Dat begreep ik ook , en wed me ook verteld toen ik ze kocht, later vertelde iemand anders weer dat het onzin zou zijn dus geen idee (of was het meer hak vs middenvoet/voorvoet landing).InZane schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:44:
[...]
True, maar ze roepen ook vaak dat zo'n supershoe pas werkt bij hogere tempo's. Ik vind 5:30/km niet gelijk een hoog tempo, met alle respect natuurlijk.
Kan me wel herinneren dat ik de eerste keer met zo'n carbon schoen echt het gevoel had vooruit geduwd te worden, je voelt je een stuk sneller. Wie weet werkt dat ook wel op lagere tempo's, maar of dat het waard (of uberhaupt waar) is moet ieder voor zich bepalen.
Een keer passen/testen kan geen kwaad natuurlijk. Vindt ze zelf alleen echt TE duur dus ik koop vooral oudere modellen of degenen in de aanbieding.
Trailschoenen kopenloyske schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:27:
Als we het toch over schoenen hebben?
Beginnende hardloper hier, net klaar met Evy, had wel goede conditie ivm wielrennen/gravel/mtb.
Loop nu makkelijk 40 minuten aan een stuk op Saucony Ride 16 schoenen, maar wil nu ook wel wat meer offroad/trail gaan lopen. Bij beetje modder, geen probleem met de Ride 16, maar bij veel modder dus wel. En een nadeel is toch wel de mesh bovenkant, dus vaak natte voeten.
Trailrunschoenen aanschaffen? Ben dan alleen bang dat ik die Ride 16 maar weinig ga gebruiken. Om bij de trails te komen, moet ik uiteraard wel eerst over asfalt.
Of toch maar eerst die Ride 16 oprennen, beter weer komt er ook weer aan.
Hoe gaan jullie hiermee om?
En natte voeten, accepteren
En trailschoenen kun je ook wel gebruiken om ergens even heen te lop[en, paar km over asfalt is geen probleem.
Dus 'normale' schoenen voor normale loopjes (grootste deel) over asfalt, stoep en weg + wedstrijdjes. Trail voor de degelijkere trails.
Afwisselen is sowieso goed ook.
Het KAN natuurlijk prima, maar zoals ik eerder zei denk ik dat een nieuw paartje wel fijn/aan te raden is. Helemaal als je dan toch al richting een nieuw paar zou gaan.Maandag1987 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Ooh crap, ik heb daar niet voldoende over na gedacht. Ik loop op Asics Nimbus 25 en heb er nu 730km op staan. Ik verwacht nog minimaal 150km er op te lopen voor de marathon (17 maart). Kan ik met 900km op de teller die nog gebruiken?
Demping, responsiviteit ed na 900km zal wat verminderd zijn...
@Hartloper En bedankt, door jou zit ik nu naar de Hoka Challenger ATR7 te kijken die ik nu voor 100 euro in mijn maat voorbij zie komen (gelukkig een lelijke kleur, want heb ze eigenlijk helemaal niet nodig)
[ Voor 68% gewijzigd door m0ridin op 16-02-2024 12:15 ]
:strip_exif()/f/image/dzaAmziNPf8lyYMAquFW5JGR.jpg?f=fotoalbum_medium)