Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
JRuvo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:00:
Voor degene die het interessant vinden, hierbij even een 1e update na 1,5 week rijden in de MG4 Luxury.

Conclusie: Voldoet ruim, maar dan ook echt ruim, aan de verwachtingen!

In 1,5 week tijd dikke 2000km afgelegd, voornamelijk snelweg kilometers en hij rijd echt super comfortabel.
Aangezien ik iets harder rij dan 100 en ik niet echt moeite doe om zuinig te rijden, zit ik op een gem verbruik van ong 22kW/100km. Volgens mij wel prima.

Aantal punten die opvallen + en +/- (echte minpunten kan echt niet vinden😁 )

+/-: Hij is weinig subtiel in zijn veiligheidsfuncties, zoals adaptive cruise control en lane assist. Je kan er prima mee rijden en ervaar ook geen levensgevaarlijke situaties en het werkt ook zoals het moet werken. Maar het is wel af en toe met horten en stoten. Als mensen bij mij in de auto zitten irriteren zie zich eraan ook omdat ze het niet verwachten.
Werkt prima op de snelweg, binnenweggetjes, zeker die met die strepen aan de zijkant wil hij je wel eens midden op de weg drukken en dat is met verkeer van de andere kant dan vervelend.
+/- geen start/stopknop. Het blijft wennen haha. Ik heb echt keren dat ik hem wel 4x in de Drive moet zetten voordat hij het doet. Ook is het gewoon raar dat je auto aan blijft als je weg loopt. Zeker in mijn regio (Drenthe) zet ik echt niet altijd mijn auto op slot als ik hem op de oprit heb staan. Maar dat betekend bij de MG4 dat die gewoon lekker aanblijft staan.
Heb het probleem minder omdat ik gewend ben de auto met de deurhendel uit te zetten. Maar het opstarten duurt soms wat langer. En je kan pas de settings weer goed zetten als je auto helemaal opgestart is.
Zit dus vaak het eerste stuk in de auto nog settings aan te passen, goed dat is blijkbaar veiliger dan ze persistent hebben 8)7
+/- Het verbruik bij 's ochtends wegrijden is echt heel hoog! Ik zit de 1e 30km altijd om een verbruik van bijna 29kWh/100km. Is wel heftig, zou dat te maken hebben met de verwarming? Ik heb het ook als ik de auto voorverwarmd heb
Optrekken kost altijd meer, de auto geeft namelijk geen huidig gebruik aan maar alleen gemiddelde gebruik sinds (starten/laden/fabriek). Dus dat geeft dan een vertekend beeld, helaas heb je geen accuraat huidig gebruik van de auto ergens.
+ Snelladen. Vandaag voor het eerst aan de snellader gestaan en hij heeft echt een super laadgrafiek! Volgens het boekje max 135kW snelladen, maar ik had toch echt van 30% t/m 50% constant 140kW + op de lader staan! uiteindelijk van 20% naar 60% in nog geen 10 min.. Dat is echt, maar dan ook echt indrukwekkend hoor!
Dat probleem had ik ook, ik was mijn vorige auto gewend dus dacht even op mijn gemak naar de WC, drankje doen en over 20 min kan ik eens kijken. Na 10 min was hij al bijna vol.
Bedenk mij toch één minpunt:
Ik wil mijn gegevens wijzigen in de MG iSmart app (emailadres toevoegen), hiervoor moet je je wachtwoord invoeren. Echter zegt hij bij mij elke keer dat mijn wachtwoord niet klopt, terwijl ik zeker weet dat dit wel klopt. Zou het kunnen komen omdat bij mijn telefoonnummer geen + voor de 31 staat? Want dan klopt de combi tel en ww niet...
Ja die MG iSmart app werkt soms niet even goed of wil niet verbinden tenminste dat heb ik regelmatig.
Wel jammer natuurlijk zal wel een server ding zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-09 13:20
Wij hebben een witte MG4 Comfort besteld op 20 januari dit jaar.
We werden net gebeld, we kunnen hem ophalen op 2 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
jbraamse schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:56:
Wij hebben een witte MG4 Comfort besteld op 20 januari dit jaar.
We werden net gebeld, we kunnen hem ophalen op 2 mei.
Wow dan is de levertijd wel echt erg omhoog gegaan.
Ik heb mijn MG4 lux besteld 5 januarie en kon hem 20maart al ophalen.

Maar zal misschien met het model/kleur te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 13-09 18:24
Is idd afhankelijk van kleur. Ik heb eind november 2022 een MG4 in oranje luxery besteld.
Leverdatum die ik onlangs kreeg was eind mei. Tenminste, dan wordt deze bij de dealer afgeleverd. Begin juni zou deze dan geleverd gaan worden.
Het eind aan het wachten is in zicht gelukkig 😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 12:38
Hallo
Vandaag ook de mg4 opgehaald.
Heb zwarte logo's er op gezet.
Weet iemand hoe het achterste loge achter het plexiglas er op kan plakken het plexiglas moet er dan af iemand een oplossingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNDdMjDxi5GrUlvZOlV-4J3i834=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CW7uTXWTshvEcGbes7dcIQX2.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtvtqG3kmNYRIkRR8VHe4IBNV64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGGbTgnnDYj3syuNsZhVcjUE.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIC-7FB6SEqsN4kI8s2eh_cRNDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdY63YAMirfHcAodxXzSQyms.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Ik ben vandaag gebeld, ik mag mijn rode MG4 Luxury over anderhalf weekje ophalen. Ongeveer 3 maanden na bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ph!l
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
thien schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:46:
Weet iemand hoe het achterste loge achter het plexiglas er op kan plakken het plexiglas moet er dan af iemand een oplossing
Iemand op een frans forum had ook die opmerking dat hij een logo had gekocht die niet past, is alleen maar geschikt voor de goedkoopste versie met spoiler. Als m'n witte auto ooit eens aankomt ga ik het logo in witte folie snijden en overplakken het ontwerp heb ik al moet het alleen dan wat aanpassen aan de werkelijke grootte. Het logo reeds geplot voor m'n atelier klok.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1Zm2FIZSPMGROaiT7homI5kJXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFk6BDdiZrJvdY1trE4GNkIi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGforLuxury
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Capital_G schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:05:
Ik ben vandaag gebeld, ik mag mijn rode MG4 Luxury over anderhalf weekje ophalen. Ongeveer 3 maanden na bestelling.
Ik werd gisteren ook gebeld en kan die van ons op 10 mei ophalen. Nu ff de Excel bijwerken :) en hopen dat alles OK is. Aan de voorpret zal het niet liggen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
Hallo, ben hier nieuw.
Op 15 maart 2023 de MG4 Luxury Andes Grey besteld en..................................

Kan hem op 28 april in Nijmegen ophalen.
Toch snel gegaan.
Vraag mij wel af hoe lang anderen moeten wachten op dezelfde uitvoering?

Is mijn eerste elektrieke auto, heb een thuislader van de Lidl al aangeschaft.

Reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
thien schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:46:
Hallo
Vandaag ook de mg4 opgehaald.
Heb zwarte logo's er op gezet.
Weet iemand hoe het achterste loge achter het plexiglas er op kan plakken het plexiglas moet er dan af iemand een oplossing
Zwarte logo in het front staat mooi (y)

Helaas geen tip voor het achterlogo, zag dat je net als ik ook het MG 4 Electric embleem niet hebt, dat maakt ook de achterzijde al weer iets strakker.

Nu heb ik niets tegen VM, de MG4wordt mijn eerste kennismaking met dit bedrijf, maar aangezien het wel mijn auto is en niet die van VM , gaat bij mij zodra hij in bezit is ook met een zwarte watervaste viltstift de witte tekst van Van Mossel MG en die 2 witte rondjes onder de nummerplaat helemaal verdwijnen, Ongeveer 1x per halfjaar dient de behandeling wel herhaald te worden om de witte tekst niet te laten doorschemeren.

Wordt de achterzijde net nog weer iets mooier en de auto toch helemaal van mij 8)

Denk dat ik het zilverkleurige embleem op mijn Silver Medal laat zitten, is dan denk minder opvallend dan een zwart embleem.

Veel plezier met je MG4 en dat je maar een goede tip mag krijgen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2ling
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
jandrenth schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:34:
Hallo, ben hier nieuw.
Op 15 maart 2023 de MG4 Luxury Andes Grey besteld en..................................

Toch snel gegaan.

Reuze benieuwd.
Dat is echt heel snel! 23 december besteld (via zakelijke lease) en komt nu in juni. Precies dezelfde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Hallo, ben hier nieuw.

Toch snel gegaan.

Reuze benieuwd.
Ik denk dat je geluk hebt dat er nu een aantal op voorraad gaan komen door de schepen die binnenkort aankomen in Zeebrugge. Dat maakt je wachttijd dus korter.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Hallo, ben hier nieuw.

Toch snel gegaan.

Reuze benieuwd.
Gefeliciteerd met de aanschaf en met de leverdatum!

Ik heb precies deze versie op 9 december besteld. 3 maandjes werd ingeschat. Daarna vertraging op vertraging. Nu wordt 2 juni geroepen…

Ik zie geen logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timosoof
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:17
[quote]meacount schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:54:
[...]

Nu heb ik niets tegen VM, de MG4wordt mijn eerste kennismaking met dit bedrijf, maar aangezien het wel mijn auto is en niet die van VM , gaat bij mij zodra hij in bezit is ook met een zwarte watervaste viltstift de witte tekst van Van Mossel MG en die 2 witte rondjes onder de nummerplaat helemaal verdwijnen, Ongeveer 1x per halfjaar dient de behandeling wel herhaald te worden om de witte tekst niet te laten doorschemeren.

Of je besteld een mooie sticker met je eigen tekst.
https://www.stickerland.n...DPI6JXVw9LtxoCM_8QAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Leuk die zwarte logo’s. Ben benieuwd:
Wie van jullie heeft ook alle typeaanduiding van de auto gehaald ?
( fohn en visdraad)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
technopeuter schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:17:
Leuk die zwarte logo’s. Ben benieuwd:
Wie van jullie heeft ook alle typeaanduiding van de auto gehaald ?
( fohn en visdraad)
Had van mossel gevraagd dat al voor de levering te doen maar helaas kwamen ze er op terug, zou veel werk zijn en risico op lak schade 🤪

Hoe ging het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
cold schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:23:
[...]

Had van mossel gevraagd dat al voor de levering te doen maar helaas kwamen ze er op terug, zou veel werk zijn en risico op lak schade 🤪

Hoe ging het bij jou?
In Amsterdam hebben ze dat prima gedaan voor levering. Ik wil nooit model en motoraanduiding op de auto hebben, vanuit de opvoeding meegekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Heinemancp schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:08:
[...]

In Amsterdam hebben ze dat prima gedaan voor levering. Ik wil nooit model en motoraanduiding op de auto hebben, vanuit de opvoeding meegekregen ;)
Bijzonder, met welke reden? puur esthetisch?
Dacht altijd dat iemand dan misschien schade gehad heeft ofzo op die plek, nooit beseft dat mensen bewust de stikkers eraf halen en logos modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Kodo6 schreef op zondag 23 april 2023 @ 12:56:
[...]

Gefeliciteerd met de aanschaf en met de leverdatum!

Ik heb precies deze versie op 9 december besteld. 3 maandjes werd ingeschat. Daarna vertraging op vertraging. Nu wordt 2 juni geroepen…

Ik zie geen logica.
De logica is dat op je moment dat jij de bestelling deed, nog geen auto's op voorraad waren en de productie in China ook nog niet op volle toeren zat.

De afgelopen maanden heeft MG de productie verhoogd en zijn er ondertussen al verschepingen geweest en komen nog een aantal schepen aan, waardoor er een kleine voorraad gaat ontstaan, dus de levertijd korter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:22:
[...]

Dacht altijd dat iemand dan misschien schade gehad heeft ofzo op die plek, nooit beseft dat mensen bewust de stikkers eraf halen en logos modificeren.
Inderdaad voor het mooie, staat toch echt scheit die tekst electric, het deeltje MG4 zou nog net kunnen, maar als we dan toch gaan verwijderen.... Bij mij wordt het ook verwijderd voor aflevering., verkoper had/heeft er alle begrip voor en rijd zelf ook zonder de belettering.

Wordt niet de eerste auto waar een deel of alles van model aanduiding verwijderd wordt, had er 1 waar de tekst ECO op stond..... ook nog eens in een vies kleurtje, was een redelijk forse SUV, wat ECO????? Deraf met die rommel :). Huidige en vorige, net als nu, netjes door de dealer verwijderd (y)

Emblemen aanpassen qua kleur gebeurt bij de regelmaat van de klok en er is heel veel te krijgen op dat gebied, Als ik een oranje, rode of de donker grijze had gehad/genomen, dan had ik ook zeker een zwart embleem gewild, zeker op rood, rood en zilver doen het niet echt lekker samen, bij de andere kleuren kan beide, bij mij denk ik dat ik de zilver kleur laat zitten zoals hij is, past bij de silver uitvoering.

Dorpel bescherming erop en denk dat ik verder niets verander, zoiets moois als de MG4 verpest je anders voor je het weet, mijn huidige auto was op bijna 20 punten aangepast, af fabriek al smakeloos toch nog wat knaps van weten te maken ;)
[b]Timosoof> Of je besteld een mooie sticker met je eigen tekst.
https://www.stickerland.n...DPI6JXVw9LtxoCM_8QAvD_BwE
Ben niet zo op teksten en boodschappen op auto's, zeker niet als de s....l achter je slecht van zicht is en toch wil lezen wat er staat, een tekst als afstand houden SVP is ook al zo vaak gedaan.
Gaat me eigenlijk meer om het drukke..... een GEEL nummerbord, BLAUW europees logo, ZWARTE belettering, ok dan een zwarte lijst eromheen voor de afwerking, klaar.... maar om dan ook nog een een WITTE reclame te plaatsen gaat mijn smaak te boven, reclame is toch al iets waar ze je mee doodgooien, dus weg met die ..... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
Een vraag.
Heeft één of meerdere MG4 rijders last van olielekkage aan de achterzijde?
Schijnt nog weleens voor te komen, hoor het vooral uit de UK en Duitsland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:48

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

(jarig!)
@jandrenth Een antwoord: even zoeken op 'olie' en dan vind je bijvoorbeeld Haay in "Het grote MG EV Topic"

[ Voor 6% gewijzigd door Proton_ op 23-04-2023 19:16 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Waar zit dan olie in een EV? De 1e keer dat ik zoiets hoor? Of doelt men op de remvloeistof, dat heeft een EV natuurlijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
Marco-Peters schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:16:
Waar zit dan olie in een EV? De 1e keer dat ik zoiets hoor? Of doelt men op de remvloeistof, dat heeft een EV natuurlijk wel.
Alles wat beweegt heeft olie nodig. Je hebt wrijving tussen onderdelen en zonder olie voor smering degraderen ze te snel.

