Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Gisteren eindelijk weer eens iets leuk gedaan. De Naturarun Westmalle gelopen (14km). Hoewel ik in de week nog twijfelde of ik het rustig aan zou doen, is zo’n nummer opspelden toch een lekkere motivatie. Of die 2 jonge mannen die tegen mekaar zeiden “laat die maar eerst vertrekken, dan hebben we een haas”.

Individuele start, maar dat vind ik niet erg. Je ziet altijd wel iemand in de verte waar je op kan focussen. Die 2 mannen hebben de eerste kilometer op 50m achter me gehangen, maar na de volgende lange rechte lijn waren ze niet meer te bespeuren (voorlopig).

Het lopen ging echt lekker, zo’n naturarun is natuurlijk geen echte trail, vrij vlak en goede paadjes (soms wat los zand of een beetje modder, maar net zo goed harde stroken). Op 2 mountainbike paadjes wat rustiger aan gedaan om mijn knie niet te belasten, maar dat ging goed.

De 14km bleek er uiteindelijk maar 12 te zijn, dus nog een eindsprinten ingezet. Blijken die 2 gasten van het begin kort na mij te finishen… op de 9km. Haha 🤣

Nog leuker… ik sta voorlopig 3e op de 14km. Er volgen nog een paar wedstrijddagen dus ik zal nog wel wat zakken, maar toch dik tevreden!

Strava: https://strava.app.link/hgHMYEUXeeb

Nu hopen dat de great breweries dit jaar weer doorgaat, conditie zit goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@nokie Woon je in Belgie? Ik heb een startnummer voor deze run komende zaterdag.. maar ik twijfel om naar België toe te gaan.
Hoe ging t bij je ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:34:
@BastiaanN en @Poekie jullie hadden met wat aanpassingen net zo goed samen kunnen lopen vandaag :)
Haha, ja. Zelfde tijd, ongeveer zelfde gebied en ook redelijk hetzelfde tempo. :D Was inderdaad gezellig geweest.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Blomminator schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:02:
@nokie Woon je in Belgie? Ik heb een startnummer voor deze run komende zaterdag.. maar ik twijfel om naar België toe te gaan.
Hoe ging t bij je ?
Ja ik ben Belg dus voor mij geen problemen. Het was helemaal niet druk (zag wel weinig mensen met mondmasker voor de start, hoewel dat gevraagd was), maar sowieso met de individuele start loop je vrijwel alleen.

Als het mag volgens de regels, dan zou ik het zeker niet laten. Gisteren was ook perfect hardloopweer natuurlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
Arjan90 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:24:
[...]

Het is volgens mij al gezegd, maar goed om in het vervolg ook even je max hartslag te benoemen. Dan hebben we ook wat beter een beeld of je "langzame" training wel echt langzaam is ;-) Voor sommigen is 7:15/km ook nog een flinke inspanning.
Het maximum dat ik tot nu toe gemeten heb is 190 bpm (tijdens intervallen), op 140 bpm kan ik prima door de neus inademen en heb ik het gevoel dat ik eindeloos kan doorgaan.
Arjan90 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:24:
[...]Snelheid verbeteren kun je doen met intervallen, het meest makkelijke daarvoor in het begin zijn minutenlopen. Bijv.:
- 4 minuut hardlopen (op je 10km wedstrijd snelheid) - 2 minuten dribbelen (zorg ervoor dat je ook echt even tot rust kan komen)
- 2 minuten hardlopen - 1 minuut dribbelen

Daardoor went je lichaam langzaam aan het 10km wedstrijd tempo en zal dit steeds gemakkelijker afgaan, dat zijn dan vooral je spieren en hart en longen. Door rustige opbouw ga je ook je pezen laten wennen aan de zwaardere belasting (immers, bij een hogere snelheid moet je gestel meer op vangen), je kan dit ook heel goed afwisselen door bijv. een variant hierop te gaan lopen:
- 3 minuten hardlopen (110% van je 10km wedstrijd snelheid) - 1 minuut rust (= stilstaan) of 2 minuten wandelen (dan kun je echt even goed tot rust komen)
Ik doe regelmatig intervallen, maar voor zover ik kan zien hebben die vooral invloed op mijn hogere hartslagregionen. Dus bij pakweg 165-170 bpm loop ik zeker sneller dan vroeger, maar in de lagere regionen merk ik zo goed als geen verandering.

Ik twijfel om een maandje over te schakelen op zone 2 training of de Maffetone methode, misschien dat dat iets zou uithalen?

[ Voor 4% gewijzigd door TheMaxMan op 28-02-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:17
Rudedadude schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Waarom niet allebei de endorphins, er zijn meer die dat doen ;)

Van een afstand valt vanzelfsprekend weinig te zeggen over pijn in voeten en je voeten hebben een shitload aan botjes en spieren en pezen. Het kan ook zijn dat er daarin wat 'beweging' is ontstaan. Bij stevige belasting ontstaan er ook microfracturen, die zorgen er uiteindelijk voor dat je botten steviger worden, maar het helen en herstellen moet dan uiteraard wel sneller blijven gaan dan het beschadigen. Dat is overigens het punt wat bij veel mensen fout gaat die op minimaal schoeisel gaan lopen en te snel opbouwen. En voor uiteindelijk ieders gestel van mensen die gaan hardlopen. Maar wat bij jou in dit specifieke geval van toepassing is: geen idee uiteraard. Rust is het woord wat geen hardloper wil horen, proberen het goed aan te voelen bij komende belasting is dus denk ik het beste.
Ik heb nog een weekje of twee de zaken aangekeken, wat meer rust tussen de loopjes (zelfs eenmalig bijna een hele week), ander tempo, wat verschillende afstanden. Ook weer gewisseld van schoenen, van de Saucony Ride 13's naar de Saucony Triumph 18's. Even los van dat het weer wennen is om met een andere schoen te lopen geen verandering.

Het vreemde blijft, tijdens het hardlopen zelf heb ik er absoluut geen last van. Wellicht komt het door het zonnetje dat de laatste tijd lekker schijnt :+ Pas nadat ik klaar ben voel ik het licht zeuren en voelt de voet iets stijver, zeker nadat er een nachtje slaap overheen is gegaan. En als ik 'm in bepaalde (redelijk onnatuurlijke) houdingen wring, dan voel ik vrij duidelijk waar de pijn zit. Het lijkt ook alsof er een grote blauwe plek/kneuzing zit op de voet, maar heel duidelijk is het ook weer niet. Misschien toch maar weer eens naar de fysio volgende week :/ Was al blij dat de knieklachten van afgelopen december eigenlijk vrij geruisloos voorbij zijn gegaan... ;(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Duurloop van 32km en daarmee de 300 aangetikt! De 32 ging eigenlijk heel makkelijk! Ik moet de eerste 10-15 altijd ff overleven en en vooral niet te hard gaan, en dat gaat het vanaf 15 eigenlijk vanzelf. Vanaf 28 was het wel doorbijten, maar de laatste ging dan weer met een grote grijns 😃.

Succes en veel plezier vandaag voor iedereen die nog gaat.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Net thuis van een rondje door het bos met @Roozzz. Supermooi.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Afgelopen paar weken veel gesport en bewogen, schaatsen, 3 keer in de week hardlopen, 2 keer op de racefiets, paar keer woon-werk op de fiets. Maar, afgelopen week niet echt lekker. Beetje verkouden, neus en hoofd vol, wat hoofdpijn. Dus toch maar even Coronatest gedaan, gelukkig negatief.

Totdat iemand zei: waarschijnlijk heb je wat last van hooikoorts. Ik naar de drogist, Loratadine gekregen, gisteren eerste tablet en na een paar uur al verlichting bij mijn neus. Vanochtend weer een tablet en kort daarna gaan hardlopen. Kan wellicht placebo effect zijn, maar ik had het idee veel meer lucht te hebben.

https://www.strava.com/activities/4863873135/overview

Omdat het zo makkelijk ging, heb ik er wat meer kilometers bij aan geplakt, ik had probleemloos 7km extra kunnen lopen.

Iemand anders ervaringen met lopen met hooikoorts en Loratadine?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
GSX-MAN schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:43:
Net thuis van een rondje door het bos met @Roozzz. Supermooi.
Yes, was gezellig (en bizar druk met mountainbikers :P ) Hoe gaat het inmiddels met je grote teen?

Voor de liefhebbers ons rondje op Strava

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Zou willen kunnen schrijven dat ik vandaag 18km in het zonnetje gelopen heb, maar ja ik zie niets op Strava. :+

Zal wel op de bank in slaap gevallen zijn en het gedroomd hebben. :z

Edit: Strava is ook weer wakker.

[ Voor 18% gewijzigd door m-vw op 28-02-2021 18:50 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Roozzz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Yes, was gezellig (en bizar druk met mountainbikers :P ) Hoe gaat het inmiddels met je grote teen?

Voor de liefhebbers ons rondje op Strava
Ik voel de teen wel, maar niet overmatig. Net nog een rondje (4,25 km) met Frau gewandeld.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:12
Ik zit hier ook aan de loratadine ivm hooikoorts. Ik heb niet het idee dat het me direct echt helpt bij het hardlopen. Maar als je veel last hebt van de pollen bij ademhalen, en de lora.-tabletten de klachten verlichten, helpt dat indirect wel ja :)

Hier vanochtend trouwens een 14km duurloopje gedaan in lang/lang, het 10k trainingsschema gaf aan 45-60min, maar ik loop al weken zo’n 14km op de zondagochtend, dus daar wilde ik toch maar niet mee stoppen en het was heerlijk fris/zonnig weer!

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Net weer terug van de lange duurloop in een heerlijke zon.

Totalen week 3/8 5km schema:
Maandag: 40km woon-werkverkeer op racefiets
Dinsdag: 2x4km @ hm tempo totaal 13km (erg zware benen)
Woensdag: 40km woon-werkverkeer op racefiets
Donderdag: 5k racepaceworkout 8x600 @ gemddeld 3:07
Vrijdag: 40km toeren op racefiets
Zaterdag: 13km easy + later op de dag 3km met 4x200 testloop op nieuwe schoenen :)
Zondag: 25km duurloop progressief

Weektotalen:
Fiets 120km
Hardlopen: 67km

Volgende week 3k testloop halverwege 5k programma. Nooit eerder die afstand gelopen, leuk!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Had me ingeschreven voor de Groet uit Schoorl Solorun.
Dus vandaag de laatste dag dat het kon een halve marathon gerend. Het viel me eigenlijk best mee, had verwacht de wedstrijddruk te missen, maar daardoor liep ik juist redelijk stabiel. Tot ik op de helft ging omdraaien en volle tegenwind had , kon met moeite tempo boven de 4:35 houden.
Uiteindelijk gefinisht in 1u31. Dit is met ca 80km per maand trainen, bij de voorbereiding voor de marathon (laatste 12 weken) ga ik naar 200-250km per maand.
Wel veel op de racefiets gezeten afgelopen winter

Ik zou niet nog een keer zo'n officiële solorun doen, maar af en toe een halve marathon vol gas is wel lekker :).

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2021 16:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

m-vw schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:53:
Zou willen kunnen schrijven dat ik vandaag 18km in het zonnetje gelopen heb, maar ja ik zie niets op Strava. :+

Zal wel op de bank in slaap gevallen zijn en het gedroomd hebben. :z
Volgens mij staat de syncserver weer eens te roken, hetzelfde probleem hier :+

Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Km-tje uitbreiden op duurlooptempo was het doel, iets van 9 km ofzo. Ging heerlijk, pijnvrij (naja, ik voel 'm iets tijdens het lopen, die knie, maar dat is geen pijn) en tempo ging gestaag iets omhoog. Als ik gewild had, had ik de eerste doelstelling 10km in een uur fluitend gehaald. Maar braaf gestopt na 9 km, heel blijven.

Check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
vhal schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:00:
[...]

Volgens mij staat de syncserver weer eens te roken, hetzelfde probleem hier :+
Niet zo vreemd, onvoorstelbaar aantal sporters op de weg, fietser, wielrenners en allemaal uploaden natuurlijk

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier vanmiddag de restjes nacho's van gisteravond als lunch gegeten en daarna bedacht dat ik nog een virtuele 5k race moest lopen dit weekend ("moest" als t niet ging dan is t jammer maar helaas natuurlijk).

25:29 volgens Strava, niet m'n beste tijd maar zeker niet slecht gezien het gevoel dat ik de laatste 2km had.

Weer was perfect voor een (faux)race. Niet te koud in kort/kort en niet al te harde wind.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:06
Langzame duurloop voor vandaag , per ongeluk 12,5 km geworden.
Onvoorstelbaar genoeg 5 km van huis verwaald dus het duurde even voordat ik de goeie richting weer gevonden had.
Kleine 6min/km prima voor mij.
Had er na 11 km wel genoeg van maar ja moest toch naar huis.
Qua afstand de langste duurloop sinds start van het lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Er staat nu trouwens in mijn Strava een mededeling dat uploads van Garmin vertraagd zijn.

Mijne was dat niet, maar aangezien er meer mensen hier het was opgevallen; Strava weet het zelf ook.

@MaydayQ ik heb een keer mezelf zo laten verdwalen dat m'n geplande "ongeveer 15km" uiteindelijk net iets meer dan 23km werd. Gebeurt iedereen wel een keer denk ik :D

[ Voor 30% gewijzigd door Poekie op 28-02-2021 18:00 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

Man wat zit ik me op te vreten met dit weer. Sinds een tijdje wat meer last van hamstring ná het lopen. Mijn vermoeden was dat het met de schoenen te maken heeft. Vervolgens aantal keer met ouder paar gelopen en eigenlijk amper tot geen last. Helemaal blij weer het lopen opgevoerd... voet overbelast.... :-(

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
Mijn winterperiode / basisperiode / blijven lopen / alles op "easy" vandaag positief afgesloten met "patatjes halen met een omweg" aka 5km herstelloopje.

Doel was in december, januari en februari 3x per week hardlopen, lage intensiteit en loopjes zo lang als je er die dag tijd voor hebt / zin in hebt. 12 weken:
16-18-20-27-19-22-18-22-22-24-18-22 km's per week
Je moet toch doelen stellen in corona tijden om de donkere maanden door te komen zonder evenementen in het vooruitzicht. :)
Langste loop was een 12km duurloop door het Panbos in Zeist, gistermiddag met een heerlijk zonnetje. Wel echt slechte benen na een beroerde nachtrust en gefietst de dag ervoor, maar goed.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Vandaag een schitterend rondje duurloop gedaan in de Biesbosch of eigenlijk de Noordwaard Polder die onder de Biesbosch valt. Dus als er nog mensen nog mensen een schitterende halve marathon willen lopen dan is dit wel een aanbeveling. Je loopt dus over dijken, bruggen en langs meren met werkelijk waar 90% schitterend uitzicht. Het was in totaal 22,3 kilometer.

Het rondje ging erg goed. Ik moet eerlijk zeggen dat na mijn fietsavontuur van gisteren die 100 kilometer lang was ik een beetje twijfelde om uiteindelijk te gaan. Dit omdat ik vorige week nog een week rust heb gehouden vanwege de kans op blessure. Ik had ongeveer elk rondje last van wel iets. Dus toen een week rust gehouden. Daarna mezelf belooft. Oké je mag best wel weer gaan lopen maar we gaan eerst maar even focussen op duurloop. Dus eerst 12 kilometer gelopen vorig weekend op zondag. Deze week een rustig rondje van 8. Beide rondjes heerlijk gelopen nergens last van.

Dit rondje rustig gelopen. Gelopen op gevoel en een met rustige mindset, klinkt wat zweverig maar als je gewoon de rust neemt om mezelf voor te nemen ervan te genieten niet mezelf in wedstrijd modus te gooien of mezelf te pushen om net wat harder te gaan dan comfortabel is ben ik al een heel eind. Wat bleek echt geweldig gelopen. Het was mooi weer, ik was goed gekleed, niet te warm en niet te koud. Het tempo wat ik liep ging lekker. Ik liep volledig pijn en last vrij de 22 kilometer en kwam behoorlijk fris weer terug bij mijn auto aan. Wat een top ervaring. Uiteindelijk geloof ik met rond de 10Km/u gemiddeld gelopen. Dus eigenlijk prima.

Hieronder een sfeerimpressieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oc8iZTIVCJ0s_aUx6-mdieH6tyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwYbJj1iqJ1iC61W0u3oQabn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOeapk1E67zNttZdAOFHLB6tHic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6snvjXe1vEVB5jDEPecBGFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fR_cHSfaUDcnkh10aPVdqmUrq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28gB1YVNIukX1oAlXzv7HPIm.jpg?f=fotoalbum_large

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Bigm1990 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:37:
Net weer terug van de lange duurloop in een heerlijke zon.

Totalen week 3/8 5km schema:
Maandag: 40km woon-werkverkeer op racefiets
Dinsdag: 2x4km @ hm tempo totaal 13km (erg zware benen)
Woensdag: 40km woon-werkverkeer op racefiets
Donderdag: 5k racepaceworkout 8x600 @ gemddeld 3:07
Vrijdag: 40km toeren op racefiets
Zaterdag: 13km easy + later op de dag 3km met 4x200 testloop op nieuwe schoenen :)
Zondag: 25km duurloop progressief

Weektotalen:
Fiets 120km
Hardlopen: 67km

Volgende week 3k testloop halverwege 5k programma. Nooit eerder die afstand gelopen, leuk!
Hier een vergelijkbaar weekje met 125km gefietst en 60 gelopen. :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:12
KnOeFz schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:36:
[...]

Naast Garmin en afstandmeten.nl vind ik trailrouter.com ook wel leuk omdat ie een voorkeur heeft voor kleine paadjes en onverhard routes. Kan random genereren maar ook kun je zelf wat in elkaar klikken

https://trailrouter.com/
Werkt supe rgoed! Thanks for the tip! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tibs schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:28:
[...]

Werkt supe rgoed! Thanks for the tip! _/-\o_
Psst ik @Zr40 gaf je die tip ook al >:) :+
Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:17:
[...]

[...]

Ik gebruik zelf de betaalde routebouwer van strava en klik zelf meestal even snel wat in elkaar.
Dus heb hier geen ervaring mee, maar je kan altijd even wat proberen.
Zr40 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:12:
@anandus Probeer https://trailrouter.com/ eens? Die werkt ook best aardig, mits openstreetmap data voor jouw locatie enigszins klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Psst ik @Zr40 gaf je die tip ook al >:) :+

[...]

[...]
Niet gezien. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ow u geeft dus zonder te lezen kudo's :p heeft dat hele systeem ook geen waarde meer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Ow u geeft dus zonder te lezen kudo's :p heeft dat hele systeem ook geen waarde meer >:)
Wel, ik had die post niet gezien. En heb er dus ook nog geen kudo's op gegeven. Doordat ik niet zo veel op dit forum kijk mis ik sommige posts die mijn "oude" post niet quoten. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Tibs schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:41:
[...]

Wel, ik had die post niet gezien. En heb er dus ook nog geen kudo's op gegeven. Doordat ik niet zo veel op dit forum kijk mis ik sommige posts die mijn "oude" post niet quoten. :/
Nu ga ik helemaal doorslaan qua onzinnige reacties 8)7
Maar ik vergeef het je :(:) :9

En nu gaan we het weer lekker over hardlopen en toebehoren hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rGKmx09MLeHY5QX-q3tgf1sMmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eKNO4yF3FAUTFzrJtQKikhR5.png?f=fotoalbum_large

Edit: Heb ik nu (terecht) voor deze onzin geen hardlopers karma badge meer :'( of resetten ze die elke maand?

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-03-2021 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 22:41

KnOeFz

no comment...

Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:39:
[...]

ho ho ho... nu niet mijn ontvangen kudo bezoedelen he, heb ik eerlijk verdiend en maakte een mooi begin van mijn week :+

edit:
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Edit: Heb ik nu (terecht) voor deze onzin geen hardlopers karma badge meer :'( of resetten ze die elke maand?
Dat zou dan wel echt 'karma' zijn :P

[ Voor 30% gewijzigd door KnOeFz op 01-03-2021 09:08 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Krijg je met dat gezeik over die Stryd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Krijg je met dat gezeik over die Stryd :+
Ow is het dat... na even inlezen zie ik dat de punten verdeeld worden.

Dus @route99 gefeliciteerd met je nieuwe Stryd badge (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
[...]

[Afbeelding]
Sorry! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 06:45:
[...]

Hier een vergelijkbaar weekje met 125km gefietst en 60 gelopen. :)
Ik heb iets minder gelopen dan jullie maar dat zit hem erin dat mijn weekgemiddelde nog niet zo hoog is en ik dit ook niet echt uitbreid.

135 km gefietst
30 km gelopen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:23:
[...]Ow is het dat... na even inlezen zie ik dat de punten verdeeld worden.
Dus @route99 gefeliciteerd met je nieuwe Stryd badge (y)
??? Wordt toch tijd dat de algoritmes (?) van dit forum herzien worden... ook al ben ik (technisch) kritisch geïnteresseerd in eea, heb niet eens een Stryd... |:( voor wie het wel eens tegen gekomen is mijn technische gear bestaat alleen uit en FR735XT+de HRM band (met de rood gekleurde buitenkant van die gadget). 8) En dat blijven maar hulpmiddelen.... het lopen moet ik toch echt zelf doen.... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 01-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
route99 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:44:
[...]
??? Wordt toch tijd dat de algoritmes (?) van dit forum herzien worden... ook al ben ik (technisch) kritisch geïnteresseerd in eea, heb niet eens een Stryd... |:( voor wie het wel eens tegen gekomen is mijn technische gear bestaat alleen uit en FR735XT+de HRM band (met de rood gekleurde buitenkant van die gadget). 8) En dat blijven maar hulpmiddelen.... het lopen moet ik toch echt zelf doen.... _/-\o_
Haha, misschien moet ik dan toch maar is een eigen Stryd topic aanmaken zodat ik de badge kan kapen >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vooralsnog lukt het me blijkbaar om daadwerkelijk de 3x per week te doen die ik met mezelf en Garmin Coach heb afgesproken. Daar kan ik erg tevreden over zijn, want voorheen waren bijna al mijn loopjes onder lunchtijd icm een douche op het werk. Die baan is niet meer, pauzes van een uur zijn verleden tijd en douchen kan ook niet op het nieuwe kantoor (ja thuis wel) dus het was wel zaak om een nieuw ritme te vinden.

Naast de training (5m warming up, 1 mile hardlopen, 5m cooldown) ben ik overdag nog met een klus bezig geweest waarvoor ik volgens Garmin 59 trappen op en 41 trappen voor naar beneden ben geweest :P Ik denk niet dat het een hele gekke schatting is op het verschil tussen naar boven en beneden na dan.

Ik ben erg blij dat ik na 2x de trap naar zolder op al had bedacht dat ik de volgende tig keer rustig aan ging lopen en met m'n hele voet ipv alleen m'n voorvoet, anders waren mijn kuiten echt kapot geweest voordat de klus af was! Nu heb ik uiteraard wel spierpijn maar niet eens zo belachelijk veel, en dat inclusief een hardlooprondje waarin ik toch echt even heb aangezet! (het was koud gisteravond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Blacklist: teveel gespammed :+

Wel mooi dat @Pathogen nog steeds een badge heeft, ondanks maandenlange (jaren?) afwezigheid :P

[ Voor 16% gewijzigd door Roozzz op 01-03-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

[Afbeelding]

Ik vermoed dat je de pech hebt dat ik weer begonnen ben met lopen (en spammen) :P

On topic: 81,5kg vanochtend, ik ben officieel niet meer binnen gezond-BMI grenzen. Des te belangrijker om consequent te blijven sporten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@Roozzz / @Pathogen ik blijf gewoon lekker door spammen aangezien er blijkbaar toch geen fatsoenlijk algoritme achter zit :P

On topic, hier trouwens op m'n 10de sportdag streak :) denk dat ik m'n rustdagen ga vervangen voor herstelloopjes van een km of 6. maar wel met een iets hoger tempo / hartslag dan de vorige keer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:29:
@Roozzz / @Pathogen ik blijf gewoon lekker door spammen aangezien er blijkbaar toch geen fatsoenlijk algoritme achter zit :P

On topic, hier trouwens op m'n 10de sportdag streak :) denk dat ik m'n rustdagen ga vervangen voor herstelloopjes van een km of 6. maar wel met een iets hoger tempo / hartslag dan de vorige keer.
Ik heb geen flauw idee hoe het algoritme werkt... Ik vrees een kwestie van veel berichten posten met termen zoals hardlopen & Stryd en duimpjes verzamelen?

Over die Stryd gesproken, mijn vriendin loopt ook al een tijdje met een Stryd en ik probeer me te beheersen om nu zelf niet ook een Stryd aan te schaffen. Maar zo'n Stryd kost natuurlijk wel wat; dus haar Stryd mag zich eerst nog even bewijzen. Helaas loopt ze momenteel (met haar Stryd) amper interval en tempo werk. Dus ik heb nog slecht zicht op de critical power van de Stryd en of daarop trainen werkbaar is. Hoe dan ook, mooi ding zo'n Stryd. Alleen de prijs van een Stryd is net een beetje stevig. Maar ach, wie hou ik voor de gek: die Stryd komt er echt wel >:)

Komt u maar met die badge _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Pathogen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Ik vermoed dat je de pech hebt dat ik weer begonnen ben met lopen (en spammen) :P

On topic: 81,5kg vanochtend, ik ben officieel niet meer binnen gezond-BMI grenzen. Des te belangrijker om consequent te blijven sporten!
Daarnaast goed te eten om ervoor te zorgen dat je goed kunt blijven sporten. Iets in de vorm van een Dieet

Diëten is namelijk niet het systematisch uithongeren van je lichaam, in tegenstelling van wat veel programma's en mensen je doen geloven.
Roozzz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb geen flauw idee hoe het algoritme werkt... Ik vrees een kwestie van veel berichten posten met termen zoals hardlopen & Stryd en duimpjes verzamelen?

Ja ik heb een Karma van 0 terwijl ik toch met enige regelmaat post en duimpjes daarvoor krijg. Dus ik heb echt geen idee waar hij die karma punten vandaan haalt

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
[...]

Over die Stryd gesproken, mijn vriendin loopt ook al een tijdje met een Stryd en ik probeer me te beheersen om nu zelf niet ook een Stryd aan te schaffen. Maar zo'n Stryd kost natuurlijk wel wat; dus haar Stryd mag zich eerst nog even bewijzen. Helaas loopt ze momenteel (met haar Stryd) amper interval en tempo werk. Dus ik heb nog slecht zicht op de critical power van de Stryd en of daarop trainen werkbaar is. Hoe dan ook, mooi ding zo'n Stryd. Alleen de prijs van een Stryd is net een beetje stevig. Maar acht, wie hou ik voor de gek: die Stryd komt er echt wel >:)

Rennen jullie veel samen? zelfde niveau of is dat sowieso niet mogelijk ivm met thuisblijven voor eventuele kinderen.
Want je kan met wat beperkingen de Stryd delen om wat te testen.

Verder heb ik denk ik geluk gehad dat er een Stryd (van een mede tweaker) op marktplaats voorbij kwam.
Er staat nu nog wel een ouder type Stryd zonder wind detectie op markplaats voor de geïnteresseerde

Edit, misschien het duimpje op jouw Stryd post maar even weghalen :P want dat zal ook wel extra karma opleveren >:) misschien nog een topic report indienen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-03-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Lol, ik ben juist net weer aan het lezen gegaan en tot de conclusie gekomen dat die Stryd er niet gaat komen. Misschien een RD-POD om mijn L/R imbalans in de gaten te houden en wie weet dat ik dan iets met Garmin's Running Power kan doen, maar ik denk dat ik het voorlopig houd bij mijn huidige gadgetniveau.
GerGio schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Daarnaast goed te eten om ervoor te zorgen dat je goed kunt blijven sporten. Iets in de vorm van een Dieet

Diëten is namelijk niet het systematisch uithongeren van je lichaam, in tegenstelling van wat veel programma's en mensen je doen geloven.
Oh eens hoor. Ik ben redelijk goed in het totaalplaatje gebalanceerd houden als het goed gaat, maar bij tegenslag kan het snel de andere kant op gaan.
Gelukkig is "snel" bij mij een marge van <10 kilo. Ondanks regelmatig pizza's pannenkoeken en patat, en niet-regelmatig sporten :P

Nee, ik ben eerder geneigd om te snel te ver te gaan qua sporten dan qua eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Rennen jullie veel samen? zelfde niveau of is dat sowieso niet mogelijk ivm met thuisblijven voor eventuele kinderen.
Want je kan met wat beperkingen de Stryd delen om wat te testen.

Verder heb ik denk ik geluk gehad dat er een Stryd (van een mede tweaker) op marktplaats voorbij kwam.
Er staat nu nog wel een ouder type Stryd zonder wind detectie op markplaats voor de geïnteresseerde

Edit, misschien het duimpje op jouw Stryd post maar even weghalen :P want dat zal ook wel extra karma opleveren >:) misschien nog een topic report indienen 8)7
Voorheen wel, maar de laatste tijd wat minder i.v.m. wat pijntjes aan haar voet en slecht matchende agenda's. Met name de rustige loopjes doen we vaak samen. Als het op pure snelheid aankomt dan win ik het (tegenwoordig weer), dus dat is niet altijd even handig met trainen.

Maar dank voor de tip (y) Ik wist eigenlijk niet dat dat kon, dus ik ga er maar eens een beetje mee experimenteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Ik kom hier even kijken wat er allemaal gebeurt, gaat het alleen maar over karma... Stelletje karma...... :+
Het is hier even spannend hoe het verder kan met hardlopen, vandaag geen probleem verwacht ik maar vrouwlief en kinderen zijn allemaal in contact geweest met twee mensen die besmet zijn met corona. Wij hebben zelf geen klachten, maar zo gauw er een "sluimerende" besmetting is en dus een positieve uitslag, moeten we in quarantaine.

Het lijkt vandaag wel lekker weer te zijn om te lopen, mooi zonnetje. Wel een koude wind hier, dus pas op met kort kort! Even wat Stryd leveren om warm te blijven.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Pathogen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:48:
Lol, ik ben juist net weer aan het lezen gegaan en tot de conclusie gekomen dat die Stryd er niet gaat komen. Misschien een RD-POD om mijn L/R imbalans in de gaten te houden en wie weet dat ik dan iets met Garmin's Running Power kan doen, maar ik denk dat ik het voorlopig houd bij mijn huidige gadgetniveau.

[...]

Oh eens hoor. Ik ben redelijk goed in het totaalplaatje gebalanceerd houden als het goed gaat, maar bij tegenslag kan het snel de andere kant op gaan.
Gelukkig is "snel" bij mij een marge van <10 kilo. Ondanks regelmatig pizza's pannenkoeken en patat, en niet-regelmatig sporten :P

Nee, ik ben eerder geneigd om te snel te ver te gaan qua sporten dan qua eten.
Dat is ook een probleem want is het dan nog leuk? Als ik naar mezelf kijk heb ik soms best moeite om mezelf ertoe te zetten om 100km op een fiets te stappen of net als gisteren een halve marathon te lopen. Terwijl als ik het gedaan heb voel ik me de koning te rijk.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
[...]

Je vrees dat je toch echt meer naar je eetpatroon moet kijken. Sporten moet je zeker blijven doen, maar veel mensen overschatten het aandeel sport/beweging bij "afslanken" tegen anders eten. ("Hoe kan ik nou te zwaar zijn, ik sport heel veel")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
GerGio schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:

[...]

Ja ik heb een Karma van 0 terwijl ik toch met enige regelmaat post en duimpjes daarvoor krijg. Dus ik heb echt geen idee waar hij die karma punten vandaan haalt
De Karmafaq is ook niet heel erg behulpzaam: https://tweakers.net/info/faq/karma/

Anyway, ik kan me er niet druk om maken. Ik zit meestal via de telefoon op tweakers en dan zie je sowieso geen badges :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

[...]Ik heb geen flauw idee hoe het algoritme werkt...
Maakt mij geen biet uit... ik vond het wel vreemd vandaag... tis dat @Tinusvolkel er over begon, ik had het zelf nog niet eens gezien.

Bij het nieuws als je daar reageert kun je + maar ook - krijgen..
Eea leidt tot dit soort vragen... how come...
Negatieve karma?

Kritische opmerkingen worden lang niet altijd gewaardeerd, gelukkig wordt het ook wel veel gedaan...
Wat kopen we voor sociaal wenselijke antwoorden...
En er is ook veel waardering voor mensen die geen duimpje krijgen.... wat mij betreft mogen ze dat duimpje
bij een antwoord afschaffen... ik denk er eerlijk gezegd ook lang niet altijd aan... het gevaar van scheefgroei is er dan toch... ook bij mij to be honest...

In mijn perceptie: Laten we ons vooral op de content richten en waardering kun je daarin verwerken en dan kunnen die berichtduimpjes afgeschaft worden....maar je mag er uiteraard anders over denken..... _/-\o_

Jammer dat het duimpje van de emoticons pas te voorschijn komt als je op "meer" klikt...
Kan die niet naar voren gehaald worden... (y)

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 01-03-2021 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

GerGio schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Dat is ook een probleem want is het dan nog leuk? Als ik naar mezelf kijk heb ik soms best moeite om mezelf ertoe te zetten om 100km op een fiets te stappen of net als gisteren een halve marathon te lopen. Terwijl als ik het gedaan heb voel ik me de koning te rijk.
Nee, want als ik te snel te ver ga dan raak ik geblesseerd :P

Ik ben tevreden met mijn huidige herstart-schema. Ongeacht hoe traag ik vind dat het gaat, hoe vaak ik op de rem moet stappen of hoe vaak ik vind dat ik eigenlijk veel beter/sneller/langer zou moeten kunnen.
Het is soms tergend traag, en daar kan ik dan ook echt wel over klagen :Y maar dit is het meest verstandige om te doen momenteel.

Qua eten, mja, ik heb daar voorheen nooit problemen mee gehad. Die pizza, pannenkoek en patat verdwijnen vanzelf weer van het menu als ik gezonder bezig ben in de vorm van sporten. Gezond doen doet gezond eten bij mij, en ongezond bankhangen of depressief voelen doet ongezond eten.
Daarom maak ik me niet zoveel zorgen over het eten. Dat trekt vanzelf wel bij. En als ik het geforceerd bij ga trekken creëer ik een spanningsveld dat er eigenlijk niet hoeft te zijn.

En mocht het toch echt niet meer lukken, dan ben ik getrouwd met een WW-coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 08:10
Stefke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Je vrees dat je toch echt meer naar je eetpatroon moet kijken. Sporten moet je zeker blijven doen, maar veel mensen overschatten het aandeel sport/beweging bij "afslanken" tegen anders eten. ("Hoe kan ik nou te zwaar zijn, ik sport heel veel")
Er is recent zelfs een onderzoeker (antropoloog) geweest die beweert dat het helemaal niet uitmaakt. Nu valt er wat mij betreft wel het eea aan te merken op zijn methodologie, maar dit onderschrijft wel wat jij zegt. Ook het feit dat "we" in de westerse wereld nog nooit zoveel aan sport gedaan hebben en tegelijk nog nooit zo zwaar geweest zijn met zijn allen spreekt boekdelen. Ondanks dit gaan bijna alle campagnes rondom gewichtverlies over beweging, maar dit komt mijns inziens met name omdat veel van de sponsoren van dergelijke campagnes andere belangen hebben (e.g. Coca-Cola heeft recent veel gedaan om mensen aan het sporten te krijgen om af te vallen, terwijl Coca-Cola zelf met hun suikerwater ontzettend bijdraagt aan de zwaarlijvigheid, maar daar wordt weinig over gesproken).

https://runningmagazine.c...till-really-good-for-you/

[ Voor 5% gewijzigd door AlkalineBug op 01-03-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
En wat denk je van al die sporters die zich een half/uurtje in het zweet werken en dan elke keer een AA-tje ("flesje suiker") achterover slaan en denken dat ze goed bezig zijn... Water zou voldoende zijn gezien het energieverbruik van zo'n sessie.
En denken dat 2 of 3x per week sporten zoden aan de dijk zet.
Een vriend van mij is structureel te zwaar, een kilo of 10-15 minimaal. Sport vrij regelmatig, maar dan heb je het over 30-60min, een keer of 3 per week.
Maar ja, "ik moet elke dag een wijntje" (alcoholist? :X ) en "ik ben een bourgondier", en inderdaad, de keren dat ik met hem gesport heb altijd een AA-tje na het sporten, want die energiereserve moet zogenaamd aangevuld. Die buik wordt alleen maar groter..

[ Voor 49% gewijzigd door Stefke op 01-03-2021 12:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
* Tinusvolkel Is lekker tweakers aan het lezen met een door de vrouw vers gemaakte Caesar salade :)

Maar heb hier nog weinig moeite met ongezond eten verruilen voor gezond. Echter gister toen ik bij m'n zwager op bezoek was toch gezwicht voor een aantal biertjes is friet. Maar vanmorgen op de weegschaal was er niks aan de hand, (laagste gewicht van de laatste tijd) maar dat zou ook met m'n 3 uur durende fietsritje te maken kunnen hebben die lekker laag in hartslag was dus ideaal voor vetverbranding.

Verder nu weer veel groente en fruit eten :)

Ik vind de boel opnaaien hier leuker dan de karma punten, dus daarom maar even de Stryde tag aangemaakt >:) helaas koste dit dus wel m'n hardloop karma badge maar hier ga ik echt nie slechter van slapen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Stefke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:14:
En wat denk je van al die sporters die zich een half/uurtje in het zweet werken en dan elke keer een AA-tje ("flesje suiker") achterover slaan en denken dat ze goed bezig zijn... Water zou voldoende zijn gezien het energieverbruik van zo'n sessie.
Een vriend van mij is structureel te zwaar, een kilo of 10-15 minimaal. Sport vrij regelmatig, maar dan heb je het over 30-60min, een keer of 3 per week.
Maar ja, "ik moet elke dag een wijntje" (alcoholist? :X ) en "ik ben een Bourgondiër", en inderdaad, de keren dat ik met hem gesport heb altijd een AA-tje na het sporten, want die energiereserve moet zogenaamd aangevuld. Die buik wordt alleen maar groter..
Tja ik dronk vroeger ook veel AA drank, zal het niet ontkennen. Maar uiteindelijk heb ik een boek gelezen wat me geleerd heeft dat sporten op alleen suiker misschien niet de beste optie is. Dus meer overgeschakeld naar sportdrank met veel minder energie maar wel gewoon de nutriënten die je nodig hebt en eten meenemen voor de calorieën. Op die manier kan ik op een betere basis sporten. Dat helpt me met mountainbiken, fietsen en hardlopen. Al neem ik bij de laatste weinig drinken mee en dat gaat ook veranderen. Ik ga het boek; Eet als een Atleet hardloop editie lezen als ik met mijn huidige boek klaar ben.
Dat gaat overigens over zelfontwikkeling dus is ook belangrijk.

Ik denk dat er nog steeds dat er een verschil zit en veel mensen die op dit forum zitten die echt sporten en mensen die zich een soort van moe maken. Bedoel ik ben echt vroeger met een vriend naar de sportschool geweest en die was al klaar en toen had ik net mijn warming up af. Meestal sporten die mensen zonder een echt doel. Die streven niet naar iets wat buiten hun conform zone ligt en daardoor blijft het comfortabel en dingen die comfortabel zijn brengen je meestal niet echt verder op sport gebied. Het streven om beter te worden zorgt voor mij in elk geval voor dat ik me met enige regelmaat buiten mijn comfort zone kan plaatsen om af en toe helemaal stuk te gaan om dichter bij mijn doel te komen. Dat kost me wat maar het weegt nooit op tegen de euforie die ik ervaar als ik het dan daadwerkelijk waar gehaald heb.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Maar ja, "ik moet elke dag een wijntje" (alcoholist? :X ) en "ik ben een bourgondier", en inderdaad, de keren dat ik met hem gesport heb altijd een AA-tje na het sporten, want die energiereserve moet zogenaamd aangevuld. Die buik wordt alleen maar groter..
Dat van die AA drank is wel herkenbaar. Ik dacht in het begin dat het gewoon water was met een smaakje en wat extra mineral o.i.d. waardoor het wat sneller opgenomen zou worden. Was wel een deceptie toen ik op het labeltje keek en dan bedenk dat ik elke keer na het sporten zo'n heel flesje (500ml) naar binnen werk :X

Maarja, ik drink nu altijd na het sporten een kop chocomelk weg, ongeacht hoe lang ik gelopen heb. Dat is qua suikers niet veel beter maar zou erg goed zijn voor het herstel. Nu loop ik ook niet vanwege het afvallen overigens... :)

Eerlijk gezegd vind ik het zelf ook nog wel lastig om te bepalen hoeveel ik weer zou moeten eten (en wat) na het sporten. In het begin dronk ik alleen water na het sporten en at ik verder niks extra's. Dat beviel ook niet, dan werd ik regelmatig 's nachts badend in het zweet en trillend als een rietje wakker...
[...]

Nu alleen nog weer netjes de GoT Strava club joinen. Zag je wel in de wie-is-wie maar niet meer in de ledenlijst :p
Tinusvolkel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:28:
maar hier ga ik echt nie slechter van slapen. :P
Uhuh... :+

[ Voor 75% gewijzigd door BastiaanN op 01-03-2021 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

BastiaanN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Nu alleen nog weer netjes de GoT Strava club joinen. Zag je wel in de wie-is-wie maar niet meer in de ledenlijst :p

[...]

Uhuh... :+
Mijn Strava account is al een tijdje niet meer. Er is de laatste jaren zoveel geknurft daar met privacy, inperken van features, pushen van Summit (Premium) en het totaal niet luisteren naar de community dat ik ze mijn data niet meer gun. De complete uitleg staat vast nog wel ergens in één van deze topicdelen.

Maar ik heb mijn Smashrun ook al tijden niet meer gesynced, hoog tijd!

EDIT: Dit was voor mij de druppel:
https://www.dcrainmaker.c...pps-for-all-and-more.html

[ Voor 11% gewijzigd door Pathogen op 01-03-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefke
BastiaanN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Dat van die AA drank is wel herkenbaar. Ik dacht in het begin dat het gewoon water was met een smaakje en wat extra mineral o.i.d. waardoor het wat sneller opgenomen zou worden. Was wel een deceptie toen ik op het labeltje keek en dan bedenk dat ik elke keer na het sporten zo'n heel flesje (500ml) naar binnen werk :X

Maarja, ik drink nu altijd na het sporten een kop chocomelk weg, ongeacht hoe lang ik gelopen heb. Dat is qua suikers niet veel beter maar zou erg goed zijn voor het herstel. Nu loop ik ook niet vanwege het afvallen overigens... :)

Eerlijk gezegd vind ik het zelf ook nog wel lastig om te bepalen hoeveel ik weer zou moeten eten (en wat) na het sporten. In het begin dronk ik alleen water na het sporten en at ik verder niks extra's. Dat beviel ook niet, dan werd ik regelmatig 's nachts badend in het zweet en trillend als een rietje wakker...
Voor zover ik er "verstand" van heb (dat is niet zo heel veel... ;) dus google het vooral even ): Chocomelk is goed vanwege de eiwitten. Je zou dus ook een eiwittenshake kunnen maken, dan zit je niet met de calorieën van de Chocomelk.

Het probleem van water is dat je darmen dat - puur - lastiger kunnen verwerken. Daarom is teveel water drinken tijdens het sporten niet goed, het wordt te langzaam verwerkt waardoor je een klotsbuik krijgt. Na het sporten ook niet, want dan is je lijf bezig om weer bij te trekken.

De ideale sportdrank heeft daarom een beetje koolhydraten (en uiteraard ook andere voedingsstoffen, bijv. een beetje zouten etc), dat helpt bij het verwerken.

Ik meen: > 10% koolhydraten is teveel zowel met het oog als snelheid van opname als energieverbruik. Als je appelsap 1:1 mengt met water krijg je een drankje met ong 6% koolhydraten, dat schijnt "ideaal" te zijn qua aanvulliung én verwerking.
Lekker makkelijk. Als je iets zoekt met specifieke mineralen moet je natuurlijk echte sportmix/drankjes zoeken

AA heeft 15% koolhydraten, veel te veel dus.

https://www.duursport.nl/blog/sportdrank-isotoon/

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 01-03-2021 14:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben deze winter echt voor het eerst sind de ruim 10 jaar dat ik loop, stug doorgelopen in plaats van 'het-is-zo-koud-ik-ga-nu-niet-lopen' excuus te gebruiken.
Wat een verschil maakt dat zeg! Na een paar weken om de dag te hebben gerend (varierend in afstand van 7-12km) in de kou en vaak ook nog met koude tegenwind merk ik écht hoe veel sterker je daar van wordt.
In Januari heb ik 100km gelopen, in februari slechts 58 (door al dat sneeuw en ijs was het niet mogelijk hier in de buurt fatsoenlijk te lopen).

Met een vriend heb ik afgesproken dat we dit jaar minstens 1000KM willen lopen. Ik denk wel dat het gaat lukken.
Vorige maand al één doel behaald die lang op de lijst stond: 10KM onder de 50 minuten.
Volgende doelen: 12KM binnen het uur, én de halve marathon binnen 2 uur. Ik ben er van overtuigd dat beide doelen dit jaar behaald worden.
Ik ken er ook zo één... Rustig 15 kilo te zwaar, en ook minstens drie keer per week hardlopen.
Maar 's avonds wel twee (!!) volle borden eten wegwerken. Wijn en whiskey drinken (bijna dagelijks) en natuurlijk een borrelplankje er bij. Dat gaat gewoon nooit goed komen. Bovendien heeft ie vaker last van blessures. Als ik dan zeg dat ie te veel overtollige kilo's meezeult dan wordt er natuurlijk gemopperd...
En inderdaad: Een dieet helpt gewoon niet, want het impliceert dat je voor een bepaalde tijd je eetgewoontes (te) rigoreus aanpast.
Het enige dat helpt is stoppen met overdadig en ongezond eten.
Zelf ben ik ook minder gaan eten en snaaien het afgelopen jaar. Mijn buik van 7 kilo is weg.

En ik drink héél graag een speciaalbiertje... En nu merk ik dat die hobby absoluut niet in gevaar is :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Nadat ik ben begonnen met lopen heb ik beetje bij beetje m'n eetgewoontes aangepast. Ik dronk voorheen op een dag makkelijk 6 blikjes cola weg. Dat is terug naar een bij de lucht en een bij het avondeten. Bijkomend voordeel is dat het ook nog lekkerder smaakt dan voorheen ;)
Elke keer maar kleine verandering, een andere was in plaats van een groot formaat kapsalon eten, een kleine. Het genot hou je, maar hoewel het bomvol calorieen zit, is het toch weer iets minder dan voorheen

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Keiichi schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:14:
Nadat ik ben begonnen met lopen heb ik beetje bij beetje m'n eetgewoontes aangepast. Ik dronk voorheen op een dag makkelijk 6 blikjes cola weg. Dat is terug naar een bij de lucht en een bij het avondeten. Bijkomend voordeel is dat het ook nog lekkerder smaakt dan voorheen ;)
Elke keer maar kleine verandering, een andere was in plaats van een groot formaat kapsalon eten, een kleine. Het genot hou je, maar hoewel het bomvol calorieen zit, is het toch weer iets minder dan voorheen
6 blikjes cola? :o Heb je je tanden nog wel? :+

Hier ging het de afgelopen week niet zo best. 0 km gelopen, maar wel een week keihard geklust inclusief verkeerd eten (friet, pizza, enz.) en elke avond wel een paar biertjes. Resultaat: +1.2kg. Niet dat ik dan te zwaar ben ofzo, maar toch.
Vandaag is het gewone werkleven weer begonnen, dus geen alcohol meer doordeweeks. Verder mijn kuit eindelijk rust gunnen en regelmatig rekken en wat krachtoefeningen doen. Hopelijk kan ik dan snel weer eens gaan denken aan een (voorzichtig) stukje hardlopen. Merk nu dat de boel voornamelijk erg stijf is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heerlijk, die (lieve!) bezorgde reacties over pizza en patat die daarna weer lekker worden gerelativeerd voor me.

Ik drink geen* alcohol, geen frisdrank of sapjes, koekjes of zoutjes zijn hier eigenlijk nooit in huis.
Voor mij is die pizza, patat en pannenkoeken dus dé uitschieter, de rest van mijn gewicht komt 99% zeker van stress, passief zijn en simpelweg meer eten tijdens de maaltijden.

If anything ga ik door stress juist minder gevarieerd eten ipv van alles snaaien. Een gecompromitteerd denkvermogen resulteert bij mij in elke maaltijd hetzelfde en het vergeten van fruit als tussendoortje waardoor ik nog meer trek heb tijdens de hoofdmaaltijden. Snaaien lukt ook niet omdat het niet in huis is!

En het is niet in huis omdat ik goed ben in boodschappen doen met oogkleppen op. Geef me een lijstje en ik haal precies wat erop staat :Y Mijn vrouw is dan weer goed in het maken van de lijstjes :P

*OK OK ik heb bij elkaar denk ik in totaal 2 glazen alcohol op dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Pathogen op 01-03-2021 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Heb je wel eens overwogen dat oorzaak en gevolg ook een beetje andersom kunnen zijn @Pathogen ?

Ik bedoel dat discipline (vies woord, I know) bij je voeding: gezond, regelmatig etc. juist de stress verlagen en depressies tegengaan. Op dezelfde manier als dat wandelen en buiten zijn een positieve invloed hebben op je mentale staat (en bankhangen niet echt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Ach, en al zat je elke dag aan de pizza... prima toch? (Nou ja, elke dag is niet helemaal prima natuurlijk ;) )

Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij/zij het invult, ik heb dan toevallig februari alcoholvrij geleefd (na november hetzelfde te hebben gedaan, maar in dec/jan enorm te zondigen). Was geloof ik een kilo of 4-5 aangekomen in die 2 maanden, nu weer 2 eraf ongeveer en vanaf nu weer een beetje met mate. Misschien dat ik deze week weer wat neem, misschien van het weekend.

Want dat biertje drink ik toch heel graag, die mini appelflappen lust ik ook, etc. Voor mij is het juist de balans, door te sporten kan ik ook lekker een biertje/snack nemen etc. Genieten van beide kanten van het leven :) Dat ik misschien nog beter zou kunnen presteren zonder die ongezonde dingen, zal best maar die zijn me te lekker en dat is het voor mij niet waard.

Ok, als je 1 kant doordraait gaat het mis (zoals dec/jan bij mij) maar ja... als dat een probleem is moet je dat weer even aanpakken. Als je eindeloos zit te klagen dat het niet eerlijk is dat je niet afvalt terwijl je huilend wat speciaalbiertjes wegtikt en bitterballen naar binnen werkt schiet het natuurlijk niet op.

Maar wat mij betreft kun je prima regelmatig sporten met net zo regelmatig een drankje en een snack. Nog altijd tig keer beter dan alleen dat drankje en die snack (hoe verleidelijk ook soms :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frenz64 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:57:
Heb je wel eens overwogen dat oorzaak en gevolg ook een beetje andersom kunnen zijn @Pathogen ?

Ik bedoel dat discipline (vies woord, I know) bij je voeding: gezond, regelmatig etc. juist de stress verlagen en depressies tegengaan. Op dezelfde manier als dat wandelen en buiten zijn een positieve invloed hebben op je mentale staat (en bankhangen niet echt).
Oh ja hoor, het werkt beide kanten op. Holistisch is misschien nog de meest accurate beschrijving :Y

Maar sommige zaken vind ik moeilijker omkeerbaar op zichzelf, terwijl ze prima omkeerbaar zijn als andere zaken weer de juiste kant op wijzen. En (zelf)medicatie helpt me sowieso om makkelijker om te kunnen gaan met het omdraaien van momentum :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
Laatst nog meegedaan aan een challenge: 3 dagen géén alcohol. Heb 29, 30 en 31 februari ervoor uitgekozen.

Nailed it!

Ik heb geen signature

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Laten we ook niet vergeten dat je bouw en lichaam ook een belangrijke factor is. Een vriend van mij die loopt bij wijze van spreken in de Albert Heijn door het gangpad met koekjes en die komt er 2 kilo zwaarder uit. Waar ik ongegeneerd 3 zakken chips per week weg kan werken, op de weegschaal ga staan en 1 kilo ben afgevallen.

Wat ik ook doe, ik kom gewoon bijna niet aan. Maar daardoor denken mensen wel dat ik per definitie een gezonde levensstijl heb, terwijl die misschien ongezonder is dan die van @Pathogen. Broeken, tshirt en truien die ik in 2004 heb gekocht passen me vandaag de dag nog steeds :P. Scheelt wel ontzettend in de aanschaf van nieuwe hardloopshirts, kan ze oplopen tot zelfs vriend Robijn zich er geen raad meer mee weet.

Alcohol drink ik bijna niet meer, die challenge van @Appie76 dan ook glansrijk doorstaan :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Calitomnication op 01-03-2021 16:10 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Pathogen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Oh ja hoor, het werkt beide kanten op. Holistisch is misschien nog de meest accurate beschrijving :Y

Maar sommige zaken vind ik moeilijker omkeerbaar op zichzelf, terwijl ze prima omkeerbaar zijn als andere zaken weer de juiste kant op wijzen. En (zelf)medicatie helpt me sowieso om makkelijker om te kunnen gaan met het omdraaien van momentum :Y
Het is aan je antwoorden ook goed af te lezen dat je niet bepaald een novice bent op dit gebied. Des te beter dat die 3 trainingen weer lukken.

Mijn verleden is op z'n zachtst gezegd ook nogal rocky, een boel ervaring opgebouwd, za'k maar zeggen. Wel apart dat je de 50 ruim moet passeren om te constateren dat die drie ouderwetse R'en zo relevant zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Appie76 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:07:
Laatst nog meegedaan aan een challenge: 3 dagen géén alcohol. Heb 29, 30 en 31 februari ervoor uitgekozen.

Nailed it!
Hehe, well done.. poar nemen!

Njah, die challenges doe ik eigenlijk sowieso nooit aan mee... Als het voor anderen net dat steuntje in de rug is prima, maar zelf doe ik het omdat ik het zelf wil en niet omdat ergens die maand gekozen is door anderen. Als het opeens een ding/hype is heb ik er alweer iets op tegen.

@Calitomnication

True, en die kant kan net zo naar zijn (van wat ik heb begrepen) dan de andere kant van veel te makkelijk aankomen... Ook genoeg gehoord van mensen die helemaal niet happy zijn met hun tengere bouw, proberen te vreten als een malle om wat meer body te krijgen, maar zonder succes en veel frustratie als gevolg.

[ Voor 23% gewijzigd door m0ridin op 01-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:02
m0ridin schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Hehe, well done.. poar nemen!

Njah, die challenges doe ik eigenlijk sowieso nooit aan mee... Als het voor anderen net dat steuntje in de rug is prima, maar zelf doe ik het omdat ik het zelf wil en niet omdat ergens die maand gekozen is door anderen. Als het opeens een ding/hype is heb ik er alweer iets op tegen.

@Calitomnication

True, en die kant kan net zo naar zijn (van wat ik heb begrepen) dan de andere kant van veel te makkelijk aankomen... Ook genoeg gehoord van mensen die helemaal niet happy zijn met hun tengere bouw, proberen te vreten als een malle om wat meer body te krijgen, maar zonder succes en veel frustratie als gevolg.
Ja dat kan ik bevestigen. Kan eten wat ik wil, maar met 67kg op 184cm komt er niks bij (zei het hier en daar ene wijziging in het cijfer achter de komma). Heb dit gewicht al jaren. Maar kan inderdaad ook frustrerend die kant op zijn. Zou op een of andere manier iets meer body wel fijn vinden.

Net thuis van een rustig (5:38min/km) loopje van 5,5km. Meteen daarna nog wat core oefeningen gedaan (15 minuutjes). Zaterdag nog heerlijk 7 kwartier op de racefiets gezeten. Heerlijk sporten met dat zonnetje.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Gisteren 14 km hardgelopen op basistempo omdat het zo lekker makkelijk ging. Ondanks structureel 25km per week hardlopen, met vrijwel altijd een 10km, vanochtend ouderwetse spierpijn in de kuiten en een beetje stijf in de hamstrings.

Blijft gek: tijdens het lopen helemaal geen last en de volgende dag toch spierpijn hebben.

Moraal van dit verhaal: max. 10% per week opbouwen is ook voor mij nog steeds van toepassing! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@nokie Ah, ik snap t, als Belg is t niet zo lastig er te komen.
Interesse in komende zaterdag nog een keer de Westmalle te lopen dan? Mijn bib gaat verloren... stuur maar een pm. 21km.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Hier goed nieuws: het lijkt er op dat ik 25 april een marathon (wedstrijd) kan lopen! Supersnel veld en parcours, minder dan 100 deelnemers en op maar 40min rijden. Als er iets door gaat dan is dit t (maar ik ga nog nergens vanuit). Nog maar een paar weekjes trainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 18-09 10:42
Blomminator schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:00:
@nokie Ah, ik snap t, als Belg is t niet zo lastig er te komen.
Interesse in komende zaterdag nog een keer de Westmalle te lopen dan? Mijn bib gaat verloren... stuur maar een pm. 21km.
Ik heb anders ook wel interesse :w . Ik ben namelijk ook van BE.
Edit: Enkel als je zelf belet bent natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door minimaLL op 01-03-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
@Blomminator 21km is denk ik nog wat te ver voor mij, dus als je er iemand anders plezier mee kan doen, doe maar. En ik heb het parcours al gezien 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@nokie nee, je hebt slechts iets meer dan de helft gezien ;) nee, ik snap t Zal @minimaLL een PB sturen.
Eens zien of we het kunnen overdragen...

Ik zou dolgraag weer een trail willen lopen, en BE is altijd mooier trailen dan NL denk ik. Maar nu maar niet doen, geen zin in gedoe en houd me wel graag aan de regels.. Zal zelf een rondje uitstippelen ergens. Ook mooi:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigm1990
Poeh, erg koud vanmorgen. Ik had ook niet naar buiten gekeken en kort/kort de deur uitgestapt. Blijkt het erg mistig en twee graden koud te zijn. Gelukkig wel interval, maar warm-up en cool down erg koud en geen gevoel meer in de armen van de kou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Bigm1990 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:50:
Poeh, erg koud vanmorgen. Ik had ook niet naar buiten gekeken en kort/kort de deur uitgestapt. Blijkt het erg mistig en twee graden koud te zijn. Gelukkig wel interval, maar warm-up en cool down erg koud en geen gevoel meer in de armen van de kou...
O ja dat kan ik me wel voorstellen. Ik deed gisteren een rondje herstel op de fiets in kort/kort en dat was ook behoorlijk fris. Gelukkig ben ik door wel iets gewend.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Garmin heeft met het uitbrengen van hun nieuwe klokje ook een ambitieuze badge challenge bedacht ..
80 uur hardlopen deze maand ... 8)7 .
Afbeeldingslocatie: https://connect.garmin.com/web-images/badges/xxhdpi/badge_1241_sml.png?bust=4.39.2.0
Toch nieuwgierig of iemand dat hier wil gaan halen? 8)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigm1990
KnOeFz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:23:
Garmin heeft met het uitbrengen van hun nieuwe klokje ook een ambitieuze badge challenge bedacht ..
[Afbeelding]
Dat is inderdaad wel een endurance uitdaging :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Niet deze maand. Kom elke maand nog niet over de 15 uur uit namelijk ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Keiichi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:34:
Niet deze maand. Kom elke maand nog niet over de 15 uur uit namelijk ;)
Ik zat januari op een persoonlijk record van 300km maar dat is in uren pas zo'n 26-27 uur. Voor 80 uur wordt het wel écht een endurance challenge inderdaad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Valorian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Ik zat januari op een persoonlijk record van 300km maar dat is in uren pas zo'n 26-27 uur. Voor 80 uur wordt het wel écht een endurance challenge inderdaad. 8)7
2h:40 moet je elke dag gemiddeld lopen. Dat zijn m'n lange runs op het moment. Deze badge laat ik denk maar gaan. Ga wel voor 3mile wandelbadge :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Dat is tenminste een uitdaging :)
Als ik op Strava zie hoeveel er uitdagingen aanklikken die ze makkelijk gaan halen dan vraag ik mij af wat het nut is van die uitdagingen.

@Poekie no offence >:) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

[Afbeelding]Toch nieuwgierig of iemand dat hier wil gaan halen? 8)
Ik zie op dat badge plaatje geen vermelding van de eenheden staan bij die 80:00.... dus het kan ook nog [mm:ss] zijn ipv [uu:mm]... In dat geval krijgen velen van ons een schouderklopje.... _/-\o_ 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Als je een beetje doorloopt is het een marathon per dag, moet kunnen......op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:06
80 uur hardlopen 😲 zo blij met Polar nu die doet niet aan challenges.
Ik loop een klein rondje vanmiddag merk dat het lange rondje van zondag ook echt iets te lang was voor me. Valt me tegen maar het is niet anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

route99 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:11:
[...]
Ik zie op dat badge plaatje geen vermelding van de eenheden staan bij die 80:00.... dus het kan ook nog [mm:ss] zijn ipv [uu:mm]... In dat geval krijgen velen van ons een schouderklopje.... _/-\o_ 8)
Ha, leuk geprobeerd maar in de omschrijving gaat het echt over 80 uur. 😬

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IBPtxBPE9ltA80uNXdpX7viC_N3zrn6-JrK6Jip5eCN3pcTWAxA7sbkdqgGdj-Np_OLFreP7FP4tUT7VXNCshAmhKXlkJcen_4_AFuOCW39wrU9ATmwrTLzF9ABZ11JsgdWxmGR0vp8

Ik voelde me ook al een hele pief met 60-70km/week de afgelopen maanden... weer even terug in de realiteit gezet :D Er is ruimte voor volume uitbreiding in mijn schema 😂

En dat voor 4 punten... een marathon badge levert 8 punten op in garmin Connect :z

[ Voor 23% gewijzigd door KnOeFz op 02-03-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Toch maar aan het Stryd intro programma begonnen @BastiaanN?
Kan hem nu mooi volgen via jou :)

Hier is m'n CP alweer een tijdje stabiel op ambitieuze waarde wat misschien net te doen is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
N00b vraag misschien, maar wat kun je met die punten, of wat heb je eraan?

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[Afbeelding]
Ik zag 'm voorbij komen en meteen voor ingeschreven met 't idee, dat haal ik wel. Maar een paar seconden later kwam het besef dat het geen 80K, maar 80 uur waren. Net even op Garmin gekeken, mijn gemiddelde aantal u/pm over het afgelopen jaar is 16u. Dus denk dat we wel kunnen stellen dat ik deze badge never nooit ga halen oOo oOo

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Appie76 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:18:
Niks, puur gamification

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Appie76 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:18:
Volgens mij krijg je bij fiets challenges soms korting bij Futurum shop, ik heb wel eens kortingscodes bij de buren zien langskomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
Deze voormiddag een duurtraining gedaan van 15k volgens mijn Garmin Coach schema. Helemaal blij toen ik de training op een haalbaar tempo had uitgelopen om dan te zien dat mijn trainingsstatus "Niet Productief" is :?

Ik snap waarom ik die melding krijg maar ik vind het toch erg moeilijk om in die laag aerobe zone te geraken. Klopt mijn eigen redenering dat ik mijn hartslag wel naar beneden zal krijgen als ik gewoon voldoende blijf trainen? Hartslagzones zijn bepaald op %HRR dus daar zit ook wel wat fout op.

Probeer er mij voorlopig neit teveel van aan te trekken en doe gewoon verder met het schema.

Edit: Is het trouwens nodig om bij 15k al eten en drinken mee te doen? Mijn schoonbrooer raadde mij dat ten stelligste aan maar ik heb dat dus niet gedaan en ook niet gemist. Na de training een lekkere chocomelk en een frisse douche.

[ Voor 16% gewijzigd door Tibs op 02-03-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tibs schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:06:
Deze voormiddag een duurtraining gedaan van 15k volgens mijn Garmin Coach schema. Helemaal blij toen ik de training op een haalbaar tempo had uitgelopen om dan te zien dat mijn trainingsstatus "Niet Productief" is :?

Ik snap waarom ik die melding krijg maar ik vind het toch erg moeilijk om in die laag aerobe zone te geraken. Klopt mijn eigen redenering dat ik mijn hartslag wel naar beneden zal krijgen als ik gewoon voldoende blijf trainen? Hartslagzones zijn bepaald op %HRR dus daar zit ook wel wat fout op.

Probeer er mij voorlopig neit teveel van aan te trekken en doe gewoon verder met het schema.

Edit: Is het trouwens nodig om bij 15k al eten en drinken mee te doen? Mijn schoonbrooer raadde mij dat ten stelligste aan maar ik heb dat dus niet gedaan en ook niet gemist. Na de training een lekkere chocomelk en een frisse douche.
Training status is lang niet altijd even nuttig, accuraat of betrouwbaar. Zou ik lekker negeren als het negatief voelt.

Wat betreft eten en drinken: ik vind meestal vanaf meer dan een uur wel fijn om water bij me te hebben, en als ik naar de 2u ga begint voedsel ook wel een ding te worden. Maar er zijn er genoeg die andere parameters aanhouden :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Teleurgesteld worden door Garmin
spoiler:
met een niet productieve trainingsstatus
Kan ook wel in de topic bingo >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Frenz64 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Volgens mij krijg je bij fiets challenges soms korting bij Futurum shop, ik heb wel eens kortingscodes bij de buren zien langskomen
Ook bij Garmin? Ik dacht dat alleen Strava daaraan deed.

@KnOeFz :> :>

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 02-03-2021 16:02 ]

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Frenz64 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Met Strava challenges wel, maar bij Garmin heb ik dat nog niet gezien.

edit:\te laat :z

[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 02-03-2021 14:29 ]

Pagina: 1 ... 101 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.