Marathon is wel te doen ook zelfs nog zonder voedsel, alhoewel het niet aan te raden is natuurlijk. Het ligt een beetje aan de race. De Bear trail had veel hoogtemeters en vooral heel veel blubber. Dus dan ben je ook wel 15 uur onderweg, weer andere koek de dan <4 uur van een marathon en daardoor is het vaste voedsel wel echt een belangrijkere factor.kepler schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:07:
[...]
Dank voor de uitgebreide reactie! Tot de marathon heb ik de voeding wel onder controle, maar vooral op gelletjes (Sis). Maar vooral die vaste voeding is nog een open puntTijdens de Roparun heb ik goede ervaringen met (koude) pannekoeken en broodjes met ei/spek
Wat heb jij gegeten als vast voedsel, gewoon ter inspiratie? Komende maanden maar eens wat dingen gaan uitproberen.
Electrolytes is een goede, tot nu toe nog niks mee gedaan. Maar tot nu toe ook nooit problemen gehad met hydratatie, ook niet tijdens de warme marathons/duurlopen. Echter is een ultra andere koek natuurlijk, en ik zag dat SIS gelletjes heeft met electrolytes. Die ga ik maar eens proberen
Mezelf pacen heb ik door schade en schande geleerd, zoals de meeste lopers denk ik! Daar ben ik opzich niet heel bang voor.
Ik ga vooral goed op wit brood met jam, heel veel brood met veel jam. Ook naturel chips, gevulde koeken, mueslirepen, stukken banaan en whinegums gaan er altijd goed in bij mij.
Alleen het belangrijkste is wat voor jezelf goed werkt en vooral ook wat je lekker vindt.
Ik heb me laten vertellen dat de electrolytes in de gelletjes verre van genoeg is. Ik heb altijd de blauwe busjes van Nuun die ik in mn soft flasks gooi.
Pacen is inderdaad ook gewoon eigen ervaring en soms op je plaat gaan. Alleen vergeten veel mensen dan de laatste 15 tot 20 km zwaarder voelt dan een hele 50km trail. Dan vergissen mensen zich nog wel eens in de pace strategie.
Helemaal als het 2e gedeelte van de race opeens een stuk meer hoogtemeters heeft bijvoorbeeld. Maar als je de route bestudeerd ben je dit uiteraard voor en kun je dit meenemen in je plan.
Heb je al een race op de planning staan?
:strip_exif()/f/image/RZSAQzzQbYUYjOeDB2cIfoLS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9nbdcIIw5qUA7utr7X5ap3o6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gvnm35jjmY8WXgiHZTM548mv.jpg?f=fotoalbum_large)