• Steevo_S
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12 15:20
Op de Nike website de Alphafly voor 179 met code GAME21

Wees er snel bij :)

https://www.nike.com/es/t...rretera-GFWSb6/CI9925-300

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Steevo_S schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:54:

Heb een paar besteld! Dank voor het delen.

[Voor 10% gewijzigd door Secsytime op 25-11-2021 12:19]

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Als ik overtuigd was dat een band een perfect oplossing was, dan had er ook al wel gelijk een gestaan

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Tenktenk
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 21:43

Toppp ik heb ook een setje besteld! Goeie deal zo!

• Hartloper
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 01-12 20:21
@Tazzie79

Was interval (2 x (2km 4:21, 1km 3:56, 1km 3:51, telkens met 1:30 rust tussen)). Ik denk dat ik beter maar 1 set had gedaan ipv 2.

Scheen voelt al beter, ik sla vandaag de wisseltempo’s over (7 keer 4:40 en 4:12 afwisselend 8)7 ) en doe zondag een natuurloopje.

[Voor 62% gewijzigd door Hartloper op 25-11-2021 18:49]

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo vanavond 9km gelopen op duurtempo (6:09/m). Hartslag net te hoog. Heup begon na km 7 wel op te spelen maar niet zo erg deze keer. Podcastje op en dieselen.

Wel suf; normaal plot ik op afstandmeten.nl een route. Nu op de bonnefooi maar dat kwam op 7km uit en ik wilde er 9 (aldus schema). In de buurt nog wat heen en weer lusjes gedaan. Volgende week nog 1x 3K tempo en dan de 10K tempo eindelijk.

Oh en de black friday Stox sokken a 19 euro net besteld. Helaas zwart uitverkocht dus nu blauw met neon geel.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Tim_W
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 08:51
Gisteren is de inschrijving voor Rotterdam 2022 geopend en heb wat spontaan een kaartje gekocht. 2021 is net geweest en nu zit je eigenlijk alweer bijna in het volgende trainingsblok. :o

Strava Garmin 245

• LauryanF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:49
Hier had ik vanochtend wat tijd over, dus besloot ik de duurloop van 17km maar te vervangen door een rustige halve marathon. Mijn allereerste!

Het was geen alles of niets poging, maar vooral een mentale aftikker om hem alvast een keer gelopen te hebben in voorbereiding naar een snellere poging aan het einde van het jaar.

Voordeel is wel: ik heb nu dus een officieus PR op de halve en ook voor de 15K en 10M zijn mijn oude 7h en dam-tot-dam pogingen uit het verleden ruimschoots verbeterd.
Toch fijn om te merken dat er echt wel verbetering in mijn conditie zit, met vooral veel KMs per week maken.

@Tinusvolkel voor de start: mijn tijden zijn nu:
15 kilometer @ 1:20:09
10 mijl @ 1:26:06
HM @ 1:54:31 (Strava geeft 1:54:02 aan, maar die 30ste die ik op een trein stond te wachten lijken me wel mee te tellen, anders reken ik mezelf wel erg rijk..)

Strava or it didn’t happen: https://strava.app.link/dxpw1E61ulb

Strava

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:16

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Super, bedankt!! Loop nu op de Vaporfly, maar ben heel benieuwd hoe deze lopen. Heb een paar in bestelling gezet. Net op tijd voor sinterklaas oOo

Overigens heb ik vorige week toch iets raar meegemaakt, dat moet ik even met jullie delen.

Op zondag (tijdens de intocht van sinterklaas in ons dorp) ging ik een lekker stuk hardlopen. Gewoon rustig aan een duurloop met om de minuut even versnellen. Bij ons langs de maas is een fietspad op de dijk, je kunt hier met moeite met 3 personen naast elkaar fietsen. Soms is het hier best chaotisch omdat wandelaars, hardlopers, fietsers, scooters, honden en alles wat er nog meer komt hetzelde stukje asfalt in 2-richtingsverkeer delen.

Ik draai de dijk op en zie op een meter of 40/50 voor me een groepje wandelaars op het fietspad lopen; 2 mannen, 2 meiden waarvan 1 met kinderwagen. Doordat er nog wat bochten in het pad zitten kon ik niet zo goed inschatten wat hun positie precies was. Dus wat ik dan altijd doe is even over m'n schouder kijken voor fietsers en positie in het midden van het pad kiezen. Hiermee kan ik zien wat de andere doen en snel naar links of rechts uitwijken voor het geval ze op het laatste moment besluiten om allemaal 1 kant op te lopen.

Na de laatste knik in het fietspad kwam ik erachter dat de met 4 man breed over het fietspad liepen. De 2 mannen hebben constant omlaag gekeken, naar wat bleek hun smartphone was. De meiden waren druk in gesprek over geen idee. Ik liep nog steeds in het midden van het pad, maar kreeg in de gaten dat ze mij helemaal niet in de gaten hadden. Snap ik, je telefoon is primaire levensbehoefte. Op het laatste moment moest ik daarom maar besluiten om er, van mij uit gezien, rechts aan voorbij te gaan. Toen ik er net aan voorbij was, waar de meest linkse man dus enorm van schrok, kom ik weer uit de zachte berm terug het fietspad op om door te lopen. Net op het moment dat ik terug het pad op loop blijkt dus dat er nog 2 kinderen van ik schat een jaar op 4 een paar meter achteraan hobbelen. Die had ik dus helemaal niet gezien doordat ze mij het zicht ontnamen. Ik week nog uit naar links, maar 1 mannetje kreeg met op het laatste moment pas in de gaten (leek dus wel heel erg sterk op zijn vader) en besloot om dezelfde kant als ik op te rennen :F.

Gevolg, ik moest mijn ik een hele rare ontwijkende houding manoeuvreren om hem niet vol ondersteboven te lopen. Dat lukte bijna, maar kon toch niet voorkomen dat ik hem met m'n dijbeen raakte waardoor hij ondersteboven viel. Ik zelf ging ook half naar de grond, maar dat was meer omdat ik uit alle macht mijn been weg probeerde te draaien en dat kon alleen door mezelf te laten vallen waardoor ik de energie van de impact kon verminderen.

Uiteraard begon het mannetje meteen te brullen, dit triggerde de vader om zijn telefoon toch maar eens in z'n zak te stoppen en zich om te draaien. Meteen begon hij mij de huid vol te schelden want ik "moest beter uitkijken" en "minder hard lopen" en "aan de kant gaan" en "het was allemaal mijn schuld".

Door de adrenaline was ik te overrompelt om logisch na te denken. Heb wel nog aangegeven dat ik echt geen kant op kon en hij toch echt niet in de positie was om het over "uitkijken" te hebben, gezien het feit dat hij constant op z'n telefoon heeft gekeken en mij niet eens zag toen ik bijna bovenop 'm liep.

Aangegeven dat het me spijt dat ik z'n kleine ondersteboven heb gelopen en dat het echt niet met opzet was, maar zij door hun gedrag toch echt de oorzaak waren. Want hadden ze netjes 2 aan 2 gelopen had ik de situatie beter kunnen inschatten en van afstand gezien dat er nog kleine kinderen achteraan liepen.

Ben ik de enige die in zo'n vage situaties terechtkomt?

[Voor 4% gewijzigd door Calitomnication op 26-11-2021 15:17]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Steevo_S
Nope, heb wel eens per ongeluk de telefoon uit de handen van een meisje gelopen omdat ze met 5 man naast elkaar liepen en ik er net langs kon...

Nu roep ik altijd, meerdere keren, als ze dan nog niet aan de kant gaan is het helaas pindakaas...

