Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Gisteren een relaxed rondje vanaf de camping (vroeg lopen is niet mijn ding, zoek in de track naar de plek waar de darmen protesteerden....), vandaag weer thuis in in het verloren uurtje tussen het brengen en halen van dochter 2's sporten, even 't gas d'r op voor een saai rondje Ede - De Klomp - Ede. En toch even m' n PR op de 10km verbeterd van 47:52 naar 46:41. *O*

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eE0P_aA7Q9s7O7bXDWFVex-HhBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bk8ABEPC7qRX05KoB8vXt5KX.jpg?f=user_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Doe mij maar de strippenkaart 🤭

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:00

Rudedadude

Maybe we were born to run

TheOmen schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 07:17:
[...]

Doe mij maar de strippenkaart 🤭
Scheelt een hoop. :*)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:18
er staat een L teveel >:)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GerGio schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:46:
[...]

Had je kunnen weten aangezien ik het daar voor over Zaltbommel had >:)

Ik denk niet dat je het haalt met maanden levertijd. Het is meer een kwestie van een winkel zoeken die hem heeft staan rijden en inladen.
Fair enough :P

Week 24 komt 'ie binnen.......als 't goed is :D

Gister besteld en meteen wat spul zoals een broek en schoenen gekocht bij 12GoBiking in Moordrecht.
Ik ga niet verder op zoek naar een voorraadmodel, genoeg andere zaken die mijn aandacht nu vragen :).

Zit ook nog 2 weekjes vakantie in Normandie tussen *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:57
Gisteren mijn 3e wedstrijd en 1e 10km race ooit gelopen. Weinig specifieke 10K training gedaan in de voorbereiding aangezien ik iets meer dan 2 weken geleden de marathon van Rotterdam heb gelopen, maar de basis was er wel. Doel was om een tempo van 3:48 te lopen om rond de 38 min uit te komen voor de 10K (parcours was een kleine 400m te lang dus eindtijd zou dan in de 39 min zijn).

Bijna de hele race op kop gelopen van een groepje, de echt snelle lopers waren al uit beeld. Het ging boven verwachting goed dus na de eerste km steeds tussen 3:42 en 3:46 gelopen. De laatste 2K zelfs nog iets kunnen versnellen wat resulteerde in een negatieve split (19:17 voor de eerste 5,2K en 19:13 voor de tweede 5,2K).

Officiële eindtijd 38:30 voor de 10,4km, Strava geeft 37:10 voor de 10km wat volgens mij behoorlijk accuraat is: https://www.strava.com/activities/7049186907/overview.

Al met al erg bij mee en sowieso een dik PR!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrLFl0axspvDQKLXpwPzGtok8qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EL7vFGruthNdBJTDEAy1zrPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik was toch ook nieuwsgierig, dus net met de dagteller vd auto: 5.2km.

100 meter eraf om even conservatief te rekenen( o.a. buitenbochtje aan het eind).

(30 min / 5.1 km) = 5.88 min/km

Ik liep de 5km dus in elk geval nèt onder de 30 minuten, daar ben ik erg blij mee en een mooi uitgangspunt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slupor schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:32:

Al met al erg bij mee en sowieso een dik PR!
Hoppa d:)b gefeliciteerd _/-\o_

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Vandaag ff lekker gas gegeven, eerst ff aanvoelen hoe de eerste km ging (4:45 niet slecht), toen een veter waar een dubbele knoop in zat gefixt 8)7 |:( :( en gegaan voor een sub 50 op de 10km. Wist 'm lekker strak te houden, niet helemaal tot het gaatje gegaan en geëindigd op 47:48 (onderweg schakelde ik al rekenend over op sub 48).

Best of all: knie probleemloos en geen overbelast gevoel qua spieren. 2022 ziet er voorlopig uit als een topjaar, aantal uren sporten is tov van 2021 verdubbeld. Moet ook wel richting de halve triathlon in september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:59
Na het fietsritje van vandaag zit m'n trainingsweek er weer op. En daarmee ook m'n rustigere maand. Tijd dus om weer op zoek te gaan naar nieuwe doelen.

Maandag liep ik een rustige 8km. Dinsdag een interval met 4x1200m. Vrijdag nog 12 kilometer in blokjes van 3 op wisselende snelheid en gisteren een rustige loop van 8km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:17
In het verleden kocht ik in het voorjaar rond mijn verjaardag een nieuw paar en de oude gebruik ik dan voor baantrainingen en eventueel trainingen met veel onverharde stukken. Sinds vorig jaar loop ik structureel meer km's dan jaren ervoor (+/- 1700 in 2021) en is een paar niet meer voldoende. In december heb ik om die reden een wat snellere schoen gekocht Asics Evoride 2, alleen de Asics Cumulus 23 die ik gebruik voor de duur- en tempolopen hebben inmiddels de 1100+ km ook aangetikt en ik merk dat de demping minder is geworden. Dus, deze week besloten om paar Asics Nimbus 24 te kopen als vervanging (icm scherpe aanbieding).

In december wilde ik bij binnenkomst direct de Evorides testen voor een kort, rustig rondje. Ik verbeterde toen mijn PR op de 10km. Vrijdag kwamen de Nimbus binnen en ook die wilde ik direct testen met een kort, rustig rondje. Dus, nu mijn PR op 5km verbetert naar 21min 37sec.

Daags erna stond een gewone duurloop gepland over de heide met de club. Voor mij onbekend gebied en het bleek 13km over los zand te zijn. Ik heb wel eens stukjes door los zand gelopen, maar niet zo los en zo veel km. Ik moet zeggen, ik had er veel lol in en het was een van de leukste trainingen tot nu toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
@Frenz64 Goed om te lezen, fijn dat je belastbaarheid zo is toegenomen!

Deze week weer een week met wat meer kilometers. Toch ruim 65 kilometer gelopen in "maar" 3 loopjes waarvan 1 loopje lekker doorgelopen. Ik moest even improviseren door persoonlijke omstandigheden dus wat minder loopjes gedaan. Heb vooral ook geprobeerd wat meer in de aerobe zones te trainen, dat lijkt prima te gaan. Vandaag nog even de wedstrijdagenda van de komende twee maanden doorgekeken maar door bezettingsproblemen moet vrouwlief veel diensten draaien in het weekend en ik heb geen zin om elke keer weer oppas te regelen. Ik ga wel ad hoc kijken wat wel en niet lukt en eventueel kijken waar ik wel graag heen wil zodat ik daar dan oppas voor kan regelen.

Ik heb wel heel veel zin om morgen eindelijk weer op de baan te trainen: dat is toch al vier weken geleden (voor de marathon), daarna is het er niet meer van gekomen door Pasen en vakantie. Lekker rondjes wegtikken en een gestructureerde training, dat heb ik afgelopen weken heel bewust niet gedaan. Ik ben gewoon gaan lopen zoals ik zin had.

Ook langzaam wat plannen aan het maken richting eindejaar. We willen weer meedoen aan de Berenloop, maar dit jaar start de marathon 1,5 uur eerder dan de halve marathon (vorig jaar startte de marathon een kwartier of half uur later). Beter voor de sfeer, beter voor de lopers. Het idee vormt zich nu een beetje om dan de marathon te gaan lopen op Terschelling om van te genieten Ik verwacht dat ik met wat extra lange duurlopen goed kan voorbereiden zonder dat ik heel gestructureerd op tempo's ga trainen. Past ook bij de ambitie om structureel de omvang te verhogen naar 65 a 70 kilometer mits dit haalbaar blijft. Dan heb ik over het geheel een betere aerobe basis om ook tijdig aan de voorbereiding van de voorjaarsmarathon te beginnen en zie ik de Berenloop maar als uit de hand gelopen duurlooptraining :+ (wat volgens de Pacer podcast zinloos is, maar hardlopen is ook genieten).

[ Voor 29% gewijzigd door Arjan90 op 01-05-2022 18:52 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Thx @Arjan90 , ik sta er zelf ook wel wat van te kijken. Vandaag spontaan een rondje om de Loosdrechtse plassen gelopen, benen voelden goed, lekker loopweer. Vervelende is dat je tot 9, 10 km nog theoretisch kan omkeren, na 11 km maakt dat ook niet meer uit. Uiteindelijk bijna 26 km gedaan.

Ik ga mezelf geen restricties meer opleggen anders dan verantwoord het volume opvoeren en steeds meer duathlon trainingen ertussen. Vanaf mei zwemmen buiten, vanaf half juni ga ik een schema volgen, soort van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:47

Dazzler2120

FP ProMod
Lopen begint hier steeds beter te gaan. Begin vandaag aan week 5 van het C25K programma, waarvan ik verwacht dat ik de eerste 2 dagen goed door ga komen (3x 5 minuten rennen, 3 min rust en 2x 8 min rennen, 5 min rust), maar zaterdag gaat een pittige worden. Eerste keer dat ik 20 minuten achtereenvolgens ga hardlopen.
Ik houd het goed op een rustig tempo, maar ben benieuwd of die stap niet eentje te groot gaat zijn. We gaan het zien in ieder geval!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:10

Niku

Alagaesii

Mijn 'hoofddoel' in het najaar is de halve marathon van Eindhoven op 9 oktober. Paar collega's willen op 25 september de Tilburg Ten Miles lopen. Ik overweeg om mee te doen en het te lopen als training voor twee weken later. Wellicht 10k duurlooptempo en 6k HM tempo, of vier blokjes van 4k opbouwend tempo. Het is nog ver weg, maar hebben jullie goede ideeën om die tien mijl in te delen met het oog op de echte race twee weken later?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Weleens eerder gepost dat ik de laatste tijd relatief veel in de lage zones heb getraind. En niet enorm hard of gefocust maar redelijk basic.
Afgelopen week op Mallorca geweest omdat Fraulein Blomminator dat al jaren riep, om daar te gaan sportklimmen. Aangezien ik dit al 3 jaar niet gedaan had was ik enigszins terughoudend, maar goed, na enig overleg, wikken en wegen, voor- en tegenargumenten bleek ik niks te vertellen te hebben en gingen we!

Maar, wel de hardloopschoenen in de tas. Dinsdagochtend een route van 7km uit het dorpje Bunyola mooi omhoog, haarspeldbochten. Het ging niet snel, de kuiten werden wat stijf maar feitelijk hobbelde ik soepeltjes naar boven. Toen ik terugkeek en 3 bochten lager Fraulein hing half brakend en hijgend met een rood hoofd over een boomstam zag hangen werd mijn "LEUK HE!?" beantwoord met een duimpje - of was het een andere vinger? hmm.. nouja.

Lekker doorgelopen, en bovenop ontdekt dat ik een afslag had gemist 6 bochten lager. Dus, terug. De sfeer werd niet beter, maar ze liep nog mee. Daarna slingerend door het bos, prachtig trailen en uiteindelijk met een rap tempo lekker steil naar beneden naar het dorpje. De gemikte 7 werden er 10.

Moest daarna wel Mw. onder de douche dragen, warm laten worden en veel eten/drinken erin, en de rest van de dag werden mijn toch erg-grappige grappen totaal niet gewaardeerd.

Maar, ikzelf heb die 10km dus heerlijk in zone3 gelopen, niks aan het handje! FLUI-TEND naar boven.

Vrijdag nog een ronde geprobeerd van 25km, maar ze wilde niet meer mee. "Je gaat maar lekker alleen, de berg op rennen, malloot!". En heuvelop op een trailpad in de volle zon (en had geen water mee.. dom dom dom) was niet te doen. Dus veel op stevig tempo wandelen. Maar het vlakte af, ik kreeg de pas erin, en voelde mij als een jonge god (na afloop bleek dat ik er niet zo uitzag). Ik holde, zweette en heeg, maar t ging zo vet. Na 13km zat er een oude Spanjool en heb wat water gevraagd. Met wat gebaren vroeg hij waar mijn water was, en toen ik dat niet had maakte hij mij duidelijk dat ik dom bezig was. Mooi hoe je dat internationaal zonder woorden heel helder kunt maken.

Ik rende door, en op 17km was ineens groot rood bord met "Salsa, tequila, corazon, cerveza, muy bueno" ofzo, Kortom, afgesloten. Beetje teleurgesteld maar een mooie kans mijn nieuwe Fenix 7x mij terug naar huis te laten sturen. En zelfs dat werkte goed.

Uiteindelijk 21km gedaan, 1000 hm, keurig zone 2 & 3, 3 uur onderweg geweest (incluis water bietsen, navigeren en uitzicht genieten) en INTENS gelukkig. Doodmoe, rooie kop en een compleet verwilderd uiterlijk in het algemeen en oververhit/uitgedroogd naar de douche, het terras en met een prachtig boek in de schaduw de dag laten passeren.

Ik weet niet of al mijn trainingsrondjes in de lage zone nu hier hun vruchten afwierpen, maar vergeleken met Fraulein (die ook prima sportief is, triatlonnetjes en mooie stukken rennen) ging ik wel echt soepeler. Ik ga volgende maand de 50km van Hochkoningman proberen en momenteel wissel ik elke dag tussen "Ja, dat kán ik" en 'Crap, ik ga dood op de bergen daar". 21km is nog geen 50. Maar deze 2 korte trails maakte wél duidelijk dat dát is wat ik leuk vind, keihard bikkelen naar boven en keihard vliegen naar beneden, midden in de natuur en ver van alles. Vaker doen dus! Dus daarom meteen met mijn alpiene klimmaat aangemeld voor de Lakes in a Day. Ohja, klimmen was ook leuk en Mw. Blomminator was de dag erna weer vrolijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:30:
.......sportklimmen. Aangezien ik dit al 3 jaar niet gedaan had was ik enigszins terughoudend, maar goed, na enig overleg, wikken en wegen, voor- en tegenargumenten bleek ik niks te vertellen te hebben en gingen we!
_O- _O- _O-

Leuk joh, sportklimmen, heb ik jaren gedaan, zowel binnen als buiten. :) echt een supergave sport d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

sebasd

loopt op espresso

Tof! Naar dit soort avonturen wil ik ook weer toe. Ik geef niet zoveel om tijden, snelheid, kilometers of hartslag, maar loopjes als dit maken hardlopen leuk voor mij.

Hopelijk snel weer (maar niet te snel, dat is nou precies mijn valkuil..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Weleens eerder gepost dat ik de laatste tijd relatief veel in de lage zones heb getraind. En niet enorm hard of gefocust maar redelijk basic.
Afgelopen week op Mallorca geweest omdat Fraulein Blomminator dat al jaren riep, om daar te gaan sportklimmen. Aangezien ik dit al 3 jaar niet gedaan had was ik enigszins terughoudend, maar goed, na enig overleg, wikken en wegen, voor- en tegenargumenten bleek ik niks te vertellen te hebben en gingen we!
..............
Ohja, klimmen was ook leuk en Mw. Blomminator was de dag erna weer vrolijk.
En denk je dat je nog een keer voor zo'n mooi event door haar gevraagd gaat worden? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
Fraggert schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:56:
Zo.......Fuck....You, depressie!

Vandaag na 10 weken ploeteren mijn 5K schema uitgelopen *O*

[Afbeelding]
Goed gedaan hoor!

Ik weet niet veel van hardlopen, maar ik weet wel dat het stuk van couch tot 5k echt heel zwaar is, veel en veel zwaarder dan van 5k naar 10k of naar 15k (verder ben ik zelf nog nooit gekomen). Ik kan het weten, want ik heb dat traject al meerdere keren afgelegd :)

Dus hulde!

En veel plezier met fietsen, en sterkte met de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
.....en de rest van de dag werden mijn toch erg-grappige grappen totaal niet gewaardeerd.....
Vrouwen zoeken toch altijd een man met humor? We kunnen het ook nooit goed doen :+ .

Goed verhaal, man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik rende door, en op 17km was ineens groot rood bord met "Salsa, tequila, corazon, cerveza, muy bueno" ofzo, Kortom, afgesloten.
Heel even dacht ik dat je op 17 km een kroeg gevonden had en op de meest verstandige wijze was gaan hydrateren...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Afgelopen woensdag mijn eerste 10km gelopen. Door corona/drukte op werk minder kunnen trainen dan ik had gehoopt maar uiteindelijk best tevreden met een tijd van 51:23, kon ook nog eens een negatieve split lopen, wat lekker voelde. Na afloop alleen beetje last gehad van mn rechter heup, wat ik op hoop te lossen door weer wat meer krachttraining te doen de komende tijd.

Volgende doel wordt in september een 10km tussen de 45:00 en 50:00. Tenzij iemand nog een leuke hardloopwedstrijd weet in of in de buurt van Groningen in juli of augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Ik heb een vraag en dit lijkt me daar een geschikte draad voor (heel leuk hoe er over elk onderwerp iets te vinden is op GoT, maar dat terzijde ;)).

Even het plaatje schetsen: Sinds een jaartje sport ik (man van begin 40) regelmatig in de ochtend, momenteel zo'n 2 à 3x per week. Ik hardloop dan 3-5 km en doe daarna allerlei (kracht)oefeningen in een park: pushups, situps, pullups, etc, soms burpees en sprintjes. Ik doe rustig aan, neem pauzes en ben er iets meer dan een uur mee bezig. Toevoeging: mijn BMI is 21 en ik denk dat ik een snelle stofwisseling heb.

Nu mijn 'probleem': Meestal ben ik de rest van de dag nogal gaar en mentaal afwezig, en alleen maar bezig met (denken aan) eten. Vóór het sporten drink ik koffie en water, eet ik 2 boterhammen met pindakaas en wat halfvolle kwark. Na het sporten bijvoorbeeld natuurlijk veel water, een banaan, broodje met ei en yoghurt met fruit, muesli en rozijnen. De rest van de dag blijf ik regelmatig eten en drinken.

Mijn vraag: Hoe kan ik de rest van de dag wat energieker zijn? Zijn er dingen die ik pre-workout moet eten of drinken of is post-workout voeding belangrijker? Neem ik te veel hooi op mijn vork of hoort die langdurige gaarheid er gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Niet kunnen hardlopen gisteren omdat het de enige dag afgelopen week was waarop ik tijd had voor mijn les in de sportschool.

Jammer, want echt prima weer om het bos in te gaan. Nu de spierpijn van gisteren maar even laten zakken, ik denk dat ik woensdagavond wel een momentje moet kunnen vinden.

Lastigste blijft voor mij om voor al mijn bezigheden ook tijd te vinden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 18:58
Verona27 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:39:
....

