Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-03 17:35
Beste,

Wij hebben vanmiddag de MG4 standaard opgehaald. Wat een fijne en mooie auto is het. Ik heb drie dingen die nog niet lukken en misschien dat iemand kan helpen:

1. Ik probeer de auto te koppelen met de MGIsmart app. Na het scannen van de QR code en ingeven wachtwoord geeft hij aan dat dit model niet ondersteund wordt en kan ik de auto dus niet koppelen aan de app. Wat doe ik fout?

2. Apple carplay werkt via een kabel prima. Echter in het standaard model zit geen navigatie en moet je dus kaarten of Google Maps via Carplay gebruiken. Dit betekent dat ik de radio van de auto en Google Maps via Carplay wil gebruiken. Hoe regel je dat je het scherm van Google maps gebruikt voor navigatie, de radio van de auto hoort en wanneer Google Maps een melding geeft deze laat horen en daarna weer het geluid van de radio laat horen? Ik kan nu dus alleen maar Google Maps gebruiken of de radio.

3. Hoe krijg je de logo's van de radiozenders zichtbaar. Ik zie nu alleen maar de letters van bijvoorbeeld Radio 538 of NPO 1. Met logo's is dit veel mooier?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
AcIDeR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:21:
[...]

Zwarte buis bestaat ook.
Elektramat verkoopt deze o.a.
Zwarte Hostaliet 19mm?
Ik heb het niet op het web kunnen vinden bij Elektramat... wel PVC...
Ik heb nog wel gebeld maar zij kijken ook gewoon op het web.
Nu ik google kan ik het trouwens wel vinden o.a. hier.

Maar maakt voor mij eigenlijk ook niets meer uit...

[ Voor 60% gewijzigd door OmeRobbie op 06-03-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
de vliegvisser schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:53:
Beste,

Wij hebben vanmiddag de MG4 standaard opgehaald. Wat een fijne en mooie auto is het. Ik heb drie dingen die nog niet lukken en misschien dat iemand kan helpen:

1. Ik probeer de auto te koppelen met de MGIsmart app. Na het scannen van de QR code en ingeven wachtwoord geeft hij aan dat dit model niet ondersteund wordt en kan ik de auto dus niet koppelen aan de app. Wat doe ik fout?

2. Apple carplay werkt via een kabel prima. Echter in het standaard model zit geen navigatie en moet je dus kaarten of Google Maps via Carplay gebruiken. Dit betekent dat ik de radio van de auto en Google Maps via Carplay wil gebruiken. Hoe regel je dat je het scherm van Google maps gebruikt voor navigatie, de radio van de auto hoort en wanneer Google Maps een melding geeft deze laat horen en daarna weer het geluid van de radio laat horen? Ik kan nu dus alleen maar Google Maps gebruiken of de radio.

3. Hoe krijg je de logo's van de radiozenders zichtbaar. Ik zie nu alleen maar de letters van bijvoorbeeld Radio 538 of NPO 1. Met logo's is dit veel mooier?

1. Dit hoor je samen met de dealer te doen. Is gewoon onderdeel van de aflevering (bij mij in elk geval wel).
2. Goeie vraag, geen idee eigenlijk...
3. Mij lukt het ook alleen als ik op de radio-menu, het lege icoontje indruk. Dan verschijnt het logo vd zender. Maar de instelling onthouden doet ie niet, dus ben ermee gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjorsg schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:49:
Ik heb net naar de dealer gebeld en gevraagd naar de verwachte levertijd van mijn MG4 Luxury Diamond Red.

Tegen verwachting in (want ze zouden me eigenlijk bellen) was het chassisnummer al bekend, en hadden ze ook al een verwachte leverdatum: 14 april, ongeveer 3 maanden na bestelling! Valt me alleszins mee.

Misschien leuk om te weten voor de andere wachtenden onder jullie :-)

Ik heb ook mijn VIN gekregen; had ik ergens gelezen dat je daarmee kon opzoeken wanneer de auto de boot op gaat of herinner ik me dat verkeerd?
Ik denk dat jou auto bij die van ons op de boot staat zelfde model en kleur. Hebben inmiddels ook een VIN!
Van mossel Amsterdam gaf ook half april aan plus nog een week of twee voor de trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 09:09
sjorsg schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:49:
Ik heb net naar de dealer gebeld en gevraagd naar de verwachte levertijd van mijn MG4 Luxury Diamond Red.

Tegen verwachting in (want ze zouden me eigenlijk bellen) was het chassisnummer al bekend, en hadden ze ook al een verwachte leverdatum: 14 april, ongeveer 3 maanden na bestelling! Valt me alleszins mee.

Misschien leuk om te weten voor de andere wachtenden onder jullie :-)

Ik heb ook mijn VIN gekregen; had ik ergens gelezen dat je daarmee kon opzoeken wanneer de auto de boot op gaat of herinner ik me dat verkeerd?
Top, net ff gekeken. Twee weken voor jou besteld. Ik ga ook ff bellen morgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Zo jammer dat af en toe het excel bestand bewust of onbewust verprutst wordt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 10:05
Snel is +/- 13 maanden😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ3dmNIF6WJbINqQwwHSHDKLfK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BI5Ob6rkvn3lb4IvZ5uI2pJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Harryw schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:47:
Zo jammer dat af en toe het excel bestand bewust of onbewust verprutst wordt.
ik zie geen verprutsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Beste,

helpt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 15:02
buutvrij schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:26:
Beste MG'ers,

Ik rijdt nu 3 maanden rond in een MG5 en dat eigenlijk naar volle tevredenheid.
Toch maar liefst 4 vragen die ik niet kon beantwoorden na het doorspitten van de gebruikshandleiding;

1- Het befaamde *ster* knopje op het stuur: In het menu kom ik op "aangepaste functie voor", je kunt dan kiezen tussen "Hiboard open met een klik" en "CarPlay/Android auto".

Kan er nog een andere functie gekozen worden voor dit snelfunctieknopje, en zo ja hoe? De huidige keuzes, hier bovengenoemd interesseren me geen moer en maken het dus een loos knopje voor mij.

2- In het accumenu zie je een silhouet van de auto met daaronder een balk die de accu moet voor stellen.
In die balk (batterijstatusmodus - lange reismodus) staan 2 i's. Als je daar op drukt staat er: "stel de doelbatterij-SOC in die voldoet aan de dagelijkse behoefte etc.." Valt er ook daadwerkelijk een oplaadgrens (80%) in te stellen? Dat menu suggereert van wel. of moet dat via de app? Nog niet gevonden namelijk.

3- Van Mossel leverde de auto af met een bandendruk van 2,9 tot 3 bar (Bridgestone Ecopia)
Is die druk te hoog? Mijn Prius had ik op 2,5 (ook iets hoger dan aanbevolen)

4- Last but not least; mijn SW draait op ......R07. Van Mossel doet alleen een update als klanten beginnen te morren. Volgens mij is er al een update? Het zou fijn zijn als sommige idioot kleine icoontjes op het scherm wat groter zouden zijn. Zijn er nog andere veranderingen bij een SW update?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!
Ik zal je wat proberen verder te helpen:

1. inderdaad zijn dat op dit moment de functies die je kunt selecteren. Ik heb voor het android auto gekozen en ik vind het fijn werken. Als je in het menu bezig bent of met de DAB radio of met de camera's dan kun je snel weer terug naar de navigatie erg handig vind ik.

2. Ja je kunt je batterij lading aanpassen in dit menu. Doorgaans als je met een LR rijdt en je dagelijks die 100% niet nodig hebt dan zou ik de setting op 80% zetten. Boven de 80% gaat de auto de batterij verwarmen wat laadverliezen zijn. Als je niet zoveel lading nodig hebt gewoon op 80% zetten. Dit kan inderdaad ook in de app wat erg handig is.

3. Dan zou ik de bandendruk verlagen. In de handleiding staat een banden druk van 2.2 bar voor geschreven door MG. Ik heb geen bericht gehad dat ze daarop zijn teruggekomen. Ik zelf heb ze op 2.4 staan wat in deze koude maanden wat zakt naar 2.2/2.3. Te hoge druk geeft overmatige slijtage op het midden van het loopvlak. Op de luxury zitten michelin primacy 3 banden op 17 inch als ik mij niet vergis.

4. Ik heb bij levering geconstateerd dat R7 ook was geinstalleerd, ik heb daar gevraagd om R12 te laten installeren bij de montage van de trekhaak en dat is ook gedaan. Er zijn wat kleine wijzigingen in R12, het meest merkbaar is de grootlicht assistent die werkt in R12 en de klimate control die de fan motor beter laat bedienen. Daarnaast zijn er wat icoon afmetingen veranderd in het climate menu naar mijn weten.

Ik hoop je zo weer wat wijzer gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

jpvdheijn schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:25:
[...]

Ik zal je wat proberen verder te helpen:

1. inderdaad zijn dat op dit moment de functies die je kunt selecteren. Ik heb voor het android auto gekozen en ik vind het fijn werken. Als je in het menu bezig bent of met de DAB radio of met de camera's dan kun je snel weer terug naar de navigatie erg handig vind ik.

2. Ja je kunt je batterij lading aanpassen in dit menu. Doorgaans als je met een LR rijdt en je dagelijks die 100% niet nodig hebt dan zou ik de setting op 80% zetten. Boven de 80% gaat de auto de batterij verwarmen wat laadverliezen zijn. Als je niet zoveel lading nodig hebt gewoon op 80% zetten. Dit kan inderdaad ook in de app wat erg handig is.

3. Dan zou ik de bandendruk verlagen. In de handleiding staat een banden druk van 2.2 bar voor geschreven door MG. Ik heb geen bericht gehad dat ze daarop zijn teruggekomen. Ik zelf heb ze op 2.4 staan wat in deze koude maanden wat zakt naar 2.2/2.3. Te hoge druk geeft overmatige slijtage op het midden van het loopvlak. Op de luxury zitten michelin primacy 3 banden op 17 inch als ik mij niet vergis.

4. Ik heb bij levering geconstateerd dat R7 ook was geinstalleerd, ik heb daar gevraagd om R12 te laten installeren bij de montage van de trekhaak en dat is ook gedaan. Er zijn wat kleine wijzigingen in R12, het meest merkbaar is de grootlicht assistent die werkt in R12 en de klimate control die de fan motor beter laat bedienen. Daarnaast zijn er wat icoon afmetingen veranderd in het climate menu naar mijn weten.

Ik hoop je zo weer wat wijzer gemaakt te hebben.
Ik vind het wel een gemis dat het * knopje op de MG5 niet op climate control ingesteld kan worden zoals bij de MG4. Op het moment gebruik ik hem ook voor Android Auto.

Wat betreft de software update van R7 naar R12 - deze heb ik ook uit laten voeren. Qua design en opmaak zijn er wel wat dingen verbeterd. Helaas heb ik wel last van de 'towing mode' bug, waarbij de auto bij het opstarten aangeeft dat hij in 'towing mode' staat en de parkeersensoren uitgeschakeld zijn. Verder blijft het Towing icoontje altijd zichtbaar in beeld. Gelukkig werken de parkeersensoren wel gewoon naar behoren en is het alleen een foutieve melding.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 15:02
Tjado schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Ik vind het wel een gemis dat het * knopje op de MG5 niet op climate control ingesteld kan worden zoals bij de MG4. Op het moment gebruik ik hem ook voor Android Auto.

Wat betreft de software update van R7 naar R12 - deze heb ik ook uit laten voeren. Qua design en opmaak zijn er wel wat dingen verbeterd. Helaas heb ik wel last van de 'towing mode' bug, waarbij de auto bij het opstarten aangeeft dat hij in 'towing mode' staat en de parkeersensoren uitgeschakeld zijn. Verder blijft het Towing icoontje altijd zichtbaar in beeld. Gelukkig werken de parkeersensoren wel gewoon naar behoren en is het alleen een foutieve melding.
Dat is apart dat laatste, ik heb een vraag gesteld aan service dat ik dus geen towing mode heb. Bij mij schakelen de sensoren uit als er een kar aan is gekoppeld en krijg ik een melding tijdens het achteruit rijden dat de sensoren niet werken. Ook in de app wordt elke keer bij het achteruit rijden met kar een error gelogd. Nu vind ik dit niet zo erg als de problematische towing mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-05 16:22
@jpvdheijn

bedankt voor je reactie,

in mijn accumenu, in de app staat de accu op dit moment op 'lange reismodus' (100%, maar die wil ik dus naar 80%)

Ik kan dit niet aanpassen, wat ik ook probeer. Maar nu het volgende: Ik heb de standaardrange met LFP batterij. Misschien kun je het daarom niet aanpassen omdat MG besloot dat dat niet nodig is? Zou ik raar vinden. Ook LFP slijten wat harder bij langdurig op 100%, ondanks dat marktpartijen (Tesla) roepen dat je deze accu moet/kan doorladen.

Graag lees ik je mening en hoe die laadbegrenzing in te stellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_Qmz67RlUe4_ZrPVEk-w2Vly28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCJC736v3f1lVtSLMklvMAHd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 18:00
Beste MG'ers,

Toch maar liefst 4 vragen die ik niet kon beantwoorden na het doorspitten van de gebruikshandleiding;

1- Het befaamde *ster* knopje op het stuur: In het menu kom ik op "aangepaste functie voor", je kunt dan kiezen tussen "Hiboard open met een klik" en "CarPlay/Android auto".

Kan er nog een andere functie gekozen worden voor dit snelfunctieknopje, en zo ja hoe? De huidige keuzes, hier bovengenoemd interesseren me geen moer en maken het dus een loos knopje voor mij.

2- In het accumenu zie je een silhouet van de auto met daaronder een balk die de accu moet voor stellen.
In die balk (batterijstatusmodus - lange reismodus) staan 2 i's. Als je daar op drukt staat er: "stel de doelbatterij-SOC in die voldoet aan de dagelijkse behoefte etc.." Valt er ook daadwerkelijk een oplaadgrens (80%) in te stellen? Dat menu suggereert van wel. of moet dat via de app? Nog niet gevonden namelijk.

3- Van Mossel leverde de auto af met een bandendruk van 2,9 tot 3 bar (Bridgestone Ecopia)

4- Last but not least; mijn SW draait op ......R07. Van Mossel doet alleen een update als klanten beginnen te morren. Volgens mij is er al een update? Het zou fijn zijn als sommige idioot kleine icoontjes op het scherm wat groter zouden zijn. Zijn er nog andere veranderingen bij een SW update?

Ik rijd de rode MG5 Deluxe LR.

1. Ik gebruik deze om de surround-camera's te openen. In dat zelfde menu is dit voor mij een optie. Handig bij het inparkeren. Andere opties zijn inderdaad niet interessant.
2. Ja, onder "Charge management" kun je kiezen voor 40-80% max SOC. Maar de UI is niet heel duidelijk dus gewoon even met je vinger op die groene balk klikken en de slider die max SOC aangeeft zal verplaatsen. Via de app kan het ook (ookal is die bij mij stuk sinds boordcomputerversie ~R10).
3. Ik rijd op 2.8 bar (tenmiste, moet weer even bijpompen)
4. Ik heb nu softwareversie R12 (uit m'n hoofd). Deze is recentelijk geinstalleerd om problemen met Apple Carplay op te lossen, maar de problemen bestaan nog steeds. Als je zelf nergens last van hebt, zou ik niet actief naar updates gaan zoeken.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heinemancp
Zojuist gebeld, zit op de boot! 18mrt in Belgie, dan naar Nijmegen of Breda om rijklaar te maken. Eind maart verwachten ze uit te leveren.

Trekhaak is wel bestellen (heb ik gedaan), maar nog niet leverbaar - dus die zit er bij aflevering nog niet op en vereist dus nieuwe afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
  • Laatst online: 30-04 22:28
Heinemancp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:16:
Zojuist gebeld, zit op de boot! 18mrt in Belgie, dan naar Nijmegen of Breda om rijklaar te maken. Eind maart verwachten ze uit te leveren.

Trekhaak is wel bestellen (heb ik gedaan), maar nog niet leverbaar - dus die zit er bij aflevering nog niet op en vereist dus nieuwe afspraak.
Welke boot is dit, misschien staat het ergens op deze pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
TheCupra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Welke boot is dit, misschien staat het ergens op deze pagina's?
Haha, geen idee. maakt mij ook niet uit hoor. We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Heinemancp schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:16:
Ik heb voor mijn MG4 ook de datum van 18 maart gekregen, dat die dan binnen komt. Die van mij moet naar VM Amsterdam. Kijk er erg naar uit om hopelijk eind maart in mijn nieuwe EV naar huis te rijden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaBuenaVida
  • Laatst online: 13-05-2024
magiel schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Ik rijd de rode MG5 Deluxe LR.

1. Ik gebruik deze om de surround-camera's te openen. In dat zelfde menu is dit voor mij een optie. Handig bij het inparkeren. Andere opties zijn inderdaad niet interessant.
2. Ja, onder "Charge management" kun je kiezen voor 40-80% max SOC. Maar de UI is niet heel duidelijk dus gewoon even met je vinger op die groene balk klikken en de slider die max SOC aangeeft zal verplaatsen. Via de app kan het ook (ookal is die bij mij stuk sinds boordcomputerversie ~R10).
3. Ik rijd op 2.8 bar (tenmiste, moet weer even bijpompen)
4. Ik heb nu softwareversie R12 (uit m'n hoofd). Deze is recentelijk geinstalleerd om problemen met Apple Carplay op te lossen, maar de problemen bestaan nog steeds. Als je zelf nergens last van hebt, zou ik niet actief naar updates gaan zoeken.
Het is dus niet mogelijk om zelf de update uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Haay schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Ik heb voor mijn MG4 ook de datum van 18 maart gekregen, dat die dan binnen komt. Die van mij moet naar VM Amsterdam. Kijk er erg naar uit om hopelijk eind maart in mijn nieuwe EV naar huis te rijden! :9
Ik hoop dat die van mij ook naar VM Amsterdam gaat, aangezien ik hem daar gekocht hebt ;) en is dichterbij dan Nijmegen of Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-05 16:50
Zojuist de eerste mg4 modellen in het wild gezien op de N18 tussen Haaksbergen en Enschede. Weliswaar op een vrachtwagen. Waren enkel Standard Range auto's. Heel benieuwd waar die naartoe gaan🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
@magiel en jpvdheijn

Ik heb geprobeerd, zowel in de app als in de wagen, om die max SOC oplaadgrens aan te passen (doelniveau accu naar 80%)

Lukt niet, of ik zie iets vreselijks stoms over het hoofd. Maar dan zou het verstoppen van het aanpassen van die functie wel heel briljant zijn... In het screenshot van de app hierboven ergens, is de tekst "Lange reismodus" ook in het grijs ofwel: greyed out, wat in software vaak betekent dat je er niets mee kan (drukken, klikken/aanpassen)

Ik heb dus de standaardrange LFP accu en ik denk dat dit in deze versie van de auto niet aan te passen is. Dat zou dan ook voor de ZS en de MG4 gelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
buutvrij schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:59:
@magiel en jpvdheijn

Ik heb geprobeerd, zowel in de app als in de wagen, om die max SOC oplaadgrens aan te passen (doelniveau accu naar 80%)

Lukt niet, of ik zie iets vreselijks stoms over het hoofd. Maar dan zou het verstoppen van het aanpassen van die functie wel heel briljant zijn... In het screenshot van de app hierboven ergens, is de tekst "Lange reismodus" ook in het grijs ofwel: greyed out, wat in software vaak betekent dat je er niets mee kan (drukken, klikken/aanpassen)

Ik heb dus de standaardrange LFP accu en ik denk dat dit in deze versie van de auto niet aan te passen is. Dat zou dan ook voor de ZS en de MG4 gelden?
Heb niet even een officiële bron vermelding voor je, maar ik heb al meermaals gelezen dat de LFP accu (welke in Standard Range varianten zit) inderdaad in de software géén functie heeft om de accu maar tot 80% te laden.
Daar in tegen hebben de modellen welke een NMC accu hebben die functie wel!

praat niet uit ervaring, heb (nog) geen van beide in bezit, maar dat is wel wat ik al eerder heb gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Erik B op 07-03-2023 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 18:16
Voor de ZS heb ik dit gevonden over de LFP:
https://www.mgevs.com/thr...ry-to-80.5444/#post-79571

Daar staat dat het bij de LFP inderdaad niet kan. Gok dat het voor alle MG LFP batterijen speelt.

Er staat ook dat het voor het balanceren (is dat het goede woord?) van de batterij is. Een LFP batterij moet je geloof ik 1 keer per maand wel naar 100% laten laden en dan nog even aan de stekker houden. Standaard batterijen hebben dat minder vaak nodig (hangt af hoe vaak je aan de snellader hangt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gisteren een mail gekregen van VM Amsterdam met kenteken en factuur. Auto verzekerd bij Ohra (had ik al een autoverzekering lopen) en vrijdagochtend de MG4 Luxury Dover White ophalen. Heb er zin in. Nog tips waar ik aan moet denken behalve de MG iSmart app?

Wat is de meest recente firmware update voor de auto en kun je die zelf ook (OTA) installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
LaBuenaVida schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Het is dus niet mogelijk om zelf de update uit te voeren?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
buutvrij schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:59:
@magiel en jpvdheijn

@Erik B geeft volgevs mij het antwoord :). Met jouw batterijtype zou het niet nodig zijn om tot 80% te laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buutvrij
Inderdaad. We zijn er wel uit denk ik..

"Also, charging this type of battery to 100% causes no damage or degradation"

Dit klopt NIET. De nuance is dat dit fenomeen wat minder sterk speelt dan bij NCA/NMC. We gaan er even dieper op in.

De slijtage heeft met meerdere dingen te maken zoals een hoop mensen wel weten.
Echter een LFP cel draait op vaak op 3,2V en NCA/NMC op 3,7V. Hoe hoger de rated voltage van de cel, hoe sterker het proces van slijtage zal spelen.
Een LFP accu langdurig op 100% of, altijd naar 100% snelladen zal nog steeds slijtage veroorzaken. Dit naast de bekende factoren zoals (extreme) hitte of het volledig leegrijden van de accu (nooit doen!)

Een reden van fabrikanten (Tesla) om te communiceren dat je geen omkijken meer hebt naar een LFP accu kan de volgende zijn;

Een LFP cel heeft een zeer vlakke ontlaadcurve. De spanning van de cel blijft dus langdurig op hetzelfde niveau tijdens gebruik/ontladen/rijden. Naarmate de cel echter wel naar de 'lege' kant gaat zakt de spanning ineens behoorlijk naar beneden. Dit maakt het moeilijk voor de hedendaagse software (GOM of range prediction) om te berekenen hoeveel energie er nog in de accucel zit en dus ook, hoe ver je nog kunt rijden.
Je kunt je de negatieve verhalen op internet al voorstellen..

"Ik reed op de snelweg en ineens was mijn accu leeg!! Levensgevaarlijk die elektrische auto's!!!"

Koren op de molen van de fossiele industrie en andere negatievelingen.
Oplossing: Roep maar dat klanten die wagen altijd volladen, dat scheelt weer een hoop gedoe.

Ditzelfde advies kreeg ik ook jaren geleden bij aanschaf van mijn elektrische motor, een Zero DS in 2015, met NMC accu. In de officiële manual stond om de motor altijd aangesloten te laten op het stopcontact. Accu dus altijd op 100%, bij wegrijden voor motorrit voorkomt slechte verhalen onder motorrijders. Dat diezelfde accu langzaam in rook op gaat boeit niet. Na de garantie haalt de fabrikant zijn schouders op. Samen met wat andere eigenaren, vooral uit de VS, hebben we voor elkaar gekregen dat dit laadadvies werd aangepast. Periodiek opladen naar 100% voor een egalisatielading blijft wel belang.

Ik moet trouwens zeggen dat ik denk dat MG maar ook Tesla de voorspelde range bij LFP accu's goed voor elkaar heeft. Ik ben nog geen gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezedes
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-03 08:05

Ik heb hetzelfde probleem, zit nu te wachten op VM.
De QR-code om hem te verbinden verschijnt bij mij niet in beeld, geeft foutmelding:
"Sorry, this model does not support internet related features"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
buutvrij schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:16:
Inderdaad. We zijn er wel uit denk ik..

"Also, charging this type of battery to 100% causes no damage or degradation"

Dit klopt NIET. De nuance is dat dit fenomeen wat minder sterk speelt dan bij NCA/NMC. We gaan er even dieper op in.

De slijtage heeft met meerdere dingen te maken zoals een hoop mensen wel weten.
Echter een LFP cel draait op vaak op 3,2V en NCA/NMC op 3,7V. Hoe hoger de rated voltage van de cel, hoe sterker het proces van slijtage zal spelen.
Een LFP accu langdurig op 100% of, altijd naar 100% snelladen zal nog steeds slijtage veroorzaken. Dit naast de bekende factoren zoals (extreme) hitte of het volledig leegrijden van de accu (nooit doen!)
Jij hebt het over 100% van de batterijcapaciteit. Automakers hebben het over het percentage wat ze weergeven. 100% op je weergave is nooit het volle voltage op de accu's.

Er is geen een automaker (tot nu toe, ik verwacht nog wel een chinees merk die het gewoon wel doet) die je tot de echte 100% laat laden.

Desondanks zit je dan nog steeds met meer slijtage dan als je hem wat minder laad.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 18:16
Kodess schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Jij hebt het over 100% van de batterijcapaciteit. Automakers hebben het over het percentage wat ze weergeven. 100% op je weergave is nooit het volle voltage op de accu's.

Er is geen een automaker (tot nu toe, ik verwacht nog wel een chinees merk die het gewoon wel doet) die je tot de echte 100% laat laden.

Desondanks zit je dan nog steeds met meer slijtage dan als je hem wat minder laad.
De marge tussen bruto en netto is volgens ev-database is 0,2 kWh. Op een spiksplinternieuwe 51kWh scheelt dat niet eens een half procentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:56

Wrc

Beste MG'ers,

Zelf heb ik de MG5 SW nu 9 maanden, voor zover ik weet:

1- Veel keuze voor het ster-knopje op het stuur is er niet, ik heb geen ander optie kunnen vinden. Misschien omdat de i-Smart in de de MG5 een "light" versie is, blijkbaar moesten ze bij de MG5 beknibbelen op de kosten.

2- Heb ik niet gestudeerd omdat ik er geen belang in zie. Zelf laad ik de (LFP) accu aan de 3-fase lader gewoon door naar 100%. Aan de snellader stop ik wel eerder maar daar zit ik dan toch zelf bij om te stoppen.

3- Bji mij leverde ze de auto 9 maanden geleden ook met 2.9 bar in de banden af. Advies van MG is 2.2, ik heb ze laten zakken naar 2.4 bar. 2.9 is echt veel te hoog. Later bij wisselen van de banden kreeg ik de auto met 2.5 barg in de banden terug. Misschien dat de 2.9 bar er dus af fabriek in gezet wordt of zo.

4- Bij mij zit er ook nog de R07 op, geen idee wat het gaat uitmaken. De kaart update kan je wel zelf uitvoeren maar hoewel ze op de site aangeven dat het 23Q1 versie is, is dit in werkelijkheid 22Q2. Ik heb daar recentelijk met MG mail contact over gehad en het enige wat ze er over te melden hebben is "Dit is de laatste versie".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezedes
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-03 08:05
Bezedes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:33:
[...]

De QR-code om hem te verbinden verschijnt bij mij niet in beeld, geeft foutmelding:
Inmiddels gelukt, zonder de hulp van VM, nadat ik een WIFI verbinding had aangezet en ingesteld.

Raak op de interface Instellingen [Draadloos netwerk] aan, ga naar de interface Wifi-verbindingen en zet de wifi-schakeloptie aan.
Selecteer de wifi waarmee u verbinding wilt maken in de kolom [Kies het netwerk] om verbinding te maken, of raak [Wifi toevoegen] aan om verbinding te maken met een verborgen wifi door de wifi-naam, het beveili-gingstype of het wachtwoord in te voeren.

Hierna kon ik in de APP via voertuigenbeheer, auto toevoegen en de auto verbinden. Op het scherm In de auto kwam nu wel de QR-code in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Bezedes schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:48:
Inmiddels gelukt, zonder de hulp van VM, nadat ik een WIFI verbinding had aangezet en ingesteld.

Raak op de interface Instellingen [Draadloos netwerk] aan, ga naar de interface Wifi-verbindingen en zet de wifi-schakeloptie aan.
Selecteer de wifi waarmee u verbinding wilt maken in de kolom [Kies het netwerk] om verbinding te maken, of raak [Wifi toevoegen] aan om verbinding te maken met een verborgen wifi door de wifi-naam, het beveili-gingstype of het wachtwoord in te voeren.

Hierna kon ik in de APP via voertuigenbeheer, auto toevoegen en de auto verbinden. Op het scherm In de auto kwam nu wel de QR-code in beeld.
Ohhhhh, je hebt het over een ZS EV. Heb jou even in de bestellijst opgezocht om te zien over welk model je het nu hebt. Vraag me af of dit bij elke MG auto weer net even anders werkt... Ik ga het hopelijk eind deze maand met mijn bestelde MG4 meemaken. Heb de MG iSmart app al op mijn mobiel en met account ingelogd. Ben er dus klaar voor. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
technopeuter schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:58:
Sta nu met de zs ev aan de snellader, 30kw max… type lader maakt niet uit. Dit is zo nadat ik klaagde bij de dealer dattie niet meer wilde laden, na de ‘reparatie’ wil hij dus niet hoger als 30kw. Dat maakt snelladers lachwekkend. Deze maand voor een beurt, kijken wat ze gaan doen
Al nieuws hierover? Ik heb hetzelfde model en afgelopen 2x kwam de snellader ook niet boven de 30 kW, terwijl ik daarvoor eigenlijk altijd wel tevreden was dat hij toch altijd richting de beloofde 50 kW ging en die ook vrij goed vast hield.

Heeft het met de kou te maken, of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-04 09:03
buutvrij schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:16:
[...]
Ik moet trouwens zeggen dat ik denk dat MG maar ook Tesla de voorspelde range bij LFP accu's goed voor elkaar heeft. Ik ben nog geen gekke dingen tegengekomen.
Is dat zo? Ik las hier toch nog kort geleden dat de MG van iemand 'turtle mode' (max 50Km/h!) activeerde terwijl de geschatte range nog 30Km was. Nu weet ik niet of dit bij een LFP accu was, maar dat kan ik me goed voorstellen. Dan is de ontlaad curve voorspellen toch echt mis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
Bezedes schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Volgens mij is het probleem opgelost en lag het twee dagen aan de MG servers. Bij mij werkt het nu zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
Ik heb een vraag over het laden bij huis met een Easy lader. Na het beëindigen van een laadsessie (dit kan doordat de auto vol is of ik hem onderbreek met een pasje) koppelt de kabel niet automatisch los en moet ik hem via de easy lader apart loskoppelen. Kan dit ook eenvoudiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
1234567y schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Is dat zo? Ik las hier toch nog kort geleden dat de MG van iemand 'turtle mode' (max 50Km/h!) activeerde terwijl de geschatte range nog 30Km was. Nu weet ik niet of dit bij een LFP accu was, maar dat kan ik me goed voorstellen. Dan is de ontlaad curve voorspellen toch echt mis gegaan.
Ben ik niet met je eens.

Die melding was op 27 feb. en op die dag of voorgaande dagen was het 3 a 4 graden. De gloednieuwe MG4 waar het hier over gaat reed op de snelweg. Voor een nieuwe auto die nog (zeer) weinig data heeft om mee te rekenen vind ik het logisch dat de software een waarschuwing afgeeft (turtle) als iemand op de snelweg in die temperatuur nog 30 km range heeft. Met die buitentemperatuur, snelheid, en lage SOC en mogelijk de verwarming flink aan heeft de software dus door dat dit niet lang meer goed gaat.

Als deze nieuwe MG4 bij 15 graden in de stad had gereden, waarbij de load op de batterij flink lager is, was deze turtlemode zeker later gekomen. De bestuurder is dus gered van zijn eigen gedrag door de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-05 11:56
de vliegvisser schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:37:
Ik heb een vraag over het laden bij huis met een Easy lader. Na het beëindigen van een laadsessie (dit kan doordat de auto vol is of ik hem onderbreek met een pasje) koppelt de kabel niet automatisch los en moet ik hem via de easy lader apart loskoppelen. Kan dit ook eenvoudiger?
Bij mij gaat hij los als ik de auto ongrendel. Aan de lader blijft hij altijd vergrendeld maar dat heb ik zo ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricecu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-08-2024
Erik B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:11:

Volgens de online schedule van Wallenius zelf gaat de boot Theben vanuit Shangai direct naar Antwerpen en daarna naar Zeebrugge. Uiteindelijk 15-MAR in Zeebrugge. Super interessant sowieso, kan me heel goed indenken dat daar wat auto's op staan.
Blijkbaar kunnen boten ook sneller gaan… verwachte aankomst is nu 11-3. VM Nijmegen had het over 17-3 aankomst van de auto… ben benieuwd of dit nu ook naar voren schuift 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de vliegvisser
Rdyksman schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Bij mij gaat hij los als ik de auto ongrendel. Aan de lader blijft hij altijd vergrendeld maar dat heb ik zo ingesteld
Hoe maak jij hem dan los door eerst in de auto te gaan en via het menu ontkoppelen? Dat is toch vrij omslachtig omdat je dan weer uit de auto moet om de kabel op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
de vliegvisser schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 04:37:
[...]

Hoe maak jij hem dan los door eerst in de auto te gaan en via het menu ontkoppelen? Dat is toch vrij omslachtig omdat je dan weer uit de auto moet om de kabel op te hangen.
AB? ☺️

Er js inderdaad een beveiliging dat als de auto op slot is, de stekker niet uit de auto kan worden gehaald (wel zo prettig)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCupra
  • Laatst online: 30-04 22:28
mauricecu schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:17:
[...]

Blijkbaar kunnen boten ook sneller gaan… verwachte aankomst is nu 11-3. VM Nijmegen had het over 17-3 aankomst van de auto… ben benieuwd of dit nu ook naar voren schuift 😁
Ook bevestigd gekregen dat de nieuwe ladingen MG4 auto's op de betreffende boot zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-05 20:36
Weet iemand hoe het nu zit met die prijsverhogingen?

Ik heb m'n MG4 Lux in januari besteld via de leasemaatschappij. En op m'n werk een overeenkomst getekend waarbij de nieuwprijs staat en dus ook de bijbehorende bijtelling.

Maar als die in april-juni geleverd wordt, is dat dan tegen de oorspronkelijke prijs (en bijtelling) op het moment van bestellen, of op het moment van afleveren?
Verschil in bijtelling tussen oude en nieuwe prijs is 20 euro. Over 5 jaar is dat wel 1200 euro.

Ik ben gewoon gewend dat als je iets besteld, tegen een afsgesproken offerteprijs dat die bindend is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 05:52
Definitieve bijtelling wordt bepaald zodra de auto op kenteken wordt gezet.

Ik heb het even nagekeken.

In mijn geval is de fiscale waarde (volgens RDW) gelijk aan de fiscale waarde van de offerte van de leasemaatschappij.

Terwijl er in de tussentijd een prijsverhoging was.

[ Voor 36% gewijzigd door HandyLumberjack op 10-03-2023 12:02 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
buutvrij schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Ben ik niet met je eens.

Die melding was op 27 feb. en op die dag of voorgaande dagen was het 3 a 4 graden. De gloednieuwe MG4 waar het hier over gaat reed op de snelweg. Voor een nieuwe auto die nog (zeer) weinig data heeft om mee te rekenen vind ik het logisch dat de software een waarschuwing afgeeft (turtle) als iemand op de snelweg in die temperatuur nog 30 km range heeft. Met die buitentemperatuur, snelheid, en lage SOC en mogelijk de verwarming flink aan heeft de software dus door dat dit niet lang meer goed gaat.

Als deze nieuwe MG4 bij 15 graden in de stad had gereden, waarbij de load op de batterij flink lager is, was deze turtlemode zeker later gekomen. De bestuurder is dus gered van zijn eigen gedrag door de software.
Die SOC weergave is volgens mij ook niet echt nauwkeurig, als ik bijvoorbeeld tot 80% laad kan ik ca. 20km rijden voordat die naar 79% springt. Laatste gaf die zelfs na 15 kilometer rijden en een korte stop 81% aan :? Daarnaast heb ik het idee dat de laatste ca. 40 procenten wat sneller wegtikken dan de eerste, maar ik heb dat nog niet uitgebreid hoeven/durven testen.

Mij MG ZS heeft inmiddels ca. 4000km op de teller, dus je zou verwachten dat het systeem inmiddels wel ingeleerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door HandyLumberjack op 10-03-2023 12:18 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cIIw17Pjp0z1cnzhAHZMFgZdzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1T9VZRPwcd3sb5Pi9IESIDEh.jpg?f=fotoalbum_large

Net opgehaald en alle instellingen aangepast, fijne wagen ga er veel plezier van hebben. Snellader ga ik volgende week uittesten als de SoC wat lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:51:
[Afbeelding]

Net opgehaald en alle instellingen aangepast, fijne wagen ga er veel plezier van hebben. Snellader ga ik volgende week uittesten als de SoC wat lager is.
Gefeliciteerd! Maar euh.... moet je je kenteken niet even wegpoetsen voor de privacy? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:16
Haay schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:37:
[...]
Gefeliciteerd! Maar euh.... moet je je kenteken niet even wegpoetsen voor de privacy? ;)
Wanneer je ermee rondrijdt, poets je 'm toch ook niet weg.
Nu is alleen je kenteken aan @Vaevictis_' profiel te herleiden (wellicht...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Haay schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:37:
[...]

Het is tweakers he, als ik een foto openbaar zou posten dan wel. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
[Afbeelding]

Ja de luxury in Dover White _/-\o_ Die heb ik ook besteld!

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
[Afbeelding]

Nice, maar wat een idioot lint eromheen. Die autodealers zijn echt een volk appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Sta nu met de zs ev aan de snellader, 30kw max… type lader maakt niet uit. Dit is zo nadat ik klaagde bij de dealer dattie niet meer wilde laden, na de ‘reparatie’ wil hij dus niet hoger als 30kw. Dat maakt snelladers lachwekkend. Deze maand voor een beurt, kijken wat ze gaan doen
Volgens Fastned:
ZS EV Long Range (69,9 kWh - 2022+)
CCS_plug.png charge_speed_max.png
CCS
max 94 kW
Laadsnelheid
De laadsnelheid van de MG ZS EV Long Range (69,9 kWh - 2022+) is maximaal 94 kW bij onze 150+ kW snelladers. De laadsnelheid bij onze overige laders is maximaal 50 kW. De MG laadt 100 kilometer bereik in 10 – 25 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisje41
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 16:04
Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht misschien komt het door de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 08:53
chrisje41 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht misschien komt het door de kou.
behalve als je de accu in een ruk van 100% naar 0% hebt gereden is die accu sowieso niet op temperatuur voor een snellaadsessie. je kan niet met een kwartiertje rijden verwachten dat je een stuk massa van 500kg batterij hebt opgewarmd tot 20 graden

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04
1234567y schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Nice, maar wat een idioot lint eromheen. Die autodealers zijn echt een volk appart.
Dat lint vindt mijn vrouw dus helemaal fantastisch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
savale schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:05:
[...]

Dat lint vindt mijn vrouw dus helemaal fantastisch. :+
Ach is weer eens iets anders dan een rood doek. Wel leuk om procecco erbij te krijgen blijft wel een sigaar uit eigen doos. Gelukkig nog voor de prijsverhoging. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
[Afbeelding]

Wat een beauty! Heb ‘m zelf ook😉
Heb je om de strik gevraagd of was dat verrassing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
OmeRobbie schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Wat een beauty! Heb ‘m zelf ook😉
Heb je om de strik gevraagd of was dat verrassing?
Niet om gevraagd, sowieso vind ik een verrassing (in dit geval) wel aardig. Ik weet nog toen ik de Nissan Leaf ophaalde stond de auto buiten in de winter en had de verkoper geen tijd moest 30 min wachten en toen kwamen er andere klanten binnen. Kreeg de sleutels in handen en veel plezier. Dat was hier wel anders half uur de tijd genomen om laatste uitleg te geven en papier werk in orde te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
De V2L adapter van 60 euro hier eerder gedeeld werkt uitstekend. Ideaal voor onderweg of camping en misschien eens een andere bev opladen als er echt een noodsituatie is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtkO7b4QSc2fayq4bO_z4v3qR4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3V9j33yZhahoZmRVtYn8Kj2s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Weet iemand of je bij de MG4 het infotainment scherm ipv 4 blokjes naar 1 blok kunt verdelen? Vind het te veel informatie. B.v. alleen radio of weer oid over het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Vaevictis_ Misschien als je op één van de blokjes klikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Troetelbeer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:21:
@Vaevictis_ Misschien als je op één van de blokjes klikt...
Radio kan en android auto ook met splitscreen denk dat het wel voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-04 18:47
Weet iemand de kleurcode van de rode MG5? Ik heb het gepresteerd om schade aan de bumper te rijden, de deuk kon ik eruit krijgen met heet water, maar voor de krassen gaat dat niet werken.

En daarbij, hoe kon het zo zijn dat mijn camera's wel werkten maar ik geen piepjes hoorde toen ik tegen de achter mij geparkeerde auto aanreed? De piepjes stonden gewoon aan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Wat doen jullie met de wieldoppen? Iemand al geprobeerd de wieldoppen eraf te halen? is dat moeilijk (durf zelf niet teveel rukken of met schroevedraaier eea kapot maken.

Sowieso Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JqN57yXQtHeU5ScoJ_z4iDcvvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxD45cukLKeGrBin6OYBwKM3.jpg?f=fotoalbum_large (zie ook filmpje van ANBW review)

Zie ook deze discussie

Ik denk erover ze eraf te laten en de onderliggende lichtmetalen velgen te laten shinen. Die paar procent... heb wat testen gelezen, het draagt wat aero bij maar steeds weer af en op zetten bij wassen veroorzaakt ook krassen uiteindelijk denk ik...
Ik ga volgende week de auto nl voor eerste wassen en "detailen"
Kortom: wat zijn jullie van plan?

[ Voor 7% gewijzigd door OmeRobbie op 12-03-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@OmeRobbie Ik vind de velgen niet mooi, of je moet ze zwart laten coaten. In combinatie met de zwarte spiegels en zwart dak (bij de luxury) kan dat wel mooi zijn. Ikzelf laat gewoon de wieldoppen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Troetelbeer schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:44:
@OmeRobbie Ik vind de velgen niet mooi, of je moet ze zwart laten coaten. In combinatie met de zwarte spiegels en zwart dak (bij de luxury) kan dat wel mooi zijn. Ikzelf laat gewoon de wieldoppen erop.
Eens. Ik geef sowieso weinig om de looks van een velg, bij welke auto dan ook. De wieldoppen zien er helemaal prima uit vind ik.

De velgen mogen best wat krassen van mij, de wieldoppen blijven er toch altijd op zitten.

Dus ook ik laat ze gewoon zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door 1234567y op 12-03-2023 12:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 08:17
@OmeRobbie waren er met lichte ruk zo vanaf in de showroom. Werd alleen niet gewaardeerd door de verkoper 🫣Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdJcHXe5-z0Aq8Y1CMtu6TRjaSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7almSdlN1pmFYEeqduZocLHF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door shake op 12-03-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamergitaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-12-2024
Jules B schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:57:
Naast al de MG 4- en op dit forum, geweldige auto, mooi vormgegeven en in blauw echt een plaatje (gisteren in meegereden) eindelijk weer wat ZS-nieuws: Onze rode Longrange Luxury wordt na precies 13 maanden volgende week vrijdag afgeleverd. Natuurlijk pas na doorvragen van mijn kant, want uit zichzelf lopen ze niet echt hard bij VM Amsterdam. Ik weet dat er een soort afname-lijstje is, met dingen waar je op moet letten bij de aflevering, maar kan iemand mij zeggen waar dat staat? Weet niet zo goed hoe ik dat kan vinden op dit forum.

Na al die maanden wachten beginnen we ons nu echt te verheugen.
Dat lijstje zou ik ook wel eens willen zien, ik ga deze week een stockwagen gaan uitchecken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een meer open velg heeft meer luchtweerstand/kost range.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
[quote]shake schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:22:
@OmeRobbie waren er met lichte ruk zo vanaf in de showroom. Werd alleen niet gewaardeerd door de verkoper 🫣[Afbeelding]
[/quote

>:) 8)7 LOL!
Ook maar eens proberen volgende week dan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-05 17:08
in Engeland zijn ze de trekhaak voor de mg4 aan het testen.
https://www.mgevs.com/threads/tow-bar.7844/page-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-05 14:51
Hamergitaar schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:44:
[...]

Dat lijstje zou ik ook wel eens willen zien, ik ga deze week een stockwagen gaan uitchecken..
Volgensmij was dat meer een checklist voor de MG4, zelf voor zover ik me herinner geen ZS EV checklist voorbij zien komen hier.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-05 14:51
Vaevictis_ schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:15:
De V2L adapter van 60 euro hier eerder gedeeld werkt uitstekend. Ideaal voor onderweg of camping en misschien eens een andere bev opladen als er echt een noodsituatie is. [Afbeelding]
Lijkt me wel een dingetje bij regen om die zo te gebruiken, dan zou ik toch wat meer veiligheid voelen bij een langere snoer waarvan je het stekkerblok bijvoorbeeld onder de auto of iets dergelijks kan leggen om af te schermen van regen.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
OmeRobbie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 11:22:
Wat doen jullie met de wieldoppen? Iemand al geprobeerd de wieldoppen eraf te halen? is dat moeilijk (durf zelf niet teveel rukken of met schroevedraaier eea kapot maken.
Ik wil toch nog een set winterbanden: zit er aan te denken dan de winterbanden op de originele velg te zetten zodat ik lekker wat bereik houdt tijdens de wintersport / winterdagen. Ik ga dan een ander lichtmetalen setje kopen voor de zomerbanden die er wat toffer uit zien (ten koste van wat bereik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
matthewtje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Lijkt me wel een dingetje bij regen om die zo te gebruiken, dan zou ik toch wat meer veiligheid voelen bij een langere snoer waarvan je het stekkerblok bijvoorbeeld onder de auto of iets dergelijks kan leggen om af te schermen van regen.
Wat ik altijd doe met laders die buiten liggen (thuislader / V2G lader) om deze in een plastic zak te wikkelen. En aan de onderkant paar luchtgaten maken. Dan heb je geen last van regen en kan de warmte worden afgevoerd. Tijdens regen is oververhitting ook eigenlijk niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
savale schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Ik wil toch nog een set winterbanden: zit er aan te denken dan de winterbanden op de originele velg te zetten zodat ik lekker wat bereik houdt tijdens de wintersport / winterdagen. Ik ga dan een ander lichtmetalen setje kopen voor de zomerbanden die er wat toffer uit zien (ten koste van wat bereik)
Ik heb voor all season banden gekozen, kreeg Continental banden Extra load en hebben M+S symbool dus ook als winterband te gebruiken. Ideaal. Zeker omdat er in Utrecht nog geen MG Servicepunt zit. Hopelijk maar 1x per jaar voor onderhoud weg, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Vaevictis_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:58:
Ik heb voor all season banden gekozen, kreeg Continental banden Extra load en hebben M+S symbool dus ook als winterband te gebruiken. Ideaal. Zeker omdat er in Utrecht nog geen MG Servicepunt zit. Hopelijk maar 1x per jaar voor onderhoud weg, :D
Waar en hoe heb je daarvoor gekozen? Ikzelf zit er ook aan te denken om de meegeleverde (Chinese) Continental zomerbanden te vervangen door (Europese) Continental Contact all season banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Vaevictis_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Ahh wellicht ook wel handig voor ons: kun je dus ook legaal / veilig mee op wintersport... Ben ook benieuwd waar je dat hebt laten doen / welke je eronder hebt!

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 13-03-2023 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Haay schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:24:
[...]

Waar en hoe heb je daarvoor gekozen? Ikzelf zit er ook aan te denken om de meegeleverde (Chinese) Continental zomerbanden te vervangen door (Europese) Continental Contact all season banden.
Bij de aankoop van de auto meerprijs was iets van 750 euro. Zal zo een foto posten.

Allseason contact

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj6ScGerpHez3AdLqBEXwZ3lbSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmW0GcyuEZiKoDKicTCpNDIB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Vaevictis_ op 13-03-2023 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Bij de aankoop van de auto meerprijs was iets van 750 euro. Zal zo een foto posten.

Allseason contact

[Afbeelding]
Wij hadden eerst ook all season banden op de quote, was begin januari €790,- heb ze maar weg gelaten koop liever de komende winter een stel stalen velgen met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
2x per jaar (laten) wisselen is ook wel wat gedoe, dus twijfel toch ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:19

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

[quote]Vaevictis_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Allseason contact

Ik begrijp de gedachtegang maar dit soort banden wordt wel afgeraden bij een elektrische auto…..
https://www.anwb.nl/exper...onbanden-elektrische-auto

Nou zijn die Chinese banden wellicht ook niet de beste, maar toch.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
TTommie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:15:
[quote]Vaevictis_ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Allseason contact

Ik begrijp de gedachtegang maar dit soort banden wordt wel afgeraden bij een elektrische auto…..
https://www.anwb.nl/exper...onbanden-elektrische-auto

Nou zijn die Chinese banden wellicht ook niet de beste, maar toch.
Ik weet het niet hoor, de banden zijn extra load dus dat zal wel meevallen en juist de MG4 is in verhouding lichter als je als een dolle gaat rijden en niet anticipeert op het verkeer dan maakt de band ook marginaal uit. Ik rijd zelf altijd in eco mode en op cruise control (met voldoende afstand) op rechtse baan.

Voor een BMW / Audi SUV of Tesla model S/X begrijp ik het wel, die zijn veel zwaarder en bestuurders ook vaak op linker baan. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:19

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Vaevictis_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Ik weet het niet hoor, de banden zijn extra load dus dat zal wel meevallen en juist de MG4 is in verhouding lichter als je als een dolle gaat rijden en niet anticipeert op het verkeer dan maakt de band ook marginaal uit. Ik rijd zelf altijd in eco mode en op cruise control (met voldoende afstand) op rechtse baan.

Voor een BMW / Audi SUV of Tesla model S/X begrijp ik het wel, die zijn veel zwaarder en bestuurders ook vaak op linker baan. :9~
Doe ermee wat je wilt. Ik deel het alleen maar.
Ik hoef geen gelijk. ;)

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
TTommie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Doe ermee wat je wilt. Ik deel het alleen maar.
Ik hoef geen gelijk. ;)
Ik hoef ook geen gelijk, mijn punt is dat de uitspraak van de ANWB nogal generiek is en het zal wel meevallen bij de MG4 en rijstijl bestuurder. Zie ook aangehaalde voorbeelden. Ook met winterbanden/zomerbanden is het ook altijd oppassen. Enfin, we gaan zien hoe het bevalt en wat de slijtage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Heeft iemand al geprobeerd of de auto via V2L met een kleine PV omvormer op wil laden?
Misschien een rare vraag, en ik heb weinig verwachtingen voor het antwoord :) maar als iemand het heeft getest of wil testen dan scheelt het mij weer onzekerheid.
Lang, lang geleden heb ik zoiets al getest met een APC SmartUPS en dat werkte prima, dus het lijkt me niet vergezocht dat de V2L van de MG auto's het ook kan. Het zou voor kamperen ook daadwerkelijk nut kunnen hebben ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Proton_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:38:
Heeft iemand al geprobeerd of de auto via V2L met een kleine PV omvormer op wil laden?
Misschien een rare vraag, en ik heb weinig verwachtingen voor het antwoord :) maar als iemand het heeft getest of wil testen dan scheelt het mij weer onzekerheid.
Lang, lang geleden heb ik zoiets al getest met een APC SmartUPS en dat werkte prima, dus het lijkt me niet vergezocht dat de V2L van de MG auto's het ook kan. Het zou voor kamperen ook daadwerkelijk nut kunnen hebben ;)
Via V2L (ontladen van de auto en inzetten voor kleine belasting) opladen? Bedoel je dat je met de V2L het net simuleert, waarmee je de PV-omvormer laat geloven dat hij aan het net aangesloten is en dus gaat terugleveren?

Ik verwacht niet dat je de auto kan opladen via V2L. Omvormer is een andere staat - nl terugleveren ipv ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Dat bedoel ik inderdaad.
Of het werkt, of niet, hangt af van de implementatie.
Tenslotte moet het ook omgaan met belastingen met lage power factor (b.v. asynchrone motoren) die op momenten zullen terugleveren.
Afbeeldingslocatie: https://meettechniek.info/measurement/def-images/graph-sine-power-energy.gif
(Plaatje: vermogen p(t) komt onder nul bij kleine cos phi).
Grofweg zijn er drie mogelijkheden:
* De converter gaat in rook op
* Het werkt prima
* Hij levert stiekem 52Hz en een pv-omvormer doet niks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Het zou wel geniaal zijn als dat zou kunnen, tegelijkertijd kun je dan natuurlijk ook verbruikers aansluiten en dan heb je een mooi off-grid systeem.

Ik durf het alleen niet aan, maar als iemand anders gaat experimenteren ben ik benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
@Proton_ niet helemaal wat jij bedoeld, maar wel gerelateerd: maar ik ga het laadsysteem in de meterkast inbouwen met verschillende instelbare laadstromen (1 of 3 fase) om met de best beschikbare zonne energie te kunnen laden. Met magneetschakelaars zorg ik ook dat ik V2L over de normale laadkabel kan gebruiken. Het plan is nu gewoon dom een dubbel stopcontact in de meterkast te bouwen waar ik in nood wat op kan schakelen. Je zou dat nog een stapje verder kunnen doen door 1 fase over te schakelen van V2L / normale energienet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:01
[Afbeelding]

En hoe bevalt de auto tot nu toe @Vaevictis_ ? Werkt de MG Pilot goed?

Ik heb mogelijk interesse mochten wij onze IONIQ5 leaseauto moeten inleveren. :)
Model zou dan de Luxury moeten zijn.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
LuPo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:36:
[...]

En hoe bevalt de auto tot nu toe @Vaevictis_ ? Werkt de MG Pilot goed?

Ik heb mogelijk interesse mochten wij onze IONIQ5 leaseauto moeten inleveren. :)
Model zou dan de Luxury moeten zijn.
Zeker erg fijne auto voorin en qua rijden, handgrepen boven ramen, achteruitenwisser en lampje achterin zijn wegbezuinigd. Dat is wel jammer. Laden gaat ook erg goed met 3F op 11kW en app werkt ook goed. Vanaf een IONIQ 5 zul je toch wat inleveren qua comfort en laadsnelheid maar daar is de prijs ook naar.

MG Pilot wel uitgetest maar denk dat LKA nog aan staat, nerveus rijgedrag tussen de lijnen. Snelladen volgende week. 8) @LuPo

[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 15-03-2023 11:27 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jules B
  • Laatst online: 26-02 17:18
Vorige week onze MG ZS LR Luxury opgehaald, na iets meer dan 13 (!) maanden wachten. Echt heerlijke auto! Licht door het dak, rijdt super en lekker ruim. De 13 maanden wachten verdwenen als sneeuw voor de zon. De sneeuw zelf niet, die werd door de storm tegen op de voorkant geplakt. Nu een week verder zijn we er steeds blijer mee en wordt er gevochten om wie hem mee mag. Laden ging prima, moest even wennen dat de gewone stekker niet direct helemaal in het contact ging. Even prutsen aan de vergrendeling van het klepje en toen klikte hij er wel in. Goed om even geprobeerd te hebben. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2HWC2gLt532Xoa8oI7vRtlCuDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JHry831xcbRrFsRNME5AYGIl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSbOgFadkqvL6SVi9AkOwtASSUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcMtqeRpot2fKOn4kjuNzxrE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Jules B schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:26:
Vorige week onze MG ZS LR Luxury opgehaald, na iets meer dan 13 (!) maanden wachten. Echt heerlijke auto! Licht door het dak, rijdt super en lekker ruim. De 13 maanden wachten verdwenen als sneeuw voor de zon. De sneeuw zelf niet, die werd door de storm tegen op de voorkant geplakt. Nu een week verder zijn we er steeds blijer mee en wordt er gevochten om wie hem mee mag. Laden ging prima, moest even wennen dat de gewone stekker niet direct helemaal in het contact ging. Even prutsen aan de vergrendeling van het klepje en toen klikte hij er wel in. Goed om even geprobeerd te hebben. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor. De laadpoort in de neus van de auto lijkt me ideaal, bij de MG4 helaas links achter geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy
  • Laatst online: 26-05-2023
Mooi auto! We krijgen hopelijk onze Rode ZS EV eind april. En dat naar 13 maanden. Kan niet wachten.
Nog een checklist nodig gehad bij de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik ga mijn nieuwe MG4 einde van de maand ophalen, kan niet eerder omdat mijn leasemaatschappij anders gaat piepen over contract van mijn huidige auto. Levertijd iets minder dan 3 maanden, had er 2.5 kunnen zijn.

Ik las hier iets over de software versie en welke de nieuwste is maar waar kan je dat online vinden.

Wel goed om de tips hier te lezen over de app, scheelt weer dat ik die al kan downloaden, en over de accu waarvan je kan instellen hoe ver die vol moet worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
1234567y schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:32:
Mooi hoor. De laadpoort in de neus van de auto lijkt me ideaal, bij de MG4 helaas links achter geplaatst.
Smaken verschillen natuurlijk. Ikzelf parkeer bij voorkeur mijn auto achteruit in een parkeervak zodat ik met vrij uitzicht gemakkelijk kan wegrijden. Voor achteruit inpakeren bij een laadpaal is het juist prettig wanneer de laadpoort aan de achterkant van de auto zit zoals bij de MG4. :)
Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:49:
Ik las hier iets over de software versie en welke de nieuwste is maar waar kan je dat online vinden.

Wel goed om de tips hier te lezen over de app, scheelt weer dat ik die al kan downloaden, en over de accu waarvan je kan instellen hoe ver die vol moet worden.
Wat betreft de software versie, ik heb begrepen dat er twee software componenten zijn, namelijk de firmware van de auto en de multi-media firmware (o.i.d.). De auto firmware kan alleen de dealer updaten, en die andere kun je als gebruiker OTA zelf updaten. Zolang de auto bij aflevering maar de laatste firmware met meest recente bugfixes heeft vind ik het best.

Wat de MG iSmart app betreft, die heb ik ook alvast op mijn (Android) mobiel gezet met account aangemaakt en ingelogd, dus in principe kan ik bij ophalen van mijn MG4 direct bij de dealer koppelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Haay schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Smaken verschillen natuurlijk. Ikzelf parkeer bij voorkeur mijn auto achteruit in een parkeervak zodat ik met vrij uitzicht gemakkelijk kan wegrijden. Voor achteruit inpakeren bij een laadpaal is het juist prettig wanneer de laadpoort aan de achterkant van de auto zit zoals bij de MG4. :)
Hier hetzelfde ik parkeer altijd rechts naast mijn huis dus dan is de laadpoort links precies naast de laadpaal. Zou maar een kabeltje van 30cm nodig hebben :)
Wat betreft de software versie, ik heb begrepen dat er twee software componenten zijn, namelijk de firmware van de auto en de multi-media firmware (o.i.d.). De auto firmware kan alleen de dealer updaten, en die andere kun je als gebruiker OTA zelf updaten. Zolang de auto bij aflevering maar de laatste firmware met meest recente bugfixes heeft vind ik het best.
Maar hoe weet ik /kan ik checken of het de laatste versie is? Waar kan ik vinden wat de laatste versie van de firmware is?
Pagina: 1 ... 62 ... 90 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2