"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Okee, ik heb wel flink zitten slowchatten in het iBood topic enige tijd geleden (wat toegestaan was) maar daar ligt het toch niet aan? Mijn karma zelf staat nog netjes op: 32.861, alleen de 'beschikbare karma'-teller daalt als een malle
[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2011 11:13 ]
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 10% gewijzigd door Femme op 29-08-2011 11:40 ]
ik heb inmiddels maar een paar items van de auto-extend afgezet.
[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 29-08-2011 11:47 ]
Het besteedbare karma in de karmastore is negatief vanwege reden die ik eerder heb genoemd. Het besteedbare karma is de hoeveelheid punten die je in het afgelopen halfjaar hebt verzameld. Blijkbaar verzamel je nu minder punten dan een half jaar geleden. Omdat je alles al hebt uitgegeven aan zelfverlengende features is je actuele saldo negatief.
[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 03-09-2011 22:57 ]
In de karmastore (waar jij kijkt) zie je 4 verschillende waarden staan.AW_Bos schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:32:
Iemand enig idee waarom mijn karma steeds daalt? Ik zat op de -60 ofzo, en ben alweer verder gedaald naar de -80.
- Totaal karma
- Karma in het afgelopen halfjaar
- Uitgegeven in het afgelopen halfjaar
- Beschikbare karma
Het totale karma zal naar alle waarschijnlijkheid stijgen. Echter de karma die je het afgelopen halfjaar hebt gekregen kan minder worden omdat je wellicht nu iets minder actief bent, deze waarde kan dan ook per dag verschillen want er wordt altijd 6 maanden terug gekeken. Dan vervolgens zie je staan hoeveel karma je hebt uitgegeven in de karmastore het afgelopen halfjaar, (waarom en wat kan je in het overzicht daaronder zien) dat kan komen doordat je het zelf aanklikt, of doordat je de automatische verlenging hebt aanstaan.
Uiteindelijk zie je hoeveel karma je nog beschikbaar hebt om op _dit_ moment uit te geven in de karmastore, dat heeft dus niks te maken met hoeveel karma je erbij of eraf krijgt (daarvoor zijn die eerste twee waarden namelijk). Als dat nu dus negatief is dan kan je niks "kopen" in de karmastore en ook de automatische verlenging zal dan niet werken.
Met andere woorden, de weergave van "beschikbare karma" in de karmastore geeft enkel het verschil aan tussen al het karma dat je het afgelopen halfjaar hebt verzameld en hoeveel je daarvan het afgelopen halfjaar hebt verbruikt.
Dit topic is gesloten.
![]()