Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Heb persoonlijk fijne en goede ervaringen met runnersworld Utrecht (in stadion Galgenwaard). 1x en minder enthousiaste/geïnteresseerde verkoper gehad maar meestal heel positief.Flipm0de schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:13:
Heeft iemand een tip voor een goede schoenenwinkel omgeving Utrecht waar ze echt even meedenken? Maak wat meer km’s en heb tot nu toe altijd op hardloopschoenen gelopen die ik ooit online heb gekocht. Ben toe aan échte! 😀.
Hier vandaag trouwens voor het eerst een voorgestelde 'daily workout ' van garmin gedaan. Van plan eens te zien wat die me voorschotelt richting texel (in de agenda gezet met tijdsdoel).
Waar passend trouwens want tot nu toe kwamen ze niet uit qua tijd op die dagen maar wel benieuwd hoe die gaan bevallen.
Begon gelijk aardig pittig met 8x 1 minuut op 3:10 pace maar ook wel weer lekker. (En probeerde me ook aan de voorgestelde easy en rest pace te houden, lager dan in normaal zou doen maar wil mezelf juist forceren ook echt wat rustiger te lopen als easypace).
[ Voor 35% gewijzigd door m0ridin op 09-02-2024 15:23 ]
Ha, die had ik gister! Voor mij was mijn tempo wel wat lager maar ook 8x 1m @ 4:35m/km en dan 3m recover.m0ridin schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:18:
[...]
Heb persoonlijk fijne en goede ervaringen met runnersworld Utrecht (in stadion Galgenwaard). 1x en minder enthousiaste/geïnteresseerde verkoper gehad maar meestal heel positief.
Hier vandaag trouwens voor het eerst een voorgestelde 'daily workout ' van garmin gedaan. Van plan eens te zien wat die me voorschotelt richting texel (in de agenda gezet met tijdsdoel).
Waar passend trouwens want tot nu toe kwamen ze niet uit qua tijd op die dagen maar wel benieuwd hoe die gaan bevallen.
Begon gelijk aardig pittig met 8x 1 minuut op 3:10 pace maar ook wel weer lekker. (En probeerde me ook aan de voorgestelde easy en rest pace te houden, lager dan in normaal zou doen maar wil mezelf juist forceren ook echt wat rustiger te lopen als easypace).
Maar die recover tempo's lopen is inderdaad nog best lastig.
https://www.runningdirect.nl/runningdirect-flagship-storeFlipm0de schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:13:
Heeft iemand een tip voor een goede schoenenwinkel omgeving Utrecht waar ze echt even meedenken? Maak wat meer km’s en heb tot nu toe altijd op hardloopschoenen gelopen die ik ooit online heb gekocht. Ben toe aan échte! 😀.
van Rob Druppers... erg fijn geholpen een paar maanden geleden
@Flipm0de: Ik ookm0ridin schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:18:
[...]
Heb persoonlijk fijne en goede ervaringen met runnersworld Utrecht (in stadion Galgenwaard).
If you can see, look. If you can look, observe
Haha, ja klopt... maar tegelijk wel goed om ECHT een beetje in te moeten houden (denk ik). Kan wel tegen anderen zeggen dat ze dat moeten doen, maar moet ik er zelf ook maar eens aan gelovenShinji schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:30:
[...]
Ha, die had ik gister! Voor mij was mijn tempo wel wat lager maar ook 8x 1m @ 4:35m/km en dan 3m recover.
Maar die recover tempo's lopen is inderdaad nog best lastig.
Ik koop bijna al mijn hardloopschoenen online, al helemaal als ik bekend ben met het model.Flipm0de schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:13:
Ook online worden échte hardloopschoenen verkocht hoor
Hier in de lokale hardloopzaak zie ik vaak ouwe modellen die gewoon nog voor de volle mep in de winkel staan. Noem me een knieperd, maar dan koop ik zo'n schoen toch liever voor een paar tientjes minder online.
[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 09-02-2024 16:50 ]
Ik koop doorgaans mijn hardloopschoenen bij Run2day in Utrecht. Andere leden van mijn atletiekclub kopen hun schoenen bij Runnersworld in Utrecht of Star Shoe in Zeist.Flipm0de schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:13:
Wat heeft jullie voorkeur over het algemeen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus heb een Shokz besteld en hopelijk werkt dat goed genoeg.
Ik merk bij races/evenementen dat ik er ook van slag van raak als je dan langs zo’n muziek stand loopt. Wordt nog wat straks in Rotterdam. De aanmoedigingen van mensen vind ik dan altijd wel weer erg leuk.
Als het in Rotterdam echt niks wordt heb ik eind mei een kleine lokale marathon op het oog. Doen waarschijnlijk zo’n 200 mensen mee. Inschrijvingen zijn nog niet open dus weet ook niet of het doorgaat.
Tja, is dat niet heel persoonlijk? Jaren altijd zonder gelopen. Nu een jaartje trainingen eigenlijk altijd met (Shokz, dus nog steeds wel met voldoende omgevingsgeluid), maar wedstrijden nog altijd zonder.Gonadan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:59:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[removed]
Trainingen (in mn eentje) bijna altijd met oordopjes, maar ik luister vaak naar podcasts.Gonadan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:59:
Morgen weer eens een echte officiële loop. Ik twijfel echter nog of ik morgen een muziekje op zet. Enerzijds is het leuk om alles mee te krijgen dus zou ik zeggen van niet, maar ik loop er vaak wel erg lekker op met trainingen. En ik verwacht eigenlijk langs een groot deel van het parcours weinig mensen te zien en voor de rest zet ik de 'hearthrough' eventueel wel aan, kan ik ook nog horen wat anderen zeggen.
Wedstrijden altijd zonder
Same, bewaar sommige podcast bewust voor tijdens het hardlopen zodat ik er aandachtig naar kan luisteren. Verder merk ik als mijn hoofd afgeleid is mijn lichaam gewoon doet wat die moet doen. Zeker voor de standaard rondes ideaal.kepler schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:11:
[...]
Trainingen (in mn eentje) bijna altijd met oordopjes, maar ik luister vaak naar podcasts.
Wedstrijden altijd zonder
Overigens loop ik vaak wel met transparantie mode dus krijg de fluitende vogeltjes ook mee.
En ik heb door "wat is dat voor gepiep" een zwarte-spechtnest gezien, incl babietjes die hun koppies naar buiten staken en mama (of papa, idk) die aan kwam vliegen. Dat is toch geweldig
Als je veel in de stad loopt kan ik me voorstellen dat je muziek op zet.
Als je het gewend bent met muziek te lopen - doe dat bij je wedstrijd lekker ook. Ik zou inderdaad wel iets van omgevingsgeluid doorlaten als dat kan, want je bent altijd verantwoordelijk dat je aanwijzingen van de organisatie moet kunnen opvolgen (bijv uiterst links gaan lopen oid), en het is ook wel handig als je mensen kunt horen die vlak achter je zitten want ik schrik daar soms wel van zelfs zonder muziek als ze opeens naast je zitten
Voordeel is dat je die ene hijger met platvoeten die je maar niet inhaalt waarschijnlijk een stuk beter kan negeren!
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
En als ik over een probleem moet nadenken loop ik ook zonder oordopjes, als ik het niet kan oplossen in een lange duurloop dan is het niet op te lossen
Ik heb nog nooit een georganiseerde loop gedaan maar ik weet wel dat ik van de juiste muziek altijd een extra boost kan krijgen tijdens het sporten. Dat komt soms van pas. Dus misschien als je diep moet lekker opjuttende muziek op, anders alles meekrijgen?Gonadan schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:59:
Morgen weer eens een echte officiële loop. Ik twijfel echter nog of ik morgen een muziekje op zet. Enerzijds is het leuk om alles mee te krijgen dus zou ik zeggen van niet, maar ik loop er vaak wel erg lekker op met trainingen. En ik verwacht eigenlijk langs een groot deel van het parcours weinig mensen te zien en voor de rest zet ik de 'hearthrough' eventueel wel aan, kan ik ook nog horen wat anderen zeggen.
Had ik laatst tijdens het uitlaten van de hond, aan de rand van het dorp liep ik met iemand die tegen was gekomen. Lekker aan het babbelen. Ineens PRRRRRRT. Dus ik zeg "Luister!" Kijk omhoog en zie twee kleine bonte spechten in de bomen waar we langs liepen. Als je er aandacht voor hebt dan kun je mooie dingen zien! Maar als ik diep ga dan heb ik daar meestal weer iets minder aandacht voor en kan opzwepende muziek juist lekker zijn om dat laatste beetje energie uit je lichaam te persen.Poekie schreef op zondag 11 februari 2024 @ 10:11:
Ik luister naar alle vogeltjes en geluidjes in t bos. Ik ben dan ook een groot tegenstander van die mensen met muziek op speakertjes of te luide koptelefoons (omg je oren).
