• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Vanochtend een "Suggestie van vandaag" van Garmin gedaan. Hij loopt al weken te zeuren dat ik te weinig anaeroob train, dus schotelde hij mij nu een 9x10" sprint voor. Met maar liefst 3 minuten rust (!). Afijn, na elke sprint wandelde ik 1 minuut, daarna ging ik weer 2 minuten hobbelen en daarna 10 seconden rennen.

Maar wat is nou het nut van deze training? Mijn hartslag is niet in het rood gekomen want daarvoor zijn 10 seconden te kort. Iemand enig idee? Prima gelopen overigens, maar GPS reageert natuurlijk sowieso te traag voor dit soort trainingen. De snelheid per sprint neem ik dus met een flinke korrel zout. Gemiddelde doelsnelheid was 2:45 wat ik nergens heb gehaald, maar ik ging elke sprint onder de 2:30 door.

Het trainingseffect was 3,5 aeroob en 2,4 anaeroob. Iemand enig idee? Gevoelsmatig zou de sprint langer moeten zijn, op ons AV schema staat bijv. 4 x 200m SA.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:47
Arjan90 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:39:
Vanochtend een "Suggestie van vandaag" van Garmin gedaan. Hij loopt al weken te zeuren dat ik te weinig anaeroob train, dus schotelde hij mij nu een 9x10" sprint voor. Met maar liefst 3 minuten rust (!). Afijn, na elke sprint wandelde ik 1 minuut, daarna ging ik weer 2 minuten hobbelen en daarna 10 seconden rennen.

Maar wat is nou het nut van deze training? Mijn hartslag is niet in het rood gekomen want daarvoor zijn 10 seconden te kort. Iemand enig idee? Prima gelopen overigens, maar GPS reageert natuurlijk sowieso te traag voor dit soort trainingen. De snelheid per sprint neem ik dus met een flinke korrel zout. Gemiddelde doelsnelheid was 2:45 wat ik nergens heb gehaald, maar ik ging elke sprint onder de 2:30 door.

Het trainingseffect was 3,5 aeroob en 2,4 anaeroob. Iemand enig idee? Gevoelsmatig zou de sprint langer moeten zijn, op ons AV schema staat bijv. 4 x 200m SA.
Ik verwacht dat Garmin om 5 uur 's ochtends nachts nog niet helemaal wakker was 8)7

Strava

• elastiek
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:59
Met die training train je je ATP energiesysteem @Arjan90, het energiesysteem dat je gebruikt om gedurende korte tijd (~10 sec.) heel veel vermogen te leveren.

Voor meer info, zie bijv. https://hetgeheimvanhardlopen.nl/je-vier-energiesystemen/ en https://www.fitsociety.nl/het-fosfatensysteem/

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
5 november vroeg ik hier advies met betrekking tot een sportmedische keuring. Mijn laatste keuring was in januari 2020 in Gorinchem, en was niet geheel tof verlopen. Technisch wel goed, maar alles erom heen slordig. Afspraak verkeerd gepland, verkeerde onderdelen aangevinkt, nog eens terugkomen, rapport duurde eindeloos.. etc.

Ik dacht dat er tussen toen en nu niet veel veranderd. Kilootje dikker, 2 jaar ouder, en niet anders getraind.

Maar goed, je wilt weleens wat en daarom een afspraak gemaakt bij Papendal (daar woon ik nabij).
Via de site aangemeld, binnen half uurtje teruggebeld, en de afspraak kan op 17 nov. 2 weken is wel prima doorlooptijd. Vooraf digitaal wat vragen beantwoord voor de geschiedenis, eventuele bekende problemen, etc.

Groot parkeerterrein recht voor de deur - gratis - en alles netjes. Balie, even legitimatie wapperen en 370,- euro aftikken. Dat had ik niet gezien voor ik de afspraak maakte en vind ik serieus heel veel geld. ERG veel geld. Ik kan mij niet herinneren of dit eerder ook zo was, maar het viel mij erg tegen. Maar goed, had ik maar moeten lezen.

Even wachten, potje urine vullen, en mee naar de arts. Vriendelijk kerel, even kort door de geschiedenis heen, doelen, zaken om rekening mee te houden.
Daarna even uitkleding tot op het ondergoed en alle gewrichten en flexibiliteit gecontroleerd.

Naar de andere kamer voor de ogencheck, bloedwaardes, en de loopband.
Ogen en bloed is zo gepiept, daarna de sensoren plakken voor het hartfilmpje. Dat kost even tijd want met lopen schudt het nogal en vallen ze eraf. Dus een scheermesje over de borstkas voor die 5 sprietjes, schuurpapiertje, lijmspray en PLOP, ze zaten als een huis. Een schoudergordel aantrekken met touwtje naar het plafond zodat als je valt je niet van de band wordt geslingerd. Hier heb je geen last van verder.

Tot slot een mondmasker op voor de ademgasanalyse.

1 minuut stilstaan voor waardes meten, dan 4 min 8km/pu inlopen en dan elke minuut 1km p/u erbij. Tot je het niet meer redt, en dan uitlopen.

Even douchen, spullen pakken, water drinken en terug naar de arts voor de nabespreking. Dan krijg je je uitslagen - bloed goed? niet te dik/mager?, wat zijn je hrm zones?
En op basis daarvan kun je verder.

De uitslag voor mij is alles wel prima. 114% boven de norm van longcapaciteit, kerngezond, 4 kilo eraf zou beter zijn, en ik moet gevarieerder trainen. Ipv mijn hobbelrondje ook eens intervallen om die hoge zones aan te tikken, en ook die duurloop pakken, maar tikje rustiger. Dan schuift naar verwachting het omslagpunt wat op.

En dan naar huis.

Feitelijk wist ik dit alles al (hoewel m'n zones wel echt anders liggen nu - wat beter in de Garmin gaat werken), maar toch leuk, en het sterkt mij wel om dingen wel of niet te doen. En dat gevarieerder trainen ook inplementeren in mijn workouts. Oh, en core oefeningen doen, en m'n hamstrings stretchen...

Nog een keer?
Nee, voorlopig niet want het is knetterduur en het over 6 maanden natuurlijk vrijwel niet anders. Ooit wel.
Aanrader om te doen als je wilt weten hoe je ervoor staat?
Zeker. Prima locatie, en t liep soepeltjes.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17:40
@Blomminator leuk om te lezen!

Ik weet niet of het klopt, maar ik zou Papendal associeren met de term marktleider, waardoor zij ook meer (denken te) kunnen vragen. Andere partijen hebben niet dat streepje voor, en moeten het dan meer hebben van een lagere prijs.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• KevinK92
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:33
@Blomminator Mooi verhaal, leuk om te lezen. Ik ben ook nog steeds aan het rondkijken om dit ooit eens te doen, maar omdat er net een kleine geboren is laat ik het voor nu even schieten. Die 370 euro kunnen we net wat beter besteden :-)

Overigens is de streak nog steeds gaande, volgende week vrijdag zal dag 500 worden als er geen roet in het eten komt. Zaterdag een 5k op het programma in de Staphorster bossen en voor de rest houd ik het voorlopig op onderhouden van de conditie.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-11 21:28
@Tim_W tja, ik wilde de stryd vooral gebruiken voor interval (to 400m) sessies aangezien gps en bijbehorende pace daar nogal onnauwkeurig is. En voor de bos/kronkel routes .. net als met hartelust, als ik specifiek op iets dergelijks train heb ik ook graag dat t wel klopt ;)

@Blomminator leuk, en prijzig idd... Weerhoudt me ook wel. toch goed om het eens in de zoveel tijd te doen om echt te weten hoe en wat (en te checken in hoeverre al die smartwatch info klopt ;) )

Hoe lang ben je ermee kwijt geweest?

• Blomminator
  • Niet online
@Blomminator leuk, en prijzig idd... Weerhoudt me ook wel. toch goed om het eens in de zoveel tijd te doen om echt te weten hoe en wat (en te checken in hoeverre al die smartwatch info klopt ;) )

Hoe lang ben je ermee kwijt geweest?
Ja, als ik de prijs had gezien had ik denk ik niet gedaan. Maar oke.
Afspraak was 1500 tot 1700. Kwartiertje te laat begonnen ivm uitlopend consult, en ook kwartiertje uitloop dus.
Dit was wel voor alles; wil je geen oogonderzoek of ga je fietsen, zal t sneller zijn.

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10:08

Krijg deze ook regelmatig (eens per twee weken ofzo?) voorgeschoteld. Heb er maar mijn eigen variant (in Final Surge) van gemaakt met sprints van 20 seconden en dan twee blokken van vier herhalingen, omdat 10 seconden inderdaad wel erg kort is in mijn beleving. Rustperiode niet gewijzigd, omdat ik dit (al dan niet terecht) toch als een wat meer rustige (of in elk geval niet de meest intensieve) training beschouw. En om op de kwaliteit van de sprints niet in te boeten of course.

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-12 18:17
@Blomminator Dat is inderdaad wel vrij prijzig. Ik moest begin november 298 euro afrekenen voor hetzelfde (voor zover ik het zo kan inschatten). Ik heb 250 euro terug gekregen van mijn zorgverzekering dus dan valt het wel te overzien.

De loopanalyse is bij jou gegaan zoals het bij mijn vorige keren ook is gegaan. Echter hebben ze dat nu iets aangepast en wat verlengt. Eerst begonnen met rustig wandelen om wat op te warmen. Daarna begonnen bij 9 km/u om te zorgen dat je onder je anaerobe drempel zit, zodat deze goed gevonden kan worden. Daarna iedere 3 minuten 1 km/u erbij. Tot aan je omslagpunt. Dit volgehouden tot 15 km/u. Daarna iedere 1 minuut 1 km/u erbij. Dit volgehouden tot en met 17 km/u en toen vertrouwde ik mezelf niet meer op de loopband doordat mijn buikspieren begonnen te protesteren.

Dit voelde voor mij wel prettiger omdat ik bij iedere snelheidsverhoging weer opnieuw mijn ademhaling moest vinden waardoor het niet meteen duidelijk was af te lezen hoe het zat met mijn omslagpunt en zo.

Voor de rest wel fijn om je eigen waardes te vergelijken met een eerder onderzoek (4 jaar geleden). Ben 1 kilo zwaarder maar wel met 6% minder vet. En een flinke snelheidswinst ten opzichte van vorige keer.

Tevens dezelfde adviezen gekregen. Mijn langzame duurlopen moeten langzamer en mijn hamstrings zijn aan de korte kant.

• elastiek
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:59
Afhankelijk van wat je wilt weten, zou je ook een hardloopanalyse kunnen doen: https://runningsolutions.nl/diensten/5d-hardloopanalyse/.

In het verleden heb ik een aantal sportmedische (loop)testen gedaan. Achteraf vooral interessant om te bepalen of m'n lichaam zonder problemen zwaar(der) belast kan worden. Sinds ik op vermogen loop, doe ik niks meer met hartslag(zones). Die opnieuw bepalen heeft dus geen zin.

In m'n omgeving hebben verschillende jongens de 5D hardloopanalyse gedaan bij Jorin Kamps van Running Solutions (ook bekend van de gelijknamige podcast die ik ook van harte kan aanbevelen om te luisteren). En daar zijn ze erg enthousiast over, omdat ze met concrete tips terugkwamen waarmee ze hun looptechniek konden verbeteren. Deze analyse kost met 125 euro minder dan de sportmedische keuring, maar wordt niet vergoed door een zorgverzekeraar.

Zelf moet ik nog een afspraak plannen voor een 5d hardloopanalyse.

• Hartloper
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 01-12 20:21

Maar wat is nou het nut van deze training? ...
Het is heel goed voor de neuromusculaire coördinatie, en zo'n snelle sprint dwingt je als het ware om met een goede loopstijl te lopen.
Het zou ook helpen voor je "running economy", dus om efficiënter te lopen.
Zelf doe ik 30/30 intervallen, da's 30 seconden sprinten op 90-95%, maar ontspannen, en dan 30 seconden zeer traag lopen, en dat een keer of 4 na elkaar, tijdens een rustige duurloop.
Is goed om de bovenvermelde redenen, en is ook een vorm van loospecifieke krachttraining.

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:31

polthemol

Moderator General Chat
Hartloper schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:17:
[...]

Het is heel goed voor de neuromusculaire coördinatie, en zo'n snelle sprint dwingt je als het ware om met een goede loopstijl te lopen.
Het zou ook helpen voor je "running economy", dus om efficiënter te lopen.
Zelf doe ik 30/30 intervallen, da's 30 seconden sprinten op 90-95%, maar ontspannen, en dan 30 seconden zeer traag lopen, en dat een keer of 4 na elkaar, tijdens een rustige duurloop.
Is goed om de bovenvermelde redenen, en is ook een vorm van loospecifieke krachttraining.
kun je ook nog uitbreiden tot hele reeksen van 30/30-s. Bilattrainingen zijn prima intervals om te doen (en aardig killing ook als je in de ruststukjes rustig gaat dribbelen).

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:48

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Woensdag was enerverend. Eerst 's morgens een medisch onderzoek, waarvoor ik meteen maar mijn hardloopkleding had aangetrokken. Want direct na afloop de auto in en naar de Veluwe. Ik had op de site van Staasbosbeheer een route uitgezocht, na het rondje om Radio Kootwijk (wandelen) wilde ik een iets langer rondje, en dan trail. Ik had de hele dag vrij genomen, lekker buiten spelen.

Dat werd het boswachterspad Kootwijk: https://www.staatsbosbehe...e/boswachterspad-kootwijk

In de auto naar Garderen regende het nog. Bij vlagen zelfs best een beetje veel. En mijn kleding bestond uit een lange hardloopbroek, shirt met lange mouwen, trailvest en -schoenen. Nou vind ik een beetje nat worden tijdens het sporten geen ramp, maar in de regen starten is dan wel erg deprimerend. Maar hoera, aangekomen op de parkeerplaats begon het op te klaren!

De route was mooi. Bos, heide, stukje veen, zandvlakte, alles zat erin. Geen hele pittige hellingen, maar ook geen supervlak parcours. Omdat het een wandelroute is, is alles duidelijk uitgepijld met goed zichtbare bordjes. Één keer vergist in het pad, gelukkig liep dat rond en kwam ik terug op mijn route.

Net voor de 4 kilometer bleef ik achter een boomwortel hangen. Ik ben namelijk vrij lui, dus ik til mijn voeten niet ver genoeg op. Dus bleef ik met een kleine 10 km/u ineens ergens achter hangen. Al struikelend dacht ik uiteraard nog even dat ik met twee, drie stappen echt wel mijn evenwicht terug ging vinden, geen punt! Dus gracieus als een epileptische neushoorn kwakte ik op de bosgrond. En het deed pijn, niet alleen aan mijn ego. Paar seconden blijven liggen, rustig overeind en proberen door te lopen. Deed au. Dus maar een stukje wandelen. Voelde oké. Dus maar weer door in hardlooptempo. Go, rhino!

Verder een redelijke loop gehad. Pijn zette niet door, zand in de schoenen wel. Da's wel een ding op die route. En zand en bende op al mijn kleding en trailvest, na de valpartij. Het blijft wel een heel ander spelletje dan hardlopen op de weg, het verval op mijn tweede helft was gigantisch. Soepeltjes 20 kilometer door een bos dartelen met de élégance van een gazelle zit er voor mij niet in.

Na 19 kilometer kwam zowaar de parkeerplaats in zicht. Na mijn verkeerd gelopen lus had ik verwacht boven de 20 uit te komen, dus dat was even een verrassing. Ik twijfelde om nog even een extra rondje te maken, maar na 19,25 kilometer was nog "even" 750 meter uiteindelijk niet aantrekkelijk genoeg. Spullen in de auto, alle water die ik nog in mijn vest had opmaken, ander shirt, andere schoenen, als een bunzing stinkende bende in de kofferbak en huiswaarts.

En het bewijs:
https://www.strava.com/activities/6269745519

Life has no meaning and money is king

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-11 21:28
@GSX-MAN rennen als een nijlpaard is zo gek nog niet met hun tegen de 50km/u dus lekker bezig ;)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:41
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:36:
Het blijft wel een heel ander spelletje dan hardlopen op de weg, het verval op mijn tweede helft was gigantisch. Soepeltjes 20 kilometer door een bos dartelen met de élégance van een gazelle zit er voor mij niet in.
Vaker doen! Gaat vanzelf beter en wie weet ga je het nog leuk vinden ook ;)
Ik kan altijd zo genieten van die omgeving daar. Doe het eigenlijk ook te weinig en dat terwijl het vlak om de hoek is voor mij.

Leuk geschreven btw! :D

Wat is het trouwens warm vandaag! Ging vanochtend tegen half 7 al de deur uit voor m'n vrijdagochtend loopje voor werktijd, maar het was gewoon warm! Liep ik daar in m'n lange spul te zweten.

Strava or.. https://www.strava.com/activities/6277605141

[Voor 18% gewijzigd door InZane op 19-11-2021 11:12]

• Slickk
  • Laatst online: 14:08
InZane schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:04:
[...]

Vaker doen! Gaat vanzelf beter en wie weet ga je het nog leuk vinden ook ;)
Ik kan altijd zo genieten van die omgeving daar. Doe het eigenlijk ook te weinig en dat terwijl het vlak om de hoek is voor mij.

Leuk geschreven btw! :D

Wat is het trouwens warm vandaag! Ging vanochtend tegen half 7 al de deur uit voor m'n vrijdagochtend loopje voor werktijd, maar het was gewoon warm! Liep ik daar in m'n lange spul te zweten.

Strava or.. https://www.strava.com/activities/6277605141
Dat vond ik gisteravond ook! Dinsdag nog gelopen met t-shirt + lang shirt eroverheen + lange broek/tight omdat het een graad of 5 was. Gisteravond enkel lang shirt + lange broek/tight maar vond het nogal benauwd en warm, bleek het 12 graden te zijn. Normaliter loop ik dan nog prima in kort + kort. :)

Edit: Strava zegt 79% luchtvochtigheid op dinsdag en 94% gisteren, dat verklaart ook wel het één en ander.

Ik loop nog wel 3x per week maar nog steeds niet de tijd genomen om een nieuw schema en doel te bedenken, terwijl de marathon inmiddels alweer een maand geleden is... Dit weekend maar eens tijd voor nemen.

[Voor 4% gewijzigd door Slickk op 19-11-2021 11:41]

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Ik pak één keer per weer een les "strength & Conditioning bij de sportschool, maar daar heb ik soms nog dagen spierpijn van. Vorige week vrijdag squats met een halter van 60 kilo gedaan, dat voelde ik woensdag toen ik ging lopen op zich nog best.

Nou weet ik dat het allemaal goed voor me is en uiteindelijk beter wordt, maar een weekend lopen als een pinguïn is ook niet alles.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

De highlights die ik van dit jaar kan bedenken:

In de winter twee keer trail geprobeerd met @Blomminator en @Roozzz. Erg tof, en duidelijk iets waar ik meer mee wilde. Dus spullen gekocht en lekker aan de slag. Daarnaast ook nog op de weg blijven lopen, want dat kan vanuit huis.

28 maart de Montferland Toppen Trail gelopen. 16 km op de GPS, want wegens Corona geen vrijwilligers die de route aangaven. Zwaar verdwaald, ongeveer 20 km gelopen door schitterend landschap;

20 juni geprobeerd een halve marathon te lopen. Zat er bij de 14 km helemaal doorheen, ook omdat ik het tempo wilde pushen om onder de 2 uur te komen. Afgehaakt. Jammer, maar hoort erbij;

4 juli weer naar Montferland, nu voor een trail van 28 km met @Blomminator . Allebei te slecht voorbereid, dus keihard gelachen en enorm afgezien. Was fantastisch;

In augustus in Oostenrijk op vakantie geweest. Schitterende lopen door de bergen gedaan, de langste was ongeveer 17 km. Tempo is niet te vergelijken met Nederland maar supergaaf om te doen. Dit is wel een ander parcours dan het fietspad langs de boerderijen thuis:

Dat daar links boven in beeld was het pad;

30 augustus alsnog de halve marathon. Begon als trainingsrondje voor de 12 km, maar ik liep lekker en heb doorgeknald tot de 21,1 net binnen 2 uur. Zonder wat te drinken of een gelletje mee. Best dorst na afloop;

Afgelopen woensdag een trail bij Kootwijk van 19,25 km gelopen. Mooie omgeving, was wel weer hard werken;

4 december de Amerongse Berg Trail, 20 km in mooi heuvelachtig terrein. Zin in, maar het wordt afzien. Weer met @Blomminator, maar nu zijn we tot in de puntjes voorbereid. Toch...?

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:43:
De highlights die ik van dit jaar kan bedenken:
--
4 december de Amerongse Berg Trail, 20 km in mooi heuvelachtig terrein. Zin in, maar het wordt afzien. Weer met @Blomminator, maar nu zijn we tot in de puntjes voorbereid. Toch...?
Huh, wat, 20km? Ja, nou, NU nog niet per se, maar we hebben tijd om te trainen. Daar begin ik zsm mee!

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 16:20
Afgelopen week de (gratis) Trenara app weer aangezwengeld om op te trainen naar de 10 mijl in Apeldoorn (tijdens Midwintermarathon). Eens kijken of het een keer lukt het schema ook af te maken via deze app. Kwam tot nog toe elke keer iets tussen. De app schotelde mij vandaag een afwisselende training voor met eerst 2 blokjes van 2,4km en daarna weer 4 blokjes van 200 meter. Heerlijk die afwisselende trainingen.

• GSX-MAN

GSX-MAN

Vegan-unfriendly

Blomminator schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:20:
[...]

Huh, wat, 20km? Ja, nou, NU nog niet per se, maar we hebben tijd om te trainen. Daar begin ik zsm mee!
Easy does it, we hebben nog tijd zat!

* GSX-MAN trekt maar weer een zak pepernoten open.

• Steevo_S
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:10
Flinke black Friday kortingen al op sommige websites. De Saucony Endorphin Speed 2 voor 126 euro.

Mijn grote vraag is nu, zijn die echt zo goed als iedereen zegt? Hoe vallen die qua maat vergeleken met Adidas of Nike?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• InZane
Steevo_S schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:10:
Flinke black Friday kortingen al op sommige websites. De Saucony Endorphin Speed 2 voor 126 euro.

Mijn grote vraag is nu, zijn die echt zo goed als iedereen zegt? Hoe vallen die qua maat vergeleken met Adidas of Nike?
Een maat van me, die altijd behoorlijk pro Nike was, heeft er tegenwoordig ook wat Endorphin schoenen naast en die is positief. Maar met wedstrijden trekt ie toch altijd Vaporfly aan.
Verder hoor ik van anderen ook wel positieve geluiden.

Gisteravond zelf een paar Nike Zoom Fly 4 besteld voor 121,99. Daar kon ik ze niet voor laten liggen :)

• Arjan90
  • Nu online
@Steevo_S Ik vind het echt een geweldige schoen. Mijn alternatief was de Ride 13 als intervalschoen, maar die demping vind ik minder fijn. Het is een hele lekkere lichte schoen vind ik. Ik zou hem zo weer kopen, sterker nog, ik ga even kijken waar hij zo goedkoop is O-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:17

Secsytime

Automagisch

Heerlijke schoen, hier al bezig met mijn 2e paar.

• Tazzie79
  • Laatst online: 17:48

Ideale schoen voor tempo en interval, mijn 2de paar ligt al klaar voor binnen enkele weken (gekocht aan 124€). Voor wedstrijden heb ik nu wel de Vaporfly liggen, maar die moet ik nog eens uittesten.

Enkele weken geleden heb ik mijn Garmin Forerunner 245 laten vallen op harde tegels, en sindsdien waren er enkele witte vlekken op scherm. Garmin gecontacteerd en ik mocht het opsturen. Aangezien het nog onder garantie is, hebben ze nu een nieuw exemplaar opgestuurd. _/-\o_ Het was vanmorgen wel lastig om het interval van Trenara uit te voeren zonder uurwerk…
8)7

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:04

Hier ook heel tevreden van,voor dit geld niet twijfelen.
Zelf nog een extra paar hoka clifton 8 gekocht bij runningexpert,voor mij een top schoen voor easy en lange runs.
Wie trouwens interesse heeft in de garmin 945lte nu 528 euro bij runningexpert.
https://www.runningxpert....n-forerunner-945-lte.html

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• Gunth
Tazzie79 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:55:
[...]

interval van Trenara[/url] uit te voeren zonder uurwerk…
8)7
Mooie tempo run.
Zie dat we bijna buren zijn,ik woon in wetteren ten ede :)

Macbook pro 2017 TB| tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• Steevo_S
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:10
Bedankt voor jullie reacties! Heb ze besteld 😊

https://www.runnerinn.com/tienda-running

Is Spaans maar geen idee of ze naar Nederland sturen, 15BF voor 15% korting dan zijn ze 128euro

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Tazzie79
Gunth schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:01:
[...]

Mooie tempo run.
Zie dat we bijna buren zijn,ik woon in wetteren ten ede :)
Thanks!
Ten Ede is idd niet ver, bij de lange duurlopen loop ik al eens tot in Wetteren langs de Schelde. Maar dat zal pas voor binnen weken zijn. :)

• Hartloper
[b]Tazzie79 in "Hardlopen - deel 9"... Het was vanmorgen wel lastig om het interval van Trenara uit te voeren zonder uurwerk…
8)7
Ik heb gisteren net dezelfde training gedaan van Trenara, pittig maar haalbaar.

En zo te zien is je trainingsdoel een marathon onder de 3:20 ;)

@Gunth @Tazzie79 Ik ben afkomstig uit Wichelen, 10 km verder aan de Schelde, ik woon nu aan 't zeetje.

[Voor 15% gewijzigd door Hartloper op 20-11-2021 15:10]

• Kobject
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 09:27
Tazzie79 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:55:
[...]

Ideale schoen voor tempo en interval, mijn 2de paar ligt al klaar voor binnen enkele weken (gekocht aan 124€). Voor wedstrijden heb ik nu wel de Vaporfly liggen, maar die moet ik nog eens uittesten.

Enkele weken geleden heb ik mijn Garmin Forerunner 245 laten vallen op harde tegels, en sindsdien waren er enkele witte vlekken op scherm. Garmin gecontacteerd en ik mocht het opsturen. Aangezien het nog onder garantie is, hebben ze nu een nieuw exemplaar opgestuurd. _/-\o_ Het was vanmorgen wel lastig om het interval van Trenara uit te voeren zonder uurwerk…
8)7
Ben je tevreden over Trenara?

• Tazzie79
Hartloper schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:07:
[...]

Ik heb gisteren net dezelfde training gedaan van Trenara, pittig maar haalbaar.

En zo te zien is je trainingsdoel een marathon onder de 3:20 ;)
Klopt, voorlopig nog een onderhoudsschema, maar het doel is de marathon van Gent op 27/3 (ik was al ingeschreven voor 2020). Ik heb het ingesteld op ultiem doel, en Trenare geeft momenteel 3:06 aan. De vorige was ook Gent (in 2018), maar toen met eerst een uur verkleumen in de kou + een virale infectie, en die heb ik gelopen aan 3:29. We zien wel. ;)
Kobject schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:57:
[...]

Ben je tevreden over Trenara?
Tot dusver wel, nu ben ik dus met onderhoudsschema bezig en het is op zich al heel gevarieerd (tov bvb coach Greg op Garmin). Begin dit jaar heb ik het 21K schema van coach Greg gevolgd, daar was ik het schema gestart aan 1:36, maar uiteindelijk heb ik toch 1:33 gelopen.

De snelste tijd voor de halve bij coach Greg is 1:32, en voor de marathon is die snelste tijd verhoudingsgewijs een stuk hoger, vandaar dat ik nu voor Trenare heb gekozen. De echte evaluatie zal uiteindelijk pas volgen bij het lopen van de marathon, maar ook de feedback op Facebook op basis van de voorbije marathons ziet er veelbelovend uit.

Op zich zou ik ook nooit denken dat er een 3:06 zou inzitten, dus ik ben benieuwd wat dat gaat geven. :*)

• Gunth
Tazzie79 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:32:
[...]

de marathon van Gent op 27/3
Ik zal er ook zijn maar wel maar voor de 11km en normaal maand later antwerpen voor de 10miles.

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:23
Zijn de Atreyu schoenen hier bekend? Hele fraaie prijs en er zijn best wel wat positieve YouTube reviews...

• Roozzz
  • Nu online
Limbeckx schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:05:
Zijn de Atreyu schoenen hier bekend? Hele fraaie prijs en er zijn best wel wat positieve YouTube reviews...
Vorig jaar wel eens naar gekeken. Ik zie dat ze inmiddels van het abonnementsmodel zijn afgestapt. Maar ik vond de gok toen te groot: 100 dollar + taxes + inklaringskosten + shipping loopt nog aardig op. Daarbij verstuurden ze toen in ieder geval niet naar Nederland. Dus dat was(/is?) nog een extra hobbel om te nemen.

Voor dat geld kan ik ook gewoon hier in de winkel schoenen passen en aanschaffen :+

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:23
Roozzz schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:19:
[...]

Vorig jaar wel eens naar gekeken. Ik zie dat ze inmiddels van het abonnementsmodel zijn afgestapt. Maar ik vond de gok toen te groot: 100 dollar + taxes + inklaringskosten + shipping loopt nog aardig op. Daarbij verstuurden ze toen in ieder geval niet naar Nederland. Dus dat was(/is?) nog een extra hobbel om te nemen.

Voor dat geld kan ik ook gewoon hier in de winkel schoenen passen en aanschaffen :+
Ja ik zie dat ze naar DE versturen en niet naar NL. Over de prijs: een raceschoen met carbon plaat voor 120 dollar is wel een nette prijs. Daarnaast ben ik in februari in Canada dus wie weet....

• sander_g
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:24
Een verslagje van mijn halve van Monster. Het is bekend terrein, en ik ken vrijwel elke bocht, heuvel en afslag. Alhoewel het strand ook niet onbekend is loop ik daar zelf eigenlijk alleen als ik daar zin in heb en de omstandigheden gunstig. D.w.z. met een licht briesje of geen wind, een ondergaande zon, eb. Dan is het prachtig lopen.

Vandaag was dit allemaal niet zo. Wind tegen, kracht 4 dacht ik, maar voelde als 5. Bijna weer vloed. Regenachtig. Ik maakte me een beetje zorgen, maar startte de race met het idee: we zien wel waar het schip strandt. Dus redelijk op doeltempo 4.20-4.30 op pad. Toen nog wind mee. Na 5km een scherpe bocht naar links, en daar begon de tegenwind. Bij 6km het strand op. Toen begon het echte werk. Het tempo ging gelijk omlaag. Maar dat kon ook niet anders. Ik besloot maar niet op mijn horloge te kijken en gewoon aan te haken bij een groepje om de wind wat ontwijken.
9km lang ploeteren door het zand. Het was geen pretje. Voortdurend zoeken naar een goed pad, dan weer dichter bij het water, dan weer wat verder. Doorgaan was het enige idee, maar dit vond ik niet genieten. Mijn kuiten vonden het evenmin prettig lopen.
Toen ik eindelijk het zand kon achterlaten was ik blij met vaste grond onder de voeten. Nu weer wind mee en ik merkte dat er toch nog genoeg energie in de benen zat. Dus het tempo weer terug richting de 4.20. Uiteindelijk 1u41m. Een PR is bij deze route een illusie. Ik ben wel blij dat een tempo van 4.20 over een langer stuk mogelijk is. Biedt perspectief voor een 'normale' HM.

Al met al een goede ervaring, maar als het aan mij ligt zal ik nog altijd het strand mijden met deze weercondities.

Garmin Fēnix 6 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• Slickk

De Speed 1 vallen bij mij wat ruimer bij m’n tenen en iets breder dan de meeste Nike modellen. Mooie prijs, zat zelf te kijken naar de Runshield versie voor de komende herfst/winter die een beetje water tegen kan houden. Maar goed, die is dan weer meteen €180 en m’n Speed 1 lopen eigenlijk ook nog wel prima na 500+ km. Ik kijk er altijd wel naar uit om weer op de Speeds te lopen als ik wat duurlopen op zwaardere (trail)schoenen heb gedaan. :)

Edit: Hmm, op RunningXpert is de Runshield voor €128 maar niet in mijn maat meer. Wel in vrouwenmaat, voor €135. Iemand toevallig ervaring met Saucony en verschil tussen man en vrouwenschoenen? Lengte is bij een 43 hetzelfde, maar qua breedte of andere verschillen?

[Voor 18% gewijzigd door Slickk op 20-11-2021 22:27]

• Totrail
Vanochtend aan m'n duurvermogen gewerkt met een hele langzame 12km op een lage, lage hartslag. Normaal loop ik een rondje, dit keer koos ik voor een heen en weer. Ik zal je zeggen: volgende keer gewoon weer een rondje.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:17

Secsytime

Automagisch

Slickk schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:14:
[...]

De Speed 1 vallen bij mij wat ruimer bij m’n tenen en iets breder dan de meeste Nike modellen. Mooie prijs, zat zelf te kijken naar de Runshield versie voor de komende herfst/winter die een beetje water tegen kan houden. Maar goed, die is dan weer meteen €180 en m’n Speed 1 lopen eigenlijk ook nog wel prima na 500+ km. Ik kijk er altijd wel naar uit om weer op de Speeds te lopen als ik wat duurlopen op zwaardere (trail)schoenen heb gedaan. :)

Edit: Hmm, op RunningXpert is de Runshield voor €128 maar niet in mijn maat meer. Wel in vrouwenmaat, voor €135. Iemand toevallig ervaring met Saucony en verschil tussen man en vrouwenschoenen? Lengte is bij een 43 hetzelfde, maar qua breedte of andere verschillen?
Mannen en vrouwen modellen kun je beter niet uitproberen, I learned that the hard way :+ zijn echt compleet anders.

• Hartloper
Tazzie79 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:32:
[...]
Klopt, voorlopig nog een onderhoudsschema, maar het doel is de marathon van Gent op 27/3 (ik was al ingeschreven voor 2020). Ik heb het ingesteld op ultiem doel, en Trenare geeft momenteel 3:06 aan. De vorige was ook Gent (in 2018), maar toen met eerst een uur verkleumen in de kou + een virale infectie, en die heb ik gelopen aan 3:29. We zien wel. ;)
3:06 is wel heel snel in vergelijking met je HM PR van 1:32.

Zoals ik hier al een gepost heb, wil ik het over een andere boeg gooien na 4 keer op een rij 3:13 gelopen te hebben voor mijn laatste 4 marathons.

Ik ben ervan overtuigd dat ik onder de 3:10 kan duiken. Maar of 3:02:33 (ultiem doel volgens Trenara) of 3:03:24 (huidige tijd volgens Trenara) er écht inzit, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Al liep ik recent 1:26:41 op een vlakke halve, en 1:27:20 op een heuvelachtige halve, dat is wel bemoedigend.

Een voordeel van Trenara is de persoonlijke commentaar (weliswaar automatisch gegenereerd), en het feit dat het schema zich aanpaste zowel qua huidige fitness als qua trainingsintensiteit, na herkalibratie van de fitness na de laatste halve marathon.

Nadeel vind ik wel dat het schema qua intervaltrainingen en duurtempotrainingen niet opbouwt. Van in het begin wordt er flink ingevlogen. Heb nu lichte last aan linker scheenbeen na de laatste tempotraining.
Ik ga toch af en toe eens een intervaltraining moeten vervangen door een rustige duurloop, als ik heel wil blijven.

Ik heb ook de marathon van Gent als doel, hopelijk is het niet het coronaparcours dat ik in 2020 liep, maar een échte stadsmarathon.

• Arjan90
  • Nu online
Wat een heerlijk loopweer vanochtend, samen met iemand anders van de club een rondje van bijna 17km gelopen. Iets harder duurloop tempo dan wanneer ik solo had gelopen, dus prima als loopje zo. Mooi door de weilanden en door het bos, lekker in het zonnetje en dus korte mouwen en korte broek. Deze week sowieso veel gelopen: uiteindelijk precies 65 km geklokt in 5x lopen. Zou zomaar mijn "meeste" week kunnen zijn (y)

• InZane
Vanochtend ook heerlijk gelopen met de groep. Eerst met een aantal inlopen, warming up en loopscholing gedaan. Daarna met de rest van de groep 5x100, 4x200, 3x300, 2x400m, zelfde afstand herstel (dribbel). Iemand wou graag nog wat extra uitlopen vanwege de marathon van Valencia over 2 weken, dus we hebben met 4 man nog wat rustige kilometers weggetikt. Ik kwam uiteindelijk uit op 21.5km en 73.6km over de hele week. Prima tevreden!

• Tazzie79
Hartloper schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:09:
[...]

3:06 is wel heel snel in vergelijking met je HM PR van 1:32.

Zoals ik hier al een gepost heb, wil ik het over een andere boeg gooien na 4 keer op een rij 3:13 gelopen te hebben voor mijn laatste 4 marathons.

Ik ben ervan overtuigd dat ik onder de 3:10 kan duiken. Maar of 3:02:33 (ultiem doel volgens Trenara) of 3:03:24 (huidige tijd volgens Trenara) er écht inzit, daar heb ik toch mijn twijfels over.
Al liep ik recent 1:26:41 op een vlakke halve, en 1:27:20 op een heuvelachtige halve, dat is wel bemoedigend.

Een voordeel van Trenara is de persoonlijke commentaar (weliswaar automatisch gegenereerd), en het feit dat het schema zich aanpaste zowel qua huidige fitness als qua trainingsintensiteit, na herkalibratie van de fitness na de laatste halve marathon.

Nadeel vind ik wel dat het schema qua intervaltrainingen en duurtempotrainingen niet opbouwt. Van in het begin wordt er flink ingevlogen. Heb nu lichte last aan linker scheenbeen na de laatste tempotraining.
Ik ga toch af en toe eens een intervaltraining moeten vervangen door een rustige duurloop, als ik heel wil blijven.

Ik heb ook de marathon van Gent als doel, hopelijk is het niet het coronaparcours dat ik in 2020 liep, maar een échte stadsmarathon.
Momenteel geeft Trenara bij mij 3:17:17 aan, maar het uiteindelijk doel staat op 3:05:58. Geen idee hoe ze dat potentieel ergens bepalen, en op zich richt ik me eerder op 3:15 (en dan zou ik al super tevreden zijn).

Op basis van de halve marathon zou het bij jou toch haalbaar moeten zijn om inderdaad richting het ultiem doel te gaan, al ben ik geen ervaringsdeskundige. ;)

En ik ben ook benieuwd naar het parcours in Gent, de Sint-Michielsbrug zou er alvast inzitten.

• Hartloper
Voordeel van mikken op 3:15 is dat je met de pacinggroep van 3:15 kan meegaan, dat heb ik 3 van de 4 keer gedaan.
Je moet wel dubbelchecken of de haas niet te snel of te traag gaat, maar voor je rest kan je je laten "meedrijven", en zo wat mentale energie sparen.

Iemand die mikt op pakweg 3:10 moet zelf zijn snelheid in de gaten houden.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17:22

route99

just passionately curious...

Tazzie79 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:03:
[...]Momenteel geeft Trenara bij mij 3:17:17 aan, maar het uiteindelijk doel staat op 3:05:58.
Niet met je doel gaan rekenen... heb geduld en werk met wat je nu waard bent.
Geen idee hoe ze dat potentieel ergens bepalen, en op zich richt ik me eerder op 3:15 (en dan zou ik al super tevreden zijn)
Er wordt veel gewerkt met de methode ontwikkeld door de Duitser Peter Riegel.
https://hardloopschema.nl/v2/index.php/eindtijd-voorspellen/
Tranera zal uit je hartslag range icm de daarbij behorende snelheden vast een koppeling vinden hoe hard je een 10 km zou kunnen lopen. Die fout daarin zou kleiner dan 1 minuut kunnen zijn op voorwaarde dat je voldoende lange intervallen op 10 km speed gedaan hebt of nog mooier... je hebt een echte 10 km wedstrijd gedaan.
Als dan in de software Riegel's methode implementeren dan kan er een voorspelling gedaan worden tav de halve en hele M.

Obv jouw eigen 0,5M PR zegt Riegel dat je de hele in 3:11-3:12 loopt. Met het doel 3:06 zou ik nog heel erg voorzichtig zijn. Je kunt beter wat conservatiever starten op een 3:11 tempo dan stuk gaan op een 3:06 doel.
Eenmaal je eenmaal die 3:11 in de zak hebt, dan is die binnen en ga je voor 3:06
Succes!.

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• Hartloper
Die formule van Riegel is heel goed voor alles tot en met de halve.
Mijn tijden op 5 km, 10 km en HM kloppen perfect.

De marathon is wel anders. Ik denk dat de Riegel formule enkel goed werkt voor mensen die heel veel kms trainen.

Men heeft in de praktijk gemerkt dat de formule van Riegel veel te optimistisch is. En daarom zijn er aangepaste calculators, zoals deze https://projects.fivethirtyeight.com/marathon-calculator/

Maar je zal wel gelijk hebben dat ze bij Trenara de formule van Riegel (of iets afgeleid) gebruiken.

Ik denk wel niet dat ze naar hartslag kijken. In hun podcast hebben ze het erover dat hartslag niet betrouwbaar is. En dat ze daarom met snelheden werken, niet met hartslagzones. Wat ook maar goed is, want mijn polshartslagmeter is niet zo betrouwbaar ;)

• Tazzie79
route99 schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:13:
[...]
Niet met je doel gaan rekenen... heb geduld en werk met wat je nu waard bent.

[...]

Er wordt veel gewerkt met de methode ontwikkeld door de Duitser Peter Riegel.
https://hardloopschema.nl/v2/index.php/eindtijd-voorspellen/
Tranera zal uit je hartslag range icm de daarbij behorende snelheden vast een koppeling vinden hoe hard je een 10 km zou kunnen lopen. Die fout daarin zou kleiner dan 1 minuut kunnen zijn op voorwaarde dat je voldoende lange intervallen op 10 km speed gedaan hebt of nog mooier... je hebt een echte 10 km wedstrijd gedaan.
Als dan in de software Riegel's methode implementeren dan kan er een voorspelling gedaan worden tav de halve en hele M.

Obv jouw eigen 0,5M PR zegt Riegel dat je de hele in 3:11-3:12 loopt. Met het doel 3:06 zou ik nog heel erg voorzichtig zijn. Je kunt beter wat conservatiever starten op een 3:11 tempo dan stuk gaan op een 3:06 doel.
Eenmaal je eenmaal die 3:11 in de zak hebt, dan is die binnen en ga je voor 3:06
Succes!.
Bedankt voor de info!

Trenara houdt voor de trainingen rekening met de huidige stand en niet met het ultiem doel. Mijn huidige trainingstempo’s komen overeen met hoe snel ik de marathon nu zou kunnen lopen, en stijgen geleidelijk aan. Als ik niet de voorziene progressie maak, zullen die dus niet meer stijgen (en naar beneden aangepast worden in het schema).

Voorlopig ga ik uit van de pacer van 3:15, en dan zien hoe het gaat. Idealiter kan ik in februari een halve marathon lopen die als nieuw referentiepunt kan dienen. Maar intussen rustig blijven opbouwen en blessures vermijden.
:)

• route99

route99

@Hartloper Zelfs zonder Riegel kun je wel aanvoelen dat een PR van 1.32 op de halve geen 3:06 gaat geven maar iets dat zeker boven de 3:10 gaat uitkomen.
Wat Tranera betreft denk ik dat je gelijk hebt.
Mijn eigen aanpak lag destijds vooral op het vlak van veel (5 & 10 km) wedstrijden lopen en daar je richtlijnen uit halen of je de trainingen bij moest stellen en wat je op de 15 km en hoger kon verwachten (een M liep ik lter nooit meer).

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:38:
Wat een heerlijk loopweer vanochtend, samen met iemand anders van de club een rondje van bijna 17km gelopen. Iets harder duurloop tempo dan wanneer ik solo had gelopen, dus prima als loopje zo. Mooi door de weilanden en door het bos, lekker in het zonnetje en dus korte mouwen en korte broek. Deze week sowieso veel gelopen: uiteindelijk precies 65 km geklokt in 5x lopen. Zou zomaar mijn "meeste" week kunnen zijn (y)
Lekker bezig (y) en het was Idd perfect weer afgelopen weekend :) Dus een beetje alle grote wedstrijden (indien doorgang) hadden dit najaar ideale omstandigheden.

Hier had ik m'n virtuele 7h, had de meeste km in het begin van de week gemaakt zodat ik een soort van taper had voor de 7h echter wou ik nog wel een stukje fietsen maar door werk en weer kon ik dit niet doen op de donderdag en vrijdag dus toen maar de zaterdag gegaan en voorgenomen om niet te snel te fietsen.

Maar omdat ik mijzelf heb zitten opvreten aan een medewielrenner die 11km in mijn rug gezeten heeft (wat ik verder prima vind) maar als we daarna best lang bij een verkeerslicht moeten wachten zijn mond niet eens open durft te trekken en als hij iets daarna z'n eigen weg vervolgd kan er ook niet eens een bedankje / groet vanaf.... Groeten wat zowat iedere hardloper doet is bij wielrenners ook zeldzaam toch een ander type volk denk ik :) marja dus daarna maar lekker op tempo blijven doorfietsen waar ik een gisteren dus wel wat van voelde... heb de laatste tijd sowieso te weinig gefietst dus m'n zitgedeelte moet daar wel aan wennen :) en had er ook wel wat spierpijn in de benen aan overgehouden.

Dus hierdoor voorgenomen om bij het 15km loopje niet maximaal te gaan en er een tempoloopje van te maken. Maar dan kijk ik nog even snel voordat ik aanloop op strava en zie dat een collega ook een virtuele 7h gedaan heeft met 3:55/km dus ik laat mijzelf weer opnaaien en dacht dat moet ook wel lukken :P

De eerste km ging wonderbaarlijk makkelijk op 3:45 dus dacht hoelang gaan we dit tempo volhouden, en dit ging eigenlijk wel prima tot een km of 13, daarna kreeg ik het wel wat zwaarder maar dan ben je er bijna dus zet je dat laatste stukje ook nog wel door. Uiteindelijk 15km gelopen in 56:35 en de 10km liep ik in 37:35 dus 2 onofficiële PR's aangezien het geen officiële wedstrijd was en het wat ook geen rondje omdat ik met wat omwegen naar de schoonouders liep.

Dus deze tijden moet ik maar is gaan verzilveren in wedstrijden want dan moet er nog wat meer inzitten door wedstrijd adrenaline / betere voorbereiding / wedstrijdschoenen / gels.

Strava

• Slickk
M’n Aftershockz Aeropex zijn nu al voor de tweede keer stuk. Geen respons meer en bij het opladen brandt er geen lichtje meer. Ik doe er niks geks mee en ga er voorzichtig mee om, iemand anders met dezelfde ervaringen?

Gelukkig begin dit jaar bij Futurumshop gekocht dus garantie is prima, toch vervelend en valt me wat tegen. Is ook de eerste keer (en nu dus de tweede) dat ik ergens garantie voor aanvraag.

@Secsytime Dankje! Dan bespaar ik mezelf ook de frustratie, lijkt verder een prima webshop te zijn alleen retour naar Denemarken wordt een duur grapje :P

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:29

vhal

ಠ_ಠ

Slickk schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:49:
M’n Aftershockz Aeropex zijn nu al voor de tweede keer stuk. Geen respons meer en bij het opladen brandt er geen lichtje meer. Ik doe er niks geks mee en ga er voorzichtig mee om, iemand anders met dezelfde ervaringen?
Gelukkig begin dit jaar bij Futurumshop gekocht dus garantie is prima, toch vervelend en valt me wat tegen. Is ook de eerste keer (en nu dus de tweede) dat ik ergens garantie voor aanvraag.
Ik heb ze nu 2 jaar zonder problemen te hebben, ik gebruik ze behoorlijk frequent. Wel vervelend dat ze bij jou wederom stuk zijn. Is het niet gewoon het kabeltje wat gaar is? In de doos zit nog een tweede reservekabel.

STRAVA

• InZane
Prima service daar inderdaad!
Mijn vrouw heeft daar vorige week een paar Brooks Ghost besteld, maar er ging wat mis met het afrekenen waardoor het bedrag tweemaal was afgeschreven. Na contact via Whatsapp was dat snel weer opgelost en de volgende dag kwam er gewoon een klein pakketje met een handgeschreven briefje met excuses en een nekwarmer. Hulde hoor _/-\o_

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:58

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zelf tot nu toe slechts 1x een probleem gehad met het opladen. Dat werd door de Aeropex zelf gesignaleerd, met een piep tot gevolg. Blijkbaar was er wat opgedroogd zweet dat voor een verbinding tussen de contactpunten zorgde.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:10
Zijn er lopers op de Saucony Fastwitch 9 in de zaal? Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Saucony Liberty ISO 2. De Fastwitch is voor zover ik nu kan zien, de enige 4mm drop schoen met lichte support in het assortiment bij Saucony. Het lijkt me een lichte en snelle schoen, voor 5k / 10k afstanden en mogelijk een snelle HM? Ik wil ze hoofdzakelijk gaan gebruiken voor baantraining. Een search in het topic leverde helaas niets op.

• Roozzz
  • Nu online
InZane schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:45:
[...]

Prima service daar inderdaad!
Mijn vrouw heeft daar vorige week een paar Brooks Ghost besteld, maar er ging wat mis met het afrekenen waardoor het bedrag tweemaal was afgeschreven. Na contact via Whatsapp was dat snel weer opgelost en de volgende dag kwam er gewoon een klein pakketje met een handgeschreven briefje met excuses en een nekwarmer. Hulde hoor _/-\o_
In het kader van dit probleempje, ben ik zelfs door de/een directeur van futurum gebeld om de vervolgstappen te delen en zijn excuses te maken. Mijn klacht/melding werd erg serieus opgepakt. Service hebben ze daar hoog in het vaandel ja, niets dan goeds in dat opzicht wat mij betreft (y)

• Slickk
vhal schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:21:
[...]

Ik heb ze nu 2 jaar zonder problemen te hebben, ik gebruik ze behoorlijk frequent. Wel vervelend dat ze bij jou wederom stuk zijn. Is het niet gewoon het kabeltje wat gaar is? In de doos zit nog een tweede reservekabel.
Nee opladen ging altijd prima. Gisteren aangezet, podcast was halve minuut bezig en zodra ik de straat uit was stopte die er mee en gaf m’n horloge aan dat er geen verbinding meer was.

Dat was de eerste keer ook het geval, beide keren waren ze vrijwel helemaal vol geladen. Ik probeer een patroon te vinden maar zou het niet weten.

Kwestie van domme pech I guess. Thanks voor de reacties in ieder geval. :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gaargod schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:09:
Zijn er lopers op de Saucony Fastwitch 9 in de zaal? Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Saucony Liberty ISO 2. De Fastwitch is voor zover ik nu kan zien, de enige 4mm drop schoen met lichte support in het assortiment bij Saucony. Het lijkt me een lichte en snelle schoen, voor 5k / 10k afstanden en mogelijk een snelle HM? Ik wil ze hoofdzakelijk gaan gebruiken voor baantraining. Een search in het topic leverde helaas niets op.
Ik kijk even mee gezien ik de Liberty ISO2 ook heb. Volgens mij is het grote verschil het type foam wat gebruikt wordt in de tussenzool en ik krijg het idee dat deze nog een tandje responsiever is dan de Liberty ISO 2.
Hopelijk komt er ooit een opvolger voor de Liberty, het doorzichtige rubber van de zool is ook een stuk duurzamer dan het ‘standaard’ rubber.

STRAVA

• Gaargod
@vhal ik heb er een hard hoofd in, de 1 werd na krap een jaar al opgevolgd door de 2 als ik het me goed herinner en dat was alweer 2019... Lijkt erop dat de Liberty lijn niet wordt doorgezet. Ik heb op beide schoenen met erg veel plezier gelopen.

De Fastwitch lijkt een wat 'spartaanse' schoen, waar de Liberty nog wel wat cushioning had. Daarom lijkt de Fastwitch me wel een baanschoen bij uitstek. Ik zie dat ze 'm bij All4Running op voorraad hebben, misschien ga ik vd week wel even langs om te passen :)

• Talkshowhost
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 17:45
digital-IMEI schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:00:
[...]
de eerste stap heb je gezet door hier te posten. ;)

Wat houd je tegen om te starten met wandelen en als je je fit voelt 1 of meerdere minuten daarin te joggen?
Afgelopen zaterdag voor het eerst gaan hardlopen in tijden. Half uur aan één stuk ging prima, dag erna alleen lichte spierpijn.

• Roozzz
  • Nu online
Limbeckx schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:23:
[...]

Ja ik zie dat ze naar DE versturen en niet naar NL. Over de prijs: een raceschoen met carbon plaat voor 120 dollar is wel een nette prijs. Daarnaast ben ik in februari in Canada dus wie weet....
Hou ons op de hoogte :)

• AppieR
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17:14
Ik ben inmiddels aan mijn derde exemplaar. De eerste hadden exact hetzelfde probleem als jij aangeeft. Ik gebruikte hem dagelijks een paar uur (ivm thuiswerken). Na een maand of 2 deden ze helemaal niks meer. Beide keren via Aftershockz een claim aangemaakt en binnen een paar dagen een nieuwe in huis. Ik mocht de oude niet opsturen ivm corona, maar moest de tweede keer wel een filmpje maken waarop duidelijk te zien was dat hij echt kapot was en bij voorkeur ook het eerdere kapotte exemplaar :+ .

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

• Totrail
Hersteltraining gedaan vandaag. Acht rustige kilometers in het lekkere zonnetje van vandaag. Beetje door de bladeren struinen in het bos. Prima training weer.

• route99

route99

Zag het net op de kalender die overigens super snel bijgewerkt was.... want pas < 40 min op Facebook....(of zij zijn laat... ;()
De loop was op het natuurgebied Heukelom (Ede) gepland.

[Voor 8% gewijzigd door route99 op 22-11-2021 20:15]

• digital-IMEI
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-12 22:21
Yes! :w

Dat is mijn “wedstrijdschoen” naast m’n Guide’s die ik voor alle trainingen gebruik. Ik moet bekennen, ze staan al 2 jaar in de kast, 1x een training mee gedaan en vorige week de Groene Loper Run 10km op gelopen.
Heerlijk licht schoentje, weinig demping maar het is niet dat je ieder kiezeltje op de weg voelt.

Ik heb helaas geen ervaring met de Liberty dus kan ze niet vergelijken.

• Kawaii
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Yes hier nog een fan. Ik heb al meerdere jaren de fastwitch in huis, ik vind het een heerlijk schoentje voor interval trainingen of tempo loopjes. Alles tot en met de halve is er naar mijn mening prima op te lopen. De support in de zool is beperkt, maar die heb ik gelukkig ook niet nodig. Ik vind het vooral fijne en lichte schoenen. De A9 is het nog minimalistischer broertje van de fastwitch, maar dat is bijna geen schoen meer te noemen. Overigens, ik heb begrepen dat de fastwitch per volgend jaar uit het assortiment van Saucony gaat helaas.

• Arjan90
  • Nu online
Gisteren was weer een cadeautje qua loopweer! 7 graden, zonnetje en weinig wind maakte het perfect weer voor een middagtraining. Maar wat vielen de 400m'tjes tegen, normaal loop ik ze op de baan en dan vaak wel met iemand anders en nu liep ik ze noodgedwongen buitenom in mijn eentje. En ik liep ze ook op 110% dus de tempo's waren pittig.

Op de baan heb je goede referentiepunten zodat je weet hoelang je nog moet, maakt het mentaal wat gemakkelijker. En vaak sluit je toch wel aan bij een of meerdere andere lopers, waardoor je daar ook steun aan hebt ongeacht of je net iets sneller of net iets langzamer loopt dan wat je zelf zou doen. Elkaars ritme opzoeken, kop dicht en rondjes aftikken :D

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gaargod schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:53:
@vhal ik heb er een hard hoofd in, de 1 werd na krap een jaar al opgevolgd door de 2 als ik het me goed herinner en dat was alweer 2019... Lijkt erop dat de Liberty lijn niet wordt doorgezet. Ik heb op beide schoenen met erg veel plezier gelopen.
Ik had gisteren een e-mail gestuurd naar Saucony. Helaas is er geen zicht op een nieuw model

Thank you for your email.

Unfortunately we currently do not know if there will be a successor of the Liberty Iso 2.

If you are looking for a plush cushioning, same shoe weight and same 4mm offset, I would recommend the Endorphin Shift. Same offset and lightweight but a more neutral model the Kinvara 12.

That being said, nothing is quite like the liberty so we strongly recommend seeking professional advice from our resellers as they are specialists in their field and could identify your personal needs and offer you an adequate solution and the best footwear style choice. They will also be better placed to advise you in person than we can via email.

The best thing would be to get a gait analysis done before ordering any new model.

Hope this helps.

Kind regards,

STRAVA

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:44

Rudedadude

Maybe we were born to run

route99 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:12:
[Afbeelding]Zag het net op de kalender die overigens super snel bijgewerkt was.... want pas < 40 min op Facebook....(of zij zijn laat... ;()
De loop was op het natuurgebied Heukelom (Ede) gepland.
Het zou al een 'uitgekledr' versie worden zo had ik gelezen. Lunterse berg trail bij mij in de achtertuin op 4 december gaat nog wel door. Is pas kortgeleden ook ingepland, dus tenzij een lockdown zal die wel doorgaan.

https://cairnadventures.nl/trail/lunterse-berg-wintertrail/

[Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 23-11-2021 13:18]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Gaargod
Thanks @vhal, snel antwoord ook dan! Alleen dat ze zelf de Shift aanraden... Die zompige hoge schoenen. Ik heb er 2x kort op gelopen (slechts tijdens passen) maar dat lijkt in niets op de Liberty's. Ga vd week op pad voor de Fastwitch :)

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:52
Rudedadude schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:58:
[...]
Lunterse berg trail bij mij in de achtertuin op 4 december gaat nog wel door. Is pas kortgeleden ook ingepland, dus tenzij een lockdown zal die wel doorgaan.
* TheOmen schrijft driftig mee....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Tinusvolkel
vhal schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:48:
[...]

Ik had gisteren een e-mail gestuurd naar Saucony. Helaas is er geen zicht op een nieuw model

Thank you for your email.

Unfortunately we currently do not know if there will be a successor of the Liberty Iso 2.

If you are looking for a plush cushioning, same shoe weight and same 4mm offset, I would recommend the Endorphin Shift. Same offset and lightweight but a more neutral model the Kinvara 12.

That being said, nothing is quite like the liberty so we strongly recommend seeking professional advice from our resellers as they are specialists in their field and could identify your personal needs and offer you an adequate solution and the best footwear style choice. They will also be better placed to advise you in person than we can via email.

The best thing would be to get a gait analysis done before ordering any new model.

Hope this helps.

Kind regards,
Ooit een machine moeten ontwerpen voor een klant waar bij dat bedrijf zo min mogelijk mensen iets van af mochten weten, want als hun sales afdeling hun mond voorbij zouden praten bij hun klanten over een nieuwe machine dan zouden ze de oude nooit meer verkopen aangezien iedereen wacht op de nieuwe :)

Strava

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
Ik heb zondag mijn 7 Heuvelen Loop maar vervangen door een HM. Eerst was ik voornemens om dit in een nieuwe omgeving te doen om zo te zorgen voor wat afwisseling. Maar uiteindelijk besloten om te kiezen voor het rondje om de kerk.

Ik had vrijdag echt een mega zware crossfit training. Een die ik zeker niet had gedaan als ik de 7 heuvelen loop zou gaan doen. Maar goed ik merkte zaterdag al dat ongeveer mijn hele lichaam spierpijn had. Dus dat was een beste serie. Het waren 10 onderdelen 30 herhalingen die we 3 keer moeten doen in teams van 2.

Dus ik was zondag niet erg gestemd over het feit dat nog steeds het een en ander nog wat moe aanvoelde. Maar toch vertrokken op een route die me uiteindelijk wat afsnijmogelijkheden gaf. Uiteindelijk toch lekker en pijnvrij gelopen. Daarna was goed aan de gang met de foamroller en wat rekken wel echt een uitkomst en ik heb gisteren een kort herstel rondje gefietst. Nu is alles weer redelijk fis en lekker dus ik moet zeggen dat ik daar wel blij om ben. Covid heeft dus niet echt effect gehad op spieren en hart dus dat is wel fijn.

Ik heb overigens compressiesokken van STOX en ondanks dat niet iedereen hier het profijt van ondervind heeft het zondag wel echt geholpen om mijn benen net wat frisser te laten voelen en redelijk te laten herstellen na de hand. Dus ik ben er blij mee.

Nickname KasPlantje.

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

Stox sokken mooie voor sinterklaas als ik het zo lees.

@GerGio ik heb rond 2014/2015 2,5 jaar fanatiek gecrossfit. Merkte dat ik er bij hardlopen tot de dag van vandaag lol aan heb. Vooral qua door blijven beuken. Of te genieten als het tegenvalt (regen, pijntjes, etc). De WOD die je beschrijft is wel heel erg HIIT en blessuregevoelig ;)

net na mijn 8km met heuppijn vorige week toch weer geprobeerd. Ditmaal 5x800m + 2min rust extensieve interval. Ging goed. Heup speelde niet op. Hartslag nog enigszins ok en ook herstel in die 2 min ok. Geeft hoop.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Arjan90
  • Nu online
@Jazzper Zijn nu in de aanbieding bij Stox als je elke kleur prima vindt. Voor mannen geloof ik zwarte met blauwe accenten. 19 euro uit mijn hoofd.

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:47
Arjan90 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:22:
@Jazzper Zijn nu in de aanbieding bij Stox als je elke kleur prima vindt. Voor mannen geloof ik zwarte met blauwe accenten. 19 euro uit mijn hoofd.
Ik heb een paartje gekocht kijken of het wat voor me is. Bedankt!

PSN: Alvanosa

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:10
Jazzper schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:01:
Stox sokken mooie voor sinterklaas als ik het zo lees.

@GerGio ik heb rond 2014/2015 2,5 jaar fanatiek gecrossfit. Merkte dat ik er bij hardlopen tot de dag van vandaag lol aan heb. Vooral qua door blijven beuken. Of te genieten als het tegenvalt (regen, pijntjes, etc). De WOD die je beschrijft is wel heel erg HIIT en blessuregevoelig ;)

net na mijn 8km met heuppijn vorige week toch weer geprobeerd. Ditmaal 5x800m + 2min rust extensieve interval. Ging goed. Heup speelde niet op. Hartslag nog enigszins ok en ook herstel in die 2 min ok. Geeft hoop.
Nou dat lopen en fietsen op karakter heb ik sowieso al wel zonder crossfit. Het heeft eigenlijk twee doelen. Ten eerste wil ik gewoon wat meer kracht in mijn bovenlichaam en core en ten tweede wil ik gewoon mijn kennis uitbreiden met meer krachttraining en flexibiliteit. Ik wil gewoon functioneler sterk worden en daarbij hoef ik niet net zo als zo velen in een sportschool 2 meter breed te worden.

Lekker, ik hoop dat je het zo blijft met je heup

Nickname KasPlantje.

• Tinusvolkel
Bedankt voor de tip (y) wil het ook wel is testen :)

Hier verder voorlopig even niet lopen... zit in quarantaine :/
Dus even kijken of ik vandaag m'n sprinttouw voor de dag haal.

Maar dus de hm streak gaat dus bij week 73 stoppen -O- maar das nog wel het miste waar ik me druk om hoef te maken :)

Strava

• Arjan90
  • Nu online
@Tinusvolkel Ben je zelf ziek of één van de gezinsleden? Als je zelf niet ziek bent, geen smoesjes. Je kan gewoon een loopband huren :+ Balen zeg! Wij hebben al wel een paar keer overwogen om óf een indoor fiets of hardloopband aan te schaffen, want naast quarantaine is het ook lastiger om oppas te vinden en we willen wel allebei blijven sporten. Best lastig. Maar die krengen zijn allemaal best duur.

Gisteren een loopje met vrouwlief gedaan, gemiddeld tempo 6:14 op een hartslag van gemiddeld 132 :D Waarom ben ik daar zo enthousiast over? Dat is echt heel laag voor mijn doen! En voor iedereen die in de "opbouw" zit en net zoals ik dacht dat het schier onmogelijk is om een relatief lage hartslag te hebben op een bepaald tempo: in maart 2020 liep ik hetzelfde tempo met een hartslag van 158 bpm. Wel sneu dat vrouwlief met de tong op haar schoenen liep :X

[Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 24-11-2021 09:54]

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:49:
@Tinusvolkel Ben je zelf ziek of één van de gezinsleden? Als je zelf niet ziek bent, geen smoesjes. Je kan gewoon een loopband huren :+ Balen zeg! Wij hebben al wel een paar keer overwogen om óf een indoor fiets of hardloopband aan te schaffen, want naast quarantaine is het ook lastiger om oppas te vinden en we willen wel allebei blijven sporten. Best lastig. Maar die krengen zijn allemaal best duur.
De kinderen zijn vanaf begin van de week thuis aangezien ze teveel hoesten en de vrouw heeft gisteren een positive zelftest gehad dus vandaag worden hun 4 officieel getest. Ik heb eigenlijk nergens last van.
Laatst voor de 7h wat heuveltrainingen gedaan op de lopende band van het werk maar vind dat maar niks.
Gisteren een loopje met vrouwlief gedaan, uiteindelijk gemiddeld tempo 6:14 op een hartslag van gemiddeld 132 :D Waarom ben ik daar zo enthousiast over? Dat is echt heel laag voor mijn doen! En voor iedereen die in de "opbouw" zit en net zoals ik dacht dat het schier onmogelijk is om een relatief lage hartslag te hebben op een bepaald tempo: in maart 2020 liep ik hetzelfde tempo met een hartslag van 158 bpm.
Netjes maar in het kader van "how low can you go" 112 gemiddeld 8)

Edit: idd is persoonlijk dus dan maken we er maar 63% max hartslag van.

Strava

• Arjan90
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:54:
[...]
Is dit weer het moment om de discussie over hoe persoonlijk je hartslag is op te rakelen? O-) Maar dat is een supermooie loop qua hartslag en tempo!

Hopelijk blijft het ziek zijn je gezin bespaard, beterschap thuis! Ik moet zeggen dat ik het nu in mijn omgeving veel meer hoor dan we het ooit gehoord hebben (wat natuurlijk ook past bij de cijfers). Zowel op de basisschool als in de directe omgeving. Soit, blijven lopen zolang het kan. Het zou me niets verbazen als er ook weer wordt ingezet op in kleinere groepen sporten, ook buiten.

• Lagune
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:20

Lagune

Its time for warp

zag een loopband bij de appie black friday

Loopband Focus Fitness Jet 5 :
https://blackfriday.ah.nl...cus-fitness-jet-5/113253/

• KevinK92
  • Laatst online: 15:33
Tinusvolkel schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:54:
[...]

De kinderen zijn vanaf begin van de week thuis aangezien ze teveel hoesten en de vrouw heeft gisteren een positive zelftest gehad dus vandaag worden hun 4 officieel getest. Ik heb eigenlijk nergens last van.
Laatst voor de 7h wat heuveltrainingen gedaan op de lopende band van het werk maar vind dat maar niks.

[...]

Edit: idd is persoonlijk dus dan maken we er maar 63% max hartslag van.
Poh, dat is ook mijn grootste angst als het gaat om m'n streak. Vrijdag zit ik op 500 dagen en voor mijn gevoel is een positieve test het enige wat me op dit moment van die streak kan afhouden. Zelfs een kleine van vier weken oud heeft me niet van m'n stuk gebracht :P

• InZane
Lagune schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:03:

Kan maar tot 16 km/uur, dus een beetje doorlopen is er niet bij :+

Ik geloof dat ik het bij quarantaine niet zou kunnen laten om toch door te gaan met m'n vroege ochtendloopjes (< 6:30) in het buitengebied..

• Dirk0s
  • Laatst online: 01-12 18:40
Lagune schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:03:

Mensen hier ervaring met het kopen van een loopband? zit er zelf sterk aan te twijfelen maar wil geen miskoop doen. :X

Wil geen apparaat waar de buren ook last van gaan hebben (hij moet op zolder komen)
De band in de actie is met max 16 km/h te sloom voor mij.

Edit: Ook zit ik in isolatie trouwens, flink verkouden en hoofdpijn dus sla het lopen met klachten even over :)

[Voor 14% gewijzigd door Dirk0s op 24-11-2021 16:34]

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:07
Via de ing rentepunten nog een bon voor 26 euro (twv 39 euro) heb nu 2 paar besteld :)

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1002720

• Tinusvolkel
Pff ging kapot net met 10 minuten touwtje springen, dus of het is zwaar of ik heb een gare conditie door corona of beide :)

Verder vind ik het tempo op een band veel zwaarder lijken dan op de weg, dus zou er nooit 16 per uur op gaan lopen (terwijl ik de afgelopen zondag buiten nog wel een klein uurtje liep :P )

Krijg net mail van de 7h dat we ons inschrijfgeld volledig terug krijgen, vind dat toch best netjes aangezien het startnummer al thuis ligt. Ze hebben steun gekregen van de overheid maar had nog steeds wel verwacht dat ik max 50% zou terug krijgen. Verder is het met een euro of 20 ook niet het duurste loopje :)

Strava

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-12 20:07
10 minuten touwtjespringen is ook wel echt killing. Ik doe het meestal in setjes en dan 30-60 seconden per keer.

Loopje gedaan trouwens. Ruim 13 kilometer achtereen, het meeste sinds de operatie afgelopen januari. M'n aerobe basis is er, dat weet ik zeker vanwege mijn hartslag op de fiets, maar mijn botspierstelsel is de klappen van het neerkomen niet meer gewend. 4:20 de kilometer lopen voelt zwaar en mijn hartslag gaat dan al richting zone 3, terwijl ik dat tempo een jaar geleden bijna in zone 1 liep. Maar de basis is er gelukkig nog, want een stukje progressief tempo aan het einde van de training was niet echt een groot probleem. Nu hopen dat de linker hiel zich koest houdt en ik dit weekend nog kan lopen, want de korte baantraining van vorige week heeft echt veel pijn gedaan.

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• Totrail
Lekker wat intervals gelopen vanmiddag: 10x200 meter knallen. Heerlijk om dat weer eens te doen en ik het ging opzienbarend goed na de drukke werkdag.

Opvallend genoeg doet garmin de laatste tijd niks met m'n VO2max. Waar dit normaal op en neer springt zit het nu al tijden op hetzelfde getal.

[Voor 32% gewijzigd door Totrail op 24-11-2021 18:14]

• Hartloper
Na mijn eerste echte harde tempotraining met Trenara vorige week donderdag heb ik vermoedelijk shin splints opgelopen.

Mijn vrees is bewaarheid, ik kan wel heel hard gaan in wedstrijden zonder me te blesseren, maar als ik dat soort wedstrijdintensiteit ook in training doe, riskeer ik een blessure.
En ook, Trenara bouwt dat niet op, het is direct een hard interval en een vrij lange intervaltraining; het zou imho beter zijn de eerste keer de intervallen veel beperkter te houden en dit geleidelijk op te bouwen.

Zondag heel trage duurloop gedaan, beperkte last.
Gisteren rustige duurloop gedaan, maar eigenlijk continu pijn aan de buitenkant van mijn linkerscheenbeen.
Beter op zand, slechter op asfalt.

Voorlopig even niet lopen :(

De geplande training voor morgen (14km, afwisselend een km aan 4:40 en een km aan 4:19, en dat dus 7 km na elkaar) is absoluut onmogelijk.

[Voor 4% gewijzigd door Hartloper op 24-11-2021 21:08]

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:21
Een loopband in huis halen zou ik zelf ook nog eens niet een gek idee vinden. Dan kan ik ook nog wat lopen als m'n vrouw avonddienst heeft (tja, ochtenden wil me niet erg goed lukken), maar er is zo'n belachelijk groot aanbod aan apparaten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Arjan90
  • Nu online
@Keiichi Nou, dat dus inderdaad. Ik zou het ook prima vinden om te duurlopen met ondertussen een serietje aan op de tablet. Maar ben bang voor de herrie die het thuis maakt en in de garage hebben we ook niet veel extra plek. Ik zie door de bomen het bos niet meer qua kwaliteit, maar het kost ook nogal wat tijd om uit te zoeken. Ach, we zien het wel...

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:21
En daarbij ook wat louche partijen ook af en toe die ze verkopen, ergens zo'n grote op=op magazijn sale. Loopband X van 1999,- voor 1499,- aaaanbiedinggg. Ga je kijken wat ze nieuw kosten, 1399 :F

Ik ben hollander genoeg om het beste voor het minste te willen, dat werkt ook niet mee naar het uitzoeken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:44

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik geloof dat @kenneth er in elk geval eentje heeft staan. Volgens mij is duur bij zoiets wel echt beter en de lengte van zo'n ding is volgens mij ook belangrijk. Als die te kort is ga je benepen lopen en haal je die 16km/uur zeker niet. Viel me afgelopen zomer op bij de loopband in de Asics store in Amsterdam. Ik vind toen 12km/u al 'spannend' aanvoelen en de verkoper zei me dat dat door de lengte kwam.

Warmte kwijtraken bij stilstaande lucht lijkt me ook een dingetje.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• InZane
Keiichi schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:44:
Een loopband in huis halen zou ik zelf ook nog eens niet een gek idee vinden. Dan kan ik ook nog wat lopen als m'n vrouw avonddienst heeft (tja, ochtenden wil me niet erg goed lukken), maar er is zo'n belachelijk groot aanbod aan apparaten.
Liever vroeg m'n nest uit dan op zo'n gek ding hollen. Ga nu al een tijdje 2 keer in de week om 6 uur m'n bed uit en dan ben ik voor half 7 de deur uit voor 10 a 12km. Gewoon de avond ervoor alles klaar leggen en niet snoozen 's ochtends.
Heb in de sportschool weleens noodgedwongen (blessure) op een loopband gelopen, maar ik vind het echt om te janken zo vervelend. Het gebrek aan frisse lucht vind ik ook niet fijn trouwens.

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik heb de iets duurdere variant van die wat de appie verkoopt, namelijk de jet 7:
https://www.betersport.nl/loopband-focus-fitness-jet-7.html

Met 700 ook een best nette prijs naar mijn idee. Ik heb er nog 900 voor betaald.
- iets groter loopvlak (breder en langer)
- iets meer snelheid (18km/h) en vermogen (2,5pk)

Ik koppel dan mijn stryd met zwift en heb ik ook wat te kijken onderweg.

[Voor 5% gewijzigd door defusion op 25-11-2021 08:46]

• Tazzie79
Hartloper schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:07:
Na mijn eerste echte harde tempotraining met Trenara vorige week donderdag heb ik vermoedelijk shin splints opgelopen.

Mijn vrees is bewaarheid, ik kan wel heel hard gaan in wedstrijden zonder me te blesseren, maar als ik dat soort wedstrijdintensiteit ook in training doe, riskeer ik een blessure.
En ook, Trenara bouwt dat niet op, het is direct een hard interval en een vrij lange intervaltraining; het zou imho beter zijn de eerste keer de intervallen veel beperkter te houden en dit geleidelijk op te bouwen.

Zondag heel trage duurloop gedaan, beperkte last.
Gisteren rustige duurloop gedaan, maar eigenlijk continu pijn aan de buitenkant van mijn linkerscheenbeen.
Beter op zand, slechter op asfalt.

Voorlopig even niet lopen :(

De geplande training voor morgen (14km, afwisselend een km aan 4:40 en een km aan 4:19, en dat dus 7 km na elkaar) is absoluut onmogelijk.
Hopelijk ben je snel beter!

Qua interval/tempoloop is Trenara inderdaad vrij stevig bij het onderhoudsschema voor de marathon, maar op zich nog toch nog niet zo snel? Aangezien je waarschijnlijk dezelfde schema’s had dan mij (wel iets trager bij mij ;)). Vorige week had ik een interval (2 x (2km 4:40, 1km 4:14, 1km 4:09 telkens met 1:30 rust tussen)) en 1 tempoloop (3km 4:50 en 3km 4:30). 4:09 is bij mij net iets sneller dan mijn 10km tempo (4:12), dus op zich nog niet zo zwaar. Of had jij een zwaardere tempoduurloop, of stonden de trainingen te kort op elkaar?

Gisteren heb ik de wisseltempo’s gedaan 7x(1km@4:59+1km@4:32). In het donker heb ik het al lastiger om tempovast te lopen en direct het juiste tempo te vinden, maar het was mentaal ook wel uitdagend om telkens de switch te maken. 7(8)7

• Tim_W
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 16:09
Voor degene die hun oog op een loopband hebben laten vallen, de grootte van het loopvlak is mijns inziens 1 van de belangrijkste eigenschappen.

Ik heb zelf de Tunturi Fitrun 70i gehad. Deze heeft een loopvlak van 140 cm lang, bij 51 cm breed. Dat is enigszins ok, maar houdt niet over. Ging tot 20 km/h, maar dat loop je toch nooit, dus mijns inziens niet belangrijk om op te letten.

Zoals al eerder aangedragen heb je geen wind en sta doorgaans in 20/21 graden op zo'n band, niet erg comfortabel. Lopen op zo'n band maakt ook behoorlijk wat herrie, als je dus tv wil kijken zal deze vrij luid moeten staan. Iets om rekening mee te houden, ook voor wanneer je (directe) buren hebt,

Ik had de band ooit gekocht onder het mom van "als het regent", maar goed, in praktijk kun je met buitenradar prima de regen vermijden. Zo'n band lijkt in 1e instantie best leuk, maar het viel me allemaal maar vies tegen.

Strava Garmin 245

Pagina: 1 ... 153 154 155 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee