• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
@Rob1978 Afhankelijk van hoe belangrijk je de data vindt, verstandig ;)

Op zich kan de Garmin het best goed doen bij steady runs (niet bij mij alleen altijd) is het vooral voor intervallen ed een stuk minder betrouwbaar. Als je dan op hartslagzone wil lopen is het wat mij betreft heel belangrijk dat die data ook ok is.

Als je op tempo loopt, dan minder noodzakelijk maar alsnog zullen veel statistieken wel die hartslag meenemen. Is dus maar net hoeveel waarde je eraan hecht.

In mijn geval wordt lactaatdrempel automatisch aangepast, afhankelijk van de trainingen die ik doe, dus hoef ik niet perse de test zelf te doen... maar ik loop altijd met een hartslagband en vraag me af of dat ook gebeurt wanneer je met OHR loopt. (Voor de test zelf heb je een band nodig, DACHT ook voor algemene updates maar not sure)

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Iemand ervaring met het oprekken van een hardloopschoen of in mijn geval een trailrun schoen.

Ik heb een setje La Sportiva Jackal II GTX voor €100 bij Zalando kunnen scoren 😁 en ook nog maatje 43.

Nu vallen ze klein uit wat voor mijn linkervoet niet erg is maar mijn rechtervoet zit net een tandje aan.

• m0ridin
Ruudje88 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:59:
Iemand ervaring met het oprekken van een hardloopschoen of in mijn geval een trailrun schoen.

Ik heb een setje La Sportiva Jackal II GTX voor €100 bij Zalando kunnen scoren 😁 en ook nog maatje 43.

Nu vallen ze klein uit wat voor mijn linkervoet niet erg is maar mijn rechtervoet zit net een tandje aan.
Lijkt me geen goed plan... Sowieso moet je rekening houden dat je voeten nog iets uitzetten (of nog meer uitzetten als echt langer lopen). In mijn ervaring, als het niet meteen goed zit gaat dat ook niet veranderen... "Het went wel" heeft zo goed als nog nooit gewerkt voor me en tot nu toe alleen geresulteerd in ongedragen spul dat uiteindelijk de deur weer uit gaat.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik heb het met mijn asics Glide Ride 3. Die is net te klein, een rustige 10k kan maar daar kan ik geen halve op lopen, dan is het te krap.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Shinji schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:34:
Ik heb het met mijn asics Glide Ride 3. Die is net te klein, een rustige 10k kan maar daar kan ik geen halve op lopen, dan is het te krap.
Ik heb die van mij laatst weggedaan. Waren helemaal op wat kilometers betreft. Schoenen zagen er verder nog prima uit. Zijn net tanks joh!
Heb ze vervangen door een paartje Novablasts. Hopelijk gaan die net zo lang mee.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

m0ridin schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:10:
[...]

Lijkt me geen goed plan... Sowieso moet je rekening houden dat je voeten nog iets uitzetten (of nog meer uitzetten als echt langer lopen). In mijn ervaring, als het niet meteen goed zit gaat dat ook niet veranderen... "Het went wel" heeft zo goed als nog nooit gewerkt voor me en tot nu toe alleen geresulteerd in ongedragen spul dat uiteindelijk de deur weer uit gaat.
Klopt helemaal. Het enige dat went is de kleur oOo

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:49
Vandaag was het tijd voor de Halve van Haren, hier in het Noorden nabij Groningen ook wel bekend als de voorjaarsklassieker.

Een schitterend zonnetje, paar graden boven nul maar gevoelstemperatuur zou een paar daaronder zijn. Dus wat doe je qua kleding?

Fietsje erheen, goeie sfeer, deze keer geen onhandig drukke garderobe in de sporthal maar de sporthal was helemaal open waardoor iedereen lekker warm kon blijven en om kon kleden. Daardoor heb je kans dat er iets gejat wordt, maarja, hoe groot is die kans. :) Ik vond het mooi op deze manier.

Schoenen aan, gel erin, beetje lachen om de zenuwachtige hupjes die iedereen aan het doen is en de koetjes en kalfjes gesprekken die lekker nergens over gaan. Korte warming-up naar de start, plaskruis opgezocht en via de zijkant ergens vooraan in het startvak. Vorige editie was ik 14e of 15e, dus dat voelde wel geoorloofd.

De commentator was enthousiast met goede zin, kondigde nog enkele deelnemende local legends aan zoals Arjen Robben en Hinke Schokker, en met bemoedigende woorden van burgemeester Schuilink die ook het startschot loste waren we op pad.

Al doende leert men; afgelopen jaren was m’n eerste kilometer altijd de snelste bij halve marathons, deze keer wat ingehouden. Langzamerhand wat mensen in gehaald en een groepje laten lopen. Na een kilometer of 2 kwam dat groepje van 4 man toch dichterbij en met een sterke oosterwind besloten aan te haken. Dat was een erg mooie beslissing. Vier mannen in groene shirts voor me; ik waande me Kipchoge in Berlijn. Ze liepen steady rond de 3:45 en dat beviel me wel. M’n hartslag zakte zelfs onder de 170 terwijl die normaliter op loopt. Dat je niet na hoeft te denken en moeite hoeft te doen om constant te lopen maar er een paar ervaren lopers dit doen; echt ideaal.

Dat liep zo mooi wat kilometers door. Enthousiaste mensen langs de kant die iedereen aanmoedigden, echt leuk.

Helaas, aan al dat leuks kwam een eind. Steken in m’n rechterzij. Net als bij een andere loop in december ‘22. Wat doorgelopen, masseren, maar dat werkte niet. Vanaf kilometer 8 begon het een beetje en rond 11 was het niet meer te doen. Ademhaling werd kort, kon niet meer volledig m’n longen vullen met lucht… Je zet door, maar al het plezier ging eruit. In dec ‘22 heb ik een paar dagen last gehouden hiervan en zodoende besloten dat ik dit niet meer wou.

Volgehouden en weinig verval tot 14km. Daar stond m’n vriendin met de kinderen als aanmoediging. High fives en gestopt met lopen. Had er geen plezier meer in en had niet het gevoel dat die steken weg zouden gaan. Lopen moet leuk blijven en ik houd van diep gaan maar dit was niks waar ik mentaal iets tegen kon doen. Benen verder nog prima.

Dusja, niet gefinisht. Voelt vreemd, ergens trots, tegelijk ben ik geen type dat dingen niet afmaakt. Ik heb genoten en natuurlijk is het ergens jammer maar qua voorbereiding heb ik hier niet heel veel moeite in gestoken. In die zin een mooie trainingsloop en op naar de marathon in juni met tussendoor vast nog wat 10km wedstrijdjes. :)

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 11:47
SkyR schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:48:
[...]

Even teruggekeken naar een loopje toen ik net een paar weken begonnen was; 5 kilometer in een gemiddeld tempo van 5:29/km. Gemiddelde hartslag? 170 bpm, gemiddelde cadans van 164 spm.

Loopje van vandaag, 7 kilometer easy, gemiddeld tempo van 5:04/km. Gemiddelde hartslag van 140, cadans van 172 spm.

Dus ja, dat is in die jaren absoluut ten goede veranderd! Als ik nu op een hartslag van 170 zit ben ik tempo aan het lopen. Mijn max hartslag zit net boven de 200.

[...]

Ik ben benieuwd hoe de AF3 bevalt! Lijkt me een fantastische schoen, maar ik vind de prijs toch een serieus struikelblok. Ik ben voor een voordeligere superschoen gegaan die morgen binnen komt: de Mizuno Wave Rebellion Pro. Via Mizuno zelf voor slechts € 138,- ter vervanging van mijn Saucony Endorphin Pro 3 waar de upper na 650 km toch bijna helemaal doorgescheurd is en de buitenzool op sommige plekken bijna weggesleten is.

Want naast een paar Nike Vaporfly Next%, Adidas Adios Pro 3, Puma Fast-R Nitro Elite en Adidas Prime X Strung had ik echt nog een nieuw paar trampolines nodig :+
Oeh, interessant, die Mizuno's staan ook op mijn short list, ben vooral beniewd hoe ze het op nat wegdek doen, m'n Saucony's slippen me net teveel door (helemaal vergeleken met de Pumagrip zool).

Ik hoor graag hoe ze bevallen

@InZane fijne schoenen, had de Novablast 2 en ging niet voor de 3 vanwege,,,idd, de zool

Vandaag voor het eerst weer m'n oude lopersgevoel terug gehad tijdens de duurloop, eigenlijk heeft dat long covid-light ruim een jaar geduurd, nu pas herken ik mezelf weer. De tempo's liggen fors lager dan wat het was, maar dat boeit me niet meer zo. Lekker pijnvrij tot een HM wegtikken in een z3 pace is goed genoeg. Het is ook voor het eerst dat ik nieuwe doelen losgelaten heb, na de 70.3 wilde ik eigenlijk nog voor een marathon gaan, maar dat moet ik m'n linker(artrose)knie niet meer aandoen.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand hier tips voor extreem snel slijtende schoenen door supinatie? Ik loop met een voorvoetlanding en blijkbaar zo op de zijkant van m’n voet dat m’n schoenen erg snel slijten. Zie onderstaande foto’s van een paar Nike Fly 4 en Hoka Ahari 5 met respectievelijk 293 km en 299 km op de teller. Beide eigen teveel versleten om nog mee door te lopen.

Mogelijke oplossingen waar ik aan zat te denken:
- stukje nieuw rubberen zool laten plaatsen door een schoenmaker voordat ik echt op het foam loop. Bij de Nikes is het echt al te laat.
- ander type schoenen, maar welke?
- andere looptechniek? Meer op de hak landen is geen optie omdat ik dan shinsplint klachten krijg.

Hoor graag als iemand tips of ervaringen heeft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvIuQSdbg4sTw1uIADAQxTKQ114=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imQkCe4YaKE7kphpqhtF3vYw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGiGyAVrY62VNsaQDwOWBPUAERA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWzJQZ9MBqCh9yBKjPWhU2eB.jpg?f=fotoalbum_large

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:11

Secsytime

Automagisch

Slickk schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:43:
Vandaag was het tijd voor de Halve van Haren, hier in het Noorden nabij Groningen ook wel bekend als de voorjaarsklassieker.

Een schitterend zonnetje, paar graden boven nul maar gevoelstemperatuur zou een paar daaronder zijn. Dus wat doe je qua kleding?

Fietsje erheen, goeie sfeer, deze keer geen onhandig drukke garderobe in de sporthal maar de sporthal was helemaal open waardoor iedereen lekker warm kon blijven en om kon kleden. Daardoor heb je kans dat er iets gejat wordt, maarja, hoe groot is die kans. :) Ik vond het mooi op deze manier.

Schoenen aan, gel erin, beetje lachen om de zenuwachtige hupjes die iedereen aan het doen is en de koetjes en kalfjes gesprekken die lekker nergens over gaan. Korte warming-up naar de start, plaskruis opgezocht en via de zijkant ergens vooraan in het startvak. Vorige editie was ik 14e of 15e, dus dat voelde wel geoorloofd.

De commentator was enthousiast met goede zin, kondigde nog enkele deelnemende local legends aan zoals Arjen Robben en Hinke Schokker, en met bemoedigende woorden van burgemeester Schuilink die ook het startschot loste waren we op pad.

Al doende leert men; afgelopen jaren was m’n eerste kilometer altijd de snelste bij halve marathons, deze keer wat ingehouden. Langzamerhand wat mensen in gehaald en een groepje laten lopen. Na een kilometer of 2 kwam dat groepje van 4 man toch dichterbij en met een sterke oosterwind besloten aan te haken. Dat was een erg mooie beslissing. Vier mannen in groene shirts voor me; ik waande me Kipchoge in Berlijn. Ze liepen steady rond de 3:45 en dat beviel me wel. M’n hartslag zakte zelfs onder de 170 terwijl die normaliter op loopt. Dat je niet na hoeft te denken en moeite hoeft te doen om constant te lopen maar er een paar ervaren lopers dit doen; echt ideaal.

