Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:20
Tazzios schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:11:
uitleg over de garmin status:
YouTube: Training Status

De berekening maakt gebruikt van weer een berekende v02max. V02max kan alleen erg slecht berekend worden met alleen langzame loopjes laat staan ook nog eens in zwaardere omstandigheden( warmte/wind/heuvels ed)
Is ook mijn gevoel dat die Garmin VO2max (dat is helemaal niet hetzelfde als een echte VO2max !) vooral reageert op korte en hevige inspanningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
[b]Jorco in "Hardlopen - deel 9"

Daarover gesproken: Een marathon staat ook nog op de afvinklijst en nu krijg ik de kans om over 3 weken mee te doen. Het aantal hoogtemeters zal nagenoeg hetzelfde als gisteren, maar de afstand is het dubbele. De start is een stuk eerder dus qua temperatuur waarschijnlijk koeler, hooguit gelijk aan gisteren.

Is dat haalbaar in zo'n kort tijdsbestek volgens de ervaringsdeskundigen hier? En als dat het geval is, waar kan ik in deze weken dan het beste mijn aandacht op vestigen? Het tempo zal ik dan ook verder terugschroeven tussen de 5:30 en 6:00.
Natuurlijk is dat niet haalbaar. Dat wordt een sufferfest tot en met. 8)7 Been there, done that, got the T-shirt .

Oh, en voor Hartloper heb je maar een (halve) marathon gelopen als je niet hebt moeten wandelen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 09-05-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm666
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 16:25
Hartloper schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:20:
[...]

Is ook mijn gevoel dat die Garmin VO2max (dat is helemaal niet hetzelfde als een echte VO2max !) vooral reageert op korte en hevige inspanningen.
Dat is ook zo, maar het is ook niet onterecht, (korte) intervallen zijn nu eenmaal goed voor je VO2Max te verbeteren, de Billat training dient daar zelfs specifiek voor.

Dat vindt ik bijvoorbeeld het leuke aan Runalyze, die laat je een momentopname zien, terwijl Garmin meer een trend volgt, die laatste is iets wat je bij Runalayze ook kunt zien in een ander vak, hetzij een meer realistischer cijfer. Je kan in Runalyze ook zien waarom Garmin punten wegpakt of bijgeeft.

Ik kan me een comment van iemand herinneren die een echte inspanningstest had laten doen en tot conclusie kwam dat Runalayze er helemaal niet ver naast zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
VO2max is belangrijk. Maar het is maar 1 parameter naast onder andere loopeconomie, lactaatdrempel enz.

Je kan een superhoge VO2 max hebben, maar geen halve marathon kunnen lopen omdat je nooit verder dan 10 km gelopen hebt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Net voor de tweede keer hardgelopen dit jaar. 5km weggewerkt, rustig tempo, ging best goed. Heb wat kilootjes weten te lozen ten opzichte van eind 2019/begin 2020 en de conditie is redelijk op peil na een winter Zwift en veel fietsen de afgelopen weken. Doel is om nog wat kilo’s te lozen (15 kilo) en ook regelmatiger te lopen. Kost weinig tijd voor een 5K en omkleden is zo gepiept.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:11
Ik zal me hier ook maar weer eens melden. Inmiddels bijna een maand geleden was ik ook aan de beurt voor Corona. Daar was ik wat zieker van geworden dan gehoopt na vaccins en booster. Met als aanhoudende klachten een concentratievermogen van een goudvis en een hartslag die nogal hard opliep bij iedere sportieve intentie.

Dus de afgelopen tijd vooral slow en steady weer een beetje proberen op te bouwen. Inmiddels durf ik bijna te zeggen dat het lek boven is :*) Mijn hartslag doet weer vrij normale dingen en matcht weer met de geleverde (en ervaren) inspanning. En wat was het vandaag heerlijk weer om weer als vanzelf door het bos te stampen 8)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@NoepZor Het is fijn lopen in het Weldam. ;)

Hier deze avond een lange duurloop gedaan van 45 min. Vooral in zone 3 gelopen, dat is best wennen in het begin. De cadans zat op 162 en voor mijn gevoel was ik aan het 'stampen' op het asfalt. Toch de laatste 5 min. nog even aangezet. :p

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Jorco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:50:
Na regelmatig tussen de 6 en 8 km te hardlopen en een paar keer per maand rond de 12 km in uurtje te doen besloot ik om gisteren tijdens een vrij event nog eens voor de 10 mijl te gaan. Dat ging erg goed en nadat ik nog eens 2 km het tempo wat terugschroefde vond ik het ook wel mooi om eens de afstand van een halve marathon te voltooien (een paar maanden geleden door een vergissing in de route al eens 18 km gedaan).

Door de temperatuur en de hellingen, 370 hoogtemeters in totaal, was het na 22 km ook echt op met een gemiddeld tempo van 5:08. Als ik niet te snel van start was gegaan waren de paar minuten wandelen in de laatste 5 km ook niet nodig geweest.

Trots en tevreden met het resultaat, Strava. De day after vooral last van een paar gevoelige tenen en wat gezonde spierpijn. Dat smaakt naar meer...

Daarover gesproken: Een marathon staat ook nog op de afvinklijst en nu krijg ik de kans om over 3 weken mee te doen. Het aantal hoogtemeters zal nagenoeg hetzelfde als gisteren, maar de afstand is het dubbele. De start is een stuk eerder dus qua temperatuur waarschijnlijk koeler, hooguit gelijk aan gisteren.

Is dat haalbaar in zo'n kort tijdsbestek volgens de ervaringsdeskundigen hier? En als dat het geval is, waar kan ik in deze weken dan het beste mijn aandacht op vestigen? Het tempo zal ik dan ook verder terugschroeven tussen de 5:30 en 6:00.
In 3 weken je omvang verdubbelen is een no-go. Je zult hem waarschijnlijk wel uit kunnen lopen, maar vraag niet hoe. Een marathon begint pas op de 35k en dan is het nog ver! Om al helemaal niet te beginnen over hoe je er de dagen na de marathon bijloopt. En gezien je een Limburger bent ken je het woord "sjravele" vast wel, dat is denk ik een betere omschrijving ;).

Bij ons in de AV trainen ze met schema's van gemiddeld 3 maanden naar een marathon, alles sneller is vragen om problemen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Jorco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:50:

waar kan ik in deze weken dan het beste mijn aandacht op vestigen?
Aan een goed en degelijk opbouwend trainingsschema en het dan lekker in het najaar of volgend voorjaar een keer proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Met maat van mij altijd over 'de vorm van de dag'. Gisteren sprong ik iets na 0600 uur uit bed, water en banaan erin en heerlijk gelopen. Gewone werkdag, 's avonds van m'n andere werkgever klusjes moeten doen zoals een hangkast maken etc, niks geks. Uitstekend geslapen. Kom net kruipend onder de dekens vandaan omdat werk roept. Maar t gevoel alsof ik half dood ben. Moet er niet aan denken om iets te doen. Boek, koffie, dekentje en dan uit t raam kijken is de enige optie. Niet ziek, maar brak/moe/chagrijnig.

Interessant hoe dit soms per dag verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:16
NoepZor schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:02:
Kost weinig tijd voor een 5K en omkleden is zo gepiept.
Ja wacht maar :P over 3 weken loop je hele marathons en ben je uren van huis >:)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen?
Ik had gisteren het tempo tijdens de C25K run een beetje opgevoerd voor mijn gevoel, maar ik kan niet echt mijn "hardloop" intervallen goed meten, aangezien de momentane loopsnelheid in het bos behoorlijk on-accuraat lijkt i.c.m. mijn GW4...
Nu doe ik het een beetje nalopen door op strava te kijken wanneer mijn tempo omhoog gaat en op hoeveel meter dat is, waarna ik kijk hoeveel meter ik loop op een interval... (bv. 800m op 5 minuten, 1,4km op 8 min)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_IIM8tdTeF1jwTI5DTSBpv4zcM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y6b7SWQ5eaG3FZLxKhaxjlig.png?f=fotoalbum_large

Maar dit lijkt mij niet de meest accurate data - jullie een idee om dit accurater te kunnen berekenen?
Ik probeer een beetje mijn tempo in kaart te krijgen om te zien waar ik naartoe wil bouwen als ik naar 5km in 30 minuten wil... Volgens mij heb ik gisteren in ong. 18 minuten 3km gerend, wat dus wel op dat tempo zat - maar dat was wel een behoorlijk 'zwaar' loopje, helemaal gezien de temperatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Dazzler2120 op 10-05-2022 11:35 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:23:
[Afbeelding]

Maar dit lijkt mij niet de meest accurate data (...)
Nee, volgens mij heb je het verkeerde grafiekje gepost. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dreamscape schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:27:
[...]

Nee, volgens mij heb je het verkeerde grafiekje gepost. ;)
Euh, dat ging niet helemaal volgens planning :+ bij deze aangepast en ik geef de schuld aan de warmte van gisteren 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door Dazzler2120 op 10-05-2022 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:23:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen?
Ik had gisteren het tempo tijdens de C25K run een beetje opgevoerd voor mijn gevoel, maar ik kan niet echt mijn "hardloop" intervallen goed meten, aangezien de momentane loopsnelheid in het bos behoorlijk on-accuraat lijkt i.c.m. mijn GW4...
Nu doe ik het een beetje nalopen door op strava te kijken wanneer mijn tempo omhoog gaat en op hoeveel meter dat is, waarna ik kijk hoeveel meter ik loop op een interval... (bv. 800m op 5 minuten, 1,4km op 8 min)[Afbeelding]

Maar dit lijkt mij niet de meest accurate data - jullie een idee om dit accurater te kunnen berekenen?
Ik probeer een beetje mijn tempo in kaart te krijgen om te zien waar ik naartoe wil bouwen als ik naar 5km in 30 minuten wil... Volgens mij heb ik gisteren in ong. 18 minuten 3km gerend, wat dus wel op dat tempo zat - maar dat was wel een behoorlijk 'zwaar' loopje, helemaal gezien de temperatuur.
Tja, als de data er niet is, is het lastig. Bomen, hoogteverschil en wisselende ondergrond maakt het überhaupt moeilijk om tot een accurate inschatting te komen. Wat je kan doen voor een beter beeld:
1) testen op de weg;
2) Grade adjusted pace in strava gebruiken;
3) intervallen specifiek aangeven met behulp van een 'lap'. Dan weet je in ieder geval de duur correct;
4) de afstand van een specifiek interval nameten met behulp van afstandmeten.nl. Dan moet je wel op herkenbare punten beginnen en stoppen. 3 & 4 samen geven een vrij goed beeld, ook daar waar de gps er geen zin in had...

Optie 5 zou mijn favoriet zijn: nu nog niet teveel naar tempo kijken en op basis van inspanningsniveau die eerste 5k gaan lopen. Gewoon zo hard lopen als je denkt vol te kunnen houden en dan jezelf aangenaam verrassen met een PR *O*

Zonder referentiekader kunnen zelf opgelegde doelen tot teleurstellingen leiden. Wat mij betreft mag moet je gewoon even trots zijn op afronding van het C25K programma, zonder bijsmaakjes over tijden etc :) Dat kan later altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Tinusvolkel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Ja wacht maar :P over 3 weken loop je hele marathons en ben je uren van huis >:)
Een marathon doe je toch in goed 2 uur? :+

Met mijn huidige loopfysiek is 10K al wel een mooi doel op zich. Ik had me ook ingeschreven voor de 10K bij de Enschede Marathon in 2020, maar die is door corona uitgesteld. En afgelopen periode niet voldoende tijd gemaakt om er serieus voor te gaan trainen. Heel misschien nog de singelloop in Enschede doen, maar op die dag ben ik jarig. Even de planning aankijken. Voor mij persoonlijk helpt het wel iets om een doel te hebben om naar toe te trainen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Roozzz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Tja, als de data er niet is, is het lastig. Bomen, hoogteverschil en wisselende ondergrond maakt het überhaupt moeilijk om tot een accurate inschatting te komen. Wat je kan doen voor een beter beeld:
1) testen op de weg;
2) Grade adjusted pace in strava gebruiken;
3) intervallen specifiek aangeven met behulp van een 'lap'. Dan weet je in ieder geval de duur correct;
4) de afstand van een specifiek interval nameten met behulp van afstandmeten.nl. Dan moet je wel op herkenbare punten beginnen en stoppen. 3 & 4 samen geven een vrij goed beeld, ook daar waar de gps er geen zin in had...