Volgende doel wordt in september een 10km tussen de 45:00 en 50:00. Tenzij iemand nog een leuke hardloopwedstrijd weet in of in de buurt van Groningen in juli of augustus :)
Beetje onduidelijk hoe dicht het bij Stad moet zijn, maar je hebt natuurlijk de Bommen Berendloop met de start en finish op de atletiekbaan in het Stadspark.
Kijk anders even op loopjeloopje.nl, hier staan de meeste georganiseerde lopen in de drie Noordelijke provincies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:17:
Lastigste blijft voor mij om voor al mijn bezigheden ook tijd te vinden.
Dit heb ik ook (te) vaak en voel me na afloop altijd weer een ei als het niet gelukt is. Enige wat bij mij kan, is t meteen doen! 2 weken terug (thuiswerken) dacht ik.. voor de lunch. Ohnee, dan na de lunch! Ohnee, na die meeting! Shit, iemand plant een meeting in. Oke, dan om 5 uur! Meeting liep uit.. tegen 6en klaar en trek. Dus eerst eten, en laten zakken. En er gebeurde niks die avond..

Kortom... Als ik die ochtend gewoon meteen gegaan was, ipv uitstel op uitstel...

En nu vanavond ook! 5 uur laptop dicht, fraulein gegrepen en naar de Vaart gereden. Wetsuit aan en erin. T was kort, t was fris, maar mentaal hard nodig na de werkdag én na koken,eten,was opvouwen etc.. zitten we nu allebei op de bank op de telefoons. En gaat er niks gebeuren.

Gaan gaan gaan zodra t kan. Maar goed, ik weet t wel. Doen is een 2de.

Edit;
nouja, ik hoop dat er nog wel wat gaat gebeuren.. maar ik acht m'n kans klein. Zeker ongewassen na de vaart. Maar ik hoop ... Ik hoop.. maarja, zomaar op een maandag?!

[ Voor 8% gewijzigd door Blomminator op 02-05-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ik heb hetzelfde s'avonds, dat werkt niet voor me, dan ben ik beter in niksen op de bank 😖. Daarom loop ik s'ochtends voor werk of tijdens lunchtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat het fijne is van altijd op hetzelfde tijdstip gaan rennen, is dat je voor jezelf een gewoonte op bouwt, dat helpt met het volhouden van je doelen op de lange termijn :+
Moet zeggen dat ik op verschillende momenten ga en afhankelijk van wanneer ik ga het rennen me beter of slechter afgaat. Voor mij is het beste moment in het weekend, zo'n anderhalf uur na het ontbijt. Maar ook 's ochtends vroeg gaat altijd redelijk, hoewel ik geen fan ben van vroeg opstaan.
's avonds na het avond eten ben ik behoorlijk traag en log merk ik zelf, dus meestal als ik ná werkl ga dan ga ik direct als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Imho werkt het 't beste als je eerst zorgt dat je plezier in het lopen houdt. Zet je zelf niet onder druk dat het moet, maar plan jezelf vrij anders blijft het toch altijd wringen en wordt het toch niks.....
Het ontwikkelen van duurzaam sporten, zodat je wat je ook doet, het blijft doen, kost tijd.
Niet iedereen heeft die intrinsieke motivatie om te gaan sporten, dus er is wat nodig om dit zo ver te krijgen. Zoek een manier die bij je past, leg de lat niet te hoog, doe iig een sport die je leuk vindt, of het nu hardlopen is of niet is ondergeschikt.
Als je dat zorgvuldig opbouwt en je je niet schuldig voelt als je een keer echt niet kunt, dan pas ga je richting duurzaam sporten. De een kan het zelf, de ander heeft een club nodig, zoek uit welk type je bent.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:20:
[...]

nouja, ik hoop dat er nog wel wat gaat gebeuren.. maar ik acht m'n kans klein. Zeker ongewassen na de vaart. Maar ik hoop ... Ik hoop.. maarja, zomaar op een maandag?!
Zet de nieuwe Rammstein op, skip meteen naar nummer 9 en zie de magie zich ontvouwen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
Randfiguur schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:10:
Ik heb een vraag en dit lijkt me daar een geschikte draad voor (heel leuk hoe er over elk onderwerp iets te vinden is op GoT, maar dat terzijde ;)).

Even het plaatje schetsen: Sinds een jaartje sport ik (man van begin 40) regelmatig in de ochtend, momenteel zo'n 2 à 3x per week. Ik hardloop dan 3-5 km en doe daarna allerlei (kracht)oefeningen in een park: pushups, situps, pullups, etc, soms burpees en sprintjes. Ik doe rustig aan, neem pauzes en ben er iets meer dan een uur mee bezig. Toevoeging: mijn BMI is 21 en ik denk dat ik een snelle stofwisseling heb.

Nu mijn 'probleem': Meestal ben ik de rest van de dag nogal gaar en mentaal afwezig, en alleen maar bezig met (denken aan) eten. Vóór het sporten drink ik koffie en water, eet ik 2 boterhammen met pindakaas en wat halfvolle kwark. Na het sporten bijvoorbeeld natuurlijk veel water, een banaan, broodje met ei en yoghurt met fruit, muesli en rozijnen. De rest van de dag blijf ik regelmatig eten en drinken.

Mijn vraag: Hoe kan ik de rest van de dag wat energieker zijn? Zijn er dingen die ik pre-workout moet eten of drinken of is post-workout voeding belangrijker? Neem ik te veel hooi op mijn vork of hoort die langdurige gaarheid er gewoon bij?
Je post valt toevallig een beetje weg zo als laatste op de vorige pagina, maar ik herken hier wel wat in. Je lichaam is natuurlijk bezig om weer te herstellen en qua eten het ook te verwerken.

Heb je al eens wat anders geprobeerd? Kleinere porties maar meer eetmomenten? Of juist minder/niet eten 's ochtends? Als je altijd hetzelfde blijft doen en hetzelfde gare gevoel blijft houden, verandert er niet opeens iets magisch.

Wat eet je op de andere dagen?

Voor mij werkt havermout en veel dingen met vezels goed. Het is meestal wat saai eten, maar ben het leren waarderen. Die voedingsstoffen geven een langer, vullend gevoel. Zeker met thuiswerken zit ik bij elk loopje naar de wc wel even in de kast te kijken om wat te snaaien. Met zo'n 40km gemiddeld per week kan dat ook wel, maar toch.

Het gare gevoel ben ik kwijt geraakt door minder suiker te eten (banaan + fruit + rozijn is in jouw geval veel suiker), het eten wat meer te verdelen en meer water te drinken. Dus niet alles achter elkaar opeten, maar een uur later pas een appel bijvoorbeeld in plaats van direct er achteraan. De banaan zou ik ook voor het sporten eten, dan heb je er tijdens het sporten nog wat aan.

Hoe lang zit er tussen het eten van je ontbijt en het sporten? Misschien dat het wat te veel is? Even concreet; probeer eens 1 boterham met pindakaas + halve banaan (+ water en koffie). Daar zou je het qua brandstof prima mee kunnen redden.

Zelf drink ik geen koffie dus daar heb ik geen verstand van, ik zie alleen wel om me heen dat koffiedrinker veel vaker een inkakmoment hebben dan ikzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Slickk schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Je post valt toevallig een beetje weg zo als laatste op de vorige pagina, maar ik herken hier wel wat in. Je lichaam is natuurlijk bezig om weer te herstellen en qua eten het ook te verwerken.

Heb je al eens wat anders geprobeerd? Kleinere porties maar meer eetmomenten? Of juist minder/niet eten 's ochtends? Als je altijd hetzelfde blijft doen en hetzelfde gare gevoel blijft houden, verandert er niet opeens iets magisch.

Wat eet je op de andere dagen?

Voor mij werkt havermout en veel dingen met vezels goed. Het is meestal wat saai eten, maar ben het leren waarderen. Die voedingsstoffen geven een langer, vullend gevoel. Zeker met thuiswerken zit ik bij elk loopje naar de wc wel even in de kast te kijken om wat te snaaien. Met zo'n 40km gemiddeld per week kan dat ook wel, maar toch.

Het gare gevoel ben ik kwijt geraakt door minder suiker te eten (banaan + fruit + rozijn is in jouw geval veel suiker), het eten wat meer te verdelen en meer water te drinken. Dus niet alles achter elkaar opeten, maar een uur later pas een appel bijvoorbeeld in plaats van direct er achteraan. De banaan zou ik ook voor het sporten eten, dan heb je er tijdens het sporten nog wat aan.

Hoe lang zit er tussen het eten van je ontbijt en het sporten? Misschien dat het wat te veel is? Even concreet; probeer eens 1 boterham met pindakaas + halve banaan (+ water en koffie). Daar zou je het qua brandstof prima mee kunnen redden.

Zelf drink ik geen koffie dus daar heb ik geen verstand van, ik zie alleen wel om me heen dat koffiedrinker veel vaker een inkakmoment hebben dan ikzelf.
Ik zag de post ook niet maar herken wel wat gezegd wordt. Ik moet bij het sporten in de ochtend ook uitkijken om mij niet de rest van de dag uitgeblust te voelen. Voor mij betekend dat meestal niet of heel weinig eten voor het lopen en daarnaast juist extra groot ontbijt. Daarnaast is lopen in de avond ook wel een optie maar zorgt soms bij mij weer voor moeilijk in slaap komen.

Het is vooral een kwestie van je eigen do's en dont uitvinden.

Ohh ennnn: 80% van je runs zouden easy runs moeten zijn. Als je elke keer voor een pr gaat qua training werkt dat ook niet echt. Zo werkt je lichaam nu eenmaal niet....

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:10

XyS

0.o.O

Vandaag een snelle 5k gelopen, nieuw PR: 20:17!
Meer dan een minuut sneller dan twee maanden geleden. Ging veel te hard van start, net nieuwe alphafly's gekocht (even testen). Uiteindelijk nog wel een snelle laatste km kunnen maken. Leuk leuk *O*

Merk wel dat ik wat stabielere schoenen gewend ben, zwabberde alle kanten op :+

Ga nu weer verder met langere afstanden trainen, op naar de 16km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
BernieW schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:35:
[...]

Beetje onduidelijk hoe dicht het bij Stad moet zijn, maar je hebt natuurlijk de Bommen Berendloop met de start en finish op de atletiekbaan in het Stadspark.
Kijk anders even op loopjeloopje.nl, hier staan de meeste georganiseerde lopen in de drie Noordelijke provincies.
Dank voor de suggestie! Die website is echt top, had zelf ook nog niet goed gezocht maar kwam telkens op hardloopkalender.nl uit en die site vind ik nogal matig. Zitten in ieder geval wel wat mooie evenementen tussen om voor te trainen :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

:w :w Goedemorgen allemaal en hallo nieuwe posters die er recent bij zijn gekomen en zich afvragen wie die Calitomnication met die karmakuddo's is :p

Op het werk is het vrij druk, dus ben iets minder hier te vinden. Af en toe probeer ik het draadje bij te houden en links en rechts wat duimpjes uit te delen. Merk wel dat als je hier 3 dagen niet bent geweest je ontzettend veel mist :P

Gelukkig heb ik wel nog tijd om te kunnen hardlopen en daar nog steeds volop mee bezig. 2 Weken geleden tijdens een 7.5km (wie heeft deze afstand ooit verzonnen) een first in mijn carriere, een podumplek 8).
Deze wedstrijd wordt normaal als laatste meetpunt voor de Venloop gebruikt en is vrij populair in Venlo en omstreken. Door, vermoedelijk de nasleep van, corona stonden er verdacht weinig Duitsers in het startvak waardoor het veld uit slechts 190 deelnemers bestond. Wat opmerkelijk was om te zien, was er in het startvak al een soort van grens tussen de deelnemers ontstond. Vooraan stond een groepjes van 9 lopers waaraan je kon zien dat ze goed getraind waren. Een gat van 2 meter en de rest van het deelnemersveld. Direct na de start stond de verdeling al vast en in deze volgorde hebben we de hele wedstrijd gelopen. Uiteindelijk kwam ik als 7e over de eindstreep, 3e in de leeftijdscategorie.

Voor wat betreft mijn aawezigheid hier, zal proberen om iets actiever te gaan deelnemen :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
Dank voor de aandachtspunten.

Er zit minstens 1,5 uur tussen mijn ontbijt en workout (ik ga meestal rond 10-11u want dat kan ik me tegenwoordig veroorloven :P ). Ik zal eens minder eten en eerder beginnen, even kijken hoe dat uitpakt. Hou ik ook meer tijd over om te herstellen. Nog meer eetmomenten en meer langzame/vullende koolhydraten zijn dan geen verkeerd idee, inderdaad.

Koffie is een emotioneel punt voor mij hoor, weet niet of ik dat 's morgens kan laten staan! ;) Maar ik drink dagelijks 1 erg sterke bak koffie bij mijn ontbijt, mogelijk kan dat wat minder sterk of veel.

Ik associeerde suiker met energie, maar dat is wat al te simpel dus. Ik spring er voorzichtig mee om en tel zowat de rozijnen in mijn yoghurt, maar mijn lijf reageert sterk op allerlei stoffen (ook caffeïne dus). Goed punt.

@Limbeckx : mijn runs zijn heel easy en vaak met tussentijds wandelen, anders zijn ze voor mij ook niet te combineren met de bootcamp/krachtoefeningen erna. Misschien blijkt het toch verstandiger om die 2 typen workouts te scheiden.

Ik realiseer me dat ik een laatbloeiende beginner ben en het is me nu duidelijker geworden dat ik meer moet experimenteren met voeding en de runs/workouts zelf. Dus bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Dit heb ik ook (te) vaak en voel me na afloop altijd weer een ei als het niet gelukt is. Enige wat bij mij kan, is t meteen doen! 2 weken terug (thuiswerken) dacht ik.. voor de lunch. Ohnee, dan na de lunch! Ohnee, na die meeting! Shit, iemand plant een meeting in. Oke, dan om 5 uur! Meeting liep uit.. tegen 6en klaar en trek. Dus eerst eten, en laten zakken. En er gebeurde niks die avond..

Kortom... Als ik die ochtend gewoon meteen gegaan was, ipv uitstel op uitstel...

En nu vanavond ook! 5 uur laptop dicht, fraulein gegrepen en naar de Vaart gereden. Wetsuit aan en erin. T was kort, t was fris, maar mentaal hard nodig na de werkdag én na koken,eten,was opvouwen etc.. zitten we nu allebei op de bank op de telefoons. En gaat er niks gebeuren.

Gaan gaan gaan zodra t kan. Maar goed, ik weet t wel. Doen is een 2de.

Edit;
Vanavond schietbaan, morgen met de kinderen naar dodenherdenking, donderdag Frau jarig en uit eten, vrijdagavond sportschool, zaterdag overdag les geven dus zondag hoop ik een rondje ergens in een bos te kunnen.

Vandaag en vrijdag wel thuis werken, dus net in mijn pauze maar een rondje van 5 km geweest.

https://www.strava.com/activities/7080395264

Eerste kilometer was pushen, door de spierpijn van zondag heen. Dus dan ga ik mijn best doen mijn tempo wat te compenseren, waardoor ik op de laatste kilometer veel te hard ga terwijl ik het gevoel heb juist te moeten vechten tegen verval:
-5:44
-5:21
-5:24
-5:25
-5:05

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
Ben sinds kort ook weer begonnen met hardlopen na een 2 jaar pauze. Liep op het einde 2 jaar geleden redelijk makkelijk 15-20km, maar nu valt het me na 8 a 9 kilometer toch vies tegen hoe kapot ik ben. Dan maar weer langzaam opbouwen..

Een vraag voor de medetweakers die zonder sport horloge en zonder apparaat met mobiel internet (telefoon) lopen: welke app gebruiken jullie?

Gebruik nu een iPod Touch 7de generatie (met GPS), voornaamste doel is tijd/afstand/tempo bijhouden, de kaart van de gelopen route e.d. interessen me eigenlijk niet heel veel.

Maar elke app wordt compleet accuraat zodra je niet meer verbonden bent met het internet, hoe graag ik ook wil geloven dat ik opeens 3:30 per kilometer ren..

Apps geprobeerd so far: Runkeeper (Asics), Running (Adidas). Bij Runkeeper heb je na thuiskomst nog de optie om een GPS fix uit te voeren, maar ook daar heb ik vraagtekens bij wat hij er van maakt en het helpt tijdens het lopen niet om een bepaald tempo aan te houden. Running heeft überhaupt geen optie tot een fix na afloop. Had ooit 2 jaar geleden een app gevonden die het wel kon, maar kan hem niet terug vinden in de store aankoop geschiedenis en weet de naam ook niet meer.

Is er een (simpele) app die enkel dit (semi) accuraat kan weergeven? Of is de enige oplossing om met de iPhone Max in de hand te gaan rennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Indien je geen sport horloge hebt en geen ander apparaat met GPS dan ga je geen accurate informatie krijgen over afstand en snelheid.

De iPod Touch heeft zelf geen GPS functionaliteit maar een trucje om je locatie te bepalen op basis van wifi en dat soort dingen. Dus tenzij je een echte GPS module er aan hebt hangen zal geen enkele app goed werken hiermee.

Als je altijd hetzelfde rondje loopt kun je via afstandmeten.nl de afstand bepalen en dan hoef je alleen maar de tijd bij te houden. Met een beetje hoofd rekenen en punten herkennen kun je ook nog redelijk een kilometer pace bepalen.

Anders wordt het of je iPhone meenemen of geld uitgeven aan een apparaat met GPS chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Yakumos schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:47:
Is er een (simpele) app die enkel dit (semi) accuraat kan weergeven? Of is de enige oplossing om met de iPhone Max in de hand te gaan rennen?
Klinkt als een goed excuus voor een Apple Watch, zelfs de SE heeft vanaf 299 ook GPS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:50

polthemol

Moderator General Chat
Randfiguur schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:10:

klinkt een beetje alsof je niet goed uitrust/herstelt. Ik ervaar zelf alleen 'gaarheid' als ik zware sessies heb gedaan of heel lange sessies. De duurloopjes zijn niet zwaar, daar zou je ademhaling razendsnel op orde moeten zijn zodra je stopt en het zou je ook niets van echte vermoeidheid of spierpjin moeten geven.

Bedenk ook dat de combinatie van HIIT / krachttraining en hardlopen best stevig kan zijn voor je lichaam. Ik gebruik het hier soms als een soort van thresholdworkout door me eerst helemaal in het zuur te werken met gewichten en daarna een stuk te gaan rennen, maar alhoewle het rennen dan langzaam is, ren ik dan wel vanaf de eerste meter met compleet verzuurde benen al. Mogelijk dat jij het omgekeerde doet, vooral als ik zie dat je er nog sprintjes bij gaat doen.

Overweging: rustdagen inplannen en splits het op: ene dag rennen, andere dag krachttrainingen. Hou ook je rusthartslag eens een paar weken in het oog: is deze hoog, dan weet je dat je te hard aan het trainen bent en niet genoeg herstel hebt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Dank voor de tips. Ik hou altijd 1 (na veel hardlopen) of 2 (na veel krachttraining) rustdagen aan. De gaarheid had ik al toen ik nog 1x per week sportte. Moet wel zeggen dat ik weinig gewend was/ben op sportgebied, en de vermoeidheid wat minder lijkt te worden nu ik vaker sport.

