Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

@Roozzz @Blomminator

Jullie zijn gestoord. Het is hier in mijn regio zo plat als een pannenkoek, de skihelling in de recreatieplas hier is het beste wat we hebben. Op mijn rondje van 6 km gisteravond heb ik 13 hoogtemeters gemaakt, daar ga ik het niet mee redden. Tel daarbij op dat ik met @Blomminator ook nog de Wisent ga doen op oudejaarsdag en de rest van de week gewoon moet werken en leg me dan eens uit hoe ik tussen de bedrijven door een berg ga beklimmen?

Kortom: leuk! Succes jongens!

Edit: zelfs Amerongseberg zaterdag was maar 259 meter op 20 km.

[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 09-12-2021 19:43 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Hmm. Die wisenttrail zet ik alvast met potlood in de agenda, even zien nog hoe de agenda er verder uitziet met de kids etc.
Mooie afstanden en dat op een half uurtje rijden zou een leuke manier zijn om het jaar af te sluiten!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:25
GSX-MAN schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:40:
@Roozzz @Blomminator

Jullie zijn gestoord. Het is hier in mijn regio zo plat als een pannenkoek, de skihelling in de recreatieplas hier is het beste wat we hebben. Op mijn rondje van 6 km gisteravond heb ik 13 hoogtemeters gemaakt, daar ga ik het niet mee redden. Tel daarbij op dat ik met @Blomminator ook nog de Wisent ga doen op oudejaarsdag en de rest van de week gewoon moet werken en leg me dan eens uit hoe ik tussen de bedrijven door een berg ga beklimmen?

Kortom: leuk! Succes jongens!

Edit: zelfs Amerongseberg zaterdag was maar 259 meter op 20 km.
Waar een wil is, is een weg :P Ik zal maar niet vertellen dat er vorig jaar een deelnemer was die naar de Mt Blanc hobbelde door in een enkele sessie >100x een kerktoren te beklimmen in Gorinchem? De domtoren is toch vlakbij voor jou? O-)
Maar inderdaad, als je gewoon moet werken valt het niet mee om ~2000, ~5000 of ~8.000 hoogtemeters te verzamelen. Dat moet je dan echt wel even strak plannen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Roozzz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:44:
[...]

Waar een wil is, is een weg :P Ik zal maar niet vertellen dat er vorig jaar een deelnemer was die naar de Mt Blanc hobbelde door in een enkele sessie >100x een kerktoren te beklimmen in Gorinchem? De domtoren is toch vlakbij voor jou? O-)
Maar inderdaad, als je gewoon moet werken valt het niet mee om ~2000, ~5000 of ~8.000 hoogtemeters te verzamelen. Dat moet je dan echt wel even strak plannen.
Ik probeer wel 8.000 keer mijn vrouw te bestijgen die week.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:18:

Even iets anders, hoe getraind moet je zijn om een 50km redelijk platte trail uit te kunnen lopen?
Collega vroeg gisteren of ik volgende week zondag met hem mee loop, ben zelf alleen nogal aan het twijfelen aangezien de verste afstand ooit een marathon was en verste trail 28km.
Ik heb de Eiger 51km gelopen terwijl ik dat hele jaar in totaal 160km heb gedaan oid. en dat als niet hardloper toentertijd. Jij als fanatieke hardloper moet een vlakke 50km dan wel uit je mouw kunnen schudden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
GSX-MAN schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:02:
[...]

Ik probeer wel 8.000 keer mijn vrouw te bestijgen die week.
😂 Als je dat doet in één weekend voel ik een scheiding aankomen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Krylinck schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:06:
[...]

😂 Als je dat doet in één weekend voel ik een scheiding aankomen
Ja, maar zij voelt dan niets meer.

Afgelopen zomer in de alpen gelopen; hoogtemeters zijn echt heel gaaf. Maar dan wel in een land met echte bergen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ben gisteravond als vrijwilliger gebeld door de organisatie van de DKL .
https://www.derdekerstdagloop.nl/nieuws
De derdekerstdagloop in Arnhem gaat per direct niet door.
Nieuws
Afgelasting voor de loop van 2021

Gezien de huidige omstandigheden heeft het Stichtingsbestuur 3e KerstDagLoop besloten dat voor zowel lopers als vrijwilligers het niet verantwoord is een evenement op deze schaal plaats te laten vinden. Om die reden is de organisatie voor de loop van 2021 met onmiddellijke ingang stopgezet.
De incasso zoals aangegeven bij de inschrijving zal niet worden uitgevoerd.
Met sportieve groet
Stichtingsbestuur 3e KerstDagLoop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Roozzz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:18:
[...]

Ha leuk, mooie uitdaging! Hier heb ik vorig jaar ook aan meegedaan. Ik voel mijn kuiten nog ;) Maar eens overwegen of we dat dit jaar gaan herhalen.
Sweet lord, en jij bent een stuk sterker/fitter dan ik zo. Nouja, we gaan t zien. Ik heb geen Strava, dus kan niet zien wat je linkt maar ik gok er dan maar op dat het een zone1 loopje van weinig tijd is.

Bedoel jij die lange stalen trap, min of meer bij het gemaal/woonboten? Dat was mijn plan.

En je idee om het op 1 dag te doen is natuurlijk heel leuk, maar ook mesjokke. Ik had al uitgerekend.. 8000hm / 7 = heel veel op 1 dag. Als die trap 40 meter is, dan hoef je slechts 100x omhoog/omlaag? Dat is geen kattenpis.

Idee nu is; 1ste Kerstdag voor dag en dauw eruit, pot koffie en een musketkransje erin en daarheen rijden. Klaptafeltje en stoeltje mee met drankjes/eten, bluetooth speaker met motiverende muziek en dan gewoon eindeloos op en neer beuken. Al die argumenten van @GSX-MAN zijn natuurlijk valide, maar met in problemen denken kom je ook niet verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

GSX-MAN schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:59:
[...]

Ja, maar zij voelt dan niets meer.

Afgelopen zomer in de alpen gelopen; hoogtemeters zijn echt heel gaaf. Maar dan wel in een land met echte bergen.
Idd, deze loop was randje alpen, eerder dolomieten (of boven keek je tegen de dolomieten aan, weet niet precies hoe de grens daar loopt). Echt supergaaf om eens te doen, kan het echt iedereen aanraden! Het gevoel als je weer eens een haardspeld bocht hebt genomen en door de bomen omlaag kijkt dat je denkt "Heb ik dáár gelopen"?!

Of dat je boven aankomt en dan denkt "gelukkig is het hier vlak", achteraf blijkt het gewoon 2% te zijn geweest, maar dat voelt dan als vlak. :P. Wat ik er wél aan over heb gehouden is dat de heuvels hier rondom Venlo in een keer niet meer zoveel voorstellen en ik veel gemakkelijker omhoog loop. Dus het heeft mentaal zeker iets gedaan waar ik nu nog steeds voordeel van heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Calitomnication op 10-12-2021 10:13 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 23:13
waarom konden we niet ouderwets gerickrolled worden :'(

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Überfoute muziek, maar wel lekker tijdens het hardlopen:

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrand0n
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-09 15:25
Afgelopen zomer een 13km Viking Run uitgelopen (gewandeld, een van onze vrienden raakte geblesseerd dus we besloten hem rustig aan te doen), en de 10KM in Eindhoven gerend (met een 00:54:40, doel was sub 1h).

Ik wilde eigenlijk een halve marathon rennen, maar kreeg het hele jaar al last van mijn schenen of kuiten als ik trainde. Voor mijn gevoel ging ik niet te hard, maar mijn spieren konden het niet aan.

Nu heb ik sindsdien niet meer hard gelopen en wil ik het eigenlijk weer op gaan pakken om volgend jaar wél de 21KM te rennen (het liefst sub 01:45:00).

Wat zijn jullie tips m.b.t. het opbouwen van de kilometers? Meer opwarmen, meer stretchen, langzamer rennen? Wat zijn een beetje gangbare schema's om 2x per week te rennen?

[ Voor 9% gewijzigd door Brrand0n op 10-12-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Brrand0n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:40:
Afgelopen zomer een 13km Viking Run uitgelopen (gewandeld, een van onze vrienden raakte geblesseerd dus we besloten hem rustig aan te doen), en de 10KM in Eindhoven gerend (met een 00:54:40, doel was sub 1h).

Ik wilde eigenlijk een halve marathon rennen, maar kreeg het hele jaar al last van mijn schenen of kuiten als ik trainde. Voor mijn gevoel ging ik niet te hard, maar mijn spieren konden het niet aan.

Nu heb ik sindsdien niet meer hard gelopen en wil ik het eigenlijk weer op gaan pakken om volgend jaar wél de 21KM te rennen (het liefst sub 01:45:00).

Wat zijn jullie tips m.b.t. het opbouwen van de kilometers? Meer opwarmen, meer stretchen, langzamer rennen? Wat zijn een beetje gangbare schema's om 2x per week te rennen?
Ik zou zeker met de fysio gaan overleggen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Keiichi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:23:
[...]

waarom konden we niet ouderwets gerickrolled worden :'(
:(:) klik :(:)

Laten we hier maar een nieuwe kersklassieker van gaan maken

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 16:17

Volgens mij staat het internet bol van de schema's, maar als je nu 54.40 op de 10 doet dan moet er nog heel wat gebeuren om onder de 1.45 te lopen op een halve. Ik denk dat je er dan met maar 2 keer in de week lopen/trainen niet komt.
GSX-MAN schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:42:
[...]

Ik zou zeker met de fysio gaan overleggen.
Die snap ik niet :?

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 10-12-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Blomminator schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:57:
[...]

Sweet lord, en jij bent een stuk sterker/fitter dan ik zo. Nouja, we gaan t zien. Ik heb geen Strava, dus kan niet zien wat je linkt maar ik gok er dan maar op dat het een zone1 loopje van weinig tijd is.

Bedoel jij die lange stalen trap, min of meer bij het gemaal/woonboten? Dat was mijn plan.
Je hebt twee van die stalen trappen, ik zou de linker aanraden. Die start hier. Dus net iets verderop vanaf de woonboten gezien. Ik probeerde die locatie aan de hand van mijn activiteit vorig jaar te delen :P
En je idee om het op 1 dag te doen is natuurlijk heel leuk, maar ook mesjokke. Ik had al uitgerekend.. 8000hm / 7 = heel veel op 1 dag. Als die trap 40 meter is, dan hoef je slechts 100x omhoog/omlaag? Dat is geen kattenpis.

Idee nu is; 1ste Kerstdag voor dag en dauw eruit, pot koffie en een musketkransje erin en daarheen rijden. Klaptafeltje en stoeltje mee met drankjes/eten, bluetooth speaker met motiverende muziek en dan gewoon eindeloos op en neer beuken. Al die argumenten van @GSX-MAN zijn natuurlijk valide, maar met in problemen denken kom je ook niet verder.
Eens! Compleet idioot plan, maar vorig jaar hadden we toch diverse van die mafklappers deelnemers :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Roozzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:51:
[...]

Je hebt twee van die stalen trappen, ik zou de linker aanraden. Die start hier. Dus net iets verderop vanaf de woonboten gezien. Ik probeerde die locatie aan de hand van mijn activiteit vorig jaar te delen :P

[...]

Eens! Compleet idioot plan, maar vorig jaar hadden we toch diverse van die mafklappers deelnemers :+
Ah die ken ik niet. Ben niet bekend daar. Misschien leuk om er eentje OP en eentje AF te nemen.. nouja, we gaan t wel merken.

Ben benieuwd of er nog enthousiasteling zijn voor 1ste Kerstdag. Ik bedoel. dit is misschien een slecht idee. maar ja, schoonfamilie is ook maar zozo he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:49:
[...]

Volgens mij staat het internet bol van de schema's, maar als je nu 54.40 op de 10 doet dan moet er nog heel wat gebeuren om onder de 1.45 te lopen op een halve. Ik denk dat je er dan met maar 2 keer in de week lopen/trainen niet komt.

[...]

Die snap ik niet :?
Die pijn in schenen en kuiten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 21:22

Rustiger opbouwen, langzamer rennen, meer kilometers, hogere cadans. Laatste is voornamelijk omdat je paslengte waarschijnlijk te lang is; als je meer stappen maakt, doe je waarschijnlijk kortere passen en dat is vaak beter voor je spieren. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik bij veel beginnende hardlopers zie dat ze grote stappen maken (en niet per se snel lopen) en daardoor moeten je spieren een grotere klap opvangen dan als ze lichtere, korte passen zou maken. Ik ben absoluut geen coach of hardloopveteraan; ik haal m'n wijsheid uit youtube filmpjes en artikelen door mensen die 10+ jaar hardlopen. :)

Opwarmen en stretchen doe ik zelf niet echt aan. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar voor mij werkt het prima om eerste kilometer wat rustiger te lopen met 20x knieheffen, 20x hakbil, 20x zijwaarts (na 10x omdraaien), 20x kruispasjes te doen (eigenlijk het standaard riedeltje wat ik ken van amateurvoetbal :+) en dan gewoon los.

Statisch stretchen schijnt in verschillende artikelen die ik heb gelezen alleen maar blessures te geven. Achteraf gebruik ik m'n foam roller nog wel eens, maar dat is meer omdat het voelt dat ik dan minder lang spierpijn heb na een intensieve of lange training. En zelfs daarvan kun je je afvragen hoe goed het werkt, omdat ik natuurlijk niet kan vergelijken met de situatie als ik het niet had gedaan.

Als je echt blessures krijgt, zou ik naar een fysio gaan maar zo ver klinkt het nog niet. Soms moet je ook gewoon even door pijntjes heen bijten of de manier waarop je loopt iets aanpassen zodat je geen pijn krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Slickk op 10-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
GSX-MAN schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:13:
[...]

Die pijn in schenen en kuiten.
Ah, ik zou gewoon een fatsoenlijk schema (en schoenen!) pakken in plaats van aanmodderen. Pijn in schenen en kuiten klinkt als te snel opbouwen en/of te snel lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:21

KnOeFz

no comment...

Slickk schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:14:
[...]

...

Opwarmen en stretchen doe ik zelf niet echt aan. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar voor mij werkt het prima om eerste kilometer wat rustiger te lopen met 20x knieheffen, 20x hakbil, 20x zijwaarts (na 10x omdraaien), 20x kruispasjes te doen (eigenlijk het standaard riedeltje wat ik ken van amateurvoetbal :+) en dan gewoon los.

....
Dat klink toch echt als een warmingup met dynamische stretch oefeningen wat je beschrijft als start van je loop :+

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
KnOeFz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:36:
[...]

Dat klink toch echt als een warmingup met dynamische stretch oefeningen wat je beschrijft als start van je loop :+
Haha klopt, maar dat is na 5 minuten wel klaar. Een ‘echte’ warming up zou ik het niet noemen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrand0n
Slickk schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:14:
[...]

Rustiger opbouwen, langzamer rennen, meer kilometers, hogere cadans. Laatste is voornamelijk omdat je paslengte waarschijnlijk te lang is; als je meer stappen maakt, doe je waarschijnlijk kortere passen en dat is vaak beter voor je spieren. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik bij veel beginnende hardlopers zie dat ze grote stappen maken (en niet per se snel lopen) en daardoor moeten je spieren een grotere klap opvangen dan als ze lichtere, korte passen zou maken. Ik ben absoluut geen coach of hardloopveteraan; ik haal m'n wijsheid uit youtube filmpjes en artikelen door mensen die 10+ jaar hardlopen. :)
Bedankt! Ik ben redelijk bekend met alle tips, zal ze zeker toe gaan passen, alleen het langzamer lopen is.. moeilijk. Ik daag mezelf te graag uit met sneller rennen of langere afstanden rennen omdat het qua uithoudingsvermogen wel lukt. En dit gaat goed tot het fout gaat..

In het verleden had ik voornamelijk last van mijn schenen. Mijn cadans heb ik afgelopen jaar al kunnen verhogen van 150 naar +- 170 - 175, hiermee is de pijn in de schenen wat weggetrokken. Nu is het meestal in mijn kuiten (laatste paar keer trainen voor de marathon bijna niet meer kunnen lopen na 5km)

Ik zal aan de slag gaan met een (voor mijn gevoel te) rustig tempo aanhouden op een hogere cadans en vanuit daar opbouwen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Ff cross-posten uit het sporthorloge topic :9 :
Garmin-gebruikers;
Welke GPS modus gebruiken jullie eigenlijk op jullie horloges, alleen GPS of ook Glonass/Galileo?

Verbetert dit bij jullie ook de respons op tempowisselingen tijdens bijvoorbeeld hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 22:19
Brrand0n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:16:
[...]

Bedankt! Ik ben redelijk bekend met alle tips, zal ze zeker toe gaan passen, alleen het langzamer lopen is.. moeilijk. Ik daag mezelf te graag uit met sneller rennen of langere afstanden rennen omdat het qua uithoudingsvermogen wel lukt. En dit gaat goed tot het fout gaat..
Herken dit volledig,al verschillende keren begonnen en steeds moeten afhaken door blessures.
Nu al een tijdje terug bezig en voorlopig blessure vrij.
Eerst met een stryd footpod waar ik heel tevreden over ben en momenteel met de trenara app

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Andere muziek?
Zegt degene die uit zichzelf 30s/km trager loopt met intellectuele podcasts ipv elektronische muziek :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brrand0n
ANdrode schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:37:
[...]

Andere muziek?
Zegt degene die uit zichzelf 30s/km trager loopt met intellectuele podcasts ipv elektronische muziek :+
Ik mix als hobby mijn eigen mixtapes aan elkaar, begon op 150BPM (hardstyle), ondertussen ook wat mixtapes op 175BPM (drum&bass), en loop denk ik het fijnste op 170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Ik loop meestal op podcasts om er voor te zorgen dat ik beter kan pacen. Als ik op muziek loop, loop ik sneller maar wil juist in lage HR zone blijven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Brrand0n schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:41:
[...]

Ik mix als hobby mijn eigen mixtapes aan elkaar, begon op 150BPM (hardstyle), ondertussen ook wat mixtapes op 175BPM (drum&bass), en loop denk ik het fijnste op 170.
Dat was ook de oorzaak van de cadansverhoging van 150 stappen per minuut naar 170-175 stappen per minuut? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
[...]

In het verleden had ik voornamelijk last van mijn schenen. Mijn cadans heb ik afgelopen jaar al kunnen verhogen van 150 naar +- 170 - 175, hiermee is de pijn in de schenen wat weggetrokken. Nu is het meestal in mijn kuiten (laatste paar keer trainen voor de marathon bijna niet meer kunnen lopen na 5km)

Ik zal aan de slag gaan met een (voor mijn gevoel te) rustig tempo aanhouden op een hogere cadans en vanuit daar opbouwen!.
Ja ik vond het ook lastig om een hogere cadans aan te houden op een lager tempo, maar het kan. Ik kan inmiddels wel wat meer genieten van de rustigere loopjes; wat lompere schoenen die wat meer demping geven waardoor snel lopen toch niet relaxed is en goeie podcasts zodat ik niet gapend om me heen kijk. Na een paar kilometer zit ik wel in dat ritme en kan ik er zeker van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrand0n
ANdrode schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:48:
[...]

Dat was ook de oorzaak van de cadansverhoging van 150 stappen per minuut naar 170-175 stappen per minuut? :)
Haha yep, dat is wel heel gradueel gegaan met nog 155, 160, 165 als tussenstappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Cranzai schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:34:
Ff cross-posten uit het sporthorloge topic :9 :
Garmin-gebruikers;
Welke GPS modus gebruiken jullie eigenlijk op jullie horloges, alleen GPS of ook Glonass/Galileo?

Verbetert dit bij jullie ook de respons op tempowisselingen tijdens bijvoorbeeld hardlopen?
Beide. Maar eigenlijk wil je gewoon een stryd/footpod voor fatsoenlijke respons op tempowisselingen :+

Zonder dollen, mijn Suunto's uit 2012/2013 hadden (en hebben) een betere respons op tempowisselingen en überhaupt weergave van tempo's. Ik weet niet precies wat die jongens bij garmin gedaan hebben, maar het is ronduit bedroevend. Zeker als je veel onder bomen of tussen gebouwen loopt. Er zat ongetwijfeld ergens een trade-off...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Roozzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:
[...]

Beide. Maar eigenlijk wil je gewoon een stryd/footpod voor fatsoenlijke respons op tempowisselingen :+

Zonder dollen, mijn Suunto's uit 2012/2013 hadden (en hebben) een betere respons op tempowisselingen en überhaupt weergave van tempo's. Ik weet niet precies wat die jongens bij garmin gedaan hebben, maar het is ronduit bedroevend. Zeker als je veel onder bomen of tussen gebouwen loopt. Er zat ongetwijfeld ergens een trade-off...
Mijn FR235 reageerde haast sneller dan mijn nieuwe FR935, laatst tijdens een loopje met clubgenootjes hadden we ook een scala aan tempo's over verschillende garmin modellen ook al liepen we even hard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:39
[...]

Als je voor je 10 km tijd volle bak bent gegaan zou iets van 6:30 min/km een indicatie zijn voor je lange duurlopen. En dat kan in het begin best lastig zijn.
Voor een indicatie van tempo's, op Internet zijn heel veel calculators te vinden om je verschillende training tempo's adh van een (recente) wedstrijd te berekenen (bv mcmillanrunning.com).

Kijk ook nog maar es naar de wetenschappelijke publicatie die hier vd week langs kwam.

Enne, volg een schema ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Limbeckx
Soms is het goed om niet volgens de metrics te lopen I guess.

Vanochtend de Saucony Endorphin Shift 2 voor het eerst aan en mijn aw7 voor het eerst om. Wilde niet in de regen lopen maar uiteindelijk leek het anders niet te gaan pass3n in m'n thuisschema dus toch maar begonnen. De bedoeling was gewoon easy run. Eerste km voelde prima maar toen ik op m'n horloge keek zag ik dat ie miles aangaf ipv km's. Aan het gevoel aan m'n benen had ik ook niets want ja nieuwe schoenen. Geen idee hoe het moet voelen. Ergens kreeg ik een beetje last van m'n rechterscheen maar dacht: zal wel aan het wennen aan schoenen liggen. En begon inmiddels ook moe te worden dus ik verwoest zoeken op de AW 7 van miles naar km te gaan. Eenmaal gevonden blijkt dat ik er 5 km al op heb zitten. Resultaat: PR 😁

https://strava.app.link/Y0G7REyJTlb

PS: daarmee is de zoektocht naar een nieuwe schoen ook beslecht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Limbeckx op 11-12-2021 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Vanmorgen de Brabantse Kluis trail gelopen in Aarle-Rixtel. Mooie omgeving, prima loop, tikje teveel modder aan het begin/einde van de route. 2 jaar terug op m'n Speedcrossers ging 't wel, nu op m'n Hokaatjes gleed ik als Bambi alle kanten op. 30km, 3.uur22min incluis 3 drankposten. Helaas was 't eigenlijk net te ver. Bij de 25km vond ik het zwaar worden en de laatste 2km was toffelen. Niks meer over van de gratie die ik normaal bezig.

Ik vind dat hele 'individuele' starten overigens top. Geen massa mensen en PANG! rennen maar, en dan bij 't eerste hekje stilvallen. Gewoon, spulletjes pakken, check check en go. Lekker je eigen gang. Corono is matig, maar ik vind dit niet erg.

Los hiervan heb ik wel twee vragen, misschien kan iemand wat licht schijnen in mijn duistere wereld.

1)
Na sport (beetje diepgaan, beetje duur) krijg ik steevast flinke koppijn. Maandje terug 10km trail, onderuit bij thuiskomst. Vorige week 20, nu 30. Even afwachten wat er vanavond komt, maar het komt al.
Ook bij andere sporten - langer zwemmen/triatlon/bergwandelen - komt het vaak. Ik neem een bidon met NUUN of vergelijkbaar en heb de indruk dat dit helpt. Tijdens de run vandaag schat ik ongeveer een kleine 1 liter gedronken, 3 bekertjes cola (500ml) - en een 500ml water met Nuun. Na afloop water/thee en een colaatje. Mis ik zouten? Of kan het wat anders? Of gewoon.. pech.. sommige mensen hebben dat. ? Ik ben er namelijk behoorlijk klaar mee.

2.
Aan mijn grote tenen heb ik aan de zijkant, aan de binnenkant van de voet best wat eelt. Tijdens het lopen wordt dit niet beter door het "rollen" van de voet. En dan wordt t pijnlijk, beetje zacht (zweet), en uiteindelijk een (bloed)blaartje aan de rand van het eelt/huid. (Bovenop). Ik loop met Injinji teensokken, en veel op mijn Hoka's. Verder overigens nooit blaren of ergens last van. Is hier wat aan de te doen? Eelt juist weghalen, of juist meer kweken? Frau Blomminator merkte al op dat meer trailen mn voeten niet mooier maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Blomminator schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:42:
Vanmorgen de Brabantse Kluis trail gelopen in Aarle-Rixtel. Mooie omgeving, prima loop, tikje teveel modder aan het begin/einde van de route. 2 jaar terug op m'n Speedcrossers ging 't wel, nu op m'n Hokaatjes gleed ik als Bambi alle kanten op. 30km, 3.uur22min incluis 3 drankposten. Helaas was 't eigenlijk net te ver. Bij de 25km vond ik het zwaar worden en de laatste 2km was toffelen. Niks meer over van de gratie die ik normaal bezig.

Ik vind dat hele 'individuele' starten overigens top. Geen massa mensen en PANG! rennen maar, en dan bij 't eerste hekje stilvallen. Gewoon, spulletjes pakken, check check en go. Lekker je eigen gang. Corono is matig, maar ik vind dit niet erg.

Los hiervan heb ik wel twee vragen, misschien kan iemand wat licht schijnen in mijn duistere wereld.

1)
Na sport (beetje diepgaan, beetje duur) krijg ik steevast flinke koppijn. Maandje terug 10km trail, onderuit bij thuiskomst. Vorige week 20, nu 30. Even afwachten wat er vanavond komt, maar het komt al.
Ook bij andere sporten - langer zwemmen/triatlon/bergwandelen - komt het vaak. Ik neem een bidon met NUUN of vergelijkbaar en heb de indruk dat dit helpt. Tijdens de run vandaag schat ik ongeveer een kleine 1 liter gedronken, 3 bekertjes cola (500ml) - en een 500ml water met Nuun. Na afloop water/thee en een colaatje. Mis ik zouten? Of kan het wat anders? Of gewoon.. pech.. sommige mensen hebben dat. ? Ik ben er namelijk behoorlijk klaar mee.

2.
Aan mijn grote tenen heb ik aan de zijkant, aan de binnenkant van de voet best wat eelt. Tijdens het lopen wordt dit niet beter door het "rollen" van de voet. En dan wordt t pijnlijk, beetje zacht (zweet), en uiteindelijk een (bloed)blaartje aan de rand van het eelt/huid. (Bovenop). Ik loop met Injinji teensokken, en veel op mijn Hoka's. Verder overigens nooit blaren of ergens last van. Is hier wat aan de te doen? Eelt juist weghalen, of juist meer kweken? Frau Blomminator merkte al op dat meer trailen mn voeten niet mooier maakt...
Hoofdpijn ligt bij mij vaak aan te weinig drinken. Ik vind 1 liter totaal (zo lees ik het tenminste) in jouw situatie ook best weinig eerlijk gezegd. Nu hoef je tijdens het lopen niet per se meer te drinken, maar voor- en achteraf kun je denk ik nog wel meer aan doen. Liever een keer extra naar de wc moeten achteraf dan die koppijn.

Zijn je schoenen niet iets te ruim? Dit soort blaren ontstaan door wrijving, oftewel schuiven van je voet in de schoen. Zeker als het eenmaal nat is heb je kans dat het nog makkelijker schuift/glijdt (zoals je zelf ook al zegt).

Bij trailschoenen wil ik halverwege nog wel eens opnieuw strikken, omdat door regen/modder het nat is geworden en er daardoor meer ‘rek’ in is gekomen. Dat heb ik bij wegschoenen niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Puntje 1 is waarschijnlijk te weinig vocht, of te weinig elektrolyten.

Eelt aan de zijkant van je grote tenen is typisch iets dat bij trailers regelmatig voorkomt. Naar mijn idee door iets meer zijwaartse belasting. Hoe dan ook, voorkomen dat dit een probleem wordt is gelukkig vrij eenvoudig. Je kan deze eeltplekjes gewoon wegvijlen (of -raspen?). Waarschijnlijk heeft Frau Blom zo'n ding wel ergens in de kast liggen. Eens in de 2-3 maanden bijhouden is meer dan genoeg bij mij. Deze plekjes laten zitten heeft het bij mij nooit beter gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:16
@Blomminator welke Hoka's ? Challenger ATR of andere ?

Die hoofdpijn na lange duurlopen ben ik ook gevoelig voor, het helpt als ik na het thuiskomen probeer snel 0,5 tot 1 L te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Zijn hier komoot gebruikers van komoot? Heb een abonnement op Strava maar kreeg laatst van een goede vriend te horen dat Strava hem ongeveer elke week een mail stuur met of hij specifieke gebruikers kent en wil toevoegen en dat zijn allemaal contacten van mijn library. Gaf mij niet zo'n lekker gevoel. Daarnaast zie dat komoot breadcrum navigatie heeft voor Apple watch.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 23:13
Roozzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:
[...]

Hoor vaak dat een fenix3 beter met z'n GPS is, daarna is er ook een nieuwe chip in de fenix series gegaan.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-08 16:17
Vanochtend de Coopertest gelopen, toch al een tijd geleden: juni 2020 liep ik 2.740 meter. Vandaag liefst 3.079 meter gelopen oOo Tevreden met de uitslag, misschien iets te weinig doorgezet na de 8ste minuut. Hele tijd mee kunnen lopen met een andere loper van de club, hij ging me vlak bij de start al voorbij en toen ben ik hem tot rond de 6de minuut gevolgd, toen de kop overgenomen omdat hij iets inzakte en toen volgde hij mij. Maar helaas zo'n 3 minuten voor de start moest hij lossen. In die tijd toch 70 meter weggelopen bij hem. Heerlijk gelopen vandaag, omstandigheden waren wel koud en winderig. Vrij snel afgekoeld daarna omdat de kinderen nog een sponsorloop hadden en toen lekker onder de warme douche gestapt. Leuk om zo even te kijken waar je staat. Ik kwam in 11:43 door op de 3km die ik een jaar geleden liep in 12:19. Tevreden d:)b

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb eind van de ochtend weer een rondje van 10 km in de Soesterduinen gedaan. Wilde bijtijds voor de F1-race weer thuis zijn, maar toch even de natuur in. Het viel allemaal niet mee, ondanks de korte afstand vond ik het best weer een beetje afzien. Wel lekker en blij dat ik geweest ben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 15:19

Toppertje

www.davideografie.nl

Komende zaterdag ben ik van plan mijn huidige PR op de halve marathon (1:37:46) te verbeteren naar een tijd onder de 1:30:00. Afgelopen tijd flink getraind en het enige waar ik nu een beetje aan begin te twijfelen is mijn eet een drink strategie, in het verleden was die vrij simpel, als ik dorst had pakte ik een bekertje drinken (waarvan dan doorgaans meer dan de helft niet in m'n mond beland, niet prettig) en als ik er zin in had pakte ik indien mogelijk een stuk banaan of een paar winegums. Achteraf heb ik het idee gewoon altijd te weinig te hebben gedronken en/of gegeten.

Is het beter om gels mee te gaan nemen? En hoeveel dan? (Ik heb er nog een paar liggen van de Decathlon die ik tijdens het fietsen wel gebruik).

Misschien een inkoppertje maar wellicht is het om meer vocht binnen te krijgen ook handiger om een soft flask met sportdrank mee te nemen onderweg. Maar is 150ml dan voldoende of is meer beter?

Lees op Google wel tips om elke 20minuten wat in te nemen, maar dat lijkt me dan weer wat veel?
Ervaringen, tips & tricks zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 19:11
Toppertje schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:46:
Komende zaterdag ben ik van plan mijn huidige PR op de halve marathon (1:37:46) te verbeteren naar een tijd onder de 1:30:00. Afgelopen tijd flink getraind en het enige waar ik nu een beetje aan begin te twijfelen is mijn eet een drink strategie, in het verleden was die vrij simpel, als ik dorst had pakte ik een bekertje drinken (waarvan dan doorgaans meer dan de helft niet in m'n mond beland, niet prettig) en als ik er zin in had pakte ik indien mogelijk een stuk banaan of een paar winegums. Achteraf heb ik het idee gewoon altijd te weinig te hebben gedronken en/of gegeten.

Is het beter om gels mee te gaan nemen? En hoeveel dan? (Ik heb er nog een paar liggen van de Decathlon die ik tijdens het fietsen wel gebruik).

Misschien een inkoppertje maar wellicht is het om meer vocht binnen te krijgen ook handiger om een soft flask met sportdrank mee te nemen onderweg. Maar is 150ml dan voldoende of is meer beter?

Lees op Google wel tips om elke 20minuten wat in te nemen, maar dat lijkt me dan weer wat veel?
Op een halve marathon in 1:30 heb je helemaal niks onderweg nodig. In principe zelfs geen vocht met dit weer. Zorg gewoon dat je glycogeen voorraad op peil is en knallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Gaat eten en drinken niet ten koste van je tempo? Maar gaaf hoor, sub 1:30! Ik was al superblij met mijn net onder de twee uur, eind augustus. Die heb ik ook zonder eten of drinken gedaan, maar dat was omdat ik 'm spontaan liep en niets had meegenomen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-09 22:06
Afgelopen week best een intensieve trainingsweek gehad. Op maandag begon het nog meer een hersteltraining van 8.5km, maar woensdag werd het al een stukje intensiever met intervals. Vier keer 1.3km op ±4:30min/km met maar 200m rust. Die korte pauzes ging ik op gegeven moment wel voelen. Daarna op vrijdag blokjes van 3km met 1km rust ertussen. Die vielen mij ook nog best zwaar zo einde van de week. Uiteindelijk op zaterdag en niet zo rustige duurloop van 15km waar het 'middenstuk' van 10km op een wat hoger tempo mocht dan m'n duurloop tempo (5:10 nu ipv 5:58 op rust).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Toppertje Gezien het mentale net zo belangrijk is: zorg dat je goed drinkt van tevoren. Neem gelletjes mee die je onderweg kan innemen zonder water (ik gebruik bijv. Sis gelletjes). Ik heb begin november de HM gelopen op Terschelling in 1 uur 38, bij een paar posten wel een bekertje gepakt en wat binnen proberen te krijgen maar mij lukt dat niet goed. Als ik 100ml binnen heb gekregen is het veel :D

Ik heb twee gelletjes gebruikt, rond de 9km en rond de 15km. Beviel mij erg goed qua verdeling en had voldoende energie. Maar misschien had ik die ook wel gehad zonder de gelletjes. You never know. 's ochtends heb ik wit brood gehad met hagelslag en jam, een uurtje van tevoren nog een banaan opgegeten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Er is van alles te bedenken ja, maar als de wedstrijd komende zaterdag is dan zou ik niets meer veranderen. Je wilt niet experimenteren tijdens een wedstrijd.

Tijdens je training heb je kennelijk al tig uren en kilometers overleefd zonder dit alles. Ik zou daar gewoon op vertrouwen. Voor een volgende doelwedstrijd kan je dan zaken gaan testen tijdens trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

GSX-MAN schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:49:
Gaat eten en drinken niet ten koste van je tempo? Maar gaaf hoor, sub 1:30! Ik was al superblij met mijn net onder de twee uur, eind augustus. Die heb ik ook zonder eten of drinken gedaan, maar dat was omdat ik 'm spontaan liep en niets had meegenomen.
Goede vraag, geen idee :P
Moet eerst nog lukken natuurlijk, niet de meest ideale voorbereiding gehad voor mijn gevoel; vanaf vorige week woensdag tot afgelopen woensdag afwisselend last gehad van een buikgriep waardoor ik de hele week niet heb gelopen, daarna wel nog een paar goede trainingen kunnen doen.
Roozzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:24:
[...]

Er is van alles te bedenken ja, maar als de wedstrijd komende zaterdag is dan zou ik niets meer veranderen. Je wilt niet experimenteren tijdens een wedstrijd.

Tijdens je training heb je kennelijk al tig uren en kilometers overleefd zonder dit alles. Ik zou daar gewoon op vertrouwen. Voor een volgende doelwedstrijd kan je dan zaken gaan testen tijdens trainingen.
Goed punt, opzich neem ik tijdens het wielrennen altijd sportdrank mee, en neem ik ook regelmatig een gelletje. ik denk dat ik dan zoals @Arjan90 ook gedaan heeft gewoon 2 gelletjes mee.

@Arjan90, ook een knappe tijd! ik ga zaterdag op Ameland lopen, dus e.e.a. is nog wel afhankelijk van de omstandigheden. Maar als het niet lukt heb ik nog ruim 7 minuten over om toch een PR te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Kan alleen uit eigen ervaring putten en niet wetenschappelijk onderbouwd.

Qua water, ikzelf heb altijd moeite met water pakken bij een waterpunt. Ik stop nu bij zo'n punt, die 10 seconden maak ik wel weer goed in de kilometers erna. Water meenemen is een optie, als het je niet stoort.

Zelf op de HM nooit meer dan twee gelletjes meegenomen. Geen idee of het helpt maar anders is het een mooi placebo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:18

polthemol

Moderator General Chat
[...]

doe regelmatig een 10K waarbij je in Z1 blijft. Ga je buiten je Z1, dan stoppen met rennen, rustig wandelen tot je weer in Z1 zit en door. Je gaat op die manier wat meer gevoel krijgen bij een lager tempo.

Als je na een training na 5K al niet meer kunt rennen vanwege spierpijn in je kuiten, dan moet je stevig gaan werken aan je belastbaarheid (zie Z1 en Z2 runs) en je looptechniek.

Ter referentie: 1 van de bekendere oudere hardlopers in Nederland, Jo Schoonbroodt, rent het gros van zijn loopjes trager dan 10K het uur en met heel veel run/walks als je zijn strava checked. Hij doet ook een marathon als 70jarige nog sub 3 uur ;) Easy does it, dat zijn de beste trainingen die je kunt hebben.

Hier nu een maandje bezig op een hardloopband. De kleine die mijn vrouw en ik hebben vraagt toch wat tijd en de lange lopen buiten werden daardoor een last. Ik probeer nu een uur / 10K te maken op de band elke dag en 1 a 2 keer in de week een training buiten te doen. Bevalt redelijk, ik kan de hoogtemeters nu wel heel goed trainen (12% incline, hoezee!), maar het rennen zelf voelt veel zwaarder (qua tempo een volle kilometer het uur sneller buiten tov. eenzelfde inspanning op de band, toch wel veel imo.).

Nu hopen dat ik hiermee mezelf fit genoeg krijg voor maart 24uurs van Sittard met dan toch dan maar eindelijk die 100mijl :P

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Super persoonlijk natuurlijk en in principe zou je de HM zonder drinken en/of eten moeten kunnen uitlopen.

Mijn persoonlijke strategie is altijd;
• Eerste waterpunt (meestal op de 5k) sla ik over
• 2e drankpunt (meestal op de 10k) bekertje met sportdrank, klein slokje
• op de 12k een gelletje
• 3e drankpunt (meestal op de 15k) bekertje met sportdrank, klein slokje
• Daarna niks meer en door naar de eindstreep

Of de gel op de 12k echt zin heeft, geen idee. Maar het doet geen kwaad en in het kader dus waarom veranderen :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Calitomnication schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
[...]

Super persoonlijk natuurlijk en in principe zou je de HM zonder drinken en/of eten moeten kunnen uitlopen.

Mijn persoonlijke strategie is altijd;
• Eerste waterpunt (meestal op de 5k) sla ik over
• 2e drankpunt (meestal op de 10k) bekertje met sportdrank, klein slokje
• op de 12k een gelletje
• 3e drankpunt (meestal op de 15k) bekertje met sportdrank, klein slokje
• Daarna niks meer en door naar de eindstreep

Of de gel op de 12k echt zin heeft, geen idee. Maar het doet geen kwaad en in het kader dus waarom veranderen :)
Bedankt voor de tips (y)
Ik zie net dat er op Ameland na 4,5 en na 13,5 km verzorgingsposten zijn. Nadeel is dat er niemand is om bekertjes aan te geven, dus zal dan toch even stil moeten staan om een bekertje te pakken. Rond km 16 staat in ieder geval mijn vrouw/kinderen die wel iets aan kunnen geven.

Ik neem denk ik 2 gelletjes mee en dan onderstaande strategie ga toepassen:
• Proberen om op 4,5km paar slokken te drinken
• Gelletje rond 9km
• Dan rond 16km nog wat drinken en indien nodig het andere gelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:28

Lagune

Its time for warp

Toppertje schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:01:
[...]

Bedankt voor de tips (y)
Ik zie net dat er op Ameland na 4,5 en na 13,5 km verzorgingsposten zijn. Nadeel is dat er niemand is om bekertjes aan te geven, dus zal dan toch even stil moeten staan om een bekertje te pakken. Rond km 16 staat in ieder geval mijn vrouw/kinderen die wel iets aan kunnen geven.

Ik neem denk ik 2 gelletjes mee en dan onderstaande strategie ga toepassen:
• Proberen om op 4,5km paar slokken te drinken
• Gelletje rond 9km
• Dan rond 16km nog wat drinken en indien nodig het andere gelletje.
isostar gummies (decathlon), zijn wel verslavend

https://www.sportbenzin.c...ar-energy-fruit-boost.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 05-09 11:27
@Toppertje

Succes! Ik heb mijn halve marathons tot nu toe steeds met 2 gelletjes gelopen (1x zonder of met 1 geprobeerd en die liep helemaal mis, maar dat kwam eerder doordat ik toen veel te hard ging).

Qua drinken sla ik de eerste vaak ook over en heel eventueel na de gelletjes een paar slokjes.

Maar idd, denk niet dat het perse nodig is maar tegelijkertijd hoeft het ook niet heel veel tijd te kosten verder (en kan je beter ieeets rustiger rennen om goed te kunnen slokken dan doorsprinten en stikken in het water ;) )

In mijn geval gaat het dan om tijden rond de 1:22.

Weet iemand trouwens wanneer de marathonranglijsten (sub 3u lijsten) in de runnersworld uitkomen en of ze ook in het magazine zelf (komen te) staan? Ben dit jaar extra benieuwd zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 21:12
polthemol schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:06:
[...]

doe regelmatig een 10K waarbij je in Z1 blijft. Ga je buiten je Z1, dan stoppen met rennen, rustig wandelen tot je weer in Z1 zit en door. Je gaat op die manier wat meer gevoel krijgen bij een lager tempo.

Als je na een training na 5K al niet meer kunt rennen vanwege spierpijn in je kuiten, dan moet je stevig gaan werken aan je belastbaarheid (zie Z1 en Z2 runs) en je looptechniek.

Ter referentie: 1 van de bekendere oudere hardlopers in Nederland, Jo Schoonbroodt, rent het gros van zijn loopjes trager dan 10K het uur en met heel veel run/walks als je zijn strava checked. Hij doet ook een marathon als 70jarige nog sub 3 uur ;) Easy does it, dat zijn de beste trainingen die je kunt hebben.

Hier nu een maandje bezig op een hardloopband. De kleine die mijn vrouw en ik hebben vraagt toch wat tijd en de lange lopen buiten werden daardoor een last. Ik probeer nu een uur / 10K te maken op de band elke dag en 1 a 2 keer in de week een training buiten te doen. Bevalt redelijk, ik kan de hoogtemeters nu wel heel goed trainen (12% incline, hoezee!), maar het rennen zelf voelt veel zwaarder (qua tempo een volle kilometer het uur sneller buiten tov. eenzelfde inspanning op de band, toch wel veel imo.).

Nu hopen dat ik hiermee mezelf fit genoeg krijg voor maart 24uurs van Sittard met dan toch dan maar eindelijk die 100mijl :P
Dat langzaam lopen is iets waar ik me de laatste tijd een beetje op ingelezen heb, en zelf ook aan begonnen ben. Nu een maand of 3 geleden overgegaan van iets van 50% in (hartslag)zone 3 en 30% in zone 4 naar bijna 90% in zone 1 of 2. Echter waar ik 3 maanden geleden nog 5:30min/km liep op 70% van m'n hartslag zit ik nu boven de 6:00min/km. Dus misschien ook maar eens Stryd proberen binnenkort :+

Het is even wennen, maar uiteindelijk is het best wel lekker dat je 3 uur aan het hardlopen bent en de volgende dag niet eens spierpijn hebt. Maar wat ik vooral moeilijk vind is, hoe langzaam kan je gaan? Als zone 1 ook goed is kan je dan bijna niet beter (op wat hoger tempo) gaan wandelen? Dan kan je nog veel meer trainingsuren maken dan rustig rennen, of zeg ik nu wat heel geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:18

polthemol

Moderator General Chat
CrabpPeople schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:48:
[...]

Dat langzaam lopen is iets waar ik me de laatste tijd een beetje op ingelezen heb, en zelf ook aan begonnen ben. Nu een maand of 3 geleden overgegaan van iets van 50% in (hartslag)zone 3 en 30% in zone 4 naar bijna 90% in zone 1 of 2. Echter waar ik 3 maanden geleden nog 5:30min/km liep op 70% van m'n hartslag zit ik nu boven de 6:00min/km. Dus misschien ook maar eens Stryd proberen binnenkort :+

Het is even wennen, maar uiteindelijk is het best wel lekker dat je 3 uur aan het hardlopen bent en de volgende dag niet eens spierpijn hebt. Maar wat ik vooral moeilijk vind is, hoe langzaam kan je gaan? Als zone 1 ook goed is kan je dan bijna niet beter (op wat hoger tempo) gaan wandelen? Dan kan je nog veel meer trainingsuren maken dan rustig rennen, of zeg ik nu wat heel geks?
ja en nee, dat is ook afhankelijk van wat je doelen zijn. Ik train de laatste tijd vrij veel op wandelen op een fiks tempo (7 tot 8K per uur tempo) en ook daarmee bouw je conditie op (dus cardio, beenspieren), maar je mist de impact die rennen heeft op je benen. Ik denk ook niet dat het zinvol is als je voor bv. een marathon gaat trainen (het zal ook niet schaden :) ). Voor ultratrails is het wel een bijzonder ondergewaardeerde skill om te hebben: snel en lang wandelen.

Ik denk dat je die dingen voor de rest gewoon aanpakt via bv. stryd of hartslagzones en het tempostuk gewoon los laat. Of je nu 6' pace hebt, of 8' pace of je doe thet in 5:10, punt is dat je in je lage zone moet zitten en blijven zitten als het wat mee zit.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
m0ridin schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:22:
@Toppertje

Succes! Ik heb mijn halve marathons tot nu toe steeds met 2 gelletjes gelopen (1x zonder of met 1 geprobeerd en die liep helemaal mis, maar dat kwam eerder doordat ik toen veel te hard ging).

Qua drinken sla ik de eerste vaak ook over en heel eventueel na de gelletjes een paar slokjes.

Maar idd, denk niet dat het perse nodig is maar tegelijkertijd hoeft het ook niet heel veel tijd te kosten verder (en kan je beter ieeets rustiger rennen om goed te kunnen slokken dan doorsprinten en stikken in het water ;) )

In mijn geval gaat het dan om tijden rond de 1:22.

Weet iemand trouwens wanneer de marathonranglijsten (sub 3u lijsten) in de runnersworld uitkomen en of ze ook in het magazine zelf (komen te) staan? Ben dit jaar extra benieuwd zeg maar ;)
Was mij er toevallig laatst ook in aan het verdiepen ;) maar in 2019 kwam er 16-12 bericht op de site.

Verder zou je je naam al hier moeten kunnen vinden.

Als ik een hm maximaal loop neem ik meestal toch wel wat eten en drinken mee, meestal 1 gel van te voren (om even lekker wakker te worden) en 1 halverwege, uit een bekertje drinken lukt mij echt niet dus neem zelf softflanks mee, en gooi het water wat ik de bekers zit wel over m'n hoofd als het tenmiste warm is.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-09 16:26
Ik ben van plan om mij in te schrijven in de 10 miles van Antwerpen en vroeg me af hoe ik daar het beste voor train.

Momenteel loop ik 3 keer per week (2 x 7-8km en dan 1 duurloop van 10-12km). Mijn idee was om zo door te trainen en af en toe eens een interval training (voorgesteld door Garmin) mee te pikken.
Mijn loopjes doe ik momenteel allemaal in zone 2-3 met de bedoeling om zo mijn basis conditie te verhogen. Tempo ligt dan meetsal rond de 6:20 - 6:30/km.
Gewoon zo verder doen of moet ik wat meer afwisselen?

Doel zou zijn om die 10 miles toch aan 6:00/km te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Tibs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:44:
Ik ben van plan om mij in te schrijven in de 10 miles van Antwerpen en vroeg me af hoe ik daar het beste voor train.

Momenteel loop ik 3 keer per week (2 x 7-8km en dan 1 duurloop van 10-12km). Mijn idee was om zo door te trainen en af en toe eens een interval training (voorgesteld door Garmin) mee te pikken.
Mijn loopjes doe ik momenteel allemaal in zone 2-3 met de bedoeling om zo mijn basis conditie te verhogen. Tempo ligt dan meetsal rond de 6:20 - 6:30/km.

Die wedstijd is zo te zien pas eind april, dus misschien de ene week ipv van 1 van de 2 7-8km loopjes een garmin suggestie en de andere week een tempoloop om en nabij wedstrijd tempo?

[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 14-12-2021 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
Tibs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:44:

Probeer eens de trenara app.
https://trenara.com/
Is van Belgische makelij,kan je maandje gratis uit proberen en zo heb je een zicht hoe je trainingen moeten zijn voor de 10 miles bv,zijn hier meerdere mensen die de app gebruiken.
Momenteel ook met de app aan het trainen voor antwerpen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-08 13:18
Na enige tijd lurken toch maar een profiel aangemaakt door alle interessante posts die hier voorbij komen.
Afgelopen zaterdag mijn eerste trail gelopen in Maasmechelen(Belgie). 12 km met 250 hm, vond het best pittig en door het deelnemersaantal wel heel anders als het reguliere trainingsrondje.

Gefinished in een 1.10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:07:
[...]

Die wedstijd is zo te zien pas eind april, dus misschien de ene week ipv van 1 van de 2 7-8km loopjes een garmin suggestie en de andere week een tempoloop om en nabij wedstrijd tempo?
Net zo'n garmin suggestie gedaan en ik heb toch mijn twijfels bij de efficientie ervan.

Was 15min opwarmen en daarne 9 herhalingen van 10 seconden aan 3:00/km. Aan die 3:00/km geraak ik bijlange niet in 10 seconden en die zijn volgens mij ook te kort waardoor ze het risico op blessures verhogen.
Ik veronderstel dat een herhaling van 30 seconden aan 4:00/km of 4:30/km beter zou zijn? Of nog beter op basis van hartslag 30 seconden aan 170+ (anaerobe zone) lopen?

Lijkt me dan inderdaad beter om een workout te maken met die intervallen waarbij ik het aantal kan opdrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Vanochtend een trail gedaan maar niet in run mode bij garmin waardoor de file geen power data heeft en dus niet in stryd kan worden opgenomen, iemand hier die toevallig een shortcut hiervoor heeft? Kom er zelf niet uit via de stryd FAQ’s (en vind het uitermate irritant dat nu m’n data niet meer klopt 😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:56
FEIJ_87 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:36:
Vanochtend een trail gedaan maar niet in run mode bij garmin waardoor de file geen power data heeft en dus niet in stryd kan worden opgenomen, iemand hier die toevallig een shortcut hiervoor heeft? Kom er zelf niet uit via de stryd FAQ’s (en vind het uitermate irritant dat nu m’n data niet meer klopt 😅)
Verkeerde topic volgens mijn, maar je moet per profieltype je stryd koppelen, dus loopband, hardlopen, trail etc.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Krylinck
Ik ben positief gestemd omtrent de progressie van de laatste tijd. Vandaag heb ik 19km gelopen na een kroontjestocht drie dagen geleden. Het herstel van de hielen lijkt wat te versnellen. :) Dan wordt het nu natuurlijk wel een kwestie van niet te snel teveel kilometers willen toevoegen, dus ik blijf nog even hangen op twee keer per week. Ik zit nu toch nog in de fase van aerobe opbouw (veel trainingsuren met relatief weinig intervallen). Maar 11 maanden na operatie lijkt het er dus eindelijk op dat er een stabiele opbouw mogelijk is :)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Tibs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:05:
[...]

Net zo'n garmin suggestie gedaan en ik heb toch mijn twijfels bij de efficientie ervan.

Was 15min opwarmen en daarne 9 herhalingen van 10 seconden aan 3:00/km. Aan die 3:00/km geraak ik bijlange niet in 10 seconden en die zijn volgens mij ook te kort waardoor ze het risico op blessures verhogen.
Ik veronderstel dat een herhaling van 30 seconden aan 4:00/km of 4:30/km beter zou zijn? Of nog beter op basis van hartslag 30 seconden aan 170+ (anaerobe zone) lopen?

Lijkt me dan inderdaad beter om een workout te maken met die intervallen waarbij ik het aantal kan opdrijven.
Toevallig heb ik laatst eenzelfde soort vraag gesteld. Zie o.a. antwoord van @elastiek: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69485460. Er kwamen nog wat meer antwoorden op. Afgelopen vrijdag kreeg ik hem weer voorgesteld. Het is één van de weinige trainingen waar ik nog écht wat spierpijn van kreeg. Ik loop eigenlijk liever intervallen op 4:15 tempo dan deze (bij mij schotelt hij 2:40 min/km voor). Ik loop gemiddeld ook niet het doeltempo, maar als ik sprint ga ik wel ruim sneller dan 2:40 min/km en de vorige keer liep ik op "langzame" duurloopschoenen (ik had buiten pas bedacht om de Garmin suggestie te volgen en toen bleek het een sprinttraining :F ). Ik moet zeggen: ik vind de trainingen de twee keer dat ik ze heb gedaan zwaarder dan ik verwacht. Wat stelt 10x 10 seconden sprinten nou voor? :D

Al met al is de training goed voor je renhouding, je coördinatie, etc. Dus zeker een waardevolle toevoeging aan je training. Eerlijkheidshalve: bij atletiek lopen we zo'n training eigenlijk nooit samen. We doen wel eens een paar versnellingen voluit maar dan vaak gecombineerd met een duurloop of interval.

EDIT: Ah, Garmin wil hem vandaag weer doen. Die sla ik even over, lekker intervallen vandaag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:27
Ook TrainAsONE heeft recent dit type training toegevoegd onder de naam Tabata run. Hun beschrijving van deze training:
Tabata run
This is a structured workout containing a number of very short steps to be run very fast with short periods of intervening rest.

Named after Dr. Izumi Tabata, the Japanese physician and researcher who invented it, Tabata is a form of interval training characterised by short but very high intensity steps with minimal rest between. These sessions have been shown to induce significant concomitant changes to both the anaerobic and aerobic energy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Top! Bedankt voor de antwoorden en om mij te verwijzen naar de al gegeven antwoorden.

Blijkbaar dus toch nuttig en af en toe eens meedoen.

Die short periods of rest zijn bij Garmin wel niet echt short. 3 minuten tussen 2 intervallen is wel heel lang.

[ Voor 28% gewijzigd door Tibs op 15-12-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Deze podcast aflevering legt het heel mooi uit. Toevallig zelf naar geluisterd laast en daarom nu wat minder hard aan het brommeren zoals zij het op de fiets noemen :P

https://podcasts.apple.co...574684187?i=1000532100170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Tibs schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:31:
Top! Bedankt voor de antwoorden en om mij te verwijzen naar de al gegeven antwoorden.

Blijkbaar dus toch nuttig en af en toe eens meedoen.

Die short periods of rest zijn bij Garmin wel niet echt short. 3 minuten tussen 2 intervallen is wel heel lang.
Klopt, heb ik ook in de training zitten. Trenara heeft een andere variant erop.

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:27
Tibs schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:31:
Of dat lang is, is afhankelijk van het doel van die training. In dit blog van Garmin geven ze een toelichting op hun training suggestions. Onderaan worden de sprints toegelicht.

Ik lees dat je voor dit type training goed uitgerust moet zijn, omdat deze explosief wordt uitgevoerd. Een 'lange' rust tussendoor is nodig zodat je weer uitgerust en gecontroleerd de volgende krachtsexplosie kunt uitvoeren. Doe je dat niet, dan vergroot je de kans op blessures. Drie minuten rust vind ik dan helemaal niet gek.

• InZane
Bah, dochter werd vanochtend wakker met koorts en hoofdpijn. Toch maar weer een thuistestje bij d'r gedaan en die gaf binnen een minuut al een positief resultaat :/

De hele hut dus in quarantaine.. grom :(
Arjan90 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:56:
@InZane Pfff kak zeg! Beterschap voor haar en hopelijk blijft het de rest bespaard!
Thnx! Ze is gelukkig wel redelijk te pas verder :)

Ik ga er maar niet vanuit dat het de rest van ons over gaat slaan.

[ Voor 44% gewijzigd door InZane op 16-12-2021 09:59 ]

• Arjan90
@InZane Pfff kak zeg! Beterschap voor haar en hopelijk blijft het de rest bespaard!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Hier sinds gisteren ook hetzelfde; gisteren één van de kids met snot en keelpijn en daarna een positieve zelftest. Nu allemaal in quarantaine.

Vooralsnog was bij de GGD test de rest van ons allemaal nog negatief, kijken hoe dat zich ontwikkeld.

Iemand nog een (leuke) tips voor goede workouts die je thuis of in je tuin kunt doen als alternatief voor hardlopen?

Strava

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 17:37
Quarantaine? Herkenbaar helaas..eerst in quarantaine omdat de oudste positief testte..hij heeft zijn broertje aangestoken...mijn vrouw en ikzelf bleven negatief testen. Uiteindelijk uit quarantaine voor 3 dagen en vervolgens konden we er weer in omdat mijn vrouw positief getest werd. Bleek in het weekend in aanraking te zijn gekomen met iemand die corona had. Dus wederom in quarantaine. Zelf bleef ik steeds negatief testen en mocht ik er zaterdag weer op uit.

Qua hardlopen ben ik in de quarantaine periode wel gewoon geweest, maar heb mijn routes en tijdstip verstandig gekozen om niet met mensen in aanraking te komen. Alleen maar thuiszitten of in de tuin is niet te doen wat mij betreft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Balen allemaal... hopelijk vallen de klachten mee...

@LauryanF ik ben toen ik in quarantaine zat gaan touwtje springen omdat de conditie proberen op peil te houden, maar of dus geholpen heeft betwijfel is...

Net een duurloopje gedaan en die voelde qua intensiteit ongeveer hetzelfde als ik voor de quarantaine een seconden of 45 per km sneller zou lopen.

Dus ondanks dat 4 zelftesten en 3 GGD testen mij negatief bevonden heb ik het idee dat ik toch iets onder de leden heb (gehad)

Achja blijf maar gewoon lopen en hoop maar dat de conditie weer snel terug is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Dat is een best rijtje met coronagevallen. Beterschap allen.

Zelf inmiddels in week 6 van een trainingsprogramma voor een halve marathon. Grote verschil is het aantal keren lopen (van 3 naar 5 keer p/w). Gaat lekker tot nu toe. Eindelijk ook weer eens wat intervallen in het schema. Dat is echt iets wat ik mijzelf bijna niet kan opleggen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:24

Secsytime

Automagisch

Allemaal gevaccineerd en toch Covid :P

• Tinusvolkel
  • Nu online
Secsytime schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:22:
Volgens mij lees ik alleen kinderen bij de rest en die kan je momenteel nog niet vaccineren.. ;)
Hier was het overigens wel de gevaccineerde vrouw die corona had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Mijn dochter is 9 en wil heel graag gevaccineerd worden, maar het kan simpelweg (nog) niet.
Verder heeft iedereen hier in huis z'n shots gewoon gehad, inclusief mijn zoon van 12.

Ennuh volgens mij ben je gewoon besmettelijk en vatbaar als je gevaccineerd bent. Je krijgt hooguit wat minder klachten.
bvsteyn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:42:
Qua hardlopen ben ik in de quarantaine periode wel gewoon geweest, maar heb mijn routes en tijdstip verstandig gekozen om niet met mensen in aanraking te komen. Alleen maar thuiszitten of in de tuin is niet te doen wat mij betreft..
Ik ga morgenochtend tegen half 7 ook gewoon lopen. Kans dat ik in het buitengebied iemand tegenkom is zeer klein.

[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 16-12-2021 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

En de eerste verplaatsing van 2022 is een feit, de Venloop gaat van 27 maart naar 15 mei. Begrijpelijk natuurlijk gezien de huidige omstandigheden. Geeft wel meer kans zon *O* 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 16-12-2021 14:19 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 05-09 11:27
Tja, vaccineren blijft natuurlijk geen 100% garantie en kan me helemaal voorstellen dat als je leeft met iemand met covid (zoals je kind) het helemaal tricky wordt.

Hopelijk snel weer in orde en valt de 'scahde' mee!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Na de annulering van de Zevenheuvelenloop is de volgende op mijn kalender de Halve van Egmond op 9 januari. Ik voorzie ook hier weer een cancel-mailtje ergens in de eerste week van januari.
Hoe graag ik het ook zou willen, er is toch geen enkele reeële mogelijkheid om zo'n event te organiseren met een akkoord van alle betrokken instanties binnen de huidige maatregelen?

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:13

Niku

Alagaesii

mrwolf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:53:
Na de annulering van de Zevenheuvelenloop is de volgende op mijn kalender de Halve van Egmond op 9 januari. Ik voorzie ook hier weer een cancel-mailtje ergens in de eerste week van januari.
Hoe graag ik het ook zou willen, er is toch geen enkele reeële mogelijkheid om zo'n event te organiseren met een akkoord van alle betrokken instanties binnen de huidige maatregelen?
Nee, lijkt me kansloos. Enige mogelijkheid is het wedstrijdterrein kunnen afzetten zodat er geen publiek bij kan (Warandeloop), maar dat is in Egmond een utopie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Ik denk niet dat dit serieus is, toch?

Sterkte aan iedereen met (kinderen met) corona, gelukkig blijft het bij de kids eigenlijk altijd bij wat snotteren en griepklachten.

Strava

• sander_g
  • Laatst online: 20:39
De Sint Thomas Trailrun 'gaat wel door', maar dan op eigen gelegenheid: https://www.udiros.frl/sintthomastrail

Jammer en tegelijkertijd wel begrijpelijk. Ik ga hem waarschijnlijk alsnog lopen omdat ik toch in de buurt ben en wat moet je anders op derde kerstdag. Ik ben ook wel benieuwd hoeveel lopers er dan toch de oorspronkelijk geplande ochtend zullen staan.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Tibs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:05:
[...]

Da's echt wel HIIT, 10 sec voluit sprinten. Zelf ben ik meer voor de 30/30 strides. Inderdaad goed voor de neuromusculaire coördinatie. En mijn 30 sec is minder maximaal dan 10 seconden sprinten, is submaximaal met nadruk op ontspannen loopstijl, aan 90% van maximale sprintsnelheid.

@InZane Mijn jongste van 10 heeft vorige week woensdag ook pos getest, eerst met zelftest en nadien bevestigd op PCR. Was wat ziekjes met hoofdpijn.
Ondanks het feit dat oma, mama en ikzelf de twee dagen voordien met haar in de auto gezeten hebben (op verschillende momenten) heeft ze niemand aangestoken.
Morgen is haar thuisquarantaine voorbij.
Iedereen getest op dag 1 en dag 5, mijn vrouw en ikzelf ook gisteren nog eens, en we blijven allemaal mooi negatief. Mijn twee andere kinderen zijn ouder en wel gevaccineerd.
Ze bleef de ganse tijd op de kamer en eten deed ze aan het andere eind van de grote tafel. Als ze toch eens bij ons kwam zitten was het met mondmasker.

@Toppertje Eigenlijk moet je voor een halve marathon rond het anderhalf uur niet echt eten of drinken. Je glycogeenvoorraad volstaat voor deze tijdsduur, zeker als je wat koolhydraten extra neemt de dag voordien of de dag zelf.
Meestal neem ik enkel rond km twaalf een slokje sportdrank, maar de laatste liep ik zelfs volledig zonder drank.
Overdrijf zeker niet met drinken, zeker als je dat niet in training geoefend hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Hartloper op 16-12-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:52:
[...]

Nee, lijkt me kansloos. Enige mogelijkheid is het wedstrijdterrein kunnen afzetten zodat er geen publiek bij kan (Warandeloop), maar dat is in Egmond een utopie.
En inderdaad, Egmond is gecancelled.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Kunnen ze niet alles op een latere datum doen ipv te annuleren of is dit niet haalbaar?
Ben benieuwd bij ons in Belgie voor marathon gent en 10 miles antwerpen met die nieuwe variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Gunth schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:38:
Kunnen ze niet alles op een latere datum doen ipv te annuleren of is dit niet haalbaar?
Ben benieuwd bij ons in Belgie voor marathon gent en 10 miles antwerpen met die nieuwe variant.
Voor Egmond geldt een beetje dat het magisch is omdat het juist midden in de winter is. Als ze het zouden verplaatsen naar juni is het natuurlijk veel drukker op het strand, en is de magie van het bikkelen door de kou ook een beetje weg. En dan heb je het risico dat je het weer moet gaan verplaatsen of juist in een superdrukke agenda terechtkomt. Ik snap het wel, helaas...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
Mijn blessure na de intervaltraining blijkt mee te vallen.
Volgens de sportkinesiste (in Nederland heet dat een fysio, denk ik) is het meest waarschijnlijk een overbelasting van de M. tibialis anterior geweest. De klachten zijn beter met een weekje niet lopen en intussen heb ik dinsdag 8 km heel rustig kunnen lopen en vandaag 12 km aan matig temp gelopen zonder klachten op die plaats. Nu voel ik wel de linkerknie een beetje.
Mijn plan is drie keer per week een rustig duurloopje te doen tot Nieuwjaar en nadien te starten met een marathonschema voor de marathon van Gent op 27/03.
Stel dat het geen klassieke marathon wordt wegens corona, dan zullen ze het wel op een coronaproof organiseren buiten het stadscentrum zoals in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Midwinter Marathon is ook afgelast ;(

https://www.midwintermara...-marathon-gaat-niet-door/

[ Voor 51% gewijzigd door InZane op 18-12-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Trainingsweek zit er weer op. Gisteren is alleen opeens m'n trainingsdoel weggevallen door de annulering van de Midwintermarathon.

Maar eerst liep ik dinsdag nog een recuperatietraining (zoals Trenara dat zo mooi noemt) van 8km. De woensdag daarna interval met duizendjes (6x) en vroeg een wat langere duurloop waar een wat sneller blokje van 5km zat ingebouwd. Vandaag stond er dan uiteindelijk een 16km rustige duurloop op het programma, maar de moraal is toch wat gezakt door de eerder genoemde annulering. Daarom liep ik iets anders namelijk een snellere 11,5 km.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Gisteravond werd het duidelijk: ons laatste competitiemoment op de schietbaan ging niet door en mijn zondag lag ineens open. Dus last minute de plannen omgegooid, bijtijds naar bed en eind van de ochtend het bos in voor een geïmproviseerde trail van 20 km. De eerste 7 veel te hard gegaan, uiteindelijk wel een houdbaar tempo gevonden, dus de 20 voor mijn doen nog redelijk vlot afgerond. Twee gels gebruikt: eentje bij de 10 km, dus na een uur en de tweede bij de 15 km. Ik denk dat ik die tweede te laat heb gepakt, het voelde al vrij zwaar en ik heb echt even een kilometer op karakter moeten doorbuffelen voor er weer wat energie kwam.

Balen: de Wisenttrail gaat uiteraard ook niet door.

Strava, anders had ik net zo goed 20 meter bier kunnen drinken: https://strava.app.link/WsXG3EPm7lb

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 157 ... 389 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.