Ach, hier ook de balans meteen maar... Ben nog niet uitgerend dus hopelijk nog een kleine aanpassen qua aantal kms.
Mijn plannen/doelstellingen als ik terug heb gezocht: Heel blijven, een PR op de marathon (rotterdam) en HM (utrecht) en de Laugavegur trail doen...
Dat is allemaal gelukt! (Heel blijven grotendeels dan, wel hier en daar een weekje of paar dagen even ergens last van gehad).
Resultaten 2023:- Totale afstand: 2618km (uit te breiden naar 2700+)
- Marathon PR in Rotterdam: 2:44:46
- Halve-Marathon PR in Utrecht: 1:18:31
- Laugavegur Ultra in Ijsland (55km): 6:25:34
Totale afstand
Na vorig jaar ~1800 en daarvoor 1x een jaar uberhaupt boven de 2000 (een paar honderd meter) is dat echt een hele stap vooruit. Het heel blijven heeft geholpen natuurlijk, maar ook stappen naar (ultra)trails... Hopelijk kan ik dat doorzetten.
PRs
Mijn heilige doel was, als mogelijk, een sub 2:45 op de marathon en nog een sub 1:20 op de halve marathon. Met de Rotterdam marathon in april en Utrecht halve in mei was dit mooi te combineren en heb ik beide doelen nog kunnen halen ook.
Op dit moment kan ik me niet voorstellen dat ik dat nog een keer kan lopen, then again... doelen zijn leuk en wie weet
Laugavegur trail
Een prachtige 55km ultra in Ijsland, doel was doen en uitlopen... Gelukt! Prachtige ervaring en smaakt naar meer, sowieso begin ik steeds meer van het lang lopen en trailen te genieten (ok, ups en downs

).
Heel blijven
Ook hier gelukkig grotendeels een succes, hier en daar wat pijntjes. Af en toe hamstring last, maar max een weekje rust was meestal genoeg. Het is een edele balans, maar dit jaar viel de balans goed gelukkig!
Doelen 2024
En dan 2024... Tja, PR's blijven verbeteren is lastig maar toch...
- Een PR op de marathon
- Een PR op de halve?
- De 60 van Texel (4:30 a 5:00)
- 2500+ km?
- Heel blijven
Eind 2024 is de marathon van Berlijn, daar wil ik toch weer een PR poging wagen en als ik dat doe dan is een poging op de HM ook een logisch gevolg.
Ook eind maart de 60 van Texel, doel is tussen de 4:30 en max 5:00...
Verder vooral weer heel blijven en kilometers maken, verleidelijk om 3000+ als doel te stellen maar dat is toch wel heeeeel wat. Dus laat ik voor een 2500+ gaan, wat binnen de mgelijkheden moet liggen en ook zat
En plannen maken, genieten, trailen, er op uit zijn, etc...
[
Voor 12% gewijzigd door
m0ridin op 22-12-2023 14:55
]