Toon posts:

Het grote MG EV Topic

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste
Acties:

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 22:43
Shadowhawk00 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:44:
Maar hoe weet ik /kan ik checken of het de laatste versie is? Waar kan ik vinden wat de laatste versie van de firmware is?
In het Britse MG4 forum wordt er hier over gesproken: https://www.mgevs.com/thr...tware-update-thread.7699/

De Luxury versie (Trophy in de UK) heeft een andere software versie dan de Standard (SE SR) en Comfort (SE LR). In het scherm kun je de MPU en de MCU software versies zien. De MPU versie (met een Rxx aan het einde) kan alleen de dealer updaten. De MCU software is van de entertainment en die zou je wel OTA moeten kunnen updaten.

Maar ook in de UK is er niet één software versie die als meest recente door de dealers wordt geïnstalleerd. Wanneer er meer MG4 auto's hier actief zijn kunnen we ons eigen overzicht wel eens bijhouden?

• n00n11
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Hi all,

Volg dit forum al een paar dagen, toch besloten vandaag een account aan te maken.
Wellicht is dit vragen naar de bekende weg, echter vroeg ik me af hoe jullie ervaring is qua communicatie vanuit Van Mossel Amsterdam.

Wij hebben de MG 5 SR Luxury besteld op 29-10-2022 met een eerste verwachte leverdatum van 15-02-2023.
Kijkend naar de excel met leverdata, heb ik met mijn huidige 109 dagen wachttijd misschien weinig te klagen, maar elke keer als ik contact zoek met Van Mossel om te vragen of er al meer duidelijkheid is, krijg ik het simpel antwoord terug; Niks bekend.

Nou is geduld een schone zaak, maar een beetje vooruitzich zou fijn zijn.
Hoe ervaren andere dit?
Alvast bedankt!

• Arjen_v_s
  • Laatst online: 10:29
n00n11 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:58:
Hi all,

Volg dit forum al een paar dagen, toch besloten vandaag een account aan te maken.
Wellicht is dit vragen naar de bekende weg, echter vroeg ik me af hoe jullie ervaring is qua communicatie vanuit Van Mossel Amsterdam.

Wij hebben de MG 5 SR Luxury besteld op 29-10-2022 met een eerste verwachte leverdatum van 15-02-2023.
Kijkend naar de excel met leverdata, heb ik met mijn huidige 109 dagen wachttijd misschien weinig te klagen, maar elke keer als ik contact zoek met Van Mossel om te vragen of er al meer duidelijkheid is, krijg ik het simpel antwoord terug; Niks bekend.

Hoe ervaren andere dit?
Alvast bedankt!
Ik volg het topic al maanden zonder account, maar vandaag ook maar besloten een account aan te maken :)

Mijn bestelling was in Juni 2022 voor een ZS Luxury standard range, men wist toen zeker dat het dat jaar nog geleverd kon worden (want standard range ipv long range). Maar nog geen auto in zicht...

Samengevat: nul updates vanuit de dealer, steeds zelf navragen. en als je vraagt krijg je steeds te horen dat ze NIETS weten.

Als je dan vraagt of ze weten of hij al gebouwd is, of al op een boot staat, of hoeveel wachtende er nog zijn in NL met dezelfde bestelling etc. om maar iets van een indicatie te hebben, krijg je meestal als antwoord dat ze niets weten en dat dat normaal is (bij MG).
Net als dat een verdubbelde levertijd heeel normaal is.

Vraag me af of ze het dan ook normaal vinden als je 6 maanden later pas betaald? :+

En ik snap ook wel dat het echte probleem bij MG bij de productie zit, en dat de NL verkopers er ook niets aan kunnen doen dat het lang duurt of onvoorspelbaar is. Voor de verkopers is het natuurlijk ook super irritant dat ze steeds klagende klanten krijgen en moeten teleurstellen. Maar je raakt er behoorlijk gefrustreerd van. Het zou echt enorm schelen als je gewoon een betrouwbare datum had kunnen krijgen zodat je daar rekening mee kan houden.

• Haay
Arjen_v_s schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:42:
Ik volg het topic al maanden zonder account, maar vandaag ook maar besloten een account aan te maken :)

Mijn bestelling was in Juni 2022 voor een ZS Luxury standard range, men wist toen zeker dat het dat jaar nog geleverd kon worden (want standard range ipv long range). Maar nog geen auto in zicht...

Samengevat: nul updates vanuit de dealer, steeds zelf navragen. en als je vraagt krijg je steeds te horen dat ze NIETS weten.

Als je dan vraagt of ze weten of hij al gebouwd is, of al op een boot staat, of hoeveel wachtende er nog zijn in NL met dezelfde bestelling etc. om maar iets van een indicatie te hebben, krijg je meestal als antwoord dat ze niets weten en dat dat normaal is (bij MG).
Net als dat een verdubbelde levertijd heeel normaal is.

Vraag me af of ze het dan ook normaal vinden als je 6 maanden later pas betaald? :+

En ik snap ook wel dat het echte probleem bij MG bij de productie zit, en dat de NL verkopers er ook niets aan kunnen doen dat het lang duurt of onvoorspelbaar is. Voor de verkopers is het natuurlijk ook super irritant dat ze steeds klagende klanten krijgen en moeten teleurstellen. Maar je raakt er behoorlijk gefrustreerd van. Het zou echt enorm schelen als je gewoon een betrouwbare datum had kunnen krijgen zodat je daar rekening mee kan houden.
Probleem is natuurlijk dat Van Mossel de exclusieve verkoper van MG in Nederland is, maar dat VM zelf weer een klant is van MG Europe en vanuit MG Europe ook niet veel meer informatie krijgt dan wat VM aan ons doorgeeft. Volgens mij krijgt VM pas chassisnummers door van MG Europe wanneer de boot met de MG auto's erop het Suez kanaal passeert. Dan kan VM die chassisnummers aan klanten koppelen en is het wachten tot de auto's daadwerkelijk bij de vestigingen aankomen voor de verdere administratieve verwerking. Maar tot VM die chassisnummers van MG Europe doorkrijgt hebben ze ook geen informatie over de lopende bestellingen. Dat is in ieder geval mijn indruk hoe het ongeveer loopt. En wij kunnen het niet direct bij MG Europe navragen want wij zijn geen klant daar.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:29
Haay schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:27:
[...]

Probleem is natuurlijk dat Van Mossel de exclusieve verkoper van MG in Nederland is, maar dat VM zelf weer een klant is van MG Europe en vanuit MG Europe ook niet veel meer informatie krijgt dan wat VM aan ons doorgeeft. Volgens mij krijgt VM pas chassisnummers door van MG Europe wanneer de boot met de MG auto's erop het Suez kanaal passeert. Dan kan VM die chassisnummers aan klanten koppelen en is het wachten tot de auto's daadwerkelijk bij de vestigingen aankomen voor de verdere administratieve verwerking. Maar tot VM die chassisnummers van MG Europe doorkrijgt hebben ze ook geen informatie over de lopende bestellingen. Dat is in ieder geval mijn indruk hoe het ongeveer loopt. En wij kunnen het niet direct bij MG Europe navragen want wij zijn geen klant daar.
Toch bijzonder dat als je dan belt, dat ze dan wel een antwoord hebben (in mijn geval). Waarom ze dan niet direct een afspraak maken of een update sturen van je bestelling is mij wel een raadsel - wordt nog wat als ze moeten werken voor hun geld ivm de klanten in de rij staan.

• Arjen_v_s
Haay schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:27:
[...]

Ja dat klopt volgens mij wel. Maar het is geen creatief proces (met veel onzekerheid) om een auto te bouwen, dat is toch een vrij voorspelbaar gestandaardiseerd geheel ?

Ergens zou ik verwachten dat MG bij de fabriek(en) een lijst met werkorders heeft in volgorde van bestelling. En een productie-capaciteit die bekend is per model/uitvoering. Als die je met jouw positie op de lijst combineert zou je kunnen weten hoe lang het duurt voordat hij geproduceerd wordt ? Als je dan de productiedatum weet zou men het logistiekplan er bij kunnen pakken om uit te rekenen op welke boot hij komt en wanneer die boot hier is.

Je zou denken dat deze informatie er wel is en gebruikt kan worden, maar blijkbaar niet...

Als de data vanuit China niet beschikbaar is, zou je als importeur nog wel als alternatief nog bij de boot/MG-Europe hetzelfde toepassen: orderlijst + positie op de lijst + verwachte-bootlading -> leverdatum.

Het zal wel allemaal niet zo simpel zijn, maar er moet toch wel iets meer inzichtelijk zijn als: 'hij komt ooit'.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:11
@Arjen_v_s Ik weet niet hoe het bij MG werkt en bij andere fabrikanten. Maar wat ik wel weet is dat mijn schoonvader, die bij Ford in Belgie in de fabriek werkte, zijn auto vanaf een bepaald moment (denk wanneer het VIN nummer bekend was) zelfs al in de fabriek kon volgen bij welke afdeling die was :9

Believe. Imagine. Create.

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:05
Net contact met VanMossen gehad mg4 luxury Andes Grey zou maart binnen komen wordt een maand later 21-4
cassis nr was bekent. wel jammer

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:18
thien schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:42:
Net contact met VanMossen gehad mg4 luxury Andes Grey zou maart binnen komen wordt een maand later 21-4
Dat is balen! Zeker omdat anderen op dit forum melden dat ze de auto juist eerder dan verwacht geleverd krijgen.

Wanneer heb je de auto besteld als ik vragen mag? Ik zie je order niet terug in de excel lijst. Heb zelf ook een Luxury Andes Grey besteld, maar heb het idee dat Luxury modellen met andere kleuren in grotere getallen naar de Benelux komen.

• thien
  • Laatst online: 11:05
Pjetrof schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Dat is balen! Zeker omdat anderen op dit forum melden dat ze de auto juist eerder dan verwacht geleverd krijgen.

Wanneer heb je de auto besteld als ik vragen mag? Ik zie je order niet terug in de excel lijst. Heb zelf ook een Luxury Andes Grey besteld, maar heb het idee dat Luxury modellen met andere kleuren in grotere getallen naar de Benelux komen.
23-11-2022
in de Excel lijst sta ik onder B10

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
Pjetrof schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Ik heb er ook een mail aan gewaagd. Op mijn vraag of er al iets concreters gezegd kon worden over de eind januari bestelde diamond rode luxury met grijs interieur is het antwoord "Nog niet. Er worden in verhouding minder rode MG4’s gebouwd..." Ik zie hier in de lijst best wel rode die rond die tijd besteld zijn en een update van de leverdatum hebben gekregen. Het blijft koffiedik kijken.

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:32
thien schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:42:
Ik weet niet beter dan dat chassisnummer bekend was bij het Suezkanaal. Maar vanmiddag uit het niets een mail ontvangen van verkoper dat het chassisnummer van onze 4 bekend is met levering juni 2022…wat meer dan 6 maanden levertijd betekent 🥳

[Voor 8% gewijzigd door shake op 16-03-2023 19:15]

• Jules B
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:19
Billy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:51:
Mooi auto! We krijgen hopelijk onze Rode ZS EV eind april. En dat naar 13 maanden. Kan niet wachten.
Nog een checklist nodig gehad bij de aflevering?
Nee, niet gedaan, maar wel alles goed nagekeken. Onderweg ook geladen om te kijken hoe dat gaat. We reden al elektrisch, maar elke auto is anders. Maar vooral lekker genieten!

• Jules B
  • Laatst online: 08:19
Arjen_v_s schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:19:
[...]

Het zal wel allemaal niet zo simpel zijn, maar er moet toch wel iets meer inzichtelijk zijn als: 'hij komt ooit'.
Ik heb in de afgelopen 13 maanden ongeveer elke vier weken gebeld met VM Amsterdam. Bijna elke keer was het 'Geen idee' met een soort Mark Rutte-achtig weglachen. Bij andere merken wordt een klant direct aan een auto in de fabriek gekoppeld, maar bij MG is regelmatig verteld dat het chassisnummer pas later bekend wordt gemaakt, wanneer de auto onderweg is. MG Europe bestelt een aantal auto's in China, op basis van wat zij verwachten aan verkoop. Nu wordt er veel meer verkocht dan ze verwacht hadden en staan de auto's in back-order. Oftewel: ze verdelen de auto's zo goed mogelijk over de dealers.

Dat verhaal varieert een beetje per verteller (verkoper). uiteindelijk heb ik het chassisnummer gekregen van VM en MG Europe gebeld. Die wisten toen te vertellen waar de auto was. Vanaf dat moment wist ik meer en kon ik VM Amsterdam vertellen hoe het zat. Beetje omgekeerde wereld. VM wentelt zich in onschuld, zij kunnen er niets aan doen en krijgen nu opeens zoveel auto's geleverd, dat zij het niet aankunnen. Uiteindelijk wisten ze wel een strik op de auto te leggen, dus hebben ze toch een beetje hun best gedaan. Al met al geen goede indruk van VM Amsterdam.

• Erik B
  • Laatst online: 22-03 23:13
shake schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Ik weet niet beter dan dat chassisnummer bekend was bij het Suezkanaal. Maar vanmiddag uit het niets een mail ontvangen van verkoper dat het chassisnummer van onze 4 bekend is met levering juni 2022…wat meer dan 6 maanden levertijd betekent 🥳
Precies dat.. ondanks dat globaal gezien iedereen wel hetzelfde te horen krijgt, dat ze pas zo'n 4 weken voorafgaand weten wanneer de auto bij hun op locatie staat. Wat inderdaad redelijk zou kloppen met wanneer de boot door het Suez vaart. Hoor je toch weer mensen hier en daar melden dat ze 2 of nu zelfs 3 maanden vooraf al een chassisnummer te weten. Dan klopt het verhaal toch niet meer 8)7 ?

ik hoop overigens stiekem dat ondanks jij wel een paar weken eerder was met bestellen, dat mijn oranje ook op diezelfde levering gepland wordt O-)

[Voor 8% gewijzigd door Erik B op 16-03-2023 22:32]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Haay
Ook maar weer eens bij Van Mossel geïnformeerd. Mijn bestelde MG4 Comfort komt morgen aan in België kreeg ik te horen. En zodra de auto bij een van de VM vestigingen is aangekomen zal hij een afspraak met me maken.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:42
Ik ben zo juist gebeld voor een afspraak om de MG4 Luxury op te halen volgende week!

Uiteindelijk van +/- 6 maanden levertijd naar iets meer dan 3.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buutvrij
  • Laatst online: 22-03 23:03
n00n11 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:58:
Hi all,

Hoe ervaren andere dit?
Alvast bedankt!
Wij hebben een MG5 SR in mei vorig jaar besteld en kregen hem half december. 8 maanden wachten dus.
Paar keer gemaild, maar ook toen: "we weten het niet".

Een aanbetaling was toen niet nodig en ook konden we op het allerlaatste moment (dus vlak voor levering) van de auto af mochten we dat willen. "We raken de auto toch wel kwijt meneer".
EV's zijn gewoon niet aan te slepen en wij zijn de afgelopen 20 jaar natuurlijk erg verwend. Kwestie van geduld denk ik..

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Heinemancp
Zojuist afspraak gemaakt om volgende week donderdag mijn MG4 op te halen! Net onder de 3mnd levertijd uiteindelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Abeloosf
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-03 13:35
Bij deze reageer ik hier ook graag even.

Wij hebben eind Augustus een witte MG ZS EV Luxury Standard Range besteld, bij VM Amsterdam.

3 tot 5 maanden geschatte levertijd.

We hadden alternatieven voor andere, duurdere merken maar de goeie overnameprijs voor onze hybride outlander, het pakket aan opties die je bij de MG ZS EV Luxury krijgt en de redelijk snelle levertijd die beloofd werd overtuigde ons om voor de MG te gaan.

Dat laatste blijkt nu een zeer grote teleurstelling. 25 zonnepanelen op het dak, amper benut met de hybride, periodiek onderhoud aan de Outlander, nieuwe remmen begin dit jaar, allemaal een beetje jammer.

Maar het meest teleurstellende is de houding van VM Amsterdam, zoals ik hier in andere comments ook al gelezen heb.

Verschillende onbeantwoorde mails, en wanneer we iedere x aantal weken bellen voor een update worden we half weg gelachen met “oh nee hoor geen info”.

Nu is het geen Ferrari of Rolls die we besteld hebben, dus ik verwacht geen rode loper, champagne of caviaar als we even contact opnemen en te horen krijgen dat “we nog even geduld moeten hebben”.

Maar het totaal gebrek aan empathie voor een klant die toch iets meer dan een pakje boter besteld heeft is hallucinant.

De laatste update die we kregen was dat de 3 tot 5 maanden (achteraf bezien utopisch) gebaseerd was op een grote levering die VM Amsterdam in Mei 2022 ontvangen had. Zodoende gingen ze ervan uit dat “dit wel de doorsnee hoeveelheid van leveringen zou zijn”.

Wij hebben ons nog niet toegevoegd aan de tabel die hier opgevolgd wordt, maar onze bestelling was 24 Augustus 2022 - Witte ZS EV Luxury SE - 3 tot 5 maanden levertijd.

Wij overwegen sterk op de bestelling te ontbinden, juridisch mogelijk gezien de gespecificeerde levertijd op de bestelbon. Probleem is echter dat het spelletje dan weer opnieuw begint, nieuwe overname van de Outlander bespreken, mogelijks nieuwe / hogere financiering voor het restbedrag en uiteraard weer en nieuw verhaal van maanden wachten op een levering.

Kortom, enorm teleurgesteld in VM Amsterdam en de vreugde en het plezier van uitkijken naar de levering van een nieuwe wagen is ver zoek.

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-03 21:48
Stukje terug kwam ik een bericht tegen van iemand die een lijstje had gemaakt van boten die onderweg zijn en misschien mg’s vervoeren. Op zich al knap om dat te vinden. Is er al weer een nieuw lijstje in de maak. Het is toch leuk dat een beetje te volgen.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Vanavond 80km gereden met de MG4 maar android auto viel vaak uit, denk wel om de paar minuten. Erg irritant. Ik zag de navigatie met USB kan worden geupdate waar kan ik die downloaden?

• Pjetrof
Vaevictis_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:12:
Vanavond 80km gereden met de MG4 maar android auto viel vaak uit, denk wel om de paar minuten. Erg irritant. Ik zag de navigatie met USB kan worden geupdate waar kan ik die downloaden?
Ik heb even voor je gekeken, en kwam deze post tegen van een ander forum https://www.speakev.com/t...-update-available.175629/

Persoonlijk zit ik eraan te denken om een dongle te kopen zodat ik draadloos gebruik kan maken van Android Auto (wanneer ik de 4 heb). Heb een tijdje een Peugeot 2008 gehad, maar daar kon ik +/- 10 seconden gebruik maken van AA voordat de verbinding weer wegviel.

• Vaevictis_
Pjetrof schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:35:
[...]

Ik heb even voor je gekeken, en kwam deze post tegen van een ander forum https://www.speakev.com/t...-update-available.175629/

Persoonlijk zit ik eraan te denken om een dongle te kopen zodat ik draadloos gebruik kan maken van Android Auto (wanneer ik de 4 heb). Heb een tijdje een Peugeot 2008 gehad, maar daar kon ik +/- 10 seconden gebruik maken van AA voordat de verbinding weer wegviel.
Had deze ook gevonden, alleen 0 reacties op die post en ik kan hem ook niet vinden op de pagina van MG zelf. Ik heb al eens eerder issues gehad met een andere auto (Nissan Leaf) dus ik ben huiverig om deze zomaar te updaten. Iemand anders al ervaringen hiermee met de MG4?

• Haay
Vanochtend bericht van VM gekregen dat mijn bestelde MG4 Comfort in Amsterdam is aangekomen, dus kan ik nu een afspraak maken om hem op te komen halen! :)

Eerst maar de autoverzekering gaan regelen, zodra ik van VM het kentekennummer heb gekregen.

Heb ook twee laadpassen (Vattenfall en ANWB) besteld. Dit is m'n eerste EV dus allemaal nog nieuw voor mij. :D Iemand nog een tip voor een goede goedkope laadpas? Ik heb geen eigen oprit, dus kan niet aan huis opladen. 100% afhankelijk van openbare laadpalen in de wijk dus.

• buutvrij
  • Laatst online: 22-03 23:03
Haay schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:23:
Vanochtend bericht van VM gekregen dat mijn bestelde MG4 Comfort in Amsterdam is aangekomen, dus kan ik nu een afspraak maken om hem op te komen halen! :)

Eerst maar de autoverzekering gaan regelen, zodra ik van VM het kentekennummer heb gekregen.

Heb ook twee laadpassen (Vattenfall en ANWB) besteld. Dit is m'n eerste EV dus allemaal nog nieuw voor mij. :D Iemand nog een tip voor een goede goedkope laadpas? Ik heb geen eigen oprit, dus kan niet aan huis opladen. 100% afhankelijk van openbare laadpalen in de wijk dus.
Met een laadpas van e-flux (onze enige, ook geen oprit) goede ervaringen. Laadpalen van nuon/vattenvall €0,31 incl. btw per Kwh.
Het kan geen kwaad om in het begin een beetje te grasduinen in het aanbod van apps, passen en laadpalen. De kosten zijn soms hier en daar moeilijk te zien. Onze ervaring is dat na de witte broodsweken en een beetje wennen we lekker in de 'wedstrijd' zitten en nu voor 4 cent incl. btw per km rijden (brandstofkosten).
Ondenkbaar in onze oude auto, de toch zuinige Prius.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-03 21:20
Haay schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:23:

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Net gebeld door VM Rotterdam. MG4 Luxury Medal Silver besteld op 12 januari wordt 25 maart uitgeleverd

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:32
Ik weet niet of hier mensen op specifieke mg zs, ehs of marvel wachten maar buiten oostende. Is het voormalige Honda terrein in Gent haven reeds in gebruik door MG.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
Bij de originele ZS EV (geen idee van de facelift en de andere modellen) is een issue dat de voorruit bij het minste beetje vochtigheid beslaat. Ik kan iedereen Rain-x aanraden, gewoon bij de Gamma te koop. Even met een doek op de binnenkant van de ruit smeren, en het beslaat helemaal niet meer! Werkt als een tierelier.

@rik @WillySis @fevo-1190 @Fortes @Jmtpes @marc4547 @dinootje @Steefph

[Voor 11% gewijzigd door marvel27 op 18-03-2023 19:48]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23
marvel27 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:40:
Bij de originele ZS EV (geen idee van de facelift en de andere modellen) is een issue dat de voorruit bij het minste beetje vochtigheid beslaat. Ik kan iedereen Rain-x aanraden, gewoon bij de Gamma te koop. Even met een doek op de binnenkant van de ruit smeren, en het beslaat helemaal niet meer! Werkt als een tierelier.

mocht je toch last blijven houden, kijk dan ook even in je kofferbak, onder de bak en zelfs daaronder op het metaal of het vochtig is, lekkage bij de achterruit schijnen veel voor te komen.

diskeltische lurker

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:28
marvel27 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:40:

Dat had ik bij voorbaat al aangeschaft voor op de buitenkant van de achterruit van de mg4 in de hoop dat het water er beter af zou lopen. Geen idee of dat wat gaat helpen.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:23
Nog ff de status van mijn MG ZS EV.
klacht was het langzame snelladen(nooit boven de 30kW). De garage gaf aan dat er niks is ingesteld en dus ook niets is aangepast.
donderdag aan de snellader en ook weer geen snelheid boven de 30 gezien. Als je het vergelijks met de data van Fastned dan klopt het echt niet.

diskeltische lurker

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
technopeuter schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:51:
Nog ff de status van mijn MG ZS EV.
klacht was het langzame snelladen(nooit boven de 30kW). De garage gaf aan dat er niks is ingesteld en dus ook niets is aangepast.
donderdag aan de snellader en ook weer geen snelheid boven de 30 gezien. Als je het vergelijks met de data van Fastned dan klopt het echt niet.

[Afbeelding]
Dat is wel belachelijk zeg en inderdaad veels te traag. En ze willen er verder niets aan doen? Welke VM garage is dit?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-03 20:39
YouTube: MG4, VOLKSWAGEN UIT CHINA, SCHERP GEPRIJSD, KWALITATIEF GOED

Altijd leuk om keer op keer de bevestiging te krijgen dat je een goede koop hebt gedaan. Op papier gekocht destijds, hoewel we pas konden bestellen na de proefrit.

Blijft een hoop geld voor een splinternieuw model van een nieuw merk (soort van, we weten wel hoe dit zit) in NL en daarom blijf ik op 1 of andere manier de reviews volgen...

[Voor 20% gewijzigd door OmeRobbie op 19-03-2023 13:49]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Vaevictis_

Kost een halve dag maar meteen auto gewassen, met klei behandeld, quick detailer en keramische coating. Glimt nu wel heel erg.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Haay
OmeRobbie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:48:
YouTube: MG4, VOLKSWAGEN UIT CHINA, SCHERP GEPRIJSD, KWALITATIEF GOED

Altijd leuk om keer op keer de bevestiging te krijgen dat je een goede koop hebt gedaan. Op papier gekocht destijds, hoewel we pas konden bestellen na de proefrit.

Blijft een hoop geld voor een splinternieuw model van een nieuw merk (soort van, we weten wel hoe dit zit) in NL en daarom blijf ik op 1 of andere manier de reviews volgen...
Ik heb zelfs mijn bestelling gedaan zonder eerst een proefrit gemaakt te hebben! :P Had al veel reviews op Youtube bekeken en iedereen was unaniem enthousiast over hoe fijn de MG4 rijdt. Dus dat geloofde ik dan wel. Na de auto in de showroom bij VM bekeken, betast en van voor tot achter beoordeeld te hebben had ik er voldoende vertrouwen in om min of meer blind de bestelling te doen. We waren wel een beetje klaar met onze huidige (benzine) auto, en wilden als volgende auto een elektrische auto. Tja, dan heb je met een budget van rond de 30 - 35 duizend euro niet zo heel veel opties. Initieel keken we naar de Opel Corsa-e of de Peugeot e-208, maar die heeft minder binnenruimte dan onze huidige auto, terwijl de kinderen juist groter worden. Mijn ouders hebben recentelijk een tweedehands Hyundai Kona Electric 64kW (vorige model) gekocht en daar meer voor betaald dan de MG4 nieuw kost. Tja, dan is de MG4 wel heel aantrekkelijk!

Maar inderdaad, net als jij kijk ik ook nog steeds naar nieuwe reviews, die dan mijn keuze voor de MG4 weer bevestigen. :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Troetelbeer
Haay schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb zelfs mijn bestelling gedaan zonder eerst een proefrit gemaakt te hebben! :P Had al veel reviews op Youtube bekeken en iedereen was unaniem enthousiast over hoe fijn de MG4 rijdt. Dus dat geloofde ik dan wel. Na de auto in de showroom bij VM bekeken, betast en van voor tot achter beoordeeld te hebben had ik er voldoende vertrouwen in om min of meer blind de bestelling te doen. We waren wel een beetje klaar met onze huidige (benzine) auto, en wilden als volgende auto een elektrische auto. Tja, dan heb je met een budget van rond de 30 - 35 duizend euro niet zo heel veel opties. Initieel keken we naar de Opel Corsa-e of de Peugeot e-208, maar die heeft minder binnenruimte dan onze huidige auto, terwijl de kinderen juist groter worden. Mijn ouders hebben recentelijk een tweedehands Hyundai Kona Electric 64kW (vorige model) gekocht en daar meer voor betaald dat de MG4 nieuw kost. Tja, dan is de MG4 wel heel aantrekkelijk!

Maar inderdaad, net als jij kijk ik ook nog steeds naar nieuwe reviews, die dan mijn keuze voor de MG4 weer bevestigen. :*)
Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal, behalve dat wij geen kinderen hebben :+

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Met kinderen is een MG5 ook nog te overwegen. Afhankelijk van de opties is dat iets goedkoper en aan de binnenkant flink praktischer : lampjes, handgrepen en bekerhouders achterin en flink meer ruimte achterin voor voetbaltassen / kinderwagen / vakantiespullen.
* Proton_ kijkt na een proefrit in de MG4, MG5 en Mégane vooral naar de MG5.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-03 19:06
Proton_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:54:
Met kinderen is een MG5 ook nog te overwegen. Afhankelijk van de opties is dat iets goedkoper en aan de binnenkant flink praktischer : lampjes, handgrepen en bekerhouders achterin en flink meer ruimte achterin voor voetbaltassen / kinderwagen / vakantiespullen.
ik had eerst ook naar de MG5 gekeken.
Die is zeker wel duurder dan de MG4, bij de uitgeklede versie zit geen climate control, dus hoe je dan de temperatuur gaat regelen (zonder fysieke knoppen) is mij een raadsel.

De MG4 oogt gewoon weer net wat moderner, net iets betere range, net iets sneller laden. Warmtepomp enz.

Doorslaggevend voor ons was echter dat mijn vriendin de zit in de MG5 te laag vond. In die zin dat je benen helemaal vooruit moet strekken, of met opgetrokken knieën zit. oncomfortabel dus. Daar had ze bij de MG4 helemaal geen last van.

Ik vind de MG5 wel erg mooi. Maar ieder zo zijn voorkeuren, daarom is er gelukkig wat keuze!

[Voor 4% gewijzigd door 1234567y op 19-03-2023 18:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Inderdaad, keuze is fijn. Zeker rijcomfort is erg persoonlijk.

Bij ons is de auto een plan B na het cancellen van de Sono Sion, dus dan kan je inschatten hoe belangrijk looks hier zijn :)
Na acht jaar elektrisch rijden weten we dat 300km WLTP voor ons voldoet.
Een lichte hemel en achteruitrijcamera is bij de MG4 gekoppeld aan de Luxury versie, waar dat bij de MG5 al op Comfort zit.
De 4 naar onze wensen kwam dus op €39k en de 5 op €36k :)

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• Troetelbeer
Proton_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:28:
Inderdaad, keuze is fijn. Zeker rijcomfort is erg persoonlijk.

Bij ons is de auto een plan B na het cancellen van de Sono Sion, dus dan kan je inschatten hoe belangrijk looks hier zijn :)
Na acht jaar elektrisch rijden weten we dat 300km WLTP voor ons voldoet.
Een lichte hemel en achteruitrijcamera is bij de MG4 gekoppeld aan de Luxury versie, waar dat bij de MG5 al op Comfort zit.
De 4 naar onze wensen kwam dus op €39k en de 5 op €36k :)
Apart, want na de prijsverhoging zit de Luxury MG4 op €37,7k en voor de prijsverhoging op €36,2k. Hoe kom jij aan de €39k?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Troetelbeer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:17:
[...]

Apart, want na de prijsverhoging zit de Luxury MG4 op €37,7k en voor de prijsverhoging op €36,2k. Hoe kom jij aan de €39k?
Inc een andere kleur dan wit en grijs interieur kom je met de nieuwe prijs op €39k

• Troetelbeer
cold schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:25:
[...]

Inc een andere kleur dan wit en grijs interieur kom je met de nieuwe prijs op €39k
Ja ok, maar dat vind ik dan wel weer haaks staan op wat je eerder zei:
Bij ons is de auto een plan B na het cancellen van de Sono Sion, dus dan kan je inschatten hoe belangrijk looks hier zijn
Daarom dat ik geen rekening hield met kleur en bekleding in de prijsberekening...

• Haay
Proton_ schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:54:
Onze huidige auto is een Peugeot 208 uit 2012. Daarin zijn we als gezin met 2 kinderen in meerdere zomervakanties naar Oostenrijk en Italië gereden voor wandelvakanties daar. :D Maar de kinderen zijn inmiddels nu ook ruim tieners en hebben ook meer behoefte aan wat beenruimte. Voor dagelijks gebruik echter is het mijn vrouw die voornamelijk de auto gebruikt voor woon-werkverkeer, en zij vindt een kleinere auto prettiger voor stadsverkeer en parkeren. Dus een stationwagen (MG5) is voor haar geen optie. :P

De Peugeot 208 uit 2012 heeft 285 liter bagageruimte, terwijl de Peugeot e-208 (idem voor de Opel Corsa-e) slechts rond de 265 liter heeft. Een achteruitgang dus! Dan voldoet ook de MG4 op dit opzicht, met z'n 363 liter bagageruimte, meer aan de behoefte. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjen_v_s
Abeloosf schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:50:
Bij deze reageer ik hier ook graag even.

Wij hebben eind Augustus een witte MG ZS EV Luxury Standard Range besteld, bij VM Amsterdam.

3 tot 5 maanden geschatte levertijd.

We hadden alternatieven voor andere, duurdere merken maar de goeie overnameprijs voor onze hybride outlander, het pakket aan opties die je bij de MG ZS EV Luxury krijgt en de redelijk snelle levertijd die beloofd werd overtuigde ons om voor de MG te gaan.

Dat laatste blijkt nu een zeer grote teleurstelling. 25 zonnepanelen op het dak, amper benut met de hybride, periodiek onderhoud aan de Outlander, nieuwe remmen begin dit jaar, allemaal een beetje jammer.

Maar het meest teleurstellende is de houding van VM Amsterdam, zoals ik hier in andere comments ook al gelezen heb.

Verschillende onbeantwoorde mails, en wanneer we iedere x aantal weken bellen voor een update worden we half weg gelachen met “oh nee hoor geen info”.

Nu is het geen Ferrari of Rolls die we besteld hebben, dus ik verwacht geen rode loper, champagne of caviaar als we even contact opnemen en te horen krijgen dat “we nog even geduld moeten hebben”.

Maar het totaal gebrek aan empathie voor een klant die toch iets meer dan een pakje boter besteld heeft is hallucinant.

De laatste update die we kregen was dat de 3 tot 5 maanden (achteraf bezien utopisch) gebaseerd was op een grote levering die VM Amsterdam in Mei 2022 ontvangen had. Zodoende gingen ze ervan uit dat “dit wel de doorsnee hoeveelheid van leveringen zou zijn”.

Wij hebben ons nog niet toegevoegd aan de tabel die hier opgevolgd wordt, maar onze bestelling was 24 Augustus 2022 - Witte ZS EV Luxury SE - 3 tot 5 maanden levertijd.

Wij overwegen sterk op de bestelling te ontbinden, juridisch mogelijk gezien de gespecificeerde levertijd op de bestelbon. Probleem is echter dat het spelletje dan weer opnieuw begint, nieuwe overname van de Outlander bespreken, mogelijks nieuwe / hogere financiering voor het restbedrag en uiteraard weer en nieuw verhaal van maanden wachten op een levering.

Kortom, enorm teleurgesteld in VM Amsterdam en de vreugde en het plezier van uitkijken naar de levering van een nieuwe wagen is ver zoek.
Klinkt heel herkenbaar, je verwacht 'net iets meer' service voor een aankoop van iets wat bijna een jaar salaris kost.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:04
Dag allen,

Voor ieder die zijn MG4 op mag halen hier een link naar een Engels forum waarop een link staat (in post van 13 oktober) naar hun ‘MG4 collection checklist’.

https://www.mgevs.com/thr...klist-on-collection.7818/

Groet

• mauricecu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-03 16:21
Is er al iemand die deze week de MG4 mag ophalen en daar al een concrete afspraak voor heeft staan?
Ik zag dat er tot 18-3 nog geen grote aantallen op kenteken gezet is deze maand…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik verwacht deze week het kenteken en heb een afspraak om volgende week dinsdag ochtend de mg4 op te halen.

[Voor 7% gewijzigd door swiffer81 op 21-03-2023 06:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Heinemancp
mauricecu schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:39:
Is er al iemand die deze week de MG4 mag ophalen en daar al een concrete afspraak voor heeft staan?
Ik zag dat er tot 18-3 nog geen grote aantallen op kenteken gezet is deze maand…
donderdagavond de MG4 ophalen, nog geen kenteken (wel handig voor de verzekering op de terugweg...)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hier vrijdag ophalen en heb al kenteken

• mauricecu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-03 16:21
Heinemancp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:23:
[...]

donderdagavond de MG4 ophalen, nog geen kenteken (wel handig voor de verzekering op de terugweg...)
Misschien kan de verzekeringsmaatschappij iets met het chassisnummer?
Maar als je al een bestaande polis hebt is het sowieso geen probleem heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Vaevictis_
Op hoop van zegen. Ik heb geen antwoord gekregen van vm Amsterdam of dit kan. De auto accepteert de kaart update wel.

Update: It works! Versie van de kaart is augustus.

[Voor 5% gewijzigd door Vaevictis_ op 21-03-2023 19:33]

• Slone
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-03 00:47
Begin Januari de MG4 Luxery Grey besteld. (Van Mossel Breda)
Vorige week kreeg ik het bericht dat de auto 02Juni binnenkomt.

Ik moest rekening houden met 6 maanden.
So far, alles volgens plan

Ik hoop wel dat MG de kinderziektes verholpen heeft.
- olie lekkage
- hangende bodemplaten

We gaan het zien

• n00n11
  • Nu online
Slone schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 00:18:
Begin Januari de MG4 Luxery Grey besteld. (Van Mossel Breda)
Vorige week kreeg ik het bericht dat de auto 02Juni binnenkomt.

Ik moest rekening houden met 6 maanden.
So far, alles volgens plan

- olie lekkage
- hangende bodemplaten

We gaan het zien
Wat ik dan niet begrijp is dat binnen dezelfde organisatie de ene vestiging zo duidelijk kan specificeren wanneer ze de auto binnen verwachten en bij de andere vestiging je week op week het antwoord krijgt, geen idee. :'(

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 15:44
Ik kan de MG4 zaterdag 1 april ophalen.

31 maart nog gauw de winterwielen op de in te ruilen V40 wisselen met de zomerwielen.
Van Mossel wou helaas de winterwielen plus banden niet overnemen samen met de auto.

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:14
n00n11 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:48:
[...]

Wat ik dan niet begrijp is dat binnen dezelfde organisatie de ene vestiging zo duidelijk kan specificeren wanneer ze de auto binnen verwachten en bij de andere vestiging je week op week het antwoord krijgt, geen idee. :'(
Ik denk dat het eerder aan het type auto ligt. De levering voor de MG4 lijkt beter op orde te zijn.

Toevallig gisteren gebeld met VM Amsterdam voor een update, en mijn rode Luxury komt mid-april aan in de haven. Uiteindelijk levering eind april begin mei (3 maanden na bestelling).

• Haay
Slone schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 00:18:
- olie lekkage
- hangende bodemplaten
Olie lekkage kwam doordat het in de fabriek te veel gevuld was, heb ik begrepen, en dat is vorig jaar al verholpen en komt niet meer voor.
Hangende bodemplaten was ook alleen bij de eerste 'batches' die in de UK uitgeleverd werden, en komt voor zover ik weet nu ook niet meer voor.

Ik vroeg trouwens aan VM over de software/firmware update n.a.v. een aantal gevallen dat mensen in de UK in de MG4 opgesloten waren omdat de auto in anti-diefstal lockdown ging, wat met een firmware update verholpen was, en VM antwoorde dat dit in Nederland niet voorgekomen is, en "mogelijk te maken heeft met het stuur aan de rechterkant in de UK". Bijzondere uitleg... :D

• Erik B
Nou, ik heb ergens gelezen op het UK forum dat ze erachter zijn dat de LHD en RHD modellen een andere firmware versie hebben... gaat om onnozele dingen waarschijnlijk, maar er zijn bepaalde functies die ff andersom aangestuurd moeten worden wat blijkbaar in de firmware zit en niet software. Dus als er in de ene firmware een foutje ingeslopen is kan het dus inderdaad zijn dat je er in de UK last van hebt en wij niet.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 15:08

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik vraag me af hoe iedereen nu achterhaalt waar 'zijn/haar' auto is.. In ons geval hebben wij de auto via een private lease leverancier 1e week Januari besteld. Als ik in hun klantportaal kijk staat de levertijd nog op 41 weken. Is er een mogelijkheid om dit duidelijker te krijgen? Kwestie van VM bellen?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• S.S
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-03 13:15
Mijn partner ontvangt binnenkort een nieuwe bedrijfsauto, wat betekent dat onze huidige (oude) MG ZS EV Luxury overbodig zal worden ondanks dat we zeer tevreden zijn over de auto. We hebben een redelijk scherp private leasebedrag voor de MG. Nu is mijn vraag of dit de juiste plek is om ons huidige leasecontract aan te bieden voor overname? Ik heb geen passende categorie gevonden in de sectie voor vraag en aanbod.

Groetjes,

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:02
S.S schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:43:
Mijn partner ontvangt binnenkort een nieuwe bedrijfsauto, wat betekent dat onze huidige (oude) MG ZS EV Luxury overbodig zal worden ondanks dat we zeer tevreden zijn over de auto. We hebben een redelijk scherp private leasebedrag voor de MG. Nu is mijn vraag of dit de juiste plek is om ons huidige leasecontract aan te bieden voor overname? Ik heb geen passende categorie gevonden in de sectie voor vraag en aanbod.

Groetjes,
Nope niet hier.

Dat kan hier: Vraag & Aanbod Overig Forum

of op een site als https://www.privateleaseovernemen.nl/ of https://www.privateleasemarket.com

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• b1rdbrain
  • Laatst online: 22-03 13:37
Rincewind schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:01:
Ik vraag me af hoe iedereen nu achterhaalt waar 'zijn/haar' auto is.. In ons geval hebben wij de auto via een private lease leverancier 1e week Januari besteld. Als ik in hun klantportaal kijk staat de levertijd nog op 41 weken. Is er een mogelijkheid om dit duidelijker te krijgen? Kwestie van VM bellen?
Ik zit met precies dezelfde vraag. MG ZS EV Comfort Long Range besteld 1e week januari. Levertijd werd toen geschat op 12 maanden en wordt niet geupdate, afgezien van een aflopend timertje op de website van de leasemaatschappij.

We hebben er geen haast mee, maar ben wel benieuwd. Komt ie eerder? Later? Komt ie uberhaupt?

• Pjetrof
Rincewind schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:01:
Wat ik zelf heb gedaan is VM bellen. Ik gebruik hiervoor : 0880014233. Heb van mijn leasemaatschappij begrepen dat de medewerkers van dat telefoonnummer gaan over alle lease contracten. Heb inmiddels twee keer gebeld, omdat er een aantal keren mensen die na mij besteld hadden een update voor levering hadden gekregen. Ik werd beide keren wel doorverbonden omdat 'men niet in de systemen van MG kunnen kijken'.

Het enige wat ik nodig had om te kunnen bellen was het contractnummer. Zou gewoon eens bellen als je nieuwsgierig bent.

• n00n11
  • Nu online
Capital_G schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat het eerder aan het type auto ligt. De levering voor de MG4 lijkt beter op orde te zijn.

Toevallig gisteren gebeld met VM Amsterdam voor een update, en mijn rode Luxury komt mid-april aan in de haven. Uiteindelijk levering eind april begin mei (3 maanden na bestelling).
De MG 5 of heeft u de MG4 ook besteld?

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:14
n00n11 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:49:
[...]

De MG 5 of heeft u de MG4 ook besteld?
Sorry, de MG4 Luxury

• Twinflame82
  • Laatst online: 07:24
[...]

Dan zitten onze auto's denk ik op dezelfde boot!
Ik heb het twee weken geleden gevraagd aan VM Amsterdam en toen zou onze grijze MG4 Luxury midden april aankomen in Zeebrugge.

Ik probeer nog ergens uit te vinden welke boot het kan zijn, maar dat valt nog niet mee 😁

• Harryw
Een erikB heeft op 21 jan een bericht geplaatst met een aantal te volgen schepen. Het kan de Thalatta zijn die bijna in engeland aankomt en misschien dan verder naar zeebrugge vaart.??

• Erik B
Harryw schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:26:
Een erikB heeft op 21 jan een bericht geplaatst met een aantal te volgen schepen. Het kan de Thalatta zijn die bijna in engeland aankomt en misschien dan verder naar zeebrugge vaart.??
Ja ik had me destijds gefocust op schepen van Wallenius Wilhelmsen, omdat zij (volgens een nieuws post op hun eigen website) "alle EV verschepingen naar de EU verzorgen voor MG". Ondanks dat bericht, lijken verschillende mensen toch ook te horen te krijgen van dealers dat hun auto ook wel eens op boten van een andere rederij staan. Nu kan het natuurlijk ook zijn dat de dealer dit ook niet eens precies weet? Maar wederom in elk geval, welke auto op welke boot staat weten we uiteindelijk niet :). Er gaan meerdere rederijen met dergelijke boten van Shanghai naar Zeebrugge, alleen Wallenius is wel heel duidelijk met hun schedule..

In elk geval van hun wat ik kan vinden qua planning komende periode aan boten die hebben geladen in Lianyungang of Shanghai en met geplande aankomst datums in Zeebrugge:

07-APR - Tirranna
18-APR - Thermopylae
25-APR - Themis
11-MEI - Manon (Directe vaart, Shanghai naar Antwerpen en Zeebrugge!!)
17-MEI - Tugela
21-MEI - Figaro

• Harryw
Bedankt Erik B

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:02
Ter info: wij hebben twee kleine dingen met onze MG4:
  • één van de achterportieren sluit net niet helemaal makkelijk
  • de koplampen staan niet helemaal goed gericht. De één schijnt net iets hoger dan de andere.
Even op letten bij het ophalen dus. Wij gaan er binnenkort maar even voor terug.

Verder zijn we helemaal tevreden. :)

[Voor 5% gewijzigd door Marijnus op 22-03-2023 22:59]

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:38
Nog maar 1 weekje en dan ga ik mijn nieuwe auto ook ophalen.
Begin januari besteld en was eigenlijk deze week al beschikbaar maar dat kon even niet aan mijn kant dus nu volgende week.

Heb de dealer al gevraagd te zorgen dat de laatste software update erop staat ( las hier dat ze dat niet altijd doen ) en ik zal nog even naar de andere punten hier kijken zodat alles meteen first time right is.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Wij hadden een paar weken geleden ook half april gehoord (MG4 Luxury rood) maandag kreeg ik een email dat het toch begin mei wordt..

• n00n11
  • Nu online
Pjetrof schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Wat ik zelf heb gedaan is VM bellen. Ik gebruik hiervoor : 0880014233. Heb van mijn leasemaatschappij begrepen dat de medewerkers van dat telefoonnummer gaan over alle lease contracten. Heb inmiddels twee keer gebeld, omdat er een aantal keren mensen die na mij besteld hadden een update voor levering hadden gekregen. Ik werd beide keren wel doorverbonden omdat 'men niet in de systemen van MG kunnen kijken'.

Het enige wat ik nodig had om te kunnen bellen was het contractnummer. Zou gewoon eens bellen als je nieuwsgierig bent.
Thanks voor het nummer.
Heb ze net gebeld.
Er was op mijn contract (MG 5 Red Luxury STD range besteld in november) nog niks bekend.
Ze gaan momenteel uit van een verwachte levertijd van een jaar, met een beetje mazzel leveren ze hem in Augustes, maar moest uit gaan van November. |:(
Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee