• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Vandaag een belletje van van Mossel, mijn MG ZS LR comfort, besteld eind juli met verwachte leverdatum 27 februari, wordt 2 februari afgeleverd *O*. Had toch verwacht dat het nog wel even zou duren gezien de andere ervaringen hier...

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:23

Tjado

Dé man

Freekers schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:12:
Mijn ouders kunnen eind volgende week hun MG 5 LR Luxury in de kleur Rood afhalen. Deze was eind Juni besteld. Weet iemand wat momenteel de laatste nieuwe software versie is van de MG 5?
Die van ons is afgelopen week geüpdatete naar versie R12. Hier is wel een bug mee bekend dat hij bij het starten aangeeft dat 'towing mode' is ingeschakeld, en er is een klein logo'tje te zien dat dit aanstaat. Dit zou moeten betekenen dat de parkeersensoren uit staan (omdat er een kar achter de auto zou zitten), maar de parkeersensoren werken nog wel naar behoren. Alleen de melding lijkt een bug dus.

Verder zoals eerder aangegeven in het topic - controleer de aflekgaatjes onder de portieren ;) die zaten bij ons ook dichtgeplakt.

Die ene, met die snor

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Tjado schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:47:
Die van ons is afgelopen week geüpdatete naar versie R12. Hier is wel een bug mee bekend dat hij bij het starten aangeeft dat 'towing mode' is ingeschakeld, en er is een klein logo'tje te zien dat dit aanstaat. Dit zou moeten betekenen dat de parkeersensoren uit staan (omdat er een kar achter de auto zou zitten), maar de parkeersensoren werken nog wel naar behoren. Alleen de melding lijkt een bug dus.

Verder zoals eerder aangegeven in het topic - controleer de aflekgaatjes onder de portieren ;) die zaten bij ons ook dichtgeplakt.
Dank! Gaan we zeker controleren :) Ik lees op het Engelse forum dat de achterportieren vaak wel zijn vrij gemaakt van de plakkers op de aflekgaatjes maar de voordeuren niet. Welke logica zou daarachter zitten?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36
Freekers schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:12:
Mijn ouders kunnen eind volgende week hun MG 5 LR Luxury in de kleur Rood afhalen. Deze was eind Juni besteld. Weet iemand wat momenteel de laatste nieuwe software versie is van de MG 5?
Al een aantal keer uitgebreid op gezocht. Ik kan niks vinden en vind dat vrij frustrerend.

Een beetje release note informatie van MG mbt de firmware vind ik echt niet teveel gevraagd.

• b1rdbrain
  • Laatst online: 01-02 17:53
HandyLumberjack schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:28:
Vandaag een belletje van van Mossel, mijn MG ZS LR comfort, besteld eind juli met verwachte leverdatum 27 februari, wordt 2 februari afgeleverd *O*. Had toch verwacht dat het nog wel even zou duren gezien de andere ervaringen hier...
Nice! Die heb ik ook besteld. Dat geeft weer hoop op een iets snellere levering.

Veel plezier ermee!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Het lijkt erop dat de comfort uitvoering gewoon wat minder gewild is en daarom een kortere levertijd heeft.

Mijn wederhelft weigert op kunstleer te zitten, dus luxury was überhaupt geen optie :+

• b1rdbrain
HandyLumberjack schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:35:
Het lijkt erop dat de comfort uitvoering gewoon wat minder gewild is en daarom een kortere levertijd heeft.

Mijn wederhelft weigert op kunstleer te zitten, dus luxury was überhaupt geen optie :+
Wel bijzonder, bij Van Mossel adviseerden ze mij juist om een luxury te bestellen als ik een kortere levertijd wilde. Omdat deze meer geproduceerd zouden worden.

Volgens mij weet niemand het en moet ik gewoon afwachten :-)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

@$@#$&

Was op het werk aan het laden, wil 's middags (voordat hij klaar was) wegrijden " Vehicle control system fault" en dan kan je dus vrij weinig...

Schijnbaar kan je dit verhelpen door de accu los te koppelen maar ik had geen 10mm sleutel bij me dus hij staat dit weekend maar op de parkeerplaats en ik ga maandag wel kijken of het te fixen is.

Komt blijkbaar vaker voor als je 1. niet volledig laad en/of 2. er iets tijdens het laden gebeurt waardoor hij in de beveiliging schiet.

blup

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:12
b1rdbrain schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:51:
[...]

Wel bijzonder, bij Van Mossel adviseerden ze mij juist om een luxury te bestellen als ik een kortere levertijd wilde. Omdat deze meer geproduceerd zouden worden.

Volgens mij weet niemand het en moet ik gewoon afwachten :-)
Ik denk dat van Mossel stiekem ook gewoon meer centjes wil verdienen ;)

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bezulba schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:28:
@$@#$&

Was op het werk aan het laden, wil 's middags (voordat hij klaar was) wegrijden " Vehicle control system fault" en dan kan je dus vrij weinig...

Schijnbaar kan je dit verhelpen door de accu los te koppelen maar ik had geen 10mm sleutel bij me dus hij staat dit weekend maar op de parkeerplaats en ik ga maandag wel kijken of het te fixen is.

Komt blijkbaar vaker voor als je 1. niet volledig laad en/of 2. er iets tijdens het laden gebeurt waardoor hij in de beveiliging schiet.
Al geprobeerd de HOME-knop ca. 20 s. vast te houden ?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• HandyLumberjack
  • Nu online
Marijnus schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat van Mossel stiekem ook gewoon meer centjes wil verdienen ;)
Dat idee heb ik ook, ik had een proefrit gemaakt in een ZS Luxury, toen ik vroeg hoe dat zat met stoffen bekleding, kreeg ik als eerste reactie dat je ook stoelhoezen zou kunnen gebruiken :F. Ik moest zelf op de website laten zien dat ze dus ook een versie met stoffen stoelen hadden....

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

eNaSnI schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:27:
[...]

Al geprobeerd de HOME-knop ca. 20 s. vast te houden ?
Dat niet. Wel de aan/uit knop... dat was ook zo'n ding, de auto wou gewoon niet uit. Druk je op de aan/uitknop valt de radio/verwarming even uit, dasboard blijft aan, en een paar seconden later gaat alles weer aan...

blup

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-02 14:08
Wrc schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Klopt. Onder de 10% accu lading geeft hij geen geschat bereik meer op, althans, niet op het dashboard. Onlangs zat ik even weer onder de 10% lading en zag ik dat hij op het infotainment systeem nog wel een geschatte afstand aan gaf, dat zal echter ook niet lang doorlopen. Ik heb, als test toen ik de auto enkele weken had, de accu al eens tot 1% leeg gereden. Bij 5% of zo schakelde de auto de airco e.d. uit en het vermogen dat beschikbaar was (voor optrekken) werd steeds minder. Vervolgens kreeg ik bij 1 of 2% de melding dat ik een veilig plaats moest opzoeken om de auto te parkeren.
Heel erg handig deze info, je zou toch denken waarom in het infotainment wel de range aangeven en in het display niet meer.

• Jules B
  • Laatst online: 20:06
Wij zijn nieuw, maar eigenlijk waarschijnlijk ouder dan velen van jullie, wat MG ZS EV betreft: 6 februari 2022 (!) hebben wij bij VM Amsterdam onze rode MG ZS EV LR luxury besteld, met een verwachte levertijd van 4 - 6 maanden. Toen begon de tijd te lopen. 4 maanden: Verwachtingsvol soms even bellen, schokschouderende reactie van de verkoper 'geen idee'. Na 6 maanden, de maximaal verwachte levertijd nog maar eens gebeld, zelfde reactie. Gevraagd waarom zij niet hun klanten op de hoogte houden, bijvoorbeeld met een maandelijkse update of nieuwsbrief. Dat was veel te ingewikkeld.

Daarna zelf om de zoveel weken gebeld, nog steeds geen idee. Werd op een zeker moment wel een gekannibaliseerde auto aangeboden: Stond al op kenteken, grote accu uitgewisseld. Meuh? Dus: geen nieuwe auto subsidie, jaar minder garantie, in elkaar gebeunde auto, en dat was een goed voorstel?

Maar goed, onze tweedehands Leaf doet het nog, al is de range inmiddels wat teruggelopen tot ca. 120 km op 100-weg. Dus geduld, geduld, geduld.

Eind december zowaar bericht: Auto komt eind januari. Daarna weer stilte. Vandaag gebeld of dat nog steeds zo is en ja: Verwachte aankomst Zeebrugge 27 januari. Dan naar Breda of een andere vestiging, poetsen en dan, ergens halverwege februari, dus net een jaar later, krijgen wij hem!! Yeeee. Blij met de auto, niet blij met Van Mossel. Je klant serieus nemen zien wij toch anders. Informeer je klant in ieder geval, het is immers geen pakje boter. Gelukkig is het einde bijna in zicht.

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik heb de overeenkomst voor mijn grijze ZS EV Long Range Luxury zojuist ontbonden. Was geen probleem. Succes voor de volgende wachtende naar wie hij wordt doorgeschoven 👍

• Wrc
  • Laatst online: 04-02 10:23
Wrc schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Gisteren had ik echter veel problemen.

