Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:47
@Jelte Leuk, stevensloop is in maart volgend jaar zie ik? Dat lijkt me prima!

Tja, een tijd is enorm lastig in te schatten als je nog 0.0 ervaring hebt :) Ik denk dat 30 min best een prima algehele richttijd is hoor.

Qua shirts, de keren dat ik een shirt van een loopje mooi, nuttig of wat dan ook vond is op 1 hand te tellen (1 vinger is misschien wel genoeg). Als je het leuk vindt om het shirt van je eerste loop te hebben, gewoon doen natuurlijk... dan heeft dat een compleet andere waarde!

Maar ik neem echt nooit meer een shirt, heb daar ook nog geen enkele keer spijt van gehgad ;)

@Hartloper Thanks :) Heb zelf de halve van berlijn wel een paar keer gelopen, hele wordt de eerste keer. Wel benieuwd, mooie stad en idd snelle marathon dus mooie kans.

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 08-12-2023 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 09:43
@Jelte bergje speculaas dit, maar als ik me niet vergis, wordt de Stevensloop georganiseerd door dezelfde organisatie die de 7heuvelenloop organiseert. Als dat ook iets zegt over de kwaliteit van de shirts, zou ik 'm zeker nemen. Het 2021 shirt van de 7H loop is het fijnste (long sleeve) hardloopshirt dat ik heb.

Ik heb ook nog eens de mazzel dat ik dat shirt dubbel heb 8) 8) iets met een persoonlijke- en een zakenteam inschrijving. Oh ja, en de loop ging niet eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Gaargod ja inderdaad is dezelfde organisatie.

En bij de stevensloop is het een t-shirt. Maar dan doe ik het denk ik gewoon :) Thuis even het shirt wat ik heb opmeten en dan de maat :) Denk dat een M wel goed past, als die maar lang genoeg is. Altijd lastig bij mij, heb een M omtrek, maar een L lengte. Achja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-05 22:20
De Puma Velocity Nitro 2, één van de fijnste Daily Trainers van dit moment, staat momenteel in de Zalando Lounge voor 53,00.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

M'n eerst paar heeft inmiddels een kleine 900km op de teller staan, dus een ideaal moment om ze voor een prikkie te vervangen. :+

Tip: let even goed op de maat, bij Puma is US10 / UK9 een EU 43, terwijl dit bij de meeste andere merken EU 44 is. Ga dus uit van de US/UK maat die je normaal gesproken hebt, niet de EU maat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:33

Secsytime

Automagisch

Slupor schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:42:
De Puma Velocity Nitro 2, één van de fijnste Daily Trainers van dit moment, staat momenteel in de Zalando Lounge voor 53,00.

***members only***

M'n eerst paar heeft inmiddels een kleine 900km op de teller staan, dus een ideaal moment om ze voor een prikkie te vervangen. :+

Tip: let even goed op de maat, bij Puma is US10 / UK9 een EU 43, terwijl dit bij de meeste andere merken EU 44 is. Ga dus uit van de US/UK maat die je normaal gesproken hebt, niet de EU maat.
Je kan hier alleen met account in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
Secsytime schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:59:
[...]

Je kan hier alleen met account in?
Klopt, je moet je wel even aanmelden. Aanmelden met een Google account werkt ook.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:23
Slupor schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:42:

***members only***

Heb zelf de deviate nitro 2 die bijna op zijn. Hoopte die nog ergens te vinden maar helaas. Wellicht deze maar eens proberen, thanks!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:28
Ook hier, net als @Niku, een update vanuit Australië. Anderhalve week geleden hebben we ons hier namelijk last minute kunnen inschrijven voor het Brooks Fremantle Running Festival (wat een naam hè). Na het missen van mijn sub 20 op 2 seconden na, was het tijd voor revanche. Afgelopen weken zeker gemiddeld 1x per week gehobbeld, dus dat moest vast goed komen.

Gezien de hitte starte de race om 06:15 ipv 07:15. Dus wekker om 4:00 en snel wat naar binnen gooien. Om 4:30 stond de Uber klaar om ons richting Fremantle te brengen, wat toch nog een rit is van bijna 40 minuten. Enfin, eenmaal aangekomen lopen we een rondje en kleden we ons snel om. De schoenen gaan aan en nog snel een toilet bezoek voor we naar de start lopen.

Bij de 5k staan er ongeveer 200 deelnemers, dus ga stukje achter de toppers starten. Na wat mooi tromgeroffel klinkt het startschot. Ik start rond de 4:30 met een klein groepje, waarvan een klein deel kinderen zijn van (schat ik) 12-16 jaar. Al snel zie ik de kinderen bij me weglopen, en loop ik alleen. In mijn hoofd hou ik moed dat ze nog wel zullen inkakken en dat ik ze later oppik.

Helaas ben ik diegene die na de eerste km inkakt en het tempo gaat richting de 4:45. De zon komt door en het is al warmer dan ik had verwacht. De aankomende 3 kilometers houd ik me rustig en blijf ik dit tempo houden. De kinderen zie ik in de verte verder hobbelen en sommige ben ik al uit het zicht verloren.

De laatste kilometer gaat in. Nog een laatste bocht en dan nog 800m te gaan. Ik zet alvast aan en een voor een pik ik wat mensen op die aan het wandelen zijn. Ik zie het gozertje van 12, met zijn blonde mat, steeds dichterbij komen. Met grote stappen en een hogere cadans gaat mijn tempo naar de 4:00. Ik zet voor de laatste 200m aan en vlak voor de finish passeer ik hem alsnog! Wat een overwinning!

Uiteindelijk loop ik 23:17, maar 8 minuten achter de nummer 1. Al met al geen bijzondere loop, geen mooi/leuk parcours maar toch een medaille uit Australië!

En afgelopen week midden in de nacht wakker gemaakt, want we mogen volgend jaar in Berlijn gaan lopen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Aan het begin van deze week riep ik nog dat het hardlopen lekker ging, maar daar kom ik op terug. Ik ben niet meer gaan rennen na dat bericht omdat ik een dag later last kreeg van net boven mijn enkel. Dat was al enkele dagen na mijn laatste sessie.

Jullie zijn geen dokters maar wellicht weten jullie wel waar ik mee te maken heb. Het zit bij mijn rechterbeen iets boven mijn enkel aan de binnenkant. Die spier of pees geeft een stekende pijn bij een wat hardere belasting erop (bijv: wandelen loonse en drunense duinen vandaag, maar ook traplopen kan vervelend zijn en soort van rennen is ook vervelend). Ik heb lang geleden shin splints gehad, maar voor mijn gevoel was dat hoger.

Ik denk hoe dan ook een soort van overbelasting, dus ik neem even rust. Begin van volgende week kijk ik dan maar lief een fysio aan als het niet verminderd.

Hier een beetje hetzelfde gevoel bij als het weer vandaag. Gewoon @#%$ :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 18:44
edofso schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:22:
[...]

Iets van interesante informatie uitgehaald? Wat zegt je horloge over je vo2 max? En moest je ook bloed laten prikken?
Volgens mijn Garmin Forerunner 955 is mijn VO2max 57. Aangezien dat is gebaseerd op een iets lager gewicht kun je concluderen dat ze vrijwel precies overeenkomen. In de nabije toekomst durf ik dus wel op mijn horloge te vertrouwen. Het volledige rapport komt nog.
Er werd geen bloed geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:29
Rhahyrion schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:00:
Aan het begin van deze week riep ik nog dat het hardlopen lekker ging, maar daar kom ik op terug. Ik ben niet meer gaan rennen na dat bericht omdat ik een dag later last kreeg van net boven mijn enkel. Dat was al enkele dagen na mijn laatste sessie.

Jullie zijn geen dokters maar wellicht weten jullie wel waar ik mee te maken heb. Het zit bij mijn rechterbeen iets boven mijn enkel aan de binnenkant. Die spier of pees geeft een stekende pijn bij een wat hardere belasting erop (bijv: wandelen loonse en drunense duinen vandaag, maar ook traplopen kan vervelend zijn en soort van rennen is ook vervelend). Ik heb lang geleden shin splints gehad, maar voor mijn gevoel was dat hoger.

Ik denk hoe dan ook een soort van overbelasting, dus ik neem even rust. Begin van volgende week kijk ik dan maar lief een fysio aan als het niet verminderd.

Hier een beetje hetzelfde gevoel bij als het weer vandaag. Gewoon @#%$ :/
Klinkt voor mij als overbelasting. Ik had nagenoeg dezelfde klachten die jij beschrijft na een tocht van 80km wandelen aan een stuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
m0ridin schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:43:
Mensen die de 60 van Texel wel eens gedaan hebben, nog tips of info? Wat kan je verwachten qua zwaarte? Is het veel strand, of meer fietspad... Veel duinen op en af? (Zeeland marathon was heel pittig, daar enigzins mee te vergelijken?)

Ik heb nog niet specifiek een doel in mijn hoofd, wel onder de 5u... Dacht eerder aan 4:30, maar ja... dat is zonder enige voorkennis :)
De twee stukken strand zijn pittig. En kunnen afhankelijk van het getij nog pittiger zijn. Daarbuiten zijn het mooie verharde paden. Hoogtemeters zitten vooral bij de op- en afgangen bij het strand. Wel kan je behoorlijk last hebben van de wind. En omdat je het eiland rond loopt, heb je die altijd wel ergens tegen. Vorig jaar was het ook behoorlijk warm. Ik heb me toen na 42 kilometer omgekleed van een zeiknat thermoshirt naar een droog t-shirt. Het voordeel van een eigen meefietser; die me ook voorzag van m'n energiedrank.

Als ik het tweede stuk strand verstandiger (lees: rustig op souplesse ipv "snel" op kracht) had gelopen, had ik hem ruimschoots binnen m'n streeftijd van 4:25 gefinisht. Nu bleef ik steken op een schamele 4:28.

De vergelijking met de Kustmarathon kan @Rudedadude maken. Hij liep beide meerdere malen en finishte op Texel 10 minuten achter me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@elastiek Thanks voor de info! Ik moet het eigenlijk ook meer aangaan als lopen met een bepaald idee qua intensiteit/genieten... Dat is mijn hele plan met de ultra kant op gaan, alleen ben ik er nog niet zo goed in en wil ik toch weer doelen stellen ;)

Maar voor nu gewoon lekker rustig naartoe werken en heel blijven.

ps. Wat voor marathon tijden liep je ten tijde van die 2:45-2:48? En ben je wel vol gegaan of wat het ook meer 'voor de lol'.Om een beetje een idee te krijgen van wat ik een beetje kan verwachten en inschatten voor mezelf ;) ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 11:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

elastiek schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:23:
[...]

De vergelijking met de Kustmarathon kan @Rudedadude maken. Hij liep beide meerdere malen en finishte op Texel 10 minuten achter me.
De kustmarathon is qua duinen veel zwaarder dan de zestig van Texel. Strand blijft strand en wind blijft wind, dus het kan mee en tegenzitten. Op het strand lopen is biet zo erg, er is altijd wel een stuk wat hard genoeg is en ook op Texel is het zaak om in een groep te zitten dat eerste deel. De zestig kent voor de noordpunt wel wat duinpaadjes die wat hobbelen, maar dat stelt niet zoveel voor. Het is meer het tweede deel wat lang en recht en ver aanvoelt langs de waddendijk. Overall is Texel wel zwaarder, maar dat mag ook wel met 18km meer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
Het einde van het jaar nadert en het eindejaarslijstje zal snel volgen. 2023 is weer een topjaar, waarin mijn hardlopend vermogen met sprongen vooruit is gegaan. Wat resulteerde in meerdere PR's.

Mijn marathon droom zorg ervoor dat ik voor 2024 maar één doel heb: een marathon uitlopen.

Idealiter loop ik in oktober marathon Eindhoven (rustig mijn basis verbreden, halve marathons in het voorjaar, lange trainingen in de zomer). Alleen dat is erg ver weg en ik ben er te ongeduldig voor. Dus, ik heb deze week besloten een schema te maken en te starten om te trainen voor de two rivers marathon op 17 maart 2024. De marathons in april vallen om diverse redenen af en in mei zal het een stuk warmer zijn.

2,5 maand voelt wat krap dus focus ligt op de basis verbreden door 4x per week te trainen ipv 3x en vooral langzame kilometers te maken (80%-20%). Ik bouw dan de lange duurlopen uit naar 30km, waarbij ik 4x 30+km zal lopen. Alleen de interval training op de baan en een enkel tempoblok zorgen voor intensiteit. Ik ben nog wel aan het nadenken hoe ik de interval ga doen, kort (30 mins) met de groep of eigen programma met een langere training gericht op de marathon.

Verder wil ik een trailrugzak kopen met 1L waterzak zodat ik zelfvoorzienend kan zijn.

Weet iemand of de two rivers in het verleden uitverkocht is? Nog andere tips voor eerste marathon of specifiek voor two rivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:58
Je voorbereiding klinkt OK, je hebt er goed over nagedacht.

Ze hebben een maximum van 800 lopers, ik meen me te herinneren dat hij vorig jaar een paar maand voordien al uitverkocht was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
m0ridin schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:23:
@elastiek Thanks voor de info! Ik moet het eigenlijk ook meer aangaan als lopen met een bepaald idee qua intensiteit/genieten... Dat is mijn hele plan met de ultra kant op gaan, alleen ben ik er nog niet zo goed in en wil ik toch weer doelen stellen ;)
De welbekende mindsetverandering: van racen naar reizen. Toen was me dat nog niet gelukt. Inmiddels wel (denk ik O-)).
ps. Wat voor marathon tijden liep je ten tijde van die 2:45-2:48? En ben je wel vol gegaan of wat het ook meer 'voor de lol'.Om een beetje een idee te krijgen van wat ik een beetje kan verwachten en inschatten voor mezelf ;) ...
Voor Texel 2022 liep ik in 2021 de Amsterdam Marathon in 2:43. Daar heb ik toen niet het maximale uit kunnen halen omdat ik een week ervoor door m'n rug ging. Dat ik alsnog aan de start stond is volledig te danken aan m'n sportmasseur. Daar lag ik toen vijf dagen op rij op de tafel.

Ik heb een achtergrond in het langeafstandswandelen. Zestig kilometer was daarmee voor mij geen onbekend terrein. Ik had die afstand alleen nog nooit hard gelopen. M'n eerste insteek op Texel was om lekker te hobbelen op een aangenaam vlot duurlooptempo van ongeveer 4:25/km. Maar de trainingen gingen boven verwachting. En de laatste check - de Two Rivers Marathon in 2:56 met slechts 2 hartslagen in zone 2 - gaven vertrouwen dat rond de 4:15/km mogelijk moest zijn. Maar die tijd heb ik dus verspeeld doordat ik het tweede stuk strand veel te veel kracht heb verspeeld. En de hoge temperatuur maakte het tweede gedeelte ook een stuk zwaarder.
Rudedadude schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:51:
[...]Op het strand lopen is niet zo erg, er is altijd wel een stuk wat hard genoeg is en ook op Texel is het zaak om in een groep te zitten dat eerste deel.
En ik heb alles - op de eerste ~2 kilometer tot het eerste strand na - alleen gelopen omdat ze voor me een heel stuk harder liepen. En op het strand liep ik dan weer een stuk harder dan de mensen achter me, waardoor ik tussen beide groepen 'bungelde'.

Het was een mooi avontuur en toch loop ik de komende editie niet mee, want andere ultratrail-avonturen samen met @Rudedadude roepen 8)

Suc6 met je voorbereidingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Rudedadude Thanks voor de info, nuttig!

@elastiek En ook weer thanks ;) De 'racen naar reizen' is er een waar ik nog mee bezig ben, komt met de tijd gok ik (en op het moment dat je toch niet meer sneller kan, die leeftijd begint er wel zo'n beetje aan te komen gok ik hehe).

En ach, ik moet gewoon maar tegen die tijd zien hoe en wat... Een tijd onder de 5u lijkt me sowieso goed te doen zonder ENORM af te moeten zien. Ik bedoel, een beeetje hobbelen kan ook nog maar again, dat zien we dan wel.

Vandaag een LDL erop zitten, nou... Daar ging zo'n beetje alles mis.

Eerst vergeten mijn horloge aan te zetten, ook zat mn GPS er 15-20m naast de hele tijd lee het waardoor het met paadjes en alles lastig inschatten was, en ik dus ook een paar keer verkeerd liep. Ook een te hoge hartslag (maar ja, beetje geirriteerd) en wat last van de enkel.

Maar ja, tegelijk ook weer gedaan en ondanks dat het niet heel soepel ging voelde het ook weer niet alsof het erg moeizaam was allemaal. Weer ~32km in de pocket (en die rhenen - driebergen trail blijft leuk), en het jaartotaal voor nu over de 2500km getild!

Tot nu toe ben ik 1x (een paar honderd meter) uberhaupt boven de 2000 gekomen dus dat is alvast een mooie. Nog 3 weekjes te gaan dus boven de 2600 moet wel gaan lukken... aardige stappen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
m0ridin schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:34:
@elastiek En ook weer thanks ;) De 'racen naar reizen' is er een waar ik nog mee bezig ben, komt met de tijd gok ik (en op het moment dat je toch niet meer sneller kan, die leeftijd begint er wel zo'n beetje aan te komen gok ik hehe).
[...]
Tot nu toe ben ik 1x (een paar honderd meter) uberhaupt boven de 2000 gekomen dus dat is alvast een mooie. Nog 3 weekjes te gaan dus boven de 2600 moet wel gaan lukken... aardige stappen gemaakt.
Sorry, maar met net aan 50 kilometer per week zit je in de verste verte niet in de buurt van je werkelijke kunnen! >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 11:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ohja, jaartotalen, daar heb ik al een tijd niet meer op gelet. Ik zit nu blijkbaar op 3291 km, dus als ik me boos maak haal ik net de 3500 dit jaar. Niet slecht, maar ik ben al eens over de 4000 heen gekomen. Ik liep trouwens twee weken na de zestig van Texel 2:55 in Rotterdam en dat is wel ongeveer mijn niveau. Grootste kunst van Texel is om niet in te storten en relatief vlak te kunnen blijven lopen. In de twee keer dat ik meedeed heb ik met name tussen de 45 en de 55 km snellere lopers opgeraapt waarbij het op was. Ik denk dat ik in 2022 ook de snelstr loper was zonder meefietser of support van de zijlijn. Dat kost tijd, maar levert wel leuke praatjes bij elke verzorgingspost op.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Ah jaartotalen... Het is weer die tijd van het jaar.

Vorig jaar zat ik voor het eerst boven de 2000km/jaar. Dit jaar zal ik wellicht rond de 2350 km uitkomen.

3 weken helemaal niet gelopen, de week na de Londen marathon en de week na Berlijn, en dan recent tgv Covid. Alle andere weken 3 à 4 keer gelopen.

Ik ben nog over mijn voorjaar 2024 aan het nadenken. Wellicht loop ik de halve in Gent eind maart en een hele een maand later: Milaan/Enschede/Wenen/Kopenhagen: nog te bezien welke.
Qua training zou het mooi zijn om een paar maand in de marathonvoorbereiding de 60km/week te halen ipv nu 50 km, als ik dat kan volhouden zonder geblesseerd moet er nog progressie mogelijk zijn, ook al word ik 50 in februari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik zit nu op 2420km. De 2600 zou nog te halen kunnen zijn. Twee marathons gehad dit jaar : Via Belgica en Eindhoven. Komend jaar wordt het weer de Via Belgica in het voorjaar. Prachtige marathon met veel hoogtemeters. Geen marathon om PRs te halen. Maar een no brainer in ieder geval. Echt genoten daar.
In het najaar weet ik nog niet. Wil dan weer een snelle doen, dus het zal weer Eindhoven worden nu ik uitgeloot ben voor Berlijn. Goede suggesties zijn altijd welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
Rudedadude schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:04:
Ik denk dat ik in 2022 ook de snelstr loper was zonder meefietser of support van de zijlijn.
Dat was je niet :P
Van de nummer 4 en 7 weet ik zeker dat ze geen support mee hadden. Nummer 5 had wel support, namelijk twee man op stadsfietsen :+
Van de top 3 weet ik het niet (meer).
En dat wat er verder nog tussen ons in liep, heb ik niet mee gekregen.

Aanvulling: ik herinner me nu ook dat de vrouw van de nummer 1 bij de M40 op het tweede stuk strand stond. Die had dus ook (mentale) support aan de zijlijn staan! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door elastiek op 10-12-2023 23:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05 21:52
Nog Bruggenlopers hier vandaag?

Ik vond hem erg zwaar vandaag, maar achteraf denk ik dat mijn streven (sub 1) nog iets te ambitieus was voor vandaag.
Daarnaast afgelopen 2 weken nauwelijks kilometers gemaakt door een verdraaide nek en een pijnlijke rug.
Geen pijn meer vandaag, maar denk dat ik wel iets van conditie heb ingeleverd.
En mezelf gewoon overschat.

Hoe dan ook, het is 1:03:34 geworden.
Eerst 5 km prima op schema onder de 4:00 / km gelopen, maar daarna begon het toch op te kruipen naar 4:06, 4:08 en 4:09 en op de Brienenoordbrug had ik het echt zwaar: 4:44.
Toen wel even flink gebaald van het falen, maar gelukkig nog rond de 4:20 kunnen houden de laatste kilometers.

Vond de start ook erg lang duren, stond in wave 1 maar volgens mij pas rond 15:10 gestart.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:54
Yes hier ook de bruggenloop gedaan!

Ik was met de metro naar beurs en vanaf daar een deel scooter gepakt en dat werkte prima. De trein was chaos hoorde ik later dus ben blij dat ik deze optie had gekozen.

Daarna op zoek naar de lockers. De lockers snel gevonden maar nergens hoe het werkte, en dat probleem hadden meer mensen. Dat werd een beetje mondeling aan elkaar doorgegeven. Je moest met je locker bon naar een balie en daar kreeg je dan een locker nummer en pincode. Ik kreeg een grote locker maar de ruimte hield niet over. Heb het er echt in moeten proppen.

De start liep inderdaad iets uit, aangezien ik mijn doel toch niet ging halen ben ik helemaal achterin wave 1 gestart. Er was hier overigens (in tegenstelling tot Utrecht) wel een controle of je wel in wave 1 mocht. Alleen als er teveel mensen tegelijk doorliepen kon je er tussendoor glippen.

Mijn doel van 5:20 had ik al los gelaten dus ben gestart op 5:40 en heb dat (muv de Brien) de hele tijd volgehouden.

Vooraf leek het op buienradar dat het de hele tijd zou regenen maar dat viel me alles mee, alleen tegen het einde en na de race heeft het wel flink geregend.

https://www.strava.com/activities/10359411634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16
Doet er nog iemand mee aan de Stadspark Night Run vrijdag a.s. In Groningen?

https://www.stadsparknightrun.nl/event-info/

Het is geen wedstrijd, dus ook niet timed, maar het lijkt me met al die animatie en lichtjes wel geinig. Ik ken het park goed dus maak me echter wel wat zorgen over het parcours met al die nattigheid en in het donker. Ben bij uitstek geen trail runner en ik heb op moment last van mijn hak, overgehouden aan een potje zaalvoetbal een paar weken terug.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:47
Fraggert schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:41:
[...]

De Berenloop is allicht geen snel parcours.......het is wel een zwaar parcours.

Ik heb hem niet gelopen, mijn trainsters wel en ik zag de pics even terug en dat is een beetje vergelijkbaar met de Halve van Egmond in de wereld van de HM's om het maar even simpel te stellen.
Daar heb je snelle en langzame van....en dan is er die in Egmond

Een langzaam parcours door wat vals plat et cetera is wel wat anders dan wat je op Terschelling voor je kiezen krijgt IMHO. Ik zag behoorlijk wat duinpad en een fiks stuk strand.

i am not an expert...maar vergis je niet in de zwaarte van dat parcours denk ik :)
Ik ken het Berenloop parcours goed, kom jaarlijks op Terschelling en heb daar de 5, 10 en halve al een keer gelopen. Het is zeker geen makkelijk parcours inderdaad maar aan de andere kant is dat wel de omgeving waar ik op m'n best ben.

Ondertussen wel besloten dat 3 weken tussen 2 marathons te gek is en dus sowieso niet die combinatie ga doen. Dus het wordt of de Berenloop of Valencia!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Dr. Strangelove schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:02:
Doet er nog iemand mee aan de Stadspark Night Run vrijdag a.s. In Groningen?

https://www.stadsparknightrun.nl/event-info/

Het is geen wedstrijd, dus ook niet timed, maar het lijkt me met al die animatie en lichtjes wel geinig. Ik ken het park goed dus maak me echter wel wat zorgen over het parcours met al die nattigheid en in het donker. Ben bij uitstek geen trail runner en ik heb op moment last van mijn hak, overgehouden aan een potje zaalvoetbal een paar weken terug.
Het gaat allemaal over verharde paden en geen trail, er is een overdaad aan licht en mensen huppelen al kletsend door het park. Is absoluut geen wedstrijd, gewoon voor de gezelligheid.

Leuk voor wie dat wil met een groepje vrienden of collega’s. Ik woon om de hoek maar dit trekt mij persoonlijk niet zo. Ik heb m’n mening ook wel eens gegeven over inschrijfgeld en €27 voor dit uurtje plezier… Ieder zo zijn eigen ding. :)

Het is verder prima geregeld en leuk wat ik van anderen heb gehoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Slickk op 11-12-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 21:47
Het is vooral de prijs voor een rondje verlicht rondlopen zonder timing.. Best leuk concept verder, maar 26,50 vind ik echt veel te gortig voor zoiets.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
elastiek schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:46:
[...]

Sorry, maar met net aan 50 kilometer per week zit je in de verste verte niet in de buurt van je werkelijke kunnen! >:)
Haha... kunnen, willen, tijd, prioriteit... Het is een edelen balans van zichzelf (en mezelf) tegenwerkende factoren.

Maar met 2500+ in het jaar ben ik in ieder geval helemaal tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 16:09
Ik ben toe aan een nieuw paar hardloopschoenen en hier in Rotterdam hebben we keus uit verschillende winkels bijvoorbeeld: De hardloopwinkel Rotterdam, Runnersworld Run2Day en Decathlon.

Zijn er mensen die één van deze winkels aan én/of af raden?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

jordyyyys schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:20:
Ik ben toe aan een nieuw paar hardloopschoenen en hier in Rotterdam hebben we keus uit verschillende winkels bijvoorbeeld: De hardloopwinkel Rotterdam, Runnersworld Run2Day en Decathlon.

Zijn er mensen die één van deze winkels aan én/of af raden?
Even bij de winkel van Brommert langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
gkoers schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:56:
Het is vooral de prijs voor een rondje verlicht rondlopen zonder timing.. Best leuk concept verder, maar 26,50 vind ik echt veel te gortig voor zoiets.
Nou dat inderdaad. Ik heb wedstrijden met timing gelopen voor een lager bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:37:
[...]

Nou dat inderdaad. Ik heb wedstrijden met timing gelopen voor een lager bedrag.
Je krijgt wel een "gratis" hoofdlamp!!!! :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Secsytime schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:27:
[...]

Even bij de winkel van Brommert langs?
Dat is Run2Day.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Zit er uberhaupt veel verschil in de hardloopwinkels? Ik kan mij voorstellen dat een dedicated running winkel beter werkt dan een Decathlon als je advies wil. Mijn schoenen heb ik destijds bij Run2Day.

Nu ik een (overbelasting)blessure heb opgelopen zat ik toch te denken aan hoe lang het geleden is dat ik mijn schoenen heb gekocht. Ik kwam erachter dat dit in juli 2021 was. Ze zijn dus al 2,5 jaar oud. Qua kilometers nog lang niet aan de max, maar ik kan mij voorstellen dat over de tijd heen de schoen niet meer de demping heeft die gewenst. Dit jaar circa 200km gelopen en in 2021/2022 (bij elkaar) minder dan dat.

Ik was er over aan het nadenken om even met mijn schoenen langs de Run2Day of Runnersworld te gaan hier in Breda om te kijken of het nog wat is.

Ik wil gewoon weer gaan rennen ook al is het maar de gebruikelijke baby afstand van 5KM, dus misschien is dit ook wel een stukje ontkenning. :) Ik neem voor nu nog maar verstandig de rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Slickk schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:53:
[...]

Het gaat allemaal over verharde paden en geen trail, er is een overdaad aan licht en mensen huppelen al kletsend door het park. Is absoluut geen wedstrijd, gewoon voor de gezelligheid.

Leuk voor wie dat wil met een groepje vrienden of collega’s. Ik woon om de hoek maar dit trekt mij persoonlijk niet zo. Ik heb m’n mening ook wel eens gegeven over inschrijfgeld en €27 voor dit uurtje plezier… Ieder zo zijn eigen ding. :)

Het is verder prima geregeld en leuk wat ik van anderen heb gehoord.
Ik zou meedoen om nog even in georganiseerde vorm met wat mensen om me heen om me aan op te trekken mijn PR op de 10k te lopen. Maar als je continu om sjokkende lolbroeken heen moet navigeren is het misschien niet het beste idee.

Verhard is een relatief begrip. Ik loop dagelijks in het stadspark en deze paden variëren van asfalt tot asfalt met gaten erin tot granulaatpaden die behoorlijk modderig zijn met weer als de afgelopen week. Ben serieus bang in het donker mijn enkel dubbel te vouwen.

En ja het inschrijfgeld is best fors, eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dr. Strangelove schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zou meedoen om nog even in georganiseerde vorm met wat mensen om me heen om me aan op te trekken mijn PR op de 10k te lopen. Maar als je continu om sjokkende lolbroeken heen moet navigeren is het misschien niet het beste idee.

Verhard is een relatief begrip. Ik loop dagelijks in het stadspark en deze paden variëren van asfalt tot asfalt met gaten erin tot granulaatpaden die behoorlijk modderig zijn met weer als de afgelopen week. Ben serieus bang in het donker mijn enkel dubbel te vouwen.

Wat is je PR doeltijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Door het extra rustig aan te doen wordt de prijs per uur wel een stuk lager...

Maar nee, zou ook echt niet iets voor mij zijn (en al helemaal niet voor dat geld). Maar moet zeggen, de singelloop hier in Utrecht was ook al tegen de 30 euro (voor de 10km), vind ik ook echt wel wat te gek worden voor een < 40 minuten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
PR is 50:39 dus simpel schema, 5:00/km :)

Ik zie dat er op zondagochtend vanuit de ateletiekvereniging ook een stadparkloop is, dat lijkt dan een beter plan. En dat kost vijf euro :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-12-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Dr. Strangelove schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zou via loopjeloopje.nl kijken of er niet een loop in de buurt met tijdregistratie is. Die Night Run zou ik daar niet voor kiezen, is ook zonde om enkel op jezelf te focussen ipv de sfeer.

Als ik de route zo bekijk gaat het vrijwel allemaal over het asfalt wat er ligt, stukje atletiekbaan, dat idee. Er zijn zeker wel wat modderige paden in het stadspark te vinden maar dat zijn er relatief weinig.

Er is elke zaterdag ook een parkrun, hoewel dat natuurlijk 5km is, toch leuk en kleinschalig. Kosteloos, wereldwijd begrip, dankzij de enthousiaste vrijwilligers een succes. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:56
De Bruggenloop 2023 zit er weer op!

Toch ieder jaar weer een leuke loop; groots, m.i. goed georganiseerd en voor mij veel bekende! Maar verdorie, wat is die Brienoord omhoog toch een kluif. En dan lag 'ie dit jaar ook nog eens vol in de wind.

Voor mij stond heel afgelopen week in het teken van herstel, omdat ik een zeurende rechter-knie had. Maandag voor het laast gelopen en dat ging niet van harte. Woensdag en donderdag het zwembad ingegaan en ook dat was niet pijnvrij. Vrijdagnacht na wat drankjes moeten sprinten om de trein te halen: dat hielp?! Misschien eindelijk niet verstijfd of bang lopen?

Enfin; bij het warmlopen zondagmiddag was ik van plan om op 4:45/5:00 (MT) te gaan lopen, omdat de knie nog niet 100% voelde. Maargoed, zodra je onder de startboog door bent, zijn alle plannen niks meer waard en loop je opeens 4:15 - 4:18 en 4:20 over de eerste 3 km. Uiteindelijk kakte het tempo wel in richting dé brug. Was mentaal en qua voeding niet voorbereid op dit tempo - en misschien toch ook nog wat angstig.

Uiteindelijk in 1.07.55 (4:30 / KM) over de finish! Toch wel blij mee, temeer omdat het redelijk pijnvrij kon!

Zo zie je maar. Soms is de beste remedie, harder rennen (slecht advies, niet opvolgen s.v.p.)! :+

Nu de Trailschoentjes aantrekken en op pad voor de WisentTrail! Tot daar!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:39

Redcoil

Polyinterpretabel

Hier nog een Bruggenloop loper.

Was een mooi evenement en gelukkig iets minder fris dan vorig jaar. Wel winderig, maar dat mocht de pret niet drukken.

Het idee was om onder de 5 min/km te lopen. Dat ging erg goed, de eerste paar km gingen op 4.40/km. Bij de Erasmusbrug had ik door dat we de Brienenoord vol met wind tegen zouden moeten bedwingen, dat beloofde nog wat voor het vervolg.

Uiteindelijk voor de Brienenoord nog even een bekertje water achterovergeslagen bij de drankpost en daarna stampend dat ijzeren gevaarte op met - inderdaad - wind tegen. Gelukkig ga je hetzelfde stuk wat je omhoog gaat ook weer naar beneden en daar liep je door wind-/geluidschermen uit de wind. Mooie gelegenheid om met de zwaartekracht tempo vol te houden, zonder dat je veel hoeft in te spannen.

Uiteindelijk met de finish in zicht nog een sprint eruit weten te persen en met 1:11:26 over de eindstreep, wat voor mij een PR was. Gemiddeld 4:46/km gelopen. Strava or it didn't happen.

Hoewel ik superblij ben met de tijd heb ik wel een beetje dubbel een gevoel. Ik had enige tijd terug last van mijn enkel (binnenkant links, bovenop de 'knokkel'). Daar was ik door wat weken rustiger aan doen vanaf, maar is na gisteren toch een beetje terug. Wellicht toch een overbelasting?

[ Voor 4% gewijzigd door Redcoil op 11-12-2023 14:00 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Slickk schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:51:
[...]

Ik zou via loopjeloopje.nl kijken of er niet een loop in de buurt met tijdregistratie is. Die Night Run zou ik daar niet voor kiezen, is ook zonde om enkel op jezelf te focussen ipv de sfeer.

Als ik de route zo bekijk gaat het vrijwel allemaal over het asfalt wat er ligt, stukje atletiekbaan, dat idee. Er zijn zeker wel wat modderige paden in het stadspark te vinden maar dat zijn er relatief weinig.

Er is elke zaterdag ook een parkrun, hoewel dat natuurlijk 5km is, toch leuk en kleinschalig. Kosteloos, wereldwijd begrip, dankzij de enthousiaste vrijwilligers een succes. :)
Park run doe ik al sinds ik in de UK woonde in 2014, hartstikke leuk. Vriendin van me heeft geholpen het naar NL te krijgen.

Helaas speelt mijn zoontje voetbal op zaterdagochtend dus ik kan eigenlijk nooit op dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dr. Strangelove schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:45:
[...]

PR is 50:39 dus simpel schema, 5:00/km :)

Ik zie dat er op zondagochtend vanuit de ateletiekvereniging ook een stadparkloop is, dat lijkt dan een beter plan. En dat kost vijf euro :)
Makkelijk schema inderdaad!

[ Voor 7% gewijzigd door Secsytime op 11-12-2023 14:45 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 11-12-2023 15:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Quakie

quakelen

Ook voor het eerst bruggenloop gedaan. Wat een drukte!! Gedoe bij lockers, want heel slecht aangegeven. Ook een niet werkende locker maar gelukkig deden ze niet moeilijk en kregen wij een andere..

Drukte bij wave1, en na wat geduld hebben konden we eindelijk van start gaan. Ik liep met 2 anderen waarvan 1 gevalletje ADHD dus veelte snel gestart (eerste keer loop met hem).. Ik was ook nog eens heel de dag misselijk waardoor continue maagzuur naar boven kwam. Gelukkig wel binnen kunnen houden. Halvewege had ik het echt zwaar maar gelukkig kon ik hem uitlopen. Wind vond ik pittig maar rest was wel oke. Paar weken geleden zeven heuvelen loop gedaan en die vond ik qua wisselingen heftiger..

Ik wilde onder 1uur 20 binnen komen, dat is helaas 1.25 geworden... Nog niet zoveel 15km ers in mijn benen en het was mijn tweede beste tijd dus we vinken hem maar af als oke... :)

Tip voor mij zelf. dag ervoor niet teveel rotzooi eten.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10

Flipm0de

geen

Heb een tip nodig. Beginnende hardloper en ben bezig naar 10km toe te werken. Laatste weken wat last van pijntjes in de knieën.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Gaan voor tempo en afstand (hoog zone 3) of tijd (hoog zone 2). Ik nijg naar tijd. Voelt comfortabel en nog steeds wat last, maar dat lijkt ook gewenning te zijn. Vandaag bijvoorbeeld voor het eerst 50 minuten aaneengesloten gerend (al was het wel maar 6.65km).

Heb het idee dat ik zo beter wen aan het lang lopen. En de snelheid vanzelf wel komt?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05 21:52
Flipm0de schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:50:
Heb een tip nodig. Beginnende hardloper en ben bezig naar 10km toe te werken. Laatste weken wat last van pijntjes in de knieën.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Gaan voor tempo en afstand (hoog zone 3) of tijd (hoog zone 2). Ik nijg naar tijd. Voelt comfortabel en nog steeds wat last, maar dat lijkt ook gewenning te zijn. Vandaag bijvoorbeeld voor het eerst 50 minuten aaneengesloten gerend (al was het wel maar 6.65km).

Heb het idee dat ik zo beter wen aan het lang lopen. En de snelheid vanzelf wel komt?
Klinkt als overbelasting, ik zou even een week of 2 helemaal niet hardlopen en dan eens kijken met een rustig loopje of het in de tussentijd is verbeterd.
Als je hier te lang mee doorloopt wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Flipm0de

Wat @ArmyOfQueens zegt, klinkt als overbelasting... Maar zonder context (hoe lang loop je nu, hoe vaak, hoe intensief, hoe ver, etc) weinig te zeggen. Maar als beginner naar 10k is al een grote stap, normaal is van beginner naar 5k, dan naar de 10. En naar die 5 is al rustig aan doen...

Het is heel suf en al heel vaak gezegd, doe... rustig... aan.... Je hoofd wil meer, je conditie wil en kan meer, maar je lichaam is de remmende factor.

Ik vind persoonlijk dat (veel) pijntjes op zich niet hoeven te betekenen dat je meteen stil moet gaan zitten, maar pas het enorm aan en doe echt voorzichtig. Ik zou in jouw geval zeggen, neem even een weekje rust... of 2... En sowieso minder intensief.

Kleine pijntjes negeren betekent grote pijntjes creeren, en meestal merk je de ellende pas echt als het te laat is. Wees dus voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
m0ridin schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:15:
Ik vind persoonlijk dat (veel) pijntjes op zich niet hoeven te betekenen dat je meteen stil moet gaan zitten, maar pas het enorm aan en doe echt voorzichtig. Ik zou in jouw geval zeggen, neem even een weekje rust... of 2... En sowieso minder intensief.
Ik ben ook geen fan van gelijk helemaal stil gaan zitten. Probeer eerst te kijken of het verbetert als je de intensiteit verlaagd en/of de duur verkort. Als dat niet werkt, zou je kunnen uitwijken naar andere activiteiten die geen klachten geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-05 15:49
Flipm0de schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:50:

De snelheid komt inderdaad vanzelf. Eerst moet je zorgen dat je het aantal kilometers kan lopen.

'pijntjes' klinkt niet heel ernstig, maar als je tijdens het hardlopen er veel last van hebt zou ik dat even niet doen. Als je met wandelen met stevig tempo geen last hebt, zou ik dat als alternatief doen. Dan blijf je toch in beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ik hou altijd voor mezelf aan of het iets eenmaligs is of niet, als ik een keer last heb van mijn achillespees of scheen of whatever is dat niet erg, als het twee keer hetzelfde is dan is er iets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:46
De marathon van Valencia (1 december 2024) is zojuist om 12:00 in de verkoop gegaan. Wellicht zijn er geïnteresseerden hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Eric1985 op 12-12-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

thanks allemaal! Pijntjes is misschien wat overdreven, voel wel wat. De dag erna hele zware benen. Maar niet dat ik niet meer kan lopen zonder pijn ofzo.

Gisteren dus voor het eerst 50 minuten gedaan in zone 2. Had verwacht vandaag echt super veel last te hebben maar dat valt ontzettend mee. Vooral zware benen. Denk dat ik dus idd de intesiteit verlaag naar zone 2 ipv 3 en wel probeer richting een uur te gaan (mits het niet echt pijn doet natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:32
Flipm0de schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:24:
thanks allemaal! Pijntjes is misschien wat overdreven, voel wel wat. De dag erna hele zware benen. Maar niet dat ik niet meer kan lopen zonder pijn ofzo.

Gisteren dus voor het eerst 50 minuten gedaan in zone 2. Had verwacht vandaag echt super veel last te hebben maar dat valt ontzettend mee. Vooral zware benen. Denk dat ik dus idd de intesiteit verlaag naar zone 2 ipv 3 en wel probeer richting een uur te gaan (mits het niet echt pijn doet natuurlijk).
Het klinkt toch wel als 'n serieuze opgave. Misschien is het dan beter om het uur op te knippen in 6x 10 minuten in zone 2 plus een korte wandeling er tussen? Op die manier kun je ook de impact verlagen en toch de duur op de benen verlengen. Ik hoorde gisteren nog een mooie: je hart weet niet of je wandelt of rent, dus voor het bouwen aan duurvermogen maakt het niet uit hoe hard je gaat, maar dat je je uithouding traint door langer 'onderweg' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
born2tweak schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:02:
[...]

Het klinkt toch wel als 'n serieuze opgave. Misschien is het dan beter om het uur op te knippen in 6x 10 minuten in zone 2 plus een korte wandeling er tussen? Op die manier kun je ook de impact verlagen en toch de duur op de benen verlengen. Ik hoorde gisteren nog een mooie: je hart weet niet of je wandelt of rent, dus voor het bouwen aan duurvermogen maakt het niet uit hoe hard je gaat, maar dat je je uithouding traint door langer 'onderweg' te zijn.
Die volg ik niet helemaal, als ik ren heb ik een hogere hartslag dan als ik wandel, dus in die zin 'weet' je hart of je aan het wandelen bent of aan het rennen (al kunnen die grenzen opschuiven naar gelang je fitter bent natuurlijk).

Een uur op 90 slagen per minuut heeft een andere impact dan een uur op 130 slagen per minuut.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 12-12-2023 15:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• born2tweak
Shinji schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:42:
[...]

Die volg ik niet helemaal, als ik ren heb ik een hogere hartslag dan als ik wandel, dus in die zin 'weet' je hart of je aan het wandelen bent of aan het rennen (al kunnen die grenzen opschuiven naar gelang je fitter bent natuurlijk).

Een uur op 90 slagen per minuut heeft een andere impact dan een uur op 130 slagen per minuut.
Het is meer bedoeld voor als je in een zone wilt blijven en je hartslag toch omhoog kruipt. Dan mag je tussendoor lopen om zo je hartslag lager te brengen. Uiteindelijk is je gemiddelde hartslag dan lager en binnen je zone. daarvoor maakt het niet uit welke beweging je maakt. Uiteraard maakt de inspanning uit waardoor je hartslag hoger is, maar als je een bepaalde hartslag wilt trainen maakt het niet uit hoe je die krijgt. Afwisselend lopen en hardlopen geeft je dus controle over je hartslag en je belasting.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Ik ben inmiddels bezig met een hardloopschema van mijn Garmin horloge, coach Greg. Ik heb als doel gesteld 5KM in 25 minuten. Waar ik eerst op een fijn tempo (5:50) twee keer in de week 5KM liep, ben ik inmiddels al 8 weken (van de 11)bezig met vier keer hardlopen in de week. Het schema betreft voornamelijk 2x licht tempo voor 30+ minuten, 1x licht tempo 50+ minuten en een intensieve loop van 5x 1km op doeltempo met tussendoor 200m joggen. En nog een 3x 200m sprint als afsluiter. Af en toe zat er een andere intensieve training in zoals 8x een heuvel op en af, of korte sprintjes trekken.

Wat ik vooral merk:
- een lagere hartslag over het algemeen tijdens het hardlopen. Bijvoorbeeld bij de licht tempo loopjes waar ik eerst in de 160 zat, zit ik nu in de 150
- het lopen gaat makkelijker, soepeler naar mijn idee
- discipline en routine is vereist. 4x in de week erop uit vergt planning in combinatie met werk en gezien maar ook de discipline om gewoon te gaan. Het gaat prima tot nu toe en ik heb nog geen enkele loop gemist. Ik sta er zelf regelmatig eerder voor op, aangezien dat beter uit komt qua planning en ik op een nuchtere maag het fijnste loop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26lxK_Vf46NJ_jtKiw_JzWBmRnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQSKVBQrrXUaFlSR8LJM5N1M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
Nou, na al heel vaak de Rhenen-Driebergen/zeist trail te hebben gedaan (en een enkele keer die vanuit hilversum naar driebergen) ben ik van zondag de Arnhem-Rhenen versie te gaan doen :)

Trein naar Arnhem pakken, hobbelen naar Rhenen en dan trein terug. Als het goed is zo'n 33km en plan is een 2:45 duurloop dus dat komt goed uit.

Uiteindelijk idee/doel is dan een keer deze 2 te combineren en van Arnhem naar Driebergen-Zeist te lopen wat neerkomt op een 65 km in totaal.

(Ok, en dan heb je ook ngo Dieren-Arnhem voor 28km voor een verder toekomstdoel :+ )

Toch leuk, zie dat er ook een Amersfoort-Rhenen is van tegen de 40... die komt vast ook ngo een keer van pas :)

Merk dat ik er wel zin in heb, afgelopen zondag had ik een tijdsdruk maar deze zondag als t goed is niet dus dat maakt het een stuk ontspannender (en het weer lijkt ook mee te gaan werken).

Mensen ervaring met die van Arnhem-Rhenen (of vanuit Amersfoort?)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slickk
In het kader van "loop je om te eten of eet je om te lopen" O+

Soms loop ik net na werk en heb dan even een beetje energieboost nodig (of dat beeld ik me in) omdat er nog geen avondeten in zit. Ook ben ik wat klaar met gels om verschillende redenen. Rond Sinterklaas een soort chocolade-marsepein brok gegeten en de loop daarna ging verrassend soepel. Dat leidde ertoe dat ik laatst 3 kilo marsepein gekocht heb. :')

Ja het blijft voornamelijk gewoon suiker maar dan eens in een andere vorm en smaak (marsepein moet je van houden) maar qua prijs verschilt het nauwelijks van gels denk ik. Je moet wel de discipline hebben om niet die zakken zomaar leeg te eten natuurlijk...

Shoutout ook nog even naar de liefhebbers van Fusion. Sinds de Black Friday overstag gegaan (stond stiekem al een driekwart jaar op m'n verlanglijstje) en nu helemaal verknocht. De C3 tight zit top en de "hot"-versie ervan was perfect toen het laatst rond de 0 graden was. Met hardloopbroeken van o.a. Nike / Under Armour kreeg ik alsnog pijnlijke koude knieën. De zakken op de zijkant gebruik ik ook veel meer dan verwacht, zo had ik per ongeluk mijn telefoon er nog in zitten, maar dat merk je onderweg niet eens meer.

Vanochtend vroeg de jongste dochter weer in de hardloopbuggy meegenomen en omdat ze wat later in slaap viel een grotere ronde gemaakt en kwam op 25km uit. Gelukkig kon ik qua werk ook prima een uurtje later beginnen.
Echt weer een moment van besef hoe conditioneel het rustig tot dit uitgebouwd is. Waar ik eerst na 5km in een half uurtje er helemaal af lag met spierpijn in m'n kuiten, merk ik nu nauwelijks dat ik 2 uur onderweg ben geweest qua vermoeidheid en geen spierpijn.

Inmiddels wel 1000km op m'n Nike Invincible 2 schoenen gelopen. Tijd voor nieuwe, maar ik kan nog geen waardige vervanger voor ze vinden. De 3 schijnt toch minder te zijn. Zeker niet voor de €42 wat ik er destijds in de Nike factory store voor betaald heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Slickk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:01:
In het kader van "loop je om te eten of eet je om te lopen" O+

Soms loop ik net na werk en heb dan even een beetje energieboost nodig (of dat beeld ik me in) omdat er nog geen avondeten in zit. Ook ben ik wat klaar met gels om verschillende redenen. Rond Sinterklaas een soort chocolade-marsepein brok gegeten en de loop daarna ging verrassend soepel. Dat leidde ertoe dat ik laatst 3 kilo marsepein gekocht heb. :')

Ja het blijft voornamelijk gewoon suiker maar dan eens in een andere vorm en smaak (marsepein moet je van houden) maar qua prijs verschilt het nauwelijks van gels denk ik. Je moet wel de discipline hebben om niet die zakken zomaar leeg te eten natuurlijk...

Shoutout ook nog even naar de liefhebbers van Fusion. Sinds de Black Friday overstag gegaan (stond stiekem al een driekwart jaar op m'n verlanglijstje) en nu helemaal verknocht. De C3 tight zit top en de "hot"-versie ervan was perfect toen het laatst rond de 0 graden was. Met hardloopbroeken van o.a. Nike / Under Armour kreeg ik alsnog pijnlijke koude knieën. De zakken op de zijkant gebruik ik ook veel meer dan verwacht, zo had ik per ongeluk mijn telefoon er nog in zitten, maar dat merk je onderweg niet eens meer.

Vanochtend vroeg de jongste dochter weer in de hardloopbuggy meegenomen en omdat ze wat later in slaap viel een grotere ronde gemaakt en kwam op 25km uit. Gelukkig kon ik qua werk ook prima een uurtje later beginnen.
Echt weer een moment van besef hoe conditioneel het rustig tot dit uitgebouwd is. Waar ik eerst na 5km in een half uurtje er helemaal af lag met spierpijn in m'n kuiten, merk ik nu nauwelijks dat ik 2 uur onderweg ben geweest qua vermoeidheid en geen spierpijn.

Inmiddels wel 1000km op m'n Nike Invincible 2 schoenen gelopen. Tijd voor nieuwe, maar ik kan nog geen waardige vervanger voor ze vinden. De 3 schijnt toch minder te zijn. Zeker niet voor de €42 wat ik er destijds in de Nike factory store voor betaald heb...
Niet alle suikers zijn natuurlijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Secsytime schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:28:
[...]

Niet alle suikers zijn natuurlijk gelijk.
Absoluut, maar de optimalisatie van opname tussen fructose / glucose laat ik over voor tijdens marathons. Voor duurlopen maakt me dat niet zoveel uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo ingeschreven voor de Stevens loop 5km. Ben heel benieuwd wat ik ervan vind, lopen met zo'n berg mensen om me heen.

Voor nu maar rustig verder het schema tot die 5km volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Soms heb je van die dagen...

Begon gisteren al met flinke regen, moet achteraf toch douchen maar zompige schoenen ben ik toch niet zo'n fan van. Dan iemand die z'n hond niet onder controle heeft dus moest uitwijken van de stoep af het fietspad op, hoppa enkeltje dubbel. Dat er in een kwartiertje opwarmen wel weer uit gelopen dus gewoon m'n intervalletjes gedaan, achteraf toch wat gevoelig. Dan vergeten de activiteit te beëindigen waardoor ik hem een stukje moet inkorten weer. En dan nu erachter komen dat Garmin Coach hem daardoor (gok ik) niet meer meerekent en doet alsof ik mijn training die ik gisteren wel heel bewust gestart heb vandaag alsnog moet doen. Soms mag het gewoon niet. }:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Jelte schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:02:
Zo ingeschreven voor de Stevens loop 5km. Ben heel benieuwd wat ik ervan vind, lopen met zo'n berg mensen om me heen.

Voor nu maar rustig verder het schema tot die 5km volgen.
Jaar of twee terug ook gedaan. Het is wel druk bij de start maar voelt (en is) wel veel minder massaal aan dan b.v. de Zevenheuvelenloop. Eerste stuk door het park is een beetje krap maar daarna prima te doen.

Denk dat ik dit jaar ook weer mee doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chronos
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:52
Nog tweakers die morgen de zevenheuvelen wintertrail gaan doen? Heb een dramatische week achter de rug met buikgriep, dus we gaan zien hoe het gaat. Doe de halve marathon (hopelijk) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Vraag voor @sanniep9 i.v.m. inschrijving Milaan.

Het is 90% zeker dat ik in het voorjaar op 7 april de marathon van Milaan ga lopen.
Maar ik heb een vraag over de inschrijving.
Een medisch certificaat is op zich geen probleem, ik heb onlangs een sportmedisch onderzoek gedaan.

Maar voor buitenlandse lopers is de keuze blijkbaar het volgende https://d3bj4phjcy77b9.cl...t_MM24_ENG_xlsb6vmz71.pdf :

- Ofwel heb je enkel een medisch certificaat waarop staat (in het Engels) "eligibility for participation in an non-competitive athletics event for sport tourism purposes" , en dan kom je niet in de ranking, maar wel in een alfabetische lijst van finishers met hun tijd ernaast.

- Ofwel laat je je dokter een certificaat invullen voor "competitive sport activity", dan moet je bij de inschrijving ook nog een Runcard kopen (onduidelijk wat dat is).

Ik vind die keuze wat bizar, ik loop tijden die natuurlijk nooit recht geven op prijzen en dergelijke, anderzijds voel ik me wel echt competitief, ik voel me geen toerist die ook effe de marathon komt lopen.

Hoe heb jij dat gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Chronos schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:26:
Nog tweakers die morgen de zevenheuvelen wintertrail gaan doen? Heb een dramatische week achter de rug met buikgriep, dus we gaan zien hoe het gaat. Doe de halve marathon (hopelijk) :(
Sterkte! Ik probeer nog even een ticket te scoren want ik had me nog niet ingeschreven. Misschien toch wel een leuk evenement om aan mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 15:21
Hartloper schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:39:
Vraag voor @sanniep9 i.v.m. inschrijving Milaan.

Het is 90% zeker dat ik in het voorjaar op 7 april de marathon van Milaan ga lopen.
Maar ik heb een vraag over de inschrijving.
Een medisch certificaat is op zich geen probleem, ik heb onlangs een sportmedisch onderzoek gedaan.

Maar voor buitenlandse lopers is de keuze blijkbaar het volgende https://d3bj4phjcy77b9.cl...t_MM24_ENG_xlsb6vmz71.pdf :

- Ofwel heb je enkel een medisch certificaat waarop staat (in het Engels) "eligibility for participation in an non-competitive athletics event for sport tourism purposes" , en dan kom je niet in de ranking, maar wel in een alfabetische lijst van finishers met hun tijd ernaast.

- Ofwel laat je je dokter een certificaat invullen voor "competitive sport activity", dan moet je bij de inschrijving ook nog een Runcard kopen (onduidelijk wat dat is).

Ik vind die keuze wat bizar, ik loop tijden die natuurlijk nooit recht geven op prijzen en dergelijke, anderzijds voel ik me wel echt competitief, ik voel me geen toerist die ook effe de marathon komt lopen.

Hoe heb jij dat gedaan ?
Ik heb een runcard aangeschaft voor 15 euro. Met dezelfde gedachtengang. Ik train serieus voor zo'n marathon en één in het buitenland is ook niet bepaald goedkoop, dus dan wil ik ook gewoon in de officiële uitslag terecht komen. Het is geen parkrun ofzo. Dan zou het me niet interesseren.

Als je meer specifieke dingen wilt weten, dan kun je me ook een dm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
OK, bedankt voor je snelle antwoord. Dan doe ik het ook zo, als ik het goed begrijp kan je tijdens de registratie een Runcard voor 15 euro aanschaffen.

Nog even afwachten tot eind volgende week om te zien of mevrouw Hartloper de vrijdag voor Milaan verlof kan krijgen en dan schrijf ik me in.

[ Voor 32% gewijzigd door Hartloper op 15-12-2023 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 15:21
Hartloper schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:03:
OK, bedankt voor je snelle antwoord. Dan doe ik het ook zo, als ik het goed begrijp kan je tijdens de registratie een Runcard voor 15 euro aanschaffen.
Runcard aanschaffen is een apart proces. Het nummer van je (digitale) runcard voer je tijdens de registratie van de marathon in of op een later moment. Medisch certificaat kun je ook later uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 18:14
Even een ander vraagje welke YouTube hardlopers kijken jullie? Zelf kijk ik ze voornamelijk om er af wat van op te steken, geïnspireerd te raken en tips te horen. De filmpjes van Phily Bowden, Ben is running (weinig tips) wel snel, Ben Parkes volg ik momenteel. Wat volgen jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Laurences schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:41:
Even een ander vraagje welke YouTube hardlopers kijken jullie? Zelf kijk ik ze voornamelijk om er af wat van op te steken, geïnspireerd te raken en tips te horen. De filmpjes van Phily Bowden, Ben is running (weinig tips) wel snel, Ben Parkes volg ik momenteel. Wat volgen jullie?
Niet per se hardlopen alleen, maar Mark Lewis vooral. Droge Britse humor en neemt het allemaal niet al te serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Kun je beter naar de pacer / naar de vaantjes podcast luisteren, daar komen vaak ook specialisten in terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 29-05 21:39
Shinji schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:00:
[...]

Niet per se hardlopen alleen, maar Mark Lewis vooral. Droge Britse humor en neemt het allemaal niet al te serieus.
Love Mark! Ik volg ook The Running Channel en nog iemand maar ben zijn naam kwijt. Hij verkoop ook Run Gum een aantal van jullie kennen hem vast wel. Is niet alleen hardloop gerelateerd, ook fitness.

En This Messy Happy vind ik ook een leuk kanaal.

Edit
Nick Symmonds bedoelde ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Spasm op 16-12-2023 15:16 ]

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:06
Naast Bowden en Parkes, volg ik ook nog :
- The Running Channel
- Emiel Berghout
- JOG ON with Harry Morgan
- Run4Adventure
- Marcus Kjellberg
- UTMB World Series
- Golden Trail Series
- Jeff Pelletier
- Vlad Ixel (plaatst niet zoveel)

de eerste 3 zijn met name road-running, de rest met name trailrunning en ultrarunning.
Die ultrarunning filmpjes zijn vaak wel smullen, ik kan niet wachten tot ik sterk genoeg ben om ook zulke afstanden én op zulke lokaties te lopen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
Zojuist mijn dochter (nu nog 5) ingeschreven voor de NN kids run in Rotterdam (1km).

Ik vroeg of ze dat wilde en ze was gelijk helemaal enthousiast. Gaat ook regelmatig “hardlopen” met het buurmeisje, dat is dan gewoon het grasveld achter heen en weer rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
Kofuzi, EDDBUD, The FOD Runner en Nick Bester zijn nog de moeite waard om te volgen. Kofuzi maakt erg leuke docu-stijl verslagen van running trips die hij doet en reviewt daarnaast schoenen en soms andere running uitrusting. EDDBUD is een echte shoetuber, maar brengt het wel erg leuk. The FOD Runner doet een beetje van alles wat: hij documenteert z'n training en wedstrijden en maakt daarnaast schoenenreviews. Nick Bester is een 2:20 marathoner en documenteert z'n trainingen en wedstrijden op een hele leuke/positieve manier.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
Misschien niet helemaal de vraag maar qua forums volg ik het Britse https://www.fetcheveryone.com/forum en het Amerikaanse https://www.letsrun.com/forum
Daar zit wel wat rommel tussen maar soms heel interessante discussies over training.

Deze ochtend 15 km rustig gelopen, de benen waren nog stijf van de duurloop van 25 km op vrijdag. Wat eigenaardig want vorig week liep ik op vrijdag 24 km en had ik de zaterdag en zondag nergens last van. Maar nu vrijdag had ik de heuveltjes wat opgezocht om zoveel mogelijk hoogtemeters te pakken, misschien was het dat.
Voor de rest ging de 15 km goed aan een rustig tempo van 5:12 min/km. Daarna snel de dochter ophalen van ponyles en dan samen met mevrouw Hartloper 5 km aan 5:45. Om een of andere merkwaardige reden (omdat ik niks gedronken had, of omdat heropstarten moeilijker is ?) ging dat veel moeizamer en was ik blij toen we thuis waren.
Enfin, weer een mooie week met een kilometertotaal van >55 km. Zonder onmiddellijk wedstrijddoel in het vooruitzicht heb ik het moeilijk om mij te motiveren om veel 's avonds in het donker te lopen. Gelukkig ben ik de vrijdagnamiddag thuis en kan ik bijgevolg voldoende kilometers maken op vrijdag en zondag.

[ Voor 43% gewijzigd door Hartloper op 17-12-2023 13:55 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• m0ridin
Nou, vandaag stond (voor het eerst) de NS-trail van Arnhem naar Rhenen op het programma, een van wat ik begreep leuke trail van zo'n 33km...

Direct vanaf Arnhem Centraal vertrekken en eigenlijk van begin af aan meteen al op en neer, lastig inkomen (vooral meteen omhoog voelt even zwaar). De eerste 5-6km is nog niet echt trail, vooral Arnhem uit komen en wat door parken ed. Daarna wat meer echt trail gevoel en wat meer in het ritme gekomen...

Je doet een aantal mooie, historische en culturele, plekken aan... meer dan bij de andere trails die ik tot nu toe heb gedaan (of meer bewust ervan?) maar eerlijk gezegd hobbel ik er wel gewoon vlot langs.

Over het algemeen een prima route, alleen na ~26km kwam ik bij Wageningen bij de Wageningse Uiterwaarden en in het bijzonder de wageningse Geul... Nou, dankzij alle regen de afgelopen tijd stond dit aardig blank! Op een gegeven moment zei het pad dat ik die kant op moest, maar daar leek een klein riviertje te liggen...

Even op de kaart kijken zag ik niet zo snel andere opties (werd enkele kms omlopen en geen garantie dat dat wel droog was) en tja, ik wilde een trein halen EN het is trailen toch? Dus dan maar even een stukje door het water... Alleen was dat stukje uiteindelijk zo'n 500 meter met water tot boven mijn knieen. Gelukkig voel je daar na een 100 a 200m niet zo veel meer van (of voel je sowieso neit veel meer in je voeten) maar wel voorzichtig lopen en proberen de wat ondiepere stukken op te zoeken.

Dat was een eerste avontuur, maar hey... Door naar de trein. Maar een km of 2 later... wat is dat? Zit daar nou een schaap vast? Ja hoor, een schaap zat in een bramenstruik vast tegen het prikkeldraad, te blaten. Dan kan ik ook weer niet doen alsof ik niks zie, dus daar weer het slootje over en kijken of ik wat kon doen...

Gelukkig werkt zo'n dier niet heel erg mee (hoewel het nog best mee viel) en draaide hij zich enkele keren weer goed vast toen ik hem aardig los aan het krijgen was. Maar een aantal bebloede vingers en schrammen later was ie los! Ok, hij loopt nu in het weiland rond met nog een halve bramenstruik in de wol, maar dat is beter dan vast zitten en de rest moet de boer maar oplossen.

Enige puntje was dat ik nu wel even haast moest gaan maken om de trein te halen, de vertraging in het water zorgde daar alvoor maar mijn schapenvriend hielp ook niet. Al met al de laatste 7-8km dus wat hoger tempo aangehouden, hoewel daar nog enkele heeeeel nare trappen wachtten aan het einde. Al hijgend en puffend die ook getrotseerd en joggend de trein in, met wel 2-3 minuten speling nog ook!

Eind goed al goed... Denk het herhalen waard, maar in de zomer als het droog is ;) Of in ieder geval als het water wat minder koud is ;)

Al met al weer iets meer dan 70km deze week en al met al toch een mooie optie die NS trails... Verder zat het weer zelf vandaag natuurlijk wel mee, prima temperatuur, droog (vanuit de lucht dan) dus een mooie dag zo!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chronos
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:52
Review van de Zevenheuvelen Wintertrail.

‘s nachts nog last gehad van nachtzweten, vaak last van na een griepje, maar voelde me verder redelijk, dus besloten te gaan.

Kwam rond een uur of 11 aan en omdat de halve marathon als eerste op het programma stond kon ik gelukkig vooraan parkeren. Het was wel een stukje lopen naar de start en onderweg startnummer ophalen en omkleden. De kleedkamer bleek een openlucht atrium te zijn met een paar bankjes, kamp vuur en een zand ondergrond. Niet echt ideaal, gelukkig was het prima weer, anders was het niet grappig geweest.

Omgekleed, daarna door naar de start. Enige verwarring, omdat de bewegwijzering nog niet optimaal is. De organisatie zag de dolende deelnemers en heeft het daarna aangepast. Tas afgegeven en het wachten tot de start kon beginnen.

Er werd een gedoseerde start gedaan met zo’n 30 renners per minuut. De run ging over 3 lussen van 10, 6 en 5 kilometer. Na 10 en 16 km kwam je dus voorbij de verzorging. Hier heb ik overigens geen gebruik van gemaakt, want had mijn rugzakje met softflaks bij me.

Dit was mijn eerste trailrun, dus wist niet precies wat ik kon verwachten. De gepubliceerde gpx van het parcours was minder dan 200 hoogtemeters, dus dacht dat 1:50 prima haalbaar zou moeten zijn, want vorige week nog 23km (vlakke, weg) in 1:56 gelopen. Think again 8)7. De eerste 10 km gingen eigenlijk prima en ik lag nog 30s voor op schema. Mijn benen waren alleen al een beetje aan het branden en na km of 12/13 werden de vele klimmen toch wel erg zwaar. En het vervelende was dat je op een aantal punten wist dat je er nog een keer overheen moest. Laatste lus in overlevingsmodus. Zaten ook nog trappen bij rondom een aantal museum gebouwtjes en zelfs wat sprongen. Rond een km of 19 zat er een mega stijle klim in. Ik knakte en moest even 30s lopen, en velen met mij. Daarna op wilskracht naar de finish, wat een run. Kwam binnen met 1:54, dus in ieder geval onder de 2 uur.

Omkleden in de kou was minder erg dan ik dacht, omdat ik stond te stomen :+

Weet niet of het de hoogte meters in combinatie met de ondergrond was, of dat het griepje me tegenhield, maar ik vond het echt heel zwaar. In ieder geval een baseline neergezet om volgend jaar te verslaan :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heerlijk in de zon gelopen net , voelde ook helemaal niet koud aan. Ik had ergens gelezen (Facebook :X) dat een korte broek in de winter niet zo goed is om de spieren warm te krijgen en te houden, dus ik had de Herzog kniekousen maar eens aangetrokken en ik moet zeggen dat helpt wel goed. Dacht dat dat alleen voor kramp ed was maar het werkt ook goed in de winter (lange broek vind ik niet prettig lopen).
Ondanks een marathon afgelopen zondag toch zonder pijntjes weer >15km gelopen dit weekend. :).

Wil ook nog een leuke halve marathon lopen in de winter, maar alles zit al vol. Lijkt wel alsof hardlopen steeds populairder wordt ;).
Iemand nog tips voor leuke wedstrijden in januari/februari regio Utrecht/Den Haag? (Cpc al ingeschreven).

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 17-12-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het klooien met de lies blijft maar doorgaan. Van 35km p/w zonder ellende naar nu met moeite pijnvrij in 3x5km p/w. Iemand ervaring hiermee? Fysio werpt zijn vruchten nog niet af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sport_Life schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:17:
Heerlijk in de zon gelopen net , voelde ook helemaal niet koud aan. Ik had ergens gelezen (Facebook :X) dat een korte broek in de winter niet zo goed is om de spieren warm te krijgen en te houden, dus ik had de Herzog kniekousen maar eens aangetrokken en ik moet zeggen dat helpt wel goed. Dacht dat dat alleen voor kramp ed was maar het werkt ook goed in de winter (lange broek vind ik niet prettig lopen).
Ondanks een marathon afgelopen zondag toch zonder pijntjes weer >15km gelopen dit weekend. :).

Wil ook nog een leuke halve marathon lopen in de winter, maar alles zit al vol. Lijkt wel alsof hardlopen steeds populairder wordt ;).
Iemand nog tips voor leuke wedstrijden in januari/februari regio Utrecht/Den Haag? (Cpc al ingeschreven).
Leeuwarden marathon is erg leuk, maar een beetje uit de richting!

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:48
Na mijn eerste officiële halve marathon in Oss stond gisteren de Ameland adventure run op het programma.

In september begonnen met een trainings programma van 14 weken met 5 sessies per week. Alles zo braaf mogelijk gevolgd en veel van geleerd. Ik wist al dat ik afwisseling leuk vond maar hier zaten weer wat nieuwe vormen in. Ook ondervonden dat op heel lage hartslag trainen echt werkt. Aan de negatieve kant 5x is voor mij echt te veel en nauwelijks te combineren met naar het werk fietsen (15k enkele reis) en mijn gezin.

Een week voor de start een stevige verkoudheid opgepikt maar gelukkig was vrijdag het ergste weer weg

Vrijdag de kids uit school gehaald en in 3.5 uur naar Holwerd gereden. Daar de boot op, rond 1800 stonden we in Nes. Hier eerst maar een restaurant opgezocht en een hapje gegeten. Na een rustige avond en ochtend vroeg gelunched en rond 1300 naar de start gewandeld.

Hier naar de start van de 10 gekeken en een korte warming up gedaan voor ik het startvak in ging. Om 1345 viel het startschot en 2 minuten later was ik over de start lijn, het was best druk maar nog goed te doen. Vanaf het dorp via het bos het strand op waar het nog best vlot ging. Na 4 km aangemoedigd door vrouw en kinderen het strand weer af en lekker doorgelopen tot km 12. Daar draaide de route en kwam de wind vol van voor. Tot km 18 ging het allemaal wel, daarna is mijn tempo redelijk ingestort. De laatste km toch nog ergens wat energie weten te vinden en wat tempo terug gepakt. Op 500m voor de finish begin een splinter in mijn voet te prikken, ik wilde echt niet stoppen dus maar wat gewiebeld en dat werkte gelukkig.

Na 2:07:26 over de finish gekomen. Mijn ultieme doel was onder de 2 uur maar dat was voor mij op dit parcours niet te doen. Weggegaan op 2:06:00 en mijn eigen tempo van Garmin was 5:58 /km. Al met al dik tevreden.

In de avond nog lekker met het gezin gegeten en vanochtend nog met mijn oudste gaan vliegeren. Daarna op een gezellige veerboot vol hardlopers weer naar de vaste wal. Zeker een geslaagd weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Secsytime schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:44:
[...]

Leeuwarden marathon is erg leuk, maar een beetje uit de richting!
Die is ook al uitverkocht en inderdaad wat uit de richting :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Sport_Life schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:17:

Telt de Februariloop in Bennekom nog als regio Utrecht?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Roozzz schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:57:
[...]

Telt de Februariloop in Bennekom nog als regio Utrecht?
:Y

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 18:21

charrel

Cortisol4life..

Nou, wie had dat gedacht in een 47minuten 10 km schema van de Garmin coach, runs werden al wat langer maar dit weekend stond er dus opeens 20.9km mooi rustig aan op het programma:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvSl7NiI5DzAnILk3IL-cBqDq9A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JWByPsDh5E0GaJrus3cnKjfG.png?f=fotoalbum_large

Nou ja, halve marathon op rustig tempo. 25minuten langzamer dan 25 jaar geleden ( jonger en niet ziek) maar nu met mijn ziekte van Addison toch eigenlijk toch wel trots op. :Y Wel wat extra extra cortisol nodig gehad gisteren dan na een 10km maar het viel me eigenlijk lichamelijk nog wel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSHz3Ic-ItWoSBAnrEe_oKjV9II=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lo5Ipvqoklqdjzrrsma9jWR3.png?f=fotoalbum_large

Heerlijk gelopen, mooi in het bos en de duinen. Wel wat wind op het eerste stuk, gemiddelde hartslag van 145. Harder is ook meer inspanning en meer gedoe erna dus qua stress op je lijf en extra pillen. Zo kan ik toch weer meer dan ik voor mogelijk had gehouden nadat ik ziek werd. Wel vandaag absoluut niks gedaan en nog wat extra pillen genomen voor het herstel. Beetje spierpijn en wat lichte pijntjes.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 17-12-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

charrel schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:45:
Nou, wie had dat gedacht in een 47minuten 10 km schema van de Garmin coach, runs werden al wat langer maar dit weekend stond er dus opeens 20.9km mooi rustig aan op het programma:

[Afbeelding]

Nou ja, halve marathon op rustig tempo. 25minuten langzamer dan 25 jaar geleden ( jonger en niet ziek) maar nu met mijn ziekte van Addison toch eigenlijk toch wel trots op. :Y Wel wat extra extra cortisol nodig gehad gisteren dan na een 10km maar het viel me eigenlijk lichamelijk nog wel mee.

[Afbeelding]

Heerlijk gelopen, mooi in het bos en de duinen. Wel wat wind op het eerste stuk, gemiddelde hartslag van 145. Harder is ook meer inspanning en meer gedoe erna dus qua stress op je lijf en extra pillen. Zo kan ik toch weer meer dan ik voor mogelijk had gehouden nadat ik ziek werd. Wel vandaag absoluut niks gedaan en nog wat extra pillen genomen voor het herstel. Beetje spierpijn en wat lichte pijntjes.
Wel knap dat je nog even een eindsprint eruit kon persen , of was dat aan het begin ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 18:21

charrel

Cortisol4life..

Sport_Life schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:50:
[...]

Wel knap dat je nog even een eindsprint eruit kon persen , of was dat aan het begin ?
Nee hoor, was aan het einde, had nog zat over. Dus het laatste stukje nog een klein beetje gasgegeven. Was ook rustig begonnen ivm de wind tegen. Moet altijd mijn energie managen ivm de Addison. De rest van de dag volgens mij 3 aflevering Reacher en 4 van The Mayor gekeken ;) Niet meer van de bank af geweest :$
Was ook even ervaren wat er lichamelijk ging gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 17-12-2023 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Dan is dat een leuke :) Niet het snelste parcours, maar wel mooi en altijd goed bezet qua deelnemers.

Ik bedenk me net nog de Florijn Winterloop. Langste afstand is 10 EM. Geheel verhard door de bossen van Landgoed Den Treek, net onder Amersfoort. https://www.florijnwinterloop.nl/
Ook een mooi gebied :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:34
Gonadan schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:28:
[...]

De vorige keer dat ik wat wilde melden ben ik ergens in een chat met product support terecht gekomen en heel prettig geholpen. Werd een case voor mij ingeboekt en ik werd op de hoogte gehouden tot uiteindelijk ik de melding kreeg dat het in versie x gefixt was en ik die kon downloaden.
Alleen heb ik geen idee meer hoe ik daar kwam. :+

Ik herinner mij iets van bij de vragen goed door klikken en dan kom je bij support.

Edit: ja hoor, gewoon je product kiezen en door wat vragen klikken en je komt bij de chat. Kan nog steeds prima. :)
Nog even hier op terugkomen, uiteindelijk na een hoop doorklikken uiteindelijk toch een bug-report kunnen indienen. En ik weet niet of het toeval is of niet, maar de laatste paar keren dat ik een cadans-training heb gekregen waren het normale getallen die iets hoger lagen dan mijn normale cadans (165-175 ipv de 160 die ik normaal loop)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:27:
[...]

Nog even hier op terugkomen, uiteindelijk na een hoop doorklikken uiteindelijk toch een bug-report kunnen indienen. En ik weet niet of het toeval is of niet, maar de laatste paar keren dat ik een cadans-training heb gekregen waren het normale getallen die iets hoger lagen dan mijn normale cadans (165-175 ipv de 160 die ik normaal loop)
Haha ik zat al onder een dekentje in de hoek toen ik dit las en ben de pool eens gaan bekijken, gewoon zes plaatsen gestegen. :D (zegt wel iets over mijn huidige plekkie)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• born2tweak
Chronos schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:04:
Review van de Zevenheuvelen Wintertrail.
[...]
Dit was mijn eerste trailrun, dus wist niet precies wat ik kon verwachten. De gepubliceerde gpx van het parcours was minder dan 200 hoogtemeters, dus dacht dat 1:50 prima haalbaar zou moeten zijn, want vorige week nog 23km (vlakke, weg) in 1:56 gelopen. Think again 8)7. De eerste 10 km gingen eigenlijk prima en ik lag nog 30s voor op schema. Mijn benen waren alleen al een beetje aan het branden en na km of 12/13 werden de vele klimmen toch wel erg zwaar. En het vervelende was dat je op een aantal punten wist dat je er nog een keer overheen moest. Laatste lus in overlevingsmodus. Zaten ook nog trappen bij rondom een aantal museum gebouwtjes en zelfs wat sprongen. Rond een km of 19 zat er een mega stijle klim in. Ik knakte en moest even 30s lopen, en velen met mij. Daarna op wilskracht naar de finish, wat een run. Kwam binnen met 1:54, dus in ieder geval onder de 2 uur.
Ik was er ook, alleen had me ook wat vergist in parkeren en de weg naar de start, dus ik had maar een paar minuten voor de start om me voor te bereiden. Gelukkig verder niets nodig, kleding had ik al aan en rugtasje was al gevuld.
Ik ben een minuut achter je gefinished op 1:55:31. Mijn Garmin had toen 20.47 km en 364 hoogtemeters geklokt.
Het was een erg leuke run met afwisselende segmenten, waarbij 10 voor mijn gevoel toch wel erg pittig was en dat laatste stuk was vooral grappig door dat dorpje heen. Dat had weinig met snelheid te maken vanwege de klimmetjes, opstapjes en gladde stenen, maar was mede door het publiek wel erg leuk. Ik heb er van genoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:58
Ik begin nu wel last van het donker(motivatie) te krijgen en merk dat mijn longen niet echt fan zijn van de kou vroeg in de ochtend of avond.

Volgende week start de 16- weekse marathon voorbereiding en hoop dat die mij de de structuur biedt die ik nu toch even mis. Loop nu c.a een maandje zonder schema en merk dat ik trainingen makkelijker laat schieten.

Heb ook wel een aantal dagen spierpijn gehad na Bruggenloop de afgelopen week, normaal heb ik nooit spierpijn na zo’n afstand. Wie weet ook een virusje ofzo.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:21
Gisteren mijn doelwedstrijd gelopen. Ik had getraind om de 10 kilometer onder het uur te kunnen lopen, maar een aantal trainingen door ziekte niet gedaan. Daarnaast had ik zowel de vrijdag als de zaterdag voor de loop een feestje waar ik wel naar toe wilde. Daarom had ik vooraf al het idee dat ik niet onder het uur ging en dat was ook geen probleem.

Na de start liep ik de eerste 2 kilometers net boven de 6 minuten. Daarna vond ik een leuk groepje waar ik tot 6 kilometer bij ben gebleven. We liepen +- 6:15, dat voelde zwaar, maar kon het wel goed volhouden. De laatste paar kilometer kon ik nog iets versnellen, zelfs 2 keer onder de 6 minuten. De laatste kilometer kon ik dat niet meer houden (voor mij een bevestiging dat ik eruit heb gehaald wat erin zat) en kwam ik binnen in een tijd van 1:01:22. Ik ben er tevreden mee.

De aankomende maanden heb ik nog 4 keer een 10km wedstrijd op het programma, kijken of ik daar wel onder het uur kan komen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gisteren de stadsparkloop in Groningen gedaan. Doel was om een PR te lopen op de 10k. Drie rondjes door het park. Omstandigheden perfect, bewolkt, 9 graden. Wel al weken last van een blessure aan mijn hak van het voetballen maar bij hardlopen speelt dat niet echt op. Dus vol goede moed gestart. PR was 50:39 (gelopen tijdens de laatste 10k van de Zevenheuvelenloop, dus weet niet of dat wel echt telde als PR...), doel was dus om 5:00 vlak te lopen.

Eerste rondje op de atletiekbaan aangepikt bij de kopgroep, maar dat waren een paar kiddo's van begin 20 (of jonger, I can't tell ;) ) en die gingen te hard. Eerste kilometer ging in 4:40 dus even gas terug genomen bij de ingang van het park. Al snel in een ritme van 4:55 gekomen.

Stadspark is vlak met een piepklein heuveltje aan het einde van de ronde, gek genoeg had ik daar steeds meer moeite mee dan met de toch wat significantere heuvels in Berg en Dal. Maar de tijden bleven vlak. Laatste ronde viel echter niet mee, denk toch wat te weinig brandstof in mijn maag. Laatste twee kilometers waren het traagst met 5:00 en iets boven de 5:00 maar toch ruim onder mijn PR gefinished met 48:15 :)

Enige smetje was de telemetrie: Strava vond dat ik slechts 9.93km gelopen had dus registreert het niet als PR. Beetje zonde, die 70 meter had ook niet uitgemaakt. Gewoon niet over nagedacht toen ik de run stopte.

Anyway, ik denk dat er nog meer in het vat zit. Ik zat rond de 86 kilo terwijl ik streef naar 82-83, minus die blessure, en zorgen dat ik goed gegeten heb van tevoren. 21 januari en 18 februari zijn er ook lopen, en sowieso ga ik ervoor bij de Stevensloop in maart. Dan onder de 48 :)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Hier nog een mijlpaal. Voor het eerst 10k gelopen. Wel in zone 2 en een tijd van 1:15 maar überhaupt 10k gelopen zonder pijn is voor mij heel wat.

Veel meer tijd dan dit heb ik niet (loop in de pauze of als de kinderen een slaapje doen) dus nu aan de tijd werken. Meer afstand lijkt er niet in te zitten. Al zou een halve marathon me ook wel tof lijken ooit.

Pagina: 1 ... 281 ... 372 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.