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kwaal in de maatschappij: compleet gebrek aan 'situational awareness'. Ik vind het tergend. Niet alleen bij hardlopen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:54
Op snelheid door blijven rennen terwijl je dus niet kunt zien of er nog andere kindertjes rondlopen vind ik dan ook wel een gebrek aan 'situational awareness', zeg ik terwijl ik de knuppel in het hoenderhok gooi.

Gewoon heel even van het gas af en even roepen 'pardon', dat kan toch ook? Ik heb het tijdens het hardlopen niet zo vaak, maar herken het wel van rondjes op de racefiets. Menig fietser knalt op volle snelheid langs een paar e-bikebejaarden en schreeuwt een keer dat ze opzij moeten. Heel even iets rustiger doen, de situatie overzien en daarna weer vaart maken, dat is volgens mij de betere strategie.

Niet dat het goed is dat anderen je de huid vol schelden, maar als er twee mannen en twee vrouwen lopen en er is één kinderwagen, dan kun je verwachten dat er andere kinderen bij lopen.

Even tempo terug, situatie overzien, even waarschuwen en als je er voorbij bent kun je weer even lekker aanzetten.

Punctuality is the politeness of kings

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

Bartske

Valar Morghulis

Calitomnication schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:15:
[...]

Super, bedankt!! Loop nu op de Vaporfly, maar ben heel benieuwd hoe deze lopen. Heb een paar in bestelling gezet. Net op tijd voor sinterklaas oOo

Overigens heb ik vorige week toch iets raar meegemaakt, dat moet ik even met jullie delen.

Op zondag (tijdens de intocht van sinterklaas in ons dorp) ging ik een lekker stuk hardlopen. Gewoon rustig aan een duurloop met om de minuut even versnellen. Bij ons langs de maas is een fietspad op de dijk, je kunt hier met moeite met 3 personen naast elkaar fietsen. Soms is het hier best chaotisch omdat wandelaars, hardlopers, fietsers, scooters, honden en alles wat er nog meer komt hetzelde stukje asfalt in 2-richtingsverkeer delen.

Ik draai de dijk op en zie op een meter of 40/50 voor me een groepje wandelaars op het fietspad lopen; 2 mannen, 2 meiden waarvan 1 met kinderwagen. Doordat er nog wat bochten in het pad zitten kon ik niet zo goed inschatten wat hun positie precies was. Dus wat ik dan altijd doe is even over m'n schouder kijken voor fietsers en positie in het midden van het pad kiezen. Hiermee kan ik zien wat de andere doen en snel naar links of rechts uitwijken voor het geval ze op het laatste moment besluiten om allemaal 1 kant op te lopen.

Na de laatste knik in het fietspad kwam ik erachter dat de met 4 man breed over het fietspad liepen. De 2 mannen hebben constant omlaag gekeken, naar wat bleek hun smartphone was. De meiden waren druk in gesprek over geen idee. Ik liep nog steeds in het midden van het pad, maar kreeg in de gaten dat ze mij helemaal niet in de gaten hadden. Snap ik, je telefoon is primaire levensbehoefte. Op het laatste moment moest ik daarom maar besluiten om er, van mij uit gezien, rechts aan voorbij te gaan. Toen ik er net aan voorbij was, waar de meest linkse man dus enorm van schrok, kom ik weer uit de zachte berm terug het fietspad op om door te lopen. Net op het moment dat ik terug het pad op loop blijkt dus dat er nog 2 kinderen van ik schat een jaar op 4 een paar meter achteraan hobbelen. Die had ik dus helemaal niet gezien doordat ze mij het zicht ontnamen. Ik week nog uit naar links, maar 1 mannetje kreeg met op het laatste moment pas in de gaten (leek dus wel heel erg sterk op zijn vader) en besloot om dezelfde kant als ik op te rennen :F.

Gevolg, ik moest mijn ik een hele rare ontwijkende houding manoeuvreren om hem niet vol ondersteboven te lopen. Dat lukte bijna, maar kon toch niet voorkomen dat ik hem met m'n dijbeen raakte waardoor hij ondersteboven viel. Ik zelf ging ook half naar de grond, maar dat was meer omdat ik uit alle macht mijn been weg probeerde te draaien en dat kon alleen door mezelf te laten vallen waardoor ik de energie van de impact kon verminderen.

Uiteraard begon het mannetje meteen te brullen, dit triggerde de vader om zijn telefoon toch maar eens in z'n zak te stoppen en zich om te draaien. Meteen begon hij mij de huid vol te schelden want ik "moest beter uitkijken" en "minder hard lopen" en "aan de kant gaan" en "het was allemaal mijn schuld".

Door de adrenaline was ik te overrompelt om logisch na te denken. Heb wel nog aangegeven dat ik echt geen kant op kon en hij toch echt niet in de positie was om het over "uitkijken" te hebben, gezien het feit dat hij constant op z'n telefoon heeft gekeken en mij niet eens zag toen ik bijna bovenop 'm liep.

Aangegeven dat het me spijt dat ik z'n kleine ondersteboven heb gelopen en dat het echt niet met opzet was, maar zij door hun gedrag toch echt de oorzaak waren. Want hadden ze netjes 2 aan 2 gelopen had ik de situatie beter kunnen inschatten en van afstand gezien dat er nog kleine kinderen achteraan liepen.

Ben ik de enige die in zo'n vage situaties terechtkomt?
Vervelend hoor, is helaas wel de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig. Alleen maar aan zichzelf denken. Zie ook het toegenomen geweld tegen hulpverleners.

Ik heb ooit iets soortegelijks meegemaakt maar met een andere strekking. Ik liep op het fietspad mn intervallen, met direct een voetpad ernaast. Net toen ik in een versnelling zat kwam ik een jong stel met een kind van een jaar of 6 erbij (die liepen op het voetpad). We kruisden elkaar op een bruggetje, en toen vond dat kind het blijkbaar een goed idee om op het fietspad te springen met zijn armen wijd zo van 'jij komt er niet langs!'. Gelukkig kon ik nog net een ontwijkende beweging maken, en samen met de vader (die gelukkig niet op zn telefoon zat) die hem nog net kon wegtrekken geen contact gemaakt. Anders had dat kind misschien vol een knie in z'n gezicht gekregen, dat had naar kunnen aflopen...

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
@LauryanF goed bezig (y) heb hem toegevoegd.

@Calitomnication Overkomt mij eigenlijk nooit omdat ik de tactiek van @dreamscape hanteer.
Op wedstijden als het tempo er toedoet dan kom ik niet zoveel tegenliggers tegen :9

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

dreamscape schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:11:
Op snelheid door blijven rennen terwijl je dus niet kunt zien of er nog andere kindertjes rondlopen vind ik dan ook wel een gebrek aan 'situational awareness', zeg ik terwijl ik de knuppel in het hoenderhok gooi.

Gewoon heel even van het gas af en even roepen 'pardon', dat kan toch ook? Ik heb het tijdens het hardlopen niet zo vaak, maar herken het wel van rondjes op de racefiets. Menig fietser knalt op volle snelheid langs een paar e-bikebejaarden en schreeuwt een keer dat ze opzij moeten. Heel even iets rustiger doen, de situatie overzien en daarna weer vaart maken, dat is volgens mij de betere strategie.

Niet dat het goed is dat anderen je de huid vol schelden, maar als er twee mannen en twee vrouwen lopen en er is één kinderwagen, dan kun je verwachten dat er andere kinderen bij lopen.

Even tempo terug, situatie overzien, even waarschuwen en als je er voorbij bent kun je weer even lekker aanzetten.
Ik begrijp wat je zegt, maar in eerste instantie leek het er dus op dat ze achter elkaar liepen. Het was pas op het allerlaatste moment dat ik erachter kwam dat ze met 4 man naast elkaar liepen, maar toen was het eigenlijk al te laat.

Het gebrek aan "situation awareness" ben ik niet helemaal met je eens. Want ik had niet eens gezien dat er überhaupt kinderen waren. Ja, er was d'r 1,maar die lag in de kinderwagen. En ik had geen tijd om er nog een hele analyse van "misschien hebben ze nog meer kinderen" op los te laten.
Overigens liet ik mijn tempo wel een beetje terugzakken, maar niet tot wandelen aan toe, dat klopt.

Overigens ben ik me altijd heel erg goed bewust van wat er om me heen gebeurd. Laat vaak tempo terugzakken, waarschuw mensen dat ik eraan kom, kies positie om duidelijk aan te geven waar ik naartoe ga, kijk altijd over mijn schouder voordat ik afsla of iemand voorbij loop en bedank zelfs vriendelijk op het moment dat iemand even wacht of de hond terugtrekt

[Voor 12% gewijzigd door Calitomnication op 26-11-2021 16:35]

tips voor New York

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-12 22:03
@Calitomnication Ik denk dat het vooral een schrikreactie was van de vader, aangezien hij met z'n aandacht ergens anders was. Als hij jou gewoon gezien had, had hij waarschijnlijk ruimte gemaakt en mogelijk nog iets tegen de kinderen gezegd, in dezelfde trant als "Denk erom jongens, een fietser.". Nu was dat niet het geval en komt er een soort 'oergedrag' / reflex naar boven en tsja, blijkbaar is schelden en schreeuwen iets waar hij op terugvalt.

Ongelukje kan gebeuren toch, je deed het niet met opzet en ik vind dat je bij wandelaars ook echt niet zelf af hoeft te remmen tot wandeltempo. Voor het gemak ga ik meestal zelf ook door de berm.

@dreamscape Hoezo kun je verwachten dat er andere kinderen bij lopen? Als die er bij zijn, lopen die meestal voor de ouders uit in mijn ervaring.

Zelf kom ik alleen in wat awkward situaties zoals gister; iemand haalt mij in op de fiets en net op dat moment begint m'n volgende interval waarna ik ongeveer even snel loop als de fietser en dus een paar minuten samen op gaan. :+

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:32

Rudedadude

Maybe we were born to run

Voor mensen die de Endorphin Pro willen uitproberen: Versie 1 is op saucony.nl voor 132 euro te vinden. De speed V1 is er in nagenoeg geen maat meer te vinden, maar was anders 108 euro geweest. Tenzij je natuurlijk @SuperPoekie heet, dan zijn ze er nog wel in meer maten.

Ik heb zelf deze week eerder al mijn slagje geslagen met een paar New Balance RC Elites V2. De beoogde zestig van Texel schoen, want zacht en squishy.

Ik rem eigenlijk altijd wanneer ik honden tegenkom en roep tegenwoordig ruim van tevoren 'ring ring' richting mensen. Behalve in natuurgebieden, dan probeer ik mensen totaal de stuipen op het lijf te jagen door er ongezien langs te lopen. Werkt vaak best goed :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:20
Wel even aan denken dat de Speed 2 iets ruimer zijn aan de voorkant dan de Speed 1. Dus mocht je al gelukkig zijn met de Speed 2 en die zitten perfect... Pas daar dan voor op :)

@Calitomnication Hnm, lastig. Ik herken wel wat je zegt qua bewustzijn van andere mensen over wat er om hun heen gebeurt. Regelmatig mensen die verdiept in hun telefoon zijn, maar je probeert toch de goede inschatting te maken. Ik heb er vooral 's avonds nog wel eens last van in het donker met slecht verlichte medelopers of wandelaars. Dramatisch soms, zonder reflectie op de kleren en dan donkere kleren op een niet verlicht pad. Maar ook als loper maak je soms een verkeerde keuze en in dit geval kon je dat niet oplossen. Volgende keer misschien iets meer gas terug, of een extra brul naar voren. Ik loop de laatste tijd steeds zachter, vroeger hoorde mensen me wel aan stampen maar dat lukt nu niet meer :D Dus vaak geef ik even aan dat ik rechts voorbij kom, zodat ze niet schrikken. Vooral bij oude mensen schrikken ze anders nog weleens en ik wil geen hartaanval op mijn geweten hebben.

@Slickk Ik had het laatst met een tempo training dat ik er inderdaad met zo'n 16 kmpu achteraan vloog. Toen werd ik wel even raar aangekeken, ik heb maar gezegd dat ik goed volk was :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 07:09
Vandaag m'n lunchpauze gebruikt voor een ontspannen 7 kilometer. Lekker even afsluiten tussen het thuiswerken door. En daarna weer vol aan de slag te gaan. Dat bevalt me wel in deze minder leuke periode.

• Arjan90
Hier toch maar wel een hardloopband besteld, we zien wel hoe vaak we het gebruiken. Bij mijn vrouw op het werk zal het gek, gekker, gekst zijn de komende maanden, dat zien we nu al. Oppas zijn we ook voorzichtig mee nu, dus dan zou ik wel heel erg moeten schuiven continu om te kunnen lopen. Sowieso balen dat ik net een beetje mijn ritme gevonden had om 4 a 5x per week te lopen, maar nu de atletiek voor de kinderen niet meer doorgaat valt er al gelijk een loopmoment weg. En voor de kinderen is het nog sneuer, die hebben het echt nodig. Maar kijken wat we thuis kunnen organiseren voor ze.

Morgen in ieder geval weer een duurloopje op de planning van anderhalf uur, dan komt het weektotaal weer uit rond de 60km (y)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• KevinK92
Gisteren was dag 500 van m'n hardloopstreak, dus heb ik m'n best gedaan om er iets moois van te maken :) 5.00 km met 5:00 min/km op de 5e dag van de week. Strava or it didn't happen

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Vanmorgen uurtje door de bossen en de velden rond Renkum geschikt. Ongekend mooi. Heerlijk!
Ietsje kouder dan gedacht, dus dooie tengels en dijen na afloop echt vuurrood onder de douche.

Wat heerlijk.

2 weken geleden m'n zones laten berekenen @ Papendal en ik moet meer lage zones trainen. Nadeel is, dit is echt een tempo.. wat ik bijna kan wandelen. Omslagpunt zone 1 - 2. Tempo 7.45 min per km. Nadeel is dat ik niet warm word, dus echt koud kreeg. En dat je als een ouwe loopt te sloffen.
Is er naast een duurloop in deze zone iets wat ik kan doen om dit proces om die zone 1-2 "op te rekken" kan versnellen? Want als ik nu elk weekend dit moet lopen vind ik niet zo leuk; en Papendal zei dat dat wel 3 a 4 maanden gaat duren eer het merkbaar anders is...
Zwemmen? Fietsen? Netflix kijken? Iemand een idee?

• Hartloper
Arjan90 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:48:
Hier toch maar wel een hardloopband besteld...
Zelf ben ik aan het denken aan een crosstrainer. Het voordeel zou zijn dat ik dat ook kan doen als er een beginnende blessure is.
Nadeel is dat het toestel in de kelder zou staan en dat mevrouw Charlesvdw tegen is...

• Arjan90
@Blomminator in een andere training tegen een drempeltraining lopen helpt er ook bij. Heel herkenbaar wat je zegt, ik heb er toen voor gekozen dat ik die tempo's niet wilde lopen want ik had er geen plezier aan. Dus ik heb met intervallen het eerste jaar gewoon snelheid ed getraind, afstanden gelopen tegen zone 3 en uiteindelijk werd ik daardoor ook vlotter in zone 1/2. Maar je gevoel van "langzaam lopen" schuift wat mij betreft gewoon mee. Vroeger liep ik 6:00 met moeite, nu 4:30 met moeite. Maar dan is 6:00 dus opeens enorm inhouden ("sloffen") ondanks dat de snelheid an sich natuurlijk al goed is. Maar je bent sneller gewend. Combinatie van rustige duurlopen met intervaltrainingen helpt in ieder geval. Bijv. ook langere lopen tegen halve marathon tempo / DL-3 helpen ook Volgens Garmin

@Hartloper Vrouwlief had er hier ook wel oren naar toen ik vertelde dat ze tegelijkertijd op de tablet Master Chef Asutralia kan gaan kijken :+ Crosstrainer heb ik ook overwogen, is wat vriendelijker voor de portemonnee, maar uiteindelijk vind ik het hardlopen leuker.

[Voor 8% gewijzigd door Arjan90 op 27-11-2021 10:54]

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-12 20:07
Blomminator schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:20:

Zwemmen? Fietsen? Netflix kijken? Iemand een idee?
Een andere cardiogerelateerde activiteit dan hardlopen is zo gek nog niet. Zou ik denk ik ook doen als ik dat soort kilometertijden zou moeten lopen, zoiets doe je inderdaad niet voor je plezier. Met fietsen zie je dan een stuk meer van de omgeving ook. Nadeel is wel dat het in de winter erg koud is op de fiets, dat heb ik afgelopen jaar mogen ervaren. Er valt op te kleden, maar met regen of andere neerslag is het echt ongelofelijk vervelend.

--

Net even een rondje gaan lopen en ik ben me toch vreselijk de verkeerde kant op gegaan, haha. Ik wilde in Z1-2 even uitlopen en had drie dagen geleden al 13km gedaan, dus ik wilde de hielen niet teveel op de proef stellen. Dit is überhaupt de eerste keer dit jaar dat ik voor een tweede keer in één week loop. Gelukkig kwam het goed vanwege het lagere tempo, maar ik zat even in de piepzak toen ik er na ruim 7 kilometer achter kwam dat ik pas op de helft zat...

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-12 21:49
Calitomnication schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:15:
[...]

De 2 mannen hebben constant omlaag gekeken, naar wat bleek hun smartphone was. De meiden waren druk in gesprek over geen idee. Ik liep nog steeds in het midden van het pad, maar kreeg in de gaten dat ze mij helemaal niet in de gaten hadden. Snap ik, je telefoon is primaire levensbehoefte.
Ook zonder kinderen zijn groepen mensen waarvan niemand je opmerkt een risico. Het lijkt heel attent om dan om ze heen te lopen, zodat zij gewoon door kunnen lopen, maar ze kunnen nog steeds schrikken, en wat als een van hen op het laatste moment ook in de berm was gestapt?
Soms kom ik ook zo'n groep tegen. Ik heb me aangeleerd om dan in te houden, of zelfs te wandelen, en iets te zeggen als 'goedemorgen, mag ik er even langs?' Dat doe ik vriendelijk, maar wel met volume, want ze moeten me horen.
En verder zou ik Ypuh uit het wielrentopic willen citeren:
Ypuh schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:04:
mijn denkwijze dat iedere verkeersdeelnemer incapabel is tenzij het tegendeel bewezen
Het lijkt wat negatief, maar je moet het vooral als leidraad voor je eigen gedrag zien.

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 07:09
Duurloop vandaag in een toch wel guur weertje. Tien kilometer gelopen door de mooie bossen en lekker rustig aan. Het voelt weer steeds comfortabeler.

• artharpe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Zal me ook weer eens melden. Al ruim 10 jaar een stabiele hardloper, probeer zo'n 30km per week en kom uit op 1500km per jaar (vakanties, ziekte, weekje meer, weekje minder). Daarnaast, indien mooi weer, te vinden op de gravelbike of MTB. Nu het weer wat kouder is en ik 10 week geleden een crash had met de gravelbike volle focus op een halve marathon begin maart (Halve van Haren). In tegenstelling tot mijn normale 1 uur, 1 uur, anderhalf uur per week nu overgeschakeld naar een Garmin trainingsplan. Nu twee week achter de rug met 5x lopen, bevalt goed. Daarna weer lekker naar de trails, da's wel het allermooist.

• BernieW
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01-12 19:48
artharpe schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:57:
..........
focus op een halve marathon begin maart (Halve van Haren).
...........
Succes, misschien komen we elkaar nog tegen. Haren is toch een van de grotere halve marathons hier in het Noorden. Misschien qua natuur niet de mooste, maar het is wel een leuke. Stukje Onnen, bos naar Noord- en Midlaren en halverwege een muziekband die je twee keer passeert.

Voor mij morgen eerst Franeker (ook de halve), geen publiek en geen snert na afloop, maar gelukkig gaat ie wel door. Voelt toch raar met alle maatregelen dat dit wel door gaat. Daarna maar even zien of er nog eindejaarslopen door kunnen gaan.

• artharpe
  • Niet online
BernieW schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:25:
[...]

Succes, misschien komen we elkaar nog tegen. Haren is toch een van de grotere halve marathons hier in het Noorden. Misschien qua natuur niet de mooste, maar het is wel een leuke. Stukje Onnen, bos naar Noord- en Midlaren en halverwege een muziekband die je twee keer passeert.

Voor mij morgen eerst Franeker (ook de halve), geen publiek en geen snert na afloop, maar gelukkig gaat ie wel door. Voelt toch raar met alle maatregelen dat dit wel door gaat. Daarna maar even zien of er nog eindejaarslopen door kunnen gaan.
Het is mijn "achtertuin", de 500 meter naar de start is net niet genoeg als warming-up :D

• FEIJ_87
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07:29
Garmin Fenix 6x pro binnen na een goede black friday deal, zou je daar ook sneller van worden 😎

Kan nu eindelijk m’n stryd echt ten volle gebruiken, trainingsprogramma’s werden op m’n oude forerunner 235 nog niet ondersteund, maar nu dus wel (en daar word je als het goed is dan wel weer sneller van)

• Steevo_S
Korte race report van mijn eerste lange trail in mijn 'hardloop carrière'.

Mijn schoonouders wonen in de buurt van een paar hele mooie bergen waar ik vaak in het weekend wel eens een paar km wat loop maar nog nooit echt lange afstanden of ver de bergen in de gaan. Er stond een groot bord een paar weken geleden in het dorp met reclame voor deze trail en 3 afstanden, 10k, 25k en 42k. Met een kameraad uiteindelijk ons opgegeven voor de 25k. Met Black Friday toch nog wat trail schoenen kunnen scoren die meer dan nodig waren.

Ochtend was koud voor Spaanse begrippen, kwamen aan en het was 1 graden, er waren niet veel deelnemers voor de halve ongeveer 250 mensen die net zo gek waren als ons.

Eerste kilometers gingen goed, soms wat opstoppingen omdat je via een klein pad stijl omhoog moest maar verder ging alles voorspoedig. Af en toe gleden we weg omdat de grond nog bevroren of nat was. Bij de laatste hoogtemeters op kilometer 15/16 begonnen de benen toch wel te klagen maar met veel iso, water en gummy bears gewoon door kunnen lopen.

Bij kilometer 25 was het toch wel klaar, alles was nu recht naar beneden, tenminste dat dachten we, laatste paar meters hadden toch een heuveltje of het ging nog even ietsjes verder omhoog dan waar je benen zin in hadden.

Uiteindelijk ongeveer 1600 meter hoogteverschil en 27km gelopen in 3:45. Geen super snelle tijd maar meer dan tevreden.

Voor herhaling vatbaar!

https://strava.app.link/NhVpB59sylb

Er staan ook een paar foto's van de omgeving.

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:56
Spijkenisse begon regenachtig maar tijdens het rennen vrijwel droog.
Bij 3 km al de mooi groepje met 4 man die ik de laatste 2 km moest laten gaan maar niet ver achter geraakt.

Halve marathon 1:18:34 PR!
Dus ik schuif wat plaatsjes op naar de top 3, op de startpagina. 😁

[Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 28-11-2021 16:55]

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01-12 21:09

vhal

ಠ_ಠ

Rudedadude schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:55:
Voor mensen die de Endorphin Pro willen uitproberen: Versie 1 is op saucony.nl voor 132 euro te vinden. De speed V1 is er in nagenoeg geen maat meer te vinden, maar was anders 108 euro geweest. Tenzij je natuurlijk @SuperPoekie heet, dan zijn ze er nog wel in meer maten.
Goh, die schoen is dan ook behoorlijk in prijs gedaald, weliswaar BF korting maar 132€ is een best nette prijs voor een carbon plated schoen. Het is dat ik de Speed al heb want anders :+ Al loop ik er eigenlijk veeel te weinig op.

Maar ja, de GAS is strong....must resist the GAS :+

[Voor 5% gewijzigd door vhal op 28-11-2021 17:07]

STRAVA

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dirk0s schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:31:
[...]

Mensen hier ervaring met het kopen van een loopband? zit er zelf sterk aan te twijfelen maar wil geen miskoop doen. :X
Kijk om te beginnen rond naar recensies maar de twee belangrijkste zaken (naast voor de hand liggende als bouwkwaliteit en garantie) zijn gewicht en topsnelheid. Voor stabiliteit geldt: hoe zwaarder hoe beter (namens je buren: bedankt), en hoe hoger de topsnelheid, hoe duurzamer (want de motor hoeft niet voluit) en hoe beter de prestaties op lage snelheid. 12km/h op een loopband die 20km/h haalt is beter dan 12km/h op een loopband die 16km/h haalt. Dus ook al loop je zelden of nooit hoge snelheden, neem de topsnelheid wel in acht.

Ik heb sinds eind 2017 de NordicTrack C80i en die bevalt prima. Helemaal in combinatie met een beamer en een paar goede series :)

Thanks voor de tag, @Rudedadude

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online

route99

just passionately curious...

De Pietenloop in Bemmel bij Nijmegen ging vandaag, zoals een beetje te verwachten was, niet door.

Had mijn zinnen toch gezet op een 10 km lopen sinds jaren.... dus het 5 km parcours opgezocht waar ik mijn 5 km virtuele eigen wedstrijdjes in aug/sept gedaan heb, zie eerder. Dat afwisselende parcours m.b.t. de wind heb ik nu heen+terug gedaan.. is ook 10 km... ;)

Vandaag dus amper wind om ca 12 uur, wel super vochtig en fris bij 3ºC .... in mijn 1-tje..
Heen afgerond 4:40/km
Terug afgerond 4:44/km
Totaaltijd 46:59.
Afgerond 4:42/km

Niet stuk gegaan, blij dat ik hem zonder haperen heb kunnen lopen. de 1 en 2e km gingen wat te hard 4:32/4:36 maar het vlakte in het totaal mooi af.

Tevreden, zeker om dat het in in mijn 1-tje gedaan is, de 10 km training tempo's gaan normaal op 4:40 dus imho is dit prima zo.

Op naar de cross van 8350 m over 2 weken, die nog niet is afgelast....

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• Keiichi
Vandaag (en gisteren) ging de warandeloop in Tilburg wel door. Vandaag m'n PR verbeterd van 21:04 naar 19:47 *O* (strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/6317810904 )

Gevoelsmatig is er een soort willekeur wanneer een run wel of niet doorgaat. Het start/finish terrein was in Tilburg bv wel afgesloten voor deelnemers only (+qr).
Vind het heel jammer dat veel runs niet doorgaan, ik denk dat iedere sporter wel van mening is dat sporten goed voor je is ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Appie76
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07:43
Heb hier ook een crosstrainer staan, een tijdje regelmatig gebruikt icm Netflix, wat wel prima was. Het is makkelijker om een lagere HR te "lopen" op een crosstrainer dan op de weg/loopband, en bovendien heb je geen impact op je gewrichten. In dat opzicht in mijn ogen dus prima wanneer je beginnende/herstellende loper bent. Als het échte koud is, gebruik ik 'm nog wel eens voor de warming up, maar verder eigenlijk niet meer.

Wat betreft andere weggebruikers: al naar gelang de situatie roep ik vriendelijk doch duidelijk hoorbaar "pardon" of "opgepast!" als ik eraan kom, waarbij ik die laatste vooral gebruik als ze onvoorspelbaar doen of compleet niet opletten, en de "pardon" als ze me redelijkerwijs nog niet hebben kunnen opmerken. Bij ruiters (paard in stap uiteraard...) die ik van achter nader, vraag ik altijd of ik er rechts/links voorbij kan. Ik moet niet hebben dat zo'n beest dier op hol slaat als ik er net langs loop...

Ik heb geen signature

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-12 20:07
Wel eens gehad op een smal paadje, inclusief trap tegen m'n enkel. Geen geweldige ervaring, ten sterkste af te raden.

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• Tinusvolkel
  • Nu online
Tazzios schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:08:
Spijkenisse begon regenachtig maar tijdens het rennen vrijwel droog.
Bij 3 km al de mooi groepje met 4 man die ik de laatste 2 km moest laten gaan maar niet ver achter geraakt.

Halve marathon 1:18:34 PR!
Dus ik schuif wat plaatsjes op naar de top 3, op de startpagina. 😁
Goed bezig (y) De hint is duidelijk :P
Keiichi schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:19:
Vandaag (en gisteren) ging de warandeloop in Tilburg wel door. Vandaag m'n PR verbeterd van 21:04 naar 19:47 *O* (strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/6317810904 )

Gevoelsmatig is er een soort willekeur wanneer een run wel of niet doorgaat. Het start/finish terrein was in Tilburg bv wel afgesloten voor deelnemers only (+qr).
Vind het heel jammer dat veel runs niet doorgaan, ik denk dat iedere sporter wel van mening is dat sporten goed voor je is ;)
Natuurlijk ook goed bezig (y) en heb deze en de andere die je in een PB hebt gestuurd toegevoegd.

Hier inmiddels een week niet gelopen door quarantaine....
De vrouw heeft ondanks vaccinatie toch al best een tijd flink wat klachten, maar misschien had ze zonder vaccinatie wel op de IC gelegen als er plek was tenminste...

De kinderen en ik testen nog steeds negatief hebben en hebben eigenlijk ook geen noemenswaardige corona verschijnselen, dus hopelijk blijven we gespaard en dan zouden we nog steeds pas volgende week maandag uit quarantaine mogen....

Ben benieuwd hoe het eerste loopje gaat dan, m'n lichaam heeft de laatste tijd nog nooit zoveel herstel gehad op wat touwtje springen na.

Gisteren de 1ste cross al moeten missen... gelukkig telt in die competitie dat je 3 beste tijden van de 4 wedstrijden meetellen dus er zou nog niks aan de hand zijn.

Strava

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:50

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Wie van de mede-auteurs @inquestos @jfeelders @Krylinck @Roozzz @Tinusvolkel wil een deel 10 aanmaken? Dan mogen jullie mij er tussen uit laten :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• artharpe
  • Niet online
Derde week waarin ik van drie naar vijf keer hardlopen ben gegaan. Bevalt tot nu toe erg goed. Respons van het lichaam op vaker korte rondjes maar toch een hogere weekomvang is echt anders te noemen. Nog een voordeel van de wat kortere rondjes is dat het beter in te passen is binnen mij n werkzaamheden. Een doordeweeks rondje kost momenteel maar een uurtje incl. douchen. Mooie break van het werk en lopen met daglicht, erg fijn.