En ik heb door "wat is dat voor gepiep" een zwarte-spechtnest gezien, incl babietjes die hun koppies naar buiten staken en mama (of papa, idk) die aan kwam vliegen. Dat is toch geweldig![]()
Als je veel in de stad loopt kan ik me voorstellen dat je muziek op zet.
Als je het gewend bent met muziek te lopen - doe dat bij je wedstrijd lekker ook. Ik zou inderdaad wel iets van omgevingsgeluid doorlaten als dat kan, want je bent altijd verantwoordelijk dat je aanwijzingen van de organisatie moet kunnen opvolgen (bijv uiterst links gaan lopen oid), en het is ook wel handig als je mensen kunt horen die vlak achter je zitten want ik schrik daar soms wel van zelfs zonder muziek als ze opeens naast je zitten.
Voordeel is dat je die ene hijger met platvoeten die je maar niet inhaalt waarschijnlijk een stuk beter kan negeren!
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb die ook net gelopen maar had niet zoveel last van groepjes, ik haal niet zoveel in.cverkooyen schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:16:
Zojuist de halve marathon, Groet uit Schoorl, gelopen. Het weer was perfect alleen jammer van al die groepjes die over de complete breedte van de paden blijven lopen. Doordat het in de duinen al niet zo breed is, is dat best frustrerend inhalen.
Wel vond ik het enorme aantal laatkomers wat slingerend tussen iedereen door wilde nogal storend. Dan werd er best goed rechts gehouden maar ging het volgende sommigen alsnog niet snel genoeg en die gingen zich er dan gewoon doorheen dringen ook al belemmer je daar anderen mee. Is het echt zo moeilijk om op tijd in je vak te zijn?
Heb ook wel gemerkt dat mijn training niet helemaal aansloot op de loop. Een stuk meer hoogteverschillen dan getraind en de natte modderpaden had ik niet verwacht. Die hakten er wel in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Muziek kan inderdaad helpen om focus te krijgen en ik hoor dat liever dan verkeer. In de natuur loop ik ook wel zonder maar romantisch vogeltjes luisteren lukt alleen bij een echt rustige duurloop.JT schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:31:
Ik heb nog nooit een georganiseerde loop gedaan maar ik weet wel dat ik van de juiste muziek altijd een extra boost kan krijgen tijdens het sporten. Dat komt soms van pas. Dus misschien als je diep moet lekker opjuttende muziek op, anders alles meekrijgen?
Tijdens een evenement kan het geluid van het publiek juist erg helpen, je wordt vaak aangemoedigd door onbekenden. De muziek van de organisatie mis je meestal niet veel aan en de andere lopers erger je je eerder dan dat het helpt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Las het toevallig ook net... Wat een enorm triest nieuws.
Een beetje late reactie maar ik had baat bij een massagebal en dan met de voet er overheen.sanniep9 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:41:
[...]
Elk anekdotisch bewijs is welkom![]()
Ik was wel van plan om te blijven hardlopen. Van wat ik lees duurt volledig herstel maanden tot mogelijk meer dan een jaar. Uiteraard zal ik wel gas (moeten) terugnemen als ik de indruk heb dat de klachten verergeren. Maar op dit moment vind ik het goed te doen. Op mssn de eerste stappen 's ochtends vroeg na.
Het is ook niet zo dat ik na het hardlopen meer last ondervind dan ervoor. Dus wat is wijsheid?
Van de site van Runner's World:
"Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) adviseert om bij ernstige of langdurige problemen te kiezen voor rekoefeningen, inlegzolen, een nachtspalk of tapen. Dry needling, shockwavetherapie en corticosteroïdinjecties in de fascia plantaris raadt het NGH niet aan."
"Morgan Petruny van Runner's World U.S. heeft helaas veel ervaring met fasciitis plantaris: 'Het enige voordeel van fasciitis plantaris is dat het geen stressfactuur is. In tegenstelling tot in het geval van een scheurtje in je bot, is het met fasciitis plantaris wel mogelijk om door te lopen en tegelijkertijd te herstellen van deze blessure. Dat is wel een valkuil, want het is verleidelijk om de pijn te negeren en gewoon je kilometers te blijven maken. Sommige lopers met milde klachten kunnen gewoon blijven trainen. Anderen, zoals ik, zullen merken dat doorzetten met een handjevol pijnstillers en een schietgebedje ervoor zorgt dat je pijntje uiteindelijk een fikse ontsteking wordt.'"
Ik zit nu denk ik in de categorie "milde klachten".
Soms heel pijnlijk maar heeft uiteindelijk goed geholpen in combinatie van (minimale) steunzooltjes.
RIP Kelvin Kiptum, hij was de nieuwe marathonkoning, veel te vroeg gestorven, dat brengt herinneringen terug aan Sammy Wanjiru, Olympisch kampioen op de marathon, die ook stierf voor hij zijn volledige potentieel kon waarmaken.
Staat ook nog een interview met hem in RunningNL van afgelopen maand.
Verdrietig nieuws... Zo jong en zo'n groot talent.
Eerste gedachte was dat hij tijdens een training was aangereden, kan me die beelden van Nageeye (denk ik?) herinneren die bijna plat gereden werd daar door een vrachtwagen.
Hadden ook net zo goed snellere 30 km lopers geweest kunnen zijn. Die liepen meerdere lusjes om zo op 30 uit te komen. Zelf liep ik ook de 30 en heb toch een flink aantal keer "links" moeten schreeuwen om veilig links te kunnen passeren. Er mag (nog) wel meer aandacht besteed worden aan de hardloop etiquette tijdens dit soort (steeds massaler wordende) evenementen.Gonadan schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:33:
[...]
Heb die ook net gelopen maar had niet zoveel last van groepjes, ik haal niet zoveel in.
Wel vond ik het enorme aantal laatkomers wat slingerend tussen iedereen door wilde nogal storend. Dan werd er best goed rechts gehouden maar ging het volgende sommigen alsnog niet snel genoeg en die gingen zich er dan gewoon doorheen dringen ook al belemmer je daar anderen mee. Is het echt zo moeilijk om op tijd in je vak te zijn?
Sommige 30 lopers waren snel maar niet zo snel dat ze in het eerste kwart al een tweede lusje aan het doen waren. Nog los van dat het lusje alleen voor het latere deel dubbel ging voor de 30.Roadman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:53:
Hadden ook net zo goed snellere 30 km lopers geweest kunnen zijn. Die liepen meerdere lusjes om zo op 30 uit te komen. Zelf liep ik ook de 30 en heb toch een flink aantal keer "links" moeten schreeuwen om veilig links te kunnen passeren. Er mag (nog) wel meer aandacht besteed worden aan de hardloop etiquette tijdens dit soort (steeds massaler wordende) evenementen.
Maar eens qua aandacht voor de etiquette, daar heb ik überhaupt weinig van mee gekregen en ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen die kent.
Toch vond ik het relatief gezien best goed gaan bij dit evenement, maar je hebt er altijd wel een paar die niet snappen dat naast elkaar gaan wandelen niet handig is. Prima als je even gaat lopen of zo, maar doe dat niet met je hele groepje naast elkaar over bijna de gehele breedte.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch was ik laatst bij een evenement waar zelfs de speaker het rechts-houden en niet gegroepeerd naast elkaar lopen nog omriep (en niet zo'n speaker dat je alleen maar "grpbl-rechts-grbbls-den" hoort) én het vooraf in een mail gecommuniceerd werd en nog hielden hele grote aantallen mensen zich er niet aan. Nou ben ik zelf niet zo'n "ik wil perse een snelle tijd"-loper, dus ik wacht rustig tot er een gaatje valt, maar ik kan me voorstellen dat het veel ergernis opwekt. Ik vraag me alleen wel af hoe je het door laat dringen tot de menigteGonadan schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:11:
[...]
Sommige 30 lopers waren snel maar niet zo snel dat ze in het eerste kwart al een tweede lusje aan het doen waren. Nog los van dat het lusje alleen voor het latere deel dubbel ging voor de 30.
Maar eens qua aandacht voor de etiquette, daar heb ik überhaupt weinig van mee gekregen en ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen die kent.
Toch vond ik het relatief gezien best goed gaan bij dit evenement, maar je hebt er altijd wel een paar die niet snappen dat naast elkaar gaan wandelen niet handig is. Prima als je even gaat lopen of zo, maar doe dat niet met je hele groepje naast elkaar over bijna de gehele breedte.
Edit: met publiek doel ik eigenlijk op het type lopers.
[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 12-02-2024 13:23 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vorige keer dat die loop was, heb ik staan kijken bij de splitsing van de 10/15km. Die split staat op internet wel aangegeven, er staan bordjes met pijlen, en is dus bekend geacht. Er wordt door de verkeersregelaar (komt toch geen verkeer daar) geroepen "10 rechtdoor, 15 linksaf". En echt wel op een duidelijke manier. Hij kijkt naar startnummers zodat 10-mensen niet per ongeluk de 15 gaan lopen of andersom. De loop is niet gigantisch druk, iets van 400-450 ingeschreven lopers op beide afstanden samen.
En nog zijn er mensen zo in trance dat ze op het moment van de splitsing nog echt verrast zijn dat ze verkeerd aan t lopen zijn, of niet toch rechtdoor moeten bij de tweede keer dat ze er komen ("maar ik ging net al links!" Ja euh...).
Onderschat niet hoe grote groepen mensen toch gewoon kuddegedrag gaan vertonen en totaal niet op de omgeving letten en instructies op internet/in mails niet lezen.
Vorig jaar had ik met dit vest een zak water op mijn rug, maar dat bleef maar klotsen. Ondanks dat ik naar mijn idee alle lucht eruit had gehaald. Nu de soft-flasks gevuld en dat hoor je een stuk minder. Omdat er onderweg ook voldoende drinken was, en niet zo warm, had ik er ruim voldoende aan.
Terug naar het eten. Voor de zekerheid had ik een gel, ontbijtkoek en clif bloks mee. Die bloks kende ik niet, maar zag ik toevallig zaterdagmiddag bij een winkel liggen. Toch maar eens proberen. Dat lijkt een reep, maar het blijken dus blokjes te zijn (duh). Lastig kauwen. Ik vind ze te groot om lang mee in de mond te blijven lopen en in één keer doorslikken gaat ook niet. Maar als je ze gaat kauwen blijft het overal plakken. Dus nu in twee stukjes bijten en dan doorslikken. Ze helpen wel qua energie en ik kreeg er geen last van. Dus dat is positief.
Bij de verzorgingsposten snoep en chips genomen. Dus vooral suikers en wat zout. Ook daar geen last mee. Er lag nog veel meer, maar voelde niet de behoefte om ook pinda's, sinaasappel, drop, koekjes, en bananen naar binnen te werken. Als mijn maag dan van streek zou raken wist ik ook niet meer wat de oorzaak was.
Na ca 3 uur en 35km op de teller was het klaar en voelde ik de benen wel, maar leeg was ik niet. Qua hoogtemeters stelt het, zoals ik eerder al begreep, niet zo veel voor inderdaad. Het verschil met de hoogtemeters in de duinen is dat het daar vaak wat korte, steile klimmetjes zijn. In het bos gaat het wat geleidelijk en merkte ik vooral aan mijn hartslag dat ik blijkbaar omhoog liep.
In ieder geval lekker gelopen, heerlijk weer en een mooie omgeving.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Over het algemeen zou ik aanraden om tijdens de trainingsrondjes al te experimenteren met het voer dat je tijdens de race gaat eten en drinken. Dan weet je beter hoe goed je er tegen kunt. Je hebt zo op de dag van de race zo min mogelijk verrassingen. Bijvoorbeeld ook niet net een nieuw model schoenen aantrekken of een broek waarvan je niet zeker weet of het schuurt.
Toen ik aan het trainen was voor een berg- trail heb ik ook met mijn poles rondgelopen terwijl ik misschien net 50 hoogtemeters moest maken op 30 km.
Eens. Nu was het niet echt een race. Deze trail was erg relaxed en juist bedoeld als training. Ook omdat er verzorgingsposten waren met dingen die ik normaal zelf niet meeneem, maar wel vaker op verzorgingsposten zou verwachten.turambar schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:50:
Fijn dat het zo goed is gegaan.
Over het algemeen zou ik aanraden om tijdens de trainingsrondjes al te experimenteren met het voer dat je tijdens de race gaat eten en drinken. Dan weet je beter hoe goed je er tegen kunt. Je hebt zo op de dag van de race zo min mogelijk verrassingen. Bijvoorbeeld ook niet net een nieuw model schoenen aantrekken of een broek waarvan je niet zeker weet of het schuurt.
Toen ik aan het trainen was voor een berg- trail heb ik ook met mijn poles rondgelopen terwijl ik misschien net 50 hoogtemeters moest maken op 30 km.
Bovendien kwamen we na 20km terug langs het startpunt (en de parkeerplaats) dus als er wat mis was gegaan was het leed niet al te groot.
De schoenen had ik vooraf al eens een 12km getest. Er was ook een stand van Merrel waar je zonder verplichting schoenen kon testen. Ik liep met twee anderen, en een ervan wilde wel eens die schoenen proberen. Heeft er ook 35km zonder problemen op gelopen. Wel terug gegeven, onder de modder
Met stokken ga ik zeker apart oefenen. Er zijn ook zeer ervaren traillopers, clubgenoten, in mijn buurt die wel een clinic willen geven.
Reden, vooral aanbieding (169 nu) icm veel positieve reviews. Niet alleen qua lopen/gevoel maar ook duurzaamheid... lijkt dat je er best wat kilometers op kan maken.
Even getest bij All4running in de winkel en gepast om de maat te bepalen, kleur (die met korting) was daar niet op voorraad dus net thuisbezorgd gekregen.
Vandaag ook weer een rondje op een ander nieuw paartje (New Balance Fuelcell Rebel v3, ook vanwege aanbieding en goede ervaringen met eerdere new balance fuelcell) en dan merk je dat een vers paar schoenen toch wel erg lekker is.
[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 13-02-2024 14:31 ]
Dat zijn inderdaad fijne schoentjes, zeker voor die prijs. Maar toch liep ik op de Nike Vaporfly 3 nog net iets sneller/makkelijker. Dat ik op mijn horloge keek en dacht? Huh, zo snel? Dat heb ik bij de Adizero Adios Pro 3 nooit gehad. Maar nogmaals, geen verkeerde schoen!m0ridin schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:30:
Hier ondertussen mijn nieuwe wedstrijdschoenen binnen, zijn de Adidas Adizero Adios Pro 3 (what's in a name) geworden... Nog bedankt voor de tip @Roozzz
Reden, vooral aanbieding (169 nu) icm veel positieve reviews. Niet alleen qua lopen/gevoel maar ook duurzaamheid... lijkt dat je er best wat kilometers op kan maken.
Even getest bij All4running in de winkel en gepast om de maat te bepalen, kleur (die met korting) was daar niet op voorraad dus net thuisbezorgd gekregen.
Vandaag ook weer een rondje op een ander nieuw paartje (New Balance Fuelcell Rebel v3, ook vanwege aanbieding en goede ervaringen met eerdere new balance fuelcell) en dan merk je dat een vers paar schoenen toch wel erg lekker is.
Kan ik me voorstellenPhilo Melos schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:42:
[...]
Dat zijn inderdaad fijne schoentjes, zeker voor die prijs. Maar toch liep ik op de Nike Vaporfly 3 nog net iets sneller/makkelijker. Dat ik op mijn horloge keek en dacht? Huh, zo snel? Dat heb ik bij de Adizero Adios Pro 3 nooit gehad. Maar nogmaals, geen verkeerde schoen!
Haha, ja... zat nog te denken of ik ze weer terug zou sturen en opnieuw bestellen, maar voor nu zo maar gelaten. (En tegelijk, scheelt weer bijna 25 euro! grrr...) Aan de andere kant, uitieindelijk in de winkel gekocht dus meteen weer retourneren valt daar officieel ook niet onder volgens mijmvl78 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:01:
Bedankt voor de tip, nu nog eens extra 14% valentijnskorting eraf bij all4running.
[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 13-02-2024 16:06 ]
Lang niet alles is ook op verzamelsites terug te vinden zoals bijv. hardloopkalender. Van grote evenementen zoals Le Champion snap ik het wel, maar veel is ook wat ons ken ons lijkt wel.
Soms lastig om wat te vinden als je niet uit de regio komt.
@Titania ik heb geen Shokz. Eerder had ik Method wireless van Skullcandy, die bevielen heel goed tot ze stuk gingen. Nu gebruik ik Jabra dopjes, werkt ook prima.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is dat morgen? Hoop je? Of heb je voorkennis? Net vandaag wat geld uitgegeven... Dus dan wil ik nog wel even moeite doen...mvl78 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:01:
Bedankt voor de tip, nu nog eens extra 14% valentijnskorting eraf bij all4running.
Nee, is een code (via de mail gekregen): WELOVEYOU24Blomminator schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:25:
[...]
Is dat morgen? Hoop je? Of heb je voorkennis? Net vandaag wat geld uitgegeven... Dus dan wil ik nog wel even moeite doen...
Geldig tm 14/2
Gebruik zelf nog wel eens/regelmatig de garmin koersen in connect, of alltrails en/of wikiloc ed.Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:23:
Ben weer eens op zoek naar leuke loopjes door het land, bijvoorbeeld als ik toevallig in een bepaalde regio ben. Maar wat zijn er een hoop websites met amper informatie erop zeg. Kom soms zelfs een pagina van een atletiekvereniging tegen waar niet meer op staat dan dat er dit jaar weer een loop komt, voor details moet je maar mailen.
Lang niet alles is ook op verzamelsites terug te vinden zoals bijv. hardloopkalender. Van grote evenementen zoals Le Champion snap ik het wel, maar veel is ook wat ons ken ons lijkt wel.
