Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

zalkc schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:56:
Auto heeft vandaag de 24k beurt gehad in Tiel voor de 5, update van software naar r12 ziet er wel beter uit dan de vorige versie. Maar de lag in apple carplay is er niet mee weg. Was wel de hele ochtend kwijt met wachten.
Snelladen is ook niet beter geworden.

Wat zijn jullie ervaringen met de batterijverwarming en het snelladen? Doet dat nog wat? Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit.

Schrok wel van de kosten. 109€ en hij was nog gewassen ook.
Ah fijn om een goede ervaring met Tiel te lezen, daar zal ik waarschijnlijk ook met mijn MG5 terecht komen.

Wat de R12 update betreft, heb je nu ook last van een melding 'Towing mode activated' bij het opstarten?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
fehong schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:34:
[...]

Wij gebruiken AAWireless in onze MG4 standard en ondervinden geen problemen. Plug and play en klein genoeg om weg te werken in het interieur.
Kost wel 90 euro, terwijl als een autofrabrikant Android Auto aanbied in de auto, moet het gewoon out of the box goed werken.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
Troetelbeer schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:39:
[...]

Kost wel 90 euro, terwijl als een autofrabrikant Android Auto aanbied in de auto, moet het gewoon out of the box goed werken.
Bedraad werkt goed, AAWireless maakt het draadloos. Gebruik ik ook, zonder problemen. Behalve als ik de trajectcontrole op de A2 in ga. Dat vind ik zo bijzonder. Bedraad of draadloos AA bevriest gewoon.

Het instellen van het maximale laadpercentage werkt bij mij ook niet vanuit de auto, staat ingesteld op 80%, via de app (dus volgt wel de app instellingen) maar laadt gewoon door.

Maar verder, echt top auto. Rijdt heerlijk, ruim, goede stoelen, praktisch en efficiënt (haal nu 14,8kWh/100km) sinds 1 april. Woon/werk is 20km 80km/h en 30km 100km/h. Verder wat andere ritjes ongeveer 80km gemiddeld per dag incl weekend.

De lane assistant, dus alleen nood ingreep, vind ik wel echt slecht. En jammer dan MG Pilot niet goed werkt, die wil je vermoorden. Maar de LKA piept teveel, stuurt te actief tegen en blijft soms "plakken" aan de lijn.

Verder met ACC in bochten laat hij het gas los bij x graden stuuruitslag. Gas bij lost het op, maar niet instelbaar.
Verder ben ik wel benieuwd hoe het is om achter mij te rijden als ik op ACC rijdt, volgens mij remt de auto heel vaak en kort als snelheid<ingestelde max snelheid ligt. Maar goed, heb ik geen last van ;)

Owja en in het donker denkt de radar dat er een auto stilstaat / ik snel achterop kom (is op andere baan in de bocht) waardoor er een noodstop gemaakt wordt. Heel bijzonder. Enkele keren meegemaakt.

Anyway, software en gadgets dus niet zo heel goed. Auto zelf, incl dagelijks gebruik helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:19
Tjado schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:18:
[...]

Wat de R12 update betreft, heb je nu ook last van een melding 'Towing mode activated' bij het opstarten?
nope, zegt me niks. Het enige wat me echt opvalt is dat wat meer rondere icoontjes en dat de laadkabel slot nu ook op het hoofdscherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58
Heinemancp schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:30:
Even update (1600km), android auto stopt op de A2 van Amsterdam naar Utrecht er bij het begin van de trajectcontrole altijd mee. Bedraad of draadloos (via AAWireless). Alles stopt gewoon elke keer, bevriest. Resetten van head unit helpt. Iemand anders ook last van?

Nog geen reactie van VM op mijn "tot 80% laden werkt niet" melding helaas.

Daarnaast nog nooit 11kW laadsnelheid gezien, jullie wel? Altijd 9,50 tot 9,86 - laadpaal geeft zelf ook geen 11kW aan. Wel 11kW paal en aansluiting, auto moet vermogen vragen maar doet dat kennelijk niet.
Ik heb iets vergelijkbaars met Apple Carplay. Nog geen oplossing en van Van Mossel te horen gekregen dat de bal in China ligt. Wachten op een software update dus.
Heinemancp schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:57:
[...]

Het instellen van het maximale laadpercentage werkt bij mij ook niet vanuit de auto, staat ingesteld op 80%, via de app (dus volgt wel de app instellingen) maar laadt gewoon door.
dit heb ik dan weer precies andersom. In de auto werkt dit wel, via de app is alles stuk. Heb ontkoppelen en opnieuw koppelen nog niet geprobeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door magiel op 17-04-2023 08:59 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Heinemancp schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:57:
Maar verder, echt top auto. Rijdt heerlijk, ruim, goede stoelen, praktisch en efficiënt (haal nu 14,8kWh/100km) sinds 1 april. Woon/werk is 20km 80km/h en 30km 100km/h. Verder wat andere ritjes ongeveer 80km gemiddeld per dag incl weekend.

De lane assistant, dus alleen nood ingreep, vind ik wel echt slecht. En jammer dan MG Pilot niet goed werkt, die wil je vermoorden. Maar de LKA piept teveel, stuurt te actief tegen en blijft soms "plakken" aan de lijn.

Verder met ACC in bochten laat hij het gas los bij x graden stuuruitslag. Gas bij lost het op, maar niet instelbaar.
Verder ben ik wel benieuwd hoe het is om achter mij te rijden als ik op ACC rijdt, volgens mij remt de auto heel vaak en kort als snelheid<ingestelde max snelheid ligt. Maar goed, heb ik geen last van ;)

Owja en in het donker denkt de radar dat er een auto stilstaat / ik snel achterop kom (is op andere baan in de bocht) waardoor er een noodstop gemaakt wordt. Heel bijzonder. Enkele keren meegemaakt.
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Vergelijkbare efficiëntie met verbruik haal ik ook.

In MG Pilot kun je kiezen tussen ACC (Adaptive Cruise Controle) en TJA (Traffic Jam Assist) maar mijn voorkeur heeft toch wel ACC. Heb TJA even geprobeerd maar vond het niet fijn rijden, op z'n zachtst gezegd. En die ervaring heb ik ook ja, dat als je met cruise control ingeschakeld in een bocht rijdt (bv. van een klaverblad bij de snelweg) dan remt de auto onnodig af. Beter om in die bochten maar gewoon zelf te rijden. :P

Het afremmen op de snelweg wanneer je een auto of vrachtwagen voor je van achteren nadert vind ik ook wat minder maar het voorkomt in ieder geval een aanrijding mocht je even niet opletten. Gelukkig is de acceleratie prima en ben je vlot voorbij een vrachtwagen zonder meteen een file achter je te veroorzaken. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRuvo
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09 11:24
Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:40:
[...]

Ik heb bij de action rubberen matten gekocht en op maat geknipt. Zitten dan niet vast maar ik heb er geen last van. Is dat iets ook veel goedkoper.
Ja sowieso voor tijdelijk wel een oplossing. Werk in de infra, dus moet nog wel eens met smerige schoenen de auto in.
Heinemancp schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:30:
Even update (1600km), android auto stopt op de A2 van Amsterdam naar Utrecht er bij het begin van de trajectcontrole altijd mee. Bedraad of draadloos (via AAWireless). Alles stopt gewoon elke keer, bevriest. Resetten van head unit helpt. Iemand anders ook last van?

Nog geen reactie van VM op mijn "tot 80% laden werkt niet" melding helaas.

Daarnaast nog nooit 11kW laadsnelheid gezien, jullie wel? Altijd 9,50 tot 9,86 - laadpaal geeft zelf ook geen 11kW aan. Wel 11kW paal en aansluiting, auto moet vermogen vragen maar doet dat kennelijk niet.
Ik laad eigenlijk altijd met 9,8kW (22kW paal). Kan mij er eerlijk gezegd niet heel druk om maken. Die 1kW per uur minder ga ik niet echt merken. Lijkt wel een soort van ingebouwde veiligheid?

Daarnaast werkt bij mij het instellen van het laden wel (bijna) altijd. Ik vraag mij overigens wel af of hierdoor je accu echt veel langer mee gaat. Ik reed hiervoor 4,5 jaar in een Renault Zoë, 170.000km mee gereden en eigenlijk 4,5 jaar lang elke dag 2x tot 100% opgeladen. Bij inleveren hebben ze de accu getest.... zat nog op 90% van oorspronkelijke capaciteit :o vond ik aardig indrukwekkend, zeker omdat ik er niet persé heel zuinig mee ben omgegaan.

Resumé ik laad hem gewoon lekker tot 100% vol :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
JRuvo schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:52:
[...]

Ja sowieso voor tijdelijk wel een oplossing. Werk in de infra, dus moet nog wel eens met smerige schoenen de auto in.

[...]

Ik laad eigenlijk altijd met 9,8kW (22kW paal). Kan mij er eerlijk gezegd niet heel druk om maken. Die 1kW per uur minder ga ik niet echt merken. Lijkt wel een soort van ingebouwde veiligheid?

Daarnaast werkt bij mij het instellen van het laden wel (bijna) altijd. Ik vraag mij overigens wel af of hierdoor je accu echt veel langer mee gaat. Ik reed hiervoor 4,5 jaar in een Renault Zoë, 170.000km mee gereden en eigenlijk 4,5 jaar lang elke dag 2x tot 100% opgeladen. Bij inleveren hebben ze de accu getest.... zat nog op 90% van oorspronkelijke capaciteit :o vond ik aardig indrukwekkend, zeker omdat ik er niet persé heel zuinig mee ben omgegaan.

Resumé ik laad hem gewoon lekker tot 100% vol :9
Ik ben er ook niet zo bang voor, zit wel goed bij moderne batterijen. Mijn Nissan Leaf 60d km gereden en 5 jaar oud 89% SoH. Is volgens Nissan extreem goed, ik vind het best wel matig. En dan te bedenken dat Nissan Leaf de slechtste implementatie heeft van batterij management (geen koeling of verwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:52
Het valt me trouwens op dat ondanks er al best veel MG4's op de weg zouden moeten rijden, ik er slechts 1x ééntje ben tegengekomen "in het wild" (een zwarte in Beverwijk). Ligt dat nou aan mij of zijn ze echt nog zo zeldzaam op de weg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Rollo Tomasi schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:52:
[...]
Ik heb het een keertje getest bij Fastned. Van 30% naar 62%, omgevingstemperatuur 11 graden. Accu onderweg niet voorverwarmd. Ging met 115 tot 125 kW, zakte rond 58% SoC naar 75 tot 70 kW. Lijkt dus een flinke drop-off te zijn rond 60% [...]
Heb gisteren even bij een Tesla Charger getest bij Ridderkerk (ivm mogelijk gebruik voor de zomervakantie), van 11% naar 52%, omgevingstemperatuur 10 graden. Accu onderweg niet voorverwarmd. Ging met 130 tot 140 kW volgens de Tesla app (dus zelfs iets boven de spec van max 135 kW), deze keer niet tot 60% geladen, maar verwacht dat de laadcurve dan weer inzakt.

Als ik het goed begrijp heeft Tesla de meeste Chargers nu opengestelt voor non-Tesla's, fijn is dat deze een bovengemiddeld aantal laadpunten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Robonus schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:30:
Het valt me trouwens op dat ondanks er al best veel MG4's op de weg zouden moeten rijden, ik er slechts 1x ééntje ben tegengekomen "in het wild" (een zwarte in Beverwijk). Ligt dat nou aan mij of zijn ze echt nog zo zeldzaam op de weg?
hier in Almere inmiddels twee keer een witte MG4 gezien (zonder spoiler) met passen onderweg op de A6 een rode MG4 :D

Volgens de RDW zijn er inmiddels 374 in Nederland waarvan 20 rood

[ Voor 6% gewijzigd door cold op 17-04-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:46
Ik heb mijn MG4 sinds januari en ben pas vorige week eentje in het wild tegengekomen op de A1 bij Hilversum.
Dat was een blauwe Luxury.
Ze zijn dus nog zeldzaam. Collega's maakten er ook al opmerkingen over dat ze het een mooie en unieke auto vinden die je nog niet op de weg ziet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43
Hier zelf ook nog niet in het wild zien rijden, maar kwam deze toevallig afgelopen zaterdag wel tegen in België vanuit de kust richting Brussel / Antwerpen. Geen idee of het voor de Nederlandse markt bestemd is. Er stonden voornamelijk witte en rode MG4's (std / comfort) op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHRDpMZ2vU0Pv8DuFpTQvHdmzyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOisYqGGth0BDX7ybgTRksMK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Tot nu toe 1 witte gezien net buiten Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 23:21
Ik woon zelf in Hengelo (Overijssel) en ik heb er ook nog geen enkele zien rijden. Heb 1x een vrachtwagen zien rijden met een aantal zonder spoiler. Deze was onderweg naar Enschede. Misschien dat ze onderweg waren naar een VM in Enschede, maar er zit in ieder geval geen MG VM in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Laatst online: 09-09 09:53
cold schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:34:
[...]

hier in Almere inmiddels twee keer een witte MG4 gezien (zonder spoiler) met passen onderweg op de A6 een rode MG4 :D

Volgens de RDW zijn er inmiddels 374 in Nederland waarvan 20 rood
Ik tuur mij helemaal suf in Almere om een wilde MG4 tegen te komen. Is nog niet gelukt. Het is makkelijker om oog in oog te staan met een flink hert (ook mooi, maar laat die kudde MG4's nu ook maar komen 😁)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
offtopic:
Er rijden volgens de RDW 11.042.678 personenauto's rond in NL (2 januari 2023). Die driehonderdnogwat MG4's is 0,0034% van het totaal. De kans dat je er eentje gaat zien is verwaarloosbaar klein. Ik zou er in ieder geval niet op letten.

Doet me denken aan dit: https://www.dumpert.nl/item/41837_453fe11b

Volgens dat filmpje is de kans om de staatsloterij te winnen groter (1:10.000.000) dan een MG4 op de weg te zien rijden (1:11.042.678).

[ Voor 17% gewijzigd door magiel op 17-04-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
magiel schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:13:
offtopic:
Er rijden volgens de RDW 11.042.678 personenauto's rond in NL (2 januari 2023). Die driehonderdnogwat MG4's is 0,0034% van het totaal. De kans dat je er eentje gaat zien is verwaarloosbaar klein. Ik zou er in ieder geval niet op letten.

Doet me denken aan dit: https://www.dumpert.nl/item/41837_453fe11b

Volgens dat filmpje is de kans om de staatsloterij te winnen groter (1:10.000.000) dan een MG4 op de weg te zien rijden (1:11.042.678).
Jaahhh ik ben er een tegen gekomen....

Nu alleen de staatsloterij nog winnen 🤔😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ron6 schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:01:
Ik tuur mij helemaal suf in Almere om een wilde MG4 tegen te komen. Is nog niet gelukt. Het is makkelijker om oog in oog te staan met een flink hert (ook mooi, maar laat die kudde MG4's nu ook maar komen 😁)
De vraag is, welk deel van Almere tuur je rond? Stad? Poort? Buiten? Haven? :D

Zo te lezen rijden er dus sowieso al 3 MG4 auto's (cold, Ron6 en ikzelf) rond in het Almere conglomeraat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Haay schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:48:
[...]

Zo te lezen rijden er dus sowieso al 3 MG4 auto's (cold, Ron6 en ikzelf) rond in het Almere conglomeraat. :P
Ik tuur in Buiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Dan moeten we elkaar toch wel een keer tegen komen daar. :P Als je een Andes Grey Comfort versie (wel getinte achterramen, geen split spoiler) ziet rijden dan is dat waarschijnlijk die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haay schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:48:
[...]

wij rijden helaas nog niet (volgens van mossel is de auto inmiddels met de boot aangekomen dus zou nu snel moeten zijn.
turen doen we vooral in Almere hout en stad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Ik rij zelf ook nog niet hoor. Vandaar dat ik vooral tuur in plaats van stuur 😁 Hoop dat het niet te lang meer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slone
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-08 14:30
Het probleem met de Lane Assist zou met deze laatste update behoorlijk verbeterd zijn..

Update is 1 April uitgekomen

https://youtu.be/WErtQ-FvOY0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Slone schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:47:
Het probleem met de Lane Assist zou met deze laatste update behoorlijk verbeterd zijn..

Update is 1 April uitgekomen

https://youtu.be/WErtQ-FvOY0
Ik lees dat hij nu op:
ESV: SWI68-29958-1300R24
TV: SNAKP18E32
zit

ik zit zelf op ...R33
ik verwacht dat R33 > R24 dus dat ik een latere versie heb dat de Duitser in het filmpje - maar dat betreft het Entertainment systeem, dus geen idee hoe je de sw van andere zaken kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Heinemancp schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:25:
[...]

Ik lees dat hij nu op:
ESV: SWI68-29958-1300R24
TV: SNAKP18E32
zit

ik zit zelf op ...R33
ik verwacht dat R33 > R24 dus dat ik een latere versie heb dat de Duitser in het filmpje - maar dat betreft het Entertainment systeem, dus geen idee hoe je de sw van andere zaken kan zien.
Geen idee of je dat bijvoorbeeld via ODB kan doen?

edit: gevonden: antwoord is ja dat kan :) Ga er zelf wel eentje aanschaffen: alleen al handig om te controleren wat er is geupdate als hij een keer bij VM onderhoud heeft gehad.

https://www.mgevs.com/threads/obd-data.8909/

[ Voor 19% gewijzigd door savale op 18-04-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
En dan is er ook nog verschil in de software versies tussen Standard, Comfort en Luxury.
De Systeem software kan ook alleen de dealer in de garage upgraden. De Entertainment software schijn je wel via USB te kunnen updaten. Die Rxx versie hoort bij de Entertainment software, dus dat zegt niks over hoe de LKA en en andere MG Pilot functies werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
Haay schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:03:
En dan is er ook nog verschil in de software versies tussen Standard, Comfort en Luxury.
De Systeem software kan ook alleen de dealer in de garage upgraden. De Entertainment software schijn je wel via USB te kunnen updaten. Die Rxx versie hoort bij de Entertainment software, dus dat zegt niks over hoe de LKA en en andere MG Pilot functies werken.
Ik wil daar wat twijfel zaaien, als ik de entertainment module reboot dan vallen er meer functies weg zoals ACC, de LKA durf ik niet te zeggen, maar ik heb daardoor wel het gevoel dat de camera/radar input door het entertaiment systeem worden verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
zalkc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:12:
Ik wil daar wat twijfel zaaien, als ik de entertainment module reboot dan vallen er meer functies weg zoals ACC, de LKA durf ik niet te zeggen, maar ik heb daardoor wel het gevoel dat de camera/radar input door het entertaiment systeem worden verwerkt.
Dat is een interessante observatie die ik nog niet eerder gehoord of gelezen had.

