Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 10:00
Vanmiddag met MG Van Mossel gebeld.
Er is een chassisnummer gekoppeld aan mijn bestelling. Dit betekent dus dat de auto 'bekend' is, en naar Nederland komt. Ze verwachten eind april aankomst van de auto met de boot, dus eind april/begin mei uitlevering richting mij.

(Besteldatum 1-3-22, eerst verwachte levertijd 6-8 mnd (15-8-22), daarna verschoven naar dec-22, toen weer verschoven naar Q1 23, en wordt dus uiteindelijk (hopelijk) eind april/begin mei.

Al met al een levertijd van 16 maanden gezien ik in februari de bestelling al bij mijn leasemaatschappij had geplaatst (maar deze in maart pas is doorgezet naar MG).

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
Bezulba schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:35:
[...]

als je pakketje op de boot zou zitten, zou je track n trace ook waardeloos zijn. In augustus " loaded unto boat" ergens in februari "arrived at port" en dan nog 3 weken om uit te laden.
Zo kort door de bocht is het niet. Ze kunnen namelijk ook niet aangeven of de auto op de boot staat of op depot in België. Eigenlijk weten ze niets.

Net als de levertijd die ene moment 5 weken is na op chasisnummer gezet worden, dan 12 weken en kennelijk nu nog veel langer.

Niet tegen jou persoonlijk bedoeld hoor , maar hoor nu al een jaar lang verschillende verhalen wat wel erg vervelend begint te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 10:37
In Noorwegen hebben 'ze' een winter rangetest gedaan met een aantal populaire ev's en als enig merk is MG met 4 auto's vertegenwoordigd in de test. Tesla wint natuurlijk want het ligt nog steeds mijlenver voor op de rest. De test toont aan wat het verlies aan range is t.o.v WLTP bij -5 tot -10 celcius.

https://electrek.co/2023/...eaks-winter-range-record/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:13
Mijn MG ZS LR comfort is vandaag afgeleverd, 25 dagen voor de oorspronkelijk afgegeven datum.

Rijdt trouwens prima, los van wat kleine dingetjes waar ik me aan stoor, maar misschien is dat deels gewenning.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Misschien dooie mus:
Lees zojuist op Engels forum dat de Don Pasquale op 22 jan vertrokken is uit Shaghai met 698 MG4’s. Deze vaart binnenkort door het Suezkanaal en heeft een haven in Griekenland, Engeland en de haven Zeebrugge als doel. Zouden onze MG’s aan boord zijn???

Ik vind dat het tijd is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kodo6 op 02-02-2023 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 20:48
haha ja, ik had laatst mijn lijstje met interessante boten ook daar geplaatst, ze zaten zo te hanessen en gissen naar hoe en wat met boten dacht help ze even met wat ik gevonden heb :-). Maar hoe ze erachter gekomen zijn dat er 698 MG's op staan? nogal specifiek en dan nog dat kunnen Marvel's, MG5s en ZS's ook zijn, niet alleen maar MG4s natuurlijk.
edit: blijkbaar staat erbij vermeld dat het 698 MG4 auto's zijn, maar lijkt wel verdeeld te worden over verschillende landen.

Ik had in elk geval zelf ook aardige hoop op Don Pasquale, hij matcht redelijk met wat veel engelse klanten hebben gemeld met wanneer de verwachte periode van aankomst zou zijn. Daar krijgen ze blijkbaar toch iets vaker een algemene richtdatum wanneer ze een boot verwachten met hun auto. Zat te overwegen om toch eens te informeren bij VM, maar laten we eerlijk wezen de meeste van ons wachten nog maar 'slechts' 4 tot 10 weken op de MG4.. is misschien een tikkeltje ongeduldig bedacht ik me ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Erik B op 02-02-2023 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartzzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:15
Gister krijgen mijn ouders een update dat de MG4 die ze besteld hebben eind februari klaar staat.

Zelf hebben we nog een telefoontje ontvangen van de RVO.
Ze belde om te vragen op wiens naam de auto komt te staan.
En nadat we bevestigde op wiens naam deze komt wisten ze genoeg. (helaas zonder verdere info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
bartzzz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:52:
Gister krijgen mijn ouders een update dat de MG4 die ze besteld hebben eind februari klaar staat.
Welke uitvoering precies en wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:52
Gisteren de Mg4 luxury in andes grey besteld in Amsterdam

Voor nu staat de aflevering gepland op ‘ca 6 maanden’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
assassin85 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:43:
Gisteren de Mg4 luxury in andes grey besteld in Amsterdam

Voor nu staat de aflevering gepland op ‘ca 6 maanden’
Dat is de standaard "we weten het niet dus zeggen we 6 maanden" indicatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
HandyLumberjack schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:50:
Mijn MG ZS LR comfort is vandaag afgeleverd, 25 dagen voor de oorspronkelijk afgegeven datum.

Rijdt trouwens prima, los van wat kleine dingetjes waar ik me aan stoor, maar misschien is dat deels gewenning.
Gefeliciteerd, het kan dus wel! Ik verwacht ook elk moment een telefoontje van de dealer, maar zo lang ik daar nog op wacht, is het dus nog niet zover. Nu het zo kort dag is, hoop ik dat het niet opnieuw wordt uitgesteld :).

Wat zijn je irritatiefactortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
bartzzz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:52:

Zelf hebben we nog een telefoontje ontvangen van de RVO.
Ze belde om te vragen op wiens naam de auto komt te staan.
En nadat we bevestigde op wiens naam deze komt wisten ze genoeg. (helaas zonder verdere info)
Nice,

Als mensen mee het Excel lijstje bijwerken krijgen we misschien een beetje een beter idee bij de werkelijke levertijden, voor alsnog lijken er weinig MG4 de deur uit te gaan :

https://docs.google.com/s...d_4CJGt4/edit?usp=sharing

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:48
Nou, woensdag was het dan zover, ik kon m’n MG4 Comfort ophalen bij MG Nijmegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpDWA1VRkUxRzg50vyFvA9DHb-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1qDzBZStxBuFPOzdLTgS4WE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben afgelopen vrijdag gebeld met de mededeling dat de auto na inspectie en schoonmaak afgehaald zou kunnen worden. Oude auto ingeruild, de MG4 mee.

Als ik het goed begrijp zijn er kennelijk zo’n 15000 wagens aangekomen in Oostende, waarvan 300 bestemd voor Nederland en België. Er waren afgelopen week drie trucks met MG4’s bij MG Nijmegen gelost voor verdeling over NL en BE. Onze MG4 Comfort (Medal Silver) hadden we eind december besteld en bij bestelling te horen gekregen dat er van onze uitvoering toevallig eentje klaar was bij de fabriek. Weet dus niet of er op basis van onze bestelling iets gezegd kan worden over levertijd van andere MG4’s.

Eerste ervaringen:

Ik moet zeggen overwegend positief! We kwamen van een Toyota Verso met bouwjaar 2002, dus rijdt een nieuwe al snel een stukje soepeler, maar het is lekker

In de rij-instellingen kun je o.a. kiezen tussen ACC en TJA, het me nog niet helemaal duidelijk wat in de praktijk het verschil is, getest op de snelweg en provinciale wegen. Remmen, accelereren en afstand houden doet-ie over het algemeen prima, en lane keep assist ook best aardig. Paar keer wat moeten bijsturen. Niet op niveau dat ik er blind op zou vertrouwen, maar zeker niet slecht. Zag wat verhalen van mensen op het Britse forum die het niets vonden, maar ik heb het ook niet kunnen testen op bochtige weggetjes in heuvelachtig gebied, dat kan ook schelen. Op- en afritten van de snelweg (met scherpe bocht) is geen goed idee, dreigt de wagen uit de bocht te vliegen (en is ook niet de bedoeling lees ik in de handleiding).

Het verbruik is ca. 16.0 kWh / 100 km (woon-werkverkeer, waarvan 90% wegen met max. Snelheid 100 km/h), zowel met file als zonder, temperaturen rond de 8 graden. Valt me niet tegen.

Heb ‘m net voor de eerste keer geladen op m’n werk, van 53 tot 82%, ging zonder problemen maar het is me alleen niet duidelijk met welk tarief ik nu heb geladen. :+ De laadpaal heb ik nog op geen enkele app of kaart zien staan.

De auto onthoudt instellingen als Eco mode niet, beetje irritant om dat voor elke rit weer in te moeten stellen.

Geluid van de speakers is acceptabel, beter dan de Toyota, maar natuurlijk niet op het niveau van high end apparatuur.

De kleur is Medal Silver, zie nu al wel dat modderspatten heel snel zichtbaar zijn, heeft de Andes Grey mogelijk minder last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FC8BRIX-N8MRQbGEpngs63uUqzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4Y7RAHnU7Cc6yNz8ZPTgDPD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
Na zeven maanden wachten heb ik ook maar eens een belletje naar Van Mossel gewaagd, om eens te informeren of ze al weten of de auto onderweg is.

Er is nauwelijks door te komen. Twee keer krijg ik een mededeling dat ik word doorverbonden naar een medewerker, beide keren wordt de verbinding vervolgens verbroken.

Een keer krijg ik wel een persoon aan de lijn, maar toen wachtte ik al zo lang, dat ik intussen bij de wasmachine bezig was en de telefoon van mijn kant op mute had gezet. Dat kreeg ik niet snel genoeg uit, waardoor ze ook alweer ophingen. Dat laatste ligt dus niet aan hen, zou ik ook doen als het druk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Weet iemand hoe het zit met de trekhaak? Is deze inmiddels te bestellen? Of geven ze hier nog geen duidelijkheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules B
  • Laatst online: 13-05 07:10
HandyLumberjack schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:50:

Gefeliciteerd, geniet ervan. Het was niet toevallig een rode? Wij horen niets, maar onze rode ZS EV LR luxury zou nu in NL moeten zijn en we kunnen elk moment gebeld worden. Tenminste, dat denken wij. Maar tot nu toe hebben we altijd zelf gebeld en houdt VM A'dam stijf de kaken op elkaar. Het lijkt hen niet echt te interesseren, maar wij vinden het wel spannend. Ga misschien toch morgen maar weer bellen. Het is nu precies een jaar geleden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:53
1234567y schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:29:
Weet iemand hoe het zit met de trekhaak? Is deze inmiddels te bestellen? Of geven ze hier nog geen duidelijkheid over?
4 januari op de mg4 besteld, afneembaar a 1295.
Dus ja, kan (al lang). Zie ook mijn eerdere berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

Misschien een hele stomme vraag, maar welke beveiligingsklasse (SCM) heeft de MG4 eigenlijk? Nodig bij de zoektocht via price-wise naar de beste verzekering…

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 00:04
Vanmiddag hebben we onze nieuwe MG4 opgehaald, ruim een maand eerder dan verwacht. Besteld op 25 november, met verwachte levering in maart, vorige week ineens bericht ontvangen dat hij er al was.
Dat heeft wellicht iets met de kleur te maken: wij hebben de eerste en vooralsnog enige rode van heel Nederland. En wat is ie mooi en rijdt ie heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
Kodo6 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:18:
Misschien een hele stomme vraag, maar welke beveiligingsklasse (SCM) heeft de MG4 eigenlijk? Nodig bij de zoektocht via price-wise naar de beste verzekering…
Geen.
Er zit wel eens startonderbreking enz. op.
Maar niets daarvan is SCM gekeurd.

Maar informeer ook eens bij VanMossel zelf voor het verzekeren. Zij waren in mijn zoek tocht de koopste. (Tegen verwachting in)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 18:55
Rollo Tomasi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:01:

In de rij-instellingen kun je o.a. kiezen tussen ACC en TJA, het me nog niet helemaal duidelijk wat in de praktijk het verschil is, getest op de snelweg en provinciale wegen.
TJA staat voor traffic jam assist en dat betekent dat lane assist ook in de file werkt bij lage snelheden. Op ACC werkt de lane assist alleen vanaf 60km/h.
Ik heb 'm daarom op TJA staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
bartzzz schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:20:
[...]

Geen.
Er zit wel eens startonderbreking enz. op.
Maar niets daarvan is SCM gekeurd.

Maar informeer ook eens bij VanMossel zelf voor het verzekeren. Zij waren in mijn zoek tocht de koopste. (Tegen verwachting in)
Ik zou even bij lancyr.nl kijken. Die zijn nog stuk goedkoper dan van mossel in mijn geval.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

mrme12345 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Ik zou even bij lancyr.nl kijken. Die zijn nog stuk goedkoper dan van mossel in mijn geval.
En ik zit ook naar ABN AMRO te kijken. Nog weer iets goedkoper en volgens mij wel goede dekking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisss
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-09-2023
Afgelopen woensdag heb ik onze mg 5 comfort lr mogen ophalen. Staat nog wel op de verkeerde banden dus deze moeten nog gewisseld worden. Verder werkt alles naar behoren en ziet de auto er mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Jules B schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Gefeliciteerd, geniet ervan. Het was niet toevallig een rode? Wij horen niets, maar onze rode ZS EV LR luxury zou nu in NL moeten zijn en we kunnen elk moment gebeld worden. Tenminste, dat denken wij. Maar tot nu toe hebben we altijd zelf gebeld en houdt VM A'dam stijf de kaken op elkaar. Het lijkt hen niet echt te interesseren, maar wij vinden het wel spannend. Ga misschien toch morgen maar weer bellen. Het is nu precies een jaar geleden. :O
Het is een blauwe
PaLPiTaTioN schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:14:
[...]

Gefeliciteerd, het kan dus wel! Ik verwacht ook elk moment een telefoontje van de dealer, maar zo lang ik daar nog op wacht, is het dus nog niet zover. Nu het zo kort dag is, hoop ik dat het niet opnieuw wordt uitgesteld :).

Wat zijn je irritatiefactortjes?
- het infotainment scherm is op minimale helderheid nog steeds vrij fel snachts. Dus nu zet ik hem uit.
-als het scherm dan uit staat doet de achteruitrijcamera het niet (logisch), maar bij achteruit rijden krijg ik het scherm niet meer aan met de gebruikelijke knoppen, dus je moet het scherm aanzetten voordat je de auto in de achteruit zet.
-de menuopbouw is wat onduidelijk en de vertaling naar nederlands is niet perfect.
- de achteruitrijcamera pakt een stukje van de nummerplaat mee, overdag geen probleem, maar snachts is het beeld daardoor gedeeltelijk overbelicht.
- veel instellingen gaan weer terug naar de standaard settings als je de auto opnieuw opstart
- lane assist is nogal nerveus.
- Ik vindt de led-koplamp een stuk minder licht geven dan bij mijn vorige auto's (E-golf). Dit is vooral bij regen snachts irritant.

Om af te sluiten ook twee positieve punten:

-De stoelen zitten erg goed
-De werkelijke range lijkt een stuk minder af te wijken van de WLTP-opgave dan bij de E-golf (in %). En die WLTP-opgave is ook ongeveer het dubbele, daardoor heb ik totaal geen last meer van range anxiety (wat ik voorheen wel af en toe had) en ik hoef op bestemming ook eigenlijk nooit meer op zoek naar een laadpaal, dat voelt echt als luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:53
dinootje schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 18:28:
Vanmiddag hebben we onze nieuwe MG4 opgehaald, ruim een maand eerder dan verwacht. Besteld op 25 november, met verwachte levering in maart, vorige week ineens bericht ontvangen dat hij er al was.
Dat heeft wellicht iets met de kleur te maken: wij hebben de eerste en vooralsnog enige rode van heel Nederland. En wat is ie mooi en rijdt ie heerlijk!
Foto!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 00:04
Daar was het gisteren te laat voor, dat had ik al voor vandaag gepland...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXcB2ibDWtufL1gaoKXGJRvFx3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGRrxpdZBAj1b4OBXBPpnwUy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Dennisss schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:05:
Afgelopen woensdag heb ik onze mg 5 comfort lr mogen ophalen. Staat nog wel op de verkeerde banden dus deze moeten nog gewisseld worden. Verder werkt alles naar behoren en ziet de auto er mooi uit.
En deze verdient ook een foto 😄

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dinootje schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]
Mooie kleur :D

wij gaan komende week ook een bestelling voor een rode MG4 plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:10
dinootje schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]
Tjonge dat is best snel in minder dan 3 maanden. Mooi hoor! Over een half jaar ook bij mij voor de deur? Sinds 20 januari is het lange wachten begonnen. Deze maar dan met het lichte interieur...

MTVenus E V1 154.BMS.215 esp32RS485 · ShellyEmulatie · 18ZP 6*APS 5.9WP · EaseeHome · MG4lux2023 · ThemaV 7kW esp32RS485

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ2zs7HVmRs-dKO3Df6h0avhT-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqnlu4g3jsphB2ymrPXKuuml.jpg?f=fotoalbum_large

4.50 bij de Action sensor lamp met usb-c lader ideaal voor de mg4 achterin. Gaat met stuk klittenband tegen plafond. Hopelijk blijft het zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:12

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Vaevictis_ schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:55:
[Afbeelding]

4.50 bij de Action sensor lamp met usb-c lader ideaal voor de mg4 achterin. Gaat met stuk klittenband tegen plafond. Hopelijk blijft het zitten.
Dan hoop ik wel dat die sensor uit kan.
Lijkt mij anders bloed irritant dat dat ding iedere keer aangaat.

Dat gaat die dan ook doen als je aan het rijden bent.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
TTommie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:06:
[...]

Dan hoop ik wel dat die sensor uit kan.
Lijkt mij anders bloed irritant dat dat ding iedere keer aangaat.

Dat gaat die dan ook doen als je aan het rijden bent.
Je kunt uit/auto en 4 helderheids standen instellen. Mocht de sensor aangaan bij het autorijden dan kun je een stukje van de sensor afplakken met ducktape of deel van verf voorzien. Doe ik ook vaak met PIR sensors die een te brede hoek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:52
Ik lees op engelse fora nogal vervelende verhalen over olielekkage en loslatende bodemplaten. Ik ben benieuwd of de recent geleverde MG4s in NL er ook last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
nietnormaal schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:55:
Ik lees op engelse fora nogal vervelende verhalen over olielekkage en loslatende bodemplaten. Ik ben benieuwd of de recent geleverde MG4s in NL er ook last van hebben.
Ik had het ook gelezen een aantal weken terug.
Maar zelf heb ik nog niets gemerkt aan de MG4.
Mocht dat wel zijn bij iemand dan had je het waarschijnlijk al kunnen lezen op het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
HandyLumberjack schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:19:
[...]

- het infotainment scherm is op minimale helderheid nog steeds vrij fel snachts. Dus nu zet ik hem uit.
-als het scherm dan uit staat doet de achteruitrijcamera het niet (logisch), maar bij achteruit rijden krijg ik het scherm niet meer aan met de gebruikelijke knoppen, dus je moet het scherm aanzetten voordat je de auto in de achteruit zet.
-de menuopbouw is wat onduidelijk en de vertaling naar nederlands is niet perfect.
- de achteruitrijcamera pakt een stukje van de nummerplaat mee, overdag geen probleem, maar snachts is het beeld daardoor gedeeltelijk overbelicht.
- veel instellingen gaan weer terug naar de standaard settings als je de auto opnieuw opstart
- lane assist is nogal nerveus.
- Ik vindt de led-koplamp een stuk minder licht geven dan bij mijn vorige auto's (E-golf). Dit is vooral bij regen snachts irritant.

Om af te sluiten ook twee positieve punten:

-De stoelen zitten erg goed
-De werkelijke range lijkt een stuk minder af te wijken van de WLTP-opgave dan bij de E-golf (in %). En die WLTP-opgave is ook ongeveer het dubbele, daardoor heb ik totaal geen last meer van range anxiety (wat ik voorheen wel af en toe had) en ik hoef op bestemming ook eigenlijk nooit meer op zoek naar een laadpaal, dat voelt echt als luxe.
Tja, een proefrit doe je meestal niet in het donker; hoop dat dat nog wordt opgelost! Ik kom zelf van een Ioniq 28kWh en ga er qua range ook op vooruit (zelfs met de standard range ZS EV), behalve 's winters op de snelweg. Range anxiety heb ik nooit echt last van gehad, maar ik plande wel altijd mijn autoritten die wat verder van huis waren, zowel qua snelladen als laden op bestemming, en dat zal ik blijven doen, al verwacht ik in het algemeen wel wat minder afhankelijk ze zijn van laders.

Die LKA daar hoor je wel meer mensen over helaas, heb je de functie om m uit te zetten al achter de ster-knop op het stuur gezet? :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Ik had het gevraagd aan de verkoper een week terug. Olielek was alleen de eerste lading en zou niet meer spelen. Problemen met de bodemplaten had hij nog niet van gehoord, maar zou gewoon onder de garantie vallen.

De meeste andere problemen, zoals opgesloten raken, zijn volgens mij al software-matig opgelost, dus ik maak me hier niet zoveel zorgen over.

Ik zou bij levering in ieder geval even goed de auto inspecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Mijn MG4 heeft wel olielekkage ondanks dat er een nieuwe breather geplaatst zou zijn. Ik ga de auto vandaag langsbrengen voor dit probleem. Waarschijnlijk is de nieuwe breather niet geplaatst of is er iets anders aan de hand.
Daarnaast kraakt de bestuurdersstoel een beetje. Daar wordt dan ook naar gekeken.

De bodemplaat zit bij mij nog goed en heeft ook geen bult waarover op het Engelse forum gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:00
PaLPiTaTioN schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Tja, een proefrit doe je meestal niet in het donker; hoop dat dat nog wordt opgelost! Ik kom zelf van een Ioniq 28kWh en ga er qua range ook op vooruit (zelfs met de standard range ZS EV), behalve 's winters op de snelweg. Range anxiety heb ik nooit echt last van gehad, maar ik plande wel altijd mijn autoritten die wat verder van huis waren, zowel qua snelladen als laden op bestemming, en dat zal ik blijven doen, al verwacht ik in het algemeen wel wat minder afhankelijk ze zijn van laders.

Die LKA daar hoor je wel meer mensen over helaas, heb je de functie om m uit te zetten al achter de ster-knop op het stuur gezet? :+.
Ik werd helemaal gek van de lane keeping. Elke rit deze uitschakelen maar deze is uit te schakelen in het menu van de MG5 en wordt dus niet meer geactiveerd bij start. Wat ik heel veel gebruik is de assistent van de MG pilot die meestuurt. Die is bijna net zo goed als autopilot 1 in onze vorige tesla model s 85. Dit is erg fijn maar je zult altijd de handen aan het stuur moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

jpvdheijn schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:08:
[...]

Ik werd helemaal gek van de lane keeping. Elke rit deze uitschakelen maar deze is uit te schakelen in het menu van de MG5 en wordt dus niet meer geactiveerd bij start. Wat ik heel veel gebruik is de assistent van de MG pilot die meestuurt. Die is bijna net zo goed als autopilot 1 in onze vorige tesla model s 85. Dit is erg fijn maar je zult altijd de handen aan het stuur moeten houden.
Wat is precies het verschil tussen Lane Keeping en MG Pilot?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
Daar gaat wel een unique selling point:
https://www.autoweek.nl/a...trische-autos-mg-duurder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
Nou zeg! De prijs die nu bij de ZS EV SRLX staat, stond toen ik m bestelde nog bij de long range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
Vandaag de dealer gebeld en zowaar erdoor gekomen. De eerste persoon die inhoudelijk iets kon zeggen, zei twee dingen:
  • Er is nog geen chassisnummer bekend
  • De auto zou al binnen zijn
Die combinatie lijkt me niet mogelijk. Deze dame ging het nog navragen bij iemand die er meer over wist te vertellen. Daarna kwam ze met een eenduidig antwoord:
  • De levertijd is op z'n vroegst eind april
Het schiet niet erg op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Wel, de prijzen van alle MG modellen zijn met €1000,- tot €2000,- verhoogd!

Iedereen die al besteld heeft (en zelf moet betalen) een kleine proficiat van mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is een flinke prijsverhoging, daar waar Tesla recent juist een verlaging heeft doorgevoerd. Zeker als ik kijk naar de Marvel R, die is in 1 jaar tijd bijna 5000 euro duurder geworden. Ofwel circa 10%, mooi in lijn met de inflatie :+ .
Ik ben wel bang dat MG zich, in ieder geval met de Marvel R, uit de markt prijst. Voor hetzelfde geld krijg je inmiddels ook een nagenoeg gelijkwaardig aangeklede Tesla Model 3, Kia Niro EV, Hyundai Ioniq 6, VW ID.4, Renault Megane E-Tech. De MG 4 blijft echter nog steeds een bang for the buck en de MG 5 is de enige in z'n klasse zover ik weet.

PS. Wat een nare reacties toch altijd op Autoweek

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
buutvrij schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:50:
Wel, de prijzen van alle MG modellen zijn met €1000,- tot €2000,- verhoogd!

Iedereen die al besteld heeft (en zelf moet betalen) een kleine proficiat van mijn kant.
Als ik op de MG NL site via de configurator de MG 4 selecteer die ik in december besteld heb staat er hetzelfde bedrag als op mijn overeenkomst. Dus die prijs daar is niet aangepast. En ook via de VanMossel configurator komt het op dezelfde prijs uit. Dus ik zie de prijsverhoging voor de MG 4 niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emansuhh
  • Laatst online: 21-07-2023
Haay schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:28:
[...]

Als ik op de MG NL site via de configurator de MG 4 selecteer die ik in december besteld heb staat er hetzelfde bedrag als op mijn overeenkomst. Dus die prijs daar is niet aangepast. En ook via de VanMossel configurator komt het op dezelfde prijs uit. Dus ik zie de prijsverhoging voor de MG 4 niet terug?
De mg4 staat niet genoemd in het artikel alleen de Zs/ehs/mg5 en Marvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
PaLPiTaTioN schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Ik heb regelmatig enkele reizen van ca. 160km (320 km retour). Met die E-golf kon dat net, maar dan moest je wel rustig rijden, zeker in de winter. En had je ook echt een laadpaal nodig voor de terugweg. Of een snellader onderweg, maar dan was het max. 40kW. Nu hoef ik daar eigenlijk geen rekening meer mee te houden, en dat bevalt erg goed.

Ook vindt ik het onderweg laden een beetje gedoe, paal zoeken, hopen dat die vrij is, op de juiste manier parkeren zodat de kabel lang genoeg is, kabel uitrollen, etc. ect.

Thuis heb ik een lader met vaste kabel, dus gewoon inprikken en laden. Met een beetje geluk blijft de nieuwe kabel mooi ongebruikt in het plastic zakje zitten.

Qua LKA, morgen eens experimenteren met die MG pilot, als ik het goed begrijp moet je daarvoor het handeltje 2x naar voren trekken

Daarnaast viel mij vandaag nog iets op: Ik vroeg me eerst af waarom iedereen zo langzaam reed, maar de MG geeft de snelheid dus heel nauwkeurig aan :) (110 op de teller is 108/109 op de GPS), terwijl andere auto's vaak een afwijking hebben van 5-10% naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:12
PaLPiTaTioN schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:18:
Vandaag de dealer gebeld en zowaar erdoor gekomen. De eerste persoon die inhoudelijk iets kon zeggen, zei twee dingen:
  • Er is nog geen chassisnummer bekend
  • De auto zou al binnen zijn
Die combinatie lijkt me niet mogelijk. Deze dame ging het nog navragen bij iemand die er meer over wist te vertellen. Daarna kwam ze met een eenduidig antwoord:
  • De levertijd is op z'n vroegst eind april
Het schiet niet erg op...
Bij mij was wel het chassisnummer bekend en verwachte leverdatum 21 april, vraag me alleen af of ik hem dan kan ophalen of dat daar weer x-aantal weken overheen gaan! Besteld 03-2022

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBftytbFShnKnkTuL1iZsPRJ6mI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2wEHYlyz8F0YWI3ebFfvMGM.jpg?f=fotoalbum_large

2 telescooparmen en een bak van de action (20x40x60) die geklemt zit onder de stang die je nu niet meer gebruikt. zie hier mijn zs ev frunksel

diskeltische lurker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jpvdheijn
Tjado schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:27:
[...]

ik zie het verschil tussen het symbool met de lijntjes en de auto wat standaard irritant aan staat en gewoon het echt meesturen. Dat eerste zou je dan lane warning/keeping kunnen noemen en kun je uitzetten in het menu van de MG5 dat dit niet elke keer aan staat. MG pilot zie ik als het display waar je de auto ziet en de blauw lijnen naast de weg oplichten.
Freekers schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Dat is een flinke prijsverhoging, daar waar Tesla recent juist een verlaging heeft doorgevoerd. Zeker als ik kijk naar de Marvel R, die is in 1 jaar tijd bijna 5000 euro duurder geworden. Ofwel circa 10%, mooi in lijn met de inflatie :+ .
Ik ben wel bang dat MG zich, in ieder geval met de Marvel R, uit de markt prijst. Voor hetzelfde geld krijg je inmiddels ook een nagenoeg gelijkwaardig aangeklede Tesla Model 3, Kia Niro EV, Hyundai Ioniq 6, VW ID.4, Renault Megane E-Tech. De MG 4 blijft echter nog steeds een bang for the buck en de MG 5 is de enige in z'n klasse zover ik weet.

PS. Wat een nare reacties toch altijd op Autoweek
De MG5 is geloof ik nu al 1600 euro duurder dan wanneer wij hem besteld hebben. Ik verwacht dat ze genoeg vraag hebben om het op een later tijdstip wat te verlagen als de vraag wat minder wordt.

Ik vraag mij soms echt af wie er de moeite neemt om op autoweek commentaar te leveren onder een artikel. Het lijkt altijd wel hetzelfde liedje waar veel azijn gedronken wordt met betrekking tot vernieuwing. Je zou kunnen zeggen dat er letterlijk alleen maar dinosaurussen zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door jpvdheijn op 07-02-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emansuhh
  • Laatst online: 21-07-2023
vandaag staan er op vanmossel.nl hoop nieuwe MG5 en ZS EV toegevoegd. dus er is idd hoop voorraad binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Dennisss schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:05:
Kun je eens een foto schieten van hoe de 16 inch wielen eruit zien onder de MG5. Ik heb nog niet veel comfort uitvoeringen gezien. Ik ben met een schuin oog wel naar de 16 inch wielen aan het kijken als deze het verbruik ten goede komen is mij dat meer waard dan de 17 inch wielen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
In Engeland doet MG het goed.

MG HS en ZS (benzine) staan daar op plek 1 en plek 8 in de top 10 van best verkochte auto's van januari 2023:
https://www.autocar.co.uk...stry/best-selling-cars-uk

En de MG4 is de best mid-sized electric car van 2023:
https://www.autocar.co.uk...-sized-electric-cars-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Emansuhh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:56:
vandaag staan er op vanmossel.nl hoop nieuwe MG5 en ZS EV toegevoegd. dus er is idd hoop voorraad binnengekomen.
Ik zie dat ze ook al enkele MG4 Standard op voorraad hebben. Veel (Standard en Luxury) staan op "wordt verwacht" maar ik zie geen enkele Comfort versie op de site op voorraad of wordt verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Haay schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:28:
[...]

Ik begreep van een van de verkopers van van mossel Amsterdam dat de MG4 per 1 maart een prijsverhoging krijgt.

Voor ons maakt het in elk geval niet meer uit wij hebben al besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
Om een indruk te geven van rijden met deze temperaturen. Vanochtend met de MG4 naar het werk gereden. Buitentemperatuur -3 graden, A/C op 18 graden, stand 2, verbruik over 50 km 17,5 kWh/100km. Valt me niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 16:20
Rollo Tomasi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:33:
Om een indruk te geven van rijden met deze temperaturen. Vanochtend met de MG4 naar het werk gereden. Buitentemperatuur -3 graden, A/C op 18 graden, stand 2, verbruik over 50 km 17,5 kWh/100km. Valt me niks tegen.
Welke uitvoering heb je? Ik ben zelf erg benieuwd hoe dat in de Standard uitvoering is (geen warmtepomp, active grill shutter etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
Marijnus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:36:
[...]

Welke uitvoering heb je? Ik ben zelf erg benieuwd hoe dat in de Standard uitvoering is (geen warmtepomp, active grill shutter etc.)
Comfort, dus wel AGS, maar geen warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Rollo Tomasi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:51:
Vraagje ... De MG4 heeft wel 4G data verbinding toch? Dat als de auto niet binnen bereik van je WiFi thuis staat, je de auto nog steeds wel via de MG iSmart app bv. kunt voorverwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
Rollo Tomasi schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:51:
[...]
Ah top! Het verbruik bij deze temperaturen valt me dan inderdaad goed mee, ook zonder warmtepomp. Thanks voor het delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Haay schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Vraagje ... De MG4 heeft wel 4G data verbinding toch? Dat als de auto niet binnen bereik van je WiFi thuis staat, je de auto nog steeds wel via de MG iSmart app bv. kunt voorverwarmen?
Zeker, er zit een 4G simkaart in van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaBuenaVida
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-05-2024
Hey,

Ik lees hier al een tijdje mee, maar kon niet meteen een antwoord terugvinden.
Ik heb binnenkort een MG5 SR Comfort en vroeg mij af als je bv via de app kan instellen dat als hij aan het laden is, stopt aan bv 80% ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
LaBuenaVida schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:41:
Hey,

Ik heb binnenkort een MG5 SR Comfort en vroeg mij af als je bv via de app kan instellen dat als hij aan het laden is, stopt aan bv 80% ?
Zover mij bekend laad je altijd tot 80%. je kunt vervolgens via het scherm 'Long range' mode activeren (100% laden) voor die keer dat je het nodig hebt. Maar voor normaal gebruik probeer je een beetje tussen de 20 en 80% te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCupra
  • Laatst online: 30-04 22:28
Status update voor mij, mijn verwachte leverdatum is verschuift naar begin april.

In eerste instantie was het 6 tot 8 maanden levertijd. Positief nieuws misschien voor andere?

Gaat om luxury model in Medal Silver via de lease maatschappij (zakelijk).

[ Voor 17% gewijzigd door TheCupra op 07-02-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik B
  • Laatst online: 13-09 20:48
Heb je zelf gebeld naar VM kantoor daarvoor? of kreeg je dat door van je verkoper?

Wij hebben blijkbaar op ongeveer hetzelfde moment besteld alleen andere kleur dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Erik B schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:22:
Heb je zelf gebeld naar VM kantoor daarvoor? of kreeg je dat door van je verkoper?

Wij hebben blijkbaar op ongeveer hetzelfde moment besteld alleen andere kleur dus ben benieuwd!
Zelf op eigen initiatief contact opgenomen met de verkoper. Reageert erg snel moet ik zeggen.

Onze datums liggen inderdaag bij elkaar, ben erg benieuwd! Wellicht een belletje of appje wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
TheCupra schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Zelf op eigen initiatief contact opgenomen met de verkoper. Reageert erg snel moet ik zeggen.

Onze datums liggen inderdaag bij elkaar, ben erg benieuwd! Wellicht een belletje of appje wagen?
ik begreep van de verkoper in Amsterdam dat als we een Medal Silver of Brighton Blue MG4 Luxury sneller leverbaar zouden zijn dan de Diamond Red die we wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
cold schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:33:
[...]

ik begreep van de verkoper in Amsterdam dat als we een Medal Silver of Brighton Blue MG4 Luxury sneller leverbaar zouden zijn dan de Diamond Red die we wilde...
Zullen wel de minder populaire kleuren zijn denk ik, afgaande op de tweakers lijst wel....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
LaBuenaVida schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:41:
Hey,

Ik ga nu ontzettend om mijn oren worden geslagen met dat ik er niks van begrepen heb.

Maar is het bij de SR met LFP accu niet een beetje zinloos om te stoppen bij 80%? Van de lithium-ion types weet ik dat het wel zinvol is voor de levensduur.

Maar de laadcurve van een LFP is ongelooflijk vlak, voordat je daar in te hoge of te lage spanning komt zit je in de laatste 3%, pas dan zie je het voltage echt wat doen. Dat is ook de reden dat Tesla adviseert om tot 100% op te laden voor de Tesla 3, je kunt de SoC namelijk niet goed meten door het geringe verschil in voltage bij dit type batterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mg7MhFq9akvWsdj3LCyAy70TJBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UoVrszdxn2TPh8f61ABWOij4.jpg?f=user_large

Daarbij is de LFP ook veel beter bestand tegen volledig opladen als een Li-Ion
However, LFP batteries are an exception to this charging standard. LFPs have 100% of their capacity available, meaning they can be fully charged without causing accelerated battery degradation. This is thanks to the battery’s cathode.
https://www.cummins.com/n...20100%25%20every%20today.

Hier een man met een baard die het verder uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
zalkc schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Ik ga nu ontzettend om mijn oren worden geslagen met dat ik er niks van begrepen heb.

Maar is het bij de SR met LFP accu niet een beetje zinloos om te stoppen bij 80%? Van de lithium-ion types weet ik dat het wel zinvol is voor de levensduur.

Maar de laadcurve van een LFP is ongelooflijk vlak, voordat je daar in te hoge of te lage spanning komt zit je in de laatste 3%, pas dan zie je het voltage echt wat doen. Dat is ook de reden dat Tesla adviseert om tot 100% op te laden voor de Tesla 3, je kunt de SoC namelijk niet goed meten door het geringe verschil in voltage bij dit type batterij.

[Afbeelding]

However, LFP batteries are an exception to this charging standard. LFPs have 100% of their capacity available, meaning they can be fully charged without causing accelerated battery degradation. This is thanks to the battery’s cathode.
https://www.cummins.com/n...20100%25%20every%20today.

Hier een man met een baard die het verder uitlegt.
[YouTube: Busting the 20%-80% SOC myth for LiFePO4 batteries.]
Een LFP accu dien je eigenlijk altijd tot 100% op te laden. Dat is een groot voordeel van LFP accu's.
Dus als je een standaard range (die heeft LFP accu) tot 100% oplaad heb je bijna het zelfde bereik als een long-range die je eigenlijk het beste oplaad tot 80%.
Echter kun je die long-range prima tot 100% laden, maar dat moet je niet standaard doen anders degradeert die accu te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik heb net contact gehad met VM en mijn MG4 wordt nu 11-2 verwacht ipv eind maart :-). Dus qua levertijden lijkt het de goed kant op te gaan met de MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnus
mrme12345 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:31:
Ik heb net contact gehad met VM en mijn MG4 wordt nu 11-2 verwacht ipv eind maart :-). Dus qua levertijden lijkt het de goed kant op te gaan met de MG4.
Dat is ineens een flinke stap! Ik had ze gisteren gebeld, en de onze komt op 24 feb (ipv de 26 feb die ze bij bestellen aangaven). Da's ook netjes, maar gek dat ze er een die verderop stond, verder naar voren hebben gehaald dan. Maar fijn voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Marijnus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Dat is ineens een flinke stap! Ik had ze gisteren gebeld, en de onze komt op 24 feb (ipv de 26 feb die ze bij bestellen aangaven). Da's ook netjes, maar gek dat ze er een die verderop stond, verder naar voren hebben gehaald dan. Maar fijn voor jou!
Dank je! Mijn bestelling was al op 24-11 geplaatst, dus denk niet dat ik naar voren ben gehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mrme12345 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:49:
Dank je! Mijn bestelling was al op 24-11 geplaatst, dus denk niet dat ik naar voren ben gehaald ;-)
Ik zie in de bestellingslijst dat jij een MG4 Standard in wit hebt besteld, en als ik op de voorraad pagina van VM kijk zie ik dat ze daar meerderen van binnen hebben:
https://www.vanmossel.nl/...=Prijs&merk=MG&modelH=MG4

Dus ook niet vreemd dat jouw bestelling binnenkort geleverd wordt. :)

Ik wacht nog op mijn MG4 Comfort en zie in die voorraad lijst ook geen enkele Comfort staan. Eens kijken als ik de verkoper telefonisch te pakken kan krijgen, of er al schot in zit voor mij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thien
  • Laatst online: 17-09 17:17
Net contact gehad met van Mossen Nijmegen mijn MG4 Andes Grey Luxury komt 31-03-2023 binnen
23-11-2022 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Laatst online: 21:23

Wrc

1234567y schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:50:
[...]

Zover mij bekend laad je altijd tot 80%. je kunt vervolgens via het scherm 'Long range' mode activeren (100% laden) voor die keer dat je het nodig hebt. Maar voor normaal gebruik probeer je een beetje tussen de 20 en 80% te blijven.
Kan misschien zijn dat je dat kan instellen. Mogelijk voor snelladen maar daar ben je zelf bij. Voor laden via een normale laadpaal (AC 11 kW) is dat niet aan te bevelen voor een SR. De SR heeft een LFP accu en die laad je het beste door naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

@shake
Volgens de website is de luxury medal silver al binnen en volgens de exceltabel heb jij die besteld …

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

Tjado schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:27:
[...]

In de MG5:

Bij LKA stuur je zelf en corrigeert als je te dicht bij de belijning komt.
MG Pilot stuurt actief zelf en houdt de auto continue tussen de belijning. Je moet echter het stuur wel vasthouden, je krijgt een alarm melding als hij denkt dat je dat niet doet.

Als LKA aan staat lichten de belijning als op het dashboard aangegeven wit op, als LKA actief wordt en corrigeerd wordt de betrefende lijn (links of rechts) blauw van kleur. Mocht je toch door gaan dan wordt het rood en probeert LKA nog wat actiever te corrigeren en krijg je een alarm. Door richting aan te geven stel je dit tijdelijk buiten werking. Ik heb dit eigenlijk altijd aan staan. Dit werk heel rustig.

MG Pilot activeer je door de cruisecontrol handel 2 keer naar je toe te trekken. Zowel de linker als de rechter belijning op het dashoard worden blauw en de auto stuur zelf. Ook krijg je nog een extra groen controle lampje in de dashboard onder dan van de cruisecontrol.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

[...]

Maar de laadcurve van een LFP is ongelooflijk vlak, ....
.... je kunt de SoC namelijk niet goed meten door het geringe verschil in voltage bij dit type batterij.
Gevolg is ook dat je hierdoor vaak aan de onderkant van de capaciteit, als je accu leegt raakt, er meer energie in zit dan in procenten wordt aangegeven, Dit wordt ook wel het positieve geheugen effect genoemd. In tegenstelling tot ander accu typen die vaak een negatief geheugen effect hebben.
[...]

De LFP accu is net als de NMC accu ook een Li-ion accu.
De NMC accu bevat daarnaast kobalt en nikkel waar de LFP accu ijzerfosphaat heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
thien schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:18:
Net contact gehad met van Mossen Nijmegen mijn MG4 Andes Grey Luxury komt 31-03-2023 binnen
23-11-2022 besteld.
Heb nu ook bericht terug van VM (Amsterdam) dat de verwachte binnenkomstdatum van mijn MG4 Comfort Andes Grey nu op 18-03-2023 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Opeens is alles verschoven lijkt het wel qua leverdatum. Bizar weer!

Wellicht toch de Don Pasqual MV die nu in het Suez Kanaal rond dobbert?

[ Voor 35% gewijzigd door TheCupra op 08-02-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Kodo6 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:37:
@shake
Volgens de website is de luxury medal silver al binnen en volgens de exceltabel heb jij die besteld …
Viel mij ook vandaar dat ik belde met de verkoper gister.

Wellicht dat deze toch aan nieuwe klant wordt verkocht, in plaats van de klanten die al besteld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Laatst online: 18-09 10:08
Vandaag proefritje gemaakt in Nijmegen.

Positieve punten: stuur Luxury maakt betere indruk dan basismodel, stuurt echt meer dan prima, vlot, comfortabele zit.

Negatieve punten: LKA was dramatisch (60km weg), maar er zou een update aankomen en bovendien kan het uit?

Ik heb een positievere indruk dan vóór de proefrit in ieder geval. Lettend op de bijtelling is dit toch wel de frontrunner a.t.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Kodo6 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:37:
@shake
Klopt, contact opgenomen met vm maar is niet gekoppeld aan mijn order. Verkoper is er mee bezig met de afdeling administratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Afgelopen maandag de MG 4 Luxury besteld in Belgie, verwachte levertijd op dit moment is 31-08-2023. Ben zeer benieuwd!

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:33:

Negatieve punten: LKA was dramatisch (60km weg), maar er zou een update aankomen en bovendien kan het uit?
LKA uit en MG Pilot aan geeft een veel betere, soepele rijervaring zonder flipperkast effect 😀 zie ook een post iets verder terug.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Laatst online: 18-09 10:08
BlackBurn schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:25:
[...]

LKA uit en MG Pilot aan geeft een veel betere, soepele rijervaring zonder flipperkast effect 😀 zie ook een post iets verder terug.
Ja, zoiets las ik. Mijn vorige auto's kwamen uit 2004, 1998, en 2009 dus dat soort poespas is allemaal een beetje nieuw voor mij. Ik heb wel wat kilometers gemaakt in een e-208 maar dat mag ook geen naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-07 10:07
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en heb nu maar besloten om actief mee te gaan doen.
Ik heb half januari een ZS SR luxury besteld (Private lease).
Nu zie ik dat er vanaf 01-02-23 een prijsverhoging is voor de ZS, wordt deze nu ook doorberekend op mij heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Hierboven wordt ergens geroepen dat je een LFP batterij het beste tot 100% doorlaadt, dit naar aanleiding van een Tesla recommendation/lariekoek.

Het klopt dus niet. LFP slijt op dezelfde wijze als bv NCM of NCA, alleen door de bank genomen, iets minder hard. Dit heeft o.a. met het voltage van LFP cellen te maken.

Lees dit stukkie if you care:

https://pushevs.com/2022/...havior-for-lfp-batteries/

Als je meer kennis wil vergaren over de sterke en zwakkere punten van LFP, check dan batteryuniversity.com Er gaat een wereld voor je open!

[ Voor 14% gewijzigd door buutvrij op 08-02-2023 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
Ik kan het artikel niet helemaal lezen. Maar meer vestigingen lijkt me altijd goed nieuws.
https://www.automotive-on...-plannen-voor-mg-in-2023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:33:
Vandaag proefritje gemaakt in Nijmegen.

Positieve punten: stuur Luxury maakt betere indruk dan basismodel, stuurt echt meer dan prima, vlot, comfortabele zit.

Ik heb een positievere indruk dan vóór de proefrit in ieder geval. Lettend op de bijtelling is dit toch wel de frontrunner a.t.m.
Geen enkele auto gaat het nederlands belijning concept van een 60km weg snappen :+ . Zoals hieronder wordt gesteld LKA flipperkast uit en MG pilot aan. Mijn dagelijkse rit naar de zaak (55km) rij ik bijna alleen maar op MG Pilot. Zo een 25 km 70 regional (belgie) en 50 bebouwde kom op standje 3 afstand. Daarna 30km snelweg op standje 1 afstand. Heerlijk!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vaevictis_
Net gebeld door VM Amsterdam. Vanaf 20-2 kan ik de MG4 luxury edition ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

buutvrij schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:17:

Het klopt dus niet. LFP slijt op dezelfde wijze als bv NCM of NCA, alleen door de bank genomen, iets minder hard.
Maar de vraag blijft,
laad je een LFP accu beter 300 keer van 20% naar 100% of beter 400 keer van 20% naar 80%...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Wrc schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:50:
[...]

Maar de vraag blijft,
laad je een LFP accu beter 300 keer van 20% naar 100% of beter 400 keer van 20% naar 80%...
Ik heb zelf een LFP thuisbatterij en het grote voordeel is meer cycles, lagere kosten maar vooral inherente veiligheid.
https://youtu.be/Bg_480HUheo

Juist bij een auto wil je geen thermal runaway hebben bij een ongeluk. Ik denk dat lfp de grote winnaar gaat worden komende jaren todat solid state doorbreekt.

Nadelen zijn er ook meer gewicht per Wh en soc is minder goed te meten/berekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vaevictis_ op 09-02-2023 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buutvrij
Wrc schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:50:
[...]

Maar de vraag blijft,
Beter 400 X van 20 naar 80% dus. Net als bij NCM/NCA is langdurig op 100% of vaak snelladen tot 100% dus minder fijn, óók voor LFP.
Wel heeft LFP een (flink) hogere lifecycle dan NCM/NCA en daarom is vaker laden geen enkel probleem.
Ik wilde per sé de LFP batterij omdat we de auto niet leasen maar gekocht hebben en er ook daadwerkelijk lang mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
buutvrij schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Beter 400 X van 20 naar 80% dus. Net als bij NCM/NCA is langdurig op 100% of vaak snelladen tot 100% dus minder fijn, óók voor LFP.
Wel heeft LFP een (flink) hogere lifecycle dan NCM/NCA en daarom is vaker laden geen enkel probleem.
Ik wilde per sé de LFP batterij omdat we de auto niet leasen maar gekocht hebben en er ook daadwerkelijk lang mee willen doen.
Maar stel je hebt geen LFP dan haal je zelfs in 15 jaar nog geen 4000 cycles. Ik denk dat de batterij in de auto het langst meegaat.
Behalve dan bij de Nissan Leaf die ik ook heb want die heeft geen thermal management. Naast hoge voltages is hitte funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Vaevictis_ schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:43:
[...]

Maar stel je hebt geen LFP dan haal je zelfs in 15 jaar nog geen 4000 cycles. Ik denk dat de batterij in de auto het langst meegaat.
Behalve dan bij de Nissan Leaf die ik ook heb want die heeft geen thermal management. Naast hoge voltages is hitte funest.
Ik schat in dat ik mijn auto ongeveer 100 keer per jaar ga opladen. Volgens MG gaat de accu tussen de 1500 en 2000 laadcycli mee. Dat zou dan ongeveer 15 tot 20 jaar zijn. De vraag is, wat is dan de degradatie? Ik neem aan rond de 80% resterend. of is de accu op dat punt helemaal defect?

Op internet lees je inderdaad getallen rond de 5000 laadcycli voor een NMC batterij. Dat wijkt dus flink af van wat MG stelt.

Ik hoop dat de accu na een jaartje of 20 ingezet/omgebouwd kan worden als thuis-accu, en zo nog jaren mee kan.

De LFP degraderen blijkbaar nauwelijks, dat is wel een voordeel uiteraard. Maar goed, als ik zie hoe goed Tesla's van 10 jaar geleden het vol blijven houden (ook geen LFP batterij), maak ik me niet heel druk.

Wel interessant wat een auto als de MG4 straks als occasion doet! Kijken mensen dan bij prijsbepalen naar de WLTP range, leeftijd, en kilometers. Of kijken ze naar de werkelijke accu degradatie. in dat 2e geval heeft LFP accu een voordeel.

[ Voor 40% gewijzigd door 1234567y op 10-02-2023 00:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
buutvrij schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:34:
[...]

Nu is mijn gebruiksprofiel ook wel dusdanig dat de batterij nooit langdurig op die 100% blijft staan, en snelladen doe je vrijwel nooit tot 100%.

Ik ga er maar gewoon nonchalant mee om, een LFP kent 4000 cycli bij gebruik, als ik die allemaal opmaak dan zit de auto op ruim een miljoen kilometer. Ik vrees dat de rest van de auto harder is gedegenereerd voor die tijd.

Het advies gaat bij mij op de hoop van "de auto beter met de hand wassen dan de wasstraat" en "om je kleren langer mooi te houden is een handwas in lauwwarm water aanbevolen". zal allemaal een hoop schelen, maar ik ga dan liever voor gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zalkc
1234567y schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:22:
[...]

Ik schat in dat ik mijn auto ongeveer 100 keer per jaar ga opladen. Volgens MG gaat de accu tussen de 1500 en 2000 laadcycli mee. Dat zou dan ongeveer 15 tot 20 jaar zijn. De vraag is, wat is dan de degradatie? Ik neem aan rond de 80% resterend. of is de accu op dat punt helemaal defect?
Een cyclus is een volledig oplading van 0-100%, ik neem aan dat je de auto niet eerst naar 0% rijd ;)
Pagina: 1 ... 59 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2