Na deze avonturen op de SkiBerg,
alhier en
hier hadden @
GSX-MAN en ik ons aangemeld voor de Petzl Night Trail. Gisterenavond op Landgoed Ginkelduin in Leersum was het zo ver.
Na werk daarheen, even omkleden en meteen een gezellige vibe. Ik word gelijk vrolijk van zo'n klein event, heel lekker. Startnummer op de pens, zenuwplasje, @
GSX-MAN had zijn racevest afgetopt met lekkers. We waren er klaar voor! En ik geloof niet in een god, maar zelfs Freule ging een rondje meelopen! Wonderen bestaan nog!
Een droge avond, schitterende sterren, niet koud en dan door het bos te mogen rennen met een lampje op je giechel. Om 20.00 uur de bikkels voor 3 rondjes, en wij om 2015 voor 2 rondjes. PANG! En weg waren we. Gedrieën hobbelben we over de paden, slingerend door het bos en stampend door de plassen.
Fraulein had het echt zwaar, dus af en toe even een kort moment op de plaats. Dat gaf GSX en mij natuurlijk ook weer lucht. Na 6.5 km was het klaar, de finish! Winegums erin, slokje water. Fraulein was
compleet kapot. Die stond te draaien op de benen en heb ik binnen op een stoel gezet met een snack.
Aangezien bij de vorige Night Trail de hoofdlamp van GSX een groot punt van irritatie was, had hij nu heel slim .. exact dezelfde! Dus ja, dat schoot niet op. Maar met een sponsor als Petzl zijn er lampjes genoeg, en kreeg hij er eentje te leen. En al eerder gesteld, ik ben geen religieus man, maar ineens had hij het licht gezien. Zoevend over de paden scheurden we ons 2de rondje door. Na 42 minuten kwamen we weer binnen.
Moe, doorweekte schoenen met modder tot aan m'n knieen en een grijns van oor tot oor. Binnen lag de Freule heerlijk te suffen bij een vuurtje, nét niet in slaap gevallen. Die opgeraapt en .. '
He, maar waar is GSX nou?!? Jahoor, die stond bij de Petzl kraam met z'n creditcard te wapperen voor zo'n heerlijke nieuwe lamp! Want ja. er komen vast nog meer night trails.. en ja.. het is al vaker gesteld, maar het ligt dus wél aan het materiaal!
Night trailing - ik kan het iedereen aanraden!
Op naar het volgende avontuur.
[
Voor 7% gewijzigd door
Blomminator op 02-03-2024 08:40
]