Los van de weinige energie soms vind ik dat mijn lijf goed reageert op mijn nieuwe hobby. Laatst ging ik 4x in 1 week op pad en dat was wel duidelijk too much, want kreeg kortdurend last van mijn rug.

Opsplitsen is een puik idee, net als investeren in een sporthorloge om mijn hartslag te checken, nu doe ik maar wat (vind ik stiekem wel fijn, maar meer structuur en inzicht is wel verstandig, ook om vorderingen te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Hmmmmmm lastig lastig. Vandaag is de herdenking, met later op de avond een bevrijdingsloop waarbij het vuur van Wageningen weggebracht gaat worden. Hartstikke leuk om aan mee te doen met je vereniging! Alleen is het zo dat er zondag een kriebel in m'n keel ontstond, wat maandag iets meer werd en van een droog hoestje op dinsdag transformeerde in wat minder droogs, en meer. Meer gerust en ook buiten geweest voor een goede wandeling (kwam wel lichamelijk brak terug) maar er komt nog wel wat slijm mee. Het wordt langzaam ook wel wat minder, en voel me fysiek een stuk beter.

Volgens mij was het in de regel zo dat als het in je keel zit, het allemaal wel kan, maar zodra de hoest 'natter' is of dieper zit, je er dan mee op moet passen, of eigenlijk niet mee moet gaan hardlopen? Hoe zien jullie dit? Eigenlijk is dit gewoon echt een beroerde timing, want ik wil dat wel heel graag doen :) Alleen m'n eigen herstel ook niet in de weg zitten. PS: geen covid, maandag bij de GGD getest vanwege contact met kwetsbare naasten.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
The_Ghost16 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:08:
Indien je geen sport horloge hebt en geen ander apparaat met GPS dan ga je geen accurate informatie krijgen over afstand en snelheid.

De iPod Touch heeft zelf geen GPS functionaliteit maar een trucje om je locatie te bepalen op basis van wifi en dat soort dingen. Dus tenzij je een echte GPS module er aan hebt hangen zal geen enkele app goed werken hiermee.

Als je altijd hetzelfde rondje loopt kun je via afstandmeten.nl de afstand bepalen en dan hoef je alleen maar de tijd bij te houden. Met een beetje hoofd rekenen en punten herkennen kun je ook nog redelijk een kilometer pace bepalen.

Anders wordt het of je iPhone meenemen of geld uitgeven aan een apparaat met GPS chip.
Deveon schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Klinkt als een goed excuus voor een Apple Watch, zelfs de SE heeft vanaf 299 ook GPS.
Bedankt voor de reacties, weet niet waarom ik in de veronderstelling was dat de iPod Touch GPS had.

Ga denk ik inderdaad een Apple Watch overwegen ;) . Maar tot die tijd is afstandsmeter.nl een prima hulpmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:54
@Racing_Reporter
Tja, zit zelf ook wel wat te hoesten met slijm (heerst geloof ik op het moment) maar heb rustig hard gelopen... Hoe lang is de afstand?

Afhankelijk van hoe stevig je het te pakken hebt en de afstand moet het wel kunnen denk ik. Los van de vraag of je je al hoestend in een groep moet gaan begeven en zo anderen kan gaan besmetten.

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 04-05-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

m0ridin schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:04:
@Racing_Reporter
Tja, zit zelf ook wel wat te hoesten met slijm (heerst geloof ik op het moment) maar heb rustig hard gelopen... Hoe lang is de afstand?

Afhankelijk van hoe stevig je het te pakken hebt en de afstand moet het wel kunnen denk ik. Los van de vraag of je je al hoestend in een groep moet gaan begeven en zo anderen kan gaan besmetten.
Dat sowieso, ivm corona en afstand houden bleef ik altijd al op het randje van de groep om niet als een kudde schapen te gaan hardlopen. Is ook erg ongemakkelijk vind ik ivm de ruimte. Maar daar heb je een goed punt te pakken :) De afstand leek me veel langer dan het uiteindelijk blijkt te zijn, iets van 6 km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

-

[ Voor 100% gewijzigd door sebasd op 04-05-2022 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Vandaag op de laatste dag van de vakantie eindelijk ook weer eens gelopen. Behoorlijke verkoudheid / zwaar verstopte bijholtes heeft me bijna twee weken stil laten zitten.

Heerlijk een km of 5 langs het strand / de boulevard gelopen. Nog 3,5 week te gaan in het schema tot de 10km, moet lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door sebasd op 04-05-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Racing_Reporter schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:50:
Hmmmmmm lastig lastig. Vandaag is de herdenking, met later op de avond een bevrijdingsloop waarbij het vuur van Wageningen weggebracht gaat worden. Hartstikke leuk om aan mee te doen met je vereniging! Alleen is het zo dat er zondag een kriebel in m'n keel ontstond, wat maandag iets meer werd en van een droog hoestje op dinsdag transformeerde in wat minder droogs, en meer. Meer gerust en ook buiten geweest voor een goede wandeling (kwam wel lichamelijk brak terug) maar er komt nog wel wat slijm mee. Het wordt langzaam ook wel wat minder, en voel me fysiek een stuk beter.

Volgens mij was het in de regel zo dat als het in je keel zit, het allemaal wel kan, maar zodra de hoest 'natter' is of dieper zit, je er dan mee op moet passen, of eigenlijk niet mee moet gaan hardlopen? Hoe zien jullie dit? Eigenlijk is dit gewoon echt een beroerde timing, want ik wil dat wel heel graag doen :) Alleen m'n eigen herstel ook niet in de weg zitten. PS: geen covid, maandag bij de GGD getest vanwege contact met kwetsbare naasten.
Weet niet wat corona hiermee te maken heeft. Als je je ziek voelt kun je beter niet naar kwetsbaren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Secsytime schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Weet niet wat corona hiermee te maken heeft. Als je je ziek voelt kun je beter niet naar kwetsbaren gaan.
Graag nog een keer lezen alsjeblieft. Covid haalde ik aan als ondersteuning van het feit dat ik sowieso al voorzichtig ben met anderen, of het om corona of gewoon ziek zijn gaat ;) Kwetsbare mensen in mijn omgeving zoals ouders ga ik sowieso al niet heen, bijvoorbeeld de eerste vijf dagen nadat ik zelf de nodige contacten heb gehad (café, Koningsdag, etc).

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 04-05-2022 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:20
Racing_Reporter schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:50:

Inderdaad een vuistregel, als het onder keelniveau zit niet sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren heb ik voor het eerst een trailrun gedaan samen met een kennis van mij, 18 kilometer in de omgeving waar ik woon. Veel paden langs de rivieren en over zomerdijken. Al met al voelde het best goed. Het was een iets hoger tempo dan ik had geplant maar goed al met al was het prima voor mij.

Vandaag kijk op strava naar mijn training, zie ik dat ik 7de sta op een segment hier in de buurt. Dat is een gravelpad, dat ligt hier echt een km vandaan maar het is niet echt handig met rondjes dus ik loop daar nooit, ga ik kijken wie de kom heeft, Is het iemand uit Zeeland die gewoon even hier in de buurt 5 koms heeft gelopen tijdens een activiteit. Want een training kan ik het niet noemen. Gewoon in de auto stappen en door naar het volgende punt hard rennen en door. Het zou verboden moeten worden. Als ik snel genoeg ben (Misschien ben ik dat wel) Ga ik daar eens een stokje voor steken tijdens een van mijn trainingen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Tja, de hele opzet van segmenten is om de aller snelste van iedereen te worden op de gestelde locatie/afstand. Optimale omstandigheden voor jezelf creëren is daar een logisch gevolg van.

Ik zou persoonlijk niet speciaal naar een segment rijden puur en alleen om die te gaan lopen of fietsen. Een keer meewind kiezen doe ik daarentegen wel. Omgekeerd ga je natuurlijk ook geen segment aanvallen met wind tegen.

Ik zie het vooral als een uitdaging om jezelf af en toe eens te pushen om het uiterste te geven. Niet zo zeer omdat je ergens per se die KOM wil hebben. De meeste zijn voor ons stervelingen tenslotte toch onbereikbaar. ;)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Het broedseizoen voor buizerds is volgens mij weer begonnen...

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:54
Ach, die segmenten...

Sowieso zie ik vaak ook mensen bovenaan komen die het hebben gefietst maar gelogd als gelopen, succes met die inhalen ;) (Overigens lang niet altijd bewust, vaak gewoon een per ongeluk verkeerd ingestelde activiteit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Voor wat het waard is, de fietsers op loopsegmenten en/of GPS errors kun je gewoon melden @m0ridin , inmiddels is Strava zo ver dat deze dan automatisch verwijderd worden.

Bij mij in de polder valt het overigens reuze mee, maar ik kan me voorstellen dat het op drukke locaties vechten tegen de bierkaai is.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Keiichi schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:34:
Dus, hoe hard moest je rennen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Die ken ik nog van vorig jaar aan het einde van een stukje "in het zuur lopen", de maximale hartslag weer even aangetikt toen :D Dit jaar heeft een andere renner uit de regio gefungeerd op Strava als "melder". Ben je een beetje ongeschonden uit de strijd gekomen?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
GerGio schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:59:
Gisteren heb ik voor het eerst een trailrun gedaan samen met een kennis van mij, 18 kilometer in de omgeving waar ik woon. Veel paden langs de rivieren en over zomerdijken. Al met al voelde het best goed. Het was een iets hoger tempo dan ik had geplant maar goed al met al was het prima voor mij.

Vandaag kijk op strava naar mijn training, zie ik dat ik 7de sta op een segment hier in de buurt. Dat is een gravelpad, dat ligt hier echt een km vandaan maar het is niet echt handig met rondjes dus ik loop daar nooit, ga ik kijken wie de kom heeft, Is het iemand uit Zeeland die gewoon even hier in de buurt 5 koms heeft gelopen tijdens een activiteit. Want een training kan ik het niet noemen. Gewoon in de auto stappen en door naar het volgende punt hard rennen en door. Het zou verboden moeten worden. Als ik snel genoeg ben (Misschien ben ik dat wel) Ga ik daar eens een stokje voor steken tijdens een van mijn trainingen.
Ach, segmenten moet je met een korreltje zout nemen. Ik vind het wel een grappig fenomeen, wat het teweeg brengt en wat mensen allemaal uithalen. Ook heb ik zo wel een paar leuke routes of variaties op vaste rondjes ontdekt. Het motiveert mij om bepaalde stukken te knallen en van een 7km, een 9km tempoloop te maken. Uiteindelijk gaat het nergens over natuurlijk.

In m'n ouderlijk dorp zijn nog wel een paar leuke segmenten. Met m'n huidige fitheid lukt het om die terug te 'winnen' van een paar snelle hardlopende toeristen. Zoals je zegt, leuk toch om daar een stokje voor te steken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36
Al een tijdje terug, ik denk dat je vooral geconstateerd hebt dat ze uit het ei zijn :> :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor het eerst gelopen met een GPS horloge, een Garmin Forerunner 55. Geen gezeul meer met de relatief zware telefoon. Elke km een trilletje met stats, dat spoort soms wel aan om harder te gaan.
6km gelopen in 30 min, met eindsprint om te kijken wat de hartslag deed; 195bpm. VO2 max 42, en gem hartslag was 175. Maar eens verdiepen in de zones en wat het allemaal betekent. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Secsytime schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Dus, hoe hard moest je rennen? :P
Ik heb de mazzel gehad dat ie maar 1 schijnaanval gemaakt had. Garmin zegt gelijk weer detraining vanwege een te hoge hartslag :+

Ik ben vooral even langzaam en langs boven afgegaan rond mee heen kijkend, hij had zich goed verstopt, alleen een flinke windvlaag verraadde 'm. (Het was ook exact in een gebied waar eigenlijk elk jaar wel een bord staat 'pas op buizerd')

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier een gevalletje (luxe) keuzestress.

Volgende week is de Venloop en als voorbereiding hebben we gisteren een sessie van 20' op HM tempo gelopen. Niet zo heel spannend zou je zeggen. Voor de 2e keer heb ik op de Alphafly's gelopen en tijdens het lopen voelden ze eigenlijk dikke prima. Alleen nu heb ik een beetje "last" van vermoeidheid in de rechterenkel en kuit. Weet nu niet of het komt doordat het een slechte generale was, of dat de schoenen toch niet voor mij zijn. Kan nog altijd terugvallen op de Vaporfly's als het moet.

Iemand die hier dezelfde ervaring heeft met de Alphafly's?

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Calitomnication Google scoort relatief hoog op overpronatie/supinatie verschijnselen.
https://www.google.com/se...ermoeidheid+enkel+en+kuit
Mss ff na laten kijken, want daar is het te persoonlijk voor, en dan zien of dat het idd anders is dan bij jouw Vaporfly's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Calitomnication schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:56:
Hier een gevalletje (luxe) keuzestress.

Volgende week is de Venloop en als voorbereiding hebben we gisteren een sessie van 20' op HM tempo gelopen. Niet zo heel spannend zou je zeggen. Voor de 2e keer heb ik op de Alphafly's gelopen en tijdens het lopen voelden ze eigenlijk dikke prima. Alleen nu heb ik een beetje "last" van vermoeidheid in de rechterenkel en kuit. Weet nu niet of het komt doordat het een slechte generale was, of dat de schoenen toch niet voor mij zijn. Kan nog altijd terugvallen op de Vaporfly's als het moet.

Iemand die hier dezelfde ervaring heeft met de Alphafly's?
Kan inderdaad zijn hoor, heb hetzelfde gehad met andere schoenen. Waren voor mij gewoon te onstabiel waardoor ik heel andere spieren moest gebruiken dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Secsytime schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Kan inderdaad zijn hoor, heb hetzelfde gehad met andere schoenen. Waren voor mij gewoon te onstabiel waardoor ik heel andere spieren moest gebruiken dan normaal.
Ja ik heb dus woensdag 18km trial gelopen voor het eerst en ik merk dat andere spieren gebruikt stukje nu ook wel ja. Gaat wel weer over dat wel

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

GerGio schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:58:
[...]

Ja ik heb dus woensdag 18km trial gelopen voor het eerst en ik merk dat andere spieren gebruikt stukje nu ook wel ja. Gaat wel weer over dat wel
Tsjah dat is wel wat anders dan de situatie hierboven.

Het moet niet zo zijn dat je trainingsschoenen een heel andere loopstijl nodig hebben dan je wedstrijdschoenen of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Secsytime schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Tsjah dat is wel wat anders dan de situatie hierboven.

Het moet niet zo zijn dat je trainingsschoenen een heel andere loopstijl nodig hebben dan je wedstrijdschoenen of andersom.
Dus andere trainingschoenen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ben na mijn 10km op Koningsdag ook weer lekker aan het trainen met Garmin coach, moet zeggen dat toch wel echt goed bevalt. Doe nu een 10km trainingsprogramma met coach Amy, waarbij de nadruk deze eerste weken vooral ligt op rustige loopjes van 5-6km, dat zijn lekkere afstanden wat mij betreft om gewoon lekker relaxed (06:00 per km) te lopen. Na een maand met corona en andere drukte weer begonnen met krachttraining, ik weet niet hoe anderen dit ervaren, maar ik heb toch echt het gevoel dat dat zo belangrijk is om blessure-vrij te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
na mijn intense domper bij de helipad ultra (na 30Km moeten stoppen met een spontaan ontstoken slijmbeurs in mijn rechterknie '>.< ) en een tweetal weken relatieve rust (beetje lafjes fietsen), eergisteren en gisteren weer terug gaan rennen lafjes. Beetje zwoegen nog, het taperen en 2 weken bijna niets doen hebben een rekening gegeven, maar de knie doet het knieen weer prima, nu de komende tijd terug opbouwen met wat meer fietsen tussendoor en dan maar opnieuw een moment gaan prikken om naartoe te werken om die vervloekte 100mijl eindelijk af te kunnen vinken >)

Voor de liefhebbers van 'stupid shit': https://www.trailclub.nl/. Men is aan het kijken om een NL team op de been te brengen voor het WK Backyard Ultra. Coole aan het concept is dat je snelheid veel minder uit maakt: een goede wandelaar zijn en iemand die lang kan 'shuffelen' brengt je heel ver in deze wedstrijdvorm (of kan je heel ver brengen).

@Verona27 de meningen verschillen en het is ook afhankelijk van hoe je je trainingen doet als je gaat rennen. Ik denk dat als je bv. veel trailwerk hebt met klimwerk erin / veel hillrepeats doet, je minder aparte krachttrainingen nodig hebt. Je gebruikt je lichaam dan veel diverser dan wanneer je altijd op vlakke, verharde wegen hobbelt.

Echter kun je natuurlijk ook een deel van de hillrepeats vervangen tot op een punt met krachttraining.
HITT is dan ook een goede om met relatief lage impact wel je benen te trainen in het omgaan met verzuring (en overall sterkere beenspieren te krijgen).

Een beetje een gevalletje 'meerdere wegen die naar Rome leiden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ja, dat geloof ik graag. Ieder mens werkt ook net weer even anders. Ik vind het zelf in ieder geval wel waardevol en ook leuk om in de sportschool te squatten, deadliften etc, denk dat dat voor mij redelijk goed werkt om een bredere benadering tot fitness te krijgen. Focus mij dan ook niet puur op 1 sport, doe graag wielrennen/gravel/mtb, hardlopen, zwemmen en krachttraining. Belangrijkste voor mij is er beetje plezier in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Secsytime schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook idd, dat mijn kuiten toch een net iets andere belasting te pakken hebben gehad. Heb ook geen Next% als trainingsschoen, dus misschien is de overstap naar deze schoen toch iets te groot en moet ik er vaker op lopen.

Neig er toch vrij sterk naar om volgende week op de Vaporfly's te gaan lopen :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 16:43

TwoR

Gekleurde stippen

PD2JK schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:44:
Voor het eerst gelopen met een GPS horloge, een Garmin Forerunner 55. Geen gezeul meer met de relatief zware telefoon. Elke km een trilletje met stats, dat spoort soms wel aan om harder te gaan.
6km gelopen in 30 min, met eindsprint om te kijken wat de hartslag deed; 195bpm. VO2 max 42, en gem hartslag was 175. Maar eens verdiepen in de zones en wat het allemaal betekent. :)
Je kan het ook zo instellen dat je elke halve km een update krijgt. Heb je nog vaker de aansporing harder te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Calitomnication schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook idd, dat mijn kuiten toch een net iets andere belasting te pakken hebben gehad. Heb ook geen Next% als trainingsschoen, dus misschien is de overstap naar deze schoen toch iets te groot en moet ik er vaker op lopen.

Neig er toch vrij sterk naar om volgende week op de Vaporfly's te gaan lopen :)
Maar je hebt toch geen last tijden het lopen dus waarom zou je? Alleen voor dat beetje vermoeiheid in de spieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roadman schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Maar je hebt toch geen last tijden het lopen dus waarom zou je? Alleen voor dat beetje vermoeiheid in de spieren?
Nee, ansich niet nee. Alleen hebben we gisteren een loop van 15k gedaan, met in totaal 20' op HM tempo. Ik merkte wel dat ik na de training "klaar" was zeg maar. Dan zou ik er dus nog 6 moeten. Aan de andere kant heb ik ook een keer ee 10k op de Alphafly gelopen en hier totaal geen problemen mee gehad. Dus het kan ook aan de vorm van de dag hebben gelegen. Of misschien het feit dat we van de 15k die we gisteren hebben gedaan "slechts" 5k op tempo waren. En dit zijn nou niet bepaald schoenen voor een duurloop zeg maar.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
polthemol schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:08:

Voor de liefhebbers van 'stupid shit': https://www.trailclub.nl/. Men is aan het kijken om een NL team op de been te brengen voor het WK Backyard Ultra. Coole aan het concept is dat je snelheid veel minder uit maakt: een goede wandelaar zijn en iemand die lang kan 'shuffelen' brengt je heel ver in deze wedstrijdvorm (of kan je heel ver brengen).
@GSX-MAN Jij en ik hebben zijn niet van de 'stupid toch'? Of worth a look? Run om t dorpje, even bekijken, afwegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:14:
[...]

@GSX-MAN Jij en ik hebben zijn niet van de 'stupid toch'? Of worth a look? Run om t dorpje, even bekijken, afwegen?
Als ik 'm zo lees liggen we al ruim anderhalf jaar achter.

Ik heb deze week voor de tweede keer de lunchpauze gepakt voor een rondje, zodat ik in elk geval nog wat meters gemaakt heb. Het idee was 4 km, lager tempo, lekker rustig aan. Maar zoals Tina Turner ooit al zei:
But there's just one thing
You see we never ever do nothing
Nice, easy
We always do it nice and rough

https://www.strava.com/activities/7096470231

[ Voor 38% gewijzigd door GSX-MAN op 06-05-2022 13:29 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Blomminator schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:14:
[...]

ik geloof dat je voor de kwalificatie bij 'een' andere backyard ultra genoeg yards bij elkaar moet schrapen om op de at large list te verschijnen van het voorlopige team. Hun site is dus de uiteindelijke WK-deelname :)

Op https://backyardultra.com/ kun je wel zoeken waar races zijn die als kwalificatierace te gebruiken zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

polthemol schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:13:
[...]

ik geloof dat je voor de kwalificatie bij 'een' andere backyard ultra genoeg yards bij elkaar moet schrapen om op de at large list te verschijnen van het voorlopige team. Hun site is dus de uiteindelijke WK-deelname :)

Op https://backyardultra.com/ kun je wel zoeken waar races zijn die als kwalificatierace te gebruiken zijn
Ik wil gewoon meer trailen, boeit me eigenlijk niet in welke vorm. Liefst met vrienden, maar zelfs alleen trailen is leuker dan het rondje op de weg.

Wat dat betreft enorm blij met @Blomminator, maar dat houden we stil ;)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
GSX-MAN schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Ik wil gewoon meer trailen, boeit me eigenlijk niet in welke vorm. Liefst met vrienden, maar zelfs alleen trailen is leuker dan het rondje op de weg.

Wat dat betreft enorm blij met @Blomminator, maar dat houden we stil ;)
ik moet zeggen dat van mijn deelname aan Another one bites the dust, het concept best wel een leuk iets is. Vooral erg interessant om te ervaren wat het mentaal doet en omdat je natuurlijk echt uuuuuuren de tijd hebt om met collegaracers over vanalles en nog wat te praten :P

Maar het is anders dan gewoon trailen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Pff, de laatste paar keer in de sportschool zowaar vrijwel pijnloos weer wat op de loopband kunnen lopen. Eindelijk wat vooruitgang! Zou ik dan toch weer terug kunnen komen in dit topic?

Korte versie: ontsteking enkel, 10 dagen diclofenac (bijna klaar). Nu nog wachten tot de 17e voor foto en bloedprikken. Nog even geduld dus :/ Hopelijk komt daar niks raars uit.

Wie weet volgende week maar weer eens wat voorzichtig buiten gaan proberen op een zachte ondergrond, als de fysio dat ook een goed idee vindt tenminste :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

sebasd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:09:
Vandaag op de laatste dag van de vakantie eindelijk ook weer eens gelopen. Behoorlijke verkoudheid / zwaar verstopte bijholtes heeft me bijna twee weken stil laten zitten.

Heerlijk een km of 5 langs het strand / de boulevard gelopen. Nog 3,5 week te gaan in het schema tot de 10km, moet lukken.
En vandaag, weer terug in eigen land, weer de langste duurloop in het schema tot nu toe herhaald (7,5km). Ging vrij eenvoudig, gelukkig, dus bevestiging dat 10km voor het einde van de maand moet gaan lukken.

Daarna op naar de 15 als volgende stap richting de langere loopavonturen.. Ook daar geef ik mezelf weer twee maanden de tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Calitomnication schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Nee, ansich niet nee. Alleen hebben we gisteren een loop van 15k gedaan, met in totaal 20' op HM tempo. Ik merkte wel dat ik na de training "klaar" was zeg maar. Dan zou ik er dus nog 6 moeten. Aan de andere kant heb ik ook een keer ee 10k op de Alphafly gelopen en hier totaal geen problemen mee gehad. Dus het kan ook aan de vorm van de dag hebben gelegen. Of misschien het feit dat we van de 15k die we gisteren hebben gedaan "slechts" 5k op tempo waren. En dit zijn nou niet bepaald schoenen voor een duurloop zeg maar.
Ik zou ervoor gaan met de Alpha's.

Als het goed genoeg is voor Kipchoge, is het goed genoeg voor Calitomnication.

En die 10 km was toch goed gegaan met de Alpha's ?

Edit: ik zie dat je HM PR soft is t.o.v. je 10 km tijd. 1:24 versus net onder de 37 minuten.
Je loopt 10 km 2,5 minuten sneller dan ondergetekende, en de HM slechts 2 minuten sneller.
Dus (afhankelijk van je huidige vorm) zit een mooi nieuw PR er misschien wel in _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Hartloper op 07-05-2022 06:45 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Update op mijn C25K opbouwen
Week 5 dag 3, ✅!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6z54mLIDw0wylpLklUqwISsUrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5K6h3R0iB5WiGfVER0lvhWA.jpg?f=fotoalbum_large

20 minuten hardlopen was een berg waar ik tegenop keek als eerste echte test van het programma. En ik moet zeggen, hij ging me redelijk af. Op rustig tempo begonnen en merkte dat ik de hartslag goed stabiel kon houden in zone 4. Laatste 5 minuten had ik door dat ik het hoe dan ook ging halen en tempo stukje opgevoerd nog. Had na 20 minuten zelfs het gevoel dat ik nog wel ff door kon!
Lekker gevoel om dit te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCAxZXaW6VHCMBd2knHQRfgSnhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mz2k78DIYwl9ReSHvbM8R5e7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, 2 weekjes naar Normandie, goed zin in *O*

Braaf mijn loopkleding mee, anders winnen de croissantjes en de pain du chocolats de strijd tegen de kilo's :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBEat4CtnIsbA02LThYhPwTGuJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAdBTM4gzqBDG14lqi2EJ5oU.jpg?f=fotoalbum_large

En inspirerend leesvoer om lekker in alle rust van te genieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Qb_R5qXcxW1BCbzPoOOvOTKuaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39OZGuNGn44bXKDRToT7f4aq.jpg?f=fotoalbum_large

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Vanochtend weer eens op de loopband gestaan, ergens toch wel goed voor mij. Ik loop tenminste een vast tempo en kan hem dus ook wat rustiger afstellen, terwijl ik buiten vaak toch wat ga versnellen met rustige duurloopjes. Cabaret kijken icm hardlopen was niet zo'n lekker combi :+ Ongeveer 1 uur en 20 minuten op de loopband voelt wel lang, maar met wat afleiding prima te doen. Ik doe liever wel een gestructureerde workout op de loopband, dat breekt de duur wat beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjan90 op 08-05-2022 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Na een heel weekend vol barbecue, jacuzzi en sausjes deze ochtend maar eens gewisseld van #teamklaag naar #teamochtend. Lekker fris, 1 andere wandelaar gezien in het bos en eigenlijk wel heerlijk. Vrijdag was het nog snoeiheet op de Ginkelse heide tussen 15 en 17 uur, en vond ik het niet zo aangenaam. Vanmorgen, lekker fris, was beter voor m'n tere lijf.

Wel demotiverend was dat bij beide runs dit weekeinde Garmin na afloop zei "niet productief". Dat vind ik wel jammer.

En nieuwe schoenen gekocht. Salomon Ultra Glide, via de webshop. Moeilijk altijd, schoenen passen door te vertellen dat je brede, lompe voeten hebt maar de dame aan de andere lijn luisterde geduldig en gaf advies. Zaterdag in de woonkamer rondgelopen en tja.. rechts zat gegoten, links.. ietsje te ruim. Strakker trekken kan, maar dan vind ik het aan de voorvoet weer wat strak. Toch maar gehouden.
Vanmorgen rondje gedaan, en de eerste km liep hierdoor wat.. tja, klemmend in de breedte waardoor de brug in mn voet ook al raar voelt. Maar de laatste2 km merkte ik er weinig van. Maar ik denk dat de schoen net te strak zit. Of ik er ook langere stukken op kan lopen betwijfel ik. Dan is het kiezen tussen slippende hiel of klemmende voorvoet.
Verder wel lekkere schoen, veel grip, comfort, redelijke demping.

Wel enorm veel ruimte voorin, maar met 1 maatje kleiner heb ik vaak toch op de 2de teen voorop wel een blaar. Hopelijk nu niet meer. Wel mooie schoenen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hartloper schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Ik zou ervoor gaan met de Alpha's.

Als het goed genoeg is voor Kipchoge, is het goed genoeg voor Calitomnication.

En die 10 km was toch goed gegaan met de Alpha's ?

Edit: ik zie dat je HM PR soft is t.o.v. je 10 km tijd. 1:24 versus net onder de 37 minuten.
Je loopt 10 km 2,5 minuten sneller dan ondergetekende, en de HM slechts 2 minuten sneller.
Dus (afhankelijk van je huidige vorm) zit een mooi nieuw PR er misschien wel in _/-\o_
De "softe" HM tijd komt door het volgende;
Eindhoven 2021, 1.24.32 > Op de 7km was mijn sok afgezakt en onder de voet dubbel gaan zitten. Dit gaf een blaar waar ik op de 14 echt last van kreeeg. Tempo iets laten zakken met als doel uitlopen

Alternatieve Venloop; Maart 2022, 1:24:24 (niet officieel geklokt). Omdat de Venloop in maart niet door is gegaan hebben wij op deze datum een HM in eigen beheer georganiseerd. In tegenstelling tot de startijd van de HM om 14:00 uur, startten wij deze dag om 10:30. Koud, nat, mist. zomertijd, kortom.. niet mijn omstandigheden. Toch in een singlet aan de start verschenen en op de 3k kreeg ik last van mijn maagstreek, dit tot de 12k kunnen negeren, maar toen werd gevoel te aanwezig. Heb het tempo teruggezet naar snelle duurloop (ergens rond de 4:25/4:30) en dit voor een kilometer of 4 gelopen. Toen het gevoel in de maag weg was, het tempo weer langzaam naar de 3:50' gezet.

Volgens mijn gevoel zou ik die dag een 1:30 lopen. Alleen toen ik op mijn horloge keek gaf deze een verwachte finishtijd van 1:25:xx aan. Heb mezelf toen als doel gestelt om iig sub te gaan lopen. Op het laatst nog meer tempo erbij toen ik in de gaten kreeg dat een PR mogelijk zou zijn.

Dus beide HM"s hebben een verhaal zeg maar :+
Hopelijk zijn de omstandigheden aanstaande zondag gewoon goed en dan zou een PR idd mogelijk moeten zijn :)

Gisteren overigens in Zeeland wezen lopen. Mijn ouders zitten op een camping in de buurt van Zoutelande en het leek ons wel leuk om als verrassing die kant op de rijden. We zouden dan iets eerder vertrekken zodat mijn vriendin lekker door de duinen kon wandelen en ik mijn duurloop van 70' zou kunnen doen.
Vroeg opgestaan, tas ingepakt met shirt, 2 verschillende singlets, zonnebril, HRM en boek, 9:45 vertrokken en ruim 2 en een half uur later stonden we voor de ingang van de camping. Twijfelde nog over welk type shirt ik zou moeten pakken, het was daar aanzienlijk frisser dan bij ons. Maar de keuze was snel gemaakt, de tas met hardloopspullen stond nog thuis in de keuken 8)7

Gelukkig had ik wel een korte hardloopbroek en longsleeve aangetrokken, dus dat was al iets. Een beetje te warm aan, maar heerlijk kunnen lopen. En gezien de extra warmte door mijn longsleeve toch een beetje extra warmte kunnen genereren om de omstandigheden van "thuis" te kunnen simuleren :)

@Blomminator "niet productief" kan ook betekenen dat je bijvoorbeeld te hard or misschien te lang in eeen hoge zone hebt lopen. Het heeft een hele negatieve klank, maar is niet altijd "slecht". Verder niet te veel aandacht aan schenken. Mijn loop was gisteren was ook "niet productief", naja, lekker laten gaan toch!

[ Voor 5% gewijzigd door Calitomnication op 09-05-2022 09:46 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ook hier gistermiddag op het gemak een ronde gelopen. Nog altijd is het gevoel niet optimaal maar omdat ik de komende maanden toch geen doelen heb vind ik het zo best.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
@Blomminator Altijd leuk om wat wedstrijdervaringen te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Wat die meldingen over "niet productieve" trainingen betreft: gewoon negeren !

Tekenend voor ons té grote vertrouwen in technologie, vind ik. Er is geen toptrainer die je trainingen of wedstrijden bestudeert in Garmin en dan er een stempel op zet goede training/slechte training.Het is gewoon een dom algoritme. En geen enkel algoritme is foutloos.

Bij mij staan de meldingen van Garmin op "uit", dus ik heb geen last van onnozele opmerkingen als "niet productief".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:54

Tazzios

..

uitleg over de garmin status:
YouTube: Training Status

De berekening maakt gebruikt van weer een berekende v02max. V02max kan alleen erg slecht berekend worden met alleen langzame loopjes laat staan ook nog eens in zwaardere omstandigheden( warmte/wind/heuvels ed)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 21-09 14:56
Na regelmatig tussen de 6 en 8 km te hardlopen en een paar keer per maand rond de 12 km in uurtje te doen besloot ik om gisteren tijdens een vrij event nog eens voor de 10 mijl te gaan. Dat ging erg goed en nadat ik nog eens 2 km het tempo wat terugschroefde vond ik het ook wel mooi om eens de afstand van een halve marathon te voltooien (een paar maanden geleden door een vergissing in de route al eens 18 km gedaan).

Door de temperatuur en de hellingen, 370 hoogtemeters in totaal, was het na 22 km ook echt op met een gemiddeld tempo van 5:08. Als ik niet te snel van start was gegaan waren de paar minuten wandelen in de laatste 5 km ook niet nodig geweest.

Trots en tevreden met het resultaat, Strava. De day after vooral last van een paar gevoelige tenen en wat gezonde spierpijn. Dat smaakt naar meer...

Daarover gesproken: Een marathon staat ook nog op de afvinklijst en nu krijg ik de kans om over 3 weken mee te doen. Het aantal hoogtemeters zal nagenoeg hetzelfde als gisteren, maar de afstand is het dubbele. De start is een stuk eerder dus qua temperatuur waarschijnlijk koeler, hooguit gelijk aan gisteren.

Is dat haalbaar in zo'n kort tijdsbestek volgens de ervaringsdeskundigen hier? En als dat het geval is, waar kan ik in deze weken dan het beste mijn aandacht op vestigen? Het tempo zal ik dan ook verder terugschroeven tussen de 5:30 en 6:00.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Jup, haalbaar wel, maar of het lekker is betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Je had nooit eerder een HM gelopen of zelfs nog geen 10 mijl gelopen en wil over drie weken een volledige marathon doen? Zeker haalbaar, vooral als je een langdurige blessure ambieert @Jorco .

De vuistregel is per week maximaal 10% volume aan je trainingen toevoegen. Uitgaande van die HM, is dat in drie weken dus ongeveer 8 km erbij. Maar eigenlijk is je trainingsvolume veel lager: een paar keer per maand een uurtje à 5 min/km plus wat 6 en 8 km trainingen.

Zeer onverstandig, maar hey, 't is jouw lijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Blomminator schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Jup, haalbaar wel, maar of het lekker is betwijfel ik.
Op basis waarvan vind je zijn plan haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 17:11
Jorco schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:50:
Een marathon staat ook nog op de afvinklijst en nu krijg ik de kans om over 3 weken mee te doen. Het aantal hoogtemeters zal nagenoeg hetzelfde als gisteren, maar de afstand is het dubbele. De start is een stuk eerder dus qua temperatuur waarschijnlijk koeler, hooguit gelijk aan gisteren.

Is dat haalbaar in zo'n kort tijdsbestek volgens de ervaringsdeskundigen hier? En als dat het geval is, waar kan ik in deze weken dan het beste mijn aandacht op vestigen? Het tempo zal ik dan ook verder terugschroeven tussen de 5:30 en 6:00.
Ik zou het afraden. Zelfs het 14km schema gaat er wel vanuit dat je een tijd lang al een paar keer in de week die 14km loopt, en dan telkens op dat tempo. Klassieke schema's zetten er een paar 30km+ tochten bij. Als je dat nog nooit eerder gelopen hebt, dan loop je je mogelijk een vette blessure en ben je verder van huis. Er zijn vast uitzonderingen, mensen met een speciale set genen, botten en gewrichten die het zonder oefening voor elkaar krijgen.

Maar 3 weken is voor de normale sterveling te kort om ervoor te trainen. Beter bouw je het eerst nog eens wat meer op en kijk je op de marathon-kalender van het najaar. Opties genoeg.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Frenz64 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Op basis waarvan vind je zijn plan haalbaar?
Haalbaar als in, je komt wel bij de finish. Vraag niet hoe, maar je komt er wel. Maar zeker, dikke kans op blessures, pijnen, ellende. Dus ja, je redt het wel, maar of het lekker is..
Pagina: 1 ... 175 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.