Optie 5 zou mijn favoriet zijn: nu nog niet teveel naar tempo kijken en op basis van inspanningsniveau die eerste 5k gaan lopen. Gewoon zo hard lopen als je denkt vol te kunnen houden en dan jezelf aangenaam verrassen met een PR *O*

Zonder referentiekader kunnen zelf opgelegde doelen tot teleurstellingen leiden. Wat mij betreft mag moet je gewoon even trots zijn op afronding van het C25K programma, zonder bijsmaakjes over tijden etc :) Dat kan later altijd nog.
Laten we het nog niet hebben over de afronding van het programma, moet natuurlijk nog 2 weken :+
Maar heb het gevoel dat als ik het op rustig tempo doe dat ik het programma wel kan afronden - alleen een C25K programma, zonder een daadwerkelijke 5km op het einde voelt als niet af :+
Dus vandaar dat ik eens aan het kijken was wat ik zou moeten doen om die 5km binnen 30 minuten te halen en hoe ik dat nu ervaarde...
Wellicht dat ik over 2 weken wel top loop :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Frenz64 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:07:
Je had nooit eerder een HM gelopen of zelfs nog geen 10 mijl gelopen en wil over drie weken een volledige marathon doen? Zeker haalbaar, vooral als je een langdurige blessure ambieert @Jorco .

De vuistregel is per week maximaal 10% volume aan je trainingen toevoegen. Uitgaande van die HM, is dat in drie weken dus ongeveer 8 km erbij. Maar eigenlijk is je trainingsvolume veel lager: een paar keer per maand een uurtje à 5 min/km plus wat 6 en 8 km trainingen.

Zeer onverstandig, maar hey, 't is jouw lijf
nuance: de vuistregel om afstanden uit te bouwen gaat erover als je dat structureel blijft uitbouwen. Dus 1 keer royaal over je weekgemiddelde/langste afstand heen gaan is niet het probleem.

Dat is grofweg hoe ik de meeste ultra's doe, de weken erna moet je wel je rust pakken en tijdens het event ook bereid zijn de stekker eruit te trekken als je tegen een grens aan loopt natuurlijk.

@Jorco het zou moeten kunnen, ik zou wel voor een fiks lagere pace gaan en vanaf de start ook echt conservatief rennen. Als je tegen het einde nog gas in de tank hebt zitten, kun je overwegen nog wat aan te zetten, maar de focus zou vooral moeten gaan dan op de finish halen in 1 stuk. In de laatste 3 weken kun je dan nog 1 keer eventueel proberen een heel langzame duurloop te doen van bv 25 of 30K en oefenen op je voeding

@Dazzler2120 in een bos intervallen precies houden: niet. GPS is te wibbly-wobbly daarvoor. Enige optie zou zijn om stukken uit te zetten op voorhand waarvan je weet hoe ver ze zijn. Of je gaat over op een stryd (pace is daar wel vrij precies en anders heb je wattage).

Als het bospaadjes zijn, bedenk dat die heel dempend werken, dus 5:00 pace op bosgrond is een stuk vermoeiender dan 5:00 op een vlak stukje asfalt

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 10-05-2022 12:58 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:52
Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Laten we het nog niet hebben over de afronding van het programma, moet natuurlijk nog 2 weken :+
Maar heb het gevoel dat als ik het op rustig tempo doe dat ik het programma wel kan afronden - alleen een C25K programma, zonder een daadwerkelijke 5km op het einde voelt als niet af :+
Dus vandaar dat ik eens aan het kijken was wat ik zou moeten doen om die 5km binnen 30 minuten te halen en hoe ik dat nu ervaarde...
Wellicht dat ik over 2 weken wel top loop :*)
Ren over twee weken lekker die 5k en vier dat je het gehaald hebt. Is heb binnen de 30 minuten, prima is het niet binnen de 30 minuten laat het dan geen afbreuk doen aan de 5k

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
polthemol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:41:
[...]

@Dazzler2120 in een bos intervallen precies houden: niet. GPS is te wibbly-wobbly daarvoor. Enige optie zou zijn om stukken uit te zetten op voorhand waarvan je weet hoe ver ze zijn. Of je gaat over op een stryd (pace is daar wel vrij precies en anders heb je wattage).

Als het bospaadjes zijn, bedenk dat die heel dempend werken, dus 5:00 pace op bosgrond is een stuk vermoeiender dan 5:00 op een vlak stukje asfalt
Ja daar ben ik me bewust van - daarbij in het bos ben ik ook constant aan het kijken waar ik m'n voet zet, wil niet m'n enkel verstuiken, daar gaat ook nog wel energie inzitten.
Maar ik was er al een beetje bang voor dat het lastig vast te stellen is. Achja, dan maar achteraf houtje-touwtje beetje terugrekenen haha
Na morgen wordt het sws wat makkelijker om bij te houden, morgen interval en daarna zijn alle aankomende sessies 25 minuten hardlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Dazzler2120 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Ja daar ben ik me bewust van - daarbij in het bos ben ik ook constant aan het kijken waar ik m'n voet zet, wil niet m'n enkel verstuiken, daar gaat ook nog wel energie inzitten.
Maar ik was er al een beetje bang voor dat het lastig vast te stellen is. Achja, dan maar achteraf houtje-touwtje beetje terugrekenen haha
Na morgen wordt het sws wat makkelijker om bij te houden, morgen interval en daarna zijn alle aankomende sessies 25 minuten hardlopen.
snelheid is ook niet persé de belangrijkste waarde om te meten bij traineningen. Het gaat uiteindelijk om de inspanning die je levert en het doel van je intervallen (boven je threshold rennen of net rond dat punt bv.).

Ter illustratie: als je hillrepeats gaat doen op een heuvel van bv. 10%, dan ga je waarschijnlijk niet alle herhalingen even in 5:00 pace doen, denk maar eerder aan met moeite 6:00 volhouden. Qua inspanning ga je dan wel vrij rap diep in het rood zitten en dus kun je daar goed mee trainen. Als je na een tijdje dan over vlakke weg aan het hobbelen bent ga je merken dat je sneller kunt gaan. (*heel simpele voorstelling van de dingen dit natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
polthemol schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:11:
[...]

snelheid is ook niet persé de belangrijkste waarde om te meten bij traineningen. Het gaat uiteindelijk om de inspanning die je levert en het doel van je intervallen (boven je threshold rennen of net rond dat punt bv.).

Ter illustratie: als je hillrepeats gaat doen op een heuvel van bv. 10%, dan ga je waarschijnlijk niet alle herhalingen even in 5:00 pace doen, denk maar eerder aan met moeite 6:00 volhouden. Qua inspanning ga je dan wel vrij rap diep in het rood zitten en dus kun je daar goed mee trainen. Als je na een tijdje dan over vlakke weg aan het hobbelen bent ga je merken dat je sneller kunt gaan. (*heel simpele voorstelling van de dingen dit natuurlijk :P )
Ja dat soort dingen moet ik eens aan gaan denken ná het C25K programma, ik denk dat ik vanaf dat moment langzaam m'n tempo iets wil uitbreiden door dit soort intervallen om vervolgens uit te bouwen aan afstand... Maar langetermijns goals

Ik ben wel iemand die profijt heeft aan dit soort doelen en trainingsschema's. Werkt voor mij echt als een stok achter de deur om te gaan als ik er ff geen zin in heb.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bonjour!!!

Gister zat een loopje, na de rit naar het prachtige Normandië er niet meer in :P

Vandaag, ondanks een pittig wandeldagje eropuit, toch nog even in mijn kloffie geschoten voor 30 minuutjes. :)

Aan de kust koelt het in het voorjaar erg lekker af tegen de avond en met 16 graad en een frisse zeewind was het lekker loopweer.

De route voerde een stukje over het pad van vanmiddag, toen zag het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTR27H-OyzL9fWBmzApKCU3rqlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRXlVjHvk96w9o6qYt3uEdwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Na een stukje van dit pad afgebogen en via de weg richting Port-en-bessin Huppain. Die route voerde echter verder weg van mijn doel dus stak ik, schavuit die ik ben, dwars over de golfbaan heen weer richting de haven.

Op de green nog even een hole-in-one gepakt bij vlag 5 *O* .

Midden tussen de golfbaan ligt het pad naar de haven en besloten en met nog 17 minuten
te gaan de uitdaging aangegaan, gecontroleerd naar beneden, richting de visafslag en bij het beeld, ter ere van de nimmer teruggekeerde zeelui, omgedraait en voetje voor voetje omhooggerend.

Alles stond in de fik bij me, maar niet opgegeven en helemaal kapot boven restte me nog 5 minuten vlak asfalt en na die (soort van) uitgelopen te hebben mocht ik lekker wandelen, rekken, uithijgen, puffen, steunen en kreunen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vizQS-_lRWS-OyYarfLzQK2FRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsimvttygcqdb7qJGgeYlJFX.jpg?f=fotoalbum_large

ik ben bemieuwd hoe mijn onderstel morgen aanvoelt :X

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Calitomnication schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:37:
[...]

In 3 weken je omvang verdubbelen is een no-go. Je zult hem waarschijnlijk wel uit kunnen lopen, maar vraag niet hoe. Een marathon begint pas op de 35k en dan is het nog ver! Om al helemaal niet te beginnen over hoe je er de dagen na de marathon bijloopt. En gezien je een Limburger bent ken je het woord "sjravele" vast wel, dat is denk ik een betere omschrijving ;).
ene sjraveler kumt urges!

Paar dagen wat pijntjes en achterste voren de trap af en dan is het meeste leed ook wel geleden. Niets mis met een sufferfest van tijd tot tijd :) In mijn ogen is eenmalig zoeen stunt doen prima te regelen, ook voor je lichaam.

Structureel je omvang zo hard laten groeien is natuurlijk wel niet slim, dat gaat je zeker wreken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Eind vorige maand was ik een midweekje in Callantsoog, heb daar 2 maal gelopen. (9,5km en 10,5km)
Weer een mooie ervaring rijker, langs de zee lopen is super!
Alleen vonden m'n benen het minder leuk, heb nu een lichte blessure in m'n bovenbenen. Merk dit vooral tijdens het wielrennen, voornamelijk steek in m'n bovenbenen. Tussen de knie en bil, een zeurend gevoel.
Heb een kleine week rust gehouden met de hoop dat het weg zou gaan, helaas.

Iemand hier ervaringen mee? Zijn er oefeningen welke ik kan doen? :?
Heb al ff een consult geboekt bij de lokale fysio.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 11-05-2022 11:41 ]

Whatever.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Zijn er nog Tweakers die komend weekend Koning van Spanje doen?

Ikzelf start op de 43km en ben wel ... gespannen. De lange afstanden zijn onvoldoende getraind en zat gisteren ineens op de bank te klagen dat ik het koud had. Met 23.5 graden in de woonkamer. Vroeg naar bed, beetje gaar. Vandaag wel weer ok-ish, maar toch. En t schijnt glooiend te zijn. Maakt het leven ook zwaarder.

Als ik het haal is het voor het eerst in .. 14 jaar ofzo dat ik een marathon loop. En als ik terugdenk aan die laatste keer Rotjeknor was dat geen eitje.

Kortom, we gaan t beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Fraggert schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:07:
Bonjour!!!

Gister zat een loopje, na de rit naar het prachtige Normandië er niet meer in :P

Vandaag, ondanks een pittig wandeldagje eropuit, toch nog even in mijn kloffie geschoten voor 30 minuutjes. :)

Aan de kust koelt het in het voorjaar erg lekker af tegen de avond en met 16 graad en een frisse zeewind was het lekker loopweer.

De route voerde een stukje over het pad van vanmiddag, toen zag het er zo uit:

[Afbeelding]

Na een stukje van dit pad afgebogen en via de weg richting Port-en-bessin Huppain. Die route voerde echter verder weg van mijn doel dus stak ik, schavuit die ik ben, dwars over de golfbaan heen weer richting de haven.

Op de green nog even een hole-in-one gepakt bij vlag 5 *O* .

Midden tussen de golfbaan ligt het pad naar de haven en besloten en met nog 17 minuten
te gaan de uitdaging aangegaan, gecontroleerd naar beneden, richting de visafslag en bij het beeld, ter ere van de nimmer teruggekeerde zeelui, omgedraait en voetje voor voetje omhooggerend.

Alles stond in de fik bij me, maar niet opgegeven en helemaal kapot boven restte me nog 5 minuten vlak asfalt en na die (soort van) uitgelopen te hebben mocht ik lekker wandelen, rekken, uithijgen, puffen, steunen en kreunen :+

[Afbeelding]

ik ben bemieuwd hoe mijn onderstel morgen aanvoelt :X
Haha, vet verslag! Ga je op de bonnefooi zulke routes op of heb je hulpmiddelen? En zo ja, welke hulpmiddelen :D

Over mijn eigen progressie:

Vorige week een dubbele teambuilding effort gehad met verblijf in hotel en tafelen tot in 11 uur in de avond. Dus alleen op zondag kunnen lopen. Ik schrok wel wat een paar dagen weinig slapen en drank kan doen.

Gelukkig ging het vandaag alweer veel lekkerder. De progressie naar een HM lijkt volgens Garmin Coach nog goed te gaan maar weet niet zo goed hoe het gaat blijven voelen. Tot nu toe iig nog op schema voor de halve in Rotterdam op 31 July.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Blomminator schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:42:

Ikzelf start op de 43km en ben wel ... gespannen. De lange afstanden zijn onvoldoende getraind en zat gisteren ineens op de bank te klagen dat ik het koud had. Met 23.5 graden in de woonkamer. Vroeg naar bed, beetje gaar. Vandaag wel weer ok-ish, maar toch. En t schijnt glooiend te zijn. Maakt het leven ook zwaarder.

Als ik het haal is het voor het eerst in .. 14 jaar ofzo dat ik een marathon loop. En als ik terugdenk aan die laatste keer Rotjeknor was dat geen eitje.

Kortom, we gaan t beleven!
hele mooie route, glooiend dekt niet altijd de lading, zitten hele stevige klimmen in wel :) Rotterdam Marathon is niet te vergelijken hiermee, dit is gewoon een vrij stevige (en heel mooie) trail. Rustig starten, voorzichtig timen wanneer je wel/niet bergop gaat rennen en je niet laten verrassen door het laatste stukje: daar zit nog een stevig stukje klimwerk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Nog even een ander vraagje trouwens. Ik wil een trail van 10 tot 15km lopen. Gewoon voor de leuk. Afstand tot huis maakt niet uit. Wie kan iets goeds aanraden? Niet te technisch terrein want ik heb geen enkele ervaring met trails maar wel graag een mooie route.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:12
Limbeckx schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:17:
Nog even een ander vraagje trouwens. Ik wil een trail van 10 tot 15km lopen. Gewoon voor de leuk. Afstand tot huis maakt niet uit. Wie kan iets goeds aanraden? Niet te technisch terrein want ik heb geen enkele ervaring met trails maar wel graag een mooie route.
In mijn eigen achtertuin op 5 juni https://www.trailrunleudal.nl/ mooi gebied met dicht bos, heide en hier en daar glooiend. (Als vrijwilliger zal ik zelfs je bekertje bij de verzorging bijvullen :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Zoek je een evenement of wil je zelf lopen? En kan je zelf navigeren, of liever iets dat is uitgezet?

Deze route is uitgezet op de veluwezoom en kan je altijd lopen. Vind ik zelf een erg mooi gebied en lijkt me een mooie introductie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
@Blomminator Ik heb nog nooit iemand de marathon bij KvS horen beschrijven als glooiend na de finish. Ik hou hem erin :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:16

Gotez

42

Ik doe zaterdag mee met deze: https://www.trail-running...&period=Voorjaar%20editie Er staan op de sites ook nog genoeg andere trails. Je kunt ook wat van strava plukken. Ik vind Kwintelooyen altijd leuk rennen, Of bij Amerongen https://www.strava.com/activities/6403127863 en https://www.strava.com/activities/7068772056 en https://www.strava.com/activities/6192885921 of Austerlitz https://www.strava.com/activities/6990949449

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:31
@Limbeckx mogelijk wat verder weg, maar ga ook zeker eens naar Schoorl om te trailen :) je zult niet teleurgesteld worden.

@Blomminator tijd terug over zitten denken om de 43k KvS te doen, toch besloten om te laten slippen ivm. reisafstand vanuit Noord Holland en een andere trail in Zuid Limburg in September (Bear Trail) die al in mijn agenda staat. Nu spijt van want ik zit met een 'leeg' weekend. Heel veel plezier en succes gewenst!

Om mijn ultra ambities weer nieuw leven in te blazen heb ik 18 juni in mijn agenda gemarkeerd. 55km van Wijk aan Zee naar Hargen, door de duinen. Route gepikt van de Duinhopper 2022.
Zo, nu staat m'n doel ook hier online dus geen weg meer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Bedankt voor de tips jongens. Ga ze ff rustig bekijken. Heb een fenix 7s dus een gpx file is ook prima. Wedstrijdje is leuk maar lekker rennen met een maat en daarna een biertje op en terras is ook helemaal prima :D

[ Voor 35% gewijzigd door Limbeckx op 11-05-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@Gaargod welke van de beartrail ga je doen? De Grizzly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:31
@polthemol St Pieters Bear Trail :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Gisteren een tijdloop van 4,5km gelopen met de club: iedereen startte 1 minuut na elkaar. Iets na 19 uur op de club na het warmlopen en ingeschreven. Ik mocht als één-na-laatste van start, in totaal waren er (slechts) 12 deelnemers.

Meteen het tempo erop gezet om de toon voor mezelf te bepalen, het begon gelijk met een steile bult en toen ging ik richting het fietspad. Scherpe bocht om het fietspad op te draaien en bam, best wat wind tegen. Tempo voelde goed en soepel. Eerste kilometer in 4:00, conform plan. Nog een paar 100 meter achter een paar fietsers aangegaan - die mij wel erg hard vonden lopen - en toen door een bochtig stukje door een bosje. Op weg naar het clubhuis en het voelde nog prima, zwaar, maar prima. Volgende kilometer in 3.55. Tweede rondje begonnen en ondertussen vrouwlief ingehaald dus even wat moed ingepraat (zij zei later dat het meer op een kreet leek :+). Afijn, bultje gehad en bij het opdraaien van het fietspad kwam ik tot de conclusie dat de wind nog iets harder was gaan waaien. Kak. Tempo vasthouden, de loper voor me leek qua tempo wat terug te vallen. Derde kilometer in 4.02. Het werd echt zwaarder, maar goed: in mijn hoofd was het nog maar 6 minuten dus dat moest ook gewoon goedkomen. Weer langs het clubhuis om het laatste kortere rondje in te zetten, die kilometer tussentijd heb ik niet gezien, ik had geen behoefte om te kijken :D Het begon toen ook lekker te regenen. Nog even goed tempo vasthouden, de koeling van de regen verwelkomen en een tandje bijzetten want ik wist dat ik op schema 18 minuten eindtijd liep en ik wilde niet op een seconde tekort komen. Dat was de beste keuze die ik maakte, want ik finishte in 17:59 met een afstand van net iets meer dan 4,55km. Doel behaald en uiteindelijk van de deelnemers de derde tijd gelopen. Dat zei me niet zoveel, maar de deelnemers om me heen die op de baan ongeveer dezelfde tijden lopen heb ik wel allemaal achter me kunnen laten. Mooi avondje dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 12-05-2022 08:54 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@polthemol en @Roozzz Hmmnee, het is glooiend. Ik wil glooiend. Maarja, heb de Dutch Mountain Trail gewandeld en vond t toen stevige heuvels. Dit is grotendeels overlappend op de klimmetjes. T zal wel venijn worden, maar we gaan t zien.

Aanrader om stokken mee te nemen, of loopt dat niet handig in deze? Ik neig naar nee, en als ze niet handig zijn dan sleep je weer uren en uren met die dingen. En moet mezelf al slepen.

@Gaargod ik zou je bijna mijn startnummer schenken. Lijkt mij heerlijk, een leeg weekend. En het is inderdaad ver karre (Arnhem zit ik) - maar we poolen en ik heb een busje, dus snurk de avond ervoor al in de regio. Scheelt een hele vroege morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Blomminator schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:14:
@polthemol en @Roozzz Hmmnee, het is glooiend. Ik wil glooiend. Maarja, heb de Dutch Mountain Trail gewandeld en vond t toen stevige heuvels. Dit is grotendeels overlappend op de klimmetjes. T zal wel venijn worden, maar we gaan t zien.

Aanrader om stokken mee te nemen, of loopt dat niet handig in deze? Ik neig naar nee, en als ze niet handig zijn dan sleep je weer uren en uren met die dingen. En moet mezelf al slepen.

@Gaargod ik zou je bijna mijn startnummer schenken. Lijkt mij heerlijk, een leeg weekend. En het is inderdaad ver karre (Arnhem zit ik) - maar we poolen en ik heb een busje, dus snurk de avond ervoor al in de regio. Scheelt een hele vroege morgen.
toen ik die als training had gedaan (route, covid dus was geen KVS destijds) heb ik met poles gedaan, maar dat was vooral vanwege de training met poles. Opbergen heeft geen nut haast, want de heuveltjes blijven komen in the end :P Als het heel crappy weer is geweest, zijn poles dnek ik wel een pré.

Dutch Mountain Trail vond ik wat makkelijkere trails dan KVS (laatste stuk in Maastricht na dan misschien). Maar het geeft qua hellingspercentages wel een goed idee gezien het hetzelfde gebied is natuurlijk, maar glooiend voelt eufemistisch aan (en dit is mijn achtertuin :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Blomminator schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:14:

[...]
Lekker thuislaten, of je moet het zien als een mooie training om eens 4-5 uur lang met die dingen te slepen in voorbereiding op iets langs. De klimmen zijn in mijn beleving te kort om er echt profijt van te hebben. Ook de afdalingen zijn dusdanig kort dat je ze ook nooit zal opruimen (of jij kan dat veel sneller en handiger dan ik). Je loopt er dus continu mee in de hand. Ik vind het de moeite niet waard op dit parcours en afstand. De 85k zou een ander verhaal kunnen zijn...

En glooiend is het ook! Het is een kwestie van perspectief :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Thnx, ik laat ze lekker thuis. Als ik wandel in de Alpen loopt Fraulein B. altijd met stokken en daarom heb ik ze ook. "Als je eenmaal weet hoe fijn het is, wil je niet anders!". Ik loop als een soort majorette mee te zwaaien. Ondingen, nergens voor nodig. Heerlijk, scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen bezoekt gebracht aan de Fysio. Na wat bewegen en voelen is de uitslag een zweepslag in de rechter hamstring. :/
Advies: Niet hardlopen de komende tijd, traplopen per trede ipv 3, wielrennen mag wel. (licht verzet)
PVA: Shocktherapie + rekken
Ga komende weken rustig op de racefiets vet verbranden. :+

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Goedemorgen allen! Afgelopen week heb ik met veel plezier het boek 'Rise of the Ultra Runners' van Adharanand Finn gelezen. Absolute aanrader wat mij betreft voor iedereen die langere afstanden lopen leuk vindt! De schrijver komt eigenlijk soort van toevallig in een meerdaagse ultra terecht, raakt enthousiast en schrijft zich in voor de UTMB. Vervolgens beschrijft hij zijn voorbereiding, interviewt hij veel mensen (bekende renners, trainers, artsen) en loopt hij verschillende ultra's.

Een van zijn voorbereidende ultra's was een wedstrijd van 24 uur op een atletiekbaan in Londen. Wat zo'n race interessant maakt is dat je in de bergen jezelf nog kan motiveren omdat het een strijd tegen die berg is. Op een atletiekbaan is er eigenlijk niks om tegen te strijden behalve jij zelf, wat het een soort ultieme mentale uitdaging maakt. Ik heb gezocht naar soortgelijke wedstrijden in Nederland, maar kon niks vinden. Het lijkt mij wel heel tof om zelf zoiets te organiseren op de AV waar ik lid ben. Alleen de mensen van de AV die ik tot nu toe gesproken heb willen graag meehelpen met organiseren, maar niet meedoen... Mijn verwachting/hoop is een beetje dat als we zoiets organiseren en een beetje landelijke bekendheid aan geven, er hopelijk wel tenminste 30 deelnemers op af komen. Wat denken jullie?

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:28
Na al een hele lange tijd in dit topic mee te lezen neem ik, met mijn eerste hardloopwedstrijd net voltooid, nu toch de stap om eens een actieve poster te worden. Het is interessant om hier ieders ervaringen te lezen!

In de nasleep van een coronabesmetting ben ik vorig jaar in de lente begonnen met hardlopen. Altijd gedacht dat ik hardlopen saai zou vinden en op de fiets zou stappen. Maar toen mijn vrouw begon met sporten spoorde ze mij aan om ook eens een rondje mee te lopen. En dat bleek toch wel lekker te voelen, weer in beweging te zijn. Waar mijn vrouw vrij snel afhaakte met het hardlopen en het bij fitness en krachttraining hield, kreeg ik het hardloopvirus te pakken. Voor ik het wist had ik 3 paar schoenen in de kast, was ik meerdere kilo's kwijt en bouwde ik de kilometers op. Het ging lekker!

Vlak voor de zomer ging het toch mis. Om na afloop van een wat langere loop 'lekker leeg' te zijn had ik de gewoonte opgebouwd om te eindigen met een sprint. Dat leidde, zo enthousiast als ik opgebouwd had, tot een plotselinge steek in mijn bovenbeen, met pijn die bleef bij het bewegen. Shit. Naar de fysio geweest, oefeningen meegekregen, niet hardlopen. Balen! Maar er leek geen verbetering te komen. Na 2 maanden sukkelen en niet hardlopen naar een sportfysio gegaan. Die kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk een spierscheuring in de hamstring was. Met wat specifieke oefeningen om de hamstring sterker te maken, en het verwachte herstel dat er toch kwam, uiteindelijk na 3 maanden weer een beetje kunnen hardlopen. Eindelijk!

Vanaf september kon ik dus weer de schoenen aantrekken. Rustig opbouwen dit keer! Ik had de smaak snel weer te pakken en vind het heerlijk om lekker in mijn uppie, blik op oneindig, met muziekje aan te voelen de kilometers af te tikken. Ondertussen begon ik mij toch af te vragen hoe ver ik kon gaan. Ik had een doel nodig.

Dus was het tijd om op zoek te gaan naar hardloopwedstrijden in de omgeving! Ingeschreven voor de 8 Mijl van de Meppel City Run op 22 mei. De 4 Mijl leek mij toch wat te kort; eind november had ik de eerste keer de 21 kilometer grens overschreden. 8 Mijl leek mij een mooie eerste wedstrijdafstand, lekker een uur lopen. Omdat vanuit mijn bedrijf beweging en sport aangemoedigd wordt, heb ik mij ook ingeschreven voor de halve marathon in Zwolle. Maar omdat dit beide evenementen zijn waar veel deelnemers zijn, wilde ik toch alvast ervaring opdoen met hoe een hardloopwedstrijd in zijn gang gaat. Startnummers, chips, mensen om me heen... Gelukkig vond ik de Erflandenrun in Hoogeveen!

De Erflandenrun was gisteravond. Mijn eerste hardloopwedstrijd. De hele dag wel wat spanning gevoeld. Zenuwen. Maar wel veel zin in! Ik had mij opgegeven voor de 5 kilometer. Vooral om te kijken hoe zo'n wedstrijd in zijn gang gaat. Om er toch wát spanning op te zetten, had ik mijzelf ten doel gesteld om onder de 20 minuten te lopen. Dat is toch zo'n grens geweest die ik in mijn achterhoofd zag als 'misschien ooit', sneller dan dat hoef ik ook niet te zijn. In de training was ik er al dichtbij geweest en Strava schatte in dat ik er al dichtbij was of net had gehaald, dus vol goede moed van start!

Omdat de 5KM startte terwijl de 10KM al onderweg was, moesten we met 130 man naast de start/finish op het fietspad beginnen. Ik propte mijzelf ertussen, geen idee hebbende van hoe snel of langzaam ik zou zijn in vergelijking met de rest. De eerste kilometer was dan ook wel even lastig. Ik kon niet zo snel starten als ik zou willen. Gaatjes vinden, even inhouden om daarna in te kunnen halen... maar daarna mijn eigen plek gevonden en steeds weer wat renners ingehaald. Gedurende de race ook alleen maar mensen ingehaald, niemand voorbij zien komen. Fijn gevoel :P Na 3,5 km werd het tempo toch zwaar. Een bekertje water aangepakt van een vrijwilliger die dit perfect meelopend aangaf.... om het vervolgens bij het nemen van een slok voor driekwart over mij heen te gieten _O- Nou ja, wel lekker verkoelend! Na nog een paar bochten op het laatste rechte stuk naar de finish nog even de benen in een hogere versnelling en de eindsprint ingezet. Eindtijd: 19:29, yes! Vol adrenaline en enthousiasme een banaantje en wat drinken naar binnen gewerkt. Wat een lekker gevoel! Uiteindelijk bleek ik 10e binnen de categorie, en 15e overall op de 5 KM geëindigd te zijn. Toch leuk, een top 10 klassering bij de eerste wedstrijd.

Met die magische grens doorbroken als PR richt ik mij nu weer op de langere afstanden. Vooral voor het uitlopen, niet voor een bepaalde tijd, gewoon lekker lopen. Iedere keer weer genieten.

PS. Ben ik de enige die, wanneer ik zeg dat ik hardloop in mijn vrije tijd, te horen krijgt "Oh ja, dat zie je wel!" of "Je hebt er echt de lichaamsbouw voor hoor, dat kun je vast goed!"? Ik snap dat niet, wat maakt een lichaam daar nou wel/niet geschikt voor? Zulke lange benen heb ik ook weer niet :+

Oh, en @Tinusvolkel , zou je mij toe willen voegen aan de PR lijst? Toch wel leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
AppieR schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:25:
Goedemorgen allen! Afgelopen week heb ik met veel plezier het boek 'Rise of the Ultra Runners' van Adharanand Finn gelezen. Absolute aanrader wat mij betreft voor iedereen die langere afstanden lopen leuk vindt! De schrijver komt eigenlijk soort van toevallig in een meerdaagse ultra terecht, raakt enthousiast en schrijft zich in voor de UTMB. Vervolgens beschrijft hij zijn voorbereiding, interviewt hij veel mensen (bekende renners, trainers, artsen) en loopt hij verschillende ultra's.

Een van zijn voorbereidende ultra's was een wedstrijd van 24 uur op een atletiekbaan in Londen. Wat zo'n race interessant maakt is dat je in de bergen jezelf nog kan motiveren omdat het een strijd tegen die berg is. Op een atletiekbaan is er eigenlijk niks om tegen te strijden behalve jij zelf, wat het een soort ultieme mentale uitdaging maakt. Ik heb gezocht naar soortgelijke wedstrijden in Nederland, maar kon niks vinden. Het lijkt mij wel heel tof om zelf zoiets te organiseren op de AV waar ik lid ben. Alleen de mensen van de AV die ik tot nu toe gesproken heb willen graag meehelpen met organiseren, maar niet meedoen... Mijn verwachting/hoop is een beetje dat als we zoiets organiseren en een beetje landelijke bekendheid aan geven, er hopelijk wel tenminste 30 deelnemers op af komen. Wat denken jullie?
Klinkt leuk, op het Verlanglijstje aangevinkt bij mijn boekdealer. Maandag kwam er al een stapeltje, dus die moeten eerst uit.

Lijkt mij trouwens vrij irritant.. Je gaat voor een easy run bij de lokale Av ofzo, en SHIT, ik ben per ongeluk mee gaan lopen in een meerdaagse ultra! Ikzelf sta weleens in de verkeerde rij bij t tankstation, maar dit lijkt mij vervelender/vermoeiender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Blomminator schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:42:
KVS deelnemer meldt zich! Ik loop de Ultimate in voorbereiding op mijn 100km, dus vrijdagavond 16, zaterdag 44 en zondag 33 kilometer :)

Daarom neem ik wel mijn stokken mee, weer een beetje gevoel mee krijgen. De DMT heb ik onlangs ook hardgelopen, nog even vliegles gehad na Eygelshoven toen ik tegen een boomwortel aanknalde.
polthemol schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:08:
Voor de liefhebbers van 'stupid shit': https://www.trailclub.nl/. Men is aan het kijken om een NL team op de been te brengen voor het WK Backyard Ultra. Coole aan het concept is dat je snelheid veel minder uit maakt: een goede wandelaar zijn en iemand die lang kan 'shuffelen' brengt je heel ver in deze wedstrijdvorm (of kan je heel ver brengen).
Bedankt voor het delen.Een backyard staat nog ergens in mijn agenda, eerst even wat andere dingen afvinken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

XyS

0.o.O

Iemand hier ervaring mee?

Een tijdje terug begon ik iets raars te voelen in mijn linker knie, bij belasting leek het alsof de spieren / pezen langs elkaar schoten (met een soort knak gevoel). Naar de fysio geweest maar die kon niets vinden, doet verder ook geen pijn en het gebeurt vooral na relatief veel inspanning.

Gisteren voor het eerst 17km gelopen, rustig aan gedaan maar was alsnog wel wat intensief voor mijn benen. Heb al een tijdje een klein beetje last van mijn rechter achillespees (sinds hiken vorige maand). Wederom geen echte pijn maar gevoelig als ik er op druk.
Echter voel ik nu een zelfde soort knak net boven mijn achillespees. Als ik mijn hand er op leg voelt het ook echt alsof de spieren langs elkaar schieten.

Zal morgen wel weer over zijn maar het voelt wel irritant met traplopen.
Zou mooi zijn als dit geen voorbode is van iets ergers.. kan er online weinig over vinden of ik zoek verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 06:52
XyS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:51:
Iemand hier ervaring mee?

Een tijdje terug begon ik iets raars te voelen in mijn linker knie, bij belasting leek het alsof de spieren / pezen langs elkaar schoten (met een soort knak gevoel). Naar de fysio geweest maar die kon niets vinden, doet verder ook geen pijn en het gebeurt vooral na relatief veel inspanning.

Gisteren voor het eerst 17km gelopen, rustig aan gedaan maar was alsnog wel wat intensief voor mijn benen. Heb al een tijdje een klein beetje last van mijn rechter achillespees (sinds hiken vorige maand). Wederom geen echte pijn maar gevoelig als ik er op druk.
Echter voel ik nu een zelfde soort knak net boven mijn achillespees. Als ik mijn hand er op leg voelt het ook echt alsof de spieren langs elkaar schieten.

Zal morgen wel weer over zijn maar het voelt wel irritant met traplopen.
Zou mooi zijn als dit geen voorbode is van iets ergers.. kan er online weinig over vinden of ik zoek verkeerd.
Ik had een "hardlopersknie" linkerkant ten hoogte van knieschijf. Rekken en strekken hielp bij mij enorm, en zorgen dat je niet door blijft lopen als je pijn voelt. Gaat van zelf weer weg bij genoeg rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 06:52
Heeft iemand tips voor wat betreft oortjes / headphones voor muziek? Ik heb op het moment de Jabra 65t en die vallen niet uit maar sluiten denk ik te veel af. Hierdoor hoor ik mijn eigen voetstappen erg doordreunen. Wellicht is een Aftershokz Aeropex het proberen waard. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
michaeltb schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:21:
Heeft iemand tips voor wat betreft oortjes / headphones voor muziek? Ik heb op het moment de Jabra 65t en die vallen niet uit maar sluiten denk ik te veel af. Hierdoor hoor ik mijn eigen voetstappen erg doordreunen. Wellicht is een Aftershokz Aeropex het proberen waard. Hebben jullie tips?
Ik heb de Aftershokz Openmove en dat was echt de beste keuze die ik kon maken voor muziek tijdens sporten op de fiets en nu ook het hardlopen. Blijft goed zitten, doordat je gehoorgang open blijft hoor je je omgeving gewoon enorm goed.
Geluidskwaliteit is prima, hoewel het nooit beter zal zijn als in-ear doppen. Maar ik zie dat als een ander toepassingsgebied.

Mijn vriendin vindt het tijdens hardlopen minder, ze zegt dat het bij haar af bouncet van de plek waar je het goed hoort. Ik heb dit zelf niet ervaren, bij mij blijft deze mooi zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Dazzler2120 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Ik heb de Aftershokz Openmove en dat was echt de beste keuze die ik kon maken voor muziek tijdens sporten op de fiets en nu ook het hardlopen. Blijft goed zitten, doordat je gehoorgang open blijft hoor je je omgeving gewoon enorm goed.
Geluidskwaliteit is prima, hoewel het nooit beter zal zijn als in-ear doppen. Maar ik zie dat als een ander toepassingsgebied.

Mijn vriendin vindt het tijdens hardlopen minder, ze zegt dat het bij haar af bouncet van de plek waar je het goed hoort. Ik heb dit zelf niet ervaren, bij mij blijft deze mooi zitten.
ik heb de Shokz (nieuwe naam) Openrun, bevalt ook heel goed. Geluidskwaliteit is iets minder dan in-ears, maar je hoort je omgeving (en dus verkeer) nog goed. Daarnaast blijft ie veel beter zitten dan dopjes bij mij, en waterdicht, dus je kunt hem gewoon onder de kraan afspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Ik heb ook Aftershokz en ben er heel tevreden over. Aan het begin van de corona lockdown is er tot 2 keer toe een kapot gegaan, maar beide keren binnen een paar dagen een nieuwe ontvangen. Enige nadeel wat ik kan bedenken is het luisteren van podcasts tijdens het hardlopen: met een beetje omgevingsgeluid is dat niet te doen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johrans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:25

johrans

#*#=##

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door johrans op 12-05-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 11:25
Hier eenzelfde verhaal. Ik heb ooit geprobeerd met jabra's hard te lopen maar de doppen vielen bij mijn oren geregeld uit, ontzettend irritant. Een maand geleden een shokz openrun gekocht en eigenlijk vanaf het eerste moment verslaafd. Heerlijk zo goed als die blijven zitten, zo weinig last ik er van heb en zo goed als je omgevingsgeluid hoort (geeft me een veilig gevoel omdat ik hoor wat er rondom me gebeurt). Maar inderdaad zoals al aangegeven, de geluidskwaliteit is minder. Geen zware bass e.d. Dat vind ik een meer dan acceptabele consequentie omdat ik juist vooral podcasts luister. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Mijn vrouw heeft de Aeropex en die bevallen haar goed. Mij ook trouwens. Ik heb eerder ook wel andere gehad maar vond die niet lekker zitten en heel erg schudden tijdens het lopen. De aeropex zitten beter. Voordeel is dat je geen gesuis hebt van de wind zoals je bij noise cancellation setjes (Airpods, Bose, etc.) wel hebt.

Bass moet je echt niet op rekenen, dat is nul. Voor een muziekje op de achtergrond of het luisteren van podcast is het perfect. Maar het is wat mij betreft wel echt alleen voor sporten. Voor thuisgebruik heb ik Bose Earbuds, die gebruik ik ook weleens met hardlopen omdat het geluid veel beter is. Die gebruik ik bijv. ook altijd op de loopband (noise cancellation dempt het geluid van de loopband enorm, heeft alleen de rest van het gezin er last van :D ).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

De hele week cursus op de zaak, dus niet thuiswerken maar elke dag woon-werk fietsen. Da's 8 km enkele reisafstand, net lekker om een beetje tempo te maken.

Ik was eigenlijk van plan vanavond te gaan hardlopen, maar ik ben heel blij dat ik het naar gisteren verplaatst heb. Ik ben helemaal stuk, ga de rest van de dag niets meer doen. _O-

Loop gisteravond ging zeker niet vanzelf, maar ik heb wel voor het eerst sinds de operatie eind januari een 10 km op de weg gedaan. De eerste 7 km gingen ook best soepel, daarna kwam er best veel verval in. En bij een kilometer of 4 bleef mijn linker oordopje niet meer zitten, kwam het rubber opzetdeel zelfs los van het speakerdeel en was het al lopend niet meer goed te krijgen. Dus op één dopje door, met alle gemiste stereo-ellende van dien. Haat dat, wil mijn eigen astmatische gehijg niet horen. Dus thuisgekomen een paar JBL's besteld en Yurbuds kan verder doodvallen.

De laatste 3 kilometer was afzien, de meters aftellen, de afstand mentaal in segmenten opdelen en mezelf dwingen door te gaan. Niet de souplesse van een jonge hinde, met mijn baard wapperend in de wind, maar meer de vastberadenheid van een grizzlybeer die een hamburger geroken heeft. Dus toen ik mijn logge kadaver met 55:55 op de Garmin over de streep gezeuld had, was ik enerzijds tevreden dat het binnen het uur was, anderzijds vooral opgelucht dat ik bijna thuis was. Nou ja, het begin is er weer zullen we maar zeggen.

https://www.strava.com/activities/7126458793

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Zelf liep ik altijd met AirPods, maar sedert ik de Aftershokz (nu het het Shokz) van mijn zoon geprobeerd heb, wil ik niks anders meer in de zomer. Zit superstabiel en de geluidskwaliteit is OK. In de winter loop ik met een Teufel koptelefoon over mijn oren.
Maar met Shokz doe je zeker geen miskoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 22:26
De nieuwe Shokz schijnen wel wat betere bass te geven. Zijn ook een stukkie duurder á €180.

Zelf de Aeropex, luister voornamelijk podcasts en dan is de geluidskwaliteit dik in orde. Bij in-ear had ik ook dat ik m’n hartslag voelde en dat was niet prettig. Vind deze ideaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 22:26
Voor de ultra runners en backyard ultra in Nederland; de Kardingebultra is een nieuwe. 24x de Kardingebult op nabij een mooi stukje natuur in Groningen, met uitzicht op de stad. :)

https://www.steenboksport.nl/evenementen/kardingebultra/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
Ik ken dit soort mentale uitdagingen een beetje van voorbereidingen op de vierdaagse van Nijmegen (way way back). Mooie wandeltocht door bos ,hei en zelfs een stukje langs de Maas en dan 17km terug lang 1 lange rechte weg.

Met 24 uur spreek je waarschijnlijk een heel erg kleine niche aan (welke over het algemeen ook liever in de natuur loopt denk ik). Wellicht combineren met minder extreme afstanden zoals tussen zonsondergang en zonsopklomst (https://impossiblehq.com/...-night-race-2020-recap-2/), backyard ultra achtig concept ,24h elke 4 uur 6lkm of een baanmarathon van 100 rondjes om een groter publiek aan te spreken. Iets kriebelt in mij om aan een dergelijk event mee te doen, maar ben bang dat ik hier veel te weinig km's voor in de benen heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firestorm666
Ik heb een uitgebreide review https://tweakers.net/prod...kz-openrun-pro-zwart.html geschreven over de Shokz Pro (geld ook wel wat voor de goedkopere versies). Zelf ben ik er heel tevreden mee. Als je aan het hardlopen bent, ben je toch te druk bezig met PR's te verbreken, dan is geluidskwaliteit niet zo belangrijk :+ Ik heb overigens de 75t, prima oortjes en ik snap wat je bedoeld, het irriteerde me ook, maar het meest irritante was de windruis, die is met de Shokz afwezig (op het natuurlijke geluid na dan hé)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat

Deventer heeft een 24uurs race en Sittard ook (daar was dit jaar de eerste editie van, aan meegedaan).

Als je mensen wil trekken voor zoiets moet je zorgen dat je:

- een parcours hebt wat zo plat is als een dubbeltje
- er een officiële certificering is van de IAU
- verzorgingsplekken heel goed uitdokteren
- als het op een atletiekbaan is, moet je best iets verzinnen dat men niets steeds dezelfde kant op blijf trennen. Je gaat het heel erg aan je benen voelen als je 24 uur alleen maar linksom moet gaan bochten maken :P
- zorg dat je ervaring hebt met wedstrijden organiseren. Uit eigen ervaring zijn dit soort uitdagingen iets wat de deelnemers bloedserieus oppakken. Dit vergt ook meestal heel wat voorbereidingstijd. Het laatste waar je als deelnemer op zit te wachten is een organisatie die het niet geregeld krijgt.

Ik zou ook kijken om kortere tijden erbij te nemen: 1 uur, 2uur, 6 uur en 12 uur bv.: op die manier trek je nog wat meer mensen en geef je opstapjes.

In Sittard was de baan asfalt op een gesloten wielerbaan, ik denk dat het op een hardloopbaan wat makkelijker gaat zijn (zachtere ondergrond en meer 'bounce' natuurlijk van de baan zelf), al is gemakkelijk bijzonder relatief voor die dingen.

-aanvulling- in Sittard hadden ze 32 ingeschrevenen op de 24uurs, waarvan er 26 zijn gestart. 30 deelnemers om te krijgen bij een eerste keer zonder de dingen die ik hierboven had vermeld lijkt me dus heel erg optimistisch

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 13-05-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:15
SkyR schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:59:
Na al een hele lange tijd in dit topic mee te lezen neem ik, met mijn eerste hardloopwedstrijd net voltooid, nu toch de stap om eens een actieve poster te worden. Het is interessant om hier ieders ervaringen te lezen!
@SkyR erg leuk verhaal en heel herkenbaar! Welkom en gefeliciteerd met de mooie tijd voor je eerste 5km wedstrijd. _/-\o_

Mijn verhaal lijkt erg op het jouwe. Eind 2020 ben ik begonnen met hardlopen en na een paar maanden ook geblesseerd geraakt (gelukkig niet zo ernstig als jouw blessure). Ik had een heuvelknie (popliteus tendinitis) opgelopen die achteraf veroorzaakt werd door een verkeerde stand van de voetplaatjes onder m'n fietsschoenen, waardoor m'n knie tijdens het fietsen altijd net een kleine hoek naar binnen maakte. Nooit eerder erg in of last van gehad, maar in combinatie met de extra belasting van het hardlopen (en ook net wat te fanatiek te willen zijn :P ) zorgde dit toch voor problemen. De stand van de voetplaatsjes aangepast, paar weken rustig aangedaan en het was verholpen. Sindsdien blessurevrij gelukkig (nu ruim een jaar).

Afgelopen jaar de wekelijkse afstand steeds wat verder uitgebouwd naar nu stabiel rond de 70km per week. Dit voorjaar ook m'n eerste wedstrijden gelopen, een halve marathon en de marathon van Rotterdam. En 2 weken geleden ook m'n eerste 10km race waarover ik dit verslagje schreef: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71362540].

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

XyS

0.o.O

michaeltb schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:19:
[...]

Ik had een "hardlopersknie" linkerkant ten hoogte van knieschijf. Rekken en strekken hielp bij mij enorm, en zorgen dat je niet door blijft lopen als je pijn voelt. Gaat van zelf weer weg bij genoeg rust.
Ben deze Yoga voor runners stretches van Vlad Ixel gaan doen, echt bizar hoeveel verschil het maakt. Een beetje halfbakken stretchen was duidelijk niet genoeg! Ook al een tijdje benen niet meer gemasseerd, maar merk dat stretchen hoe dan ook nodig zal zijn.

Het lopen gaat gelukkig wel erg lekker, gisteren een 4+3km tempo training gedaan. Liep een PR op de 10km maar heb nog steeds geen echte poging gedaan dus spannend was het niet (47:44) B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:28
Slupor schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:11:
[...]

@SkyR erg leuk verhaal en heel herkenbaar! Welkom en gefeliciteerd met de mooie tijd voor je eerste 5km wedstrijd. _/-\o_

Mijn verhaal lijkt erg op het jouwe. Eind 2020 ben ik begonnen met hardlopen en na een paar maanden ook geblesseerd geraakt (gelukkig niet zo ernstig als jouw blessure). Ik had een heuvelknie (popliteus tendinitis) opgelopen die achteraf veroorzaakt werd door een verkeerde stand van de voetplaatjes onder m'n fietsschoenen, waardoor m'n knie tijdens het fietsen altijd net een kleine hoek naar binnen maakte. Nooit eerder erg in of last van gehad, maar in combinatie met de extra belasting van het hardlopen (en ook net wat te fanatiek te willen zijn :P ) zorgde dit toch voor problemen. De stand van de voetplaatsjes aangepast, paar weken rustig aangedaan en het was verholpen. Sindsdien blessurevrij gelukkig (nu ruim een jaar).

Afgelopen jaar de wekelijkse afstand steeds wat verder uitgebouwd naar nu stabiel rond de 70km per week. Dit voorjaar ook m'n eerste wedstrijden gelopen, een halve marathon en de marathon van Rotterdam. En 2 weken geleden ook m'n eerste 10km race waarover ik dit verslagje schreef: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71362540].
Goed bezig! Ik hoop vanaf de zomer de kilometers verder uit te kunnen bouwen. Nu gun ik mijzelf eigenlijk alleen in het weekend de tijd voor een lange loop, maar ik denk dat ik beter de lange afstanden aan zal kunnen als ik ook doordeweeks een wat langere loop doe. Jij hebt al mooie tijden gelopen, dat is voor mij iets om naar uit te kijken :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Na gisteren een heerlijk 30 min. rondje met als finale wéér die achterlijke 18% helling omhoog "opgedaverd" te hebben stond er vandaag een heerlijke lange actief herstellende strandwandeling op het programma mét tussendoor een lekkere lunch op een fantastisch plekje met uitzicht over Omaha beach.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsS1sipbLQymtZlQL-OfZyY8Jf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXBVxs6GEcjbnMjgqMZfuRXC.jpg?f=fotoalbum_large

Het struinwerk bestond uit lekker slenteren lamgs de vloedlijn, koekeloeren in de stilstaande poelen en fossielen ontdekken in de enorme rotsblokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i56yNwjY_VqGZwfq5M7507QVB_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLLa919O8nKGMyct4KjEQ2Sv.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker dagje om even de benen los te lopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb ook een setje Aftershokz _/-\o_

soort reviewtje/ervaringen van mij

@Limbeckx
op de bonnefooi :) .....ik ken de omgeving door ons vakantieverblijf en een eerdere vakantie hier op het park, ik weet dus een beetje welke richting ik moet aanhouden om me niet compleet te verlopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Enige nadeel van de Aftershokz / Shokz vind ik dat je niet kan zien hoeveel ze nog opgeladen zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gisteren was de Koning van Spanje en het ging allemaal anders. Ik ben er nu nog niet helemaal uit wat ik er van vind.

Vrijdag na werk werd ik opgehaald, naar Gulpen gereden en de tent opgezet terwijl zij de pasta maakte. Nog een bananenpannenkoekje als dessert en rond 2200 naar bed. TOP geslapen, 0700 eruit en een goed ontbijt van havermout, fruit en nog een pannenkoekje.

Mooi op tijd bij de start en we waren er klaar voor. Ik heb zelf redelijk wat uren getraind en had geen makkelijke dag verwacht, maar m'n vriendin (niet Fraulein B, een sportvriendin/ex-collega) gewoonweg veel te weinig en we zijn wel vaker tegen haar grens aangelopen.

Direct helemaal achterin gestart en daar vonden we aansluiting met 3 anderen 'poedelprijs'lopen. Gewoon de finish halen. Het is dus zoals eerder hier gepost licht glooiend, dus heuvelop pakte ze stokken, en wandelend naar boven. Bij km 16 ongeveer haakte iemand af die op de weg op een auto stond te wachten. Aangezien er al wat geklaag kwam over pijn in haar knie, het tempo minder was, ik vaker moest stoppen om te wachten, omkijken etc. stelde ik voorzichtig voor om ook in te stappen. Dat was nergens voor nodig, minimaal de helft moesten de doen!

Nouja, door dan maar. Op km 23 (grofweg de helft) moest ik stoppen bij het eerste bankje wat ik zag, riep ze me toe. De compressiekousen van links/rechts gewisseld ('t voelt links heel anders dan rechts!'), schoenen aan/uit, slokje erin en wat eten. Ikzelf stond in de schaduw wat te rekken en voelde mij echt nog goed.

Met het weglopen bij het bankje nog eens gezegd.. 'Je kunt nu enkel nog wandelen, het is een trailrun, en 23km lopen is geen doen met een brakke knie, en geen trailrun meer. Tis niet de 4-daagse...'.
En langzaamaan kwam er dan dat we maar moesten stoppen.

Route gestopt, Google uit de tas en rechtsstraaks naar Gulpen laten lopen. Via Epen met een drank/snacksstop in de Super wandelden we naar de eindstreep. Uiteindelijk 33km, waarvan 22 km 'trailrunnend' (met dus stukken lopen), en 11 km wandelend.

De laatste afdeling naar de finish hinkte ze flink, maar voor de vorm even proberen aan te zetten, maar dat ging al niet meer.

Teleurgesteld de vlaai gegeten.

Maar goed. Let's talk about me!
Ik heb nu deze morgen en gisteren eigenlijk nergens last van. Ja, tuurlijk, platvoeten, knetterend rood hoofd want het was bloedheet, een beginnende blaar in m'n hiel (randje van de sok vermoed ik) en ik was moe. Maar ik dribbelde nog heerlijk, benen voelde sterk - ook heuvelop, geen maag- of andere problemen, voeding en drank waren onder controle.
Maar ik heb voor mn gevoel een flinke wandeling gemaakt, geen trailrun gedaan. Alles op haar tempo, steeds even wachten, en veel gewandeld.

Had ik gisteren zo de finish gehaald? Easy!
Had ik de finish ook gehaald als ik alles alleen op eigen tempo had gerund? Moeilijk in te schatten.

Ik ben ergens wel blij dat we samen zijn gelopen (in goed overleg besloten), omdat als ze alleen hinkend door de velden was gegaan dat ook wel lastig was, en haar gps viel er halverwege uit, en hoe leuk is het dan nog? Ze had het wel gered, daar heeft ze mij niet voor nodig.

Voor mij was dit ook een generale repetitie voor de HochKoningman, maar dat is beetje in het water gevallen. Daar baal ik wel van. Ergens durf ik dat niet aan, maar soms denk ik, 'ik overleef t heus wel'..

En mijn eerste DNF ooit.

Kortom, mixed emotions op deze zondagmorgen.

Hoe is het @Xaverius (die loopt nu nog..) en de andere hollende Tweakers vergaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gisteren bij Kastelenloop Diepenheim met mijn zwager een estafette-loop gedaan, een halve marathon. De start van 6,7km was voor mij, vervolgens deed zwager 9,x km en mocht ik de laatste 5,5 km nog 'even' doen. Het viel niet tegen, de grootste zorg was hoe je warm blijft in de 45 minuten dat je moet wachten, maar na 15 minuten lopen zat ik al weer aardig in de flow.
Geslaagde avond. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm666
Hartloper schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:31:
Enige nadeel van de Aftershokz / Shokz vind ik dat je niet kan zien hoeveel ze nog opgeladen zijn.
Wat eigenlijk wel raar is, die dingen zijn gewoon met bluetooth verbonden. Met de Pro versie kan het wel, hetzij enkel via de Shokz app. Via bluetooth is het steevast 40%. M'n Jabra's geven wel gewoon netjes het percentage aan via bluetooth, waardoor het me vooral een Shokz probleem lijlkt te zijn die het niet wil (kan?) implementeren.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Afgelopen dinsdag werd er weer een Zomeravondcup georganiseerd, voor de verandering had ik me ingeschreven voor de 5KM.
Mijn doel was een sub-19 te lopen. Er stond veel wind, maar ik had nu een paar Nike Alphafly's aan mijn voeten, dus ik dacht nog steeds een kans te hebben.

Na het ophalen van mijn startnummer nog even met een paar clubleden gekletst, die toevallig ook de 5KM gingen lopen.
Toen ik op het startschot stond te wachten zag ik dat mijn hartslag op 70 stond, ik had dus beter iets korter op de start kunnen gaan warmlopen, maar goed.
De eerste kilometer ging in 3:36. Dat was 12 seconden onder schema. Na een tijdje had ik het gevoel dat ik het juiste tempo had gevonden, maar toen werd ik door een clublid voorbijgelopen, dus ik klampte maar bij hem aan. Tweede kilometer in 3:54, daarmee was ik 6 seconden van mijn voorsprong kwijt. Even later liep ik mijn clublid weer voorbij en concentreerde ik mij op de loper voor mij.
Toen kwam het lange stuk tegen de wind in; gelukkig viel dat enigzins mee. Ik liep in op de loper voor me, later geholpen door iemand die langszij kwam. De tijden van de derde en vierde kilometer had ik gemist, maar ik had de indruk dat het wel goed ging (mwoah, 3:53 en 3:51) en ik had nog energie over voor een versnelling.
Bij het oplopen van de baan zag ik dat ik nog 1:20 had voor de laatste 300 meter. Dus ik zou het halen als ik dat tempo volhield.
En dat lukte, over de streep in 18:49! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik me ingeschreven voor een 10KM loopje: de Unicef sponsorloop 20 mei in m'n hometown Breukelen, sterker nog: de start is ongeveer 200 meter van m'n huis en twee loopmaatjes doen ook mee, dus hier kon ik voor mezelf niet onderuit. Ik mag ook geen doelstelling zetten (hoewel ik wel verwacht dat ik onder de 47minuten ga lopen, mezelf kennende). Ik wil me niet namelijk niet in de vernieling lopen, want zaterdag wacht de Tweakers social ride in Venlo, oké op de fiets, maar toch.

Nog andere tweakers aanwezig?

[ Voor 4% gewijzigd door Frenz64 op 15-05-2022 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:46:
mijn eerste DNF ooit.

Kortom, mixed emotions op deze zondagmorgen.
Respect voor je keuze samen te blijven d:)b samen uit, samen thuis.

Volgende keer beter Blom, dit soort verhalen horen er ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:04

sebasd

loopt op espresso

Hier na een week met teveel andere dingen en dus niet kunnen lopen vanochtend weer op pad geweest. Ik vond het al behoorlijk warm! Verder prima gelopen, weer een stapje verder qua afstand, nu 8,5km, zonder veel moeite en, nog beter, geen enkele vorm van tegenstribbelen van spieren en pezen.

Langzaam aan opbouwen blijft het, maar het gaat nog steeds de goede kant op.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00
mhr-zip schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:46:
@Cranzai @Roozzz @Slickk

Ik hoor wat jullie zeggen, we nemen het mee O-)

Training morgen is 2x15 min met daartussen 2 minuten wandelen.

En nee ik hoef niet de beste ooit te zijn. Maar de afgelopen 4 decennia heb ik er 35 jaar van overgewicht gehad. Altijd als laatste gekozen met gym :+ . Dit ligt redelijk voor het oprapen. Ik ga mij er echt niet voor de vernieling inlopen. Maar ik wil wel de trainingen zo goed mogelijk doen (dat betekend niet zo hard mogelijk!).

Waar ik dus mee worstel, wat is zo goed mogelijk... Tevens heb ik een gebrek aan ervaring met het lopen op wedstrijdtempo (die 3 km was voor het eerst), daarvoor wist ik niet eens wat ik zou kunnen proberen als tempo.

We lopen in dit schema veel korte blokken, langer dan 10 minuten is een zeldzaamheid. Ik kan ook 2x 15 min lopen op 6:15/km, maar is dat wel "goed" dan?
De komende 3 weken hebben we op de maandagen langere loopjes staan (2x15 min, 2x 20 min etc). De maandagen loop jezelf zonder begeleiding, dus ik probeer een beetje uit te vogelen wat handig is.
Gisteren was DE dag.

Had ooit de hoop op het record van de beginnersgroepen. Maar was paar weken geleden ziek geweest, nog steeds een beetje snot. 2 weken op vakantie geweest (donderdagavond terug), wel (maar niet lekker en minder) getraind op vakantie, kinderen sliepen slecht en eten was heel lekker (indekken.nl).

Ik had dus oprecht niet eens hoop meer, en denk ik loop hem zonder wandelen uit en dan kan ik een vinkje achter mijn eerste 5 km zetten. Bij het inlopen ging mijn Garmin al roepen dat de “prestatie blablabla” -4 was, fijne motivatie :X

Nu was het zo dat er een alternatief parcours was, omdat er wedstrijden op de baan en werkzaamheden rondom de club waren. Dus was er een parcours hier uitgezet in de recreatie polder. Daar was ik wel blij mee, ik loop daar erg vaak en meeste stukken zijn ook fijn wegdek.
Er stonden een paar pijlen, maar om te zorgen dat we niet verkeerd liepen een paar trainers tussen de groep mee. Alleen, ik loop sneller dan de trainers, dus hadden ze een sneller iemand geregeld die ook voor mij kon lopen.

Ik had dus een privé “pacer” (en volgens mij had die daar best ervaring mee).

Dus de groep weg, en ik voelde me echt niet sterk. Ik kon met moeite 5:15 lopen (de keren dat ik op horloge keek) en dan piepte en kraakte alles. Het schommelde ook, het was niet echt steady. Maar na 3 km ging ik mij wel beter voelen en de pacer dacht denk ik, het gas er op. Ik denk, dood of de gladiolen. Dus er achteraan en ik voelde me ook wel een stukje beter dan de eerste 2,5 km. Maar het gas ging er echt op, dus waren de eerste kilometers nog een 5:00+, dat werd snel 4:40 en bij de laatste km ging hij helemaal los. Toen liep ik op een geven moment 4:10. Toen dacht ik, niet meer op mijn horloge kijken, 2 bochten nog en dan ben ik er.

Laatste 2 km voor mijn gevoel door 3 muren gelopen, resultaat 24:09

Moest na afloop even in het gras liggen om bij te komen, maar super blij *O*

Maar wat een verschil tussen je oren maakt dat als er iemand voor je loopt zeg!

Kilometer tijden
5:09
5:05
5:01
4:42
4:16

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
mhr-zip schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:47:
[...]

Gisteren was DE dag.

Had ooit de hoop op het record van de beginnersgroepen. Maar was paar weken geleden ziek geweest, nog steeds een beetje snot. 2 weken op vakantie geweest (donderdagavond terug), wel (maar niet lekker en minder) getraind op vakantie, kinderen sliepen slecht en eten was heel lekker (indekken.nl).

Ik had dus oprecht niet eens hoop meer, en denk ik loop hem zonder wandelen uit en dan kan ik een vinkje achter mijn eerste 5 km zetten. Bij het inlopen ging mijn Garmin al roepen dat de “prestatie blablabla” -4 was, fijne motivatie :X

Nu was het zo dat er een alternatief parcours was, omdat er wedstrijden op de baan en werkzaamheden rondom de club waren. Dus was er een parcours hier uitgezet in de recreatie polder. Daar was ik wel blij mee, ik loop daar erg vaak en meeste stukken zijn ook fijn wegdek.
Er stonden een paar pijlen, maar om te zorgen dat we niet verkeerd liepen een paar trainers tussen de groep mee. Alleen, ik loop sneller dan de trainers, dus hadden ze een sneller iemand geregeld die ook voor mij kon lopen.

Ik had dus een privé “pacer” (en volgens mij had die daar best ervaring mee).

Dus de groep weg, en ik voelde me echt niet sterk. Ik kon met moeite 5:15 lopen (de keren dat ik op horloge keek) en dan piepte en kraakte alles. Het schommelde ook, het was niet echt steady. Maar na 3 km ging ik mij wel beter voelen en de pacer dacht denk ik, het gas er op. Ik denk, dood of de gladiolen. Dus er achteraan en ik voelde me ook wel een stukje beter dan de eerste 2,5 km. Maar het gas ging er echt op, dus waren de eerste kilometers nog een 5:00+, dat werd snel 4:40 en bij de laatste km ging hij helemaal los. Toen liep ik op een geven moment 4:10. Toen dacht ik, niet meer op mijn horloge kijken, 2 bochten nog en dan ben ik er.

Laatste 2 km voor mijn gevoel door 3 muren gelopen, resultaat 24:09

Moest na afloop even in het gras liggen om bij te komen, maar super blij *O*

Maar wat een verschil tussen je oren maakt dat als er iemand voor je loopt zeg!

Kilometer tijden
5:09
5:05
5:01
4:42
4:16
Welkom bij de hardlopers, mooi begin van je hardloopcarriere ;)
De laatste 2km van een 5 zijn altijd zwaar, het zwaartepunt van een snelle vijf ligt altijd bij 3km, als je daar eenmaal voorbij bent dan komt het goed.

Komende zaterdag waag ik mij ook weer eens aan een 5km. Na de 10miles van eind april het gevoel wel sterk te zijn op het moment, hopelijk is er voldoende snelheid om een PR te gaan lopen (de sub 19 lonkt).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
Vanmiddag de Venloop HM gelopen en dat was veruit mijn warmste HM ooit (28 graden, maar je loopt veelal vol in de zon, dus nog veel warmer). Ik kan normaal heel slecht tegen de warmte met hardlopen, dus maakte me wel behoorlijk zorgen vooraf. Dus flink met de rem er op gestart en uiteindelijk een negatieve split gelopen, dus eigenlijk wel positief verrast. Maar onderweg geholpen door het fantastische publiek (dank voor de vele water sproeiers onderweg!) en unieke sfeer. Dit blijft veruit de mooiste loop van het jaar. Een PR zat er natuurlijk niet in onder deze omstandigheden en erg tevreden met de tijd van precies 2 uur. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:00
Tijdje niks laten horen hier. Vandaag een trainingsweek van 50km afgerond met een vroege duurloop. Nieuwe doel is ook gesteld en dat is de 30 van Amsterdam Noord geworden. Zal een nieuwe afstandsrecord voor me betekenen, welke nu op 25km staat.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vandaag naar Leersum geweest voor een rondje trail. Starten bij de MTB-parkeerplaats, via wat hellingen naar de Tombe van Nellesteijn op de heuvel daar en dan richting het Leersumseveld en de Leersumsche Plassen.

Gezin zou een kortere route gaan wandelen, ik een kilometer of 10 hardlopen en dan gezellig met een als een bunzing stinkende vader weer terug naar huis.

Maar een deel van de route was afgezet omdat er gebieden als rustgebied voor dieren waren aangewezen. En een ander deel van mijn route was verkloot omdat de bewegwijzering ontbrak. Dus ik heb een eind over een zandvlakte gelopen waar ik nog nooit geweest was, tot ik bij toeval weer een paaltje tegenkwam. En het laatste deel van de route moeten improviseren omdat ik daar niet door mocht. En toen zat ik ineens weer in een deel van de route waar ik al geweest was.

Toen ik op de 11 kilometer zat heb ik een paar picknickende fietsers naar de route gevraagd en bleek ik inderdaad de verkeerde kant op te lopen. Dus terug, een stuk door het bos, een route volgend waarvan ik dacht dat het de juiste was, tot ik bij een T-splitsing kwam. Daar toch maar de navigatie op de telefoon aangezet en een route naar de parkeerplaats gevonden, ook weer 2,23 kilometer.

Frau geappt, die was ook hopeloos verdwaald. Die kant op, niet zeker welke route ze hadden genomen, locaties gedeeld, de navigatie weer aan en een route naar het gezin gelopen, ook weer 1,84 kilometer.

Dus bij elkaar 15 kilometer gelopen, daarna het laatste stuk van zo'n anderhalve kilometer met het gezin naar de parkeerplaats gewandeld. Niet gepland dat het allemaal zo zou lopen, maar best tevreden met hoe mijn lijf het uithield. Er moet zeker nog wat gebeuren, maar ik ben goed op weg naar mijn niveau van vorig jaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Aanvullend: moderne technologie is wel mooi hoor. Ik ben nog van voor de mobiele telefoon en mobiel internet, vroegâh waren we gewoon hopeloos verdwaald in het bos zonder contact met elkaar te kunnen leggen. Had het uren geduurd voor we allemaal weer bij de auto waren. Want dan loop je elkaar constant mis. Ik heb in 1995 nog eens uren door een bos gedwaald, 's nachts met scouting. Wij waren met z'n tweeën de groep kwijt en hebben aan de hand van ANWB-paddenstoelen een route naar het dichtstbijzijnde dorp gezocht.

Dan is gewoon even locaties vergelijken met Whatsapp echt bizar handig.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Rudedadude schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:30:
Aangezien ook Hinke zelf in dit topic nog gereageerd heeft indertijd, bij deze een update:

https://www.dvhn.nl/sport...opingebruik-26877723.html
Er was een paar maanden geleden ook nog een podcast waar ze deels eea toelicht.
En het gaat over die grote trail die ze mee deed.

https://www.looppraat.nl/looppraat-52-hinke-schokker/
Onze gast voor LoopPraat 52 is Hinke Schokker. Tot een paar weken terug kenden we haar eigenlijk alleen als snelle ultraloper die na een rottijd gelukkig weer aan het lopen was. Op asfalt. Op de trails zagen we Hinke nog niet. En dan ineens duikt ze op bij de start van de legendarische Barkley Marathons. Hoe dat kwam en hoe dat beviel gaan we vragen. En wie ons een beetje kent, zal snappen dat we het sowieso vooral over Barkley gaan hebben met Hinke.

[ Voor 228% gewijzigd door route99 op 15-05-2022 23:59 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren de HM Venloop, hoewel ik normaal echt goed tegen de warmte kan had ik het gisteren zwaar! Had mijn tijd al aangepast naar beneden en ben op 4'/km vertrokken. De eerste 10km had je de mogelijkheid om regelmatig schaduw van huizen op bomen te pakken. Tot hier ging het eigenlijk ook nog goed en zat ik op schema.

Vanaf de 11 tot de 15 loop je vol in de zon, wind tegen en pal langs de maas. Met als klapper nog een brug die je, onder dezelfde omstandigheden, omhoog moet. Vanaf dit moment was het voor mij ook gewoon klaar. De post-its met vooropgestelt plan bleven in de zak en had nog maar 1 doel; uitlopen en de schade beperkt houden.

Op de 19km had ik het heel zwaar, weer een brug omhoog, weer wind tegen en voor mijn gevoel had ik dribbeltempo. Achteraf blijk je dan nog altijd 4.30 te lopen, maar het voelde als 8'/km.

De laatste 1000mtr loop je door de binnenstad van Venlo en dat is iets wat je als hardloper echt een keer mee moet hebben gemaakt. Was nog aan het twijfelen om iets gas bij te geven, maar met nog 400m te gaan zag ik een hardloper die door de hitte was bevangen en "out" was gegaan. EHBO erbij, schuim op de mond, hefig dus. Dat was voor mij de bevestiging, die laatste 400m gaan het verschil ook niet maken, dan maar doorploeteren tot de eindstreep.

Met 1:30:34 over de eindstreep, dat is precies 6 minuten langzamer dan mijn PR van 1 maand geleden; 1:24:24. En zelfs 8 minuten langzamer dan de tijd waar ik op de 9km nog op liep, heb dus een ontzettend groot verval gehad. Maar gezien de extreme omstandigheden, weinig schaduwpunten en te weinig (officiele) drankpunten niet ontevreden.

Eenmaal over de finish wilde ik wegwandelen maar de kramp sloeg meteen in mijn linkerdij, kon letterlijk geen pas meer zetten. Na 3 a 4 minuten ongemakkelijk bewegen en de kramp eruit duwen kwam ik langzaam in beweging en kon weer lopen. Nogmaals de bevestiging dat het heel verstandig was om geen versnelling in te gaan zetten.

Verder kan ik iedereen aanraden om de Venloop HM ooit te gaan lopen, zoveel publiek en versierde straten, dat maakt de Venloop echt uniek!

Wat overigens echt bizar is, wij stonden helemaal vooraan in het startvak. Na het startschot waren het 6s en toen was ik onderweg. Het topveld werd gevolgd door een helicopter. De eerste km hangt die nog relatief gezien direct boven je, maar dan zie je deze steeds sneller en verder weg. Dan heb je pas echt een beeld van hoe snel deze gasten zijn. De helicopter vloog alweer over de binnenstad op het moment dat wij massaal de brug bij de 14 naar boven aan het ploeteren waren. Niet normaal wat een snelheid die gasten hebben!

Bij de eindstreep had mijn vriendin een cadeau voor me klaarliggen. als je de HM van gisteren hier tegen wegzet, valt mijn lijdensweg toch wel weer mee ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 16-05-2022 09:24 ]

tips voor New York

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Refro
Ook ik was gisteren bij de Venloop maar dan voor de 10k. Het originele plan was deze toch eens onder het uur te gaan lopen. De eerste 3 kilometers gingen heel behoorlijk op het gewenste tempo, vanaf kilometer 4 begon de warmte toch wel voelbaar te worden. Besloten bij de verzorgings posten even een stukje te wandelen zodat ik rustig kon dirnken. Uiteindelijk hebben de pacers voor 60 min me ergens tussen kilometer 6 en 7 ingehaald. Vanaf kilometer 8 nog wat versneld en uiteindelijk in 1:02:42 over de finish gekomen.

Hoewel ik mijn a-doel niet heb behaald heb ik onderweg wel enorm van de sfeer genoten. Hierna nog met de collega's uit ons business team de start van de halve gekeken onder het genot van een biertje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
@Calitomnication Prachtige tijd onder die omstandigheden. d:)b Je moet kort bij mijn broer in de buurt hebben gerend zo te lezen. En ook exact dezelfde ervaring… mijn broer kan normaal ook veel beter tegen de warmte dan ik, maar had het nu ook erg zwaar gehad. En inderdaad… die eerste brug… ik zat qua ademhaling/hartslag steeds in de veilige zone om de lichaamstemperatuur niet te veel te laten oplopen, maar… wat was het heet op die brug! Geen wind, zon reflectie van de hoge geluidsschermen… Vanaf dat moment begon ik ook lopers in te halen, dus dat geeft altijd wel weer een boost. Ik vind met name het laatste stuk door Blerick altijd het minst leuke stuk. Te brede wegen en toch wel een aantal stukken vals plat. En dan die finish op de Parade. Wat een mensen massa! Maar ik had wel het idee dat daardoor ook wat minder zuurstof in de lucht zat, want ik had het eigelijk helemaal niet lastig de laatste km’s, maar merkte dat daar mijn ademhaling toch wel wat lastiger werd.

Volgend jaar weer laatste weekend van maart Venloop. Ik heb daar ooit mijn PR op de HM gelopen terwijl de ijspegels aan de fontijnen in het Julianapark hingen… dat is meer mijn hardloopweer… maar voor het publiek dan wel wat minder.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Nog Tweakers die de Verkerkloop doen komende woensdag? Ik werk in Hendrik, dus ga na werk even rondje doen aldaar. Moet toch soms naar kantoor als thuiswerker. Anders vergeten ze nog wie ik ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:21:
Nog Tweakers die de Verkerkloop doen komende woensdag? Ik werk in Hendrik, dus ga na werk even rondje doen aldaar. Moet toch soms naar kantoor als thuiswerker. Anders vergeten ze nog wie ik ben..
Ik wist niet eens van het bestaan af. Maar kan nog tot morgen inschrijven...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

PatrickC schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:15:
@Calitomnication Prachtige tijd onder die omstandigheden. d:)b Je moet kort bij mijn broer in de buurt hebben gerend zo te lezen. En ook exact dezelfde ervaring… mijn broer kan normaal ook veel beter tegen de warmte dan ik, maar had het nu ook erg zwaar gehad. En inderdaad… die eerste brug… ik zat qua ademhaling/hartslag steeds in de veilige zone om de lichaamstemperatuur niet te veel te laten oplopen, maar… wat was het heet op die brug! Geen wind, zon reflectie van de hoge geluidsschermen… Vanaf dat moment begon ik ook lopers in te halen, dus dat geeft altijd wel weer een boost. Ik vind met name het laatste stuk door Blerick altijd het minst leuke stuk. Te brede wegen en toch wel een aantal stukken vals plat. En dan die finish op de Parade. Wat een mensen massa! Maar ik had wel het idee dat daardoor ook wat minder zuurstof in de lucht zat, want ik had het eigelijk helemaal niet lastig de laatste km’s, maar merkte dat daar mijn ademhaling toch wel wat lastiger werd.

Volgend jaar weer laatste weekend van maart Venloop. Ik heb daar ooit mijn PR op de HM gelopen terwijl de ijspegels aan de fontijnen in het Julianapark hingen… dat is meer mijn hardloopweer… maar voor het publiek dan wel wat minder.
Idd, die brug was echt killing. En dan Blerick is idd matig. Ik kan me van dat stuk ook niks meer herinneren eigenlijk. Ben daar gewoon op de automatische piloot doorheen gelopen, was zo blij dat ik een zonnebril met spiegelglazen op had. Je kunt je dan zo heerlijk afsluiten van de omgeving, dat had ik echt effe nodig.

Eigenlijk vond ik de Venloop na de Maasstraat vrij mat qua publiek. Daar krijg je nog echt een boost van de mensen. Nu ben ik wel bevooroordeelt, want ons huis rennen we letterlijk aan voorbij. Dus ik kan de straat, de mensen, het dorp, maar het helpt wel. Het Maasveld, de wijk waar je doorheen loopt net voordat je de dijk op loopt, matig. Vrij weinig mensen, de dijk zelf is helemaal killing. Hout Blerick is ook niet meer wat het geweest is, wat wel jammer is want hier kreeg je altijd nog een laatste boost die je echt nodig had.

Mijn hoogst gemeten hartslag is 188, dat was ergens rond de 9km. Met een max van 196 dus veel te hoog en net in zone 5. Daarma ben ik ook iets langzamer gaan lopen, maar in zone 3 hoog. maar zelfs dat was ploeteren

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb eigenlijk nooit zoveel met publiek gehad. Ik vind het niet erg dat ze er zijn, soms best even leuk om aangemoedigd te worden, maar ik heb niet het gevoel dat het verschil maakt voor me.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:56:
Ik heb eigenlijk nooit zoveel met publiek gehad. Ik vind het niet erg dat ze er zijn, soms best even leuk om aangemoedigd te worden, maar ik heb niet het gevoel dat het verschil maakt voor me.
Ik vind het leuk, als je beetje moe bent, en de finish komt in zicht en daar staat een flinke mensenmassa..Motiveert mij wel! Maar heb ook weleens de oppervlakkige man in mij betrapt die ineens weer rechtop lopen en tandje harder gaat als er een leuk zwiepende paardenstaart in 't blikveld is... Dus ik ben denk ik wel gevoelig voor de omstandigheden.

Het nadeel is, er staat enkel een mensenmassa je toe te juichen bij de grote lopen (meermalen cpc gedaan, dan is het wel feest), maar grote lopen vind ik weer niet zo leuk vanwege alle andere lopers, de deinende massa om je heen, het vechten om een bekertje bij de drankpost, etc.

Kortom, ik wil wél graag publiek bij de finish, maar wel in alle rust m'n run doen. En dat gaat niet he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Ik vind het leuk, als je beetje moe bent, en de finish komt in zicht en daar staat een flinke mensenmassa..Motiveert mij wel! Maar heb ook weleens de oppervlakkige man in mij betrapt die ineens weer rechtop lopen en tandje harder gaat als er een leuk zwiepende paardenstaart in 't blikveld is... Dus ik ben denk ik wel gevoelig voor de omstandigheden.
Jij hebt gewoon constant motivatie nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door GSX-MAN op 16-05-2022 11:21 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Vreemd, bij mij staat er gewoon een percentage bij, geen app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Het nadeel is, er staat enkel een mensenmassa je toe te juichen bij de grote lopen (meermalen cpc gedaan, dan is het wel feest), maar grote lopen vind ik weer niet zo leuk vanwege alle andere lopers, de deinende massa om je heen, het vechten om een bekertje bij de drankpost, etc.

Kortom, ik wil wél graag publiek bij de finish, maar wel in alle rust m'n run doen. En dat gaat niet he..
Eens, dat gevecht bij de drankposten, daar heb ik gelukkig geen last (meer) van. Doordat de positie nu zover voor in het veld is, daar loop je eigenlijk in een heel klein groep, of zelfs helemaal alleen (wat weer andere nadelen heeft).

Ik merkte gisteren overigens ook dat mijn coördinatie bij de drankposten echt ruk was. Probeerde bekers te pakken, maar greep alleen maar mis. Met moeite kon ik er nog 1 te pakken krijgen, maar wel na 4 of 5 gefaalde pogingen! Hetzelfde met de sponsjes, sloeg ze alleen maar uit de handen. Zal ook wel met de vermoeidheid te maken hebben gehad denk ik!

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Nu online
Ik kan het ook niet zien, maar als de muziek gestopt is en een keer op volume up druk meld een stem het globaal de status aan: batery low, medium of high.
Ik weet ook niet of mijn horloge het anders wel weergeeft, maar dit vind ik voldoende om na het lopen te weten of het opgeladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Calitomnication schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:07:
[...]

Eens, dat gevecht bij de drankposten, daar heb ik gelukkig geen last (meer) van. Doordat de positie nu zover voor in het veld is, daar loop je eigenlijk in een heel klein groep, of zelfs helemaal alleen (wat weer andere nadelen heeft).

Ik merkte gisteren overigens ook dat mijn coördinatie bij de drankposten echt ruk was. Probeerde bekers te pakken, maar greep alleen maar mis. Met moeite kon ik er nog 1 te pakken krijgen, maar wel na 4 of 5 gefaalde pogingen! Hetzelfde met de sponsjes, sloeg ze alleen maar uit de handen. Zal ook wel met de vermoeidheid te maken hebben gehad denk ik!
Ja, waar ik loop, groep tussen 1:45 en 2:00 is het super druk en chaotisch bij de drankposten. Normaal probeer ik de bekertjes lopend te pakken en op te drinken, maar gisteren had ik besloten om gewoon te stoppen, meerdere bekers sportdrank en water te pakken en deze op te drinken en over me heen te gieten (alleen water natuurlijk) en dan pas verder te lopen. Ik zweet enorm, zeker bij deze temperaturen, dus moet zoveel mogelijk vocht tanken. Ik was achteraf mijn km tijden aan het bekijken en die waren super vlak, wel aflopend, maar zag b.v. 15 seconden extra bij km 6, 11 en 15, dat waren precies de km’s met drankposten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ondanks de extra afstand geen spierpijn vandaag, dat valt dan weer mee. Netjes een liter water met elektrolyten en een gelletje genomen tijdens de loop, dat helpt blijkbaar.

Verder een schuurplek aan de binnenkant van mijn bovenarm, ik liep in een shirt zonder mouwen en schuurde langs bij Decathlon-trailvest. Daarnaast beschadigt het vest mijn shirt, dus gisteravond gekeken voor een ander/beter vest. Ik heb een Salomon Sense Pro 10 besteld, die ik dan van Frau voor mijn verjaardag krijg.

En een blaar op mijn tweede teen rechts (wijsteen???), daar heb ik ook nog weleens een blauwe nagel. Geen last van tijdens het lopen, geen idee of ik daar iets mee zou moeten doen.

Het valt me mee hoe goed ik me nu weer voel, ik heb echt goede hoop dat ik snel weer op het niveau van voor de operatie in januari ben. Als ik voor de zomervakantie in Noorwegen weer op de 20 km+ zit, moet ik daar toch fijne loopjes kunnen doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
[...]

Ik vind het echt geweldig al dat publiek langs de kant. Ik krijg soms zelfs kippenvel onderweg, bijvoorbeeld als je bij de Venloop door het dorpje Steyl loopt… dan vind ik altijd het hoogtepunt van de HM. Prachtig dorpje ook. Bij de finish in Venlo op de Parade vind ik het echter te druk en bijna claustrofobisch… daar komt een muur van geluid (mensen en muziek) op je af in de smallere straatjes met hoge gebouwen. Ik zou liever finishen op een plek die wat ‘opener’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:20:
Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik me ingeschreven voor een 10KM loopje: de Unicef sponsorloop 20 mei in m'n hometown Breukelen, sterker nog: de start is ongeveer 200 meter van m'n huis en twee loopmaatjes doen ook mee, dus hier kon ik voor mezelf niet onderuit. Ik mag ook geen doelstelling zetten (hoewel ik wel verwacht dat ik onder de 47minuten ga lopen, mezelf kennende). Ik wil me niet namelijk niet in de vernieling lopen, want zaterdag wacht de Tweakers social ride in Venlo, oké op de fiets, maar toch.
Ik weet wie er allemaal mee gaan de 21ste, je kan de 20ste gewoon alles geven hoor.
Nog andere tweakers aanwezig?
De 21ste ja!

Verkapte reclame:
Het Grote - 2022 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Blomminator schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:21:
Ga ik niet doen, (wel over nagedacht), maar ben pas afgelopen zaterdag afgedanst.

16 juni staat wel deze op het programma: https://www.innercirclerun.nl

Pagina: 1 ... 176 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.