@Titania ik heb geen Shokz. Eerder had ik Method wireless van Skullcandy, die bevielen heel goed tot ze stuk gingen. Nu gebruik ik Jabra dopjes, werkt ook prima.
Maar idd best lastig soms, ook zijn routes lang niet altijd up to date of correct.
Nou, technisch gezien heb ik ze nog niet. Ze komen zo in de brievenbus.Titania schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:37:
Hallo @Gonadan @lateef @Jelte
Ik zie dat je het hebt over oordopjes zoals die van Shokz. Welke modellen heb je in gebruik? Kan je hier misschien je ervaring (positief én negatief) met de betreffende oordopjes meedelen? Zijn er oordopjes die je in het bijzonder kan aanbevelen?
Ken wel iemand die ze al een tijdje heeft. En die is er erg tevreden over. Ze gebruikt ze eigenlijk de hele tijd. Dan luistert ze een podcast tijdens het koken ofzo. Maar is dan nog wel aardig bereikbaar voor de kinderen.
En dat is dus het handige. Dat je het verkeer nog kunt horen terwijl je hardloopt. Geluidskwaliteit is natuurlijk wel duidelijk minder dan een koptelefoon. Dus ga hem ook alleen gebruiken tijdens hardlopen. Alhoewel, tijdens klussen is ook wel handig. Dan kun je oorbescherming inhouden en dan toch de shokz er omheen.
Ze hebben hun voor en nadelen (zoals alles)Jelte schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:40:
[...]
Nou, technisch gezien heb ik ze nog niet. Ze komen zo in de brievenbus.
Ken wel iemand die ze al een tijdje heeft. En die is er erg tevreden over. Ze gebruikt ze eigenlijk de hele tijd. Dan luistert ze een podcast tijdens het koken ofzo. Maar is dan nog wel aardig bereikbaar voor de kinderen.
En dat is dus het handige. Dat je het verkeer nog kunt horen terwijl je hardloopt. Geluidskwaliteit is natuurlijk wel duidelijk minder dan een koptelefoon. Dus ga hem ook alleen gebruiken tijdens hardlopen. Alhoewel, tijdens klussen is ook wel handig. Dan kun je oorbescherming inhouden en dan toch de shokz er omheen.
- Voordeel: je hoort het verkeer
- Nadeel: je hoort het verkeer ipv de podcast/muziek (je kan ze echter mis-plaatsen, half in het oor ipv erover, en dan hoor je je muziek beter en het verkeer minder) > ik loop bij voorkeur echter niet naast drukke banen.
- Nog nooit uit mijn oren uitgevallen zoals ik met gewone oordopjes voor heb.
- Heel handig om een gesprek te beantwoorden als er iemand belt terwijl je aan het lopen bent
- Na een uur of 2 beginnen ze (bij mij) toch beetje te ‘Drukken’
- geen standaard usb-c oplaadaansluting, maar merkspecifiek magnetisch
- de beugel van de normale versie steekt langs achter toch 2 a 3 cm achteruit, zodat het in de winter lastiger te combineren valt met een muts over je oren (zeker als je nog wil fietsen met bril en helm er bij)
- er zijn waarschijnlijk goedkopere aldi of whatever versies die misschien even goed zijn.
Afgelopen week weer het lopen opgepakt, merk dat de ontsteking nog niet helemaal verdwenen is maar het lopen gaat gelukkig wel weer de goede kant op.
Merkte wel dat ik flink teleurgesteld was dat ik een aantal weken niet kon lopen. Het zit zo in het ritme en dat de opbouw richting de halve marathon afstand wat vertraagd is. Aan de andere kant zijn het slechts een paar weken en kan je het veel erger treffen.
Wat een heerlijk weer was het vandaag om weer te lopen, zonnetje erbij en lekker rustige duurloop doen.
Ik heb nu de volgende schoenen:
Asics Glide Ride 3
New Balance Fresh Foam X Vongo v6
Hiervoor twee versies tweakboks gehad.
De asics zijn net wat te klein voor de langere loopjes dus daar doe ik het kortere werk op.
Als ik de Adidas zie die hier besproken wordt bekijk lijkt die opzich wel op de New Balance. Dus ik zou die wel willen proberen, maar blijft een hoop geld, ik ben een wat zwaardere loper 93kg (bij 1,76m) (hoop daar voor de marathon nog een paar kilo af te hebben, scheelt toch weer). Wat zijn jullie ideeën, kan dat gewoon of zijn die niet geschikt voor zwaargewichten
Wat voor soort zooltjes(merk/linkje) heb je gebruik als ik vragen mag?. Ik heb zelf nl ook lichte klachten, maar nog zeker niet zo erg als hier beschreven. Bij het opstaan is er geen pijn en blote voeten lopen lukt ook prima.tlpeter schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:14:
[...]
Een beetje late reactie maar ik had baat bij een massagebal en dan met de voet er overheen.
Soms heel pijnlijk maar heeft uiteindelijk goed geholpen in combinatie van (minimale) steunzooltjes.
Standaard zit er nu een tennisbal in de werktas, kan ik overdag tijdens een overleg af en toe even masseren
Running \ Cycling: Strava
Ik kan je aanraden om bovenaan even Shokz in te vullen in de zoekbalk om in dit topic te zoeken. Is al veel over gesproken, met name de Aftershokz Aeropex die nu verder gaat onder de naam Shokz Openrun. De opvolger, Openrun Pro, heeft iets betere bass (maar is ook tikkeltje duurder).Titania schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:37:
Ik zie dat je het hebt over oordopjes zoals die van Shokz. Welke modellen heb je in gebruik? Kan je hier misschien je ervaring (positief én negatief) met de betreffende oordopjes meedelen? Zijn er oordopjes die je in het bijzonder kan aanbevelen?
Is meer een headset dan oordopjes, wel de meest veilige optie (zonder muziek/podcasts op lopen is nog veiliger natuurlijk).
Heb je het over de Adios Adizero 3 pro? (Of hoe ze precies ook heten)...Shinji schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:07:
Over schoenen gesproken, ik ben ook nog op zoek naar de schoen voor mijn eerste marathon in april.
Asics Glide Ride 3
De asics zijn net wat te klein voor de langere loopjes dus daar doe ik het kortere werk op.
Als ik de Adidas zie die hier besproken wordt bekijk lijkt die opzich wel op de New Balance. Dus ik zou die wel willen proberen, maar blijft een hoop geld, ik ben een wat zwaardere loper 93kg (bij 1,76m) (hoop daar voor de marathon nog een paar kilo af te hebben, scheelt toch weer). Wat zijn jullie ideeën, kan dat gewoon of zijn die niet geschikt voor zwaargewichten
Waarom zouden die niet geschikt zijn voor de zwaardere loper? Weet niet hoor, ik hoor wel eens dat ze misschien minder geschikt zouden zijn voor haklanders, maar qua gewicht weet ik niet wat het uit zou maken.
Maar daar kunnen ze in een winkel meer info over geven gok ik (en dan ga ik er maar vanuit dat het daar niet is van 'oh nee! Dan moet je echt dit model van 300 euro hebben hoor!'
Naar een winkel gaan en even testen lijkt me de beste optie, voel je meteen hoe ze zitten en lopen...
Nou op een site die schoenen aanbeveelt moest ik gewicht invullen, dus wellicht is er zoiets als schoenen die meer of minder geschikt zijn voor zwaardere lopers.m0ridin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:36:
[...]
Heb je het over de Adios Adizero 3 pro? (Of hoe ze precies ook heten)...
Waarom zouden die niet geschikt zijn voor de zwaardere loper? Weet niet hoor, ik hoor wel eens dat ze misschien minder geschikt zouden zijn voor haklanders, maar qua gewicht weet ik niet wat het uit zou maken.
Maar daar kunnen ze in een winkel meer info over geven gok ik (en dan ga ik er maar vanuit dat het daar niet is van 'oh nee! Dan moet je echt dit model van 300 euro hebben hoor!'
Naar een winkel gaan en even testen lijkt me de beste optie, voel je meteen hoe ze zitten en lopen...
Ah ok, fair enoughShinji schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:38:
[...]
Nou op een site die schoenen aanbeveelt moest ik gewicht invullen, dus wellicht is er zoiets als schoenen die meer of minder geschikt zijn voor zwaardere lopers.
Kan me voorstellen dat schoenen met erg weinig demping minder geschikt zijn bijvoorbeeld (meer klappen en dat is met meer gewicht weer meer impact/minder handig?) Maar ok, persoonlijk geen idee dus laat ik dat verder maar aan de experts over
Net maar een paartje Novablast 3 besteld. Zowaar was er nog een normale kleur in mijn maatmvl78 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:01:
Eens zien of ze goede vervangers gaan zijn voor m'n Glideride 3's. Die laatste beginnen nu toch echt wel op te raken.
Hopelijk vind je het niet erg als ik hier even op inhaak met een algemene vraag. Ik zie jou nu, maar ook veel anderen, hier merken noemen van schoenen waar ze veel mee lopen, maar eigenlijk zie ik Brooks nooit genoemd worden. Wat is hier de reden van? Hoe verhoudt de kwaliteit van Brooks zich tot de andere merken die hier wel vaker voorbij komen?Shinji schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:07:
Over schoenen gesproken, ik ben ook nog op zoek naar de schoen voor mijn eerste marathon in april.
Asics Glide Ride 3
Ik heb de Openrun, ze bevallen uitstekend, maar heb geen vergelijk, want verder nooit met muziek gelopen.Titania schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:37:
Dat misschien inderdaad, of misschien heb je vanwege de hogere mate van compressie (samendrukking) vd zool tgv hoger lichaamsgewicht juist minder demping, of "werkt" het schoenconcept dan niet zo goed (verminderde energy return?), of is de levensduur beperkt(-er), denk dat dit mogelijk ook aspecten kunnen zijn.m0ridin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:46:
[...]
Ah ok, fair enough![]()
Kan me voorstellen dat schoenen met erg weinig demping minder geschikt zijn bijvoorbeeld (meer klappen en dat is met meer gewicht weer meer impact/minder handig?) Maar ok, persoonlijk geen idee dus laat ik dat verder maar aan de experts over
Zelf ben ik bijv. vrij gemiddeld qua gewicht en ik denk dat ik daardoor meer km's uit mijn schoenen kan halen dan iemand die bijv. 30kg zwaarder is en daarmee de middenzool meer/zwaarder belast.
Ik heb geen signature
hartelijk dank voor het delen van je ervaring met de verschillende modellen. Ik heb dus gisteravond nog iets naar de verschillende oogdopjes gegoogeld en een goede vergelijking tussen de merken gevonden (Shokz, Philips, JVC enz). Maar volgens de opmerkingen zijn het de Shokz die hier uitsteken:
• Beste model voor de sport: Shokz Open Run, prijs gemiddeld 139 euro
• Beste geluidskwaliteit voor de sport: Shockz Open Run pro. prijs gemiddeld 189 euro
• Suunto Wing, prijs gemiddeld 199 euro.
Zoals is gezegd @Slickk , de OpenRun oordopjes zijn de besten, ook in de versie Pro. Wat de prijs betreft zo zijn er op het moment helaas geen goedkope offertes te vinden. Misschien ga ik dus nog iets wachten en de offertes in het oog houden.
Ik loop veel kilometers op Brooks. De Glycerin en de Ghost. Prima schoenen. Ze zijn me ooit aanbevolen toen ik begon met lopen, en zijn nog altijd een veilige keuze voor mij. Dat neemt niet weg dat ik het leuk vind om andere schoenen te proberen. Mizuno, Adidas, Asics, Nike, Puma, en Saucony heb ik ook allemaal (gehad). Er is er niet één die echt slecht is. Hoka's heb ik alleen ooit in de winkel geprobeerd en die zaten gelijk wat vreemd voor mij, dus daar heb ik geen loopervaring mee.Bao_mi1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:30:
[...]
Hopelijk vind je het niet erg als ik hier even op inhaak met een algemene vraag. Ik zie jou nu, maar ook veel anderen, hier merken noemen van schoenen waar ze veel mee lopen, maar eigenlijk zie ik Brooks nooit genoemd worden. Wat is hier de reden van? Hoe verhoudt de kwaliteit van Brooks zich tot de andere merken die hier wel vaker voorbij komen?
Op den duur krijg je natuurlijk wel voorkeur voor het bepaald merk en type. Saucony (Endorphin) gebruik ik meestal voor de wat snellere trainingen en de Nike's (Vaporfly) voor wedstrijden.
En Brooks is, zoals gezegd, voor mij altijd een veilige optie. De Ghost en Glycerin zijn niet supersnel, maar ik kan er veel kilometers op maken zonder blessures. Minimaal 1000km doe ik met een paar.
Brooks is in mijn beleving perfect vergelijkbaar met de andere merken. Alleen zijn mijn voeten en de brooks modellen die ik heb geprobeerd, geen match. Anders zou ik nul probleem hebben met het merkBao_mi1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:30:
[...]
Hopelijk vind je het niet erg als ik hier even op inhaak met een algemene vraag. Ik zie jou nu, maar ook veel anderen, hier merken noemen van schoenen waar ze veel mee lopen, maar eigenlijk zie ik Brooks nooit genoemd worden. Wat is hier de reden van? Hoe verhoudt de kwaliteit van Brooks zich tot de andere merken die hier wel vaker voorbij komen?
ON is ook zo'n merk dat ik hier weinig zie, maar dat doet wat mij betreft zeker geen afbreuk aan de schoenen. Ik heb er erg goede ervaringen mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 14-02-2024 13:07 ]
Plus modder, steentjes, takjes en eikeltjes die altijd in de clouds gaan zitten, maar ik had laatst een testrun van de Eclipse en die heeft 'dichte' clouds dus daar hebben ze eindelijk wat op gevonden.
Heb ook wel een tijdje Brooks Ghost gehad, die zijn ook prima en ook genoeg in de uitverkoop te vinden. Alleen de laatste paar keer dat ik nieuwe schoenen nodig vond waren andere merken in de uitverkoop.
[ Voor 14% gewijzigd door Poekie op 14-02-2024 13:18 ]
ON zag ik een paar jaar geleden best wel veel, maar de populariteit lijkt wat te zijn ingekakt, in mijn omgeving althans.Roozzz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:06:
[...]
ON is ook zo'n merk dat ik hier weinig zie, maar dat doet wat mij betreft zeker geen afbreuk aan de schoenen. Ik heb er erg goede ervaringen mee.
Brooks heb ik nooit veel gezien. Valt mij wel op dat je Ghosts wel veel ziet bij beginnende lopers en ik ken toevallig iemand die weleens op Glycerins loopt.
Ghosts heb ik vroegah ook weleens naar gekeken, maar reviews zijn altijd een beetje mwah mwah en de hoge drop spreekt mij ook niet gelijk aan.
Goed te horen dat ze dat aangepast hebben.
Verder ben ik tegenwoordig wat makkelijker met schoenen en kijk ik ook erg naar prijs
Maar als ik naar een winkel ga om te passen sta ik weer compleet open voor waar ze daar mee komen, zo ontdek je weer eens wat nieuws.
Op https://www.trimloopboekje.com/2024/index.html vind je bijna alles is mijn ervaring.Gonadan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 17:23:
Ben weer eens op zoek naar leuke loopjes door het land, bijvoorbeeld als ik toevallig in een bepaalde regio ben. Maar wat zijn er een hoop websites met amper informatie erop zeg. Kom soms zelfs een pagina van een atletiekvereniging tegen waar niet meer op staat dan dat er dit jaar weer een loop komt, voor details moet je maar mailen.
Prima schoenen Brooks. Heb de Glycerin en de Hyperion Tempo gehad. Glycerin lekker veel demping. Hyperion Tempo (nu heten ze geloof ik gewoon Tempo) lekkere snelle trainingschoentjes.Bao_mi1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:30:
[...]
Ik koop ook schoenen van Brooks want ik was hiervan nog nooit teleurgesteld. Ik heb dit merk met het model Brooks Launch 3 kunnen leren kennen en sindsdien blijf ik gewoon mijn schoenen bij Brooks kopen. Op het moment gebruik ik de Glycerin 20 die nu langzamerhand oud worden. De Hyperion schoen heb ik nog nooit geprobeerd, vandaar dat ik je geen mening hierover kan meedelen.Philo Melos schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Prima schoenen Brooks. Heb de Glycerin en de Hyperion Tempo gehad. Glycerin lekker veel demping. Hyperion Tempo (nu heten ze geloof ik gewoon Tempo) lekkere snelle trainingschoentjes.
De schoen Brooks Glycerin 21 is net op de markt verkrijgbaar, ik heb die van mij pas gisteravond besteld en zit al ongeduldig op de levering te wachten! Zodra ik ze heb kan ik je dan graag mijn feedback geven
[ Voor 8% gewijzigd door Titania op 14-02-2024 18:00 ]
Dank voor de reactie, ook aan de anderen! Ik loop nu ruim een jaar en daarvan het laatste half jaar op goede schoenen. Brooks Adrenaline GTS, omdat ik overpronatie heb. Goed om te horen dat anderen ook goede ervaringen met dit merk hebben.sander_g schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Ik loop veel kilometers op Brooks. De Glycerin en de Ghost. Prima schoenen. Ze zijn me ooit aanbevolen toen ik begon met lopen, en zijn nog altijd een veilige keuze voor mij. Dat neemt niet weg dat ik het leuk vind om andere schoenen te proberen. Mizuno, Adidas, Asics, Nike, Puma, en Saucony heb ik ook allemaal (gehad). Er is er niet één die echt slecht is. Hoka's heb ik alleen ooit in de winkel geprobeerd en die zaten gelijk wat vreemd voor mij, dus daar heb ik geen loopervaring mee.
Op den duur krijg je natuurlijk wel voorkeur voor het bepaald merk en type. Saucony (Endorphin) gebruik ik meestal voor de wat snellere trainingen en de Nike's (Vaporfly) voor wedstrijden.
En Brooks is, zoals gezegd, voor mij altijd een veilige optie. De Ghost en Glycerin zijn niet supersnel, maar ik kan er veel kilometers op maken zonder blessures. Minimaal 1000km doe ik met een paar.
Ik snap dat sommige het hier leuk vinden om veel merken te proberen, dus wellicht ga ik ook verder kijken naar soortgelijke schoenen van andere merken. Kennis over welke schoenen goed zijn voor snelle runs en welke voor langere runs heb ik niet, maar dat zal pas echt belangrijk worden in een later stadium. De focus nu ligt op veel meters maken en langzaam mijn belastbaarheid vergroten.
Brooks is imho een heel degelijk merk van loopschoenen, maar persoonlijk heb ik er niks mee.
Wat die antipronatieschoenen betreft, dat vind ik achterhaald (zie vroegere posts hierover).
On: dat zijn schoenen voor soccer moms.
Dat is natuurlijk een boutade, het klopt wel dat ik er veel dames mee zie rondwandelen in het dagelijks leven, dus niet als hardloopschoen. Van de hardlopers die ik ken is er niemand die met On loopt.
Ik heb een paar Hoka Challenger ATR4 van een jaar of zes oud, die eigenlijk niet versleten is, maar voor de vakantie naar La Palma heb ik mezelf toch getrakteerd op een paar nieuwe Hoka Challenger ATR7.
Ik moet zeggen, de schoenen ontgoochelen helemaal niet.
Het is een trailschoen, maar dan wel een hybriede trailschoen, dwz waar je ook mee op asfalt kan hardlopen.
Ik heb er deze vakantie al een wandeling van 12km op trailpaden mee gedaan, met 300 hoogtemeters.
En een loopje op zandwegjes. En een loopje in een stadje.
Voor een trailschoen loopt de schoen verrassend aangenaam op asfalt. Zelfs versnellingen op de lokale atletiekpiste gingen goed.
Deze ATR7 is t.o.v. de ATR4 veel veelzijdiger geworden. De 4 was een goede trailschoen, maar was iets minder op asfalt en leende zich minder voor snellere tempo's.
De ATR7 lijkt alles te kunnen. Schitterende schoen, en ideaal voor iemand die van huis uit eerst een paar kilometer op de weg moet lopen vooraleer de natuur in te duiken.
[ Voor 46% gewijzigd door Hartloper op 14-02-2024 23:14 . Reden: aanvulling ervaring ATR7 ]
Dat heb ik wel jarenlang gehad met de Cumulus van Asics. Ik heb daar wel 10 paar van gehad, maar over het laatste paar ben ik niet meer zo tevreden. Ik weet niet echt waarom, maar ze lopen minder lekker. Misschien omdat ik de afgelopen jaren veel meer van middenvoet- naar voorvoetlanding ben gegaan en de drop van de Cumulus wel veel is (zou dat een reden kunnen zijn?).
Vroeger ging ik altijd naar de hardloopwinkel voor schoenen, dacht dat dát het beste was. Beetje passen, beetje heen en weer lopen (waar je alleen voelt of ze passen, maar al de andere parameters krijg je geen info over). Tegenwoordig doe ik dat niet meer en bekijk ik zelf reviews (bv. op runrepeat) en baseer mijn keuze daarop.m0ridin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:04:
Maar als ik naar een winkel ga om te passen sta ik weer compleet open voor waar ze daar mee komen, zo ontdek je weer eens wat nieuws.
Ik ben te vaak teleurgesteld over de verkoper die dan minder kennis lijkt te hebben dan ik. Ik zou nog wel graag naar een winkel willen gaan, met iemand die echt veel kennis heeft (meer dan in) en ik nieuwe inzichten zou kunnen krijgen...
Maar goed... momenteel een weekje aan de kant gestaan. Flink verkouden geweest. Verder niets (geen koorts, zere keel, oid) en gisteren voor het eerst in een week weer gaan lopen. Nou... ging niet van harte. Mijn longen hadden het duidelijk moeilijk. En vandaag zelfs spierpijn terwijl ik heeeeeeeeeeeeel rustig gelopen heb!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Nu dus ook veel vaker gewoon online bestellen, reviews bekijken en door ervaring wat beter weten hoe en wat (en zelfs dan, kan soms toch tegenvallen).
Maar dat blijft het toch met schoenen (en kleding), hoe ze zitten merk je pas als je ze aanhebt en ik heb een hekel aan 6 dingen bestellen met het idee er 1 te houden (hier bijv 3 paar schoenen in 2 maten). Dan ga ik dus liever toch maar naar de winkel om daar te passen.
Gelukkig lijken schoenmaten over het algemeen enigzins consistent, als je eenmaal weet welke maat je bij welk merk hebt want tussen merken verschilt het nog wel eens.Tot er toch opeens in de loop van tijd iets veranderd (dat idee had ik bij Nike, dat de pasvorm veranderde oid).
Nee klopt. Als ik geen idee heb welke maat ik moet nemen, dan ga ik ook naar de winkel en koop het daar. Maar mijn ervaring is dat de maatvoering echt wel duidelijk is. Zeker met al die tabellen in cm en zo. En met de ervaring die je dan hebt met een bepaald merk... Ik heb dan ook vaak meer aan de reviews en ervaringen van anderen, dan aan de mening van de verkoper.m0ridin schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:39:
@Galois Idd erg afhankelijk ook van wie je treft en welke winkel... Zelf dus vooral bij Runnersworld in Utrecht gekocht en daar goede ervaringen (op een enkele keer na).
Nu dus ook veel vaker gewoon online bestellen, reviews bekijken en door ervaring wat beter weten hoe en wat (en zelfs dan, kan soms toch tegenvallen).
Maar dat blijft het toch met schoenen (en kleding), hoe ze zitten merk je pas als je ze aanhebt en ik heb een hekel aan 6 dingen bestellen met het idee er 1 te houden (hier bijv 3 paar schoenen in 2 maten). Dan ga ik dus liever toch maar naar de winkel om daar te passen.
Gelukkig lijken schoenmaten over het algemeen enigzins consistent, als je eenmaal weet welke maat je bij welk merk hebt want tussen merken verschilt het nog wel eens.Tot er toch opeens in de loop van tijd iets veranderd (dat idee had ik bij Nike, dat de pasvorm veranderde oid).
Ik ben nl niet zo 'gevoelig' met passen. Ik heb al vrij snel dat als de maat goed is, dat het dan past en dus prima is. Pas bij het hardlopen zelf, het gebruik zelf, merk je na een paar keer of het ook echt goed is of niet.
En dit is niet mogelijk (zowel in de winkel niet als online niet).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
TrueGalois schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:12:
[...]
Nee klopt. Als ik geen idee heb welke maat ik moet nemen, dan ga ik ook naar de winkel en koop het daar. Maar mijn ervaring is dat de maatvoering echt wel duidelijk is. Zeker met al die tabellen in cm en zo. En met de ervaring die je dan hebt met een bepaald merk... Ik heb dan ook vaak meer aan de reviews en ervaringen van anderen, dan aan de mening van de verkoper.
Ik ben nl niet zo 'gevoelig' met passen. Ik heb al vrij snel dat als de maat goed is, dat het dan past en dus prima is. Pas bij het hardlopen zelf, het gebruik zelf, merk je na een paar keer of het ook echt goed is of niet.
En dit is niet mogelijk (zowel in de winkel niet als online niet).
Verder helemaal gelijk hoor, je voelt pas in de loop van de tijd ECHT hoe het zit en gaat. De langere afstanden. Wel heb ik vrij snel door of iets irriteert, lekker lijkt te zitten of gewoon niet klikt. Dat is de eerste schifting, daadwerkelijk wat stukjes rennen kun je al een volgende schifting maken, etc.
Ach, denk dat het voor een beginner en de eerste keren schoenen uitzoeken echt wel een meerwaarde heeft. Daarna is het meer, af en toe proberen en eens nieuwe schoenen passen, etc en kun je met je ervaring al 9 vd 10x prima zelf wat aanschaffen.
Blijf erbij, als de prijzen dichter bij elkaar zouden liggen en de voorraad msischien wat uitgebreider was ik het veel leuker en aantrekkelijker zou vinden om in de winkel te kopen.
Maar met soms wel tientallen euros verschil, oef.
Nu koop ik daar steeds blind de opvolger van dus kan het ook online, maar zo'n optie kan erg fijn zijn.
Op dit moment overweeg ik namelijk en extra set schoenen die wat meer waterdicht is (trail-achtig?) voor slecht weer en denk er dan ook over om gewoon weer langs te gaan in plaats van op de gok online wat te bestellen.
Al hebben ze ook een fijne chatfunctie waar ze gewoon advies geven als je wat zoekt dus dat is soms een mooie tussenweg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk is het nog steeds het best om naar een physiesche schoenenwinkel te gaan omdat je hier de schoenen vôôr het kopen kan proberen. Soms krijg je hier ook advies voor verdere modellen schoenen die niet per se het eerste idee van je waren.
Hiervoor moet je gewoon een winkel met échte adviseurs vinden die écht belangstelling in jou en je vraag hebben (en niet maar verkopers die het hoogst geprijste producten aan de man willen brengen).
Blijf echter weg van winkels die bijna van alles verkopen of waar de verkopers niet of maar weinig kennis van de producten hebben.
Zoals @Gonadan het al zegt, er is All4Running, een goede online winkel.
Ik zelf heb voor i-Run gekozen voor mijn uitrusting. Ik heb kennis met deze verkoper bij de UTMB marathon gemaakt, ze hebben verschillende physische winkels in Frankrijk en bovendien ook een webwinkel voor leveringen naar Nederland, Duitsland en Spanje. Je kan hier tussen heel veel verschillende merken kiezen en ook begeleiden ze je klantenvriendelijk van A tot Z.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar ik betaal er nooit het volle pond voor, en heb er veel zelfs tweedehands aangeschaft. Daarbij ben ik heel kritisch op het verhaal achter de verkoop, hoe ze gebruikt zijn en de conditie op de foto's (met speciale aandacht voor de buitenzool).
Van mijn huidige 11 paar schoenen (waarvan 1 cross-country spikes en 1 trail paar) heb ik er 4 tweedehands en de overige 7 met (fikse) korting gekocht. Nog nooit standaard retail prijs betaald.
Ik probeer dan ook verschillende merken uit. Op dit moment heb ik Adidas, Asics, Nike, New Balance, Puma en Saucony schoenen.
Daarbij bestel ik ook alles online. Ik weet inmiddels welke maat ik nodig heb, lees vooraf uitgebreid over hoe de schoen valt en of ik dan een (halve) maat groter of kleiner moet hebben, en heb vooralsnog geen problemen gehad met niet passende schoenen.
Eerste indruk, lopen lekker. Niet het 'ik word voorwaard geduwd' gevoel wat ik bij de nike vaporfly next% 2 (en andere nike carbonshoe's) had/heb, maar mijn eerste paar 100m gingen onder de 4:00 pace wat als Z2 inlopen bedoeld was dus vlot ging het wel
Zitten IETS minder lekker dan (dezelfde maat) die ik in de winkel had gepast, das wel jammer. De voorvoet stof aan de bovenkant is iets ingedeukt als t ware en komt daardoor (soms) op mijn tenen. Soms een beetje irritant, andere momenten merk ik er niks van. Weet nog niet wat ik ervan moet denken... Zal nog wat soepeler worden denk ik, hoop ik.
Snap wel dat sommige reviewers/mensen de opmerking hebben dat het meer een schoen is voor de HM+... Comfortabele snelle schoen, maar voelt niet ENORM snel/explosief aan. Denk ook door de dikke zool aan de voorkant. VOELT dus minder snel, wil niet zeggen dat hij minder snel is maar ja... gevoel is ook belangrijk.
Verder lekker schoentje, zal hier iig de Utrecht marathon wel op gaan doen. Doel is daar wel onder de 3u maar niet volle bak, afhankelijk daarvan kijken of ik misschien alsnog een andere superschoen voor Berlijn in september ga nemen.
Ook de stryd maar weer eens uit de kast getrokken btw, kan zijn dat die ook irriteerde icm de schoen maar toch weer eens een power history opbouwen. Nog even bedenken of ik m als standalone doe of wel in garmin meeneem voor power info.
[ Voor 8% gewijzigd door m0ridin op 15-02-2024 13:14 ]
Dit herken ik wel, ik zou mezelf nog een beginnend loper willen noemen en ik was blij met het advies dat ik kreeg in een hardloopwinkel. Er werd ruim de tijd genomen en ik kom meerdere setjes en maten proberen. De hardloopscan was natuurlijk heel eenvoudig maar toch fijn om de bevestiging te krijgen dat een anti pronatie schoen goed is.m0ridin schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:21:
[...]
Ach, denk dat het voor een beginner en de eerste keren schoenen uitzoeken echt wel een meerwaarde heeft. Daarna is het meer, af en toe proberen en eens nieuwe schoenen passen, etc en kun je met je ervaring al 9 vd 10x prima zelf wat aanschaffen.
Blijf erbij, als de prijzen dichter bij elkaar zouden liggen en de voorraad msischien wat uitgebreider was ik het veel leuker en aantrekkelijker zou vinden om in de winkel te kopen.
Maar met soms wel tientallen euros verschil, oef.
Maar na thuis toch eens de schoenen gegoogled te hebben en ze online voor 30 euro minder te koop zien staat. Lastig. Ik vind advies en service wat waard. Maar 30 euro? Ik heb het nu zo gelaten maar zou de volgende keer toch beter nadenken. In de winkel advies krijgen en online bestellen wil ik alleen niet doen. Dat voelt niet juist.
Ik snap dat ze meer kosten hebben, dat service geld kost, maar het verschil is soms echt enorm. Sorry, maar hoe graag ik de 'lokale winkel' ook wil ondersteunen, er zijn grenzen.
(Maar idd, ik ga ook niet in de winkel informatie winnen en testen om ze online te bestellen, dat vind ik ook schandalig)
Helaas zat er na zo'n 200 km links al een gat in de voering bij mijn hiel als gevolg van wat botvergroeiing.
Rechts begint echter ook slecht te worden.
Met de buitenzool is nog niets mis.
Wat is voor jou een goede deal-website? En welke schoenrotatie beschouw je als de beste voor jou? Lange loop, easy recovery, wedstrijd. Ik zit zelf al tijden de azen op een paar Superblasts van Asics, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden onder de vraagprijs van 220e...SkyR schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:15:
Hardloopschoenen! Dat is een onderwerp waar ik altijd van kan genieten. Want ik heb er veel - teveel misschien wel. Daar is Mrs. SkyR in ieder geval wel heel duidelijk in![]()
Maar ik betaal er nooit het volle pond voor, en heb er veel zelfs tweedehands aangeschaft. Daarbij ben ik heel kritisch op het verhaal achter de verkoop, hoe ze gebruikt zijn en de conditie op de foto's (met speciale aandacht voor de buitenzool).
Van mijn huidige 11 paar schoenen (waarvan 1 cross-country spikes en 1 trail paar) heb ik er 4 tweedehands en de overige 7 met (fikse) korting gekocht. Nog nooit standaard retail prijs betaald.
Ik probeer dan ook verschillende merken uit. Op dit moment heb ik Adidas, Asics, Nike, New Balance, Puma en Saucony schoenen.
Daarbij bestel ik ook alles online. Ik weet inmiddels welke maat ik nodig heb, lees vooraf uitgebreid over hoe de schoen valt en of ik dan een (halve) maat groter of kleiner moet hebben, en heb vooralsnog geen problemen gehad met niet passende schoenen.
Als je all4running even belt en zegt dat je net een paar schoenen hebt gekocht en dat die nu opeens veel goedkoper zijn, doen ze daar niet moeilijk over. Ik kreeg in elk geval het verschil zonder gezeur terug. (jaar of 2 geleden)m0ridin schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:37:
Yup, laatst toen ik trailschoenen kocht... in de winkel 150 afgetikt en zag ze later online voor 100 euro voorbij komen. 10-20 euro, ok... 50 euro? Damn.
Ik snap dat ze meer kosten hebben, dat service geld kost, maar het verschil is soms echt enorm. Sorry, maar hoe graag ik de 'lokale winkel' ook wil ondersteunen, er zijn grenzen.
(Maar idd, ik ga ook niet in de winkel informatie winnen en testen om ze online te bestellen, dat vind ik ook schandalig)
@Bao_mi1 30 euro meer betaald hebben om meerdere schoenen gepast te hebben en uiteindelijk het juiste model in de juiste maat te kopen, dat vind ik zeker aanvaardbaar.
Tweedehands heb ik nog nooit gedaan, best een goed idee eigenlijk.SkyR schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:15:
Hardloopschoenen! Dat is een onderwerp waar ik altijd van kan genieten. Want ik heb er veel - teveel misschien wel. Daar is Mrs. SkyR in ieder geval wel heel duidelijk in![]()
Bestel verder ook echt alles online, na eerst een halve dag allerlei reviews te hebben gelezen/gekeken.
Toevallig net een paartje Novablast 3 binnen van All4running voor een nette prijs. Vanavond even wat mee rondlopen in huis en morgenochtend maar eens mee op pad. Eerste indruk is in ieder geval prima. Nog niet eerder Novablast gehad, maar ben wel bekend met Asics schoenen, dus durfde het wel aan.
Heb 9 paar schoenen in de roulatie nu
Maar goed, als je niet iedere keer 200 a 300 euro voor schoenen neer hoeft te leggen valt het nog wel mee
De Superblast, die zou ik nog wel willen. Maar die ben ik nog nooit voordeliger tegengekomen helaas.Laurences schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Wat is voor jou een goede deal-website? En welke schoenrotatie beschouw je als de beste voor jou? Lange loop, easy recovery, wedstrijd. Ik zit zelf al tijden de azen op een paar Superblasts van Asics, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden onder de vraagprijs van 220e...
Ik heb niet één site waar ik heen ga voor deals. Zo af en toe doe ik een rondje webshops, ook van de officiële merken. Of een Google (shopping) zoektocht naar schoenen die me interessant lijken. Ik vind al die cookies dan ook wel prima, zo zie ik nog eens een aanbieding voorbij komen.
Wat betreft schoenrotatie, daar heb ik nog niet de optimale voor gevonden. Ik heb eigenlijk teveel tempo/race schoenen. Op dit moment is het zoiets:
Easy/recovery loop: Asics Novablast 3 (of Adidas Prime X Strung als ik echt bouncy of ver wil)
Tempo/interval: oud race-paar (600+ km) Saucony Endorphin Pro 3 of (500+ km) Adidas Adios Pro 3, soms afgewisseld met New Balance Propel V4 of race-schoen in aanloop naar wedstrijd
Race (tot 16 km): Adidas Takumi Sen 9 of Nike Vaporfly Next%
Langere races: nieuwer paar Adidas Adios Pro 3 (al heb ik daar ondertussen ook al 300 km op gelopen)
Maar ik heb recent een tweedehands paar Puma Fast-R Nitro Elite in zeer goede staat overgenomen die erg fijn voelen bij het snellere werk, dus die vinden hun weg binnenkort vast ook naar de tempo workouts of korte wedstrijden.
En @InZane, inderdaad: ik heb veel schoenen, waarvan een heleboel carbon-knallers zoals ze het op de AV noemen, maar ik heb er veel tweedehands in goede staat weten te scoren voor 40 tot 60 procent minder dan wanneer ik ze dan nieuw had gekocht. Dan is het nog eens te doen om een paar van de topschoenen van verschillende merken te proberen!
Ik koop ze dus gewoon bij de lokale hardloop winkel, ja dat kost een paar tientjes extra maar wel gewoon direct goede schoenen. Ik ben daar nog nooit met de verkeerde schoenen weg gegaan.
Ik koop ook maar 1 paar per jaar, soms 2, ik doe lekker lang met schoenen
Ik heb blijkbaar altijd geluk wat dat betreft. Heb nog nooit schoenen teruggestuurd.kepler schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:07:
Ik heb 2x online schoenen gekocht, maar die pasten toch net niet lekker. Terwijl ik best makkelijke voeten heb
Ik koop ze dus gewoon bij de lokale hardloop winkel, ja dat kost een paar tientjes extra maar wel gewoon direct goede schoenen. Ik ben daar nog nooit met de verkeerde schoenen weg gegaan.
Ik koop ook maar 1 paar per jaar, soms 2, ik doe lekker lang met schoenenDat scheelt ook nogal
En 1 paar per jaar.. Ligt maar net aan je omvang. Ken mensen die 100+ km in de week lopen. Dan red je het niet met één paar per jaar. Met 2 ook niet btw
Vanochtend m'n nieuwe Novablasts ingelopen. Prima schoentjes! Niet te zwaar, goede pasvorm, stabiel genoeg ondanks veel schuim onder je voetjes.
Wat een temperatuur trouwens buiten! Het was gewoon warm!
Strava, or... https://strava.app.link/8BpfkonleHb
Ik twijfel nu al een tijdje wat ik zal doen ter voorbereiding op de marathon in april. Loop nu op de Novablasts 4 (met tevredenheid!) en er zitten denk ik zo’n 350km op. Met alle lopen die er voor de marathon nog bijkomen zal de teller op zo’n 700+km uitkomen schat ik excl marathon zelf.
Nieuwe schoenen kopen dus? Als ik zoek op “marathon schoen” komen er “prachtige” carbonschoenen langs maar ik denk niet dat ik hier wat mee opschiet (M pace 5:30). Zelfde schoenen gewoon dubbel kopen? Ze lopen prima.. mocht ik wisselen wil ik dat toch op korte termijn doen zodat ik ze nog kan inlopen.
Hartloper schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:59:
[...]
On: dat zijn schoenen voor soccer moms.
Dat is natuurlijk een boutade, het klopt wel dat ik er veel dames mee zie rondwandelen in het dagelijks leven, dus niet als hardloopschoen. Van de hardlopers die ik ken is er niemand die met On loopt.
[...]
Hier is ON een van de merken die door de lokale hardloopwinkel gevoerd wordt. Welke ook hoofdsponsor is bij de atletiek- en triatlonverenigingen. Kortom, hier zie ik ze met grote regelmaat langsrennen op straat. Zowel door het "10k in 60min"-publiek, als de ~32 minuten lopers. En ja, ook de lokale wandelclub loopt met ON
Ik was best wel happy met mijn eerste (en enige) paar. Probleemloos een kilometer of 700 op gelopen. Toen hield spontaan de demping ermee op. Het bovenwerk was nog puntgaaf. Ik heb er vervolgens nog wel een kilometer of 1000 op gewandeld als vrije tijd schoen.
Ondanks de positieve associaties heb ik nooit meer een tweede paar aangeschaft. Ze zijn typisch toch wel wat prijzig en zelden tot nooit met korting te koop. Dan bespaar ik die paar tientjes graag. Zo merkvast ben ik niet. De huidige roulatie bestaat uit schoenen van Adidas, Altra, Asics, Nike, Salomon en Saucony.
Beginnende hardloper hier, net klaar met Evy, had wel goede conditie ivm wielrennen/gravel/mtb.
Loop nu makkelijk 40 minuten aan een stuk op Saucony Ride 16 schoenen, maar wil nu ook wel wat meer offroad/trail gaan lopen. Bij beetje modder, geen probleem met de Ride 16, maar bij veel modder dus wel. En een nadeel is toch wel de mesh bovenkant, dus vaak natte voeten.
Trailrunschoenen aanschaffen? Ben dan alleen bang dat ik die Ride 16 maar weinig ga gebruiken. Om bij de trails te komen, moet ik uiteraard wel eerst over asfalt.
Of toch maar eerst die Ride 16 oprennen, beter weer komt er ook weer aan.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Nou kijk, als je door zo'n supershoe 2% sneller loopt bespaar je met een pace van ~5:30 (zeg marathon tegen de 4u) heel wat meer tijd dan bij een sub 3u marathonAandeijssel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:12:
Inhakend op de schoenendiscussie.
Ik twijfel nu al een tijdje wat ik zal doen ter voorbereiding op de marathon in april. Loop nu op de Novablasts 4 (met tevredenheid!) en er zitten denk ik zo’n 350km op. Met alle lopen die er voor de marathon nog bijkomen zal de teller op zo’n 700+km uitkomen schat ik excl marathon zelf.
Nieuwe schoenen kopen dus? Als ik zoek op “marathon schoen” komen er “prachtige” carbonschoenen langs maar ik denk niet dat ik hier wat mee opschiet (M pace 5:30). Zelfde schoenen gewoon dubbel kopen? Ze lopen prima.. mocht ik wisselen wil ik dat toch op korte termijn doen zodat ik ze nog kan inlopen.
Maar als je dan zo rond de 700km zit kan ik me voorstellen dat een nieuw paar (al dan niet supershoe) wel een positieve boost kan geven. Nieuwe schoenen voelen toch altijd weer lekker soepel aan.
True, maar ze roepen ook vaak dat zo'n supershoe pas werkt bij hogere tempo's. Ik vind 5:30/km niet gelijk een hoog tempo, met alle respect natuurlijk.m0ridin schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:34:
[...]
Nou kijk, als je door zo'n supershoe 2% sneller loopt bespaar je met een pace van ~5:30 (zeg marathon tegen de 4u) heel wat meer tijd dan bij een sub 3u marathon
Ooh crap, ik heb daar niet voldoende over na gedacht. Ik loop op Asics Nimbus 25 en heb er nu 730km op staan. Ik verwacht nog minimaal 150km er op te lopen voor de marathon (17 maart). Kan ik met 900km op de teller die nog gebruiken?Aandeijssel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:12:
Inhakend op de schoenendiscussie.
Ik kan wel wat km's maken op Glideride 3 en novablast 3. Zelf gebruik ik de novablast voor snelle wedstrijden (bijv. HM). Mij lijken die niet zo geschikt voor de hele. Beoogd marathon tempo is 4.58 min/km (3u30min).
Meestal vervang ik schoenen rond de 1000km en ga ik ze als oude schoenen gebruiken voor de baantrainingen. Tenzij er een aanbieding voorbij komt (bijv. Glideride 3) dan switch ik eerder.
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.