Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Galois schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:00:
Strava. Wat ik de betaalde gebruikers niet over hoor, is dat de gebruikerservaring van de betalende gebruikers ook zal afnemen.

Bv. wat veel Strava-gebruikers doen is de segmentclassering in de 'ik volg'-lijst bekijken. Deze gebruikers hebben een soort van 'competitie' met de mensen die ze kennen. Dan pakken ze een segmentje af van een vriend en even later pakt die vriend weer een (ander?) segmentje. Eigenlijk gewoon een spel/strijd met elkaar.

Als betaalde gebruiker kan je dit blijven doen, maar als jouw vrienden niet betalen, dan zie jij wel dat zij een segmentje hebben, maar zij zullen dus nooit zien dat jij het segmentje van ze af hebt gepakt. Jij bent dus met ze aan het 'spelen' zonder dat zij het door hebben...

Dus ook voor betalende gebruikers zal (bv) deze gebruikerservaring zeker afnemen.

Maar wat ik wel echt een naaistreek van ze vind is hoe ze de 3rd party apps developers behandelen. Mede dankzij hun is Strava zo groot geworden. Kleine bedrijvers, kleine programmeurs die een leuk idee hebben en gebruik maken van wat Strava hun beschikbaar stelt via hun API's.

En dat pakken ze nu af/terug en ze geven deze bedrijven/programmeurs 30 dagen de tijd om een oplossing te bedenken. Want inderdaad, deze toch vaak hobby'isten kunnen moeiteloos een oplossing bedenken of hun app in een middagje herschrijven. Elk willekeurig ander bedrijf zal zeker meer tijd gegeven hebben en zich niet zo autoritair gedragen...
Wat ik er van begrijp is het gebruik van de strava api nog steeds gewoon gratis geweest. In de huidige situatie van Strava begrijp ik best dat ze nu dat gebruik aan banden leggen. Immers het gebruik van die api is misschien voor de developer gratis maar het kost Strava wel gewoon geld om bandbreedte etc aan te bieden. En als ze het al lastig hebt qua omzet draaien / winst maken snap ik dat je hierin gaat snijden. Of het goed uitpakt voor ze? De tijd zal het leren maar ik denk dat het wel even duurt voordat mensen overstappen op andere systemen en het duurt daarna weer een hele tijd voordat daar een winnaar uit komt.

p.s. als je als developer een goedlopende app hebt die veel gebruikt word vind ik wel dat je als developer ook gewoon de leverancier van je data mag gaan betalen..

Strava, Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:18

Galois

1811 - 1832

Webgnome schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Wat ik er van begrijp is het gebruik van de strava api nog steeds gewoon gratis geweest. In de huidige situatie van Strava begrijp ik best dat ze nu dat gebruik aan banden leggen. Immers het gebruik van die api is misschien voor de developer gratis maar het kost Strava wel gewoon geld om bandbreedte etc aan te bieden. En als ze het al lastig hebt qua omzet draaien / winst maken snap ik dat je hierin gaat snijden. Of het goed uitpakt voor ze? De tijd zal het leren maar ik denk dat het wel even duurt voordat mensen overstappen op andere systemen en het duurt daarna weer een hele tijd voordat daar een winnaar uit komt.

p.s. als je als developer een goedlopende app hebt die veel gebruikt word vind ik wel dat je als developer ook gewoon de leverancier van je data mag gaan betalen..
Uiteraard! Helemaal mee eens!
Maar die developers betaalden Strava al met 'extra gebruikers of gebruikers die Strava vaker gebruikten, dus data'. Ze gaven het echt niet gratis weg hoor omdat ze een filantropische instelling zijn die goed willen doen en mensen willen laten bewegen. Ze zagen daar de waarde van: extra gebruikers voor hun doordat andere bedrijven mooie dingen maken.

En dat je dan op die manier met die bedrijven omgaat? Bijzonder hoor. Chiquer zou zijn geweest dat ze de developers uitleggen dat ze het niet meer gratis aan willen bieden en dat het per 1 januari 2021 x euro per y gaat kosten. Dan kunnen die bedrijven daar goed over nadenken en zich goed aanpassen. Als hun product het waard is, dan zullen ze dat betalen.

Maar there's no such thing as a free lunch... wij betalen met euro's/dollars of met data of met onze privacy.

Over hun routebuilder: die heb ik lang gebruikt tot ik anderhalf jaar geleden Komoot ontdekte. De routebuilder van Strava was prima (en veeeeeele malen beter dan die van Garmin), maar er zaten veel onhandige dingen in (als het zien van MTB-routes als een goede weg voor de racefiets :)). Dat is nu kennelijk beter begrijp ik... maar ik ben zeer tevreden met Komoot (voor 30 euro eenmalig, geen abo oid).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 24-05 13:49
dotacom schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Het is de onderkant van de voet vlak onder de tenen, het deel dat de grootste "schok" opvangt en waarmee je afstoot. Ik snap er niets meer van alleszins. Gisteren kwam het terug opzetten na een 45 min lopen in beide voeten, het wordt dan alsmaar erger tot op een moment dat het niet meer plezant wordt om te lopen. Ik heb speciaal gelet om mijn veters niet strak te knopen. Mijn gevoel is dat het aan mijn loopstijl zou kunnen liggen en de schok te hard is waarmee ik neerkom en afstoot terug.
Ik heb al gelezen dat het beter is om kleine, snelle pasjes te nemen maar om nu mijn gehele loopstijl hierdoor aan te passen..
Ik heb heel mijn leven gesport en nooit last gehad hiervan, tot nu wanneer ik intensief ben beginnen lopen. (laatste 2 jaar)
Klinkt een klein beetje als een Morton neuroom, maar als je het echt wil weten moet je langs een fysio/(sport)arts.

Looptechniek is één van de meest belangrijke onderdelen als je meer gaat lopen. Een hogere pasfrequentie wordt aangeraden, omdat er dan een minder grote schokbelasting op het lichaam komt. Misschien lijkt het nu "veel" werk, maar het is zeker de moeite waard!!

Je bent er al die jaren mee weggekomen, alleen als.je van de klachten af wil moet er blijkbaar iets veranderen. Anders komt de klacht natuurlijk niet terug.
Pasfrequentie is een onderdeel van looptechniek, er zijn natuurlijk meerdere opties, daarnaast kan natuurlijk ook kracht, stabiliteit en coördinatie de boosdoener zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:24

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Modbreak:De discussie over Strava en de gewijzigde voorwaarden kunnen hier geplaatst worden:
Strava - Aanpassingen in voorwaarden en functies

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:18
Dankzij corana en het niet meer kunnen naar de sportschool ben ik ook begonnen met een hardloopschema (trainen voor een halve marathon).

Nu had ik nog hardloopschoenen liggen die wel prima waren, maar nu ik inmiddels meer 10km aan één stuk loop wil ik nieuwe schoenen. Zou zonde zijn als ik er dadelijk door een blessure weer mee moet stoppen.

Ik woon in Utrecht en er zijn in de buurt best wat shops die schoenadvies geven met loopanalyse (oa. runnersworld en run2day). Hebben jullie advies voor een winkel waar jullie positieve ervaringen mee hebben?

Daarnaast ken ik eigenlijk weinig mensen die hardlopen in mijn omgeving. Ik vind het dan ook lastig om mijn tijden te vergelijken met iets/iemand.
Wat voor tempo's mag je verwachten van iemand die begint met hardlopen bijv en van iemand die al een jaar loop 2x a 3x per week?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

OK, ik was op zich wel klaar met het onderwerp :P

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben hier: ik werk nu zo'n 2 maanden thuis en het aantal keer dat ik sokken aan heb gehad in die tijd valt op één hand te tellen. Zowel sokken als schoenen voelen nu erg vreemd en onnatuurlijk.
Nou heb ik een paar zelfgemaakte sandalen waar ik buiten op loop, en ik zou daar graag een hardloopvriendelijker variant van maken, vooral met bredere straps ipv paracord zodat de druk beter verdeeld wordt. Ik vraag me af of hier toevallig nog hardlopers tussen zitten met ervaring met dit soort schoeisel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:54

SuperPoekie

Super Furry Animal

Frank!in schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:52:
Daarnaast ken ik eigenlijk weinig mensen die hardlopen in mijn omgeving. Ik vind het dan ook lastig om mijn tijden te vergelijken met iets/iemand.
Wat voor tempo's mag je verwachten van iemand die begint met hardlopen bijv en van iemand die al een jaar loop 2x a 3x per week?
Dat is niet alleen afhankelijk van hoe lang je al loopt, maar ook je gewicht, je leeftijd, je geslacht, je trainingsafstand.... en hoe hard je wil trainen om beter te worden :D

Ik (v-36) loop nu ongeveer een jaar of 10 (eigenlijk iets langer (sinds 2003) maar toen was het trainen voor 1 wedstrijd en dan de rest van het jaar niets doen), de laatse 5 als relatief serieus amateur (af en toe wedstrijdje maar niet lid atletiek oid) en hier komen regelmatig nieuwelingen die me er meteen makkelijk uitrennen. Ik kan het waarschijnlijk wel langer volhouden dan die nieuwelingen though O-)
Mijn huidige rustige tempo ligt zo op de 6:15-6:30/km, beetje afhankelijk van hoe ik me voel en de weerstomstandigheden.
En ik loop 7 dagen per week :*)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:59

Bartske

Valar Morghulis

Dankzij corana en het niet meer kunnen naar de sportschool ben ik ook begonnen met een hardloopschema (trainen voor een halve marathon).

Nu had ik nog hardloopschoenen liggen die wel prima waren, maar nu ik inmiddels meer 10km aan één stuk loop wil ik nieuwe schoenen. Zou zonde zijn als ik er dadelijk door een blessure weer mee moet stoppen.

Ik woon in Utrecht en er zijn in de buurt best wat shops die schoenadvies geven met loopanalyse (oa. runnersworld en run2day). Hebben jullie advies voor een winkel waar jullie positieve ervaringen mee hebben?

Tijden moet je ook niet vergelijken met anderen maar met jezelf :). Als je ook je hartslag kan meten probeer dan met dezelfde hartslag te lopen en als je tempo omhoog gaat ga je vooruit.

Wat je mag verwachten hangt echt van je bouw, sportverleden en wilskracht uit. Toen ik begon liep ik al snel een 5km in 23 minuten, maar heb er toen lang over gedaan om dat uit te kunnen bouwen naar langere afstanden en mezelf echt aan moeten leren ook op laag tempo lekker te kunnen lopen.

En, for what it's worth, ik heb het nog even opgezocht, na 1 jaar hardlopen PRs:
5K 21:06
10K 45:50

[Voor 3% gewijzigd door Bartske op 19-05-2020 14:56]

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:18
Thanks voor de reacties tot nu toe!
Goede tip wat betreft die hartslag in combinatie met het tempo. Nu let ik er alleen op of mijn tempo beter is dan mijn vorige vergelijkbare rondje.

Loop nu ongeveer 4:50 per kilometer bij een 10k afstand, maar geen idee hoe hoog mijn hartslag is. Een op V&A kijken voor een kleine hartslag meter :)

Hebben jullie nog ervaring met z'n loopanalyse? Is dat het geld waard? Z'n analyse is dan wel gratis, maar de schoenen in die winkel zijn duurder :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:40
Pathogen schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:52:
OK, ik was op zich wel klaar met het onderwerp :P

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben hier: ik werk nu zo'n 2 maanden thuis en het aantal keer dat ik sokken aan heb gehad in die tijd valt op één hand te tellen. Zowel sokken als schoenen voelen nu erg vreemd en onnatuurlijk.
Nou heb ik een paar zelfgemaakte sandalen waar ik buiten op loop, en ik zou daar graag een hardloopvriendelijker variant van maken, vooral met bredere straps ipv paracord zodat de druk beter verdeeld wordt. Ik vraag me af of hier toevallig nog hardlopers tussen zitten met ervaring met dit soort schoeisel?
Ik heb wel een stuk minder vaak sokken en schoenen aan, maar met minstens 4x per week hardlopen ben ik ze ook niet echt ontwend.

Wel heb ik sinds kort Xeroshoes Z-trail sandalen. Zelf wandel ik er alleen op en daarvoor bevallen ze heel erg goed, maar het schijnt dat er ook mensen op hardlopen. Ik had ze wel voor de halve prijs, want ze zijn bizar duur voor wat het is.

Beetje nutteloze post, sorry :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:10
Frank!in schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:56:
Goede tip wat betreft die hartslag in combinatie met het tempo. Nu let ik er alleen op of mijn tempo beter is dan mijn vorige vergelijkbare rondje.

Loop nu ongeveer 4:50 per kilometer bij een 10k afstand, maar geen idee hoe hoog mijn hartslag is. Een op V&A kijken voor een kleine hartslag meter :)

Hebben jullie nog ervaring met z'n loopanalyse? Is dat het geld waard? Z'n analyse is dan wel gratis, maar de schoenen in die winkel zijn duurder :P
Ik ben goed geholpen bij de Runnersworld bij de Galgenwaard. Loop al een aantal jaren, maar toch nog wat nieuwe dingen geleerd over schoenen en weg gegaan met een heel ander soort schoen waar ik normaal op loop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:59
Frank!in schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:56:

10km binnen 50 minuten, dat is een erg prima tempo voor iemand die pas 2~3 maanden loopt!

Ik zou, vooral de eerste keer, wel naar een speciaalzaak gaan. Ja, dan ben je wat meer geld kwijt. Maar een schoen die goed bij je past is redelijk belangrijk. Liever 40 euro "teveel" uitgeven dan na een half jaar een blessure die voorkomen had kunnen worden met de juiste schoen.
Als je dan eenmaal weet wat voor type schoen je nodig hebt, dan kun je het volgende paar als je wil online bestellen.
Tip: neem ook de schoenen waar je nu op loopt mee. Daar kunnen ze vaak ook wel het een en ander aan zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17:07
Loopanalyse is met name (niet alleen) om te bepalen of je overproneert, neutraal loopt of suspineert. Tevens is het belangrijk om je schoenen een maatje groter te kopen dan je doet voor schoenen waar je gewoon op loopt aangezien je voeten behoorlijk uitzetten. Ik zou een eerste keer wel naar run2day of soortgelijke gaan. Daar werken wel mensen die er kijk op hebben en zelf ook veelvuldig rennen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Runnersworld bij het stadion is prima. Geen ervaring met de run2day of andere winkels in Utrecht.

Tempo is zeer persoonlijk en amper iets van te zeggen. Dat kan 7 min/km zijn, maar ook 4 min/km. Kennisje haar 14 jarige zoontje ging hardlopen ivm corona en liep in week 2 een 5k onder de 20min. Iets met nationale zwemtop...
Dus vooral niet te druk om maken. Ik zou vooral focussen op progressie. Als het goed is kan je over tijd langer, harder of met een lagere hartslag lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Laatst online: 21:31

De meeste van mijn schoenen heb ik bij run2day Utrecht gekocht. Mijn volgende schoenen ga ik daar vast weer kopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 24-05 13:49
@Frank!in hardloopschoenen is altijd een uitdagend onderwerp.

Zolang de hardloopschoen aan een aantal voorwaarden voldoet kan het imo geen blessures geven. Mensen die heilig overtuigd zijn dat ze alleen op dat model kunnen hardlopen, hebben teveel tunnelvisie. Als ze dan op een andere schoen lopen zal het psychologische effect er al voor zorgen dat ze gespannen en oncomfortabel lopen. Een normaal pijntje wordt al direct als blessure aangemerkt.

De basisvoorwaarden zijn afhankelijk voor welke stijl je loopt. Wil je meer richting barefoot, trail, weg, snel, langdurige, wedstrijd etc. Elke variant heeft zijn eigen type. Ook de type landing kan uitmaken welke schoen er meer bij je past.

Even ervan uit gaan dat je een "normale" hardloopschoen wil voor de weg, halve marathon afstand.
Zorg dat de schoen een goede breedte heeft, niet geheel strak voorin, de hak mag goede ondersteuning bieden, als je dus op het hak gedeelte drukt mag je hem niet gemakkelijk platdrukken. De zool van de schoen mag ook stevig zijn, in andere woorden, je mag het niet als een pannekoek dubbelvouwen.

Extra dingen zoals een antipronatieblok, ben ik pertinent op tegen. Als je al wat wil doen tegen de valgisatie van de hak, zoek een goede sportpodoloog en laat een gehele voet analyse doen, loopanalyse en rekening houdend met andere gewrichten zoals knie en heup. Dan pas wordt er specifiek een aanpassing gedaan in de context. Alleen de voet zelf bekijken is onzin.
Het tweede is het de vraag hoe zinvol dit is. Een goede podoloog zal altijd goed onderzoek doen, als je twee keer over een plaat loopt en een zooltje krijgt word je keihard opgelicht. Daarnaast zal de podoloog eerst andere opties bekijken, mijn inziens hoort een zooltje een laatste redmiddel te zijn.

Waar hadden wij het ook al weer over :P ohja, schoenen.

Het doel van de schoen moet zijn dat jij er soepel op loopt. Het is ondersteunend. Als jij een beter gevoel hebt bij schoen C, maar de verkoper zegt dat je 2° betere haklijn hebt bij schoen A. Niet echt belangrijk, lekker voor je gevoel gaan en schoen C kiezen!!

Als laatst, een schoen is niet eeuwig. Zeker niet in het hardlopen. Ik heb zelf Nike Zoom Pegasus 36, heerlijk! Maar de volgende zal vast van Saucony, Mizuno, Ascics, Adidas, Hoka of een ander merk zijn.

En als alllllerlaatst, je hardlooptechniek is veel belangrijker dan de schoen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 14:01

racoon

mooowwww

Net een heerlijke intervaltraining gedaan 15' WU + 4 versnellingen + 5 x 6' Z2/3 p2'W + 10'CD totaal 8,15 km

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:10
meer mensen venloop mail bom? heb nu 150 mails en hij gaat nog door

edit gestopt,... na 376 mails. :+

[Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 19-05-2020 19:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:07
Na een rustdag gisteren (wel wat yoga gedaan) werd ik vandaag weer naar buiten gestuurd door m'n coach (die van Garmin). Op het programma stonden 45 rustige minuten, maar het was duidelijk m'n avond niet. Het liep voor geen meter helaas.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:48

Xaverius

Ultraloper 😎

Vandaag was het weer zo'n dag. Afgelopen zondag op een gegeven moment een "heel smal single trackje" gepakt, dat was de route. Beetje verouderde route zeg maar. Thuisgekomen niet gecheckt en vanmiddag voelde ik wat jeuk. Ja, een teek. Precies op de plek waar ik er drie weken geleden er ook al eentje heb verwijderd.

Dus thuisgekomen (ontdekte het op het werk) de teek makkelijk verwijderd met een tekenpincet. Eten, drinken, omgekleed en hop hop hop, trainen!

In de eerste kilometer voel ik wat jeuk bij mijn rechter knieholte, ik kijk. Teek nummer twee. Nou, ik liep even niet lekker. Controleer ik normaal best goed, één keer vergeten en meteen twee teken. Ik heb ze in de tekenapp genoteerd en nu maar weer in de gaten houden.

De training overigens ging heerlijk. Heuveltjes bij Mariëndaal en ik had verwacht te merken dat ik dit weekend 47km met veel zand had gelopen maar het ging gewoon soepeltjes! Natuurlijk hijgen als een beescht bij sommige klimmetjes maar het herstel ging goed.

Garming Connect or it didn't happen :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
Even een vraag. Toen ik begon met hardlopen de fout gemaakt wat oude schoenen uit de kast te trekken. Veel pijn gehad. Toen een paar ASICS Nimbus Gel gekocht, bekend van de goede demping en inmiddels na een paar jaar ben ik zo'n 5 paar verder. Onlangs een heel andere schoen gekocht, de ASICS Kayano. Deze lopen ook prima maar heb het idee dat ik sneller loop. Mij vraag is, is het gebruikelijk om in de loop van de jaren, als je lichaam aan hardlopen is gewend, voor een wat hardere schoen te kiezen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:14
Je schoenen kies je een beetje naar gelang het doel dat je ermee hebt. Ik neem aan dat je niet meer hetzelfde tempo, duur en soort loopjes doet als 5 jaar geleden. Dus wellicht zijn de eisen die je aan je schoenen stelt veranderd. Plat gezegd: hoe harder de schoen, des te meer gericht op snelheid (vergeet even de carbon plate units) en des te meer demping, des te hoger de geschiktheid voor langere duurlopen.

Je stelling klopt niet helemaal, ja, je lichaam went aan de belasting, maar daar wordt hij objectief gezien niet minder van en je gewrichten krijgen bij gelijke inspanning nog steeds dezelfde belasting te verwerken.

Vele lopers hier hebben meerdere paren schoenen, met andere karakteristieken voor verschillende doelen, weg & trail om er maar een voor de hand liggende te noemen (die heb ik zelfs). Maar bijvoorbeeld ook wedstrijdenschoenen, ik ken zelfs iemand die ongeveer elke dag van de maand kan wisselen O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:06
Pfff... ik dacht vorige keer toen "mijn model" (Saucony Kinvara) in de sale was: ik koop er meteen 2, handig voor de afwisseling en dan kan ik vast wel een jaartje vooruit. Maar nu ik in mijn Strava log kijk zie ik dat ik er in amper 6 maanden al 1.400km op heb zitten (dus 700km per paar). Gaat toch rap zo. Ze kunnen nog wel even vooruit denk ik, maar ga in ieder geval de aanbiedingen vast weer bijhouden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

flyingdutchboy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:03:
Even een vraag. Toen ik begon met hardlopen de fout gemaakt wat oude schoenen uit de kast te trekken. Veel pijn gehad. Toen een paar ASICS Nimbus Gel gekocht, bekend van de goede demping en inmiddels na een paar jaar ben ik zo'n 5 paar verder. Onlangs een heel andere schoen gekocht, de ASICS Kayano. Deze lopen ook prima maar heb het idee dat ik sneller loop. Mij vraag is, is het gebruikelijk om in de loop van de jaren, als je lichaam aan hardlopen is gewend, voor een wat hardere schoen te kiezen?
Je hebt nu antipronatieschoenen. Kayano heeft een antipronatieblok, Nimbus is neutraal. Misschien had je dat toch nodig? Heb je ze zelf uitgezocht of via een hardloopwinkel?

Mijn hardloopwinkel heeft eens per maand van die proefrondjes op nieuwe modellen (5,9 of 7 km). Toen de 25 van de kayano/nimbus net nieuw was (dec 2018 of jan 2019 dacht ik) zowel de nimbus als de kayano geprobeerd, omdat het kon. Ik kon voor geen meter op de Kayano lopen, kreeg er echt pijn in mijn voetboog en tenen van. Nimbus daarentegen was alsof ik (pun intended) op wolkjes liep.

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
Wat het grote verschil is tussen de beide schoenen is dat de Nimbus een neutrale schoen is en de Kayano een stabilibeitsschoen. Volgens mij is de Kayano niet per se harder dan de Nimbus. Ze hebben beide genoeg demping om lekker wat kilometers te maken.

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
SuperPoekie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Je hebt nu antipronatieschoenen. Kayano heeft een antipronatieblok, Nimbus is neutraal. Misschien had je dat toch nodig? Heb je ze zelf uitgezocht of via een hardloopwinkel?

Mijn hardloopwinkel heeft eens per maand van die proefrondjes op nieuwe modellen (5,9 of 7 km). Toen de 25 van de kayano/nimbus net nieuw was (dec 2018 of jan 2019 dacht ik) zowel de nimbus als de kayano geprobeerd, omdat het kon. Ik kon voor geen meter op de Kayano lopen, kreeg er echt pijn in mijn voetboog en tenen van. Nimbus daarentegen was alsof ik (pun intended) op wolkjes liep.
Een hardloop winkel heeft mij jaren terug een neutrale schoen geadviseerd. Daarop heb ik de Nimbus gekocht. Op de Kayano heb ik overigens afstanden van max 12 km gelopen, dus ze hebben de echte vuurproef nog niet doorstaan.
Bedankt voor jullie antwoorden

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Valorian schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:42:
[...]

Klinkt goed. Asfalt vs onverhard scheelt enorm ja. Beide hun eigen uitdagingen. Onverhard is per definitie zwaarder omdat je gewoon veel energie verliest en aan het stabiliseren bent bij elke pas omdat ondergrond niet snaarstrak is zoals bij asfalt. Maar in praktijk loop je dan ook iets langzamer dan op asfalt en doordat schokbelasting lager is zal het je inderdaad misschien wat minder opbreken.

Als de bergen weer 'open' gaan staat een mooie bergtrail bij mij zeker ook nog op het schema. Heb 3 jaar geleden "Livigno" gelopen en dat was echt een geweldige ervaring.
en je hebt het mentale stukje ook denk ik: als je denkt dat iets neit leuk is, is het niet leuk :) Als je tussen bomen door kruipen mooi vind, dan hou je dat ook veel langer vol.

Die skyrun ziet er ook vet uit :o Had ook een paar mooie gezien in Nepal en in Schotland, maar dat is nog allemaal te hoog (har har) gegrepen voor me. Ben wel met dank aan mijn Limburgse woonplaats, veel meer tijd an het steken in hoogtemeters trainen, maar progressie daarmee is niet zo heel erg snel

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:00

Cranzai

IGN: Cranzai

Om in te haken over verschillende schoenen:
Hoewel ik al lang (~13 jaar) twee keer in de week loop (jong begonnen dus dan maken schoenen niet zoveel uit), heb ik nu voor het eerst twee paar in de roulatie omdat ik eigenlijk richting de drie trainingen per week wil (FU corona).

Een paar is de NewBalance 880v9 met een kleine 500km en een nieuw paar Mizuno Waverunner 13 (~100km). Beide schoenen zijn in principe vergelijkbaar maar door persoonlijke voorkeuren gebruik ik ze toch voor andere doelen. De NewBalance gebruikte ik voorheen voor alles maar is nu voor snelheidswerk/baanwerk (buitenzool beetje versleten aan buitenkant rest is prima). In vergelijking met de NB beschouw ik de Mizuno als betere duurloop schoen, erg stabiel maar toch reactief. Gek genoeg heb ik bij snelheidswerk liever iets minder stabiliteit denk ik dan.

Kortom, een schoen doet niet perse voor de een wat die voor de ander doet

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Totrail
Vanavond weer gelopen. Korte intervals van een minuut met steeds een minuut rust in specifieke snelheidszones. Bij elkaar ongeveer drie kwartier gelopen. Ik moest duidelijk wel even inkomen, maar gelukkig vind ik intervaltrainingen echt heerlijk om te doen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Frenz64
Hier ook, de 15 km weer aangetikt, erg prettig was dat vanaf km 9 het lekker ging, pijn in de knie verdween vrijwel volledig en ik had weer het flow-gevoel, althans een beetje. Moet wel continue op m'n loopstijl letten, heb snel de neiging te gaan "sloffen".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-06 11:30

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Om de post van @Frenz64 verder aan te vullen. Het kan ook zijn dat je techniek in de jaren is verbeterd waardoor je andere eisen aan je schoenen bent gaan stellen. Ben je een haklander op lagere snelheid dan kom je meestal uit op schoenen die meer demping hebben. Zodra je meer snelheid gaat ontwikkelen ga je andere eisen aan je schoen stellen omdat je hele looptechniek & houding zich aanpast. Je komt automatisch meer op de voorvoet/middenvoet uit, omdat je het anders simpelweg bijna niet vol kunt houden.

Ook ik heb meerdere schoenen om mee af te wisselen. Bij snelheidswerk kies ik voor een hardere schoen (Nike Zoom flyknit 2), bij lange duur voor een schoen met iets meer demping en stabiliteit (Nike Pegasus 35). Voor combinatie tussen snelheid en duur (bijvoorbeeld progressieve duurloop) kies ik weer voor de NB Fuelcell impulsive.

Maar niets is zo persoonlijk als een hardloopschoen. Bij ons op de AV zijn ze helemaal fan van de Saucony kinvara's. Heb er ooit tijdens een clinic een paar km op gelopen en kon niet aan de demping wennen.

Over hardlopen gesproken, zometeen ook weer naar buiten voor een korte duurloop van 8km inclusief heuvelsprintjes.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:55

Rudedadude

Maybe we were born to run

Sterker nog: je voeten veranderen ook van vorm door het hardlopen, dus dat verandert ook. Schoenen uit mijn begintijd pas ik niet meer of alleen nog zonder inlegzool. Ik ben van heel weinig demping juist naar wat meer gegaan in de afgelopen jaren, ook omdat de huidige generatie schoenen foams kunnen hebben die bijdragen aan het loopgemak. Toevallig heb ik vandaag en gisteren weer eens op m'n dunnere schoenen. Loopt an sich heerlijk en goed voor de looptechniek, maar het voelt idd alsof ik het allemaal zelf moet doen. Terwijl ik op andere schoenen bij dezelfde inspanning 10-20 seconden per kilometer sneller loop.

[Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 21-05-2020 11:19]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Ik herken wat @Rudedadude aangeeft. Mijn voeten zijn ook van 42,5 naar 43 gegaan. In de loop de jaren. Ik heb nog hele mooie Saucony Freedom ISO 2’s die er uitzien als nieuw, één marathon-trainings-seizoen gedragen. Denk 600-700km. Hebben een hele duurzame (“crystal rubber”) zool en zijn optisch nog lang niet op. Adviesprijs 150 euro ofzo. Had ze gelukkig voor ver onder de 100. Maar als ik ze nu, 1,5 jaar later weer probeer voelt het als “lomp” en kil, demping is te minimaal en het voelt als “teveel schoen” maar dat komt misschien ook omdat ik verder alleen maar op kinvaras loop die nu eenmaal wat lichter zijn.

@Calitomnication Op mijn AV zie je ook veel kinvaras, . Zelf ook fan van. Wat mij vooral opvalt is dat 99% vd lopers op de schoenen van de gootste (meestal amerikaanse) merken lopen. Dus Asics, New Balance, Saucony, Nike en Adidas vormen wel zo’n beetje de bulk. Daarnaast nog enkelingen op merken als Brooks, Mizuno, etc. De nog kleinere merken zie je nagenoeg niet. Ook een merk als Hoka of On zie ik niet op mijn AV. Ik denk dat de meeste recreanten asfalt- en baanlopers niet graag experimenteren en blijven plakken bij de “geijkte modellen”. Zonder daar een waardeoordeel aan te plakken overigens, doe er zelf ook aan mee ;)

Kijk ik naar trailrunnning dan zie ik daar dat mensen veel meer experimenteren, en relatief kleine Europese merken samen toch best hard aan de weg timmeren. Naast marktleiders als Salomon natuurlijk. Maar dat komt wellicht ook omdat we een heel sterk trailrunnersveld in Europa hebben, met onze alpen-infrastructuur die ongekend is in de wereld. Bij trailrunners zie ik ook nagenoeg geen Adidas, Nike, Asics, Saucony of New Balance, terwijl die op zich allemaal wel een trail-schoen hebben..

[Voor 8% gewijzigd door Valorian op 21-05-2020 11:38]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Valorian schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:34:
Ik herken wat @Rudedadude aangeeft. Mijn voeten zijn ook van 42,5 naar 43 gegaan. In de loop de jaren. Ik heb nog hele mooie Saucony Freedom ISO 2’s die er uitzien als nieuw, één marathon-trainings-seizoen gedragen. Denk 600-700km. Hebben een hele duurzame (“crystal rubber”) zool en zijn optisch nog lang niet op. Adviesprijs 150 euro ofzo. Had ze gelukkig voor ver onder de 100. Maar als ik ze nu, 1,5 jaar later weer probeer voelt het als “lomp” en kil, demping is te minimaal en het voelt als “teveel schoen” maar dat komt misschien ook omdat ik verder alleen maar op kinvaras loop die nu eenmaal wat lichter zijn.

@Calitomnication Op mijn AV zie je ook veel kinvaras, . Zelf ook fan van. Wat mij vooral opvalt is dat 99% vd lopers op de schoenen van de gootste (meestal amerikaanse) merken lopen. Dus Asics, New Balance, Saucony, Nike en Adidas vormen wel zo’n beetje de bulk. Daarnaast nog enkelingen op merken als Brooks, Mizuno, etc. De nog kleinere merken zie je nagenoeg niet. Ook een merk als Hoka of On zie ik niet op mijn AV. Ik denk dat de meeste recreanten asfalt- en baanlopers niet graag experimenteren en blijven plakken bij de “geijkte modellen”. Zonder daar een waardeoordeel aan te plakken overigens, doe er zelf ook aan mee ;)

Kijk ik naar trailrunnning dan zie ik daar dat mensen veel meer experimenteren, en relatief kleine Europese merken samen toch best hard aan de weg timmeren. Naast marktleiders als Salomon natuurlijk. Maar dat komt wellicht ook omdat we een heel sterk trailrunnersveld in Europa hebben, met onze alpen-infrastructuur die ongekend is in de wereld. Bij trailrunners zie ik ook nagenoeg geen Adidas, Nike, Asics, Saucony of New Balance, terwijl die op zich allemaal wel een trail-schoen hebben..
Marketing is key :). Daarnaast heeft Nike zich pas vrij recent in het trailsegment gestort. De eerste trailschoen die ik van ze ken is de Pegasus traileditie. Nike, Adidas, New Balance, Asics associeer ik meer met snelheid. Een merk als Brooks, Salomon, Saucony weer meer met trail. Met name doordat Brooks atleten als Scott Jurek als ambassadeur heeft. Mizuno is een voor veel mensen onbekende speler op de markt.

Daarnaast speelt het denk ik ook wel mee dat de mindset tussen weg & trail anders is. Op de weg zie je toch meer dat mensen vaak matchende outfits hebben. Schoenen in hippe kleurtjes, shirt-to-match, gekleurde sokjes. Bij trail is het minder belangrijk hoe je erbij loopt, je wordt toch smerig, niemand ziet je verder dus waarom aankleden. Soms heb ik zelfs het idee dat het bij trail een soort wedstrijd is om er zo "slonzig" mogelijk uit te zien, beetje zoals de alto's in de jaren '90. Afzetten tegen de grote kapitalistische merken.

tips voor New York

Acties:
  • +2Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 14:01

racoon

mooowwww

Heerlijke intervaltraining gedaan 15' WU + 3 versnellingen + 10 x 400m T10km p1' W + 10'CD totaal 7,90 km

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Calitomnication schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Marketing is key :). Daarnaast heeft Nike zich pas vrij recent in het trailsegment gestort. De eerste trailschoen die ik van ze ken is de Pegasus traileditie. Nike, Adidas, New Balance, Asics associeer ik meer met snelheid. Een merk als Brooks, Salomon, Saucony weer meer met trail. Met name doordat Brooks atleten als Scott Jurek als ambassadeur heeft. Mizuno is een voor veel mensen onbekende speler op de markt.

Daarnaast speelt het denk ik ook wel mee dat de mindset tussen weg & trail anders is. Op de weg zie je toch meer dat mensen vaak matchende outfits hebben. Schoenen in hippe kleurtjes, shirt-to-match, gekleurde sokjes. Bij trail is het minder belangrijk hoe je erbij loopt, je wordt toch smerig, niemand ziet je verder dus waarom aankleden. Soms heb ik zelfs het idee dat het bij trail een soort wedstrijd is om er zo "slonzig" mogelijk uit te zien, beetje zoals de alto's in de jaren '90. Afzetten tegen de grote kapitalistische merken.
Ja dat klopt, eens. Alleen Saucony & Trail rijmt voor mij niet helemaal. Ze hebben hun stempel vooral gedrukt met de Kinvara reeks, dat was bij uitkomen een revolutionair model, de combi gewicht + demping en daarmee geschikt als racer maar ook voor (midden)lange afstanden. Een schoen waar heel veel topatleten hun races mee liepen. Inmiddels is die schoen links en rechts ingehaald door échte racers en is het meer een 'snelle trainingsschoen' geworden, bovendien is het model in 11 edities tijd ook flink veranderd. Maar Saucony zie ik nog wel echt als weg-schoen. Met de Kinvara + Ride + Freedom en de (anti)pronatie varianten daarvan (Guide, etc.) hebben ze het hele middensegement voor op de weg. Met Fastswitch en A-serie een paar racing-flats. Volgens mij mikken ze ook niet of nauwelijk op topatleten (itt Nike, Adidas, etc) al zullen ze voor de Endorphin vast wel wat ambassadeurs zoeken.

Qua trail-modellen hebben ze er volgens mij maar twee in hun assortiment geloof ik (exodus en peregrine). Ik heb een paar Peregrine's. Veel mooie trails mee gelopen. Al is dat profiel wel een beetje overdreven voor de NL-trails. Mijn langste trail in de bergen liep ik met North Face Ultra MT's. Knetterharde zolen met rockplate en de hele rambam. Erg vermoeiend maar wel goede bescherming waardoor je zonder pijn over rotsen springt en morenen-velden afschuift.

Maar het is ook subjectief denk ik. En lastig om buiten je eigen bubble te kijken. Vreemd genoeg is het heel lastig om de market-share van hardloopschoenen te vinden. Als je al iets vindt wordt dat vaak enorm vertekent omdat merken als Nike en Adidas ook buiten hardlopers enorme afzet hebben onder mensen die niet of nauwelijks sporten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

[...]

Schitterende beschrijving, maar loop je zelf ook trails of dit het stereotype dat in jouw hoofd zit? :D
Ik herken het namelijk totaal niet. De overgrote meerderheid van de trailers die ik zie langskomen bij wedstrijden (paar k per jaar) hebben zo ongeveer de buff afgestemd met de zonnebril en de veters van de schoen :+ en als je naar de Alpen landen kijkt zijn ze daar nog een aardig stukje verder doorgeslagen. Daar kan je letterlijk de modepoppen uit de winkel een op een buiten zien lopen :P

Ik durf de stelling wel aan dat de doorsnee trail loper een stuk meer geld aan kleding ed uitgeeft dan een doorsnee hardloper. Er is een reden dat alle merken inmiddels niet meer kunnen ophouden over trail.

Misschien dat je meer de ultra scène in gedachten hebt, dat herken ik meer in jouw "slonzige" beschrijving.

Onder de trail lopers zie je trouwens amper Brooks (puur een ding in de VS). Saucony een beetje in NL maar ook niet echt. Ik denk meer aan merken zoals salomon, Altra, la sportiva, hoka, inov8 bij trail. Daarmee heb je 90% in NL te pakken. Kan de verhouding wel eens terugzoeken, we hebben hier wel eens een onderzoekje naar gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Valorian @Roozzz Daarom zeg ik dat het mijn beeld is :P. Heb totaal geen ervaring in de wereld van trails. Als je een docu kijkt (Netflix, Youtube) kom je misschien meer in het ultra segment, vooral uit de VS. Vandaar dat ik Scott Jurek ook aanhaal. Trails is niks voor mij, bij de eerste boomwortel die hoger is dan 2cm ga ik al door mijn enkel :P.

Overigens niet zo heel vreemd dat Nike bovenaan staat. Volgens mij hebben die een marketingbudget wat zo'n beetje gelijk staat aan alle budgetten van de overige merken gecombineerd ;).

tips voor New York

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Totrail
Het grootste verschil tussen trails en weg die ik zie (bij evenementen) is de getraindheid van de deelnemers. Waar op de weg menigeen nog weleens denkt een halve marathon ongetraind te kunnen lopen, zijn ze bij trails van 16km juist goed getraind. Tenminste zo is mijn ervaring.

Over m'n eigen getraindheid: merk de laatste paar runs dat m'n lijf het wat minder makkelijk verwerkt op dit moment. Duidelijk meer hersteltijd nodig. Iets om goed in de gaten te houden

Acties:
  • +23Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:57
Ik ben 5 weken geleden begonnen met hardlopen nadat ik tot de realisatie kwam dat mijn conditie toch wel erg slecht is/was. Bij gebrek aan sportscholen (mooi excuus) maar een sporthorloge gekocht (Garmin Vivoactive 4). Daar bij zo'n "virtuele coach" in de Garmin app een schema/trainingsplan laten genereren met als doel om 4 juli 5km te kunnen rennen.

Mijn 1e run redde ik het net aan om 200m zonder tussendoor te lopen aan 1 stuk te rennen. Dacht bij mezelf, waar ben ik in godsnaam aan begonnen. Welke idioten doen dit zichzelf aan. Toch vol weten te houden en nu 5 weken verder red ik het gewoon om 3,5-4km non-stop te rennen (maar dan wel op een tempo van 8:30/km). Maar niet lopend, en daar ging het mij om. Nooit gedacht toen ik 5 weken geleden begon en opgeven als aantrekkelijke optie zag. Blij dat ik toch volgehouden heb. Nu heb ik zelfs zin om te rennen en kijk uit naar de volgende training.

Laatst merkte ik na een langere afstand gerend te hebben dat ik toch wat last begon te krijgen van mijn peesplaat. Meteen de dag erna bij Runnersworld langs geweest en op de beelden die daar gemaakt zijn was duidelijk te zien dat ik (lichtelijk) overproneer met mijn linkervoet. Dit was precies die voet waar ik mijn peesplaat voelde. Daar heb ik een aantal schoenen voor gepast en geprobeerd, en het is uiteindelijk de Saucony Guide 13 geworden. Op de beelden met die schoenen was te zien dat ik niet meer overproneer, best bizar om te zien hoeveel verschil schoenen maken. Na een dag rust houden totaal geen last meer van mijn peesplaat, ook niet na een langere afstand rennen.

Omdat ik toch wel versteld stond van mezelf hoe snel ik al langere stukken kon rennen heb ik mijn doel bijgesteld van 5km rennen zonder te lopen op 4 juli naar 5km rennen binnen 35 minuten (7:00/km) op 4 juli. Toch iets meer uitdaging waardoor ik hopelijk sneller (maar niet te snel) groei en beter word.

Ik begin nu al meer te begrijpen waarom mensen hardlopen leuk vinden. Ik voel me al fitter en merk onder andere dat ik nu tijdens het rennen veel meer controle over mijn ademhaling heb en zelfs kan praten. Ook merk ik dat mijn hartslag na inspanning veel sneller daalt als voorheen. Maar wat mij toch wel het meeste motiveert is toch zien hoe ik iedere keer een stukje verder en/of sneller kan rennen.

Wat mij toch wel als ultiem doel op dit moment lijkt is de dam tot damloop komend jaar (mocht die doorgaan). Gezien mijn huidige doel en progressie, is dit realistisch of kan ik beter dat doel bijstellen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Nu online
Over trailen gesproken.. Vanmorgen de WijckloopTrail gelopen. Met dank aan @Gaargod voor de route. Schijnbaar heb ik ergens afgesneden want ik kwam niet helemaal uit qua afstand, al komt dat bij een trail natuurlijk niet zo nouw.

Gisteren al een zware training achter de rug, dus de benen voelde al aan alsof ze totaal geen zin hadden. En dat gevoel klopte ook, dus dan maar extra rustig aan. Het was rond 0700 toen ik starte immers ook al warm zat (moet echt even acclimatiseren in deze warmere temperaturen).

Mooi route, single tracks door bossen en open duinen. Veel mul zand voor wat extra zwaarte, en natuurlijk ook door mul zand de duinen op. Na 21 km was de fut er eigenlijk wel helemaal uit. Maar ik was nog niet bij de auto en liften had daar ook weinig zin.

Uiteindelijk 30 km afgetikt en extra rustig bij de auto aangedaan om bij te komen, te drinken en om te kleden. Ze stonden immers al in de rij te wachten totdat ik wegging om te parkeren omdat mensen naar het strand willen.

Nu even rust en alleen lopen van koelkast naar BBQ en terug.

@Valorian Saucony heeft inmiddels de Guide 13 ook in een trail variant uitgevoerd.

[Voor 3% gewijzigd door Roadman op 21-05-2020 13:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Vandaag de Goodr ( whiskey shots with the Devil) uitgeprobeerd na de tips uit dit topic. Fijne bril maar de reviews kloppen wel: hij spiegelt behoorlijk aan de binnenkant. Niet heel storend maar wel aanwezig. Verder zit hij echt fantastisch qua comfort :D

Maar man wat is het warm om te lopen!

Ps. iemand ervaring met Sayski kleding? wil hier eens naar kijken, ziet er wel prima uit

Acties:
  • +17Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Daarnaast speelt het denk ik ook wel mee dat de mindset tussen weg & trail anders is. Op de weg zie je toch meer dat mensen vaak matchende outfits hebben. Schoenen in hippe kleurtjes, shirt-to-match, gekleurde sokjes.
Beschrijf je nu @Rudedadude? :D

Vandaag weer eens een hm gelopen, was er al een hele tijd tegenaan aan het hikken qua motivatie en vandaag dacht ik ach waarom ook niet, heb vrij, geen verplichtingen vandaag.
1.5l water, 2 gelletjes voor ~7 en ~14km, route die grotendeels door het plaatselijke bos loopt.

En ik heb genoten. De geur in het bos (warm zand/denneappels) deed me heel erg denken aan een vakantiehuisje waar ik vroeger altijd heen ging en dat was best grappig. Het lopen ging prima. Geen toptijd maar daar ging ik ook niet voor.
Blijkbaar had ik toch even die mentale duw nodig. Hopelijk blijft het even zo qua motivatie O+

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Precies wat ik dacht.. :*)

Netjes, hoor @SuperPoekie ..met deze temperaturen een HM lopen..top! _/-\o_

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Het tempo lag laag hoor! En schaduwrijke plekken afgewisseld met toch best een fijn briesje hielpen sowieso. Had pas de laatste 3km echt het gevoel dat het warm was (ok toen liep het ook tegen 13u aan dus begon het ook echt wel warm te worden).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 21:52
@Hatsjoe Je grootste valkuil ben je zelf door te snel een doel te willen bereiken. Gevoelsmatig loop je nu nog niet heel vlot (dat bedoel ik niet vervelend!) en kom je vooral al van heel ver als je bij het begin 200m liep en dan al op was. Ik zou echt eerst naar de afstand toe werken en daarna met interval training je snelheid verhogen. De Dam tot Damloop is al afgelast, maar is qua voorbereidingstijd wel kort voor je. Een 5km schema is vaak 12 a 13 weken, het 5-10km schema vervolgens ook. Dan is 16 km lopen binnen een half jaar wel ambitieus.

Maar goed, ik ben geen trainer en loop ook niet al jaren, maar ik heb wel ervaren wat er gebeurt als je te snel, te hard wil en teveel afstand wil. Continu last van schenen, achilles, pezen in het algemeen en veel herstel nodig (ik kon met moeite 2x per week lopen en kwam, aan een stuk, niet boven de 8km uit, met loopgroep kwam ik wel regelmatig rond de 10km uit maar dan had ik last van mijn knieën). Een deel viel toe te schrijven aan net niet de goede schoen, maar het andere deel zeker aan teveel willen in te korte tijd. Dat gun ik niemand :-)

Blijf vooral het plezier houden in het lopen, je aan het schema en je doel te houden en dan zie je vanzelf waar je uitkomt! Begin juli kun je dan weer je nieuwe doelen stellen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:18

Galois

1811 - 1832

Hatsjoe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:56:

Wat mij toch wel als ultiem doel op dit moment lijkt is de dam tot damloop komend jaar (mocht die doorgaan). Gezien mijn huidige doel en progressie, is dit realistisch of kan ik beter dat doel bijstellen?
Erg leuk jouw enthousiasme! En fijn dat je plezier in het hardlopen vindt. Het is een prachtige sport, die ik al meer dan 20 jaar met veel plezier beoefen.

Maar... het is ook een vreselijk blessuregevoelige sport. Misschien erg mooi om te merken dat je zo snel vooruit gaat, maar wees echt supervoorzichtig! Cardiovasculair ga je ook snel vooruit, maar helaas passen je spieren, gewrichten en pezen zich niet zo snel aan.

Ik zou bijna willen zeggen: de meeste mensen die met jouw enthousiasme beginnen, raken binnen no time geblesseerd. Nu ook weer vele mensen in mijn omgeving die zijn begonnen met hardlopen vanwege gesloten sportclubs, dan gaat dat een maandje goed en dan komen de eerste klachten. Veel van die mensen (in ieder geval twee vrienden van mij die normaal voetballen) zijn dan ook weer vanwege pijntjes gestopt.

Wat ik dus wil zeggen, neem echt je rust. Ga bv. geen twee dagen achter elkaar hardlopen. Neem na een zwaardere/langere training een dag extra rust. Stop gelijk bij de kleinste pijn, ga niet doorlopen met 'het zal wel meevallen'.

En als je verstandig opbouwt en heel blijft, dan gaat het je zeker wel lukken om over ruim een jaar 10 mijl te kunnen lopen.

Succes en afhankelijk van je achtergrond (ben je sportief, ben je slank/zwaar, ...?) kan het misschien geen kwaad om begeleiding te zoeken bij een atletiekclub oid.

Maar nogmaals: erg leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Zet 'm op!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:08
Weet iemand het verschil tussen de:
- Garmin HRM Dual
- Garmin HRM Run

Wil deze gaan gebruiken samen met mijn forerunner 245 maar weet niet goed welke ik moet kiezen en wat de ene meer of beter kan dan de ander??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Dirk0s schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:17:
- Garmin HRM Dual
- Garmin HRM Run

Wil deze gaan gebruiken samen met mijn forerunner 245 maar weet niet goed welke ik moet kiezen en wat de ene meer of beter kan dan de ander??
De dual heeft qua verbinding zowel Ant+ als bluetooth. Geeft alleen de hartslag door. Geen offline saving (zonder verbonden horloge) en geen running dynamics (en dus power/cadence etc)

De HRM Run heeft qua verbinding alleen Ant+. Geeft de hartslag door en heeft wel running dynamics, geen offline saving (geloof ik?).
De HRM tri heeft alleen qua verbinding Ant+. Geeft de hartslag door en heeft wel running dynamics, wel offline saving.

Dus voornaamste verschil zit in de verbindingstypen en het hebben van running dynamics.

Indien je niet direct behoefte hebt aan bluetooth, zou ik gaan voor de run i.v.m. de running dynamics. Dat zou de 245 moeten kunnen gebruiken. Anderzijds, afhankelijk van de meerprijs(?) kan je je ook afvragen of je dat gaat gebruiken. Ik vind het op zich wel interessant om te zien, maar de training pas ik er niet op aan.
Mocht je toevallig ook nog zwemmen, dan kan de tri interessant zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:29
Dirk0s schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:17:
- Garmin HRM Dual
- Garmin HRM Run

HRM dual heeft ANT+ en bluetooth dus kan ook met bv telefoon worden gekoppeld.
HRM Run heeft alleen ANT+ (kan wel worden gekoppeld aan je 245) en heeft wel running dynamics:

HRM-Run biedt 6 verschillende hardloopdynamiek gegevens:

Cadans — het aantal stappen per minuut
Verticale oscillatie — de "staphoogte" in uw hardloopbeweging; de verticale beweging van uw bovenlichaam, gemeten in centimeters bij iedere stap
Grondcontacttijd — de tijd dat u tijdens het hardlopen contact maakt met de grond, gemeten in milliseconden
Grondcontacttijd-balans — de balans tussen de tijd dat uw linkervoet en rechtervoet tijdens het hardlopen contact maken met de grond (weergegeven in een percentage); bijvoorbeeld 53,2 met een pijl naar links of naar rechts
Staplengte — de afstand tussen uw voetstappen, gemeten in meters
Verticale ratio — de verhouding tussen verticale oscillatie en staplengte (weergegeven in een percentage); een lager percentage duidt meestal op een betere hardloopconditie

ziet er allemaal erg leuk uit.
Wat je er aan hebt, daar verschillen de meningen over.

En ze geven beide je hartslag aan

• Valorian
@bluek @Roozzz Op mijn Garmin zitten ook twee features die ik nog niet gebruikt heb omdat ze alleen werken met hartslag via borstband en niet met OHR:
- lactaardrempel
- hsv stress

Weten jullie of die beiden werken met zowel Run als Dual (of zelfs met een willekeurige b-merk simpele hartslagband), of maken die features gebruik van running dynamics, en werken ze dus alleen bij de Run?

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
bluek schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:44:
[...]

HRM Run heeft alleen ANT+ (kan wel worden gekoppeld aan je 245) en heeft wel running dynamics:
Let wel, er zijn ook telefoons met ANT support (Samsung doet - of deed, weet niet of ze het nog steeds doen - dit veel). De vraag is dan wel of er ook software is die het ondersteunt, maar er zijn in bijvoorbeeld de Android Play Store wel wat applicaties die hier dingen mee kunnen.

Zo gebruik ik het soms om mijn 910XT uit te lezen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Arjan90 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:39:
@Hatsjoe Je grootste valkuil ben je zelf door te snel een doel te willen bereiken. Gevoelsmatig loop je nu nog niet heel vlot (dat bedoel ik niet vervelend!) en kom je vooral al van heel ver als je bij het begin 200m liep en dan al op was. Ik zou echt eerst naar de afstand toe werken en daarna met interval training je snelheid verhogen. De Dam tot Damloop is al afgelast, maar is qua voorbereidingstijd wel kort voor je. Een 5km schema is vaak 12 a 13 weken, het 5-10km schema vervolgens ook. Dan is 16 km lopen binnen een half jaar wel ambitieus.
@Hatsjoe heeft het over komend jaar dus ik neem aan 2021? Anders had ie het over “dit jaar” of “komende editie” denk ik? Dus hij heeft nog wel even de tijd om te trainen ;)

[Voor 14% gewijzigd door Valorian op 21-05-2020 17:15]

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Valorian schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:08:
@bluek @Roozzz Op mijn Garmin zitten ook twee features die ik nog niet gebruikt heb omdat ze alleen werken met hartslag via borstband en niet met OHR:
- lactaardrempel
- hsv stress

Weten jullie of die beiden werken met zowel Run als Dual (of zelfs met een willekeurige b-merk simpele hartslagband), of maken die features gebruik van running dynamics, en werken ze dus alleen bij de Run?
Volgens mij werkt dat met elke band, puur hartslag gedreven. Maar goed, ik heb een run dus 100% zeker ben ik niet.

@Hatsjoe als je mikt op de 2021 editie zie ik niet echt een probleem. Gewoon rustig blijven opbouwen dan komt dat wel goed. Wel even waken om dan niet ook meteen een tijdsdoel te stellen naast uitlopen. Dat maakt het risico van te snel opbouwen namelijk aanmerkelijk groter.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:31
Galois schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:23:
[...].
Wat ik dus wil zeggen, neem echt je rust. Ga bv. geen twee dagen achter elkaar hardlopen. Neem na een zwaardere/langere training een dag extra rust. Stop gelijk bij de kleinste pijn, ga niet doorlopen met 'het zal wel meevallen'.
Dit. Drie keer dit.

Ik ben ondertussen voor de vierde keer geblesseerd in anderhalf jaar of zo. Precies door bovenstaand advies te negeren. En tien jaar geleden liep ik een halve in 1:34.. Geen toptijd maar ook niet slecht.

Ik hang voorlopig de schoenen maar even aan de wilgen, uit frustratie, ik ga voorlopig even alleen fietsen en straks zwemmen. Misschien probeer ik het over een tijdje weer, lopen blijft toch heerlijk.

Maar nu even niet.

Doe wat je hiermee wil, maar ik zou rustig aan doen :) Als ik daar zelf nou naar had geluisterd..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
sebasd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:39:
Ik ben ondertussen voor de vierde keer geblesseerd in anderhalf jaar of zo. Precies door bovenstaand advies te negeren.
Zoals ik tijdens trainingen vaak tegen de iets te enthousiaste lopers zeg: 'er zijn twee soorten hardlopers. Zij die recent geblesseerd zijn en zij die binnenkort geblesseerd raken.'

Je kunt beter de kantjes er vanaf hardlopen dan te hard van stapel hardlopen. ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Dirk0s
bluek schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:44:
[...]

HRM-Run biedt 6 verschillende hardloopdynamiek gegevens:

Cadans — het aantal stappen per minuut
Verticale oscillatie — de "staphoogte" in uw hardloopbeweging; de verticale beweging van uw bovenlichaam, gemeten in centimeters bij iedere stap
Grondcontacttijd — de tijd dat u tijdens het hardlopen contact maakt met de grond, gemeten in milliseconden
Grondcontacttijd-balans — de balans tussen de tijd dat uw linkervoet en rechtervoet tijdens het hardlopen contact maken met de grond (weergegeven in een percentage); bijvoorbeeld 53,2 met een pijl naar links of naar rechts
Staplengte — de afstand tussen uw voetstappen, gemeten in meters
Verticale ratio — de verhouding tussen verticale oscillatie en staplengte (weergegeven in een percentage); een lager percentage duidt meestal op een betere hardloopconditie

ziet er allemaal erg leuk uit.
Wat je er aan hebt, daar verschillen de meningen over.

En ze geven beide je hartslag aan
Scheelt 15 euro, de dual is voor 60 te krijgen en de run voor 75. Dan lijkt me de run de betere keuze toch, gezien de meer functies, ongeacht of je ze wel of niet gebruikt.

Wat me alleen binnenschiet nu is dat je de run niet kunt wassen omdat het lijkt dat de "unit" er vast aan zit en bij de dual je hem eraf kan halen?

• Rudedadude

Rudedadude

:o En dan loop ik nog een combinatie van trail en weg. Ik zie trouwens niet echt een verschil tussen weg en trail in mate van goed gekleedheid. Het is ook niet dat ik daar nou bij anderen speciaal op let. Maar voor de rest wat @Roozzz zegt, ook qua merkendichtheid op de trails. En waarbij in zuidelijker landen er sowieso wat meer aandacht wordt besteed aan het ten alle tijden er goed gekleed bij lopen. En och, eigenlijk wil ik gewoon m'n leven simpeler maken: als al m'n schoenen, kleding en accessoires gewoon rood, blauw of zwart zijn dan valt er meestal wel een match te maken. Maar voor het zover is heb ik nog genoeg spullen in andere kleuren om allerlei vloekende combo's aan te doen en dat gebeurt dan ook zeker :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
Dirk0s schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Scheelt 15 euro, de dual is voor 60 te krijgen en de run voor 75. Dan lijkt me de run de betere keuze toch, gezien de meer functies, ongeacht of je ze wel of niet gebruikt.

Wat me alleen binnenschiet nu is dat je de run niet kunt wassen omdat het lijkt dat de "unit" er vast aan zit en bij de dual je hem eraf kan halen?
Ik houd de module zelf gewoon in mijn hand dan kan je de strap zelf gewoon wassen onder de kraan of douche. Gaat al maanden goed.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Dirk0s schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Ik loop er gewoon mee onder de douche na een training. Ding is bedoeld om regelmatig (iedere 7x oid) écht gewassen te worden en is prima waterdicht. Komt wel goed dus (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 11:31
- lactaardrempel
- hsv stress

Ik heb een wahoo tickr en die gebruik ik met mijn fenix 5 plus probleemloos. Lactaat drempel wordt gemeten als je langere tijd in hogere HR zones loopt. En ook de stress meting werkt ermee. OHR is redelijk accuraat bij mij voor de duurlopen maar op de fiets,kracht en bij intervallen of tempolopen is die minder acuraat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Hier ook van de vloekende combo’s. Had eerst nog op zijn minst uitsluitend zwarte herzog sokken, maar merkte dat dat altijd zo’n zoeken was in de stapel schone was* en dat je dan ook steeds eerst 3x “R” tegenkomt voor je een “L” gevonden hebt. dus laatste keer maar gewoon drie verschillende paren lekker vloekende neon-kleuren gekocht. En ook knalgele schoenen. Dus dat begint per definitie al vloekend.

* (tsja... ik ben zo iemand die met een stapel werkt en in de kledingkast alleen nog dingen heeft liggen die niet meer gedragen worden 🤪)

• Bartske
  • Laatst online: 19:59

Bartske

Valar Morghulis

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hardlopen icm bloed doneren? Ik heb dinsdag mijn eerste donatie achter de rug, nu vandaag weer voor het eerst getraind en ging niet echt lekker (hoge hartslag, laag tempo). Kan ook door het warme weer komen, of een combinatie. Op zich niet erg maar hou wel even in de gaten hoe lang het duurt voor ik weer op het 'oude niveau' zit, en anders eventueel over gaan op plasma donatie (dan doneer je geen bloedcellen dus je hb blijft op het zelfde niveau) mocht het me te lang duren.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Bartske schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:59:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hardlopen icm bloed doneren? Ik heb dinsdag mijn eerste donatie achter de rug, nu vandaag weer voor het eerst getraind en ging niet echt lekker (hoge hartslag, laag tempo). Kan ook door het warme weer komen, of een combinatie. Op zich niet erg maar hou wel even in de gaten hoe lang het duurt voor ik weer op het 'oude niveau' zit, en anders eventueel over gaan op plasma donatie (dan doneer je geen bloedcellen dus je hb blijft op het zelfde niveau) mocht het me te lang duren.
eerste hit op googles

Strava, Twitter

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
dreamscape schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:24:
[...]

Zoals ik tijdens trainingen vaak tegen de iets te enthousiaste lopers zeg: 'er zijn twee soorten hardlopers. Zij die recent geblesseerd zijn en zij die binnenkort geblesseerd raken.'

Je kunt beter de kantjes er vanaf hardlopen dan te hard van stapel hardlopen. ;)
Drie hardlopers: zij die geblesseerd zijn, zij die terugkomen van een blessure en zij die binnenkort geblesseerd raken.
hetgeen overigens lang niet altijd te maken heeft met vaak of veel trainen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Bartske schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:59:
Mijn ervaring is dat het een dag of vijf-zeven duurt als je verder normaal eet/drinkt en dergelijke. Alcohol laten staan hielp bij mij, maar dat kan psychologisch effect zijn. Mijn ijzer was altijd ruim voldoende, als je tegen de ondergrens zit lijkt me dat je langer bezig bent met herstel.

Plasma is wel veel slimmer als dat kan bij jou. Ik ben zelf soort van gestopt met bloed geven omdat ik elke keer net niet flauwviel in de stoel, zelfs met hoofd achterover en benen omhoog. Ga soms als ik me echt goed voel nog wel eens. Plasma ben ik niet goed genoeg voor te prikken schijnt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
Arjan90 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:39:

Maar goed, ik ben geen trainer en loop ook niet al jaren, maar ik heb wel ervaren wat er gebeurt als je te snel, te hard wil en teveel afstand wil. Continu last van schenen, achilles, pezen in het algemeen en veel herstel nodig (ik kon met moeite 2x per week lopen en kwam, aan een stuk, niet boven de 8km uit, met loopgroep kwam ik wel regelmatig rond de 10km uit maar dan had ik last van mijn knieën). Een deel viel toe te schrijven aan net niet de goede schoen, maar het andere deel zeker aan teveel willen in te korte tijd. Dat gun ik niemand :-)

Blijf vooral het plezier houden in het lopen, je aan het schema en je doel te houden en dan zie je vanzelf waar je uitkomt! Begin juli kun je dan weer je nieuwe doelen stellen.
Voor mijn gevoel loop ik inderdaad slakkentempo en moet mezelf echt inhouden want red het anders niet om langere afstanden uit te lopen. Gelukkig besef ik me ook wel dat ik eerst moet focussen op het uitlopen van een afstand en de tijd komt later wel. Gaat trouwens om de dam tot damloop van 2021 :)

Ben iemand die normaal gesproken enorm eigenwijs is, maar door alle verhalen en adviezen van iedereen ga ik echt wel waken voor blessures met hardlopen. Vandaar ook dat ik meteen actie ondernam toen ik ook maar iets voelde bij mijn peesplaat.

Dank voor de aanmoediging en tips :)
Galois schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Erg leuk jouw enthousiasme! En fijn dat je plezier in het hardlopen vindt. Het is een prachtige sport, die ik al meer dan 20 jaar met veel plezier beoefen.

Maar... het is ook een vreselijk blessuregevoelige sport. Misschien erg mooi om te merken dat je zo snel vooruit gaat, maar wees echt supervoorzichtig! Cardiovasculair ga je ook snel vooruit, maar helaas passen je spieren, gewrichten en pezen zich niet zo snel aan.

Ik zou bijna willen zeggen: de meeste mensen die met jouw enthousiasme beginnen, raken binnen no time geblesseerd. Nu ook weer vele mensen in mijn omgeving die zijn begonnen met hardlopen vanwege gesloten sportclubs, dan gaat dat een maandje goed en dan komen de eerste klachten. Veel van die mensen (in ieder geval twee vrienden van mij die normaal voetballen) zijn dan ook weer vanwege pijntjes gestopt.

En als je verstandig opbouwt en heel blijft, dan gaat het je zeker wel lukken om over ruim een jaar 10 mijl te kunnen lopen.

Succes en afhankelijk van je achtergrond (ben je sportief, ben je slank/zwaar, ...?) kan het misschien geen kwaad om begeleiding te zoeken bij een atletiekclub oid.

Maar nogmaals: erg leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Zet 'm op!
Ben wel te zwaar en mag echt wel wat kilo's verliezen. Onder andere daarom ook hardlopen opgepakt. Zit er inderdaad aan te denken om begeleiding te nemen. Mijn vriendin doet bootcamp bij iemand die o.a. ook hardloopbegeleiding doet. Daar maar eens mee babbelen :) Sowieso kan advies en tips van iemand met verstand van zaken nooit kwaad.

Ik ga zeker goed luisteren naar mijn lijf. Geen zin in een lange blessure net nu ik het lekker begin op te pakken. Neem keurig mijn rustdagen en na een zwaardere training inderdaad een extra dag. Dank voor de aanmoediging en tips!
Valorian schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:14:
[...]

@Hatsjoe heeft het over komend jaar dus ik neem aan 2021? Anders had ie het over “dit jaar” of “komende editie” denk ik? Dus hij heeft nog wel even de tijd om te trainen ;)
Helemaal correct :)
Roozzz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:30:
@Hatsjoe als je mikt op de 2021 editie zie ik niet echt een probleem. Gewoon rustig blijven opbouwen dan komt dat wel goed. Wel even waken om dan niet ook meteen een tijdsdoel te stellen naast uitlopen. Dat maakt het risico van te snel opbouwen namelijk aanmerkelijk groter.
Precies, ik kijk het gewoon van doel tot doel aan. Kijk vanaf begin juli weer verder en zal dan eerst mikken op de 10k om die uit te kunnen lopen. Daarna komt de 10 mijl wel en stapsgewijs op punten zoals snelheid verbeteren. Vind het kunnen uitlopen belangrijker dan een mooie tijd neerzetten. Enige reden waarom ik nu voor de 5k ook een tijdsdoel voor mezelf gesteld heb is omdat de 5k me wel anders erg makkelijk wordt. Beetje ambitieus zijn is denk ik ook niet verkeerd. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan90
@Hatsjoe Dan volg je exact hetzelfde plan als ik en dat is zeker haalbaar! Ik ben half april 2019 begonnen en kan nu 16 km aan een stuk lopen. Ik loop nu wekelijks 3x 12 tot 15km. Mijn doel was, half april vorig jaar, ook de Dam tot Damloop gaan lopen in 2020 (zelfde voorbereidingstijd als jij dus), dat is dus echt goed haalbaar!

Zet hem op en zoals al een paar keer gezegd hier: houd vooral je plezier en enthousiasme vast! Naar een doel toe werken is vaak fijn, maar het doel van (recreatief) hardlopen zou toch ook zeker moeten zijn dat je er lol in hebt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:45

sander_g

www.devtips.net

Alhoewel het eerste deel van het artikel best informatief is, begrijp ik de laatste alinea niet helemaal. Sanquin gaf mij aan dat ik tussen de 5 en 6 keer per jaar kan doneren. Niet slechts 2 keer per jaar. Ik krijg nu ook om de 10 weken een oproep. Alhoewel ik na de donatie natuurlijk niet ga lopen, doe ik dat een dag of twee dagen later meestal wel en heb niet gemerkt dat ik er last van had. Misschien omdat ik ook geen supertempo loop (5-5.30/km - 8-11km). Het zal wel heel persoonlijk zijn hoe je reageert op donaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Dirk0s : @bluek vat het goed samen. Ik heb zelf de 245M en de hrm-run en ik ben dik tevreden.

Mijn Samsung A50 ziet mijn hrm-run ook. Met de juiste app natuurlijk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:03

Niku

Alagaesii

Ik moet constateren dat de Reeboks mijn favoriete loopschoenen zijn geworden. Is dat bij meer van jullie het geval? 8)

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InZane
Niku schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:51:
Ik moet constateren dat de Reeboks mijn favoriete loopschoenen zijn geworden. Is dat bij meer van jullie het geval? 8)
Nope, ik heb ze niet! :+

Vanochtend eerst 5km gelopen met mijn vrouw en daarna zelf nog op pad geweest voor een rustige 15km. Wel een plakkerig weertje vandaag. Kwam echt drijf en drijfnat thuis!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:45

sander_g

www.devtips.net

Niku schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:51:
Ik ben er zeker erg blij mee en kan er een hoger tempo mee halen. Geen idee waarom, maar mijn cadans ligt met deze schoenen gemiddeld op 172-174 terwijl ik bij mijn andere paar, Brooks Glycerin 16, meestal rond 165 zit. Ik had niet gedacht dat schoenen zo'n verschil maakten, en dat het toch vooral je eigen conditie was.

Maar ik wissel nog wel af. Plan ik voor meer dan 10 km, dan trek ik de Brooks aan, voor kortere stukken de Reeboks. Ik wil ze ook niet te snel slijten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenz64
Hatsjoe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:25:

Ben wel te zwaar en mag echt wel wat kilo's verliezen. Onder andere daarom ook hardlopen opgepakt. Zit er inderdaad aan te denken om begeleiding te nemen. Mijn vriendin doet bootcamp bij iemand die o.a. ook hardloopbegeleiding doet. Daar maar eens mee babbelen :) Sowieso kan advies en tips van iemand met verstand van zaken nooit kwaad.
Ook hier: mooi om je enthousiasme door de regels heen te voelen. Bedenk echter wel: van hardlopen sec val je niet af, trust me, ik weet waar ik het over heb. Ik zit na een blessure nu ruim een maand opbouwen weer op > 30km per week en ben zegge en schrijve nog geen kilo kwijt geraakt. Aanpassing van je eetgewoonte is daarvoor nodig, plain and simple.

Wel weer leuk dat ik deze week met stip op 7 sta qua weekranglijst van de Strava club 8)

[Edit] de racebokjes heb ik nog niet aangehad, ik voel me nog niet snel genoeg

[Voor 4% gewijzigd door Frenz64 op 22-05-2020 17:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hatsjoe
Frenz64 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Ook hier: mooi om je enthousiasme door de regels heen te voelen. Bedenk echter wel: van hardlopen sec val je niet af, trust me, ik weet waar ik het over heb. Ik zit na een blessure nu ruim een maand opbouwen weer op > 30km per week en ben zegge en schrijve nog geen kilo kwijt geraakt. Aanpassing van je eetgewoonte is daarvoor nodig, plain and simple.

Wel weer leuk dat ik deze week met stip op 7 sta qua weekranglijst van de Strava club 8)

[Edit] de racebokjes heb ik nog niet aangehad, ik voel me nog niet snel genoeg
Daar ben ik me ook zeker van bewust, 80% is voeding en 20% is beweging. Helaas is het afvallen mij niet onbekend, tijden lang gaat het goed en dan toch weer terug vallen in slechte gewoontes :+.

Merk nu idd ook wel dat ik na 5 weken rennen en normaal gezond eten met hier en daar wat lekkers ook niet echt veel ben afgevallen. Zit nu op 1.5kg verlies over die 5 weken. Maar zolang het niet omhoog gaat ben ik al blij.

Ga ook op gebied van voeding opzoek naar goed advies van een deskundige. Lijkt me belangrijk als je wilt afvallen en daarnaast ook intensief wilt sporten om een goede balans van voedingsstoffen binnen te krijgen. Iets dat mij in mijn eentje denk ik niet gaat lukken.

Dank voor je advies :)

Acties:
  • +15Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:50

vhal

ಠ_ಠ

Poeh, dat waren 21,1 pittige kilometers op de Sallandse Heuvelrug :P Mooi gebied wel om te lopen, wel behoorlijk heuvelachtig en aardig wat mul zand :X Op sommige momenten dacht ik van f*ck it, ik wandel die heuvel wel omhoog. Nu zag ik wel dat mijn ronde op 280hm zat maar eerlijk gezegd was ik wel verrast door de verschillen in hoogte.

https://www.strava.com/activities/3493448556

[Voor 11% gewijzigd door vhal op 22-05-2020 19:15]

STRAVA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bluek
- lactaardrempel
- hsv stress

Ik heb dezelfde ervaring/mening als @Roozzz. Ik heb de Run maar hoogstwaarschijnlijk is elke hartslag van een band hiervoor goed genoeg.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Arjan90
Net heerlijk getraind, de trainster had een verrassing met een 5km "race". Heerlijk gelopen, met in totaal drie lopers voorop gelopen en mijn PR aangescherpt van 25:50 (eind maart) naar 24:32! Meer dan tevreden en leuk om zo toch eens met een groepje een wedstrijdje te houden. De eerste 3 km liepen we nog met zijn drieën, daarna moest de derde net een beetje lossen en kon ik met de andere loper (fractie sneller dan ik) mee en kwam ik een paar seconden later over de finish. Daarna nog even de achterste loper opgehaald omdat die anders helemaal alleen zou lopen en een stuk langzamer was.

Strava or it didn't happen

[Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 22-05-2020 21:11]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Valorian
Nou, met dit warme weer vind ik het maar lastig mijzelf te motiveren. Maar het is weer gelukt. Om ook de 10km rustige loopjes even wat cachet te geven stop ik daar sinds kort ook wat vaker even wat snelle blokjes in.

Zo liep ik gisteren een 10km @5:00 met aan het einde nog even 2km @4:00/km. Lekker warm ook 🤪

Vandaag 10km @ +- 5:00 met één snelle km ertussen. Gewoon even voluit en kijken wat er dan inzit. Kon er toch nog een 3:38/km uitpersen. Leuk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Totrail
Vandaag moest m'n Garmin Coach loopje er even tussendoor. Daarom heb ik het optionele gedeelte van de grootste training laten zitten en een half uurtje (33min) gelopen. Er stond een goede woei trouwens. Morgen intervals.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:15
Rudedadude schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:47:
[...]

De 2.0 is een stuk zwaarder dan de 1.0 / 1.5 terwijl hij volgens de reviews juist minder zacht is geworden (meer een stevige demping dus). Ik loop nu nog alles op de 1.0, die zijn echt heel zacht. Eerste rondje op de 1.5 leek die al iets steviger, al kan dat nog inlopen invloed van de temperatuur (rond vriespunt toen) zijn geweest.

Vandaag nog 21km op m'n escalantes gelopen. Alsof je op marshmallows loopt na het rondje op de Reeboks gisteren (en die zijn ook nog niet echt spartaans). Maar een maand terug probleemloos 50km op gelopen.

Het is dus met name een andere schoen geworden dan de 1.0/1.5.

En ja, escalante racers zijn fijn. Wil ik nog wel een tweede paar van kopen, maar tegen de tijd dat ze ergensvin een kleur en een prijs zijn dat ik ze interessant vind, zijn ze weer weg in mijn maat.
Nog even op terug komen: vandaag een eerste rondje gelopen op de Escalante 1.5. Inderdaad net wat meer demping. Vind de schoenen ook wel iets “lomper” voelen, ook al zijn ze lekker licht. Misschien ook nog de nieuwigheid, de stugheid.
Wel een prima schoen om af te wisselen met de 2.0 denk ik. Bedankt voor de tip!

PS: de Escalante Racer Boston 2020 is uit. Heel mooie schoen, al is het wel een schoen die aan een evenement is gelinkt wat nooit heeft plaatsgevonden..
De laatste limited edition begreep ik uit de mail, eind van de zomer komt er een “gewone” Escalante Racer op de markt.

• Dirk0s
Ik heb voorheen gelopen met de HRM dual en nu dus de HRM run, maar bij beide heb ik het probleem dat ik midden in mijn loop ineens de melding krijg dat er een ext. hartslagband is verbonden. Het rare is dat deze melding ook komt voordat ik begin met lopen.

Zou hij dan onderweg de verbinding verloren zijn en weer opgepakt hebben?
Meer mensen last van?

• bluek
Dirk0s schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:22:
Ik heb voorheen gelopen met de HRM dual en nu dus de HRM run, maar bij beide heb ik het probleem dat ik midden in mijn loop ineens de melding krijg dat er een ext. hartslagband is verbonden. Het rare is dat deze melding ook komt voordat ik begin met lopen.

Meer mensen last van?
Nee, ik zie het normaal alleen bij de start van de activiteit wanneer ik de band gebruik. Nooit tijdens een run gezien. Maar het is ook niet zo dat ik continue op mijn horloge kijk.

Acties:
  • +20Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik heb de afgelopen week weer met mijn band gelopen en 3x heb ik idiote hartslagen langs zien komen. Rustige duurloop en HR over de 200, lol. Mijn max bij een 5k-wedstrijd-eindsprint is 196, en die meting is niet heel recent.

Bh's en HR-borstbanden spelen niet leuk samen. Weet weer waarom ik zo blij ben met optische HR hoe brak die ook is bij intervallen enz.

Vandaag had ik gedacht een 10k te doen, door wat "oooh eens kijken waar dit paadje heengaat" werd dat 18km.... Ik heb mijn ren-mojo terug heren *O*

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Valorian
Goed bezig @SuperPoekie !

Ik had zelf moeite om bij de rustige duurloopjes na duizenden kilometers nog iets leuks te bedenken qua route. Dus dacht doe weer eens iets anders: een rondje langs alle (6) watertorens die de stad Utrecht rijk is.

Weer eens wat anders.
https://strava.app.link/yjfYSKDlJ6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Krijg net een mailtje dat CityStrides nu ook direct met Garmin gekoppeld kan worden. Fijn nieuws, niet meer afhankelijk van Strava!

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

NeoPhix schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Nog even op terug komen: vandaag een eerste rondje gelopen op de Escalante 1.5. Inderdaad net wat meer demping. Vind de schoenen ook wel iets “lomper” voelen, ook al zijn ze lekker licht. Misschien ook nog de nieuwigheid, de stugheid.
Wel een prima schoen om af te wisselen met de 2.0 denk ik. Bedankt voor de tip!

PS: de Escalante Racer Boston 2020 is uit. Heel mooie schoen, al is het wel een schoen die aan een evenement is gelinkt wat nooit heeft plaatsgevonden..
De laatste limited edition begreep ik uit de mail, eind van de zomer komt er een “gewone” Escalante Racer op de markt.
Misschien heeft de 1.5 nog een iets bredere voorvoet? Ziet er goed uit, die Boston. Ik loop nog op editie 2018. Verder hoop ik dat ze de racers 'heel' laten, ook Altra heeft er nog wel eens een handje van een goede schoen te verpesten bij een volgende versie.

Ik ben vandaag om 5:05 opgestaan om voor 9:00 's ochtends minimaal 32km trail te lopen. Ik had uiteindelijk nog 5 minuten langer in bed kunnen blijven liggen :) Voor het eerst de doorsteek gemaakt vanuit het Luntersche buurtbos richting het Edese bos. Daarna over de Edese heide richting Plancken Wambuis, de Valouwe en het Wekeromse zand weer terug. Het is toch een groot gebied wat je op de manier onverhard kunt doorkruisen, waarbij het niet moeilijk is de ronde nog eens flink uit te breiden. Vandaag liep het makkelijk en was ik voor m'n gevoel zo weer terug (uiteindelijk 2:50 gelopen) en op tijd weer thuis voor het ontbijt met het gezin :)

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:00

Cranzai

IGN: Cranzai

SuperPoekie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:53:
Ik heb de afgelopen week weer met mijn band gelopen en 3x heb ik idiote hartslagen langs zien komen. Rustige duurloop en HR over de 200, lol. Mijn max bij een 5k-wedstrijd-eindsprint is 196, en die meting is niet heel recent.

Bh's en HR-borstbanden spelen niet leuk samen. Weet weer waarom ik zo blij ben met optische HR hoe brak die ook is bij intervallen enz.

Vandaag had ik gedacht een 10k te doen, door wat "oooh eens kijken waar dit paadje heengaat" werd dat 18km.... Ik heb mijn ren-mojo terug heren *O*
Optisch heeft zeker veel voordelen, soms geeft die echter ook rare glitches. Vandaag 35min onderweg geweest op 5min/km. Eerst 25min hartslag ~140bpm, daarna ineens een mega sprong naar 180bpm. Gekoppeld met mijn ervaring en het gebrek aan slope in de hartslag geloof ik er niets van 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Cranzai schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Optisch heeft zeker veel voordelen, soms geeft die echter ook rare glitches. Vandaag 35min onderweg geweest op 5min/km. Eerst 25min hartslag ~140bpm, daarna ineens een mega sprong naar 180bpm. Gekoppeld met mijn ervaring en het gebrek aan slope in de hartslag geloof ik er niets van 8)7
Dat heb ik dus met mijn HR band. Soms doet ie het vanaf het begin niet goed (optisch zegt HR van in de 50s, doe band aan, HR opeens ruim over de 100). Zelf meten heeft toch de optische gelijk.
Vandaag dus na een uur 140s-150s opeens richting de 180s en toen verder omhoog tot een max van 206.
Dan is de band een klein beetje omhoog geschoven en komt ie onder/over de band van mijn bh. Strakker kan hij niet zonder oncomfortabel te worden. Ademen moet ook nog :D

En ach. Ik loop lang genoeg om te weten of ik in het rood loop of relaxed bezig ben. Jammer van de stats naderhand. Gelukkig heeft Smashrun een Bad HR tag en kan ik bij runalyze de HR-serie gewoon verwijderen. Strava heb ik al een tijdje de toegang tot mijn HR ontzegd.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 11:59

KnOeFz

no comment...

Dirk0s schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:22:

Meer mensen last van?
Ik had het toevallig afgelopen woensdag ook een keer met m'n 735xt icm HRMrun4 op de baan. Halverewege de training ineens de melding dat de borstband verbonden was. Niets geks gezien in de meetresultaten. Ik maak me er (nog) geen zorgen over. Had het nog nooit eerder zien gebeuren.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:21
Ben erg blij dat ik toevallig op dit topic terecht kwam iets van een week geleden.

Ik wilde al langer interval training gaan doen, nu ik vaak 2 -3 keer per week hardloop in plaats van eerder hooguit een keer per week. En ik wist helemaal niet van het bestaan van de Garmin Coach af. Gisteren mijn derde training op die manier gehad, en het bevalt erg goed.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Totrail
Garmin Coach stuurde mij ook weer naar buiten vandaag ;) Rondje in de regen met 3 intervalblokjes en 5 sprintblokjes. Best lekker gelopen eerlijk gezegd. Tevreden begin van de dag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InZane
Vanochtend 12x300m interval met 200m herstel. Mijn Garmin riep piek trainingstatus bij thuiskomst. Waar zijn die wedstrijden? :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenz64
Weet iemand hoe je in 1 keer alle activiteiten kunt weggooien in Garmin Connect? Ik kan het zo snel niet vinden. Ben bezig de gehele Strava historie over te zetten op GC, maar lang niet alles is goed uitgepakt en hij heeft maar iets van 400 van de bijna 700 activiteiten geïmporteerd. Heb niet zo'n zin er potentieel 400 te ontdubbelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Frenz64 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:22:
Weet iemand hoe je in 1 keer alle activiteiten kunt weggooien in Garmin Connect? Ik kan het zo snel niet vinden. Ben bezig de gehele Strava historie over te zetten op GC, maar lang niet alles is goed uitgepakt en hij heeft maar iets van 400 van de bijna 700 activiteiten geïmporteerd. Heb niet zo'n zin er potentieel 400 te ontdubbelen
Wellicht je account weggooien en een nieuwe maken? Volgens mij is er geen bulk delete - de meeste mensen zullen dat alleen doen als ze het hele account willen verwijderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
InZane schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:52:
Vanochtend 12x300m interval met 200m herstel. Mijn Garmin riep piek trainingstatus bij thuiskomst. Waar zijn die wedstrijden? :(
Zeg dat wel ja.. Ik was van plan om in februari voor het eerst onder de 40min te duiken op de 10km, of onder de 19min op de 5. Na 3 gecancelde wedstrijden (Storm, Corona en Corona) nooit meer van gekomen. Ondertussen meer km's gemaakt dan ooit en bij de Garmin Race predictor komen nu inmiddels de 7's in beeld (als in: 17.59 en 37:55 8)7 ). Nu weet ik dat je daar niet teveel waarde aan moet hechten (zeker die <18 is voor mij echt nog wel een stap too much!) maar een wedstrijd zou inmiddels toch wel weer leuk zijn ;)

Wat ik de komende tijd in ieder geval op het programma heb gezet:

- 22KM "Doe het zelf" Devil's Trail (27/28 juni, in natuurgebied naar keuze 22km lopen (of 11, of 33).
- 10KM "Doe het zelf" Zomeravondcup in Utrecht (vaste route, zelf bepalen wanneer je hem loopt)
- 5KM "Doe het zelf" Zomeravondcup in Utrecht (vaste route, zelf bepalen wanneer je hem loopt)

Weet nu al dat ik mijzelf nooit zo gemotiveerd krijg als in een echt wedstrijdvak, maar als 'zoethoudertjes' toch aardig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Totrail
Ik ben benieuwd. Verwachten jullie dat er in 2020 überhaupt nog wedstrijden doorgaan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
Totrail schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:42:
Ik ben benieuwd. Verwachten jullie dat er in 2020 überhaupt nog wedstrijden doorgaan?
Koffiedik kijken vrees ik... Ik acht de kans op mega (1000+) events erg klein. Daar zit immers ook veel organisatie aan vast dus je kan dat niet blijven 'vasthouden' in de hoop dat het virus ineens weg is. Maar wie weet valt het mee... Voor sep-okt zou ik mijn geld zetten op 'alles afschrijven'. Nov-Dec is nog ver weg, misschien dat daar nog wel iets mogelijk is.

Van kleine events verwacht ik dat we ze in het najaar al wel weer gaan zien. Als dan niet met een aantal maatregelen.

Ik kan mij ook voorstellen dat e.e.a. nog een vliegwieleffect krijgt qua opstarten als er meer data vrijkomt over hoeveel mensen nu daadwerkelijk buiten besmet raken. Het lijkt er steeds meer op dat dat een heel klein aantal is t.o.v. binnen-activiteiten. Maar echt betrouwbaar zijn die bronnen vooralsnog niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InZane
Valorian schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Zeg dat wel ja.. Ik was van plan om in februari voor het eerst onder de 40min te duiken op de 10km, of onder de 19min op de 5. Na 3 gecancelde wedstrijden (Storm, Corona en Corona) nooit meer van gekomen. Ondertussen meer km's gemaakt dan ooit en bij de Garmin Race predictor komen nu inmiddels de 7's in beeld (als in: 17.59 en 37:55 8)7 ). Nu weet ik dat je daar niet teveel waarde aan moet hechten (zeker die <18 is voor mij echt nog wel een stap too much!) maar een wedstrijd zou inmiddels toch wel weer leuk zijn ;)

Wat ik de komende tijd in ieder geval op het programma heb gezet:

- 22KM "Doe het zelf" Devil's Trail (27/28 juni, in natuurgebied naar keuze 22km lopen (of 11, of 33).
- 10KM "Doe het zelf" Zomeravondcup in Utrecht (vaste route, zelf bepalen wanneer je hem loopt)
- 5KM "Doe het zelf" Zomeravondcup in Utrecht (vaste route, zelf bepalen wanneer je hem loopt)

Weet nu al dat ik mijzelf nooit zo gemotiveerd krijg als in een echt wedstrijdvak, maar als 'zoethoudertjes' toch aardig.
Ik wil, sinds ik begin januari 20.24 op de 5km liep, eindelijk eens onder die 20 minuten duiken. Garmin roept 19.12, maar die is over het algemeen wat optimistisch inderdaad, maar ik geloof wel in die sub 20.
Heb wel iemand die me kan/wil hazen, dus ik geloof dat ik het binnenkort maar eens ga proberen. Denk dat ik daardoor net wat dieper ga dan helemaal alleen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:40

Secsytime

Automagisch

Totrail schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:42:
Ja, waarom niet?
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True