Toon posts:

Het grote MG EV Topic

Pagina: 1 ... 61 ... 64 Laatste
Acties:

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

OmeRobbie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:41:
Aanstaande vrijdag kunnen wij onze MG4 Luxury ophalen!

Iemand al ervaring met een keramische coating of overweegt deze?
Op de engelse fora of de FB-groepen zie ik die voorbij komen. Lijkt mij een logische keuze gelet op de plastic onderdelen die snel kunnen krassen.

Wat zijn de voor/nadelen? Is het het geld waard Welke zou je doen (glascoating of duurdere versies die langer beschermen).
Die vraag kun je denk ik beter stellen in het Het grote auto detailing topic. Voor het aanbrengen van een glascoating zou ik je auto sowieso laten polijsten. Denk dat je al gauw richting de 600-750 euro gaat. Tip: vermijd beunhazen die het goedkoper kunnen want een glascoating poets je er niet zo even vanaf.
1234567y schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:11:
Ga van Mossel maar die MasterCare lakverzegeling laten aanbrengen. Weet niet of een behandellaag over kunststof zo geweldig gaat helpen, gebruik wel een keer een magic spons als het tzt nodig is :P
Ben zelf niet zo'n fan van die MasterCare 'lakverzegeling'. Heb 'm destijds op een andere auto gehad. Hij was slordig aangebracht (zaten hier en daar vingerafdrukken in) en na 3 maanden was het meeste al weg. En ja ik heb de auto netjes gewassen in de aanbevolen drie stappen met hun merk shampoo...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:24
Freekers schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Die vraag kun je denk ik beter stellen in het Het grote auto detailing topic. Voor het aanbrengen van een glascoating zou ik je auto sowieso laten polijsten. Denk dat je al gauw richting de 600-750 euro gaat. Tip: vermijd beunhazen die het goedkoper kunnen want een glascoating poets je er niet zo even vanaf.

[...]

Ben zelf niet zo'n fan van die MasterCare 'lakverzegeling'. Heb 'm destijds op een andere auto gehad. Hij was slordig aangebracht (zaten hier en daar vingerafdrukken in) en na 3 maanden was het meeste al weg. En ja ik heb de auto netjes gewassen in de aanbevolen drie stappen met hun merk shampoo...
Thanx!!!
Had nog nooit van de term detailling gehoord! Een wereld van poetsen, polijsten, glimmen en verzorgen gaat voor me open. Ben weer door tig pagina’s heen aan het worstelen :)

Maar als ik jou mag vragen: €600 glascoating voor de mg4 is dat het waard? Hoe lang zou de laag goed blijven?

En die mastercare lakverzegeling js dat niet een soort glascoating die MG aanbiedt?

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:15
OmeRobbie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:36:
[...]

Thanx!!!
Had nog nooit van de term detailling gehoord! Een wereld van poetsen, polijsten, glimmen en verzorgen gaat voor me open. Ben weer door tig pagina’s heen aan het worstelen :)

Maar als ik jou mag vragen: €600 glascoating voor de mg4 is dat het waard? Hoe lang zou de laag goed blijven?

En die mastercare lakverzegeling js dat niet een soort glascoating die MG aanbiedt?
Nee de mastercare is een wax basis. Ik heb dit expliciet gevraagd bij de aankoop van de auto. Ik heb dit ook van mijn offerte af laten halen want 250 euro voor een wax behandeling nou nee. Bij het ophalen van de auto was deze wel aangebracht, Daar hoor je mij dan niet over.

Dan bespaar ik liever op de wax behandeling dan op de matching mattenset ;)

[Voor 4% gewijzigd door jpvdheijn op 22-02-2023 08:39]

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:16

Tjado

Dé man

jpvdheijn schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:00:
[...]

ik heb nu 5500 km gereden met een gemiddelde van 18.1kwh/100km. En dat is dus enkel het najaar vanaf november tot nu. Ik verwacht dat de komende maanden nog beter gaan zijn.

Ik zit nu op 19.9 kWh/100km over 1678km. Daar kan ik nog wat op verbeteren dus :D

Die ene, met die snor

• jpvdheijn
Tjado schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:16:
[...]

[Afbeelding]

Ik zit nu op 19.9 kWh/100km over 1678km. Daar kan ik nog wat op verbeteren dus :D
bij mij is die teller dus sinds afgelopen week spontaan gereset :| . Erg vervelend..... Even mijn rij gedrag. Ik zit vaak alleen in de auto met een jas en heb de climate control alleen op ventilatie staan.
Climate temp LO, Fan 1, blaas richtinging ruit en voeten, AC uit, ECO stand. Dit geeft nog wel een beetje warmte van de HVAC en laat de ruiten niet aanslaan. mijn route is 55km, 60%snelweg 40%binnendoor.
Wanneer we met de familie in de auto zitten staat hij op 18 graden auto AC uit.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

OmeRobbie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:36:
[...]

Thanx!!!

Wat @jpvdheijn zegt; het is geen glascoating maar op waxbasis. Lekker vol met fillers dus je auto glimt als een spiegel bij het afhalen, precies wat de mensen willen, maar dat effect is na 2 weken weg.

Tja of een glascoating je 600 euro waard is, is heel persoonlijk. Ligt er, naar mijn mening (!), ook aan welke kleur auto je hebt; op donkere kleuren zie je swirls en waskrassen veel eerder in de blanke lak dan op een witte auto. En tevens hoeveel waarde je aan je auto hecht. Zie je het puur als vervoersmiddel om van A naar B te komen, dan zou ik t zeker niet doen. Maar denk niet dat dat het geval is, anders zou je deze vraag niet stellen ;)

Tip, kijk onderstaande video eens en trek daarna je eigen conclusie :) - N.b. titel en thumbnail is clickbait (want YouTube algoritme), ik vond het destijds een goede informatieve video en ben ook op hun kanaal geabonneerd

Verdere vragen zou ik toch echt in het detailing topic stellen, we gaan teveel offtopic nu :)

[Voor 5% gewijzigd door Freekers op 22-02-2023 09:24]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• jpvdheijn
Freekers schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:23:
[...]

Wat @jpvdheijn zegt; het is geen glascoating maar op waxbasis. Lekker vol met fillers dus je auto glimt als een spiegel bij het afhalen, precies wat de mensen willen, maar dat effect is na 2 weken weg.

Tja of een glascoating je 600 euro waard is, is heel persoonlijk. Ligt er, naar mijn mening (!), ook aan welke kleur auto je hebt; op donkere kleuren zie je swirls en waskrassen veel eerder in de blanke lak dan op een witte auto. En tevens hoeveel waarde je aan je auto hecht. Zie je het puur als vervoersmiddel om van A naar B te komen, dan zou ik t zeker niet doen. Maar denk niet dat dat het geval is, anders zou je deze vraag niet stellen ;)

Tip, kijk onderstaande video eens en trek daarna je eigen conclusie :) - N.b. titel en thumbnail is clickbait (want YouTube algoritme), ik vond het destijds een goede informatieve video en ben ook op hun kanaal geabonneerd

[YouTube: Why You Shouldn't Get A Ceramic Coating]

Verdere vragen zou ik toch echt in het detailing topic stellen, we gaan teveel offtopic nu :)
Misschien een laatste noot over dit. Ik heb wat producten aangeschaft van stipt polish point (ik heb geen belang hierbij) om mijn auto te wassen. Shampoo, velgenreiniger. Gebruik de zachte doeken van de action en de grootte zeem, twee emmer methode en een goede shampoo om je auto met de HAND te wassen. Als je sowieso al een wasstraat tijger was kun je je afvragen wat een coating je gaat brengen voor dat geld van een auto in deze klasse.

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:39
Contact gehad met de dealer.

Mijn MG4 komt halverwege maart aan in Zeebrugge en verwachten ze 1 a 2 weken later te kunnen leveren.

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:54
TheCupra schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:47:

Mijn MG4 komt halverwege maart aan in Zeebrugge en verwachten ze 1 a 2 weken later te kunnen leveren.
Vandaag ook contact gehad met de dealer aangezien een aantal hebben aangegeven dat ze de auto eerder zullen krijgen dan initieel aangegeven.

Helaas gaat deze vlieger voor mij (alsnog) niet op :-( . Ik heb een MG4 Luxury Andes Grey besteld op 02-01-2023.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-03 17:46

Interessant! Aangezien mijn bestelling net 1 dag eerder was ben ik benieuwd of die mogelijk op dezelfde boot zit!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-03 22:22
Ja en ik ook! ik had hem in principe op dezelfde dag als jou besteld @1234567y, maar ik hanteer de datum dat ik echt te horen kreeg dat alles was verwerkt. (3 dagen later) en wij hebben dezelfde kleur haha.

Het zou heel goed om deze boot kunnen gaan: Theben
Deze komt direct vanuit Shanghai in één keer naar Antwerpen en daarna Zeebrugge. geen tussenstops, heb hem altijd al interessant gevonden.

Overigens @Pjetrof voor vrijwel iedereen valt de levertijd voorlopig nog altijd in de ongeveer gestelde 3-6 maanden. Al is het blijkbaar voor mensen met een Standard en Comfort wel iets sneller gegaan dan voor de Luxury uitvoeringen, waar ik nog niet veel echte leveringen van voorbij heb zien komen.

*allemaal aangaande de MG4

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:43
@Erik B zou fijn zijn als het de Theben betreft maar dit is bijna onmogelijk daar deze het suezkanaal nog niet gepasseerd heeft. Met als hamvraag betreft het een donker of licht interieur.
Zit helaas nog tewachten op onze medal silver welke bij vm op voorraad staan/stonden echter hebben deze allemaal geen grijze binnenkant.

• Erik B
Oh goeie! dacht ik niet gelijk over na dat er ook nog keus was voor interieur inderdaad. Zelf heb ik het standaard interieur genomen.

En Theben heeft een aankomst datum van 13-MAR in Zeebrugge (daarvoor 10-MAR in Antwerpen) gepland staan. Ze liggen op schema dus gezien de reactie van TheCupra dat zijn auto ongeveer half maart zou moeten aankomen is er redelijke kans dat het deze boot betreft :)

[Voor 51% gewijzigd door Erik B op 22-02-2023 20:22]

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:28
Jullie vergeten de Don Pasquale die vanaf morgenvroeg zijn lading in Zeebrugge aan het lossen gaat. Die vertrok uit Shanghai met 698 MG4’s :*)
Hij heeft er in Griekenland en in Engeland al wat gelost.
Maar voordat die bij de dealer staan, voordat die hun beurt en nieuwe software hebben gekregen en voordat VM de kentekens geregistreerd heeft (gemiddeld 5 per werkdag; als ik kijk naar de RDW-gegevens) ben je ook bij half/ eind maart.

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Vandaag weer een nieuwe datum binnen gekregen. Het is om te 😩
Week 22 oftewel laatste week mei.
Bestelde auto is zs lrlx blw op 19 febr. 2022

De levertijd is dus ruim meer dan een jaar geworden. Ze zijn nu aan het uitzoeken hoe dit kan terwijl chassisnummer al in januari bekend zou zijn.

De vier blauwe die binnen zijn gekomen blijken lr comfort te zijn. Intussen zijn die duurder dan de lr lx. Ik vraag me of of het nog wel rendabel voor de leverancier is om lx versie voor de toen afgesproken prijs uit te leveren? 🤔 Maar dat is alleen iets wat ik me voor kan stellen aan naar aanleiding van de prijsstelling huidig.

[Voor 36% gewijzigd door sue18 op 23-02-2023 09:59]

• TheCupra
Kodo6 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:48:
Jullie vergeten de Don Pasquale die vanaf morgenvroeg zijn lading in Zeebrugge aan het lossen gaat. Die vertrok uit Shanghai met 698 MG4’s :*)
Hij heeft er in Griekenland en in Engeland al wat gelost.
Maar voordat die bij de dealer staan, voordat die hun beurt en nieuwe software hebben gekregen en voordat VM de kentekens geregistreerd heeft (gemiddeld 5 per werkdag; als ik kijk naar de RDW-gegevens) ben je ook bij half/ eind maart.
Klopt inderdaad, de vin nummers zijn zelfs bekend.

Of ze er 5 per werkdag kunnen doen, geen idee... :)

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:09
sue18 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:53:

De levertijd is dus ruim meer dan een jaar geworden. Ze zijn nu aan het uitzoeken hoe dit kan terwijl chassisnummer al in januari bekend zou zijn.

De vier blauwe die binnen zijn gekomen blijken lr comfort te zijn. Intussen zijn die duurder dan de lr lx. Ik vraag me of of het nog wel rendabel voor de leverancier is om lx versie voor de toen afgesproken prijs uit te leveren? 🤔 Maar dat is alleen iets wat ik me voor kan stellen aan naar aanleiding van de prijsstelling huidig.
Je kan in ieder geval blij zijn dat je iets hoort. Ik heb (en moet nog steeds) overal zelf achter aan bellen om een update te krijgen. (ZS Luxury Long Range in Pebble Black besteld op ±1 maart 2022. (zelf doorgegeven in februari maar weet niet wanneer bestelling is binnengekomen bij MG; zakelijke lease)). Heb ook al een tijdje een chassisnummer en verwachte levering is eind april / begin mei.

• sue18
  • Nu online
matthewtje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Je kan in ieder geval blij zijn dat je iets hoort. Ik heb (en moet nog steeds) overal zelf achter aan bellen om een update te krijgen. (ZS Luxury Long Range in Pebble Black besteld op ±1 maart 2022. (zelf doorgegeven in februari maar weet niet wanneer bestelling is binnengekomen bij MG; zakelijke lease)). Heb ook al een tijdje een chassisnummer en verwachte levering is eind april / begin mei.
Bel er ook telkens achter aan. Meestal een week later wordt t dan bij leaseplan geupdate.

Ditmaal alleen nog even een maandje meer...
(vorige week zei vm nog uiterlijk eind april waarschijnlijk eerder)
Dus opnieuw vm maar weer gebeld. Volgende week hoor ik meer.

Even de nieuwe data ingevoerd in rdw.(nu het precieze bedrag aangehouden zodat de comfort eruit gefilterd wordt) Wat zie ik tot mn schrik... 13 december laatste lrlx blw 🙈

Maar het blijft een raar verhaal, vooral aangezien de chassisnummers bekend zijn.

Zou bijna denken dat ie van het schip gevallen is 😉

[Voor 6% gewijzigd door sue18 op 23-02-2023 12:25]

• TheCupra
matthewtje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:06:
[...]

sue18 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:53:

Mij werd vermeld dat MG (SAIC) prioriteit geeft aan de MG4. Wellicht dat het hiermee te maken heeft?

[Voor 25% gewijzigd door TheCupra op 23-02-2023 12:53]

• sue18
  • Nu online
TheCupra schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:51:
[...]

[...]

Mij werd vermeld dat MG (SAIC) prioriteit geeft aan de MG4. Wellicht dat het hiermee te maken heeft?
Dat geloof ik graag. Ik denk dat de winstmarge niet heel veel meer is op de bestelde mg ev zs lx lr tegenover de huidige prijzen die gevraagd worden.

Mocht het zo zijn dat is het wel iets om je de ogen uit de kop voor te schamen. Maar dat is mij bescheide mening 😉😜

Frustratie is naar een jaar op een uitzichtloze situatie wel een beetje merkbaar 😂

• matthewtje
TheCupra schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:51:
[...]

[...]

Voor zover mij verteld is, had het te maken met onvoorziene problemen in de accu productie. Omdat de long range een andere accusoort heeft (volgensmij NMC accu) en dus iets andere "ingrediënten"/productieproces dan een LFP accu. Blijkbaar nog lastig om zo'n ding in elkaar te zetten of om de ingrediënten te verkrijgen.

• Erik B
matthewtje schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:52:
[...]

Voor zover mij verteld is, had het te maken met onvoorziene problemen in de accu productie. Omdat de long range een andere accusoort heeft (volgensmij NMC accu) en dus iets andere "ingrediënten"/productieproces dan een LFP accu. Blijkbaar nog lastig om zo'n ding in elkaar te zetten of om de ingrediënten te verkrijgen.
Dat zou maar deels kloppen.. althans.. inderdaad de Standard uitvoering is duidelijk als eerste uitgeleverd, tot zover zou die theorie kloppen dus. Maar waarom wordt er vervolgens duidelijk meer Comfort geleverd en tot zover nog maar vrij weinig Luxury uitvoeringen van de MG4? die 2 modellen hebben dezelfde accu.

Ik kan me overigens wel goed indenken dat de totale productie capaciteit van MG verdeeld moest worden over een extra model waardoor de ZS heeft moeten inleveren aan productie capaciteit.

Hoewel! als ik google even moet geloven... ga geen bronvermelding doen want is echt ff snel google alleen maar. de ZS EV lijkt te komen uit een fabriek in "Halol" waarbij de MG4 schijnt te worden geproduceerd in "Nangbo".. dus totaal verschillende locaties.
Kan natuurlijk nog altijd wel te maken hebben met waar de grondstoffen naar toe gaan dat ze maar x aantal van iets te pakken kunnen krijgen etc.

zoveel mogelijkheden waar het door komt :) altijd leuk speculeren! auto's gaan er helaas niet sneller door geleverd worden, was dat maar zo!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:27

Ook ik heb toevallig op de woensdag gebeld. Ik hoorde eind maart in Zeebrugge en levering halverwege april.
Er zit 8 dagen verschil tussen onze besteldatums, beide Rotterdam.. Het chassis nummer was al wel bekend, dus ik ben benieuwd.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:59
Vanmiddag reden vrachtwagens met MG4's op de snelweg in de buurt van Brugge, vooral witte en blauwe.

[Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 24-02-2023 16:32]

Believe. Imagine. Create.

• Peter Wag
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-03 05:50
Vandaag definitieve levertijd van MG ZS EV long range Comfort kleur Como Blue ontvangen van Leasemaatschappij. Levering staat o 15 December 2023 besteld 11-2-2023

[Voor 3% gewijzigd door Peter Wag op 24-02-2023 21:16]

• JimmyB
  • Laatst online: 16:27
Peter Wag schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:15:
Vandaag definitieve levertijd van MG ZS EV long range Comfort kleur Como Blue ontvangen van Leasemaatschappij. Levering staat o 15 December 2023 besteld 11-2-2023
Daar hebben ze er toch gewoon een aantal van op voorraad staan 🤔

• Kodo6
Vandaag ook maar eens gebeld. De boot waarop mijn MG4 Luxury Andes grey staat (al op 9 december besteld) kon vooralsnog niet gezien worden :( Of dat ie al gespot is op een vrachtwagen in de buurt :?
Vanuit VM Rotterdam heeft men al wel zicht op de boot waarop een later bestelde identieke auto staat 8)7
Ik hoop dat de mist snel optrekt …

[Voor 47% gewijzigd door Kodo6 op 25-02-2023 01:10]

• OmeRobbie

Yes! Gisteren onze MG4 Luxury opgehaald!!! Nu nog even mee spelen, tweaken en ervaring opdoen… binnenkort een verslagje. Ik kijk ook uit naar andere verslagjes en tweaks, want de uitlevering begint nu pas lekker op gang te komen.

• Peter Wag
  • Laatst online: 24-03 05:50
JimmyB schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Daar hebben ze er toch gewoon een aantal van op voorraad staan 🤔
Klopt maar Huidige Lease auto moet nog tot 1-8-2023 en mag niet voor 1-7-2023 worden ingeleverd i.v.m. contract

• Troetelbeer
OmeRobbie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 06:31:
[Afbeelding]

Yes! Gisteren onze MG4 Luxury opgehaald!!! Nu nog even mee spelen, tweaken en ervaring opdoen… binnenkort een verslagje. Ik kijk ook uit naar andere verslagjes en tweaks, want de uitlevering begint nu pas lekker op gang te komen.
Nice! Ik heb ook een witte besteld. Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten?

• OmeRobbie
Troetelbeer schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Nice! Ik heb ook een witte besteld. Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten?
Volgens de Excel-lijst uit dit forum: 78 nachtjes slapen!

• Bas1234567
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:28
OmeRobbie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Volgens de Excel-lijst uit dit forum: 78 nachtjes slapen!
Wow dat zou echt top zijn. Ik ga zelf volgende week zaterdag proefrijden en dan kan hij (helaas pas) eind maart in bestelling genomen worden voor zakelijke lease.

Wel vreemd, via multilease, waar mijn bedrijf de auto's afneemt is ineens sinds een week ofzo alleen de standard range versie nog maar beschikbaar. Zal volgende week bij VM eens vragen hoe dat zit of dat de comfort/luxury wel gewoon besteld kunnen worden.

• Kodo6
Kodo6 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:02:
Vandaag ook maar eens gebeld. De boot waarop mijn MG4 Luxury Andes grey staat (al op 9 december besteld) kon vooralsnog niet gezien worden :( Of dat ie al gespot is op een vrachtwagen in de buurt :?
Vanuit VM Rotterdam heeft men al wel zicht op de boot waarop een later bestelde identieke auto staat 8)7
Ik hoop dat de mist snel optrekt …
De mist is weggetrokken, mijn auto is in zicht :)
Half april moet ie bij VM binnen zijn; waarschijnlijk zelfde boot als waarop de auto van ‘Miles 5’ staat.

• HenkvanH
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-02 21:37
Vandaag 25 februari mijn MG4 Standard Andes Grey opgehaald bij MG Amsterdam, had die 21 januari besteld dus een levertijd van 5 weken. Hij is sneller geleverd dan eerst ingeschat. Er stond 27 km op de teller.
MG heeft de prijzen verhoogd op 1 februari, behalve van de MG4. De prijs van MG4 gaat nu op 1 maart alsnog met 1.500 euro omhoog. Dus wees er snel bij!
De gemiddelde levertijd is nu 3 tot 5 maanden maar het blijft voor de dealer erg lastig in te schatten. MG verkoopt nu met name de MG4. Gisteren en vandaag werden in Amsterdam in totaal 9 MG4's uitgeleverd aan klanten.
Qua verzekering heb ik gekozen voor de Van Mossel Autoverzekering met de Excellent Allrisk met 5 jaar nieuwwaarderegeling. Bovemij is hierbij de verzekeraar. De offerte van Ohra kwam heel dicht in de buurt, waarbij je bij Ohra meer keuze hebt in hoeveel eigen risico je wil maar de nieuwwaarderegeling is hier 3 jaar.
De software lijkt te zijn verbeterd, het grote aanraakscherm reageert prima. Dus dat was een mooie meevaller. De adaptive cruisecontrol kan beter, hij rekent met een (naar mijn zin) te grote afstand tot je voorganger waardoor er steeds onnodig wordt afgeremd als je niet op tijd inhaalt.
Bij de oplevering waren de banden aan de zijkant zwart glanzend gemaakt, onnodig wat mij betreft. Bij de controle van auto viel op dat er vlekken zaten aan beide plastic zijkanten onderaan de deuren, waarschijnlijk van het spul wat op de banden is gesmeerd. Het wilde er wel af. De auto reed prima, ben er erg blij mee.
Ik heb de granny laadkabel van Lidl besteld, kijk voor meer info verder terug in dit forum.
Bij thuiskomst bleek er condens in de verlichting linksachter, ben benieuwd of dat vanzelf oplost...

• 1234567y
Dat is snel!

Heeft iemand al een trekhaak voor de MG4? Ik las eerder dat iemand al een keuze had voor vaste of afneembare. Maar ik krijg juist te horen dat hij er nog helemaal niet is en dat er alleen een afneembare komt. Volgens mij is er nog veel onduidelijk?

Ook hoop ik nog op dakdragers, de auto kan blijkbaar wel iets van een daklast hebben. Dus zie daar ook niet echt waarom ze er nog niet zijn.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
1234567y schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:18:
Dat is snel!

Heeft iemand al een trekhaak voor de MG4? Ik las eerder dat iemand al een keuze had voor vaste of afneembare. Maar ik krijg juist te horen dat hij er nog helemaal niet is en dat er alleen een afneembare komt. Volgens mij is er nog veel onduidelijk?

Ook hoop ik nog op dakdragers, de auto kan blijkbaar wel iets van een daklast hebben. Dus zie daar ook niet echt waarom ze er nog niet zijn.
Jep ik heb een afneembare besteld, zonder twijfel of onduidelijkheden overigens op de opdracht gekomen. Kortom, ik reken erop dat ik over ongeveer een maand rondrijd in een witte mg4 met afneembare trekhaak.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28
Zullen we weer OT gaan, Granny, 10A of 16A is een discussie die hier thuis hoort. Zelf laad ik al 3 jaar gewoon aan een stekker zonder problemen evt kan ik naar 20A met mijn lader maar dat heb ik niet nodig gehad (1200m van een snellader) Mijn filosofie is een goedkope auto met een goedkope laadinfra (€300)
verder: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2116374
en we gaan het weer over MG's hebben

[Voor 6% gewijzigd door technopeuter op 27-02-2023 12:22]

diskeltische lurker

• Jules B
  • Laatst online: 17:17
Vanmorgen VM gebeld om te vragen of ze al iets van de auto gehoord hadden, omdat ik vorige week gehoord had dat hij klaar stond voor de eindkeuring. "Oh ja, die staat in Breda". Kunnen jullie daar ook een beetje druk op zetten, na 13 maanden wachten? " Ga ik uitzoeken, bel u terug." Niets meer gehoord natuurlijk. Ben zo blij met VM Amsterdam......

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 13:40
Wij hebben de eerste ritjes gemaakt in de MG4. Bevalt erg goed, alleen ging vandaag het schildpadje aan, terwijl het dashboard aangaf dat we nog 30 km konden. Dan rijd je dus ineens met max 50 km/h op de snelweg...

Zijn er andere mensen die ook zoiets ervaren hebben?

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:47
Marijnus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:28:
Met de MG4 nog niet, met de ZS EV wel. En dat is ook de bedoeling, dat je op tijd gewaarschuwd wordt.
Je hebt waarschijnlijk al heel wat kilometers eerder de eerste waarschuwingen genegeerd of gemist.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:42
dinootje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Met de MG4 nog niet, met de ZS EV wel. En dat is ook de bedoeling, dat je op tijd gewaarschuwd wordt.
Je hebt waarschijnlijk al heel wat kilometers eerder de eerste waarschuwingen genegeerd of gemist.
Bij 30km de schildpad mode is wel erg snel, want dan ben je eigenlijk daarmee 30km van je range kwijt. Bij mijn hyundai EV is dat pas vanaf ca. 13km

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:35
1234567y schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:15:
[...]

Well risico hebben jullie het over?

Dat de huisinstallatie zo slecht is uitgevoerd dat deze geen 16A continu aan kan? Wat wil je in de groepenkast gaan doen? DC lekstroom beveiliging ertussen zetten?

Die lader van Lidl lijkt mij niet minder veilig dan een Wallbox.
Munro Live heeft daar wel eens aandacht aan besteed. Hij toont daar ook een aantal compleet weggesmolten stopcontacten. Veel spul is gewoon niet geschikt om continu max capaciteit te leveren. Leuk voor je droger, maar niet om urenlang op volle belasting te draaien.

• 1234567y
mrme12345 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Bij 30km de schildpad mode is wel erg snel, want dan ben je eigenlijk daarmee 30km van je range kwijt. Bij mijn hyundai EV is dat pas vanaf ca. 13km
Ik schrik hier eigenlijk ook wel een beetje van! Is dit bij een bepaald percentage resterend?

Ik neem aan dat de resterende kilometer in deze 50Km/h mode niet meetellen bij WLTP meting?

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:41
1234567y schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Ik schrik hier eigenlijk ook wel een beetje van! Is dit bij een bepaald percentage resterend?

Ik neem aan dat de resterende kilometer in deze 50Km/h mode niet meetellen bij WLTP meting?
Als je WLTP als waarheid aanneemt heb ik slecht nieuws voor je, dat ga je bijna nooit redden. Maar ik heb wel wat range tests gezien van de MG4 die pas bij enkele percentages begint met turtle mode, dus 30km lijkt mij heel vroeg.

Maar goed alles met een batterij heeft wat tijd nodig om verbruik correct te meten. Het kan dus prima zijn dat hij nog zo nieuw is dat de boordcomputer extra voorzichtig met de voorspellingen omspringt.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Modbreak:Zoals @technopeuter al aanhaalde, is de discussie over wandcontactdozen of kabeldiktes hier off-topic en horen thuis in Het grote Thuisladen van je EV deel 2 topic. Ik heb daarom ook een aantal posts verplaatst

[Voor 7% gewijzigd door Standeman op 28-02-2023 14:49]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33
https://www.autoweek.nl/a...4-electric-wordt-duurder/

Zoals al eerder hier bekend +€1500 voor de MG4

• Marijnus
Capital_G schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:59:
[...]
Maar goed alles met een batterij heeft wat tijd nodig om verbruik correct te meten. Het kan dus prima zijn dat hij nog zo nieuw is dat de boordcomputer extra voorzichtig met de voorspellingen omspringt.
In mijn geval dus niet voorzichtig genoeg. Maar het heeft ook een paar cyclussen nodig voordat een accu zn optimale capaciteit heeft. Dus dat kan het ook zijn. Maar dat is speculeren...

• OmeRobbie
Vraagje over laadgedrag en -patronen: ik heb dus de MG4 Luxury versie.

1) Opladen tot 80% of 90% (ik hoor verschillende verhalen)?
2) En laad je ook korte stukjes op? Dus van 15% tot 58% (omdat je dan overdag ermee moet rijden) de dag erna savonds tot 90%.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:14
OmeRobbie schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:14:
Vraagje over laadgedrag en -patronen: ik heb dus de MG4 Luxury versie.

1) Opladen tot 80% of 90% (ik hoor verschillende verhalen)?
2) En laad je ook korte stukjes op? Dus van 15% tot 58% (omdat je dan overdag ermee moet rijden) de dag erna savonds tot 90%.
1) Ik heb ook de MG4 Luxury. Ik laad op tot 80%. Dit is beter voor de accu dan 90%. Alhoewel 90% natuurlijk beter is dan steeds 100% laden. Ik laad alleen tot 100% voor een lange rit.
2) Voor korte stukjes laad ik niet op. Pas als de accu de helft leeg is of minder dan laad ik thuis weer op. Voor de rest laad ik vaak op het werk tot 80%.

[Voor 3% gewijzigd door Sonicfreak op 28-02-2023 15:22]

• TheCupra
Mile5 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Ook ik heb toevallig op de woensdag gebeld. Ik hoorde eind maart in Zeebrugge en levering halverwege april.
Er zit 8 dagen verschil tussen onze besteldatums, beide Rotterdam.. Het chassis nummer was al wel bekend, dus ik ben benieuwd.
Denk dat het binnenkomt op de Glovis Sunrise of de Orion Leader in Zeebrugge!

Direct van Shanghai/Dalian naar Zeebrugge. Lijkt me dat deze vol staat met MG(4) modellen.

Uiteraard speculatie maar het match wel met de timeline, er zijn geen verder RoRo schepen gedurende die periode in maart.

[Voor 23% gewijzigd door TheCupra op 28-02-2023 16:56]

• 1234567y
Capital_G schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Als je WLTP als waarheid aanneemt heb ik slecht nieuws voor je, dat ga je bijna nooit redden. Maar ik heb wel wat range tests gezien van de MG4 die pas bij enkele percentages begint met turtle mode, dus 30km lijkt mij heel vroeg.

Je begrijpt me verkeerd, ik weet dat er een verschil zit tussen WLTP en wat we in werkelijkheid kunnen verwachten. Maar WLTP is wel gestandaardiseerd. Mijn vraag is waarop de WLTP dan gebaseerd is, ik neem aan 100% lading tot 'turtle mode'. En niet 100% lading totdat de auto compleet uitvalt.

• Capital_G
1234567y schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Je begrijpt me verkeerd, ik weet dat er een verschil zit tussen WLTP en wat we in werkelijkheid kunnen verwachten. Maar WLTP is wel gestandaardiseerd. Mijn vraag is waarop de WLTP dan gebaseerd is, ik neem aan 100% lading tot 'turtle mode'. En niet 100% lading totdat de auto compleet uitvalt.
Neen. WLTP meet niet de afstand maar energieverbruik, en volgens mij moet dat dan onder het normale rij profiel (dus geen eco en zeker geen turtle mode). Vervolgens vermenigvuldigd men dat met de bruikbare batterij capaciteit voor een mooi marketing cijfertje. Want niemand begrijpt wat 135Wh/km betekent maar 450km is een stuk duidelijker.

• Marijnus
dinootje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Dat in ieder geval niet, hij hield er echt mee op zonder enige waarschuwing.

Hopelijk trekt het bij de komende tijd

• Kodo6
TheCupra schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Denk dat het binnenkomt op de Glovis Sunrise of de Orion Leader in Zeebrugge!

Direct van Shanghai/Dalian naar Zeebrugge. Lijkt me dat deze vol staat met MG(4) modellen.

Uiteraard speculatie maar het match wel met de timeline, er zijn geen verder RoRo schepen gedurende die periode in maart.
Plus nog 2 indirect wat later:
Orion leader 4 maart
Glovis sunrise 7 maart
Theben 11 maart
Thalatta 23 maart

Schepen genoeg op deze lijn.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Capital_G schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:23:
[...]

Neen. WLTP meet niet de afstand maar energieverbruik, en volgens mij moet dat dan onder het normale rij profiel (dus geen eco en zeker geen turtle mode). Vervolgens vermenigvuldigd men dat met de bruikbare batterij capaciteit voor een mooi marketing cijfertje. Want niemand begrijpt wat 135Wh/km betekent maar 450km is een stuk duidelijker.
WLTP test moet altijd worden uitgevoerd in het rijprofiel waarin de auto opstart. Vandaar dat de auto dus ook het rijprofiel (Eco/Normal/Sport/Winter) niet onthoud.
De WLTP waarde is een geëxtrapoleerd getal op basis van 4 verschillende korte rijtesten:

https://www.wltpfacts.eu/wp-content/uploads/2017/03/4_From_NEDC_to_WLTP-4.svg

• Troetelbeer
Kodo6 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:10:
[...]

Plus nog 2 indirect wat later:
Orion leader 4 maart
Glovis sunrise 7 maart
Theben 11 maart
Thalatta 23 maart

Schepen genoeg op deze lijn.
Hoe weten jullie dat die boten MG's aan boord hebben?

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:54
Troetelbeer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:26:
[...]

Wat ik mij daarnaast nog afvraag is: Hoe zien jullie dat deze boten naar Zeebrugge gaan? De standaard websites die ik ken laten alleen de volgende port zien, en niet alle bestemmingen.

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-03 12:56
En ook een prijsverhoging voor de MG4:
https://www.autoweek.nl/a...4-electric-wordt-duurder/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erik B
Troetelbeer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:26:
[...]
Dat weten we niet. Dat is speculatie, hoewel de kans dat er op z'n minst één MG op die boot staat is wel groot :).
SAIC - het moederbedrijf van MG, verscheept alles wat ze produceren (ook onder andere merknamen dus) vanuit voornamelijk Shanghai en Lianyungang. Op veel van dit soort RoRo boten passen 7000+ auto's, dat kan dus van alles zijn. En het is niet alleen afkomstig van SAIC wat er op die boten gaat. Weet het natuurlijk niet zeker maar ik kan me goed indenken dat ook Tesla Shanghai gebruik maakt van deze zelfde ocean liners.

Van Don Pasquale (afgelopen week gelost in Zeebrugge) weten we het toevallig wel iets zekerder. Er is via een Engels forum, waar iemand via een Spaanse Telegram groep ofzoiets een hele lijst aan VIN nummers had bemachtigd waaruit bleek dat er bijna 700 MG4 modellen op die boot stond. Voor welk land die bestemd waren en welke uitvoeringen het zijn weten we dan nog steeds niet natuurlijk.

Zie hier melding van Kodo6 destijds:
https://gathering.tweaker...message/74213734#74213734
Pjetrof schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:51:
[...]
Wat ik mij daarnaast nog afvraag is: Hoe zien jullie dat deze boten naar Zeebrugge gaan? De standaard websites die ik ken laten alleen de volgende port zien, en niet alle bestemmingen.
Dat is iets makkelijker, er is veel informatie publiekelijk beschikbaar. Ship tracking is wel beperkt tenzij je betaald voor sateliet tracking, even een vermoeden dat niemand hier daar toegang tot heeft ;) .

Maar ik heb hier eerder een post over gemaakt wat pagina's terug wat bovenstaande en deze vraag voor een groot deel ook beantwoord:
https://gathering.tweaker...message/74344656#74344656

En ook deze post eerder verklaart wellicht hoe we tot deze conclusies komen:
https://gathering.tweaker...message/74099710#74099710

Voor boten van rederij Wallenius Willhelmsen is het luxe, die hebben een geweldige online tool voor hun vaar planning.
https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules

Van de boten die Kodo6 hierboven noemt zijn er 2 van "NYK Lines" een Japanse rederij.
Hoewel ik zelf even niet 1.2.3. het Schedule kan vinden van deze 2 boten, hebben ook zij publiekelijk zichtbaar welke boten welke routes varen en wanneer ze de komende maanden verwacht zijn ergens aan te komen.
https://www.nykroro.com/customer/schedules/

Het is een beetje zoeken en dingen aan elkaar plakken. Al met al komen de auto's er niet sneller door, maar het is voornamelijk gewoon leuk en interessant om te zien hoe alles verloopt vind ik zelf!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erik B
Overigens, nog aanvullend. Hoewel ik zelf en anderen ook van VM hebben begrepen dat onze auto's worden gelost van de boot in Zeebrugge, viel me het volgende wel even op:

Volgens de online schedule van Wallenius zelf gaat de boot Theben vanuit Shangai direct naar Antwerpen en daarna naar Zeebrugge. Uiteindelijk 15-MAR in Zeebrugge. Super interessant sowieso, kan me heel goed indenken dat daar wat auto's op staan.

MAAR! als je hem nu opzoekt, hij is inmiddels door het Suez kanaal heen.. deze gaat blijkbaar ook lossen in Rotterdam! vond ik toch wel even opvallend... kan zijn dat er een flinke bak auto's uitgeladen moeten worden voor een ander merk natuurlijk. Maar toch!

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9722302

• TheCupra
Erik B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:02:
[...]

Dat weten we niet. Dat is speculatie, hoewel de kans dat er op z'n minst één MG op die boot staat is wel groot :).
SAIC - het moederbedrijf van MG, verscheept alles wat ze produceren (ook onder andere merknamen dus) vanuit voornamelijk Shanghai en Lianyungang. Op veel van dit soort RoRo boten passen 7000+ auto's, dat kan dus van alles zijn. En het is niet alleen afkomstig van SAIC wat er op die boten gaat. Weet het natuurlijk niet zeker maar ik kan me goed indenken dat ook Tesla Shanghai gebruik maakt van deze zelfde ocean liners.

Van Don Pasquale (afgelopen week gelost in Zeebrugge) weten we het toevallig wel iets zekerder. Er is via een Engels forum, waar iemand via een Spaanse Telegram groep ofzoiets een hele lijst aan VIN nummers had bemachtigd waaruit bleek dat er bijna 700 MG4 modellen op die boot stond. Voor welk land die bestemd waren en welke uitvoeringen het zijn weten we dan nog steeds niet natuurlijk.

[...]

Dat is iets makkelijker, er is veel informatie publiekelijk beschikbaar. Ship tracking is wel beperkt tenzij je betaald voor sateliet tracking, even een vermoeden dat niemand hier daar toegang tot heeft ;) .

Maar ik heb hier eerder een post over gemaakt wat pagina's terug wat bovenstaande en deze vraag voor een groot deel ook beantwoord:

Voor boten van rederij Wallenius Willhelmsen is het luxe, die hebben een geweldige online tool voor hun vaar planning.

Van de boten die Kodo6 hierboven noemt zijn er 2 van "NYK Lines" een Japanse rederij.
Hoewel ik zelf even niet 1.2.3. het Schedule kan vinden van deze 2 boten, hebben ook zij publiekelijk zichtbaar welke boten welke routes varen en wanneer ze de komende maanden verwacht zijn ergens aan te komen.

Het is een beetje zoeken en dingen aan elkaar plakken. Al met al komen de auto's er niet sneller door, maar het is voornamelijk gewoon leuk en interessant om te zien hoe alles verloopt vind ik zelf!
Sterker nog, de Theben vaart nu direct door naar Rotterdam.

https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9722302

• Troetelbeer
Erik B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:02:
[...]

[...]

Bedankt voor de uitgebreide info!

Betreft de Don Pasquale weet ik het ook iets zekerder, omdat ik de dag erna vrachtwagens zag rijden met MG4's erop in de buurt van Brugge. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodo6
Troetelbeer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide info!

Betreft de Don Pasquale weet ik het ook iets zekerder, omdat ik de dag erna vrachtwagens zag rijden met MG4's erop in de buurt van Brugge. :+
Ik had bij de dealer gehoord dat in de zelfde week als dat de Don Pasquale aan zou komen er ca 100 MG’s geleverd zouden gaan worden; mij onbekend welk type en uitvoering.
Als je nu in de registratie RDW kijkt zie je ook de laatste tijd een flinke piek van registratie van MG4’s.
Ik heb de indruk dat de aanvoer en afleveringen nu goed opgang komen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:) gaat hard, een paar dagen geleden waren er volgens de RDW nog maar 87 MG4 in NL, inmiddels zitten we op 155 MG4!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:14
cold schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:40:
:) gaat hard, een paar dagen geleden waren er volgens de RDW nog maar 87 MG4 in NL, inmiddels zitten we op 155 MG4!
Ik rijd zelf een MG4, maar heb nog geen andere MG4 in het wild gezien. Behalve bij de dealer in Amsterdam.
Waarschijnlijk kom ik dan binnenkort een mede MG4 rijder tegen op de weg. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
Ik heb inmiddels ook kenteken binnen en ga hem 24 maart ophalen :-)
(eerder hoeft niet want heb nog lease wagen tot einde van de maand).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OmeRobbie
Dit gevoel heb ik ook: op een circuit gaan uitproberen waar de grenzen liggen....
YouTube: La MG4 sur circuit - La première "GTI" électrique !

Conclusie: de eerste elektrische GTI! (7.39, vertaling even aan doen)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
OmeRobbie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:35:
Dit gevoel heb ik ook: op een circuit gaan uitproberen waar de grenzen liggen....
YouTube: La MG4 sur circuit - La première "GTI" électrique !

Conclusie: de eerste elektrische GTI! (7.39, vertaling even aan doen)
Ha! Wacht maar tot de vier-wiel aangedreven MG4 met 400 pk beschikbaar komt. DAT zou je pas echt een elektrische GTI kunnen noemen. 8)

• technopeuter
Sta nu met de zs ev aan de snellader, 30kw max… type lader maakt niet uit. Dit is zo nadat ik klaagde bij de dealer dattie niet meer wilde laden, na de ‘reparatie’ wil hij dus niet hoger als 30kw. Dat maakt snelladers lachwekkend. Deze maand voor een beurt, kijken wat ze gaan doen

diskeltische lurker

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:46
technopeuter schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:58:
Sta nu met de zs ev aan de snellader, 30kw max… type lader maakt niet uit. Dit is zo nadat ik klaagde bij de dealer dattie niet meer wilde laden, na de ‘reparatie’ wil hij dus niet hoger als 30kw. Dat maakt snelladers lachwekkend. Deze maand voor een beurt, kijken wat ze gaan doen
Ik dacht mijn 24kwh nissan leaf traag aan de snellader is

• OmeRobbie
Haay schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Ha! Wacht maar tot de vier-wiel aangedreven MG4 met 400 pk beschikbaar komt. DAT zou je pas echt een electrische GTI kunnen noemen. 8)
tjaa wachten is nu juist iets dat ik niet wil doen... ben al zo blij dat ik in 2,5 maand deze mooie wagen is geleverd. Als ik de ZS EV verhalen in dit forum lees....

Ben wel erg benieuwd naar de versies die op dit platform verder uitkomen. Ik meen dat in 2024 als MG 100 jaar bestaat, de belangrijkste versies uitkomen. En speculaties over de snelle versie: eerst zien.
In de tussentijd leuke routes uitzoeken om met het bochtenwerk te ravottten!

• matthewtje
Is er toevallig een schip met aankomstdatum van 21-4-2023?
Zojuist met MG gebeld, zij geven aan dat zij de auto verwachten op 21-4-2023 en vervolgens aan mij kunnen leveren eind april/begin mei.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
OmeRobbie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:26:
tjaa wachten is nu juist iets dat ik niet wil doen... ben al zo blij dat ik in 2,5 maand deze mooie wagen is geleverd. Als ik de ZS EV verhalen in dit forum lees....
Collega op mijn werk heeft, ik geloof in april vorig jaar, een ZS EV besteld. En hij heeft nog steeds geen enkele informatie van VM over de voortgang hiervan. Terwijl de MG4 Comfort, welke ik begin december besteld heb, deze maand (18 maart is de verwachting) bij VM binnen moet komen. Ik heb er ook al een chassisnummer van. Niet dat ik daar verder iets mee kan, toch? Maar het komt in zicht dat ik ook mijn bestelde MG4 in ontvangst mag gaan nemen. Kijk er zo naar uit! :*)

• matthewtje
Haay schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Collega op mijn werk heeft, ik geloof in april vorig jaar, een ZS EV besteld. En hij heeft nog steeds geen enkele informatie van VM over de voortgang hiervan. Terwijl de MG4 Comfort, welke ik begin december besteld heb, deze maand (18 maart is de verwachting) bij VM binnen moet komen. Ik heb er ook al een chassisnummer van. Niet dat ik daar verder iets mee kan, toch? Maar het komt in zicht dat ik ook mijn bestelde MG4 in ontvangst mag gaan nemen. Kijk er zo naar uit! :*)
Je collega kan het Van Mossel kantoor bellen om na te gaan of er al meer bekend is (bijv bijgewerkte verwachte leverdatum, chassisnummer, e.d.). Dit heb ik ook al meerdere malen gedaan. Met wat persoonsgegevens moeten ze de bestelling kunnen vinden (volledige naam, werkgever, etc). Het nummer wat ik hier altijd voor bel is 0416 68 81 25. (Ik heb in februari 2022 besteld en wacht ook nog...)

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:46
Marijnus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:28:
Wij hebben de eerste ritjes gemaakt in de MG4. Bevalt erg goed, alleen ging vandaag het schildpadje aan, terwijl het dashboard aangaf dat we nog 30 km konden. Dan rijd je dus ineens met max 50 km/h op de snelweg...

Toevallig vandaag voor het eerst gehad. Bij 8% SOC, resterend afstand ca. 23 km. Gelukkig kon ik wel zo’n 95 km/h blijven rijden, moest wel het pedaal verder indrukken.

Normaal probeer ik de auto boven de 20% te houden, maar ik had ik wat problemen met het laden gistermiddag en vanochtend.

• Twinflame82
  • Laatst online: 07:27
matthewtje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:42:
Is er toevallig een schip met aankomstdatum van 21-4-2023?
Zojuist met MG gebeld, zij geven aan dat zij de auto verwachten op 21-4-2023 en vervolgens aan mij kunnen leveren eind april/begin mei.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens VM zou mijn MG4 midden/eind april aankomen in de haven. En dan leveren na 2 tot 3 weken. Eerst zien, dan geloven.

• Kodo6
Twinflame82 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:08:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Volgens VM zou mijn MG4 midden/eind april aankomen in de haven. En dan leveren na 2 tot 3 weken. Eerst zien, dan geloven.
Ik zie:
Thermopylae op 18april in Zeebrugge (vanuit Lianyungang)
Morning post op 19 april in Antwerpen (vanuit Shanghai)
Thermis op 24 april in zeebrugge (vanuit Lian…)
Asian Captain op 4 mei in Zeebrugge (vanuit Shanghai)

Dit is echter geen garantie voor transport van MG4’s

[Voor 6% gewijzigd door Kodo6 op 02-03-2023 14:48]

• Twinflame82
  • Laatst online: 07:27
Kodo6 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Ik zie:
Thermopylae op 18april in Zeebrugge (vanuit Lianyungang)
Morning post op 19 april in Antwerpen (vanuit Shanghai)
Thermis op 24 april in zeebrugge (vanuit Lian…)
Asian Captain op 4 mei in Zeebrugge (vanuit Shanghai)

Dit is echter geen garantie voor transport van MG4’s
Tegen mij werd gezegd dat hij in Zeebrugge zou aankomen, dus dan blijven 18 april, 24 april en 4 mei over.
En iemand anders had hier volgens een keer gepost dat de MG4 waarschijnlijk uit Shanghai komt dacht ik, dus dan zou het pas 4 mei worden. Hoop dat ze toch uit Lianyungang komen dan 😅

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03 22:01
Begin februari heb ik ook een MG4 Luxury in Dover White laten bestellen.
Ik was erg enthousiast tijdens de proefrit en hoop dat hij snel geleverd wordt!

Echter ben ik vergeten te vragen wat de lengte van de bijgeleverde kabel bij de auto?
En worden er standaard 2 bijgeleverd? (Grannie + reguliere 5p 32A)

Ik wil gezien de snelle levertijd niet te lang wachten met het aanleggen van de benodigde laadvoorziening.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• OmeRobbie
AcIDeR schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:17:
Begin februari heb ik ook een MG4 Luxury in Dover White laten bestellen.
Ik was erg enthousiast tijdens de proefrit en hoop dat hij snel geleverd wordt!

Echter ben ik vergeten te vragen wat de lengte van de bijgeleverde kabel bij de auto?
En worden er standaard 2 bijgeleverd? (Grannie + reguliere 5p 32A)

Ik wil gezien de snelle levertijd niet te lang wachten met het aanleggen van de benodigde laadvoorziening.
Gefeliciteerd, heb dezelfde vorige week gekregen. Je bent dan nog net op tijd voor de prijsverhoging.

5meter lengte 32A type 2 kabel krijg je erbij in een net soft koffertje. Ik moet wel zeggen dat ik de witte stekkerkop wat minder vind... Ga denk ik een andere kabel erbij kopen 16A (dunnere kabel) en dan bewaar ik deze voor onderweg voor de noodgevallen dat ik een openbare laadpaal opzoek.

Je krijgt er geen Granny bij... ik twijfel of ik die nog apart moet halen. Ik zal zoveel mogelijk thuis laden en rijd vnl in NL. Als het nodig is kan je altijd terugvallen op DC bij een fastcharge station. Of een openbare laadpaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1234567y
OmeRobbie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:53:
[...]

Gefeliciteerd, heb dezelfde vorige week gekregen. Je bent dan nog net op tijd voor de prijsverhoging.
[Afbeelding]
5meter lengte 32A type 2 kabel krijg je erbij in een net soft koffertje. Ik moet wel zeggen dat ik de witte stekkerkop wat minder vind... Ga denk ik een andere kabel erbij kopen 16A (dunnere kabel) en dan bewaar ik deze voor onderweg voor de noodgevallen dat ik een openbare laadpaal opzoek.

Je krijgt er geen Granny bij... ik twijfel of ik die nog apart moet halen. Ik zal zoveel mogelijk thuis laden en rijd vnl in NL. Als het nodig is kan je altijd terugvallen op DC bij een fastcharge station. Of een openbare laadpaal.
Zie ook de tip van de Lidl Granny. Die heb ik aangeschaft, hoewel ik de auto nog niet heb haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Troetelbeer
@1234567y Dat noemen ze voorpret :+

• OmeRobbie
1234567y schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:19:
[...]

Zie ook de tip van de Lidl Granny. Die heb ik aangeschaft, hoewel ik de auto nog niet heb haha.
Ik twijfel er niet over dat die van de Lidl een goeie is. Mijn vraag hier in dit forum om mee te denken "wanneer gebruik je nou zoiets" ontaardde in een fikse discussie of het wel veilig is/kan.... En is daarna verhuisd naar bewuste topic over EV-laden.

Denk dat ik bijv. een V2L kabel eerder ga gebruiken, gewoon omdat het kan! lekker picnicen op het grasveldje en allerlei zaken op stroom aansluiten!!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
technopeuter schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:58:
Ik kom ook niet verder dan 30kW bij snelladers. Gelukkig doe ik dat bijna nooit, waardoor ik weinig zin heb om er iets aan te doen. Maar lachwekkend is het inderdaad. Wat zou de max moeten zijn?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Capital_G
Winter test van “What car?’. De mg4 komt er best goed uit. Ik vraag me af hoeveel voordeel de warmtepomp daar nog bovenop geeft.

[Voor 16% gewijzigd door Capital_G op 04-03-2023 12:43]

• Dafitty
  • Laatst online: 23-03 17:19
Hallo,

Ik ben bezitter van een MG ZS EV 2020. Ik wil graag laden via mijn zonnepanelen. Maar de auto start niet automatisch met laden als de stroom wordt onderbroken. Kan dit software matig worden opgelost? Lees verhalen waarbij het met een update wel mogelijk is.

Iemand ervaring?

• technopeuter
Dafitty schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:57:
Hallo,

Ik ben bezitter van een MG ZS EV 2020. Ik wil graag laden via mijn zonnepanelen. Maar de auto start niet automatisch met laden als de stroom wordt onderbroken. Kan dit software matig worden opgelost? Lees verhalen waarbij het met een update wel mogelijk is.
Iemand ervaring?
Dit kan idd na een update, gewoon navragen bij de dealer

Ik erger me er trouwens aan dat de mg-policy is om niet te updaten tenzij de klant met klachten komt. Lijkt me een drama aan versiebeheer. Waarom niet alles op de laatste versie houden?

[Voor 26% gewijzigd door technopeuter op 04-03-2023 15:07]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:39
OmeRobbie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:53:
[...]

[Afbeelding]

Ik zit me in te lezen en te wachten op een rode mg4 lux. :) Enig idee waarom er een 32 Amp kabel bij een Luxury geleverd wordt die 11kW kan laden op een type 2 kabel? Die 32 amp ga je toch nooit benutten. Tenzij je een standard versie hebt die op een fase 32Amp kan trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OmeRobbie
wrak schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Ik zit me in te lezen en te wachten op een rode mg4 lux. :) Enig idee waarom er een 32 Amp kabel bij een Luxury geleverd wordt die 11kW kan laden op een type 2 kabel? Die 32 amp ga je toch nooit benutten. Tenzij je een standard versie hebt die op een fase 32Amp kan trekken.
Congratz met de Mg4 aankoop. Ik krijg veel positieve reacties en ben zelf nog zeer content. Zoveel auto voor dit geld... En bochtjes nemen is echt fun!

Ik vermoed het volgende: het zijn standaard kabels die ze groot inkopen en die 32A dikte standaard bij elke nieuwere auto uitleveren. Qua prijs zit er niet eens zoveel prijs verschil tussen 16A en 32A. 32A is downwards compatible dus waarom niet?

Omdat ik mijn kabel voornamelijk buiten wil laten hangen en een zo net mogelijk plaatje wil, ga ik een 16A kabel kopen die dus minder ruimte inneemt (want dunner 6mm --> 2,5mm) . Aan de andere kant hangt het zoals ik het nu heb hangen ook prima... Beetje ontdekken allemaal. Ik wil de hostaliet buis nog zwart spuiten, evenals de 2 normale stopcontactdozen (die heb ik niet in zwart kunnen vinden!).

Idealiter heb ik in mijn kofferbak: extra oplaadkabel voor openbare laadpaal, V2L kabel en een granny. Nu ligt er (nog) nix in! >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-03 21:08
OmeRobbie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Ik vermoed het volgende: het zijn standaard kabels die ze groot inkopen en die 32A dikte standaard bij elke nieuwere auto uitleveren. Qua prijs zit er niet eens zoveel prijs verschil tussen 16A en 32A. 32A is downwards compatible dus waarom niet?

Omdat ik mijn kabel voornamelijk buiten wil laten hangen en een zo net mogelijk plaatje wil, ga ik een 16A kabel kopen die dus minder ruimte inneemt (want dunner 6mm --> 2,5mm) .
Je kabel heeft ook meer verlies als die dunner is, een dikkere kabel is voor deze langdurige hoge wattages helemaal niet zo erg. Ik zou er nog even over nadenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRobbie
zalkc schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:09:
[...]

Je kabel heeft ook meer verlies als die dunner is, een dikkere kabel is voor deze langdurige hoge wattages helemaal niet zo erg. Ik zou er nog even over nadenken.
Daar heb ik idd nog geen rekening mee gehouden… ff uitzoeken hoeveel dat scheelt. Of heb jij kennis paraat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:39
Wat leuk dat de auto zo goed ontvangen wordt. Ondertussen ga ik mij verdiepen in de wallbox. Maar dat is een ander topic.

Volgens een belgische online calculator:
Koper 2.5mm 6 meter 230V bij 16A spanningsval ongeveer 1.46V
Koper 6 mm 6 meter 230V bij 16A spanningsval ongeveer 0.62V
Het veschil in spanningsval tussen een 6mm en 2.5mm is 0.84 volt * 16 = 8 watt dat je extra staat te vestoken

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jules B
  • Laatst online: 17:17
Naast al de MG 4- en op dit forum, geweldige auto, mooi vormgegeven en in blauw echt een plaatje (gisteren in meegereden) eindelijk weer wat ZS-nieuws: Onze rode Longrange Luxury wordt na precies 13 maanden volgende week vrijdag afgeleverd. Natuurlijk pas na doorvragen van mijn kant, want uit zichzelf lopen ze niet echt hard bij VM Amsterdam. Ik weet dat er een soort afname-lijstje is, met dingen waar je op moet letten bij de aflevering, maar kan iemand mij zeggen waar dat staat? Weet niet zo goed hoe ik dat kan vinden op dit forum.

Na al die maanden wachten beginnen we ons nu echt te verheugen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AcIDeR
OmeRobbie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Congratz met de Mg4 aankoop. Ik krijg veel positieve reacties en ben zelf nog zeer content. Zoveel auto voor dit geld... En bochtjes nemen is echt fun!

Omdat ik mijn kabel voornamelijk buiten wil laten hangen en een zo net mogelijk plaatje wil, ga ik een 16A kabel kopen die dus minder ruimte inneemt (want dunner 6mm --> 2,5mm) . Aan de andere kant hangt het zoals ik het nu heb hangen ook prima... Beetje ontdekken allemaal. Ik wil de hostaliet buis nog zwart spuiten, evenals de 2 normale stopcontactdozen (die heb ik niet in zwart kunnen vinden!).

Idealiter heb ik in mijn kofferbak: extra oplaadkabel voor openbare laadpaal, V2L kabel en een granny. Nu ligt er (nog) nix in! >:)
Niko Aqua heeft zwarte stopcontacten

• OmeRobbie
AcIDeR schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:00:
[...]

Niko Aqua heeft zwarte stopcontacten
Thanx... ik bedoelde vooral de hostalieten buis. Ik dacht zelf toen ik de duo-stopcontactdozen kocht dat ze wel mooi bij de antraciet grijze natuurstenen muur zouden passen. Nu alles hangt denk ik dat het veel mooier is om alles dan maar in het zwart te maken (als het wat lekkerder weer is).

En met hogedruk over de stenen... en onkruid uit de voegen en zo blijven we bezig.... :) en de MG4 TLC geven met detailbeurten en de vrouw.... ;) :*) :*)

[Voor 17% gewijzigd door OmeRobbie op 06-03-2023 06:31]

• OmeRobbie
wrak schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:36:
Wat leuk dat de auto zo goed ontvangen wordt. Ondertussen ga ik mij verdiepen in de wallbox. Maar dat is een ander topic.

Volgens een belgische online calculator:
Koper 2.5mm 6 meter 230V bij 16A spanningsval ongeveer 1.46V
Koper 6 mm 6 meter 230V bij 16A spanningsval ongeveer 0.62V
Het veschil in spanningsval tussen een 6mm en 2.5mm is 0.84 volt * 16 = 8 watt dat je extra staat te vestoken
Is dat 8 Watt over de gehele tijdsduur van opladen? En hoeveel procent verschil zou dat dan zijn ervan uitgaande dat ik 32A met 6 meter kabel (heb nu 5m maar ala) en deze vervang voor een 16A met 6 meter kabel en van 20% (12,8kwh) naar 80% oplaadt (51,2kwh)?

Ik heb dit gevonden over efficient opladen maar ga nog verder research doen....
https://www.autoweek.nl/a...bij-thuis-opladen-van-ev/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

OmeRobbie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 06:41:
[...]

Is dat 8 Watt over de gehele tijdsduur van opladen? En hoeveel procent verschil zou dat dan zijn ervan uitgaande dat ik 32A met 6 meter kabel (heb nu 5m maar ala) en deze vervang voor een 16A met 6 meter kabel en van 20% (12,8kwh) naar 80% oplaadt (51,2kwh)?

Ik heb dit gevonden over efficient opladen maar ga nog verder research doen....
https://www.autoweek.nl/a...bij-thuis-opladen-van-ev/
Het is 8W van de 3600W, de tijdsduur maakt niet uit (alleen bij snelladen is het vermogen niet constant).
Iets meer dan 0.2%.
Op 3fase heb je geen verlies door de nul, dus het vermogen gaat x3 en de verliezen x1.5 voor 12W op 11 kW, 0.1% dus.

[Voor 3% gewijzigd door Proton_ op 06-03-2023 08:04]

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• AcIDeR
OmeRobbie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 06:28:
[...]

Thanx... ik bedoelde vooral de hostalieten buis. Ik dacht zelf toen ik de duo-stopcontactdozen kocht dat ze wel mooi bij de antraciet grijze natuurstenen muur zouden passen. Nu alles hangt denk ik dat het veel mooier is om alles dan maar in het zwart te maken (als het wat lekkerder weer is).

En met hogedruk over de stenen... en onkruid uit de voegen en zo blijven we bezig.... :) en de MG4 TLC geven met detailbeurten en de vrouw.... ;) :*) :*)
Zwarte buis bestaat ook.
Elektramat verkoopt deze o.a.

• buutvrij
  • Laatst online: 26-03 17:08
Beste MG'ers,

Ik rijdt nu 3 maanden rond in een MG5 en dat eigenlijk naar volle tevredenheid.
Toch maar liefst 4 vragen die ik niet kon beantwoorden na het doorspitten van de gebruikshandleiding;

1- Het befaamde *ster* knopje op het stuur: In het menu kom ik op "aangepaste functie voor", je kunt dan kiezen tussen "Hiboard open met een klik" en "CarPlay/Android auto".

Kan er nog een andere functie gekozen worden voor dit snelfunctieknopje, en zo ja hoe? De huidige keuzes, hier bovengenoemd interesseren me geen moer en maken het dus een loos knopje voor mij.

2- In het accumenu zie je een silhouet van de auto met daaronder een balk die de accu moet voor stellen.
In die balk (batterijstatusmodus - lange reismodus) staan 2 i's. Als je daar op drukt staat er: "stel de doelbatterij-SOC in die voldoet aan de dagelijkse behoefte etc.." Valt er ook daadwerkelijk een oplaadgrens (80%) in te stellen? Dat menu suggereert van wel. of moet dat via de app? Nog niet gevonden namelijk.

3- Van Mossel leverde de auto af met een bandendruk van 2,9 tot 3 bar (Bridgestone Ecopia)
Is die druk te hoog? Mijn Prius had ik op 2,5 (ook iets hoger dan aanbevolen)

4- Last but not least; mijn SW draait op ......R07. Van Mossel doet alleen een update als klanten beginnen te morren. Volgens mij is er al een update? Het zou fijn zijn als sommige idioot kleine icoontjes op het scherm wat groter zouden zijn. Zijn er nog andere veranderingen bij een SW update?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjorsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-03 10:00
Ik heb net naar de dealer gebeld en gevraagd naar de verwachte levertijd van mijn MG4 Luxury Diamond Red.

Tegen verwachting in (want ze zouden me eigenlijk bellen) was het chassisnummer al bekend, en hadden ze ook al een verwachte leverdatum: 14 april, ongeveer 3 maanden na bestelling! Valt me alleszins mee.

Misschien leuk om te weten voor de andere wachtenden onder jullie :-)

Ik heb ook mijn VIN gekregen; had ik ergens gelezen dat je daarmee kon opzoeken wanneer de auto de boot op gaat of herinner ik me dat verkeerd?
Pagina: 1 ... 61 ... 64 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee