Dag Nokie.
Ik heb er vorig jaar de halve gelopen, iets tussen een PR-poging en een gecontroleerde sub 1:30.
Eerste en laatste 5km voluit, daartussen licht ingehouden.
En net onder de 1:28 geëindigd.
Een kilometer of 4 van het einde van de HM loop je de Blandijnberg op (je komt uit Het Zuid), da's toch wel een forse klim waarbij je ongeveer 20m hoogteverschil overbrugt. Voor de rest was het een vlak parcours, niet supermooi en er waren een paar smallere stukken.
Maar ik vermoed, gezien de toenemende deelnemersaantallen, dat ze het parcours hertekenen en de smallere paadjes eruit halen. Als ze dan ook nog de Blandijnberg eruit halen zal het een snel en PR-waardig parcours worden.
DIe Bashir's run is een goede tip, ik ben skiën tot 8 maart dus zou net lukken. Dat moet ik even trainingstechnisch bekijken, of een HM 3 weken of 2 weken voor de marathon beter is, rekening houdend dat ik een week niet ga kunnen lopen tijdens de Krokus.
Op dit ogenblik neig ik meer naar 28 februari 30+km lopen, op 9 maart 28km training run, de zondag daarop een lokale 21km, de zondag daarop 14 km en het weekend daarop de marathon. Dat lijkt me een mooie afbouw van de lange duurloop richting marathon.
Die Vaporfly's alleen al zijn een minuut waard tov gewone wedstrijdschoenen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Hartloper op 01-12-2024 19:18
]