Werkt prima op de snelweg, binnenweggetjes, zeker die met die strepen aan de zijkant wil hij je wel eens midden op de weg drukken en dat is met verkeer van de andere kant dan vervelend.JRuvo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:00:
Voor degene die het interessant vinden, hierbij even een 1e update na 1,5 week rijden in de MG4 Luxury.
Conclusie: Voldoet ruim, maar dan ook echt ruim, aan de verwachtingen!
In 1,5 week tijd dikke 2000km afgelegd, voornamelijk snelweg kilometers en hij rijd echt super comfortabel.
Aangezien ik iets harder rij dan 100 en ik niet echt moeite doe om zuinig te rijden, zit ik op een gem verbruik van ong 22kW/100km. Volgens mij wel prima.
Aantal punten die opvallen + en +/- (echte minpunten kan echt niet vinden😁 )
+/-: Hij is weinig subtiel in zijn veiligheidsfuncties, zoals adaptive cruise control en lane assist. Je kan er prima mee rijden en ervaar ook geen levensgevaarlijke situaties en het werkt ook zoals het moet werken. Maar het is wel af en toe met horten en stoten. Als mensen bij mij in de auto zitten irriteren zie zich eraan ook omdat ze het niet verwachten.
Heb het probleem minder omdat ik gewend ben de auto met de deurhendel uit te zetten. Maar het opstarten duurt soms wat langer. En je kan pas de settings weer goed zetten als je auto helemaal opgestart is.+/- geen start/stopknop. Het blijft wennen haha. Ik heb echt keren dat ik hem wel 4x in de Drive moet zetten voordat hij het doet. Ook is het gewoon raar dat je auto aan blijft als je weg loopt. Zeker in mijn regio (Drenthe) zet ik echt niet altijd mijn auto op slot als ik hem op de oprit heb staan. Maar dat betekend bij de MG4 dat die gewoon lekker aanblijft staan.
Zit dus vaak het eerste stuk in de auto nog settings aan te passen, goed dat is blijkbaar veiliger dan ze persistent hebben

Optrekken kost altijd meer, de auto geeft namelijk geen huidig gebruik aan maar alleen gemiddelde gebruik sinds (starten/laden/fabriek). Dus dat geeft dan een vertekend beeld, helaas heb je geen accuraat huidig gebruik van de auto ergens.+/- Het verbruik bij 's ochtends wegrijden is echt heel hoog! Ik zit de 1e 30km altijd om een verbruik van bijna 29kWh/100km. Is wel heftig, zou dat te maken hebben met de verwarming? Ik heb het ook als ik de auto voorverwarmd heb
Dat probleem had ik ook, ik was mijn vorige auto gewend dus dacht even op mijn gemak naar de WC, drankje doen en over 20 min kan ik eens kijken. Na 10 min was hij al bijna vol.+ Snelladen. Vandaag voor het eerst aan de snellader gestaan en hij heeft echt een super laadgrafiek! Volgens het boekje max 135kW snelladen, maar ik had toch echt van 30% t/m 50% constant 140kW + op de lader staan! uiteindelijk van 20% naar 60% in nog geen 10 min.. Dat is echt, maar dan ook echt indrukwekkend hoor!
Ja die MG iSmart app werkt soms niet even goed of wil niet verbinden tenminste dat heb ik regelmatig.Bedenk mij toch één minpunt:
Ik wil mijn gegevens wijzigen in de MG iSmart app (emailadres toevoegen), hiervoor moet je je wachtwoord invoeren. Echter zegt hij bij mij elke keer dat mijn wachtwoord niet klopt, terwijl ik zeker weet dat dit wel klopt. Zou het kunnen komen omdat bij mijn telefoonnummer geen + voor de 31 staat? Want dan klopt de combi tel en ww niet...
Wel jammer natuurlijk zal wel een server ding zijn.