Kodo6 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:39:
Net item gezien over Chinese EV’s bij Nieuwsuur. Kwaliteit ‘zat wel goed’ maar wat betreft de privacy zou de deskundige ‘wel 2x nadenken’. Ik heb daar 2x over nagedacht en in december een MG4 besteld.
Zelf heb ik nog wel bedenkingen bij het delen van o.a. mijn contacten met de iSmart app en met het gratis internet in de auto voor de inzittenden. Maar verwacht dat Android Auto wel veilig is…
Hoe denken jullie hierover?
Ik gebruik een chinese telefoon, dus nee, maak me geen zorgen.
1 : Ik zou niet weten wat de Chinese overheid aan mijn gegevens zou hebben.
2 : Ze hebben al genoeg moeite om de navigatie goed werkend te maken, laat staan nuttige gegevens in het geheim doorsluizen naar de Chinese overheid?
3 : Van bedrijven zoals Cisco weten we dat ze achterdeurtjes hebben voor de Amerikaanse overheid, en toch worden die producten ook niet vermeden. Dus tja.
4 : Met alle datalekken die ik voorbij zie komen , en zaken zoals een sleepwet, heb ik de illusie op privacy een beetje opgegeven. Ja misschien wat naïef.
Kortom: ik ga niet uit van het 'China is niet te vertrouwen' omdat ik daar simpelweg te weinig bewijs van heb gezien.
En natuurlijk breng ik mijn geld liever naar een partij dichter bij huis! Maar ik ben niet vergeten hoe de VAG ons allemaal bewust heeft belazerd, ikzelf zal wel 2x nadenken voor ik ooit iets van die partij aanschaf.
Ja, China zal vast 'bedrijfsgeheimen' stelen van westerse bedrijven, maar ook dat gebeurt andersom net zo goed, iedereen jat alle ideeën van elkaar, dat is echt niet China specifiek.
[
Voor 5% gewijzigd door
1234567y op 15-02-2023 23:41
]