Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Right. Lijstjestijd? :P

Dit jaar heb ik 33,5 km gelopen, da's nie veel nie.

Wél 757km gefietst, wat zeker niet slecht is gezien ik dat pas sinds augustus doe in m'n bananamobiel én het eigenlijk alleen om woon-werk fietsen gaat terwijl ik voornamelijk thuiswerk :P

Mijn laatste activiteit is alweer van begin november. Give or take een aantal niet-opgenomen wandelingetjes.

Kortom, sportief was 2021 een jaar om slapjes te noemen. Genoeg aanleidingen, redenen en excuses te noemen, maar dat maakt gewoon geen ruk uit. Het begon als nie veel, dan van augustus tot november een flinke opstapcurve qua fietsen, en daarna weer nie veel. Eindresultaat: niet productief.

...en nu?

Ik hou er niet van om m'n nek uit te steken en doelen neer te zetten waarvan ik nog geen flauw benul heb hoe ik er ga komen. Maar wat zou ik willen? Als de scholen ooit weer open gaan heb ik 2 kinderen die naar school gaan en ook duidelijk in de leeftijd zijn gekomen dat ze makkelijk naar bed gaan. Blijft er eindelijk weer eens wat avond over die ik makkelijk zou kunnen besteden aan sporten.

Qua hardlopen:
Een C25K->10K programma doorlopen, zodat ik weer op het niveau kom dat ik "gewoon" een 10km kan lopen.
Qua fietsen:
Wanneer werken op kantoor weer enigszins normaal is zal ik dat ook weer fietsend gaan doen. Maar het is me nog zó onduidelijk wat ik uberhaupt wil en kan qua werk dat ik hier geen doel voor ga uitspreken. Wie weet werk ik over een paar maanden ineens ergens anders.
Ik vind mijn velomobiel in ieder geval erg prettig als woon-werkvervoer, dus ik hoop dat ik dat met enige regelmaat mag doen komend jaar.

Heul-lange-termijn:
in mijn achterhoofd blijft het idee van een marathon vóór mijn 40e, of misschien symbolisch 42km voordat ik 42 word. Voor de eerste optie heb ik nog 2 jaar en een beetje. Moet ik uiteraard wel blessurevrij kunnen opbouwen naar de 10km.

Andere dienstmededeling: de Stryd is de deur uit. Was zó verkocht natuurlijk :)

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Voor welke prijs heb je de stryd verkocht. Ik denk er ook aan om er 1 te kopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Ook wel benieuwd naar de verkoopprijs (denk er namelijk ook aan de mijne te verkopen ;) )

En lijstjes...

Vandaag nog een loopje afgerond om de 2000+ km dit jaar af te tikken (voor het eerst ooit voor me). Om precies te zijn, 2000 km en 800 meter :P Dus zeker niet veel meer dan noodzakelijk.

Ultieme doel was een marathon onder de 3 uur en dat is gelukt, 2:55:19 in amsterdam. Verder niks specifieks (aan het einde de 2000km in het jaar).

Volgend jaar?

Halve marathon onder de 1:20 (utrecht marathon in april), de eiger trail van 51km uberhaupt kunnen doen (heel blijven dus) en daar nog wel iets van een tijd aan verbinden. Sowieso heel blijven... een 10km onder de 35 minuten?

Gitaar oppakken (of ging het alleen om hardlopen? ;) )

Komende ~3 dagen zal het vooral stapelen worden, prima... dan de eerste week van januari maar weer eens een schemaatje oppaken voor de HM.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
- Heel blijven het jaar rond
- 1500+ km
- HM < 1:40 om vervolgens door te trainen naar een marathon < 3:30 (een beetje het ultieme doel richting eind van 2021)
- 5k < 20 min en 10k richting de 40 min. zou ook wel leuk zijn
Heel blijven -> gelukt
1500+ km --> 1900 (en komt morgen nog een beetje bij misschien)
HM < 1:40 --> 1:39:29 dus gelukt
Marathon < 3:30 --> net niet gelukt 3:32 maar voor een eerste marathon niet ontevreden
Laatste twee doelen überhaupt niet mee bezig geweest.

Voor volgend jaar:
2500 km en een PR op de marathon in Amsterdam dit najaar.
verder nog niet echt doelen. Met gezinsuitbreiding op komst in de komende weken wordt het doel voor Q1 in ieder geval conditie bij blijven houden. Dan in het voorjaar weer serieuze doelen stellen en wat volume opbouwen

Maar om dan toch iets te hebben om volgend jaar mezelf op af te kunnen rekenen:
2500 km
5k sub 20
10k sub 42:30
Marathon 3:15

En als goede voornemen: toch die core trainingen eens op gaan pakken, maar dat roep ik nu al een jaar :+

Edit: en die stryd gaat er niet uit. Mooi speeltje, was er gister en vandaag wederom erg blij mee met intervallen bij flinke wind

[ Voor 5% gewijzigd door FEIJ_87 op 30-12-2021 23:42 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

Lagune

Its time for warp

dit jaar voor het eerst begonnen, 853 KM is het geworden

volgend jaar :

1000 km
halve marathon <1:40
blessure vrij, overbelasting voorkomen (kan ik niet :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 31-12-2021 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Limbeckx schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:05:
Voor welke prijs heb je de stryd verkocht. Ik denk er ook aan om er 1 te kopen.
Ik heb 'm voor 90 euro de deur uit gedaan, maar zelf ook voor 100 euro tweedehands gekocht :) Versie zonder winddetectie

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Laat ik ook maar eens mijn doelen voor 2022 neerzetten.

2021:
Begonnen met lopen in Maart met C25K, ben nou bezig met een HM schema voor 30 Januari. Vanaf Augustus gaan loggen in Strava waar ik ongeveer 500km heb gelopen.
5k 24:51
10k 53:31

Voor 2022:
In Februari komt er een gravelbike zodat ik dus ook wat meer kan fietsen.
1000km lopen.
5k sub 22m.
10k sub 50m.
HM sub 2h.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:49
nokie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:32:
Iedereen beste wensen voor 2021 en gefeliciteerd met alle prestaties!

Dit jaar was een baaljaar met mijn knieblessure in februari. Ik heb er nog steeds last van en vraag me ergens wel af of ik niet beter zou ophouden met hardlopen. Maar ik doe het te graag, en net op de dagen dat ik denk aan stoppen gaat het dan weer eens lekker. "Gelukkig" waren bijna alle wedstrijden afgelast dankzij corona, die heb ik dus al niet gemist.

Ik heb geen enkele van mijn doelen gehaald, maar achteraf bekeken, vallen de cijfers eigenlijk nog mee:
- totale hardloop-kilometers: 1607km (sinds 2017 steeds meer dan 2000km)
- totale sport-tijd: 436 uur (40% meer dan ooit, maar dat komt door de revalidatie: zo'n 200 uur op de fiets en 65 uur oefeningen voor mijn knie)
- in september toch een HM gerend in 1:35:56 (op mijn eentje, en onderweg moeten stoppen voor een openstaande brug), doel was <1:30 te rennen dus ik geloof dat ik dat toch ooit nog wel moet kunnen (alhoewel ik daarna weer flink heb moeten inbinden omdat de pijn in mijn knie te erg werd).

Volgend jaar? Hopelijk terug pijnvrij rennen...
Tweede sukkeljaar op rij, maar gelukkig is het duidelijk geworden wat er scheelde... Zoals je ziet dateert de knieblessure al van februari 2020, maar heeft het uiteindelijk tot mei 2021 geduurd voor de (nochtans overduidelijke) diagnose werd gesteld: 2 gescheurde meniscus, een afgescheurde kruisband en een gescheurde kruisband in mijn rechterknie.

Na de operatie in augustus alleen maar gerevalideerd, met het goede nieuws dat ik sinds mid-december terug mag beginnen. Heb er ondertussen 4 "loopjes" op zitten, daar komt zo dadelijk nog eentje bij.

Wél een PR op de HM gerend (1:32:59 begin mei). Uiteindelijk ondanks 6,5 maanden zonder hardloopschoenen, toch 832km gehaald (en nog een paar extra straks). Daarnaast ook 2000km gefietst en zo'n 100 uur aan het revalideren geweest (oefeningetjes allerhande).

Doel voor volgend jaar: Terug pijnvrij rennen?

.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Doelloos het jaar ingegaan. Wilde vooral lekker bezig zijn met hardlopen, gravellen en MTB'en. Door een deftige val met de gravelbike half september de schouder goed stuk gemaakt. Dat gaf weer wat ruimte voor wat meer hardlopen.

Stats (ik doe uren aangezien mijn talent voor snelheid in minimale zin aanwezig is :))
Hardlopen: 162 (1650km)
Gravel/MTB: 99 uur (2284km)

261 sporturen :D

Doelen 2022:

Ultra afstanden van 50 en 100km + heel blijven en schouder fixen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:07
Door het loopje van vanochtend kom ik dit jaar uit op een totaal van 1388 hardloopkilometers. Dat is niet de beoogde 1500km. De achterstand is wel te verklaren met een heupblessure, een covid besmetting en geannuleerde trainingsdoelen. Volgend jaar maar weer proberen die 1500 te halen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:02
Zojuist hardlooplevel '21 uitgespeeld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8-e_DQ_-wYUVUJLfXYmrxgE6aI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/76pwWvqfxu60QMH3pi2hhQy4.png?f=fotoalbum_large

Mijn doel voor hardlooplevel '22? Met veel plezier kilometers lopen. Ik kijk nu al uit naar de eerste kilometers morgen 8)

Fijne jaarwisseling!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:47
Mooie resultaten weer bij iedereen zeg, blijft toch altijd weer leuk om alle doelen en resultaten te vergelijken. Ik heb zojuist m'n laatste loopje gedaan om precies op 2500km uit te komen, dus bij dezen ook maar weer mijn overzicht, dik tevreden hoe het afgelopen jaar is gegaan op gebied van hardlopen. :)
Doelen voor 2021:
  • Afstand: >2000
  • 5KM: <21:00
  • 10KM: <43:00
  • HM: <1:40:00
  • Marathon: uitlopen
  • >200km per maand
  • Minimaal 1 keer per week bij de AV trainen
  • Meer kwaliteit in mijn trainingen
  • Heel blijven
Resultaat 2021:
  • Afstand: 2500
  • 5KM: 19:14
  • 10KM: 40:18
  • HM: Geen poging gedaan
  • Marathon:3:39:11
  • 208,3 gemiddeld per maand
  • Minimaal 1 keer per week bij de AV trainen --> niet gelukt door de bekende omstandigheden
  • Meer kwaliteit in mijn trainingen --> discipline blijft soms wel een dingetje, maar redelijk gelukt
  • Heel blijven --> gelukt!
Doelen voor 2022:
  • Afstand: >3000
  • 5KM: <19:00
  • 10KM: <40:00
  • HM: <1:32:00
  • Marathon: <3:30
Fijne jaarwisseling alvast!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:08
Voor het eerst een volledig jaar gelopen. Een eerste wedstrijd (10km) gelopen. Na mijn loopje van gisteren ben ik uitgekomen op 1015 km :)

Voor aankomend jaar ga ik 1500km lopen, meerdere 5 en 10 km wedstrijden lopen (als het doorgaat) en mijn PR's verbeteren. De 5k onder 19 en de 10k onder de 40.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:15
Ook maar tijd voor mijn lijstje:
Statistieken
Aantal dagen gelopen: 365
Aantal kilometers gelopen: 2.659
Gemiddeld aantal kilometers per dag: 7,285
Aantal keer vader geworden: 1
PR's
5km: 19:42
10km: 40:46
Doelen voor volgend jaar
HM: < 1:30:00
10km < 40:00
3 HM's in wedstrijdverband
Iedere maand boven de 200km (dit jaar al bijna gelukt)

[ Voor 3% gewijzigd door KevinK92 op 31-12-2021 16:04 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:26
Jaaroverzicht:
1785 km een record, zat vorige jaren rond 1600 km.

Ik ben nogal competitief ingesteld (tov mijzelf, lopen is uiteindelijk vooral tegen jezelf en de klok, al kan tegenstand tijdens een wedstrijd zeker motiveren).

Mijn PR's dateerden uit 2019:
5 km: 18:20
10 km: 39:58
HM: 1:29:30
Marathon: 3:13:26

Dit jaar heb ik mijn 5 km bestrijd niet kunnen verbeteren, want niet gelopen.

Ook het marathon-PR staat nog.
Ik liep 2 keer 3:13, maar net 20-30 seconden trager dan in 2019.

De 10 km ging wel sneller en staat nu op 39:22. Gelopen met een forse positieve split, met een betere tempo-indeling was misschien pakweg 39:10 mogelijk geweest.
Anderzijds, een 47-jarige die 39:22 loopt op de 10 km, da's toch wel netjes.

De grootste verrassing was mijn halve marathon, daar verbeterde ik tot 1:26:41.
En het was geen toeval, want een maand later liep ik op een heuvelachtige halve 1:27:16, wat relatief gesproken nog een iets betere prestatie was.
Het doet me denken dat de halve mijn beste afstand is. Het is een afstand waarop je nog lekker hard kan lopen, niet zo heel veel trager dan op de 10 km, en het is geen energievraagstuk/slijtageslag zoals de marathon. Het is een mooie afstand, alleen heeft hij zijn naam niet mee. De "halve", dat klinkt alsof er een helft ontbreekt.

Doelen voor 2022:

* heel blijven
* genieten van het lopen

* een halve onder de 1:25 is niet onmogelijk. Hoe mooi zou het niet zijn om te kunnen zeggen dat ik 1:24:xx staan heb op de halve ?

* voor de hele zou ik graag mijn PR nog iets scherper zetten. Met 3:12 ben ik tevreden, maar onder de 3:10 zou super zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14

KnOeFz

no comment...

Leuk, jaarstats.
totaal : 2762 km (volgens Garmin & Strava, ergens in runalyze mist er wat)

En ook zo'n toffe Runalyze poster :p

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/3xS5jWct9vAajx4pIPw9YVqstm4nBNaRT5d2g0tEZvZl5jMyNd4y4vglPfSyqyPqjIFJ2uEJxSdBfpUWx0EF65bg9gs1H5gJ5a4jwlZWdd22SCHuzeyTOulyQNMF-9hkweUNcmDFJlM=w900

Hoogtepunt: Rotterdam Marathon
Doel 2022: plezier blijven houden in t hardlopen

[ Voor 11% gewijzigd door KnOeFz op 31-12-2021 21:11 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Slickk
  • Laatst online: 09:05
Eind 2020 begonnen, vanaf oktober en zo’n 400km gelopen en dit jaar 1950km. Oftewel, sinds het sluiten van de sportschool echt de ‘liefde’ voor hardlopen gevonden met consistent 3x per week lopen. Veel mooie omgevingen gezien, ook allerlei plekken in de buurt die ik zonder hardlopen nooit had ontdekt.

Doelen voor dit jaar:
5km: <19min, geen officiële race maar Strava zegt 18:01 tijdens de 4Mijl.
4Mijl: <25min, werd 23:30.
10km: <39min, geen echt evenement. Wel een keer 38:43 gelopen op een random avond.
HM: <1:30, gehaald tijdens marathon.
Marathon: <3:30, uiteindelijk 2:58 in Amsterdam. Hier draaide uiteindelijk voor mij het hele jaar om, heerlijk doel om naartoe te trainen en gaandeweg m’n doel nog wat ambitieuzer bijgesteld. Een perfecte dag, heel blij hoe alles uitpakte en net tussen de lockdowns door. :)

Ook kijk ik met veel plezier terug op de T4 trailruns van RunForestRun die ik in m’n eentje deed, naast lange duurlopen waarbij ik vooral met 25km+ echt een mentale boost voel naderhand.

Deze laatste week door buikgriep matig afgesloten, maar op naar het nieuwe jaar!

Doelen voor 2022:
Een snelle 10km en HM neerzetten, hopen dat de Halve van Haren door kan gaan. :) Proberen om de halve onder de 1:24 en een 10km onder de 38.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Wisenttrail episch verneukt, het ging allemaal niet. Bij 12 km afgehaakt en de Garmin op "als de sodemieter naar de auto" gezet. Jammer, frustrerend, maar het was een martelgang.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrR89nQeuugZ7nfXJWbJrB9lLDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmFAG1oeMGiWoNeSlrywedsc.jpg?f=fotoalbum_large

Traag als dikke stront en overal stomme pijntjes. Eerst de hamstring, toen de lies, toen het ego.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
GSX-MAN schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:45:
Wisenttrail episch verneukt, het ging allemaal niet. Bij 12 km afgehaakt en de Garmin op "als de sodemieter naar de auto" gezet. Jammer, frustrerend, maar het was een martelgang.[Afbeelding]

Traag als dikke stront en overal stomme pijntjes. Eerst de hamstring, toen de lies, toen het ego.
Balen! Als ik het had geweten had ik wel mee willen lopen trouwens!

Ik ben vandaag vanaf huis naar Hoog Soeren gehold en weer terug. Toch nog de halve marathon challenge van december afgerond.

Strava linkje: https://strava.app.link/HIVV8dcHrmb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:17:
[...]

Balen! Als ik het had geweten had ik wel mee willen lopen trouwens!

Ik ben vandaag vanaf huis naar Hoog Soeren gehold en weer terug. Toch nog de halve marathon challenge van december afgerond.

Strava linkje: https://strava.app.link/HIVV8dcHrmb
Strakke tijd man!

Het was zo jammer, ik had er veel meer van verwacht.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Afstand 2582
PR marathon 3:12

Verder weinig nieuws te melden. Volgrnd jaar verhuizen, enerzijds leuk nieuwe omgeving qua lopen te ontdekken :), anderzijds ga ik mn favo rondjes wel missen. :/ :(

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 01-01-2022 01:29 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
Vandaag ga ik proberen mijn eerste 32,50km te rennen. Doel is de marathon rennen over 8 weken in privé sfeer, dus geen wedstrijd, maar lekker zelf. Mijn huidige langste run is 28,4km, met tussendoor fartleks.

update
Helaas na 10.50km op moeten geven. M'n benen voelde al vrij snel zwaar aan en snotter als een gek, waardoor ademhaling niet echt geweldig was. Hopelijk gaat volgende keer beter. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Adiposed op 01-01-2022 14:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Zo, wat een mooie doelen zijn er weer gehaald afgelopen jaar. Hulde hoor :)

Zelf had ik als doel om in 2021 in totaal ca. 1000km te gaan rennen. Helaas ben ik blijven steken op 791,9KM volgens Strava.

Ook niet helemaal blessurevrij gebleven afgelopen jaar, eerst een kuitblessure daarna mijn bovenbeen en heup waarvoor ik overigens nog steeds bij de fysio loop. Maar die blessures zijn niet de reden van het lage aantal kilometers en de fysio moedigt mij ook aan om gewoon weer mijn schema op te pakken.

Waar het nu echt aan ligt ben ik nog steeds niet helemaal achter. Ergens gebeurd er iets waardoor ik uit mijn ritme raak en dan kost het weer erg veel moeite om de hardloopschoenen weer aan te trekken laat staan weer terug te komen in het ritme. En dat terwijl ik er wel weer erg van kan genieten zodra ik weer buiten aan het rennen ben.

Wat wel meespeelt denk ik is gewoon een totaal gebrek aan zin om überhaupt dingen te ondernemen de laatste tijd. Echt helemaal klaar met continu thuiswerken. Een beetje slap ouwehoeren met collega’s maakt het werk een stuk leuker en door het gebrek daaraan moet je toch meer voldoening uit de werkzaamheden zelf gaan halen, en dat valt op mijn huidige opdracht tegen. Nu inmiddels bijna een weekje vakantie achter de rug en de zin om lekker de hardloopschoenen aan te trekken is er wel weer. Van het weekend een beetje op een vacaturesite zitten browsen en daar kreeg ik toch wel weer heel veel energie van. Enfin, waarschijnlijk is het gewoon tijd voor een nieuwe baan en hopelijk kom ik daarmee een beetje uit de negatieve sleur.

Nu hopen dat we heel blijven dit jaar en lekker met het nieuwe Trenara schema kunnen blijven lopen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zo eerste 10 km van het jaar zitten in de benen. Redelijk rustig tempo gelopen, puur op gevoel. Onderweg niet naar de data gekeken. Achteraf bleek wel een opvallend lage hartslag. Mijn conditie lijkt dus weer de goede kant op te gaan!

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik ben écht erg. Ik loop nu ondertussen 2 jaar met een lange tight wanneer het kouder is. Ik was er al snel aan gewend geraakt. Ik hou van die nike power tights.

Maar het ergste is, als ik dan iemand zie lopen met een tight, dan denk ik zo van, waarom heeft die geen normale joggingbroek aan zoals normale mensen, terwijl ik zelf met een tight rond loop..., het is zo dat ik zelden iemand zie lopen met een tight.

Ik zag ook eens iemand lopen met een short over een lange tight, dan dacht ik, moet ik nou ook geen short over mijn tight doen...

Ik weet het allemaal niet meer. Wat een kledingstuk voor een hardloper toch kan doen hé :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Adiposed schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:37:
Vandaag ga ik proberen mijn eerste 32,50km te rennen. Doel is de marathon rennen over 8 weken in privé sfeer, dus geen wedstrijd, maar lekker zelf. Mijn huidige langste run is 28,4km, met tussendoor fartleks.

update
Helaas na 10.50km op moeten geven. M'n benen voelde al vrij snel zwaar aan en snotter als een gek, waardoor ademhaling niet echt geweldig was. Hopelijk gaat volgende keer beter. :)
Heb je geen garmin of polar? Die kan jou daarvoor de gepaste training geven. Je zegt immers zelf 8 weken, dan kan garmin/polar dat perfect een training plannen in de agenda.

[ Voor 28% gewijzigd door mobie2 op 01-01-2022 19:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
mobie2 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:58:
Ik ben écht erg. Ik loop nu ondertussen 2 jaar met een lange tight wanneer het kouder is. Ik was er al snel aan gewend geraakt. Ik hou van die nike power tights.

Maar het ergste is, als ik dan iemand zie lopen met een tight, dan denk ik zo van, waarom heeft die geen normale joggingbroek aan zoals normale mensen, terwijl ik zelf met een tight rond loop..., het is zo dat ik zelden iemand zie lopen met een tight.

Ik zag ook eens iemand lopen met een short over een lange tight, dan dacht ik, moet ik nou ook geen short over mijn tight doen...

Ik weet het allemaal niet meer. Wat een kledingstuk voor een hardloper toch kan doen hé :F
Sorry hoor, maar de enige mensen die ik in een joggingbroek zie lopen zijn de absolute beginners. Ik ken geen enkele hardloper die in een joggingbroek de deur uitgaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Ik verbaas me de afgelopen tijd juist over alle mensen in tights, lange mouwen en zelfs jasjes. Hoe ze het doen weet ik niet, maar hun vaak verhitte hoofden geeft het probleem aardig weer :+
Vandaag weer heerlijk gelopen in kort-kort. 8)

maar met kouder weer is een tight echt de standaard hier in de omgeving, een trainingsbroek zie je vooral bij de meer beginnende sportschooltypes :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 17-09 12:37
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe tight, heb nu een decathlon ding en die is wel op.
Opzich is een nieuwe van decathlon een prima optie, maar ik wordt knettergek van de maatvoering in die winkel. En je kan nu dus niet ff passen in de winkel.
Kan iemand iets aanraden qua winkel/merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
mobie2 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Heb je geen garmin of polar? Die kan jou daarvoor de gepaste training geven. Je zegt immers zelf 8 weken, dan kan garmin/polar dat perfect een training plannen in de agenda.
Ik heb de Forerunner 245. Voor mijn trainingsschema maak ik gebruik van TrainAsOne, dat past zich goed aan aan de omstandigheden, lukt een run bijvoorbeeld niet dan past het de volgende training aan om toch tot een bepaald aantal km's te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Roozzz schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Ik verbaas me de afgelopen tijd juist over alle mensen in tights, lange mouwen en zelfs jasjes. Hoe ze het doen weet ik niet, maar hun vaak verhitte hoofden geeft het probleem aardig weer :+

maar met kouder weer is een tight echt de standaard hier in de omgeving, een trainingsbroek zie je vooral bij de meer beginnende sportschooltypes :>
Met een survivalrun loop ik altijd in een tight. In een korte broek wordt je gek aangekeken en is ook echt onverstandig. Dat doe je dus ook bij 30 graden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Pnnnkk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:36:
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe tight, heb nu een decathlon ding en die is wel op.
Opzich is een nieuwe van decathlon een prima optie, maar ik wordt knettergek van de maatvoering in die winkel. En je kan nu dus niet ff passen in de winkel.
Fusion C3. Echt hele goede kwaliteit en perfecte pasvorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Hier een liefhebber van running pants. In een tight vind ik dat mijn vormen zowel vooraan als achteraan iets teveel benadrukt worden.

Ik heb een fantastische Gore running pants die na een jaar of 7 stilaan onderaan wat begint te slijten, die kan ik echt wel aanbevelen.
Vandaag die broek aangedaan, was in het donker vertrokken; achteraf gezien had ik beter mijn short aangedaan, want een graad of twaalf is te warm voor een lange broek.

@InZane Het is geen joggingbroek, hé, het is een loopbroek (running pants).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Ik ben geen modekoning maar zolang ik enigszins serieus hardloop (ca 10 jaar) loop ik enkel in tights (lang, kort, 3/4) Ik moet geen geschuur of gewapper tussen mijn benen. Schaatsen doe ik ook in tights, maar dan met schouderbanden. Op de fiets, ook tights met schouderbanden maar ook nog een zeem.

Eigenlijk best vreemd dat ik buiten het sporten om in een spijkerbroek loop.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 18-09 21:28
Pnnnkk schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:36:

Ik heb verschillende tights van asics,saucony en sinds vorige week de fusion c3 en dat is toch de beste ik al heb gehad.
Staat momenteel in promotie bij dutchmudmen
https://dutchmudmen.com/p...-lange-tight-zwart-unisex

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Er is nog een overstapfase tussen "full tight" en een joggingbroek namelijk "de korte broek over een tight" variant. Al lijkt mij dat ook wel redelijk warm maar goed.....

Jaardoel van 1200km ook gehaald dit jaar met 1235km hetgeen 65km meer is dan vorig jaar. Dit jaar wil ik toch maar eens de 1500 aantikken, gezien het aantal weken dat ik vorig jaar de kantjes er vanaf loopt moet het wel lukken. Al blijven die vaccins toch op de 1 of andere manier vermoeidheid triggeren...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Roozzz schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Zeker vrouwen gaan heel snel in het lang. Ik loop tot ca 5 graden in de korte broek, daarna wordt het langer. Lange mauwen iets eerder, ook afhankelijk of ik intensief of rustige duurloop doe.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
tlpeter schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Met een survivalrun loop ik altijd in een tight. In een korte broek wordt je gek aangekeken en is ook echt onverstandig. Dat doe je dus ook bij 30 graden helaas.
Ik begrijp spontaan al die hindernissen met water of modder :+

Maar inderdaad lijkt een stukje extra bescherming me een prima plan bij survivalruns.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Laatst online: 09:05
Over de zogeheten ‘superschoenen’ (bijv Nike Alphafly/Vaporfly Next%) werd altijd gezegd dat ze maar een paar honderd kilometer mee zouden gaan.

Er komt steeds meer bewijs uit onderzoek dat dit niet het geval is, maar vooral een psychologisch ding is. Het verschil tussen een nieuw en ouder paar zou slechts 0,7% zijn.

Oftewel, trek ze lekker uit de kast en geniet ervan. :)

Bron: dit draadje op Reddit met verwijzingen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
We hebben het hier wel eens over gels en sportvoeding gehad. De isotone gels die ik prefereer zijn momenteel behoorlijk in de sale bij sis zelf (-35%) en met de actiecode NYDROP krijg je daarbovenop 20% korting op alles.

Dus ik heb mijn voorraadje gisteren weer aangevuld, maar misschien ook interessant voor meerdere hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gunth schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Ik heb verschillende tights van asics,saucony en sinds vorige week de fusion c3 en dat is toch de beste ik al heb gehad.
Staat momenteel in promotie bij dutchmudmen
https://dutchmudmen.com/p...-lange-tight-zwart-unisex
Dank! Net de laatste XL gekocht voor 75 euro :7
Moest het toch even proberen na al die goede verhalen hier :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Roozzz schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:18:
We hebben het hier wel eens over gels en sportvoeding gehad. De isotone gels die ik prefereer zijn momenteel behoorlijk in de sale bij sis zelf (-35%) en met de actiecode NYDROP krijg je daarbovenop 20% korting op alles.

Dus ik heb mijn voorraadje gisteren weer aangevuld, maar misschien ook interessant voor meerdere hier
Ik heb 2x een 7-pack gehad en ik vind deze echt top. Smaak is goed, niet te sterk waardoor ook ananas prima te doen was. Geen enkele smaak is overheersend. Het is goed in te nemen, wij zijn er hier allebei thuis blij mee! Dus ik ga gauw wat bestellen voor de lange duurlopen op tempo (y)

Vooral in vergelijking met de Decathlon gelletjes die we hadden (met cafeïne geloof ik), dat was echt dikke kleverige drap die je ook nog met water moest innemen.

Edit: Laat maar, 6 euro verzendkosten. Dat wordt wat gortig, ik heb ook niet 60 gels nodig voor gratis verzending :+

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 01-01-2022 21:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben te lichaamsbewust om met alleen tights te laten. Daarnaast denk ik dat niemand zit te wachten om m'n junk in hun gezicht te hebben. Vandaar dat ook altijd een short over m'n tight aan doe...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Misschien ben ik inmiddels iets te laat met m'n lijstje, maar toch :)

Afgelopen jaar stond vooral in het teken van revalidatie na een operatieve ingreep voor een Haglundse exostose beiderzijds op 18 januari. De eerste anderhalve maand heb ik op twee krukken doorgebracht, verder was het vooral een kwestie van veel fietsen en opbouwen met wandelen. Pas de afgelopen drie maanden kan ik iets meer opbouwen, maar van harte gaat het nog niet.

10.818km gefietst, waarvan 5703 buiten en 5115 op Zwift. NB: forenzen doe ik met de auto :)
318,4km hardlopen, waarvan 110km in december
330,3km wandelen

Exact 500 uur aan activiteiten
37 KOM's, waarvan enkele met fietsen
Eén wedstrijd, 5km in 17:23

Ik hoop het komende jaar terug op te kunnen bouwen naar een acceptabel niveau en daarbij blessurevrij en steeds verder pijnvrij te blijven (wat nu helaas nog lang niet zo is). Verder durf ik nog geen inschattingen te maken.

Ik wens iedereen een gelukkig 2022 en heel veel plezier met sporten dit jaar!

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Nu online
@Limbeckx Gefeliciteerd!

Over de tights, ik vind een "losse" lange broek wat gek zitten voor mezelf, loopt niet lekker. Hoewel ik er bij een korte broek geen last van heb, maar daar vind ik korte tights inmiddels nog wel net wat lekkerder zitten. Maar iedereen moet lekker lopen waar hij of zij zich prettig in voelt.

Vorig weekend liep ik in gevoelstemperatuur -12 met thermo, vandaag liep ik met korte broek en korte mouwen met 12 graden :D En een hemd had ook niet misstaan, want met het zonnetje er even bij was het stiekem best warm!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
@Roozzz Dank, heb meteen maar even een voorraad besteld.

Hier is de kop er weer af voor dit jaar, LDL van 90 minuten gemaakt vanavond.
Kreeg onderweg het idee dat m'n linkervoet wat schoof in de schoen, blijkt bij thuiskomst het bovenwerk van de zool losgekomen te zijn aan de binnenkant, met een gat van zo'n 6/7 centimeter. Op zich niet heel verwonderlijk na 1200 km. Tijd voor een extra paartje erbij dus

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• elastiek
Vandaag een mooie badge gekregen van Garmin omdat ik op nieuwjaarsdag heb gelopen. Kan je volgens de beschrijving maximaal 250 keer krijgen... kan ik dus nog mooi vooruit tot het jaar dat ik 286 word 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4AX_1nEH8_hWpRwJjCibnpS-ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzYMGtlNavQQyoBj5VkbCYuP.jpg?f=fotoalbum_large

Gokje: in dat jaar is m'n VO2max precies 0 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Arjan90 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:09:
@Limbeckx Gefeliciteerd!

Over de tights, ik vind een "losse" lange broek wat gek zitten voor mezelf, loopt niet lekker. Hoewel ik er bij een korte broek geen last van heb, maar daar vind ik korte tights inmiddels nog wel net wat lekkerder zitten. Maar iedereen moet lekker lopen waar hij of zij zich prettig in voelt.

Vorig weekend liep ik in gevoelstemperatuur -12 met thermo, vandaag liep ik met korte broek en korte mouwen met 12 graden :D En een hemd had ook niet misstaan, want met het zonnetje er even bij was het stiekem best warm!
Thx maarre geen idee waar die verjaardagstaart vandaan komt. Mijn verjaardag staat gewoon in profiel op een andere datum :D

Edit: found it :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Lol, lekker belangrijk waarin iedereen loopt... Als je dat het liefst in een trainingsbroek of tuinbroek doet, prima toch? Zelf doe ik een (lange) tight-geval aan wanneer de temperatuur tegen het vriespunt komt. Meer omdat het verstandiger is dan echt nodig naar mijn gevoel.

Wel herken ik inderdaad dat ik mensen, al is het ruim 10 graden, in lange broeken en met extra vesten etc zie rondlopen en denk 'serieus?'. Maar als ik ze dan zie zweten en puffen en hijgen vermoed ik dat ze zelf ook wel leren dat het niet bepaald nodig is.

Maar ach, ik zie wel vaker mensen op de fiets die compleet ingepakt met muts, handschoenen en sjaal zijn terwijl ik met mijn jas open alsnog denk 'wat is het eigenlijk warm'. Smaken verschillen en gevoel ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij staat de 🐒 van Strava weer te roken door alle nieuwe aanwas. Smashrun gaf al weer een sync melding :P

Strava

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Lijstje van eind vorig jaar, voor t gemak even genummerd;
Poekie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:40:
  1. Keep the streak aliiiiiive - oftewel, morgen beginnen aan jaar 4!
  2. Een alternating 10k streak die ik afgelopen mei ben begonnen, continueren en er mee stoppen als die een jaar oud is (badgehunten is leuk, maar soms is die 10k misschien te veel van t goede)
  3. Hopelijk weer een keer een wedstrijd lopen en, last but not least,
  4. Hopelijk, als alle vaccinaties achter de rug zijn, (een aantal van) jullie irl ontmoeten want jullie verdienen allemaal een dikke knuffel (als je dat vervelend/eng vindt hoeft t niet hoor). *O*
  5. Citystrides naar 100% - Zit wel op 97,22% nu. Verhuizen is door omstandigheden naar 2021 gegaan, dus die CS op 100% gaat daardoor mee (heb af en toe een fietstochtje gedaan voor ik ging lopen maar t is me toch zo veel makkelijker om vanuit huis te gaan...)
1: gelukt! Jaar 4 zit er op, ondanks twee kleine medische ingrepen met dagopname en bloedarmoede. Ik kan je zeggen, die eerste mijl de dag na die eerste ingreep volbrengen voelde beter dan enig PR omdat ik dacht dat m'n streak er echt op zat door iets waar ik zelf niks aan kon doen en na ruim 3,5 jaar was dat wel redelijk deprimerend. Ik ga dit jaar natuurlijk ook gewoon door. *O*
2: Look at the shiny (link werkt alleen als je mijn vriendje bent op smashrun, maar het is dus gelukt!) En toen ik daar mee klaar was kwam ik er achter dat die vermoeidheid die ik steeds meer had níet aan het hardlopen lag maar aan de hoeveelheid ijzer in m'n bloed.
3: Ondanks de maatregelen en gezondheidsproblemen meegedaan aan 4 wedstrijden; een testevenement en drie 'gewone'. En steeds meer m'n mentaliteit omgezet naar "genieten van het moment, de eindtijd is leuk maar minder belangrijk". Zeker in Leiden echt genoten en minder op m'n horloge gelet en ondanks dat juist idioot goed gelopen. Of juist dankzij?
4: volgens mij alleen @BastiaanN gezien in 2021. Still counts! Haha.
5: die is wederom niet gelukt. Zit nu zelfs op 96.94% want ze hebben er wat straten bijgejongd in t noorden, net nadat ik daar klaar was...

Uiteindelijk 2021 afgesloten met 2254 km. Hoewel het begin april er op leek dat ik @Tinusvolkel zou gaan bijhouden en 3000 km ging halen bleek dát er dus niet in te zitten. Slechtste maand was augustus met 78 km. En inmiddels heb ik december afgesloten met 202 km dus ik ben weer "de oude".

Lijstje voor dit jaar:
  1. Streak jaar 5 volmaken!
  2. 2022 km lopen
  3. Citystrides Hengelo nu echt echt echt uitspelen, third time's the charm toch?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
elastiek schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:43:
Vandaag een mooie badge gekregen van Garmin omdat ik op nieuwjaarsdag heb gelopen. Kan je volgens de beschrijving maximaal 250 keer krijgen... kan ik dus nog mooi vooruit tot het jaar dat ik 286 word 8)

[Afbeelding]

Gokje: in dat jaar is m'n VO2max precies 0 :P
Bedoelen ze niet dat je voor élke activiteit op 1 januari een nieuwjaarsdag-badge kan krijgen? Dus met 4 activiteiten per nieuwjaarsdag heb je na 63 jaar die max wel bereikt 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:07
Met het eerste loopje van het nieuwe jaar van vanochtend (11km) is er weer een trainingsweek ten einde gekomen. Een trainingsweek met maandag 8 rustige km, woensdag een lekkere intervaltraining (3x1500m) en op Oudjaarsdag ene blokjes training (2,5km ±4:55min/km, 1km ±4:40min/km, 2,5km ±4:55min/km).

Op naar nieuw mooi hardloopjaar waarin ik de 1500km wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
vhal schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:16:
Volgens mij staat de 🐒 van Strava weer te roken door alle nieuwe aanwas. Smashrun gaf al weer een sync melding :P
Ik vond het idd druk met hardlopers vanochtend. De meesten hadden ook lang spul aan trouwens. Ik was weer lekker in shirtje en korte broek.

Maar goed, na een maand zijn er vast alweer veel afgehaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
InZane schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Sorry hoor, maar de enige mensen die ik in een joggingbroek zie lopen zijn de absolute beginners. Ik ken geen enkele hardloper die in een joggingbroek de deur uitgaat.
Ja, zoals ik al zei, ik zie zelden lopers met tight, in mijn streek dan toch. Meeste lopers met zo'n joggingbroek zijn uiteraard ook van die trage lopers of lopers met een grote headset op hun hoofd. Maar toch zie ik van die jonge snelle hardlopers (van mijn leeftijd) die met een joggingbroek lopen.

Ik ben trouwens aan het denken om toch ook maar een lossere broek te nemen voor de kortere runs van 5 - 8 km. Nike Swift Shield Men's ziet er goed uit. Of tewel deze puma broek:
https://eu.puma.com/nl/nl...opbroek-heren/520858.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Vroeger, (lees twee weken geleden) was ik ook anti tight. Maar ik moet zeggen, zo’n tight loopt wel lekker zeg! Voor de zomer ook maar even korte bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Secsytime schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:57:
Vroeger, (lees twee weken geleden) was ik ook anti tight. Maar ik moet zeggen, zo’n tight loopt wel lekker zeg! Voor de zomer ook maar even korte bestellen :)
Ja, je kan de korte tight over je lange tight doen als het kouder is, dat doe ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Valorian schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Bedoelen ze niet dat je voor élke activiteit op 1 januari een nieuwjaarsdag-badge kan krijgen?
Even gecheckt en je kunt deze badge echt maar één keer per dag verdienen en niet één keer per activiteit die je op die dag uitvoert.

En omdat ik me in m'n werk bezig houd met gamification, heb ik deze als voorbeeld voor m'n klanten toegevoegd van hoe dat dus niet moet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

elastiek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Even gecheckt en je kunt deze badge echt maar één keer per dag verdienen en niet één keer per activiteit die je op die dag uitvoert.

En omdat ik me in m'n werk bezig houd met gamification, heb ik deze als voorbeeld voor m'n klanten toegevoegd van hoe dat dus niet moet :)
Dat was me bij de Halloween badge ook al opgevallen; daar verwachtten ze denk ik dat je als spook/vampier/skelet gewoon doorgaat met je Garmin aan de pols.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Bij de Halloweenbadge vind ik dat dan wél weer logisch @Poekie :)

Positief is dat Garmin verwacht er over meer dan 200 jaar nog te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
elastiek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Lijkt mij juist hoe het wel moet. Je wil mensen triggeren tot een bepaald gedrag. Namelijk over de streep trekken om die trainingsactiviteit te doen die anders misschien in de sleur van de dagelijkse beslommeringen er weer bij in zou schieten. Wat je niet wil is mensen stimuleren om te cheaten door 10 pro-forma activiteiten te registreren.
Ben dus heel benieuwd naar jouw uitleg.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:49
Grappig die discussie over joggingbroeken. Mijn onderbewustzijn laat me blijkbaar een joggingbroek over mijn tight trekken om er niet uit te zien als een wannabe-hardloper :X nu tijdens mijn eerste loopjes van de revalidatie-start2run.

Ik ben overigens veel te warm gekleed voor mijn doen, loop ook met een dikke trui… ok, ik krijg het niet heel erg warm van dat klein beetje dribbelen tussen het wandelen, maar als ik eerlijk ben, het zit heel hard tussen mijn oren. Zo durf ik de littekens rond mijn knie ook aan niemand laten zien, terwijl ze best goed genezen zijn.

Uitdaging voor mezelf: ga gewoon in korte tight rennen, zoals je anders ook zou doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hoe vallen de Fusion S1 of S2 jasjes/bodywarmers qua pasvorm? Vallen deze getailleerd of is het een dure vuilniszak? En klopt het dat de achterkant wat langer valt

Normaliter loop ik vaak met een Kalenji bodywarmer van de Decathlon icm een thermo maar ik merk dat de capuchon soms erg irritant wappert als het waait. Daarnaast wil ik toch wel weer eens wat anders :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Ankona schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Ik denk dat je m'n bericht waar @Valorian op reageerde hebt gemist.

Een limiet van 250 zetten op een badge die je precies één keer per jaar kunt verdienen slaat nergens op. Niemand wordt 250 jaar oud natuurlijk! ;)

En de oplossing is wat mij betreft vrij simpel: toon die limiet niet en je stimuleert iedereen nog steeds om op nieuwjaarsdag een activiteit te ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Ankona schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Lijkt mij juist hoe het wel moet. Je wil mensen triggeren tot een bepaald gedrag. Namelijk over de streep trekken om die trainingsactiviteit te doen die anders misschien in de sleur van de dagelijkse beslommeringen er weer bij in zou schieten. Wat je niet wil is mensen stimuleren om te cheaten door 10 pro-forma activiteiten te registreren.
In mijn beleving is het probleem vooral dat je deze badge maximaal 1x per jaar kan verdienen en dat daarmee de opmerking dat je deze badge maximaal 250x kan verdienen dus volledige bs is. Mogelijk lopen ze stevig vooruit op een verwachte toename in levensverwachting?

Ik snap waarom het gebeurt, maar het laat bij mij de bijsmaak achter dat de implementatie van de achievements Garmin niet heel veel interesseert (so why should I?) én dat ze het acceptabel vinden half werk te leveren. Net niet de indruk die je wilt achterlaten bij je klanten :+

Het ligt vast aan mij, maar die 250x was letterlijk het eerste dat mij opviel aan die badge

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• KevinK92
  • Laatst online: 08:15
Vandaag maar gelijk goed begonnen aan mijn doelen: Een PR op de halve marathon :)

1:42:28 is de nieuwe tijd, dus nog een lange weg te gaan om onder de anderhalf uur te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
Roozzz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:11:
[...]
Ik snap waarom het gebeurt, maar het laat bij mij de bijsmaak achter dat de implementatie van de achievements Garmin niet heel veel interesseert (so why should I?) én dat ze het acceptabel vinden half werk te leveren. Net niet de indruk die je wilt achterlaten bij je klanten :+
Amen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 18-09 21:28
vhal schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:52:
Hoe vallen de Fusion S1 of S2 jasjes/bodywarmers qua pasvorm? Vallen deze getailleerd of is het een dure vuilniszak? En klopt het dat de achterkant wat langer valt
Ik heb een donker blauw s1bodywarmer,maat is vergelijkbaar met je normale maat en persoonlijk vind ik een mooi jasje.
Het enkel borstzakje is wel klein en als je een grote telefoon hebt moet je goed pushen om erin te krijgen en verder niks.
Perfect winddicht(regen nog niet getest).
Persoonlijk vind ik het duur voor wat het is maar het oog wil ook wat ;)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
vhal schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:52:
Normaliter loop ik vaak met een Kalenji bodywarmer van de Decathlon icm een thermo maar ik merk dat de capuchon soms erg irritant wappert als het waait. Daarnaast wil ik toch wel weer eens wat anders :P
Huh, is het hier ooit zo koud geweest dat dat nodig is? :+

Ik trek hooguit onder m'n motorkleding thermo aan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
@nokie dit soort hindernissen tussen de oren vallen niet mee. Wees vooral een beetje lief tegen jezelf en probeer kleine stapjes te zetten. Er is niets of niemand die er iets van vindt, anders dan jijzelf. Komt vanzelf wel weer en het hard proberen te forceren heeft weinig nut. Kleine stapjes en vier je successen :(:)

Ik herinner me nog levendig de twijfels en onzekerheid om het sporten weer op te pakken en op/uit te bouwen na mijn auto-ongeluk. Uiteindelijk komt het wel weer goed en vraag je je af waar je je ook alweer druk om maakte. Geef het tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 02-01-2022 17:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:20
Om te beginnen iedereen de beste wensen en een mooi sportjaar gewenst.

De afsluiting van vorig jaar ging niet helemaal zo als ik had gewild, want ik voelde me alles behalve happy. Prive zaten er dingen tegen en ook zakelijk was het redelijk druk en dat had tot gevolg dat de natuurlijke neerwaartse spiraal te voor schijn komt met symptomen zoals; slechter eten, minder slapen, minder sporten, minder sociale contacten, etc. Terwijl ik die dingen wel nodig heb voor positieve energie. Dus dan gaat het in rap tempo de verkeerde kant op.

De keerzijde kwam een beetje vorige week toen ik bezig was met mijn eerste 5 jaren plan in mijn leven. Ik mis gewoon wat focus in mijn leven op wat ik wil en daar wil ik vanaf. Nu hoef je niet alles in steen te beitelen maar dit was toch wel iets waar de meerwaarde van inzag. Dat betekend dat je ook sportdoelen moet vaststellen in elk geval voor de eerste paar jaar en ik kwam tot de conclusie dat sommige doelen die ik in een verleden had gesteld misschien niet concreet genoeg waren omdat ik er nu nog steeds niks aan gedaan had of in elk geval niet genoeg.

Het werkte wel want vorige week toch meer gesport dan ik had gedacht ook al staat niet alles op strava, maar ik trok er gewoon wat meer uit door wat te wandelen of te fietsen. Gisteren een ronde wezen fietsen op de wielrenfiets vanwege het mooie weer. Vandaag in het kader van het jaar goed beginnen een halve marathon gelopen. Ging goed en vrij makkelijk gezien het weer. Daarnaast ben ik gewoon weer begonnen met mijn goede gewoontes dus dat zijn geen goede voornemens dat is gewoon weer terug naar hoe het goed was. Het werkt wel want ik voel me vandaag alweer een stuk beter.

Nu heb ik nog wel twee vragen aan de experts hier;

1. Ik heb me voorgenomen om dit jaar een halve marathon en en hele marathon te lopen. respectievelijk in Q2 van dit jaar en in Q4 van dit jaar. Betekend dit dat je het beste gewoon kunt trainen in Q1 en Q2 voor de halve en dan in Q3 en Q4 gaat trainen voor een hele marathon of is het zinvol om al eerder langere stukken te lopen voor je hele marathon training of bijvoorbeeld extra km te lopen.

2. Lopen jullie tempo en interval lopen op andere schoenen dan je duurtraining?
InZane schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:38:
[...]
Ik vond het idd druk met hardlopers vanochtend. De meesten hadden ook lang spul aan trouwens. Ik was weer lekker in shirtje en korte broek.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier was er een combinatie van zon, bewolking, regen en veel wind.
Mijn route van vandaag bestond voor de helft uit dijken, jammer genoeg ook nog wind tegen op die stukken.
Maar goed dat kwam zo beter uit. Dus ik was echt heel blij met lang/lang op mijn duurloop
Het was soms wel wat warm maar nooit echt we trekken het jasje uit warm.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
elastiek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Ik denk dat je m'n bericht waar @Valorian op reageerde hebt gemist.

Een limiet van 250 zetten op een badge die je precies één keer per jaar kunt verdienen slaat nergens op. Niemand wordt 250 jaar oud natuurlijk! ;)

En de oplossing is wat mij betreft vrij simpel: toon die limiet niet en je stimuleert iedereen nog steeds om op nieuwjaarsdag een activiteit te ondernemen.
Roozzz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:11:
[...]

In mijn beleving is het probleem vooral dat je deze badge maximaal 1x per jaar kan verdienen en dat daarmee de opmerking dat je deze badge maximaal 250x kan verdienen dus volledige bs is. Mogelijk lopen ze stevig vooruit op een verwachte toename in levensverwachting?

Het ligt vast aan mij, maar die 250x was letterlijk het eerste dat mij opviel aan die badge
Ok, dat was ik iets scheef getriggered... ;)

Ik heb zelf die badge gisteren ook verdiend, mij was niets aan een limiet opgevallen dus ik stoorde me er ook niet aan. (overigens vind ik die badges niet zo heel belangrijk, ik gebruik meer het instellen van doelen. Puur voor mijzelf. Daar staat mijn dashboard dan ook helemaal vol mee)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
GerGio schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:22:
Om te beginnen iedereen de beste wensen en een mooi sportjaar gewenst.

De afsluiting van vorig jaar ging niet helemaal zo als ik had gewild, want ik voelde me alles behalve happy. Prive zaten er dingen tegen en ook zakelijk was het redelijk druk en dat had tot gevolg dat de natuurlijke neerwaartse spiraal te voor schijn komt met symptomen zoals; slechter eten, minder slapen, minder sporten, minder sociale contacten, etc. Terwijl ik die dingen wel nodig heb voor positieve energie. Dus dan gaat het in rap tempo de verkeerde kant op.

De keerzijde kwam een beetje vorige week toen ik bezig was met mijn eerste 5 jaren plan in mijn leven. Ik mis gewoon wat focus in mijn leven op wat ik wil en daar wil ik vanaf. Nu hoef je niet alles in steen te beitelen maar dit was toch wel iets waar de meerwaarde van inzag. Dat betekend dat je ook sportdoelen moet vaststellen in elk geval voor de eerste paar jaar en ik kwam tot de conclusie dat sommige doelen die ik in een verleden had gesteld misschien niet concreet genoeg waren omdat ik er nu nog steeds niks aan gedaan had of in elk geval niet genoeg.

Het werkte wel want vorige week toch meer gesport dan ik had gedacht ook al staat niet alles op strava, maar ik trok er gewoon wat meer uit door wat te wandelen of te fietsen. Gisteren een ronde wezen fietsen op de wielrenfiets vanwege het mooie weer. Vandaag in het kader van het jaar goed beginnen een halve marathon gelopen. Ging goed en vrij makkelijk gezien het weer. Daarnaast ben ik gewoon weer begonnen met mijn goede gewoontes dus dat zijn geen goede voornemens dat is gewoon weer terug naar hoe het goed was. Het werkt wel want ik voel me vandaag alweer een stuk beter.

Nu heb ik nog wel twee vragen aan de experts hier;

1. Ik heb me voorgenomen om dit jaar een halve marathon en en hele marathon te lopen. respectievelijk in Q2 van dit jaar en in Q4 van dit jaar. Betekend dit dat je het beste gewoon kunt trainen in Q1 en Q2 voor de halve en dan in Q3 en Q4 gaat trainen voor een hele marathon of is het zinvol om al eerder langere stukken te lopen voor je hele marathon training of bijvoorbeeld extra km te lopen.

[...]

Ik weet niet waar jij woont, maar hier was er een combinatie van zon, bewolking, regen en veel wind.
Mijn route van vandaag bestond voor de helft uit dijken, jammer genoeg ook nog wind tegen op die stukken.
Maar goed dat kwam zo beter uit. Dus ik was echt heel blij met lang/lang op mijn duurloop
Wat betreft je (halve) marathon doelen, wat ben je van plan. Uitlopen of ook een bepaalde tijd neerzetten?
Mijn ervaring is dat je redelijk snel die 21 km uit kan lopen. (mits je fysiek in orde bent) Overtrain jezelf niet maar als je je ritme een beetje te pakken hebt en regelmatig duurloopjes doet is dat geen spannende afstand. De 42 km wordt wel anders, vooral ook omdat je dan lang onderweg bent. Je moet dan ook leren eten en drinken tijdens het lopen. En je moet er de tijd voor op kunnen brengen. Bij mij is het een beetje gestopt bij 30 km, niet omdat ik niet meer aan zou kunnen maar omdat ik de tijd niet wil nemen om nog langer onderweg te zijn.

Over de schoenen. Ik ben nog van het minimalistische lopen. (Was ooit heel populair, nu wat minder maar ik voel me er goed bij) Ik loop dus kortere afstanden om minimalistische schoenen (tot ca 10km, dus ook meestal de interval trainingen) voor de langere duurlopen pak ik dan wel schoenen met meer comfort. Waar mijn grens precies ligt zou ik niet weten, ik ben het gewoon zo gewend. De minimalistische schoenen zijn me een keer tegen gaan staan toen ik er serieus ver op liep. Verder ben ik niet zo kieskeurig met mijn schoenen, ik zou ook zo op modieuze sneakers kunnen gaan lopen.

Wat betreft kleding, zeker in de regen. Droog blijven in een goede bui, ik heb de hoop opgegeven. Als de regen niet door de stof slaat (wat het bij een goede bui toch wel doet) komt het altijd nog via je nek binnen. Je kleding wordt gewoon nat en verliest daarmee zijn functie om je warm te houden. In het gunstigste geval houdt het wat wind tegen (lang niet alle) en voorkomt het zo snelle afkoeling. Hou daar gewoon rekening mee. Heel vaak draag je je kleding toch enkel uit zedelijkheid dus dan is dat niet erg. Is het erg koud met regen (een combinatie die niet eens zo heel vaak voorkomt) dan is het uitkijken. Een beetje koud met regen, zorg dan dat je een trainingsvorm hebt die intensief genoeg is om jezelf warm te lopen en de zekerheid hebt dat je de training vol kunt houden tot je weer binnen bent.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

InZane schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Huh, is het hier ooit zo koud geweest dat dat nodig is? :+
Ik trek hooguit onder m'n motorkleding thermo aan :D
Ah ja...nou noem ik alle onderkleding gemakshalve een "thermo" :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Ja, uit zelfbehoud. Anders ligt een blessure op de loer. Zo heb ik vandaag een intervaltraining gedaan op Vaporflies (minder last van de hielen) maar dat hadden ook de Shifts of Tempo 2's kunnen zijn, of DS Trainers op de baan. Duurlopen doe ik bijvoorbeeld zeker niet op DS Trainers, die zool is veel te hard en dat gaat mis.

Tempo zat er goed in trouwens, vandaag. Maar tijdens nieuwjaarsnacht had ik even iemand opgetild en dat vond mijn linker achillespees absoluut niet leuk. Dat heb ik vandaag geweten...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ankona schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Wat betreft je (halve) marathon doelen, wat ben je van plan. Uitlopen of ook een bepaalde tijd neerzetten?
Mijn ervaring is dat je redelijk snel die 21 km uit kan lopen. (mits je fysiek in orde bent) Overtrain jezelf niet maar als je je ritme een beetje te pakken hebt en regelmatig duurloopjes doet is dat geen spannende afstand. De 42 km wordt wel anders, vooral ook omdat je dan lang onderweg bent. Je moet dan ook leren eten en drinken tijdens het lopen. En je moet er de tijd voor op kunnen brengen. Bij mij is het een beetje gestopt bij 30 km, niet omdat ik niet meer aan zou kunnen maar omdat ik de tijd niet wil nemen om nog langer onderweg te zijn.
Zoals in mijn tekst stond vandaag al een halve marathon gelopen ;). Voor de halve marathon geld dat ik hem het liefst zou uitlopen in 1:45:00. Dan zou ik nog wel wat aan mijn snelheid moeten doen want nu is het beste wat ik heb staan 15km in 1:15:12 wat ik niet slecht vond voor een oefenrondje voor de 7 heuvelenloop.
Voor de Marathon is uitlopen voldoende. Ik ga er vanuit dat het wel rond de 4 uur wordt. Niet dat dat echt erg is. Voor de rest ben ik gewent om langere tijden te sporten, zo fiets ik nog weleens 100km dus ik weet best wel goed wat ik qua eten en drinken moet doen in verschillende weersomstandigheden.

ik ben begonnen met een dagboek waarin ik bijhoud wat ik doe en wat voor impact het heeft op mijn gesteldheid. Dat zou me moeten helpen om me niet te over trainen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Nu online
@InZane Qua thermo is het ook wel afhankelijk van waar je loopt, met hoeveel inspanning, etc. Vorige week had ik het zonder thermo echt wel te koud gehad door de snijdende wind middenin het weiland in de ochtend - zonder zon - icm een rustige duurloop. Ik heb daarna ook even gekeken hoe ik mijn gezicht wat beter warm kan houden, ik was een paar keer wat te koud. Het was of thermo, of een jasje eroverheen om de wind tegen te houden. Maar jasjes ademen vaak wat minder dus die hebben niet echt mijn voorkeur tenzij het stroomt van de regen.

@GerGio Mooie doelen! Je halve marathon vandaag ging in 2:11:44 (6:07 min/km). Had je het gevoel dat je nog beter kon of heb je wel zo goed als alles gegeven? Puur op basis van je gelopen tijd vind ik 1:45 ambitieus, op basis van je 15km tijd moet het haalbaar zijn (mits dat dus afgelopen jaar was). Ik zou het als volgt doen:
  • Q1 focus op constant lopen en snelheid opbouwen
  • Q2 schema volgen (mogelijk eind Q1 al beginnen) voor HM, focus zal dan minder op snelheid boven beoogd HM tempo liggen. Dat ga je immers in de wedstrijd ook niet lopen dus /care
  • Q3 consolideren wat je hebt opgebouwd in Q2, lange duurlopen blijven lopen. Meer trainingen op je HM tempo en iets daaroven. Beginnen met het marathon schema
  • Q4 scoren in de Marathon ;-) (ik bedoel niet de McDonald's) Hier zitten ook veel lange duurlopen in.
Schema's zijn niet heilig - een keer een training missen zorgt niet dat je je doel niet haalt - maar als je er een training uit moet halen, zorg dan dat je je langere duurloop erin houdt. Uiteindelijk wil je straks met de halve marathon ook 1:45 hardlopen - en in de marathon wil je zelfs 4:00 kunnen hardlopen. Dat uithoudingsvermogen moet je bouwen en hoe gek ook, dat bouw je ook op door op rustigere tempo's te lopen.

Qua schoenen ligt het aan persoonlijke voorkeur: ik had lekker zachte schoenen voor de duurlopen en ik had wat snellere schoenen voor de training. Maar inmiddels loop ik met de Endorphin Speed 2 (ik heb geen aandelen hoor) en die werken bij mij voor beide trainingen heel goed omdat ze de snelheid hebben en goede demping. Mijn oude "snellere" schoenen gaven bij meer dan 1x per week klachten aan mijn knie, die hebben nu een tweede leven gekregen voor als ik op de loopband loop waar ik door de extra demping geen last lijk te krijgen.

Luistertip: ik vond de podcast de Pacer van Pim Bijl erg leuk om te luisteren en het heeft mij ook weer meer inzicht gegeven in mijn trainingen, hoe ik train, etc. Ik heb op basis daarvan ook wat aanpassingen gedaan en begreep beter het nut van de trainingen waardoor ik ze serieuzer deed (en dus bijv. niet sneller ging dan het doel, wat ik wel altijd deed). Ook op de atletiektrainingen liet ik me toch wel meeslepen door anderen, maar ik ben echt gaan trainen op constant lopen. Dat heeft bij mij goed gewerkt (en ook veel vragen opgeleverd bij medelopers die het maar gek vonden dat ik niet meeging :D ).

@Krylinck Fijn dat je langzaam weer terugkomt! Hoewel, langzaam, je bent nog steeds snel! Wat een tempo's in jouw trainingen, mooi dat je dat wel hebt weten te behouden. Je had ook veel verder terug kunnen zijn gevallen in tempo na zo'n lange tijd niet hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
@Arjan90 Thanks voor de tips, hier heb ik wel wat aan.

Vandaag heb ik mezelf niet te druk gemaakt qua lopen. Niet echt aan het pushen geweest, gewoon rustig gelopen. Dus het kan zeker veel sneller dan dit. Maar het jaar begint net en het is nog geen wedstrijd.

Die 15k was niet echt constant. dus daar zal ik aan moeten werken. Het was wel in oktober dus dat scheelt weer.

Het gaat erom dat er wel iets van een plan is. Het plan wanneer wat te lopen was er eerst ook niet, dus kun je ook geen trainingsplan maken. Dat was een beetje het doel. Nu ga ik kijken welke halve of hele marathons in aanmerking komen en daarvandaan terugrekenen.

Ik weet dat schema's niet altijd heilig zijn. Maar je kunt beter afwijken van de lijn dan dat je geen lijn hebt want dan kom je ook nergens

Ik zal eens naar de stream gaan luisteren. Thanks voor de tip.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krylinck
Arjan90 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:40:
@Krylinck Fijn dat je langzaam weer terugkomt! Hoewel, langzaam, je bent nog steeds snel! Wat een tempo's in jouw trainingen, mooi dat je dat wel hebt weten te behouden. Je had ook veel verder terug kunnen zijn gevallen in tempo na zo'n lange tijd niet hardlopen.
Thanks, fietsen heeft enorm geholpen om de fitheid en snelheid erin te houden. Ik heb natuurlijk vooral gewerkt aan de aerobe basis, maar Zwift is top om ook de nodige intervaltrainingen, races en zone 3-trainingen te doen. Mocht je nog een uitbreiding op de loopband wensen... :p

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
InZane schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:28:
[...]

*steekt schuchter een vinger op* Met dit weer en Z1 loopjes of Z2 is een joggingbroek erg fijn. Ik hou niet van een thigh, zit niet prettig/te strak en schuurt. Joggingbroeken zijn dan tha shit, zitten fijn ruim en zijn prettig warm aan de benen, maar goed, dat is ook allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk, fair is fair en ik denk dat ik ook erg afwijk van een gemiddelde op dat punt :P

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 03-01-2022 08:57 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Paar reacties hierboven ging over het te warm kleden. Ik houd me dan maar vast aan de tactiek van Michel Butter. Als ik het goed heb liep hij de Utrecht marathon en om voorbereid te zijn op warmer weer trainde hij in veel kleding. Ook ideaal voor mij als koukleum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Ik woon in Apeldoorn en toen ik gisterochtend de deur uitging was het 11 graden en het regende nog wat, maar later werd het droog. Maar ik vond het warm zat hoor! Was op een gegeven moment zelfs blij dat ik een stukje tegen de wind in mocht lopen.
Dijken kennen we hier trouwens verder niet. Apeldoorn heeft alleen maar een kanaal :+

Ik ben sowieso niet van de jasjes trouwens. Bij 't inlopen voor een wedstrijd heb ik er weleens eentje aan, maar daarbuiten doe ik 't met maximaal een ondershirt met lange mouwen met daarover een shirt met korte mouwen, ook toen het laatst een keer 6 graden onder nul was 's ochtends.

Maar iedereen is anders he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik gebruik een jasje met name wanneer er ijzige wind staat, dat houdt hij namelijk goed tegen. Daardoor is hij eigenlijk ook altijd te warm wanneer die wind er niet is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
Ha allen, gezien dat de winkels waarschijnlijk nog wel een tijdje dichtblijven een vraag over nieuwe schoenen, specifiek voor duurlopen en herstellopen.

Ik loop nu op een rotatie van Adidas Boston 9, Saucony Endorphin Shift en Asics Magic Speed. Hiervoor in plaats van de Endorphin Shift onder andere Triumphs en Guides gehad. Ik ben niet super tevreden over de Shift, vond het foam van de Triumph fijner. Ik neig dus naar een nieuw paar Triumph, maar heeft een van jullie nog andere aanraders in dezelfde categorie? Ik hoor veel positieve verhalen over NB 1080v11, onder andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
acidd91 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:25:
Ha allen, gezien dat de winkels waarschijnlijk nog wel een tijdje dichtblijven een vraag over nieuwe schoenen, specifiek voor duurlopen en herstellopen.

Ik loop nu op een rotatie van Adidas Boston 9, Saucony Endorphin Shift en Asics Magic Speed. Hiervoor in plaats van de Endorphin Shift onder andere Triumphs en Guides gehad. Ik ben niet super tevreden over de Shift, vond het foam van de Triumph fijner. Ik neig dus naar een nieuw paar Triumph, maar heeft een van jullie nog andere aanraders in dezelfde categorie? Ik hoor veel positieve verhalen over NB 1080v11, onder andere.
De laatste 1080 die ik aangehad heb (geloof de 10) vond ik echt helemaal niets, het bovenwerk is vrij elastisch waardoor ik met mijn loopstijl over de schoen heen gleed (voorvoet landing, de voorwaartse beweging rekte het bovenwerk mee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35

Tazzios

..

acidd91 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:25:

Ik heb gister de 'Nike ZoomX Invincible Run Flyknit' besteld op nike* voor 108 ipv 180 euro. De dames versie zelfs 90 euro.
asics novablast 2 zit een beetje in hetzelfde rijtje.

*mocht je ruzie krijgen bij het winkelmandje pas dan de url aan naar nl/cart ipv /cart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
InZane schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Ik woon in Apeldoorn en toen ik gisterochtend de deur uitging was het 11 graden en het regende nog wat, maar later werd het droog. Maar ik vond het warm zat hoor! Was op een gegeven moment zelfs blij dat ik een stukje tegen de wind in mocht lopen.
Dijken kennen we hier trouwens verder niet. Apeldoorn heeft alleen maar een kanaal :+

Ik ben sowieso niet van de jasjes trouwens. Bij 't inlopen voor een wedstrijd heb ik er weleens eentje aan, maar daarbuiten doe ik 't met maximaal een ondershirt met lange mouwen met daarover een shirt met korte mouwen, ook toen het laatst een keer 6 graden onder nul was 's ochtends.

Maar iedereen is anders he :)
Gonadan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:08:
Ik gebruik een jasje met name wanneer er ijzige wind staat, dat houdt hij namelijk goed tegen. Daardoor is hij eigenlijk ook altijd te warm wanneer die wind er niet is. :P
Nu moet ik ook zeggen dat ik wel echt heel blij ben met mijn Hybride jas van Odlo, Die is wind en water dicht aan de voorkant en doorlatend aan de achterkant en op de mouwen dus je hebt het niet snel te warm. Eigenlijk perfect voor de herfst en lente. Nu met deze temperaturen is het prima te doen. De wind waait er op de dijken niet doorheen en je hebt genoeg ademend materiaal om de warmte kwijt te kunnen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

7,5km gelopen deze ochtend, 5:08 per km, ging lekker. En iedereen nog de beste hardloopwensen hier. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
GerGio schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:23:
[...]

[...]

Nu moet ik ook zeggen dat ik wel echt heel blij ben met mijn Hybride jas van Odlo, Die is wind en water dicht aan de voorkant en doorlatend aan de achterkant en op de mouwen dus je hebt het niet snel te warm. Eigenlijk perfect voor de herfst en lente. Nu met deze temperaturen is het prima te doen. De wind waait er op de dijken niet doorheen en je hebt genoeg ademend materiaal om de warmte kwijt te kunnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vorige week voor het eerst in jaren weer eens een jasje heb aangehad met het hardlopen. Voelde me wel een beetje een "pussy" maar met gevoelstemperatuur van -15 was het best wel lekker :P. Normaal loop ik altijd gewoon in 1 of 2 shirts. Lange thermo als het echt koud is, maar ik heb het tijdens het lopen eigenlijk al snel (te) warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Bij temperaturen onder de 10 graden heb ik over het algemeen al gewoon weer mijn thermoshirt aan met daarover een dun shirt met lange mouwen en een lange tight. Vooral bij de wat langzamere duurlopen heb ik het anders de eerste twintig minuten echt onbehagelijk koud. Al die extra energie die ik dan verbruik met klappertanden is natuurlijk eeuwig zonde :P Een beetje zweten aan het einde van de run daar heb ik niet zoveel last van en heb ik liever dan de kou aan het begin.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
GerGio schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:23:
In de herfst en lente moet ik maximaal twee dunne laagjes en een korte broek, ander ga ik dood. Met ijzige wind bedoel ik ook echt ijzig. Dus gewone temperatuur al onder nul en de wind nog een heel stuk meer. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

Lagune

Its time for warp

van oktober tot april heb ik standaard een lange tight + dun (breathable) jasje maar ik ben dan ook een kou kleum

als het waait bandana erbij en als het vriest of erg koud is -> handschoenen + korte tight onder de lange

kom dan vaak van die fanatics tegen met handschoenen en korte broek, brrr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Handschoenen draag ik ook liever niet. Als het koud is dan is het in het begin wel lekker, maar na een paar km vind ik het al snel te warm en waar laat je die dingen dan weer? (prop ze meestal maar onder mijn broek :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
influenza schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:09:
Handschoenen draag ik ook liever niet. Als het koud is dan is het in het begin wel lekker, maar na een paar km vind ik het al snel te warm en waar laat je die dingen dan weer? (prop ze meestal maar onder mijn broek :X )
Ja maar raar genoeg als je ze in het begin niet aan doet heb je heel de run koude handen.
Dat dan weer wel.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Op strava begin ik me beetje aan sommige personen te ergeren. Er zijn paar die steevast bij elke run, hoe klein of groot ook, moeten zetten '#roadto$insertmarathon' (lijkt wel op een seriousrunner :P ). En dan een grotere groep die moeten laten zien hoe ze met de skies van de berg rollen in Oostenrijk, terwijl ze heel het jaar door verder vrij weinig uitvreten.

Adem in, laat het los...

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Arjan90 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:40:
Luistertip: ik vond de podcast de Pacer van Pim Bijl erg leuk om te luisteren en het heeft mij ook weer meer inzicht gegeven in mijn trainingen, hoe ik train, etc. Ik heb op basis daarvan ook wat aanpassingen gedaan en begreep beter het nut van de trainingen waardoor ik ze serieuzer deed (en dus bijv. niet sneller ging dan het doel, wat ik wel altijd deed). Ook op de atletiektrainingen liet ik me toch wel meeslepen door anderen, maar ik ben echt gaan trainen op constant lopen. Dat heeft bij mij goed gewerkt (en ook veel vragen opgeleverd bij medelopers die het maar gek vonden dat ik niet meeging :D ).
Ik ben ermee begonnen tot dus ver luistert het lekker weg

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06:47
Op 30 december heeft mijn moeder mij -en mijn vader me zo'n 16km verderop gebracht zodat we voor de wind konden terug lopen. Dit deden we voor mijn vader omdat hij nog herstellende is van een longembolie, ikzelf ging mee voor de "leuk". Ik was van plan om er met de wind in de rug een snelle duurloop van te maken @4:30 gemiddeld.

de 1e km warmgelopen in 4:50, de 2e ging in de beoogde 4:30, maar 3, 4 en 5 gingen al in 4:16, 4:12 & 4:09. Vanaf dat moment besloten om voor een snelle 10km te gaan. Deze stond, door gebrek aan wedstrijden, nog uit een tempoloop van 12km op zo'n 44 minuten. Na de 1e 5km gingen km 6, 7, 8, 9, 10 & 11 respectievelijk in 3;58, 3:56, 3:51, 3:54, 3:48 & 3:46 waarmee ik mijn 5km PR op 19:12 heb gebracht en de 10km op 40:18.

Achteraf gezien had die 10 ook nog wel onder de 40 kunnen komen als ik vlakker had gelopen of nog iets verder was gelopen om de relatief langzame 2e km weg te strepen, maar aangezien ik er eigenlijk niet mee bezig was heb ik daar niet bij stilgestaan.

Nu het volgende, als je een PR loopt met enkel een behoorlijke wind in de rug, "telt" deze dan voor je gevoel of niet? Voelt stiekem toch een beetje als "valsspelen".

Denk overigens dat dezelfde tijden er in wedstrijd ook uit zouden kunnen komen, maar zoals gezegd, het voelt wel wat dubbel. 8)7

Strava Garmin 265

Pagina: 1 ... 160 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.