Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 19:20
GSX-MAN schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:27:
Balen: de Wisenttrail gaat uiteraard ook niet door.
Hoewel het natuurlijk bijna niet anders kon, is het inderdaad wel balen ja :(
Strava, anders had ik net zo goed 20 meter bier kunnen drinken: https://strava.app.link/WsXG3EPm7lb
Lijkt mij ook een flinke uitdaging trouwens!

Hier in huis gaat 't gelukkig aardig goed. M'n dochter is inmiddels klachtenvrij en de rest van het gezin heeft verder (nog?) nergens last van. Morgenochtend met 't hele spul naar de GGD. Dat wordt gelijk mijn eerste GGD test. Ik moet er toch eindelijk een keer aan geloven :+
Hopelijk test iedereen negatief!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29
Gisteren een halfslachtige poging gedaan om 5km onder de 20 minuten te lopen. Het is niet helemaal gelukt, maar ben ook niet 'voluit' gegaan want ik moest ook nog terug en ik zeg halfslachtig omdat ik eigenlijk ook wilde zien wat het betekent om een langere tijd op 4min/km te lopen. Of het qua conditie kan. Een sprintje op het laatst had wel gekund en dat had me vast nog 6 seconden opgeleverd. Op zich niet ontevreden.

Maar waar ik wel ontevreden over ben is de (lange) broek. Ik heb er twee, eentje van Odlo en eentje van Fusion. Die tweede zit super. Maar ja, de was moet ook wel eens gebeuren, dus met enige aarzeling de Odlo uit de la gehaald. Want ik heb deze al wat langer en hij heeft me nooit echt lekker gezeten. Er zit geen rek in aan de bovenkant, dus je moet om je middel met een touwtje vastsnoeren. Misschien heb ik m te groot gekocht (L) maar de broek zit niet comfortabel en trekt naar beneden. Gedurende mijn tochtje gisteren heb ik hem regelmatig moeten ophijsen.

Nu kan ik nog wel een Fusion C3 kopen, maar het lijkt wel of ze hem iedere maand duurder maken. Dus ik was eigenlijk op zoek naar een alternatief. De online shops zijn niet echt duidelijk en ik hou er ook niet van om maar willekeurig 5 broeken te bestellen waarvan er 4 weer terug gaan. Dus, iemand tips heeft voor een goed zittende broek (long tight dus)? Als het even kan met pockets aan de zijkant.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 07:23

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:55:
[...]

Hoewel het natuurlijk bijna niet anders kon, is het inderdaad wel balen ja :(

[...]

Lijkt mij ook een flinke uitdaging trouwens!

Hier in huis gaat 't gelukkig aardig goed. M'n dochter is inmiddels klachtenvrij en de rest van het gezin heeft verder (nog?) nergens last van. Morgenochtend met 't hele spul naar de GGD. Dat wordt gelijk mijn eerste GGD test. Ik moet er toch eindelijk een keer aan geloven :+
Hopelijk test iedereen negatief!
in een meter bier gaan 13 glazen. 20 meter is dus 260 glazen. Nee, dat gaat zelfs mij te ver.

Hopelijk goed nieuws bij de GGD, dan kan je weer lekker gaan winkelen. O nee, toch niet!
sander_g schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:11:
Gisteren een halfslachtige poging gedaan om 5km onder de 20 minuten te lopen. Het is niet helemaal gelukt, maar ben ook niet 'voluit' gegaan want ik moest ook nog terug en ik zeg halfslachtig omdat ik eigenlijk ook wilde zien wat het betekent om een langere tijd op 4min/km te lopen. Of het qua conditie kan. Een sprintje op het laatst had wel gekund en dat had me vast nog 6 seconden opgeleverd. Op zich niet ontevreden.

Maar waar ik wel ontevreden over ben is de (lange) broek. Ik heb er twee, eentje van Odlo en eentje van Fusion. Die tweede zit super. Maar ja, de was moet ook wel eens gebeuren, dus met enige aarzeling de Odlo uit de la gehaald. Want ik heb deze al wat langer en hij heeft me nooit echt lekker gezeten. Er zit geen rek in aan de bovenkant, dus je moet om je middel met een touwtje vastsnoeren. Misschien heb ik m te groot gekocht (L) maar de broek zit niet comfortabel en trekt naar beneden. Gedurende mijn tochtje gisteren heb ik hem regelmatig moeten ophijsen.

Nu kan ik nog wel een Fusion C3 kopen, maar het lijkt wel of ze hem iedere maand duurder maken. Dus ik was eigenlijk op zoek naar een alternatief. De online shops zijn niet echt duidelijk en ik hou er ook niet van om maar willekeurig 5 broeken te bestellen waarvan er 4 weer terug gaan. Dus, iemand tips heeft voor een goed zittende broek (long tight dus)? Als het even kan met pockets aan de zijkant.
Ja, dat afzakken was bij mij vooral een dingetje toen ik nog een stuk vadsiger was. Nu trek ik dat touwtje gewoon aan tot de broek op mijn bekken blijft hangen, maar voorheen drukte mijn pens de broek daar overheen.

Ik zit even naar die Fusion te kijken, maar 90 euro voor een broek gaat me wel wat ver.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Ook even getriggerd door die Fusion tights. Nu het koop op afstand is ben ik zoekende naar de juiste maat, iemand die enige indicatie kan geven? Zelf 1.89cm met 81kg. Maattabel is er wel maar zoek bevestiging :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
artharpe schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:33:
Ook even getriggerd door die Fusion tights. Nu het koop op afstand is ben ik zoekende naar de juiste maat, iemand die enige indicatie kan geven? Zelf 1.89cm met 81kg. Maattabel is er wel maar zoek bevestiging :D
Ik ben zelf 1m80 en 72kg. Maat L zit goed. Het materiaal is behoorlijk stretchy, maar ik zou bij jouw lengte voor een XL gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Nu kan ik nog wel een Fusion C3 kopen
Mijn ervaring met de fusion is dat hij serieus lang meegaat. Ik heb ook een lange (maar iets dunnere) van UA die goed bevalt, maar die was ook rond de 70. Goedkopere zijn bij mij altijd minder fijn of gaan sneller kapot. Ik heb mijn fusion nu voor het derde seizoen aan en het viel mij weer op dat hij er eigenlijk nog als nieuw uitziet. Alleen dat gaas van het telefoonvakje slijt een beetje. Dus ik zou verder kijken dan alleen de aanschafprijs en gewoon nog een C3 kopen ;)

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 18:13

Secsytime

Automagisch

Vind je dat duur, dan kun je beter nooit op de Tracksmith website kijken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-07 11:30
Ik ben 1.94 / 80KG en heb een L (x-long) @artharpe

Ik heb ook 2 tights van de Decathlon en deze bevallen me eigenlijk ook gewoon erg goed. Hier twijfel of ik in de toekomst weer voor Fusion zou gaan ipv de (veel) goedkopere tight van de Decathlon.

De zakken van de Fusion zijn natuurlijk wel ontzettend fijn, maar ik heb ook geen enkele moeite om met een flipbelt te lopen, dus ja...

[ Voor 77% gewijzigd door Tim_W op 20-12-2021 11:52 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:34
Secsytime schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:48:
[...]

Vind je dat duur, dan kun je beter nooit op de Tracksmith website kijken :+
En dan ook nog ~+30% voordat je hem hier in handen hebt... (btw en verzendkosten).

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ben helemaal fan van de Nike Swift hybride broek. Boven het gevoel van een loszittende broek, beneden een tight. 2 zakken aan de zijkant, met in de rechteerzak een extra zakje voor een sleutel. Achter een tasje waar je een smartphone in kwijt kunt. iPhone X past er zonder problemen in.

Als je het internet een beetje goed afzoekt kun je hem soms voor 50% van de prijs vinden :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
Fusion tights zijn simpelweg de bom. Het geld meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:25
Ik draag Decathlon tights (vaak de "trail" variant want zakjes voor gelletjes en drinken), ben daar erg over te spreken. Loop nu 1,5 seizoen met een wintertight en die is nog als nieuw, heb nu ook een wat dunnere tight (die eigenlijk hetzelfde is als mijn korte tight, maar dan dus met lange pijpen). Vind over het algemeen de Kiprun of Evadict shirts en broeken wel lekkerder zitten en mooier blijven dan de "gewone" Kalenji lijn. Evadict is vaak hetzelfde als Kiprun, maar dan met trail printjes.

Ik kan geen vergelijking maken met de Fusion broeken, maar kan me eigenlijk geen lekkerder zittende broek voorstellen dan die ik nu draag. Ze zijn echt perfect voor mij (1.80m, 62kg).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
Bedankt voor alle tips. Het gaat waarschijnlijk toch Fusion worden. Die Nike Swift is misschien ook wel iets. Die is echter (zonder kortingsacties) minstens net zo duur als de C3.

Van Decathlon snap ik niks van de maten. Ik heb daar in het verleden e.e.a. van geprobeerd, maar het zat nooit goed. Ik zou het nog best een keer een kans willen geven, maar dan eerst passen in de winkel en dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Nu nog op zoek naar een aanbieding ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:18

polthemol

Moderator General Chat

ik ben hier laatst overgestapt naar de 'running pants' van On Running. Vrij prijzig spul, maar de tights kreeg ik fikse schuurplekken van op mijn binnenbenen (niveautje tot bloedens toe). Deze zit wat losser, met openingen bij de knie. De band is wat breder en knoop je vast met een touwtje zodat hij strak zit. Bovenbenen zijn wat afgeschermd dat het licht waterafstotend is. Rent prima, aangenaam bij koud weer en je voelt hem bijna niet.

Of het alleen een goede vervanger is voor jou, als je fan bent van tights, is een tweede :P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

De gespen van mijn Decathlon trailvest maken schuurplekken op mijn hardloopshirts. Irritant, maar reden genoeg om een Salomon te gaan kopen?

Ik wilde eigenlijk de kerstvakantie gebruiken om eens bij Mud Sweat & Trails te gaan kijken, maar ja...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
GSX-MAN schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:48:
De gespen van mijn Decathlon trailvest maken schuurplekken op mijn hardloopshirts. Irritant, maar reden genoeg om een Salomon te gaan kopen?
Zie hier een opmerking van mij over deze productiefout: elastiek in "Hardlopen - deel 9".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:04
@GSX-MAN kan ook aan je shirt liggen. Ik heb 1 shirt dat al na een paar keer dragen icm trailvest (van Salomon ;)) enorme schuurplekken kreeg. Anders shirts, waarin ik vaker met trailvest heb gelopen, hebben hier totaal geen last van.

Oh ja, Fusion tights sowieso FTW ;) heb 2x x-long en 1x short in gebruik, wat een fijne broeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

elastiek schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:15:
[...]

Zie hier een opmerking van mij over deze productiefout: elastiek in "Hardlopen - deel 9".
Ja, maar dat klittenband zit opgerold aan de buitenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPqY2qX8oD7DBqQq0dd1rBsBAAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dqY8Fj0CZbZv1lqYRCMnD63.jpg?f=fotoalbum_large
Gaargod schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:18:
@GSX-MAN kan ook aan je shirt liggen. Ik heb 1 shirt dat al na een paar keer dragen icm trailvest (van Salomon ;)) enorme schuurplekken kreeg. Anders shirts, waarin ik vaker met trailvest heb gelopen, hebben hier totaal geen last van.
Nee, is bij alle shirts.

[ Voor 21% gewijzigd door GSX-MAN op 20-12-2021 14:46 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier net als @Arjan90 ook tevreden over de decathlon broeken.
Maar @sander_g een 5km PR (poging) met een graad of 7? in een lange broek? is dat niet veel te warm?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 09-08 17:19
Ik heb verschillende Asics broeken maar van deze
https://outlet.asics.com/...tight/p/2011A311-001.html? ben ik heel tevreden. Is het vorig model want je hebt nu versie 3

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
Tinusvolkel schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:35:
Maar @sander_g een 5km PR (poging) met een graad of 7? in een lange broek? is dat niet veel te warm?
Nou, er stond hier aan de kust een flinke frisse wind uit het noordwesten en het miezerde wat. Een gevoelstemperatuur van 5 graden. Ik was toch wel blij met het beetje warmte.

Het is de laatste weken best lastig om de juiste kleding te vinden. Zeker wanneer het waait. Kan een zachte wind uit het zuiden zijn of een frisse uit het noorden en alles wat ertussen zit. Soms maar wat sneller lopen om op temperatuur te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
sander_g schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:38:
[...]

Ik ben zelf 1m80 en 72kg. Maat L zit goed. Het materiaal is behoorlijk stretchy, maar ik zou bij jouw lengte voor een XL gaan.
Oh dat is goed om te weten! Ik ben ook 1m80 en 72kg en ik zit al een tijdje te denken om ook eens Fusion te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
GSX-MAN schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:26:
[...]
Ja, maar dat klittenband zit opgerold aan de buitenkant:
Het klittenband kan dan nog steeds je shirt raken tijdens het lopen. Sinds ik het klittenband heb verwijderd, hebben mijn shirts geen schuurplekken meer gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 21:04
@InZane 186 x 72, ik heb de Fusion tights in maat M (X-Long).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 21:33
InZane schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:00:
[...]

Oh dat is goed om te weten! Ik ben ook 1m80 en 72kg en ik zit al een tijdje te denken om ook eens Fusion te proberen.
Pas op want je wilt niet anders meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Waarom moet al die kleding zo lelijk (basic) zijn, die Fusion tights ook.. betaal je € 95 voor, zie je er niet vanaf :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
Lelijk is subjectief @Secsytime :+

Zo'n Fusion tight koop je natuurlijk gewoon voor het praktische nut in combinatie met een hoge kwaliteit, niet voor de catwalk. ;)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tim_W schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:

Zo'n Fusion tight koop je natuurlijk gewoon voor het praktische nut in combinatie met een hoge kwaliteit, niet voor de catwalk. ;)
Klopt, maar blijft veel geld voor een polyester zwarte broek :+ :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 21:07

vhal

ಠ_ಠ

Dus we kunnen stellen dat de Fusion C3 op de bingokaart mag staan als zijnde 'must have gear' ? :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Tim_W schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:

Echt wel. Als ik daar door het bos ren, mag iedereen zien dat ik fabulous ben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Secsytime schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:42:
[...]

Dat is een beetje hetzelfde als klagen dat een BMW X3 duurder is dan een Dacia Duster.

Of Vaporfly's duurder dan Tweakboks.

Of

Of

Of

:+

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
Maar die zien er op het oog nog anders uit @Tim_W, dat heb je met die tights niet :D

Vorm van de dag blijft toch iets merkwaardigs. Gisteren een vlotte HM gelopen (1:44) en vandaag een intervaltraining op 95% van 10km tempo. Had er niet teveel van verwacht met de kilometers van gisteren in de benen, maar het ging juist meer dan goed en liep ik de sterren van de hemel - voor mij dan hè. Lagere hartslag dan normaal, frisse benen, gevoel alsof ik nog kilometers door kon. Ik snapte er niets van :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:42:
[...]

Wat wil je dan? Een vrolijk motiefje? Glitters?

Het moet wat mij betreft gewoon kwaliteit zijn. Ik hoef er niet bij te lopen als zuurstok of reclamezuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Nou lekker. Na een lekker half jaar blessure vrij hardlopen na mijn achillespees blessure ben ik twee weken geleden verrast met een hernia.

Inmiddels na twee weken waggelen om de keukentafel en niet meer dan 1000 stappen in totaal kunnen zetten, en dan ook nog in etappes omdat te "lang" rechtop staan te veel pijn deed, naar inmiddels dik 12.000 stappen per dag en weinig pijn maar wel een uitval van gevoel in het onderbeen. Ik voel het nu per dag met flinke stappen voorruit gaan maar houd mezelf nog behoorlijk in de rem zitten. Een doorverwijzing naar een neuroloog is er maar daar zit een behoorlijke wachttijd op.

Wie heeft hier ervaring mee? Hernia en hardlopen? Stel je voor als zo de pijn helemaal weg is maar het verdoofde gevoel is er dan nog wel. Hoe kan ik daar mee omgaan? Gewoon weer heel rustig beginnen en kijken wat het lichaam zegt? Alles in de ankers en maar blijven wandelen tot een neuroloog heeft gekeken? Geen idee.

Huisarts zegt dat het misschien in de loop van een aantal (8-12) weken vanzelf kan wegtrekken. Oefeningen en bewegen maar wilt wel een neuroloog laten kijken. Maar om nou een 12 weken niks te doen terwijl ik al bijna geen pijn meer heb lijkt mij ook niks.

Wie heeft ervaringen? Want als ik zoek is het eigenlijk allemaal hardlopen na een hernia. Maar geen enkel artikel wat ik kan vinden zegt iets over de genezingsweg zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@__R__ Heb je deze al bekeken? Het lijkt enorm afhankelijk van je loopstijl: https://www.runnersworld....lopen-met-herniaklachten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Arjan90 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:13:
@__R__ Heb je deze al bekeken? Het lijkt enorm afhankelijk van je loopstijl: https://www.runnersworld....lopen-met-herniaklachten/
Ja en ook dit artikel zegt rustig aan beginnen, veel afwisselen en oefeningen om je core te versterken.

Maar het zegt niks over wanneer wat. En daar ben ik nogal naar op zoek. Ikzelf ken geen ex hernia hardlopers in mijn kring. En daardoor heb ik totaal geen benul van een tijdspanne waarin men van klachten naar hardlopen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:23
Roozzz schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:16:
[...]

En dan ook nog ~+30% voordat je hem hier in handen hebt... (btw en verzendkosten).
Ben zelf grote fan van Tracksmith, en tot nu toe tevreden van shorts en shirts.

Maar ik heb een ook Tracksmith session pants, een keer of 5 gedragen en gewassen, en er was al een naad die loste. Dat vind ik toch zeer matig voor een broek van 115 dollar.

Ik draag geen tights, voel ik me niet comfortabel in.
Een Gore running pants heb ik al 10 jaar, het ding is nagenoeg onverslijtbaar, nu begint het onderaan wel wat te rafelen, maar dat is dan ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Hartloper schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:00:
[...]

Maar ik heb een ook Tracksmith session pants, een keer of 5 gedragen en gewassen, en er was al een naad die loste. Dat vind ik toch zeer matig voor een broek van 115 dollar.

Een Gore running pants heb ik al 10 jaar, het ding is nagenoeg onverslijtbaar, nu begint het onderaan wel wat te rafelen, maar dat is dan ook het enige.
Ik vind het zeker mooi spul, maar ik heb nog niet op de bestelknop durven drukken...

Scoren jullie dat ergens in Europa, of gewoon via de Amerikaanse shop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:23
De webshop herkent vanzelf dat je uit Europa komt.
Een jaar geleden heb ik wat broekjes en T-shirts gekocht, toen nog zonder bijkomende kosten.

In september of oktober heb ik een loopbroek en handschoenen gekocht, en daar moest ongeveer 30% bijbetaald worden voor douane en BTW. Was al de nieuwe regeling. Een sterke rem om nog bij hen te kopen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nog eens rustig over nagedacht: Als mijn broek niet van mijn reet zakt en mijn shirt nergens irriteert vind ik het eigenlijk al snel goed. Ik ben niet bepaald veeleisend met hardloopkleding. Mijn rondje 20 km in het bos gisteren was met een los vallende broek ven Decathlon en een longsleeve van Under Armour. Geen enkel moment gehad dat de kleding mijn prestatie verhinderde. Zegt vast zat over mijn niveau, maar zie het maar als wat nuancering in de discussie.

Ik ben ook echt wel een gear whore, maar er zijn grenzen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:23:
[...]

Ik vind het zeker mooi spul, maar ik heb nog niet op de bestelknop durven drukken...

Scoren jullie dat ergens in Europa, of gewoon via de Amerikaanse shop?
Helaas kan ik niet ontkennen dat er in de kast ook niet aardig wat Tracksmith ligt :+ mooi spul hoor..
Hartloper schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:00:
[...]

Gewoon even contact opnemen met de klantenservice? Session pants had ik ook, maar laatst weggegeven, die "Wine" is niet mijn kleur en een joggingbroek vind ik niet zo lekker lopen :P

Twijfel nu of ik een tight uit zou proberen.

Afbeeldingslocatie: https://www.datocms-assets.com/24486/1636472985-tsfallmaine12895.jpg?auto=format,compress&dpr=2&crop=faces&fit=crop&h=512&w=768

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
__R__ schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:43:
[...]

Ja en ook dit artikel zegt rustig aan beginnen, veel afwisselen en oefeningen om je core te versterken.

Maar het zegt niks over wanneer wat. En daar ben ik nogal naar op zoek. Ikzelf ken geen ex hernia hardlopers in mijn kring. En daardoor heb ik totaal geen benul van een tijdspanne waarin men van klachten naar hardlopen gaat.
Hier een ex-hernia loper, maar een hernia is zo specifiek. Ik ben niet geopereerd, maar mijn revalidatie fysio destijds waarschuwde me wel dat in mijn geval hardlopen (wat ik toen nog heel recreatief deed, was 16 jaar geleden) wel eens einde oefening zou kunnen zijn en focuste heel erg op core. Laat er zeker een neuroloog naar kijken, foto's maken nog beter (als het kan nu) en ga niet zelf wat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 16:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

OK, dankzij de nieuwste lockdown kan helaas het plan "fit worden door woon-werk fietsen" de ijskast in. Dus wat nu? Ik zou met alle liefde teruggrijpen op mijn fijne relatie met hardlopen, ware het niet dat ik opstarten vanaf 0 ontzettend irritant vind.

Te hard van stapel lopen is écht geen optie, daarvoor is buitenkantje rechterknie veel te gevoelig/zwak/ongetraind. Dus, wat heb ik nodig? Hulp van Tweakers natuurlijk!

Ik zoek een manier waarop ik rustig kan opbouwen qua hardlopen, niet de hele tijd aan het wandelen ben en achteraf toch het gevoel heb dat ik serieus iets gedaan heb.

Misschien kan ik hardlopen combineren met oefeningen op de een of andere manier? Wel iets waarbij je warm blijft dan, want het is natuurlijk wel wintertijd. Of iets met eerst warm worden door oefeningen en daarna een klein stukje hardlopen, waarbij het hardlopen rustig wordt opgebouwd?

EDIT: mijn behoefte is over het algemeen wel te verzadigen vanaf een minuut of 20-30 aan daadwerkelijke inspanning

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 21-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

me too.
maar een hernia is zo specifiek.
Mee eens.
Ik ben niet geopereerd, maar mijn revalidatie fysio destijds waarschuwde me wel dat in mijn geval hardlopen wel eens einde oefening zou kunnen zijn en focuste heel erg op core.
Dat specifieke geldt dan ook voor dit. In mijn geval, met deels verlamming, toch niet opereren, kon ik via een super opbouw mbv de fysio (oa veel power walk zonder landingsimpact) na 9 maanden al weer een 5000m wedstrijd lopen, iets dat ik kort na de hernia bepaald niet zelf bedacht zou hebben.... Drie jaar later stond ik in de sub-top NL-masters....
Laat er zeker een neuroloog naar kijken, foto's maken nog beter (als het kan nu) en ga niet zelf wat uitproberen.
Das een ding, maar ook een goede fysio kan je aanvullend helpen.
En realiseer je dat je zelf aan de bak moet. Door geleidelijk op te bouwen, de juiste oefeningen/kracht te doen en belastend lopen niet te vroeg oppakt (vandaar mijn power walk), zouden de meesten weer hardloop belastbaar moeten worden. Besef dan wel dat je dan er met 1 of 2 trainkjes per week dit niet redt. Het is echt een investering die imho het waard was, want het bepaald nl zeer sterk hoe jouw sportieve toekomst en ook je dagelijkse normale belastbaarheid eruit komt te zien.
Mis je die drive besef dan wel dat je wel eens heel veel moet inleveren tov het punt dat de hernia er kwam.
Als er erg veel stuk is, is dat een ander verhaal, maar anders ligt er een mooie uitdaging om flink op te bouwen. Mijn idee was: Ik zit nu in de ziektewet vanwege mijn hernia, dus nu heb ik de tijd om die revalidatie echt goed te doen en er voor te gaan. Als ik voor veel "bankzitten" gegaan was. niet de beste keuze na een hernia, had mijn toekomstbeeld er heel anders uit gezien. Er moet echt een knop om zodat je er mee aan de slag kunt. Niemand kan je dat aanpraten het moet uit jezelf komen, intrinsieke motivatie zoals dat genoemd wordt.

Sterkte & succes & veel wijsheid wie het pech heeft ook een hernia te treffen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb een vraag over het online kopen van hardloopschoenen.
Normaal koop ik bijna altijd bij all4running, prima geregeld.

Nu wil ik graag de Saucony Endorphin Speed 2 bestellen. In NL betaal je momenteel 180 euro voor deze schoen. Op de site van running warehouse EU zie ik ze staan voor 144 euro.

Heeft iemand ervaring met deze of andere buitenlandse partijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
@route99 en @Frenz64 Dank jullie voor de feedback. Dat wordt een flink aantal wandelingen het komende jaar. Ik wacht rustig de neuroloog af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 23:08
Durf hier bijna niet te posten 😉 knap hoor allemaal!

Ik zelf ben nog steeds bezig met 5km onder de 30min. Met Couch25k zit ik nu op 8min lopen en 5min rust (wat teveel is, want mijn hartslag gaat snel weer naar 128 bpm). dus mijn conditie is wel goed.

In het verleden toen ik startte heel veel zweepslagen? gehad. Sinds ik op de trap de kuitspier heb getraind/verstevigd nergens meer last van gehad!! Gelukkig. Mijn spieren herstellen ook steeds eerder. Ik kwam de dag erna super stijf uit bed.

De volgende training is 20min aan 1 stuk (dat is direct een hele stap).

Maar nu mijn echte vraag. ik loop heel veel op anaeroob niveau, ipv aeroob.

Is mijn aanname correct als ik op deze voet doorga, dat de hartslag uiteindelijk lager gaat worden op aeroob niveau?

Of kan ik beter op joggend / bijna lopend ? (Lees: langzamer als 7.15 p/km) op aeroob niveau trainen? Dat lijkt me lastig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7KxO9T63Jw1SWI6roSgHtzSBSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9aV9a9SJuF02WQ2mCD27ubw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:20
Thierry2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:45:

Nu wil ik graag de Saucony Endorphin Speed 2 bestellen. In NL betaal je momenteel 180 euro voor deze schoen. Op de site van running warehouse EU zie ik ze staan voor 144 euro.

Running Warehouse is wel een grote partij dus zou ik wel vertrouwen. Bij 365Rider zijn ze trouwens €127 met code XMAS10. Ziet er ook wel betrouwbaar uit verder. Komt uit Spanje dus ook geen invoerkosten.

Hardloopschoenen zijn duur maar als je weet wat je nodig hebt, hoef je nooit de volle pond te betalen (tenzij een schoen echt net uit is). Nike heeft heel af en toe echt goede sales, net als Adidas en Puma. Bij merken als Saucony valt dat vaak wel tegen maar zijn genoeg derde partijen zoals genoemde webshops die nog wel eens leuke korting aanbieden.

Ik heb in de loop der jaren van alles besteld van allerhande webshops en nog nooit problemen gehad. Gewoon goed opletten en sites zoals Trustpilot helpen wel. Zeker als je betaalt met Paypal loop je weinig risico.

[ Voor 8% gewijzigd door Slickk op 21-12-2021 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 21:13

Rudedadude

Maybe we were born to run

Thierry2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:45:

Ik heb al meerdere keren bij Runningwarehouse besteld. Zowel .eu als .com.

Het is natuurlijk nog lang geen eindejaarslijstjestijd, maar ik moet nog 58km tot de 4000 dit jaar O-)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 09-08 17:19
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:56:

Ik zelf ben nog steeds bezig met 5km onder de 30min. Met Couch25k zit ik nu op 8min lopen en 5min rust (wat teveel is, want mijn hartslag gaat snel weer naar 128 bpm). dus mijn conditie is wel goed.

In het verleden toen ik startte heel veel zweepslagen? gehad. Sinds ik op de trap de kuitspier heb getraind/verstevigd nergens meer last van gehad!! Gelukkig. Mijn spieren herstellen ook steeds eerder. Ik kwam de dag erna super stijf uit bed.

Is mijn aanname correct als ik op deze voet doorga, dat de hartslag uiteindelijk lager gaat worden op aeroob niveau?

Of kan ik beter op joggend / bijna lopend ? (Lees: langzamer als 7.15 p/km) op aeroob niveau trainen? Dat lijkt me lastig

[Afbeelding]
Traag lopen maakt je sneller ;)
Je hartslag is wel heel hoog voor de inspanning die je doet
Ik ben zeker geen expert,zitten hier toppers die zeker meer kunnen toevoegen maar ik zou toch wat rustiger aandoen.
Rustig lopen en eventueel wandelen als je hartslag te hoog wordt want zo ga je terug een blessure krijgen.
Dus meer aeroob trainen 80/20 regel

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

[Afbeelding]
Allereerst goed bezig! Het leuke van hardlopen is dat iedereen op zijn niveau zijn eigen uitdaging heeft. Het wordt nooit heel veel makkelijker, je gaat alleen maar harder ;)

Naarmate je meer meters blijft maken zal je merken dat je hartslag gaat dalen. Voor nu zou ik me er niet al te druk om maken, mits je niet keihard aan het sprinten bent. Maar als je het 8 minuten kan volhouden (en binnenkort 20) dan zal dat wel goed zitten.

Een eenvoudige vuistregel is dat je nog een gesprek zou moeten kunnen voeren tijdens het hardlopen. Op termijn zou dat de standaard moeten worden voor het merendeel van je loopjes. Zoals gezegd, voor nu niet te veel op de cijfertjes blind staren en gewoon rustig blijven opbouwen.

Met een blik op jouw zones vraag ik me wel af of je deze hebt bepaald? Of dat een app er een gooi naar gedaan heeft? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat je omslagpunt aeroob-anaeroob (tussen Z3 en Z4) op 152 ligt met een max van 189 én 60% van de trainingstijd boven het omslagpunt. Dan kan je of fantastisch afzien, of die zones kloppen niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 21-12-2021 21:12 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 10:33

Toppertje

www.davideografie.nl

Toppertje schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:46:
Komende zaterdag ben ik van plan mijn huidige PR op de halve marathon (1:37:46) te verbeteren naar een tijd onder de 1:30:00. ...
Zo, de wedstrijd zit erop. hierbij een klein verslagje;

Dag van de wedstrijd begonnen met goed drinken, beter te veel dan te weinig was mijn gedachte.
Laatste paar uurtjes voor de wedstrijd toch nog flink zenuwachtig (Hoe kom ik daar van af? :P), hierdoor eigenlijk wat te laat begonnen met spullen pakken, en m'n hartslagband vergeten, toch op tijd vertrokken maar er bleek onderweg een weg afgesloten waardoor ik de laatste ±2km naar de start hardlopend heb afgelegd, al met al niet ideaal, maar wel gelijk ingelopen. Hierdoor ook 2 startwaves (10 minuten) later gestart.

Hierdoor geen moment in het gedrang gelopen, wat erg prettig was. Wel voelde ik na de eerste strook bos en strandovergang dat een tijd onder de 1:30:00 erg lastig ging worden, op het strand met de wind van schuin achter wel proberen goed door te lopen, maar eigenlijk maar weinig moment de 4:16min/km op het horloge zien staan (die halverwege ook nog spontaan opnieuw opstartte |:( nooit eerder meegemaakt tijdens een activiteit), maar de strandovergangen en duinen maakten dit doel toch iets te ambitieus.

Maar er was natuurlijk nog wat marge op mijn oude PR van 1:37:46, dus toch proberen tempo te houden, dit lukte naar mijn idee goed, eigenlijk constant wel mensen ingehaald wat mentaal erg goed werkte. Toen het onverhard/strand/duinen na ongeveer 15km erop zat kon ik zelfs nog wat versnellen.

Uiteindelijk gefinisht in 1:32:58. Al met al erg tevreden! :*)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Onderweg het volgende gegeten/gedronken, en dat beviel me prima, zou ik de volgende keer zo weer doen:
• Na 5km een Isostart Fruit buist gegeten.
• Na 12,5km een gelletje.
• op 16km een flinke slok sportdrank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 23:08
Roozzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:11:
[...]

Met een blik op jouw zones vraag ik me wel af of je deze hebt bepaald? Of dat een app er een gooi naar gedaan heeft? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat je omslagpunt aeroob-anaeroob (tussen Z3 en Z4) op 152 ligt met een max van 189 én 60% van de trainingstijd boven het omslagpunt. Dan kan je of fantastisch afzien, of die zones kloppen niet :P
Ja daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht! Dit is idd out-of-the-box (samsung health :P). Hier ga ik eens naar kijken.

Maar het gaat steeds beter, daardoor steeds leuker en motiverend. Thnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
@Rudedadude en Slickk bedankt. 365spider rekent voor maat 42 157 euro. Runningwarehouse lijkt het goedkoopste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:54:
Bah, dochter werd vanochtend wakker met koorts en hoofdpijn. Toch maar weer een thuistestje bij d'r gedaan en die gaf binnen een minuut al een positief resultaat :/

De hele hut dus in quarantaine.. grom :(

[...]

Thnx! Ze is gelukkig wel redelijk te pas verder :)

Ik ga er maar niet vanuit dat het de rest van ons over gaat slaan.
Nou ik zat er dus helemaal naast met mijn aanname. Gisteren was quarantaine dag 5, dus we zijn met de overige gezinsleden naar de GGD geweest om ons te laten testen. Inmiddels alle uitslagen binnen en allemaal negatief!

Ben in de tussentijd het contact met ons corona patientje niet uit de weg gegaan. Ga een kind van 9 echt niet opsluiten op d'r kamer. Ook geen mondkapjes gebruikt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
InZane schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:26:
[...]

Nou ik zat er dus helemaal naast met mijn aanname. Gisteren was quarantaine dag 5, dus we zijn met de overige gezinsleden naar de GGD geweest om ons te laten testen. Inmiddels alle uitslagen binnen en allemaal negatief!

Ben in de tussentijd het contact met ons corona patientje niet uit de weg gegaan. Ga een kind van 9 echt niet opsluiten op d'r kamer. Ook geen mondkapjes gebruikt ofzo.
Was hier precies hetzelfde, de vrouw had corona en is niet in isolatie gegaan en bij de andere 4 (waaronder ik) bleven de testen negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-08 16:50

[Afbeelding]
Allereerst: goed bezig. Ga zo door! Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat je meer kan dan je van te voren denkt. Tegelijkertijd is het belangrijk om geen blessure te krijgen.

Ik ben zelf in mei begonnen aan het C25k. Uiteindelijk afgerond en ook de 10k afgerond. Laatst voor het eerst 5k onder de 30m gelopen (29.29).

Ik zelf heb in het begin niet op hartslag gelet omdat ik anders veel te lang moest gaan lopen terwijl mijn doel was om zo lang mogeljik in 1 stuk hard te lopen. Nu train in inderdaad zo veel mogelijk om lage intensiteit. Iedereen is anders maar in mijn geval was letten op hartslag geen optie omdat ik bij 5 min rennen al naar 150 hr ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 21:07

vhal

ಠ_ಠ

Als beginner zou ik mij sowieso niet zo heel druk maken om hartslagzones. Dit komt met de tijd wel.
Toen ik jaren geleden als couchpotatoe begon met hardlopen, was mijn hartslag zo'n 173 @ 6:30/km, gisteren was mijn hartslag rond de 166 bij een pace van ~4:50/km en is mijn hartslag een stuk beter te reguleren adgv mijn pace.

Wat dat betreft is het 'ik kan praten tijdens het lopen' een prima graadmeter.

Overigens lees ik zojuist op het intranet van mijn werkgever dat we als werknemer ons gratis mogen inschrijven voor de Marathon Rotterdam (alle reguliere afstanden) :) Een hele marathon is wellicht nog te ambitieus maar die 10.x km is wel leuk

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 22-12-2021 12:26 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-08 13:42
Hoe voeren jullie een interval training uit? Ik wilde deze in mijn horloge inladen maar het aanmaken in Garmin Connect zou ik alle intervallen 1 voor 1 moeten invoeren. Plus dan de rust momenten tussendoor.
Dit zou makkelijker moeten kunnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Allervieste schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:11:
Hoe voeren jullie een interval training uit? Ik wilde deze in mijn horloge inladen maar het aanmaken in Garmin Connect zou ik alle intervallen 1 voor 1 moeten invoeren. Plus dan de rust momenten tussendoor.
Dat kan makkelijker inderdaad. Je kan een aantal stappen (bijv. 2 minuten snel, 2 minuten langzaam op x aantal herhalingen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-08 13:42
artharpe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:13:
[...]

Dat kan makkelijker inderdaad. Je kan een aantal stappen (bijv. 2 minuten snel, 2 minuten langzaam op x aantal herhalingen zetten.
Ik heb deze optie niet, ik zie nergens deze mogelijkheid om een stap te vermenigvuldigen.

Gevonden! Dankjewel.

[ Voor 4% gewijzigd door Allervieste op 22-12-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Je kunt ook herhalingen als loop opgeven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-08 11:32
In Garmin Connect kun je ook herhalingen invoeren en je kunt eenmaal aangemaakte trainingen ook op andere dagen plannen. Ik weet niet of het horloge afhankelijk is of je al deze functies krijgt.

Maar anders kun je natuurlijk gewoon FinalSurge gebruiken, die synchroniseert ook naar Garmin Connect.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
Weer wat maanden geleden, maar blijkbaar nog steeds dezelfde en wat nieuwe “gezichten”. Ik kan mezelf eindelijk terug “hardloper” noemen, dus dan durf ik hier terug iets posten 😀

Ondertussen 4 maanden na de knie-operatie, alles verloopt voorspoediger dan gedacht en ik heb van de chirurg groen licht gekregen om terug te joggen. Het verschil in omtrek tussen beide bovenbenen is van 9cm naar 1-2cm teruggedrongen (ik heb er al wat uurtjes oefeningen opzitten zo) en op de fiets kan ik al aardig uit de voeten. Maar behalve wat minuutjes ter plaatse trappelen op een mat of een kussen, nog niet gejogd.

Dus vorige zondag mijn eerste “start-to-run” sessie gedaan. En het ging eigenlijk wel goed en achteraf geen klachten (daarom eventjes gewacht om te posten, wil niet te snel victorie kraaien).

Revalidatie zal nog zo’n 3 maanden duren, als ik het goed kan schatten, maar ondertussen al een beetje kunnen joggen doet zoveel deugd (mentaal zit ik nog steeds behoorlijk diep, echt in “overlevingsmodus”, denk dat dit de eerste keer in 3 maanden was dat ik spontaan kon glimlachen, ook mijn fysieke weerstand is een drama, jaren geleden dat ik nog zoveel “ziektes” heb gevangen).

We zullen wel zien hoe snel we vooruit gaan en waar we geraken, maar dit had ik 1,5 maand geleden totaal niet gedacht.

@Pathogen geen idee wat je precies voorhebt, ik heb wel een resem oefeningen die mij behoorlijk doen zweten en mijn rechterknie echt sterker maken, maar die durf ik niet aanbevelen op afstand en zonder begeleiding. Mijn motivatie zit in alle kleine lichtpuntjes dus mij boeit het ook niet dat ik van de 30 van de 40 minuten heb gewandeld. Maar ik snap dat dat niet bij iedereen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Shit positief getest op Covid, nou kan ik dus een aantal keer niet hardlopen en me goed voorbereiden op de HM van Getafe.

Ik ga de HM zeker wel lopen, maar het is natuurlijk geen ideale voorbereiding.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Alvanosa schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:56:
Shit positief getest op Covid, nou kan ik dus een aantal keer niet hardlopen en me goed voorbereiden op de HM van Getafe.

Ik ga de HM zeker wel lopen, maar het is natuurlijk geen ideale voorbereiding.
Zelftest of een officiële? Heb je ook klachten / symptomen? Ken er genoeg met een false-positieve zelftest waarbij dus uiteindelijk niks aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Slickk schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:51:
[...]

Zelftest of een officiële? Heb je ook klachten / symptomen? Ken er genoeg met een false-positieve zelftest waarbij dus uiteindelijk niks aan de hand was.
Zelftest met symptomen, morgen krijg ik een officiële test.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
@Alvanosa Houd je niet krampachtig vast aan die HM. Meerdere lopers in mijn omgeving die na een besmetting elke avond na het hardlopen hoestend en proestend thuis zitten. Zeker tijdens besmetting gewoon rust pakken en daarna voorzichtig oppakken op lage tempo's. Je wil niet nog maanden onder de pannen zijn en te snel weer beginnen. Heel moeilijk zeker met zo'n mooie loop in het vooruitzicht maar ik zou er persoonlijk wel voorzichtig mee zijn afhankelijk van de ernst van je klachten. Beterschap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 12:22
AlphaFly Next% heren/dames voor 150,-: https://www.nike.com/de/t...tkampfe-NXmR9w/CI9925-700. Bij checkout /de in /nl veranderen. Zelf niet besteld maar lijkt te werken.

Afbeeldingslocatie: https://static.nike.com/a/images/t_PDP_864_v1/f_auto,b_rgb:f5f5f5/d8e174e1-0c79-47e2-b7fc-1486288af645/air-zoom-alphafly-next-herren-strassenlaufschuh-fur-wettkampfe-NXmR9w.png

[ Voor 31% gewijzigd door Taigu op 23-12-2021 10:13 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Vanochtend weer een heerlijk fris rustig rondje gedaan.
Gisterenavond lag ik wat later in bed, dus mentaal gezien had ik 'm eigenlijk al naar de avond verschoven. Toen de jongste rond 6u begon de roepen dat ze naar de wc moest was ik toch wakker en uiteindelijk maar eruit gegaan voor mijn loopje.

Blij dat ik gegaan ben! Heerlijk fris weertje, klein beetje ijzel uit de lucht mocht de pret niet drukken: sterker nog, dat geknisper onder de voeten gaf wel een gezellig gevoel aan het loopje.

Ik merk dat ik langzaam aan het verschuiven ben van #teamavond naar #teamochtend!

Eigenlijk zou ik morgen voor een snelle HM poging gaan en dan een week later de Wisenttrail rustig aanpakken. Nu die Wisenttrail is afgelast heb ik mijn planning wat aangepast.
Vorig weekend een snelle 10km gepakt en daarmee mijn PR aangescherpt naar 48:20 en die HM poging ga ik nu volgende week vrijdag om het jaar knallend te eindigen (fingers crossed).

Strava

• AppieR
Taigu schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:11:
AlphaFly Next% heren/dames voor 150,-: https://www.nike.com/de/t...tkampfe-NXmR9w/CI9925-700. Bij checkout /de in /nl veranderen. Zelf niet besteld maar lijkt te werken.

[Afbeelding]
Staat ook gewoon op de NL-site (onder Sale). Mooie aanbieding!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slickk
Taigu schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:11:

[Afbeelding]
Is inderdaad ook gewoon op NL site verkrijgbaar, hier voor Heren en hier voor Dames. Ik vond de Alphaflys nogal gehorig tijdens de A'dam marathon bij mensen om me heen, maar schijnt wel een geweldige schoen te zijn die iets meer demping geeft dan de Vaporfly.

Als je een goede neutrale schoen zoekt is de Pegasus 38 voor ~€60 echt een koopje. Als je op wolken wilt lopen tijdens een duurloop, is de Invincible voor ~€90-107 wel aan te raden. (Over de versie Flyease vetersysteem zijn de meningen verdeeld hoe ideaal dat is). Voor het tempowerk is er de Tempo Next%, maar die zorgt er net als de eerder genoemde Alphafly wel voor dat de mensen die je inhaalt tijdig aan de kant gaan. :+

Ik twijfel zelf nog over de Pegasus Trail 3 Gore-tex á €75. Zoveel trails loop ik niet, maar dat m'n Trail 2 niet de waterdichte gore-tex versie zijn was achteraf gezien geen slimme keuze en weerhoudt me er juist van om door modder en regenplassen te lopen. :X

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

De pasvorm van de Alphafly is het voor mij niet.. ik heb extreem smalle voeten, maar de middenzool is zelfs voor mijn voeten te smal.. Daar steekt de zool omhoog in mijn middenvoet :+

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 23-12-2021 11:58 ]

• Tinusvolkel
  • Nu online
BernieW schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:26:
[...]

In Garmin Connect kun je ook herhalingen invoeren en je kunt eenmaal aangemaakte trainingen ook op andere dagen plannen. Ik weet niet of het horloge afhankelijk is of je al deze functies krijgt.

Maar anders kun je natuurlijk gewoon FinalSurge gebruiken, die synchroniseert ook naar Garmin Connect.
Ik maak hier ook af en toe gebruik van Finalsurge om intervalsschema voor de Stryd te maken.
Maar kom er net achter dat de Stryd app het onderstaande niet snapt... maar werkt zoiets bij Garmin wel goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KJK7M8BYG1HR1APEh__BFBZ87Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTA4WDBaeOHnizBWg7cAAxdX.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik ze alle 3 los erin zet dan snapt hij het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
@Tinusvolkel nooit op deze wijze een workout gelopen, maar in de app (garmin connect) kan ik dit probleemloos zo aanmaken. Dus ik ga ervan uit dat het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 23-12-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
Heb het even gecheckt en 'nested' intervallen werken wel in Garmin. Als ik zelf zo'n interval loop, dan zet ik ze wel als 3 aparte intervallen in mijn horloge. Maar dat is vooral omdat je dan na de laatste interval niet eerst nog je intervalpauze van 4 minuten hebt, maar direct aan je cooling down kan beginnen.

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Hardlopen met gps of stryd, is het verschil van accuratie nihil of is stryd echt véél beter? Misschien is gps wel zeker goed genoeg voor de VO2max te meten? Dan hou ik mij gewoon bij gps. :)

[ Voor 34% gewijzigd door mobie2 op 23-12-2021 16:45 ]

• Limbeckx
mobie2 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:40:
Hardlopen met gps of stryd, is het verschil van accuratie nihil of is stryd echt véél beter?
Wat is voor jou een acceptabel vreschil. Volgens mij is in moeilijke gps omstandigheden iets beter maar een apple watch is qua gps ook best goed. Grootste verschil van stryd vs horloge is effort op basis van vermogen meten ipv pace of hartslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Hardlopen met gps of stryd, is het verschil van accuratie nihil of is stryd echt véél beter? Misschien is gps wel zeker goed genoeg voor de VO2max te meten? Dan hou ik mij gewoon bij gps. :)
Tja, voor het nauwkeurig bepalen van je VO2max kun je het beste een inspanningstest doen. De andere methodes zijn allemaal maar een beetje gissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
Nu schreef ik zojuist iets over het meten van VO2max. Botte conclusie lijkt te zijn dat de vo2max-metric die de horloges uitspugen niet heel veel zegt...

Ik durf niet te zeggen wat het effect van een stryd is op de vo2max berekening. Maar om daar een stryd voor aan te schaffen is zonde van het geld. Een stryd koop je wat mij betreft om (1) accurate tempoweergave en -wisselingen; (2) trainen met power.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Forgive me runners, for i have sinned.

Afbeeldingslocatie: https://www.datocms-assets.com/24486/1636472985-tsfallmaine12895.jpg?auto=format,compress&dpr=2&crop=faces&fit=crop&h=512&w=768

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:51
Slickk schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:28:
[...]

Als je een goede neutrale schoen zoekt is de Pegasus 38 voor ~€60 echt een koopje. Als je op wolken wilt lopen tijdens een duurloop, is de Invincible voor ~€90-107 wel aan te raden. (Over de versie Flyease vetersysteem zijn de meningen verdeeld hoe ideaal dat is). Voor het tempowerk is er de Tempo Next%, maar die zorgt er net als de eerder genoemde Alphafly wel voor dat de mensen die je inhaalt tijdig aan de kant gaan. :+
Top, bedankt voor de tip! Heb ze alle 3 besteld :) van de Pegasus heb ik de shield-versie besteld, om met droge voeten te kunnen lopen tijdens of na een regenbui. Ben benieuwd of het Nike spul een beetje past.

• InZane
Jammer dat alle hardloopwinkels gesloten zijn. Zoek eigenlijk een daily trainer zonder carbon of nylon plaat. Heb lang op de Pegasus gelopen, maar ik kan maar niet wennen aan versie 38.
Zit met een schuin oog naar de Saucony Kinvara te kijken. Lijkt me een schoen met niet teveel poespas.
Lees zo af en toe wel dat ze snel slijten. Hoe zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:51
InZane schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:34:
Jammer dat alle hardloopwinkels gesloten zijn. Zoek eigenlijk een daily trainer zonder carbon of nylon plaat. Heb lang op de Pegasus gelopen, maar ik kan maar niet wennen aan versie 38.
Zit met een schuin oog naar de Saucony Kinvara te kijken. Lijkt me een schoen met niet teveel poespas.
Ik heb de Kinvara 12 en zie het meer als een snelle schoen dan als een duurloop schoen. Loopt ook veel lekkerder op (voor mij) hogere snelheden. Is verder geen heel zachte schoen, wel vrij responsief. (noemen ze dat niet een sturdy ride). Vrij smal in de middenvoet. Je kan er prima langere afstanden op lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Voor 6 a 7 tientjes kun je her en der de Puma Velocity nitro kopen bij shops met makkelijke retourmogelijkheid. Wordt door veel lopers goed beoordeeld. Pasvorm is volgens mij redelijk a la Nike (net iets smaller dan de twee Puma's die ik heb). Maar in het daily trainer segment is er an sich een hoop te vinden. De Kinvara valt meer in het light trainer segment (voor als je van hokjesdenken houdt)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rudedadude schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:39:
[...]

Voor 6 a 7 tientjes kun je her en der de Puma Velocity nitro kopen bij shops met makkelijke retourmogelijkheid. Wordt door veel lopersgoed beoordeeld. Pasvorm is volgens mij redelijk a la Nike (net iets smaller dan de twee Puma's die ik heb). Maar in het daily trainer segment is er an sich een hoop te vinden. De Kinvara valt meer in het light trainer segment (voor als je van hokjesdenken houdt)
Zulk soort schoenen zoek ik inderdaad. Geen bergen foam of platen, maar gewoon een lichte trainer.
Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
DKjordy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:02:
[...]

Top, bedankt voor de tip! Heb ze alle 3 besteld :) van de Pegasus heb ik de shield-versie besteld, om met droge voeten te kunnen lopen tijdens of na een regenbui. Ben benieuwd of het Nike spul een beetje past.
Haha, alle drie ook meteen, goed bezig! o<:)

Nike schoenen vallen over het algemeen smaller dan andere merken (zoals @Rudedadude ook al opmerkt), maar qua lengete zijn ze eigenlijk altijd wel 'true-to-size'. Oftewel, in alle schoenen die ik heb, heb ik maat 43.

Ik heb 800+ km op de Pegasus 37 Shield gelopen, dat was m'n eerste 'echte' hardloopschoen en veel plezier van gehad rond dezelfde winterperiode (november - februari) vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:48:
[...]

Zulk soort schoenen zoek ik inderdaad. Geen bergen foam of platen, maar gewoon een lichte trainer.
Bedankt voor de tip! :)
Daar zit toch wel een carbon plaat in toch?
De Puma Liberate Nitro is de versie zonder carbon en ook lekker licht, en nog goedkoper :)
Ik loop er iig prima op en vele andere tweakers hebben hem dacht ik ook.

Verder de laatste tijd flink wat km gemaakt op de Adidas Adios 6, op zich een prima schoen maar komt toch wel wat "lomper" over, daardoor vind ik hem niet echt geschikt voor snelheidswerk, maar meer voor wat "normale" loopjes.

Afgelopen woensdag er 400m intervals op gedaan en die gingen voor mijn gevoel moeizamer dan de 1000m intervals die ik gisteren heb gedaan op de Adizero pro schoenen (met carbon staven ipv platen) waarbij de tempo's tussen die intervals niet meer zo ver van elkaar vandaan lagen.

Dus ik zou iig deze schoen niet aanbevelen voor mensen die op zoek zijn naar een opvolger van de Boston serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 17:06
Herkent iemand dit:

Vorig jaar ben ik wezen hardlopen met een paar vrienden rond deze tijd, het was frisjes maar geen vorst en prima te doen in een shirtje met korte mouwen.
Eerder liep ik 's winters vaak ook met korte mouwen en handschoentjes als het vroor.

Aan het einde van de run echter kon ik geen kracht meer zetten met mijn vingers en moest 2 handen gebruiken om de autodeur open te maken met de sleutel (geen CV). Ik kon met name de sleutel niet meer draaien, gewoon knijpen ging nog wel redelijk. Voor zover ik me kan herinneren dat ik koude maar niet perse heel erg verkleumde armen.

Voorheen had ik dit eigenlijk nooit gehad, maar sindsdien heb ik dit eigenlijk altijd na het lopen, in meer of mindere mate afhankelijk van de buitentemperatuur (begint nu dus weer een dingetje te worden, tot nu toe was het niet superkoud)

Maar volgens mij heb ik nu de oorzaak: ik loop met een Fenix 6x solar, en ik begin het vermoeden te krijgen dat dat ding fungeert als een (goed werkend) koelblok op mijn pols, waardoor met name mijn pols/bovenzijde van mijn hand plaatselijk erg koud wordt
Omdat mijn vingers en binnenkant van mijn hand dan niet perse heel koud is heb ik niet het idee dat mijn armen en handen verkleumd aanvoelen.

Het is met name mijn pols en een paar cm van mijn hand heb ik laatst gemerkt en het speelt links meer dan rechts, maar mede doordat ik ook links ben (en dus met links de deur open wil maken)

Afgelopen 2 weken weinig kunnen lopen om te testen, ik heb 1x gelopen met een zweetbandje onder het horloge, dat leek te schelen.

Meer mensen die dit zo ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 24-12-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Slickk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:18:
[...]
Nike schoenen vallen over het algemeen smaller dan andere merken (zoals @Rudedadude ook al opmerkt), maar qua lengete zijn ze eigenlijk altijd wel 'true-to-size'. Oftewel, in alle schoenen die ik heb, heb ik maat 43.

Ik heb 800+ km op de Pegasus 37 Shield gelopen, dat was m'n eerste 'echte' hardloopschoen en veel plezier van gehad rond dezelfde winterperiode (november - februari) vorig jaar.
Nike valt inderdaad wat smaller, dus niet echt geschikt voor mensen met brede voeten, al hebben ze van sommige modellen ook een 'extra wide' variant.

Ik heb 2 paar Pegasus 37 versleten en ik heb nog 2 paar in gebruik. Doe er ook ongeveer 800km mee. Dan beginnen ze aardig glad te worden onder m'n voorvoet (mid/voorvoet lander). Verder gaan ze nooit kapot ofzo. Heb vroeger wel schoenen van oa Asics gehad die bij m'n hiel of tenen kapot gingen.
Bevallen me trouwens prima voor afstanden van 10 (minder loop ik eigenlijk niet) tot 25 kilometer en soms wat intervalwerk. Voor tempo's pak ik liever de Zoom Fly, maar die hebben dus wel een carbon plaat.

De Pegasus 38 vind ik nog steeds niet heel super. Volgens mij is de zool gelijk of nagenoeg gelijk aan de 37, maar Nike vond het nodig om het bovenwerk dikker (en daarmee de schoen zwaarder) te maken en dat bevalt me helemaal niet. De 37 had nog een beetje dat minimalistische, maar dat hebben ze helemaal losgelaten.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:40:
[...]

Oh? Dat heb ik nog nergens zien staan eigelijk.
Ik heb een Fenix 6 Solar, maar wat jij beschrijft ervaar ik helemaal niet eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 24-12-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:57:
[...]

Nike valt inderdaad wat smaller, dus niet echt geschikt voor mensen met brede voeten, al hebben ze van sommige modellen ook een 'extra wide' variant.

Ik heb 2 paar Pegasus 37 versleten en ik heb nog 2 paar in gebruik. Doe er ook ongeveer 800km mee. Dan beginnen ze aardig glad te worden onder m'n voorvoet (mid/voorvoet lander). Verder gaan ze nooit kapot ofzo. Heb vroeger wel schoenen van oa Asics gehad die bij m'n hiel of tenen kapot gingen.
Bevallen me trouwens prima voor afstanden van 10 (minder loop ik eigenlijk niet) tot 25 kilometer en soms wat intervalwerk. Voor tempo's pak ik liever de Zoom Fly, maar die hebben dus wel een carbon plaat.

De Pegasus 38 vind ik nog steeds niet heel super. Volgens mij is de zool gelijk of nagenoeg gelijk aan de 37, maar Nike vond het nodig om het bovenwerk dikker (en daarmee de schoen zwaarder) te maken en dat bevalt me helemaal niet. De 37 had nog een beetje dat minimalistische, maar dat hebben ze helemaal losgelaten.

[...]

Oh? Dat heb ik nog nergens zien staan eigelijk.
Oeps zie nu dat ik het verkeerd gelezen heb, de plaat zit in de Deviate Nitro niet de Velocity Nitro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 17:06
InZane schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb een Fenix 6 Solar, maar wat jij beschrijft ervaar ik helemaal niet eigenlijk.
Hmm...ben onlangs nog wezen lopen maar met mouwtjes (sleeves) onder mijn t-shirt, bij terugkomst was zowel mijn horloge als mijn pols plaatselijk ijskoud

Ik denk ook dat ik wellicht last heb van slechte bloedsomloop naar mijn handen oid, maar het is ook zo dat ik vorig jaar dit horloge heb gekocht, daarvoor had ik een fenix 3 en sinds 2016 nooit dit euvel gehad. En afgelopen winter was dus de eerste winter met F6

Kan het zijn dat een F6 X uit meer metaal bestaat dan een F6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wat is de reden dat je per se zonder plaat wil? Je hebt ook de Zoom Fly 4 toch? Dat vind ik echt een van de meest veelzijdige schoenen.. en gaat enorm lang mee!

Al een Nike Vomero geprobeerd? Zijn niet extreem licht, maar is volgens mij wel een goede daily trainer.

Ik heb hier staan:
  • Endorphin speed > zijn binnenkort aan vervanging toe, gaan nog ~100 km mee.
  • Endorphin pro > waren mega in de aanbieding, gaan de speeds vervangen in de roulatie.
  • Boston 10 > zijn binnenkort aan vervanging toe, denk dat ik de Zoom Fly 4 ga aanschaffen hiervoor als all-rounder. Voor het echte snelle werk zijn ze me namelijk wel te zwaar.
  • Skechers Speed Elite > voor het korte snelle werk (tot 10 km).
  • Vaporfly > Alleen voor wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 15:03

Lagune

Its time for warp

Stefke schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:10:
[...]

dat zou dan om 2mm gaan ;)

ik loop zelf met een heel dun jasje maar heb nooit dit probleem (gewone fenix 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:01:
[...]

Oeps zie nu dat ik het verkeerd gelezen heb, de plaat zit in de Deviate Nitro niet de Velocity Nitro
Idd, de Velocity is de daily trainer, de Liberate de light trainer en de Deviate de plated trainer (net als de TC van New Balance en, met wat fantasie, de Tempo next van Nike en de prime x van Adidas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:51:
Herkent iemand dit:

Vorig jaar ben ik wezen hardlopen met een paar vrienden rond deze tijd, het was frisjes maar geen vorst en prima te doen in een shirtje met korte mouwen.
Eerder liep ik 's winters vaak ook met korte mouwen en handschoentjes als het vroor.

Aan het einde van de run echter kon ik geen kracht meer zetten met mijn vingers en moest 2 handen gebruiken om de autodeur open te maken met de sleutel (geen CV). Ik kon met name de sleutel niet meer draaien, gewoon knijpen ging nog wel redelijk. Voor zover ik me kan herinneren dat ik koude maar niet perse heel erg verkleumde armen.

Voorheen had ik dit eigenlijk nooit gehad, maar sindsdien heb ik dit eigenlijk altijd na het lopen, in meer of mindere mate afhankelijk van de buitentemperatuur (begint nu dus weer een dingetje te worden, tot nu toe was het niet superkoud)

Maar volgens mij heb ik nu de oorzaak: ik loop met een Fenix 6x solar, en ik begin het vermoeden te krijgen dat dat ding fungeert als een (goed werkend) koelblok op mijn pols, waardoor met name mijn pols/bovenzijde van mijn hand plaatselijk erg koud wordt
Omdat mijn vingers en binnenkant van mijn hand dan niet perse heel koud is heb ik niet het idee dat mijn armen en handen verkleumd aanvoelen.

Het is met name mijn pols en een paar cm van mijn hand heb ik laatst gemerkt en het speelt links meer dan rechts, maar mede doordat ik ook links ben (en dus met links de deur open wil maken)

Afgelopen 2 weken weinig kunnen lopen om te testen, ik heb 1x gelopen met een zweetbandje onder het horloge, dat leek te schelen.

Meer mensen die dit zo ervaren?
Herken het wel. De pols met het horloge is bij mij altijd kouder. Als het een beetje miezert en de gevoelstemperatuur is laag dan versterkt dit ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
Stefke schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:10:
[...]

Ik heb een F6X en herken dit probleem niet. Als het echt koud is (zoals vorig jaar met de sneeuw) wil ik hem nog weleens over mijn jas dragen (hartslag via de HRM), maar dat is dit jaar nog niet nodig geweest.

Komend weekend ben ik in de buurt van Zwolle. Is daar in de buurt nog wat te trailen? Ik zoek een 20-30km route voor zondagochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 14:07
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:40:
[...]

De Puma Liberate Nitro is de versie zonder carbon en ook lekker licht, en nog goedkoper :)
Ik loop er iig prima op en vele andere tweakers hebben hem dacht ik ook.....
Erkende Liberate fan hier, wereldschoentje, maar niet voor langere afstanden vind ik. Volgens mij zit de carbon plate in de Elite versie van de Velocity, niet in de (idd erg goedkope) gewone.

Denk dat ik binnenkort een paar Velocity's ernaast neem, ik begin stiekem toch weer wat meer kilometers aan te durven. Ik heb de indruk dat de slijtage aan de knie langer geleden veroorzaakt is door baskerball. Tijdens het opvoeren van de km's eigenlijk alleen minder last van de knie gekregen (vooral dankzij het stug volhouden van de core oefeningen vermoed ik). Laatst iig weer de 15 km aangetikt zonder napijn oid.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• elastiek
  • Nu online
In m'n duurloopje van zojuist m'n 20.000e hardloop kilometer gelopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO-yVCN0dzVlzUIj1aC_fQk37_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q1c8zlQ0EtZJZC7zlnAUPKKK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben mij aan het voorbereiden om vanaf 1 januari elke dag 5k te gaan rennen maar ohh man ik krijg het niet voor elkaar om mijn tempo verlaten. Als ik elke dag op treshhold ga lopen ben ik bang dat het niet gaat lukken om 365 dagen 5k te lopen. 😢
Pagina: 1 ... 158 ... 385 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.