Sowieso wel interessant om onder de MG 4 bezitters hier eens te inventariseren welke software versies we allemaal hebben, inclusief welk model MG 4 je hebt. Een zien wat voor relatie daar tussen zit...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ook hier de MG4 Luxury mogen ontvangen enkele weken terug, helaas vanwege omstandigheden meld ik mij wat later op Tweakers. De eerste indruk is erg goed, dealer leverde de auto netjes op en de sales persoon was uitstekend.

De eerste ritten kennis mogen maken met de power van de auto ten koste van de batterij, erg goed moet ik zeggen na ook een Cupra Born en alle Tesla modellen te hebben bereden. Paar punten die mij tot nu toe zijn opgevallen cruise control werkt perfect, maar stuurt erg hysterisch binnen de lijnen, bijna schokkerig te noemen. Soms zet ik het uit omdat het niet te doen is. Hij kan je heel agressief een kant op sturen, stuur vast houden dus! Hopelijk wordt dit nog verholpen met een update. Ook is Android Auto op mijn Samsung Galaxy S21FE niet werkend te krijgen met verschillende kabels. Hij klapt er al na een paar seconden constant uit. De iPhone van mijn vriendin heeft dit probleem niet. Auto is erg zuinig indien je het elektrische pedaal in bedwang houd en rustig 100 rijd, indien je harder gaat dan gaat het erg snel. De auto voelt verder erg solide aan en de wegligging is super. In totaal 1000km ongeveer er op zitten.

Snel laden werkt perfect bij bijvoorbeeld Fastned, bij veel andere laders ondervind ik nog probleem dat de auto het niet accepteert of dat die er telkens uitklapt raar genoeg. Al met al een top auto met wat schoonheidsfoutjes die hopelijk kunnen worden verholpen met een update. Verder probeer ik de batterij op 80% te houden met louden, de enkele keer dat ik verder moet pas ik dit aan naar 100%.

De app werk erg goed, en je kan het ook als autosleutel gebruiken, geen fysieke sleutel nodig dus. Je kan de batterij status zien, auto verwarmen, stuur/stoel verwarming, adressen voor de navigatie inschieten en nog een paar leuke dingen.

Levertijd circa drie maanden, mij werd verteld dat MG volledig inzet op de MG4 en de productie hier enorm van is opgeschroefd en ook prioriteit heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNjmTU0uFdAu_AvZtNtMrKoZZK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZYPpwzEAxkd4h54RkKXSydv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TheCupra op 18-04-2023 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Net even VM gebeld en zij gaven aan dat 'mijn' MG4 een VIN heeft, gebouwd is en dus onderweg naar NL! Verdere details kon zij nu niet geven buiten vermoedelijk een levering in Juni. Is het mogelijk om op basis van de VIN wat meer duidelijkheid te krijgen waar mijn MG4 zich bevindt? Zo ja hoe dan?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
TheCupra schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:46:
Ook hier de MG4 Luxury mogen ontvangen enkele weken terug, helaas vanwege omstandigheden meld ik mij wat later op Tweakers. De eerste indruk is erg goed, dealer leverde de auto netjes op en de sales persoon was uitstekend.

De eerste ritten kennis mogen maken met de power van de auto ten koste van de batterij, erg goed moet ik zeggen na ook een Cupra Born en alle Tesla modellen te hebben bereden. Paar punten die mij tot nu toe zijn opgevallen cruise control werkt perfect, maar stuurt erg hysterisch binnen de lijnen, bijna schokkerig te noemen. Soms zet ik het uit omdat het niet te doen is. Hij kan je heel agressief een kant op sturen, stuur vast houden dus! Hopelijk wordt dit nog verholpen met een update. Ook is Android Auto op mijn Samsung Galaxy S21FE niet werkend te krijgen met verschillende kabels. Hij klapt er al na een paar seconden constant uit. De iPhone van mijn vriendin heeft dit probleem niet. Auto is erg zuinig indien je het elektrische pedaal in bedwang houd en rustig 100 rijd, indien je harder gaat dan gaat het erg snel. De auto voelt verder erg solide aan en de wegligging is super. In totaal 1000km ongeveer er op zitten.

Snel laden werkt perfect bij bijvoorbeeld Fastned, bij veel andere laders ondervind ik nog probleem dat de auto het niet accepteert of dat die er telkens uitklapt raar genoeg. Al met al een top auto met wat schoonheidsfoutjes die hopelijk kunnen worden verholpen met een update. Verder probeer ik de batterij op 80% te houden met louden, de enkele keer dat ik verder moet pas ik dit aan naar 100%.

De app werk erg goed, en je kan het ook als autosleutel gebruiken, geen fysieke sleutel nodig dus. Je kan de batterij status zien, auto verwarmen, stuur/stoel verwarming, adressen voor de navigatie inschieten en nog een paar leuke dingen.

Levertijd circa drie maanden, mij werd verteld dat MG volledig inzet op de MG4 en de productie hier enorm van is opgeschroefd en ook prioriteit heeft.

[Afbeelding]
Volgens mij kun je via de app alleen de stoelverwarming aanzetten en niet de stuurverwarming. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCupra
Sonicfreak schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:26:
[...]

Volgens mij kun je via de app alleen de stoelverwarming aanzetten en niet de stuurverwarming. ;)
Groot gelijk heb je, alleen de stoelverwarming inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Rincewind schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:10:
Net even VM gebeld en zij gaven aan dat 'mijn' MG4 een VIN heeft, gebouwd is en dus onderweg naar NL! Verdere details kon zij nu niet geven buiten vermoedelijk een levering in Juni. Is het mogelijk om op basis van de VIN wat meer duidelijkheid te krijgen waar mijn MG4 zich bevindt? Zo ja hoe dan?
Geen mogelijkheid, wellicht wat forums afgaan om te kijken of er bekende schepen zijn met MG4 er op.

Zo ver ik weet komen ze in de haven van Zeebrugge aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
zalkc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:12:
[...]

Ik wil die twijfel wel bevestigen. ACC stopt met werken en het dashboard geeft een melding over geen actieve veiligheidssystemen als je het entertainment systeem reset.

Ik heb dus een keer op de snelweg in duitsland ongevraagd een reset van het enternainment systeem gehad...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 19:08
Afgelopen vrijdag mijn MG4 Luxury in Andes Grey opgehaald en na de eerste paar honderd kilometer ben ik alleen maar heel blij ermee.
Hij rijdt ongelooflijk soepel en de bouwkwaliteit is echt goed. Geen enkel rammeltje of kraakje op klinkerweggetjes of drempels.

Tot nu toe lijkt alles te werken zoals het hoort, ook Android Auto werkt tot nu toe storingsvrij en lekker snel.
Heb voor de gein ipv ACC, de TJA aangezet.... nou dan moet je wel echt suïcidaal zijn om daarmee te rijden. Hij probeerde me bij de eerste afslag al het verdrijvingsvlak op te sturen, heb het direct weer uitgezet.

Bij het ophalen nog over de LKA gesproken, er was ze niks bekend van een update. Er is gelijk in de computer gekeken naar alle updates en daar stond inderdaad een update voor Duitsland voor de Spurhalteassistent. Om niet gelijk alle auto's onbruikbaar te maken als er iets mis mee is, worden zulke updates gefaseerd doorgevoerd. Dus grote kans dat als dit voor de Duitsers goed blijkt te werken, de update ook hierheen komt.

Sowieso las ik in een Duits tijdschrift iets over een update om het lettertype te vergroten, geen idee wat daarvan waar is. En volgens een NL tijdschrift mag Van Mossel nog alle vertaalfouten doorgeven en komt daar dan ook een update van. Even afwachten dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Twinflame82 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:21:
Afgelopen vrijdag mijn MG4 Luxury in Andes Grey opgehaald en na de eerste paar honderd kilometer ben ik alleen maar heel blij ermee.
Hij rijdt ongelooflijk soepel en de bouwkwaliteit is echt goed. Geen enkel rammeltje of kraakje op klinkerweggetjes of drempels.

Tot nu toe lijkt alles te werken zoals het hoort, ook Android Auto werkt tot nu toe storingsvrij en lekker snel.
Heb voor de gein ipv ACC, de TJA aangezet.... nou dan moet je wel echt suïcidaal zijn om daarmee te rijden. Hij probeerde me bij de eerste afslag al het verdrijvingsvlak op te sturen, heb het direct weer uitgezet.

Bij het ophalen nog over de LKA gesproken, er was ze niks bekend van een update. Er is gelijk in de computer gekeken naar alle updates en daar stond inderdaad een update voor Duitsland voor de Spurhalteassistent. Om niet gelijk alle auto's onbruikbaar te maken als er iets mis mee is, worden zulke updates gefaseerd doorgevoerd. Dus grote kans dat als dit voor de Duitsers goed blijkt te werken, de update ook hierheen komt.

Sowieso las ik in een Duits tijdschrift iets over een update om het lettertype te vergroten, geen idee wat daarvan waar is. En volgens een NL tijdschrift mag Van Mossel nog alle vertaalfouten doorgeven en komt daar dan ook een update van. Even afwachten dus.
Bij mij rammelt er ook niets in de MG4. Wel kraakt de bestuurdersstoel af en toe bij de rugleuning. Ik ben daar al 2x voor terug geweest, maar enige wat men gedaan heeft is iets smeren, maar dat lost het natuurlijk niet op. Verder werd mij verteld dat het binnen de marge lag en dat andere MG4 stoelen net zo kraken.
Vreemd natuurlijk want bij andere auot's heb ik daar nooit last van gehad.

Ik ben niet suïcidaal ;), maar ik rijd iedere dag met cruise control met TJA. Ik heb ook geprobeerd met LKA, maar dan stuurt de auto net zo hard terug op bepaalde plekken die ik elke dag naar mijn werk rijd.
Voor mij is er op dat moment geen verschil tussen ACC en TJA. Voordeel van TJA is dat deze al werkt van 0-60 km/h terwijl LKA pas werkt vanaf 60 km/h. M.a.w. TJA stuurt al mee vanaf lage snelheden terwijl LKA pas vanaf 60 km/h meestuurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Laatst online: 04-04 19:08
Ik ben blij dat jij niet suïcidaal bent 😅 en er weinig problemen mee ondervindt. Bij mij begon hij dus wel tegen te sturen op punten waar ik normaal zonder TJA zorgeloos langsrijdt. Het wisselt volgens mij echt per verkeerssituatie.

De krakende bestuurdersstoel had ik dus net mijn vorige Honda Civic. Uiteindelijk hebben ze de stoel opengemaakt, de vulling goed op z'n plek geduwd en de veren in de stoel gesmeerd. Daarna was het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGforLuxury
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Tip voor de MG4 lover die niet kan wachten op de levering van een nieuwe. Tijdens het surfen zag ik dat VM Rotterdam een witte MG4 met grey interieur aanbood met iets meer dan 2000 km op de teller. https://www.vanmossel.nl/mg/voorraad/s/1203218-mg-mg4

Wil je snel rijden, dan is dit misschien een leuke optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
[b]TheCupra in "Het grote MG EV Topic"

[Afbeelding]
Ik ga richting de 7 maanden :'(

En de verkoper maar zeggen : nee de kleur maakt echt niets uit voor de levertijd.
Maar goed, de positieve berichten hier maken me gewoon wat ongeduldig, even wachten moet nog wel lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door 1234567y op 18-04-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
https://twitter.com/MGMotorEurope/status/1648290560342634506

Lijkt ook een cabrio te komen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
Ik zag ook al een Chinees filmpje van de MG7. Die zag er heel goed uit maar betreft een benzinemodel dus dat is niet voor in dit topic :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nancy81
  • Laatst online: 13-01-2024
Helemaal leuk, al die nieuwe modellen. Maar laten ze eerst maar waarmaken wat ze beloven voor de huidige types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
TheCupra schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:50:
[...]

Groot gelijk heb je, alleen de stoelverwarming inderdaad ;)
Voorverwarmen bedoel je, dat is niet specifiek de stoelverwarming toch? Ik heb onderstaand beeld :
Afbeeldingslocatie: https://news.mgmotor.eu/wp-content/uploads/2023/02/RemoteControl.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b1rdbrain
  • Laatst online: 24-05-2023
Gisteren mijn nieuwe MG ZS EV Comfort Long Range in Pebble Black in ontvangst mogen nemen. Helemaal blij mee natuurlijk! Besteld op 9 januari, geleverd op 18 april dus een ruime 3 maanden levertijd. Ik mag niet klagen als ik zo de berichten hier lees.

Eerst ervaringen zijn heel goed: wat een fijne auto! Nu komen wij ook van een benzine station uit 2009 met ruim 250.000 op de teller, dus het is een stapje vooruit.

Paar dingen die mij opvielen bij de aflevering:
- Wij lieten de auto thuis afleveren. Ophalen in Nijmegen is voor ons een stukje rijden, dus een prima oplossing. De auto werd afgeleverd door een jongeman die gewoon naar ons toe was gereden. Dus een paar extra kilometers op de teller, geen probleem.
- De auto was niet heel vies, maar ook duidelijk niet schoon. Alsof hij een tijdje op depot ergens heeft gestaan. Vond ik toch wel een beetje jammer, had hem bijvoorbeeld even door de wasstraat gehaald ofzo.
- Wel netjes een 'welkomstpakketje' van Van Mossel in de auto. Prima.
- Een klein butsje in de passagiersdeur, alsof deze tegen een muur geopend is. Ga daar niet moeilijk over doen, maar wel even gemeld bij de leasemaatschappij om gedoe te voorkomen. Een keertje bijwerken met een lakstiftje.

Verder een hele fijne rij ervaring. Je leest soms klachten over slecht reagerend scherm, carplay die niet werkt, de app die het niet goed doet. Tot nu toe werkt alles bij ons vlekkeloos. Het infotainment scherm vind ik alleen niet altijd even intuitief, maar dat is ook wennen.

Enige wat ik eigenaardig vind: in de stad rij ik graag op de cruise control. In de bochten remt hij dan enorm af. Heeft dat te maken met de adaptive cruise control die dan aan staat? Ik moet dat nog even testen.

Verder viel mij bij de dubbele bodem in de auto op dat waar de laadkabel ligt, ook een groot leeg vak lijkt te zijn. Alsof daar iets mist. Iemand enig idee?

Vrijdag wordt ook onze wallbox geïnstalleerd, dus het plaatje is dan compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:11
Mg cyberster… ik hoop dat deze voor europa een andere naam gaat krijgen…

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:11
Nancy81 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:16:
Helemaal leuk, al die nieuwe modellen. Maar laten ze eerst maar waarmaken wat ze beloven voor de huidige types
Kijk ff op de id3 en id4 fora, die zijn boos dat er een id7 is terwijl hun auto nog niet af is… het is bij elk merk hetzelfde

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-09 13:20
technopeuter schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:33:
[...]

Kijk ff op de id3 en id4 fora, die zijn boos dat er een id7 is terwijl hun auto nog niet af is… het is bij elk merk hetzelfde
Ik heb in de automatisering gewerkt: helaas is het bijna normaal dat een high tech product niet af is.
Een product moet zo snel mogelijk de markt op, de ontwikkelingskosten moeten zo snel mogelijk terugverdiend worden.
Als het dan op de markt is, dan worden probleempjes die de gebruiker ontdekt alsnog opgelost.
Vergelijk het de updates van Windows op je PC

Ik ga er van uit dat het bij MG ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:03
b1rdbrain schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:49:
Gisteren mijn nieuwe MG ZS EV Comfort Long Range in Pebble Black in ontvangst mogen nemen. Helemaal blij mee natuurlijk! Besteld op 9 januari, geleverd op 18 april dus een ruime 3 maanden levertijd. Ik mag niet klagen als ik zo de berichten hier lees.

Eerst ervaringen zijn heel goed: wat een fijne auto! Nu komen wij ook van een benzine station uit 2009 met ruim 250.000 op de teller, dus het is een stapje vooruit.

- Wij lieten de auto thuis afleveren. Ophalen in Nijmegen is voor ons een stukje rijden, dus een prima oplossing. De auto werd afgeleverd door een jongeman die gewoon naar ons toe was gereden. Dus een paar extra kilometers op de teller, geen probleem.
- De auto was niet heel vies, maar ook duidelijk niet schoon. Alsof hij een tijdje op depot ergens heeft gestaan. Vond ik toch wel een beetje jammer, had hem bijvoorbeeld even door de wasstraat gehaald ofzo.
- Een klein butsje in de passagiersdeur, alsof deze tegen een muur geopend is. Ga daar niet moeilijk over doen, maar wel even gemeld bij de leasemaatschappij om gedoe te voorkomen. Een keertje bijwerken met een lakstiftje.

Verder een hele fijne rij ervaring. Je leest soms klachten over slecht reagerend scherm, carplay die niet werkt, de app die het niet goed doet. Tot nu toe werkt alles bij ons vlekkeloos. Het infotainment scherm vind ik alleen niet altijd even intuitief, maar dat is ook wennen.

Enige wat ik eigenaardig vind: in de stad rij ik graag op de cruise control. In de bochten remt hij dan enorm af. Heeft dat te maken met de adaptive cruise control die dan aan staat? Ik moet dat nog even testen.

Verder viel mij bij de dubbele bodem in de auto op dat waar de laadkabel ligt, ook een groot leeg vak lijkt te zijn. Alsof daar iets mist. Iemand enig idee?

Zonnepanelen voor het laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
technopeuter schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:31:
[...]

Mg cyberster… ik hoop dat deze voor europa een andere naam gaat krijgen…
Afgezien van de naam, vind ik dat toch wel een erg lekkere auto geworden. Ben alleen bang dat het geen budget roadster wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Bomba la Tomba op 19-04-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Laatst online: 10-09 15:58

Wrc

jbraamse schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:35:
[...]

Ik ga er van uit dat het bij MG ook zo werkt.
Ik hoop het maar heb er weinig vertrouwen in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

b1rdbrain schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:49:

Hij remt af in de bochten omdat hij niet goed kan zien of er iets in z'n dode hoek zit. Hij kijkt zeg maar recht vooruit met de ACC. Als jij de bocht naar rechts neemt, is er een grote hoek rechts waar hij geen zicht op heeft, dus remt hij uit voorzorg. Naar mijn idee is dit een niet op te lossen "probleem" als je de straal breder gaat maken waarin hij auto's/obstakels kan detecteren gaat hij ook reageren op auto's in de baan naast je. en

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b1rdbrain
  • Laatst online: 24-05-2023
Henno Keers schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:48:
[...]

Zonnepanelen voor het laden?
Zekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Wrc schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:32:
[...]

Ik hoop het maar heb er weinig vertrouwen in.
Hoe gaat bij jou het snelladen momenteel? Nog steeds max 40-50kWh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCupra
Heinemancp schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:27:
[...]

Voorverwarmen bedoel je, dat is niet specifiek de stoelverwarming toch? Ik heb onderstaand beeld :
[Afbeelding]
Je dient op het vlauwe vinkje te klikken met "HVAC". Dan opent die een nieuw menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Bezulba schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:16:
[...]

Hij remt af in de bochten omdat hij niet goed kan zien of er iets in z'n dode hoek zit. Hij kijkt zeg maar recht vooruit met de ACC. Als jij de bocht naar rechts neemt, is er een grote hoek rechts waar hij geen zicht op heeft, dus remt hij uit voorzorg. Naar mijn idee is dit een niet op te lossen "probleem" als je de straal breder gaat maken waarin hij auto's/obstakels kan detecteren gaat hij ook reageren op auto's in de baan naast je. en
Ik heb het idee dat de MG4 afremt in de bochten op basis van GPS informatie. Mijn vorige auto, Hyundai Ioniq Electric, remde met ACC nooit af tijdens het nemen van bochten en die had dezelfde technische beperking met dode hoek in de bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 23:21
Sonicfreak schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:26:
[...]

Ik heb het idee dat de MG4 afremt in de bochten op basis van GPS informatie. Mijn vorige auto, Hyundai Ioniq Electric, remde met ACC nooit af tijdens het nemen van bochten en die had dezelfde technische beperking met dode hoek in de bochten.
Ik zou zeggen dat dit bij de MG4 in ieder geval opgelost zou moeten zijn wanneer die Lane Keep Assist update uitkomt. In dat Youtube filmpje die laatst gedeeld was heb ik nog specifiek gekeken of de auto in bochten snelheid verminderde. Dat leek niet te gebeuren.

zie YouTube: Das langersehnte UPDATE für den MG4 Spurhalteassistenten ist da! #el... als voorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Pjetrof op 19-04-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
Pjetrof schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:32:
[...]

Ik zou zeggen dat dit bij de MG4 in ieder geval opgelost zou moeten zijn wanneer die Lane Keep Assist update uitkomt. In dat Youtube filmpje die laatst gedeeld was heb ik nog specifiek gekeken of de auto in bochten snelheid verminderde. Dat leek niet te gebeuren.

zie YouTube: Das langersehnte UPDATE für den MG4 Spurhalteassistenten ist da! #el... als voorbeeld.
Mijn MG5 op de autopilot remt niet af in die flauwe bocht op die snelheid. Wel in scherpere bochten.

LKA heb ik uit gezet. Dat was echt een drama. Autopilot is wel echt fijn, zeker in de file en op lange rustige stukken snelweg. In scherpe bochten (klaverbladen bijvoorbeeld) stuur ik toch liever zelf maar daar remt de autopilot wel af.

Ik kan zo 123 even niet vinden wat MG/SAIC zegt over de SAE level van deze auto's maar volgens mij zit de MG5 op Level 2. Hierbij wordt zeker nog veel interactie door de bestuurder verwacht en zou dus niet teveel verwachten van een "autopilot" in een SAE level 2 auto.

Wikipedia: Self-driving car

[ Voor 16% gewijzigd door magiel op 19-04-2023 17:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jorianj1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 14:03
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen;

Vorig jaar maart na een testrit een ZS LR Luxury besteld, en deze na wat vertragingen vrijdagmiddag afgehaald in Nijmegen. Afhalen ging rustig en er werd alle tijd genomen een goede uitleg van alles gehad van Ahmed, auto was 100% geladen en na de formaliteiten begonnen aan de rit van ca. 2 uur naar huis. Om onderweg eens flink te spelen met alles.

Auto rijd echt erg goed, geen piepjes of kraakjes alles voelt solide. TJA werkt naar mijn idee echt prima (wat file gehad onderweg). De "normale" adaptive cruisecontrol houd naar mijn idee wel erg veel afstand (ook op de kortste stand) en remt ook bij mij wat af in bochten. Alles op het touchscreen voelt vlot en werkt prima, Android auto heeft in de twee uur prima gewerkt en geluids kwaliteit van het audiosysteem is gewoon goed. Zaterdag eens een snellader uitgeprobeerd (fastned 50KW), dit werkte allemaal prima en na een koffie richting Duitsland gegaan en daar een stuk op snelheid getest. Auto gaat vlot naar de 180 (en is daarop begrensd) en voelt ook nog steeds erg solide, wat mij erg opviel het windgeruis lijkt niet meer te zijn dan bij 100. Range zakt natuurlijk wel erg snel met de combinatie van wind/kou/regen/snelheid dus ook nog even een duitse snellader getest, ook dit ging opzich prima maar laadsnelheid kwam niet boven de 45KW (er stond een Skoda naast ons te laden en onze accu had nog 60% dus mischien dat dit er mee te maken had). Verlichting is gewoon goed, naar mijn idee beter dan mijn oude Mercedes die Xenon had en automatisch grootlicht lijkt goed te werken. Wanneer je op lage snelheid de richting aanwijzer aanzet wordt de camera aan die zijde van de auto automatisch actief, best een handige feature, bocht verlichting (aanzetten van een mistlamp voor of meedraaien van de koplampen) heb ik niet kunnen opmerken.

Al met al erg tevreden, voor wat perspectief ik kom van een Mercedes C-klasse 220Cdi automaat uit 2005 met 415000Km (gekocht met 200000Km). In vergelijking hiermee voelt de MG ongeveer even solide, ook op snelheid maar een stuk stiller door het ontbreken van de diesel motor. En is zeker sneller met optrekken tot de 180. Op de Mercedes had ik parkeersensoren en cruise control, dus dit is een hele stap in de tijd voor mij en ook erg wennen aan de LKA.

Ik heb trouwens Maxxis banden, volgens mij had de auto bij de testrit vorig jaar een Michelin Eco band, meer mensen dit opgevallen? Lijken prima te rijden qua comfort/geluid en werken prima bij regen al zijn ze wel erg hard opgepompt (2.8 Bar) volgens het info scherm.

[ Voor 0% gewijzigd door jorianj1 op 19-04-2023 21:08 . Reden: leestekens ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Sonicfreak schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:26:
[...]

Ik denk eerder stuuruitslag, probeer maar eens een ruimere bocht te maken(als dat veilig is), zal je zien dat de snelheid op pijl blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Nog een aardig filmpje over de bouwkwaliteit van de MG4. Roest lijkt toch wel wat meer kans te hebben in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
magiel schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:35:
[...]

Mijn MG5 op de autopilot remt niet af in die flauwe bocht op die snelheid. Wel in scherpere bochten.

LKA heb ik uit gezet. Dat was echt een drama. Autopilot is wel echt fijn, zeker in de file en op lange rustige stukken snelweg. In scherpe bochten (klaverbladen bijvoorbeeld) stuur ik toch liever zelf maar daar remt de autopilot wel af.

Ik kan zo 123 even niet vinden wat MG/SAIC zegt over de SAE level van deze auto's maar volgens mij zit de MG5 op Level 2. Hierbij wordt zeker nog veel interactie door de bestuurder verwacht en zou dus niet teveel verwachten van een "autopilot" in een SAE level 2 auto.

Wikipedia: Self-driving car
De MG4 is SAE Level 2, al hoewel de Traffic Jam Assist een level 3 systeem is volgens de SAE. Probleem is echter dat de TJA's in de huidige auto's niet volledig TJA zijn zoals SAE bedoelt.

Geldt niet alleen voor MG trouwens. Tesla is bijvoorbeeld ook een level 2 auto en géén 3, zoals sommige mensen wel eens willen denken.

Edit: blijkbaar is in Januari dit jaar voor de eerste keer een auto level 3 gecertificeerd in Amerika, de nieuwe Mercedes S-Class en EQS Sedan. Die nu gemaakt gaan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Troetelbeer op 20-04-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Bezulba schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:16:
[...]

Dit lijkt mijn MG4 overigens ook te doen. Soms remt hij ineens zomaar af op de snelweg terwijl er niets voor me staat. Maar er wel een auto op een uitvoegstrook naast mij zit. Soms zelfs met 1 strook ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
buzzbuzz68 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:10:
Nog een aardig filmpje over de bouwkwaliteit van de MG4. Roest lijkt toch wel wat meer kans te hebben in de toekomst.
Oei, geen aardig filmpje. Toch hebben we garantie op roest, volgens de garantie (mits je jaarlijks laat checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGforLuxury
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Dat is inderdaad minder. Zou het vroegtijdig verzegelen van de naden d.m.v. MOTIP BITUMEN COATING / TEKTIEL hier uitkomst kunnen bieden. Het lijkt erop dat de getoonde naden zichtbaar en benaderbaar zijn.

Mogelijk een optie om dit direct te doen na aflevering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik maak me daar niet zo druk om met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 07:26
Troetelbeer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:11:
Ik maak me daar niet zo druk om met de garantie.
Kan me er ook niet echt druk over maken, maar kan me wel de zorgen van anderen indenken. Heb ook zelf nog gekeken of ik iets kon vinden over het gebruik van van verzinkt plaatwerk oid maar niets kunnen vinden.

Vroeger kregen auto's tektiel of Denitrol oid als behandeling, toen zei men dat je de auto's al kon horen roesten in de folders en het was toen ook diep triest met vooral de franse auto's.

In de loop der jaren werd het allemaal wel steeds beter al zaten er modellen tussen die berucht waren vanwege de roestduivel. Hoe MG op het gebied van roestpreventie te werk gaat is eigenlijk helemaal niet zo'n slechte vraag, een beetje openheid op dat gebied zou de Chinezen niet misstaan.

Eerlijk gezegd maak ik mij meer zorgen over reserve onderdelen, zoals kan ik ingeval van ruitschade zonder problemen terecht bij Carglass en hebben die de voorruit ook ruim in voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 19:22
Hoe vul ik in de Google doc in: ja de auto is afgeleverd, maar nee het is niet de auto die ik besteld heb? 8)7

Maandag is mijn MG ZS Long range afgeleverd. Na de initiele blijdschap zat ik even heel vreemd te kijken en aan mezelf te twijfelen, maar het is toch echt de comfort in plaats van de luxury. Anyhow, van Mossel is met de lease maatschappij aan het uitvechten hoe ze het mogen gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Heb niet geknoeid in de levertijden lijst, maar voor de belangstellenden, in week 9 een zogenaamd voorraad model besteld, VPN nummer bekent. Eea was kleurafhankelijk,men weet wat er ongeveer onderweg is en in welke kleur. Mijn 1e en 2e keuze qua kleur zouden 3 tot 5 maanden levertijd kunnen hebben, Mijn voorraad geval in dit geval een zilveren was beloofd op 2 maanden en dat gaat hij heel aardig waarmaken.
In week 18, negen weken na de koopovereenkomst te hebben getekend wordt hij afgeleverd. Nog 11 nachten woelen en dan is het zover :9~

Vandaag weer een beter mee verlegen dan om verlegen onderdeeltje binnen gekregen. Huidige auto heeft een echt reservewiel en dat vind ik wel heel erg prettig, al heb ik het bij de huidige de afgelopen 4 jaar gelukkig niet nodig gehad. De auto daarvoor had 4x een lekke band, waarbij 1 band 3x het slachtoffer was.

Met prop erin is het elke weer gelukt om de betreffende banden te kunnen behouden. Nu las ik dat het werken met zo'n spuitbus niet altijd heel gunstig is, en je vaak alsnog toe bent aan 1 of 2 nieuwe banden als je een beetje pech hebt. Misschien is het hier al een keer eerder als tip gegeven en heb ik er overheen gekeken, en voor de anderen die dat ook misschien is overkomen is dit misschien wel een leuke tip:

https://www.bol.com/nl/nl...ut_for_delivery2008093611

Ziet er degelijk uit en ook de bijgeleverde gebruiksaanwijzing leek me duidelijk genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn8fSBJSqmJCt4IfvALQz5AQ96k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUcp6JaaW71PBEtetoytGv9n.jpg?f=fotoalbum_large

Zag het op het Engelse forum en wist niet dat je zoeits als dit zelf kon kopen, de proppen werden er in mijn geval altijd bij de bandenspecialist of dealer ingepropt. Hoop het niet nodig te hebben, maar dat is met meer zaken.

Nog 11 nachtjes woelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Hoi fooks,
Inmiddels bijna een jaar een marvel r.
Nu voor de 5e keer naar garage.
Bij elke update weer andere problemen.
Nu komen de handvaten niet uit de deur.
Waarschuwingslampje te lage bandenspanning is uit,hoera.
Opgelost door vm ze hebben er 3,5 bar ingepomp 😮‍💨
Ergste is dat de auto max 280 km laad. Wat ie al maanden doet.
En rara vandaag ineens 340 km geladen rara hoe kan het !!! Zouden over the air stiekem geupdate hebben na vele tel om vat gezeur af te wezen
En last but not least het panaramadak is gesprongen, heeft uren in de zon gestaan, we doen de deur open en dicht en rinkel de kinkel zei het raam.
Heb het nu wel gehad met mg.
Rijd je met de topmodel vant ene naar andere probleem. Kijk de id 3 of 4 is ook niet perfect maar tog liever de audi Q4 of poolstar.
Hebben nu een mg5 als leen, wat een verschil met de marvel zeg.
Zit laag en beduidend minder ruimte voorin.
Rijd wel vlot en stuurt direct.
Enigste pluspunt is kofferruimte dies stuk groter dan marvel.
We wachten mar weer af,😮‍💨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF3znUKjxSn0ZtnQRpeXwb6VDFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCfbtKYEeg8YYAymEfAe389E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itvKz_ETEMzcugrMUQxghu-Q-Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kc99CfvhHjqpPInIFcN1qhE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

zalkc schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:26:
[...]

Hoe gaat bij jou het snelladen momenteel? Nog steeds max 40-50kWh?
Ik heb de auto sinds de langzame ervaring nog niet weer aan de snelladers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

meacount schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:38:
...

Zag het op het Engelse forum en wist niet dat je zoeits als dit zelf kon kopen, de proppen werden er in mijn geval altijd bij de bandenspecialist of dealer ingepropt. Hoop het niet nodig te hebben, maar dat is met meer zaken.

.....
Dit is niet het zelfde als de bandespecialist erin zet, die zal je naderhand altijd nog moeten laten zetten. Dit is een noodreparatie zoals de wegenwacht ook gebruikt, maximale snelheid 80 Km/h met deze proppen en laten vervangen door proppen van binnenuit door de bandenspecialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
Wrc schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:15:
[...]

Dit is niet het zelfde als de bandespecialist erin zet, die zal je naderhand altijd nog moeten laten zetten. Dit is een noodreparatie zoals de wegenwacht ook gebruikt, maximale snelheid 80 Km/h met deze proppen en laten vervangen door proppen van binnenuit door de bandenspecialist.
Dank voor de aanvulling, vind het niet erg om na de reparatie nog even langs de dealer te gaan. Heb zelf meegemaakt dat er ook op deze manier een reparatie door een bovag garage werd gedaan, dus van buitenaf een prop erin gepropt, dealer zei dat een zo'n reparatie niet altijd 100% was maar verder geen opmerkingen gehad. Wel gelezen dat je met de spuitbus noodreparatie beperkingen hebt, zowel in snelheid als in afstand.

Ook in de gebruiksaanwijzing van de reparatiekit, die ik heb aangeschaft, wordt nergens melding gemaakt dat ik met max 80km/pu de reis mag/kan voortzetten.

Dan nog zoiets als gezond verstand, aangezien je in deze omstandigheid zelf de reparatie uitvoert, hoeveel vertrouwen heb je in je eigen kunnen met de reparatie, hoe groot was het gat, waar zat het gat, voorwielen of achterwielen. Auto heeft een bandenspanningscontrole systeem. Persoonlijk zou ik weer een stuk voorzichtiger zijn als het de sturende wielen betreft. Heb wel een goede relatie met die bovag dealer, dus geen probleem om daar alsnog een bezoek te brengen.

Nu ben ik geen specialist, maar als ik alles wat ik over spuitbussen en proppen heb gelezen tegen elkaar afweeg, dan lijkt mij het systeem met de prop te prefereren boven het systeem met de spuitbus. Ben toch ook wel nieuwsgierig waarom de auto industrie een spuitbus geeft en geen proppenset of beiden met een uitleg welk systeem in welk geval de voorkeur geniet. Gebruiksgemak? Wettelijke eisen? Goede connecties met de spuitbusfabrikanten? Kosten? Bij beide systemen blijft een electrische luchtpomp toch wel een must.

Wie het weet mag het zeggen, ben zeker benieuwd al is het misschien niet helemaal een MG onderwerp, meer zijdelings..... want echt ruimte voor een reservewiel heeft de MG4, zoals in mijn geval, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
De video over de aankondiging van MG Cyberster. https://youtu.be/kF-SmStuD4o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
buzzbuzz68 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:10:
Handige plek voor het pollenfilter, je kunt er eenvoudig bij. Lijkt wel hetzelfde filter wat ik ook in mijn balansventilatie heb zitten. Dat zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
Wrc schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:04:
[...]
Ik heb de auto sinds de langzame ervaring nog niet weer aan de snelladers gehad.
Bij mijn MG ZS uit 2020 kom ik nog steeds niet boven de 30 kWh uit. Ik dacht eerst dat het met de temperatuur te maken zou kunnen hebben, maar ongeacht of het nou 5 of 15 graden is blijft de laadsnelheid even langzaam, dus verwacht ik niet dat dit de oorzaak is.
Binnenkort een afspraak met VM, maar de monteur gaf nou niet de indruk dat het op te lossen was. Ik vind die lage laadsnelheid echt een enorme beperking in je actieradius en het lijkt me een software probleem, dus daarom juist wel op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
Gisteren contact gehad met VM over mijn MG4, hierbij de reactie:
1, 2.3 (niet stoppen bij ingestelde % met laden; preconditionering via app werkt niet; navigatie niet stabiel - red) en verkeersbordherkenning is iets wat we vaker lezen/horen helaas. Hopelijk dat daar spoedig een update voor komt.

ACC/TJA is in Duitsland inmiddels een update geweest en die schijnt een stuk beter te zijn, dus ook daar wachten we op :)

Trekhaken zijn helaas nog niet bekend wanneer deze komen. We hopen eind mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TylerHam
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-09 13:17
Woensdag de MG4 Luxury Diamond Red mogen bestellen :)
Helaas nog geen bevestiging van de verwachte leverdatum. Maar als ik het Exceloverzicht zo bekijk lijkt het er op dat de rode kleur een langere levertijd heeft dan bijv. wit.

Momenteel rij ik nog in een Hyundai Kona maar contract is bijna voorbij.

Vond het wel beetje spannend om voor dit model te kiezen, gezien de vele klachten bij bijv. de ZS mbt rijbereik. Mijn persoonlijke verwachting is dat de actieradius wel iets lager gaat liggen dan bij de huidige auto.
De keuze voor deze auto is wel grotendeels beïnvloed door de lage fiscale waarde en dus de (relatief) lage bijtelling.

Maar mijn mening, vind het wel een heel mooie auto om te zien dus ben wel blij met deze keuze! En ben ook blij dat er nog niet veel rondrijden, de Kona zie je op iedere hoek van de straat. Dus dit is wel origineler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heinemancp schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:56:
Gisteren contact gehad met VM over mijn MG4, hierbij de reactie:
Gisteren mijn MG4 voor de tweede keer (sinds ik de auto heb) aan de (openbare) laadpaal opgeladen. En hoewel zowel in de iSmart app als in de auto zelf staat ingesteld dat de batterij tot 80% moet laden ging het laden wederom vrolijk verder tot ik het laden bij 90% maar (op afstand via de app) afbrak.

Heb vanochtend trouwens even een fotootje gemaakt van de systeem versie op mijn MG4 Comfort:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poWKA7_i2q_hWM-hxvylTfL1vSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfFc0LMD83kbDqC6U4p7WSTB.jpg?f=fotoalbum_large

Kunnen andere MG4 bezitters eens kijken welke firmware versies er nog meer rondrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
TylerHam schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:09:
Helaas nog geen bevestiging van de verwachte leverdatum. Maar als ik het Exceloverzicht zo bekijk lijkt het er op dat de rode kleur een langere levertijd heeft dan bijv. wit.

Momenteel rij ik nog in een Hyundai Kona maar contract is bijna voorbij.

Vond het wel beetje spannend om voor dit model te kiezen, gezien de vele klachten bij bijv. de ZS mbt rijbereik. Mijn persoonlijke verwachting is dat de actieradius wel iets lager gaat liggen dan bij de huidige auto.
De keuze voor deze auto is wel grotendeels beïnvloed door de lage fiscale waarde en dus de (relatief) lage bijtelling.

Maar mijn mening, vind het wel een heel mooie auto om te zien dus ben wel blij met deze keuze! En ben ook blij dat er nog niet veel rondrijden, de Kona zie je op iedere hoek van de straat. Dus dit is wel origineler.
Ik ben ook van Hyundai (Ioniq Electric) overgestapt naar een MG4 Luxury in Pebble Black. Ik had eerst ook een bestelling gedaan voor Diamond Red, maar die had inderdaad een langere levertijd en aangezien ik de Pebble Black nog met 2022 kenteken kon krijgen, daar maar voor gegaan i.v.m. de bijtelling.
Ik ben achteraf wel blij met de kleur. Ziet er stoer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
TylerHam schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:09:

-knip-
Mijn diamond rode is op 20-1-2023 besteld en nog geen update van de leverdatum ontvangen. Behalve de rode verf moet voor mijn bestelling ook een grijs interieur gevonden worden. VM geeft aan "Er worden in verhouding minder rode MG4’s gebouwd". Vandaag ben ik 3 maanden onderweg .... met wachten.

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Haay schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:49:
[...]

Gisteren mijn MG4 voor de tweede keer (sinds ik de auto heb) aan de (openbare) laadpaal opgeladen. En hoewel zowel in de iSmart app als in de auto zelf staat ingesteld dat de batterij tot 80% moet laden ging het laden wederom vrolijk verder tot ik het laden bij 90% maar (op afstand via de app) afbrak.

Heb vanochtend trouwens even een fotootje gemaakt van de systeem versie op mijn MG4 Comfort:
[Afbeelding]

Kunnen andere MG4 bezitters eens kijken welke firmware versies er nog meer rondrijden?
k zie dit, dus geen MCU versie en andere Rxx versie. ik begrijp dat de juiste info hier niet te vinden is.
moet via ODB2 bekeken worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLvBlEqqWgommb_RK3MeZTd3Sbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCLTpubibNx3OYG4u2ubWxCx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heinemancp schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:03:
[...]

k zie dit, dus geen MCU versie en andere Rxx versie. ik begrijp dat de juiste info hier niet te vinden is.
moet via ODB2 bekeken worden.

[Afbeelding]
Of misschien is het via developer menu te achterhalen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit: het kan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqHSedCFVFHSDf3qJok-hiqBZbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVPC9iZqSv6yeymuy5WhaEgi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Sonicfreak op 21-04-2023 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-08 16:09
Vandaag langs geweest bij VM mijn auto zal waarschijnlijk 19 mei aankomen in Zeebrugge.
Misschien op een van deze boten
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9179725 Manon
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9505065 Tugela
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9505041 Figaro
Maar dan ivm drukte nog 2 of 3 weken wachten, vervoer en rijklaar maken.
Dus misschien eind mei of begin juni. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Harryw schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:51:
Vandaag langs geweest bij VM mijn auto zal waarschijnlijk 19 mei aankomen in Zeebrugge.
De Tugela komt 19 mei in Zeebrugge…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JRuvo
  • Laatst online: 08-09 11:24
Voor degene die het interessant vinden, hierbij even een 1e update na 1,5 week rijden in de MG4 Luxury.

Conclusie: Voldoet ruim, maar dan ook echt ruim, aan de verwachtingen!

In 1,5 week tijd dikke 2000km afgelegd, voornamelijk snelweg kilometers en hij rijd echt super comfortabel.
Aangezien ik iets harder rij dan 100 en ik niet echt moeite doe om zuinig te rijden, zit ik op een gem verbruik van ong 22kW/100km. Volgens mij wel prima.

Aantal punten die opvallen + en +/- (echte minpunten kan echt niet vinden😁 )

+/-: Hij is weinig subtiel in zijn veiligheidsfuncties, zoals adaptive cruise control en lane assist. Je kan er prima mee rijden en ervaar ook geen levensgevaarlijke situaties en het werkt ook zoals het moet werken. Maar het is wel af en toe met horten en stoten. Als mensen bij mij in de auto zitten irriteren zie zich eraan ook omdat ze het niet verwachten.

+/- geen start/stopknop. Het blijft wennen haha. Ik heb echt keren dat ik hem wel 4x in de Drive moet zetten voordat hij het doet. Ook is het gewoon raar dat je auto aan blijft als je weg loopt. Zeker in mijn regio (Drenthe) zet ik echt niet altijd mijn auto op slot als ik hem op de oprit heb staan. Maar dat betekend bij de MG4 dat die gewoon lekker aanblijft staan.

+/- Het verbruik bij 's ochtends wegrijden is echt heel hoog! Ik zit de 1e 30km altijd om een verbruik van bijna 29kWh/100km. Is wel heftig, zou dat te maken hebben met de verwarming? Ik heb het ook als ik de auto voorverwarmd heb

+ Rijgedrag. De auto rijd echt super, reageert vlot is snel en ligt geweldig op de weg. In alle recensie wordt daar ook over gesproken. Maar het verrast mij echt hoe fijn die rijd!

+ Snelladen. Vandaag voor het eerst aan de snellader gestaan en hij heeft echt een super laadgrafiek! Volgens het boekje max 135kW snelladen, maar ik had toch echt van 30% t/m 50% constant 140kW + op de lader staan! uiteindelijk van 20% naar 60% in nog geen 10 min.. Dat is echt, maar dan ook echt indrukwekkend hoor!

Al met al is het echt een geweldige auto tot nu toe! Ik heb bovenstaande punten niet minpunten genoemd omdat ik deze punten van te voren allemaal al wist, dus ik ook niet kon verwachten dat het nu anders zou zijn!

Bedenk mij toch één minpunt:
Ik wil mijn gegevens wijzigen in de MG iSmart app (emailadres toevoegen), hiervoor moet je je wachtwoord invoeren. Echter zegt hij bij mij elke keer dat mijn wachtwoord niet klopt, terwijl ik zeker weet dat dit wel klopt. Zou het kunnen komen omdat bij mijn telefoonnummer geen + voor de 31 staat? Want dan klopt de combi tel en ww niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBd4b8t0oxHLnMkezh2zTek-KTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQ83sNCm8uVvqgdElf24pIsn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
Haay schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:49:
[...]
[Afbeelding]

ik heb dezelfde MCU versie, MPU zit op R16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
JRuvo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:00:
Voor degene die het interessant vinden, hierbij even een 1e update na 1,5 week rijden in de MG4 Luxury.

Conclusie: Voldoet ruim, maar dan ook echt ruim, aan de verwachtingen!

In 1,5 week tijd dikke 2000km afgelegd, voornamelijk snelweg kilometers en hij rijd echt super comfortabel.
Aangezien ik iets harder rij dan 100 en ik niet echt moeite doe om zuinig te rijden, zit ik op een gem verbruik van ong 22kW/100km. Volgens mij wel prima.

Aantal punten die opvallen + en +/- (echte minpunten kan echt niet vinden😁 )

+/-: Hij is weinig subtiel in zijn veiligheidsfuncties, zoals adaptive cruise control en lane assist. Je kan er prima mee rijden en ervaar ook geen levensgevaarlijke situaties en het werkt ook zoals het moet werken. Maar het is wel af en toe met horten en stoten. Als mensen bij mij in de auto zitten irriteren zie zich eraan ook omdat ze het niet verwachten.

+/- geen start/stopknop. Het blijft wennen haha. Ik heb echt keren dat ik hem wel 4x in de Drive moet zetten voordat hij het doet. Ook is het gewoon raar dat je auto aan blijft als je weg loopt. Zeker in mijn regio (Drenthe) zet ik echt niet altijd mijn auto op slot als ik hem op de oprit heb staan. Maar dat betekend bij de MG4 dat die gewoon lekker aanblijft staan.

+/- Het verbruik bij 's ochtends wegrijden is echt heel hoog! Ik zit de 1e 30km altijd om een verbruik van bijna 29kWh/100km. Is wel heftig, zou dat te maken hebben met de verwarming? Ik heb het ook als ik de auto voorverwarmd heb

+ Rijgedrag. De auto rijd echt super, reageert vlot is snel en ligt geweldig op de weg. In alle recensie wordt daar ook over gesproken. Maar het verrast mij echt hoe fijn die rijd!

+ Snelladen. Vandaag voor het eerst aan de snellader gestaan en hij heeft echt een super laadgrafiek! Volgens het boekje max 135kW snelladen, maar ik had toch echt van 30% t/m 50% constant 140kW + op de lader staan! uiteindelijk van 20% naar 60% in nog geen 10 min.. Dat is echt, maar dan ook echt indrukwekkend hoor!

Al met al is het echt een geweldige auto tot nu toe! Ik heb bovenstaande punten niet minpunten genoemd omdat ik deze punten van te voren allemaal al wist, dus ik ook niet kon verwachten dat het nu anders zou zijn!

Bedenk mij toch één minpunt:
Ik wil mijn gegevens wijzigen in de MG iSmart app (emailadres toevoegen), hiervoor moet je je wachtwoord invoeren. Echter zegt hij bij mij elke keer dat mijn wachtwoord niet klopt, terwijl ik zeker weet dat dit wel klopt. Zou het kunnen komen omdat bij mijn telefoonnummer geen + voor de 31 staat? Want dan klopt de combi tel en ww niet...

[Afbeelding]
Je kunt de auto uitzetten in het menu veiligheid. Daar staat iets zoals "schakel contact uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
[...]
inderdaad heel mooi snelladen dan!!! netjes.

Gaat de auto niet automatisch uit en op slot als je weg loopt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• savale
Yes yes vanaf vandaag ook trotse bezitter van een Mg4 luxury andes grey. Enkel nog even vanaf de dealer naar huis gereden maar geen gekke dingen gelukkig. Ik zal binnenkort wel even mijn eerste bevindingen posten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8KoCVOB1pgE1iwueWL5Ku5Fz2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJ3GhzMNsMWJvpevcuGgPu7c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emansuhh
  • Laatst online: 21-07-2023
Yes 9juni mijn red diamond zs lx lr in ontvangst nemen. Nog paar weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
  • Laatst online: 07-07 19:20
Harryw schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:51:
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9179725 Manon
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9505065 Tugela
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9505041 Figaro
Maar dan ivm drukte nog 2 of 3 weken wachten, vervoer en rijklaar maken.
Dus misschien eind mei of begin juni. _/-\o_
Vorige week gebeld met VM ook mijn auto komt op die datum aan in Zeebrugge .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph!l
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
De Galaxy Ace zit eraan te komen voorzien Zeebrugge 1ste week van mei levering voorzien eind mei

[ Voor 16% gewijzigd door Ph!l op 21-04-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6
  • Laatst online: 12-09 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Mijn boot had laatst weer vertraging. Nu is het verhaal 2 juni ;w

[ Voor 34% gewijzigd door Kodo6 op 21-04-2023 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
Kodo6 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:37:
Mijn boot had laatst weer vertraging. Nu is het verhaal 2 juni ;w
Hoop niet eerst 5 mei, Die van mij nu 5 mei geleverd worden en week later ophalen,

Ach ik wacht pas 13 maanden…….

[ Voor 8% gewijzigd door U2psv op 22-04-2023 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 13:43
MGforLuxury schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:39:
Dat is inderdaad minder. Zou het vroegtijdig verzegelen van de naden d.m.v. MOTIP BITUMEN COATING / TEKTIEL hier uitkomst kunnen bieden. Het lijkt erop dat de getoonde naden zichtbaar en benaderbaar zijn.

Mogelijk een optie om dit direct te doen na aflevering ?
Ik zou dit niet zo snel doen, en wel om twee redenen:

1: je geeft MG een reden om de doorroest garantie af te wijzen in de toekomst.

2: Vroeg of laat hard zo'n bitumen coating uit en wordt poreus en/of het is niet perfect aangebracht. Dan komt er water achter wat niet goed weg kan en dan roest het alleen maar veel harder dan zonder coating.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-08 16:09
Ik overweeg een VM auto verzekering voor de mg4. Echter zie in de voorwaarden dat de auto dan een start onderbreking moet
hebben ivm diefstal. Iemand ervaring hiermee of al in laten bouwen. Of zit die er al standaard in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
Harryw schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:34:
Ik overweeg een VM auto verzekering voor de mg4. Echter zie in de voorwaarden dat de auto dan een start onderbreking moet
hebben ivm diefstal. Iemand ervaring hiermee of al in laten bouwen. Of zit die er al standaard in.
Had ivm bovenstaande ook zo mijn bedenkingen en contact daarover opgenomen met de verstrekkers van deze verzekeringen, zeker omdat het ook zo expliciet werd vermeld in de offerte die men mij toestuurde.

De MG4 heeft af fabriek al een startonderbreking, maar helaas(in mijn ogen dan) zo'n shit keyless systeem. Alleen al vanwege dat Keyless zou ik een extra bescherming willen hebben, maar volgens degene die ik bij VM van de verzekeringsafdeling aanschreef, is het niet nodig om nog weer een aparte startonderbreker te plaatsen.

Ik heb dit "zwart op wit" via de email als antwoord gekregen, voor alle duidelijkheid..... ik zou in deze als ik jou was, dit ook zelf schriftelijk laten beamen door de verstrekker van de verzekering, dan heb je iets om terug op te vallen als er eventueel gemekkerd gaat worden als het onverhoopte van een diefstal zou plaatsvinden.

Maakt overigens nog steeds niet dat ik blij zou zijn met die Keyless troep ;(

Het antwoord dat ik van VM kreeg(met weglating van namen betrokkenen ivm privacy wetgeving en eventueel ander gez... :

================================================================================

Beste heer WEGGELATEN NAAM,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Uw auto is voorzien van een startonderbreker en voldoet daarmee aan de door de verzekeraar gestelde alarmeis.

Inzake de verplichting om de nieuwe auto bij Van Mossel aan te schaffen, verwijs ik u graag naar de bijgevoegde voorwaarden. Onder meer op pagina 7 staat een en ander in de voorwaarden beschreven.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. Mocht u naar aanleiding van de offerte nog verdere vragen hebben, laat dit dan uiteraard gerust weten.

Met vriendelijke groet,

WEGGELATEN NAAM
Commercieel medewerker binnendienst

Van Mossel Automotive Groep
Biesbosweg 14, 5145 PZ Waalwijk
T: +31 (0)416 82 09 81
E: weggelatennaam@vanmossel.nl
W: www.vanmossel.nl
Facebook | LinkedIn | Instagram | YouTube

=================================================================================

Hoop dat je hier wat aan hebt, maar nogmaals, vraag het zelf ook nog een keer zodat je het zelf met namen ook als bewijs kunt aanvoeren dat je je hebt laten voorlichten.

[ Voor 0% gewijzigd door meacount op 23-04-2023 11:59 . Reden: was nog een naam vergeten te verwijderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay

Standaard staat de afstand tot de voorligger ingesteld op 3 streepjes. Wanneer je ACC inschakelt met het stuurwiel knopje links op het stuur kun je vervolgens met het linker duim-pookje via links-rechts duwen de afstand bijstellen tussen 1 streepje, 2 streepjes en 3 streepjes. Dat maakt wel verschil op welke afstand het automatisch afremmen optreedt. Even mee spelen om te kijken welke setting je prettig vindt. :)
Wat ik tegenwoordig altijd doe is de auto openen en sluiten via het knopje op de deurhendel. Gewoon de sleutel in mijn jaszak houden, naast de portier staan, knopje even ingedrukt houden, en de auto gaat van het slot af. Bij parkeren, uitstappen, deur dicht, knopje weer even ingedrukt houden, en de auto gaat uit en is afgesloten.
Heeft denk ik te maken met de intelligente batterijverwarming die op automatisch staat? Zie deze uitlegvideo:
Harryw schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:34:
Ik overweeg een VM auto verzekering voor de mg4. Echter zie in de voorwaarden dat de auto dan een start onderbreking moet hebben ivm diefstal. Iemand ervaring hiermee of al in laten bouwen. Of zit die er al standaard in.
Bij mijn weten is de start onderbreking standaard in de MG4. Ik heb overigens ook de VM auto verzekering afgesloten omdat die voor zover ik kon beoordelen de beste voorwaarden heeft, vergeleken met alternatieve verzekeringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 22-04-2023 11:30 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2