Nou, vandaag stond (voor het eerst) de NS-trail van Arnhem naar Rhenen op het programma, een van wat ik begreep leuke trail van zo'n 33km...
Direct vanaf Arnhem Centraal vertrekken en eigenlijk van begin af aan meteen al op en neer, lastig inkomen (vooral meteen omhoog voelt even zwaar). De eerste 5-6km is nog niet echt trail, vooral Arnhem uit komen en wat door parken ed. Daarna wat meer echt trail gevoel en wat meer in het ritme gekomen...
Je doet een aantal mooie, historische en culturele, plekken aan... meer dan bij de andere trails die ik tot nu toe heb gedaan (of meer bewust ervan?) maar eerlijk gezegd hobbel ik er wel gewoon vlot langs.
Over het algemeen een prima route, alleen na ~26km kwam ik bij Wageningen bij de Wageningse Uiterwaarden en in het bijzonder de wageningse Geul... Nou, dankzij alle regen de afgelopen tijd stond dit aardig blank! Op een gegeven moment zei het pad dat ik die kant op moest, maar daar leek een klein riviertje te liggen...
Even op de kaart kijken zag ik niet zo snel andere opties (werd enkele kms omlopen en geen garantie dat dat wel droog was) en tja, ik wilde een trein halen EN het is trailen toch? Dus dan maar even een stukje door het water... Alleen was dat stukje uiteindelijk zo'n 500 meter met water tot boven mijn knieen. Gelukkig voel je daar na een 100 a 200m niet zo veel meer van (of voel je sowieso neit veel meer in je voeten) maar wel voorzichtig lopen en proberen de wat ondiepere stukken op te zoeken.
Dat was een eerste avontuur, maar hey... Door naar de trein. Maar een km of 2 later... wat is dat? Zit daar nou een schaap vast? Ja hoor, een schaap zat in een bramenstruik vast tegen het prikkeldraad, te blaten. Dan kan ik ook weer niet doen alsof ik niks zie, dus daar weer het slootje over en kijken of ik wat kon doen...
Gelukkig werkt zo'n dier niet heel erg mee (hoewel het nog best mee viel) en draaide hij zich enkele keren weer goed vast toen ik hem aardig los aan het krijgen was. Maar een aantal bebloede vingers en schrammen later was ie los! Ok, hij loopt nu in het weiland rond met nog een halve bramenstruik in de wol, maar dat is beter dan vast zitten en de rest moet de boer maar oplossen.
Enige puntje was dat ik nu wel even haast moest gaan maken om de trein te halen, de vertraging in het water zorgde daar alvoor maar mijn schapenvriend hielp ook niet. Al met al de laatste 7-8km dus wat hoger tempo aangehouden, hoewel daar nog enkele heeeeel nare trappen wachtten aan het einde. Al hijgend en puffend die ook getrotseerd en joggend de trein in, met wel 2-3 minuten speling nog ook!
Eind goed al goed... Denk het herhalen waard, maar in de zomer als het droog is

Of in ieder geval als het water wat minder koud is
Al met al weer iets meer dan 70km deze week en al met al toch een mooie optie die NS trails... Verder zat het weer zelf vandaag natuurlijk wel mee, prima temperatuur, droog (vanuit de lucht dan) dus een mooie dag zo!