Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:13
Geen idee waar ze die hoop op hebben gevestigd eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
@Roadman @Tinusvolkel @Stefangrp @Pnnnkk
Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat ze door kunnen gaan. Zelfs als het op papier kan – qua regelgeving – vrees ik dat Burgemeester Bruls van Nijmegen geen risico zal willen lopen. Die is notabene ook nog eens voorzitter van het veiligheidsberaad en best een 'hard liner' qua maatregelen (groot voorstander ook van coronabewijs op werkvloer). Die verliest elke vorm van geloofwaardigheid als hij even 30.000 mensen door zijn stad laat lopen in een paar uur tijd 1 week na het afkondigen van deze extra maatregelen. Zelfs als je het publiek weg weet te houden bij finish/start én de lopers (startwaves?) genoeg afstand hebben dan zit je nog met het feit dat je 30.000 mensen met voor een groot deel openbaar vervoer naar Nijmegen haalt.

Maar goed, we gaan het zien. Zou erg gaaf zijn als ik mag lopen maar begrijp het ook als het niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Hoe vaak testen jullie jezelf en op welke manier? (Heb net een beter worden podcast van Laurens ten Dam geluisterd)

Ik test mezelf eigenlijk bijna nooit, als ik naar afgelopen jaar kijk heb ik 1x 5k, 1x 10k en een marathon gelopen die een soort van maximaal waren. Verder alleen maar gewoon gelopen, en dat is denk ik wel wat weinig. Ik baseerde m’n tempo’s vooral op hartslag/gevoel (en nu op wattage; maar daar nog te weinig data voor), en wil dit komende tijd wat serieuzer aan gaan pakken om beter te worden

Wellicht Is het toch verstandig om bijvoorbeeld 1x per maand maximaal te gaan voor een 10k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

FEIJ_87 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:05:
Hoe vaak testen jullie jezelf en op welke manier? (Heb net een beter worden podcast van Laurens ten Dam geluisterd)
Zo dus, bij gebrek aan wedstrijden zelf toch maar virtuele weg 5 kms' gelopen, zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip za-morgen.

1-aug 00:22:37
14-aug 00:22:29
28-aug 00:22:26
24-sep 00:22:10

Daarna kwam er een flink trainingsblok, dus dit ff niet meer en aan het eind van dat blok ruim 2 weken geleden een 9 km cross, in de stromende regen en wat last van mijn ijzertekort werd dat echt glibberen niks.
Als de volgende cross 11/12 niet door gaat denk ik een virtuele 10 km te gaan lopen.
En daarna zien we wel verder, maar ik wil toch erg graag minimaal 1 wedstrijd per maand lopen. Kijken of ik over een aantal maanden naar de 15 km kan en anders blijf ik nog ff bij een 10 km wedstrijd hangen.

Ik weet nu iig aardig goed wat ik zeker kan lopen op een 5km en mijn intervallen in de training zijn daarmee zeker in overeenstemming.

Heel blijven is by far het belangrijkste.

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 13-11-2021 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:59
Ik test mezelf enkel in echte wedstrijden.

Een keer per maand jezelf testen voor een 10km zoals je voorstelt, zou ik nooit doen.
1. er zijn geen wedstrijdomstandigheden dus écht voluit gaan is heel moeilijk.
2. rekening houden met blessurerisico.

[ Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 13-11-2021 06:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Sorry, maar ik werd even op het verkeerde been gezet… 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Eigenlijk alleen naar met wedstrijden. Als ik alleen loop lukt het me echt niet om zo diep te gaan.
Heel soms wil de locomotief van onze loopgroep wel eens liefhebbers hazen voor een 3000 of 5000 ofzo. Die kans pak ik dan ook wel aan als het even kan.
Hij gaat me vandaag ook hazen op de 10km. Wel fijn om iemand te hebben die een steady tempo kan lopen.
kraanwagen schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:31:
[...]

Sorry, maar ik werd even op het verkeerde been gezet… 8)7
Ik ook!

[ Voor 14% gewijzigd door InZane op 13-11-2021 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:02
Elke zes tot acht weken plant TrainAsONE zowel een 6 minuten als een 3,2km assessment run voor me in. Die geven een mooi beeld van m'n progressie en TAO past m'n tempo's aan op basis van de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Hartloper schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:49:Ik test mezelf enkel in echte wedstrijden.
Een keer per maand jezelf testen voor een 10km zoals je voorstelt, zou ik nooit doen.
Dat zou ik ook liever willen, maar je kon hier toch lezen waarom het anders liep....:
route99 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:34:[...]Zo dus, bij gebrek aan wedstrijden zelf toch
Maar met planning zou ik voor die paar 10 km's die ik toen zag in de loopagenda's telkens 150 km totaal/wedstrijd moeten rijden..... in mijn opbouw vind ik dat teveel km's auto,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Valorian schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:23:
@Roadman @Tinusvolkel @Stefangrp @Pnnnkk
Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat ze door kunnen gaan. Zelfs als het op papier kan – qua regelgeving – vrees ik dat Burgemeester Bruls van Nijmegen geen risico zal willen lopen. Die is notabene ook nog eens voorzitter van het veiligheidsberaad en best een 'hard liner' qua maatregelen (groot voorstander ook van coronabewijs op werkvloer). Die verliest elke vorm van geloofwaardigheid als hij even 30.000 mensen door zijn stad laat lopen in een paar uur tijd 1 week na het afkondigen van deze extra maatregelen. Zelfs als je het publiek weg weet te houden bij finish/start én de lopers (startwaves?) genoeg afstand hebben dan zit je nog met het feit dat je 30.000 mensen met voor een groot deel openbaar vervoer naar Nijmegen haalt.

Maar goed, we gaan het zien. Zou erg gaaf zijn als ik mag lopen maar begrijp het ook als het niet kan.
We gaan het wel zien volgende week! Morgen eerst maar eens mijn eerste trailwedstrijd te zien overleven, de 35 km van de Graef Castricum trail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hartloper schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:49:

Maar bij een wedstrijd is het parcours altijd langer en lopen er vaak mensen in de weg, dat is toch ook niet optimaal?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
De Groene Loper Run in Maastricht gaat door

Enkel een QR code tonen bij het afhalen van het startnummer en er zijn geen toeschouwers ruimte beschikbaar bij start/finish. Ze vragen wel eventuele toeschouwers op de rest van de route anderhalve meter afstand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hartloper schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 06:49:

Blessurerisico wordt denk ik niet perse hoger als je met grotere regelmaat voluit gaat. Wel met genoeg ruimte ertussen om goed te herstellen natuurlijk. Maar als je de “pieken” nagenoeg nooit opzoekt en dan out of the blue een wedstrijd pakt waarin je wél voluit gaat krijgt je lichaam het zwaar te verduren. Al kan je met goede intervaltraining natuurlijk ook goed voorbereid zijn. Maar het lastige is dat voluit gaan solo gewoon (mentaal) erg pittig is.

PS: hoewel ik mijn eigen blessures niet exact kan “pinpointen” qua hoe ontstaan weet ik wel vrij zeker dat ik nog nooit een blessure gelopen heb specifiek tijdens een wedstrijd. Wel in de weg er naartoe (overbeladting in trainingsfase).

Maar goed, just my two cents. Op dit moment overigens maar weinig aan het lopen, dus áls die 7H doorgaat wordt het sowieso geeen pr (1:01:56) 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Gonadan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:27:
[...]

Maar bij een wedstrijd is het parcours altijd langer en lopen er vaak mensen in de weg, dat is toch ook niet optimaal?
Bij een goede wedstrijd is het parcour nagenoeg niet langer, wel geheel vrij van autos/scooters/fietser/overstekers , en als je een beetje goed startvak hebt dan heb je nauwelijks last van andere lopers. Sterker nog, als je geluk hebt kan je aanhaken bij groepjes met jouw gewenste snelheid ( soms officieel hazend, soms gewoon organisch gevonden) en dat helpt enorm tegen de wind maar vooral ook mentaal.

Maar heel sec genomen: als je een parcours vindt wat geheel vrij is van ander verkeer/ irritante variabelen, en er geen wind staat en het parcours exact afgemeten is en er iemand voor je fiets op jouw doeltempo als haas dan ziu je theoretisch inderdaad een grotere kans op goede tijd moeten hebben. Maar de mentale race-vibe blijkt voor velen dan tóch echt nog veel uit te maken waardoor praktijk weerbarstiger is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Gonadan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:27:
[...]Maar bij een wedstrijd is het parcours altijd langer en lopen er vaak mensen in de weg, dat is toch ook niet optimaal?
De komende weken iig geen publiek... dus hij kan zijn slag slaan... ;) dankzij het demissionaire kabinet Rutte....

@Hartloper Jouw 2 punten, geen wedstrijdomstandigheden dus écht voluit gaan is heel moeilijk & rekening houden met blessurerisico, is dat niet in tegenspraak met elkaar? Juist als je niet zo diep gaat lijkt mij het blessure risico een stuk lager.
Met een train smart (strategisch/optimaal dus het meeste niet te hard) en ga ervoor in een wedstrijd aanpak heeft bij mij tijdens en na wedstijden nooit tot blessures geleid. Die zag ik vooral ontstaan bij atleten die altijd die grens opzochten en als ze er moesten staan in een wedstrijd niet fris & fruitig waren of in de wedstrijd (vaak zwaar ook nog) geblesseerd raakten. Destijds trainde ik 5x hardlopen + 2x kracht thuis per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Valorian schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:57:
Bij een goede wedstrijd is het parcour nagenoeg niet langer, wel geheel vrij van autos/scooters/fietser/overstekers , en als je een beetje goed startvak hebt dan heb je nauwelijks last van andere lopers. Sterker nog, als je geluk hebt kan je aanhaken bij groepjes met jouw gewenste snelheid ( soms officieel hazend, soms gewoon organisch gevonden) en dat helpt enorm tegen de wind maar vooral ook mentaal.
Een parcours klopt alleen als je overal de binnenbocht kunt pakken, zoals de echte wedstrijdlopers vooraan kunnen. Zit je in de meute, ook al is het je eigen tempo, dan loop je onherroepelijk een stuk extra is mijn ervaring.
Misschien is het mijn eigen ervaring maar ook in het juiste startvak heb je last van anderen. Veel uitvallers die ineens gaan wandelen, of laatkomers die overal doorheen willen zigzaggen, uiteindelijk word je veel afgesneden en moet je goed opletten dat je niet klem komt te zitten. Maar goed, het kan ook aan mijn niveau liggen dat ik nog tussen te veel hobbyisten loop.
Sowieso ben ik een beetje maf want m'n snelste tijden loop ik als ik mijzelf gewoon dwing zelfstandig een rondje hard te gaan en niet bij wedstrijden. :P
Maar heel sec genomen: als je een parcours vindt wat geheel vrij is van ander verkeer/ irritante variabelen, en er geen wind staat en het parcours exact afgemeten is en er iemand voor je fiets op jouw doeltempo als haas dan ziu je theoretisch inderdaad een grotere kans op goede tijd moeten hebben. Maar de mentale race-vibe blijkt voor velen dan tóch echt nog veel uit te maken waardoor praktijk weerbarstiger is 😊
Exact afmeten hoeft niet, gewoon je horloge op de afstand instellen en gaan. Inderdaad wel iets kiezen waar je weinig hinder hebt. Je zult wel iets van ijzeren discipline moeten hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FEIJ_87
elastiek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:44:
[...]

Elke zes tot acht weken plant TrainAsONE zowel een 6 minuten als een 3,2km assessment run voor me in. Die geven een mooi beeld van m'n progressie en TAO past m'n tempo's aan op basis van de resultaten.
Dank voor de reacties allen.

Ik neig nu ook naar zoiets als dit, Stryd geeft hier ook suggesties voor, dat zal wel ongeveer van dezelfde strekking zijn zoals TAO die voorschoteld

Dat wel of niet dieper gaan in een wedstrijd maakt me niet zoveel uit, ik loop liever alleen en ben niet echt fan van wedstrijden (zal wel de enige zijn), maar vind het wel leuk om beter te worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
FEIJ_87 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:00:
[...]

Dank voor de reacties allen.

Ik neig nu ook naar zoiets als dit, Stryd geeft hier ook suggesties voor, dat zal wel ongeveer van dezelfde strekking zijn zoals TAO die voorschoteld

Dat wel of niet dieper gaan in een wedstrijd maakt me niet zoveel uit, ik loop liever alleen en ben niet echt fan van wedstrijden (zal wel de enige zijn), maar vind het wel leuk om beter te worden
Het hangt een beetje van je definitie van 'beter' af maar ik ga er even vanuit dat je daarmee bedoelt 'sneller' ;) .. Wat in mijn optiek het beste werkt om op een gezonde manier sneller te worden is een gevarieerd weekschema met op zijn minst één echte goede (en zware) intervaltraining erin. In die intervallen ga je dan diep. Dat betekent dus zo hard als je kan waarbij je technisch nog netjes loopt én alle tempoblokken op dezelfde tempo's kan afleggen. Logischerwijs loop je dan blokken van 400 op hogere snelheid dan blokken van bijv 800, etc. maar dat spreekt voor zich. Met die intervallen train je je techniek én tempohardheid, want het is een hele kunst om bijv 10*400 te lopen en het zo in te schatten dat je de eerste én laatste op dezelfde snelheid loopt én het idee hebt dat er niet nog een paar bij hadden gekund ;)

Wil je ook echt snellere tijden op 5 of 10km (of langer) dan helpt die interval sowieso, maar het vraagt dan eigenlijk ook om een soort routine-opbouw in wedstrijden (waarbij ik jouw solo-pogingen ook even als wedstrijd classificeer). Juist als je met regelmaat (bijv. eens per maand of eens per 2 maanden) jezelf écht test 'tot het gaatje' bouw je de tempohardheid op om ook mentaal vol te houden om die laatste 3km op je doeltempo te blijven lopen terwijl het al pijn doet. Pijn in zoverre dat je niet jezelf naar de knoppen loopt natuurlijk, maar wel dat je je grenzen langzaam verlegt.

Hoeft dat 'diep gaan' eigenlijk niet zo nodig dan kan je natuurlijk ook prima je 10km steeds sneller krijgen zonder dat je altijd 'op de max' gaat zitten (en wellicht ook meer risico neemt). Dat is het mooie van hardlopen, ieder heeft zo zijn eigen doelen en krijgt van andere zaken weer voldoening.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 13-11-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
@Roadman ben ff weekendje weg, trage reactie, excuus. Zit dus in Zuid Limburg, morgen de Alfa Bear Trail alhier :D

Enjoy graef Castricum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gaargod schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:57:
@Roadman ben ff weekendje weg, trage reactie, excuus. Zit dus in Zuid Limburg, morgen de Alfa Bear Trail alhier :D

Enjoy graef Castricum.
Ook niet verkeerd! Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:02
De ochtend besteed aan een rustig duurloop van ruim 12 kilometer. Merk dat ik m'n duurvermogen echt nog wel weer op moet bouwen. Dat gaat natuurlijk vooral door het gewoon te doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:18
Begin dit jaar wat serieuzer begonnen met hardlopen, na het sluiten van de meeste sportaccommodaties. Speelde 1x per week squash en 1x per week voetbal, dus niet volledig vanaf 0 begonnen qua fitheid. Wekelijks probeerde ik 3 tot 4 keer te lopen per week. Vandaag, bijna een jaar later, was mijn eerste wedstrijd.

Eind september zou ik al een 5k wedstrijd lopen, maar beide waren afgelast vanwege de maatregelen. Daardoor, en door drukte, was de motivatie eind augustus wat weggezakt en liep ik beduidend minder kilometers per week. In oktober bijna een maand op vakantie geweest waardoor ik niet meer heb gelopen tot eind oktober. Sinds begin november weer wat meer proberen op te pakken, maar kon niet goed inschatten wat ik zou kunnen lopen. In juli heb ik tijdens een van mijn tempo duurlopen een pr neergezet van 47:56, dus mijn doel was om onder de 48 minuten te lopen.

Vond het vrij koud, maar afgelopen weken met jasje gelopen die ik halverwege toch maar uitdeed. Daarom vandaag begonnen met een t-shirt, wat geen verkeerde keuze was. Eerste kilometer was het nog vooral een lekker tempo zoeken en beetje manoeuvreren tussen de mensen. Al snel kon ik aanhaken bij iemand die steady rond 4:50 liep. Daarna wat meer wind tegen, maar kon gelukkig achter mijn haas blijven lopen om wat meer uit de wind te lopen. Benen en conditie voelde goed, dus het idee was om dit aan te houden tot de 6km en dan kijken hoe ik me voelde.

Na 6,5km was mijn hartslag nog goed, voelde de benen en conditie nog goed, dus toen maar de eerste inhaal acties ingezet. Na een aantal te hebben ingehaald bij het volgende groepje aangehaakt. Ook dit voelde goed en vervolgens door gegaan naar het volgende groepje. Zo doende liep ik 4:40 per km. Laatste kilometer begon met een heuvel op, waarna het wat zwaarder werd. Heuvel af voelde zwaar, met het tempo zat er goed in daardoor. Laatste 200m op de atletiekbaan geëindigd met een sprint langs de laatste lopers om te eindigen op 47:16.

Achteraf gezien had er iets meer ingezeten, maar zeer tevreden voor een eerste wedstrijd :)

Strava: https://strava.app.link/AZG9ajj5alb

Gezien het mijn eerste wedstrijd was, ben ik benieuwd of het "asociaal" is om 6-7 kilometer achter iemand aan te blijven lopen om vervolgens diegene voorbij te lopen? Had zelf geen problemen mee dat er iemand anders achter mij liep, maar kan me voorstellen dat er ongeschreven regels zijn tijdens zo een loop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
DKjordy schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:49:
Gezien het mijn eerste wedstrijd was, ben ik benieuwd of het "asociaal" is om 6-7 kilometer achter iemand aan te blijven lopen om vervolgens diegene voorbij te lopen? Had zelf geen problemen mee dat er iemand anders achter mij liep, maar kan me voorstellen dat er ongeschreven regels zijn tijdens zo een loop.
Bij een race/prestatieloop of een groepstraining heb ik daar totaal geen problemen mee.
Daarbuiten vind ik het heel irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:57
DKjordy schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:49:

Nee, lijkt me geen probleem. Het ligt er wel aan hoe dicht je op iemand zit. Ik heb eens gehad dat iemand me echt op de hielen zat, en ook nog eens zwaar hijgend. Dat was wel irritant en probeerde ik wat te versnellen om ervan af te zijn. Maar met iemand die enige sociale afstand houdt is het prima en wanneer je die persoon daarmee zijn prestatie een duwtje kan geven vind ik dat leuk.
Maar ja, ik doe ook niet mee voor de prijzen. Als dat wel het geval zou zijn, zou ik waarschijnlijk wel balen als zo iemand me vlak voor de finish voorbij komt.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTHLzVs3WwO84HhwfMRAc3J1GGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyQbTzvPsUqnq5ZKm2fImHvh.jpg?f=fotoalbum_large

WTF?!?!

Als niet hardloper, gewoon eventjes deze tijd lopen! Duidelijk dat duurvermogen belangrijk is voor zowel wielrennen als hardlopen! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hartloper
Raceverslag van de halve marathon in Zonnebeke.

Het parcours was golvend en vrij heuvelachtig, 163 hoogtemeters volgens de GPX van de organisatie en 118 volgens mijn Garmin.
Doel was onder de 1:29 te lopen, recent liep ik nog een PR van 1:26:41 op een vlakke halve.
De eerste km ging heel snel, wind mee, grotendeels bergaf. Ik zag de koplopers en dacht: die zitten helemaal niet zo ver voor me.
De eerste 3 kms gingen onder de 4 minuten, tot aan km 10 ging het rond de 4:09 min/km, de ene km wat sneller, de andere iets trager. Als extra uitdaging waren er ook stukken onverhard rond een kasteeldomein.
Op 8 km was mijn hartslag al boven de 170/', nadien werden de metingen onbetrouwbaar. Dat gebeurt wel eens bij hartslagmeting via de pols en ik maakte me daar ook niet druk om.
Vanaf km 10 haalde ik wat mensen in, ik werd ook enkele keren ingehaald waarbij ik dan een km of zo in het kielzog van de snellere loper bleef om wat te draften. Als het dan sneller ging (bergaf) of trager (bergop) moest ik lossen.
De 3-4 personen die me tussen km 8 en 15 voorbijstaken, gingen niet heel veel sneller en liepen niet meer dan 100 m voor me uit.
Rond 15 km begon ik mijn quadricepsen te voelen, maar ik besloot dat te negeren. Km 15 en 16 waren de traagste (4:22 en 4:30) omwille van een heuvel met rond de 30 hoogtemeters.
Nadien was er gelukkig nagenoeg geen onverhard meer, en weinig hoogteverschillen. Ik concentreerde me op het weer oppikken van mijn snelheid en begon na 20 km aan mijn eindschot.
Km 21 ging in 3:46, en dat was snel genoeg om de 4 lopers voor mij in te halen.
Er kwam nog een loper in lichtblauw shirt terug uit de achtergrond, en we deden een zeer lange eindsprint op de helling richting finish. Ik was iets voor hem, deed nog een versnelling op 20 meter, maar met een ultieme jump was hij nog voor mij over de finish.
Da's een van de dingen die ik leuk vind aan wedstrijden, die competitie, elkaar pushen om harder te gaan, en het is leuk om anderen voor te zijn, maar als ik dan zelf het onderspit moet delven, neemt dit niets weg van mijn loopplezier.
Mijn GPS gaf maar 21,04 km en 1:27:20, ik had onderweg al gemerkt dat hij soms niet helemaal correct was.

Er was achteraf een fantastische goodie bag. Een doos met een tiental koekjes van sponsor Poppies, 2 brownies, een pak tagliatelli, gezichtscrème, een spuitbus meubelreiniger ! Met zo'n goodie bag kan je thuiskomen.
De inschrijving was 11 euro, een heel democratische prijs, en de goodie bag alleen al was meer waard dan dat.

Op een vlak parcours en in een groep zou ik misschien wel een tempo van rond de 4:00 kunnen volhouden hebben, dus ik denk dat mijn PR op de halve nog iets scherper kan gezet worden.
Maar dat zal voor volgend jaar zijn, voorlopig loop ik geen wedstrijden meer.
Ik liep op van die fluogroene Vaporfly Next % uit 2019, die schoenen hebben nog niks van hun kwaliteit verloren. Al waren ze niet ideaal voor de 100 meter gras die ook in het parcours zat ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Hartloper op 14-11-2021 18:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Ik vroeg me al af of het dé Tom Dumoulin was. Schitterende prestatie van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

achtergrond maar niet mijn vraag
Loop al hard vanaf mijn zesde (ging ik op atletiek) en ben nu 42. Afgelopen decennia in diverse intensiteiten gelopen. 5K was altijd mijn benchmark. Uit vorm, in vorm, ik wist exact hoe mijn gestel was. Ook opbouw vanuit uit vorm kon ik blind voorspellen altijd. Looptechniek is (behoorlijk) goed na hele jeugd loopscholing bij vereniging en daarna doorgegaan. Laatste periode regulier lopen was 2019 denk ik. Ik ging toen ook boksen dus conditioneel ging best goed. In goede jaren liep ik 5, 10 en soms uitschieters naar 15k door elkaar. Vaak 5K tempo en 2e training 10K duur. Sporadisch interval of fartlek.

Tot corona.. gestopt met boksen (want sparren in elkaars adem was niet ok) en ik hoopte met rennen door te gaan. Door thuisonderwijs en werkstress sporten helemaal ingestort en in okt/nov 2020 kreeg ik pittig zwaar corona. Geen ziekenhuis maar echt behoorlijk waisted wekenlang. Pas rond april 2021 weer aan de fittere hand, maar conditie was he-le-maal weg. Gelukkig geen kilos aangekomen (zit en zat altijd vrij goed qua bmi). En nu ben ik 2 maanden terug begonnen met hardlopen. Ik dacht; weet je wat ik zet een doel. Eind dit jaar een ok 10K. Maar toen...[/b]

- hartslag door het dak eerste paar keer. Echt onverantwoord. Dus ik had verwacht ik herken een trage start, maar dit was nog met extra laagje.
- progressie ja, maar niet zoals gewend
- ik bouw op met schema (2x p/w, 1x duurtempo, 1x tempo of interval) en begin nu na 2 maanden last van heupgewricht te krijgen. Jaren terug ook gehad en duurde vet lang voor genas. Loop deels verhard deels onverhard, prima schoenen en techniek

opbouw met schema is minder steil dan ik vroeger altijd deed. Juist om blessures te voorkomen en rekening te houden met corona-effect.
Mijn laatste echt lekker in vorm piek was medio 2015 en toen deed ik 5K in 22.40 en mijn duurtempo zal 5:00/km zijn. Daar verwacht ik niet te zijn, maar mijn duurtempo zit op 6:00/km en mijn tempotempo op 5:00/km. Valt me tegen. Ben nu na 7 weken op 5km tempo 26:46 (04:54/km) en vandaag een 8km duurtempo op 06:00/km. Hartslag zit ook echt hoog. Vandaag bij duurtempo uitschieters naar 180!

Ik ga wel stug door en heb geduld (ook weer paar jaar ouder) maar dat corona effect sux big time.

vraagjes
- tips voor sokken? halfhoog? compressie? Heb nu lage Kalenji's maar wil er iets hoger bij.
- die heup in de gaten houden of nu al fysio?
- meer lopers die post corona geneuzel hebben?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Galois schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:32:
[Afbeelding]

WTF?!?!

Als niet hardloper, gewoon eventjes deze tijd lopen! Duidelijk dat duurvermogen belangrijk is voor zowel wielrennen als hardlopen! :)
Idd: ongelooflijk goede tijd van Dumoulin. Wat zou hij lopen als ie er speciaal voor zou trainen!

[ Voor 15% gewijzigd door kraanwagen op 15-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Zijn collega profs, daarvan doet een aantal het net zo verdienstelijk.

https://www.wielerflits.n...-kilometer-in-maastricht/
Steeds vaker zien we wielrenners tijdens de wintermaanden hardlopen. Zo liep Adam Yates vorige week de marathon van Barcelona binnen de drie uur. Dumoulins ploegmaat Wout van Aert deed vorige maand nog mee aan het hardloopevenement Antwerp 10 Miles, en ook Tom Pidcock trekt geregeld zijn hardloopschoenen aan.
Wat me wel belangrijk lijkt dat je het technisch redelijk goed kunt uitvoeren.
Hun conditie/duurniveaus is zo hoog dat ca 32 min op de 10km prima moet kunnen.
Heb Joop Zoetemelk ooit wel eens zien hardlopen, net een hark of erger, die kon het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Verbaast me nou ook weer niet enorm, het blijven absolute topsporters met een wereld conditie en hun benen zijn ook aardig ontwikkeld :p

10km is en afstand die je ook nog wel door kan buffelen (helemaal als je m in iets meer dan n half uur loopt).

Alsnog zijn respect natuurlijk... Maar dit zijn wel even super atleten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

route99 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:15:

https://www.wielerflits.n...-kilometer-in-maastricht/
...
Heb Joop Zoetemelk ooit wel eens zien hardlopen, net een hark of erger, die kon het echt niet.
Afgaande op een Instagram-story die ik voorbij zag komen loopt Dumoulin ook vrij a-typisch. Het was in ieder geval geen Kipchoge stijl. Neemt niet weg dat ik het toch bijzonder vind dat hij gewoon 'even' een 32'er loopt. (y) Misschien moet hij ook maar eens gaan zwemmen :+

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 15-11-2021 08:22 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
vhal schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:20:
[...]

Afgaande op een Instagram-story die ik voorbij zag komen loopt Dumoulin ook vrij a-typisch. Het was in ieder geval geen Kipchoge stijl. Neemt niet weg dat ik het toch bijzonder vind dat hij gewoon 'even' een 32'er loopt. (y) Misschien moet hij ook maar eens gaan zwemmen :+
Ik heb gisteren zelf ook de 10K gelopen en zag Tom z`n warming up doen. Vergeet niet dat hij ook groot is. Hij maakte stappen waar je u tegen zegt, terwijl ik zelf ook 1.94 ben...
Daar komt ook bij dat deze jongens echt wel weten wat topsport is, ze weten heel goed hoe diep ze kunnen gaan en hoe dat voelt. Hun conditie en kracht is iets waar wij alleen maar van kunnen dromen.
De nr 3 heeft er lang bij gelopen en vertelde me dat hij Tom op geen enkel moment hoorde ademen. Het zou mij niets verbazen als jongens zoals Tom op techniek zouden trainen ze nog heel veel tijd kunnen winnen.

overigens vond ik het wel vervelend voor hem hoeveel mensen hem vroegen om samen op de foto te gaan....Maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
Ik heb afgelopen weken ook covid gehad (3-11-2021 positief getest), naar alle waarschijnlijkheid opgelopen in de sportschool volgens de GGD dus dat was best wel balen. Nu zitten de twee weken quarantaine; die ik mezelf heb opgelegd er bijna op. Ik hoest nog steeds dus voor de zekerheid houd ik het maar een paar dagen langer vol. Dan zit ik aan de twee weken die je zeker in quarantaine moet zitten er op en ben je zeker niet meer besmettelijk. Om nu te zeggen dat het echt gezellig is, nee dat niet. Zeker niet als alleenstaande maar goed. Daarnaast koste het met toch al mijn wintersport vakantie, zwaar klote want het sneeuwt nu in Oostenrijk en dat is natuurlijk fantastisch als off-piste skiër.

Eigenlijk heb ik alleen wat last gehad van griep. Dat duurde een dag of twee en daarna was mijn smaak en reuk een week weg. Ondanks dat ik me redelijk goed voelde had mijn slaap app toch wat vragen elke ochtend gedurende de eerste paar dagen, want mijn hardslag in mijn slaap lag flink hoger. Dat alles is nu voorbij en het was gisteren de tweede keer dat ik weer ben gaan hardlopen. De eerste keer was 6.5k met rustig tempo. Dit keer was het 13k met een wat hoger tempo, zeg wat meer te vergelijken met een tempoloop. Het voelde redelijk goed. Ik mag niet echt klagen dus dat is wel gunstig. De vraag is wel hoe ik de 7 heuvelenloop ga lopen komende zondag. Maar goed we kijken wel als ik mijn doel van 5m/km niet haal dan is het niet anders. Ik weet de omstandigheden.
Jazzper schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:30:

vraagjes
- tips voor sokken? halfhoog? compressie? Heb nu lage Kalenji's maar wil er iets hoger bij.
Ik heb twee paar Stox compressie sokken, een paar die ik gebruik voor een lange duurloop. Zeg alles boven een halve marathon. Daarnaast een paar herstel sokken voor na de langere lopen of de echt intensieve lopen. Opzicht werkt dat prima voor je benen. Het is geen wondermiddel voor een betere conditie maar mijn benen blijven gewoon iets frisser en herstellen iets sneller.
Als normale hardloopsokken heb ik er van Asics die zijn voor mij prima.

Ik zou gewoon even langs de fysio gaan want als je te lang wacht dan duurt het herstel misschien ook lang. Je kunt beter hebben dat hij zegt je bent er redelijk op tijd bij dan dat hij zegt je bent te laat. Misschien heeft hij wat tips voor kracht of mobiliteit training. Ik zelf probeer een keer in de week een SAM training van Jay Johnson te doen. Dat doet me meestal wel goed. Te vinden op youtube op aanraden van mijn Fysio.

Ik merk het iets, maar niet in de maten waarin jij er last van hebt. Ik zou willen zeggen doe het rustig aan en laat jezelf wennen aan het hardlopen. Ik merk dat gedurende het jaar dat ik nu loop mijn hardslag toch wel redelijk zakt. Dat terwijl ik toch al aardig conditie had van het fietsen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
[...]
Ik ga wel stug door en heb geduld (ook weer paar jaar ouder) maar dat corona effect sux big time.

vraagjes
Corona is een bitch. Ik zie om me heen voorheen superfitte mensen (oa EK/WK-ultratrail-gangers), die nu (>half jaar) blij zijn met weer een uurtje te kunnen hobbelen zonder weerslag. Maar ook mensen die ziek zijn geweest en binnen enkele weken weer helemaal up and running zijn. Voor de eerste categorie gaat de hartslag door het dak zodra er enige intensiteit is (heuvels, tempo, whatever). Aldus hun (sport)artsen is heel rustig opbouwen met lage hartslag de way to go en dat lijkt inderdaad resultaat te hebben. Dus geef het vooral tijd en vraag niet te snel te veel je lichaam.

Zelf heb ik geen corona gehad (althans bewust), maar heb wel een stevige reactie gehad op de vaccinaties. Dat heeft ook goed 2 maanden geduurd voordat het systeem weer een beetje normaal functioneerde. Mijn vorm van het voorjaar is dan ook behoorlijk het raam uit gegaan |:(

Qua sokken loop ik al mijn kilometers op Injinji's. Gewoon de lage enkel variant, deze nemen wrijving tussen de tenen weg en bevallen mij uitstekend. Ik heb ook een setje compressiekousen (compressport), maar of dat nu helpt ben ik nog niet over uit. Het is in ieder geval net iets warmer dan een korte broek en minder warm dan een lange tight :P Dus niet heel verkeerd in dit seizoen.

[ Voor 14% gewijzigd door Roozzz op 15-11-2021 10:32 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Roozzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
Ik heb ook een setje compressiekousen (compressport), maar of dat nu helpt ben ik nog niet over uit. Het is in ieder geval net iets warmer dan een korte broek en minder warm dan een lange tight :P Dus niet heel verkeerd in dit seizoen.
Precies dat! Ik heb zelf een paar Stox compressiekousen. Volgens mij doen ze verder niks, maar met deze temperaturen zijn ze inderdaad wel lekker om toch nog even in korte broek te kunnen blijven lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Jazzper even mijn oude post mbt. corona effect ophalen. Hoop dat het meevalt voor je, hou het in de gaten.
Ik ben inmiddels beter dan mijn pre-corona niveau maar daar zijn dus zeker wat maanden over heen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Waar wachten ze in Nijmegen eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Roadman schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:52:
De bus? Wat bedoel je eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 12:57
Roadman schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:52:
Ik hoop op zondag, dan kunnen we gaan lopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
Vorig jaar heb ik dat zeker gehad. Hetzelfde, dat mijn hartslag belachelijk snel omhoog ging. Daarom wekenlang heel rustig aan gelopen en pas daarna gaan versnellen. Zo is het voor mij goedgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
InZane schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:54:
[...]

De bus? Wat bedoel je eigenlijk?
Iets van enige communicatie of het wel of niet door gaat zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Roadman schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:23:
[...]

Iets van enige communicatie of het wel of niet door gaat zou wel handig zijn.
Gewoon op de site kijken, daarstaat:
WE KRIJGEN VEEL VRAGEN BINNEN SINDS DE AFGELOPEN PERSCONFERENTIE. VOORALSNOG ANNULEREN WE DE NN ZEVENHEUVELENLOOP NIET. DE GEMEENTEN EN VEILIGHEIDSREGIO ZIJN AAN ZET OM TE BEPALEN OF DE HERFSTKLASSIEKER OP EEN VEILIGE MANIER DOORGANG KAN VINDEN. WE HOUDEN JE UITERAARD OP DE HOOGTE VAN DE LAATSTE ONTWIKKELINGEN.
(sorry voor de caps, het is een copy-pasta)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Keiichi schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:27:
[...]

Gewoon op de site kijken, daarstaat:

[...]

(sorry voor de caps, het is een copy-pasta)
Dat stond er voor het weekend al :+ En ik vind het wel handig om te weten want dat kan ik mijn schema nog omgooien, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:29
Ben ook zeer benieuwd naar Nijmegen. Als het doorgaat hou ik rust deze week, anders vanavond weer lopen.

Ik vrees dat het wordt afgelast, maar geen bericht is een goed teken lijkt me. Wellicht zijn ze gewoon samen met de gemeente een plan aan het uitwerken om het door te kunnen laten gaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:28
Stefangrp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:50:
Ben ook zeer benieuwd naar Nijmegen. Als het doorgaat hou ik rust deze week, anders vanavond weer lopen.

Ik vrees dat het wordt afgelast, maar geen bericht is een goed teken lijkt me. Wellicht zijn ze gewoon samen met de gemeente een plan aan het uitwerken om het door te kunnen laten gaan :)
Hier ook in afwachting, heb net m'n hm van de week maar gedaan voor als het zondag toch doorgaat.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Stefangrp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:50:
Ach, een rustig (duur)loopje moet wel kunnen toch? Ik zou misschien geen keiharde intervallen of threshold /tempo runs doen ofzo, maar verder gewoon lekker blijven bewegen hoor :)
Stefangrp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:11:
[...]

ja klopt maar ik ben nogal in vorm, dus rustig lukt me niet zo goed 8)
Daar zou ik dan eens aan gaan werken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door InZane op 16-11-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
InZane schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:45:
[...]

Ach, een rustig (duur)loopje moet wel kunnen toch? Ik zou misschien geen keiharde intervallen of threshold /tempo runs doen ofzo, maar verder gewoon lekker blijven bewegen hoor :)
ja klopt maar ik ben nogal in vorm, dus rustig lukt me niet zo goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:05

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Corona is een bitch. Ik zie om me heen voorheen superfitte mensen (oa EK/WK-ultratrail-gangers), die nu (>half jaar) blij zijn met weer een uurtje te kunnen hobbelen zonder weerslag. Maar ook mensen die ziek zijn geweest en binnen enkele weken weer helemaal up and running zijn. Voor de eerste categorie gaat de hartslag door het dak zodra er enige intensiteit is (heuvels, tempo, whatever). Aldus hun (sport)artsen is heel rustig opbouwen met lage hartslag de way to go en dat lijkt inderdaad resultaat te hebben. Dus geef het vooral tijd en vraag niet te snel te veel je lichaam.
deze vooral! Van wat ik begreep van wat fysio's die het erover hadden bij de roparun, is het zelfs een slecht idee om heftige intervallen te gaan doen als corona je gevloerd heeft. Hart, longen en basically elk orgaan heeft een stevige optater te pakken gehad.

Als ik daarvan zou moeten herstellen zou ik een start2run schema erbij pakken in @Jazzper zijn situatie en absoluut niet kijken naar dingen als pace, maar zwaar focussen op hartslag zoals jij ook stelt.
Qua sokken loop ik al mijn kilometers op Injinji's. Gewoon de lage enkel variant, deze nemen wrijving tussen de tenen weg en bevallen mij uitstekend. Ik heb ook een setje compressiekousen (compressport), maar of dat nu helpt ben ik nog niet over uit. Het is in ieder geval net iets warmer dan een korte broek en minder warm dan een lange tight :P Dus niet heel verkeerd in dit seizoen.
superfijn de injiji's! Ook regelmatig in de aanbieding en ze zijn vrij degelijk qua stof. Ik zou dan wel de iets dikkere pakken. De dunne die ik van hun had sneuvelden heel snel bij de tenen en de hak. De dikkere vervilten een beetje daar, maar doen het prima (en! de dikke sokken van hun kun je zelf prima stoppen als er gaatjes in komen, in het kader van een beetje duurzaam met het spul om gaan waar mogelijk :P ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

thanks voor alle reacties.
Qua sokken heb ik nu vooral kort en ik begin weer hardloopleggings te dragen en dan krijg ik zo'n kale koude enkel. Hip onder tieners maar ik vind het niet ok :D
Daarom fijne tips!

Qua corona: ik schakel ook gelijk terug en gebruik een schema naar 10km die ik spatieer over langere tijd. Heup is nu na 2 dagen rust weer pijnvrij maar fijn vond ik het niet.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Krijg zojuist de mail dat de Zevenheuvelenloop is geannuleerd...
Beste ...,

We hoopten deze mail dit jaar echt niet te hoeven versturen, maar toch moet het. En dat doet pijn. We moeten de NN Zevenheuvelenloop, NN Zevenheuvelennacht én de Mini Zevenheuvelenloop annuleren. Mede op basis van een negatief advies van de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio (GHOR), heeft de gemeente Nijmegen geconcludeerd dat het niet verantwoord is om de loop door te laten gaan.

We hebben er écht alles aan gedaan om een veilige NN Zevenheuvelenloop neer te zetten. Onze dankbaarheid gaat uit naar de gemeente Nijmegen voor al hun inzet en natuurlijk ook naar iedereen die ons tot het laatste moment gesteund heeft in onze zoektocht naar een veilige editie.

We voelen daarnaast mee met jou als loper. Je keek ongetwijfeld uit naar onze herfstklassieker en hebt er hard voor getraind om de 7 of 15km te lopen. Ondanks dat we het zelf ook nog niet helemaal kunnen bevatten, hopen we dat je begrip hebt voor deze bizarre realiteit. We zullen je volgende week meer laten weten met betrekking tot de restitutie van een deel van je inschrijfgeld.

Na de afhandeling van de afgelasting, komt er voor ons een moment om bij te komen. Daarna richten we ons met hernieuwde energie op de Alfa Laval Stevensloop, waar we ook jou hopelijk weer aan de start zien verschijnen.

Blijf lopen en namens al mijn collega's: tot snel!

Alexander Vandevelde
Directeur Stichting Zevenheuvelenloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
7hl afgelast :(
Ik krijg net de mail binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kW6ztQ8ruXiTDfIPylBhgaOVnw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NymGU98QdFodOpQCQJmbnuXj.jpg?f=user_large

Net een mailtje gekregen...

-spuit11- :/

[ Voor 3% gewijzigd door Keiichi op 16-11-2021 13:05 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Helaas. Niet verrassend, wel jammer. Dan maar lekker normaal trainen deze week. Of op eigen houtje een soort benchmark run doen zondag... Even aankijken. Had een PR voor ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
Niet gek, wel heel erg balen. Ze konden niets anders doen, helaas. Met Bruls was er volgens mij ook geen andere uitkomst mogelijk tenzij hij zichzelf volstrekt ongeloofwaardig wilde maken.

Ik had nog gehoopt dat evt de wedstrijdloop door ging, maar die wordt dus ook overgeslagen. Zal wel door publiek komen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Was idd te verwachten, ik zou het al raar vinden dat ik wel met 25k mensen mag gaan hardlopen maar niet bij de kinderen mag gaan kijken bij het voetballen.

Ben iig blij dat de marathons wel door zijn gegaan, die vond ik wel iets belangrijker dan de 7h.

Maar een virtueel 15k wedstrijdje dan maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltmeister!
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
Balen van de zhl.

Hier in Zeeland hadden we afgelopen weekend een crossloop in het bos die door ging. Kwam ook ruim 100 man op af.
Van enige 1,5 m afstand was geen sprake.

Komend weekend ook een wedstrijd die door gaat in Zoutelande. Verwacht daar ook geen afgelasting.

Natuurlijk niet te vergelijken met de zeven heuvelen loop.

Hoe zit het met wedstrijden in de rest van het land? Gaan regionale wedstrijden bij jullie ook door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Komende evenementen lijken wel gecancelled te worden. Afgelopen weekend was er nog wel een cross bij kaatsheuvel. Een wegloop in waskpik voor half december is al wel afgeblazen.

Ik verwacht zelf dat alles voorlopig afgeblazen word, omdat er links of rechtsom toch wel kritiek komt als ze het door laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Weltmeister! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:24:
Hoe zit het met wedstrijden in de rest van het land? Gaan regionale wedstrijden bij jullie ook door?
Afgelopen zaterdag nog een wedstrijd gelopen in Nunspeet. Behalve dat er bij start/finish geen publiek mocht staan, waren er verder geen maatregelen. In de omkleed/bagagetenten en startvak stond iedereen gewoon hutjemutje op mekaar.

4 december doe ik mee aan de Sintloop in Heerde. Daar is wel bericht van gekomen dat de afstanden voor de jeugd niet doorgaan, want toeschouwers (ouders) zijn niet toegestaan. Beetje zuur voor zoiets als een Sintloop, maar ja. De overige afstanden gaan vooralsnog wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Niet verrassend, maar fijn dat het nu duidelijk is.
Benen voelen nog steeds als zwabber benen aan na de 35 wedstrijdtrail kilometers van afgelopen zondag :X Dus was sowieso maar de vraag of ik zondag weer 100% fysiek opgeladen aan de start kon verschijnen.

Dan ga ik nu maar lekker freewheelend het jaar afsluiten en zien we volgend jaar wel weer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:12
Hier nog een artikeltje over Dumoulin's "uitstapje" naar hardlopen, en over nog wel wat meer (wiel)renners die dat in meer of mindere mate vaker doen: https://www.ad.nl/wielren...-hard-kan-lopen~a0fda013/

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
Na een geannuleerde wintersport vakantie door zelf corona gehad te hebben keek ik wel uit naar een uitstapje zondag in de vorm van de 7 heuvelenloop. Maar dat zit er dus ook niet echt in.

Begrijpelijk is het wel en het was ook wel te verwachten. Je moet denk ik als organisatie ook gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Ik was hier naartoe aan het trainen maar goed we kijken nu wel wat we gaan doen qua lopen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Vooralsnog wel, afgelopen zondag was er in Zoetermeer nog de Klaverbladloop met diverse afstanden tot en met 15 KM. Ik denk dat de grotere evenementen het wel lastig gaan krijgen, wellicht dat de Bruggenloop net de dans ontspringt maar dat is ook afwachten. Voorlopig koop ik even helemaal niks meer qua startbewijs :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Morgen de Veluwe op om wat trainingsmeters voor de Amerongse Berg te maken. Of het evenement nou doorgaat of niet, ik wil wel klaar zijn voor die 20 km.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

De pepernotenloop in Franeker gaat wel gewoon door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Appie76 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:07:
Hier nog een artikeltje over Dumoulin's "uitstapje" naar hardlopen, en over nog wel wat meer (wiel)renners die dat in meer of mindere mate vaker doen: https://www.ad.nl/wielren...-hard-kan-lopen~a0fda013/
Wel ziek hee. Bij die startfoto staat hij erop alsof ie een stukje gaat dribbelen. Maar ja. Als je een uurtje lang 6-7 watt per kilo wegtrapt dan zegt dat ook wel genoeg over je loopvermogen. En dan vraag ik me tegelijkertijd af waarom ik verbaasd ben dat een wereldkampioen fietsen goed presteert bij een andere cardiogerelateerde activiteit :p

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Krylinck schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:10:
[...]

Wel ziek hee. Bij die startfoto staat hij erop alsof ie een stukje gaat dribbelen.
En bij de finishfoto staat hij erbij als een beginner die met een gestrekt been en keiharde haklanding gewoon vol alle energie de grond in stampt en snel een blessure loopt.

Maar goed, schijn bedriegt, zo blijkt. :)

Ik zou het wel eens andersom willen zien. Een man als Kipchoge op een racefiets zetten en eens zien hoever hij komt in de Tour de France. Dat wordt toch een ander verhaal, vermoed ik.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
dreamscape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:16:
[...]

Ik zou het wel eens andersom willen zien. Een man als Kipchoge op een racefiets zetten en eens zien hoever hij komt in de Tour de France. Dat wordt toch een ander verhaal, vermoed ik.
Michel Butter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik ben even z'n naam kwijt, maar er is ook een Nederlandse man die van de steeplechase overgestapt is naar strandraces en jarenlang onverslaanbaar was. Zelfs als de pro's uit het wielerpeloton zoals Sebastiaan Langeveld meededen won hij.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Vanavond voor het eerst sinds best lange tijd weer eens niet alleen gelopen. Samen met een loopmaatje al kletsend 8km volbracht. Ook heerlijk om zo af en toe eens te doen tussen al die trainingen die ik wat serieuzer nemen. Een soort extra ontspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Balen van de zhl.

Hier in Zeeland hadden we afgelopen weekend een crossloop in het bos die door ging. Kwam ook ruim 100 man op af.
Van enige 1,5 m afstand was geen sprake.

Komend weekend ook een wedstrijd die door gaat in Zoutelande. Verwacht daar ook geen afgelasting.

Natuurlijk niet te vergelijken met de zeven heuvelen loop.

Had mijn hoop gevestigd op de zakloop in Nisse. Is een lokale loop over oa 7,3km en 21,1km. Helaas sinds vrijdag ook adgelast.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister!
m-vw schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
[...]

Had mijn hoop gevestigd op de zakloop in Nisse. Is een lokale loop over oa 7,3km en 21,1km. Helaas sinds vrijdag ook adgelast.
Inderdaad jammer dat de zakloop is afgeslast. Had ik ook graag gelopen.

As zaterdag hobbeldebobbelloop in Zoutelande die wel doorgaat.
11 km, 17 trappen / duinovergangen en strand. Goeie basis leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FEIJ_87
https://open.spotify.com/...si=M0ci-SVuR72lQJc_k1IxBA

Misschien wel toepasselijk op bovenstaand onderwerp over fietsers die lopen en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
Zonder in het hele Covid blabla te gaan vind ik het toch apart dat dit soort evenementen geannuleerd worden. Alle hardloopevenementen in Spanje gaan nog steeds door, we zijn verplicht een mondkapje op te doen in de "caja" (box) waar je start en je start in kleine groepen. Pas als je de start voorbij bent mag je hem af doen en bij de finish krijg je een mondkapje en loop je weg. Het risico is laag tot geen... vind het vooral jammer voor jullie, na zo lang trainen :(

Er zijn nog flink wat evenementen in Spanje voor wie langs wilt komen :)

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
tja, we hebben wat andere prioriteiten, zoals zorgen dat de horeca nog door blijft draaien. Elke vorm van wat voor logica dan ook onbreekt voor mij, of het is zo geadvanceerd dat ik met m'n miezerige burger-breintje het niet kan snappen :p

We zouden ook gewoon met z'n allen naar Spanje kunnen. Ze hebben er ook internet, dus ik kan gewoon 'thuis'werken :) Wel jammer van schoolgaande kinderen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• elastiek
Voor wie zondag toch iets met zeven heuvels wil lopen heeft Joost Doelman de Heuvelrug Zevenbergenloop (15 kilometer) bedacht.

Start in Amerongen en gaat over de volgende zeven bergen van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug:
1. Prattenburgse Berg (53m)
2. Elsterberg (62,5m)
3. Amerongse Berg (69m)
4. Vlakke Berg (65,7m)
5. Hazenberg (51m)
6. Zuilensteinse Berg (52,2m)
7. Geerenberg (45m)

Zelf heb ik de GPX opgeslagen voor een andere keer omdat ik al een ander alternatief heb voor de afgelaste Zevenheuvelenloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:55
m-vw schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
[...]

Weltmeister! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:54:
[...]

Inderdaad jammer dat de zakloop is afgeslast. Had ik ook graag gelopen.

As zaterdag hobbeldebobbelloop in Zoutelande die wel doorgaat.
11 km, 17 trappen / duinovergangen en strand. Goeie basis leggen.
Ah jammer dat hij is afgelast. Ik wilde ook de HM lopen maar door de verbouwing de afgelopen 2 maanden niet hardgelopen. De 7,3km wordt hem nu dan ook niet meer. Jammer had leuk geweest als eerste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 18:24
bauke1994 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:31:
[...]

[...]

Ah jammer dat hij is afgelast. Ik wilde ook de HM lopen maar door de verbouwing de afgelopen 2 maanden niet hardgelopen. De 7,3km wordt hem nu dan ook niet meer. Jammer had leuk geweest als eerste race.
Ik was ingeschreven op de halve bij de Zakloop, maar het zal dus een gewone duurloop worden.
Precies wel veel Tweakers die ingeschreven waren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:09

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Tazzie79 Was nog niet ingeschreven, maar stond wel met potlood in mijn agenda.

@Weltmeister! Een verkeersdrempel is voor mij al flink klimmen, laat staan de duinen. :)

[ Voor 36% gewijzigd door m-vw op 17-11-2021 10:40 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ben nu de stryd nog eens aan het evalueren, bij elk loopje loop ik nu met horloge en stryd los van elkaar gekoppeld en vergelijk ik de stryd stats met de horloge stats om een beeld te krijgen van afwijkingen...

Maar nu een rustig loopje met dezelfde schoenen als eenzelfde rustige loop vorige week en waar het vorige week goed overeen kwam zit er nu een afwijking van 4% in.

Kijk, dat het per schoen varieert ok... Dat het bij sprints misschien anders is dan bij een ez run, ok. Maar zelfde tempo, zelfde schoen. Dat moet toch consequent zijn?

Zal misschien weer IETS anders op de schoen gezeten hebben ofzo? Of iets met wind?

Blijf hem nog een maand of 2 max denk ik zo gebruiken om een goed beeld te krijgen, maar het blijft een beetje jammer dit allemaal.

*Edit,

Zie nu dat ik vorige week helemaal niet hetzelfde rondje heb gelopen... Maar wat ik vorige week heb gelopen gooit normaal mijn gps horloge overhoop (kronkelige paadjes en bos) dus dat Stryd daar overeenkwam is misschien eerder een slecht tegen :P (Maar betekent wellicht dan wel dat de calibratiefactor wel constant zou zijn).

[ Voor 18% gewijzigd door m0ridin op 17-11-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Zonder je data kunnen wij niks over de juistheid zeggen @m0ridin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m0ridin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:23:
Ben nu de stryd nog eens aan het evalueren, bij elk loopje loop ik nu met horloge en stryd los van elkaar gekoppeld en vergelijk ik de stryd stats met de horloge stats om een beeld te krijgen van afwijkingen...

Maar nu een rustig loopje met dezelfde schoenen als eenzelfde rustige loop vorige week en waar het vorige week goed overeen kwam zit er nu een afwijking van 4% in.

Kijk, dat het per schoen varieert ok... Dat het bij sprints misschien anders is dan bij een ez run, ok. Maar zelfde tempo, zelfde schoen. Dat moet toch consequent zijn?

Zal misschien weer IETS anders op de schoen gezeten hebben ofzo? Of iets met wind?

Blijf hem nog een maand of 2 max denk ik zo gebruiken om een goed beeld te krijgen, maar het blijft een beetje jammer dit allemaal.
Die afwijking herken ik iig helemaal niet, dus is er misschien iets met jouw stryd aan de hand?
PS los van elkaar gekoppeld is niet perse nodig, via Strava kan je van een loopje de afstand corrigeren, dan pakt hij ipv de accelerometer data de GPS data voor afstand en tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Tinusvolkel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:34:
[...]
PS los van elkaar gekoppeld is niet perse nodig, via Strava kan je van een loopje de afstand corrigeren, dan pakt hij ipv de accelerometer data de GPS data voor afstand en tempo.
Dan pakt Strava niet de originele GPS data, maar toont die data na het Strava-algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:53
m0ridin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:23:

Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het nut van Stryd vergelijken met GPS (neem tenminste aan dat je de gps data van je horloge bedoeld? Of vanuit de meettechniek geredeneerd; het klinkt of je de gps data als referentie neemt, maar hoe nauwkeurig is die om als referentie te dienen?

Meettechnisch is het, denk ik, erg lastig om een conclusie te trekken uit een vergelijking tussen twee meetinstrumenten die op verschillende principes werken, maar ook beiden een behoorllijke tolerantie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
elastiek schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:35:
[...]

Dan pakt Strava niet de originele GPS data, maar toont die data na het Strava-algoritme.
Aha ik wist niet dat er nog een algoritme overeen gaat, maar dat algoritme gaat denk ik wel over de GPS data ipv de accelerometer want ik zie veel meer verspringen in tempo wat ik nog herken van de tijd voordat ik een Stryd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@elastiek Fair enough, ik wilde de activiteiten gaan delen maar zag toen het verschil in de route...

@Tinusvolkel Ik wil juist zowel de afstand van stryd als de afstand van gps noteren, als ik stryd koppel raak ik 1 vd 2 kwijt dus vandaar het 'los/ernaast' gebruiken nu. Wil eens een referentie opbouwen van afwijkingen per route, schoen, etc...

@BernieW Mijn gevoel is dat de GPS consequenter is dan de stryd afstand... Routes die ik honderden keren heb gelopen en met verschillende horloges, en nagemeten via verschillende online tools, kwamen steeds binnen de 100m en bij de stryd leek die opeens een paar honderd meter af te wijken.

Nu heb je een calibratiefactor op de stryd om dit te kunnen corrigeren, alleen lijkt die nogal te kunnen verschillen per schoen. Ik probeer dus vooral te achterhalen welke van de 2 een constanter beeld geeft (ik loop vaak dezelfde route dus verwacht die afstand er dus soort van regelmatig uit te krijgen) en aan de hand daarvan kijken of ik een calbratiefactor kan vinden die ok is voor all schoene of desnoods per schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Tinusvolkel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:40:
[...]
Aha ik wist niet dat er nog een algoritme overeen gaat, maar dat algoritme gaat denk ik wel over de GPS data ipv de accelerometer want ik zie veel meer verspringen in tempo wat ik nog herken van de tijd voordat ik een Stryd had.
Strava neemt de GPS punten over vanuit de activiteit, voert daar een aantal bewerkingen op uit en bepaalt daarna de afstand en het tempo. Eén van die bewerkingen is bijvoorbeeld dat bochten vloeiender worden gemaakt door Strava. En zo zullen er nog een behoorlijk aantal meer zijn.

Met een Stryd gebeurt dat ook met de data, alleen worden afstand en tempo overgenomen van Stryd (althans zo lijkt het te gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
m0ridin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:42:
[...]

@BernieW Mijn gevoel is dat de GPS consequenter is dan de stryd afstand... Routes die ik honderden keren heb gelopen en met verschillende horloges, en nagemeten via verschillende online tools, kwamen steeds binnen de 100m en bij de stryd leek die opeens een paar honderd meter af te wijken.

Nu heb je een calibratiefactor op de stryd om dit te kunnen corrigeren, alleen lijkt die nogal te kunnen verschillen per schoen. Ik probeer dus vooral te achterhalen welke van de 2 een constanter beeld geeft (ik loop vaak dezelfde route dus verwacht die afstand er dus soort van regelmatig uit te krijgen) en aan de hand daarvan kijken of ik een calbratiefactor kan vinden die ok is voor all schoene of desnoods per schoen.
Tja, je hebt nu twee onzekere factoren die je bij elkaar probeert te brengen. Ik snap de gedachte en natuurlijk kan je met de wet van de grote getallen wat onzekerheid wegnemen, maar in de basis is de betrouwbaarheid van alle metingen onbekend. Eerlijk gezegd zou ik het anders aanpakken en een middagje rondjes gaan lopen op de atletiekbaan. Daarvan is de afstand zeker, dus je kan wel een zuiver vergelijk maken én een zinnige correctiefactor inregelen (indien nodig).

en ik vrees dat je voor iedere schoen met een andere factor zal moeten gaan werken...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
@Tinusvolkel Ik wil juist zowel de afstand van stryd als de afstand van gps noteren, als ik stryd koppel raak ik 1 vd 2 kwijt dus vandaar het 'los/ernaast' gebruiken nu.
Garmin slaat zowel de eigen waarden als de waarden van Stryd op in de fit-file zover ik weet. In TrainAsONE kan ik namelijk per activiteit aangeven van welke sensor hij moet uitgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
Roozzz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:50:
[...]
en ik vrees dat je voor iedere schoen met een andere factor zal moeten gaan werken...
Dat is geen vrees maar een feit. Daarom ook het advies van Stryd om de calibratiefactor van Stryd op 100 te laten staan en auto calibreren uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Roozzz Middag (of eerder een paar middagen) atletiekbaan heb ik idd ook overwogen... daar kan ik alleen minder makkelijk de tijd (en motivatie) in vinden ;)

Zou dan namelijk met al mijn schoenen moeten gaan testen en dan ook nog eens per schoen op meerdere tempos (voor de zekerheid).

@elastiek Ah, dacxht dat ik door op het horloge te kiezen voor de een of ander na koppelen stryd (en toevoegen dataveld) er ook maar 1 opgenomen werd.

En tja... per schoen calibreren zal hoogstwaarschijnljk nodig zijn idd... Wilde gewoon vooral een compleet beeld hebben van alle mogelijke situaties en combinaties en dit is een redelijk laagdrempelige manier om een datasetje op te bouwen (maar idd, verre van ideaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
m0ridin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:25:
@elastiek Ah, dacxht dat ik door op het horloge te kiezen voor de een of ander na koppelen stryd (en toevoegen dataveld) er ook maar 1 opgenomen werd.
Ik heb even een bestandje in de Fit File Viewer gegooid en volgens mij zijn ze beide inderdaad beschikbaar.

Onder kop GPS data zie ik de hoogte en het tempo dat m'n Garmin heeft geregistreerd. En onder de kop Record zie ik een net afwijkende snelheid plus nog wat andere data die m'n Stryd ook meet. Dus dat zal de snelheid van Stryd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:53

Ik gebruik ook een stryd, maar heb 'm om een andere reden aangeschaft. Ik loop veel in het buitengebied en in bos, dus vrijwel altijd onder bomen. Op start en finish van wedstrijden na kom ik eigenlijk nooit op een atletiekbaan. In het soort terrein waar ik loop, is met die boomtakken boven me momentane pace met GPS op het horloge altijd een doffe ellende, het vliegt echt alle kanten op. Met de stryd heb ik daar veel minder variatie in, voor mij heeft de stryd hier een duidelijke toegevoegde waarde.
Pas toen ik de stryd al langere tijd had ben ik 'm gaan gebruiken om op vermogen te lopen (met daarbij altijd nog een scheef oog op hartslag en pace want vermogen neemt geen vorm vd dag of hitte en luchtvochtigheid mee).

Ik zie ook altijd wel verschillen in de totale afstand die ik loop, maar die zijn voor mij acceptabel. Net even twee recente loopjes vergeleken; ongeveer 50 m verschil op afstanden van 10 - 23 km (toevallig wel met dezelfde schoenen, gemeten met stryd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
m0ridin schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:25:
@Roozzz Middag (of eerder een paar middagen) atletiekbaan heb ik idd ook overwogen... daar kan ik alleen minder makkelijk de tijd (en motivatie) in vinden ;)

Zou dan namelijk met al mijn schoenen moeten gaan testen en dan ook nog eens per schoen op meerdere tempos (voor de zekerheid).
Zo'n ding kopen:

https://www.bol.com/nl/nl...0-meter/9200000054896138/

En dan nog een spuitbus oid :+

Zo is het bij ons loopgroepje in ieder geval begonnen lang geleden hierzo:
https://www.strava.com/segments/26221061

Jammer dat die Gert-Jan Wassink de snelste tijd stevig in handen heeft :+

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 17-11-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@InZane Ik gebruik mn geo-driehoek wel :P

@anderen: Njah, misschien moet ik gewoon even wennen of accepteren hoe het allemaal werkt... maar ben nogal een nerd en wil vaak PRECIES WETEN!?!?!?!? ;)

Tnx voor de op- en aanmerkingen, raad en toevoegingen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:53
Ik begrijp dat we hier op Tweakers zitten en dol zijn op statistieken, maar uiteindelijk zijn de waardes die je na je loopje bekijkt toch maar een bevestiging van wat je ongeveer al wist? ;)

Als mijn FR245, zeker tijdens de koudere dagen, weer eens belabberde HS meting laat zien dan vind ik dat ook wel jammer. Garmin begint daardoor weer te piepen dat ik niet productief ben, Strava zegt dat m'n rustige loopje een zware inspanning was en runalyze gooit je Vo2 weer een punt of wat naar beneden. Ach, zo lang je zelf maar weet dat het wel goed ging. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 23:08
Ik loop zowel met een stryd icm aw als een garmin 745 en de garmin geeft altijd mooiere betere tijden weer zowel voor afstand als tempo.
Ik geloof dus altijd de garmin :)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Lekkere intervaltraining gedaan vanmiddag. Heerlijk zonnetje en 7 keer 400 meter gepakt met steeds een minuutje rust. Geen intervals waar ik heel diep ging, maar gewoon wat tempo maken. Voelde heel goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Tim_W schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:39:
Ik begrijp dat we hier op Tweakers zitten en dol zijn op statistieken, maar uiteindelijk zijn de waardes die je na je loopje bekijkt toch maar een bevestiging van wat je ongeveer al wist? ;)

Als mijn FR245, zeker tijdens de koudere dagen, weer eens belabberde HS meting laat zien dan vind ik dat ook wel jammer. Garmin begint daardoor weer te piepen dat ik niet productief ben, Strava zegt dat m'n rustige loopje een zware inspanning was en runalyze gooit je Vo2 weer een punt of wat naar beneden. Ach, zo lang je zelf maar weet dat het wel goed ging. :)
OHR heb je het dan over denk ik of loop je met hartslagband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister!
@Weltmeister! Een verkeersdrempel is voor mij al flink klimmen, laat staan de duinen. :)
[/quote]

Haha, maar is beginnen met 10x die verkeersdrempel op en af 😉
Pagina: 1 ... 153 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.