"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Volgens mij is er sowieso geen ziwft aansturing voor de loopband (zoals je dat wel met fietstrainers hebt). Dat moet helaas altijd handmatig.
Mijn Sauconys waren vandaag al bezorgd, helaas was ik niet thuis en doet de ups niet aan achter het huis leggen. En kwam ik er te laat achter dat de plaatselijke gsm-toko waar het pakje is gebracht blijkbaar een essentiële winkel is en dus open was geweest... morgen maar kijken of ik het na werk red. En dan afscheid nemen van mijn tweede paar Nimbus 21, met 1048km op de teller. One pair in, one pair out is de regel anders vindt vriendlief het niet goed haha. Naja met vijf paar hardloopschoenen mag ik niet klagen.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Die gaan dus retour en gelukkig was de Black Friday code nog geldig bij Saucony, dus kon ik de maat groter nog zonder problemen met dezelfde korting kopen.
@Poekie Het is de Virtufit TR-200i geworden. Met Black Friday 50 euro korting bij Wehkamp en ook nog 6% korting via CashbackXL cadeaubonnen voor Wehkamp.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Binnen de bebouwde kom was er nog niks aan de hand en het eerste stuk buiten de bebouwde kom ook niet. Maar toen ik eenmaal op een weggetje tussen weilanden liep begon het wegdek toch wel behoorlijk te glinsteren en merkte ik dat ik bij elke afzet weg begon te glijden. Ook de spoorwegovergangen en bruggetjes waren behoorlijk glad. Verder wel lekker gelopen, maar op sommige stukken wel wat bedachtzamer dus.
Vroeger was ik nooit zo van het vroege opstaan, maar ik vind het tegenwoordig toch wel lekker om er voor dag en dauw uit te gaan en thuis te komen als de rest van het gezin net is ontwaakt.
Is het een kwestie van wennen of is de Ride 8 uberhaubt juist meer bedoeld voor de langzamere loopjes? En waar komt die pijn in de voetboog vandaan? Ik wil namelijk geen blessure oplopen...
Ingewikkeld...
Ik zou ze terugbrengen. Schoenen horen vanaf het eerste moment gewoon goed te zitten en lekker te lopen. Inlopen is een fabeltje.Limbeckx schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:12:
Vandaag voor het eerst op mijn Skechers Go Run Ride 8 gelopen. Poeh die 5k voelde zwaar zeg. Had moeite mijn normale pace aan te houden en kreeg wat pijn in mijn voetboog.
Is het een kwestie van wennen of is de Ride 8 uberhaubt juist meer bedoeld voor de langzamere loopjes? En waar komt die pijn in de voetboog vandaan? Ik wil namelijk geen blessure oplopen...
Ingewikkeld...
Wel zin in. De omgeving is schitterend en ik ga in leuk gezelschap, het weer wordt misschien een beetje afzien.
Slecht idee... Hoe laat?
Lopen jullie per definitie hetzelfde tempo dan?GSX-MAN schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:14:
[...] en ik ga in leuk gezelschap [...]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dat ging de laatste keren eigenlijk prima, ja.Freeaqingme schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:18:
[...]
Lopen jullie per definitie hetzelfde tempo dan?
Slecht idee... Hoe laat?
Nu ook, aangezien ik al 2 weken op kruidnootjes en banketstaaf leef, ga ik in je racevest zitten. Dus we hebben EXACT dezelfde pace. En het is een stuk warmer.GSX-MAN schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:45:
[...]
Dat ging de laatste keren eigenlijk prima, ja.
Maar inderdaad, morgen lekker koud, beetje miezer een prachtige trail. Erg veel zin in, en beetje zenuwen omdat het wel weer een stuk is.
Lopen er meer mensen de Amerongse Berg Trail?
Lijkt me redelijk. Mijn laatste loop was die 19 km op de Veluwe, daarna alleen nog maar sportschool gedaan. Komt goed, het is geen wedstrijd.Blomminator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:57:
[...]
Nu ook, aangezien ik al 2 weken op kruidnootjes en banketstaaf leef, ga ik in je racevest zitten. Dus we hebben EXACT dezelfde pace. En het is een stuk warmer.
Maar inderdaad, morgen lekker koud, beetje miezer een prachtige trail. Erg veel zin in, en beetje zenuwen omdat het wel weer een stuk is.
Slecht idee... Hoe laat?
zie deze link net. Wowie! AV De Gemzen in Heerde, daar was ik in 1986 op 7-jarige leeftijd het 300e lid! Heb er nog krantenartikel van. Paar jaar later naar AV PEC 1910 in Zwolle. Grappig. Leren lopen op een sintelbaan bij de Gemzen. Cool, zie dat mijn vader, die er ook atletiek deed, er nog paar clubrecords heeft!
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 03-12-2021 14:57 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Zelf heb ik ook goed nieuws, ik ben bij de kinesist (voor de Nederlanders de fysio) geweest, en ik zou toch geen shin splints hebben, maar louter een overbelasting van de M. tibialis anterior (een kuitspier).
Heb massage en opdrachten voor oefeningetjes thuis gekregen, en gisteren heel rustig 5,5 km gelopen, zoveel mogelijk onverhard, en gelukkig zonder klachten.
Allemaal leuk die lichte schoenen van tegenwoordig maar zodra ik weg ben zijn mijn kousen nat.
Zou eventueel mijn fiets overschoenen kunnen gebruiken,of het een zicht is laat ik in het midden😊
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Niet aan mee gedaan, maar mijn eigen rondje kruiste de route wel ongeveer 25xBlomminator schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:57:
[...]
Nu ook, aangezien ik al 2 weken op kruidnootjes en banketstaaf leef, ga ik in je racevest zitten. Dus we hebben EXACT dezelfde pace. En het is een stuk warmer.
Hoe is het jullie vergaan? @GSX-MAN zag ik op strava langskomen, dus jullie hebben het overleefd ondanks de matige voorbereiding?
If you can see, look. If you can look, observe
Goretex versie kopen van je schoenen. Bijv speed 2 saucony, de runshield versie.Gunth schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:52:
Iemand een truukje om je voeten droog te houden met die weer?
Allemaal leuk die lichte schoenen van tegenwoordig maar zodra ik weg ben zijn mijn kousen nat.
Zou eventueel mijn fiets overschoenen kunnen gebruiken,of het een zicht is laat ik in het midden😊
Persoonlijk; lekker belangrijk en gewoon lopen rest wordt ook vanzelf doorweekt 😁
Zoiets heb ik ook, maar daar loop ik nu alleen maar mee als het vriest omdat het zo snel warm wordt met die schoen. Ik ga dan ook voor de natte voetennoodel1988 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:03:
[...]
Goretex versie kopen van je schoenen. Bijv speed 2 saucony, de runshield versie.
Persoonlijk; lekker belangrijk en gewoon lopen rest wordt ook vanzelf doorweekt 😁
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Zolang je blijft bewegen wordt die nattigheid vanzelf warm. Pas als je stopt wordt het koud.
Was heel leuk. Gezellig met @Blomminator en aanhang gelopen. Geen toptijd, maar zwaar genoten van de route.Roozzz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:09:
[...]
Niet aan mee gedaan, maar mijn eigen rondje kruiste de route wel ongeveer 25x
Hoe is het jullie vergaan? @GSX-MAN zag ik op strava langskomen, dus jullie hebben het overleefd ondanks de matige voorbereiding?
Slecht idee... Hoe laat?
Een intervaltraining gedaan van 8x400m (100m rust). Pittige training die lekker ging. Verder wat blokjes gelopen. Het waren blokjes van 2km op serieus tempo met een km rustig aan ertussen. Dit 3x en dan maak je al snel de wat kilometers (13km). Ook weer een serieuze training. En dan gisteren afgesloten met een rustige duurloop van 12km.
Met normale loopschoenen op verharde wegen lopen kan je kousen toch niet snel nat worden of loop je nou werkelijk al in de eerste plas dat je tegen komt?Gunth schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:52:

Ik heb toevallig een paar gevonden op aliexpress, dus niet duur. Dat zijn dus eigenlijk trail loopschoenen, maar ze zijn waterdicht en voeten blijven er warm in. Trouwens, ik heb ze zelf in huis! Ben er tevreden over, ziet er best pro uit.
[ Voor 5% gewijzigd door mobie2 op 05-12-2021 09:55 ]
Dat resulteert dan wel in gemiddeld 7:12 op de kilometer, terwijl ik het trainingsrondje op het Boswachterspas bij Kootwijk met 6:28 deed. Volgens Garmin heb ik ook 12 minuten stilgestaan. Als je dat eraf haalt is het nog steeds traag natuurlijk, maar het geeft wel aan dat we daar zeker ook voor ons plezier waren.
@Blomminator liep ook als een jonge hinde, met zijn manen wapperend in de wind. Hij kreeg alleen maar likes, terwijl ik er achteraan sjokte.
https://www.strava.com/activities/6341505721
Slecht idee... Hoe laat?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Daar heb ik laatst een paartje Zoom Fly 4 gekocht voor 120. Niet slecht voor een paar carbon schoenen. Verwacht ze trouwens niet gelijk de volgende dag in huis.Limbeckx schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:04:
Runningexpert heeft 25% korting op alle hardloopschoenen en een tevredenheidsgarantie. Die combi heeft mij doen overhalen om Endorphin Shift 2 te proberen. Ben benieuwd!
Verder was dit weer een prima week. Weer mooi 72.3km gedraaid waarvan 35+ in dit weekend
Neuh Ben nu weer terug naar mijn Asics gel Pulse 11 terwijl ik op deze Shifts wacht. Ben gister met m'n Skechers naar Runnersworld Rotterdam gegaan. Ik ga spontaan overproneren van die schoenen, zo blijkt dus vandaar ook wat stevigere schoenen proberen nu met de Shifts...InZane schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:05:
[...]
Daar heb ik laatst een paartje Zoom Fly 4 gekocht voor 120. Niet slecht voor een paar carbon schoenen. Verwacht ze trouwens niet gelijk de volgende dag in huis.
Verder was dit weer een prima week. Weer mooi 72.3km gedraaid waarvan 35+ in dit weekend
Beetje warm zou lekker zijn, een dag of 4-5 waarvan 2-3 dagen lopen, lekker relaxed maar wel met een beetje uitdaging. Heeft iemand ervaring met een organisatie of een reis voor de niet-zo-die-hards?
[ Voor 5% gewijzigd door mrwolf op 05-12-2021 17:47 ]
MudSweatTrails biedt er normaal gesproken diverse aan, maar ik vermoed net iets aan de stevige kant als ik het zo lees. Je zou eens kunnen kijken bij de NKBV bergsportreizen of bij 360 explore. En natuurlijk is er trailrunning EU nog. Met die van @Gaargod erbij, heb je zo een redelijk volledig overzicht volgens mijmrwolf schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:43:
Ik zou volgend voorjaar wel een keer een georganiseerde en (zo goed als volledig) verzorgde trailvakantie willen doen, maar niet te intens. Ik loop nu 4x in de week in totaal ongeveer 35km, en ik ben niet op op zoek naar reizen die 20km per dag met tig hoogtemeters maken.
Beetje warm zou lekker zijn, een dag of 4-5 waarvan 2-3 dagen lopen, lekker relaxed maar wel met een beetje uitdaging. Heeft iemand ervaring met een organisatie of een reis voor de niet-zo-die-hards?
Alle aanbieders hebben normaliter diverse trailreizen, in verschillende gebieden en diversiteit in uitdaging. De kalenders doen mij nog wat leeg aan, maar dat heeft vast iets te maken met Covid... Qua prijzen ontloopt het elkaar niet zoveel volgens mij. Ik zou vooral kijken naar iets met een 'basecamp' in tegenstelling tot een trektocht. Dan zit je namelijk meerdere dagen op dezelfde plek in het dal en is het dus ook eenvoudig om desgewenst even een extra dagje voor jezelf te pakken
Ik zou de EMI trouwens afraden: Roozzz in "Hardlopen - deel 9"
Niet omdat de omgeving, trails, organisatie, hotel en eten niet top zijn, maar het gewoon niet is wat jij zoekt
[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 05-12-2021 20:34 ]
Vergeleken met de laatste training was dit ook een veel leukere loop, ja. Ik hou van afzien en diep gaan, maar ik loop al mijn trainingen alleen. Dit soort uitjes in gezelschap zijn een heel welkome afwisseling.Keiichi schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:59:
Ik vind het 'getreuzel' altijd wel ontspannend tijdens een run. Als ik in m'n uppie ben buffel ik meestal gewoon door, des te eerder te weer thuis bent. Als ik loop met een maat van me dan strijken we gemiddeld elke 10 a 15km wel ergens neer voor een bakkie, moet toegeven dat dat wel de leukere runs zijn.
Slecht idee... Hoe laat?
Het vertrouwen is sowieso weer aardig terug na een bloedtest waar m'n Hb weer gezond was. Nu m'n conditie ook weer terugkrijgen en t is alsof er niks is gebeurd

Lopen gaat gewoon nog prima, merk dat ook de langere afstanden (voor mijn doen) inmiddels ook weer beter gaan, zij het met korte pauzes. Echt volledig tempo's trainen laat ik nog even zitten tot ik weer een HM zonder pauzes kan lopen. Ik vind langer kunnen lopen leuker dan sneller.
Mijn nieuwe heel mooi gekleurde Saucony Shifts (de 1) waren vrijdag binnen en vandaag ze meteen het bos ingesleurd - ik had al een keer mogen proeflopen op de 2 en die bevielen prima dus durfde een lange duurloop wel aan. Heerlijke schoenen. Voor iemand zoals ik die niet idioot hard loopt een degelijke schoen, ik denk dat iemand die sneller loopt meer profijt van de speedroll heeft. Maar vanmorgen de laatste 5km met de man van een vriendin nog aardig mee kunnen komen (voor hem rustig opwarmen lol) nadat ik er al 12km op had zitten. En dat voelde flink langzamer dan ik daadwerkelijk liep. Dus ik gok dat het toch ook aan de schoenen lag.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik moet wel zeggen dat nu ik minder flexibel ben met crossfit, dat het een beetje een uitdaging is om het Hardlopen te combineren met crossfit. Want voorheen kon ik eind van de middag begin van de avond lopen en de volgende dag crossfit doen in de avond. Nu is dat in de ochtend. Dat verstoord mijn ritme een beetje en dus Zitten soms de sportmomenten te kort op mekaar dus dat is niet handig.
Nickname KasPlantje.

Helaas vanavond pas tijd om te gaan hardlopen en dan voorspellen ze natte sneeuw...
Maar ben benieuwd wat deze 2 weken rust (op wat touwtje springen na) met m'n lichaam heeft gedaan.
Net toen ik de jongste naar de peuterspeelzaal bracht een stukje gerend om m'n steppende kinderen bij te houden en benen voelde niet normaal fris
Dex-Shell/Otter of andere waterdichte sokken gebruiken.Gunth schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:52:
Doe ik alleen als het echt hoost op de hei en ik veel plassen en kou verwacht. Anders gewoon doorbuffelen en hopen dat je inspanning het ingelekte water genoeg verwarmd om het niet te koud te krijgen.
En, we staan op de frontpage :-)
Hulde voor de beheerders van dit topic!
reviews: Community Update - Nokia-cadeau, moestuin, bandenwarmers
[ Voor 16% gewijzigd door TheOmen op 06-12-2021 09:59 ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Slecht idee... Hoe laat?
Bergschenhoek, ja. Kreeg vanmorgen een enthousiaste whatsapp, dat helpt wel.Gaargod schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:22:
Welke ga je doen @GSX-MAN? Bergschenhoek? Zag 'm gisteren voorbij komen in de MST nieuwsbrief.
Ik heb laatst deze hoofdlamp aangeschaft,
Yeah... fuck that. Papa gaat niet midden in de nacht zijn nest uit om te gaan hardlopen.Gaargod schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:22:
heb in Januari de Pierewaaitrail gepland staan die om 5u 's ochtends begint

[ Voor 26% gewijzigd door GSX-MAN op 06-12-2021 10:40 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Ik loop graag in de spotlight, dus ga gezellig mee! En bedenk wel, het ligt uiteindelijk aan de spullen he, niet hoeveel je traint.GSX-MAN schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:14:
Net ingeschreven voor mijn eerste nachttrail. Binnenkort maar eens op zoek naar een lamp.
Zeker op ons niveau kunnen we alleen nog progressie uit spullen halen.Blomminator schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:05:
[...]
Ik loop graag in de spotlight, dus ga gezellig mee! En bedenk wel, het ligt uiteindelijk aan de spullen he, niet hoeveel je traint.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik liep/loop op de Brooks GTS serie, maar wellicht heeft die te weinig demping aan de voorkant voor de zwaardere mensen. In welke richting zou ik kunnen kijken voor schoenen met overpronatie voor een redelijke prijs?
Het gaat me in eerste instantie gewoon om lekker straks 10km weer te kunnen hobbelen, snelheid boeit me op dit moment absoluut niet.
Life is what happens while you're busy making other plans
Bedankt voor de tip! Zojuist een paar Hoka oh-nay Arahi's besteld. Ook erg benieuwd!Limbeckx schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:04:
Runningexpert heeft 25% korting op alle hardloopschoenen en een tevredenheidsgarantie. Die combi heeft mij doen overhalen om Endorphin Shift 2 te proberen. Ben benieuwd!
De beste tip is denk ik: ga naar een serieuze hardloopwinkel, laat een loopanalyse maken en je adviseren over schoenen.frumper schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:37:
Ik ben sinds kort weer begonnen met lopen, thuis op de loopband. 25 kilo te zwaar na 2 jaar stilgezeten te hebben. Dus weer van voor af aan evy schema volgen. Eerste paar weken, so far so good, totdat ik dus een ontsteking onder mijn voet kreeg net onder de tenen. Ontsteking weg, en weer door met lopen. Week later... weer last op dezelfde plek. Ik vermoed dus overbelasting op die plek en dat komt wellicht door verkeerde schoenen.
Ik liep/loop op de Brooks GTS serie, maar wellicht heeft die te weinig demping aan de voorkant voor de zwaardere mensen. In welke richting zou ik kunnen kijken voor schoenen met overpronatie voor een redelijke prijs?
Het gaat me in eerste instantie gewoon om lekker straks 10km weer te kunnen hobbelen, snelheid boeit me op dit moment absoluut niet.
Dat ja. En eventueel langs de fysio voor een diagnose en behandelplan (mocht @frumper dat nog niet gedaan hebben). Een overbelasting aan de voorvoet is knap vervelend en ontstaat meestal door diverse factoren. Ik lees er al potentieel twee, maar goed om zaken te checken en hopelijk uit te sluiten.mrwolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:46:
[...]
De beste tip is denk ik: ga naar een serieuze hardloopwinkel, laat een loopanalyse maken en je adviseren over schoenen.
Welke afstand hebben jullie in gedachten? Misschien dat ik ook wel aanhaak (als het mag natuurlijk).GSX-MAN schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:21:
[...]
Zeker op ons niveau kunnen we alleen nog progressie uit spullen halen.
Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264
Welke GTS? Ik heb heel lang op de Adrenaline gelopen, die was voor mij perfect. En ik ben/was best zwaar. Anders eventueel de Addicttion. En heel erg dit:frumper schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:37:
Ik ben sinds kort weer begonnen met lopen, thuis op de loopband. 25 kilo te zwaar na 2 jaar stilgezeten te hebben. Dus weer van voor af aan evy schema volgen. Eerste paar weken, so far so good, totdat ik dus een ontsteking onder mijn voet kreeg net onder de tenen. Ontsteking weg, en weer door met lopen. Week later... weer last op dezelfde plek. Ik vermoed dus overbelasting op die plek en dat komt wellicht door verkeerde schoenen.
mrwolf schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:46:
[...]
De beste tip is denk ik: ga naar een serieuze hardloopwinkel, laat een loopanalyse maken en je adviseren over schoenen.
We hebben ons voor de 30 ingeschreven. Wat uiteraard weer episch gaat worden. Mijn voorbereiding bestaat uit Netflix en chill.AppieR schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:20:
[...]
Welke afstand hebben jullie in gedachten? Misschien dat ik ook wel aanhaak (als het mag natuurlijk).
Slecht idee... Hoe laat?
Latste paar dat ik had was de adrenaline GTS17 geloof ik...GSX-MAN schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:09:
[...]
Welke GTS? Ik heb heel lang op de Adrenaline gelopen, die was voor mij perfect. En ik ben/was best zwaar. Anders eventueel de Addicttion. En heel erg dit:
[...]
[...]
We hebben ons voor de 30 ingeschreven. Wat uiteraard weer episch gaat worden. Mijn voorbereiding bestaat uit Netflix en chill.
Life is what happens while you're busy making other plans
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Slecht idee... Hoe laat?
Mede door Covid daarna enkel nog recent Rotterdam gelopen, maar verder nooit meer echt een PR aangevallen. Nu dus toch maar eens een poging gaan wagen, sub 40 is voor mij nog wat te ver weg, maar ik verwacht dat 41:xx moet lukken.
Het is nogal kort dag, dus heel veel is er niet meer bij te trainen, maar heeft iemand wellicht nog wat tips waar ik mezelf nog op kan richten de komende weken?
Strava Garmin 265
De komende tijd wat tempo blokken opnemen in je loopjes op een 4:00/km tempo? en dan die blokken steeds wat langer maken?Tim_W schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:31:
Ik heb me zojuist ingeschreven voor een plaatselijke 10km wedstrijd op oudejaarsdag, de zogenaamde "oliebollenloop" in Schoonhoven. Dit was 2 jaar geleden, toen ik net begonnen was met hardlopen, mijn 1e officiële wedstrijd. Leuke ervaring en was toen apetrots op mijn sub 50.
Mede door Covid daarna enkel nog recent Rotterdam gelopen, maar verder nooit meer echt een PR aangevallen. Nu dus toch maar eens een poging gaan wagen, sub 40 is voor mij nog wat te ver weg, maar ik verwacht dat 41:xx moet lukken.
Het is nogal kort dag, dus heel veel is er niet meer bij te trainen, maar heeft iemand wellicht nog wat tips waar ik mezelf nog op kan richten de komende weken?
Hier gisteren m'n eerste loopje weer gehad, viel op zich niks tegen maar ging wel wat langzamer dan het aanvoelde... hartslag was dus ook een slag of 10 hoger dan normaal op dat tempo dus vo2max was volgens runalalyze voor dit loopje 54 terwijl het laatste loopje voor de quarantaine nog 62 was.
Was voor mijn doen redelijk kort na het eten gaan lopen ivm voorspelde natte sneeuw dus hopelijk heeft het daar wat mee te maken en was dit eenmalig zo.
Vanavond maar weer is een kort rondje doen op de nieuwe schoenen die als het goed is vandaag binnenkomen
PS: Ziet er best goed uit @Tinusvolkel voor zo'n 1e loopje, ik denk dat je oude vorm in no time weer terug is.
Strava Garmin 265
Ik zou inzetten op extensieve intervallen of tempoblokken op beoogd wedstrijdtempo (of gewoon op 4:00). In 3 weken levert je dat het meeste op lijkt me.Tim_W schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:24:
Denk je dat ik beter 10X400 @ bijvoorbeeld 3:45 doen of juist beter 5X1000 @ 4:00 doen? M.a.w. intensief of extensief intervallen?
Persoonlijk ben ik meer van de extensieve intervals maar volgens mij is de mix het beste maar daar is het denk ik een beetje kort dag voor.Tim_W schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:24:
Denk je dat ik beter 10X400 @ bijvoorbeeld 3:45 doen of juist beter 5X1000 @ 4:00 doen? M.a.w. intensief of extensief intervallen?
Dus idd iets van 5x1000 naar 3x2000 naar 2x4000
Disclaimer: Dit vind ik voor mij prima werken maar kan zijn dat mensen hier met veel meer ervaring hier anders over denken
Hoop hetPS: Ziet er best goed uit @Tinusvolkel voor zo'n 1e loopje, ik denk dat je oude vorm in no time weer terug is.
[ Voor 39% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-12-2021 09:46 ]
Hmm kleur was in het echt veel feller paars, dus gaan toch maar terug...Tinusvolkel schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:49:
[...]
En? heb nog geen testloop voorbij zien komen op strava![]()
Als je dan naar schoenen aan het kijken bent begint het toch te kriebelen![]()
Dus dankzij @AppieRde Adios 6 besteld voor 85 euro ipv 130
![]()
Deze schoen zou een beetje tussen mijn wedstrijdschoenen en mijn andere trainingsschoenen inzitten dus ben benieuwd.
[Afbeelding]
Was nog een heel gedoe om de 35% kortingscode terug te krijgen maar na een heel WhatsApp gesprek kreeg ik ineens een 40% code dus nu 52 euro korting
Nu maar degelijk zwart besteld

Ze zitten iig perfect al zonder dat ik m'n steunzolen erin heb gedaan en veters gestrikt hebt
Ik ben perongeluk als fietser in het verkeerde topic terechtgekomen
hardlopen lijkt me vooral lekker als ik wat minder tijd heb en eventueel ook op een weekendje weg zijn schoenen makkelijker mee te nemen dan een hele fiets.
Schoenadvies ga ik inwinnen bij een gespecialiseerde zaak (Run2day Venlo) aangezien ik blessures zeker wil vermijden.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Waar de r+1 regel zeer bekend is bij fietsers geldt dat hier ook voor schoenen of elk anders harldoopkledingstuk dat je kan bedenken.Nutterd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:30:
Hallo,
Ik ben perongeluk als fietser in het verkeerde topic terechtgekomenof toch niet...ik loop al een tijdje met het idee om naast 4x in de week te fietsen ook 2x te gaan rennen. Is 2x hardlopen genoeg om iets op te bouwen? mijn conditie is wel ok denk ik maar vooral de spieren/knieën zullen even moeten wennen.
hardlopen lijkt me vooral lekker als ik wat minder tijd heb en eventueel ook op een weekendje weg zijn schoenen makkelijker mee te nemen dan een hele fiets.
Schoenadvies ga ik inwinnen bij een gespecialiseerde zaak (Run2day Venlo) aangezien ik blessures zeker wil vermijden.
en de WAF is bij jullie ook een probleem?Totrail schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:10:
[...]
Waar de r+1 regel zeer bekend is bij fietsers geldt dat hier ook voor schoenen of elk anders harldoopkledingstuk dat je kan bedenken.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Welkom trouwens. Waak ervoor dat je niet teveel gaat lopen gelijk. 2x per week met een schema kan en is normaal gesproken verantwoord. Je risico is dat je conditioneel de 5 of 10km elk loopje zonder problemen loopt maar dat je pezen na een paar keer denken dat je het zelf maar moet oplossen. Neem pijntjes serieus, beter een keer een extra rustdag van het lopen dan jezelf overbelasten.
Mijn vrouw heeft inmiddels ook 5 paar hardloopschoenen

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Er is niet echt een wondertraining die op 3 weken tijd het verschil maakt tussen bv 41 of 43 minuten op de 10 km.[b]Tim_W in "Hardlopen - deel 9"...
Persoonlijk zou ik één keer per week een treshold run doen, bij jou vermoedelijk aan 4:40 min/km. Al is het veel te laat om de afstand daarvan geleidelijk op te bouwen.
En 1 x een paar keer korte snelle intervallen aan pakweg 3:45/km gedurende 30 seconden, tijdens een voor de rest rustig duurloopje.
Voor de rest rustige duurlopen, waarvan de langste pakweg 15 km.
Uiteindelijk is een 10 km een aeroob event, waarbij vooral uithouding belangrijk is.
Effe verwijzen naar dit artikel
https://www.researchgate....t-Interval_and_Tempo_Runs
over welk type training belangrijk is voor langeafstandslopers (5 km, 10 km, marathon).
In dalende volgorde van belangrijkheid.
1. rustige duurloop
2. tempoloop (treshold)
3. korte intervallen (tussen 200 m en 1000m)
Merk op dat langere intervallen (meer dan een km) NIET gecorreleerd waren met betere prestaties.
Nu we toch niet met de clubs kunnen trainen wil ik deze strategie ook eens gaan proberen.Hartloper schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]
Er is niet echt een wondertraining die op 3 weken tijd het verschil maakt tussen bv 41 of 43 minuten op de 10 km.
Persoonlijk zou ik één keer per week een treshold run doen, bij jou vermoedelijk aan 4:40 min/km. Al is het veel te laat om de afstand daarvan geleidelijk op te bouwen.
En 1 x een paar keer korte snelle intervallen aan pakweg 3:45/km gedurende 30 seconden, tijdens een voor de rest rustig duurloopje.
Uiteindelijk is een 10 km een aeroob event, waarbij vooral uithouding belangrijk is.
over welk type training belangrijk is voor langeafstandslopers (5 km, 10 km, marathon).
1. rustige duurloop
2. tempoloop (treshold)
Merk op dat langere intervallen (meer dan een km) NIET gecorreleerd waren met betere prestaties.
Normaalgesproken deed ik eigenlijk alleen intervaltrainingen en deed ik duur op de fiets en sinds kort zwem ik ook. Afgelopen winter rond januari/februari ook veel rustig werk gedaan en daar werd ik wel echt merkbaar sterk van.
Moest weer ff de knop om zetten om wel gwn solo te gaan trainen maar dat lukt nu wel weer, vanavond een heerlijk tempoloopje gedaan (op gevoel stevig doorgelopen want het horloge moest retour naar Garmin). Kleine 10km, niet kapot maar wel goed geprikkeld, heerlijk gevoel nu in de benen.
Misschien kijken of ik donderdag een langzame 15km kan doen ofzo met evt een versnelling over de laatste 5km.
Lekker basis bouwen voordat we weer gaan intervallen in de zomer. Spierkracht en spierspanning blijft toch wel aanwezig door al dat zwemmen
Dit deed ik met hulp van een Garmin horloge. Daarin laadde ik de workouts van Evy.
Ik wil nu doortrainen voor de 10km.
Echter kom ik nu veelal schema's tegen met tempowisselingen en dergelijke (lange passen, intensief/extensief).
Het liefst zou ik verder gaan met Garmin. Echter zie ik beetje op tegen alle lessen zoals op de foto te zien is. Wat wordt aangeraden?
Gisteren heb ik de 'suggestie van vandaag' van Garmin gedaan. 46 minuten hardgelopen op 1 tempo. Dat is eigenlijk hetgeen waar ik naar verlang... Maar dat kan niet bij zowel Evy als Garmin Coach.
Bij de 'suggestie van vandaag' heb ik ook al vernomen dat daar wisselde snelheden in voor gaan komen.
Of raden jullie me toch aan met dergelijke trainingen te beginnen omdat het me ook veel zal opleveren?
![]() | ![]() |
Normaal niet, maar samen met het fietsen ga je zeker wel verschil merken. Ik zou de intervaltrainingen de eerste tijd wel op de fiets doen, eerst inderdaad maar eens wennen aan de loopbeweging en vooral ook de verhoogde fysieke belasting die het met zich meebrengt.Nutterd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:30:
...het idee om naast 4x in de week te fietsen ook 2x te gaan rennen. Is 2x hardlopen genoeg om iets op te bouwen?
Ik doe overigens momenteel zelf ook 7-10 uur fietstraining en 1-2x lopen per week. Het gaat erg goed naast elkaar als je geen gekke dingen doet.
Potverdikkie wat een mooie studie. Ik heb er nog niet helemaal alles van kunnen lezen maar een follow-up van 7 jaar met een behoorlijk grote groep lopers is niet mis. Ik vind de uitkomst alvast wel moeilijk te accepteren, omdat het in gaat tegen wat ik altijd geleerd heb. Maar daar hebben we de wetenschap gelukkig voor.Hartloper schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]
1. rustige duurloop
2. tempoloop (treshold)
Zone 3 trainingen wel effectief maar zone 4 dus niet? Ik moet dit nieuws even verwerken. N=1, maar toen ik mijn PR's liep deed ik dat vrijwel enkel op hele pittige Z4-trainingen. Ik heb echter altijd te weinig in Z1-2 gelopen en (veel) teveel Z4 en Z5, waardoor ik overigens een flinke geschiedenis van blessures ken.
Verschrikkelijk herkenbaar!Krylinck schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:05:
[...]
Potverdikkie wat een mooie studie. Ik heb er nog niet helemaal alles van kunnen lezen maar een follow-up van 7 jaar met een behoorlijk grote groep lopers is niet mis. Ik vind de uitkomst alvast wel moeilijk te accepteren, omdat het in gaat tegen wat ik altijd geleerd heb. Maar daar hebben we de wetenschap gelukkig voor.
Zone 3 trainingen wel effectief maar zone 4 dus niet? Ik moet dit nieuws even verwerken. N=1, maar toen ik mijn PR's liep deed ik dat vrijwel enkel op hele pittige Z4-trainingen. Ik heb echter altijd te weinig in Z1-2 gelopen en (veel) teveel Z4 en Z5, waardoor ik overigens een flinke geschiedenis van blessures ken.
Dank voor dit erg mooie artikelHartloper schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]Effe verwijzen naar dit artikel
1. rustige duurloop
2. tempoloop (treshold)
Het gaat veel verder in detail dan ik ooit gezien heb. De (top)trainers waar ik eerder als master wedstrijdatleet bij trainde baseerden zich wel hierop, de kennis was er blijkbaar wel maar nog niet zo uitgebreid beschreven als nu, wat ook jaren kost om dit zo te doen: route99 in "Hardlopen - deel 9"
En dat komt er in het artikel wel heel duidelijk uit.Je wordt beter van
meer trainen
ook rustigere trainingen
te doen....
Variatie is een sleutelwoord. Als je altijd hard traint dan train je de basis niet voldoende.
Dat kun je een tijdje volhouden maar in het algemeen raken de meesten die zo trainen, overtraind/raken geblesseerd.
Je wordt echt alleen maar beter door meer en vooral rustig te trainen en niet harder.
Mijn km/u versus loopvolume plaatje in de link hieronder uit 2004 laat zo een verdeling met accent op de langzamere tempos ook zien. Rond die periode was er hier ook discussie over hoe hard en veel te trainen.
https://tweakers.net/i/DA...1gEptF5z.jpg?f=user_large
Als complete pdf voor wie geen Researchgate account heeft (de free access versie heeft geen prettige opmaak):Hartloper schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]Effe verwijzen naar dit artikel
https://workupload.com/file/DPE8UjSJnpC
Edit: Oorspronkelijk publiek toegankelijk manuscript:
https://eprints.leedsbeck...PerformancesAM-HANLEY.pdf
[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 08-12-2021 18:49 ]
Pff vandaag met het collega loopje waren er alleen de snellere collega's dus was wel weer lekker afzien.
Maar vo2max weer op 58 voor dit loopje
Heb nog weinig positiefs gelezen over deze schoen... was hier ook fan van de Boston reeks maar ben nu maar overgestapt op de Adios reeks aangezien die nu meer overeenkomt met de oudere Boston.acidd91 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:44:
Iemand interesse in een paar Boston 10's, maat 44, de witte variant? Ik kan er maar niet aan wennen (kom van Boston 8's). Heb er net 100km op gelopen, kunnen nog een heel aantal kilometers mee!
Ga in Runalyze naar Configuration > General Settings > VO2max estimation en vul bij Manual correction factor 2 in en... SIMSALABIM... je hebt een VO2max van dik meer dan 100...

Als het zo makkelijk ging met sneller lopen was er ook geen bal aanelastiek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:52:
[...]
Ga in Runalyze naar Configuration > General Settings > VO2max estimation en vul bij Manual correction factor 2 in en... SIMSALABIM... je hebt een VO2max van dik meer dan 100...
Wel mooie studie trouwens over vooral veel langzaam lopen, genoeg bij ons op de club die er anders over denken, ook trainers. Er is geen onderwerp waar zoveel over wordt gediscussieerd in hardloopland. Via Runalyze kun je wel heel mooi op basis van je hartslag zien in welke zone je hoeveel traint:
:strip_exif()/f/image/QPFW4UwMOKWPq8t5UkXSNl6t.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi om te zien dat ik vanaf mei/juni anders train. Niet meer of minder, vooral met een andere intensiteit. De hartslagband die ik sindsdien heb vertroebelt wel nog wat omdat de registratie van hartslag vanaf juni veel beter is. Voor mij heerlijk om op deze manier te trainen, maar doordat ik sneller loop vind ik het ook minder saai. Ik vond "traag" trainen niets aan.
Vind het wel een leuk ‘toeval’ dat het schema dat ik destijds koos om voor de afgelopen marathon van Amsterdam te trainen, precies bestond uit die drie types. Niet helemaal in balans omdat ze elke week waren en daarmee relatief minder rustige lopen (40/60 ipv de vaak genoemde 80/20 verhouding respectievelijk rustig/intensief), maar genoeg rustdagen dat een schema van 14 weken te doen is. Dus zeker een +1 van mij qua resultaat.Hartloper schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:42:
[...]
Er is niet echt een wondertraining die op 3 weken tijd het verschil maakt tussen bv 41 of 43 minuten op de 10 km.
1. rustige duurloop
2. tempoloop (treshold)
Sinds ik zelf meer rustige duurlopen ben gaan doen, nam m’n snelheid ook toe, of in ieder geval was het makkelijk volhouden op hogere snelheid.
Ik ben momenteel de motivatie wel wat kwijt. Met pijn en moeite de deur uit, niet meer creatief in het bedenken van nieuwe routes en ik rommel maar wat aan. Zonet wel 15km gelopen maar met 4:35/km is het voor mij geen rustige loop en geen tempoloop, beetje tussenin. Het liep wel prettig met die koude buitenlucht en een heldere sterrenhemel, maar toch niet echt een voldaan gevoel. Al die onzekerheid weer qua evenementen motiveren mij niet om een schema voor snelle 10km (onder de 37?) of HM op te zetten…
Ach, in ieder geval des te blijer dat de marathons in oktober doorgingen moet ik zeggen!
Haha kijk hier vooral mee hoe een beetje de vorm van de dag is qua tempo / hartslag verhouding, snap zelf ook wel dat m’n “echte” vo2max niet zo snel op en neer kan klapperen.elastiek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:52:
[...]
Sommige mensen hebben gewoon een bizar talent voor hardlopen, onvoorstelbaar. Natuurlijk hoort daar een hoop hard werken bij maar menigeen kan de bijbehorende trainingslast überhaupt niet dragen.Krylinck schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:49:
Is de naam Nienke Brinkman hier al gevallen? Loopt op haar 28e in haar eerste serieuze marathon gewoon even een Nederlands record als je genaturaliseerde anderen niet meerekent. Bizar zeg.
In lijn met wat ik eerder postte over lange-afstandstraining (en waar verbazend veel reactie op kwam) heeft ze de laatste stap gezet door meer rustige duurlopen te doen en minder intensief te lopen.
Ik geloof in afwisseling, zowel voor het lichaam als voor de geest. Daarnaast pak ik niet enkel informatie van één studie, ondanks de (hele) goede opzet. We zijn nu eenmaal geen elitelopers die 150km per week doen. Maar ook de elitelopers die ik op Strava volg doen extensieve intervallen, ook vaker dan intensieve intervallen. Ik vermoed vanwege het blessurerisico.
Ik weet dat je zelf heel specifiek traint vanuit persoonlijke overwegingen en dat is natuurlijk prima, doe ik zelf ook. Door schade en schande wijs geworden. Gelukkig hoeven we ons brood er niet mee te verdienen.
Ik vond dit korte interview en achtergrondverhaal over haar wel interessant. Ben benieuwd naar haar toekomstige prestaties!Krylinck schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:49:
Is de naam Nienke Brinkman hier al gevallen? Loopt op haar 28e in haar eerste serieuze marathon gewoon even een Nederlands record als je genaturaliseerde anderen niet meerekent. Bizar zeg.
En voor de luisteraarsSlickk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:22:
[...]
Ik vond dit korte interview en achtergrondverhaal over haar wel interessant. Ben benieuwd naar haar toekomstige prestaties!
https://www.looppraat.nl/looppraat-44-nienke-brinkman/
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ze is deze week ook te gast in de susy Q&A podcastTheOmen schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:42:
[...]
En voor de luisteraars
https://www.looppraat.nl/looppraat-44-nienke-brinkman/
M'n opmerking was ook met een knipoog... het noemen van dat getalletje kan je wat mij betreft achterwege laten omdat wij daar niks aan hebben.Tinusvolkel schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:43:
[...]
Haha kijk hier vooral mee hoe een beetje de vorm van de dag is qua tempo / hartslag verhouding, snap zelf ook wel dat m’n “echte” vo2max niet zo snel op en neer kan klapperen.
Of je moet toch maar met een echt hardloophorloge gaan lopen, want dan zie je na elk loopje je actuele VO2max (alleen moet je die van Garmin dan met eenzelfde hoeveelheid zout nemen als die van Runalyze...)
True, moet misschien iets minder "lief dagboek" berichtjes plaatsenelastiek schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:08:
[...]
M'n opmerking was ook met een knipoog... het noemen van dat getalletje kan je wat mij betreft achterwege laten omdat wij daar niks aan hebben.
Heb het idee dat vooral die van Garmin nogal wat optimistisch zijn als ik ooit hoor wat voor vo2max sommige lopers ooit hebben. Verder is het idd vooral mooi om de verandering te volgen en niet de waarde.Of je moet toch maar met een echt hardloophorloge gaan lopen, want dan zie je na elk loopje je actuele VO2max (alleen moet je die van Garmin dan met eenzelfde hoeveelheid zout nemen als die van Runalyze...)
Verder vind ik de tijdsinschattingen die runalyze maakt (die volgens mij aan de hand van de vo2max zijn ) bij mij iig vrij realistisch, laatst iig een 15km onder niet ideale omstandigheden een minuut boven de tijd gelopen die runalyze aangaf. Dus verwacht dat met optimale omstandigheden die tijd wel haalbaar is.
Even iets anders, hoe getraind moet je zijn om een 50km redelijk platte trail uit te kunnen lopen?
Collega vroeg gisteren of ik volgende week zondag met hem mee loop, ben zelf alleen nogal aan het twijfelen aangezien de verste afstand ooit een marathon was en verste trail 28km.

Hier luister ik:Limbeckx schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:20:
Jeej hardloop podcastsLeuk! Als anderen nog aanraders heb, hoor ik het graag. Ik luister al naar 'Beter worden'
- De pacer (vooral veel ouwehoere of hardlopen en laatst dat Pim Bijl een marathon onder de 2u30 ging lopen)
- Running Solutions (veel tips over hardlopen)
- Susy Q&A (hier ook van alles wat maar bellen ook regelmatig met profs)
Loop je die 50k trail als een volle bak wedstrijd of als gezellig samen rondje lopen met een babbeltje?Tinusvolkel schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:18:
[...]
Even iets anders, hoe getraind moet je zijn om een 50km redelijk platte trail uit te kunnen lopen?
Collega vroeg gisteren of ik volgende week zondag met hem mee loop, ben zelf alleen nogal aan het twijfelen aangezien de verste afstand ooit een marathon was en verste trail 28km.
Indien het laatste dan loopt dat wel los met jouw basis denk ik zo. Zolang je maar een beetje voor jezelf zorgt met tijdig eten en drinken. De uitdaging zit hem vooral in het mentale stukje, het duurt wat langer dan normaal
Indien volle bak wedstrijd kan het wel eens pijnlijk worden, maar ook dat heeft zijn charme
[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 09-12-2021 10:31 ]
Als je tijd over hebt...de complete catalogus van TalkUltra.....Tinusvolkel schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:28:
[...]
Hier luister ik:
- De pacer (vooral veel ouwehoere of hardlopen en laatst dat Pim Bijl een marathon onder de 2u30 ging lopen)
- Running Solutions (veel tips over hardlopen)
- Susy Q&A (hier ook van alles wat maar bellen ook regelmatig met profs)
Goede reminder, zojuist ook ingeschreven op de 10. Na een PR en mooie 5e plaats in 2019 benieuwd wat dit jaar gaat brengen. Sub 36 is nog wel een droom, maar met een verse gezinsuitbreiding is het lastig om zowel trainings- als rusttijd te vinden 😅Tim_W schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:31:
Ik heb me zojuist ingeschreven voor een plaatselijke 10km wedstrijd op oudejaarsdag, de zogenaamde "oliebollenloop" in Schoonhoven. Dit was 2 jaar geleden, toen ik net begonnen was met hardlopen, mijn 1e officiële wedstrijd. Leuke ervaring en was toen apetrots op mijn sub 50.
Succes met de PR poging de 31e! Hopelijk net zo mooi weer als 2019 🤞
Het gaat sowieso geen volle bak wedstrijd zijn maar op een lekker tempo rond de 5:00/km een gezellig rondje.Roozzz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:30:
[...]
Loop je die 50k trail als een volle bak wedstrijd of als gezellig samen rondje lopen met een babbeltje?
Indien het laatste dan loopt dat wel los met jouw basis denk ik zo. Zolang je maar een beetje voor jezelf zorgt met tijdig eten en drinken. De uitdaging zit hem vooral in het mentale stukje, het duurt wat langer dan normaal
Indien volle bak wedstrijd kan het wel eens pijnlijk worden, maar ook dat heeft zijn charme
Ben sowieso van plan om de van de marathon overgebleven Maurten voeding mee te nemen icm met wat vaste voeding. halverwege kunnen we refill doen dan dat gaat als het goed is geen probleem zijn.
Verder ben ik vooral bang dat de focus op het einde weg is en dat een misstap zo gemaakt is....
Dus denk dat is wat caffeine gels voor het einde bewaar
En het boodschappenlijstje:
-Lamp
-Beter trailvest
Slecht idee... Hoe laat?
https://www.mudsweattrails.nl/vertical-festive-2020/
In een vlaag naar kinderlijke naïviteit en enthousiasme heb ik mij aangemeld voor de K2.
Echter, ik maak 3 HM per dag, een keer mn hoogslaper uit, en in...
Kortom, geen idee hoe ik dit ga doen, waar ik dit ga doen en hoe ik dat ga overleven. Maar samen lijden is fijner. En als iemand regio Bennekom een uurtje ergens heuvelop wil ploegen, let me know. Ik denk nu aan de trap naast de Grebbeberg...
Ik heb in ieder geval uit betrouwbare bron vernomen dat de Wisent doorgaatGSX-MAN schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:26:
Lekker idee om twee trails op de agenda te hebben, maar ik moet nu dus wel aan de bak om er klaar voor te zijn. 31-12 de Wisenttrail moet redelijk lukken na die 20 afgelopen weekend. 12-2 die 30 km in het donker wordt een ander ding. Dus de komende tijd meters maken. Proberen in het weekend een trail in te passen, doordeweeks nog een keer lopen en kracht blijven opbouwen in de sportschool.
En het boodschappenlijstje:
-Lamp
-Beter trailvest
Ha leuk, mooie uitdaging! Hier heb ik vorig jaar ook aan meegedaan. Ik voel mijn kuiten nogBlomminator schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:08:
Zijn er trailers die zichzelf gaan afbeulen met enkele hoogtemeters?
https://www.mudsweattrails.nl/vertical-festive-2020/
In een vlaag naar kinderlijke naïviteit en enthousiasme heb ik mij aangemeld voor de K2.
Echter, ik maak 3 HM per dag, een keer mn hoogslaper uit, en in...
Kortom, geen idee hoe ik dit ga doen, waar ik dit ga doen en hoe ik dat ga overleven. Maar samen lijden is fijner. En als iemand regio Bennekom een uurtje ergens heuvelop wil ploegen, let me know. Ik denk nu aan de trap naast de Grebbeberg...
De trap de Grebbeberg op is waarschijnlijk de meest efficiënte plek die je in de omgeving gaat vinden. Of je moet wat verder weg willen kijken en bij Doorwerth de stuwwal op. Echt heel inspirerend is het niet op eindeloos repetities te doen, maar anders lopen de kilometers behoorlijk uit de klauwen. Dus ik heb daar vorig jaar ook behoorlijk wat hoogtemeters verzameld. De laatste meters maakte ik gewoon in een duurloopje, maar dan moet je bij ons in de omgeving behoorlijk aan de slag om meer dan 500hm in 20km te verzamelen zonder dubbelingen.
Mocht je op de Grebbeberg gaan ploeteren, neem dan vooral de trap naar de koningstafel toe. Die is steiler en brengt je hoger. Daar zijn vorig jaar véél herhalingen gelopen door diverse lopers. Dus je zal ongetwijfeld regelmatig wat aanspraak hebben
Ga je ook nog een poging doen om alles in één klap te lopen? Het grote voordeel daarvan is dat het je lopen met spierpijn bespaard
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.