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:58
artharpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:37:
Derde week waarin ik van drie naar vijf keer hardlopen ben gegaan. Bevalt tot nu toe erg goed. Respons van het lichaam op vaker korte rondjes maar toch een hogere weekomvang is echt anders te noemen. Nog een voordeel van de wat kortere rondjes is dat het beter in te passen is binnen mij n werkzaamheden. Een doordeweeks rondje kost momenteel maar een uurtje incl. douchen. Mooie break van het werk en lopen met daglicht, erg fijn.
Op welke manier anders? Ik zit erover te dubben hetzelfde te doen namelijk...

• artharpe
  • Niet online
Limbeckx schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:00:
[...]

Op welke manier anders? Ik zit erover te dubben hetzelfde te doen namelijk...
Doordat doordeweeks (in mijn geval) de loopjes korter zijn voelen ze allemaal als een kleine, en relatief makkelijke, inspanning. Het herstel van deze kleine inspanning is daaropvolgend ook weer eenvoudiger.

Trainingsweek oldskool: maandag 1 uur, woensdag 1uur en in hetweekend een duurloop van 1,5uur
Nieuwe stijl: di,wo,do en vr loopjes van max. 7km variërend in intensiteit en zondag duurloop.

Geeft dit een beetje antwoord op je vraag?

• Limbeckx
artharpe schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:21:
[...]

Doordat doordeweeks (in mijn geval) de loopjes korter zijn voelen ze allemaal als een kleine, en relatief makkelijke, inspanning. Het herstel van deze kleine inspanning is daaropvolgend ook weer eenvoudiger.

Trainingsweek oldskool: maandag 1 uur, woensdag 1uur en in hetweekend een duurloop van 1,5uur
Nieuwe stijl: di,wo,do en vr loopjes van max. 7km variërend in intensiteit en zondag duurloop.

Geeft dit een beetje antwoord op je vraag?
Yup. Duidelijk :)

• Rudedadude

Rudedadude

Dit dus:

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:53

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Tinusvolkel schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:50:
[...]

Goed bezig (y) De hint is duidelijk :P

[...]

Natuurlijk ook goed bezig (y) en heb deze en de andere die je in een PB hebt gestuurd toegevoegd.

Hier inmiddels een week niet gelopen door quarantaine....
De vrouw heeft ondanks vaccinatie toch al best een tijd flink wat klachten, maar misschien had ze zonder vaccinatie wel op de IC gelegen als er plek was tenminste...

De kinderen en ik testen nog steeds negatief hebben en hebben eigenlijk ook geen noemenswaardige corona verschijnselen, dus hopelijk blijven we gespaard en dan zouden we nog steeds pas volgende week maandag uit quarantaine mogen....

Ben benieuwd hoe het eerste loopje gaat dan, m'n lichaam heeft de laatste tijd nog nooit zoveel herstel gehad op wat touwtje springen na.

Gisteren de 1ste cross al moeten missen... gelukkig telt in die competitie dat je 3 beste tijden van de 4 wedstrijden meetellen dus er zou nog niks aan de hand zijn.
De preventieparadox, misschien had ze zonder vaccinatie wel precies hetzelfde gehad :+

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 01-12 16:17
Mijn Black Friday/Cyber Monday koopje is ook geregeld.
Bij een Ierse winkel, Life Style Sports, waar ik nog nooit geshopt heb, maar de aanbieding kwam via runrepeat.com en da's een site die ik toch wel vertrouw:
> De Asics Magic Speed. Normaal gezien ben ik geen Asics mens, dus hopelijk valt dit mee qua maat. Voor 85 euro dan eindelijk eens de kans om zo'n carbon schoen te testen.
> De New Balance Fuelcell Prism voor 50 euro kon ik ook niet laten liggen als opvolger voor mijn Fresh Foam Tempo. Ander type schoen wel, dus ben benieuwd.
Mijn Tweakboks (Floatride energy 3) zouden ook wel eens mogen vervangen worden, maar ik denk niet dat Reebok al een opvolger in de stal heeft?

It's just technology, not religion

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:35

Niku

Alagaesii

Ben een op zoek naar een wedstrijd om een poging te wagen mijn 10k PR onder de 45 minuten te trekken eind januari of begin februari (als het dan weer kan uiteraard). Tips voor een leuke wedstrijd? Liefst zuidelijke helft van het land, onder Utrecht.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Niku schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:38:
Ben een op zoek naar een wedstrijd om een poging te wagen mijn 10k PR onder de 45 minuten te trekken eind januari of begin februari (als het dan weer kan uiteraard). Tips voor een leuke wedstrijd? Liefst zuidelijke helft van het land, onder Utrecht.
De Lansingerlandrun in het "mooie" Berkel en Rodenrijs. Afstanden zijn 5 - 10 - HM of 30KM, zeker de langere afstanden zijn populair omdat ze gebruikt worden als "trainingsloop" voor de Marathon Rotterdam

STRAVA

• sheepdog
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 16:22
Frenz64 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

De kracht van reclame is de herhaling :+ : Puma Liberate, (zeer) licht en een hele goede grip bij nat wegdek (en dat voor een heel zachte prijs)
Bedankt nog voor deze tip, super fijne schoenen! En nu voor 77,- op de Puma website.

• Tinusvolkel
  • Nu online
sheepdog schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:25:
[...]

Bedankt nog voor deze tip, super fijne schoenen! En nu voor 77,- op de Puma website.
Idd fijne schoen, heb ze regelmatig aan en zijn bij zalando bijna altijd afgeprijsd.
De oranje / rode zijn daar nu voor 65 euro

Strava

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

SuperPoekie

Super Furry Animal

Hier alleen wat extra kleding (singletje in mooi knalroze met een pumaprint want katjeeee, een crop top voor van de zomer en nog een Fusion longsleeve) gescoord afgelopen weekend. Heb me ingehouden :D

Nog liefhebbers om de Marcothon mee te lopen dit jaar? 1 t/m 31 december per dag 5km of 25 min (whichever is first) lopen.

[Voor 30% gewijzigd door SuperPoekie op 30-11-2021 16:02]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:35
InZane schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:39:
4 december doe ik mee aan de Sintloop in Heerde. Daar is wel bericht van gekomen dat de afstanden voor de jeugd niet doorgaan, want toeschouwers (ouders) zijn niet toegestaan. Beetje zuur voor zoiets als een Sintloop, maar ja. De overige afstanden gaan vooralsnog wel door.
Ennn de andere afstanden zijn ook afgelast :(

Afgelopen weekend in Center Parcs Zandvoort gezeten met vrouw en kids vanwege ons 12,5-jarig huwelijk. Je moet toch wat :D Gelukkig hadden we een wellness cottage met bubbelbad en sauna, want buiten was je meestal niet echt voor je lol. Wat een baggerweer. Gisteravond, op de dag zelf, zouden we luxe uit eten gaan met z'n tweeën, maar dat ging vanwege de bekende maatregelen dus ook al niet door.

Ik had voor de verandering eens geen hardloopspullen meegenomen (vrouw ook weer blij) en zo kwam het dat ik dus 3 dagen niet had gelopen. Dat gebeurt normaal nooit, dus ik was vanochtend blij dat ik weer om 6.00 uit m'n nest kon voor een natte en winderige pre-work run _/-\o_

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/6324292350

Afgelopen vrijdag trouwens m'n nieuwe Zoom Fly 4's ingelopen. Lekkere schoentjes! Het Flyknit bovenwerk is echt een verbetering ten opzichte van het Vaporweave spul van de vorige versie en het is gewoon heerlijk hoe ze echt om je voeten zitten in plaats van aan je voeten. Tevreden!

Strava linkje: https://www.strava.com/activities/6308617006
SuperPoekie schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:50:
Nog liefhebbers om de Marcothon mee te lopen dit jaar? 1 t/m 31 december per dag 5km of 25 min (whichever is first) lopen.
Neh, niet mijn ding.

[Voor 9% gewijzigd door InZane op 30-11-2021 16:33]

• sander_g
  • Nu online
Het was te verwachten, de Bruggenloop gaat ook niet door dit jaar. Er blijft weinig over. Afgelopen zondag kon ik nog wel meedoen met een crossloop. Had ik nog nooit eerder gedaan.

Nu ja, dat is niet helemaal waar. Een jaar of 33 geleden heb ik ook een paar van dit soort wedstrijden gelopen. Het enige dat ik me ervan kan herinneren was dat ik er een hekel aan had. Die herinnering kwam zondag ook weer even boven water.

Gelukkig viel het mee. Met het gemopper dan, want het was wel een pittig parcours en modder tot boven de enkels. Omdat het een eerste keer was (sinds jaren) kan ik het niet historisch vergelijken. Weet wel dat er tegen het einde ook niet veel meer in zat. Dus wat dat betreft niet ontevreden. Het competitieve in mij was wel een beetje teleurgesteld toen ik mezelf als middenmoot zag finishen.

Bruggenloop afgelast, meeuwen en makrelenloop ook. De cross-lopen hier in de buurt gaan voorlopig nog wel door. Hopelijk ook nog Sint Thomas Trailrun. Iemand bekend met deze trail?

Garmin Fēnix 6 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
sander_g schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:53:
Het was te verwachten, de Bruggenloop gaat ook niet door dit jaar. Er blijft weinig over. Afgelopen zondag kon ik nog wel meedoen met een crossloop. Had ik nog nooit eerder gedaan.

Nu ja, dat is niet helemaal waar. Een jaar of 33 geleden heb ik ook een paar van dit soort wedstrijden gelopen. Het enige dat ik me ervan kan herinneren was dat ik er een hekel aan had. Die herinnering kwam zondag ook weer even boven water.

Gelukkig viel het mee. Met het gemopper dan, want het was wel een pittig parcours en modder tot boven de enkels. Omdat het een eerste keer was (sinds jaren) kan ik het niet historisch vergelijken. Weet wel dat er tegen het einde ook niet veel meer in zat. Dus wat dat betreft niet ontevreden. Het competitieve in mij was wel een beetje teleurgesteld toen ik mezelf als middenmoot zag finishen.

Bruggenloop afgelast, meeuwen en makrelenloop ook. De cross-lopen hier in de buurt gaan voorlopig nog wel door. Hopelijk ook nog Sint Thomas Trailrun. Iemand bekend met deze trail?
Niet te streng zijn voor jezelf mbt crossen ;)
Het is echt een heel andere discipline dan lopen op de weg.
Op de eerste plaats is dosering een heel ander verhaal en daarnaast heb je ook weer extra kracht nodig om stabiel te kunnen lopen op een crossje. Belangrijkste is om nooit echt tempo te gaan vergelijken tenzij je dezelfde afstand op hetzelfde parcours met dezelfde omstandigheden qua modder hebt gelopen.

Crosswedstrijdjes is gewoon lekker naar de getver (zodat je leeg bent op het einde zoals je zegt), vaak zijn het circuitjes dus kom je dezelfde mensen tegen en krijg je wel leuke battles tijdens het seizoen.

• Hartloper
En het gemiddeld niveau ligt sowieso hoger, iemand die bij een gewone stratenloop bij de beste 20% scoort, zal bij een cross eerder in de middenmoot finishen.

• sander_g
  • Nu online
Hartloper schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:16:
...iemand die bij een gewone stratenloop bij de beste 20% scoort, zal bij een cross eerder in de middenmoot finishen.
Cranzai schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:13:
[...]
Niet te streng zijn voor jezelf mbt crossen ;)...
Crosswedstrijdjes is gewoon lekker naar de getver (zodat je leeg bent op het einde zoals je zegt), vaak zijn het circuitjes dus kom je dezelfde mensen tegen en krijg je wel leuke battles tijdens het seizoen.
Ah, dat geeft de burger weer moed :)
Dank voor de opbeurende woorden. Ik begon namelijk wel wat te twijfelen aan mijn conditie. Er zijn nog 3 nieuwe rondes om te kijken hoe ermee staat.

Garmin Fēnix 6 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• KevinK92
InZane schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:31:
[...]

Ennn de andere afstanden zijn ook afgelast :(
Waar haal je deze info vandaan? Het zal helaas wel kloppen, maar ik kan het nog nergens vinden..

• Tazzie79
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:54
Was ik er net in geslaagd om met BF geen schoenen te kopen (wel wat kledij en trail stokken), komt Saucony.be (ook .nl) nog met een extra korting op de Endorphin Pro. |:(
Nu aan 110€ met de code VIPBF50. Wel enkel nog in het lichtblauw... ;)

[Voor 23% gewijzigd door Tazzie79 op 30-11-2021 17:49]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tazzie79 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:41:
Was ik er net in geslaagd om met BF geen schoenen te kopen (wel wat kledij en trail stokken), komt Saucony.be (ook .nl) nog met een extra korting op de Endorphin Pro. |:(
Nou @Rudedadude ....bestel maar :+

STRAVA

• Arjan90
@Tazzie79 Ben je nou van jouw probleem ook ons probleem aan het maken :+ Ik sla ze toch over, ze zullen vast goed lopen maar ik ben al meer dan tevreden met de Speed.

Must... Resist!

• InZane
KevinK92 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:29:
[...]

Waar haal je deze info vandaan? Het zal helaas wel kloppen, maar ik kan het nog nergens vinden..
Hierzo: http://www.gemzen.nl/pagi...%20Sintloop/Sintloop.html

• Tazzie79
Arjan90 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:58:
@Tazzie79 Ben je nou van jouw probleem ook ons probleem aan het maken :+ Ik sla ze toch over, ze zullen vast goed lopen maar ik ben al meer dan tevreden met de Speed.

Must... Resist!
Aan een prijs onder die van de Speed (waar ik ook super tevreden van ben), kon ik ze niet weerstaan. :P
Voor de marathon zullen ze bij mij niet in aanmerking komen vanwege dat ik niet snel genoeg ben, maar voor dat geld zijn ze wel ideaal voor de tempolopen en intervaltrainingen (en misschien een halve marathon).

• Rudedadude

Rudedadude

2 paar Pro's in huis is voorlopig genoeg. Voor een Marathon of 10 en wat trainingsloopjes O-)

• InZane
KevinK92 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:57:
[...]

Krijg ook net de mail. Balen :'(
Ja inderdaad, was weer een mooie kans voor een snelle 5km ;(
Lees net dat ze het 15 januari weer willen proberen.

Volgende maand zou er ook nog een 5000m op de baan bij Cialfo in Epe zijn. Duimen dat die wel doorgaat..

• Virton
  • Registratie: januari 2015
  • Nu online
InZane schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:06:
[...]

Ja inderdaad, was weer een mooie kans voor een snelle 5km ;(
Lees net dat ze het 15 januari weer willen proberen.

Volgende maand zou er ook nog een 5000m op de baan bij Cialfo in Epe zijn. Duimen dat die wel doorgaat..
Als alternatieve (cross)loop zou je zaterdag nog mee kunnen doen aan de Oostermaetloop in Lettele, onderdeel van het Sallandscrosscircuit. Wel met QR-code. En anders volgende week Bunkercross in Olst, daar sta ik ook aan de start.

• Slickk
  • Laatst online: 01-12 22:03
Tazzie79 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:41:
Inmiddels uitverkocht zo te zien? M’n portemonnee is er wel blij mee, maar toch. :+

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik vond €75 voor de Shift ook wel prima en had vanmorgen gezien dat één van mijn paren 1048km op de teller had, dus.... Toch schoenen gekocht.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Tazzie79
Slickk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:52:
[...]

Inmiddels uitverkocht zo te zien? M’n portemonnee is er wel blij mee, maar toch. :+
Er zijn nog wel wat kleinere maten beschikbaar voor de lichtblauwe variant, nu nog tot 44 (en ook 46.5).

• Tinusvolkel
  • Nu online
Gelukkig waren de Adidas aanbieden een beetje schraal :)
Zo kan ik m'n huidige collectie naar de 1000km per paar tillen.
Als ik zover ben probeer ik maar een ING bon te scoren dan heb je tenminste 35% korting.

Hier alleen Stox's gekocht :) en inmiddels ook m'n Apple watch series 7 binnen maar nog niet echt kunnen testen met hardlopen.....

[Voor 24% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-12-2021 07:50]

Strava

• FEIJ_87
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07:29
Hier de maand afgesloten met weer 185 km na de marathon van oktober, best tevreden met dit aantal km ondanks 2x verkouden.

Begint bij mij allemaal weer wat makkelijker te gaan.
Nu op de laatste maand van het jaar in, hoe staat het met de doelen?

Ik moet nog 70 km voor m'n jaardoel (1800), dus dat is met gemak wel te halen, en nog een PR op de 10k, daar heb ik dus nog een maand de tijd voor. afgelopen week in een interval wel die tempo's redelijk makkelijk aangetikt maar daar moet nog wel het een en ander voor gebeuren. Geeft in ieder geval weer motivatie :)

• AppieR
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:40
Tinusvolkel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:49:

Als ik zover ben probeer ik maar een ING bon te scoren dan heb je tenminste 35% korting.
Geef maar een seintje als je zover bent.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• Tinusvolkel
  • Nu online
AppieR schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:28:
[...]

Geef maar een seintje als je zover bent.
Bedankt alvast _/-\o_
FEIJ_87 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:25:
Hier de maand afgesloten met weer 185 km na de marathon van oktober, best tevreden met dit aantal km ondanks 2x verkouden.

Begint bij mij allemaal weer wat makkelijker te gaan.
Nu op de laatste maand van het jaar in, hoe staat het met de doelen?

Ik moet nog 70 km voor m'n jaardoel (1800), dus dat is met gemak wel te halen, en nog een PR op de 10k, daar heb ik dus nog een maand de tijd voor. afgelopen week in een interval wel die tempo's redelijk makkelijk aangetikt maar daar moet nog wel het een en ander voor gebeuren. Geeft in ieder geval weer motivatie :)
Goed bezig (y)

Kreeg dit net nog doorgestuurd van een college, 8)7 is ook diegene die het Pieter pad hardgelopen heeft.

Strava

• Arjan90
@Tinusvolkel Ik kan hier alleen maar de vraag "Waarom?" bij stellen. Jeetje, er zijn er genoeg die dat nog niet per jaar halen! Dat is bijna 4 uur per dag aan loopactiviteiten. Ik zou niet eens weten hoe ik het in mijn week zou kunnen proppen los van dat ik het niet zou willen. 4x lopen per week is soms al lastig, het gezinsleven moet er niet teveel last van hebben vind ik.

Vanmiddag komt de hardloopband oOo

[Voor 52% gewijzigd door Arjan90 op 01-12-2021 12:11]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Tinusvolkel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:40:
[...]

Bedankt alvast _/-\o_

[...]

Goed bezig (y)

Kreeg dit net nog doorgestuurd van een college, 8)7 is ook diegene die het Pieter pad hardgelopen heeft.

[Afbeelding]
Na vluchtig scannen dacht ik; dat is toch niet zo bijzonder. Toen zag ik pas dat dit in 1 maand is behaald 8)7 . Wat een afstand. Hij loopt in 2 maanden wat ik in een heel jaar loop :D

tips voor New York

• InZane
Pff en ik verklaarde laatst al iemand van de AV voor gek die 300km deed in een week zonder specifieke reden.

Ik zou het er niet eens door krijgen thuis :D

Straks intervallen met groepjes van 4. Het is teminste iets he.

• Rudedadude

Rudedadude

sander_g schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:53:

Hopelijk ook nog Sint Thomas Trailrun. Iemand bekend met deze trail?
Oh, dit zag ik nu pas: ja, ik heb al een keer of 3? meegedaan, een keer een 32, een keer de 50 en nog een keer iets van 30. De laatste keer dat ik meedeed was redelijk episch, met tot boven je knieen door een modderige akker met mais waden en daarna tot aan je middel door water. Ze gooien er redelijk bewust vaak omgeploegde akkers e.d. doorheen :)

Ik had hem voor dit jaar eigenlijk weer op het oog, maar heb er nog niet heel veel vertrouwen dat die doorgaat.

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een hartslagvraagje. M'n max hartslag zou 187 zijn volgens de standaard formule. Meestal loop ik rond de 10km, 2x per week. Een rondje dat voor mij als rustig aanvoelt loop ik dan rond de 5:30 min/km en kan dan nog gewoon een gesprek voeren met m'n hardloopmaatje. Als ik start schiet m'n hartslag binnen een paar minuten naar 160+ en over de gehele loop zit ik ongeveer voor 30% in hartslagzone 5, 60% in hartslagzone 4 en de rest er net onder. Als ik dat vergelijk met de de uitleg over de hartslagzones op internet dan lijkt m'n hartslag veel hoger dan normaal zou moeten zijn bij zo'n loop (ook hoe ik de intensiteit ervaar). Wat zou ik hier aan moeten doen? Meer hele langzame loopjes doen om zo meer weerstand in de hartslagzones te trainen?

• InZane
KappuhH schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:00:
Wat zou ik hier aan moeten doen?
Niet vertrouwen op de standaard formule, want die slaat vaak nergens op.

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:03:
[...]

Maar waar wel op? Max hartslag klopt overigens wel prima. Want met een stevige interval kom ik niet boven die theoretische max uit (hooguit een piekje van een paar slagen gedurende een paar seconden, zie ik eerder als meetfout).

• Tinusvolkel
  • Nu online
Arjan90 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:09:
@Tinusvolkel Ik kan hier alleen maar de vraag "Waarom?" bij stellen. Jeetje, er zijn er genoeg die dat nog niet per jaar halen! Dat is bijna 4 uur per dag aan loopactiviteiten. Ik zou niet eens weten hoe ik het in mijn week zou kunnen proppen los van dat ik het niet zou willen. 4x lopen per week is soms al lastig, het gezinsleven moet er niet teveel last van hebben vind ik.

Vanmiddag komt de hardloopband oOo
En? heb nog geen testloop voorbij zien komen op strava :)

Als je dan naar schoenen aan het kijken bent begint het toch te kriebelen O-)
Dus dankzij @AppieR _/-\o_ de Adios 6 besteld voor 85 euro ipv 130 :)
Deze schoen zou een beetje tussen mijn wedstrijdschoenen en mijn andere trainingsschoenen inzitten dus ben benieuwd.

Strava

• Limbeckx
Deze week nog geen 1 keer kunnen hardlopen :( vanavond weer thuis en dan hoop ik morgen lekker te kunnen hardlopen. Voel mezelf gewoon stijf worden... Of zou dat tussen mijn oren zitten?

• Keiichi
InZane schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:03:
[...]

Volgens die formule zou ik

hr = 220 - age
197 = 220 - age
23 = age

Best jong zijn :P

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:15
Je hebt gelijk @Limbeckx, rust roest ;)

A.s. Zondag Voorne Duin Trail, zin in. Nog nooit die kant op geweest. Iemand met ervaringen?
Pagina: 1 ... 153 154 155 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee