Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Limbeckx schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:03:
Ik ben mij aan het voorbereiden om vanaf 1 januari elke dag 5k te gaan rennen maar ohh man ik krijg het niet voor elkaar om mijn tempo verlaten. Als ik elke dag op treshhold ga lopen ben ik bang dat het niet gaat lukken om 365 dagen 5k te lopen. 😢
Dagelijks 5km op threshold is wel vragen om problemen. Waarom krijg je het niet voor elkaar om je tempo te verlagen? Desnoods verplicht je jezelf om te gaan wandelen zodra je boven een bepaalde snelheid komt.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-08 16:50
Elke keer dat ik probleem langzamer te lopen is het maar van korte duur. Na een seconde over 20 ga ik vanzelf sneller dan ik wil... En dan ergens in t midden denk ik: fuck It. Let's just go...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:38
De Runner's World marathonranglijst 2021 voor mannen staat online: https://www.runnersworld....st-2021-nederland-mannen/

144e 8)

Vrouwen staat blijkbaar nog niet online (staat daar iemand van hier op eigenlijk?).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
elastiek schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:53:
De Runner's World marathonranglijst 2021 voor mannen staat online: https://www.runnersworld....st-2021-nederland-mannen/

144e 8)

Vrouwen staat blijkbaar nog niet online (staat daar iemand van hier op eigenlijk?).
d:)b

449e 8)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

Rudedadude

Maybe we were born to run

144e 8)

d:)b

391ste 8)
En derde jaar op rij in de lijst. Dat is bij deze dus 'een dingetje' geworden.

kom maar door @Martiveen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rudedadude op 24-12-2021 18:01 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:23
Allemaal mannen onder de magische 3 uur grens, schitterend !

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:20

144e 8)

Haha cool, toch nog mooi op plek #600 met m’n eerste marathon. :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:32
Haha, well done! (452e hier ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:25
Netjes hoor! Toch maar even vereeuwigd op deze lijst met jullie top prestatie (y)

Net bij 365rider een paar Endorphin Speed 2 besteld voor 126 euro. Besteld met creditcard, dus de gok gewaagd. Gratis verzending mits je bij een speciaal punt laat bezorgen, dat kon bij ons in de buurt dus prima. Met PostNL betaal je 4 euro extra.

Ik loop nu denk ik 2 weken non stop op de Endorphin, ze blijven goed lopen. Geen pijntjes of klachten, dus qua demping zijn ze voor mij net als de Triumph goed genoeg. En het lekker van de schoen vind ik dat ze op 5:30 prima lopen en op 4:00 ook! Dus als ze dan even duur zijn als de Triumph, ga ik lekker voor de Endorphin :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30
Gefeliciteerd met jullie sub 3 uur tijden op de marathon. Diepe buiging!

Ik moet nog flink aan de bak om dat ooit te halen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Limbeckx
Het is vandaag wat beter gelukt om binnen de prettige zone te blijven. Pace was ook 20 seconde langzamer dan gister. Er is hoop. Als dit lukt ga ik volgend jaar elke dag proberen te lopen :)

https://strava.app.link/68QLclU1gmb

[ Voor 9% gewijzigd door Limbeckx op 25-12-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Man, zit echt even in een soort hardloopdip....

Weinig motivatie, pijntjes, kost moeite om op pad te gaan (en blijven). Heb als persoonlijk doel voor dit jaar de 2000+km te halen dus dat zorgt dat ik nog even "moet" (nou ja, en het feit dat het anders icm de kerstbiertjes en eten wel erg snel de adnere kant op kan gaan ;) )

Eerstvolgende echte doel is de Utrecht halve marathon begin april (wil die onder de 1:20 zien te krijgen) maar daar moet ik dan echt nog even voor aan de bak.

Normaal gesproken ook weer prima als het even wat minder wil natuurlijk, maar ja... wil het ook niet helemaal in laten zakken. Zo nog maar even een (klein) rondje, het weer is in ieder geval mooi! (Wel koud!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:40:
[...]

Daar zit toch wel een carbon plaat in toch?
De Puma Liberate Nitro is de versie zonder carbon en ook lekker licht, en nog goedkoper :)
Ik loop er iig prima op en vele andere tweakers hebben hem dacht ik ook.

Zijn de liberate nitro's geschikt voor tempo en interval (200m tot 1000m) tot ongeveer 10 a 12 km totaal?
Dacht eerst aan de speed 2 maar deze puma's zijn wel erg interessant geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Thierry2 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:19:
[...]

Zijn de liberate nitro's geschikt voor tempo en interval (200m tot 1000m) tot ongeveer 10 a 12 km totaal?
Daar kan je ze prima voor gebruiken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08 08:36
Voor de liefhebbers; speed 2 en pro 2 15% korting all4running. Google zegt uitverkoop al betwijfel ik dat.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Lijkt er op dat een hoop schoenen momenteel 15% korting hebben bij all4running. Zojuist een nieuw paar Saucony Omni besteld en ook daar zat 15% korting op.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:33
Thierry2 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:19:
[...]

Daar zijn ze uitstekend geschikt voor, ik gebruik ze voornamelijk voor mijn intervaltrainingen. Veel langer dan 10km kan ik er zelf niet op lopen, benen worden dan snel zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 21:33
Kon het niet laten :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZDwzuUeZdlOxnsve1rzF88p3O4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbDLBhFQUnEe01aAxrThFu8K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door tlpeter op 25-12-2021 14:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:16

Secsytime

Automagisch

Je hebt een klomp gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Spice up your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Veel lichter. Dit zijn de Craft CTM ultra carbon. Eindelijk schoenen die lekker lopen en waar mijn voeten blij van worden. De portomonee wat minder helaas :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@tlpeter Ze hebben als slogan bij die schoen "past als een handschoen". Ik heb eigenlijk nog nooit een handschoen om mijn voet gehad :+ Veel plezier ermee!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Arjan90 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:15:
@tlpeter Ze hebben als slogan bij die schoen "past als een handschoen". Ik heb eigenlijk nog nooit een handschoen om mijn voet gehad :+ Veel plezier ermee!
Vaporfly 🥰🥰🥰

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:57

144e 8)

Oh awesome had m nog niet door. Scheelt weinig 154 hier.

@Rudedadude bedankt voor de tag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 15:04
Hoi, ik probeer het even zo, hopelijk reageert er iemand. Wij willen volgende week graag een trail lopen van een km of 20 in Nationaal Park de Veluwezoom liefst zoveel mogelijk onverhard en het lijkt me leuk om de postbank mee te nemen, nu ben ik al even aan het speuren maar ik kan zo snel niet een gpx-je vinden. Ik zou er zelf wel 1 kunnen maken via Strava maar ben eigenlijk niet echt bekend daar en het lijkt me leuk om een mooie route van iemand te krijgen. Nu zijn er onder jullie vast lopers die hier wonen en dus regelmatig lopen; van een van jullie zou ik graag een gpx-je ontvangen Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05
Zoiets moet toch via Komoot wel te vinden zijn? Zoeken op Posbank, niet Postbank (dat heet namelijk al jaren ING :) ), dat helpt wellicht?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
dreamscape schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:56:
Zoiets moet toch via Komoot wel te vinden zijn? Zoeken op Posbank, niet Postbank (dat heet namelijk al jaren ING :) ), dat helpt wellicht?
Verwacht dat er van de Posbank toch wel eea te vinden is. Heb de Posbankloop (15km) ook al eens gelopen, maar weet zo niet of daar ook GPX bestanden van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:04
@Huupie0172 ik heb een A naar B route, van treinstation Rheden naar treinstation Dieren. 20 en een beetje kilometers :) heb ik van de zomer gelopen. Laat maar weten als je daar iets mee kunt, of stuur me even een persoonlijk bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Je kan ook ff bij MST kijken. De Gelderland-trail van de 12 Provincies gaat rond de Posbank als ik mij niet vergis.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 23:26

Behind_You

Kijk altijd achter je

Huupie0172 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:47:
Hoi, ik probeer het even zo, hopelijk reageert er iemand. Wij willen volgende week graag een trail lopen van een km of 20 in Nationaal Park de Veluwezoom liefst zoveel mogelijk onverhard en het lijkt me leuk om de postbank mee te nemen, nu ben ik al even aan het speuren maar ik kan zo snel niet een gpx-je vinden. Ik zou er zelf wel 1 kunnen maken via Strava maar ben eigenlijk niet echt bekend daar en het lijkt me leuk om een mooie route van iemand te krijgen. Nu zijn er onder jullie vast lopers die hier wonen en dus regelmatig lopen; van een van jullie zou ik graag een gpx-je ontvangen Alvast bedankt..
Zoiets? https://www.natuurmonumen...catie=N_281&wat=hardlopen

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 15:04
dreamscape schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:56:
Komoot lijkt inderdaad een hoop op te staan, ik ga me hier even verder in verdiepen, bedankt voor de tip!
Gaargod schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:55:
@Huupie0172 ik heb een A naar B route, van treinstation Rheden naar treinstation Dieren. 20 en een beetje kilometers :) heb ik van de zomer gelopen. Laat maar weten als je daar iets mee kunt, of stuur me even een persoonlijk bericht.
Bedankt voor de moeite, maar wij gaan met de auto dus is een rondje voor ons handiger.
AppieR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:15:
[...]
Je kan ook ff bij MST kijken. De Gelderland-trail van de 12 Provincies gaat rond de Posbank als ik mij niet vergis.
Hier had ik al gekeken, zie hier alleen gpx bestanden van NS routes, wellicht kijk ik verkeerd?
Ziet er goed uit, hier kan ik wel iets mee, is iets korter maar kan ik wel uitbreiden, thnx!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Limbeckx schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:02:
Het is vandaag wat beter gelukt om binnen de prettige zone te blijven. Pace was ook 20 seconde langzamer dan gister. Er is hoop. Als dit lukt ga ik volgend jaar elke dag proberen te lopen :)

https://strava.app.link/68QLclU1gmb
Als je begint met streaken is het slim om eerst eens te proberen om überhaupt elke dag te gaan lopen (je rustdagen opvullen met een mijl/2km héél rustig), en daarna pas afstandsdoelen te stellen. Je hebt deze week voor t eerst meerdere dagen achtereen gelopen, en je liep de afgelopen paar weken eigenlijk nog geen 20km per week. Opeens 35 km daarvan maken én ook nog eens zonder rustdagen is mijns inziens vragen om blessures.
Ik heb t ook rustig opgebouwd; van 3x/week naar om de dag naar 6x/week (met een rustdag na LDL-dag) naar 7x/week, waarbij ik om de dag een langere afstand liep en de tussenliggende dagen een mijl of 2km.
Als je het lang wil volhouden en het niet voor één maand wil doen (Marcothon), zou ik eerst januari en februari gebruiken om je weekvolume wat op te krikken en dan maart elke dag ofzo. Zeker als je nog niet erg tempovast bent op lagere tempo's. Het is zonde om te stoppen omdat je overbelast raakt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Poekie schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:58:
[...]

Als je begint met streaken is het slim om eerst eens te proberen om überhaupt elke dag te gaan lopen (je rustdagen opvullen met een mijl/2km héél rustig), en daarna pas afstandsdoelen te stellen. Je hebt deze week voor t eerst meerdere dagen achtereen gelopen, en je liep de afgelopen paar weken eigenlijk nog geen 20km per week. Opeens 35 km daarvan maken én ook nog eens zonder rustdagen is mijns inziens vragen om blessures.
Ik heb t ook rustig opgebouwd; van 3x/week naar om de dag naar 6x/week (met een rustdag na LDL-dag) naar 7x/week, waarbij ik om de dag een langere afstand liep en de tussenliggende dagen een mijl of 2km.
Als je het lang wil volhouden en het niet voor één maand wil doen (Marcothon), zou ik eerst januari en februari gebruiken om je weekvolume wat op te krikken en dan maart elke dag ofzo. Zeker als je nog niet erg tempovast bent op lagere tempo's. Het is zonde om te stoppen omdat je overbelast raakt.
Dank voor het uitgebreide antwoord. Hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:53
En weer een trainingsweek over. Door het wegvallen van een trainingsdoel (annulering Midwintermarathon) is de moraal wel wat verdwenen. M'n schema sowieso even verlaten voor wat het is en de intensiteit teruggeschroefd. Dinsdag liep ik bijna 9 rustige kilometers. Woensdag een 12x300m interval. Vrijdag was het tijd voor een rustige 6,5km en daarna voegde ik uiteindelijk vandaag nog negen trage kilometers aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Totrail schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:46:
En weer een trainingsweek over. Door het wegvallen van een trainingsdoel (annulering Midwintermarathon) is de moraal wel wat verdwenen. M'n schema sowieso even verlaten voor wat het is en de intensiteit teruggeschroefd. Dinsdag liep ik bijna 9 rustige kilometers. Woensdag een 12x300m interval. Vrijdag was het tijd voor een rustige 6,5km en daarna voegde ik uiteindelijk vandaag nog negen trage kilometers aan toe.
Dat van die moraal herken ik wel ja. Blijf wel gewoon minimaal 4 keer per week lopen om nog een beetje aan de kilometers te komen, maar verder..

Gisteren trouwens wel met een paar man/vrouw teveel een rustige kerstduurloop gedaan. Uiteindelijk werd het 17,4 km voor mij. Leuk om weer eens wat mensen te zien en de rustige kilometers waren best fijn.

Als m'n vrouw aanstaande donderdag niet hoeft te werken, heb ik de Asselronde (25 km) gepland staan met een paar andere slachtoffers liefhebbers. Gaat geen wedstrijdtempo worden, maar gewoon een rondje genieten. Goed voor de hoogtemeters ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Totrail schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:46:
Ik heb zelf een Halve in maart als doel gesteld. Maar omdat ik twijfel aan doorgang van dit evenement ben ik aan andere doelen aan het denken. Doelen niet in tijd maar in afstand, bijv. eerste ultraloop in mijn omgeving (in mijn geval wil ik de stadsmarkeringen van Groningen aantikken middels een route van 50km). Als dat bevalt en er geen blessures zijn waarom zou ik dan niet door voor nog een grotere afstand, misschien deze afstand op een lange afstand wandelpad uitvoeren, vaak mooie routes. Zijn doelen die iets flexibeler zijn dan een georganiseerde wedstrijd.

NB. https://www.udiros.frl/sintthomastrail gaat door met je eigen gpx ;)

[ Voor 7% gewijzigd door artharpe op 27-12-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 15:36
noodel1988 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:52:
Voor de liefhebbers; speed 2 en pro 2 15% korting all4running. Google zegt uitverkoop al betwijfel ik dat.
Kan best kloppen hoor, volgens mij komt Saucony in februari met nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:07
Roadman schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:01:
[...]

Kan best kloppen hoor, volgens mij komt Saucony in februari met nieuwe
15 maart ;)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 16:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Yep maart is normaal, ik heb al vaker rond mijn verjaardag (13 feb) achter het net gevist

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 13:48

hefaistos

feestelijk gehandicapt

artharpe schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:35:
[...]

Ik heb zelf een Halve in maart als doel gesteld. Maar omdat ik twijfel aan doorgang van dit evenement ben ik aan andere doelen aan het denken. Doelen niet in tijd maar in afstand, bijv. eerste ultraloop in mijn omgeving (in mijn geval wil ik de stadsmarkeringen van Groningen aantikken middels een route van 50km). Als dat bevalt en er geen blessures zijn waarom zou ik dan niet door voor nog een grotere afstand, misschien deze afstand op een lange afstand wandelpad uitvoeren, vaak mooie routes. Zijn doelen die iets flexibeler zijn dan een georganiseerde wedstrijd.

NB. https://www.udiros.frl/sintthomastrail gaat door met je eigen gpx ;)
Een ultra (rond de 50km) staat heel hoog op m'n verlanglijstje. Toch zie ik het aan het eind van een lange duurloop van meer dan een km of 28 nog niet in hoe ik dat doel kan bereiken. Tot de 25km gaat het allemaal redelijk soepel, na 28km zijn de benen leeg en kan ik me geen voorstelling maken dat ik dan nog 22km kan vol hobbelen.Toegegeven, toen ik net 10km kon hebben, kon ik me ook geen voorstelling maken van meer dan 20km, en toch heb ik dit jaar al 15 halve marathons (of meer km) gelopen. Laatste was er een van 35km, vorige week zondag.

Op dit moment geniet ik echt heel erg van het hardlopen, en dan vooral van het m'n kloffie aantrekken, en weggaan voor een rondje van X km en dan onderweg maar bepalen of als het leuk is, er nog meer aan vast plakken.

Al typende besef ik me nu wel dat als ik gericht zou gaan trainen, het dan trainen op de voedingsinname onderweg wordt. Dat heb ik nog maar 1 of 2 x gedaan, en het stond me bij dat ik daar wel baat bij had. Sowieso al dat losse nootjes echt kut zijn om hardlopend van te snacken, en dat 250ml water best weinig is tijdens een heel lange duurloop.

Ben ondertussen wel bezig met de cursus Assistent Looptrainer 2, wat erg leuk is om te doen. En buiten dat het voor onze vereniging erg handig is, steek ik er voor m'n eigen hardlopen ook veel voor op.

En we hobbelen door O+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:04
Hier zijn de ultra ambities ook weer volop aanwezig, ik heb op 15 januari de Pierewaaitrail nog in de agenda staan: 45km met starttijd van 5u 's ochtends. Fingers crossed dat die doorgaat.
Afgelopen weekend nog een laatste 34.5k duurloop gedaan door de duinen bij Castricum / Egmond (nogmaals dank aan @Roadman voor de route). Mocht de Pierewaai toch niet doorgaan dan heb ik zelf nog een 50k route uitgestippeld door de duinen van Heemskerk / Wijk aan Zee / Castricum. Als het zover komt dat ik naar m'n eigen route 'moet' uitwijken denk ik wel dat ik op een iets normaler tijdstip ga starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
hefaistos schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:16:
[...]

Een ultra (rond de 50km) staat heel hoog op m'n verlanglijstje. Toch zie ik het aan het eind van een lange duurloop van meer dan een km of 28 nog niet in hoe ik dat doel kan bereiken. Tot de 25km gaat het allemaal redelijk soepel, na 28km zijn de benen leeg en kan ik me geen voorstelling maken dat ik dan nog 22km kan vol hobbelen.Toegegeven, toen ik net 10km kon hebben, kon ik me ook geen voorstelling maken van meer dan 20km, en toch heb ik dit jaar al 15 halve marathons (of meer km) gelopen. Laatste was er een van 35km, vorige week zondag.
Kan je je tempo nog wat lager leggen en dan kijken of je "makkelijker" verder kan komen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Oeps, eerst in het sporthorlogetopic geplaatst, nu wel goed:

Zo, net het laatste duurloopje van 2021 gedaan, waarmee het aantal toch nog op 52 is gekomen. Mogelijk komt er nog 1 surfsessie bij op oudjaar als de beloofde wind blijft staan en de temp idd richting 14 graden gaat.

Het sportjaar 2021 is in uren het meest active jaar ooit: 183.5 uur (en nog eens 202 uur aan core oefeningen). In percentages naar sportsoort verdeeld ziet het er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6JHunGZoIA8C9tbhs5wlHLibUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwFcIRVl9PWufrZbycjq1OPP.png?f=fotoalbum_large

Het voornemen om een redelijke verhouding tussen fietsen, plank (sup & wind) en lopen te krijgen is aardig uitgekomen. In km's slaat de balans ook behoorlijk uit naar fietsen, maar da's logisch. Met dank aan statshunter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ93ecGs0_nnE3oHtvnGVFI5U4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dWJbuCcMdTAo5Flftw1vfH0W.png?f=fotoalbum_large

Oké, never look back, voor 2022 wil ik de intensiteit van het hardlopen voorzichtig gaan opvoeren, kijken of de knie 2 keer per week aan kan. Lukt dat, dan mss de 10km weer onder de 50 minuten? Fietsen en suppen blijf er naast doen, maar het meeste voldoening heb ik toch na een hardloppsessie (afgezien van windsurfen dan, maar da's nogal windafhankelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 15:36
Gaargod schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:12:
Hier zijn de ultra ambities ook weer volop aanwezig, ik heb op 15 januari de Pierewaaitrail nog in de agenda staan: 45km met starttijd van 5u 's ochtends. Fingers crossed dat die doorgaat.
Afgelopen weekend nog een laatste 34.5k duurloop gedaan door de duinen bij Castricum / Egmond (nogmaals dank aan @Roadman voor de route). Mocht de Pierewaai toch niet doorgaan dan heb ik zelf nog een 50k route uitgestippeld door de duinen van Heemskerk / Wijk aan Zee / Castricum. Als het zover komt dat ik naar m'n eigen route 'moet' uitwijken denk ik wel dat ik op een iets normaler tijdstip ga starten ;)
Is toch goud man! Hardlopend de zonsopgang tegemoet, zeker in duinen!

Ik heb trouwens ook nog wel een 50+ km route voor je door Nationaal Park Zuid Kennemerland en de Amsterdamse Waterleiding Duinen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

hefaistos schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:16:
[...]

En we hobbelen door O+
Klinkt toch echt als het omslagpunt waarbij je actieve energie op is. Dus inderdaad gaan oefenen met eten en drinken onderweg en uitvinden wat voor je werkt. Ik ben ooit begonnen met rozijnen en heb een tijd lang ook een eigen mix van citroensap, zout, agavesiroop en rijstsiroop gebruikt. Inmiddels ben ik lui en gebruik ik kant en klare gel en poeder die ik aan kan lengen met water, zodat ik het makkelijk in bijvoorbeeld een softflask kan meenemen.

Ik neem best vaak voor afstanden van 20km of langer al wat mee. Niet altijd omdat het strikt noodzakelijk is, maar soms voor het geval dat, of omdat het dan ook gewoon makkelijker gaat. Gisteren liep ik een 28km op een softflask met 250ml water met energygel (die ik nog overhad van een 45km van de week ervoor), was goed te doen in de kou.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Enige tijd geleden vol kinderlijk enthousiasme aangemeld voor de VerticalFestive van MudSweatTrails en La Sportiva. Leuk idee, 8611 hoogtemeters. Mijn plan was 1ste kerstdag mijn snor te drukken van alle kerstperikelen en lekker te gaan traplopen op de Grebbeberg. Echter, op vrijdag werd ik gaar wakker, 's avonds vroeg naar bed en daar de Kerst gespendeerd. En not in a fun way. Hoewel t vrij intiem was met een handje zetpillen.

Enfin, 2de kerstdag op de bank onder een dekentje vrij mannelijk zitten klagen en piepen. En vandaag godzijdank weer op de been. Vandaag in Hause Fraulein Blomminator in Den Haag - en na het werk naar de duinen gereden om daar trap te lopen. Ik schat de heuvel op 22 m.

Na op-neer-op-neer-op-neer. Had ik ongeveer 66m omhoog en ook 66m neer verwacht. Helaas, ongeveer 17m op, en 9m als resultaat.
Enig gevloek, beetje pietekutte en de interval op "every second" gezet, glonass aan, alle battery savings uit. Nieuwe Activity gestart en huppeteee! Weer op-neer-op-neer-op-neer.. nou.. ik weet niet hoe Garmin meet. Maar er klopt geen fluit van.

Elke X op scheelde rond de 10m met de vorige. Neer was altijd volledig anders. Helemaal ruk dus.

Uiteindelijk 16x de berg opgelopen. Laten we zeggen dat ik als man misschien wat enthousiast meet. Dus die 22m is misschien 18. 16x18=288m. Omhoog. En 288m naar beneden.

En m'n klokje zegt dat ik 180m heb gedaan. 180/16 = 11m. Nou, de koekoek, die heuvel is géén 11.
Soms klokte ik ook wel 18m. Dus t komt wel ergens daar uit.. maar gemiddeld niet.

Enfin, chagrijnig, en moe en teleurgesteld in t hele bestaan reed ik naar huis. Ik heb morgen een afspraak met een maat om het nog eens te proberen maar eigenlijk vind ik dit niet zo leuk. Misschien toch die Fenix7 kopen dan maar??

Een erg groot voordeel in deze treurnis is dit. Traplopen is dus ontzettend leuk!
Alleen, beetje miezer, hoofdlampje op. Je hijgt minder, je zweet niet, je hoeft niet na te denken over je koers. Na de eerste paar keren voelde ik een golf van Zen-ontspanning over mij heen als een warme deken! Louterend, helend, genezend. Als er meer mensen dit willen ervaren, wil ik tegen aan schappelijke prijs deze ervaring aanbieden in een geheel verzorgde "traploop experience". DM voor details. Die Fenix moet natuurlijk wel ergens verdiend worden.. ;)

"Hoe dieper de ziel met pijn, hoe hoger de trap moet zijn!"

Wordt vervolgd, morgenavond naar Bergschenhoek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Blomminator schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:16:
Enige tijd geleden vol kinderlijk enthousiasme aangemeld voor de VerticalFestive van MudSweatTrails en La Sportiva. Leuk idee, 8611 hoogtemeters. Mijn plan was 1ste kerstdag mijn snor te drukken van alle kerstperikelen en lekker te gaan traplopen op de Grebbeberg. Echter, op vrijdag werd ik gaar wakker, 's avonds vroeg naar bed en daar de Kerst gespendeerd. En not in a fun way. Hoewel t vrij intiem was met een handje zetpillen.

Enfin, 2de kerstdag op de bank onder een dekentje vrij mannelijk zitten klagen en piepen. En vandaag godzijdank weer op de been. Vandaag in Hause Fraulein Blomminator in Den Haag - en na het werk naar de duinen gereden om daar trap te lopen. Ik schat de heuvel op 22 m.

Na op-neer-op-neer-op-neer. Had ik ongeveer 66m omhoog en ook 66m neer verwacht. Helaas, ongeveer 17m op, en 9m als resultaat.
Enig gevloek, beetje pietekutte en de interval op "every second" gezet, glonass aan, alle battery savings uit. Nieuwe Activity gestart en huppeteee! Weer op-neer-op-neer-op-neer.. nou.. ik weet niet hoe Garmin meet. Maar er klopt geen fluit van.

Elke X op scheelde rond de 10m met de vorige. Neer was altijd volledig anders. Helemaal ruk dus.

Uiteindelijk 16x de berg opgelopen. Laten we zeggen dat ik als man misschien wat enthousiast meet. Dus die 22m is misschien 18. 16x18=288m. Omhoog. En 288m naar beneden.

En m'n klokje zegt dat ik 180m heb gedaan. 180/16 = 11m. Nou, de koekoek, die heuvel is géén 11.
Soms klokte ik ook wel 18m. Dus t komt wel ergens daar uit.. maar gemiddeld niet.

Enfin, chagrijnig, en moe en teleurgesteld in t hele bestaan reed ik naar huis. Ik heb morgen een afspraak met een maat om het nog eens te proberen maar eigenlijk vind ik dit niet zo leuk. Misschien toch die Fenix7 kopen dan maar??

Een erg groot voordeel in deze treurnis is dit. Traplopen is dus ontzettend leuk!
Alleen, beetje miezer, hoofdlampje op. Je hijgt minder, je zweet niet, je hoeft niet na te denken over je koers. Na de eerste paar keren voelde ik een golf van Zen-ontspanning over mij heen als een warme deken! Louterend, helend, genezend. Als er meer mensen dit willen ervaren, wil ik tegen aan schappelijke prijs deze ervaring aanbieden in een geheel verzorgde "traploop experience". DM voor details. Die Fenix moet natuurlijk wel ergens verdiend worden.. ;)

Klinkt als gezonde catharsis. En leuk geschreven. Have fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 13:48

hefaistos

feestelijk gehandicapt

artharpe schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:42:
[...]

Kan je je tempo nog wat lager leggen en dan kijken of je "makkelijker" verder kan komen?
Ik loop mijn lange langzame duurlopen al behoorlijk langzaam (tempo vogeltjes kijken en niet inspannend, 6:15-6:30). Als ik nog trager ga, dan ben ik bang dat ik tegen mezelf ga lopen en dan ga ik richting blessures. Merk nu ondertussen wel dat ik m'n reguliere trainingen ook niet moet laten versloffen, anders is alles weer uit balans. :)
Rudedadude schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:28:
[...]

Klinkt toch echt als het omslagpunt waarbij je actieve energie op is. Dus inderdaad gaan oefenen met eten en drinken onderweg en uitvinden wat voor je werkt. Ik ben ooit begonnen met rozijnen en heb een tijd lang ook een eigen mix van citroensap, zout, agavesiroop en rijstsiroop gebruikt. Inmiddels ben ik lui en gebruik ik kant en klare gel en poeder die ik aan kan lengen met water, zodat ik het makkelijk in bijvoorbeeld een softflask kan meenemen.

Ik neem best vaak voor afstanden van 20km of langer al wat mee. Niet altijd omdat het strikt noodzakelijk is, maar soms voor het geval dat, of omdat het dan ook gewoon makkelijker gaat. Gisteren liep ik een 28km op een softflask met 250ml water met energygel (die ik nog overhad van een 45km van de week ervoor), was goed te doen in de kou.
Ja, dat dus. Had al een keer een gelletje en een energiereep meegenomen, en water. Daar ga ik wel wat mee moeten experimenteren. Had vorige maand op iBood een actie van Isostar pakketten voorbij zien komen, en maar 2 pakketten met gels etc besteld, komt goed uit zo.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:52
Nou, ik meld me ook maar weer eens na een aantal maanden niks gedaan te hebben (nou ja, veel snoepen) is er weer een kleine 20kg bij helaas.

In de tussentijd is er een extra mensje in huis gekomen wat de energie niveau's tot 0 bracht.

Nu weer drie keer gelopen en merk echt dat ik weer van 0 moet komen helaas. Ook als ik klaar ben flink hoesten. Beetje hetzelfde gevoel als toen ik rookte en ging sporten, al rook ik nog steeds niet (wellicht toch ergens een keer corona gehad misschien?)

Nou ja, rustig opbouwen en kijken of we er weer ritme in kunnen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 28-12-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 07:23

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/-mtM9gvOKnIAAAAd/rocky-balboa-rocky.gif

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:05

polthemol

Moderator General Chat
@Blomminator check bij afstandmeten of via een strava segment hoeveel D+ je maakt op die trap en daarna gewoon je aantallen bij houden :) Via barometer hoogte meten werkt niet voor deze zaken, dat zijn maar symbolische cijfers.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik stond gistermorgen na een driedaagse orgie van de 5 V's (Veel, Vet en Vrij Van Vitamine) op de weegschaal: the horror!
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/vkodxf_ULOUAAAAC/apocalypsenow-horror.gif

Vanmorgen gelukkig al een stuk beter, maar deze dikke oude man moet echt wel aan de bak de komende maand. Normaal eten, sporten en van de drank afblijven. Vanavond een uurtje capacity-training in de parkeergarage van de sportschool, vrijdag 95% zeker dat ik de Wisenttrail alsnog ga lopen. Met die 20 km van vorig weekend in the pocket voorzie ik geen enorme stress voor 3 km extra, de organisatie heeft het .gpx-bestand gedeeld en het wordt volgens de weerdiensten een graad of 14. Ik heb nog wel een paar gels en wat elektrolyten-tabletten liggen, er is niet echt reden om het niet te doen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002

My two cents: Nooit een verkeerd excuus om weer een nieuwe gadget te kopen, maar ik zou er qua hoogtemeting niet veel van verwachten. De meting van zulke kleine verschillen hier in NL is gewoon k*t. Echt op hoogte heb je veel aan een horloge met hoogtemeting (mits barometrisch), maar in NL is het volgens mij vrij kansloos. Een afwijking van 10m te hoog of te laag is zo gemaakt. Als je op 3000m bent is het niet zo erg als daar met 0,5% afwijking dan 3015 of 2085 staat. Maar op “bergen” van <25m is dat natuurlijk desastreus voor je meting. Vooral bij snel op en af lijkt het slechter te gaan. Een lange run met wat heuvels wat vaak accurater geregristreerd heb ik het idee.

PS: zelfs op de atletiekbaan meet mijn garmin af en toe nog hoogtemeters 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 22:48
Over korte afstanden kan de hoogte van een heuvel misgepakt worden. Ik meen dat de garmin 6(x) in z'n kaarten hoogte data heeft, maar als je GPS 10m naar links of rechts zit dan kan je hoogte anders zijn.

Wat ik gemerkt heb bij een heuvel in de buurt, als ik even uitrust bovenaan en onderaan dat ie de hoogtes iets beter meet.

Maar waarvoor train je op de heuvel? Voor een serious runner op strava te zijn of voor je eigen conditie? ;-)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Waarom komt de stryd niet naar de sport winkels?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Keiichi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:23:

Maar waarvoor train je op de heuvel? Voor een serious runner op strava te zijn of voor je eigen conditie? ;-)
Dude... waar doen we het nou allemaal voor? De likes!

Komt 'ie weer hoor:

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
Ik like gewoon alles aan de lopende band zonder ook maar 1 blik op iemands prestatie te werpen :-p

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Keiichi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:45:
Ik like gewoon alles aan de lopende band zonder ook maar 1 blik op iemands prestatie te werpen :-p
Dank daarvoor. Ook jij helpt mij met de compensatie van dat gebrek aan liefde en support in mijn jeugd. Daarmee help jij te voorkomen dat ik vergetelheid zoek in drank, drugs en betekenisloze one night stands.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
O-)

Gekkigheid op een stokje, ik volg niet zoveel mensen waardoor ik wel beetje zie wat anderen doen.

Ik heb bij een rengroepje waarmee ik wel eens liep gezien dat ze met elkaar in een cirkeltje stonden en te scrollen en liken in een tempo waarbij je volgens mij nog eens niet kon zien wie je liked volgens mij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
GSX-MAN schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:42:
[...]

Dude... waar doen we het nou allemaal voor? De likes!

Komt 'ie weer hoor:
[YouTube: René van Meurs - Hardloop-apps]
Na het zien van de video koop ik maar beter geen stryd. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Keiichi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:45:
Ik like heel weinig en denk daar ook niet echt over na. Tot het jaaroverzicht van strava komt en ik zie dat ik 3000 kuddo’s heb ontvangen en er slechts 300 gegeven… Dan realiseer ik mij dat karma een bitch is en ik vast in een hel terechtkom zonder hardloopmaatjes 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Als ik zelf gelopen heb en terugkijk op Strava, kijk ik doorgaans ook even wat vrienden en kennissen hebben gedaan. Maar ik zit dus niet dagelijks op Strava.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Strava kudo's is voor mij een Economische speltheorie met een hoog tit-fot-tat gehalte :P En regels dat je minimaal de Nijmeegse vierdaagse gelopen of de Tour de France gefietst moet hebben voor ik kudo's geef aan iets anders dan hardlopen :*)

En ohja, omdat er dit jaar toch niet zo heel veel spannends meer voorbij gaat komen, tijd voor een eindejaarsoverzicht.

Gelopen: 4000km+ (voor het eerst over de 4000km)
Gemiddeld tempo: 4:55/km (zou zonder de bergloopjes nog een stukje sneller zijn)
PR's:
Halve marathon van 1:24:54 naar 1:21:31
Marathon van 2:58:14 naar 2:53:57

Ik heb geen 10km of 5km gelopen, helaas. Zeker net voor de zomer was ik in de vorm van m'n leven.

Aantal keer marathon of verder: 9 (en daarnaast 1 keer 42.0 km op m'n verjaardag :P )
Langste afstand: 54km, 'even' naar vrienden aan de andere kant van de Veluwe gelopen.
Aantal paar nieuwe schoenen dit jaar: 6, waarvan 4 met een carbon plaat.
Schoen van het jaar: de Saucony Endorphin Pro.
Leukste run: misschien wel de dropping tijdens de vakantie waarbij ik in de eerste 9 km 1700 meter omhoog ging om uiteindelijk met handen en voeten een bergtop op te klauteren. En daarna nog 12km terug naar beneden mocht om weer 'thuis' te komen. Al was dat met bronchitis en was het tevens de langzaamste activiteit van heel dit jaar. Rotterdam marathon was dan misschien wel beter, waarbij ik na 28km kon gaan en blijven pushen.
Blessures: bronchitis kun je moeilijk een hardloopblessure noemen, dus geen.

2022:
- Zestig van Texel (ruim) onder de 5 uur
- Weer ergens een marathon onder de 3 uur
- PR op de 10km verbeteren (?)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Als ik Garmin moet geloven, en dat lijkt me wel redelijk, heb ik dit jaar zo'n 500 kilometer hardgelopen, 433 km gewandeld (iets meer, want ik heb niet bij alle wandelingen mijn horloge om gehad maar dat is dan hoogstens 20 km extra geweest op een heel jaar), 178 km gefietst (nauwelijks woon-werk dit jaar) en 2.789.804 stappen gezet.

Lekker bezig.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Limbeckx
Als we toch aan het terugkijken zijn.

Begin april voor de derde keer begonnen met een couch 2 5k programma. Voor het eerst af gemaakt :D Vanaf eind mei op strava 490km's gelogd. Daarbij heb ik een paar Asics Gel-Pulse 11 versleten en nu bezig met het verslijten van de Saucony Endorphin Shift 2.

5k 29:29
10k 1:06

Doelen voor 2022:

Boven de 1250km lopen over het hele jaar
5k onder 28
10 mijl lopen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

O ja, doelen. Ik wil vooral graag trail blijven lopen, ik heb er echt lol in om onverhard te lopen. Als alles een beetje meezit gaan we volgend jaar naar Noorwegen op vakantie, daar heb ik qua trail echt enorm zin in.

Dit jaar voor het eerst de halve marathon onder de twee uur gelopen, ik voel op het moment weinig ambitie om op de weg verder of sneller te gaan.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
GSX-MAN schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:58:
O ja, doelen. Ik wil vooral graag trail blijven lopen, ik heb er echt lol in om onverhard te lopen. Als alles een beetje meezit gaan we volgens jaar naar Noorwegen op vakantie, daar heb ik qua trail echt enorm zin in.

Dit jaar voor het eerst de halve marathon onder de twee uur gelopen, ik voel op het moment weinig ambitie om op de weg verder of sneller te gaan.
Owja! Dat is een goede. Ik wil ook vaker erop uit gaan om te lopen. Mijn vrouw loopt inmiddels ook 5k's en loop elke woensdag met een maat. Dus een mooie trail met vrouw of maat staat ook wel op het lijstje

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
volgens Garmin/strava:

195 hardloopsessies gedaan, goed voor een 2175K, 243 uur met een 21K D+ en 172000C aan toetjespotentieel vrij gemaakt

32 keer op de fiets gesprongen als crosstraining voor een 750K, 15 keer geroeid voor een ~60K en nog een 20tal krachttrainingen daarnaast.

Voor de rest een 'mwah' jaar. Mijn eerste poging om 100mijl solo te doen mislukte jammerlijk op fouten met logistieke planning, daarnaast een paar maanden een kniebandblessure gehad (uitgegleden in een bocht bij trailen, knee-first op de grond geland en daarbij een knieband die maandenlang bleef vollopen met vocht op random momenten). Vanwege Another ones bites the Dust helaas (en stom genoeg) beknippeld op herstellen hiervan waardoor ik daar ook uitval na een 8 rondjes met wederom een dikke knie. Maandje rust gepakt waarbij intussen ook een kleine op de wereld is gekomen en ik vooral gebonden ben aan de hardloopband om kilometers te maken.

Ik zie het maar als een stabilisatiejaartje :P

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 28-12-2021 14:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Pssst 2021 heeft nog 3 dagen om in te lopen
Ps pssst, heb m'n jaardoel van 3000km al binnen.

[ Voor 48% gewijzigd door Tinusvolkel op 28-12-2021 14:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Limbeckx
Tinusvolkel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:07:
Pssst 2021 heeft nog 3 dagen om in te lopen
Ps pssst, heb m'n jaardoel van 3000km al binnen.
En dat is nog los van de bijna 1800 km fietsen, zie ik. Uitslover :+

Geintje natuurlijk. Well done!

Ohh nog een doel voor 2022: minder troep eten zodat er ook wat zichtbaar wordt aan het buikje van al dat hardlopen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Limbeckx op 28-12-2021 14:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
Eigenlijk is het jaar nog niet om, maar vooruit:

Afstand: 2.210,7 km (komt nog 20 a 30 km bij)
Tijd: 205u 53m
Hoogtetoename: 5.036 m
Hardloopsessies: 194

Helaas veel te weinig wedstrijden kunnen lopen door de pandemie en door een zweepslag die ik al gelijk in januari cadeau kreeg. Daarom het doel van 3000km niet gehaald helaas en alleen m'n 10km PR iets bijgeschaafd naar 43.12. Moet nog wel wat vanaf kunnen.

Doelen voor volgend jaar zijn in ieder geval wel een keer die 3000km halen en (nog steeds) die 5km eens onder de 20 minuten lopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:50

Niku

Alagaesii

Zal mijn eindejaarslijstje en doelen voor 2022 ook maar weer eens delen :)

Afstand: 565k
5k PR verbeterd naar 21:16
10k PR verbeterd naar 47:35 (trainingsloop, geen wedstrijdpoging gedaan)
HM PR verbeterd naar 1:47
Favoriete schoen: Nike Pegasus 35 (nu dan echt met pensioen)

Doelen voor 2022!
Afstand: 720k
5k PR < 20:30
10k PR < 45:00
HM PR < 1:43

Maar eens zien waar het schip strandt, hopelijk weer leuke wedstrijden lopen zonder corona perikelen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sander_g
  • Laatst online: 08:29
Oh, is het al tijd voor lijstjes. Dit jaar 3586km hard gelopen. 16.233 hoogtemeters. Dat zal wel door de duinen in de buurt komen.

De afstand is flink omhoog gegaan t.o.v. vorige jaren. Gelukkig zonder blessures. De marathon in Leiden was voor mij het hoogtepunt. Zoiets wil ik wel vaker doen. Wie weet in het buitenland. Dat lijkt me een mooie combinatie van inspanning en ontspanning. Doel is wel om het komende jaar wat sneller te worden. Een HM op 1u30 en een hele onder de 3u15. Maar vooral plezier houden in het lopen.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Na mijn debacle van gisterenavond vandaag goed voorbereid naar het Hoge Bergse Bos gereden. Snelle tight aan, zoeken naar het jasje tegen de regen - vergeten natuurlijk - en hup, de berg + uitkijktoren op! In totaal 10x gedaan, en dan voel je de kuiten wel een beetje. Hoewel het mij eigenlijk niet tegenvalt qua moeilijkheid. Tuurlijk, de eerste keer voel je niks, en de 10de keer wel, maar ik had het best nog 10x kunnen doen denk ik zo.

Helaas, wederom, de techniek liet mij keihard vallen. 10 x 32m is toch ongeveer 320 meter. En mijn Garmin gaf een lousy 130m aan. Tja, de uitkijktoren zelf is al 22m. Dus 10x22 wil ik minimaal terugzien. Maar nee, niks van dat.

Nat, koud en vermoeid naar m'n auto gesjokt. Ik gooi de handdoek in de ring voor de VerticalFestive.

Gelukkig bleek mijn kerstpakket van kantoor gevuld met heerlijke koekjes. De 5 kwartier koekhappen op de terugrit ging volgens Garmin dan wel weer op een strakke pace.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Blomminator schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:22:
Na mijn debacle van gisterenavond vandaag goed voorbereid naar het Hoge Bergse Bos gereden. Snelle tight aan, zoeken naar het jasje tegen de regen - vergeten natuurlijk - en hup, de berg + uitkijktoren op! In totaal 10x gedaan, en dan voel je de kuiten wel een beetje. Hoewel het mij eigenlijk niet tegenvalt qua moeilijkheid. Tuurlijk, de eerste keer voel je niks, en de 10de keer wel, maar ik had het best nog 10x kunnen doen denk ik zo.

Helaas, wederom, de techniek liet mij keihard vallen. 10 x 32m is toch ongeveer 320 meter. En mijn Garmin gaf een lousy 130m aan. Tja, de uitkijktoren zelf is al 22m. Dus 10x22 wil ik minimaal terugzien. Maar nee, niks van dat.

Nat, koud en vermoeid naar m'n auto gesjokt. Ik gooi de handdoek in de ring voor de VerticalFestive.

Gelukkig bleek mijn kerstpakket van kantoor gevuld met heerlijke koekjes. De 5 kwartier koekhappen op de terugrit ging volgens Garmin dan wel weer op een strakke pace.
die techniek gaat je niet redden daarmee. De stukken zijn te kort voor zinnige registratie. Je kunt eventueel bij bv. strava hoogtecorrectie doen of je moet je houden aan het simpelweg tellen van het aantal keren dat je op en neer gaat en je garmin activity daarna bijwerken. Je stopt nu vanwege een ding waar de techniek niet kan/zal leveren, beetje zonde gezien de moeite die je erin hebt geduwd al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Blomminator schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:22:

Hoogte meting via de interne barometer heeft even tijd nodig. Dus naar boven rennen, 30 seconden wachten en weer terug. Het is niet instant en daardoor klopt het niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@tlpeter Zet wel de huisventilator uit..... die kan de meting beïnvloeden. Anders ook de ramen openen voor een goede drukvereffening.... En als je heel snel de trap omhoog loopt dan creëer je ook nog onderdruk achter je.... dus als je zwaaiende arm daar in de buurt komt...
Al met al kan dat ook een rol spelen waarom het niet altijd klopt.
Besef verder ook dat het over afstanden van 1 of 2 trappen omhoog het maar om zeer minimale verschillen gaat, dus dat is onderin het meetbereik van de barometer...

https://wetenschap.infonu...rische-hoogteformule.html
Hoe verhoudt de luchtdruk zich tot de hoogte?
Hoogte zeeniveau: luchtdruk 100% 1013 mbar
Hoogte 1 km: luchtdruk 88% 891 mbar
Het gaat obv deze weblink bij een lineair verloop naar om 0,122 mbar/meter hoogteverschil.....dat is 0,01% tov 1 atmosfeer, 1013 mbar.....als we die op 100% stellen.

Wat geeft Garmin als resolutie en nauwkeurigheid op voor deze meter?
Mijn perceptie: Tis al best cool dat ie het zo redelijk doet over zulke kleine hoogte verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
tlpeter schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:04:
[...]

Hoogte meting via de interne barometer heeft even tijd nodig. Dus naar boven rennen, 30 seconden wachten en weer terug. Het is niet instant en daardoor klopt het niet altijd.
Als je horloge een barometer heeft tenminste. De goedkopere Garmins hebben die niet aan boord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:50:
[...]

Als je horloge een barometer heeft tenminste. De goedkopere Garmins hebben die niet aan boord.
@Blomminator heeft een dure. Maar wel uit de tijd dat bier nog in houten kratten kwam.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
2 avonden traplopen was vanmorgen zeker voelbaar in de kuiten! En algeheel beetje vermoeide benen. Dus het is doet wel iets met je lichaam, dit soort grapjes.

Ik denk dat wel mijn klok baro hM meting heeft (920xt) maar of het nog werkt is een tweede. Aangezien ze ook de navi-functie disabled hebben in een update... Dus wie weet wat er nog meer afgeschaald is.

En ja, ik kan natuurlijk wel van alles doen, maar ik "moet" de hoogtemeters "bewijzen" via een Workout. En die krijg ik niet goed, dus ik kan mij helemaal lens klimmen om aan die HM te voldoen, of niet. Als het zou werken zou ik vandaag en morgen een poging doen. Had wat uurtjes geschoven met werk, en dan vanaf 1500 uur gewoon gaan. Maar als ik 320m verwacht en maar 120 krijg, dan is de motivatie om 3x zoveel te doen ... niet zo groot.

En tja, ik kan wel elke x 30sec stil gaan staan... maar of dat de oplossing is?
Zou mijn gpsmap62s wel/betere hoogtemeting leveren? Uit nieuwsgierigheid.

Afgelopen zomer in de Dolomieten was ik trouwens verbaasd dat bij elke berghut de hoogtemeter op max 3m verschil prima klopte! Dus ik had er alle vertrouwen in.

@GSX-MAN Ik ben zelf ook een oude ziel. Dan krijg je dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
De GPX pakken, altitude van elk waypoint wijzigen en terug uploaden. Je bent tweaker of niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Blomminator schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:56:
2 avonden traplopen was vanmorgen zeker voelbaar in de kuiten! En algeheel beetje vermoeide benen. Dus het is doet wel iets met je lichaam, dit soort grapjes.

Ik denk dat wel mijn klok baro hM meting heeft (920xt) maar of het nog werkt is een tweede. Aangezien ze ook de navi-functie disabled hebben in een update... Dus wie weet wat er nog meer afgeschaald is.

En ja, ik kan natuurlijk wel van alles doen, maar ik "moet" de hoogtemeters "bewijzen" via een Workout. En die krijg ik niet goed, dus ik kan mij helemaal lens klimmen om aan die HM te voldoen, of niet. Als het zou werken zou ik vandaag en morgen een poging doen. Had wat uurtjes geschoven met werk, en dan vanaf 1500 uur gewoon gaan. Maar als ik 320m verwacht en maar 120 krijg, dan is de motivatie om 3x zoveel te doen ... niet zo groot.

En tja, ik kan wel elke x 30sec stil gaan staan... maar of dat de oplossing is?
Zou mijn gpsmap62s wel/betere hoogtemeting leveren? Uit nieuwsgierigheid.

Afgelopen zomer in de Dolomieten was ik trouwens verbaasd dat bij elke berghut de hoogtemeter op max 3m verschil prima klopte! Dus ik had er alle vertrouwen in.
Het antwoord is al enkele malen hier gegeven: in de Dolomieten had je waarschijnlijk grotere hoogteverschillen over langere tijden in plaats van op en neer te pingelen. GPS heeft daarbij ook een issue als je op en neer gaat pingelen op een segment, er altijd wat vertraging in de registratie dus vooral op kortere segmenten (waarbij je waarschijnlij kook veel sneller gaat zijn met dalen) gaat die nogal eens iets missen.

De barometer is een handig middel, maar werkt niet opd eze kortere stukjes/minimale hoogteverschillen. Bedenk dat 10 of 20 of zelfs 100 meter meer/minder D+ nietszeggend is normaal gesproken op de segmenten waar je de echte hoogtemeters maakt. Daarbij kan je nog altijd last hebben van het weer waardoor je barometer gaat afwijken (en dus funky reageert op het aantal hoogtemeters).

Oplossing is om een segment aan te maken in Strava en een hoogtecorrectie te laten uitvoeren. Strava doet dit via hun kaarten en dat is vooral met een segment redelijk precies. Je hebt dan ook geen last van een GPS die er af en toe naast kan zitten en telt gewoon hoe vaak je omhoog bent gegaan. Op die manier kun je makkelijk je hoogtemeters registreren op een correcte wijze :)

https://everesting.cc/ hebben wat uitleg staan over segmenten gebruiken en een tool om wat te berekenen qua hoe vaka je op en neer moet voor een x aantal hoogtemeters op een specifiek segment. Kan nuttig zijn voor je.

Je hebt trouwens de acties van gisteren/eergisteren netjes vastgelegd, dus daar kun je bovenstaande methode nog altijd op los laten. Die gewonnen hoogtemeters zijn niet verloren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C03hoNg7bps42Qt8q-RmUj0up5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oG4kfmfbTw76AewWO0RYb96.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even snel een bestelling geplaatst en opgehaald bij de Decathlon. Vrijdag trailen, maar het zou weleens laat kunnen worden. Meteen maar de gels aangevuld en een paar repen kunnen ook geen kwaad. Deze zijn wel vrij gigantisch.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 16:42
Eindejaarslijstjes? Nou dan moet ik ook maar...

TLDR:
-1082km (ipv de beoogde 2021)
+Afgerekend met een blessure
+1500m's gelopen (4:54,98)
+800m PR (2:17,88)
+5000m PR (19:13,78)
+Sterk geworden en vooral plezier gehad

Vooralsnog 1082 km gelopen, dit wordt nog hooguit 1100km.
Niet perse wat ik voor ogen had aangezien ik begin dit jaar het idee opgevat had 2021 km te lopen, euhm ja 8)7

Uiteindelijk wel tevreden met mijn sportjaar, niet het aantal kilometers gelopen dat ik wilde maar naar het lijkt wel kunnen afrekenen met een hardnekkige achillespees blessure. Na een terugval in maart/april deze zomer steunzolen genomen voor het hardlopen, dit lijkt de oplossing te zijn. Inmiddels denk ik dat ik wil kijken of ik het met de lichtere antipronatie schoenen kan stellen ipv zo'n custom zooltje (heb niet zo'n heftig zooltje, meer wat kleine details).

Meer wedstrijd specifiek heb ik dit jaar een paar 1500m's gelopen ipv de gebruikelijke 5000m.
Streven was een 4:45 te gaan lopen maar niet gelukt door slechte race-indeling of omstandigheden, het zat er tijdens de zomer maanden wel in, niet verder gekomen dan 04:54,98 (op mijn debuut). Eind van het seizoen wel mijn 800m verbeterd naar 2:17,88. Tussendoor een incidentele 5000m gelopen, maar wel direct een PR met 19:13,78 (ook daar had met meer wedstrijdritme meer ingezeten).

Tussen alle lockdowns en bijbehorende trainingsdipjes door toch een solide tussenjaar gedraaid waarin ik vooal sterker ben geworden. Ook veel gefietst en sinds augustus ook aan het zwemmen, triatleet in wording.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:33
Slickk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:18:
[...]

Haha, alle drie ook meteen, goed bezig! o<:)

Nike schoenen vallen over het algemeen smaller dan andere merken (zoals @Rudedadude ook al opmerkt), maar qua lengete zijn ze eigenlijk altijd wel 'true-to-size'. Oftewel, in alle schoenen die ik heb, heb ik maat 43.

Ik heb 800+ km op de Pegasus 37 Shield gelopen, dat was m'n eerste 'echte' hardloopschoen en veel plezier van gehad rond dezelfde winterperiode (november - februari) vorig jaar.
Ze zijn binnen, maar helaas zitten ze niet allemaal even goed. De Pegasus 38 Shield zitten bij de hiel niet goed, waardoor ik er telkens uit glij. De Next% leek me een ideale schoen voor mijn tempoloopjes, maar helaas zijn ze te smal voor mijn voeten.

De Invincible schoenen zitten wel als gegoten en doen mij voelen alsof ik op wolkjes loop O+ morgen een eerste echte run erop doen om te kijken of het ook echt zo is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:47

Gotez

42

Lijstjes, leuk!!

Totaal 2929km gerend, net geen 3000 :( Wel een PR gehaald op ongeveer elke afstand. hoogtepunt was marathon in 3.23 en 10km in 42 min. Doel voor komend jaar is de 10km onder de 40 min. En, als het lukt een halve in 1.30, zit nu op 1,32. ook iets van 1800km gefietst, en veel sportschool. Dus elke dag wel een training. Goed sportjaar gehad. Op naar 2022!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:20
Voor degenen die al een tijdje rondhangen in dit topic, misschien wel leuk om je eigen post van eind 2020 / begin 2021 terug te vinden en dan te kijken of je je gestelde doelen ook behaald hebt. :)

Rond pagina 311 is er vorig jaar begonnen met de lijstjes.

Ik probeer in de komende dagen nog 51km te lopen om op 2000 uit te komen. Dat ging vorige week voorspoedig, maar helaas buikgriep na de kerstdagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Zeg, het sportjaar loopt nog! :+ ik wacht nog heel even met lijstjes :p volgens mij kom ik deze maand nog aan 100km hardlopen en dat had ik drie maanden geleden niet durven dromen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Frenz64 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:08:
.....Vanaf september serieus aan het revalideren en dat is hoopvol, ik voel de kracht in de knie terugkomen en de pijn is fors afgenomen. Zodra de lunges rechts net zo goed gaan als links, mag ik van mezelf weer voorzichtig gaan proberen. Het voornemen voor 2021 is dus toch stiekem een rentree, waarbij het eerste doel een wekelijkse 5 km is. Gelukkig fiets (750km) en sup (175km) ik er veel bij, dus de fitheid blijft.....
Ha! goeie tip @Slickk Die doelstelling is ruim gehaald (overall zeker qua totale sportactiviteiten). Leuk om het terug te lezen en te ervaren dat je altijd moet hopen op en streven naar iets wat op dat moment behoorlijk ambitieus lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Waar was die tabata training ook alweer goed voor? Einde van de middag een poging gedaan, maar het is niet echt dat ik dacht van dit is leuk dit ga ik vaker doen :/

Had een 3 x 8 x 0:20 gevonden op het internet met 10 seconden rust en 4 minuten serie rust
Maar voordat je bent afgeremd is de helft van de pauze alweer om…

Dus als iemand mij kan overtuigen dan ga ingetrokken misschien nog wel vaker doen :)

En Strava in de iOS app kan de korte spikes ook niet echt aan, op de website ziet het er wel wat beter uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

OMG wat loopt die Tracksmith tight lekker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:23
Gotez schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:35:
Lijstjes, leuk!!

Totaal 2929km gerend, net geen 3000 :( Wel een PR gehaald op ongeveer elke afstand. hoogtepunt was marathon in 3.23 en 10km in 42 min. Doel voor komend jaar is de 10km onder de 40 min. En, als het lukt een halve in 1.30, zit nu op 1,32. ook iets van 1800km gefietst, en veel sportschool. Dus elke dag wel een training. Goed sportjaar gehad. Op naar 2022!
10 km onder de 40 is volgens mijn ervaring nog net iets moeilijker dan een HM onder de 1:30. Als de 10 km onder de 40 min lukt, dan is de halve onder het anderhalf uur zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er iemand hier die ervaring heeft met de blaren tussen de grote teen en tweede teen? Heb hier al lang last van en gebruik altijd zo’n siliconen teenspreider maar dat is ook niet ideaal want verschuift en zorgt soms voor een randje in de sok waardoor ik weer op andere plekken een blaar krijg. Heb al verschillende sokken geprobeerd en andere schoenen maar zonder resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Gyz6KKnOLn7/550x548.jpg

Trouwens goede aanbiedingen bij Nike. De Zoom Fly 4 voor 95 euro. De Zoom Air Tempo’s waren even zelfs voor 50% korting maar helaas de verkeerde maat besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
KappuhH schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de blaren tussen de grote teen en tweede teen? Heb hier al lang last van en gebruik altijd zo’n siliconen teenspreider maar dat is ook niet ideaal want verschuift en zorgt soms voor een randje in de sok waardoor ik weer op andere plekken een blaar krijg. Heb al verschillende sokken geprobeerd en andere schoenen maar zonder resultaat.
[Afbeelding]

Trouwens goede aanbiedingen bij Nike. De Zoom Fly 4 voor 95 euro. De Zoom Air Tempo’s waren even zelfs voor 50% korting maar helaas de verkeerde maat besteld.
injiji teensokken, worth every damned penny om alle issues tussen tenen te voorkomen :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier net m'n laatste loopje van het jaar gehad dus nu mooi even de balans opmaken :)

Eerst even terugkijken naar de doelen, (bedankt voor de tip @Slickk )
Tinusvolkel schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:31:
Einde van de middag mijn laatste rondje van het jaar gedaan na net een paar oliebollen gegeten te hebben, dacht dat ik er last van ging krijgen maar ik liep er eigenlijk prima op :)

Dit jaar afgesloten met 2084 km wat ietsjes meer is dan vorig jaar, maar heb er een 1.5 maand uit gelegen en fietsen ontdekt (2000km in een half jaartje) verder op de meeste afstanden m’n pr wel weer iets verbeterd.

Dus doelen voor volgend jaar:
- iets van 2500km zou moeten lukken
Check :*) totaal op pakweg 3000km + een marathon uitgekomen (3043KM)
- een hele marathon als er weer wedstrijden zijn
Check :*) en meteen m'n ultieme hardloopdoel van onder de 3 uur kunnen aftikken *O*
- 4000km fietsen
:| Helaas maar 1800km @Limbeckx :P maar door het marathon schema het fietsen op een lager pitje gezet.
En verder nog even kijken of ik mijzelf nog kan blijven motiveren met wat persoonlijke doelen :)
Ben nu met iets onverstandigs bezig :p maar als het goed is kan ik hier zondag een update over geven :)
Op zich redelijk gelukt met bijna elke week minimaal een hm (op 2 weken quarantaine na....)
Verder op een verzwikte enkel na heel kunnen blijven :)
Helaas weinig wedstrijden dus weinig officiële PR's gelopen

Dan nog even de statistieken :)
2018201920202021
KM7206620843043
gem tempo5:505:004:454:50
gem hartslag (t.o.v. max) 88 %82 %80 %76 %
Vo2max39505659

Doelen voor volgend jaar:
- 3500km (vind 4000 per jaar toch wel wat veel)
- Elke week minimaal een hm
- hm onder de 1:20 (staat nu onofficieel op 1:22:27 tijdens een 30km loopje)
- 10km onder de 36 minuten (staat nu onofficieel op 37:35 tijdens een 15km loopje)
- 5km onder de 17 minuten (staat nu op 17:51)
- 10 mijl binnen het uur (nog nooit echt een poging voor gedaan)
En als laatste deze met potlood omdat ik nog niet zeker van ben...
- Marathon onder de 2:45 (staat nu officieel op 2:55:17 )
Maar om de motivatie weer op te kunnen brengen wil ik er wel een serieus doel aan hangen.

Vanaf februari gaat hier ook nr 3 naar de basisschool, dus dan heb ik als het goed is iets meer tijd / vrijheid om te lopen en om meer te fietsen want dat wil ik ook meer gaan doen.

En als laatste wens ik iedereen een gelukkig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRr688g_8JVkF-kNA25dhZB82e0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XVMTetsbLnZOUaNhqn0jPRnj.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Tinusvolkel schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:37:
Waar was die tabata training ook alweer goed voor? Einde van de middag een poging gedaan, maar het is niet echt dat ik dacht van dit is leuk dit ga ik vaker doen :/
goed voor snelle trainingen als je geen tijd hebt en prima om de tijd in de anaerobe zone maximaal te houden. Komt volgens mij uit de langlaufwereld als trainingstechniek en zou bijzonder effectief zijn om vo2max omhoog te duwen :)
Had een 3 x 8 x 0:20 gevonden op het internet met 10 seconden rust en 4 minuten serie rust
Maar voordat je bent afgeremd is de helft van de pauze alweer om…
dat is een beetje het idee ook, je bent eigenlijk bij elke nieuwe herhaling net niet hersteld van je vorige. Het is basically even wat extra lucht happen als herstel en door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:50

Niku

Alagaesii

Tinusvolkel schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:41:
Hier net m'n laatste loopje van het jaar gehad dus nu mooi even de balans opmaken :)

Eerst even terugkijken naar de doelen, (bedankt voor de tip @Slickk )

[...]

Check :*) totaal op pakweg 3000km + een marathon uitgekomen (3043KM)

[...]

Check :*) en meteen m'n ultieme hardloopdoel van onder de 3 uur kunnen aftikken *O*

[...]

:| Helaas maar 1800km @Limbeckx :P maar door het marathon schema het fietsen op een lager pitje gezet.

[...]

Op zich redelijk gelukt met bijna elke week minimaal een hm (op 2 weken quarantaine na....)
Verder op een verzwikte enkel na heel kunnen blijven :)
Helaas weinig wedstrijden dus weinig officiële PR's gelopen

Dan nog even de statistieken :)
2018201920202021
KM7206620846043
gem tempo5:505:004:454:50
gem hartslag (t.o.v. max) 88 %82 %80 %76 %
Vo2max39505659

Doelen voor volgend jaar:
- 3500km (vind 4000 per jaar toch wel wat veel)
- Elke week minimaal een hm
- hm onder de 1:20 (staat nu onofficieel op 1:22:27 tijdens een 30km loopje)
- 10km onder de 36 minuten (staat nu onofficieel op 37:35 tijdens een 15km loopje)
- 5km onder de 17 minuten (staat nu op 17:51)
- 10 mijl binnen het uur (nog nooit echt een poging voor gedaan)
En als laatste deze met potlood omdat ik nog niet zeker van ben...
- Marathon onder de 2:45 (staat nu officieel op 2:55:17 )
Maar om de motivatie weer op te kunnen brengen wil ik er wel een serieus doel aan hangen.

Vanaf februari gaat hier ook nr 3 naar de basisschool, dus dan heb ik als het goed is iets meer tijd / vrijheid om te lopen en om meer te fietsen want dat wil ik ook meer gaan doen.

En als laatste wens ik iedereen een gelukkig
[Afbeelding]
Niet overdrijven met die 6043k in je tabel :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
Leuk, lijstjes :+ Ik kan mijn doelen van vorig jaar niet vinden, misschien heb ik het niet benoemd ofzo of kijk ik eroverheen. Hoe dan ook /care want ik weet zeker dat ik deze doelen had:
- HM onder de 1u45 (geslaagd tijdens de Berenloop, 1:38:36)
- 10k onder de 45 min (geslaagd in een trainingsloopje, ergens in de 44 minuten geloof ik)
- 2.000km (geslaagd met de teller in Runalyze op 2.322 kilometer :D ), vorig jaar had ik 1.640 km dus mooie toename!
- Blessurevrij (geslaagd door steunzolen en neutrale schoenen)

JaarAfstandHoogtemetersTempoGem. hartslag
20201.640 km3.529 m6:08 min/km154 bpm
20212.322 km5.319 m5:29 min/km153 bpm

Ik vind het best moeilijk om te bepalen wat volgend jaar de doelen worden. Mijn lange termijn doel is 10km < 40 minuten en dat komt steeds dichterbij, maar daar ben ik nog niet: ik zou de 5km nu < 20 minuten moeten kunnen lopen. De afgelopen maanden gaat de vorm met grote stappen vooruit, maar die kan ook zo weer gaan. Dus het valt of staat met of ik dit kan vasthouden, daar hoort dan ook bij dat ik de HM onder de 1u30 wil gaan lopen.

Vandaag in ieder geval 30km (traditie van de club op de 30ste van december) gelopen, solo. In een tijd < 2u25min (vorig jaar liep ik hem in 2u50, dus mooie progressie!). Wel veel buien en veel wind, dus echt relaxed lopen was het niet. Ben ook wel aardig gaar nu, dus de beentjes gaan omhoog. Morgen maar niet hardlopen, kan zaterdag wel weer :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:16:
Leuk, lijstjes :+ Ik kan mijn doelen van vorig jaar niet vinden, misschien heb ik het niet benoemd ofzo of kijk ik eroverheen. Hoe dan ook /care want ik weet zeker dat ik deze doelen had:
- HM onder de 1u45 (geslaagd tijdens de Berenloop, 1:38:36)
- 10k onder de 45 min (geslaagd in een trainingsloopje, ergens in de 44 minuten geloof ik)
- 2.000km (geslaagd met de teller in Runalyze op 2.322 kilometer :D ), vorig jaar had ik 1.640 km dus mooie toename!
- Blessurevrij (geslaagd door steunzolen en neutrale schoenen)

JaarAfstandHoogtemetersTempoGem. hartslag
20201.640 km3.529 m6:08 min/km154 bpm
20212.322 km5.319 m5:29 min/km153 bpm

Ik vind het best moeilijk om te bepalen wat volgend jaar de doelen worden. Mijn lange termijn doel is 10km < 40 minuten en dat komt steeds dichterbij, maar daar ben ik nog niet: ik zou de 5km nu < 20 minuten moeten kunnen lopen. De afgelopen maanden gaat de vorm met grote stappen vooruit, maar die kan ook zo weer gaan. Dus het valt of staat met of ik dit kan vasthouden, daar hoort dan ook bij dat ik de HM onder de 1u30 wil gaan lopen.

Vandaag in ieder geval 30km (traditie van de club op de 30ste van december) gelopen, solo. In een tijd < 2u25min (vorig jaar liep ik hem in 2u50, dus mooie progressie!). Wel veel buien en veel wind, dus echt relaxed lopen was het niet. Ben ook wel aardig gaar nu, dus de beentjes gaan omhoog. Morgen maar niet hardlopen, kan zaterdag wel weer :9
Goed bezig geweest maar je bent een doel vergeten >:)
Arjan90 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:50:
Ik word toch wel aangestoken door al die Strava activiteiten en bijbehorende foto's :D Het is vooral de vraag of en hoe ik de bijbehorende kilometers kan loggen. Vrouwlief werkt onregelmatig en ik wil in bijvoorbeeld het weekend dan niet de oppas moeten regelen om te kunnen lopen maar ik heb denk ik ook geen zin om op zaterdagavond rond een uur of 7 nog voor 2,5 uur de hort op te gaan. Gewoon een sneller doel stellen, dan duren de duurloopjes ook korter :+

In principe zou najaar het beste zijn, maar aan de andere kant heb ik afgelopen zomer ook de vakantieperiode gehad waar ik toch minder en anders ben gaan trainen. Dat speelt in de winter minder. Maar even nadenken of het er komend jaar al in zit...
Staat er niet expliciet in maar ging over de marathon, het "probleem" met een onregelmatig werkende vrouw is al opgelost door de loopband :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Hier ook tijd voor een lijstje, vorig jaar stelde ik mezelf deze doelen:
10km lopen onder de 50 minuten
Het heeft even geduurd, maar in december heb ik mijn PR kunnen verbeteren: 48:20!
Halve marathon afstand lopen (en dan 't liefst onder de 1:45)
Mijn eerste halve marathon heb ik gelopen op 26 november. Redelijk spontaan omdat er een duurloop van 18km gepland stond, ik me wel lekker voelde en ik de tijd had. Heb ‘m bewust niet gepushed en heb ’m wel redelijk rustig gehouden. Heerlijk kunnen lopen in 1:54. Daarna wel het Trenara schema blijven volgen, maar met een lichte griep begin december wat minder kunnen trainen.
Uiteindelijk ben ik knallend het jaar uit gegaan en heb ik mijn HM tijd nog wat aangescherpt naar 1:53:27 (in theorie had het sneller moeten hebben gekund, maar ik verkeek me in het begin te veel op de tegenwind die me aan het einde parten zou spelen).
Heel blijven bij gemiddeld 100km per maand
Niet helemaal gelukt; had een venijnige blessure in de lente, waardoor ik twee maanden niet heb kunnen lopen. Goed behandeld door de fysio en ook bezig geweest met een loopanalyse, waaruit gelukkig geen structurele items kwamen die ik anders zou moeten doen; vooral rustig opbouwen en niet te hard van stapel lopen. Vandaag over de 1000km in dit jaar heen gegaan.
Meer in de bossen lopen (genieten!)
Na mijn blessure zat ik een beetje in een loopdip, maar in de vakantie gingen de schoenen mee en heb ik om de dag een heerlijk rondje over de hei en door de bossen kunnen doen en de smaak weer helemaal te pakken gekregen.
Belangrijkste: blijven genieten van het lopen!
Dit is zeker gelukt: ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik zit te zoeken waar ik mijn schema om kan gooien om lekker te rennen en/of om een training extra in de week te proppen ;)

Voor het aankomende jaar heb ik mezelf uitgedaagd met de volgende ambities:
  • Halve marathon - PR aanscherpen tot 1:40 , ik streef nu naar de halve van Amersfoort in juni
  • Mijn eerste marathon lopen - dit mag gaan gebeuren in Oktober in Amsterdam. Rationeel is alles onder de 4u mooi, ik hoop stiekem op een tijd rond de 3:30
  • 10K, PR aanscherpen tot onder de 45 minuten
  • 5K, PR aanscherpen tot laag in de 20 minuten
  • 1800km op jaarbasis aantikken, die ambities hierboven moeten toch ergens een fundament in hebben

Strava

Pagina: 1 ... 159 ... 385 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.