Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Het belast vooral kuiten, schenen en achilles als je geen drop schoenen hebt dus zonder deze spieren heel langzaam te trainen, is het vragen om blessures volgens internet info...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nee, zeker geen zin in blessures met alle plannen dit jaar. Ik kan ze prima gebruiken naar kantoor of de supermarkt. En ik loop weleens 2km rond het huis - m'n pauzerondje met beetje rekken/strekken om de werkdag dragelijk te houden... Dat zou prima kunnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:49:
[...]

kek gekleurde trailschoenen (#TeamZuurstok)
Ik ben als een blok gevallen voor de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/3ZHErev2ZKyAUabpHrwzRD-1200-80.jpg

Nog profiel genoeg, maar de binnenvoering begint gebruikssporen te vertonen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Ik ben als een blok gevallen voor de mijne:
[Afbeelding]

Nog profiel genoeg, maar de binnenvoering begint gebruikssporen te vertonen.
Nice :9 Saucony's?

Van mij mag het nog een stuk gekker :X

Ik ga hier wel weer acuut een rondje van schoenen kijķen en kwijlen :P

Mijn Akasha's lopen fijn, dempen goed en voelen vertrouwd qua grip in terrein maar voelen aan als vrij grote lompe schuiten.

Ik kijk stiekem wel eens naar een wat "lichtvoetigere" snellere schoen.

Ik zie dat Brooks de Cascadia inmiddels in een fatsoenlijke kleur levert _/-\o_ :+

8mm drop en de Brooks Ghost zitten mij heel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nR_JAD0AQ_7Vbrry44Or7qTRSzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wt7w5ODNkcxhYOSg1rw4etFu.jpg?f=fotoalbum_large

ik vond de trailschoenen van Asics ook erg gaaf qua kleurenpatroon. Ik wil echter mijn schoenen kunnen passen en proefrennen zoals bij een zaak als MST. Dat is me zelfs een ritje Nijkerk<>Zoetermeer waard.

Asics doet het zo bijv:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp7aLWDgW0OMJHdaKJktsee_YiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OSims0FublMXilhuWBM878rF.jpg?f=user_large

pwoahhhhhh <3

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 18-05-2022 22:02 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
MST Store zit tegenwoordig (tijdelijk) in een kleiner pand in het centrum van Zoetermeer, zonder die proefbaan…

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ja zeg, heerlijk @Fraggert ! Ik bestelde laatst een petje.. gifgroen! Niet leverbaar... Kwam de webshop met zwart op de proppen... Meh! Nee zeg, maarrrr na wat zeuren zei ze "oh, heb ook nog een knalgele! "

Yesss, epic. Kom maar op!
En ben er toch blij mee.. felle kleuren, altijd, anything. Leven is te kort om binnen de lijntjes te kleuren. LAAAALAALAALALAALA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
AppieR schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:04:
MST Store zit tegenwoordig (tijdelijk) in een kleiner pand in het centrum van Zoetermeer, zonder die proefbaan…
Ik vind dat tijdelijke al best lang. En Zoetermeer ver weg. Verhuizen richting Veluwe zou van mij mogen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
@Fraggert, voldoende kleur? Kleine repost van vorig jaar. Ze lopen nog steeds erg fijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z35LXpltfPeJbjtt5o2MoxXlJ_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G62meYP9iwnEFNX6rNT2vRgG.jpg?f=fotoalbum_large

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Fraggert schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:53:
[...]

ik vond de trailschoenen van Asics ook erg gaaf qua kleurenpatroon. Ik wil echter mijn schoenen kunnen passen en proefrennen zoals bij een zaak als MST. Dat is me zelfs een ritje Nijkerk<>Zoetermeer waard.

Asics doet het zo bijv:

[Afbeelding]

pwoahhhhhh <3
Merken als Nike, Asics en Hoka geven op hun eigen website wel een tevredenheid garantie. Dan kun je er zelfs een volle sessie op rennen en toch terugbrengen als ze niet bevallen. Dat is ook wat waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Nice :9 Saucony's?

Van mij mag het nog een stuk gekker :X
Ja, Peregrine 11. De 12 ziet er minder uitbundig uit. Maar voor de volgende kan ik ook zomaar terug gaan naar Brooks, die ik jaren als wegschoen heb gebruikt. Ik denk, als ik naar mijn blauwe nagels kijk, dat ik volgende keer een iets wijdere schoen wil.

Deze vind ik best leuk:
Afbeeldingslocatie: https://www.brooksrunning.com/dw/image/v2/BGPF_PRD/on/demandware.static/-/Sites-brooks-master-catalog/default/dwe6df8473/original/110376/110376-029-l-cascadia-16-mens-trail-running-shoe.png?sw=2776&sh=1736&sm=cut

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:07:
Ja zeg, heerlijk @Fraggert ! Ik bestelde laatst een petje.. gifgroen! Niet leverbaar... Kwam de webshop met zwart op de proppen... Meh! Nee zeg, maarrrr na wat zeuren zei ze "oh, heb ook nog een knalgele! "

En ben er toch blij mee.. felle kleuren, altijd, anything. Leven is te kort om binnen de lijntjes te kleuren. LAAAALAALAALALAALA.
_O-
Roozzz schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:20:
@Fraggert, voldoende kleur? Kleine repost van vorig jaar. Ze lopen nog steeds erg fijn.
[Afbeelding]
Jahaah, top! jij was ook van de kleurenwaaier ipv zwartwit d:)b

Er staat mij veel qua kleur, voor roze moet ik denk ik echter iets meer zelfvertrouwen hebben. Later als ik groot ben en er als een heuse Adonis liefdesbaby bij loop van Blommi-man en GSXinator :P
Limbeckx schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:31:
[...]

Merken als Nike, Asics en Hoka geven op hun eigen website wel een tevredenheid garantie. Dan kun je er zelfs een volle sessie op rennen en toch terugbrengen als ze niet bevallen. Dat is ook wat waard...
daar kan ik eens induiken, het lastigste vind ik de initiele maatbepaling, de twijfel een half maatje kleiner/groter niet beter zou zijn.
GSX-MAN schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Ja, Peregrine 11. De 12 ziet er minder uitbundig uit. Maar voor de volgende kan ik ook zomaar terug gaan naar Brooks, die ik jaren als wegschoen heb gebruikt. Ik denk, als ik naar mijn blauwe nagels kijk, dat ik volgende keer een iets wijdere schoen wil.

Deze vind ik best leuk:
[Afbeelding]
nice, kleurrijk edoch ingetogen.

voor trailwerk is een wat ruimere toebox zeker aan te raden, door stijg- en daalwerk heb je daar meer ruimte nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:00
Beetje kleur in m'n hardloopschoenen ben ik ook wel van. In de kleding ook trouwens. Ik vind zelf mijn kleurencombi van m'n Kinvara 12 wel erg cool:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_7Is2i5duC4hkfhierHBa323xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OcKrpK1gVsDjD1EsuzNq95j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Totrail op 19-05-2022 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 09:08
Fraggert schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 23:09:
.....

daar kan ik eens induiken, het lastigste vind ik de initiele maatbepaling, de twijfel een half maatje kleiner/groter niet beter zou zijn.
....
Tip: richt je op de Amerikaanse maat. Er zijn natuurlijk nog wel verschillen per merk, dus toch wel handig om eerst een keer gepast te hebben..
Met mijn Amerikaanse maat 11 kom ik voor de merken die ik draag tot nu toe altijd goed uit.
De Europese maten verschillen dan nog wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ik kreeg na 500km in de saucony triumph ook wat last van de achillespezen, dat is een schoen met 6mm drop, ik heb toen de binnenzooltjes vervangen voor iets meer anatomische die ik nog had liggen, nu bezig met de volgende 500km. Misschien dat dat helpt om de hakken iets op te hogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
BernieW schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:05:
[...]

Tip: richt je op de Amerikaanse maat. Er zijn natuurlijk nog wel verschillen per merk, dus toch wel handig om eerst een keer gepast te hebben..
Met mijn Amerikaanse maat 11 kom ik voor de merken die ik draag tot nu toe altijd goed uit.
Of the cm data. Dus bij sommige merken is 27cm 42.5 EU, bij andere is 27cm 42 EU en bij andere is het zelfs 42 2/3.

Ohh en welke maat heb ik nodig kun je ook oplossen door allebei te bestellen met klarna te betalen. Dan stuur je een maat sowieso terug en hoef je ook niet op je geld retour te wachten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Limbeckx op 19-05-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Blomminator schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:07:

Maar, maar maar, het moet toch passen bij de rest van je outfit? :$ 8)

(Oke, oke, ik heb gifgroene inov-8's, paarse New Balances en regenboogkleurige Puma's)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Voor de liefhebber, je kunt je inmiddels inschrijven voor de Eindhoven marathon. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LZlpbjwYlinZhWIKw8EFvVLkfI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KhmbwqLsIl5T7L83Eb6CVj4m.png?f=user_large

Na Rotterdam vorig jaar hier toch wel een beetje in een wat doelloos gat gevallen. De winterperiode is toch al niet alles, maar afgelopen weken was het qua discipline ook maar zo zo. Variatie en afstanden hielden niet bepaald over zeg maar.

Lang niet iedereen zal er last van hebben, maar voor mij heeft een schema richting een doel enorm geholpen met de motivatie en vooral discipline. Wat dat betreft heel prettig dat er weer een stok achter de deur is. ;)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:15
@Fraggert Futurumshop heeft volgens mij ook trail schoenen en ze hebben ook een 25 euro bon beschikbaar momenteel via een Strava challenge (4 uur aan hardloop activiteiten vastleggen). Je kan daar de schoenen gewoon 14 dagen gebruiken en als het niet goed is retourneren. En ik vind het zelf sowieso een fijne winkel met goede service. Nadeel is dat voorraad vaak net iets minder is maar soit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

sebasd

loopt op espresso

Blij dat het in ieder geval voor even na de buien van gisteren wat koeler is.

Vanochtend kort tempoloopje gedaan (ik ben meer van het wat langer wat langzamer lopen, maar afwisseling is goed) en daarna een alternatieve core / kracht workout door zand uit de tuin te spitten en af te voeren.

Prima zo. Zondag weer lange duurloop, de planning is om dan de 10km mijlpaal te slechten, mooi op schema (stond voor eind mei).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:15

polthemol

Moderator General Chat
Blomminator schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:37:
Ja, ik ben een haklander, en heb sowieso de trend van een grofgebouwde Hippo. Subtiel trippelen is niet helemaal m'n stijl...

Deze Altra's komen ook van MST uit Sweet Lake - nadat ze keken naar m'n loopje. Ik wil graag wat langere stukken lopen én af en toe op andere schoenen. Nu ploeg ik alles weg op de Hoka's.. verandering van spijs enzo..

Ik zal na m'n vakantie eens de kleine rondjes op de Altra proberen. Wie weet...
voor je techniek qua landing kun je proberen elke week een kort rondje op barefootschoentjes te maken, hoeft niet snel te zijn, maar loophouding veranderd/verbetert er wel door en je gaat meteen wennen aan de 0-drop

(barefoot zijn haklandingen quasi onmogelijk om te maken, tenzij je heel erg veel geniet van pijn in je hak krijgen :P )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Totrail schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:16:
Beetje kleur in m'n hardloopschoenen ben ik ook wel van. In de kleding ook trouwens. Ik vind zelf mijn kleurencombi van m'n Kinvara 12 wel erg cool:

[Afbeelding]
weer een Saucony, die hebben een paar goede designers in huis zeg, knap lastig om met een hoop kleur toch een niet heel schreeuwerige stapper te ontwerpen _/-\o_

ik ben ook blij dat ik een grijze Cube heb als basis, dat combineert gewoon met alles, ik kan straks helemaal los :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUrzb8KuiQvrykEIcUjUQZaWOYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ne8uBKQHgcyzKhQgzFLcCwUP.jpg?f=user_large

BernieW schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:05:

[...]

goeie tip, thanks, daar zal ik ook eens op gaan letten.
jurjen81 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:06:
Ik kreeg na 500km in de saucony triumph ook wat last van de achillespezen, dat is een schoen met 6mm drop, ik heb toen de binnenzooltjes vervangen voor iets meer anatomische die ik nog had liggen, nu bezig met de volgende 500km. Misschien dat dat helpt om de hakken iets op te hogen.
thanks jurjen,

Kom er maar in @blomminator : zooltjes, via iemand die daar verstand van heeft, is misschien ook een mogelijke oplossing
Limbeckx schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Of the cm data. Dus bij sommige merken is 27cm 42.5 EU, bij andere is 27cm 42 EU en bij andere is het zelfs 42 2/3.

Ohh en welke maat heb ik nodig kun je ook oplossen door allebei te bestellen met klarna te betalen. Dan stuur je een maat sowieso terug en hoef je ook niet op je geld retour te wachten :)
Fijne tips zijn dit, dank :)
Arjan90 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:42:
@Fraggert Futurumshop heeft volgens mij ook trail schoenen en ze hebben ook een 25 euro bon beschikbaar momenteel via een Strava challenge (4 uur aan hardloop activiteiten vastleggen). Je kan daar de schoenen gewoon 14 dagen gebruiken en als het niet goed is retourneren. En ik vind het zelf sowieso een fijne winkel met goede service. Nadeel is dat voorraad vaak net iets minder is maar soit.
Merci bién :)

dat ze met de voorraad vrij snel er door zijn kwam ik achter toen ik wat shirtjes aan het uitzoeken was, mijn broertje besteld voor zijn gefiets en is er ook over te spreken.
sebasd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:13:
Prima zo. Zondag weer lange duurloop, de planning is om dan de 10km mijlpaal te slechten, mooi op schema (stond voor eind mei).
nice, succes alvast Sebas, komt vast goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Vanavond lopen met waterschoenen denk ik :+ Wat komt er toch een plens water uit de lucht vallen momenteel, wel lekker wat koeler nu.

Net bij de Decathlon een trail vest gekocht met 1L waterzak en nog wat singlets en korte broeken. Mooi voor de lange duurlopen, ik vind die grote flesjes water niet lekker meenemen en zo kan ik ook de gels goed meenemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 20-05-2022 17:24 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
half uurtje voor de start, nummer opgehaald, op m'n Ekiden shirtje geprikt, Liberates aan........

helemaaaal niet gespannen ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arjan90 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:23:
Vanavond lopen met waterschoenen denk ik :+ Wat komt er toch een plens water uit de lucht vallen momenteel, wel lekker wat koeler nu.

Net bij de Decathlon een trail vest gekocht met 1L waterzak en nog wat singlets en korte broeken. Mooi voor de lange duurlopen, ik vind die grote flesjes water niet lekker meenemen en zo kan ik ook de gels goed meenemen.
tip voor zo'n waterzak, als je die maar deels vult, pers dan de lucht eruit. Dan klotst dat aanzienlijk minder :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De laatste loop, rondje #4, van de vakantie.

Here we go........inmiddels 2 x de Helling from Hel opgestuitert en pas 1 x naar beneden dus ik mocht van mezelf er de eindstand 2-2 van maken.
2 x omhoog en 2 x omlaag.

Naast dat zoet moest ik van mezelf er ook wat zuur tegenover zetten. Dus besloten na de 3 heuveltrainingen hier de stopwatch op 40 min te zetten.

Dat betekende dat ik na het langzaam stijgende gravelwerk weer omhoog, vanuit het dorp naar de hoger gelegen camping, nog een kwartier moest doorploegen met haast kansloos volgelopen poten.

Ach, we zien wel waar we stranden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5k22hiqlOCKRAwQzjA99ix8P1YQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H2u48EgeB3Grfq5TdNXUwXEj.jpg?f=user_large

Outfit aan, over het hek gesprongen, beetje warm gelopen en door richting de 18% helling naar beneden. Voorzichting de straat omlaag om vervolgens woest zigzaggend in het centre de ville tussen de toeristen door en langs de overvolle terrassen richting de kerk.

F*ck.......dat vervelende gevoel in mijn buik ging nou wel pijn doen. Toch teveel voer in mijn trog geflikkerd de afgelopen dagen.
Gecombineerd met 2 slechte nachtjes door een hele warme kleffe nacht (meteologisch gezien) en een nacht met langdurig noodweer (met de angst dat door de hagel mijn sneeuwwitte Fabia was verandert in een golfbal).

Right........pijn.......nou ja.......pijn.......ik lig niet doorzeefd met duits lood uit Heinrich zijn MG42 op een frans invasiestrand.
Je bent aan het rennen hoor, #firstworldproblems.

Al relativerend ergens in mijn achterhoofd mijn innerlijke Kipchoge uit zijn hangmat getrokken en stug doorgelopen.
Ik heb de laatste jaren genoeg geluisterd naar die stem die riep dat ik maar moest stoppen en het toch niet kon volhouden en onder aan de streep een waardeloze mislukking was.
Linkerpoot,rechterpoot,linkerpoot........

Zoals het gezegde luid:

"Pain is frans voor brood en glory is forever"

Mijn kadaver besloot hierop een compromis te sluiten tussen het proces van poep maken en poten optillen en langzaam zakte de pijn weg naar de achtergrond.

Op de green nog een foute afslag dus ik moest even al steeplechasend 2 x over het hekwerk.
Boven aangekomen na het smerige vals plat met logge benen leerde een blik op mijn mobiel dat ik nog 15 min. moest.

Heey, dat is veel.....máár ik ben nog maar 5 minuten verwijderd van mijn normale rondje van 30:00 waar ik de afgelopen keren overheen ging......de laatste 10.....daar ging het om.

Qua snelheid heb ik het gevoel dat ik, in vergelijk met mijn standaardpace van 10km/h terugzak naar 6km/h op de weg omhoog en, na een aantal minuten herstel weer op de vlakke weg de 8km/h haal.
De laatste 3 minuten heb ik weer mijn vertrouwde 10 in het uur te pakken.

Verder met de show........richting de militaire radartoren op de kliffen langs het strand tussen de koolzaadvelden.
Volgende uitdaging.......rechtsomkeert.....op een nauw weggetje.....dat is een uitdaging voor mijn brein....een korte draai met een tempo dat haast terugvalt naar 0, dat is voer voor de Opgever. "Je staat al stil man..
.stop maar....lekker wandelen.....je kan ook niks, lamlul".

Afgeleid, door het verzinnen van een stukje hardlooptopic-waardig stukje proza, de draai ingezet, omgedraaid en doorgezet.
Eindelijk die zon uit mijn ogen en de wind in de rug. Terug langs de radartoren, rechts naar de camping-ingang aan de Chemin du Castel en langs de slagboom.

Over de hoofdroute, langs verbaasde blikken uit Isabella voortenten, en plots ging luid mijn pieper af.

40 minuten.

Bijna bij de bungalow.

40 minuten en 500 meter.

Yes........ruim gehaald.

Uitlopen.

Fuck, dat voelt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRaDSTGR3vDuv4u3G_1V7FXzaR4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yZYCsXXrmKF6oVSGE6X635ye.jpg?f=user_large

Douchen en scheren.

:w

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Frenz64
Goed, zenuwachtig dribbelen, 20 keer horloge checken. Ik woon dus echt 200 m van de start af en ik loop de deur uit, vergeet m'n horloge 8)7 . Die hing nog aan de lader voor de zekerheid. Toch het nummer maar met 4 spelden vastdoen, drie is te weinig. Verder dribbelen, tjezus nóg 10 minuten, duurt dat lang. GPS vast aan. Even over de brug, gaan we rechtdoor of linksaf (het zijn twee lusjes over de Scheendijk), oké, linksaf. 4 jaar geleden ook gelopen, toen was het eerst rechtdoor. Nieuw wedstrijdplan. Ik will eigenlijk alleen een negatieve split lopen of toch WZWWHSS? Onder de 47 minuten eigenlijk toch wel, nee, nee, nee, heel blijven hadden we afgesproken. GPS is groen, even togglen naar de tijd, 19:41, nog 4 minuten, nu al richting start? Hoe voelen de benen, hmm, oké wel. Ik loop over het parkoers richting finish, ik ben local dus ik sluit vooraan aan 8) Ga wel achter de eerste rij Alpha flys en Next % jongens staan, die wil ik niet in de weg lopen. Spanning, beetje babbelen, eindeloos gelul van de starter, bedankje aan de sponsoren, de lokale middenstand en z'n moeder. Wethouder staat erbij, kinderburgemeester wordt misbruikt voor het startschot, aftellen en gaan!

1 km op adrenaline, heel weinig gedrang kan gelijk m'n tempo kiezen, eerste gaat in 4:25, oef niet te snel? Tweede km mis ik (bleek later 4:26), zoek om me heen naar iemand voor me om op te richten. Kan de verleiding wel goed weerstaan om degenen die me inhalen te laten lopen en niet aan te pikken. 3 en 4 gaan in 4:33 en 4:43. Dan voel ik dat het WZWWHSS gaat worden de volgende 6km. De soepele tred is sowieso al geen sterk punt van me, maar het wordt al meer harken. Ik word vaker gepasseerd en kan telkens maar 200, 300 meter aanhaken, 4:41 en 4:41voor 5 en 6 gaat nog, maar dan moet het Karakter al aangesproken worden, idd met een grote K. De gedachten gaan naar Churandi Martina en ik grijns, dit wilde je toch, dit was toch leuk? 4:52 zie ik, teveel verval. Ik kan nog rekenen en weet dat sub 47 nog kan, mits de laatste drie rond de 4:45 gaan uit m'n hoofd rekenend. Als je nog rekenen kan ga je niet hard genoeg eikel! 4:48 voor km 8, het kan nog steeds. Ik weet dat de aanmoedigingen gaan komen vanaf km 9 en die laatste doen we fluitend *kuch* Oeh 4:56, wordt krap. Ik vecht me door de Laan van Gunsterstein richting nieuwe Vechtbrug en zie de lampen aangaan en de slagboom dalen: NEEEE!!! niet NU! De slagbom stopt halverwege en de brug blijft open (bleek een storing te zijn, ding is nog geen 3 maanden geleden niet geplaatst) 150 meter voor de finish trilt m'n horloge, 10km punt. Ik gooi er nog iets uit wat moet doorgaan voor een eindsprint, maar harder gaat het niet. Onder luid gejuich over de finish, blijft leuk, dat finishen. Ik duk op m'n horloge 47:41, bummer, maar wel 10.15km. Netto blijkt het onder de 47 minuten te zijn: doel gehaald en heel gefinished!

Officiële uitslag: 47:35, 24e van de 91 mannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Frenz64 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:32:

Officiële uitslag: 47:35, 24e van de 91 mannen
Lekker gewerkt, pik! _/-\o_

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:50
@Frenz64 Altijd heerlijk, een raceverslag van iemand die er vol voor gaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Negative splits are overrated !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
Via Vitality van ASR heb ik inmiddels een bak tegoedbonnen voor de intersport, maar de schoenen die ik wil (Nike Zoom Fly of Tempo Next) hebben ze daar zelden in mijn maat. Nu hebben ze wel de Deviate Nitro en Velocity Nitro van Puma. Daar heb ik volgens mij hier weleens wat over gelezen. Is het wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Arjan90 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:42:
@Fraggert Futurumshop heeft volgens mij ook trail schoenen en ze hebben ook een 25 euro bon beschikbaar momenteel via een Strava challenge (4 uur aan hardloop activiteiten vastleggen).
https://www.futurumshop.n...va-challenge-claim-reward

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59

XyS

0.o.O

XyS schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:59:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, dacht laat ik me toch eens even melden. Ben in 2018 begonnen met c25k, was niet helemaal gelukt en vaak last van blessures. Na een tijd proberen dan toch gelukt, sindsdien liep ik zo nu en dan een rondje. Zodra ik serieus ging training kreeg ik last van allerlei blessures, een jaar geleden kon ik niet eens meer een meter hardlopen.
Gek genoeg weinig last bij fietsen etc.
Uiteindelijk een keer naar de fysio gegaan, hij heeft mijn bovenbeenspieren losgemaakt en sindsdien 'nergens' last meer van.
Meer gaan lezen over hardlopen, lang gelurkt in dit topic. Kwam er achter dat ik verkeerd aan het trainen was.
Ik trainde veel in zone 4/5, had ook maar 1 paar schoenen en liep daar te lang mee door (voelde alsof de weg scheef liep).
Afgelopen maanden volg ik een schema via trenara, de opbouw was heftig gezien ik een 10k wil lopen en trenara de afstand niet opbouwt. Maar de benen voelen prima aan.
Mijn doelen voor dit jaar:

6 maart - 10k - 45:00
16 okt - HM Amsterdam - 1:50:00

Beide doelen zijn erg uitdagend, runalyze schat mijn huidige 10k in op ~48:00. (Heb ik vorig jaar al eens gehaald)

Volgende week een sportmedische keuring, ben benieuwd wat daar uit komt!
Na meerdere malen een PR op de 10km te lopen tijdens een tempo run, besloot ik vandaag toch eens een echte poging te doen.
Een beetje brak, met een dubbele Febo grill burger als voeding begonnen met rennen. Wist nog niet zeker wat ik zou gaan doen, starten op 4:30 en dan een beetje aanvoelen?
Nou liepen de alphafly's zo lekker, dat ik in de eerste km besloot het tempo vast te zetten op 4:13. Kijken hoe lang ik dat vol houd. Vanaf km 3 tegen de wind in, hield langer aan dan ik dacht en bij km 6 viel ik terug in tempo na wat bruggetjes. Ben al over de helft, dit kan ik toch wel uitlopen? Opnieuw aangezet en tempo opgevoerd, 4:10 en tijdens km 8 eindelijk weer wat wind mee. De laatste km zelfs 3:56 gelopen?! Een bijzonder goed resultaat, nooit gedacht dat ik zo hard zou kunnen lopen: 42:01 *O* oOo

Dus, wat zal ik als doel zetten voor mijn eerste HM in oktober?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Proficiat !
Uit nieuwsgierigheid, wat was de schatting van geschat qua huidige 10km conditie ?

Wat de HM betreft, conservatief doel onder de 1:40 en mits optimale training onder de 1:35. Het is wel je eerste HM, daar moet je ook rekening mee houden als je een doel zet.
Maar mits goede training moet 1:35 mogelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
XyS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:30:
[...]
Mooi gelopen, goed bezig d:)b Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van of je het tempo kan doorvertalen naar langere afstanden (het is immers iets meer dan 2x zo lang hardlopen). Maar als je jouw huidige 10k tijd doorvertaalt naar een HM tijd dan zou ik richten op ergens tussen de 1u30 en 1u35, afhankelijk van hoe je trainingen de komende maanden gaan. Er zit in ieder geval genoeg potentie in als ik je progressie kijk vanaf januari naar nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

XyS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:30:
[...]
Een bijzonder goed resultaat, nooit gedacht dat ik zo hard zou kunnen lopen: 42:01 *O* oOo

n=1 natuurlijk, en veel zal afhangen van of je langere afstanden net zo makkelijk verteert, maar met een PR van 42:53 op de 10 liep ik een halve marathon PR van 1:34:09.

1:35 is dus denk ik goed te doen voor je (nogmaals, met voldoende duurloop- en tempotraining), en ik denk zelfs dat je daar wel een paar minuten onder zou moeten kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 23:59

XyS

0.o.O

Hartloper schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:13:
Proficiat !
Uit nieuwsgierigheid, wat was de schatting van geschat qua huidige 10km conditie ?

Wat de HM betreft, conservatief doel onder de 1:40 en mits optimale training onder de 1:35. Het is wel je eerste HM, daar moet je ook rekening mee houden als je een doel zet.
Maar mits goede training moet 1:35 mogelijk zijn.
Volgens runalyze 45:19. Dacht zelf hoog in de 43, vind het nog lastig te geloven dat ik het tempo ook langere stukken aan kan houden. Tijdens tempo loop doe ik nu het maximaal 4km achter elkaar. Maar goed zoals trenara ook aangeeft: trust the process.
Tijdens het rennen hield ik mijn hartslag in de gaten, weet wanneer ik over mijn grens ga.

Bedankt voor de suggesties qua HM tijd, ga trainen voor 1:35! Mocht dat niet lukken dan is er altijd nog een volgende keer :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

“Ik heb al drie nachten slecht geslapen”
“Ik heb spierpijn van gisteren de hele dag kunstgras leggen”
“De enige tijd die ik heb ik midden op de dag (als het het warmst is dus), da’s geen hardloopweer voor roodharigen”

Allemaal dingen die de hele ochtend al door mijn hoofd spookten, terwijl ik eerder deze week het plan had opgevat na maanden van opbouwen eindelijk weer eens een double digit-afstand te gaan lopen.

Nou ja, dan maar een goede training in ‘grit’ zoals dat zo mooi heet. Ging het lekker? Mwah. Zag het er soepel uit? Zeker niet (‘spastische buldog’ komt een stuk dichterbij). Gelopen afstand? 10km en een beetje.

Bekaf maar tevreden op het nieuwe kunstgras neergeploft, en nu al zin in de fles Pecorino die koud staat. Op naar de volgende mijlpaal, de 15km (schema van twee maanden, begint over een ruime week).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:00
Druk aan het trainen geslagen voor die 30 van Amsterdam Noord. Vier keer per week lopen en gelukkig kan ik goed met de warmte overweg. Met dergelijke afstanden als doel ga ik wel serieus kijken naar welke gels te gebruiken en daarop te trainen (nooit eerder met gels gelopen) en of ik misschien andere schoenen nodig heb (bv. Saucony Endorphin Speed met zo'n plaat). Interessant om ook weer in te duiken qua info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Nou jongens vandaag ook weer Kniepijn op km 4. Morgen fysio bellen. Wss runnersknee. Denk dat m'n HM training wel voorbij is maar wellicht dat ik dan een keer leer om niet elke keer te overstrechen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Totrail schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:17:
Druk aan het trainen geslagen voor die 30 van Amsterdam Noord. Vier keer per week lopen en gelukkig kan ik goed met de warmte overweg. Met dergelijke afstanden als doel ga ik wel serieus kijken naar welke gels te gebruiken en daarop te trainen (nooit eerder met gels gelopen) en of ik misschien andere schoenen nodig heb (bv. Saucony Endorphin Speed met zo'n plaat). Interessant om ook weer in te duiken qua info.
Gels is gewoon weer leren eten als een peuter. Vloeibaar, veel te zoet, gewoon in je bakkes uitknijpen en door. Vind ik ze lekker? Nou ja, je went eraan. En je moet het echt wegspoelen. Ik gebruik ze alleen met trail, dan heb ik ook genoeg te drinken mee. Met een georganiseerde loop op de weg zou ik 'm net voor de waterpost timen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
AppieR schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:55:
Via Vitality van ASR heb ik inmiddels een bak tegoedbonnen voor de intersport, maar de schoenen die ik wil (Nike Zoom Fly of Tempo Next) hebben ze daar zelden in mijn maat. Nu hebben ze wel de Deviate Nitro en Velocity Nitro van Puma. Daar heb ik volgens mij hier weleens wat over gelezen. Is het wat?
Hier de reviews van Ed Budd of Kofuzi, die zijn wel te spreken over die Puma's (ik ben nogal lyrisch over mijn Liberates)

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 22-05-2022 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
GSX-MAN schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:08:
[...]

Gels is gewoon weer leren eten als een peuter. Vloeibaar, veel te zoet, gewoon in je bakkes uitknijpen en door. Vind ik ze lekker? Nou ja, je went eraan. En je moet het echt wegspoelen. Ik gebruik ze alleen met trail, dan heb ik ook genoeg te drinken mee. Met een georganiseerde loop op de weg zou ik 'm net voor de waterpost timen.
De SiS gelletjes hoeven volgens SiS niet per se met water ingenomen te worden, nadeel is dat de verpakking een stuk groter is dan die van bijv. de Decathlon. Die van Decathlon vind ik echter heel goor :r Ik ben fan van SiS, prima gelletjes met dito smaak. Niet te zoet en ook geen gekke bij-of nasmaak. Ik neem ze vaak zonder water in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Arjan90 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:26:
[...]

De SiS gelletjes hoeven volgens SiS niet per se met water ingenomen te worden, nadeel is dat de verpakking een stuk groter is dan die van bijv. de Decathlon. Die van Decathlon vind ik echter heel goor :r Ik ben fan van SiS, prima gelletjes met dito smaak. Niet te zoet en ook geen gekke bij-of nasmaak. Ik neem ze vaak zonder water in.
Ik vind die van Decathlon prima weg te krijgen, maar is ook wennen. In het begin meer moeite mee. Én ik nam ze vaak ook te laat, als je maag al leeg is/ je hongerig bent. En dan is de klap suiker wel heftig, misselijkheid/kramp tot gevolg. Nu neem ik ze eerder in de run en dan valt het beter.

Ik vind Maxim gels (citroen/cola) ook goed te doen, die zijn dunner/vloeibaarder en daardoor goed weg te slikken. En smaken prima. Wel is de verpakking weer 2x zo groot, wat dan weer net niet past in t vakje van m'n vest. *zucht*... En zo is het altijd schipperen.

Oh, en die van Decathlon kosten 1 euro per stuk give or take. Maxim is 2 euro per gel. Als je er 4 wegtikt tijdens een lange run, vind ik een race meer gerechtvaardigd er 8 euro voor neer te tellen dan voor mijn gehobbezak in m'n uppie over de heide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Gelukkig heb ik met gelletjes wel een beetje ervaring door het fietsen :+ De truc is inderdaad om een gelletje op tijd te nemen, als je honger hebt ben je te laat.
Het verschilt per gelletje of je ze kan innemen zonder water of dat je er eigenlijk nog water bij moet nemen, voor het beter opnemen van de voedingswaarden. Volgens mij staat het ook op de specificatie van het gelletje / gebruikswijze hiervan omschreven hoe je ze moet innemen.

Ik vind zelf die van Eurosport of SiS inderdaad prima. Hoewel je zeker ook 'hoogwaardigere' producten hebt

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
Etos heeft tegenwoordig goedkope gels van hun huismerk. Ik vond ze goed te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45
Ik zelf ben fan van Hammer gels.

Vanilla heeft een vrij neutrale smaak (niet té zoet). Apple Cinnamon smaakt als appeltaart :9

Er zijn ook smaken met toegevoegde cafeïne, maar dat is meestal niet nodig.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:44
Dit weekend weer eens een wedstrijd gelopen in de voorbereiding op de halve van Zwolle op 11 juni: 8 mijl door Meppel tijdens de Meppel City Run.

Het weer was heerlijk, maar iets aan de warme kant om echt een toptijd te lopen denk ik. Ik ging - zoals gebruikelijk - veel te snel van start en liep de eerste 5km in 20:02 terwijl het beoogde doel 21:15 was. Vanaf daar was het proberen om het tempo van 4:15 per kilometer vast te houden, wat tot ongeveer 7.5km lukte. Daarna was de tank echt leeg en kreeg ik alleen kilometer 9 en de laatste 800m nog rond de 4:15. "Gelukkig" had ik genoeg reserve opgebouwd om uiteindelijk in 4:13 min/km te finishen met een eindtijd van 53:54 en 18e overall te worden.

Al met al zeer tevreden met de eindtijd, maar niet met de opbouw van de wedstrijd. 12,8 km in dit tempo is dus te doen, maar of ik over dik 2.5 week dit tempo nog 8,3 kilometer weet vol te houden vraag ik me af..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Voor hemelvaart een langere duurloop in de planning, dus gisteren een simpel trainingsrondje gedaan. 5 km inlopen, uurtje strength/conditioning in de sportschool en 2 km uitlopen. Het werd op de zondagmorgen tussen tien en elf al best warm.

Donderdag weer lekker de natuur in, de Veluwe dit keer. Nog met mijn "oude" trailvest, omdat ik de Salomon van Frau voor mijn verjaardag krijg en die dus ergens in huis verstopt ligt. Maar goed, die 10 liter van de Decathlon zit ook prima. De schoenen maak ik me wel enige zorgen over, vooral de ruimte bij de tenen. Maar de andere optie is op mijn reguliere loopschoenen gaan en die hebben helemaal geen grip.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56
AppieR schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:55:
582 kilometers afgelegd op de Deviate Nitro. Heerlijke schoenen, zitten voor mij precies tussen “comfortabel” en “snel/bouncy” in.
Ik heb ook de Tempo Next% maar die zijn veel meer gericht op snelheidswerk, minder stabiel. De Puma’s loop ik gewoon makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Wat betreft de discussie omtrent gels en de smaak hier van. Alle zoete varianten zijn natuurlijk subjectief m.b.t. wat lekker is -en wat niet, maar ik vond zelf Vifit Sport "rood fruit" redelijk goed te doen. Deze is zonder water in te nemen en je kunt vrij eenvoudig meerdere stuks in een flipbelt meenemen.

Als je gevoelig bent voor zoete gels en je bent bereid wat meer te betalen, dan is Maurten een heel goed alternatief, want deze zijn smaakloos.

Verder is het vooral een kwestie van uitproberen, je komt er tenslotte maar op 1 manier achter wat je wel en wat je juist niet kunt verdragen.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
InZane schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:09:
Pff, de laatste paar keer in de sportschool zowaar vrijwel pijnloos weer wat op de loopband kunnen lopen. Eindelijk wat vooruitgang! Zou ik dan toch weer terug kunnen komen in dit topic?

Korte versie: ontsteking enkel, 10 dagen diclofenac (bijna klaar). Nu nog wachten tot de 17e voor foto en bloedprikken. Nog even geduld dus :/ Hopelijk komt daar niks raars uit.

Wie weet volgende week maar weer eens wat voorzichtig buiten gaan proberen op een zachte ondergrond, als de fysio dat ook een goed idee vindt tenminste :)
Gedoe gedoe.. vorige week dus bloed wezen prikken en foto's laten maken van de enkel. Bloed kwam niks uit. Verder worden er moeilijke woorden gebruikt om aan te geven dat de enkel verder ook in orde is:
Congruente enkelvork links. Normale botstructuur. Geen degeneratieve veranderingen op niveau van de bovenste spronggewricht links.
Maar wel dit:
Langs de distale tibia links wordt aan de mediale zijde periostale reactie gezien. Is er sprake van status na fractuur aan het verleden? ter overweging aanvullende opnamen van het gehele onderbeen.
Toch een stressfractuur misschien? Vanochtend in het ziekenhuis dus nog wat foto 's laten schieten van m'n gehele onderbeen.

Maar goed, hoe gaat het verder? Tja, gaat wel redelijk eigenlijk. Kan/mag weer korte blokjes joggen afgewisseld met wandelen en dat gaat best goed. Bijna geen pijn, geen reactie. Echt al veel beter dan een paar weken geleden.

Vanmiddag weer eens naar de sportfysio en morgen achter de uitslagen van de foto's aan.

Man, wat kun je er zoet mee zijn zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb eigenlijk vooral ervaring met de citroensmaak-gel van de Decathlon. Erg zoet, maar ik vind 'm niet bovenmatig smerig. Maar goed, ik hou ook wel van zoet.

Repen, daar heb ik het één en ander van geprobeerd. De 55 gram C2MAX Banaan van Powerbar, die is niet te doen. Enorm, zo taai als toffee en dat dan lopend proberen weg te krijgen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:30
@KevinK92 Dan heb je een halve minuut of wat voor mij uit gelopen in Meppel, ik was er ook voor de 8 Mijl! Gelukkig is de Halve Marathon van Zwolle in de avond, dit was pittig zo in de zon.

Gisteren was Race Day: de Meppel City Run! 8 Engelse Mijl door Meppel. Starttijd 14:00 uur, maar omdat de 2 kids ook graag mee wilden doen waren we met zijn allen op tijd in de stad voor de Mini (200m) en Kids Run (1000m). Voor de 5-jarige was het haar eerste hardloopwedstrijd. Met mama aan de hand naar de start gelopen, ze vond het heel spannend, maar lekker enthousiast meegedaan en ze was dankzij haar leeftijd en lengte dan ook zo bij de finish. De Kids Run van 1km was 2 rondjes door een stuk van de binnenstad, dus konden we de 8-jarige mooi 2 keer aanmoedigen. Ook zij eindigde goed vooraan als een van de beste meiden, dus ze was na afloop super teleurgesteld (ze is bloedfanatiek als het gaat om competitie) dat er geen prijzen waren, want het was georganiseerd als sponsorloop. Maar vandaag kunnen ze wel mooi hun medaille laten zien op school, ze waren supertrots (en dat zijn wij ook op hun).

Daarna was het even wachten totdat ik van start zou gaan. Met mijn 3 dames bij de IJsmakers gaan zitten, waar zij een lekker ijsje oppeuzelden en ik een gelletje nam. Niet echt geluncht (tijdens de Kids runs een banaan en een paar crackers met chocopaste verwerkt), maar ik wilde ook niets zwaars op de maag hebben. Na kort warm gelopen te hebben in de schaduw met zonnebril en petje op in het 3e startvak plaatsgenomen. Oortje in voor wat muziek, activiteit starten op het horloge, soft flask in het zakje van mijn broek en gaan!

Ik wilde er in ieder geval niet langer dan 60 minuten over doen, en als ik onder de 55 minuten zou eindigen had ik top gelopen. Voortvarend gestart, op zoek naar anderen die mijn tempo liepen. Toch stapte ik steeds weer iemand voorbij. De eerste kilometers vlogen voorbij, maar doordat ik zo doorliep voelde ik dat mijn drinken omhoog kroop en er bijna uit viel. Uit mijn zak gehaald, klein slokje genomen, maar ik wilde nog niet alles opdrinken. Dus 4 kilometer met dat ding in mijn handen gelopen, steeds een beetje drinkend, tot ik ongeveer halverwege de kids en misses zag die mij aanmoedigden zodat ik daar het flesje kon afgeven. Fijn om de handen vrij te hebben!

In het tweede rondje begon de warmte toch wel aan te tikken. En door het gedoe met het drinken was ik compleet vergeten om nog een gel te nemen op de helft. Op kilometer 10 stortte ik dan ook in. Gelukkig was daar een natte spons en een bekertje water om even af te koelen. Het gevoel voor tijd en rekenen was ik door de warmte wel kwijt, waardoor ik geen idee had op welke tijd ik zou eindigen. Alles voelde zwaar, bij iedere bocht hopend dat ik dan eindelijk de finish zou zien... en daar was dan eindelijk het laatste rechte stuk! Voor mijn gevoel was ik allang kapot gegaan, maar in mijn ooghoek zag ik iemand achter mij verschijnen... Het gaat mij niet gebeuren dat ik in de laatste honderden meters nog ingehaald wordt! Dus nog even alles gegeven, de benen sneller laten draaien en uiteindelijk op 54:23 (netto 54:09) binnengekomen. Yes! Medaille en drinken in ontvangst genomen en op de stoeprand uitgehijgd. Dit was zwaar, maar weer een eigen grens doorbroken. Nu op naar de Halve Marathon van Zwolle op 11 juni!

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/7184623157

Ook grappig: ze hebben finish-filmpjes van iedere loper opgenomen. Wat ziet dat er grappig uit van mij. Mijn benen gaan wel hard, maar het lijkt wel alsof ik bijna achterover val :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu voor de tweede keer een paar Asics Nimbus. Het huidige paar is 2 jaar oud en zit ruim over het aantal kilometers wat men adviseert om de schoenen te vervangen. Ik heb nu idd het idee dat de demping minder is geworden en omdat ik ook al een tijdje pijn in mijn benen heb bij/na het hardlopen (oorzaak kan ook ergens anders liggen) lijkt het me wel een goed moment om nieuwe schoenen te kopen. Twee vragen daarover:

1. De huidige serie is de Asics Nimbus 24. Je komt nog wel eens wat aanbiedingen tegen van overjarige modellen (22 en 23). Die schoen zijn dus ws. al wat langer geleden geproduceerd. Heeft het nog nadelige invloed op de demping als die schoenen al ouder zijn? Of gaat de degradatie van de demping pas in als je ermee begint te hardlopen?

2. Heeft iemand ook tips voor een ander merk/type schoen dat vergelijkbaar is met de Asics Nimbus? Omdat ik vrij 'lomp' loop heb ik veel demping nodig. Die Nimbus bevalt me daarom goed. Maar wellicht zijn er andere merken waar ik ook naar kan kijken? Ik weet dat je bij hardloopwinkels van alles kunt laten opmeten, waarna ze je een paar schoenen adviseren, maar ik oriënteer graag eerst even zelf :) Heb voor andere sporten vaak de voorkeur voor Nike of Adidas qua schoeisel, dus was benieuwd of die merken ook iets geschikts hebben voor mij?

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 23-05-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Als je bij Asics wiilt blijven, ik loop sinds kort (alles boven 10km) op de Novablast 2 en daar ben ik qua demping heel erg tevreden over.

Verder hoef je voor max cushioned niet meer alleen bij Hoka te zijn, alle merken hebben daar ruime keus, bijv. Nike Invincible run of als je helemaal los wil gaan: Adidas Adizero Prime X!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Ik heb zo'n 1200 km op de Nimbus 22 gelopen, lang mijn favoriete (duurloop) schoen geweest. Vervolgens overgegaan op de Novablast -en later de Novablast 2 en deze zijn momenteel veruit mijn favoriet voor mijn meeste loopjes.

Ik heb wel nog de Nimbus 23 gekocht, maar die pak ik eigenlijk alleen nog af en toe voor een rustig herstelloopje.

De Novablast heeft meer demping, maar wel iets minder stabiel, dus dat is wellicht wel iets om rekening mee te houden.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks voor de tips, die Novablast ziet er iig al wel uit dat ie veel demping heeft ;) Ga me daar eens in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Bij Nike zou je eens kunnen kijken naar de Invincible inderdaad. Misschien ook ‘gewoon’ de Pegasus eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens mij krijg ik nu last van hielspoor aan beide voeten. :(
Kan wel vloeken/janken... Gisterenavond getraind voor een heuvelachtige loop over een paar weken, en nu vandaag echt wel steken onder mijn voetzolen richting de hak. Ik heb er wat over gelezen op thuisarts, maar hier ben je niet zomaar vanaf. Net nu ik de rommel een beetje voor mekaar heb; schoenen, sokken, klokje om de pols...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
@Palomar, de Novablast 3 word in Juni verwacht. Je kunt de Novablast 2 daarom al vaak ruim onder de 100 euro vinden. Succes, ben benieuwd of ze je bevallen. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tim_W schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:32:
@Palomar, de Novablast 3 word in Juni verwacht. Je kunt de Novablast 2 daarom al vaak ruim onder de 100 euro vinden. Succes, ben benieuwd of ze je bevallen. :)
Thanks, heb ze inmiddels besteld! Zal laten weten of de bevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PD2JK schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:26:
Kan wel vloeken/janken... Gisterenavond getraind voor een heuvelachtige loop over een paar weken, en nu vandaag echt wel steken onder mijn voetzolen richting de hak. Ik heb er wat over gelezen op thuisarts, maar hier ben je niet zomaar vanaf. Net nu ik de rommel een beetje voor mekaar heb; schoenen, sokken, klokje om de pols...
bah, dat is niet leuk joh.

ik ben niet bekend hiermee (alleen wel eens van gehoord).

is tijdelijk een (sport)fiets pakken een optie voor je? Het is geen hardlopen maar allicht kun je wel blijven sporten zolang je niet kunt rennen?

beterschap gewenst in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
PD2JK schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:26:
Ik zit net over hielspoor te lezen op basis van je post. Klinkt best heftig en ook een vrij lang proces. Het lijkt ook alsof je zelf niet heel veel kan doen.

heftig man :( Ik ga zelf met knie klachten morgen naar de fysio maar zoals hierboven wordt aangegeven, misschien tijdelijk een andere sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Zaterdag 4 juni zou ik in Oostenrijk de Hochkoningman 50k moeten lopen. MAAR door beetje een en ander - waaronder een kapotte auto - is er een stevige twijfel dit te doen. Ook door wat andere zaken neig ik ernaar de hele vakantie af te blazen en uit te wijken naar een 50k (of tikje meer/minder) in de Regio Sauerland. Dat is dichterbij (ivm leenauto), ook 50k (maar minder HM, maar niet vlak) - maar ja, het gaat om de afstand, en kan het combineren met eea wat ook moet.

Is er iemand die op mijn bib 50k wil lijden in MariaAlm Oostenrijk zaterdag 4 juli ?

Weet iemand een spannende 50 in week 22 in / om / rond Sauerland? (Liefst georganiseerd, in mijn eentje wordt het natuurlijk helemaal een slecht idee).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

:w Ik leef nog.

Ik heb de Amerongse Berg Trail op de planning staan voor 17 juli. Dat wordt mijn eerste trail. De bedoeling is om wel flink door te lopen (ergens tussen tempoloop- en wedstrijdinspanning in), hoewel ik geen flauw idee heb hoe ik dat moet doseren. Daar kom ik nog wel achter :P

Heb ik trailschoenen nodig, of zijn ze aan te raden? Waar moet ik op letten?

Waar moet ik nog meer aan denken? Het is geen KvS, ik neem aan dat ik geen heel lange lijst aan dingen nodig heb. Het is 20km op een zomerochtend. Op vlak asfalt zou ik dat eenvoudig binnen anderhalf uur doen, en een liter water zou dan volstaan. Er is een verzorgingspost halverwege.

@Roozzz @Xaverius @Rudedadude

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:19:

Ik heb de Amerongse Berg Trail op de planning staan voor 17 juli. Dat wordt mijn eerste trail. De bedoeling is om wel flink door te lopen (ergens tussen tempoloop- en wedstrijdinspanning in), hoewel ik geen flauw idee heb hoe ik dat moet doseren. Daar kom ik nog wel achter :P

Waar moet ik nog meer aan denken? Het is geen KvS, ik neem aan dat ik geen heel lange lijst aan dingen nodig heb. Het is 20km op een zomerochtend. Op vlak asfalt zou ik dat eenvoudig binnen anderhalf uur doen, en een liter water zou dan volstaan. Er is een verzorgingspost halverwege.

in Feb ofzo deze georganiseerd gelopen en vorige week met de gpx zelf nog een rondje gedaan met @GSX-MAN . De 21km.
Het is veel bospad - brede zandpaden, her en der klein stukje 'singletrack'. Het glooit, dus misschien af en toe even rustig aan als je wat meer klimt.
Ik heb ze gelopen op Hoka Challengers (gladde zool), m'n Salomon Ultra Glide (grippy) en je hebt echt geen noppen nodig qua ondergrond, ik heb t ook op mn Nikes uit jaar kruik gedaan.

Misschien ben je dan kleine 2 uur onderweg, door zand/heuvels ben je toch wat trager. Verzorging was vorige keer top, dus als je zelf wat water en een gelletje hebt moet je er prima doorheen komen lijkt mij.

Erg mooie loop, lekker genieten van het bos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@kenneth wat @Blomminator zegt. Toffe loop, goed te doen. Aan die liter water had ik in december zat gehad, in juli is het even afwachten met de temperatuur.

Had me verdomme helemaal mentaal klaargemaakt om donderdag mijn grootste afstand tot nu toe te gaan trailen, gaat het niet door. Zat er gisteravond even goed doorheen, ik was echt bloedchagrijnig. Nu weet ik ook niet wat ik donderdag ga doen. Ik wil 'm niet in mijn eentje gaan lopen, maar moet nu bedenken hoe, wat en waar ik dan wil lopen.

Optie 1: dropping. Ik laat me door Frau ergens binnen een straal van 20-25 km van huis uit de auto gooien, met trailvest, water, wat gels en repen en de telefoon alleen voor noodgevallen.

Optie 2: een kortere trail ergens op een leuke locatie, maar welke dan?

Optie 3: hele dag chagrijnig uit het raam staren, gamen, etc

Optie 4: iemand een idee?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
kenneth schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:19:

Welkom terug :) En leuk! Ik zou gewoon zeggen gaan met die banaan en mooi vooraan gaan staan bij de start. Eerste 4km zijn vlak, dus dat moet goed komen. Doorlopen zal dan waarschijnlijk neerkomen op je drempel de heuvels op en een beetje herstellen heuvel af. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe competitief deze trail is en of er een massastart is. Zo niet, reken er op dat je mogelijk al snel alleen komt te lopen.

Trailschoenen is geen must lijkt me. Het zijn voornamelijk bos en zandpaden. Ik zou wel iets nemen met niet al te veel 'stackhoogte'. Het is hier inmiddels behoorlijk mul, ik denk dat niet dat beter is midden juli. Wat lager bij de grond is goed voor de stabiliteit en vinden mijn enkels prettiger.
Wegschoenen zijn misschien wel een beetje glad, mocht je full yolo naar beneden lopen (of voor de knikkers) dan zou een lichte trailschoen kunnen. Je hebt dan maar minimaal profiel nodig in mijn beleving. Het verschil zit hem in de samenstelling van de zool en dus de grip.

Verder heb je niets nodig. Eventueel wat drinken als het warm weer is. Bijvoorbeeld met een softflask in een broekzak oid. Maar waarschijnlijk kan je het af met die ene verzorgingspost.
Mocht je horloge het kunnen, zet ook de route in gps erop voor de zekerheid. Dan weet je zeker dat je nergens twijfelt over de route (men zet normaal prima de route uit, maar het is geen cross waar alles is afgelint).

Tijd is een beetje lastig in te schatten, dit wordt vooral gedicteerd door het terrein. Worst case ben je nog steeds ruim binnen de 2 uur terug. Ik kan me niet voorstellen dat de omstandigheden (veel mul zand) zo zwaar worden/vallen dat je er langer over doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

2 weken eerder dan verwacht kon ik vanochtend mijn Attention SL ophalen bij 12Go.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsAneTprFo6fiZQ1zKOAgX25CWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNrndzQ9nY1KhbmwJdUVEsZP.jpg?f=fotoalbum_large

Boven verwachting gruwelijk dikke fiets, ik ben er echt zó blij mee oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:29:
2 weken eerder dan verwacht kon ik vanochtend mijn Attention SL ophalen bij 12Go.

[Afbeelding]

Boven verwachting gruwelijk dikke fiets, ik ben er echt zó blij mee oOo
Verkeerde topic? >:) Maar mooi fietsje d:)b

Prima manier om naast het hardlopen ook actief buiten te zijn. Veel plezier en kom maar gauw "mijn routes" bewonderen op de Utrechtse Heuvelrug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• InZane
Gisteren ontslagen bij de sportfysio *O*
Hij ziet echt geen reden meer waarom ik nog langs zou moeten komen. Kan 'm wel altijd mailen voor vragen/sparren/enz, dus da's fijn.

Groen licht om van 2 naar 3 keer in de week lopen te gaan en verder rustig op te bouwen.

Nu nog zien hoe ik het allemaal ga combineren, want ik ga de laatste tijd ook al 3 keer per week naar de sportschool. Wil toch wel minimaal 1 a 2 keer blijven gaan, want ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je er als hardloper echt wel profijt van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:45:
Gisteren ontslagen bij de sportfysio *O*
Hij ziet echt geen reden meer waarom ik nog langs zou moeten komen. Kan 'm wel altijd mailen voor vragen/sparren/enz, dus da's fijn.

Groen licht om van 2 naar 3 keer in de week lopen te gaan en verder rustig op te bouwen.

Nu nog zien hoe ik het allemaal ga combineren, want ik ga de laatste tijd ook al 3 keer per week naar de sportschool. Wil toch wel minimaal 1 a 2 keer blijven gaan, want ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je er als hardloper echt wel profijt van hebt.
Mooi man!

Mijn sportschool zit op loopafstand, ik heb het afgelopen zondag gecombineerd.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Mooi man!

Mijn sportschool zit op loopafstand, ik heb het afgelopen zondag gecombineerd.
Ja die van mij ook. Vorige week ben ik na de groepstraining een rondje uit wezen lopen buiten. Nadeeltje is dat je dan wel gelijk een hele lange sessie hebt.

Gisteravond ben ik voor de core training begonnen met een warming up op de loopband, maar dat vond ik geen succes. Naast dat ik een gloeiende hekel aan die apparaten heb, vond ik heb ook niet echt geweldig om bezweet aan de core training te beginnen.

Het wordt dus een beetje balans zoeken de komende tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 24-05-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:49:
[...]

Ja die van mij ook. Vorige week ben ik na de groepstraining een rondje uit wezen lopen buiten. Nadeeltje is dat je dan wel gelijk een hele lange sessie hebt.

Gisteravond ben ik voor de core training begonnen met een warmin up op de loopband, maar dat vond ik geen succes. Naast dat ik een gloeiende hekel aan die apparaten heb, vond ik heb ook niet echt geweldig om bezweet aan de core training te beginnen.

Het wordt dus een beetje balans zoeken de komende tijd.
Ja, dat was wel een ding: ik kwam 5-10 minuten voor de start van de training aan en zweette best. Maar verder wel lekker, denk dat ik het vaker ga proberen te combineren. Hardlopen naar huis was minder snel, maar wel lekker om de training er een beetje uit te lopen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

@kenneth !!! :w
Qua hoogtemeters valt die route nog wel mee al zijn het er wel ruim 200 meer dan over vlak asfalt. Als het bij één trail blijft zou ik daar niet apart schoenen voor kopen, beetje zonde van het geld. Afhankelijk van de route kan het er inderdaad wat "zanderig" zijn, trailschoenen helpen daarbij ook niet echt in mijn ervaring. Ik zie genoeg op de trails met wegschoenen, afgelopen KvS ook ;)

Qua ondergrond, boomwortels. Onlangs bij mijn Dutch Mountain Trail heb ik me daar weer eens flink tegenaan getrapt. Als ik eerlijk ben is dat wel de tweede keer in tig jaar hardlopen dat ik daardoor gevallen ben. Maar beter gewaarschuwd.

Geniet er vooral van! Trail Events heeft normaal gezegd altijd wel prima trails.
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:01:

Optie 1: dropping. Ik laat me door Frau ergens binnen een straal van 20-25 km van huis uit de auto gooien, met trailvest, water, wat gels en repen en de telefoon alleen voor noodgevallen.
Optie 1 of 2 natuurlijk. Je kan kijken wat een leuke route kan zijn en op afstandmeten.nl eventueel die route maken en op je horloge gooien en laat je door je vrouw op het beginpunt afzetten. (ik maak alles in afstandmeten)

Wij gaan donderdag onze eerste etappe van het Pieterpad lopen, niet bij het begin maar bij ons om de hoek.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Vraagje aan de kenners hier ;-)

Ik haal nu steeds vaker (niet altijd) de 30min aan 1 stuk rennen 8) , lees op: 7:06min haha.
Wat is nu een goede vervolgstap? Coach Greg 5-10km? of zorgen dat de 30min mij wat makkelijker af gaat/Sneller?

Verder nog de vraag, mijn schoenen zijn van begin Maart 2021, ik zie in Strava dat ik een kleine 90km p/maand afleg, ik denk in het begin minder (zeg 50km) . Nu ik last krijg van gevoelige knieen, volgens een schatting zal ik denk ik rond 800km zitten? maar de zolen zijn nog niet afgesleten, hoe weet je of de schoenen nog goed zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@DaYwaLkUr Aan een stuk rennen zo lang met zo weinig basis is vragen om blessures.

Imho is een complete reset een van de meest logische keuzes, ff terug naar af en met een opbouwschema starten:
  • Je krijgt ff meer rust om te herstellen vd kwaaltjes
  • Maar je blijft toch lopen
  • Maar je loopt veel gevarieerder
  • En je bouwt weer op....
Dit is zo'n voorbeeld schema, er zijn er meer met ieder wat specifieke punten.
deze bevat imho de punten die je nu nodig hebt.
Vul de training aan met wat oefeningen die je core stability en kracht leveren, een paar keer per week.
De beroemde 7 minutes zijn een mooie start...

Als dat goed gaat neem dan een doel, op die website staat bij om naar een 5 km tempo toe te werken. Maar ga vooral verder in een richting waar je interesse ligt. Want dan houd je je plezier en doe je het makkelijker.

Houd nog wel ff je schoenen in de gaten maar meestal gaan ze wel langer mee dan 800 km, bij twijfel even advies vragen, maar niet bij een al graag verkopende persoon..... dan krijg je een inkopper..
Jouw blessure komt vooral agv wat ik al schreef.

Bron: https://www.sportzorg.nl/...ur-hardlopen/opbouwschema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F7AoySYP2A3ios0Bd0OVKkQfe0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zCzTXWL2u0TnpLGqaWKRvWeY.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door route99 op 24-05-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
route99 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:24:
@DaYwaLkUr Aan een stuk rennen zo lang met zo weinig basis is vragen om blessures.

Imho is een complete reset een van de meest logische keuzes, ff terug naar af en met een opbouwschema starten:
Vul de training aan met wat oefeningen die je core stability en kracht leveren, een paar keer per week.

Als dat goed gaat neem dan een doel, op die website staat bij om naar een 5 km tempo toe te werken. Maar ga vooral verder in een richting waar je interesse ligt. Want dan houd je je plezier en doe je het makkelijker.

Houd nog wel ff je schoenen in de gaten maar meestal gaan ze wel langer mee dan 800 km, bij twijfel even advies vragen, maar niet bij een al graag verkopende persoon..... dan krijg je een inkopper..

[Afbeelding]
Hij lijkt toch al ruim een jaar bezig te zijn? Als hij rustig heeft opgebouwd sinds maart 2021 naar nu net geen 100km per maand dan lijkt me dat prima toch? Of het is Maart 2022, dan is het een ander verhaal natuurlijk.

En voor mezelf, na een maandje weer redelijk veel ziek zijn nu weer een paar weken mijn opbouw hervat, vandaag 4x 5 minuten gedaan en ging best prima. Er zit goede progressie in, hoop dat ik snel weer zo'n 10 km rustig kan lopen, dan kunnen we hier het natuurgebied weer in maar dat zal nog minstens een maand of 2 duren denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Shinji op 24-05-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
route99 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:24:

[Afbeelding]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik heb inmiddels met Coach Greg de 0-5km gedaan, alsook met Couch25k, verder wissel ik ook af tussen Low Aerobic / Anaerobic / High Aerobic.

Verder ook n.a.v. vroegere blessures de Calve Raises en Enkel flexibiliteit op de trap e.d. :*)

Inmiddels is mijn vo2max van 33 naar 40 gegaan (over langere tijd) maar de 5km aan 1 stuk, dan ben ik echt kapot.. en blij dat ik het gehaald heb.

Alle blessures zijn verdwenen, alleen nu gevoelig knieen, maar ik heb het idee dat de schoenen nog goed zijn, miss toch een stukje overbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:43:
[...]Inmiddels is mijn vo2max van 33 naar 40 gegaan (over langere tijd) maar de 5km aan 1 stuk, dan ben ik echt kapot.. en blij dat ik het gehaald heb.

Alle blessures zijn verdwenen, alleen nu gevoelig knieen, maar ik heb het idee dat de schoenen nog goed zijn, miss toch een stukje overbelasting.
Er komt wat meer info, maar als jouw geschiedenis veel beter zou zijn qua inhoud dan zou je met ~7'/km toch echt niet kapot moeten.
Ergo je hebt veel te weinig inhoud. En fijn dat je VO2 max van 33 naar 40 gegaan is maar das voor de tabel voor gewone stervelingen... een stap van maar redelijk naar goed. Zie tabel.

Voor een beetje hardloper is dat imho nog heel mager. Met wat sporten doe je al heel snel veel meer dan die gewone stervelingen.

Je gaat de goede richting uit, laat je schoenen nakijken zoals ik schreef, maar ik blijf erbij dat je 30 min op die leeftijd met 7'/km niet zo kapot binnen mag komen zoals je schreef.
Welke trainingen doe je eigenlijk verder nog behalve 30 min aaneen lopen? (correctie)
Hoe ziet je week er vaak uit?

Eentonigheid is echt killing, vergroot de kans op blessures sterk.

Afbeeldingslocatie: https://www.sport.be/media/photos/2015/juni/votwee.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 24-05-2022 14:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:08
Poos terug hier ook gemeld dat ik bezig was met trainen voor de 5K, d.m.v. een hardloopschema van Runnersworld. Inmiddels het schema afgerond en is het ook gelukt 5K in 29:17! Hierna ook nog bij een lokale 5K run samen met een vriendin gelopen. Helaas daarna niet goed consequent door blijven lopen door privé zaken en nog een lange duikvakantie tussendoor (heb daar 1x gelopen met 27 graden, dat was even afzien). Hierdoor beetje de motivatie verloren en niet veel meer gelopen.

Gisteravond na hond uitgelaten te hebben bedacht om gewoon maar kleding aan te trekken en te gaan. Hoefde niet op tempo, gewoon meters maken. En ja, ik heb hier alles gelezen m.b.t. vergroten van afstand met 10% en kans op blessures e.d... maar het liep zo lekker dat ik uiteindelijk op de 10K uitkwam oOo

Dat heeft een flinke boost gegeven van zelf vertrouwen en motivatie. Het zit er gewoon in en ik kan het dus wel. Nu dus maar weer verder opbouwen met een 10K schema zodat ik het kan op verantwoorde wijze! Tenminste... als de spierpijn weer weg getrokken is dan :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
route99 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:00:
[...]
Er komt wat meer info, maar als jouw geschiedenis veel beter zou zijn qua inhoud dan zou je met ~7'/km toch echt niet kapot moeten.
Ergo je hebt veel te weinig inhoud. En fijn dat je VO2 max van 33 naar 40 gegaan is maar das voor de tabel voor gewone stervelingen... een stap van maar redelijk naar goed. Zie tabel.

Voor een beetje hardloper is dat imho nog heel mager. Met wat sporten doe je al heel snel veel meer dan die gewone stervelingen.

Je gaat de goede richting uit, laat je schoenen nakijken zoals ik schreef, maar ik blijf erbij dat je 30 min op die leeftijd met 7'/km niet zo kapot binnen mag komen zoals je schreef.
Welke trainingen doe je eigenlijk verder nog behalve 30 min aaneen lopen? (correctie)
Hoe ziet je week er vaak uit?

Eentonigheid is echt killing, vergroot de kans op blessures sterk.

[Afbeelding]
Ja ik ben het met je eens, mijn garmin ook vo2max is poor ;) ik zou verwachten dat het makkelijker moest gaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftrhpm7mB1UebnDeLnREwbQpHZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6enmu7iKxTHpTRSsmC3n9BB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga gemiddeld 3x p.week:
1x wandelen 9min/km ongeveer 1,5uur
1x 30min aan een joggen/rennen op 7min/km, en 30min uit wandelen.
1x interval (tabatha, of hiit) al skip ik deze nog weleens.

Ik verwacht dat mijn gewicht 95kg (1.89m) ook wel meespeelt. Waar kan je schoenen laten nakijken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
Opzicht ben ik de laatste tijd wel weer lekker aan het lopen, ik volg momenteel een trainingsschema van trenara voor het lopen van een halve marathon hopelijk onder de 1:45:00. De trainingen gaan goed. Ze zijn soms wel pittig, maar dat is niet erg. Momenteel kan ik het goed combineren met de andere zaken die ik nog doe zoals crossfit, soms zwemmen en fietsen. Ik ben wel echt blij met dit schema, ik loop best wel blessure vrij ik boek vooruitgang en ik heb niet echt superveel last van mijn benen of voeten. Wel merk ik dat ik toe ben aan nieuwe schoenen maar dat is met 1300km ook niet zo gek. Maar goed dat ligt niet aan het schema.

Gisteren tijdens een training een nieuw 5k pr gelopen en een nieuw 1 EM en 2EM pr. De 5k die toch het belangrijkste voelt is nu 22:18. Dat is misschien niet zo snel als dat ik ooit hoop te worden maar aan de andere kant train ik ook niet voor die afstand ik train voor een snellere halve marathon. Ook voelde deze pr niet zo onwijs zwaar en ik kan bijna niet meer lopen als de vorige PR op de 5K. Misschien niet zo snel als een hele hoop andere mensen hier, maar dat mag de pret niet drukken.

Deze week nog 1 interval training en dan even wat rustig aan doen voor stuwaloop zaterdag. Die loop ik samen met een vriend van mij en past wel redelijk in de training. Volgens mij stond er een duurloop van 18k geplant. Dan maakt die 3km ook niet meer uit. Kijk er wel weer naar uit lekker een evenement te lopen.

Hmm ik keek eens naar de VO2 max op mijn apple-watch. Die vind dat ik op de 42.1 zit wat niet echt onwijs hoog is. Als ik het uitrekenen met 15*(max hr/min hr) kom ik echt een heel stuk hoger uit namelijk op 49.8
Wat ik aan moet houden, geen idee. Ik voel me goed, mijn benen voelen steeds sterker. ik voel me steeds sterker en ik moet zeggen ik doe zaken meer op mijn gemak. loop makkelijker halve marathons, doe makkelijker een 100k op de fiets. Ergens heb ik het idee dat in elk geval een goed gestructureerde training me echt vooruit helpt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Vorig weekend dan ingeschreven voor de marathon in Oldenburg in Oktober, dus heb nu een doel/tijd om voor de trainen. Doel is om onder de 3 uur te finishen en theoretisch kan ik dat ook halen op basis van mijn 10Km en HM tijden.

Vandaag dus een rustige duurloop gedaan van anderhalf uur om te kijken hoe de benen hierop reageren. En ging eigenlijk zonder verdere problemen goed, nergens echt aangezet of moeite moeten doen terwijl de laatste lange duurloop alweer een half jaar geleden is.

Op het einde nog 3 minuten doorgelopen, want dan had ik namelijk 21,1Km op de teller, die moest ik toch nog even halen :p

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:04:
[...]
Ik verwacht dat mijn gewicht 95kg (1.89m) ook wel meespeelt. Waar kan je schoenen laten nakijken?
Op zich vind ik het niet gek als je schoenen al best ver heen zijn met 95kg.

Wist je dat je je schoenen ook kan toevoegen als uitrusting in Strava? Strava houdt dan netjes bij hoeveel kilometer je er mee hebt gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, maar dan moet ik per loop gaan bijhouden welke schoenen ik gedragen heb. Kan, maar is bij mij onwaarschijnlijk dat ik dat doe.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

GSX-MAN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:36:
Ja, maar dan moet ik per loop gaan bijhouden welke schoenen ik gedragen heb. Kan, maar is bij mij onwaarschijnlijk dat ik dat doe.
Is echt binnen een minuut gedaan, je kan namelijk standaard schoenen instellen. Hoef je hem alleen maar aan te passen als je iets afwijkends draagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Secsytime schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Is echt binnen een minuut gedaan, je kan namelijk standaard schoenen instellen. Hoef je hem alleen maar aan te passen als je iets afwijkends draagt :)
Ik heb een vaste schoen voor de weg en voor trail, beide log ik als hardloopsessie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

[...]Ik verwacht dat mijn gewicht 95kg (1.89m) ook wel meespeelt.
Je zelfkennis mankeert niks aan... (y)
Aan het plaatje dat je schetste was al te merken dat er ergens een beperkende factor zat.
Hoe je er mee om gaat is je eigen zaak, maar de natuurwetten met kg e.d. waarvan gebruikt gemaakt wordt kun je zelf als "formule" niet beïnvloeden. Je weet zelf vast wat je wel kunt beïnvloeden kunt, maar daar ga ik niet over.
Kan je alleen adviseren om lief voor je hart te zijn want die krijgt het aardig voor zijn kiezen met zoals je het nu aanpakt en je bent nog zo jong. Hoe je dat doet, er mensen die je daar meer over kunnen vertellen, je weet ze vast te vinden.
Veel wijsheid gewenst! En houd het heel! Das voor echt iedereen belangrijk om er plezier in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Ik heb een vaste schoen voor de weg en voor trail, beide log ik als hardloopsessie.
Nou, dan hoef je maar bij één van de twee soorten sessies een heel simpele handeling uit te voeren.

Ik houd het ook bij, niet omdat ik zo interessant wil doen op Strava, maar het is zo ontzettend handig om te zien hoeveel kilometer je al hebt gelopen op een paar schoenen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dank voor de antwoorden! Beetje jammer alleen dat jullie me ontmoedigen nieuwe schoenen te kopen :+

Ik zat aan de Topo MT-4 te denken. Mijn hele actieve collectie bestaat uit Topo, en deze schijnt geschikt te zijn voor lichte trails waar je ook nog wat verharde paden moet lopen op weg naar je trail. Klinkt precies als mijn trail, toch?

Andere tips alsnog welkom!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
kenneth schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:20:
Dank voor de antwoorden! Beetje jammer alleen dat jullie me ontmoedigen nieuwe schoenen te kopen :+

Ik zat aan de Topo MT-4 te denken. Mijn hele actieve collectie bestaat uit Topo, en deze schijnt geschikt te zijn voor lichte trails waar je ook nog wat verharde paden moet lopen op weg naar je trail. Klinkt precies als mijn trail, toch?

Andere tips alsnog welkom!
Dat het niet strikt noodzakelijk is, wil niet zeggen dat het niet kan :+ Klinkt inderdaad als een prima schoen O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieR
kenneth schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:20:

Er zijn hier mensen die nieuwe schoenen kopen omdat ze dan beter bij de rest van hun outfit passen. Dan is een andere ondergrond zeker genoeg excuus voor nieuwe patta’s!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Verkeerde topic? >:) Maar mooi fietsje d:)b

Prima manier om naast het hardlopen ook actief buiten te zijn. Veel plezier en kom maar gauw "mijn routes" bewonderen op de Utrechtse Heuvelrug.
Shit, busted :P .......i know, beetje crossposten is heiligschennis hier maar de dark side daarzo zit vol met hardcore downhillers, hier tref ik nog een beetje gelijkgestemden qua fietsdoelen :P

Maar thanks d:)b ben erg benieuwd wat het gaat doen voor de hardlooptraining.
[...]

Ja ik ben het met je eens, mijn garmin ook vo2max is poor ;) ik zou verwachten dat het makkelijker moest gaan..

[Afbeelding]

Ik ga gemiddeld 3x p.week:
1x wandelen 9min/km ongeveer 1,5uur
1x 30min aan een joggen/rennen op 7min/km, en 30min uit wandelen.
1x interval (tabatha, of hiit) al skip ik deze nog weleens.

Hoi, je hebt al waardevolle tips gehad zie ik hierboven.

Mijn 2 centjes zijn dat je bovenstaande weekinspanning nog veel te laag is.
Anderhalf uur wandelen zo (naar mijn mening) niet eens daar tussen mogen staan, als noemenswaardige inspanning.

Edit: teruglezend komt dit misschien wat rot over, zo bedoel ik dat natuurlijk totaal niet, puur om even een beeld te schetsen waar je naar toe zou kunnen werken om door te gaan naar een volgende mijlpaal. Door platte tekst op een forum zonder intonatie en lichaamstaal gaat soms de hele boodschap verloren.

Ik heb ook net pas mijn C25K afgerond en ik loop nu, om die basis te consolideren, 2 á 3 x per week minstens 30 min. Door wat heuvelwerk in mijn vakantie naar de 40 minuten toe.

Ik loop dus nu even niet met een schema maar ga zeker 2 maanden zorgen dat ik haast fluitend 3 x pw zeker een half uur kan.
Niet alleen spieren moeten wennen aan belasting, maar je gehele lijf van pezen tot hart (en in mij geval heb ik nog een stukje mindset die ik soms nog echt moet overtuigen).

Voor wat betreft je schoenen, omdat je wat zwaarder bent kun je zomaar al een stuk demping kwijt zijn. Op wat voor schoenen loop je eigenlijk? Heb je een schoen aangeraden gekregen bij een hardloopzaak? Zo niet, dan zou ik zeker daar even langs om te kijken naar de juiste schoenen.
Verkeerde schoenen belemerren je en in het ergste geval loop je een (ernstige) blessure op.

Verder, goed bezig joh _/-\o_ keep up the good work d:)b

@aidanl Nice, goed gedaan zeg *O* d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 22:33
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:01:
@kenneth wat @Blomminator zegt. Toffe loop, goed te doen. Aan die liter water had ik in december zat gehad, in juli is het even afwachten met de temperatuur.

Had me verdomme helemaal mentaal klaargemaakt om donderdag mijn grootste afstand tot nu toe te gaan trailen, gaat het niet door. Zat er gisteravond even goed doorheen, ik was echt bloedchagrijnig. Nu weet ik ook niet wat ik donderdag ga doen. Ik wil 'm niet in mijn eentje gaan lopen, maar moet nu bedenken hoe, wat en waar ik dan wil lopen.

Wel een idee maar weet niet hoe ver het bij je uit de buurt is (en het begint nogal vroeg): kom gezellig dauwtrappen in Harderwijk via https://www.ropatrail.nl/26-mei-2022/

Sta zelf toevallig vanaf morgen op een camping in de buurt. Dus ik ga mooi een stukkie lopen voordat het gezin wakker wordt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Darkasantion schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:11:
Vorig weekend dan ingeschreven voor de marathon in Oldenburg in Oktober, dus heb nu een doel/tijd om voor de trainen. Doel is om onder de 3 uur te finishen en theoretisch kan ik dat ook halen op basis van mijn 10Km en HM tijden.

Vandaag dus een rustige duurloop gedaan van anderhalf uur om te kijken hoe de benen hierop reageren. En ging eigenlijk zonder verdere problemen goed, nergens echt aangezet of moeite moeten doen terwijl de laatste lange duurloop alweer een half jaar geleden is.

Op het einde nog 3 minuten doorgelopen, want dan had ik namelijk 21,1Km op de teller, die moest ik toch nog even halen :p
Onderstaande is vooral niet vervelend bedoeld, mooi dat je zo lekker bezig bent! Maar de gehighlighte elementen kan ik niet met elkaar rijmen, of je moet ruim onder de 3 uur mikken (een kwartier ofzo). Als je nu al je eerste "rustige duurloop" in lange tijd op 4:20 min/km loopt over een halve marathon, dan mag die 3 uur geen enkel probleem zijn. Maar eigenlijk denk ik dat je deze rustige duurloop flink te hard loopt :>
Wees hier de komende maanden voorzichtig mee tijdens je opbouw, anders is de kans aanwezig dat je in de lappenmand eindigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

denyos schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Wel een idee maar weet niet hoe ver het bij je uit de buurt is (en het begint nogal vroeg): kom gezellig dauwtrappen in Harderwijk via https://www.ropatrail.nl/26-mei-2022/

Sta zelf toevallig vanaf morgen op een camping in de buurt. Dus ik ga mooi een stukkie lopen voordat het gezin wakker wordt.
Supervet, maar da's nog zeker een uur rijden vanaf huis.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 09:08
GSX-MAN schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Supervet, maar da's nog zeker een uur rijden vanaf huis.
En als je dan toch eenmaal in de auto zit ....
De Wetlands Outdoor Trailrun
Qua hoogtemeters een limiet die nadert tot 0, maar je hebt wel je loopje :+
Langste afstand is 30 km, start in Munnekeburen (voor wie bij aardrijkskunde zat te slapen, ligt ruwweg tussen Lemmer en Wolvega O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Roozzz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:29:
[...]

Onderstaande is vooral niet vervelend bedoeld, mooi dat je zo lekker bezig bent! Maar de gehighlighte elementen kan ik niet met elkaar rijmen, of je moet ruim onder de 3 uur mikken (een kwartier ofzo). Als je nu al je eerste "rustige duurloop" in lange tijd op 4:20 min/km loopt over een halve marathon, dan mag die 3 uur geen enkel probleem zijn. Maar eigenlijk denk ik dat je deze rustige duurloop flink te hard loopt :>
Wees hier de komende maanden voorzichtig mee tijdens je opbouw, anders is de kans aanwezig dat je in de lappenmand eindigt...
Feedback wordt gewaardeerd, weet ook dat ik eigenlijk nog te hard liep, maar de halve in anderhalf uur zat net iets teveel in mijn hoofd om deze keer nog los te laten O-) .

Is er nu uit en de komende lange lopen zal ik echt nog langzamer (moeten) gaan lopen, weet ook dat de kracht van de duurloop niet de snelheid is, maar juist de rust en duur :+ . Tempo en intervaltrainingen zullen de snelheid gaan kweken en duurlopen moeten juist zo (traag) mogelijk gaan, vind ik echter nog lastig/wennen...

Theoretisch zou ik ~2:52 moeten kunnen op de hele, heb dan ook 3 doelen.
ALS alles meezit, onder de 2:50, als ik redelijk ben tussen de 2:50 en 2:55 en als het slecht gaat hopen dat ik onder de 3:00 blijf.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pwoh, deze ging moeizaam |:(

40 minuutjes op de timer. Begon mooi, regenboogje toen ik de tuin in liepom te zien wat ik aan zou trekken.

Hoop vocht in de lucht in in de schaduw kreeg ik, ondanks bikkelharde #teamwinter, kippevel, gelukkig ook nog wat streepjes avondzon te pakken.

Dramatische luchren onderweg door de laagstaande zon.

Douchen en tijd voor thee, sinasappel en peer.

Na 30 min had ik het 5km punt(ik weet waar dat op mijn route zit) nét gepasseerd, mar de vermoeidheid had me al flink te pakken.
Toch teveel hooi op mijn vork de afgelopen dagen, zondag terugreis normandue, maandag vakantiezut aan de kant en 23 wasjes draaien en hangen en de rest van de waan van de dag en vandaag oa met toch een beetje spanning/vlinders mijn fiets ophalen, het gaat steeds beter maar ik ben er nog niet helemaal .
De laatste 10 minuten merkte ik ook zeker een slechtere vorm/houding et cetera, je kent het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7Ur8bSd53TKfDf5-fyNB5As-3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P42G5CstxJhLXSr303tSyX4M.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende keer even terug naar 30min en sterker lopen :).

Pagina: 1 ... 178 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.