• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Onderstaande rapportage verscheen in mijn tijdlijn vandaag en in het kader van de komende evenementen en oplopende temperaturen wilde ik hem even met jullie delen. Het gaat over oververhitting:

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:01

Stewie!

Keen must die!

Wyke schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:02:
Onderstaande rapportage verscheen in mijn tijdlijn vandaag en in het kader van de komende evenementen en oplopende temperaturen wilde ik hem even met jullie delen. Het gaat over oververhitting:
[YouTube: Jesper (25) overleed door oververhitting na halve marathon Enschede]
Dank voor het delen. Het belang van koelen is weer top of mind.
Treurig hoeveel wappes over covid prikjes praten in de comments, eerder ook al bij het krantenartikel.

Marathon runner
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ook gezien, aangrijpend en interessant tegelijk. Opvallend hoe vaak dit voorkomt. 1,5 tot 2 gevallen per 1000 deelnemers bij 20 graden Celsius.
De psychologe in dit item slaat de spijker op z'n kop. Ga niet blind voor dat PR zonder de omstandigheden in ogenschouw te nemen. Loop met een lange termijn visie, het hoeft niet perse deze week of dit jaar te gebeuren. Dat PR komt vanzelf wel een keer.

Systeem | Strava

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 12:59
Thanks, heb er vaker podcasts over gehoord en vind het best beangstigend.

Heeft iemand hier ervaringen met sensoren zoals een Core Body sensor? Die meet blijkbaar niet 1 op 1 lichaamstemperatuur, maar geeft wel een goede indicatie. Klinkt best interessant, maar best aan de prijs en geen idee hoe betrouwbaar zoiets is.
https://corebodytemp.com

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:41
GAEvakYD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:13:
[...]

Thanks, heb er vaker podcasts over gehoord en vind het best beangstigend.

Heeft iemand hier ervaringen met sensoren zoals een Core Body sensor? Die meet blijkbaar niet 1 op 1 lichaamstemperatuur, maar geeft wel een goede indicatie. Klinkt best interessant, maar best aan de prijs en geen idee hoe betrouwbaar zoiets is.
https://corebodytemp.com
Hittetraining is een grote hype.
Voor zo ver ik weet worden deze systemen door profs gebruikt voor trainingsdoeleinden, en niet voor de veiligheid tijdens een race.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:09
Je moet je gewoon verdiepen in de signalen en luisteren naar je lijf.

- Koude rillingen
- Niet meer zweten/droge huid
- Moeite met helder denken
- Moeite met praten (niet door een hoge ademhaling) / wartaal
- Hartslag (veel) hoger dan normaal bij vergelijkbare snelheid.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 12:59
WizzlerNL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:34:

- Koude rillingen
Thanks, zeker nuttig. De data nerd in mij ging iets te veel een eigen leven leiden. :)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
WizzlerNL schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:34:

- Koude rillingen
het punt ' moeite met helder denken' is wat het grootste issue oplevert op al de rest van de signalen ;) Je bent zelf niet meer scherp op die details namelijk. Het is een beetje hetzelfde issue als met bv. onderkoeling: vanaf dat je er last van hebt, ben je vaak al te laat om het zelf echt nog goed door te hebben/ernaar te handelen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 19:42
Inmiddels ben ik weer een week thuis, ik heb heimwee naar Iten! :)

Voor degene die ook naar Iten willen gaan heb ik de volgende tips:

Neem zonnebrandcrème mee.
Neem scheerschuim mee. Ik weet niet wat de Kenianen gebruiken Om zich te scheren, maar scheerschuim heb ik niet gevonden in Iten.
Neem energiegels mee, als je die wilt gebruiken, ook die heb ik niet gezien, maar daar heb ik minder naarstig naar gezocht. Poeder voor energiedrank en eiwitpoeder hebben ze wel, maar tegen westerse prijzen.
Koffie: de enige plek in Iten waar je echte koffie kunt krijgen is de Iten Club, vlakbij en gelieerd aan het HATC. De cappuccino is heel goed.
Neem voldoende ondergoed, sokken en shirts mee. je zult ze nodig hebben.
Neem in ieder geval een lange broek en een shirt met lange mouwen mee. Ze hoeven niet warm te zijn, maar 's ochtends is het maar een graad of 8.
Schoenen: ik zou in ieder geval een paar meenemen voor duurlopen en tempolopen op de baan. Trailschoenen vind ik geen overbodige luxe, dus neem die mee als je ze hebt. De schoenen die je niet op de baan gebruikt moeten absoluut stabiel zijn. Een groot deel van de kilometers zul je op onverharde wegen met veel stenen lopen.
In het fitnesscentrum mag je niet met vuile schoenen komen. dus neem apart daarvoor schoenen mee. ik heb ook mensen gezien op slippers of balletschoenen. Zelf heb ik mijn oude Alphafly's gebruikt, daar had ik nog niet op gelopen.

Ik ben blij dat ik mijn Puma Magmax thuis heb gelaten, hoe lekker ze ook lopen op asfalt.

Internet: het HATC heeft wifi, maar die is niet zo goed. Op het vliegveld heb ik voor 15 Euro een simkaart gekocht met 17GB data en belminuten. Van die data heb ik maar de helft gebruikt. Daarmee ben je meteen onafhankelijk van Wifi en je kunt je mobiel als hotspot gebruiken.

Neem een bidon mee. Je kunt overal flessen drinkwater van 5 liter kopen en daarmee je bidon vullen. Het moet dus een bidon zijn die je makkelijk kunt vullen.

Behalve het HATC van Lornah Kiplagat zijn er nog meer trainingscentra die een vergelijkbaar pakket aanbieden, zoals
Run'ix
The Swiss Side
Kenya Camp
en vast meerdere anderen.
Als je op Youtube zoekt op ' training in Iten', dan vind je vele filmpjes die een beeld geven van wat je kunt verwachten.

Tijdens het eten heb ik meerdere keren gesproken met een Spaanse triatlete, die tot de top tien van de wereld behoort. Zij heeft ook hoogtestages gedaan in Europa. Uit haar verhaal maakte ik op dat het enige voordeel van de Europese locaties de nabijheid is. Qua kosten bieden ze geen voordeel, omdat de verblijfskostencompenseren voor de reiskosten

• -LS-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55

-LS-

Happy as a pig in shit

Ik ben bezig met de afronding van mijn trainingen voor de Zandvoort Circuit Run 10EM.
Gisteren een korte tempo / interval training gehad. Vandaag en morgen een herstelloopje. Vrijdag de hele dag rust en zaterdag nog een kort zone 2 loopje.
En zondag voor het echie :). Kijk er erg naar uit, heel veel zin in.
De komende dagen iets meer eten om alles goed aan te vullen.

En ondertussen ook ingeschreven voor een volgende run.
Op 17 mei ga ik een halve marathon lopen, de Vestingloop Hellevoetsluis.
Een goede 1,5 maand om mij daarop voor te bereiden.
Doel wordt binnen de twee uur, 1:59:59 :)
Op 55 seconden na al gehaald, dus moet haalbaar zijn.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:09
polthemol schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:01:
[...]

het punt ' moeite met helder denken' is wat het grootste issue oplevert op al de rest van de signalen ;) Je bent zelf niet meer scherp op die details namelijk. Het is een beetje hetzelfde issue als met bv. onderkoeling: vanaf dat je er last van hebt, ben je vaak al te laat om het zelf echt nog goed door te hebben/ernaar te handelen.
Klopt maar de andere punten komen dan ook daarvoor. Met name koude rillingen terwijl je vlak daarvoor nog het zweet van je lijf hebt gutsen is een belangrijk signaal.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

-LS- schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:48:

En ondertussen ook ingeschreven voor een volgende run.
Op 17 mei ga ik een halve marathon lopen, de Vestingloop Hellevoetsluis.
Een goede 1,5 maand om mij daarop voor te bereiden.
Doel wordt binnen de twee uur, 1:59:59 :)
Op 55 seconden na al gehaald, dus moet haalbaar zijn.
Zorg dat je kan traplopen aan het einde van een halve marathon. Je hebt namelijk diverse trapjes waar je de vestingwal op en af gaat. Parcours is verder volop in de zon. Zorg dat je bij de start een goede positie hebt want inhalen is de eerste kilometers vrijwel niet te doen door de smalle straten in de vesting.

Marathon runner

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:40
Afgelopen zaterdag bij een lokale wedstrijd eens gekozen voor een 5km. Na de focus en PRs op halve marathons laatste half jaar leek het me leuk eens voor een 'korte' afstand te gaan.

Doel was sub 20min, omdat het zo'n mooi getal is 😅 (en in trainingsloopje oktober 2025 keer 20:59 gehaald). De eerste 250m te hard gestart met piek tegen de 3min/km - adrenaline en toch neiging met snelle lopers mee te gaan.

Vrij vlot tempo laten zakken en rond de 4min/km weten te brengen. Merkte direct dat mijn normale neus in/mond uit ademhaling een uitdaging ging worden en daarmee het vertrouwen om dit tempo vast te houden ook wat afnam.

Bij doorkomen 2e km bijna alle zuurstof via de mond en zo'n 6s boven gewenste eindtijd. Vooral door die ademhaling idee dat een 20:30 dan realistischer doel zou zijn, maar wel besloten nog ff aan te zetten om aan te haken bij een loper 50m voor me.

Aanhaken gelukt, tempo net onder de 4min/km en met verstand op nul rammen die benen. Ademhaling bij 3km al 1in1uit, maar de benen konden nog door! Uiteindelijk op wedstrijdklok met 19min53s binnen, maar volgens de bib 20:00... Dik tevreden en mooie ervaring hoe slopend dit tempo voor mij is. Contrast met mijn NSM easy runs van 6:50-7:20/km ook wel mooi 😆

Het is verslavend lekker om in 1.5jaar wat serieuzer te trainen, daar echt van te kunnen genieten en dat PRs blijven komen! Dus ik heb me ingeschreven voor mijn 1e marathon, dat gaat Eindhoven zijn.Mar één ding is zeker, sub 3 laten we nog even uit het hoofd 😉 (<3u30 mik ik nu op)

• -LS-

-LS-

Happy as a pig in shit

Stewie! schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:00:
[...]

Zorg dat je kan traplopen aan het einde van een halve marathon. Je hebt namelijk diverse trapjes waar je de vestingwal op en af gaat. Parcours is verder volop in de zon. Zorg dat je bij de start een goede positie hebt want inhalen is de eerste kilometers vrijwel niet te doen door de smalle straten in de vesting.
Bedankt!

Ervaringsdeskundige?

Het lopen in de volle zon ben ik op zich wel gewend. Mijn dagelijkse trainingen zijn ook allemaal zonder schaduw tussen de weilanden en op dijken.

Het traplopen had ik niet direct aan gedacht. Eens kijken of ik wat leuke trappen in de buurt heb om te oefenen. Bruggen met een trap voor voetgangers is het 1e waar ik aan denk.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

-LS- schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Bedankt!

Ervaringsdeskundige?

Het lopen in de volle zon ben ik op zich wel gewend. Mijn dagelijkse trainingen zijn ook allemaal zonder schaduw tussen de weilanden en op dijken.

Het traplopen had ik niet direct aan gedacht. Eens kijken of ik wat leuke trappen in de buurt heb om te oefenen. Bruggen met een trap voor voetgangers is het 1e waar ik aan denk.
Liep deze vorig jaar. M’n minst leuke loop tot nu toe. Route is weinig leuks, lange rechte stukken. Hadden ze veel mooiere alternatieven voor in die omgeving. De trappen op het einde vond ik helemaal niets.

Marathon runner

• -LS-

-LS-

Happy as a pig in shit

Stewie! schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 00:17:
[...]

Liep deze vorig jaar. M’n minst leuke loop tot nu toe. Route is weinig leuks, lange rechte stukken. Hadden ze veel mooiere alternatieven voor in die omgeving. De trappen op het einde vond ik helemaal niets.
Een deel van de route "gelopen" via Maps, maar ziet er best uit als waar mijn dagelijkse runs uit bestaan :D. Die trappen en smallere stukken worden wel een uitdaging.

Ik vind persoonlijk lange rechte stukken heerlijk om te lopen. Een fietspad langs een rietkraag aan de ene kant en weilanden met koeien aan de andere kant voor vele km's zonder verdere afslagen, heerlijk. Blik op oneindig, juiste muziek d:)b . Geeft mij de mogelijkheid om goed te concentreren op de ademhaling en zo de hartslag net wat lager te houden.

En dan van de weilanden door een dorpje, 90 graden bochtjes, stoepje op en af etc. gaat de hartslag toch snel +5 slagen hoger. Klimmetje de dijk op en nog 5 erbij en dan weer km's over de dijk en de hartslag daalt weer 10 slagen.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vandaag vanwege gezinsplanning weer een dubbelslag. Vanochtend 7km en net bijna 10 gelopen.

Maar het weer is echt verschrikkelijk :') Vanochtend een hagelbui op mn hoofd en net groot deel door de (natte) sneeuw :D Goede training voor mn weerstand dan maar

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:06

L23

Deze week nauwelijks gelopen. Wellicht duurt het herstel na de 36 km Vuurtoren Trail op Ameland gewoon langer dan ik dacht, maar ook niet helemaal fit en weinig energie. De onderbenen/kuiten voelen nog wat zwaar. Ach ja, morgen naar Schiermonnikoog en dan wel van plan weer wat kilometers te maken. Zaterdag loop ik de Monnikenloop (10 mijl). Ben benieuwd hoe dit evenement me bevalt. Leuk om eens mee te doen aan een hardloopevenement op Schier. Beetje een rare afstand, het is geen 10 km of een halve marathon, dus ook geen PR in gedachten. Het plan is in een lekker tempo (5:00 min/km) uitlopen en genieten.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:38
Ik begin de stress voor de 60 van Texel nu wel te voelen. Steeds gedachtes of ik wel genoeg heb getraind, of ik het wel red, hoe ik het in hemelsnaam voor elkaar moet krijgen, vergeet ik niks belangrijks mee te nemen. Lijkt ook wel weertje te worden met 40-55km/h wind met stoten tot 80 km/h.

Morgen alvast van Eindhoven naar Texel, dan zaterdag daar nog een klein rondje lopen en zondag los. Gelukkig geregeld dat we maandag pas terug rijden :D

[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 26-03-2026 19:55 ]

WoT stats

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:52

vhal

ಠ_ಠ

Voor de mensen die zich afvroegen waarom er 2 weken voor Rotterdam nog een 3h15' loop gepland staat in mijn schema, hierbij een korte samenvatting wat ik kreeg van twozeronine

De belangrijkste reden om bij mij nog een lange AeT duurloop in te plannen is voor de omvang. Op die manier kan ik nog goed wennen aan de omvang van de marathon, en voelen hoe het is om lang op m'n voeten te staan (time on your feet). Ze denken dat ik genoeg blokken op goalpace gelopen hebt (ga ik nog wel oefenen in de taper maar dan korte blokken van hooguit 10') en ze geven nu aan dat het voor de marathon er echt goed uit ziet.

Ze willen met mij wel een keer richting de 35km gaan in de trainingen, de marathon is immers 42km. Om ervoor te zorgen dat die 35km niet te belastend is 2 weken voor de marathon hebben ze de keuze gemaakt voor een duurloop t/m AeT, en dus niet een duurloop met blokken op goalpace. Het is dan wel heel belangrijk dat ik ervoor zorg dat ik nog wat in reserve hou na afloop van deze duurloop. Ik moet dus lopen met het idee dat ik na afloop nog 'makkelijk' 10km door kunt.

Vaak houden ze voor de 'taperfase' van de marathon ongeveer twee weken aan, dit kan echter nog wel individueel verschillen tussen 1.5 week en 3 weken.

Logisch dat je het spannend vind als je in je omgeving veel mensen voorbij ziet komen die al beginnen met taperen. Blijf vooral naar jezelf kijken en zorg er vooral voor dat je de komende trainingen nog goed af kan werken. Zorg ook dat je zondag uitgerust begint aan de duurloop, dan gaat het dat laatste zetje in de goede richting geven voor de marathon. Daarna zorgen we er samen voor dat je volledig uitgerust aan de start van de marathon staat, geen zorgen!
L23 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:37:
Zaterdag loop ik de Monnikenloop (10 mijl). Ben benieuwd hoe dit evenement me bevalt. Leuk om eens mee te doen aan een hardloopevenement op Schier. Beetje een rare afstand, het is geen 10 km of een halve marathon, dus ook geen PR in gedachten. Het plan is in een lekker tempo (5:00 min/km) uitlopen en genieten.
Een 10 Engelse Mijl is best gangbaar als afstand. Dam tot Dam is ook een 10 mijler en is vgm wel 1 van de grootste evenementen.

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 27-03-2026 09:37 ]

Strava

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:06

L23

vhal schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:13:
Een 10 Engelse Mijl is best gangbaar als afstand. Dam tot Dam is ook een 10 mijler en is vgm wel 1 van de grootste evenementen.
Dat weet ik, maar zelf dus nog niet gelopen.

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:44
ElPaco schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:55:
Ik begin de stress voor de 60 van Texel nu wel te voelen. Steeds gedachtes of ik wel genoeg heb getraind, of ik het wel red, hoe ik het in hemelsnaam voor elkaar moet krijgen, vergeet ik niks belangrijks mee te nemen. Lijkt ook wel weertje te worden met 40-55km/h wind met stoten tot 80 km/h.......
Komt goed, lekker 'dieselen' als het zwaar wordt en genieten van de elementen. Ik mag morgen 53km met wat hoogtemeters lopen, training voor Petranpad Ultra 2 mei. @polthemol ook weer Petranpad Ultra dit jaar?

Kan best zijn dat ik morgen eerder afhaak ivm zeurende schaambeenblessure (aanhechtende spieren/pezen overbelast) :/

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
cyclofosfamide schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Komt goed, lekker 'dieselen' als het zwaar wordt en genieten van de elementen. Ik mag morgen 53km met wat hoogtemeters lopen, training voor Petranpad Ultra 2 mei. @polthemol ook weer Petranpad Ultra dit jaar?

Kan best zijn dat ik morgen eerder afhaak ivm zeurende schaambeenblessure (aanhechtende spieren/pezen overbelast) :/
nee, ik stond nummer 1 op de wachtlijst, maar heb me ingeschreven voor de 24uurs van Sittard die een week later is. Heb het wel nog serieus overwogen, maar dit is niet slim ivm herstel :P

En dan een ander punt, als ik het me goed herinner had je iets geroepen dat je nooit meer een 100km zou doen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 27-03-2026 10:49 ]

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:36
Mijn vrouw wil beginnen met lopen. Nu kan ik wel schema's voor haar maken enzo, maar ze zou gewoon zelf hier mee aan de slag willen via een app ofzo.
Genoeg apps, waaronder REN (welke ik zou willen aanbevelen, want adaptief, geen druk en zelf kunnen bepalen wanneer je loopt.. schema past zich keurig aan).. maarja, ze heeft geen horloge. Nu vroeg ik me af.. kun je lopen op schema met alleen een telefoon? En zoja.. waarmee? Kom je dan uit op Runna of dergelijke apps? Is die adaptief?

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:44
polthemol schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:48:
[...]
En dan een ander punt, als ik het me goed herinner had je iets geroepen dat je nooit meer een 100km zou doen? :P
Daarom de klassieke 64km, heb teveel buikproblemen gehad na de 112km. Ik loop de 64km samen met twee andere lopers van onze loopgroep.

Succes met voorbereidingen voor en de run in Sittard!

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
DeCo schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:27:
Mijn vrouw wil beginnen met lopen. Nu kan ik wel schema's voor haar maken enzo, maar ze zou gewoon zelf hier mee aan de slag willen via een app ofzo.
Genoeg apps, waaronder REN (welke ik zou willen aanbevelen, want adaptief, geen druk en zelf kunnen bepalen wanneer je loopt.. schema past zich keurig aan).. maarja, ze heeft geen horloge. Nu vroeg ik me af.. kun je lopen op schema met alleen een telefoon? En zoja.. waarmee? Kom je dan uit op Runna of dergelijke apps? Is die adaptief?
beetje overengeneering dit :P Pak gewoon de start2run van Evi bv: je krijgt precies te horen wat je moet doen en je hoeft je niet druk te maken om zaken als hartslag of pace.

Vooral als je begint: easy/simple does it. Als je eens 5km aan een stuk kunt rennen, kun je je zorgen maken om andere dingen

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:57
Afgelopen weken na de CPC voornamelijk crosstraining gedaan op de fiets, gezien dat lekker binnen kan en iets makkelijker te combineren is met een kleine. Daarnaast ook een mooie voorbereiding voor de Amstel Gold Race :)

Aankomend weekend nog wel de Zandvoort run, waarbij ik erg benieuwd ben hoe het zal zijn om ruim 5km over het strand te gaan rennen. Gelukkig hebben we geen tijdsdoel en lopen we voornamelijk voor de fun!

Daarnaast is vrouwlief ook weer begonnen met hardlopen en gaat de City Run in Rotterdam doen. Mocht iemand nog eentje over hebben hou ik me aanbevolen! Dan kunnen we weer eens gezellig samenlopen.
Pagina: 1 ... 437 438 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.