Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@sander_g Heb nu een SE dus klein kan er dus erg los inzitten en er uit floepen....
Gebruik nu een heuptasje, bij Bever gekocht, niet perfect maar goed te doen.
Tis idd niet allemaal heel goedkoop, maar ik ken wel veel duurdere hobby's en die zijn ook nog niet altijd bepaald gezonde.
Het belangrijkste is er plezier in hebben en als je knip niet zo groot is slim je spullen inkopen.
Er zijn ook veel betaalbare functionele loop spullen te koop. Voor schoenen zijn er helaas te weinig echt goede onderzoeken of de meer kosten voor veel mensen het echt waard zijn.

Heb zelf Hoka's X2 met carbon gekocht en die bevallen uitstekend, kosten ca de helft vd Vaporfly;s.
Ik draag ze eigenlijk vaker dan verwacht puur omdat ze minder belastend lopen dan mijn normale training loopschoen (Saucony), terwijl ik daar toch tevreden over ben. Verschil is ca 5 tientjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 16:38
SkyR schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb hem standaard op GPS + Galileo staan, maar nu is mijn FR245 Music onderweg naar Garmin Support om omgeruild te worden i.v.m. een mooie vlek van dode pixels op het scherm. Hopelijk zijn met het vervangende exemplaar toevallig ook de GPS issues weer voorbij.

Voor nu loop ik weer even met de Samsung Galaxy Watch Active2, vandaag gelijk maar even ingezet voor 8km doorstappen. Ging lekker, en dit keer wel met werkende gps :)
https://www.dcrainmaker.c...tches-over-past-week.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:57

Secsytime

Automagisch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z--ijeLKZZFQcccXM341NyfiSFY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UtmgNVTufPtqZSbHrAxolSRk.png?f=user_large

Schijnt dat het probleem met de voetboog (?) is opgelost! Wil hem graag proberen voor berlijn :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
Zojuist deze smurf aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: https://s7d4.scene7.com/is/image/WolverineWorldWide/S20756-32_1?wid=1600&hei=1320&fmt=jpeg&qlt=80,0&op_sharpen=0&resMode=bilin&op_usm=0.5,1.0,8,0&iccEmbed=0&printRes=72

Nadat ik vele kilometers op de eerste generatie heb gelopen, heb ik de tweede generatie overgeslagen omdat deze smaller scheen te zijn, maar nu weer de opvolger opgepikt: Endorphin Speed 3.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37
Secsytime schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:54:
[Afbeelding]

Schijnt dat het probleem met de voetboog (?) is opgelost! Wil hem graag proberen voor berlijn :)
Ze hebben echt weer hun best gedaan om een lelijke schoen nóg lelijker te maken.
Maar goed, als het werkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Ze hebben echt weer hun best gedaan om een lelijke schoen nóg lelijker te maken.
Maar goed, als het werkt.. :)
Klopt, de kleurstelling is ook echt verschrikkelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47
Secsytime schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:32:
[...]

Klopt, de kleurstelling is ook echt verschrikkelijk..
Het is inderdaad vooral de kleurstelling en niet zozeer de halve catalogus aan gymzaal materialen van Janssen Fritsen die onder de schoen geplakt zit. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

dreamscape schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:45:
[...]

Het is inderdaad vooral de kleurstelling en niet zozeer de halve catalogus aan gymzaal materialen van Janssen Fritsen die onder de schoen geplakt zit. :)
Tsjah, if it works..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat, inderdaad. Zoals @InZane ook al aangeeft.

En als je hierdoor nog sneller gaat, dan zien anderen het toch niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

dreamscape schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Dat, inderdaad. Zoals @InZane ook al aangeeft.

En als je hierdoor nog sneller gaat, dan zien anderen het toch niet. ;)
Ik loop geen modeshow, denk je dat ik mijn tights draag omdat ze zo mooi staan? 8)7 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
Secsytime schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Ik loop geen modeshow, denk je dat ik mijn tights draag omdat ze zo mooi staan? 8)7 :P
Met zo'n nickname verwacht ik zoiets wel, ja. Met je secsy tights. :+

* dreamscape trekt morgenochtend de tights maar weer eens aan voor een klein rondje, want hier op Mallorca is het eigenlijk net iets te warm om lekker te lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
mhr-zip schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:49:
Even vraagje over hardloopbroeken

Ik zoek nog een korte en ik heb nu deze: https://www.decathlon.nl/...-heren-zwart/_/R-p-312211
Ansich voldoet hij, maar het is niet mijn beste broek ooit. Voor de zakken zitten op plekken waar ik nogal zweet.

Nu riep iemand "Fusion" tegen mij, kwam ik deze tegen: https://www.triathlonworl...-hp-2-in-1-run-short.html

Maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind hem best aan de prijs. Weet niet of iemand anders nog een alternatief weet?

Nauwsluitende binnenbroek vind ik niet zo belangrijk, ik zoek meer een los in de tas buitenbroek (maar dan niet te lang, want boven de knie heb ik al).
Ik zal de laatste zijn dat je geen Fusion moet kopen, maar het voornaamste selling point is juist die binnenbroek. Wil je dat niet dan zou ik zeker op zoek naar iets goedkopers. Wat is er mis met bijvoorbeeld de shorts van Nike? https://www.nike.com/nl/w...n-shorts-37v7jz38fphznik1

In alle mogelijke lengtes en al snel aanmerkelijk goedkoper. In mijn ervaring (wel met de 2-in-1 varianten) zijn die prima en blijven jarenlang goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57
voor die combinatie tight/short heb ik al tijden deze van decathlon. zit prima:
https://www.decathlon.nl/...168232?mc=8512240&c=ZWART

ik had hem per ongeluk gekocht omdat ik al meerdere shorts had van decathlon die ik erg fijn vind:
https://www.decathlon.nl/...145971?mc=8503016&c=ZWART

Aan de buitenkant precies hetzelfde als die eerste maar dan zonder tight erin. ik kwam er thuis pas achter dat ik er 1 had gekocht met tight omdat ik niet gepast had omdat ik er dus al een paar zonder had..

qua opbergruimte voor telefoon en andere spullen zit hier lekker veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:07
Crysania schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:19:
voor die combinatie tight/short heb ik al tijden deze van decathlon. zit prima:
https://www.decathlon.nl/...168232?mc=8512240&c=ZWART

ik had hem per ongeluk gekocht omdat ik al meerdere shorts had van decathlon die ik erg fijn vind:
https://www.decathlon.nl/...145971?mc=8503016&c=ZWART

Aan de buitenkant precies hetzelfde als die eerste maar dan zonder tight erin. ik kwam er thuis pas achter dat ik er 1 had gekocht met tight omdat ik niet gepast had omdat ik er dus al een paar zonder had..

qua opbergruimte voor telefoon en andere spullen zit hier lekker veel ruimte.
Dat lijkt me best wel handig dat is een short en een flipbelt in een. Ik heb iets vergelijkbaars voor mijn crossfit alleen dan zonder flipbelt. In principe prima

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Secsytime schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:54:
[Afbeelding]

Als je bedoeld dat de voetbed serieus anders is dan bijvoorbeeld de Vaporlfy dan kan ik bevestigen dat de voet boog van de Alphafly zeker niet ideaal is. Heb nu twee verschillende maten in de kast staan maar loop er vrijwel niet op al moet ik zeggen dat voor een 5k het nog te doen is.

Nu even nadenken hoe ik thuis ga verkopen dat ik graag de nieuwe Alphafly wil gaan bestellen en testen terwijl er twee paar nog vrijwel nieuw in de door zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:21:
Zojuist deze smurf aangeschaft:
[Afbeelding]

Nadat ik vele kilometers op de eerste generatie heb gelopen, heb ik de tweede generatie overgeslagen omdat deze smaller scheen te zijn, maar nu weer de opvolger opgepikt: Endorphin Speed 3.
Net voor het eerst in tijden weer wat snelheidswerk gedaan op de Speed 2, en begrijp meteen wat je bedoelt.. zijn inderdaad wat onstabieler dan de speed 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik zoek nog een korte en ik heb nu deze: https://www.decathlon.nl/...-heren-zwart/_/R-p-312211
Ansich voldoet hij, maar het is niet mijn beste broek ooit. Voor de zakken zitten op plekken waar ik nogal zweet.

Nu riep iemand "Fusion" tegen mij, kwam ik deze tegen: https://www.triathlonworl...-hp-2-in-1-run-short.html

Maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind hem best aan de prijs. Weet niet of iemand anders nog een alternatief weet?

Nauwsluitende binnenbroek vind ik niet zo belangrijk, ik zoek meer een los in de tas buitenbroek (maar dan niet te lang, want boven de knie heb ik al).
Ik ben er nog niet aan toegekomen om te shoppen voor een short, maar vanaf deze vraag van mij…….. Hardlopen - deel 9…..tref je een aantal prima tips _/-\o_ d:)b

@Roozzz dikke stappers joh *O* prachtkleur! Die hadden niet misstaan onder die witte sleep van je :P :+

ik vind de 2’s erg fijn hobbelen, ik ben benieuwd wat je van de 3’s gaat vinden!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
Morgen loop ik voor het eerst sinds de coronaperikelen weer eens een georganiseerde trail, de Veluwezoomtrail. Jaren terug was dit mijn eerste ultra en vervolgens was ik jaar in jaar uit onderdeel van de organisatie (parcoursteam), dus tal van goede herinneringen aan. Nu eindelijk maar weer eens zelf lopen :)

Nog mensen die ik daar ga zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 16:27

sebasd

loopt op espresso

Roozzz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:00:
Morgen loop ik voor het eerst sinds de coronaperikelen weer eens een georganiseerde trail, de Veluwezoomtrail. Jaren terug was dit mijn eerste ultra en vervolgens was ik jaar in jaar uit onderdeel van de organisatie (parcoursteam), dus tal van goede herinneringen aan. Nu eindelijk maar weer eens zelf lopen :)

Succes! Loop je de 58km?

Ik hoop volgend jaar rond deze tijd dat soort afstanden te kunnen lopen, dus hopelijk volgend jaar ;) Heb veel goede dingen over deze trail gehoord en ik ken het gebied een klein beetje, en dat is zeker de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
sebasd schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:22:
[...]

Succes! Loop je de 58km?

Ik hoop volgend jaar rond deze tijd dat soort afstanden te kunnen lopen, dus hopelijk volgend jaar ;) Heb veel goede dingen over deze trail gehoord en ik ken het gebied een klein beetje, en dat is zeker de moeite waard.
Haha nee, ruim 20 kilometer geloof ik. Ik heb het heel even overwogen maar had al andere verplichtingen op zondag... Zou hoe dan ook een flinke kluif zijn. Type 2 fun zeg maar :+

Het duurvermogen is er wel (vorig weekend nog een bergmarathon gelopen op vakantie), maar 58km sec hardlopen is wel pijnlijk met mijn huidige loopvolumes...

Maar wel een mooi doel om te stellen voor komend jaar! Misschien doe ik ook wel mee :P

[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 08-07-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Roozzz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:39:
[...]

Maar wel een mooi doel om te stellen voor komend jaar! Misschien doe ik ook wel mee :P
Tsja, ik wil altijd al eens dit soort dingen doen en jonger word ik niet meer.. Misschien maar eens met potlood ergens opschrijven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Ik schrijf mee @Roozzz & @sebasd. Tot volgend jaar! En geniet ervan vandaag @Roozzz.

Ga zo richting Lage Vuursche voor de Lage Vuursche trail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Gaargod schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:21:
Ik schrijf mee @Roozzz & @sebasd. Tot volgend jaar! En geniet ervan vandaag @Roozzz.

Ga zo richting Lage Vuursche voor de Lage Vuursche trail :)
Veel plezier daar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Weer een klein beetje verder gelopen vandaag, 13km. Maar wat me vooral blij maakt is de manier waarop. Zonder al te veel moeite (al was het nog best benauwd) en zonder enige vorm van pijntjes of ander fysiek ongemak.

Je zou bijna denken dat die 58km haalbaar is. Even hardop nadenken:

Eind september 21km comfortabel kunnen lopen
Eind december 30km
Eind maart 42km
Eind juni 58km

Hmmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
he? dat is toch de enige type fun die er is :p

@sebasd zeker haalbaar maar hou beleid aan! Runnerdworld heeft wat basic schemas, ofoverweeg misschien start2ultra (https://www.trailrunnen.nl/start2ultra-2/) als je het beter doet met wat groepsdruk.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderwagens om mee te gaan rennen? Meer specifiek een Hauck Runner die ik in gedachte had. Ondergrond is fietspad/verhard en heel misschien wat betrouwbare bospaadjes. Dit alles in het kader van de kleine 'TOW' te geven terwijl de vader zijn TOF haalt :)

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 09-07-2022 12:37 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:08
polthemol schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:24:
[...]

he? dat is toch de enige type fun die er is :p

@sebasd zeker haalbaar maar hou beleid aan! Runnerdworld heeft wat basic schemas, ofoverweeg misschien start2ultra (https://www.trailrunnen.nl/start2ultra-2/) als je het beter doet met wat groepsdruk.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderwagens om mee te gaan rennen? Meer specifiek een Hauck Runner die ik in gedachte had. Ondergrond is fietspad/verhard en heel misschien wat betrouwbare bospaadjes. Dit alles in het kader van de kleine 'TOW' te geven terwijl de vader zijn TOF haalt :)
Op basis van de reviews op Amazon waarbij mensen aangaven dat het echt geen buggy is om mee hard te lopen (en de fabrikant Hauck er zelfs een briefje bij doet in de verpakking dat het niet geschikt is om mee hard te lopen), ben ik afgehaakt. Het leek mij ook een mooie betaalbare wagen om dat te doen.

Na lang wikken en wegen, wat kijken op Marktplaats, ben ik uiteindelijk voor de Thule Urban Glide 2 gegaan die 3x zo duur is (€600 via een Duitse webshop die in NL leverde ipv €800 bij babydump). Dat is ook maar meteen onze ‘hoofd’kinderwagen geworden. Kost wat, heb je ook wat. :) Door het inklapsysteem was die ideaal op vakantie. Met het lopen houdt die zich ook erg goed en soepel, ook een tempo van 4m15 voelt nog vertrouwd omdat je het voorwiel vast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

polthemol schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Dank je! Daar ga ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Webaccess schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Als je bedoeld dat de voetbed serieus anders is dan bijvoorbeeld de Vaporlfy dan kan ik bevestigen dat de voet boog van de Alphafly zeker niet ideaal is. Heb nu twee verschillende maten in de kast staan maar loop er vrijwel niet op al moet ik zeggen dat voor een 5k het nog te doen is.

Nu even nadenken hoe ik thuis ga verkopen dat ik graag de nieuwe Alphafly wil gaan bestellen en testen terwijl er twee paar nog vrijwel nieuw in de door zitten.
Ben niet echt overtuigd dat het voetbed probleem is opgelost.. vanavond nog maar weer even testen en vergelijken met de Vaporfly..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
sebasd schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:43:
Weer een klein beetje verder gelopen vandaag, 13km. Maar wat me vooral blij maakt is de manier waarop. Zonder al te veel moeite (al was het nog best benauwd) en zonder enige vorm van pijntjes of ander fysiek ongemak.

Je zou bijna denken dat die 58km haalbaar is. Even hardop nadenken:

Eind september 21km comfortabel kunnen lopen
Eind december 30km
Eind maart 42km
Eind juni 58km

Hmmm..
Eigenlijk is het nog eenvoudiger. Komende winter en voorjaar gewoon opbouwen naar iedere week een lange duurloop van 2 tot 3 uur lopen. Als je dat als basis hebt kan je bijna aan iedere ultra starten (en finishen). De voorbereidingen voor een voorjaarsmarathon brengt je al een heel eind.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Roozzz
Roozzz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:00:

Dat was weer leuk :) Het parcours van de 19k Veluwezoomtrail is (tegenwoordig) grotendeels glooiend met af en toe een steiler stukje omhoog of omlaag. Dus het is vrij vlot. Van te voren had ik het plan opgevat om lekker door te lopen. Als A-doel had ik bedacht dat onder de 1:30 wel een mooi streven was.

Maar de afgelopen weken zat ik in Zwitserland en heb daar een hoop trage kilometers (~100k/week) gemaakt, dus ik had geen flauw idee wat een realistisch tempo ging zijn en of ik dat ging volhouden. Dus maar een beetje behoudend gestart. Vervolgens in het bos afgetast en langzaam het gas ingedrukt in kilometers 2 en 3. Het grote voordeel hiervan is dat je continu nieuw 'wild' hebt om naar toe te lopen. Waarbij het ook helpt dat ik simpelweg harder kan afdalen op het onverharde dan het overgrote deel van de deelnemers. Daar dichtte ik vaak de gaten of liep ze uit mijn rug.

Na een kilometer of 5 kwam ik bij twee vrienden die samen liepen. Het was duidelijk dat deze er een mooie strijd van wilden gaan maken. Men dook in mijn rug en bleef daar zitten, terwijl ik ze harder en harder hoorde hijgen. Een van de twee liep qua ademhaling een 5km voor mijn gevoel, dus ik wachtte rustig af tot hij implodeerde... Rond kilometer 10 was zijn partner de verstandigste en maande hem tot remmen. Bij de verzorgingspost op 12km ging ik rustig een paar bekertjes drinken en wat lekkers snaaien, waardoor zijn weer passeerden (liepen door bij de post). Ik had mijn target dus weer te pakken :P Daarna gestaag de 30-40 seconden voorsprong dichtgelopen en voorbijgestoken. Nog even het hekje voor ze opengehouden toen ze kort achter me zaten (deze trailer is zo sportief O-) ), om vervolgens de afdaling in te duiken en ze definitief te lossen.

Op een kilometer of 4 voor de streep kwam er nog een heel fitte oude baas langszij. Zijn wedstrijdindeling was duidelijk een negatieve split. We liepen even 4 min/km en toen moest ik hem toch echt laten gaan. 2e op het NK Cross Masters zie ik.... In dit laatste stuk liepen we ook een hoop lopers van de andere afstanden achterop, dus maar wat aangemoedigd en snel door naar de finish.

Uiteindelijk aangenaam verrast met mijn finishtijd 1:25:59! Ik zie zojuist in de uitslagen dat ik 3e ( _O- ) in mijn categorie ben geworden en 14e overall. Met een kleine 200 starters valt dat niets tegen 8)

Op naar de volgende! Ik heb het plan opgevat om dit najaar de nodige wedstrijdjes te gaan lopen. Nu nog even bedenken welke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Roozzz schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Eigenlijk is het nog eenvoudiger. Komende winter en voorjaar gewoon opbouwen naar iedere week een lange duurloop van 2 tot 3 uur lopen. Als je dat als basis hebt kan je bijna aan iedere ultra starten (en finishen). De voorbereidingen voor een voorjaarsmarathon brengt je al een heel eind.
Dank, dat geeft wel vertrouwen. Dat volume / die duur heb ik in het verleden al wel gehaald, dus weet wel wat daar voor nodig is. Maakt je tempo dan nog veel verschil (10km/u = 30km, maar 14km/u = 42km), of is het echt puur ‘time on your feet’? Ik loop eerder rond de 10.

En die voorjaarsmarathon stond zoals je zag toch al in de planning :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
sebasd schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:23:
[...]

Dank, dat geeft wel vertrouwen. Dat volume / die duur heb ik in het verleden al wel gehaald, dus weet wel wat daar voor nodig is. Maakt je tempo dan nog veel verschil (10km/u = 30km, maar 14km/u = 42km), of is het echt puur ‘time on your feet’? Ik loop eerder rond de 10.

En die voorjaarsmarathon stond zoals je zag toch al in de planning :)
Nee, tempo maakt niet zoveel uit. Het draait vooral om het opbouwen van de aerobe basis. Deze duur lijkt het optimum tussen trainingseffect en hersteltijd. Langer mag, maar hoeft echt niet structureel.

En daarom benoemde ik hem ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:07:
[...]

Nee, tempo maakt niet zoveel uit. Het draait vooral om het opbouwen van de aerobe basis. Deze duur lijkt het optimum tussen trainingseffect en hersteltijd. Langer mag, maar hoeft echt niet structureel.

En daarom benoemde ik hem ook :)
langer dat is meer voor tijdsgevoel en je logistiek te regelen/testen en je mental game natuurlijk

@sebasd en probeer dat een deel van je trainingen zijn op het type terrein waar je je race wil doen :) Als het rondjes rennen is, ren rondjes af en toe, als het een trail is, trail een paar keer per week, als er heuvels zijn/veel D+ neem mee in je trainingen. Beetje 'train like you fight' idee, maar wel ietsie rustiger natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Top, dank voor alle tips. Ben benieuwd of ik dit aan kan, en dan met name of ik langzaam genoeg kan opbouwen. Dat is mijn grootste valkuil, te snel te veel willen..

[ Voor 14% gewijzigd door sebasd op 10-07-2022 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-09 23:19
En hoelang zou je dan over die 58 km doen ?
Als 30 km drie uur duurt, dan duurt 58 km minstens 7 uur zou ik zo denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Hartloper schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:05:
En hoelang zou je dan over die 58 km doen ?
Als 30 km drie uur duurt, dan duurt 58 km minstens 7 uur zou ik zo denken.
Het zal je niet verbazen dat ik geen idee heb :) Maar dat zal wel ergens in die buurt zijn ja.

Ik was niet van plan om met alleen maar loopjes van 2-3 uur ineens 6-7 uur te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Garmin HRM Dual band, die gewoon je hartslag meet en opslaat :)

Nu is deze stuk en heb ik een nieuwe nodig. Ik twijfel of ik weer voor deze zal gaan, of dat de extra opties van de HRM Pro dusdanig interessant zijn dat de (grote) meerprijs het waard is.

Iemand hier een onderbouwde mening over? Naast fietsen en hardlopen zwem ik ook (af en toe dan... :)).

(in de ING winkel krijg ik 25% korting. Het zal dus 52,50 of 97,50 (45 euro meer) kosten)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
sebasd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Het zal je niet verbazen dat ik geen idee heb :) Maar dat zal wel ergens in die buurt zijn ja.

Ik was niet van plan om met alleen maar loopjes van 2-3 uur ineens 6-7 uur te gaan lopen.
Sommige ultralopers doen het met back-to-back trainingen in het weekend.
Bv zaterdag 3 uur en zondag 2 uur.
Dus het kan wel om met alleen loopjes van 2-3 uur een ultra te lopen. ;)

Enfin, voor mij zit de fun erin om de marathon zo snel mogelijk te lopen, geen enkele ambitie om langer en trager te gaan.
En eigenlijk vind ik de halve de enige lange afstand waarop je écht snel kan gaan.
Een marathon blijft meer een energie- en hydratatievraagstuk.

Dat laatste geldt nog meer voor ultralopen. De spijsvertering is daar bijna net zo belangrijk als de conditie: wie niet voldoende kan eten en drinken mag het wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Galois schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:11:

Nu is deze stuk en heb ik een nieuwe nodig. Ik twijfel of ik weer voor deze zal gaan, of dat de extra opties van de HRM Pro dusdanig interessant zijn dat de (grote) meerprijs het waard is.

Iemand hier een onderbouwde mening over? Naast fietsen en hardlopen zwem ik ook (af en toe dan... :)).

(in de ING winkel krijg ik 25% korting. Het zal dus 52,50 of 97,50 (45 euro meer) kosten)
Ik heb die HRM Pro. Prima band, zeker als je ook hardloopt ofzo.
Maar bij die Dual band kan het elektra gedeelte er vanaf en gooi je die band in het wasmachine. Bij die Pro band kan het niet.

Dus die Pro ga ik dan in de wasmachine op handwas doen zonder centrifugeren (maar moet wel weer even apart). Die losse band deed ik in een waszakje gewoon bij de andere sportkleding.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 11:20

Ik ben ook aan het kijken naar een hr band en zag ineens dit:

https://www.amazon.nl/Gar...rm+pro%2Caps%2C718&sr=8-6

Primeurtje?

edit: besteld. Ben benieuwd wat het is. Moet 19 of 20 juli komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Limbeckx op 10-07-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Limbeckx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Primeurtje?

Interessant! Is nauwelijks tot niets over te vinden nog…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Hartloper schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Enfin, voor mij zit de fun erin om de marathon zo snel mogelijk te lopen, geen enkele ambitie om langer en trager te gaan.
En eigenlijk vind ik de halve de enige lange afstand waarop je écht snel kan gaan.
Een marathon blijft meer een energie- en hydratatievraagstuk.

Dat laatste geldt nog meer voor ultralopen. De spijsvertering is daar bijna net zo belangrijk als de conditie: wie niet voldoende kan eten en drinken mag het wel schudden.
Ieder zijn ding gelukkig, ik haal (voorlopig) vooral plezier uit lang en langzaam lopen.

En wat dat eten betreft:

https://www.chiacharge.co...-bit-of-running-thrown-in

A very wise Ann Trason once said that

“ultra marathons are just an eating and drinking competition with a little bit of running thrown in”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Hoe data hongerig ben je? Je hebt vooral een paar extra features. Hoe nuttig de metrics zijn laat ik maar even in het midden :+ Maar geheugen kan handig zijn.

Maar als je weinig waarde ziet in de extra metrics, geheugen (geen horloge nodig voor gegevens) en betere pasvorm zou ik het geld besparen.

Full disclosure: ik heb al zeker een jaar of 4 de hrm-run. Werkt absoluut foutloos, maar de extra getalletjes vind ik niet zo zeer nuttig. Miss Roozzz heeft een hrm-pro, werkt ook probleemloos. Beide dragen we deze iets van 10 uur in de week gemiddeld. Prima dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Slickk schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Op basis van de reviews op Amazon waarbij mensen aangaven dat het echt geen buggy is om mee hard te lopen (en de fabrikant Hauck er zelfs een briefje bij doet in de verpakking dat het niet geschikt is om mee hard te lopen), ben ik afgehaakt. Het leek mij ook een mooie betaalbare wagen om dat te doen.

Na lang wikken en wegen, wat kijken op Marktplaats, ben ik uiteindelijk voor de Thule Urban Glide 2 gegaan die 3x zo duur is (€600 via een Duitse webshop die in NL leverde ipv €800 bij babydump). Dat is ook maar meteen onze ‘hoofd’kinderwagen geworden. Kost wat, heb je ook wat. :) Door het inklapsysteem was die ideaal op vakantie. Met het lopen houdt die zich ook erg goed en soepel, ook een tempo van 4m15 voelt nog vertrouwd omdat je het voorwiel vast zet.
Ik ren met onze Bugaboo Fox, stabiel en comfortabeler dan ik verwacht had, ook met een wat snellere pace. Ik zat aan het begin ook te twijfelen zo'n driewieler te kopen maar op deze manier kon ik met wat we hadden gewoon hardlopen.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:58
Welke kinderwagen je ook koopt: ga er pas mee hardlopen wanneer het kind wat gegroeid is. Blijft toch een hobbelige bedoening, zeker een bospad. Een babyhoofd is (in verhouding) heel zwaar en zo'n babynekje erg slap. Of het een urban myth is weet ik niet, maar het verhaal gaat dat een stel hun kleine mee had genomen op een fietstochtje. "Ach, hij is in slaap gevallen", dachten ze, maar hij had zijn nek gebroken.

Zeker weten geen urban myth want dit is kennissen van me overkomen: koop een stevige fietsstandaard en laat je fiets nooit los als je kind in het stoeltje zit. Die kennissen gingen naar de bakker voor taart voor hun zoontje's 1e verjaardag. Manneke in fietsstoeltje gezet, pa draait om om taart te pakken, fiets kiept om richting straat en een auto komt langs gereden. Manneke heeft zijn 1e verjaardag niet gehaald, erg triest.

Edit:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 14% gewijzigd door Appie76 op 11-07-2022 19:50 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:35
Limbeckx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Primeurtje?

Oef, ik ben ook in de markt voor een HRM en wilde net de HRM Pro plus bestellen. Helaas, is het van de site verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Maandag1987 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Oef, ik ben ook in de markt voor een HRM en wilde net de HRM Pro plus bestellen. Helaas, is het van de site verdwenen.
Mijn bestelling is niet geannuleerd en volgens de pre order zou het woensdag daadwerkelijk te koop zijn. Dus wss kan je woensdag gewoon weer kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Appie76 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:11:
Welke kinderwagen je ook koopt: ga er pas mee hardlopen wanneer het kind wat gegroeid is. Blijft toch een hobbelige bedoening, zeker een bospad. Een babyhoofd is (in verhouding) heel zwaar en zo'n babynekje erg slap. Of het een urban myth is weet ik niet, maar het verhaal gaat dat een stel hun kleine mee had genomen op een fietstochtje. "Ach, hij is in slaap gevallen", dachten ze, maar hij had zijn nek gebroken.

Zeker weten geen urban myth want dit is kennissen van me overkomen: koop een stevige fietsstandaard en laat je fiets nooit los als je kind in het stoeltje zit. Die kennissen gingen naar de bakker voor taart voor hun zoontje's 1e verjaardag. Manneke in fietsstoeltje gezet, pa draait om om taart te pakken, fiets kiept om richting straat en een auto komt langs gereden. Manneke heeft zijn 1e verjaardag niet gehaald, erg triest.

Edit:

***members only***
Das euhm...zwaar klote op z'n zachtst gezegd zijnde. Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten. Enige wat ik kon vinden is deze https://www.demorgen.be/n...dens-fietstocht~ba463f99/. In elk geval is het scenario met de fiets niet onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@Firestorm666 Die link naar De Morgen is van een onthaalmoeder wiens advocaat beweert dat het trauma opgelopen is tijdens een ritje in een fietskar. Maar aangezien die onthaalmoeder ook 4 andere kinderen zou mishandeld hebben lijkt mij dat eerder een flauw excuus.
Of zouden die vier andere kinderen ook in een fietskar gezeten hebben de dag voordien?

Dat gezegd zijn, volledig akkoord met eerste paragraaf van @Appie76

[ Voor 10% gewijzigd door Hartloper op 11-07-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik heb zelf ook kinderen en ben zeker niet van de rubber tegels overal, maar voorzichtig zijn kan nooit kwaad. En wie staat er nou bij stil dat zoiets kan gebeuren? Een gewaarschuwd mens telt voor 2, zullen we maar zeggen...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Hartloper schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:03:
@Firestorm666 Die link naar De Morgen is van een onthaalmoeder wiens advocaat beweert dat het trauma opgelopen is tijdens een ritje in een fietskar. Maar aangezien die onthaalmoeder ook 4 andere kinderen zou mishandeld hebben lijkt mij dat eerder een flauw excuus.
Of zouden die vier andere kinderen ook in een fietskar gezeten hebben de dag voordien?
Ben niet op de hoogte van de details, maar dat lijkt me inderdaad geen geloofwaardig verweer. Dat zal @Firestorm666 zelf vast ook wel gedacht hebben. Maar de vraag in deze casus is natuurlijk of het tegendeel onomstotelijk bewezen kan worden.

Dat er zoiets bestaat als een "shaken baby syndrome" is natuurlijk erg verdrietig. Bij ons is het gelukkig nooit zover gekomen, maar eigen ervaring met aanhoudend huilende kinderen heeft me wel geleerd dat daardoor veroorzaakt, stelselmatig én bovenmatig slaapgebrek je aardig richting het randje kan drijven en dan moet je blij zijn dat je nog net dat laatste greintje besef hebt dat het zo niet goed gaat...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 09:13
Laatste update:
Helaas door long beschadiging nog steeds niets kunnen doen. Kan max 500 meter wandelen nog. Meer gaat nog niet
Helaas heeft de corona mij goed te pakken en gaat het herstel heel langzaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
Oei da's balen, beterschap! Ik heb nu zelf een paar dagen COVID (1e keer). Ik voel me zeker niet fijn, heb koorts en proef en ruik vrijwel niets meer, maar heb er wel vertrouwen in dat ik over een paar dagen weer ok ben. Hopelijk hou ik er verder niets aan over!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:16
Appie76 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:11:

Edit:

***members only***
Tenzij deze persoon keihard eke stoep op en afgeknald is en/of er andere ziektes in het spel waren lijkt me dit behoorlijk overdreven.

Ik en mijn vrouw hebben altijd hardgelopen met de kinderwagen en nooit problemen gehad. Zelfs na een halve marathon en 1,5 jaar oud zat hij net zo vrolijk in de kinderwagen. (Mountain buggy terrain maar is al wat jaren terug).

Wat anders, heb gister bij Nike een setje Tempo Next besteld. Begin nu toch te twijfelen of ik beter voor de zoom Fly 4 had kunnen gaan…. We gaan het zien!

Nog wat anders… tickets naar New York zijn besteld. Mijn vrouw heeft via Unicef een ticket voor de NYC marathon gekregen (ze heeft daarvoor 5000 euro ingezameld voor Unicef). Stiekem wel jaloers ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Hartloper schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:03:

Dat gezegd zijn, volledig akkoord met eerste paragraaf van @Appie76
Oh, ben er vrij zeker van dat het inderdaad een flauw excuus was. Iets wat je wel vaker hoort bij dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Zitten de zakken op plekken waar je nogal zweet, of zorgen de zakken voor meer isolatie en zweet je daarom nogal daar. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:13

Niku

Alagaesii

Niku schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:32:
Zal mijn eindejaarslijstje en doelen voor 2022 ook maar weer eens delen :)

Doelen voor 2022!
Afstand: 720k check
5k PR < 20:30 check
10k PR < 45:00 check
HM PR < 1:43 nog niet check

Maar eens zien waar het schip strandt, hopelijk weer leuke wedstrijden lopen zonder corona perikelen!
Gaat prima dit jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41
Oh jé, gaan we een progress update eerste halfjaar doen?

Volgens mij heb ik m'n doelen behoorlijk naar boven bijgesteld: heb al een keer 26km gelopen dit jaar en zelfs een 10K wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Rene schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:34:
[...]

Tenzij deze persoon keihard eke stoep op en afgeknald is en/of er andere ziektes in het spel waren lijkt me dit behoorlijk overdreven.

Ik en mijn vrouw hebben altijd hardgelopen met de kinderwagen en nooit problemen gehad. Zelfs na een halve marathon en 1,5 jaar oud zat hij net zo vrolijk in de kinderwagen. (Mountain buggy terrain maar is al wat jaren terug).

Wat anders, heb gister bij Nike een setje Tempo Next besteld. Begin nu toch te twijfelen of ik beter voor de zoom Fly 4 had kunnen gaan…. We gaan het zien!

Nog wat anders… tickets naar New York zijn besteld. Mijn vrouw heeft via Unicef een ticket voor de NYC marathon gekregen (ze heeft daarvoor 5000 euro ingezameld voor Unicef). Stiekem wel jaloers ;)
Waarom die twijfel tussen de tempo Next en de zoom Fly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:16
influenza schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Waarom die twijfel tussen de tempo Next en de zoom Fly?
Wellicht ongegrond, maar mijn vrouw werd in 2 verschillende hardloopwinkels aangeraden om voor de Fly te gaan. Uiteindelijk is ze met 3 :o paar schoenen vertrokken:

React infinity run flyknit 2 om kilometers te maken
Zoom Fly 4 voor de intervallen
Zoom Vaporfly Next voor wedstrijden

Ze waren voornamelijk van mening dat de tempo Next voor meer blessures zorgt. Maar ik denk dat dat zowieso individueel is. Ik heb een paar Zoom Turbo 2 welke ik nu als allround gebruik en wil eigenlijk een snellere schoen voor intervallen...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Rene schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Wellicht ongegrond, maar mijn vrouw werd in 2 verschillende hardloopwinkels aangeraden om voor de Fly te gaan. Uiteindelijk is ze met 3 :o paar schoenen vertrokken:

React infinity run flyknit 2 om kilometers te maken
Zoom Fly 4 voor de intervallen
Zoom Vaporfly Next voor wedstrijden

Ze waren voornamelijk van mening dat de tempo Next voor meer blessures zorgt. Maar ik denk dat dat zowieso individueel is. Ik heb een paar Zoom Turbo 2 welke ik nu als allround gebruik en wil eigenlijk een snellere schoen voor intervallen...
Ik heb zelfde de Tempo Next. Moest vooral wennen aan het feit dat die schoen heel erg zacht is vergeleken met mijn andere schoenen. Vooral bij lagere tempo's vind ik dat niet zo lekker lopen (langzamer dan 5:00/km). Heb er nu een paar wedstrijdjes op gelopen en dat gaat wel erg fijn. Zou ook weleens de vaporfly willen proberen, maar de prijs weerhoudt me :P. Als ik nog eens een serieuze tijd wil lopen op de marathon en ik er goed voor heb getraind beloon ik mezelf er misschien nog wel een keer mee :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:49
Voor de liefhebber, met de Zoom Fly 5 op komst is de Zoom Fly 4 inmiddels in de aanbieding en kun je 'm oppikken vanaf € 63,95

https://www.zalando.nl/ni...ongrey-n1242a2ag-q12.html

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 14:20
Limbeckx schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Mijn bestelling is niet geannuleerd en volgens de pre order zou het woensdag daadwerkelijk te koop zijn. Dus wss kan je woensdag gewoon weer kopen
Heb net een HRM Pro besteld op de duitse Amazon voor €75 met prime day (woon in België).

Wat heb je juist besteld? Want kan het niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Matuna schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Heb net een HRM Pro besteld op de duitse Amazon voor €75 met prime day (woon in België).

Wat heb je juist besteld? Want kan het niet zien.
Op zondag was er een listing van een HRM Pro Plus op amazon. De verkoper was garmin. Ik heb die gekocht voor 95 euro. Zou morgen vrijgegeven moeten worden voor verzending.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x74jb1zESLBQnLGknRCM4-CZ4Ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8pouye9Wco9vYyYa7O02xLjw.png?f=fotoalbum_large

PS: listing is al verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:36
Tim_W schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:20:
Voor de liefhebber, met de Zoom Fly 5 op komst is de Zoom Fly 4 inmiddels in de aanbieding en kun je 'm oppikken vanaf € 63,95

https://www.zalando.nl/ni...ongrey-n1242a2ag-q12.html
Thanks! Meteen een paar besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Tim_W € 63,95 idd voor bepaalde maten, de meer gangbare mate volle bak betalen, je moet dus wel geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:36
route99 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:21:
@Tim_W € 63,95 idd voor bepaalde maten, de meer gangbare mate volle bak betalen, je moet dus wel geluk hebben.
True, de kleur die ik heb besteld zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar ach... voor 100 euro verschil wil ik daar wel in lopen hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:35
Limbeckx schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:13:
[...]

De site stond nog open op mijn telefoon en het is dus toch gelukt om de HRM Pro Plus te bestellen. Er is online nog niets over te vinden dus ik ben benieuwd.
Als de specificaties tegen vallen of ze leveren niet ga ik wel verder kijken voor een HRM Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluyt!
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo, ik heb morgen een hardloop test en precies om 1 uur smiddags🙈 dan word het 26 graden, het gaat om 2700m in 12 minuten oo de sintelbaan, vorige week heb ik die ook gelopen (om te kijken hoe ver ik kwam) en toen liep ik 2730 meter in 12 minuten, alleen toen was het 20 graden en morgen 26 graden… denken jullie dat dit mijn prestatie gaat verminderen?

(Ik train al 6 weken 3 x per week voor deze test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Hartloper schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Sommige ultralopers doen het met back-to-back trainingen in het weekend.
Bv zaterdag 3 uur en zondag 2 uur.
Dus het kan wel om met alleen loopjes van 2-3 uur een ultra te lopen. ;)
ik ben dit jaar tot een 131K gekomen op een hotsebotseknotseschema met max 10K als afstand en i kdacht ~50K tot 60K als weekafstand.

Duurloop heeft denk ik ook een mentale component vooral: leren door te gaan als je benen moe zijn en je spierpijn krijgt.

Je haalt veel winst door consistent te trainen en zo je kilometers bij elkaar te harken. Je gaat merken dat op een gegeven moment je ook op de langere afstanden je je prima verbetert (al zul je natuurlijk wel niet de 'gains' hebben van wanneer je welk elke zondag een duurloop van 3 uur kunt wegtikken of nog langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Kluyt! schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:36:
Hallo, ik heb morgen een hardloop test en precies om 1 uur smiddags🙈 dan word het 26 graden, het gaat om 2700m in 12 minuten oo de sintelbaan, vorige week heb ik die ook gelopen (om te kijken hoe ver ik kwam) en toen liep ik 2730 meter in 12 minuten, alleen toen was het 20 graden en morgen 26 graden… denken jullie dat dit mijn prestatie gaat verminderen?

De temperatuur an sich kan inderdaad een negatief effect hebben ja, die "zorg" is terecht. Ook belangrijk is wat je algehele conditie is, of je de vorige keer helemaal tot het gaatje bent gegaan en wat je sinds die vorige keer allemaal gedaan hebt. Het zou namelijk zomaar kunnen dat je daarvan ook nog een negatief effect ondervindt.

6 weken training is zeker beter dan niets doen en een beetje op de bank hangen of zo, maar als je vooraf nooit sportte nou ook weer niet meteen wereldveranderend. Het duurt immers weken/maanden/jaren om een goede/betere loper te worden.

Dat gezegd hebbende: 2700m in 12:00 komt neer op 4:26 min/km (13,5km/u), hoewel zeker niet voor iedereen een peuleschil toch zeker ook weer niet onmogelijk voor een jong en/of fit persoon.

En het duurt sowieso maar 12 minuten, dus gewoon ervoor gaan als dit voor een of andere toelatingstest is en het beste ervan hopen. Ruim van tevoren (ca 1,5u) wat energierijks eten en drinken, en een kwartiertje vooraf rustig inlopen om op te warmen. En dan kijken waar het schip strandt. Succes!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Kluyt! schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:36:

Dat is natuurlijk niet zo makkelijk te beantwoorden. De een kan nu eenmaal veel beter tegen warmte dan de ander. Zelf kan ik er bijvoorbeeld prima tegen en zou het echt niet (significant)uitmaken.

Denk wel dat je in algemene zin kunt zeggen dat het een groter effect gaat hebben naarmate de inspanning langer wordt. Dus dan valt 12 minuutjes reuze mee. Maar aangezien het obv je vorige poging niet een piece of cake lijkt te zijn snap ik wel dat je je enigszins zorgen maakt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluyt!
Dankjewel, ja het vervelende is ook dat ik thuis via strava 2,81km loop en op de sintelbaan met echt veel moeite 2,7km

Ik trainde eerst 2 maanden lang, 3x in de week alleen de 12 minuten loop, (daar heb je niks aan en dus van geleerd) toen liep ik 2,5km in die 12 minuten toen 6 weken 3x in de week getraind (interval, 12 min loop, duurloop) en morgen is nu de dag waar t om gaat🙈 maar goed vorige week ook gehaald.. dus heb wel hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluyt!
Toen ik op de sintelbaan 2,5km liep de eerste keer.. liep ik thuis vi strava 2,61😁🙃 dus of strava klopt niet of de sintelbaan is onjuist🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37
Kluyt! schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:36:
Toen ik op de sintelbaan 2,5km liep de eerste keer.. liep ik thuis vi strava 2,61😁🙃 dus of strava klopt niet of de sintelbaan is onjuist🙃
GPS wijkt altijd wel wat af, dus daar zou ik niet teveel vanuit gaan. Verder is een sintelbaan volgens mij gemeten in het midden van baan 1, dus als je helemaal tegen de binnenkant gaat lopen, loop je net iets minder dan 400m op een rondje ;)

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Kluyt! schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:33:
Dankjewel, ja het vervelende is ook dat ik thuis via strava 2,81km loop en op de sintelbaan met echt veel moeite 2,7km

Ik trainde eerst 2 maanden lang, 3x in de week alleen de 12 minuten loop, (daar heb je niks aan en dus van geleerd) toen liep ik 2,5km in die 12 minuten toen 6 weken 3x in de week getraind (interval, 12 min loop, duurloop) en morgen is nu de dag waar t om gaat🙈 maar goed vorige week ook gehaald.. dus heb wel hoop
Persoonlijk loop ik beter met warme temperaturen. Relax, komt wel goed ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Sinds een korte tijd heb ik ook het hardloopvirus te pakken gekregen. Voorheen liep ik wel eens een kilometer of 5 maar meestal zat ik er daarna goed doorheen en duurde het weer 2 weken voor ik de motivatie had nog eens te gaan. Nu ik sinds een half jaar een baan heb waar ik veel zit en mijn gewicht iets teveel begon op te lopen ben ik wat serieus naar hardlopen gaan kijken.

Een maand geleden kreeg ik de tip om eerst rustiger te rennen, maar dat lukte me niet met muziek aan. Toen eens een podcast opgezet en meteen lukte het veel beter rustiger te rennen. 14 juni was mijn langste afstand 5-6 km, gisteren heb ik ongeveer 17,5 km gerent (alleen heb ik perongeluk strava uitgezet toen ik even pauzeerde om te strekken en mijn veters opnieuw te strikken, en daarna wilde strava het eerste gedeelte niet syncen met mijn telefoon).

Wel merkte ik na 15 km dat mijn tepels pijn begonnen te doen dus vandaag maar langs de renwinkel gegaan om een fatsoenlijke broek en shirt te kopen. (Goede schoenen had ik wel al)

Ik kijk er naar uit om hier nog meer tips op te doen en hopelijk ook zo nu en dan een "wedstrijd" te rennen!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
Lekker bezig Frank! Pas wel op voor overbelasting: in 4 weken van 6 naar 17km is nogal een verschil en niet echt een conservatieve opbouw...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Appie76 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:53:
Lekker bezig Frank! Pas wel op voor overbelasting: in 4 weken van 6 naar 17km is nogal een verschil en niet echt een conservatieve opbouw...
Yes dat hoorde ik ook eerder al, had vorige week toen ik 12 km rende het idee dat er veel meer inzat dus dat heb ik nu geprobeerd. Komende tijd weer wat kortere afstanden voor ik verder opbouw.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

We zijn op vakantie in Noorwegen, maar ik heb de verkoudheid van Frau overgenomen. Het voelt al wel een stuk beter dan gisteren, dus morgen hopelijk mijn eerste rondje langs het fjord.

Qua trail is het wel erg uitdagend, meer bergbeklimmen dan paden lopen zo te zien. Niet meteen enthousiast om iets te breken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 02-09 13:25

Darkasantion

Just keep swimming!

Afgelopen weekend op klusvisite hij familie in de buurt van een prachtige omgeving. Dus in de vroege ochtend schoenen aan en gaan. In eerste instantie niet echt veel zin, toch gaan lopen, ook met oog op de marathon later dit jaar. En geen spijt van gehad, heerlijk ontspannen gelopen in een prachtige omgeving en na 80min en 19Km was ik weer terug. Deze week nog vakantie dus hardlopen is een beetje passen en meten, echter heel benieuwd naar volgende week, mag dan 2 uur lang lopen en erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Darkasantion schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:25:
Afgelopen weekend op klusvisite hij familie in de buurt van een prachtige omgeving. Dus in de vroege ochtend schoenen aan en gaan. In eerste instantie niet echt veel zin, toch gaan lopen, ook met oog op de marathon later dit jaar. En geen spijt van gehad, heerlijk ontspannen gelopen in een prachtige omgeving en na 80min en 19Km was ik weer terug. Deze week nog vakantie dus hardlopen is een beetje passen en meten, echter heel benieuwd naar volgende week, mag dan 2 uur lang lopen en erg benieuwd hoe dat zal gaan.
Dat is een vlot tempo voor een duurloop. Marathon ruim onder de 3 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

influenza schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:55:
[...]

Dat is een vlot tempo voor een duurloop. Marathon ruim onder de 3 uur?
Doel is inderdaad onder de 3 uur. En moet er ook in zitten, zeker als ik zo 19Km op mijn "gemak" kan lopen. Enigste nadeel is dat ik straks dan nog even 23Km op dit tempo eraan moet plakken :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:22
frankv120 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:54:
Wel merkte ik na 15 km dat mijn tepels pijn begonnen te doen dus vandaag maar langs de renwinkel gegaan om een fatsoenlijke broek en shirt te kopen. (Goede schoenen had ik wel al)
Ik plak er altijd een klein stukje Leukoplast op. De watervaste (blauwe) variant.

Je hebt maar een paar centimeter nodig, dus met een rol van 5 meter heb je voorlopig genoeg.

Er zijn zelfs speciale tepelpleisters, maar die zijn een stuk duurder. Andere smeren er vaseline op.

Verder deel ik de opmerking over rustig aan opbouwen. Je hebt duidelijk al een goede conditie als je 17 km kunt rennen, maar je botten, pezen en gewrichten zijn waarschijnlijk nog niet gewend aan de impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:49
m0ridin schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:07:
[...]

True, de kleur die ik heb besteld zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar ach... voor 100 euro verschil wil ik daar wel in lopen hoor ;)
Kleur was ook niet mijn 1e keus, maar voor dit bedrag kon ik ze ook niet laten liggen. Ze worden vanmiddag al geleverd, dus kan ze mooi vanavond meteen uitproberen. :)

Twijfel nog een de beroemde grote broer ook te bestellen, die komen zachtjes aan links en rechts ook in de aanbieding. Maar ja, de meningen zijn nogal verdeeld over een "superschoen" in combinatie met het "tempo" van een amateur dus dat houdt me nog tegen. :/

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Darkasantion schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Doel is inderdaad onder de 3 uur. En moet er ook in zitten, zeker als ik zo 19Km op mijn "gemak" kan lopen. Enigste nadeel is dat ik straks dan nog even 23Km op dit tempo eraan moet plakken :p .
Nou ja, als dat het enige nadeel is, dan is dat idd appeltje eitje. Denk dat dit zo ongeveer duurloop tempo is van iemand die rond de 2:30 de marathon loopt, dus dat wordt zeker een piece of cake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Tim_W schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Kleur was ook niet mijn 1e keus, maar voor dit bedrag kon ik ze ook niet laten liggen. Ze worden vanmiddag al geleverd, dus kan ze mooi vanavond meteen uitproberen. :)

Twijfel nog een de beroemde grote broer ook te bestellen, die komen zachtjes aan links en rechts ook in de aanbieding. Maar ja, de meningen zijn nogal verdeeld over een "superschoen" in combinatie met het "tempo" van een amateur dus dat houdt me nog tegen. :/
Als ik de progressie zie van mensen om me heen, sinds de intrede van die schoenen (meestal vergezeld van het commentaar "het scheelt niet zo veel hoor" sure :+ ) ben ik ook erg nieuwsgierig hoeveel het nou echt uitmaakt. Het maakt sowieso uit in geluid, want ik blijf het idee houden tussen een kudde olifanten te lopen als ik wat mensen om me heen heb lopen op die dingen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
turambar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Ik plak er altijd een klein stukje Leukoplast op. De watervaste (blauwe) variant.

Je hebt maar een paar centimeter nodig, dus met een rol van 5 meter heb je voorlopig genoeg.

Er zijn zelfs speciale tepelpleisters, maar die zijn een stuk duurder. Andere smeren er vaseline op.

Verder deel ik de opmerking over rustig aan opbouwen. Je hebt duidelijk al een goede conditie als je 17 km kunt rennen, maar je botten, pezen en gewrichten zijn waarschijnlijk nog niet gewend aan de impact.
Dat las ik inderdaad ook al, alleen heb ik erg veel borsthaar dus zal een pleister erg lastig worden. O-)
Heb nu een shirt dat volgens de renwinkel een van de betere zou moeten zijn (van het merk Fusion), dus ga vanzelf ondervinden of dat helpt. Zo niet zal ik dan eens proberen met vaseline in te smeren.

Bedankt voor de uitleg waarom het rustig opbouwen zo belangrijk is, ik zal binnenkort ook kijken of ik een mooi schema kan vinden (zag in de OP al sites staan) om gezond op te bouwen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:08
influenza schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Als ik de progressie zie van mensen om me heen, sinds de intrede van die schoenen (meestal vergezeld van het commentaar "het scheelt niet zo veel hoor" sure :+ ) ben ik ook erg nieuwsgierig hoeveel het nou echt uitmaakt. Het maakt sowieso uit in geluid, want ik blijf het idee houden tussen een kudde olifanten te lopen als ik wat mensen om me heen heb lopen op die dingen :P.
Verwar je het niet met de Alphafly? De 'grote broer/zus' van de Zoom Fly is de Vaporfly, zelfde van de Tempo Next% is de Alphafly (en naar mijn idee maken die laatste twee vooral meer geluid door de zool en air pods).

Combinatie van echt bewezen effect (maar pas echt op langere afstanden) en psychologische effect ("wow ik loop op snelle schoenen, dit gaat zoef zoef snel! :D")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

influenza schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:05:
[...]Als ik de progressie zie van mensen om me heen, sinds de intrede van die schoenen (meestal vergezeld van het commentaar "het scheelt niet zo veel hoor" sure :+ ) ben ik ook erg nieuwsgierig hoeveel het nou echt uitmaakt. Het maakt sowieso uit in geluid, want ik blijf het idee houden tussen een kudde olifanten te lopen als ik wat mensen om me heen heb lopen op die dingen :P.
Aan de Vaporly's (Next meen ik) wordt ca 4% verbetering toegeschreven, dus dat weet je al..... en als je zelf 2% zou boeken?
Met 2kg minder gewicht ga je zeker die 2% halen, heb je dat al geprobeerd (kan me niet herinneren dat je er al wat over schreef).
https://www.prorun.nl/calculator/gewicht-afvallen/
PS: Waar ik bepaalde carbon schoenen wel beter in vind los van mogelijke tijdwinst is het betere comfort. Op de Hoka One2 loop ik technisch veel beter op de langere afstanden en ook de klappen op de kortere afstanden komen veel minder hard aan. Vooral als je wat ouder wordt... hmmm..... betekent dat een veel beter/sneller herstel. Heb er wel een keer in Corona tijd een serie 5km's mee gelopen, de 4e ging in 22:10 en dat was ca 30"sneller dan de 1e. Ik weeg nu ook 2 kg minder dan toen, maar wel 1 jaar ouder... hopelijk lukt het me deze zomer nog een paar 5kms te plannen, ff afwachten en kijken waar ik sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
route99 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:28:
[...]
Aan de Vaporly's (Next meen ik) wordt ca 4% verbetering toegeschreven, dus dat weet je al..... en als je zelf 2% zou boeken?
Met 2kg minder gewicht ga je zeker die 2% halen, heb je dat al geprobeerd (kan me niet herinneren dat je er al wat over schreef).
https://www.prorun.nl/calculator/gewicht-afvallen/
PS: Waar ik bepaalde carbon schoenen wel beter in vind los van mogelijke tijdwinst is het betere comfort. Op de Hoka One2 loop ik technisch veel beter op de langere afstanden en ook de klappen op de kortere afstanden komen veel minder hard aan. Vooral als je wat ouder wordt... hmmm..... betekent dat een veel beter/sneller herstel. Heb er wel een keer in Corona tijd een serie 5km's mee gelopen, de 4e ging in 22:10 en dat was ca 30"sneller dan de 1e. Ik weeg nu ook 2 kg minder dan toen, maar wel 1 jaar ouder... hopelijk lukt het me deze zomer nog een paar 5kms te plannen, ff afwachten en kijken waar ik sta.
Gewicht dat is wel een dingetje ja. Ben wel een paar kilootjes kwijt inmiddels, al scoor ik nog steeds vrij hoog als ik bij de start om me heen kijk :P. Loop nu vrij makkelijk een tempo rond de 3:45-3:50/km op afstanden tot een kilometer of 10, dat zal zeker met gewicht te maken hebben (en wat meer omvang qua trainen).
4% is wel erg veel. Ik zou volgend jaar wel een serieuze poging willen doen om onder de 3 uur te lopen op de marathon, dan is die 4% mooi meegenomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@influenza Bij gewicht heb je meer zekerheid als je verder netjes blijf eten/trainen dat je er meerdere % op vooruit gaat. Bij 4 kg eraf is het 4-5%..... Bij een Vaporfly weet ik niet hoe de techniek van iemand nog bijdraagt, het lijkt me hoe beter je technisch bent des te meer je van die 4% kunt scoren, maar het omgekeerde is ook waar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
route99 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:28:
@influenza Bij gewicht heb je meer zekerheid als je verder netjes blijf eten/trainen dat je er meerdere % op vooruit gaat. Bij 4 kg eraf is het 4-5%..... Bij een Vaporfly weet ik niet hoe de techniek van iemand nog bijdraagt, het lijkt me hoe beter je technisch bent des te meer je van die 4% kunt scoren, maar het omgekeerde is ook waar....
Aan afvallen zit wel een limiet, al heb ik die nog lang niet bereikt ;). Ik weet dat dit veruit de "makkelijkste" manier is om sneller te worden. Dus daar zal ook zeker de aandacht op liggen. En in het tempo waarin alle fabrikanten modellen uit de grond stampen met Carbon erin verwerkt is er starks niets anders meer te krijgen joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

influenza schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Aan afvallen zit wel een limiet, al heb ik die nog lang niet bereikt ;). Ik weet dat dit veruit de "makkelijkste" manier is om sneller te worden. Dus daar zal ook zeker de aandacht op liggen. En in het tempo waarin alle fabrikanten modellen uit de grond stampen met Carbon erin verwerkt is er starks niets anders meer te krijgen joh ;)
Gewicht zegt ook niet alles, ben nu weer iets zwaarder dan voorheen, echter is het tempo wat ik kan volhouden gelijk gebleven, zo niet sneller. Wil er zelf ook weer wat af hebben, want makkelijke tijdswinst, staar me er echter niet blind op.

Uiteindelijk is het tempo en de afstand die je kunt lopen afhankelijk van verschillende factoren, waarvan gewicht er een is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jaydenjarno schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:27:
Laatste update:
Helaas door long beschadiging nog steeds niets kunnen doen. Kan max 500 meter wandelen nog. Meer gaat nog niet
Helaas heeft de corona mij goed te pakken en gaat het herstel heel langzaam
Jayden, spijtig te horen joh. Goed dat je er in elk geval nog op uit gaat, erg belangrijk voor je herstel en top dat je zo nu en dan ff je neus laat zien hier d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09 09:13
Fraggert schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Jayden, spijtig te horen joh. Goed dat je er in elk geval nog op uit gaat, erg belangrijk voor je herstel en top dat je zo nu en dan ff je neus laat zien hier d:)b
Zoveel goede tips gehad dus graag dat ik hier terugkom. En de wandeling is kort maar wel nu 2 keer per dag.
Het.is nu wat het is en doen wat mogelijk is nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jaydenjarno schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Zoveel goede tips gehad dus graag dat ik hier terugkom. En de wandeling is kort maar wel nu 2 keer per dag.
That’s the spirit, vooral blijven vooruitkijken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:07
jaydenjarno schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:02:
[...]

Rustig aan opbouwen dan komt het wel goed, ik zou zeggen kijk even hoe het gaat en als je dadelijk weer iets kan hardlopen stel dan een doel en kijk of er een schema voor is dat helpt meestal het beste.

Daarnaast kun je je conditie ook verbeteren op de MTB, dat is toch conditie maar minder belasting op je gewrichten. Daarnaast als je er aan toe bent kun je ergens een leuke MTB route zoeken en dat zorgt toch weer voor wat afwisseling. Ook daar is een heel topic voor op tweakers.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Even over die Nike Zoom Fly 4's die - als je kleur en maat er tussen zit - voor 64,- te krijgen zijn: vanaf welk tempo "werken" die een beetje? Ik lees in diverse reviews dat het een schoen voor hogere tempo's is, of misschien beter gezegd: niet lekker loopt op laag tempo. Maar waar moet ik dan aan denken? Tuurlijk is het afhankelijk van loopstijl, gewicht etc, maar ballpark figure misschien?

Ik heb geen signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Even mijn bescheiden mening over een paar aangehaalde onderwerpen:

De magie van de Vaporfly's werkt ook bij lage snelheden, zie het onderzoek uit de NY Times. Sommige schoenverkopers denken dat het niet werkt voor hiellanders of bij lage snelheden, maar zij dwalen.

Er is 4% verbetering in running economy. Dat is niet één op één vertaalbaar naar snelheid. De snelheidswinst is in de ordegrootte van 2%. Da's nog altijd mooi

Ik heb zelf Vaporfly 4%, Vaporfly Next, Alphafly en Hoka Carbon X.
Mijn persoonlijke mening: zowel de 4% als de Next % zijn echt superschoenen, de Next % is niet sneller, maar heeft meer grip op een gladder wegdek en heeft meer zijdelings steun in scherpe bochten. Bij de 4% glijd je bijna naast de schoen in een scherpe bocht, die heeft niks van zijdelingse steun.
De Alphafly is iets zwaarder en wat mij betreft iets lomper dan de Vaporfly. De meeste toppers verkiezen de Next boven de Alphafly, dat zegt ook wel iets.
De Hoka is absoluut geen superschoen, heeft niet de "pop" van de Vaporfly's. Niet zo gek want de Hoka heeft geen Pebaxschuim, maar doodgewone EVA.
Pagina: 1 ... 185 ... 389 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.