Blomminator schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:31:
Nou @
Xaverius , das ook wel weer een verhaal! Mooi dat je wel de zondag je herpakt hebt. Dan sluit je het verhaal met een ander gevoel af. Op een positieve noot eruit.
Even t gras voor de zweetvoeten van @
GSX-MAN wegmaaien. Want hij heeft twee duimen...
Top avondje gehad. Na dit weekend minder gepiekt te hebben in Koning van Spanje vanavond na de werkdag impulsief de gpx van Amerongse Bergtrail gepakt en 21km gelopen. Elke 5km 3 a 400m wandelen, gelletjes erin en de hartslag weer omlaag. Dan is t lekker behapbaar.
En zo vlogen twee bloedmooie mannen, in de kracht van hun leven als jonge Goden langs de Eenzame Eik. Althans, dat denk ik. Er zijn gelukkig geen beelden.
21km. 2 uur en 30 minuten uit en thuis. Niet topsnel, maar niks mis mee ook. Zeker na beiden al een mooi loopje dit weekend gedaan te hebben.
Nou, dat! Vanmiddag, toen ik nog zat na te genieten van de 15 km van gisteren (die al 5 teveel waren) kreeg ik een Whatsapp van @
Blomminator, die moest kiezen tussen studeren, zich volvreten of sporten. En of ik al wist wat ik vanavond ging doen. Nou, ik dacht aan een avond lui Netflixen of HBO-en, omdat ik gisteren al anderhalf keer meer gelopen had dan gepland. Maar uit nieuwsgierigheid (dom! dom!) vroeg ik wat hij voorstelde.
Rondje Amerongse Berg. O, op zich leuk om de benen even los te lopen na gisteren. 21 km, net als afgelopen winter. Eh... Nou... Ik... Ach, fuck it. Ja hoor, let's go. Frau keek me inmiddels aan alsof ik nóg stompzinniger was dan ze in onze lange en van domme inschattingsfouten mijnerzijds aan elkaar geregen relatie ooit had durven vermoeden. Dus hardloopkleren aan, avondeten erin, met volle armen naar het parkeervak waar we gisteren de auto hadden gedropt, telefoon even op het dak (niet vergeten!), zooi in de kofferbak, wijk uit, telefoon toch vergeten, stoppen, uitstappen, auto achter me over mijn telefoon zien rijden, huilen, telefoon oprapen, nog harder huilen, verblind door de tranen naar Bosrestaurant Overberg, nog even snikken in de auto, @
Blomminator begroeten, verhaal uitleggen, GPS aan en gaan.
De eerste twee km liepen we rond de 6 min/km. Te hard voor de planning, en gevoelsmatig niet houdbaar. Dus tempo iets omlaag, lekker van de omgeving genieten en onze zongebruinde en door topsport gestaalde lijven door het Gelderse landschap laten glijden. De mannelijke wandelaars die ons zagen lopen wilden ons zijn, de vrouwen wilden onze kinderen baren. Zelden is er met zo een élégance topsport bedreven. Mag ik dat zeggen? Ja, ik mag dat zeggen. Dit was geen sport, dit was kunst.
Het gebied is supermooi. De vergezichten over de Gelderse Vallei (denk ik), de bossen, de heide, het maakt een maandagavond toch wat leuker dan Netflix. Bonus: we zijn nog een ree tegengekomen in het bos.
Het parcours is soms zwaar, maar nergens
loodzwaar. Het weer was ideaal en het was heerlijk rustig. Topavond gehad, op die telefoon na dan.
Strava of het is niet gebeurd (nog gekloot genoeg om de zaak te synchroniseren):
https://www.strava.com/activities/7154077590
Slecht idee... Hoe laat?