hmm ja wij hebben hem vlak na elkaar besteld en mij wordt niet anders verteld dan 3-6maanden. dus op zich valt jou nieuwe datum daar ook nog in. Valt me wel op dat elke vestiging een andere levertijd lijkt aan te geven. Jij hebt hem in waalwijk besteld? daar zit toch geen MG? moet dat niet Breda zijn?
Ik heb overigens ook een poging gewaagd, uit nieuwsgierigheid, om uit te vinden wanneer er een boot deze kant op komt met auto's

. korte antwoord, is niet uit te zoeken haha.
Maar ben wel een paar interessante dingetjes tegen gekomen. SAIC Motors (eigenaar van MG voor zij die het niet weten) is een grote speler in China. Ze hebben hun eigen aparte vervoersbedrijf opgezet om alle auto's van Shanghai te vervoer naar diverse bestemmingen. Eerst leek het erop dat het schip "SAIC Anji Phoenix" tussen europa en shangai deed varen, maar dat blijkt alleen geweest te zijn voor een eerste grote levering op een nieuw geopoende verbinding. Dat schip is nu bijv. onderweg naar Zuid-Amerika..
maar wel intressant:
Currently, Anji Logistics Co Ltd possesses 31 car carriers, including 12 river vessels, 13 seagoing ships for domestic trade and six dedicated ships for foreign trade, forming the largest carmaker-owned fleet in China.
en ze hebben er nog eens 7 in bestelling staan die de komende ~5jaar gebouwd moeten worden voor internationaal auto vervoer.
Ik kan veel boten vinden die van hun zijn, maar niet allemaal. En bij de schepen trackers moet je allemaal betaalde accounts afsluiten voor die informatie, dat vond ik toch weer iets te ver gaan voor een nieuwsgierigheidje.
overigens ook, naar hun eigen zeggen:
SAIC Anji Logistics ranks 10th in China's logistics enterprises and 1st in the automotive logistics industry.
Het meest specifieke wat ik uiteindelijk heb gevonden is dat de boten die naar Zeebrugge gaan waar ook de MGs worden uitgeladen voor Nederland. Vaak als niet altijd ook langs Bristol, UK varen. Maar ik heb ook een vermoeden dat ze echt niet alles met alleen maar hun eigen schepen vervoeren en er dus eigenlijk geen pijl op te trekken valt.
Gewoon afwachten dus tot we een belletje krijgen dat de auto er is