Abeloosf schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:50:
Bij deze reageer ik hier ook graag even.
Wij hebben eind Augustus een witte MG ZS EV Luxury Standard Range besteld, bij VM Amsterdam.
3 tot 5 maanden geschatte levertijd.
We hadden alternatieven voor andere, duurdere merken maar de goeie overnameprijs voor onze hybride outlander, het pakket aan opties die je bij de MG ZS EV Luxury krijgt en de redelijk snelle levertijd die beloofd werd overtuigde ons om voor de MG te gaan.
Dat laatste blijkt nu een zeer grote teleurstelling. 25 zonnepanelen op het dak, amper benut met de hybride, periodiek onderhoud aan de Outlander, nieuwe remmen begin dit jaar, allemaal een beetje jammer.
Maar het meest teleurstellende is de houding van VM Amsterdam, zoals ik hier in andere comments ook al gelezen heb.
Verschillende onbeantwoorde mails, en wanneer we iedere x aantal weken bellen voor een update worden we half weg gelachen met “oh nee hoor geen info”.
Nu is het geen Ferrari of Rolls die we besteld hebben, dus ik verwacht geen rode loper, champagne of caviaar als we even contact opnemen en te horen krijgen dat “we nog even geduld moeten hebben”.
Maar het totaal gebrek aan empathie voor een klant die toch iets meer dan een pakje boter besteld heeft is hallucinant.
De laatste update die we kregen was dat de 3 tot 5 maanden (achteraf bezien utopisch) gebaseerd was op een grote levering die VM Amsterdam in Mei 2022 ontvangen had. Zodoende gingen ze ervan uit dat “dit wel de doorsnee hoeveelheid van leveringen zou zijn”.
Wij hebben ons nog niet toegevoegd aan de tabel die hier opgevolgd wordt, maar onze bestelling was 24 Augustus 2022 - Witte ZS EV Luxury SE - 3 tot 5 maanden levertijd.
Wij overwegen sterk op de bestelling te ontbinden, juridisch mogelijk gezien de gespecificeerde levertijd op de bestelbon. Probleem is echter dat het spelletje dan weer opnieuw begint, nieuwe overname van de Outlander bespreken, mogelijks nieuwe / hogere financiering voor het restbedrag en uiteraard weer en nieuw verhaal van maanden wachten op een levering.
Kortom, enorm teleurgesteld in VM Amsterdam en de vreugde en het plezier van uitkijken naar de levering van een nieuwe wagen is ver zoek.