De meeste snelladers die ik geprobeerd heb gaven geen indicatie van het probleem, de FastNet lader gaf echter aan dat de auto een probleem meldde. Bij een volgende lader ontdekte ik dat er wat vocht in de aansluiting staat.

Ik heb het zo goed als mogelijk droog geblazen en uiteindelijk de lader gestart gekregen.

Later op de dag moest ik nog weer naar de snellader, uit voorzorg droog gemaakt maar ik kreeg het niet voor elkaar. Door naar de volgende snellader en daar is het uiteindelijk wel weer gelukt maar na 5 minuten laden schakelde de auto de HV accu uit. Gelukkig ging het daarna na opnieuw aanmelden en sessie starten wel goed.

Ik ga er een beetje vanuit dat het vocht het probleem is bij deze laadperikelen.
De week nog met van Mossel gebeld over dit probleem, zouden me terug bellen maar heb nog niks gehoord.

Op een Engels forum werd van de week het zelfde probleem besproken. Daar is iemand verder geholpen door de mobility provider.

Het probleem zit blijkbaar in de handshake tussen de laadinrichting en de auto. De MG5 kan niet DC laden als deze uit staat maaaar, hij kan de handshake niet maken als hij ingeschakeld blijft staat. Dus;
1 - De auto moet eerste volledig uitgeschakeld worden
2 - De snellader moet aangesloten en ingeschakeld worden
3 - De auto moet weer ingeschakeld worden, dan kan de handshake gemaakt worden het laden beginnen.

Heb het vanmorgen een aantal keer uit geprobeerd op laders waar in problemen mee had en het werkt.

Moest helaas wel wachten tot het niet meer vroor, kreeg het klepje van de laad aansluiting niet van slot, die zat vastgevroren. Kijken hoe we dat op moeten lossen las het vriest....

• jpvdheijn
Wrc schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:46:
[...]

De week nog met van Mossel gebeld over dit probleem, zouden me terug bellen maar heb nog niks gehoord.

Op een Engels forum werd van de week het zelfde probleem besproken. Daar is iemand verder geholpen door de mobility provider.

Het probleem zit blijkbaar in de handshake tussen de laadinrichting en de auto. De MG5 kan niet DC laden als deze uit staat maaaar, hij kan de handshake niet maken als hij ingeschakeld blijft staat. Dus;
1 - De auto moet eerste volledig uitgeschakeld worden
2 - De snellader moet aangesloten en ingeschakeld worden
3 - De auto moet weer ingeschakeld worden, dan kan de handshake gemaakt worden het laden beginnen.

Heb het vanmorgen een aantal keer uit geprobeerd op laders waar in problemen mee had en het werkt.

Moest helaas wel wachten tot het niet meer vroor, kreeg het klepje van de laad aansluiting niet van slot, die zat vastgevroren. Kijken hoe we dat op moeten lossen las het vriest....
Voor het laatste, de rubbers goed inspuiten met silicone spray, plus het stengeltje. Ik denk dat je niet veel meer opties hebt. Interessant om je bevindingen te volgen, mijn laatste snellader gebruik heb ik de auto uitgezet. Daarna aangesloten en daarna opslot. De auto schakelt namelijk niet helemaal uit na het uitschakelen en niet sluiten van de auto. Kan het zijn dat je die tijd hebt om de handshake voor elkaar te krijgen?

• HenkvanH
  • Laatst online: 20:16
Vandaag in Amsterdam de MG4 Standard besteld, kleur Andes Grey. Die was snel leverbaar, begin maart. Er komt een lading aan op 24 februari in Belgie, hier zitten alleen nog Standard MG4's tussen die nog niet verkocht zijn en dus snel leverbaar. Waaronder nog 2 in de kleur Andes Grey.

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:11
Ik snap toch niet helemaal waarom ze het de ene keer zoals hierboven bij @HenkvanH zo specifiek en precies weten te vertellen. Terwijl anderen een richtlijn krijgen van 3 to 6 maanden levertijd, bij navraag krijg je op z'n best een bericht wanneer de boot door het Suez kanaal is wat uitkomt op ~1 maand voor daadwerkelijke levering (nog 2 weken varen en 2 weken invoeren/vervoer naar dealer).

Als ze weten te vertellen dat er nog 2stuks reeds bestelde MG4 Standard Andes Grey modellen beschikbaar zijn om te verkopen moeten ze toch ook weten hoeveel stuks van de andere uitvoeringen er komen en die toekennen aan klanten / specifiekere leverdatum geven?

Daarnaast overigens even over die boot van 24-Feb. Ik ben de laatste tijd nog even gedoken in de aankomende boten, met name die van Wallenius Wilhelmsen. Eerder zij iemand dat MG auto's levert vanuit de haven Lianyungang, maar dat zijn (zover ik heb kunnen vinden) voornamelijk ZS modellen, de MG4 komt volgens mij uit Shanghai port zelf? Daar ben ik niet 100% zeker van, maar veel mensen op het Engelse forum krijgen ook iets specifiekere datums van geplande aankomsttijden van boten en dat gaat heel erg goed samen met een boot die uit de Shanhai port vertrekt. Dan heb ik het dus over mensen die een MG4 besteld hebben daar.

*Voor de duidelijkheid, ze maken bij SAIC veel meer dan alleen MG en volgens mij produceren ze ook namens andere merken. Dus er staat veel meer dan alleen MG op die boot :)

even op een rijtje in volgorde van geplande aankomst voor Zeebrugge (waar die voor Nederland aankomen):
Tannhauser: aankomst 24-JAN (vanuit Lianyungang)
Traviata: aankomst 29-JAN (vanuit Shanghai)
Tulane: aankomst 9-FEB (vanuit Lianyungang)
Don Pasquale: aankomst 22-FEB (vanuit Shanghai) << is op dit moment aan het laden in Shanghai

het rijtje hieronder staat ook al gepland maar moet nog laden in China :)
Theben: aankomst 15-MAR (vanuit Shanghai) << Heel interessant, vaart non-stop naar België
Thalatta: aankomst 26-MAR (vanuit Shanghai)
Thermopylae: aankomst 01-APR (vanuit Shanghai)
Fidelio: aankomst 01-APR (vanuit Lianyungang)

[Voor 3% gewijzigd door Erik B op 21-01-2023 22:49]

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:17
Ik kijk al even naar de Tarifa, misschien is dat ons geluksschip. Vertrokken op 5 jan in Shanghai en komt rond 23 jan aan bij het Suezkanaal. Maar zijn bestemming kan ik niet achterhalen :(
I.i.g. veel kansen :)

[Voor 5% gewijzigd door Kodo6 op 21-01-2023 23:11]

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
HenkvanH schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:17:
Vandaag in Amsterdam de MG4 Standard besteld, kleur Andes Grey. Die was snel leverbaar, begin maart. Er komt een lading aan op 24 februari in Belgie, hier zitten alleen nog Standard MG4's tussen die nog niet verkocht zijn en dus snel leverbaar. Waaronder nog 2 in de kleur Andes Grey.
Hopelijk klopt dit voor u maar klinkt als de wel bekende verkooppraat.

Na wat onenigheid met vm wat veder de boom in geklommen naar SAIC Motor Europe B.V. welke levertijden van 9 maanden tot 1 jaar aanhoudt.

• roderickvd
Een paar uur na ontbinding van de overeenkomst:

Toevallig krijgen we vandaag een nieuwe lading auto’s toegewezen, waar ook de door u bestelde MG ZS EV bij zit. Deze auto verwachten wij op 14 april in Zeebrugge te ontvangen.

Ik blijf bij de ontbinding.

• Wrc
jpvdheijn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:17:
[...]

Voor het laatste, de rubbers goed inspuiten met silicone spray, plus het stengeltje. Ik denk dat je niet veel meer opties hebt. Interessant om je bevindingen te volgen, mijn laatste snellader gebruik heb ik de auto uitgezet. Daarna aangesloten en daarna opslot. De auto schakelt namelijk niet helemaal uit na het uitschakelen en niet sluiten van de auto. Kan het zijn dat je die tijd hebt om de handshake voor elkaar te krijgen?
De silicone spray ga ik eens proberen. Bedankt voor de tip.

Ik heb de auto na het uitzetten niet op slot gezet. Helemaal afsluiten was bij mij niet nodig. De handshake wordt volgens mij pas gemaakt al de auto weer ingeschakeld wordt. De tijd is denk ik dus niet zo belangrijk.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:33
roderickvd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:02:

Toevallig krijgen we vandaag een nieuwe lading auto’s toegewezen, waar ook de door u bestelde MG ZS EV bij zit. Deze auto verwachten wij op 14 april in Zeebrugge te ontvangen.

Dus ze weten al 3 maanden vooraf wanneer een auto in Zeebrugge aankomt? Hoe kunnen ze dan ooit levertijden van 3 maanden opgeven! Er klopt echt helemaal niets van wat ze doen, waarom is het zo moeilijk om duidelijk consistent en regelmatig te communiceren met klanten.

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:11
Haha ja, nou ik zou het in een iets ander vat gieten.. dat regelmatig communiceren is namelijk niet nodig wanneer ze bij bestelling vaststellen bij welke plek op de wachtrij / levering daarbij hoort, dan hoeven ze het maar één keer te communiceren.

Ik heb met mijn contact persoon qua communiceren geen problemen, alleen de informatie (lijkt) gewoon niet voorhande te zijn. Dat is dus meer iets tussen SAIC en VM hoofdkantoor ergens, althans zo klinkt het bij mij..

oh wat overigens wel even goed is om te weten en hier mogelijk iets mee te maken heeft. De boten van die Wallenius Wilhemsen partij in elk geval krijgen pas ongeveer 3 á 4 maanden van te voren een vaarschema toegewezen. Je kan op de online tool in elk geval nog geen boten voor Mei zien bijv.

• 1234567y
Zijn er ook mensen die overwegen een set winterbanden voor de MG4 te regelen?

Ik neem aan dat je de wieldop gewoon over kunt zetten. Dus zou je dan een set stalen velgen prima voldoen, sterker dan aluminium, en het beetje extra gewicht zal weinig doen op verbruik. Benieuwd wat andere doen.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1234567y schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:14:
Zijn er ook mensen die overwegen een set winterbanden voor de MG4 te regelen?

Ik neem aan dat je de wieldop gewoon over kunt zetten. Dus zou je dan een set stalen velgen prima voldoen, sterker dan aluminium, en het beetje extra gewicht zal weinig doen op verbruik. Benieuwd wat andere doen.
Wij hebben nog geen MG4 besteld maar neigen er wel naar! had eerst een quote met All Season banden maar die kosten bijna €800 dus dat gaat hem niet worden. Als we inderdaad bestellen dan koop ik los een stel stalen velgen met winterbanen. zou fijn zijn als dat met van die doppen kan maar als dat niet zo is ook geen probleem lijkt me :D

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:16
mrme12345 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:56:
Het is wel leuk als iedereen die een MG4 besteld heeft dat ook invult op de lijst (zie startpost):
https://docs.google.com/s...JJacKdd_4CJGt4/edit#gid=0

Dan kunnen we dat beetje volgen met zijn allen :-)
Diamond red MG 4 Luxury met grijs interieur. Op 20 januari besteld +/- 6mnd levertijd.
Waar die +/- voor staan is niet helemaal duidelijk. Het kon +/- 3 maanden zijn. Meld het wel als er wat te updaten valt.

• roderickvd
1234567y schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:48:
[...]

Dus ze weten al 3 maanden vooraf wanneer een auto in Zeebrugge aankomt? Hoe kunnen ze dan ooit levertijden van 3 maanden opgeven! Er klopt echt helemaal niets van wat ze doen, waarom is het zo moeilijk om duidelijk consistent en regelmatig te communiceren met klanten.
Ik vond het ook wel best, zeg maar.

• b1rdbrain

Dit klinkt wel een beetje als schuiven in de wachtlijst met als hoop jou als klant te behouden…. Maar wie weet.

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05:36
roderickvd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Ik vond het ook wel best, zeg maar.
Heel bijzonder verhaal... Vooral aangezien vm steeds heeft aangehouden pas 5 weken van tevoren aan te kunnen geven als een auto binnen komt.

Toevallig wou ik ze morgen toch even bellen om te vragen of week 9 nu definitief is. Fijn om dit te weten 😜

• Jules B
  • Laatst online: 20:06
[b]
Heel bijzonder verhaal... Vooral aangezien vm steeds heeft aangehouden pas 5 weken van tevoren aan te kunnen geven als een auto binnen komt.

Toevallig wou ik ze morgen toch even bellen om te vragen of week 9 nu definitief is. Fijn om dit te weten 😜
Het geven van een verwachting lijkt meer ingegeven vanuit commercieel oogpunt dan dat het op realiteit gebaseerd wordt. Ons houden ze al meer dan een jaar aan het lijntje met 'Wij weten het ook niet' en 'We horen het pas wanneer de auto op kenteken gezet wordt'. Ik zou niet teveel waarde hechten aan een verwachting van een levering over drie maanden. Eens in de zoveel tijd een nieuwsbrief naar de KLANTEN die wachten vonden ze lastig, omdat, zo zei een van de verkopers, de directie van Van Mossel daar niet achter staat. Iemand een auto verkopen en dan maanden in onzekerheid houden is natuurlijk een stuk makkelijker. Of zo.

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:16
Wij moesten 8 maanden wachten op onze in mei '22 bestelde MG5 SR. Tot een maand voor levering was diezelfde levering ongewis (VM kon geen duidelijkheid verschaffen).
Voor de lieden die nog wat maanden te overbruggen hebben hier wat WINTERdata;
Afgelopen week het verbruik wat bijgehouden met 0 tot -3 graden celsius, zwakke wind.

-Laagste verbruik 12,3 Kwh/100 km, dit bij rustige rijstijl in eco-mode/KERS 3 in bebouwde kom met af en toe 70 km/u. Deels bepakte auto, accuverwarming UIT, 2X kort verwarming/ontwaseming AAN, over een traject van 20 km lang.

-Hoogste verbruik 20.1 Kwh/100 km, bij normale rijstijl 50% bebouwde kom en 50% snelweg 110 km/u. Deels bepakte auto, accuverwarming AAN, verwarming/ontwaseming AAN, traject 25 km lang.
Direct na deze laatste rit aan een 300 Kw Fastned snellader, hoogste waargenomen laadsnelheid: 38,9 KW bij SoC 49%. Teslarijders lachen hier om. Dit hield de auto een tijdje vast om vanaf 77% SoC een daling in laadsnelheid in te zetten. Auto gaf een buitentemperatuur. van 0 graden aan. De MG5 kan max 87 KW DC laden dacht ik.

Voor wat betreft het genoemde verbruik; voor de MG4 piloten zullen deze waarden misschien iets beter zijn, voor de ZS-verwachters misschien iets minder i.v.m de stroomlijn van dat model.
Dit is dus een beetje waar we aan toe zijn in het meest EV onvriendelijkste seizoen van het jaar; de winter.

• jpvdheijn
buutvrij schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:47:
Wij moesten 8 maanden wachten op onze in mei '22 bestelde MG5 SR. Tot een maand voor levering was diezelfde levering ongewis (VM kon geen duidelijkheid verschaffen).
Voor de lieden die nog wat maanden te overbruggen hebben hier wat WINTERdata;
Afgelopen week het verbruik wat bijgehouden met 0 tot -3 graden celsius, zwakke wind.

-Laagste verbruik 12,3 Kwh/100 km, dit bij rustige rijstijl in eco-mode/KERS 3 in bebouwde kom met af en toe 70 km/u. Deels bepakte auto, accuverwarming UIT, 2X kort verwarming/ontwaseming AAN, over een traject van 20 km lang.

-Hoogste verbruik 20.1 Kwh/100 km, bij normale rijstijl 50% bebouwde kom en 50% snelweg 110 km/u. Deels bepakte auto, accuverwarming AAN, verwarming/ontwaseming AAN, traject 25 km lang.
Direct na deze laatste rit aan een 300 Kw Fastned snellader, hoogste waargenomen laadsnelheid: 38,9 KW bij SoC 49%. Teslarijders lachen hier om. Dit hield de auto een tijdje vast om vanaf 77% SoC een daling in laadsnelheid in te zetten. Auto gaf een buitentemperatuur. van 0 graden aan. De MG5 kan max 87 KW DC laden dacht ik.

Voor wat betreft het genoemde verbruik; voor de MG4 piloten zullen deze waarden misschien iets beter zijn, voor de ZS-verwachters misschien iets minder i.v.m de stroomlijn van dat model.
Dit is dus een beetje waar we aan toe zijn in het meest EV onvriendelijkste seizoen van het jaar; de winter.
Rij jij een 5 sr luxury of comfort, dus 17 of 16 inch wielen?

• buutvrij
Comfort, dus de 16 duims vellagies.

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:21

Omdat ik het ontwerp van de MG4 zo fraai en onderscheidend vind, was ik benieuwd wie het ontworpen heeft… dit model zal toch de geschiedenis ingaan als gamechanger die de EV-markt openbreekt.
Hebben ze net al zovelen een gerenommeerd Italiaans designhuis als Giugiaro, Bertone of Pininfarina?
Of zijn ze gewoon goed geïnspireerd door Lamborghini? Ik vermoed het laatste!

• Tjado

Tjado

Dé man

buutvrij schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:00:
Comfort, dus de 16 duims vellagies.
Hoeveel impact heeft dit op de range en het verbruik?

Die ene, met die snor

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
Tjado schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:05:
Hoeveel impact heeft dit op de range en het verbruik?
Ik las laatst een artikel, kan het alleen even niet zo snel terugvinden, waarin gesteld werd dat er een trend is voor steeds grotere banden. Waar vroeger 17 inch al groot was vind je tegenwoordig bij grote (SUV) EV's al 20-21 inch banden. Maar grote banden zijn ook breder, en hebben dus meer rolweerstand. En ze slijten sneller. Dus optisch mooier, maar niet goed voor het milieu (hoger verbruik, meer slijtage wat op de weg belandt).

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Haay schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Ik las laatst een artikel, kan het alleen even niet zo snel terugvinden, waarin gesteld werd dat er een trend is voor steeds grotere banden. Waar vroeger 17 inch al groot was vind je tegenwoordig bij grote (SUV) EV's al 20-21 inch banden. Maar grote banden zijn ook breder, en hebben dus meer rolweerstand. En ze slijten sneller. Dus optisch mooier, maar niet goed voor het milieu (hoger verbruik, meer slijtage wat op de weg belandt).
Ik doe even een gokje, en denk dat je doelde op het volgende artikel:
https://www.autoweek.nl/a...maar-dit-zijn-de-nadelen/

• Tjado

Tjado

Dé man

Bedankt voor het artikel! Ik zie dat MG zelf het volgende aangeeft:

MG5 Comfort (16") - 320km WLTP
MG5 Luxury (17") - 310km WLTP

Als je van deze waardes uit gaat heb je het over ∼3% impact op de range.

Die ene, met die snor

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-01 13:02
Bezulba schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Dat niet. Wel de aan/uit knop... dat was ook zo'n ding, de auto wou gewoon niet uit. Druk je op de aan/uitknop valt de radio/verwarming even uit, dasboard blijft aan, en een paar seconden later gaat alles weer aan...
Ook en keer gehad. Direct gebeld naar Van Mossel hulpdienst en kreeg daar te horen: Auto uitzetten (wat uiteindelijk ook lukte) en vervolgens met de sleutel uit het bereik van de auto komen (ong. 200m). Daarna deed ie het gelukkig weer.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jules B schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:35:
Wij zijn nieuw, maar eigenlijk waarschijnlijk ouder dan velen van jullie, wat MG ZS EV betreft: 6 februari 2022 (!) hebben wij bij VM Amsterdam onze rode MG ZS EV LR luxury besteld, met een verwachte levertijd van 4 - 6 maanden. Toen begon de tijd te lopen. 4 maanden: Verwachtingsvol soms even bellen, schokschouderende reactie van de verkoper 'geen idee'. Na 6 maanden, de maximaal verwachte levertijd nog maar eens gebeld, zelfde reactie. Gevraagd waarom zij niet hun klanten op de hoogte houden, bijvoorbeeld met een maandelijkse update of nieuwsbrief. Dat was veel te ingewikkeld.

Daarna zelf om de zoveel weken gebeld, nog steeds geen idee. Werd op een zeker moment wel een gekannibaliseerde auto aangeboden: Stond al op kenteken, grote accu uitgewisseld. Meuh? Dus: geen nieuwe auto subsidie, jaar minder garantie, in elkaar gebeunde auto, en dat was een goed voorstel?

Maar goed, onze tweedehands Leaf doet het nog, al is de range inmiddels wat teruggelopen tot ca. 120 km op 100-weg. Dus geduld, geduld, geduld.

Eind december zowaar bericht: Auto komt eind januari. Daarna weer stilte. Vandaag gebeld of dat nog steeds zo is en ja: Verwachte aankomst Zeebrugge 27 januari. Dan naar Breda of een andere vestiging, poetsen en dan, ergens halverwege februari, dus net een jaar later, krijgen wij hem!! Yeeee. Blij met de auto, niet blij met Van Mossel. Je klant serieus nemen zien wij toch anders. Informeer je klant in ieder geval, het is immers geen pakje boter. Gelukkig is het einde bijna in zicht.
Helaas, het gaat ze (autoverkopers) op dit moment veels te goed af. Pas als de verkopen teruglopen en ze weer moeite moeten doen om een auto te verkopen, dan pas zul je zien dat de klant weer centraal staat. Op dit moment is het helaas; 'voor jou 10 anderen'.

Interessant. Jouw ontbinding was op 21 Januari. Ofwel Chinees Nieuwjaar, dé dag dat letterlijk heel China plat ligt. Van wie zou VM die auto's toegewezen krijgen? Dat kan geen Chinees kantoor zijn.
OmeRobbie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 06:20:
[Afbeelding]

Omdat ik het ontwerp van de MG4 zo fraai en onderscheidend vind, was ik benieuwd wie het wie het ontworpen heeft… dit model zal toch de geschiedenis ingaan die de EV-markt openbreekt.
Hebben ze net al zovelen een gerenommeerd Italiaans designhuis als Giugiaro, Bertone of Pininfarina?
Of zijn ze gewoon goed geïnspireerd door Lamborghini? Ik vermoed het laatste!
Goed gevonden, mooie vergelijking. En dan zijn er genoeg Autoweek reaguurders die de MG4 spuuglelijk vinden maar ongetwijfeld watertanden bij het aanzien van de bovenstaande Lamborghini. :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-02 16:20
Ik vraag me af hoe bij de MG4 het bereik afneemt met 130 km/h? Het is nogal wiedes dat het niet in de buurt komt bij de beloofde WLTP norm, maar weet iemand hier wat het kWh/100km verbruik is bij 130km/h?

Even gegoogled en kon het voor de MG4 nog niet vinden. Autoweek geeft wel aan dat bijv een Cupra Born bij die snelheid zo'n ruime 25 kWh/100km wegslurpt. Als je dat naar een 64 kWh accu zou doorrekenen kan je net ietsje meer dan 250 km rijden van 100% naar 0%

https://www.autoweek.nl/a...je-130-km-h-rijdt-deel-2/

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

AndreZon schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:32:
[...]

Ook en keer gehad. Direct gebeld naar Van Mossel hulpdienst en kreeg daar te horen: Auto uitzetten (wat uiteindelijk ook lukte) en vervolgens met de sleutel uit het bereik van de auto komen (ong. 200m). Daarna deed ie het gelukkig weer.
Nou deze stappen heb ik ook gevolgd door de auto over het weekend op de parkeerplaats te laten staan en zelf naar huis te gaan.
En inderdaad, vanmorgen om 8 uur toen ik de auto weer instapte werkte alles weer...

blup

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:44
Even bij VM Nijmegen langs geweest, kijken of ze al iets wisten van mijn LR LX ondanks dat er heel veel MG4 en Zs binnen waren gekomen helaas nog niks bekend. Standaard antwoord kan zo maar morgen in het systeem staan. Hij zei wel dat er nog 15.000 in Zeebrugge staan. Mijne besteld eind maart.

• sue18
Vandaag weer even gebeld over bestelling zs ev lx lr blw. Besteld 19 februari. Eerste gesprek liep om het netjes te zeggen erg stroef. Er werdt gezegd dat er weer niet met zekerheid eind februari geleverd kon worden. Dit zou misschien zelfs wel april worden. De service gerichtheid of begrip voor frustratie was 0 komma 0.
Ben hier ook behoorlijk boos over geworden.

Ik heb hierop geïnformeerd bij leasemaatschappij voor een andere auto. Toen ik van mossel daarna belde met de vraag om per e-mail mij de annuleringsprocedure te mailen werdt er ineens gezegd dat het chassisnummer bekend was, ze niet wisten of hij op de boot stond of in Zeewolde maar dit maximaal 8 weken duurt en waarschijnlijk korter.

Heel ander verhaal en deze dame was ook een stuk begripvoller voor de situatie.

Ben heel benieuwd of nu eindelijk deze toezegging kloppend is... 🤞🤞

• Haay
sue18 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:50:
Ik heb hierop geïnformeerd bij leasemaatschappij voor een andere auto. Toen ik van mossel daarna belde met de vraag om per e-mail mij de annuleringsprocedure te mailen werdt er ineens gezegd dat het chassisnummer bekend was, ze niet wisten of hij op de boot stond of in Zeewolde maar dit maximaal 8 weken duurt en waarschijnlijk korter.
Het lijkt er sterk op dat dreigen met annuleren van je bestelling de boel ineens versnelt!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:31
Haay schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Het lijkt er sterk op dat dreigen met annuleren van je bestelling de boel ineens versnelt!
Hoog piepsysteem-gehalte idd :)

• 1234567y
[...]

Of het is gewoon heel erg afhankelijk is van wie je treft.

• sue18
[...]

Ik verwacht niet dat ze de bestelling naar voren kunnen halen. Betreft dat zou ik ook wel enigsinds vooraan moeten staan met de besteldatum februari.

De dame die ik als 2de sprak was wel de eerste dame die ik gesproken had waarbij ik het idee had dat ze meer moeite deed en begrip had.

Daarvoor vooral veel medewerkers gesproken met de houding je blijft toch wel wachten dus waarom zal ik de moeite doen om klantgericht te werk gaan. Zelf meegemaakt dat ze er nog even een upsell aan wouden scoren met de marvel. (terwijl ik net had vermeld dat ik baalde van de verhoogde bijtelling 🤦🏼‍♀️) Zelfde kopje als het niet proactief informeren. Ben vanochtend dan ook wel aardig uit mn slof geschoten 🙈

Mocht de 2 dame correct zijn dan mogen ze die wel eens een functie geven om de klantenservice te verbeteren betreft mij. 👌💪

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-01 19:28
Mijn zs 31-12-21 besteld met verwachte levertijd eind maart 22. Auto al op 18-2-22 opgehaald en inmiddels 20000 tevreden kilometers verder. Volgende maand eerste onderhoud

• roderickvd
Om jezelf te beschermen: lees de BOVAG voorwaarden en let goed op je woordkeuze. Bij “annulering” ben je 15% schadevergoeding verschuldigd. Bij “ontbinding” niet. Om te mogen ontbinden zal de verkoper in verzuim moeten zijn. Bij niet behalen van een vermoedelijke leveringsdatum zijn ze in verzuim nadat je ze in gebreke hebt gesteld en ze binnen drie weken alsnog niet leveren.

Kortom:
- gebruik nooit het woord annuleren en altijd ontbinden
- lees de BOVAG voorwaarden even

In mijn geval was levering binnen drie weken onmogelijk en zijn we overeengekomen direct te ontbinden.

• sue18
roderickvd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:14:
Om jezelf te beschermen: lees de BOVAG voorwaarden en let goed op je woordkeuze. Bij “annulering” ben je 15% schadevergoeding verschuldigd. Bij “ontbinding” niet. Om te mogen ontbinden zal de verkoper in verzuim moeten zijn. Bij niet behalen van een vermoedelijke leveringsdatum zijn ze in verzuim nadat je ze in gebreke hebt gesteld en ze binnen drie weken alsnog niet leveren.

Kortom:
- gebruik nooit het woord annuleren en altijd ontbinden
- lees de BOVAG voorwaarden even

In mijn geval was levering binnen drie weken onmogelijk en zijn we overeengekomen direct te ontbinden.
Goed dat je dit even meld. 👌

Uiteindelijk zou dit gaan lopen via leasemaatschappij. Ik was alleen even benieuwd naar de voorwaarden en wou dus even de kleine lettertjes weten zoals de 15% zodat er achteraf inderdaad geen nare verrassing zou komen.

Aangezien het chassisnummer bekend is gok ik erop dat ze nu inderdaad gaan leveren binnen 8 weken. Zo niet dan maar alsnog de procedure aangaan.

Thnx

• buutvrij
Alhoewel het 't beste dan lijkt om de BOVAG'procedure' aan te houden als je van je bestelling af wil, werd mij door VM amsterdam gemeld dat het ze niets uit maakt. 'We raken de auto toch wel kwijt meneer".

Ik informeerde er naar tijdens het plaatsen van de bestelling in mei vorig jaar, voor een MG5. De achterliggende gedachte bij mij was dat een jaar wachten op de wagen echt wel de max is (voor mij dan)
Een aanbetaling was ook niet nodig..

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:53
buutvrij schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:42:
Alhoewel het 't beste dan lijkt om de BOVAG'procedure' aan te houden als je van je bestelling af wil, werd mij door VM amsterdam gemeld dat het ze niets uit maakt. 'We raken de auto toch wel kwijt meneer".

Ik informeerde er naar tijdens het plaatsen van de bestelling in mei vorig jaar, voor een MG5. De achterliggende gedachte bij mij was dat een jaar wachten op de wagen echt wel de max is (voor mij dan)
Een aanbetaling was ook niet nodig..
Klopt wel, er is laatst een MG ZS EV Luxury Long Range via de website van Van Mossel met 2k km op de teller verkocht voor 45k, terwijl nieuwprijs onder de 40k was.

En.. er staat nu een MG ZS EV Luxury Standard Range te koop bij Van Mossel voor 37.940,-, 15k km met een nieuwprijs van 35.740,-

Kwijt raken doen ze zeker, en blijkt dus ook nog eens voor meer dan de nieuwprijs. Vraag en aanbod...

[Voor 13% gewijzigd door matthewtje op 25-01-2023 09:44]

• Haay
Goede (UK) review van de MG 4 Comfort (SE Long Range in de UK):

Ik ben overigens wel benieuwd naar de ervaringen van de eerste Nederlandse MG 4 eigenaren in dit topic... :)

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:42

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

YouTube: MG4 vs Cupra Born review – what's the BEST small electric car? | Wha...

Wordt toch een beetje ongeduldig nu. Maar goed, als ik het forum in Engeland bekijk zijn er nog wel wat kinderziektes in de MG4 dus laat hen die er maar uit filteren. Geeft mij nog een paar maanden. :)

[Voor 45% gewijzigd door TTommie op 26-01-2023 19:33]

Mr. T.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-02 16:20
[b]TTommie schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:30:

Wordt toch een beetje ongeduldig nu. Maar goed, als ik het forum in Engeland bekijk zijn er nog wel wat kinderziektes in de MG4 dus laat hen die er maar uit filteren. Geeft mij nog een paar maanden. :)
In de video vertellen ze dat je bij de MG4 de climate control enkel via het scherm kan bedienen. Dat is niet waar. Je kan die koppelen aan je voorkeursknop (rechter sterretje) zodat je op je stuurwiel de temperatuur omhoog/omlaag kan doen en de blower harder/zachter.

Voor stuur/stoel verwarming moet je inderdaad het touchscreen gebruiken.

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:21
Robonus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:47:
[...]

In de video vertellen ze dat je bij de MG4 de climate control enkel via het scherm kan bedienen. Dat is niet waar. Je kan die koppelen aan je voorkeursknop (rechter sterretje) zodat je op je stuurwiel de temperatuur omhoog/omlaag kan doen en de blower harder/zachter.

en voor drive-mode select (zie 4.13): kun je die aan de andere voorkeursknop koppelen?

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Robonus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Of spraakbesturing, dat is de meest snelle en veilige ( want ogen op de weg) manier

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 18:20
Heinemancp schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:25:
[...]

Of spraakbesturing, dat is de meest snelle en veilige ( want ogen op de weg) manier
Met welk commando kun je dan de stoelverwarming aanzetten want mij is het nog niet gelukt.

"Hey MG, turn on heated seat" of iets dergelijks werkt niet.

• Heinemancp
Sonicfreak schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Met welk commando kun je dan de stoelverwarming aanzetten want mij is het nog niet gelukt.

"Hey MG, turn on heated seat" of iets dergelijks werkt niet.
Er is een app voor kennelijk
https://play.google.com/s....lm.app.mg_voice_commands

[Voor 16% gewijzigd door Heinemancp op 27-01-2023 18:44. Reden: App toegevoegd]

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02 01:05
Ik heb ruzie met een laadpaal van Nuon
Er zijn recent 2 laadpalen geplaatst met elk 2 aansluitingen.
Mijn MG5 krijg ik niet aan het laden bij 1 paal en specifiek op 1 aansluiting. De andere 3 doen het moeiteloos.

Dit klinkt als iets voor het laadpaalforum, maar het geval is nu dat mijn MG5 het niet doet op die aansluiting maar de Mokka en Enyaq van de buren doen het wel op die aansluiting... Dus het ligt ook een beetje aan mijn auto denk ik dan.

Wat gebeurt er:
Sluit aan op paal
Sluit auto aan, die uit staat, maar niet op slot
Scan druppel van E-Flux
Paal gaat op zondloper (handshake gok ik)
Paal gaat op laden voor een paar seconden
MG gaat even op groen en stopt vrijwel direct
Paal gaat op zandloper en blijft daarop staan
In app van E-Flux staat het nog een poosje als actieve sessie en bij opnieuw proberen komt er weer een sessie bij, blokkeert verder niks.

Meerdere keren herhalen lost niks op. Ander kant werkt gewoon wel in 1 keer.

Iemand hier bekend mee?

• Heinemancp
zalkc schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:06:
Ik heb ruzie met een laadpaal van Nuon
Er zijn recent 2 laadpalen geplaatst met elk 2 aansluitingen.
Mijn MG5 krijg ik niet aan het laden bij 1 paal en specifiek op 1 aansluiting. De andere 3 doen het moeiteloos.

Dit klinkt als iets voor het laadpaalforum, maar het geval is nu dat mijn MG5 het niet doet op die aansluiting maar de Mokka en Enyaq van de buren doen het wel op die aansluiting... Dus het ligt ook een beetje aan mijn auto denk ik dan.

Wat gebeurt er:
Sluit aan op paal
Sluit auto aan, die uit staat, maar niet op slot
Scan druppel van E-Flux
Paal gaat op zondloper (handshake gok ik)
Paal gaat op laden voor een paar seconden
MG gaat even op groen en stopt vrijwel direct
Paal gaat op zandloper en blijft daarop staan
In app van E-Flux staat het nog een poosje als actieve sessie en bij opnieuw proberen komt er weer een sessie bij, blokkeert verder niks.

Meerdere keren herhalen lost niks op. Ander kant werkt gewoon wel in 1 keer.

Iemand hier bekend mee?
Is het een een of driefase lader? Er zit fase rotatie tussen de connectoren. Waardoor di kan optreden bij een fase autos.

• zalkc
Heinemancp schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Is het een een of driefase lader? Er zit fase rotatie tussen de connectoren. Waardoor di kan optreden bij een fase autos.
De paal kan 11kw leveren, en mijn auto kan dat ook aan.

Wat moet ik mij voorstellen bij fase rotatie? kan het zijn dat bijvoorbeeld L1 en L2 in de paal zijn verwisseld bij installeren?

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 17:58
zalkc schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Wat moet ik mij voorstellen bij fase rotatie? kan het zijn dat bijvoorbeeld L1 en L2 in de paal zijn verwisseld bij installeren?
Dat kan inderdaad het probleem zijn. Laders moeten 'rechtsdraaiend' geinstalleerd zijn, wat met een speciaal kastje gemeten kan worden.

Het kan zijn dat de auto's die het wel doen op 1 fase laden staan.

edit : de enyaq is ook 3 fase, maar wellicht niet gevoelig voor de draairichting ?!?!?

[Voor 8% gewijzigd door Maurice v/d Zwaan op 27-01-2023 19:41]

• zalkc
Maurice v/d Zwaan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:39:
[...]

Dat kan inderdaad het probleem zijn. Laders moeten 'rechtsdraaiend' geinstalleerd zijn, wat met een speciaal kastje gemeten kan worden.

Het kan zijn dat de auto's die het wel doen op 1 fase laden staan.

edit : de enyaq is ook 3 fase, maar wellicht niet gevoelig voor de draairichting ?!?!?
In de Enyaq kan ik me vergist hebben, maar de mokka weet ik zeker en die is inderdaad 2 fase
Nu staat er een Mercedes EQB 250 aan die is ook 11kw

Ter lering en vermaak

[Voor 21% gewijzigd door zalkc op 27-01-2023 20:46]

• Heinemancp
zalkc schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Dat is wel bijzonder en snap ik niet. 11kw is 3fasen dus zou volgorde van aansluiten niet uit moeten maken. Maar kennelijk wel. Je kan doorschuiven dus L1, L2, L3 wordt L3, L1, L2 of wisselen: L3, L2, L1. Misschien doet die tweede optie het niet bij de MG, want geen opvolgende fases maar gewisselde. De sinussen volgen elkaar dus niet mooi op. Geen idee of dat uitmaakt, bijzonder.

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:58
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de levertermijn van nieuwe onderdelen voor de ZS EV 2019 tbv. schadeherstel?

Kleine maand geleden afspraak gemaakt voor herstel van (delen van) voor- en achterbumper volgende week. Word ik vandaag gebeld door het schadeherstelbedrijven dat ze nog geen onderdelen hebben en dat deze in backorder staan bij hun leverancier, maar dat die letterlijk niks kan zeggen over een leveringsdatum of -termijn. Je voelt ‘m al aankomen: afspraak tot nader order uitgesteld.

Zelf vermoed ik dat dit (minimaal) meerdere maanden gaat duren, ook met de lange levertijden van nieuwe MG’s in het achterhoofd. Geen ramp omdat de schade gelukkig slechts barsten/scheuren/lak betreft, maar hoop dat ik hier door ervaring van anderen iets wijzer kan worden over waar ik rekening mee moet houden :)

[Voor 3% gewijzigd door NoticeNL op 28-01-2023 01:35]

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heinemancp schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Dat is wel bijzonder en snap ik niet. 11kw is 3fasen dus zou volgorde van aansluiten niet uit moeten maken. Maar kennelijk wel. Je kan doorschuiven dus L1, L2, L3 wordt L3, L1, L2 of wisselen: L3, L2, L1. Misschien doet die tweede optie het niet bij de MG, want geen opvolgende fases maar gewisselde. De sinussen volgen elkaar dus niet mooi op. Geen idee of dat uitmaakt, bijzonder.
Ja dat maakt zeker uit, ik ben toevallig bezig met een AC fout in de meterkast voor een 3F omvormer die op tilt slaat. Ben nu alles aan het nameten: aardweerstand, faserotatie, maar ook fase volgorde en spanning tussen L + PE. Als een van deze zaken niet goed is dan volgt er een storing kan dus zowel aan de auto / stekker liggen of laadpaal en/of combinatie. Wat ook nog kan is een storingsfilter welke niet goed werkt, dat is vaak het gevolg van foutieve aarding.

Best wel een hoop wat fout kan gaan. :D

[Voor 5% gewijzigd door Vaevictis_ op 28-01-2023 07:41]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09
Interessant inderdaad. Ik ga in ieder geval rekening houden met de fase volgorde als ik de laadpaal ga installeren thuis.

• 1234567y
Heinemancp schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Het is altijd opvolgend, je moet je reeks alleen even verder doortellen.

Er zijn slechts Twee opties, links of rechts draaiend.

L1, L2, L3 is exact hetzelfde als L2, L3 L1.
Alternatief is
L3, L2, L1 en dat is exact hetzelfde als L2, L1, L3.

Hoe de spanning tussen een fase en de veiligheidsaarde relevant kan zijn voor een onvormer begrijp ik niet. Misschien toch ergens functioneel gebruikt, maar zelfs dan best bijzonder.

• Wrc
1234567y schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:50:
[...]

L1, L2, L3 is exact hetzelfde als L2, L3 L1.
Alternatief is
L3, L2, L1 en dat is exact hetzelfde als L2, L3, L1.
Je maakt het nu wel verwarrend want dit klopt niet.

Rechtsom: ...-L1-L2-L3-L1-L2-L3-L1-L2-L3-L1-L2-L3-L1-L2-L3...enz
Dus, L1-L2-L3 en L2-L3-L1 en L3-L1-L2 is allemaal rechtsom.

Verwissel je 2 van de 3 fases met elkaar van plaats dan krijg je:

Linksom: ...L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1...enz
Dus, L3-L2-L1, L2-L1-L3 en L1-L3-L2 is allemaal linksom.

• 1234567y
Wrc schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Je maakt het nu wel verwarrend want dit klopt niet.

Rechtsom: ...-L1-L2-L3-L1-L2-L3-L1-L2-L3-L1-L2-L3-L1-L2-L3...enz
Dus, L1-L2-L3 en L2-L3-L1 en L3-L1-L2 is allemaal rechtsom.

Verwissel je 2 van de 3 fases met elkaar van plaats dan krijg je:

Linksom: ...L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1-L3-L2-L1...enz
Dus, L3-L2-L1, L2-L1-L3 en L1-L3-L2 is allemaal linksom.
Owja zat inderdaad een foutje in mijn reeks.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Kijk voor dit bedrag wil ik wel een v2l adapter voor de mg4 proberen blijft voor mij een gimmick dus meer ga ik er niet aan uit geven.

https://www.ebay.com/itm/...F5qZ%7Ctkp%3ABFBMspOBnr9h

• Haay
Kijk, dit zijn handige korte video's over de MG 4 voor nieuwe eigenaren!

Video met punten waar je op moeten letten wanneer je je nieuwe MG 4 in ontvangst neemt:

Uitlegvideo's hoe je bepaalde instellingen van de MG 4 knoppen kunt personaliseren:

• Wrc
Weet iemand of de voice control commands ook zouden moeten werken in de MG5?
Ik heb het geprobeerd maar krijg geen reactie. Niet met "Hello MG" en ook niet als ik de voice knop ingedrukt houd.

Moet de interface dan misschien op Engels ingesteld staan om het te laten werken?

• Tjado

Tjado

Dé man

Wrc schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:30:
[...]

Weet iemand of de voice control commands ook zouden moeten werken in de MG5?
Ik heb het geprobeerd maar krijg geen reactie. Niet met "Hello MG" en ook niet als ik de voice knop ingedrukt houd.

Moet de interface dan misschien op Engels ingesteld staan om het te laten werken?
Ik geloof dat de MG5 zelf geen voice assistant aan boord heeft voor deze functies. Je kan wel Android Auto/Apple Carplay voice commands geven als deze aan staan.

Die ene, met die snor

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 13:15
We delen hier geen software uit 'alternatieve' bronnen

[Voor 84% gewijzigd door Standeman op 30-01-2023 09:46]

• bartzzz
  • Laatst online: 06:00
Hier bij een update na de eerste 3 weken te hebben ronden gereden met onze MG4.

Over het grote geheel zijn we super tevreden over onze MG4.
Het rijd super en ook de range is met deze "koudere" dagen meer dan prima.

Ook zijn er een paar zaken wij tegen aangelopen zijn die hopelijk met een update verbeterd worden de komende maanden.

De eerste update hebben we inmiddels afgelopen vrijdag mogen ontvangen voor de auto.
Hij gaf namelijk een storing op de vermoeidheidsdetector. (een camera/sensor net achter het stuur)
Volgens MG zou deze uitgeschakeld moeten zijn maar dat was bij ons helaas niet.
Helaas blijkt het updaten niet OTA te installeren te zijn maar fysiek in de werkplaats van een MG dealer.
Al met al was dit geen super goede ervaring.
Het gehele update proces duurde 4uur, en dat is best lang wachten bij dealer. (ik woon te ver van de dealer om even naar huis te gaan)
De update heeft het probleem verholpen dus dit puntje kan van mijn lijstje.

Wat staat er dan nog meer op mijn lijstje met punten waarover ik niet te vrede ben:
  1. Middels de app kun je wel de autodeuren open maar het starten werkt niet
  2. De instellingen van rij-modus vergeet de auto elke keer (eco,standaard,sport,aangepast)
  3. Lane keeping werkt erg slecht, hij corrigeert veel te sterk (deze kun je aanpassen en uitzetten, maar dit onthoudt de auto niet)
  4. De functie verkeersborden snelheid herkenning kun je aanzetten maar ook deze instelling onthoudt hij niet
  5. Voor de accu kun je het laad maximum instellen, bijv. 80%. Echter ook dit onthoudt de auto niet dus moet je telkens voor je gaat laden instellen.(voor het behoudt van je accu)
  6. De buitentemperatuursensor wijkt ca. 10 graden af. (is geen groot probleem maar wel raar)
  7. De binnentemperatuursensor wijkt "x-graden" af. (met dit weer de climatecontrol op 21gr zetten resulteert in koude airco lucht, op 26gr komt er pas warmelucht in de auto.)
  8. Ingebouwde navigatie is niet in het Nederlands, wel in het Engels,Spaan,Duits en Frans.
Al met al een paar puntjes wat echt nog een verbetering moet krijgen middels de nodige updates.
Van puntje 8 is mij al verteld dat daar geen update voor gaat komen, maar met CarPlay heb je daar ook geen last van.

Dus wij zijn wel tevreden over de auto, enkel jammer dat we voor nu een paar instellingen moeten aanpassen om er naar tevredenheid mee te rijden.
Hopelijk komende de updates snel genoeg, maar dat weet je maar nooit met SAIC-motors is mijn ervaring vanuit de MG-ZS

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 15:18
Interessant! Vooral #56 is erg nuttig 8)7 .

• Sonicfreak
bartzzz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:03:
Hier bij een update na de eerste 3 weken te hebben ronden gereden met onze MG4.

Over het grote geheel zijn we super tevreden over onze MG4.
Het rijd super en ook de range is met deze "koudere" dagen meer dan prima.

Ook zijn er een paar zaken wij tegen aangelopen zijn die hopelijk met een update verbeterd worden de komende maanden.

De eerste update hebben we inmiddels afgelopen vrijdag mogen ontvangen voor de auto.
Hij gaf namelijk een storing op de vermoeidheidsdetector. (een camera/sensor net achter het stuur)
Volgens MG zou deze uitgeschakeld moeten zijn maar dat was bij ons helaas niet.
Helaas blijkt het updaten niet OTA te installeren te zijn maar fysiek in de werkplaats van een MG dealer.
Al met al was dit geen super goede ervaring.
Het gehele update proces duurde 4uur, en dat is best lang wachten bij dealer. (ik woon te ver van de dealer om even naar huis te gaan)
De update heeft het probleem verholpen dus dit puntje kan van mijn lijstje.

Wat staat er dan nog meer op mijn lijstje met punten waarover ik niet te vrede ben:
  2. De instellingen van rij-modus vergeet de auto elke keer (eco,standaard,sport,aangepast)
  3. Lane keeping werkt erg slecht, hij corrigeert veel te sterk (deze kun je aanpassen en uitzetten, maar dit onthoudt de auto niet)
  4. De functie verkeersborden snelheid herkenning kun je aanzetten maar ook deze instelling onthoudt hij niet
  5. Voor de accu kun je het laad maximum instellen, bijv. 80%. Echter ook dit onthoudt de auto niet dus moet je telkens voor je gaat laden instellen.(voor het behoudt van je accu)
  6. De buitentemperatuursensor wijkt ca. 10 graden af. (is geen groot probleem maar wel raar)
  7. De binnentemperatuursensor wijkt "x-graden" af. (met dit weer de climatecontrol op 21gr zetten resulteert in koude airco lucht, op 26gr komt er pas warmelucht in de auto.)
  8. Ingebouwde navigatie is niet in het Nederlands, wel in het Engels,Spaan,Duits en Frans.
Al met al een paar puntjes wat echt nog een verbetering moet krijgen middels de nodige updates.
Van puntje 8 is mij al verteld dat daar geen update voor gaat komen, maar met CarPlay heb je daar ook geen last van.

Dus wij zijn wel tevreden over de auto, enkel jammer dat we voor nu een paar instellingen moeten aanpassen om er naar tevredenheid mee te rijden.
Hopelijk komende de updates snel genoeg, maar dat weet je maar nooit met SAIC-motors is mijn ervaring vanuit de MG-ZS
Ik heb de MG4 inmiddels ook iets van 3 weken.
  1. Bij mij werkt het voorverwarmen via de app wel of bedoel je dat niet?
  2. De auto start altijd in rijmodus normal ook al had je die eerst op sport staan bijvoorbeeld.
  3. LKA kun je uitzetten inderdaad, maar wanneer je ACC gebruikt dan staat LKA ook gewoon aan ondanks dat je het in de instellingen hebt uitgezet. Ik ben het met je eens dat de LKA veel te sterk is en zenuwachtig. Hopelijk komt daar nog een update voor, het schijnt dat er in Engeland een update is die de LKA wat milder maakt.
  4. Bij mij staat die standaard aan, maar ik heb die alleen op melding staan dus je ziet de snelheid alleen in je display staan, maar de auto remt dus niet af. Gelukkig maar want soms ziet de auto het verkeersbord naast de snelweg. Bijvoorbeeld 80 km/h bord terwijl je 100 km/h op de snelweg rijdt.
  5. Bij mij wordt de instelling van opladen tot 80% wel onthouden. Wel 1 keer gehad dat de auto ondanks dat alsnog naar 100% werd geladen. Na het aanpassen naar 80% in de app ging het daarna weer goed.
  6. Die afwijking heb ik met mijn auto nog niet meegemaakt. Volgens mij wordt de buitentemperatuur goed weergegeven.
  7. De binnentemperatuursensor wijkt inderdaad af en dat had ik al gelezen op het Engelse forum en werd mij ook door de dealer verteld. Bij mij staat de binnentemperatuur op 22 graden en dan komt er wel warme lucht wanneer ik de auto aanzet.
  8. Dat de navigatie geen Nederlands gesproken taal heeft, verbaasde mij ook, maar ik gebruik zelf Android Auto.
Ik zit trouwens op update R33. Misschien dat jij nog een andere update versie hebt?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

bartzzz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:03:
2. Is een vereiste van de WLTP testcyclus. De auto moet altijd opstarten in de modus waarmee de aangegeven WLTP range is gehaald, althans dat is wat MG Nederland mij heeft verteld. Komt dus helaas geen update voor.

4. Is een vereiste van de EURONCAP Certificering; https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf - punt 4.4.1 tweede alinea. Komt dus ook geen update voor.

5. Vreemd, mijn MG Marvel R onthoudt deze setting wel.

6. Ook nog geen problemen mee ervaren op mijn Marvel R

8. Helaas, er gaat ook geen Nederlandse navigatiestem komen heeft Van Mossel mij gezegd. Ik vermoed dat het een licentiekwestie is. Denk dat MG/SAIC niet de beurs wilt trekken en enkel de grote talen heeft afgekocht bij HERE.

• bartzzz
Freekers schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:13:
[...]

2. Is een vereiste van de WLTP testcyclus. De auto moet altijd opstarten in de modus waarmee de aangegeven WLTP range is gehaald, althans dat is wat MG Nederland mij heeft verteld. Komt dus helaas geen update voor.

4. Is een vereiste van de EURONCAP Certificering; https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf - punt 4.4.1 tweede alinea. Komt dus ook geen update voor.

5. Vreemd, mijn MG Marvel R onthoudt deze setting wel.

6. Ook nog geen problemen mee ervaren op mijn Marvel R

8. Helaas, er gaat ook geen Nederlandse navigatiestem komen heeft Van Mossel mij gezegd. Ik vermoed dat het een licentiekwestie is. Denk dat MG/SAIC niet de beurs wilt trekken en enkel de grote talen heeft afgekocht bij HERE.
Voor puntje 4 moet dus een update komen zodat hij verkeersborden blijft herkennen.
Standaard staat dit uit als ik instap.

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:53
Haay schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:27:
Kijk, dit zijn handige korte video's over de MG 4 voor nieuwe eigenaren!

Video met punten waar je op moeten letten wanneer je je nieuwe MG 4 in ontvangst neemt:
[YouTube: MG4 EV Collection / Delivery Checklist - Issues to look out for when picking up your new car]

Uitlegvideo's hoe je bepaalde instellingen van de MG 4 knoppen kunt personaliseren:

[YouTube: MG4 EV - ALL of the Right Hand Steering Wheel Button Functions]

[YouTube: MG4 EV Heater and fan control shortcuts - steering wheel buttons, touchscreen &voice commands]

[YouTube: MG4 EV left Steering Wheel Buttons functions overview]
Ik heb deze toegevoegd aan de originele post, dank!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

bartzzz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Voor puntje 4 moet dus een update komen zodat hij verkeersborden blijft herkennen.
Sorry, ik had het verkeerd gelezen. Interessant, dat kost ze punten aftrek bij een eventuele EURONCAP test, maar zover ik weet is de MG5 (nog) niet getest.

• Heinemancp
Sonicfreak schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:38:
[...]

Ik heb de MG4 inmiddels ook iets van 3 weken.
  1. De auto start altijd in rijmodus normal ook al had je die eerst op sport staan bijvoorbeeld.
Dat is bij elke auto, echter verschilt het wel eens hoe je dan kan wisselen. In mijn huidige auto door aan de pook te trekken, gaat hij naar L -> veel regeneren. Maar er zitten te weinig knoppen in het dashboard ;)

• Sonicfreak
bartzzz schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Bij mij staat verkeersbordenherkenning standaard aan. Ik ben dus benieuwd welke update jij hebt.
Zoals gezegd zit ik op R33 bij de MG4.

• Wrc
Heeft er iemand ervaring met de voorverwarming van de accu op de MG5, b.v. hoe lang je deze van tevoren moet aanzetten bij een bepaalde buitentemperatuur?

• jpvdheijn
Wrc schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:20:
Heeft er iemand ervaring met de voorverwarming van de accu op de MG5, b.v. hoe lang je deze van tevoren moet aanzetten bij een bepaalde buitentemperatuur?
ik heb daar laatse iets over geschreven op het engelse forum en ook wat feedback gekregen. In de app kun je batterij verwarming niet aanzetten. Maar ik zag laatst dat mijn batterij aan het voorverwarmen was toen in aan de 11kw wallbox op het werk aan het laden was. Het schijnt zo de te zijn dat als je gaat laden boven de 80% wat in de app long journey is dat de batterij gaat voorverwarmen als de auto acht dat het nodig is. Voor mij een reden om nu even tot 80% te laden omdat het wel verspilling van energie is om de accu op te warmen elke keer dat ik boven de 80% laad. Aan de snellader heb ik gezien dat de auto dit veel sneller doet om de laadkurve zo snel mogelijk maximaal te krijgen.

https://www.mgevs.com/thr...-option-in-settings.6248/

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-01 13:02
NoticeNL schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 01:34:
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de levertermijn van nieuwe onderdelen voor de ZS EV 2019 tbv. schadeherstel?

Kleine maand geleden afspraak gemaakt voor herstel van (delen van) voor- en achterbumper volgende week. Word ik vandaag gebeld door het schadeherstelbedrijven dat ze nog geen onderdelen hebben en dat deze in backorder staan bij hun leverancier, maar dat die letterlijk niks kan zeggen over een leveringsdatum of -termijn. Je voelt ‘m al aankomen: afspraak tot nader order uitgesteld.

Zelf vermoed ik dat dit (minimaal) meerdere maanden gaat duren, ook met de lange levertijden van nieuwe MG’s in het achterhoofd. Geen ramp omdat de schade gelukkig slechts barsten/scheuren/lak betreft, maar hoop dat ik hier door ervaring van anderen iets wijzer kan worden over waar ik rekening mee moet houden :)
Ook dit duurt idd lang. Je kan wel rekening houden met enkele maanden. Bij mij was dit omstreeks dec. 2020 en toen duurde het ong. 3 maanden voordat de onderdelen binnen waren. Kon ook alleen bij VM schadeherstel gedaan worden. Andere schadeherstellers krijgen geen onderdelen, tenminste toen niet, weet niet of dit nog steeds zo is.

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:58
AndreZon schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Ook dit duurt idd lang. Je kan wel rekening houden met enkele maanden. Bij mij was dit omstreeks dec. 2020 en toen duurde het ong. 3 maanden voordat de onderdelen binnen waren. Kon ook alleen bij VM schadeherstel gedaan worden. Andere schadeherstellers krijgen geen onderdelen, tenminste toen niet, weet niet of dit nog steeds zo is.
Dank voor je reactie! Ben benieuwd, de schadehersteller belt zodra ‘ie weet wanneer de onderdelen binnenkomen. Zal dan over een maand of drie zelf eens bellen als ik nog niks gehoord heb.

Ik heb de afspraak overigens staan bij een andere schadehersteller dan VM. Hoewel niet letterlijk gezegd begreep ik wel dat zij hun onderdelen bij VM bestellen en dus niet bij Saic.

• bartzzz
Sonicfreak schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:06:
[...]

Bij mij staat verkeersbordenherkenning standaard aan. Ik ben dus benieuwd welke update jij hebt.
Zoals gezegd zit ik op R33 bij de MG4.
Zojuist even gekeken en ik zit ook op R33.

• Wrc
jpvdheijn schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:56:
[...]

... Het schijnt zo de te zijn dat als je gaat laden boven de 80% wat in de app long journey is dat de batterij gaat voorverwarmen als de auto acht dat het nodig is. ...

https://www.mgevs.com/thr...-option-in-settings.6248/
Bijzonder dat de heating bij 80% nog eens automatisch aan gaat. Je zou toch verwachten dat de batterij dan al warm genoeg is. Misschien als het heel koud is cq hard vriest?

Op het Engelse forum hebben ze blijkbaar problemen met handmatig inschakelen, dat werkt bij mij wel. En vraag me dan ook af of je dat moet doen bij koud weer voordat je gaat snelladen.

Overigens zie ik dat diverse gebruikers in de UK op de app kunnen zien of de heating aan staat. dat regeltje heating info heb ik niet op het laadscherm van de app.

• zalkc
Wrc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:05:
[...]

Bijzonder dat de heating bij 80% nog eens automatisch aan gaat. Je zou toch verwachten dat de batterij dan al warm genoeg is. Misschien als het heel koud is cq hard vriest?

Op het Engelse forum hebben ze blijkbaar problemen met handmatig inschakelen, dat werkt bij mij wel. En vraag me dan ook af of je dat moet doen bij koud weer voordat je gaat snelladen.

Overigens zie ik dat diverse gebruikers in de UK op de app kunnen zien of de heating aan staat. dat regeltje heating info heb ik niet op het laadscherm van de app.
Zoiets staat wel bij de laadinfo dacht ik. Als je op de laadbalk klikt.

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:44
Maar weer eens VM gebeld, ze hebben een chassisnummer en een verwachte leverdatum 21/4😁 MG ZS LR LX maart ‘22 besteld.

• Haay
U2psv schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:49:
Maar weer eens VM gebeld, ze hebben een chassisnummer en een verwachte leverdatum 21/4😁 MG ZS LR LX maart ‘22 besteld.
De tering zeg, levertijd van meer dan een jaar! :o Hoop toch wel heel erg dat ik niet zoooo lang op mijn bestelde MG 4 hoef te wachten!

• sue18
U2psv schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:49:
My god.. Ik wordt enorm kriebelig van vm.

Ik heb ze laatst gesproken over mijn mg zs lrlx en die zou ook weer verplaatst zijn naar 1 april, heb toen gebeld met vraag hoe te annuleren en toen kreeg ik ineens te horen, chassisnummer is bekend dus nog maximaal 8 weken.

Maar ik begrijp dat ze tegen jouw dus weer een langere tijd aanhouden..

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je een track en trace krijg voor een pakje van 5 eur bij ali en met een auto van bijna 40000 eur dat teveel gevraagd is 🤦🏼‍♀️

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

sue18 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:28:
[...]

My god.. Ik wordt enorm kriebelig van vm.

Ik heb ze laatst gesproken over mijn mg zs lrlx en die zou ook weer verplaatst zijn naar 1 april, heb toen gebeld met vraag hoe te annuleren en toen kreeg ik ineens te horen, chassisnummer is bekend dus nog maximaal 8 weken.

Maar ik begrijp dat ze tegen jouw dus weer een langere tijd aanhouden..

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je een track en trace krijg voor een pakje van 5 eur bij ali en met een auto van bijna 40000 eur dat teveel gevraagd is 🤦🏼‍♀️
als je pakketje op de boot zou zitten, zou je track n trace ook waardeloos zijn. In augustus " loaded unto boat" ergens in februari "arrived at port" en dan nog 3 weken om uit te laden.

blup

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb deze week ook maar de knoop doorgehakt en de MG4 besteld. Levertijd nog steeds 6 maanden, misschien zelfs eerder! We zullen zien.

Ik had een aantal EV's proefgereden hiervoor, allemaal 2e-hands, en ik vond de MG4 algemeen beter, voor minder geld, en dan ook nog eens nieuw. Grootste nadeel is de beruchte software (lane-assist die het nodig vind om een andere rijbaan te kiezen in bijna elke bocht), dus hopelijk repareren ze dat nog.

Van Mossel ben ik minder over te spreken. Ik heb ze nu ook als garage dus ik ben wel wat van ze gewend. De verkoper gaf aan dat de prijs zou verhogen 1 februari en gaf me dus 1 a 2 dagen om te beslissen. Op zich prima want ik wist het al wel, maar dan zou het wel fijn zijn als ik de offerte iets eerder krijg dan 3 uur 's middags de dag daarvoor. Die prijsverhoging is vervolgens nooit gebeurt volgens mij.

In ieder geval zwart-op-wit gekregen dat mocht de prijs ooit nog verhogen dat dat niet doorberekend wordt op lopende offertes.
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee