Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
sue18 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 06:46:
Ik kan het artikel niet helemaal lezen. Maar meer vestigingen lijkt me altijd goed nieuws.
https://www.automotive-on...-plannen-voor-mg-in-2023/
Ik denk dat het nieuws in deze podcast is verteld:
https://www.automotive-on...-we-verdubbelen-dit-jaar/

10 modellen in 2025:
MG 4
MG 5
ZS
EHS (wordt amper nog verkocht, misschien verdwijnt die wel uit assortiment?)
Marvel R
Cyberster

Dus nog 4 nieuwe modellen in de pijplijn, leuk om te speculeren. Ik denk een model onder de MG4, een sedan, kleine SUV wellicht en van mij mag deze sportcoupe ook komen:

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/2x1yn2sbesch_800.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bomba la Tomba op 10-02-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

En veel EV's hebben gewoon ingesteld dat 100% op de meter eigenlijk 90% (oid) batterijniveau is. Nu is volgens mij nog steeds de discussie of dat bij MG ook zo is, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze het risico nemen op flink bereikverlies na een paar jaar door die paar extra procent vrij te geven.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
Bezulba schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:53:
En veel EV's hebben gewoon ingesteld dat 100% op de meter eigenlijk 90% (oid) batterijniveau is. Nu is volgens mij nog steeds de discussie of dat bij MG ook zo is, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze het risico nemen op flink bereikverlies na een paar jaar door die paar extra procent vrij te geven.
Elke BEV heeft een bruto en netto capaciteit. Bruto is altijd paar % meer, dat is juist bedoelt om degradatie op te vangen. Dus het is heel normaal dat na een paar jaar nog steeds 0-5% degradatie plaats heeft gevonden. Tesla Bjorn doet ook altijd range tests om dit verschil te achterhalen. Iedereen doet dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
1234567y schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:22:
Wel interessant wat een auto als de MG4 straks als occasion doet! Kijken mensen dan bij prijsbepalen naar de WLTP range, leeftijd, en kilometers. Of kijken ze naar de werkelijke accu degradatie. in dat 2e geval heeft LFP accu een voordeel.
Mijn dealer in Belgie zei dat de standaard uitvoering van de MG4 over 5 jaar plusminus 20000 euro waard zou zijn.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Troetelbeer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Mijn dealer in Belgie zei dat de standaard uitvoering van de MG4 over 5 jaar plusminus 20000 euro waard zou zijn.
Dat is leuk maar wel een gok. Mijn nissan leaf zou dit jaar (5 jaar oud) 5.000 euro waard zijn. Klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:02:
[...]

Dat is leuk maar wel een gok. Mijn nissan leaf zou dit jaar (5 jaar oud) 5.000 euro waard zijn. Klopt niet helemaal.
Natuurlijk is het een gok :+

Wat is je Leaf nu wel waard dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Troetelbeer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Natuurlijk is het een gok :+

Wat is je Leaf nu wel waard dan?
Dagwaarde 22.000 bij particuliere verkoop. Waanzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 10:00
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:18:
[...]

Dat is ook zo hoog omdat de occasion markt van het padje lijkt te zijn. De Astra die ik inruilde voor de MG5 had ook maar 1000 afgeschreven in 30 maanden, en ik kreeg gewoon de standaard inruilwaarde.

Mocht iemand nog een gat in de markt zoeken. Ik denk dat er over een paar jaar wel geld te verdienen valt met batterijkeuring voor occasions. Laadcyclus opmeten en mooi rapportje met degradatie afgezet tegen kilometers en leeftijd, uitlegje erbij het betekend met wat kekke grafiekjes. Ik denk dat je rustig 300 euro per rapport kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:53
zalkc schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:23:
[...]

Dat is ook zo hoog omdat de occasion markt van het padje lijkt te zijn. De Astra die ik inruilde voor de MG5 had ook maar 1000 afgeschreven in 30 maanden, en ik kreeg gewoon de standaard inruilwaarde.

Mocht iemand nog een gat in de markt zoeken. Ik denk dat er over een paar jaar wel geld te verdienen valt met batterijkeuring voor occasions. Laadcyclus opmeten en mooi rapportje met degradatie afgezet tegen kilometers en leeftijd, uitlegje erbij het betekend met wat kekke grafiekjes. Ik denk dat je rustig 300 euro per rapport kan vragen.
Je bent niet de enige die dit dacht.
Dit gaan ze echt niet doen bij dealers, net als ze dat nu niet doen met ICE motoren. Als het rijdt lijken ze naar de koerslijsten en klaar.

https://www.autoweek.nl/a...j-een-gebruikte-ev-loont/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:18:
[...]

Oh wow!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb vandaag een update gehad van catl sodium-ion batterij (zout batterij). Komen dit jaar met een productie versie uit die even veel energie levert per kg als lfp. Maar dan voor de helft van de kosten kan gewoon in bestaande fabrieken worden gemaakt. Verwachting is dat over paar jaar onder de $40 per kWh komt dat is 1/4 van wat het nu kost. Dus prijzen zullen ook gaan dalen van bevs. Daarnaast is de zout batterij veel geschikter voor koude klimaten dus dat is voor ons gunstig. Maar we gaan wel de eerste praktijk testen afwachten. Erg benieuwd wordt momenteel veel in batterijen geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Vaevictis_ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:16:
Ik heb vandaag een update gehad van catl sodium-ion batterij (zout batterij). Komen dit jaar met een productie versie uit die even veel energie levert per kg als lfp. Maar dan voor de helft van de kosten kan gewoon in bestaande fabrieken worden gemaakt. Verwachting is dat over paar jaar onder de $40 per kWh komt dat is 1/4 van wat het nu kost. Dus prijzen zullen ook gaan dalen van bevs. Daarnaast is de zout batterij veel geschikter voor koude klimaten dus dat is voor ons gunstig. Maar we gaan wel de eerste praktijk testen afwachten. Erg benieuwd wordt momenteel veel in batterijen geïnvesteerd.
En veiligheid? Zou misschien ook ideaal zijn als het als wijkcondensator kan worden ingezet op het stroomnet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casperv
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik heb een mg 4 standard besteld. Weet iemand wat de precieze ET waarde en naafgat is van de auto? Denk dat de steek en ET waarde en naafgat hetzelfde is als de luxury, maar wil hier graag zekerheid over. Wil namelijk er 18 inch velgen er onder laten schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 16:08
Weten jullie of er een externe mogelijkheid is om uit te lezen hoeveel energie er nog in de accu pack van mg4 zit.

De use case is om deze waarde in te lezen in ha/domoticz om vervolgens een laad schema aan te sturen. Met in achtneming van zonproductie, dynamische prijzen, load balancing, en accubehoefte. )
Een soort api?

Hier schijnt wat ontwikkeling te zijn.
https://www.goingelectric...35&hilit=github&start=130

[ Voor 17% gewijzigd door pasmanm op 11-02-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
Weet niet of jullie hem gezien hebben. Teslabjorns review van de mg4 YouTube: MG4 51 kWh driving impressions and summary

- zeer slechte software
- onbruikbare lane keeping
- shitty interior materials
- alles is vergeven door de waanzinnig goede rijervaring. Het rijd enorm Duits.

diskeltische lurker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
technopeuter schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:00:
Weet niet of jullie hem gezien hebben. Teslabjorns review van de mg4 YouTube: MG4 51 kWh driving impressions and summary

- zeer slechte software
Mijn collega overweegt er een, maar hier in NL heeft de standard blijkbaar een veel betere interieur afwerking dan in Thailand. Nog steeds geen ventilatie / lichten achter, maar wel meer soft touch materialen, ook op de standard dus.

Software vond mijn collega idd net zo slecht, maar zolang CarPlay/AA werkt, tja.

En de grootste bug die Bjørn noemt (ik respecteer hem zeer), maar daar lag hij wel een beetje te slapen. De ster knop op het stuur laat je een stuur knop layout zien waarmee je dus de stuur knoppen kan "switchen" tussen twee modussen. Bjørn probeerd echter op het touch screen te tappen, ja, dat werkt niet :+ Stuur werkt echter zeer goed volgens mijn collega en inderdaad ook zeer prettige rij-ervaring / rij dynamiek.

[ Voor 26% gewijzigd door _eLMo_ op 11-02-2023 10:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
_eLMo_ schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Mijn collega overweegt er een, maar hier in NL heeft de standard blijkbaar een veel betere interieur afwerking dan in Thailand. Nog steeds geen ventilatie / lichten achter, maar wel meer soft touch materialen, ook op de standard dus.

Software vond mijn collega idd net zo slecht, maar zolang CarPlay/AA werkt, tja.

En de grootste bug die Bjørn noemt (ik respecteer hem zeer), maar daar lag hij wel een beetje te slapen. De ster knop op het stuur laat je een stuur knop layout zien waarmee je dus de stuur knoppen kan "switchen" tussen twee modussen. Bjørn probeerd echter op het touch screen te tappen, ja, dat werkt niet :+ Stuur werkt echter zeer goed volgens mijn collega en inderdaad ook zeer prettige rij-ervaring / rij dynamiek.
Als ik me niet vergis rijdt hij een Luxury in de review, zou dus inclusief lederen interieur moeten zijn. Alleen met de short range LFP battery pack. Een combi die niet in Europa wordt verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_

- zeer slechte software
Chinese software is altijd een drama. Het lampje is onbegrijpelijk maar eenvoudig op te lossen. Lane Keeping is ook een software issue en kan worden uitgezet tot er een betere versie is.

Hopen dat de software er komende jaren beter op wordt en niet zoals bij de vw id de auto elke keer slechter wordt of onbruikbaar. Autos bouwen en software ontwikkelen en onderhouden zijn twee verschillende disciplines. Alleen Tesla heeft dat nu goed voor elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33

- zeer slechte software
N.a.v. die video kwam o.a. deze reactie video waarin de fout van Björn werd gecorrigeerd:

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 11-02-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer

- zeer slechte software
Zegt Bjorn... Gebruikers die de auto een tijd in bezit hebben, nuanceren het één en ander. En bij sommigen dingen heeft Bjorn het simpelweg weg fout en zich niet goed genoeg verdiept in de auto.

Shitty interior materials is ook maar hoe je het bekijkt. Ik vind het allemaal wel meevallen en op de belangrijkste plekken zit voor mij gewoon prima materiaal. Ik kom overigens van een nieuwe Ssangyong Korando uit 2020, dus dat is mijn referentie. Voor iemand die van een dure Mercedes komt, tja...

Daarbij zal MG natuurlijk ergens moeten inleveren, gezien de prijs. Je kunt geen "premium" verwachten voor die prijs.

En tja onbruikbare LKA is ook maar relatief, meerdere reviews zijn negatief, meerdere vinden het ok.

Edit ter aanvulling: er zijn reviewers die het MG4 interieur beter en van hogere kwaliteit vinden dan een VW ID3, die in gelijke spec zo'n 10000 euro duurder is. Just saying...

[ Voor 7% gewijzigd door Troetelbeer op 11-02-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:23

Wrc

zalkc schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:58:
[...]

... maar ik ga dan liever voor gemak.
Helemaal mee eens, precies wat ik dus ook doe en gewoon langzaam laad tot 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
pasmanm schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:19:
Weten jullie of er een externe mogelijkheid is om uit te lezen hoeveel energie er nog in de accu pack van mg4 zit.

De use case is om deze waarde in te lezen in ha/domoticz om vervolgens een laad schema aan te sturen. Met in achtneming van zonproductie, dynamische prijzen, load balancing, en accubehoefte. )
Een soort api?

Hier schijnt wat ontwikkeling te zijn.
https://www.goingelectric...35&hilit=github&start=130
Heb hier ook wel behoefte aan. Gok dat er wel wat te doen is met wat sniffen van de officiële app...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Blijkbaar ben ik de eenige die software (infotainment) gewoon goed vind. Ik heb de auto nog niet, maar ik kon alles best makkelijk en intuïtief vinden, ook de app ziet er prima uit. Het 7 inch scherm vond ik ook overzichtelijk ondanks de grote hoeveelheid informatie. Navigatie Is wel belabberd.

Ik verwacht niet dat MG in de toekomst nog veel hieraan gaat verbeteren want volgens mij is dat bij de ZS ook nooit gebeurd? Of zijn daar wel 'major' updates geweest?

En het materiaal gebruik lijkt me prima? Ik verwacht helemaal geen vilt aan de binnenkant van een dashboard kastje. Het gevoel in de auto is gewoon erg luxe met donkere hemelbekleding en een mooi stuurwiel zonder overal van die lelijke zilverkleurige knopjes. Loop maar eens langs wat random autos en kijk eens naar binnen. Zaken zoals een 3D cockpit maak je mij echt niet blij mee.

Verder zou ik durven te stellen dat hij kwa rijgedrag eerder op een Ford lijkt dan een VAG auto. (En dat is een positief iets).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 00:47
Ik heb inmiddels in ruim een week 800km op de teller van mijn ZS gezet.

Inmiddels zet ik bij vertrek gelijk MG pilot aan en dat rijdt prima, in tegenstelling tot de normale LKA.

Infotainment systeem blijf ik toch echt matig vinden. Soms slecht of niet vertaald vanuit het engels, hapert af en toe, en sommige instellingen vallen vanzelf weer terug naar de oude settings.

Qua interieurafwerking, ik heb destijds ook een proefrit gemaakt in een ID 4, ik vindt de MG daar echt niet voor onder doen, zeker niet qua materiaalgebruik, bij VW lijkt het alleen soms wat beter doordacht.

Uiteindelijk voor de MG gekozen omdat die toch 13K goedkoper was (en daardoor een stuk goedkoper in de lease) dat prijsverschil merk je wel, maar toch ben ik blij met mijn keuze.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
1234567y schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:05:
Blijkbaar ben ik de eenige die software (infotainment) gewoon goed vind. Ik heb de auto nog niet, maar ik kon alles best makkelijk en intuïtief vinden, ook de app ziet er prima uit. Het 7 inch scherm vond ik ook overzichtelijk ondanks de grote hoeveelheid informatie. Navigatie Is wel belabberd.

Ik verwacht niet dat MG in de toekomst nog veel hieraan gaat verbeteren want volgens mij is dat bij de ZS ook nooit gebeurd? Of zijn daar wel 'major' updates geweest?

En het materiaal gebruik lijkt me prima? Ik verwacht helemaal geen vilt aan de binnenkant van een dashboard kastje. Het gevoel in de auto is gewoon erg luxe met donkere hemelbekleding en een mooi stuurwiel zonder overal van die lelijke zilverkleurige knopjes. Loop maar eens langs wat random autos en kijk eens naar binnen. Zaken zoals een 3D cockpit maak je mij echt niet blij mee.

Verder zou ik durven te stellen dat hij kwa rijgedrag eerder op een Ford lijkt dan een VAG auto. (En dat is een positief iets).
zeker bij de eerste ZES EV werd je de eerste 30 sec helemaal gek 'geplingt' van alle waarschuwingen. Dat is allemaal met updates veranderd en nu enorm verbeterd.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:56
Hallo allen, ik overwegen ook een MG5 aan te schaffen.
Waar ik nog over twijfel is welke uitvoering: de standard of de long range. Meer kilometers is altijd beter want voor het gewicht (12 kg) hoef je het niet te doen. Wat mij meer interesseert is welk type accu er is gebruikt. De long range gebruikt NMC chemie en de standard LFP.
Mijn intentie is deze auto een hele tijd te gebruiken. Per dag is het ongeveer 46 km grotendeels snelweg wat er gereden gaat worden goed voor een 13.500 km per jaar. Ruw geteld zou je de standard dan zeg 55 keer moeten laden en de long range 45. Dit zal in de praktijk uiteraard meer zijn want voor het behoud van de accu rij je hem niet helemaal leeg en laad je hem niet op tot 100%.
LFP kan een veelvoud aan cycli aan van NMC maar veroudering geld voor beiden en dan is wat extra range om dat te compenseren in de toekomst natuurlijk alleen maar een pluspunt. Mijn ervaring met telefoons en laptops is dat er met goed laad beleid veel te winnen is maar dat het op een gegeven moment toch wel op is. Dit is natuurlijk een aantal prijsklassen hoger dus dan wil ik deze niet na bijvoorbeeld 10 jaar moeten gaan vervangen omdat het bereik zover gezakt is dat je om de dag staat te laden.

Kortom zijn er mensen die ook gekeken hebben naar de cel samenstelling of ben ik de enige die zich zorgen maakt en kijkt iedereen naar bereik en prijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
Christian M. schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:06:

Kortom zijn er mensen die ook gekeken hebben naar de cel samenstelling of ben ik de enige die zich zorgen maakt en kijkt iedereen naar bereik en prijs?
De SR was direct leverbaar en de LR duurde een jaar. Dat was mijn motivatie.

En je kunt je helemaal kapot lezen op de voor en nadelen van de accu types, ik vind het erg fijn dat de LFP minder brandgevaarlijk is. Mocht de inruil erg tegen vallen heb ik over x jaar misschien wel ineens een 50 kwh thuisaccu ;)

Voor jouw gebruik met 15k op jaarbasis zit je na 10 jaar op 500 cycli van de 4000 die een LFP normaalgesproken moet aankunnen (MG zegt zelf 2000, maar ik denk dat ze wat voorzichtig zijn), na 4000 cycli zou die nog 80% moeten kunnen doen. Met jouw 500 zit je dan op 97,5% grof geschat.

Wat ik daarmee wil zeggen: jouw gebruik is dermate dat een aantal van je zorgen misschien niet zo relevant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 10:37
Hallo allen, ik overwegen ook een MG5 aan te schaffen.
Waar ik nog over twijfel is welke uitvoering: de standard of de long range. Meer kilometers is altijd beter want voor het gewicht (12 kg) hoef je het niet te doen. Wat mij meer interesseert is welk type accu er is gebruikt. De long range gebruikt NMC chemie en de standard LFP.
Mijn intentie is deze auto een hele tijd te gebruiken. Per dag is het ongeveer 46 km grotendeels snelweg wat er gereden gaat worden goed voor een 13.500 km per jaar. Ruw geteld zou je de standard dan zeg 55 keer moeten laden en de long range 45. Dit zal in de praktijk uiteraard meer zijn want voor het behoud van de accu rij je hem niet helemaal leeg en laad je hem niet op tot 100%.
LFP kan een veelvoud aan cycli aan van NMC maar veroudering geld voor beiden en dan is wat extra range om dat te compenseren in de toekomst natuurlijk alleen maar een pluspunt. Mijn ervaring met telefoons en laptops is dat er met goed laad beleid veel te winnen is maar dat het op een gegeven moment toch wel op is. Dit is natuurlijk een aantal prijsklassen hoger dus dan wil ik deze niet na bijvoorbeeld 10 jaar moeten gaan vervangen omdat het bereik zover gezakt is dat je om de dag staat te laden.

Ik heb in december een MG5 in ontvangst genomen, een SR met dus de LFP accu. Ik wilde specifiek deze accu vanwege de (verwachtte) langere levensduur, aangezien de wagen mijn eigendom is en ik er ook lang mee wil doen. Ongv. 15.000km per jaar maar veel minder in een vast patroon zoals in uw voorbeeld. Ik denk dat ik verder niet echt een antwoord heb op uw vraag maar kijk vooral even op:

batteryuniversity.com

Zoek op: ' BU-205 Types of Lithium-ion', op homepage, clicken en scrollen. NMC en LFP staan toevallig onder elkaar, alle voors en tegens. LFP stamt uit 1996 en leidde lang een sober bestaan. Sinds een jaar of 5/6 is er echter flink wat verbetert in LFP, vandaar de opkomst van dit type in EV's.
Als je leest op bovengenoemde site kom je wat betreft LFP wat gedateerde info tegen, toch gaat het wel over de basis van dit type accu.

telefoon/laptop accu's is toch echt een andere wedstrijd mijn inziens. Is bijna altijd LCO met een veel kortere lifespan en belangrijk,- geen echte BMS en koeling.
Succes met de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 16:20
Zeker. Ik kom van een 30kWh Nissan Leaf, die na 140.000 km gedegradeerd was tot een boodschappenwagentje. Ging nog maar 80km ver in de winter. Natuurlijk is de Leaf een slecht voorbeeld met ondermaatse temperatuur management, maar ik heb daar van geleerd dat batterij garantie (iig bij Nissan) niets voor stelt. Met de keuze voor lfp hoop ik dat de kans kleiner is dat ik daar gebruik van moet maken, en koop ik hopelijk een auto die jaren en jaren mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 00:47
Ik heb hiervoor 160.000 km gereden in een E-golf met 32kWh NCM batterij. Daar was wel wat degradatie maar meer dan 10% was het niet. Terwijl die batterij juist een zwaar leven had: ca. 1000 cycles om die afstand te bereiken (in de praktijk ongeveer 160km range van 100% tot 0%), altijd tot 100% laden, regelmatig snelladen, regelmatig leeggereden tot ruim onder de 5%.

De grotere batterij van de MG ZS LR zal over die afstand de helft van de cycles doen, laadt ik niet meer standaard tot 100%, zal weinig aan de snellader hangen en ook weinig helemaal leeggereden worden.

Dus ik verwacht een minimale degradatie, en zelfs al is er meer degradatie dan blijft er nog steeds een acceptabele range over.

Mijn reden om bij de ZS voor LR te gaan was trouwens voornamelijk de drie fase laden optie.

Ik heb eerst ook naar de 5 gekeken (maar ben om andere redenen voor de ZS gegaan):

De 5 kan altijd drie fase laden, het verschil is "slechts" 80km range, maar de LFP presteert vaak wat minder bij lage temperaturen, daarintegen meestal minder degradatie. Misschien was ik bij de 5 ook wel voor SR gegaan.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Bij de laadcycli van een batterij moet je wel rekening houden dat één laadcyclus tot stand komt als je van 0 tot 100% oplaadt of twee keer van 50% tot 100% etc.

Dus in de praktijk kan het best even duren voordat je aan een volledige laadcyclus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Troetelbeer schreef op zondag 12 februari 2023 @ 06:39:
Bij de laadcycli van een batterij moet je wel rekening houden dat één laadcyclus tot stand komt als je van 0 tot 100% oplaadt of twee keer van 50% tot 100% etc.

Dus in de praktijk kan het best even duren voordat je aan een volledige laadcyclus komt.
Ik weet niet hoe het met de accu van de MG zit, maar een laptop / telefoon lithium accu van 20% tot 80% laden is wat slijtage betreft geen 0.6 laadcycli, maar iets minder.

https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian M.
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:56
@buutvrij Bij die site was ik ook al uitgekomen in mijn zoektochten.

NMC of LFP, ik vind het gewoon een lastige keuze. De aanschaf van een nieuwe auto is niet iets wat ik binnen een aantal jaar weer wil doen. De huidige gaat ook gewoon al ruim 8 jaar mee naar volle tevredenheid en die kostte nog niet de helft in de goeie ouwe tijd... Het is gewoon een flinke investering waar ik toch minimaal een jaar of 10 liefst langer mee wil doen. Tegen die tijd is er ook weer een groter aanbod al is de animo voor een betaalbare station niet groot onder de auto bouwers. Wie weet wat de tijd gaat doen, belachelijk grote accu's voor 1000 km bereik of juist kleine accu's en op elke hoek van de straat een laadpaal, een solid state accu swap voor een appel en ei?

Nog maar es een nachtje slapen over of een goedkopere ijzerfosfaat accu met minder bereik zeker bij lagere temperatuur en minder degradatie of een duurdere kobalt accu met een groter bereik maar meer degradatie die mogelijk in de toekomst niet meer in een parkeergarage mag parkeren (Opel Ampera-E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Christian M. schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:52:

NMC of LFP, ik vind het gewoon een lastige keuze. De aanschaf van een nieuwe auto is niet iets wat ik binnen een aantal jaar weer wil doen. De huidige gaat ook gewoon al ruim 8 jaar mee naar volle tevredenheid en die kostte nog niet de helft in de goeie ouwe tijd... Het is gewoon een flinke investering waar ik toch minimaal een jaar of 10 liefst langer mee wil doen. Tegen die tijd is er ook weer een groter aanbod al is de animo voor een betaalbare station niet groot onder de auto bouwers. Wie weet wat de tijd gaat doen, belachelijk grote accu's voor 1000 km bereik of juist kleine accu's en op elke hoek van de straat een laadpaal, een solid state accu swap voor een appel en ei?

Nog maar es een nachtje slapen over of een goedkopere ijzerfosfaat accu met minder bereik zeker bij lagere temperatuur en minder degradatie of een duurdere kobalt accu met een groter bereik maar meer degradatie die mogelijk in de toekomst niet meer in een parkeergarage mag parkeren (Opel Ampera-E).
Bij de MG5 lijkt me de keuze inderdaad best lastig. Het is een station, dus daarom zou je mogelijk de voorkeur geven voor een long range.

Ik begrijp dat de Long Range 25% verder komt, dan zou je er redelijkerwijs vanuit kunnen gaan dat ook na 10 jaar de Long Range alsnog een groter bereik blijft behouden. Maar als je het zelf eigenlijk niet nodig hebt dan kun je hier wel snel 3000 euro besparen en mogelijk een snellere levertijd.

Heeft het verschil in gewicht mogelijk nog gevolgen voor de motorrijtuigenbelasting? (vanaf 2025)

Over het type cel maak ik me niet zo druk, maar mogelijk ben ik wat naïef daarin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:00
1234567y schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:22:
[...]

Bij de MG5 lijkt me de keuze inderdaad best lastig. Het is een station, dus daarom zou je mogelijk de voorkeur geven voor een long range.

Ik begrijp dat de Long Range 25% verder komt, dan zou je er redelijkerwijs vanuit kunnen gaan dat ook na 10 jaar de Long Range alsnog een groter bereik blijft behouden. Maar als je het zelf eigenlijk niet nodig hebt dan kun je hier wel snel 3000 euro besparen en mogelijk een snellere levertijd.

Heeft het verschil in gewicht mogelijk nog gevolgen voor de motorrijtuigenbelasting? (vanaf 2025)

Over het type cel maak ik me niet zo druk, maar mogelijk ben ik wat naïef daarin.
Gewoon voor de longrange gaan als het binnen je budget valt. Kijk deze review maar eens, veel kilometers gereden met een longrange en accu SOH is nog erg goed. Ik denk dat je pas echt over de paar ton iets gaat merken van de degradatie, maar het is altijd maar afwachten hoe de fabrikanten de buffer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
jpvdheijn schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:56:
[...]

Gewoon voor de longrange gaan als het binnen je budget valt. Kijk deze review maar eens, veel kilometers gereden met een longrange en accu SOH is nog erg goed. Ik denk dat je pas echt over de paar ton iets gaat merken van de degradatie, maar het is altijd maar afwachten hoe de fabrikanten de buffer gebruiken.
[YouTube: How Long Do EV Batteries Last?]
Je kunt je ook afvragen hoe vaak je die hogere range nodig hebt (zeker in Nederland) en wat de milieu impact is van batterijen (hoe groter hoe meer impact) en het scheelt je ook nog eens een aantal duizenden euro's in aanschaf. Voor mij de redenen om voor SR te gaan. Zeker omdat de batterij in de SR zonder problemen 100% opgeladen kan worden. Ik heb nu een auto met een bereik van 200 km en hoef al nauwelijks DC op te laden als ik op pad ga, laat staan met een auto met een effectieve range van ca. 280-290 km.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harryw
  • Laatst online: 24-08 16:09
Ben nieuw hier. Mg4 lux 10 jan 23 besteld. Levertijd ca. 6 mnd. Het zou fijner lezen als iemand die een levertijd update geeft ook de oorspronkelijke bestel datum en type er nog bijzet. Verder leuk forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Harryw schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:17:
Ben nieuw hier. Mg4 lux 10 jan 23 besteld. Levertijd ca. 6 mnd. Het zou fijner lezen als iemand die een levertijd update geeft ook de oorspronkelijke bestel datum en type er nog bijzet. Verder leuk forum.
Welkom!

Er is een excel waar een ieder zijn bestelling inc type auto bestel datum en (verwachte)leverdatum kan invullen.
https://docs.google.com/s...d_4CJGt4/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 09:34
Hallo, ook nieuw hier, wij hebben zaterdag proef gereden MG 4 luxery, deze zou net 2/3 maanden levertijd hebben, Wij hebben hem pas in aug/sep nodig. (ivm huidig lease) We willen eventueel donderdag papier werk in orde maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
mrBrainY schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:26:
Hallo, ook nieuw hier, wij hebben zaterdag proef gereden MG 4 luxery, deze zou net 2/3 maanden levertijd hebben, Wij hebben hem pas in aug/sep nodig. (ivm huidig lease) We willen eventueel donderdag papier werk in orde maken..
twee tot 3 maanden is wel heel kort welke vestiging van van mossel was het en welke kleur MG4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
cold schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Welkom!

Er is een excel waar een ieder zijn bestelling inc type auto bestel datum en (verwachte)leverdatum kan invullen.
https://docs.google.com/s...d_4CJGt4/edit?usp=sharing
Mooi hoeveel mensen het al ingevuld hebben. Dit is echte informatie zo. Heb mijn entry nog even aangevuld want ik miste nog wat veldjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 09:34
cold schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:58:
[...]

twee tot 3 maanden is wel heel kort welke vestiging van van mossel was het en welke kleur MG4?
zou ook verkoop praatje geweest kunnen zijn, als ik de excel bekijk...

Amsterdam, kleur White Dover

de Grijze (weet ik zeker dat ie dat aangaf) zijn al in bestelling (niet verkocht) en worden binnenkort verwacht, echter, omdat wij pas later nodig hebben boeit ons het niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
mrBrainY schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:05:
[...]

zou ook verkoop praatje geweest kunnen zijn, als ik de excel bekijk...

Amsterdam, kleur White Dover

de Grijze (weet ik zeker dat ie dat aangaf) zijn al in bestelling (niet verkocht) en worden binnenkort verwacht, echter, omdat wij pas later nodig hebben boeit ons het niet zo veel.
In dit topic zitten ook mensen die meer dan een jaar aan het wachten zijn (geweest). Ik gok dat die 6-7 maanden levertijd heel prettig hadden gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Laatst online: 18-09 10:08
mrBrainY schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:26:
Ik heb vorige week in Nijmegen in een MG4 Luxury gereden en toen werd mij ook 2/3 maand verteld. Ik ga daar ook echt niet van uit, maar aan de andere kant wordt zo'n productie volgens mij wel geleidelijk opgeschroefd doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Haay schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:52:
[...]

N.a.v. die video kwam o.a. deze reactie video waarin de fout van Björn werd gecorrigeerd:
[YouTube: The MG4 interior review: Bjorn's mistake - setting the record straight]
Beetje flauw natuurlijk want je moet niet van een joystick afhankelijk moeten zijn. Stel je bent bijrijder dan is het toch wel handig dat je op het scherm de AC kunt aanpassen. Of via een stem commando.

De kwaliteit van Chinese software is nu eenmaal niet zoals we in het westen (of extreme voorbeeld Tesla) is dus verwachtingen moet je bijstellen. Voordeel van software is dat je een update kunt doen maar dan moet je wel weten hoe je software maakt, test en uitrolt. Daar zit het nu net in, want auto maken en software maken en integreren zijn twee verschillende competenties. Ik heb helaas veel ervaring met chinese software met snelladers, BEV en thuisbatterijen en het is overal een drama. Documentatie of changelog hoef je niet om te vragen en cybersecurity hebben ze niet echt kaas van gegeten.

Tot zover mijn rant. Ik hoop dat MG zich hier positief kan onderscheiden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Vaevictis_ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:01:
Beetje flauw natuurlijk want je moet niet van een joystick afhankelijk moeten zijn. Stel je bent bijrijder dan is het toch wel handig dat je op het scherm de AC kunt aanpassen. Of via een stem commando.
De mogelijkheid om de AC vanaf het stuur te kunnen aanpassen is een extra mogelijkheid. Het is voor een bijrijder ook gewoon mogelijk om de AC via het scherm op de normale manier aan te passen. En het schijnt ook via voice commando mogelijk te zijn. Maar tot ik mijn MG 4 heb moet ik ook afwachten hoe alles in de praktijk werkt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
er gaat iets heel erg mis in de excel met de orders, bij mij staat er ineens een ZS ipv een MG4 en zo te zien ben ik niet de enige waar het niet klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Haay schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:06:
[...]

De mogelijkheid om de AC vanaf het stuur te kunnen aanpassen is een extra mogelijkheid. Het is voor een bijrijder ook gewoon mogelijk om de AC via het scherm op de normale manier aan te passen. En het schijnt ook via voice commando mogelijk te zijn. Maar tot ik mijn MG 4 heb moet ik ook afwachten hoe alles in de praktijk werkt. :P
Zo wordt het niet neergezet in de video. Dus daar gaat mijn reactie ook over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marijnus
cold schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:09:
er gaat iets heel erg mis in de excel met de orders, bij mij staat er ineens een ZS ipv een MG4 en zo te zien ben ik niet de enige waar het niet klopt....
Klopt! Ik heb de versie van vanmiddag 12:46 hersteld. Nu klopt het dus weer, maar mogelijk zijn er wat wijzigingen verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
Bomba la Tomba schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:33:
10 modellen in 2025:
MG 4
MG 5
ZS
EHS
Marvel R
Cyberster (medio 2023/2024)

Dus nog 4 nieuwe modellen in de pijplijn, leuk om te speculeren.
Inmiddels zelf geluisterd naar de podcast. Er komen inderdaad 10 modellen naar Europa, maar daarvan zo'n 7 à 8 naar Nederland. In Nederland komen uitsluitend modellen met een stekker. Verwacht werd in ieder geval een auto in het A+ / B- segment van rond de € 20.000. Daarmee lijkt het gamma in Nederland dus compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 20:48
Wat ik me afvraag bij zo'n quote van "10 models by 2025"... bedoelen ze daarmee 10 verschillende auto vormen of 10 verschillende uitvoeringen. Kan natuurlijk leuk zeggen dat de MG4 2 modellen betreft, en standard en long range variant? kan me goed indenken dat bedrijven op die manier denken want meer modellen klinkt leuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
Erik B schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:30:
Wat ik me afvraag bij zo'n quote van "10 models by 2025"... bedoelen ze daarmee 10 verschillende auto vormen of 10 verschillende uitvoeringen. Kan natuurlijk leuk zeggen dat de MG4 2 modellen betreft, en standard en long range variant? kan me goed indenken dat bedrijven op die manier denken want meer modellen klinkt leuk toch?
Zoals ik het heb begrepen wordt niet standard, of long range als apart model beschouwd, maar wel benzine, of EV. Dus de MG ZS en de MG ZS EV zijn twee modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
[quote]Christian M. schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:52:

NMC of LFP, ik vind het gewoon een lastige keuze. De aanschaf van een nieuwe auto is niet iets wat ik binnen een aantal jaar weer wil doen. De huidige gaat ook gewoon al ruim 8 jaar mee naar volle tevredenheid en die kostte nog niet de helft in de goeie ouwe tijd... Het is gewoon een flinke investering waar ik toch minimaal een jaar of 10 liefst langer mee wil doen. Tegen die tijd is er ook weer een groter aanbod al is de animo voor een betaalbare station niet groot onder de auto bouwers. Wie weet wat de tijd gaat doen, belachelijk grote accu's voor 1000 km bereik of juist kleine accu's en op elke hoek van de straat een laadpaal, een solid state accu swap voor een appel en ei?[quote]

Als ik een auto koop wordt er niets aan 'geswapt'. Ongv. 10 jaar geleden was er in Israel een bedrijf (a better place) wat accu swaps deed of zou gaan doen. Is ter ziele gegaan. Voor scooters zou ik swappen nog okee vinden (gogoro). We hebben verder geen grote accu's nodig (meezeulen) maar sneller laden. Dat 1000km bereik verhaal komt van vakantiegangers die in een keer naar zuid spanje zouden rijden. Dat is natuurlijk onzin en geen maatstaf voor de industrie.

Over een jaar of 10 is je huidige accu geld waard door de grondstoffen. De SoH maakt daarbij niet uit. Google redwood materials eens, met hun recentste ontwikkelingen.
De restwaarde van zelfs oudere ev's is nu veel hoger dan werd aangenomen.

En wat iedereen weer vergeten is: 1 juni worden de acijnzen weer teruggeplaatst op diesel en benzine. Dus richting de 2 euro voor 1 liter. En dan al dat onderhoud... wel, zo wordt het er ook niet makkelijker op..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buutvrij
[quote]buutvrij schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:55:
[quote]Christian M. schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:52:

NMC of LFP, ik vind het gewoon een lastige keuze. De aanschaf van een nieuwe auto is niet iets wat ik binnen een aantal jaar weer wil doen. De huidige gaat ook gewoon al ruim 8 jaar mee naar volle tevredenheid en die kostte nog niet de helft in de goeie ouwe tijd... Het is gewoon een flinke investering waar ik toch minimaal een jaar of 10 liefst langer mee wil doen. Tegen die tijd is er ook weer een groter aanbod al is de animo voor een betaalbare station niet groot onder de auto bouwers. Wie weet wat de tijd gaat doen, belachelijk grote accu's voor 1000 km bereik of juist kleine accu's en op elke hoek van de straat een laadpaal, een solid state accu swap voor een appel en ei?[quote]

Tja..

Als ik een auto koop wordt er niets aan 'geswapt'. Ongv. 10 jaar geleden was er in Israel een bedrijf (a better place) wat accu swaps deed of zou gaan doen. Is ter ziele gegaan. Voor scooters zou ik swappen nog okee vinden (gogoro). We hebben verder geen grote accu's nodig (meezeulen) maar sneller laden. Dat 1000km bereik verhaal komt van vakantiegangers die in een keer naar zuid spanje zouden rijden. Dat is natuurlijk onzin en geen maatstaf voor de industrie.

Over een jaar of 10 is je huidige accu geld waard door de grondstoffen. De SoH maakt daarbij niet uit. Google redwood materials eens, met hun recentste ontwikkelingen.
De restwaarde van zelfs oudere ev's is nu veel hoger dan werd aangenomen.

En wat iedereen weer vergeten is: 1 juni worden de acijnzen weer teruggeplaatst op diesel en benzine. Dus richting de 2 euro voor 1 liter. En dan al dat onderhoud... wel, zo wordt het er ook niet makkelijker op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
  • Laatst online: 24-08 16:09
Excel data base is een beetje in de war!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyB
  • Laatst online: 25-07 10:07
Zag zojuist het volgende bericht voorbij komen op een engels forum.
Zou dit ook nog gevolgen kunnen hebben voor Nederland?!?

"MG have announced they have prioritised manufacture of their other models over the ZS, this means that any orders placed with us that have not already been matched to a vehicle will have to be cancelled, and unfortunately yours has not been matched. I am so sorry to bring you this news, and appreciate how disappointing this will be to hear. Although this car was initially meant to have a quicker lead time, due to MG being unable to meet the demand to produce the ZS, mainly due to parts that are needed to make the ZS that are difficult to source, they have not been able to follow through on the production.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik B
Harryw schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:46:
Excel data base is een beetje in de war!
Ik zag het ook vlak na jou post, was even vergeten te reageren.. maar er was iemand aan het filteren geweest en had het heel anders achtergelaten waardoor het allemaal even anders leek. volgens mij staat het nu goed?

Voor de duidelijkheid dus maar even.. het is een publiekelijke google sheet, als jij er een filter op zet dan ziet de volgende het zoals jij het achter laat... filter je het zo dat je alleen MG5 ziet, dan ziet iedereen alleen maar MG5. Als je je er dan niet gelijk van bewust bent dat er een filter op staat, lijkt het wel heel raar ineens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik B
JimmyB schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:08:
Zag zojuist het volgende bericht voorbij komen op een engels forum.
Zou dit ook nog gevolgen kunnen hebben voor Nederland?!?

"MG have announced they have prioritised manufacture of their other models over the ZS, this means that any orders placed with us that have not already been matched to a vehicle will have to be cancelled, and unfortunately yours has not been matched. I am so sorry to bring you this news, and appreciate how disappointing this will be to hear. Although this car was initially meant to have a quicker lead time, due to MG being unable to meet the demand to produce the ZS, mainly due to parts that are needed to make the ZS that are difficult to source, they have not been able to follow through on the production.
Het is al langer bekend dat de productie van de ZS moet leiden ten gunste van andere modellen, dat is dan ook de reden dat sommige hier al ~1 jaar wachten op hun bestelde ZS. Maar hoe het actueel zit geen idee, misschien even doorvragen bij de dealer?

EDIT:
staat op het Engelse forum in het MG4 deel een vergelijkbare reactie van iemand:
So had phone call from my dealer today bad news I've been told that mg are having big trouble with mg4 supplies and that if your car has not been built (mine hasnt) its going to be 8 to 12 months before delivery 😟 I have no choice but to cancel my November order ! Gutted 😞

[ Voor 15% gewijzigd door Erik B op 15-02-2023 20:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:12
Ik kom vaak met hardlopen langs VM Nijmegen, valt me wel op dat de laatste maand veel auto’s worden geleverd, veel ZS en 4. Was vorig jaar wel anders(vaak gewoon leeg) nog 2 maanden wachten…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nh8BCyCWYjsbEEolC_kRyqFRz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTMaS3wZb8r1Go2oogj5L6uJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mi3u19i1PdtOf2_xhex4_VcfwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4FQV8NjzwUpBexYaRJStiTC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Net item gezien over Chinese EV’s bij Nieuwsuur. Kwaliteit ‘zat wel goed’ maar wat betreft de privacy zou de deskundige ‘wel 2x nadenken’. Ik heb daar 2x over nagedacht en in december een MG4 besteld.

Zelf heb ik nog wel bedenkingen bij het delen van o.a. mijn contacten met de iSmart app en met het gratis internet in de auto voor de inzittenden. Maar verwacht dat Android Auto wel veilig is…

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1234567y
Kodo6 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:39:
Net item gezien over Chinese EV’s bij Nieuwsuur. Kwaliteit ‘zat wel goed’ maar wat betreft de privacy zou de deskundige ‘wel 2x nadenken’. Ik heb daar 2x over nagedacht en in december een MG4 besteld.

Zelf heb ik nog wel bedenkingen bij het delen van o.a. mijn contacten met de iSmart app en met het gratis internet in de auto voor de inzittenden. Maar verwacht dat Android Auto wel veilig is…

Ik gebruik een chinese telefoon, dus nee, maak me geen zorgen.

1 : Ik zou niet weten wat de Chinese overheid aan mijn gegevens zou hebben.
2 : Ze hebben al genoeg moeite om de navigatie goed werkend te maken, laat staan nuttige gegevens in het geheim doorsluizen naar de Chinese overheid?
3 : Van bedrijven zoals Cisco weten we dat ze achterdeurtjes hebben voor de Amerikaanse overheid, en toch worden die producten ook niet vermeden. Dus tja.
4 : Met alle datalekken die ik voorbij zie komen , en zaken zoals een sleepwet, heb ik de illusie op privacy een beetje opgegeven. Ja misschien wat naïef.

Kortom: ik ga niet uit van het 'China is niet te vertrouwen' omdat ik daar simpelweg te weinig bewijs van heb gezien.

En natuurlijk breng ik mijn geld liever naar een partij dichter bij huis! Maar ik ben niet vergeten hoe de VAG ons allemaal bewust heeft belazerd, ikzelf zal wel 2x nadenken voor ik ooit iets van die partij aanschaf.

Ja, China zal vast 'bedrijfsgeheimen' stelen van westerse bedrijven, maar ook dat gebeurt andersom net zo goed, iedereen jat alle ideeën van elkaar, dat is echt niet China specifiek.

[ Voor 5% gewijzigd door 1234567y op 15-02-2023 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
Kodo6 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:39:

Als ze echt gegevens willen stelen kunnen ze dat met talloze producten. Genoeg in europa met made in china. (ook tech producten)

Ik denk persoonlijk dat het ook een beetje bangmakerij is om te zorgen datde europeese automerken niet op hun kont gaan.

De enige zorg die ik heb is dat dit gelummel uit de hand loopt met de huidige cancelcultuur en invloed zal gaan hebben als je onderdelen moet nabestellen. Aangezien het bij mij on zakelijke lease gaat, aankomende 5 jaar maar proberen schadevrij te blijven 😜

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
1234567y schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:35:
[...]

4 : Met alle datalekken die ik voorbij zie komen , en zaken zoals een sleepwet, heb ik de illusie op privacy een beetje opgegeven. Ja misschien wat naïef.
Laat ze maar slepen, toch? Hoe zwaarder dat net, hoe lastiger om er nog iets nuttigs mee te doen oOo

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jpvdheijn
Gisteren ben ik met een aanhanger en een lichte motorfiets erop oppad geweest met de MG5. 110km gereden en 20.8 kwh/100km gemiddeld. Niet slecht!

• Bomba la Tomba
Erik B schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:05:
Het is al langer bekend dat de productie van de ZS moet leiden ten gunste van andere modellen, dat is dan ook de reden dat sommige hier al ~1 jaar wachten op hun bestelde ZS. Maar hoe het actueel zit geen idee, misschien even doorvragen bij de dealer?
Ik heb begrepen dat de ZS vooral een wereldwijd succes is, waardoor de levertijden langer zijn dan de MG5 en MG4.

• 1234567y
Bomba la Tomba schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:22:
[...]

Ik heb begrepen dat de ZS vooral een wereldwijd succes is, waardoor de levertijden langer zijn dan de MG5 en MG4.
Ik zou denken :
- ontwikkeld voordat de supply chain problematiek begon, en dus mogelijk voorzien van moeilijk te leveren componenten.
- Afgelopen jaar enorme lockdown in Shanghai, geen productie terwijl de verkoop gewoon door bleef gaan.

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

jpvdheijn schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:01:
Gisteren ben ik met een aanhanger en een lichte motorfiets erop oppad geweest met de MG5. 110km gereden en 20.8 kwh/100km gemiddeld. Niet slecht!
Heel netjes! Wat haal je normaliter (zonder aanhanger) gemiddeld?

Die ene, met die snor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jpvdheijn
Tjado schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Heel netjes! Wat haal je normaliter (zonder aanhanger) gemiddeld?
ik heb nu 5500 km gereden met een gemiddelde van 18.1kwh/100km. En dat is dus enkel het najaar vanaf november tot nu. Ik verwacht dat de komende maanden nog beter gaan zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
Kleine update:

1. In de eerste post van het topic, de foto van de MG modellen met specs e.d. bijgewerkt naar de huidige prijzen,
2. Hierin ook uitwerking gemaakt op de verschillende combinaties van uitvoering en range.
3. Deze is ook in de publiekelijk beschikbare Google Spreadsheet / Excel (Bestellingen en levertijden) opgenomen als beveiligd tabblad (zodat deze niet vernacheld kan worden).
4. Daarnaast heb ik het Levertijden tabblad in de genoemde Excel beveiligd zodat ook deze niet vernacheld kan worden.

Mochten jullie nog wijzigingen/toevoegingen hebben aan de eerste post, hou ik mij aanbevolen!

[ Voor 9% gewijzigd door matthewtje op 16-02-2023 23:17 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Kort vraagje, zou een 62cm frame racefiets in een 2019 ZS EV passen? Met uiteraard alle stoelen plat en passagiersstoel naar voren.

Zit te dubben of ik een achterklepdrager moet halen of niet.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
Bezulba schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:39:
Kort vraagje, zou een 62cm frame racefiets in een 2019 ZS EV passen? Met uiteraard alle stoelen plat en passagiersstoel naar voren.

Zit te dubben of ik een achterklepdrager moet halen of niet.
M'n vriendin heeft een 52cm frame stadsfiets en die paste maar nipt in de kofferbak van de MG 5.

62cm zal wel passen, maar misschien moet je het voorwiel en/of achterwiel eruit halen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

magiel schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:55:
[...]

M'n vriendin heeft een 52cm frame stadsfiets en die paste maar nipt in de kofferbak van de MG 5.

62cm zal wel passen, maar misschien moet je het voorwiel en/of achterwiel eruit halen.
Had al zo'n vermoeden. Dan maar even wat quick release dingen aanschaffen.

blup

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 00:04
Vandaag zijn we met onze MG4, na twee weken, de 1000 km gepasseerd en wat een genot is het om in die auto te rijden! De ZS EV hebben we twee jaar van genoten, maar deze is absoluut nog een klasse beter!
Het rijcomfort is beter, hij rijdt pittiger en hij is nog stiller, waardoor het nog meer relaxed rijden is.
En zo te zien ook een stuk zuiniger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jules B
  • Laatst online: 13-05 07:10
Deze week meerdere keren contact gehad met VM Amsterdam. Onze MG ZS LR rood luxury werd eind januari verwacht, dus is het logisch om half februari daar even naar te vragen, toch? 9 februari was het precies een jaar geleden, dat we de auto bestelden. Volgens onze informatie zou de auto uiterlijk 27 januari in Zeebrugge geleverd worden. MG Amsterdam antwoordde: 'Dat is een datum, die we van de importeur doorkrijgen.' Toen ik vroeg hoe het inmiddels drie weken later met de auto is, kreeg ik vage en ontwijkende antwoorden. Onze auto was echt een uitzondering, normaal had de auto al lang aan MG Nederland geleverd moeten worden, die hem dan schoonmaken en op kenteken zetten. Dus de importeur gebeld. Die kon niets zonder chassisnummer, dus terug naar VM Adam. Die mij eerder vertelden dat ze een auto pas in beeld krijgen, wanneer die is aangemeld door de importeur. Kreeg ik zowaar een chassisnummer van de auto. Huh? Hoe weten ze dat nu opeens wel? Is de auto dan toch gekoppeld aan een klant? Nu snap ik het niet meer. Maar goed, maandag ga ik de importeur bellen, iets dat een dealer ook zou kunnen doen, maar waar hij duidelijk niet aan toe komt. Of zo. Lastige klanten ook altijd... Ben benieuwd wat ik maandag te horen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Jules B schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:09:
Deze week meerdere keren contact gehad met VM Amsterdam. Onze MG ZS LR rood luxury werd eind januari verwacht, dus is het logisch om half februari daar even naar te vragen, toch? 9 februari was het precies een jaar geleden, dat we de auto bestelden. Volgens onze informatie zou de auto uiterlijk 27 januari in Zeebrugge geleverd worden. MG Amsterdam antwoordde: 'Dat is een datum, die we van de importeur doorkrijgen.' Toen ik vroeg hoe het inmiddels drie weken later met de auto is, kreeg ik vage en ontwijkende antwoorden. Onze auto was echt een uitzondering, normaal had de auto al lang aan MG Nederland geleverd moeten worden, die hem dan schoonmaken en op kenteken zetten. Dus de importeur gebeld. Die kon niets zonder chassisnummer, dus terug naar VM Adam. Die mij eerder vertelden dat ze een auto pas in beeld krijgen, wanneer die is aangemeld door de importeur. Kreeg ik zowaar een chassisnummer van de auto. Huh? Hoe weten ze dat nu opeens wel? Is de auto dan toch gekoppeld aan een klant? Nu snap ik het niet meer. Maar goed, maandag ga ik de importeur bellen, iets dat een dealer ook zou kunnen doen, maar waar hij duidelijk niet aan toe komt. Of zo. Lastige klanten ook altijd... Ben benieuwd wat ik maandag te horen krijg.
Wie bedoel je met de importeur, hoe kan ik die ook bereiken en waarom zou deze meer weten dan de dealer? Ik heb namelijk ook al een chassisnummer en levering is verwacht april/mei, dus als een importeur mij concreter kan vertellen wanneer die komt ga ik ook bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules B
matthewtje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:21:
[...]

Wie bedoel je met de importeur, hoe kan ik die ook bereiken en waarom zou deze meer weten dan de dealer? Ik heb namelijk ook al een chassisnummer en levering is verwacht april/mei, dus als een importeur mij concreter kan vertellen wanneer die komt ga ik ook bellen.
Het gaat om MG Motors Europe https://www.mgmotor.eu/nl-NL/. Zij ontvangen een hoeveelheid auto's en melden die aan bij MG Nederland. Die verdeelt die dan over de NL dealers. Zij zeggen, dat ze op basis van het chasissnummer kunnen zeggen waar de auto is, een track and trace dus. Onze auto zou in Zeebrugge moeten zijn, dus kunnen zij hem lokaliseren. Zo heb ik het begrepen, dus dat gaan we maandag wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Jules B schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Het gaat om MG Motors Europe https://www.mgmotor.eu/nl-NL/. Zij ontvangen een hoeveelheid auto's en melden die aan bij MG Nederland. Die verdeelt die dan over de NL dealers. Zij zeggen, dat ze op basis van het chasissnummer kunnen zeggen waar de auto is, een track and trace dus. Onze auto zou in Zeebrugge moeten zijn, dus kunnen zij hem lokaliseren. Zo heb ik het begrepen, dus dat gaan we maandag wel zien.
Met een ordernummer kunnen ze ook al aardig veel bij MG Europe. VM schuilt zich onder geen systeem en inzicht hebben terwijl een vm ordernummer genoeg is voor meer informatie via MG Europe echter veel te veel moeite voor de verkopers om daar even achteraan te bellen want we verkopen toch wel en voor jou een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
En dat MG ordernummer is dat de bestelcode die vermeld staat op de overeenkomst met VM 😋? Of het overeenkomst nr van VM zelf ?

[ Voor 16% gewijzigd door Erik B op 18-02-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Erik B schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:12:
En dat MG ordernummer is dat de bestelcode die vermeld staat op de overeenkomst met VM 😋? Of het overeenkomst nr van VM zelf ?
Dat is een overeenkomst nummer tussen MG en VM. Welke helaas niet op de koopovereenkomst staat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Iemand wel eens een kapot voorraam gehad. Mijn zs 22 grote scheur er in. Hebben ze die ergens op voorraad?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marijnus
Komende donderdag mogen we onze MG4 gaan ophalen! Heeft er iemand, buiten de eerder gedeelde ophaal -checklist video, nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Marijnus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:58:
Komende donderdag mogen we onze MG4 gaan ophalen! Heeft er iemand, buiten de eerder gedeelde ophaal -checklist video, nog andere tips?
In het begintopic (de eerste post) staan ook wat links bij/voor de MG4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

We hebben al een tijdje last dat onze rechter frontspeaker niet werkt tijdens (DAB) radio, maar wel tijdens Android Auto, Amazon Music, Bluetooth enz. De speaker zelf is dus niet defect, het lijkt me eerder een software probleem. Voor de geinteresseerden, dat ziet/hoort er zo uit:

Afspraak gemaakt bij Van Mossel en afgelopen Donderdag kon ik terecht. Helaas hebben ze 't probleem niet kunnen oplossen, gelukkig wel kunnen constateren. Ze hebben nu een ticket ingelegd bij het hoofdkantoor in China. Gemiddelde doorlooptijd van een ticket is 1 maand werd me verteld. Gelukkig is het geen showstopper, maar kan me voorstellen dat een maand wachten bij een serieuzer probleem geen pretje is.
Levertijd van onderdelen is overigens 3-4 maanden. Klinkt alsof alles met de boot komt....

[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 18-02-2023 21:49 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Freekers schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:48:
We hebben al een tijdje last dat onze rechter frontspeaker niet werkt tijdens (DAB) radio, maar wel tijdens Android Auto, Amazon Music, Bluetooth enz. De speaker zelf is dus niet defect, het lijkt me eerder een software probleem. Voor de geinteresseerden, dat ziet/hoort er zo uit:

[YouTube: MG Marvel R - Front right speaker issue with DAB - Part 3]

Afspraak gemaakt bij Van Mossel en afgelopen Donderdag kon ik terecht. Helaas hebben ze 't probleem niet kunnen oplossen, gelukkig wel kunnen constateren. Ze hebben nu een ticket ingelegd bij het hoofdkantoor in China. Gemiddelde doorlooptijd van een ticket is 1 maand werd me verteld. Gelukkig is het geen showstopper, maar kan me voorstellen dat een maand wachten bij een serieuzer probleem geen pretje is.
Levertijd van onderdelen is overigens 3-4 maanden. Klinkt alsof alles met de boot komt....
Vervelend inderdaad. Als dit gebruikelijk is dan lijkt het me verstandig dat Van Mossel wat vervangend vervoer gaat regelen voor de keren dat het wel 'show stoppers' zijn. Anders is het snel gedaan met de positieve reputatie die jou zou kunnen verwachten bij een belofte van '7 jaar garantie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Jules B schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:52:
[...]

Hoe bereik je hen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
@matthewtje Staat gewoon een telefoonnummer onderaan de pagina:

SAIC Motor Europe B.V.
Oval Tower, 15th floor
De Entree 159
1101 HE Amsterdam
The Netherlands

+31(0)202255401
info@mgmotor.eu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jules B
Troetelbeer schreef op zondag 19 februari 2023 @ 07:47:

SAIC Motor Europe B.V.
Oval Tower, 15th floor
De Entree 159
1101 HE Amsterdam
The Netherlands

+31(0)202255401
info@mgmotor.eu
In mijn berichtje staat ook de link naar de site, die kun je gewoon aanklikken. Ik heb het nummer gebeld, dat daar op staat en krijg dan een medewerker, die volgens mij soms niet aanwezig is. Dan krijg je de melding dat ze niet bereikbaar zijn. Gewoon overnieuw proberen en even kijken naar de openingstijden, die Google weergeeft. Volgens mij gaan ze om 9 uur open, dus dan hang ik aan de lijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Troetelbeer schreef op zondag 19 februari 2023 @ 07:47:

SAIC Motor Europe B.V.
Oval Tower, 15th floor
De Entree 159
1101 HE Amsterdam
The Netherlands

+31(0)202255401
info@mgmotor.eu
Excuus, niet verder gekeken dan mijn neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Zou dit hondenrek passen in de MG4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
Jules B schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:25:
[...]

In mijn berichtje staat ook de link naar de site, die kun je gewoon aanklikken. Ik heb het nummer gebeld, dat daar op staat en krijg dan een medewerker, die volgens mij soms niet aanwezig is. Dan krijg je de melding dat ze niet bereikbaar zijn. Gewoon overnieuw proberen en even kijken naar de openingstijden, die Google weergeeft. Volgens mij gaan ze om 9 uur open, dus dan hang ik aan de lijn. ;)
Nou geprobeerd... Wordt weer naar VM gewezen. Ze geven aan niet meer te kunnen zien 😔
Zie in RDW wel weer een paar lr lx op kenteken zijn gezet waarvan ook blauwe...
Hoop dat die van mij er ondertussen ook een keer bij zit.. (besteld 19 febr.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
sue18 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:09:
[...]

Nou geprobeerd... Wordt weer naar VM gewezen. Ze geven aan niet meer te kunnen zien 😔
Zie in RDW wel weer een paar lr lx op kenteken zijn gezet waarvan ook blauwe...
Hoop dat die van mij er ondertussen ook een keer bij zit.. (besteld 19 febr.)
Hoe kun je dat zien bij de RDW?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sue18
Troetelbeer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:18:
[...]

Hoe kun je dat zien bij de RDW?
https://opendata.rdw.nl/d/m9d7-ebf2/visualization

Ik vul dan altijd de filters als volgt in (rechtsboven) :

Merk contains MG
Handelsbenaming Contains ZS EV
Catoluguswaarde Between 37000 41000

Dan even nog even datum eerste toelating zetten op sort descending

[ Voor 34% gewijzigd door sue18 op 20-02-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ah top @sue18 ! Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Heel leuk dat kijken bij de RDW maar je auto gaat er echt niet sneller door komen en je gaat ook echt geen voordeel hieruit halen tov de dealer. Ik zou gewoon rustig wachten en elke maand een belletje plegen, daar krijg hetzelfde of meer te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
jpvdheijn schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:50:
Heel leuk dat kijken bij de RDW maar je auto gaat er echt niet sneller door komen en je gaat ook echt geen voordeel hieruit halen tov de dealer. Ik zou gewoon rustig wachten en elke maand een belletje plegen, daar krijg hetzelfde of meer te horen.
Ik kwam er net achter dat er maar twee rode MG4 in NL op kenteken staan. De rode MG4 die wij in bestelling hebben staan voelt zo toch wat specialer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Dat is natuurlijk niet de reden om te kijken. Ik woon in Belgie, dus heb al helemaal niks aan die info, maar het is gewoon een interessant gegeven in het algemeen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jules B
Heb vanmorgen contact gehad met MG Europe. Dat is de vertegenwoordiger van de fabrikant SAIC Motors in Nederland. In eerste instantie werd ik naar de dealer terugverwezen, maar toen ik zei dat ik ruim een jaar wacht en dat VM Amsterdam mij geen informatie geeft, ging hij met mijn chassisnummer aan de slag. Hij belde een uurtje later terug en vertelde dat de auto inmiddels uit de container gehaald is en is aangemeld voor de uitgangscontrole in Zeebrugge. Hoe lang dat duurt? Kan morgen zijn, maar in het allerslechtste geval over twee weken. Dus dat betekent dat de auto dan in het zicht komt van MG Amsterdam. Dan moet de auto dus nog schoongemaakt worden en op kenteken gezet, wat 1 - 2 weken duurt. Ik weet nu in ieder geval waar ik aan toe ben. Goed om te weten: Als een auto besteld wordt, krijgt MG Europe een seintje. Zodra een schip in aantocht is, kunnen zij de auto's op dat schip verdelen over de dealers, dus dan krijgt MG Nederland een aantal bestelde auto's toegewezen. Pas dan wordt ook het chassisnummer bekend gemaakt, zodat het gekoppeld wordt aan een klant. (Klant, voor de mensen van Van Mossel: iemand die een MG betaalt.)

Blijft raar, dat ik nu het werk van een dealer heb gedaan, door met het chassisnummer in de hand te gaan bellen. Dat vond de meneer van MG Europe ook. En hij vond dat ik nog opvallend kalm was. Oftewel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
Ik ben dit gaan doen nadat mij meerdere keren een toezegging is gedaan die achteraf niet overeenkwam met het aantal uitgeleverde auto's

Ze hebben mij toen aangegeven hoeveel wachtende er toen voor me waren (dit was in november) ik heb toen zelf berekend dat mijn auto pas in maart/april geleverd zou worden. VM gaf toen aan dat het december werd, daarna februari. Blijkt dat mijn berekening dus best in de goede richting zat van maart/april;)

Als ik dit eerder had gedaan dan had ik nog voor een andere auto kunnen kiezen wat me op de looptijd € 1000,- aan bijtelling had gescheeld.

Nu komt het alleen niet meer overeen omdat de auto's een tussenstop maken bij Zeebrugge en de tijd tussen chassisnr en uitlevering meer dan 5 weken is geworden. Daarbij zijn er nu ook LR met 6 KWh opladen.

Voor mij is het een goede indicator geweest.

Gelukkig is nu chassisnr bekend en kan de uitlevering uiterlijk april, ik hoop eerder plaats gaan vinden
_/-\o_ :) Ik heb nu ook een vast contactpersoon waar ik vertrouwen in heb. Maar vind het nog wel leuk om te zien of er al Blauwe LR LX uitgeleverd worden omdat deze er zeer weinig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Aanstaande vrijdag kunnen wij onze MG4 Luxury ophalen!

Iemand al ervaring met een keramische coating of overweegt deze?
Op de engelse fora of de FB-groepen zie ik die voorbij komen. Lijkt mij een logische keuze gelet op de plastic onderdelen die snel kunnen krassen.

Wat zijn de voor/nadelen? Is het het geld waard Welke zou je doen (glascoating of duurdere versies die langer beschermen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
OmeRobbie schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:41:
Aanstaande vrijdag kunnen wij onze MG4 Luxury ophalen!

Iemand al ervaring met een keramische coating of overweegt deze?
Op de engelse fora of de FB-groepen zie ik die voorbij komen. Lijkt mij een logische keuze gelet op de plastic onderdelen die snel kunnen krassen.

Wat zijn de voor/nadelen? Is het het geld waard Welke zou je doen (glascoating of duurdere versies die langer beschermen).
Ga van Mossel maar die MasterCare lakverzegeling laten aanbrengen. Weet niet of een behandellaag over kunststof zo geweldig gaat helpen, gebruik wel een keer een magic spons als het tzt nodig is :P
Pagina: 1 ... 60 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2