Een EV heeft wel veel minder olie nodig vanwege de fundamenteel simpelere aandrijflijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Capital_G schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:53:
[...]

Alles wat beweegt heeft olie nodig. Je hebt wrijving tussen onderdelen en zonder olie voor smering degraderen ze te snel.

Een EV heeft wel veel minder olie nodig vanwege de fundamenteel simpelere aandrijflijn.
gelukkig heeft niet alles wat beweegt olie nodig, sommige materialen zijn voldoende zelfsmerend.

Het is natuurlijk nogal een verschil of je praat over het smeren van een afgesloten (spiraal) tandwielkast. Of een volledige brandstofmotor met kleppen/lagers/cilinderkoppen, waarbij zelfs met smering de wrijving relatief hoog is, en de efficiëntie laag, er zal dus extreem veel warmte ontstaan.

ja, ook in een tandwielkast zul je de olie (of vet) versnijden en kan de viscositeit (kwaliteit) achteruit gaan, maar ik verwacht dat de olie in de praktijk nooit vervangen gaat worden.

voor de geïnteresseerde, dit bv over een Tesla:
Basically, Tesla’s gearbox (aka differential) contains oil to ensure trouble-free transmissions. The oil used in a Tesla’s drive unit is a synthetic type called Pentosin ATF 9, and the oil filter part number is 1095038-00-A. Unlike your standard engine oil, this synthetic oil doesn’t degrade or become contaminated by fumes – the main reason Teslas don’t need oil changes.

[ Voor 30% gewijzigd door 1234567y op 24-04-2023 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
[...]

Ja puur esthetisch. Nou had je vroeger natuurlijk staan "1.6" of "turbo"
Maar ik vind de achterkant er cleaner uitzien zonder aanduiding.

Een logo veranderen van kleur, heb ik ook nog nooit gedaan. Nu is een witte auto met een logo van chroom ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 08:53
Hallo, ben hier nieuw.

Toch snel gegaan.

Reuze benieuwd.
Dat vind ik wel bizar snel. Ik heb eind januari precies dezelfde anders grey luxury besteld en na mn laatste telefoontje was de verwachtte levertijd eind juni.

Dat is 6 maanden ipv 6 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nancy81
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-01-2024
Los van de willekeur qua levertijd, ben ik ook verbaasd dat er toch leverdata door van Mossel worden gegeven. Als we van Mossel Rotterdam bellen over onze ZS hebben ze totaal geen idee hoe en wanneer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:21
Nancy81 schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:48:
Los van de willekeur qua levertijd, ben ik ook verbaasd dat er toch leverdata door van Mossel worden gegeven. Als we van Mossel Rotterdam bellen over onze ZS hebben ze totaal geen idee hoe en wanneer.
Het probleem hier is de wijze waarop Van Mossel wordt geïnformeerd door MG. Zoals ik het begrepen heb krijgt MG Europe een lijst met chassisnummers doorgestuurd zodra de boot waarop de auto's staan bij het Suez kanaal is. De Nederlandse importeur krijgt een deel van deze auto's toegewezen, die op haar beurt dan weer de auto's verdeeld over de dealers. Dit zou in theorie ook het verschil in levertijd per filiaal kunnen verklaren.

TL;DR zolang er geen chassisnummer is gekoppeld aan je bestelling heeft VM geen flauw idee of de auto over een maand of over een jaar geleverd wordt. De levertijd die ze benoemen is op basis van verwachting/eerdere leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 09:53
De prijs die VM voor een trekhaak berekent vind ik eigenlijk best wel hoog. Is er al iemand die een aftermarket trekhaak voor de MG4 heeft gevonden?

[ Voor 7% gewijzigd door Ron6 op 24-04-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:46
jandrenth schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:03:
Een vraag.
Heeft één of meerdere MG4 rijders last van olielekkage aan de achterzijde?
Schijnt nog weleens voor te komen, hoor het vooral uit de UK en Duitsland.
Ik heb er last van gehad. Bleek dat de nieuwe ontluchter die het probleem moet oplossen wel geplaatst was, maar verkeerd om.
Dit is door de dealer verholpen en daarna geen last meer gehad van olielekkage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MGforLuxury
Ron6 schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:42:
De prijs die VM voor een trekhaak berekent vind ik eigenlijk best wel hoog. Is er al iemand die een aftermarket trekhaak voor de MG4 heeft gevonden?
Ik had hem al besteld in Duitsland. Was toen echter nog geen leverdatum bekend. (ergens in juni 2023).

Deze melding is nu weg. Mogelijk nu wel leverbaar. Ik heb de vraag al gesteld.

https://www.aukup.de/advanced_search_result.php?keywords=mg4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
MGforLuxury schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:13:
[...]

Ik had hem al besteld in Duitsland. Was toen echter nog geen leverdatum bekend. (ergens in juni 2023).

Deze melding is nu weg. Mogelijk nu wel leverbaar. Ik heb de vraag al gesteld.

https://www.aukup.de/advanced_search_result.php?keywords=mg4 :)
Dit is wel heel interessant. Ga je hem in nl laten monteren? Een trekhaak moet ook aangemeld worden bij de RDW, dacht ik. Dus helemaal in Dld monteren lijkt me wat lastig... Tenzij je hem zelf bij de RDW aanmeldt. Interessant, nogmaals. Ik ga wat onderzoek doen....

Edit: In Nederland hoeft een trekhaak niet aangemeld te worden (in België wel keuring nodig)

[ Voor 7% gewijzigd door Ron6 op 24-04-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandrenth
Nog een vraag van newbee:
Wat zijn de beste laadcards zonder abo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
jandrenth schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:28:
Nog een vraag van newbee:
Wat zijn de beste laadcards zonder abo?
Daar hebben we een apart topic voor: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
Hallo hier een ervaring over de verwarming.
Zo als bekent moet je de verwarming hoger zetten om het warm te krijgen, om in de auto 21 graden te krijgen
zit je de auto op 24 graden als je nu de app opent en je doet een scan dan zie je de temperatuur in de auto
21 graden aan geeft in de app.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MGforLuxury
Zoals @Ron6 zelf al aangaf hierbij nog even een update mbt de beschikbaarheid van een afneembare trekhaak voor de MG4 en de vraag of hierop speciale RDW (wettelijke)verplichtingen van toepassing zijn.

Volgende de informatie van de RDW valt de MG4 buiten ;) de wettelijke verplichting om een aanvullingsblad aan te vragen.

Deze verplichting bestaat alleen voor personenauto >750kg trekgewicht.

De MG heeft een geregistreerd trekgewicht van maximaal 500 kg dus valt buiten deze regelgeving getuige onderstaande RDW/ANWB tekst:

RDW-wet en regelgeving

(Bron: ANWB)
Eisen t.a.v. Trekhaak / Trekhaken

De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende:
De trekhaak moet een typekeuring hebben(verplichting type goedkeuringsplaatje) als met deze trekhaak een aanhangwagen wordt getrokken die inclusief de lading meer weegt dan 750kg.

Trekhaak- trekvermogen en kogeldruk

Het maximale aanhangwagengewicht staat op uw kentekenbewijs deel I van de auto (na april 1998).
"""" Voor MG4 is dit 500kg dus < 750 kg """""

M.a.w. ... De MG 4 is vrijgesteld van deze verplichting "Kentekenbewijs en aanvullingsblad" omdat deze NIET MEER dan 500 kg mag trekken.
.

Gelukkig kreeg ik vandaag het verlossende bericht dat de afneembare trekhaak beschikbaar is voor de MG4:

Deze heb ik dan ook direct besteld voor de totaalprijs (incl. verzending) is € 457,13.

Wij hopen dan ook snel weer met onze fietsen op pad te kunnen gaan.

De totaalprijs voor deze afneembare trekhaak met aansluitset ligt gelukkig wel lager dan de VM prijs.
Er moet dan nog wel even gesleuteld worden, maar voor mij is het inmiddels de 5e trekhaak, dus dit moet lukken.

Uiteraard, mits daarvoor interesse bestaat, wil ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Het is inmiddels mijn 5e trekhaak klusje, dus dit zou ook moeten lukken bij de MG4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-MF_t5zR2JuXKwMGAuGJHwSaVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7gQZTYzqaDK5oCgBaGrfH9t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FfIMh7E45EjLAbzhKqrhn98wAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/69cuoBlrF0ql0OAcAqXOl2Bn.jpg?f=user_large

[ Voor 134% gewijzigd door MGforLuxury op 25-04-2023 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
MGforLuxury schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:02:

Uiteraard, mits daarvoor interesse bestaat, wil ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Het is inmiddels mijn 5e trekhaak klusje, dus dit zou ook moeten lukken bij de MG4.
Zeker interesse! Bedankt voor je uitvoerige research en antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Zoals @Ron6 zelf al aangaf hierbij nog even een update mbt de beschikbaarheid van een afneembare trekhaak voor de MG4 en de vraag of hierop speciale RDW (wettelijke)verplichtingen van toepassing zijn.

Volgende de informatie van de RDW valt de MG4 buiten ;) de wettelijke verplichting om een aanvullingsblad aan te vragen.

De MG heeft een geregistreerd trekgewicht van maximaal 500 kg dus valt buiten deze regelgeving getuige onderstaande RDW/ANWB tekst:

RDW-wet en regelgeving

De trekhaak moet een typekeuring hebben(verplichting type goedkeuringsplaatje) als met deze trekhaak een aanhangwagen wordt getrokken die inclusief de lading meer weegt dan 750kg.

Het maximale aanhangwagengewicht staat op uw kentekenbewijs deel I van de auto (na april 1998).

M.a.w. ... De MG 4 is vrijgesteld van deze verplichting "Kentekenbewijs en aanvullingsblad" omdat deze NIET MEER dan 500 kg mag trekken.
.

Gelukkig kreeg ik vandaag het verlossende bericht dat de afneembare trekhaak beschikbaar is voor de MG4:

Deze heb ik dan ook direct besteld voor de totaalprijs (incl. verzending) is € 457,13.

De totaalprijs voor deze afneembare trekhaak met aansluitset ligt gelukkig wel lager dan de VM prijs.
Er moet dan nog wel even gesleuteld worden, maar voor mij is het inmiddels de 5e trekhaak, dus dit moet lukken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zat laatst voor de lol eens te kijken naar een trekhaak op een Tesla... nou dat ga ik dus ook nooit zelf doen, de tering wat een werk en zo te zien lijkt het voor de MG ook zo uitgebreid.. succes ermee :D

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoranvl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Inmiddels duidelijkheid over de dakdragers. Thule heeft ze beschikbaar bij bijv dakdragerwinkel (nog niet op de site) of travelproshop. Dus voor 219 euro het basismodel.

En ik heb Hapro gevraagd of zij deze ook al beschikbaar hebben maar dat is niet het geval.

Gaatjes oid in de dakrand zijn niet van toepassing op dit model, het betreft een glad dak type.
1234567y schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:25:
[...]

Ik luister aandachtig mee.

Daarom vroeg ik al of iemand misschien even kan kijken onder de deurrubbers?
Ik denk dat het meer is dan alleen een gat boren, er zal toch ook draad moeten zitten? of is het echt alleen een pen? dan kunnen ze (VM?) dat gat zelf ook wel boren.
Als er draad moet zitten is het misschien een stuk lastiger, iets van vloeiboren en tappen, of er moet ook iets als een lasmoer geplaatst worden. Geen idee hoe dat normaal werkt, maar lijkt me lastig achteraf nog te voorzien.

EDIT: ik zie dat het vaak inderdaad alleen een pen is. dat gat boren lijkt me dan zo gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoranvl op 25-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47
Yoranvl schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:38:
Inmiddels duidelijkheid over de dakdragers. Thule heeft ze beschikbaar bij bijv dakdragerwinkel (nog niet op de site) of travelproshop. Dus voor 219 euro het basismodel.

En ik heb Hapro gevraagd of zij deze ook al beschikbaar hebben maar dat is niet het geval.

Gaatjes oid in de dakrand zijn niet van toepassing op dit model, het betreft een glad dak type.

[...]
Ahh dat is goed nieuws, ben benieuwd hoe dat straks vastgeklemd wordt! Heb jij die dakdragers al besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 25-04-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Laatst online: 11-09 13:20
[quote]MGforLuxury schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:02:

[Afbeelding]

Ik heb interesse, de Aukup trekhaak had ik ook gevonden, maar nog niet gekocht.
Ooit heb ik één keer een trekhaak gemonteerd, maar ik leer graag van de ervaringen van anderen.
Vooral de prijs van een originele trekhaak bij Van Mossel vond ik wel erg duur.
Gelukkig is er dus een aanvaardbaar alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Hallo allemaal,

Na een aantal weken word ik helemaal gek van de Android Auto op mijn MG4 Luxury. Apple Carplay werkt probleemloos daarentegen.

Na tien verschillende kabels te hebben geprobeerd, knalt Android Auto er telkens na 1-10 seconden uit, op de auto van mijn vriendin doet die het wel zonder problemen met alle kabels. Mijn telefoon is een Galaxy S21FE. Iemand enig idee? Verschillende fora opzoeken bied geen oplossing.

Standaard dingen zoals opnieuw opstarten, resetten telefoon, kabels, cache legen, laatste android update en de auto heeft verder ook geen updates.

[ Voor 15% gewijzigd door TheCupra op 25-04-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-09 08:53
TheCupra schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:45:
Hallo allemaal,

Na een aantal weken word ik helemaal gek van de Android Auto op mijn MG4 Luxury. Apple Carplay werkt probleemloos daarentegen.

Na tien verschillende kabels te hebben geprobeerd, knalt Android Auto er telkens na 1-10 seconden uit, op de auto van mijn vriendin doet die het wel zonder problemen met alle kabels. Mijn telefoon is een Galaxy S21FE. Iemand enig idee? Verschillende fora opzoeken bied geen oplossing.

Standaard dingen zoals opnieuw opstarten, resetten telefoon, kabels, cache legen, laatste android update en de auto heeft verder ook geen updates.
Doen andere merken android telefoons het wel in combinatie met jou MG4? Misschien even te testen met de telefoon van een vriend of famillielid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Yoranvl schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:38:

[...]
Denk dat wij voor de Thule Wingbar Edge gaan (zover ik kon vinden bij paddockone.nl het goedkoopst)
wil zowel Aluminium als een aerodynamisch profiel vanwege gewicht en range impact.

Er mag max 60 KG op het dak en dat is inclusief de rails en de koffer dus dan zijn lichte rails en koffer wel erg fijn als je ook nog wat bagage wil meenemen.

Gewicht van de lading is ook zonder dakkoffer al een ding, er mag maximaal iets van 420KG in de auto mee en dat is inclusief de mensen die er in zitten. gezien wij nu nog twee kleine kinderen hebben komen we niet snel aan het max totaal gewicht maar die 60KG aan dak belasting komen we snel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
TheCupra schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:45:
Hallo allemaal,

Hier ook geen goede ervaringen met een net geleverde mg4 luxury: een s20 die er ook uit knalt en een s23 die wel werkt maar waarbij soms het scherm bevriest. Op die manier al een keer een afslag gemist.
Voorlopig maar even een telefoonhouder in de auto, want tijden een rit op de snelweg de boel resetten is echt niet fijn.

Nog twee ergernissen:
Ook al een keer de telefoon bijna onder mijn pedaal gehad omdat ie van dat draadlooslaadmatje afgleed en uit het stekkertje schoot. Ik ga hier wel iets voor ontwerpen / 3d printen dat je telefoon meer in een soort bakje komt te liggen. Zal het tzt wel delen!
Verder is de rijstrookhulp echt gevaarlijk als je op smalle weggetjes met (niet doorgetrokken) belijning rijdt. Als je dan wat uit moet wijken voor een tegenligger stuurt de auto je weer terug naar het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 13:37
Bij gebruik van de ruitenwissers spuit het vloeistof tegen de ruitenwissers of in ieder geval onderaan. De vloeistof komt hierdoor niet goed op het raam. Hebben jullie dit probleem ook en zo ja hoe opgelost?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:48
de vliegvisser schreef op woensdag 26 april 2023 @ 07:28:
Bij gebruik van de ruitenwissers spuit het vloeistof tegen de ruitenwissers of in ieder geval onderaan. De vloeistof komt hierdoor niet goed op het raam. Hebben jullie dit probleem ook en zo ja hoe opgelost?
Lijkt mij een afstel dingetje zie de gebruiksaanwijzing...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-8K6_mglFFhLvsoKi3_-39AhH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cbgg0QOa2Kws6L8CxbGmzk2h.png?f=fotoalbum_large

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 19:08
savale schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:52:
[...]

Hier ook geen goede ervaringen met een net geleverde mg4 luxury: een s20 die er ook uit knalt en een s23 die wel werkt maar waarbij soms het scherm bevriest. Op die manier al een keer een afslag gemist.
Voorlopig maar even een telefoonhouder in de auto, want tijden een rit op de snelweg de boel resetten is echt niet fijn.

Nog twee ergernissen:
Ook al een keer de telefoon bijna onder mijn pedaal gehad omdat ie van dat draadlooslaadmatje afgleed en uit het stekkertje schoot. Ik ga hier wel iets voor ontwerpen / 3d printen dat je telefoon meer in een soort bakje komt te liggen. Zal het tzt wel delen!
Verder is de rijstrookhulp echt gevaarlijk als je op smalle weggetjes met (niet doorgetrokken) belijning rijdt. Als je dan wat uit moet wijken voor een tegenligger stuurt de auto je weer terug naar het midden.
Ik heb juist het omgekeerde met onze Luxury. Daar ben ik begonnen met de interne navigatie te gebruiken en die liep met enige regelmaat vast. Dan moest ik de navigatie stoppen en de bestemming opnieuw invoeren en dan ging het weer, voor pakweg 15/30 minuten.

Toen heb ik mijn Oppo Find X5 Pro ingeplugd met een Samsung laadkabeltje die ik ook al in mijn Honda gebruikte, kabeltje is denk ik 5 jaar oud inmiddels. Dat werkt dus perfect. Gebruik het intensief en werkt altijd bij inpluggen en nog geen hapering gehad.

Ik gebruikte het hiervoor in mijn Honda en die was best gevoelig voor welk kabeltje ik gebruikte. Pas sinds ik dit Samsung kabeltje ben gaan gebruiken, werkte het zonder tussendoor weg te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGforLuxury

RDW-wet en regelgeving

.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kreeg vandaag ( 26-4) inzage in de levertijd van het trekhaakset.
Deze wordt eind juni pas uitgeleverd. Wees er dus snel bij, om niet nog langer te moeten wachten.
Er zijn kennelijk meer MG4 rijders en Duitsland zal eerst het eigen volk wel voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
meacount schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:54:
[...]

zag dat je net als ik ook het MG 4 Electric embleem niet hebt, dat maakt ook de achterzijde al weer iets strakker.
Is dit door VM eraf gehaald of zitten die standaard niet erop bij de auto's die naar Nederland/Belgie komen?

Want bij de UK video's zie ik wel het embleem erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Robonus schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:53:
[...]

Doen andere merken android telefoons het wel in combinatie met jou MG4? Misschien even te testen met de telefoon van een vriend of famillielid?
Vandaag getest met een S22. Exact hetzelfde verhaal, ik ben radeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
savale schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:52:
[...]

Nog twee ergernissen:
Ook met andere telefoons (Android) geprobeerd ondertussen, precies hetzelfde probleem helaas. Lijkt mij softwarematig iets niet goed te zitten in ieder geval, bij de telefoon of de auto.

De andere ergernissen kan ik met jou delen, telefoon is er ook een keer van afgevlogen omdat de auto een noodstop besloot te maken. Een houder of iets dergelijks zou ideaal zijn. De rijstrookhulp... laat ik daar maar niet eens over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Twinflame82 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:48:
[...]

Ik heb juist het omgekeerde met onze Luxury. Daar ben ik begonnen met de interne navigatie te gebruiken en die liep met enige regelmaat vast. Dan moest ik de navigatie stoppen en de bestemming opnieuw invoeren en dan ging het weer, voor pakweg 15/30 minuten.

Toen heb ik mijn Oppo Find X5 Pro ingeplugd met een Samsung laadkabeltje die ik ook al in mijn Honda gebruikte, kabeltje is denk ik 5 jaar oud inmiddels. Dat werkt dus perfect. Gebruik het intensief en werkt altijd bij inpluggen en nog geen hapering gehad.

Ik gebruikte het hiervoor in mijn Honda en die was best gevoelig voor welk kabeltje ik gebruikte. Pas sinds ik dit Samsung kabeltje ben gaan gebruiken, werkte het zonder tussendoor weg te vallen.
Fijn dat het bij jou wel werkt, ik ben compleet afhankelijk van de auto navigatie ik zit veelal op weg naar klanten en gebruik dus ook graag Flitsmeister. Ik ga verder speuren naar een oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:46
TheCupra schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:38:
[...]

Vandaag getest met een S22. Exact hetzelfde verhaal, ik ben radeloos.
Ben je al naar de dealer geweest voor de laatste software updates voor de MG4? Ik heb namelijk zelf een S23 en die werkt zonder problemen met een goedkoop kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb nog niet uitgebreid Android Auto gebruikt, maar met mijn OnePlus Nord van 2020 werkte het vooralsnog prima en heb ik geen crash of vastloper gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sonicfreak schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:11:
[...]

Ben je al naar de dealer geweest voor de laatste software updates voor de MG4? Ik heb namelijk zelf een S23 en die werkt zonder problemen met een goedkoop kabeltje.
Hier ook met een S21+, geen issues. Wellicht inderdaad de softwareversie.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Vandaag eindelijk was langer met de MG4 gereden 250km werkbezoek. Wat mij opviel is dat bij Zwolle in de buurt heel slecht ontvangst met radio had DAB+ geen landelijke zenders meer alleen Nunspeet DAB+ en FM heel veel storing. DAB+ was ook niet meer beschikbaar.

Iemand ook last van gehad en is er een oplossing? Je zou bijna aan de antenne gaan denken...

Android auto dramatisch, heen weg continu crash om de 10 sec. op het laatst wilde die helemaal niet meer. Terugweg 0 crashes gehad. Dus ligt niet aan de kabel.

[ Voor 18% gewijzigd door Vaevictis_ op 26-04-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Waarom allemaal android of apple. Ik gebruik het nooit (werkt wel trouwens) navigatie van de auto werkt prima, draadloos laden gaat ook goed. Muziek en telefoon via bluetooth. Voor de rest heb ik geen telefoon nodig tijdens het rijden. Mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Rdyksman schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:48:
Waarom allemaal android of apple. Ik gebruik het nooit (werkt wel trouwens) navigatie van de auto werkt prima, draadloos laden gaat ook goed. Muziek en telefoon via bluetooth. Voor de rest heb ik geen telefoon nodig tijdens het rijden. Mis ik iets?
Niet iedereen hier rijdt in een Luxury versie, en alleen die versie heeft MG navigatie en draadloos laden. :P
De Comfort versie die ik rijd heeft alleen navigatie via de telefoon die ik aansluit (Android Auto in mijn geval). En opladen kan ik alleen via USB aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Dat is niet het punt wel hoe buggy de implementatie van android auto is. Als ik gebruik maak van Android Auto dan heb ik altijd waze in gebruik vanwege de actuele kaarten en altijd dezelfde gebruikservaring dus ook in een andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vaevictis_ schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:56:
Vandaag eindelijk was langer met de MG4 gereden 250km werkbezoek. Wat mij opviel is dat bij Zwolle in de buurt heel slecht ontvangst met radio had DAB+ geen landelijke zenders meer alleen Nunspeet DAB+ en FM heel veel storing. DAB+ was ook niet meer beschikbaar.

Iemand ook last van gehad en is er een oplossing? Je zou bijna aan de antenne gaan denken...

Android auto dramatisch, heen weg continu crash om de 10 sec. op het laatst wilde die helemaal niet meer. Terugweg 0 crashes gehad. Dus ligt niet aan de kabel.
DAB+ niet beschikbaar heb ik in mijn huidige auto's (een Ssangyong en een Ford) soms ook. DAB+ is veel gevoeliger voor ontvangst en heeft o.a. inderdaad met de positie/richting van de antenne te maken. Ook hebben geografische kenmerken invloed: heuvels, bomen, hoge gebouwen etc. Ik heb de problemen ook meestal op dat soort plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Troetelbeer schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:32:
[...]

Is dit door VM eraf gehaald of zitten die standaard niet erop bij de auto's die naar Nederland/Belgie komen?

Want bij de UK video's zie ik wel het embleem erop.
Ergens op deze pagina staat onder een berichtje van je zelf:
[...]

Inderdaad voor het mooie, staat toch echt scheit die tekst electric, het deeltje MG4 zou nog net kunnen, maar als we dan toch gaan verwijderen.... Bij mij wordt het ook verwijderd voor aflevering., verkoper had/heeft er alle begrip voor en rijd zelf ook zonder de belettering.
Voor het geval je wel een liefhebber bent van logo's, maak je geen zorgen, het zit erop hoor :)

Bij beide showrooms waar ik was stonden de MG4 daar met logo's, dus ja, ze worden geleverd met logo.

Dat de mijne zonder logo zal zijn, dat kom ik pas met 100% zekerheid te weten aanstaande maandag wanneer ik hem ga ophalen, doch heb het volste vertrouwen in de verkoper die mij helpt dat dat wel goed zit. Mocht het niet het geval zijn, dan zal het er wel heel snel afgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Laatst online: 13-09 18:39
Vaevictis_ schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:56:
Ik woon in Nunspeet en er zijn wel wat gaten in de ontvangst naar het noorden. Maar niet zo erg als jij zegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Heinemancp
Van de week, een maand in bezit van MG4 en 3.000km op de teller inmiddels, voor het eerst langs Fastned geweest, Breda Noord 6x 300kW laders .Gelijk even Autocharge aanzetten. Gelukkig was het rustig, want het werkte helaas niet in een keer. Eerste keer alleen connected. Niet laden. Tweede keer connected maar auto ging vanzelf op slot, dus uit, en connectie verloren. Pas derde keer ging het laden ook starten. Toen heb ik de deur opengehouden, durfde ik niet de auto op slot te doen. Pas >70% (genoeg om thuis te komen) heb ik de auto op slot gedaan: laden ging door.

22-80% in 26min
Tot 50% rond 135-140kW
Van 50-80% rond 70-80kW (helaas)
Boven 80% zakte het direct terug naar <50kW

Op het laadscherm in de auto. Is een heel klein "i"tje. Die geeft gevraagd en ontvangen ampère aan. Ook leuk detail.

Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgAna5Iiv8xuev2usH4XRfyFi4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x33IipOOOQ4RALf2mYjfSto1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOch9V50ao6b46Kt2T-pYJAPEQA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NThpuuwG54gaRlbZlBh6XrV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
ikbentomas schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:58:
[...]

Ik heb het vandaag geprobeerd met m'n nieuwe MG4 en dat werkte gelukkig zonder problemen.
Gisteren met de ZS EV 2020 weer een poging gedaan om bij een Tesla SUC op te laden, helaas zonder resultaat. "Geen aangesloten auto gevonden" is de melding in de Tesla app. Bij het aansluiten hoor je duidelijk de bekende handshake klik onder de motorkap, maar daarna blijft alleen de melding: "Connected but not charging" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
zalkc schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:45:
[...]

Ik woon in Nunspeet en er zijn wel wat gaten in de ontvangst naar het noorden. Maar niet zo erg als jij zegt.
Hoop ook niet dat het zo erg is, mijn net ingeleverde auto had ook DAB+ en had eigenlijk nooit problemen met de ontvangst, was altijd een genot om mee te werken en de zenders hadden van die logo's op het scherm.

Slechte ontvangst zal dan denk ik deels liggen aan de installatie in de MG4 zelf, matige antenne kwaliteit of zwakke ontvanger. Het enige waar de ontvangst weg viel was in tunnels, verder geen uitval meegemaakt. Hoop dat het SD kaartje waarop ik zo'n 8000 MP3's heb staan het in de MG4 gaat doen, heb er zo'n usbstick voor gekocht waar het kaartje in kan, de ingeleverde auto had een SDkaartlezer aan boord. In geval van slechte ontvangst is er dan wel altijd muziek...... als de USBstick met het SDkaartje tenminste wil gaan werken in de MG4......

Ach we gaan het beleven...... nog 4 nachtjes woelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Er zijn gister weer een heleboel MG4 in de RDW database toegevoegd, we zitten nu op 448 MG4 totaal warvan 31 Rood :D

met een beetje geluk zit onze rode MG4 Luxury daar ook tussen :D

[ Voor 22% gewijzigd door cold op 27-04-2023 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
meacount schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:19:
Hoop dat het SD kaartje waarop ik zo'n 8000 MP3's heb staan het in de MG4 gaat doen, heb er zo'n usbstick voor gekocht waar het kaartje in kan, de ingeleverde auto had een SDkaartlezer aan boord. In geval van slechte ontvangst is er dan wel altijd muziek...... als de USBstick met het SDkaartje tenminste wil gaan werken in de MG4......
Op het UK MG-EV forum heb ik wel gelezen dat de MP3 speler van de MG4 geen mappenstructuur gebruikt, en dus alle MP3's samen in één bak 'ziet' :| Als je gewoon random nummers uit die 8000 MP3's wilt afspelen is dat geen probleem, maar als je een album wilt kunnen kiezen en alleen dat album afspelen dan zul je teleurgesteld worden. Niet zelf geprobeerd, maar dat heb ik gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSpencer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-02-2024
cold schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:07:
Er zijn gister weer een heleboel MG4 in de RDW database toegevoegd, we zitten nu op 448 MG4 totaal warvan 31 Rood :D

Waar vind jij die gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nancy81
Welke browser gebruik bij de rdw database. Via chrome kan ik de filters niet instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:07
Misschien dat de nieuwe zs-ev (van jouw profiel pic) betere navi heeft, maar de oude is echt ongekend slecht.

Een auto heeft ook liever helemaal geen entertainment. Gewoon CarPlay support en je bent klaar. Je blijft lekker in je eigen ecosysteem die je kent. En Carplay werkt gewoon perfect. Podcast, navigatie, flitsmeldingen, bellen, teams etc. Alles werkt gewoon. En alles connected en voorzien van laatste updates.

Gebruiken van onboard navi behoort wel echt tot de 60+ categorie. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Nancy81 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:18:
Welke browser gebruik bij de rdw database. Via chrome kan ik de filters niet instellen
Chrome niet geprobeerd, maar zowel Safari als Firefox werkt perfect.

Op mobile niet overigens dan is die site een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39

Dat zou kunnen maar wederom veel wit, zwart en grijs. Ik heb nog wel even geduld tot de s reeks overslaat naar de T op het kenteken😉

[ Voor 28% gewijzigd door shake op 28-04-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:48
Nancy81 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:18:
Geen problemen met chrome op Ubuntu.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Sonicfreak schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:11:
[...]

Nee ik ging er van uit dat de laatste software er al op zat. Auto is nog geen maand oud namelijk. Ik ga contact opnemen.

[ Voor 30% gewijzigd door TheCupra op 28-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jony23
  • Laatst online: 13-09 18:24
Was vorige week nog bij MG. Auto is nog niet geleverd, maar vroeg wel of de laatste software er al op zou worden gezet. Met name de update voor de LKA, die in Duitsland is vrijgegeven
Volgens de monteur is deze voor Nederland nog niet vrijgegeven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G

Die van mij staat er inderdaad tussen. Vandaag even RDW gecheckt en het kenteken staat officieel op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Capital_G schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:36:
[...]

Die van mij staat er inderdaad tussen. Vandaag even RDW gecheckt en het kenteken staat officieel op mijn naam.
zie in de lijst dat je een weekje eerder hebt besteld, wanneer heb je de leverdatum / kenteken gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
cold schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:55:
[...]

zie in de lijst dat je een weekje eerder hebt besteld, wanneer heb je de leverdatum / kenteken gekregen?
Zaterdag was ik gebeld om een ophaalmoment af te spreken vanaf 3 mei, vandaag kenteken maar ik wacht nog op een officieel mailtje van Van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nancy81
Safari werkt idd prima voor de database

[ Voor 83% gewijzigd door Nancy81 op 28-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Capital_G schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:00:
[...]

Zaterdag was ik gebeld om een ophaalmoment af te spreken vanaf 3 mei, vandaag kenteken maar ik wacht nog op een officieel mailtje van Van Mossel.
Ah nice, ik hoop dat wij ook snel een telefoontje krijgen.
Tot op heden is de communicatie nogal vaag van hij zou al in de haven moeten zijn naar de boot heeft misschien vertraging tot geen idee we weten het pas als die er is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Jony23 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:58:
Was vorige week nog bij MG. Auto is nog niet geleverd, maar vroeg wel of de laatste software er al op zou worden gezet. Met name de update voor de LKA, die in Duitsland is vrijgegeven
Volgens de monteur is deze voor Nederland nog niet vrijgegeven helaas.
Dat klopt woensdag werd mij verteld dat er 4 oranje lxry onderweg zijn welke dit weekend het Suezkanaal passeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jandrenth
Vandaag de MG4 Andes Grey Luxury opgehaald bij van Mossel Nijmegen.
Allemaal netjes afgehandeld.
De update voor de LKA komt nog.

Naar huis gereden via snelweg en binnendoor, gemm. verbruik 15.5 kWh/100km. Niet slecht!
Stond op Normal en LKA aan, ik vond het niet zo'n probleem.
Nu nog even in de instellingen duiken, het scherm reageerd niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGforLuxury
Vandaag ook officieel leverdatum, factuur en kenteken gekregen. Voor ons is nu 10 mei officieel de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 19:08
Vandaag weer een wat langere rit met MG4 gemaakt.... Heerlijke auto, maar de climate control is wel behelpen vergeleken met wat we met de Honda gewend waren.
Op een gegeven moment hadden we hem op 30 graden ingesteld en hij blies nog steeds koude lucht.... We moeten hem soms gewoon helemaal uitzetten, want zelfs al activeer je alleen de luchtstroom naar de voorruit, dan nog blaast hij koude lucht uit het dashboard.

Ik ben gewend dat je gewoon een comfortabele temperatuur instelt en je er dan geen omkijken meer naar hebt. Maar dat zien ze bij MG anders.

Ook qua remmen is hij wel blind vergeleken met de Honda. Die remde al af als er in de verte een file opdoemde.
Wij reden laatst met de MG, toen er niet ver voor ons een ongeluk gebeurde en we met 100 km/h op vrijwel stilstaande auto's afreden. Het is dat ik zelf hard remde en er maar net langs kon, want de MG maakte geen enkele aanstalte om te gaan remmen. Ik vind dat toch wel slecht, dat een auto van 6 jaar oud dat stukken beter voor elkaar had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Bezulba schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:28:
@$@#$&

Was op het werk aan het laden, wil 's middags (voordat hij klaar was) wegrijden " Vehicle control system fault" en dan kan je dus vrij weinig...

Schijnbaar kan je dit verhelpen door de accu los te koppelen maar ik had geen 10mm sleutel bij me dus hij staat dit weekend maar op de parkeerplaats en ik ga maandag wel kijken of het te fixen is.

Komt blijkbaar vaker voor als je 1. niet volledig laad en/of 2. er iets tijdens het laden gebeurt waardoor hij in de beveiliging schiet.
Ik kreeg deze melding op Koningsdag, alleen niet na het laden, maar toen ik ergens weg wilde rijden. Oplossing was om de auto uit te zetten, een eindje weg te lopen met de sleutel op zak (buiten het bereik van de auto) en dan weer proberen te starten. Gisteren even bij Van Mossel Nijmegen langsgeweest (en passant de bandenspanning wat lager laten zetten, stond vanuit de fabriek nog op 3.0 bar), ze hebben alles reset maar konden geen heldere oorzaak geven of zeggen of het in de toekomst weer zou gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Voor iedereen die last heeft van rammelen in MG4 https://youtu.be/pm2MGEmxLjI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
Hallo MG4 vrienden.
Bij het koppelen van de auto aan de mg app vraagt hij om een qr code.
Waar vind ik deze?

Excuses, is reeds gelukt

[ Voor 11% gewijzigd door jandrenth op 29-04-2023 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
jandrenth schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:51:
Hallo MG4 vrienden.
Bij het koppelen van de auto aan de mg app vraagt hij om een qr code.
Waar vind ik deze?
Op het scherm van het infotainment menu. Dit had de dealer met je moeten doen bij het ophalen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nancy81
Wat zijn jullie ideeen over de van Mossel verzekering. De premie voor de excellent lijkt goed, maar niet echt goedkoper. Is het totaal pakket beter, tov andere aanbieders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
[quote]Twinflame82 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:56:
Vandaag weer een wat langere rit met MG4 gemaakt.... Heerlijke auto, maar de climate control is wel behelpen vergeleken met wat we met de Honda gewend waren.
Op een gegeven moment hadden we hem op 30 graden ingesteld en hij blies nog steeds koude lucht.... We moeten hem soms gewoon helemaal uitzetten, want zelfs al activeer je alleen de luchtstroom naar de voorruit, dan nog blaast hij koude lucht uit het dashboard.

Hier het zelfde probleem kachel blijft koud.
Volgen Engelse forum auto uit zetten op slot zetten en in stappen boel opstarten en dan doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Heb je daar last van? Ik niet nl, ik verwacht dat de rechtsgesguurde autos dat hebben (uk dus) omdat ze het hele dash hebben omgedraaid en net niet goed gemaakt hebben. Net als de sw bug die alleen in de UK voor kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
Nancy81 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:52:
Wat zijn jullie ideeen over de van Mossel verzekering. De premie voor de excellent lijkt goed, maar niet echt goedkoper. Is het totaal pakket beter, tov andere aanbieders?
Ik zit in hetzelfde schuitje, zoek me suf. Vooral het feit dat je bij Van Mossel de reparaties laat uitvoeren lijken mij een voordeel, aangezien andere garages niet zo makkelijk aan originele onderdelen kunnen komen.

Relatief lange nieuwwaarderegeling en geen eigen risico zijn ook positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whateverisfree
  • Laatst online: 12-09 23:55
Toevallig meer mensen hier die 30 april als verwachte leverdatum hebben opgekregen (of rond die datum) en nog niets gehoord hebben? Ging om een zogenaamde voorraad auto welke al besteld was. Belletjes naar VM wordt ik niet veel wijzer van, ze weten niks meer dan dat hij waarschijnlijk er wel bijna is. VIN is al een tijdje bekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
Afgelopen dagen voor het eerst wat langere afstand gereden met mijn MG4 (Comfort). Van Almere naar zuid Limburg (Maastricht en Valkenburg). Van te voren helemaal opgeladen dus zonder zorgen de rit naar het zuiden gemaakt. Na bezoek aan Maastricht vervolgens overnacht in een hotel in Valkenburg. Wel een hotel uitgezocht met gratis parkeren en EV laadmogelijkheid. :)

Ik geniet echt van het rijden in mijn MG4. Wel even bij wegrijden de reactie-afstand bijstellen van 3 streepjes naar 1 streeptje zodat de Adaptive Cruise Control (ACC) niet zo zenuwachtig op grote afstand al begint te remmen. Gelukkig kun je dit vanaf het stuur doen en hoef je geen menu in te duiken voor die instelling. Nadeel is alleen dat het standaard op 3 streepjes staat na elke keer opnieuw de auto starten.

Maar ACC rijdt echt wel lekker, ook in files! Houdt netjes afstand tot de voorligger en wanneer die vanuit stilstand begint te rijden volgt de MG4 ook door weer te rijden. Heerlijk!

Het is me de afgelopen dagen overigens één keer gebeurd dat het raam aan de bijrijderskant een beetje omlaag was, zonder dat mijn vrouw of ik het raam geopend hadden. Dit zie ik ook gemeld worden op het UK forum. Iets om nog even in de gaten te houden.

Tijdens het rijden vanaf Almere met Android Auto navigatie viel rond Eindhoven ineens de verbinding met de telefoon weg. Kabeltje even uit de telefoon en weer terug liet het weer werken, maar dat was van erg korte duur. Vervolgens haalde ik de stekker even uit de linker USB-poort van de auto zelf, en stopte het weer terug. Daarna geen wegvallende Android Auto meer gehad, zowel op de verdere rit naar het zuiden als tijdens de rit terug naar Almere de volgende dag.
Capital_G schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:46:
Ik zit in hetzelfde schuitje, zoek me suf. Vooral het feit dat je bij Van Mossel de reparaties laat uitvoeren lijken mij een voordeel, aangezien andere garages niet zo makkelijk aan originele onderdelen kunnen komen.

Relatief lange nieuwwaarderegeling en geen eigen risico zijn ook positief.
Ik heb verschillende verzekeringen met elkaar vergeleken, waaronder die van Van Mossel. De langere nieuwwaarderegeling (dan bij concurrerende verzekeringen) voor hetzelfde maandbedrag deed mij uiteindelijk voor de VM verzekering kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 30-04-2023 00:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baszman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:06
Nancy81 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:52:
Ik heb uiteindelijk niet voor een VM verzekering gekozen. De prijs was scherp, maar in de kleine lettertjes staat dat de nieuwwaarde regeling alleen wordt uitgekeerd als de volgende auto ook bij VM wordt gekocht en daar wil ik niet aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Haay schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:49:
Tijdens het rijden vanaf Almere met Android Auto navigatie viel rond Eindhoven ineens de verbinding met de telefoon weg. Kabeltje even uit de telefoon en weer terug liet het weer werken, maar dat was van erg korte duur. Vervolgens haalde ik de stekker even uit de linker USB-poort van de auto zelf, en stopte het weer terug. Daarna geen wegvallende Android Auto meer gehad, zowel op de verdere rit naar het zuiden als tijdens de rit terug naar Almere de volgende dag.
Ik denk dat dit niet perse aan MG ligt: dat heb ik nu ook een paar keer meegemaakt bij mijn Nissan Leaf, dit ligt zeer waarschijnlijk gewoon aan Android Auto. De laatste keer dat ik het had was het simpelweg mijn vrouw, die aan het klooien was met mijn telefoon en ik heb bewust een korte USB kabel in de auto van ome Aliexpress. Dus toen ging de USB C kabel natuurlijk los _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Tip voor bij wie android auto uitvalt: zorg in android settings -> apps -> android auto alle permissies hebt gegeven en vooral onder kopje "battery" unrestricted aan zet.
Verder heb ik via settings gezocht naar android auto (connected devices) en daar "start android auto while locked" en "start automatically: always" aangezet.
Ik gebruik trouwens een USB A naar C kabel. Met een USB C <> USB C krijg ik het niet werkend....

Sinds deze fixes werkt het hier op twee telefoons wel redelijk. Heb nog wel een keer na in P of reverse zetten gehad dat ik de kabel er opnieuw in moest doen. Verder een freeze op de A2 gehad rond Maarssen / Utrecht....

Edit: helaas toch.nog geneuzel op de Samsung s20...

[ Voor 13% gewijzigd door savale op 30-04-2023 22:42 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2