noxgear is next level, maar pokkeduur. 99 euro en als je het lampje er bij neemt 120 euro.
Misschien iets om te vragen voor Kerst en Nieuw...

Vandaag rustige 10 km, de benen zijn nog altijd wat stram van de halve van vrijdag.
Nooit gebruikt als wedstrijdschoen, maar wel een zeer degelijke trainingsschoen. De schoen vertoont nauwelijks slijtage na 1163km (!), maar de demping is volledig weg en de tussenzool voelt keihard aan, dus hij gaat uit de rotatie.
Na een forumpost hier ben ik er eens in gedoken (ik had ook een nieuwe lamp nodig) en zag dat je met een VPN in de VS kan bestellen. (was een tip van iemand hier, weet even zo snel niet wie, maar bedankt daarvoor!!) Dan betaal je 91,80 USD inclusief verzenden uit de VS. Als je gewoon met een Nederlands IP besteld kom je in Oostenrijk uit en betaal je echt heel veel meer voor het vest met lamp. 91,80 USD is nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt wel enorm!

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:08
Waterpower schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:41:
[...]

Na een forumpost hier ben ik er eens in gedoken (ik had ook een nieuwe lamp nodig) en zag dat je met een VPN in de VS kan bestellen. (was een tip van iemand hier, weet even zo snel niet wie, maar bedankt daarvoor!!) Dan betaal je 91,80 USD inclusief verzenden uit de VS. Als je gewoon met een Nederlands IP besteld kom je in Oostenrijk uit en betaal je echt heel veel meer voor het vest met lamp. 91,80 USD is nog steeds niet goedkoop, maar het scheelt wel enorm!
En grote kans dat er straks nog zo’n €26 import kosten bij komt, dan is het verschil een stuk kleiner.

• GerGio

Beste tip die ik kan geven is zorgen dat je blijft trainen. Je kunt je nu zorgen maken over snelheid of over afstand of over tijd. Maar het belangrijkste is dat je het gewoon een aantal keer in de week doet. Dan wordt je er vanzelf veel beter in. Dat ga je echt wel merken in een half jaar.

Maar dat is hetzelfde als met afvallen. Ja sporten helpt met het verbranden van extra calorieën. Maar het is een groot gedeelte eten en wel goed eten op de juiste tijden. Want je hebt er niks aan om heel de dag te weinig te eten. Te gaan sporten met te weinige eten en dan daarna een eetbui te krijgen. Het is gewoon goede keuzes maken gedurende de dag.

Ik begin zelf steeds meer te merken dat ik als ik gewoon "goed" eet dat het er meer om gaat dat mijn prestaties volhoud en sneller herstel. Dan dat het sporten een soort afkoopmiddel is voor slecht eten. Ik hoor zo vaak: je hebt gesport nu heb je dat frietje wel verdient en dan denk ik maar daar zit echt niks in wat ik nu nodig heb. Raar hoe dat werkt.

Jawel twee dingen:
De eerste zeg ik als triatleet en dat is dat het combineren van trainingen zelf vrij lastig kan zijn. Daarom train ik nu met een coach. Het is echt kut als je net een zware indoortraining sessie hebt gehad en de volgende dag heb je een zware interval sessie met hardlopen. Dat nemen je benen je niet in dank af. Dat heb ik nu soms ook weleens maar dan volgt er meestal wat minder belastende trainingen.

De tweede is: Ik weet niet of je ook erge lange trainingen doet maar dat is wel redelijk belangrijk bij een marathon. Want daar hebben zich al een hoop mensen op verkeken. Op het verschil tussen 1,5 uur voluit lopen en 3 uur volhouden. Mijn halve PR is 1:38 en dat was in een training en mijn marathon is 3:28. Ik zeg niet dat je geen sub 3 kan lopen maar dat is echt heel erg hard. Veel mensen lopen eerst een stuk langzamere marathon en doen ervaring op en lopen hem dan een keer snel. Zelf Arjen Robben deed dat

Nickname KasPlantje.

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:03
Niku schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:08:
[...]

Ja: niet voor een sub-3 gaan trainen.

Meer serieus. Je doet er beter aan om een iets minder ambitieus doel te stellen en daardoor niet geblesseerd te raken. Dan leg je ook een goede basis voor een volgende marathon en wellicht ben je dan belastbaar genoeg voor een sub-3.
Thanks voor je antwoord! Het voornaamste doel is de marathon uitrennen, de tijd is daar ondergeschikt aan. Maar ik weet van mezelf ook dat de het uiteindelijke resultaat leidt onder teveel ambities. Een andere optie die ik in mijn hoofd heb is ook de eerste marathon op 3:30 te lopen en dan uit te breiden naar sub 3.
nogeeninlog schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:37:
[...]

zorg voor voldoende ervaring op marathonsnelheid.
Afgelopen januari liep ik een HM in 1:27, in april een marathon in 3:06. Vooral in de marathon zat nog wel marge. Ik heb dit programma gevolgd met wat aanpassingen:
- i.p.v. Yasso's de wekelijkse intervaltraining op de baan
- als extra zwemmen en fietsen.
Thanks! Ik zat ook te denken in maart een HM te lopen en kijken wat daarin zit. Dat schema wat je door hebt gestuurd ziet er goed uit, anders dan dat ik zelf bedacht zou hebben. Ik ga mij er eens in verdiepen.
Ai dat is vervelend ja, succes ermee!
GerGio schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:11:
[...]

[...]

Jawel twee dingen:
De eerste zeg ik als triatleet en dat is dat het combineren van trainingen zelf vrij lastig kan zijn. Daarom train ik nu met een coach. Het is echt kut als je net een zware indoortraining sessie hebt gehad en de volgende dag heb je een zware interval sessie met hardlopen. Dat nemen je benen je niet in dank af. Dat heb ik nu soms ook weleens maar dan volgt er meestal wat minder belastende trainingen.

De tweede is: Ik weet niet of je ook erge lange trainingen doet maar dat is wel redelijk belangrijk bij een marathon. Want daar hebben zich al een hoop mensen op verkeken. Op het verschil tussen 1,5 uur voluit lopen en 3 uur volhouden. Mijn halve PR is 1:38 en dat was in een training en mijn marathon is 3:28. Ik zeg niet dat je geen sub 3 kan lopen maar dat is echt heel erg hard. Veel mensen lopen eerst een stuk langzamere marathon en doen ervaring op en lopen hem dan een keer snel. Zelf Arjen Robben deed dat
Dank! Goede punten. Als ik jullie adviezen zo lees denk ik dat ik de sub-3 nog even uit mijn hoofd moet zetten en eerst gewoon lekker beginnen met trainen. Ik zal als ik wat meer getraind heb hier een update plaatsen met mijn plannen.

• Slickk
Fisico schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:24:
[...]

Dat is bij DtD niet het geval. Het is een typische bedrijvenloop waar bedrijven in blokken starttijden hebben en er is nog een bups aan lopers op een eigen kaartje. Eigenijk dus heel anders dan de meeste andere lopen.. Mijn vorige werkgever had altijd een redelijk vroege start, maar ook dan haalde je KLM en Ahold al in na de tunnel met de lopers die aan het intervallen waren. Die bedrijven hadden een nog eerdere start. Aan de andere kant werd ik weer voorbij gevlogen door lopers uit een later startvak.

Inschrijven bij een bedrijf doe je vaak in april. Dan hoor je van iedereen hoe leuk het vorig jaar wel niet was en denk je. Ach het is nog een half jaar en het wordt weer lente en zomer dus dit moet lukken. Tja en dan wordt er toch minder getraind en is 10 mijl toch niet hetzelfde als 10 km etc...
Wauw, dan is 16km inderdaad nogal flink. In Groningen heb je de 4 Mijl, dat is voor velen ook vaak al wat te lang en lopen er veel (bijna) ongetraind mee. Met een 6,4km is dat nog te overzien, maar 16km is dan echt andere koek.

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen natuurlijk, maar dat de kassa lekker rinkelt valt moreel gezien ook wat van te zeggen. Lastig om hier maatregelen voor te verzinnen. Tijdslimieten of ‘bewijzen’ dat je goed genoeg getraind bent… Dat zie ik echt niet gebeuren voor zoiets.

• Shinji
Slickk schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:22:
[...]

Wauw, dan is 16km inderdaad nogal flink. In Groningen heb je de 4 Mijl, dat is voor velen ook vaak al wat te lang en lopen er veel (bijna) ongetraind mee. Met een 6,4km is dat nog te overzien, maar 16km is dan echt andere koek.

Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen natuurlijk, maar dat de kassa lekker rinkelt valt moreel gezien ook wat van te zeggen. Lastig om hier maatregelen voor te verzinnen. Tijdslimieten of ‘bewijzen’ dat je goed genoeg getraind bent… Dat zie ik echt niet gebeuren voor zoiets.
Ik zie het ook niet gebeuren want dan is het hele verdien model om zeep. Maar bijvoorbeeld aantonen dat je in de drie maanden ervoor minstens een een loopje van 75% van je afstand zou best prima kunnen.

Het probleem is dan alleen dat mensen zich soms al drie kwart jaar ervoor zich aanmelden. En als iemand dat dan niet kan aantonen, wat doe je dan.

Ik ben officieel ook obese overigens, maar zou prima de 16k kunnen voltooien (in april nog de marathon gelopen) ook in deze naar horen zeggen “bizar benauwde zondag middag”. Misschien niet een persoonlijke top tijd maar ach. Dus vind het ook wel lastig als mensen daar dan op die manier op beoordeeld worden.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Fisico schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:24:
[...]

Alles wat na 13:20 gestart is waren individuele inschrijvingen. Bedrijven waren in de ochtend.

Ik zat in de ochtend en zag in de ijtunnel de eerste mensen al lopen. Dan vraag je je toch af waarom je meedoet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 22-09-2024 22:13 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 21:35

Dennahz

Life feels like hell should.

Megupe schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:15:
[...]

Lijkt me ook, als je je aanmeldt gewoon een trainingsfile overleggen waarin metingen staan die laten zien dat je vermoedelijk in staat zal zijn de aangevraagde afstand te gaan lopen.

Is natuurlijk wel een gedeelde verantwoordelijkheid, maar dergelijke grote organisatie vraagt doorgaans geld om het mogelijk te maken...
Kan je zelfs wel automatiseren op basis van een Strava API connectie. (Even toestemming geven, script kijkt of je al eerder die afstand gelopen hebt en hoe lang geleden dit is, enz enz).

Het ging hier maar om 16km... waar hebben we het over met 23 graden |:(

Twitter

• Shinji
Dennahz schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:15:
[...]
Het ging hier maar om 16km... waar hebben we het over met 23 graden |:(
Als ik mijn schoonzus moet geloven was het buitengewoon zwaar, had het code rood moeten zijn. Ik weet er niks van. :+

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dennahz schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:15:
[...]

Kan je zelfs wel automatiseren op basis van een Strava API connectie. (Even toestemming geven, script kijkt of je al eerder die afstand gelopen hebt en hoe lang geleden dit is, enz enz).
De meerderheid van mijn collegae die regelmatig hardlopen heeft geen strava.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 21:35

Dennahz

Life feels like hell should.

naitsoezn schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:42:
[...]

De meerderheid van mijn collegae die regelmatig hardlopen heeft geen strava.
Hoe registreren en ze hun loopjes dan? Als het niet op Strava staat... lopen ze dan eigenlijk wel echt hard? 😉

Twitter

• GerGio
Aan de ene kant maken we het misschien te lastig.

Ik snap de frustratie wel dat het natuurlijk niet leuk is om een deel mensen niet te laten starten. Aan de andere kant moet je ook gewoon je verantwoordelijkheid nemen als organisatie. Als je weet dat er een heel deel mensen niet getraind hebben en dit een keer voor de lol doen en laten we wel wezen dat is ook prima. Dan is het misschien beter mensen niet te laten starten voordat het uit de hand loopt bij de verzorgingsposten

Aan de andere kant wordt ik soms ook wel een beetje moe van mensen die denken ongetraind maar alles te kunnen doen. Ik heb echt heel weinig respect voor iemand die een marathon ongetraind loopt en ik heb een stuk meer respect voor mensen die gewoon dagen aan het trainen zijn voor hun eerste 5k wedstrijd.

Ik heb echt totaal geen last gehad van de warmte dit weekend. Maar goed ik ben redelijk hitte bestendig. Op mijn huid na dan want het is wel insmeren geblazen.

Nickname KasPlantje.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...
snap ik :)

als je toch een ander schema wilt volgen dan zou je nog een intervaltimer (app) op je telefoon kunnen zetten), oortjes in en je telefoon in een flipbelt of gewoon in hand.

Die geeft dan piepjes om te starten en te stoppen maar niet een stem dat je nog 500 of 10 meter hoeft. Ik zit daar persoonlijk echt niet op te wachten overigens.

Last but not least........het aanbod van @koentjuh is natuurlijk super _/-\o_ kudo's man d:)b

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 22:26

Galois

1811 - 1832

Rudedadude schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:33:
[...]

Ik ben net begonnen aan mijn tweede paar van deze Nitro Elites 8) Eerste paar is na 800km mijn 'het regent hard laat ik deze maar aan doen' geworden. Dus ja, ik ken ze. Ik heb op mijn eerste paar 1 keer een doe het zelf marathon op gelopen en een paar snelle 10k's. Ze zijn wat dunner dan de maximaal legale schoenen, dus daarom nooit voor een echte wedstijd gebruikt, daar heb ik op het moment de Vaporfly 3's voor. Pasvorm is vrij smal en laag, ik gebruik ze zonder inlegzool. En voor de marathon schat ik de VF's dus zeker hoger in dan de PDNE V1. Je zit tegenwoordig op V3, die zijn inmiddels redelijk vergelijkbaar (maar ook nog niet tegen aanbiedingsprijzen te vinden)

Vorige week zaterdag was ik nog op een evenement van All4running icm 209 (Michel Butter / Guido Hartensveld) en daar kon je zo ongeveer alle leuke carbonschoenen van het moment uitproberen, dus dat was wat voor je geweest. Daar in een uur 5x 2km volle bak op 5 verschillende paren gelopen. Dat liet maar weer zien dat er onderling best grote verschillen zitten tussen de verschillende carbonschoenen in 'aanpak'. Dat maakt het ook lastig om zomaar iets aan te bevelen. De VF is ook niet zomaar een schoen die bij de looptechniek van iedereen zal passen.

Gisteren was trouwens het NK lange trail als onderdeel van de Zevenheuvelentrail 60km. Dat het door mocht gaan met die gevaarlijke temperaturen van tegenwoordig. Het deelnemersveld hield niet over, want ik ben 9e geworden in 5:36 O-) Vandaag een lekkere bak spierpijn.
Wow! Keurige tijd zeg!

Maar wat is de reden dat jij zowel de PDNE als de VF hebt? Je gebruikt ze allebei niet als trainingschoen toch? Wanneer gebruik je de PDNE en wanneer de VF?

En heb je het gevoel dat je (bv) een 10 km echt sneller doet op de VF dan op 'gewone' hardloopschoenen? Hoeveel sneller zou je zo'n 10 km inschatten dan?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:45
Dennahz schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:43:
[...]

Hoe registreren en ze hun loopjes dan? Als het niet op Strava staat... lopen ze dan eigenlijk wel echt hard? 😉
Hier in huis wordt veel gesport, Triathlons. Afgelopen zomer waren een aantal wedstrijden warm.
Bijvoorbeeld een halve (zoon) en hele marathon (mijn vrouw) bij een begin temperatuur van 28, en bij de finish rond de 35 graden. Volle zon. Je weet dan dat je geen PRs gaat lopen, je moet dan veel tijd besteden bij de waterposten, zorgen voor jezelf. 2 weken geleden Duisburg, warm, halve triathlon, veel gebruik maken van waterposten (en douches) onderweg.

Zowel zoon als mijn vrouw zetten niets op strava, waarom zouden ze. Daarnaast moet je strava wel heel goed bekijken. De werkelijk begin en eindtijd, want strava stopt de meeting als je pauze neemt waardoor je soms fantastische tijden ziet, maar in werkelijk de helft langzamer waren.

Veel mensen denken dat ze veel trainen, maar hoeveel gaan bv trainen op vakantie in de warmte en zon ipv strand of zwembad? Meeste trainingen met hardloopgroepjes liggen zelfs in de zomer stil, en alleen lopen is te saai.

Maar dat is gewoon het gevoel dat ik gisteren had. Naast dat het event te massaal is, en dus dat een aantal mensen zijn die het wel even doen. Zwaar? Tuurlijk.. dan pas je je aan, en accepteren dat het minder snel gaat.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Zat ff te kijken naar de uitslag van de NK 60km trail. Idd een klein deelnemersveld en een heel erg wisselend niveau. De winnaar is wel snel: 4:36! En de langzaamsten meer dan 7u! (y) Overigens kom ik geen tijd van 5:36 tegen, de nr 9 heeft bijv 5:47.

https://results.sporthive...925139579392/races/490798

• InZane
GerGio schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:54:
Ik heb echt totaal geen last gehad van de warmte dit weekend. Maar goed ik ben redelijk hitte bestendig. Op mijn huid na dan want het is wel insmeren geblazen.
Gisterochtend kwam er eentje van de loopgroep aanzetten zonder shirt 8)7 Zo warm was het nou ook alweer niet om 9.30 in de ochtend.

Na een paar weken Spanje ben ik inmiddels ook wel redelijk hittebestendig en de zon is inmiddels niet meer zo krachtig dat ik hoef te smeren voor een uurtje a anderhalf uur hardlopen.

M'n Franse voedselvergiftiging is inmiddels ook mooi achter de rug en m'n conditie gaat gelukkig weer met sprongen vooruit. Vorige maand zat ik nog met een rusthartslag van 65 8)7 en nu kruipt ie alweer naar de 45. Voel me echt stukken fitter ook!
Pagina: 1 ... 319 ... 421 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.