Negatieve karma?

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... đŸ•°ī¸

Topicstarter
Hej,

Ik ben niet echt zo heel bekend met de karma-berekeningen omdat ik niet echt zo vaak modereer :P, maar het viel me op dat er bij mijn karma-overzicht dit staat:

Beschikbare karma: -115

Juist ja, een negatief aantal.
Ik meen dat ik een kort tijdje terug veel meer karma had, het komt overigens niet door de extraatjes die ik in de Karmastore heb gekocht, want die heb ik al al een jaar of wat....

Gaat dit betekenen dat ik met dit saldo aan beschikbare karma straks (medio sept.) geen automatische verlenging ga krijgen van mijn CSS-mogelijkheid etc.. omdat ik negatief sta of...?

Iemand die dit kan verklaren en/of uitleggen ;)? Of is mijn karma aan het buggen ofzo?

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:16

Herman

FP ProMod
De Karma F.A.Q.

Deze al doorgenomen? :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ja, ik raak dus karma kwijt, maar zou niet weten hoe en waar? Ik weet zeker dat ik geen bashende of trollende -1-waardige reacties plaats, en ben bovendien vrij actief op het forum, dus mijn karma kan toch niet zomaar dalen?

Okee, ik heb wel flink zitten slowchatten in het iBood topic enige tijd geleden (wat toegestaan was) maar daar ligt het toch niet aan? Mijn karma zelf staat nog netjes op: 32.861, alleen de 'beschikbare karma'-teller daalt als een malle 8)7 :? Que?

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit gaat maar even naar LD toe, de enigen die dit uit kunnen leggen zijn de devvers :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je hebt een aantal karmafeatures op auto-extend staan die kennelijk zoveel karmapunten kosten dat je nu een negatief saldo hebt. Om te kunnen gebruikmaken van de features moet je elk halfjaar 2.350 karmapunten bij elkaar scharrelen. Jij hebt er in het afgelopen halfjaar 2.247 verdiend. Je totale karma neemt niet af maar de aangroei is wel afgenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Femme op 29-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Wel vreemd, ik had pas geleden even wat moderataties gedaan. na een paar uur zat ik weer op 66. En een dag later was dit weer gezakt naar -44? En dat was niet op een grens datum van het verloop van ÊÊn van mijn gekochte karma-items. Enig idee?

ik heb inmiddels maar een paar items van de auto-extend afgezet.

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Iemand enig idee waarom mijn karma steeds daalt? Ik zat op de -60 ofzo, en ben alweer verder gedaald naar de -80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je karma daalt niet. Je hebt bijna 32.950 karmapunten en je grafiek toont een stijgende lijn. Voor je totaalkarma moet je in je profiel kijken en niet in de karmastore.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/karmagraph/53213

Het besteedbare karma in de karmastore is negatief vanwege reden die ik eerder heb genoemd. Het besteedbare karma is de hoeveelheid punten die je in het afgelopen halfjaar hebt verzameld. Blijkbaar verzamel je nu minder punten dan een half jaar geleden. Omdat je alles al hebt uitgegeven aan zelfverlengende features is je actuele saldo negatief.

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 03-09-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AW_Bos schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:32:
Iemand enig idee waarom mijn karma steeds daalt? Ik zat op de -60 ofzo, en ben alweer verder gedaald naar de -80.
In de karmastore (waar jij kijkt) zie je 4 verschillende waarden staan.

- Totaal karma
- Karma in het afgelopen halfjaar
- Uitgegeven in het afgelopen halfjaar
- Beschikbare karma

Het totale karma zal naar alle waarschijnlijkheid stijgen. Echter de karma die je het afgelopen halfjaar hebt gekregen kan minder worden omdat je wellicht nu iets minder actief bent, deze waarde kan dan ook per dag verschillen want er wordt altijd 6 maanden terug gekeken. Dan vervolgens zie je staan hoeveel karma je hebt uitgegeven in de karmastore het afgelopen halfjaar, (waarom en wat kan je in het overzicht daaronder zien) dat kan komen doordat je het zelf aanklikt, of doordat je de automatische verlenging hebt aanstaan.

Uiteindelijk zie je hoeveel karma je nog beschikbaar hebt om op _dit_ moment uit te geven in de karmastore, dat heeft dus niks te maken met hoeveel karma je erbij of eraf krijgt (daarvoor zijn die eerste twee waarden namelijk). Als dat nu dus negatief is dan kan je niks "kopen" in de karmastore en ook de automatische verlenging zal dan niet werken.

Met andere woorden, de weergave van "beschikbare karma" in de karmastore geeft enkel het verschil aan tussen al het karma dat je het afgelopen halfjaar hebt verzameld en hoeveel je daarvan het afgelopen halfjaar hebt verbruikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.