Dat liep zo mooi wat kilometers door. Enthousiaste mensen langs de kant die iedereen aanmoedigden, echt leuk.

Helaas, aan al dat leuks kwam een eind. Steken in m’n rechterzij. Net als bij een andere loop in december ‘22. Wat doorgelopen, masseren, maar dat werkte niet. Vanaf kilometer 8 begon het een beetje en rond 11 was het niet meer te doen. Ademhaling werd kort, kon niet meer volledig m’n longen vullen met lucht… Je zet door, maar al het plezier ging eruit. In dec ‘22 heb ik een paar dagen last gehouden hiervan en zodoende besloten dat ik dit niet meer wou.

Volgehouden en weinig verval tot 14km. Daar stond m’n vriendin met de kinderen als aanmoediging. High fives en gestopt met lopen. Had er geen plezier meer in en had niet het gevoel dat die steken weg zouden gaan. Lopen moet leuk blijven en ik houd van diep gaan maar dit was niks waar ik mentaal iets tegen kon doen. Benen verder nog prima.

Dusja, niet gefinisht. Voelt vreemd, ergens trots, tegelijk ben ik geen type dat dingen niet afmaakt. Ik heb genoten en natuurlijk is het ergens jammer maar qua voorbereiding heb ik hier niet heel veel moeite in gestoken. In die zin een mooie trainingsloop en op naar de marathon in juni met tussendoor vast nog wat 10km wedstrijdjes. :)
Juni, dat moet dan wel scandinavie zijn?

Balen van de halve van Haren, volgende keer beter..

• Slickk
Secsytime schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:02:
[...]

Juni, dat moet dan wel scandinavie zijn?

Balen van de halve van Haren, volgende keer beter..
Slachtemarathon in Friesland, ook in het Noorden maar zal alsnog warm zijn. ;) Vooral omdat ik er geboren en getogen ben. Unieke route, 1x in de 4 jaar en is het tweede grootste sportevenement na de Elfstedentocht. Vooral om die redenen doe ik mee maar wil toch wel trainen om voor de sub 2:50 (en dus PR) te gaan. Dat betekent, omdat het niet het allersnelste parcours is en warmte, extra marge inbouwen.

Ja ik had het vandaag wel uit kunnen lopen door de laatste 7km naar 4:00 tempo te gaan maar geen zin en dan deed ik het meer voor de buitenwereld dan voor mezelf. Ik voel nu nog steeds wat in m’n zij, laat staan als ik flink door was gegaan. In die zin ook de ‘schade’ wat beperkt. Het hoefde vandaag niet per se.

Maar absoluut de volgende keer beter hoor, die revanche komt volgend jaar zeker!

• Frenz64
@KappuhH Heb ik ook last van agv een klapvoet, links land ik op de buitenkant en daar is weinig aan te doen. Mijn ervaring is echter wel dat je qua demping nog prima kan doolopen. Je landt weliswaar niet recht, maar vervolgens komt je voet wel plat op de ondergrond. Zie hier een voorbeeld van oude Hoka's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--TDG0Q4ZiRQ-ryhAP-5XNBEeZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqqjTQCGP39xIEDDp0zzTPz7.jpg?f=fotoalbum_large

Die Mizuno's zijn er helaas niet (meer) in mijn maat @SkyR.

Wel zie ik een paar Boston 12, waarbij ik moet kiezen tussen 46 2/3 of 47 1/3 (normaal heb ik 47), jij hebt die toch @Hartloper ? Zijn ze een beetje true to size, ik begrijp dat ze wat aan de smalle kant zijn?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:20

Niellie41

[object Object]

14 km Spa-Francorchamps
Als autosport liefhebber is het tof om op circuits te rennen. In 2016 had ik al een één rondje op Spa-Francorchamps gerend (41:41, maar dat was volgens mij niet precies een ronde) en in 2018 heb ik op Daytona een 5 km gerend.

Na de kwart marathon in Eindhoven, besloot ik om de 14 km op Spa te doen. Ik wist wat ik kon verwachten, maar het het valt toch vies tegen. :D De stukken tussen de bochten zijn rennend veel langer dan op TV of in de sim. Je denkt dan, ik ben er bijna want ik ben nu bij Blanchimont maar dan moet je nog meer dan 1 km... En het gaat alleen maar op én af! Iedereen heeft het over Eau Rough en Raidillon, maar Kemmel is erg lang en blijft maar omhoog gaan. Na Les Combes gaat het veel steiler naar beneden dan ik had gedacht. Volgens een segmens in Strava is het gemiddeld 6,3%! Dat had ik niet gedacht.

Mijn conditie was minder dan in oktober, want toen had ik ook heel de lente en zomer nog gefietst. Ik wilde in de herfst en winter wat meer gaan lopen omdat dat makkelijker is. Maar goed, het was dus écht een klote tijd met weinig momenten dat het niet regende als ik kon rennen. Wel wat getraind, maar niet zo veel als ik had gehoop. Misschien 1 à 2 keer per week in plaats van 2 à 3 keer. Gelukkig ging ik wel nog vaak met de fiets naar het werk en dan fiets ik wel door (Z2). Het is in ieder geval iets.

Vorige week was ik nog 4 dagen ziek geweest en in de week van de race zelf ook nog niet helemaal top. We zien wel waar het schip strand. Bij het inschrijven was mijn doel om de 14 km onder de 1:20 te doen, maar door het hoogteverschil zou dat lastig worden. Ergens tussen 1:20 en 1:30 zou ik tevreden mee zijn.

Mijn tijd is uiteindelijk 1:26:38 geworden. Gezien de voorbereidingen heel tevreden met het resultaat en het is tof om over het circuit te rennen! Helaas geen PR gerend over één ronde maar wel binnen de 1:30 binnen gekomen! Nu bijkomen want het lichaam is aan het platte Nederland gewend. :D

Ik zag dat Assen en Zandvoort ook van die runs op het circuit hebben. Die zal ik ook eens op mijn lijstje zetten. De Nordschleife doe ik wel met de fiets. :P

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ga dit jaar weer Rotterdam lopen, afgelopen jaar goed bevallen, ik had mijn telefoon bij mij waardoor de meegereisde supporters konden zien wanneer ik in de buurt kwam (en op meerdere punten konden kijken).

Nu wilde ik dit jaar eigenlijk de telefoon achterwege laten en bv een Airtag meenemen. Heeft iemand hier ervaring mee of andere adviezen om tijdens de race gevolgd te worden?

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:20
Ook ik ben weer in training voor Rotterdam en tot deze week ging alles heel goed. Maar afgelopen vrijdag heb ik bij een duurloop mijn linker kuit verrekt. :-(
Morgen maar een afspraak maken met de therapeut. Het kan denk ik wel op tijd herstellen, maar ik vrees dat ik mijn streeftijd van 3 uur uit mijn hoofd moet zetten.

• Slickk
Dragonfeeet schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:47:
Ik ga dit jaar weer Rotterdam lopen, afgelopen jaar goed bevallen, ik had mijn telefoon bij mij waardoor de meegereisde supporters konden zien wanneer ik in de buurt kwam (en op meerdere punten konden kijken).

Nu wilde ik dit jaar eigenlijk de telefoon achterwege laten en bv een Airtag meenemen. Heeft iemand hier ervaring mee of andere adviezen om tijdens de race gevolgd te worden?
Er is vaak wel een app die jouw tussentijden laat zien, aan de hand daarvan kunnen anderen wel redelijk goed weten hoe laat je waar aankomt.

Tijdens de marathon van A’dam in 2021 was dit systeem overbelast. Dankzij de AirTag die ik bij me had kon familie mij nog best goed volgen. Tegenwoordig kun je tags delen en daardoor te volgen door meerdere, destijds had ik die tag aan telefoon van m’n vriendin gekoppeld. Het is absoluut minder accuraat dan een telefoon of GPS tracker bij je hebben, maar werkt beter dan verwacht.

De AirTag is afhankelijk van iPhones die het signaal doorsturen en doen dat ook niet elke seconde, vaak eens in de zoveel minuten.

Met de 4Mijl van Groningen had ik dezelfde ervaring. Relatief goedkope en makkelijk hulpmiddel. AirTag zit een goedkope siliconen sleutelhanger met huissleutel eraan, die pak ik altijd mee als ik de deur uitga.

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:51
Dragonfeeet schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:47:

De app van Marathon Rotterdam werkt (meestal goed), elke 5 km zie je de loper doorkomen als ik me goed herinner.
Ik heb zelf ook nog airtag overwogen maar dan toch niet gedaan omdat het ging met de app.

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:51
...
Wel zie ik een paar Boston 12, waarbij ik moet kiezen tussen 46 2/3 of 47 1/3 (normaal heb ik 47), jij hebt die toch @Hartloper ? Zijn ze een beetje true to size, ik begrijp dat ze wat aan de smalle kant zijn?
Ik heb in alle Nike en Adidas maat 44, en in alle Hoka's 43 1/3.
Ook bij deze Boston 12 heb ik maat 44.
Ik heb nooit dat schoenen te smal voor me zijn, daar kan ik dus niet goed op antwoorden.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vandaag 33km gelopen op de Alphafly 3, wat een heerlijke schoenen zeg! Wilde toch even zeker weten dat ik geen last zou hebben van de voetboog, maar dat is nu helemaal weg.

• InZane
Niellie41 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:51:
14 km Spa-Francorchamps
...Maar goed, het was dus écht een klote tijd met weinig momenten dat het niet regende als ik kon rennen...
Uh, ben je van suiker? :+

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Wow, wat een race vandaag. Heb me tot nu toe altijd gefocust op wedstrijden op de 5K, 10K en marathon en de halve gelaten voor wat het was. PR op de halve daarom ook steevast gelopen tijdens marathons. Flink stuk er af kunnen lopen en met een tijd van 1:21.22 gefinisht. Heel blij mee! Goed georganiseerd, er mocht wel een drinkpostje meer zijn maar dat mocht de pret niet drukken.

Dit geeft enorm veel vertrouwen voor Rotterdam waar ik hoop 2:49 te lopen. Durf er nog niet op te hopen, voelt nog zo ver weg...

Volgende keer proberen in vak A te staan, stond in vak 1 en heb eigenlijk hele race mensen ingehaald zonder lekker met een groepje op mijn tempo te kunnen lopen :X

[ Voor 11% gewijzigd door Catorce op 10-03-2024 18:40 ]

• m0ridin
Deden hier nog anderen aan de 60 (of 120 :) ) van Texel mee? Vroeg me af wanneer de startnummers te verwachten zijn die per post worden/zijn verstuurd, of mensen ze al binnen hebben?

Heb ook gemaild naar de organisatie afgelopen week, maar nog geen reactie dus onder het motto "Spreid je winstkansen...".

Gisteren mijn laatste LDL gedaan, 30+ km op wat mijn Texel tempo zou moeten gaan worden. Nou, dat schoot dus niet op... Sowieso vrij moe de laatste dagen, maar gisteren kwam ik ook maar niet lekker in het ritme. Beetje drukkend gevoel, hartslag wat hoger dan verwacht (maar ook niet heel gek), wind tegen, etc.

Ronde wel gewoon volgens plan afgemaakt, maar voor gisteren had ik zin in Texel en na gister denk ik "Nou, als ik dat 2x zo lang vol moet gaan houden...". Nou ja, nog 2 weken... rustig toewerken naar en er het beste van maken :)

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:43
KappuhH schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:28:
Heeft iemand hier tips voor extreem snel slijtende schoenen door supinatie? Ik loop met een voorvoetlanding en blijkbaar zo op de zijkant van m’n voet dat m’n schoenen erg snel slijten.

...

Hoor graag als iemand tips of ervaringen heeft!
Heel herkenbaar! Ik heb daar ook last van; niet alle schoenen zijn even goed berekend op deze aanslag. Van links naar rechts: Nike Vaporfly Next% met bijna 110 km, Saucony Endorphin Pro 3 met 656 km en Adidas Adios Pro 3 met 605 km:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHjEPC0cXvv2YCzTXMnnSXX5U7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7tPM4umQNOyx6EbeEcDY8Dye.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms1pA2rV4UqBegu7gj61Q74_Prs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NARgHneVp6BEbAZRQwaUnXd0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y39bNPS1R5HAL5GjDZafd0UdouM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQ4VoZlPhLhV4WX1lPJc4kBz.jpg?f=fotoalbum_tile

2 andere paren Nike Vaporfly heb ik met 200 km op de teller afgeschreven. Reebok Floatride Energy X met 350 km.

Maar gelukkig heb ik inmiddels ook schoenen gevonden die langer overleven. De eerder genoemde Saucony EP3 en Adidas AP3 kunnen nog een paar trainingsloopjes/workouts mee, maar hebben het (zeker voor superschoenen) lang uitgehouden. Die zou ik beide zo aanbevelen. Op Nike ZoomX Invincible Run's heb ik ruim 800 km kunnen lopen. En ik heb een paar Asics Novablast 3 met ruim 500 km erop dat nog wel even mee kan. Verder geen speciale truukjes, het is ook wat het is, ik ga niet knutselen aan de schoenen. Ik probeer vooral niet teveel te betalen bij aanschaf.

@Frenz64: met de prijs van 138 euro ging de voorraad er opeens heel snel doorheen op de Mizuno site. Vrijdag even een kwartier getest op verschillende paces. Echt langzaam lopen voelde wat raar. Duurlooptempo voelde iets soepeler. Versnellend naar marathon- en halve marathontempo ging ook goed. Ik kon ook prima door naar 5K en 3K tempo, maar dan voelt het wat instabiel, alsof de benen/voeten wat beginnen te zwabberen. Misschien dat de geometrie met cutout van de middenzool daar voor zorgde. Maar voor mijn use-case, duurlopen en de marathon, lijken de schoenen wel te werken. Komend weekend de echte test met een duurloop van 2½ uur op zondag.

Het was droog, dus niet kunnen testen op natte ondergrond. Maar er zit een aardige laag rubber onderop, dus ik verwacht eigenlijk wel dat dat voldoende grip gaat geven.

@Catorce gefeliciteerd met het PR! Stevig tempo voor 21 km :o

Zijn er hier nog meer lopers met een Stryd Powermeter? Ik gebruik het sinds november en volg nu al 8 weken een Stryd marathon plan van Steve Palladino waarbij ik 5 dagen in de week loop. In het 16-wekenplan zit in de 4e, 8e en 12e week een testweek om je ontwikkeling te bepalen. Dit zorgt tussendoor voor net even een andere prikkel en wat rust na 3 achtereenvolgende weken volume opbouwen.

Ik begon het plan met een berekende CP (Critical Power) van 328 op basis van wat tests die ik in november en december had gedaan. Na de 10-minuten test van gisteren is de CP naar 340 gesprongen, wat best intimiderend is. Ja het ging goed, de workouts verliepen over het algemeen probleemloos en ik voel me zeker sterker, maar ik vraag me dan toch af hoeveel impact de gebruikte schoenen hebben (de test heb ik gelopen op de Adidas Takumi Sen 9, niet op mijn marathonschoenen). Komende week maar eens zien of ik de workouts goed aan kan op het verhoogde niveau, of dat ik het handmatig toch nog een tikkeltje terug moet schalen.

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:31
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Slupor op 13-03-2024 11:36 ]

Strava

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 08:34
Even bijkomen van de CPC gisteren. Een thuiswedstrijd. Lekker makkelijk met de tram naar de start en weersomstandigheden die bijna niet beter konden zijn. Ik was wel behoorlijk vroeg op het terrein en het viel me op dat het nog vrij leeg was. Maar dat was na een half uurtje wel anders! Wat een massa. De 10km lopers terug, de HM lopers aan het omkleden en voorbereiden.
Bij de start werd 1 minuut stilte gehouden voor Kelvin Kiptum. Dat was wel mooi. Na de drukte en lawaai van de lopers, de muziek, de toeschouwers, de omroeper werd het echt even stil.

Bij de start had ik me voorgenomen niet te snel van stapel te lopen. Dat lukte aardig. Een paar medelopers hadden ook gepland op 4:00/km te gaan en dat was een handig richtpunt. Maar na een tijdje vond ik ze toch net een paar seconden/km te langzaam gaan dus heb ze achter me gelaten.

Mijn maag protesteerde nog wat, anders had ik eerder een gel genomen. Ik wist dat het over zou gaan, maar het irriteerde me wel. Op een bepaald moment kreeg ik een loper in het vizier die naar mijn idee stabiel doorliep. Daar een tijdje aan kunnen vasthouden. Bij de boulevard merkte ik dat zijn tempo wat inzakte en ik wilde toch wel door. Alhoewel de vermoeidheid ook wel in de benen kwam.

De laatste 3km was het veld behoorlijk dun en duurde het voor mijn gevoel erg lang. Een duidelijke versnelling zat er niet meer in. Uiteindelijk gefinished op 1:25:11 (netto). De CPC app gaf me eerst nog 1:25.10. Al met al een kleine verbetering van mijn PR. Zoals wel eerder, als ik wist dat ik maar 11 seconden van sub 1:25 af zat had ik misschien iets meer mijn best gedaan. Volgende keer toch wat vaker mijn horloge checken op het tempo. Het doel was 1:25, maar met deze omstandigheden had ik stiekem meer verwacht.
Niet stuk, wel tevreden.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• fenris
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 14:48
SkyR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Zijn er hier nog meer lopers met een Stryd Powermeter? Ik gebruik het sinds november en volg nu al 8 weken een Stryd marathon plan van Steve Palladino waarbij ik 5 dagen in de week loop. In het 16-wekenplan zit in de 4e, 8e en 12e week een testweek om je ontwikkeling te bepalen. Dit zorgt tussendoor voor net even een andere prikkel en wat rust na 3 achtereenvolgende weken volume opbouwen.

Ik begon het plan met een berekende CP (Critical Power) van 328 op basis van wat tests die ik in november en december had gedaan. Na de 10-minuten test van gisteren is de CP naar 340 gesprongen, wat best intimiderend is. Ja het ging goed, de workouts verliepen over het algemeen probleemloos en ik voel me zeker sterker, maar ik vraag me dan toch af hoeveel impact de gebruikte schoenen hebben (de test heb ik gelopen op de Adidas Takumi Sen 9, niet op mijn marathonschoenen). Komende week maar eens zien of ik de workouts goed aan kan op het verhoogde niveau, of dat ik het handmatig toch nog een tikkeltje terug moet schalen.
Ik loop ook met Stryd en heb gisteren voor het eerst een halve marathon gelopen (NN CPC Loop in Den Haag). Hiervoor heb ik een Stryd HM training plan gevolgd van 12 weken met daarin ook 3x een week met daarin test workouts. Stryd gaf als race prediction een tijd van 1:42:32 aan. Uiteindelijk heb ik de race in 1:42:22 gelopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUbfb4wNDSkgVEGAUxRvkXT5jJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYG1nLswHVGLF5JAsDUzn1y2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYrVTN7dh7Z-2S7ZStzN6WipN0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqxhu7Fq6L9lPK3HCAdITdur.jpg?f=fotoalbum_large

Thoriam#2885

• m0ridin
@SkyR Beetje af en aan met de stryd, sinds een paar weken heb ik hem er toch maar weer aan hangen maar ik laat hem alleen power (en de andere running statistieken) bijhouden. Pace en afstand laat ik het horloge doen... dit ivm de verschillen die ik toch merkte bij verschillende schoenen inderdaad.

Aan de ene kant maakt het misschien niet heel veel uit (weet niet of power metingen ook varieren per schoen, of dat het puur om de op basis daarvan bepaalde overige info gaat) maar de autist in mij kan het niet handlen dat een afstand (en daarmee pace) varieert puur omdat ik een andere schoen aantrek :)

Ik heb wel de vorige (v2? Met winddetectie) en niet de meest recente...

Ook stoort het me een beetje dat je een abonnement moet afnemen voor volledige functionaliteit, toch wat jammer als je een apparaatje van 200+ euro koopt (hoewel de basics ook wel voldoende zijn over het algemeen)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:02

polthemol

Moderator General Chat
m0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:36:
@SkyR Beetje af en aan met de stryd, sinds een paar weken heb ik hem er toch maar weer aan hangen maar ik laat hem alleen power (en de andere running statistieken) bijhouden. Pace en afstand laat ik het horloge doen... dit ivm de verschillen die ik toch merkte bij verschillende schoenen inderdaad.

Aan de ene kant maakt het misschien niet heel veel uit (weet niet of power metingen ook varieren per schoen, of dat het puur om de op basis daarvan bepaalde overige info gaat) maar de autist in mij kan het niet handlen dat een afstand (en daarmee pace) varieert puur omdat ik een andere schoen aantrek :)

Ik heb wel de vorige (v2? Met winddetectie) en niet de meest recente...

Ook stoort het me een beetje dat je een abonnement moet afnemen voor volledige functionaliteit, toch wat jammer als je een apparaatje van 200+ euro koopt (hoewel de basics ook wel voldoende zijn over het algemeen)
ik gebruik hier de marathonschema's die stryd zelf heeft en dat werkt prima. Als ik zonder programma ga rennen gebruik ik gewoon garmin intervals/tuur ik af en toe naar welke zone ik in zit al kan ik dat redelijk goed voelen ook.

De afstand is met stryd hier nauwkeuriger dan met GPS, de pace al helemaal. Wel een beetje mikken dat het ding grofweg op dezelfde plek van je schoen zit en dan maakt het weinig verschil uit naar mijn smaak.

@SkyR ik had hier door een maandje ziekte en het niet bijhouden een CP die omlaag was gekelderd (terecht ook toen, mijn conditie had een stevige deuk gekregen). Toen ik terug structureel kon trainen, vloog die CP dan ook omhoog, waarbij ik elke week bijna zeker tussen de 12 en 20 extra kilometers rennen heb (kleine naar de opvang brengen met de buggy) buiten dat schema om. Ook bij hogere CP's klopt het hier wel aardig, je kunt gewoon meer hebben, dus je 'easy pace' moet ook hoger :)

Wat de impact van schoenen is met de carbonracemonsters ed weet ik niet precies, maar ik gok dat je meer wattage kunt genereren waardoor je op de racedag zelf boven de voorspelling van stryd uit kunt komen. Ik zou in ieder geval de testruns op de normale trainers doen en hooguit een keer testen op een goede dag wat het verschil tussen beide is (stryd op trainingssloffen en op de wedstrijdschoen).

Het enige waar ik hier een groot verschil merk is met de stryd op trails, al klopt het ook daar qua gevoel wel als ik de zone zie. Beetje afhankelijk wel van hoe absorberend de trail is (in blubber ed. raak je veel van je energie kwijt aan 'niets' natuurlijk, dat is een beetje het punt dat die strydwaardes ook niets meer waard zijn).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• m0ridin
@polthemol ik heb het een tijdje in de gaten gehouden icm 3 paar schoenen en daar verschilde hetzelfde rondje volgens stryd toch qua afstand.

Maar wellicht binnenkort weer eens testen, genoeg die er bij zweren inderdaad (maar lees ook wel genoeg met ervaringen gelijk aan de mijne).

Pace kijk ik op het horloge nooit naar huidige pace btw, meestal lap en avg... Dat is voor mij nauwkeurig genoeg (ok, behalve bij sessies als '30 seconden op...' ;) )

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
KappuhH schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:28:

Mogelijke oplossingen waar ik aan zat te denken:
- stukje nieuw rubberen zool laten plaatsen door een schoenmaker voordat ik echt op het foam loop. Bij de Nikes is het echt al te laat.
Heb ooit een loopanalyse gedaan tijdens een Saucony-actie.
Heb toen ook aangegeven dat mijn Triumphs zo snel sleten aan de buitenkant (zelfde oorzaak als jij zo te lezen).
Hij gaf aan dat een schoenmaker daar prima een stuk in kan zetten. Heb het eigenlijk nooit gedaan omdat de slijtage pas echt vervelend werd tegen de tijd dat ik sowieso aan nieuwe schoenen toe was.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:44
TheOmen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:59:
[...]

Heb ooit een loopanalyse gedaan tijdens een Saucony-actie.
Heb toen ook aangegeven dat mijn Triumphs zo snel sleten aan de buitenkant (zelfde oorzaak als jij zo te lezen).
Hij gaf aan dat een schoenmaker daar prima een stuk in kan zetten. Heb het eigenlijk nooit gedaan omdat de slijtage pas echt vervelend werd tegen de tijd dat ik sowieso aan nieuwe schoenen toe was.
Ik vraag me af hoeveel waarde zo'n loopanalyse kan hebben. Heb tot nu toe alleen schoenen gekocht op advies via Youtube (Kofuzi), maar ik weet dus niet of ik bijv een verkeerde loop heb, of andere schoenen nodig heb om blessure's te voorkomen.

Zien jullie een loopanalyse als een must-do? Of kan je prima zelf je schoenen uitzoeken aan de hand van reviews?

Voor reference, loop nu 3 jaar met 3x per week. (30-35km)

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
m0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:59:
@polthemol ik heb het een tijdje in de gaten gehouden icm 3 paar schoenen en daar verschilde hetzelfde rondje volgens stryd toch qua afstand.

Maar wellicht binnenkort weer eens testen, genoeg die er bij zweren inderdaad (maar lees ook wel genoeg met ervaringen gelijk aan de mijne).

Pace kijk ik op het horloge nooit naar huidige pace btw, meestal lap en avg... Dat is voor mij nauwkeurig genoeg (ok, behalve bij sessies als '30 seconden op...' ;) )
Pace is hier ook vooral als ik intervalblokken heb in een poging een beetje consistent te kunnen rennen ipv als een jojo heen en weer te gaan. Dat is voor mij ook, samen met dat het makkelijker met wattage om consistent bergop te rennen, de grootste meerwaarde van een stryd.

Ik denk trouwens dat het vooral van belang is dat de sensor op dezelfde plek vna je voet zit alsje van schoenen wisselt. Misschien loont het zich om wat creatief te werk te gaan :)

• m0ridin
polthemol schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:06:
[...]

...

Ik denk trouwens dat het vooral van belang is dat de sensor op dezelfde plek vna je voet zit alsje van schoenen wisselt. Misschien loont het zich om wat creatief te werk te gaan :)
Dat probeer ik zoveel mogelijk maar de schoenen makers maken dat soms aardig onmogelijk met hun schuine veters, lipjes en lapjes op de meest onhandige plekken, etc :p

Maar misschien maar eens kijken of ik een handigere oplossing kan vinden daarvoor. Zelfde met zon tag met contact/nood info. Lus ik nu om mijn veters maar dat is ook niet ideaal...

Maar denk er steeds aan als ik weer ga lopen en dan wil ik gewoon de deur uit (of nu, en nu ff geen ruimte om er wat mee te doen :+ )

@JWHtje mwah, must do will ik niet zeggen maar zeker bij een winkel waar ze het ook goed doen kan het zeker nuttig zijn. Überhaupt bewust zijn van hoe je loopt (ik maakte een rare zwiep met mijn rechtervoet bijvoorbeeld). En gewoon meerdere schoenen passen, advies krijgen van kenners, etc.

Ondertussen kan ik redelijk prima inschatten hoe en wat met nieuwe schoenen, maar een soort van nul meting als je start lijkt me nuttig.

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 11-03-2024 10:33 ]

• Shinji
JWHtje schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:03:
[...]

Ik vraag me af hoeveel waarde zo'n loopanalyse kan hebben. Heb tot nu toe alleen schoenen gekocht op advies via Youtube (Kofuzi), maar ik weet dus niet of ik bijv een verkeerde loop heb, of andere schoenen nodig heb om blessure's te voorkomen.

Zien jullie een loopanalyse als een must-do? Of kan je prima zelf je schoenen uitzoeken aan de hand van reviews?

Als je geen klachten hebt, lekker blijven doen wat je nu doet :)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Stryd is hier redelijk nauwkeurig, meestal een afwijking van rond de 5-10%. Maarja.. op een loop van 30km mis je dus wel 1,5-3,0 km.

• TheOmen
[...]

Die analyse was natuurlijk ook een beetje een commercieel verhaaltje, maar ik vond het wel interessant om eens wat video van mijn loophouding te zien. En de medewerker was er zeker niet uit om mij schoenen aan te smeren.

En als je de literatuur* er op naslaat zijn de meningen over wat een goede schoen is erg verdeeld, van 'als ze maar lekker lopen' tot 'voorkom blessures, pak die ene specifieke schoen.'

* lees bijv Running Smart van Mariska van Sprundel, die beide zijden van de discussie belicht.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• InZane
[...]

Wat mij betreft is een loopanalyse overrated. Ik koop 9 van de 10 keer m'n schoenen ergens online in de aanbieding. Ben een jaartje of 8 geleden wel begonnen met een loopanalyse bij Run2Day en daar heb ik me toen antipronatieschoenen aan laten praten.
Daar ben ik in de loop der tijd weer vanaf gestapt en ik loop nu al jaren op allerlei neutrale schoenen naar alle tevredenheid. Ik loop lekker, m'n schoenen slijten alleen onder m'n voorvoet, dus ik vind 't allemaal wel prima zo.

• m0ridin
Secsytime schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:52:
Stryd is hier redelijk nauwkeurig, meestal een afwijking van rond de 5-10%. Maarja.. op een loop van 30km mis je dus wel 1,5-3,0 km.
Haha, nou... 5 tot 10% afwijking zou ik niet echt 'redelijk nauwkeurig' noemen eerlijk gezegd.

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
m0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Haha, nou... 5 tot 10% afwijking zou ik niet echt 'redelijk nauwkeurig' noemen eerlijk gezegd.
Stryd is voor mij nauwkeurig. Kalibratiefactor staat standaard voor mij op 104 maar verder geen noemenswaardige afwijkingen tussen verschillende schoenen (max 1%).

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Hangt heel erg af van op wat voor soort schoenen ik loop.. Gister met de Alphafly 3 aan.. totaal andere schoen dan normaal, zit ik op een afwijking van ~8%

• m0ridin
sanniep9 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Stryd is voor mij nauwkeurig. Kalibratiefactor staat standaard voor mij op 104 maar verder geen noemenswaardige afwijkingen tussen verschillende schoenen (max 1%).
Dat geloof ik zo, maar daar reageerde ik niet op :+

En voor mij in het verleden dus minder nauwkeurig dan die 1% (en onnauwkeurig genoeg tussen verschillende schoenen om terug te vallen op horloge voor tempo/afstand). Maar again, ik ga het weer eens opneuw testen en bekijken allemaal...
Secsytime schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:49:
[...]

Hangt heel erg af van op wat voor soort schoenen ik loop.. Gister met de Alphafly 3 aan.. totaal andere schoen dan normaal, zit ik op een afwijking van ~8%
Oh, maar dat was ook wat ik merkte/bedoelde met mijn eerdere opmerkingen... Tussen schoenen scheelde het soms aardig wat (ok, niet zo erg als die 8% in jouw geval, maar alsnog). Dat waren dan 'normale' wegschoenen, trailschoenen en wedstirjdschoenen (en dan evt veel vs heel weinig demping).

En dat was irritant genoeg om te denken "laat maar!"... Ook omdat ik heel specifiek met tempotrainingen (icm hartslag) bezig was. Nu iets minder specifiek dus ben ik het weer een beetje aan het oppakken, nu dus alleen power maar van plan dit weer uitgebreider in gebruik te gaan nemen.

[ Voor 42% gewijzigd door m0ridin op 11-03-2024 11:53 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

m0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:50:
[...]

Dat geloof ik zo, maar daar reageerde ik niet op :+

En voor mij in het verleden dus minder nauwkeurig dan die 1% (en onnauwkeurig genoeg tussen verschillende schoenen om terug te vallen op horloge voor tempo/afstand). Maar again, ik ga het weer eens opneuw testen en bekijken allemaal...

[...]

Oh, maar dat was ook wat ik merkte/bedoelde met mijn eerdere opmerkingen... Tussen schoenen scheelde het soms aardig wat (ok, niet zo erg als die 8% in jouw geval, maar alsnog). Dat waren dan 'normale' wegschoenen, trailschoenen en wedstirjdschoenen (en dan evt veel vs heel weinig demping).

En dat was irritant genoeg om te denken "laat maar!"... Ook omdat ik heel specifiek met tempotrainingen (icm hartslag) bezig was. Nu iets minder specifiek dus ben ik het weer een beetje aan het oppakken, nu dus alleen power maar van plan dit weer uitgebreider in gebruik te gaan nemen.
Snap ik ja.. ik vind het ook bijzonder irritant.

Echter vind ik het nog vervelender om intervallen te lopen waarbij GPS alle kanten op gaat en ik een interval op 3:30 tempo loop en de volgende op 3:15.. Dan liever consistent fout :P :+

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Gisteren als afsluiting van mijn Garmin coach-training de halve marathon gelopen in net geen 2 uur, maar wat is nu een goed trainingsplan om van daaruit verder te gaan? Wat afstand betreft is dit me ver zat, dus als ik de afstand vast kan houden en dan wat meer snelheid krijgen zou wel leuk zijn. En ik kan natuurlijk zelf wel wat maken, maar ervaring uit het verleden leert dat ik dan eerder de neiging heb om trainingen over te slaan.

De meeste trainingen die ik kan vinden gaan er nl. van uit dat je uit wil bouwen naar langere afstanden, maar dat wil ik dus net niet.

[removed]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
redwing schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:03:
Gisteren als afsluiting van mijn Garmin coach-training de halve marathon gelopen in net geen 2 uur, maar wat is nu een goed trainingsplan om van daaruit verder te gaan? Wat afstand betreft is dit me ver zat, dus als ik de afstand vast kan houden en dan wat meer snelheid krijgen zou wel leuk zijn. En ik kan natuurlijk zelf wel wat maken, maar ervaring uit het verleden leert dat ik dan eerder de neiging heb om trainingen over te slaan.

De meeste trainingen die ik kan vinden gaan er nl. van uit dat je uit wil bouwen naar langere afstanden, maar dat wil ik dus net niet.
Je kunt eenzelfde programma nog eens opnieuw doen, gezien je nu verder bent, zul je ook wat snelheid hebben gewonnen (uiteindelijk is een training een kwestie van schepjes erop blijven gooien).

Het is een tijdje geleden dat ik met garmin coach nog iets heb gedaan, maar volgens mij werken die toch al pace based en moet/kun je een tijdsdoel ingeven. Gezien je nu op een ~2 uur zit, gaat het type trainingsprogramma naar mijn ervaring nog niet persé het grootste verschil maken, dus ook een schema van bv. runnersworld zal prima volstaan, als je maar consistent bent.

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:43
Als ik een rondje op de baan loop klopt de Stryd (Next Gen) precies. Kalibratiefactor staat gewoon op 100. Afstandsverschillen heb ik niet opgemerkt op verschillende schoenen.

Zelf merk ik vooral dat verschillende schoenen het makkelijker of moeilijker maken bepaalde power te genereren - al geldt dat natuurlijk ook gewoon voor het tempo dat je ermee kunt lopen.

Een voor mij opvallende constatering toen ik de vorige 10-minuten test vergeleek met die van gisteren: met de Adidas Takumi Sen 9 had ik een hogere grondcontacttijd dan met de Saucony Endorphin Pro 3. Maar blijkbaar is de afzet met de Takumi Sen krachtiger, want ik weet wel significant meer Power te genereren (en daaruit ook weer een net wat hoger tempo). Dan zie je toch het verschil, waarin de ene schoen wat zachter/bouncier is en lief voor de lange afstand, en de ander een stijvere schoen waar ik meer kracht kan genereren.

Het gevoel onder de voeten verschilt tijdens zo'n test dan ook wel gigantisch. De laatste minuten van de test op de Takumi Sen 9 waren niet heel comfortabel :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SkyR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:25:
Als ik een rondje op de baan loop klopt de Stryd (Next Gen) precies. Kalibratiefactor staat gewoon op 100. Afstandsverschillen heb ik niet opgemerkt op verschillende schoenen.

Zelf merk ik vooral dat verschillende schoenen het makkelijker of moeilijker maken bepaalde power te genereren - al geldt dat natuurlijk ook gewoon voor het tempo dat je ermee kunt lopen.

Een voor mij opvallende constatering toen ik de vorige 10-minuten test vergeleek met die van gisteren: met de Adidas Takumi Sen 9 had ik een hogere grondcontacttijd dan met de Saucony Endorphin Pro 3. Maar blijkbaar is de afzet met de Takumi Sen krachtiger, want ik weet wel significant meer Power te genereren (en daaruit ook weer een net wat hoger tempo). Dan zie je toch het verschil, waarin de ene schoen wat zachter/bouncier is en lief voor de lange afstand, en de ander een stijvere schoen waar ik meer kracht kan genereren.

Het gevoel onder de voeten verschilt tijdens zo'n test dan ook wel gigantisch. De laatste minuten van de test op de Takumi Sen 9 waren niet heel comfortabel :+
Uiteindelijk blijft het een berekende power, het is niet zoals bij het fietsen dat je het daadwerkelijk kunt meten..

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Ik koop mijn hardloopschoenen eigenlijk nog altijd graag in de winkel (er is ondertussen een Runners’ lab hier vlakbij in de buurt), en die doen altijd een loopanalyse. Ik vind het altijd wel interessant als ze eens met iets nieuws aankomen en dat je dan kan zien wat het verschil is (ik weet zelf wel waar ik goed mee ben, maar daardoor zou ik ook bij dezelfde modellen blijven). Maar goed, echt nodig heb ik het ook niet, het is gewoon fijn.

Gisteren overigens de North C Trail gelopen in Koksijde. Kortste afstand (13km) want ik ben nog steeds aan het opbouwen (en heel eerlijk: geef mij maar modder en plassen in plaats van los zand) maar hoewel het toch een eindje rijden is, vind ik het niet erg en ik blijf het wel een geweldig mooie omgeving vinden.

Ik had er best zin in, en dus uiteraard wat te hard van start gegaan (eerlijk: ik wou ook wel weer eens wat dieper gaan, ik loop vooral rustige duurloopjes op dit moment). De Hoge Blekker ging dus al een beetje moeizamer en toen we het strand opdraaiden voor de laatste 3km door de duinen, was het vat eigenlijk al af. Toch doorgezet (op één duin na blijven rennen, die ene was echt te steil in mijn toestand) en op zich nog redelijk respectabel gefinished (al zeg ik het zelf).

Strava-linkje: https://www.strava.com/athletes/6535750

Volgende stop wordt normaal de Antwerp 10 Miles, dan de Great Breweries (bedoeling is de 25km, we zullen zien, de 17km kan ook nog), dan ergens nog een trailtje in juni en ben ik hopelijk klaar op de PIUT de 20km te doen in juli (meer zal er niet inzitten, heb er al eens de 30km gedaan, maar daar hebben ze nu 1000hm extra aan toegevoegd).

• redwing
polthemol schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Je kunt eenzelfde programma nog eens opnieuw doen, gezien je nu verder bent, zul je ook wat snelheid hebben gewonnen (uiteindelijk is een training een kwestie van schepjes erop blijven gooien).

Het is een tijdje geleden dat ik met garmin coach nog iets heb gedaan, maar volgens mij werken die toch al pace based en moet/kun je een tijdsdoel ingeven. Gezien je nu op een ~2 uur zit, gaat het type trainingsprogramma naar mijn ervaring nog niet persé het grootste verschil maken, dus ook een schema van bv. runnersworld zal prima volstaan, als je maar consistent bent.
Ik kan bij de coach inderdaad een pace opgeven. Ik krijg alleen het idee dat die minder doet met hoe je nu al loopt. Toen ik het programma voor de halve marathon er in heb gezet heb ik ook de eerste 2 maanden steevast de trainingen langer gemaakt omdat die 5 km-runs waar hij mee kwam als lange training toch echt veel te kort waren.

Wat wedstrijden betreft ben ik verder niet zoveel van plan. Ik schat dat ik wel ergens een paar keen een 10-mijl of 15km ga doen, maar een halve marathon echt op race-snelheid lijkt me te ver (met bijna 50 en een heup met kuren moet je niet teveel meer gaan overbelasten)

[ Voor 11% gewijzigd door redwing op 11-03-2024 14:19 ]

[removed]

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Na 3 pogingen eindelijk de marathon van Barcelona fatsoenlijk uit kunnen lopen zonder te wandelen vanwege spierpijn... Heb net voor kerst een coach gecontacteerd die een duidelijk plan had opgesteld waar ik voornamelijk op hartslag trainde, doel op dat moment was uitlopen onder de 4 uur en finishen zonder wandelen.

Na een PR te rennen op de halve marathon (1:34) dankzij de training en ik zelf een tijd van 3:45 voor ogen had op de marathon heb ik hem kunnen doen in 3:32 :-)

https://www.strava.com/activities/10929075179/overview

Condities gisteren waren perfect, nieuw circuit maar iets sneller en veel toeschouwers en het was gelukkig niet te warm omdat we zaterdag eindelijk regen hadden.

Nu op naar de volgende uitdaging: https://ultrapirineu.com/en/races/marato/

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Starlight96
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
InZane schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Wat mij betreft is een loopanalyse overrated. Ik koop 9 van de 10 keer m'n schoenen ergens online in de aanbieding. Ben een jaartje of 8 geleden wel begonnen met een loopanalyse bij Run2Day en daar heb ik me toen antipronatieschoenen aan laten praten.
Daar ben ik in de loop der tijd weer vanaf gestapt en ik loop nu al jaren op allerlei neutrale schoenen naar alle tevredenheid. Ik loop lekker, m'n schoenen slijten alleen onder m'n voorvoet, dus ik vind 't allemaal wel prima zo.
Ik heb persoonlijk ook dezelfde ervaring, en loop ook al tijden op meer neutrale schoenen met weinig demping terwijl mij ooit anders is aangeraden bij Runnersworld. Maar ik denk wel dat het heel persoonlijk is, en vooral ook veel te maken heeft met je looptechniek.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:05

m-vw

Dus?

Met nog 6 weken tot de Antwerp Ten Miles kan ik wel stellen dat het dit jaar geen pr gaat worden.

Na de voorbereiding goed gestart te zijn uit eindelijk toch in een wak gelopen.
Ziekte, een blessure en een algemeen meh gevoel hebben de voorbereiding goed verpest.
Afgelopen weken steeds maar 1x gelopen. Hopelijk kan ik deze week weer naar 2x en dan in de weken daarna misschien zelfs nog eens de 3x aantikken.

Focus gaat nu gewoon op uitlopen. Welke tijd? Nog geen idee, maar de geplande (sub) 1:20u gaat het zeker niet worden.

• nogeeninlog
Bij all4running Utrecht hebben ze een testbaan met vlakken die je landing registreren. Mijn landing zag er een beetje gek uit. Dat kwam door mijn voorvoetlanding, zei de verkoper. De baan werkt alleen met haklanding.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:05

m-vw

Dus?

nogeeninlog schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:14:
Bij all4running Utrecht hebben ze een testbaan met vlakken die je landing registreren. Mijn landing zag er een beetje gek uit. Dat kwam door mijn voorvoetlanding, zei de verkoper. De baan werkt alleen met haklanding.
Ik ben nu al een paar keer bij Runner's Lab in Gent en Antwerpen geweest. Die hebben een systeem dat heel goed de afwikkeling en drukpunten van je voeten laat zien. Hak- of voorvoetlanding maakt daarbij niet uit.

Verder doen ze in Antwerpen, op afspraak, nog veel uitgebreidere metingen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-01 22:29

Quakie

quakelen

Ik ben laatste tijd wat minder actief qua hardlopen.

Dit jaar pas een keer 10km als langste afstand. Rest 5-7 km range.
Tot november liep ik nog geregeld 15km waarvan 1x HM afstand.

Hoe snel kan je nu weer HM afstand rennen ? Geen idee hoe snel dit af neemt? Voor rest wel actief trouwens.

Ik teken nergens meer voor

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
redwing schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Ik kan bij de coach inderdaad een pace opgeven. Ik krijg alleen het idee dat die minder doet met hoe je nu al loopt. Toen ik het programma voor de halve marathon er in heb gezet heb ik ook de eerste 2 maanden steevast de trainingen langer gemaakt omdat die 5 km-runs waar hij mee kwam als lange training toch echt veel te kort waren.

Wat wedstrijden betreft ben ik verder niet zoveel van plan. Ik schat dat ik wel ergens een paar keen een 10-mijl of 15km ga doen, maar een halve marathon echt op race-snelheid lijkt me te ver (met bijna 50 en een heup met kuren moet je niet teveel meer gaan overbelasten)
hou in je achterhoofd dat elk trainingsschema een 'cycle' is. Als ik hier een nieuw blok begon, is mijn eerste paar weken de lange duurloop ook een 10 tot 15km. Als ik een maandje verder ben, haal ik die afstand al als ik mijn intervaldag heb.

Als je een volgend blok start, bouw je verder op wat je al kunt, dat betekend ook dat die 5km duurlopen in het begin sneller zullen gaan waarschijnlijk (en/of technisch beter, er is op vele plekken winst) dan de vorige keer. Daarbij is volume als in afstand niet alles met trainen, ook korte loopjes hebben zo hun nut, zelfs als een halve marathon je doel is.

Voor de rest zijn mijn ervaringen met garmin coach vrij beperkt: op pace trainen is vrij vervelend in het voorland van het heuvelland, dus ik ben overgestapt daarom op stryd/power schema's. Ik meende me echter te herinneren van een paar jaar terug dat met coach greg van garmin, de pace ed. werden bijgesteld als je binnen zkere marges je trainingen deed.

Overweeg anders ook zeker een ander trainingsschema. Niets is naar mijn ervaring zo fijn als dingen af en toe een beetje op te schudden met een iets andere aanpak.

• Frenz64
Quakie schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:30:
Ik ben laatste tijd wat minder actief qua hardlopen.

Dit jaar pas een keer 10km als langste afstand. Rest 5-7 km range.
Tot november liep ik nog geregeld 15km waarvan 1x HM afstand.

Hoe snel kan je nu weer HM afstand rennen ? Geen idee hoe snel dit af neemt? Voor rest wel actief trouwens.
Hangt een beetje van je loopverleden af, als je voor november regelmatig 15+ km liep (en pijn(tjes)vrij) dan kan je vrij snel weer opbouwen naar de HM, je pezen en gewrichten kunnen de belasting aan. Hangt ook wel af van je loopfrequentie en kilometrage per week. En uiteraard bij twijfel: rustig opbouwen

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-01 22:29

Quakie

quakelen

@Frenz64 dank je.

Ben van 80 km per maand in okt (gem. 3 loopjes in week) afgezwakt naar 20km in feb (3 loopjes gehele maand).

Neigt naar langzaam opbouwen dus

Ik teken nergens meer voor

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:52
Pff dubbele week achter de rug. Aan de ene kant een super week gehad vorige week. Mooie tempo loop gedaan, een kort rustig loopje en een mooie lange duurloop. Het vele trainen in zone 2 zorgt er voor dat de loopjes in die zone in ieder geval een stuk makkelijker aanvoelen, en het tempo gaat langzaam omhoog bij dezelfde hartslag.

Echter door ziek zijn 3 weken niet kunnen lopen en van daaruit weer iets te snel opgebouwd, waardoor ik nu last heb van mijn knie. Afgelopen duurloop (tot 10 km) voelde ik het licht de laatste 4 km licht opkomen. De knie was ook wel wat stijver daarna. Tiger balsem heeft het wel aardig los gemaakt, want na een nachtje de knie laten rusten met Tiger Balsem was de pijn helemaal verdwenen de volgende dag.
Helaas nog niet helemaal en voelde ik de knie weer licht tijdens mijn korte loopje vandaag. Het is zeker geen pijn waarmee je echt moet stoppen met lopen, maar echt helemaal vrij ben je niet.
Deze week maar even naar de fysio om het na te laten kijken, en advies te krijgen over hoe dit verder aan te pakken. De gevoeligheid in de knie komt waarschijnlijk van de mate waarin ik heb opgebouwd, maar voelt zeker niet zo pijnlijk aan dat ik niet of korter moet lopen.

• redwing
polthemol schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:16:
[...]

hou in je achterhoofd dat elk trainingsschema een 'cycle' is. Als ik hier een nieuw blok begon, is mijn eerste paar weken de lange duurloop ook een 10 tot 15km. Als ik een maandje verder ben, haal ik die afstand al als ik mijn intervaldag heb.

Als je een volgend blok start, bouw je verder op wat je al kunt, dat betekend ook dat die 5km duurlopen in het begin sneller zullen gaan waarschijnlijk (en/of technisch beter, er is op vele plekken winst) dan de vorige keer. Daarbij is volume als in afstand niet alles met trainen, ook korte loopjes hebben zo hun nut, zelfs als een halve marathon je doel is.
Thanks dat maakt het inderdaad wel wat duidelijker/logischer.
Voor de rest zijn mijn ervaringen met garmin coach vrij beperkt: op pace trainen is vrij vervelend in het voorland van het heuvelland, dus ik ben overgestapt daarom op stryd/power schema's. Ik meende me echter te herinneren van een paar jaar terug dat met coach greg van garmin, de pace ed. werden bijgesteld als je binnen zkere marges je trainingen deed.
Toevallig had ik dat ergens anders ook over coach Greg gelezen dus die heb ik nu gekozen. Gezien zijn verhaal al heel anders is dan Amy waarop ik het afgelopen half jaar heb gelopen ga ik er ook vanuit dat de schema's al anders zullen zijn. Ik kijk zijn schema's dus wel een paar weken aan en kijk hoe dat bevalt.
Overweeg anders ook zeker een ander trainingsschema. Niets is naar mijn ervaring zo fijn als dingen af en toe een beetje op te schudden met een iets andere aanpak.
Tja, grootste probleem dat ik heb met andere schema's is dat ze bijna allemaal uitgaan van een opbouw naar een langere afstand, terwijl ik niet van plan verder te gaan dan de halve marathon. Echt uitgebreidere schema's die op vasthouden van dezelfde afstand zijn gebaseerd kon ik maar weinig vinden.

[removed]

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:12
redwing schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Thanks dat maakt het inderdaad wel wat duidelijker/logischer.

[...]

Toevallig had ik dat ergens anders ook over coach Greg gelezen dus die heb ik nu gekozen. Gezien zijn verhaal al heel anders is dan Amy waarop ik het afgelopen half jaar heb gelopen ga ik er ook vanuit dat de schema's al anders zullen zijn. Ik kijk zijn schema's dus wel een paar weken aan en kijk hoe dat bevalt.

[...]

Tja, grootste probleem dat ik heb met andere schema's is dat ze bijna allemaal uitgaan van een opbouw naar een langere afstand, terwijl ik niet van plan verder te gaan dan de halve marathon. Echt uitgebreidere schema's die op vasthouden van dezelfde afstand zijn gebaseerd kon ik maar weinig vinden.
Een schema waarbij je traint voor een eindtijd is geen optie? Dat lijkt me bij uitstek geschikt om te verbeteren op een bepaalde afstand.

Ik probeer het probleem een beetje te begrijpen met het vinden van een schema. Want ik bouw al jaren nergens meer naar op, maar gebruik nog altijd met enige regelmaat een trainingschema. Bijvoorbeeld voor het lopen van een marathon of zoals nu een snellere 10k... Dus ik mis een beetje wat jij precies zoekt? Of gaat het puur om de mogelijkheden binnen garmin coach?

[ Voor 16% gewijzigd door Roozzz op 12-03-2024 15:32 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• redwing
Roozzz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:24:
[...]

Een schema waarbij je traint voor een eindtijd is geen optie? Dat lijkt me bij uitstek geschikt om te verbeteren op een bepaalde afstand.
Dat is wat ik nu in de garmin heb aangezet. Maar de losse schema's die ik kon vinden leken er allemaal vanuit te gaan dat je verder gaat vanuit een 10km schema. Terwijl ik het liefste ook tussendoor al wat langere lopen ertussen heb zitten.

[removed]

• nogeeninlog
Met mijn training voor de marathon van Rotterdam ging het heel goed. De tempolopen vond ik zwaar, maar ze gingen goed en de intervaltraining en duurlopen gingen heel goed. Te mooi om waar te zijn.

En dat was het ook. Afgelopen week na de intervaltraining minder hersteloefeningen gedaan en de dag erna helemaal niet, als gevolg van een uitgelopen vergadering. De dag erna mijn lange duurloop moeten afbreken vanwege pijn in mijn kuit. :( 22 KM gelopen i.p.v. de geplande 32.
Gelukkig heb ik nog tijd om te herstellen en de fysiotherapeut vond dat het meeviel. Dus ik hou goede hoop dat ik zal kunnen lopen, mijn streeftijd zal ik vermoedelijk aan moeten passen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:52
Ik zou nog even terugkomen op mijn zoektocht voor een handige app/timer etc voor interval training. Vooral voor lopers zonder een Garmin watch. Zoals gezegd lukte mij dit niet met Strava (gratis versie iig) en ook niet met Samsung Health. Andere apps die ik heb geprobeerd boden dit ook niet aan of je moest er (fors) voor betalen. Tot ik iets las over hardloopcoaching in Samsung Health. Als je daar wat verder door klikt kan je blijkbaar alsnog je eigen schema invoeren (ook op de watch!) en dat heb ik vandaag getest met mijn interval schema:

1. 2km warmingup loop
2. 1km hardlopen in een bepaald tempo
3. 3 min tempo wat terugschroeven
4. dit alles 6 x
5. nog 1km rustig uitlopen als cooling down.

Dit werkte perfecte, ik kreeg netjes 3 seconden van te voren door als de volgende stap in de lijst zou beginnen, de tijden/snelheid werd ook netjes per onderdeel uit je interval getoond. Kortom, ik had eigenlijk nergens omkijken na behalve soms even checken of ik nog goed zat qua tempo. Dus geen gedoe met een extra timer of alsnog je telefoon mee. Nee, even je run instellen, gaan en na afloop netjes gesynced in Strava.

Volgens mij is Samsung Health voor iedereen gratis beschikbaar (misschien wat minder functies als je geen Samsung telefoon/watch hebt) dus zeker een aanrader. Natuurlijk zitten er wel beperkingen aan die je bij een Garmin vast niet hebt (zo kan je maar 2 items in je interval invoeren) maar voor mij als beginner en druk bezig met optrainen voor mijn 1e halve marathon werkt dit perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hMo656O0dfmtW3eikKiaII5RL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtkEpKd7tITweBozZbtAX8Eb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbTRC8QGB6UsuO4VnyFmyhWOpRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSEQuz8SgfSiz0dcktkUWinm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 12-03-2024 19:28 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01 15:27
Afgelopen weekend daadwerkelijk ingeschreven voor de halve marathon van Enschede, geen weg terug meer (tuurlijk wel, maar liever niet natuurlijk)

Na de lactaatdrempeltest gemerkt dat het tempo toch iets hoger mocht (fijn!) en gemerkt dat ik iets meer in de juiste zones loop, althans, meer in het groen en minder in het geel/rood.

Nu vertrouwen op het programma van Garmin en rustig doorpokkelen.

• m0ridin
Hier even een dipje... Enorm gaar afgelopen week, van het weekend ook wat beroerd geworden, dat weer over maar alsnog moe. Maar beter nu dan over een weekje als de 60 van Texel op het programma staan... straks wel even een klein rondje hobbelen om te voelen hoe dat gaat (beetje bewegen en buitenlucht zal ook energie geven denk ik dan maar).

Verder toch ook maar weer, voor nu voor 4 maanden voorlopig, mijn abbonement op stryd weer geactiveerd. Eerst zien of het wat toevoegt, ook om stryd weer eens een serieuze kans te geven. In eerste instantie hou ik het nog even bij power-only qua gegevens, wil eerst bewust een bekende afstand testen om te zien hoe de afstand/pace het doen voor ik die standaard ook aanzet.

Ach, zo blijven we een beetje spelen en proberen :)

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-01 14:08
m0ridin schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:22:
Hier even een dipje... Enorm gaar afgelopen week, van het weekend ook wat beroerd geworden, dat weer over maar alsnog moe. Maar beter nu dan over een weekje als de 60 van Texel op het programma staan... straks wel even een klein rondje hobbelen om te voelen hoe dat gaat (beetje bewegen en buitenlucht zal ook energie geven denk ik dan maar).

Verder toch ook maar weer, voor nu voor 4 maanden voorlopig, mijn abbonement op stryd weer geactiveerd. Eerst zien of het wat toevoegt, ook om stryd weer eens een serieuze kans te geven. In eerste instantie hou ik het nog even bij power-only qua gegevens, wil eerst bewust een bekende afstand testen om te zien hoe de afstand/pace het doen voor ik die standaard ook aanzet.

Ach, zo blijven we een beetje spelen en proberen :)
ooww.. ik heb altijd gedacht dat het alleen aanschaf van dat apparaatje was en kan verbinden met bijv. je Garmin. Maar je hebt er ook een abo voor nodig? Tientje per maand, zie ik nu..

• m0ridin
DeCo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:22:
[...]

ooww.. ik heb altijd gedacht dat het alleen aanschaf van dat apparaatje was en kan verbinden met bijv. je Garmin. Maar je hebt er ook een abo voor nodig? Tientje per maand, zie ik nu..
Neu, statistieken werken zonder abbo en ook basic functiionaliteit... Maar voor extra dingen (plannen, race calculator, weet ik t) idd een abbo.

Abbo heb ik vooral weer even genomen om te kijken of dat het echt voor me waard is, of dat power registratie en statistieken zat is voor me.

Had hem nu btw vooral even voor die race calculator geactiveerd, om erachter te komen dat die tot marathons gaat :+ (was benieuwd naar wat hij zou zeggen voor de 60 van texel)

Eerlijk gezegd DENK ik dat voor de bulk het 'gratis' deel zat is... Maar wie weet word ik aangenaam verrast.

[ Voor 19% gewijzigd door m0ridin op 14-03-2024 11:45 ]

• TheOmen
DeCo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Alleen als je de extra fucnties/data wilt ontgrendelen.
Zie deze pagina

wat @m0ridin zegt.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
TheOmen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:41:
[...]

Alleen als je de extra fucnties/data wilt ontgrendelen.
Zie deze pagina

wat @m0ridin zegt.
Oh, ik dacht dat alles achter de paywall zit.. damnit.. want nu kan ik zomaar ineens hebberig worden!
hmm...

Ik ga géén abbo aftikken - want gierig - maar misschien is het wel heel tof dan. Iemand advies hierin? Voor de ambitieuze, maar lui dikkerd die niet heel gestructureerd traint? Of .. als je dit koopt.. ga je dan wél ineens effectief trainen?

• TheOmen
Blomminator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Oh, ik dacht dat alles achter de paywall zit.. damnit.. want nu kan ik zomaar ineens hebberig worden!
hmm...

Ik ga géén abbo aftikken - want gierig - maar misschien is het wel heel tof dan. Iemand advies hierin? Voor de ambitieuze, maar lui dikkerd die niet heel gestructureerd traint? Of .. als je dit koopt.. ga je dan wél ineens effectief trainen?
Ik heb 'm als (veel te duur) cadeau gekregen en gebruik 'm vooral om achteraf de getalletjes te bekijken.
Hier bijvoorbeeld zie je de invloed op je vermogen bij tegenwind.Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/zMujlSlCO1PdGaAygLJbY_hh-3mGEhuGwDDTbVJd03E-921x2048.jpg
Op dit moment heb ik nog een abonnement, maar ik denk dat ik dat niet ga verlengen want m'n trainingsprogramma komt uit TaO waar ik al voor betaal.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
TheOmen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:14:
[...]

Ik heb 'm als (veel te duur) cadeau gekregen en gebruik 'm vooral om achteraf de getalletjes te bekijken.
Hier bijvoorbeeld zie je de invloed op je vermogen bij tegenwind.[Afbeelding]
Op dit moment heb ik nog een abonnement, maar ik denk dat ik dat niet ga verlengen want m'n trainingsprogramma komt uit TaO waar ik al voor betaal.
Ja, dat zijn fijne vrienden met zulke geschenken. Wat is tao? Ik google en gok deze.

• TheOmen
Blomminator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:20:
[...]

Ja, dat zijn fijne vriendenechtgenotes met zulke geschenken. Wat is tao? Ik google en gok deze.
:+

TrainAsOne

• m0ridin
Blomminator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:53:
[...]

hmm...

Volgens mij kun je 2e hands de v2 (met wind-detectie) vrij goedkoop krijgen... misschien ook een optie.

Verder, nee... denk niet dat dit dan ineens gaat motiveren om effectief te trainen als een garmin oid dat niet al doet. Aan de andere kant, sommigen zweren erbij dus als jij er net zo-een bent dan kan het zomaar klikken/werken ;)

Het idee is dat je veel gerichter kan trainen met power, dus veel duidelijker je grenzen weet en aan kan houden. Kan het natuurlijk efficienter en leuker maken (doordat je niet compleet stuk gaat oid), maar of dat genoeg is om door te zetten...?

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Blomminator schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:20:
[...]

Ja, dat zijn fijne vrienden met zulke geschenken. Wat is tao? Ik google en gok deze.
Die viezieuhalizeren dan Arie Boomsma tijdens het zoenen. Die hep nl ook 1 stryd. De stryd between the sexen :D

Ik vond de trainingen van Stryd (das dus wel met abo, maar die krijg je een half jr gratis als je hem koopt) wel veel afwisselender dan die van garmin's trainingsplannen. Was daar aangenaam verrast over.

[ Voor 21% gewijzigd door Philo Melos op 14-03-2024 15:29 . Reden: s=n ]

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
Twee jaar geleden beschreef ik hoe ik TrainAsONE combineer met Stryd. Doe ik nog steeds.
Philo Melos schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:27:
[...]
Ik vond de trainingen van Stryd (das dus wel met abo, maar die krijg je een half jr gratis als je hem koopt) wel veel afwisselender dan die van garmin's trainingsplannen. Was daar aangenaam verrast over.
Met m'n eerste Stryd liep ik 14.333 kilometer. Nadat deze kapot ging, bestelde ik meteen een nieuwe. Gelukkig was toen net het huidige model uit. Daarmee heb ik tot nu toe 4.732 kilometer gelopen.
m0ridin schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:22:
Verder toch ook maar weer, voor nu voor 4 maanden voorlopig, mijn abbonement op stryd weer geactiveerd.
Bij m'n nieuwe Stryd kreeg ik ook een code voor een half jaar "gratis" membership. Die ligt nog steeds in de la, want ik gebruik dus TrainAsONE. Iemand die 6 i.p.v. 4 maanden wil uitproberen, stuurt me maar een PB.
m0ridin schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:37:
[...]
Had hem nu btw vooral even voor die race calculator geactiveerd, om erachter te komen dat die tot marathons gaat :+ (was benieuwd naar wat hij zou zeggen voor de 60 van texel)
Dat had ik je kunnen vertellen, want toen ik Texel wilde invoeren kreeg ik ook de melding dat de Stryd Race Calculator tot 50km werkt. De SuperPower Calculator werkt wel.

• InZane
Tja, voor minder dan die 10 euro per maand wat je bij Stryd kwijt bent, heb ik ook een lidmaatschap bij de AV (en automatisch dus ook bij de Atletiekunie) met een maandelijks schema met 5 trainingen per week. Een beetje maatwerk vind de trainer ook niet erg btw.

Ook goed voor je sociale contacten trouwens ;)

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Brrr, sociale contacten, ik zit toch al op Tweakers?

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
InZane schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:04:
Tja, voor minder dan die 10 euro per maand wat je bij Stryd kwijt bent, heb ik ook een lidmaatschap bij de AV (en automatisch dus ook bij de Atletiekunie) met een maandelijks schema met 5 trainingen per week. Een beetje maatwerk vind de trainer ook niet erg btw.

Ook goed voor je sociale contacten trouwens ;)
Tien euro per maand inclusief wedstrijdlicentie? Dat is echt goedkoop. Lidmaatschap van de Atletiekunie en wedstrijdlicentie kosten in totaal 47 euro*. Ik ben ruim 21 euro per maand kwijt aan de AV.

* 20 euro contributie Atletiekunie + 27 euro wedstrijdlicentie.

[ Voor 5% gewijzigd door elastiek op 14-03-2024 17:26 ]

• InZane
elastiek schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:25:
[...]

Tien euro per maand inclusief wedstrijdlicentie? Dat is echt goedkoop. Lidmaatschap van de Atletiekunie en wedstrijdlicentie kosten in totaal 47 euro*. Ik ben ruim 21 euro per maand kwijt aan de AV.

* 20 euro contributie Atletiekunie + 27 euro wedstrijdlicentie.
Met wedstrijdlicentie is 107 euro per jaar. Nog geen geld op zich.

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 11:54

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

m0ridin schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:07:
Deden hier nog anderen aan de 60 (of 120 :) ) van Texel mee? Vroeg me af wanneer de startnummers te verwachten zijn die per post worden/zijn verstuurd, of mensen ze al binnen hebben?
Hier nog een Texel-ganger. Op de website staat dat de nummers deze week verzonden zijn, en als je uiterlijk 20 maart niets hebt, moet je even mailen.

You iz one special kid!

• m0ridin
Nogges schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Hier nog een Texel-ganger. Op de website staat dat de nummers deze week verzonden zijn, en als je uiterlijk 20 maart niets hebt, moet je even mailen.
Ah, thanks! Had ze gemailed en toen lieten ze idd weten dat ik hem deze week zou moeten ontvangen... Tot nu toe nog niks dus als ik zaterdag nog niks heb waag ik er weert even een voorzichtig mailtje aan ;)

Weet dat ze een aantal blanco noodgeval nrs hebben, maar hoop toch echt dat dat niet nodig gaat zijn...

Jij er klaar voor? Eerste keer?

*Edit, niet te missen die tekst nu... stond er ene paar dagen terug nog niet. 22 maart noemen ze daar btw als 'grensdatum'.

Nou ja, we wachten rustig maar ongeduldig af ;)

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 15-03-2024 11:50 ]

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:33
Weer eens een incheck momentje van mij. Helaas vorige week wat ziek geweest waardoor het lopen een stuk zwaarder voelde. Tempo lag lager terwijl de hartslag hoger lag. Gelukkig richting het weekend ging het alweer beter en deze week voelde het weer redelijk vertrouwd tijdens de intervallen.

Jammer dat het komende zondag niet echt top weer wordt met wind en regen, want zondag de Two Rivers Marathon op de planning. Het gaat denk ik geen PR worden, aangezien mijn voorbereiding door het werk nogal in het water viel. Ik heb t/m kerst echt lekker getraind en een mooie opbouw gehad maar afgelopen 2 maanden heb ik het schema niet meer aan kunnen raken. Ik heb wel doorgetraind maar de weekvolumes waren een stuk lager.

Ik vertrouw maar op mijn training t/m december en het vasthouden van de conditie die ik tot dat moment heb opgebouwd. Ik zie zondag wel waar het schip strandt. Mijn PR van vorig jaar ligt op 3:26:35, maar dit keer ga ik (ook gezien het weer) in de pacergroep van 3:30 mee. Dan kan ik bij 21 en 30km altijd nog besluiten of ik kan versnellen of niet.

Uiteindelijk wil ik gewoon weer een marathon uitlopen en is het onderdeel van de voorbereidingen voor Berlijn in het najaar. Na de rustperiode volgend op komend weekend zal alles in het teken staan van een snelle marathon in Berlijn waarvoor ik heel veel ga trainen. Ik heb er echt zin in!

• Nogges

Nogges

m0ridin schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:49:
[...]
Jij er klaar voor? Eerste keer?
[...]
Nee, het wordt mijn 4e keer solo, daarnaast nog 2 keer de estafette gedaan. Dus een beetje traditie. En jij? Ik denk wel dat ik er klaar voor ben, ik heb er niet specifiek voor getraind, maar loop wel vaker wat langere (ultra) afstanden. Veel succes en plezier in ieder geval!

You iz one special kid!

• m0ridin
Nogges schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Nee, het wordt mijn 4e keer solo, daarnaast nog 2 keer de estafette gedaan. Dus een beetje traditie. En jij? Ik denk wel dat ik er klaar voor ben, ik heb er niet specifiek voor getraind, maar loop wel vaker wat langere (ultra) afstanden. Veel succes en plezier in ieder geval!
Ah cool! Al minimaal 12 jaar dus :)

Voor mij de eerste keer, solo... Klaar? Soms wel, soms niet ;) Vorige week wel, nu wat minder (niet helemaal lekker (geweest) de afgelopen dagen, nog niet ideaal) maar moet wel goed komen. Basis is er wel en weet met dit soort dingen dat als het eenmaal begonnen is je toch in een andere mindset komt. Heel benieuwd, zin in!

Jij ook succes en veel plezier! :)

@Nogges

Nog even een vervolgvraagje, heb jij toevallig enig idee of er qua OV wat uitgebreid wordt op de dag van de 60 van Texel? Eerdere/extra treinen? Veerboten?

Ik heb een overnachting in Anna Palouwna en de eerste trien naar Den Helder gaat om 8:15 (komt aan om 8:26). Net te laat voor de veerboot van 8:30, maar de eerstevolgende is pas om 9:30 (aankomst ~9:50)

Nu zou ~45 minuten op zich wel genoeg moeten zijn gok ik, voelt toch wat krap... aan de andere kant zou een uur eerder wel erg ruim zijn. Maar ja, tas afgifte enzo.

Ach, anders kan ik ook altijd een taxi vanaf Anna Palouwna nemen ook natuurlijk...

[ Voor 28% gewijzigd door m0ridin op 15-03-2024 15:32 ]

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
Ingeschreven voor de Urban Trail Groningen !

Hardlopen door allemaal gebouwen in en rond het centrum van Groningen.
Nog nooit eerder zoiets gedaan, maar lijkt me geweldig.

Ervaring mee mensen?

Random WTF

• Shinji
Spasm schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:02:

Ervaring mee mensen?
Nog niet aan een echte urban trail maar je had hier een paar jaar terug de hype van Rotterdam Running Crew die allerlei activiteiten organiseerden. Zo heb ik mee gedaan aan een rondje door Blijdorp, inclusief het oceanium (al moest je daar wel even wandelen).

Ze hadden ook nog loopjes door het Sparta en Feyenoord stadion dacht ik.

Ze lijken nog actief te zijn maar had er nadien weinig meer van gehoord.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ervaring mee mensen?
Dat je het moet doen voor de lol, niet voor een PR ;)

• Spasm
  • Laatst online: 20:28
Secsytime schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Dat je het moet doen voor de lol, niet voor een PR ;)
Dat was sowieso ook niet de insteek om voor een PR te gaan :)

Het lijkt me gewoon een keer leuk om mee te maken. Ik ga met nog 3 clubgenoten lijkt me gezellig. Daarna nog ff biertje pakken 🍺

[ Voor 12% gewijzigd door Spasm op 15-03-2024 16:28 ]

Random WTF

• Nogges

Nogges

m0ridin schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Nog even een vervolgvraagje, heb jij toevallig enig idee of er qua OV wat uitgebreid wordt op de dag van de 60 van Texel? Eerdere/extra treinen? Veerboten?

Ik heb een overnachting in Anna Palouwna en de eerste trien naar Den Helder gaat om 8:15 (komt aan om 8:26). Net te laat voor de veerboot van 8:30, maar de eerstevolgende is pas om 9:30 (aankomst ~9:50)

Nu zou ~45 minuten op zich wel genoeg moeten zijn gok ik, voelt toch wat krap... aan de andere kant zou een uur eerder wel erg ruim zijn. Maar ja, tas afgifte enzo.

Ach, anders kan ik ook altijd een taxi vanaf Anna Palouwna nemen ook natuurlijk...
Sorry, ik weet niets meer qua OV dan wat google zou kunnen antwoorden. Meestal (dit jaar ook) gaan wij met het hele gezin (Vrouwe Nogges en 3 koters) op vrijdag al naar het eiland. Ik ben in 2015 wel op en neer gegaan (de oudste was net een maand er voor geboren). Maar toen reed ik met een hardloopmaatje mee naar Den Helder.
Wat ik wel kan zeggen is dat je aan 45 minuten méér dan voldoende hebt. De start is altijd vlakbij de aankomst van de boot (niet altijd precies dezelfde plek). En het afgeven van je tas is (tot nu toe) altijd prima geregeld. En je hebt daar niet echt iets van bebouwing waar je een beetje warm kan blijven. Zeker als het een beetje waait, kan het nogal fris zijn daar. Dus ik zou zeker niet te lang daar willen verblijven.
Ik ga er overigens vanuit dat je niet echt iets van een warming up gaat doen? De aanloop naar de Hors is eigenlijk daar voor bedoeld.... :)

You iz one special kid!

• m0ridin

Ervaring mee mensen?
Haha, lijkt me de hel! Nee, serieus... niks voor mij...

Maar inderdaad, als je onderweg een terrasje pakt en een lekker biertje meeneemt met een paar vrienden misschien wel prima (hoewel ik dat dan liever los van zo'n evenement zou doen ;) )

@Nogges

Thanks! Dacht dat je als ervaringsdeskundige misschien toevallig net wat meer kon weten van eerdere jaren ;) Maar goed te horen dat ook die 45 minuten al zat moeten zijn, dan moet het allemaal wel goed komen.

Oorspronkelijke idee was ook op Texel iets te nemen qua overnachting, maar door onduidelijkheid in de plannen en last minute boeken was dat geen optie meer... Zag dat anna palouwna ook prima verbonden was, alleen had ik nog niet echt heel goed naar de specifieke tijden gekeken en nu zag ik dit waardoor ik wat begon te malen...

Maar meestal neem ik het te ruim en heb ik idd veel te veel tijd hehe.

En nah, niet echt warming up geplanned nee... Misschien beetje hobbelen om de tijd te doden, maar qua tempos zal ik het toch niet te gek maken dus in die zin niet nodig :)

[ Voor 41% gewijzigd door m0ridin op 15-03-2024 16:42 ]

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:08
Maandag1987 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:37:
[...]

Tijd voor een marathon training update!
Week 8 was na een breakweek in week 7 een blessure week om mijn enkel te laten herstellen. Op dinsdag heb ik geprobeerd te lopen en bij 4km was ik weer thuis, op donderdag ging de 9km rustig oke en kwam er weinig reactie. Op zaterdag heb ik met 16km de draad weer opgepakt.

Week 9 en 11 waren topweken met beide 65km en een loop van 30+km. Vandaag (week 11) 3u gelopen en op 34km uitgekomen. De laatste 1km was uitlopen de 5km daarvoor waren op wedstrijd tempo.

Begin week 10 gaf mijn lichaam duidelijk aan dat ik wat gas moest terugnemen ivm drukte thuis en op het werk. In plaats van 30km liep ik 22km maar het weektotaal was toch netjes 58km.

Eind van week 12 begint de afbouw en wordt het mogen in plaats van moeten.

Ik heb vertrouwen dat de trainingen voldoende zijn om een hele uit te lopen. Ik twijfel eraan of ik 3u30min ga halen. Strategie is 30km met pacer en daarna wzwwhss. Uitlopen blijft het hoofdoel.
De laatste marathon training update.

Week 12 luidde de afbouw in door 3x te trainen in plaats van 4x. De lange duurloop op zaterdag werd 21,1km met 4 tempo blokken (3km-2km-3km-4km).

Vorige week, week 13, heb ik twee loopjes gedaan van totaal 18km. De vermoeidheid in mijn lichaam is groot en herstel lijkt me in deze fase belangrijker dan trainen.

Ook deze week, week 14, 1 loopje gedaan van 6.5km. Morgen ga ik mijn traditionele 3km met versnelling doen en zondag is de grote dag.

De spanning is goed voelbaar, de weersverwachtingen worden goed in de gaten gehouden, de tas is al gepakt en de kleding ligt klaar.

Er wordt nu 9-12 graden voorspeld met regen en wind (kracht 2-3).
Enige twijfel is nog of ik een ondershirt aan doe of niet? Qua temperatuur zou ik bij een snelle halve marathon kiezen voor geen ondershirt, maar ja een marathon is 2x zo lang, de hartslag zal lager liggen en ik heb geen ervaring met regen in een wedstrijd... Twijfels...

@born2tweak Ik zal achter dezelfde pacers (3u30min) aanlopen zondag, dus wellicht zien we elkaar!

Verder ga ik proberen te genieten in zoverre dat kan :+

• Frenz64
Kreeg een reminder van Zalando dat de Boston 12 weer op voorraad was in mijn maat, alleen niet voor €111,95 met nog 15% korting, maar voor de volle €159, nee dank je.

Vandaag op de wél bestelde Tweakerbokjes 2.0 gelopen: de Reebok Floatride Energy 5 Adventure [ademt weer in] en in true Edbudd-style :+ :

The Upper: true to size, snug fit, links perfect, rechtervoet is iets dikker en daar voelde ik vanaf km 6 ofzo m'n kleine teen, maar niet vervelend. Ademt prima en de lacing was probleemloos (ook fijne padded lip) 2.8

Midsole now: Bouncy als een echte Floatride, minder demping dan m'n Saucony Triumph's (logisch), maar wel minder hard dan de Puma Liberate bijvoorbeeld. Tot 15 km prima schoen. 2.7

Outsole: Yes! expres natte stukken opgezocht (asfalt was hier en daar nog nat van een buitje) en de grip die ik zocht, geen slippery sliding zoals met de Triumphs 2.8

Value: Tja €72 (earth credits) is natuurlijk geen geld, zijn ze volledig waard en bovendien ook nog als trailschoenen te gebruiken qua outsole. Instant buy 3.0

Totaal score: 11.3 out of 12 (94%) Tweakerbokjes 2.0!

Nog een musical interlude?

Overigens voel ik de conditie elk loopje weer terugkomen, vandaag kreeg ik van Garmin de bevestiging, de VO2 max is weer in het "uitstekend" gebied. Gewoon heerlijk om weer m'n km's te kunnen maken

• Shinji
Net deze gekeken:

YouTube: #17 - To finish the Barkley Marathons

Ergens jaloers op dat ze zo diep kunnen gaan, maar ook weer totaal niet :P

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:09
Shinji schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:05:
Net deze gekeken:

Gisteren ook gekeken. Paar jaar terug stond er ook een docu hierover op Netflix, maar die staat er niet meer op (https://barkleymovie.com). Deze docu kwam ik ook nog tegen over 2023.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-01 17:57
@Frenz64

Hier een totale newbie.
Wil eens beginnen met hardlopen.
Hoef geen marathon of snelle tijden.
Zo af en toe naar buiten en en blokje van 5km is voor mij (vooralsnog) voldoende.

Wil uiteraard niet te snel uitvallen door pijn aan knieën of voeten, dus wil wel degelijke schoenen.
Dacht eerst zelf aan een New Balance Freshfoam-achtig iets. Maar met €150/170 ook best wel prijzig.

(Met als sidenote, als ze echt goed zitten en ik ook echt de 5km blijf rennen, ik het er wel voor over heb)

Maar goedkoper mag altijd.
Die Reebok bv scheelt ruim de helft.
Qua prijs dus makkelijker aan te schaffen en als ik de recensie zo lees is het geen miskoop.

Gewoon kopen dus?

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:52
Heeft er nog iemand een mooie trailroute in de aanbieding in de omgeving van Lochem? Ik zit daar binnenkort een weekendje. Afstand 20 a 25 km.

@Xaverius ik zag jou een tijd terug iets posten over Lochem in dit topic, heb je daar nog een gpx van misschien?

• Lone Wolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 06:51
Gaargod schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:38:
Heeft er nog iemand een mooie trailroute in de aanbieding in de omgeving van Lochem? Ik zit daar binnenkort een weekendje. Afstand 20 a 25 km.

@Xaverius ik zag jou een tijd terug iets posten over Lochem in dit topic, heb je daar nog een gpx van misschien?
@Gaargod Deze misschien:
https://www.mudsweattrail...ppen_route_lochemse_berg/
De ronde is 21km, heeft ongeveer 400 hoogtemeters

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

6 april is er ook een crosswedstrijd op de Lochemseberg, als je er dat weekend zou zijn. https://www.woest-sport.nl/lochemsebergloop (daar staan ook gpx-bestanden op de site).
Hier nog o.a. die eerdergenoemde vier toppen en ook de kortere drie toppen Lochemse Berg trails; https://outdoorachterhoek.nl/trailroutes

• Xaverius
  • Laatst online: 12-01 07:50

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Gaargod schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:38:

Ik heb er drie jaar geleden een waypointchallenge rondje van 21km gelopen.
https://www.strava.com/activities/4667720742

Soms loopt die route even typisch omdat wij toen naar een specifiek coordinaat moesten. Als je die GPX wilt hebben, en je kan die niet via Strava downloaden, dan kan ik je die je altijd toesturen.
Bedenk me dat ik toch echt in die regio 2x heb gelopen, maar ik zie er maar eentje terug. Typisch...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
Shinji schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:05:
Net deze gekeken:

Deze heb ik toevallig gisteren ook gekeken, erg tof om te zien!

Mijn duurloopje van 30k was opeens een stuk makkelijker :')
Pagina: 1 ... 292 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.