• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-02 15:00
savale schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:36:
[...]

Binnen 13 weken begreep ik. Hier eerst maar hopen dat ie in 2023 geleverd gaat worden :)
Is je auto al geleverd dan kun je hiervan uitgaan. Als je een aanvraag doet op basis van een getekende offerte zul je later na levering terug naar de SEPP moeten om het kenteken aan je aanvraag te koppelen. Daarna gaat men over tot uitkering.
Met de innitiele aanvraag stel je de subsidie veilig.

• TrainBrainNL
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:48
Hallo,

Sinds vorige week eigenaar van een 'nieuwe' geïmporteerde MG ZS EV 2019. Ik zit een beetje in dit topic rond te neuzen en kom onder andere berichten tegen waarin gesproken wordt over kunnen laden met open deuren.
Als ik nu de auto aan de lader heb hangen met gesloten en vergrendelde deuren, en de auto ontgrendel wordt het laden onderbroken. Kleur van de leds op de laadpaal veranderd en ik hoor dat de stekker ontgrendeld wordt.
Dit lijkt dus niet op kunnen laden met open deuren. Na het vergrendelen wordt de laadsessie wel weer hervat.

Kennelijk heeft de auto niet de laatste updates, terwijl de verkoper mij heeft verzekerd dat de auto is voorzien van de laatste updates. Zijn er nog meer zaken waar ik oude software aan kan herkennen?

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-01 12:56
TrainBrainNL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:18:
Hallo,

Sinds vorige week eigenaar van een 'nieuwe' geïmporteerde MG ZS EV 2019. Ik zit een beetje in dit topic rond te neuzen en kom onder andere berichten tegen waarin gesproken wordt over kunnen laden met open deuren.
Als ik nu de auto aan de lader heb hangen met gesloten en vergrendelde deuren, en de auto ontgrendel wordt het laden onderbroken. Kleur van de leds op de laadpaal veranderd en ik hoor dat de stekker ontgrendeld wordt.
Dit lijkt dus niet op kunnen laden met open deuren. Na het vergrendelen wordt de laadsessie wel weer hervat.

Kennelijk heeft de auto niet de laatste updates, terwijl de verkoper mij heeft verzekerd dat de auto is voorzien van de laatste updates. Zijn er nog meer zaken waar ik oude software aan kan herkennen?
Opladen met de granny begint pas als de auto op slot is en het laden wordt inderdaad onderbroken als de deur ontgrendeld wordt. Bij het laden met de Wallbox hoeft de auto niet eens afgesloten te worden. Als de stekker van de Wallbox is ingestoken wordt direct de handshake uitgevoerd en begint de laadprocedure. zonder dat de auto moet worden afgesloten.
MG ZS EV van 11- 2020 na update november jl.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-02 19:57
Weet iemand of er ook een optie is om die 360 graden beelden bij de MG4 Luxury op te slaan? Beetje zoals je bij Tesla ook soms dashcambeelden vanuit de spiegel kan terugzien zegmaar?

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:02
Ronbebelaar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Opladen met de granny begint pas als de auto op slot is en het laden wordt inderdaad onderbroken als de deur ontgrendeld wordt. Bij het laden met de Wallbox hoeft de auto niet eens afgesloten te worden. Als de stekker van de Wallbox is ingestoken wordt direct de handshake uitgevoerd en begint de laadprocedure. zonder dat de auto moet worden afgesloten.
MG ZS EV van 11- 2020 na update november jl.
Voor de auto is er geen verschil tussen een laadpaal en een granny. Het hangt dus echt van je update af of de deuren wel of niet op slot moeten zijn om te laden.
Van Mossel installeert de updates niet vrijwillig en dat beleid hebben ze misschien ook in het buitenland waar zijn auto vandaan komt.
Mijn auto had voor de update de neiging om te stoppen met laden als ik aan een laadpaal stond waar ook een andere auto bij ging laden of ermee stopte. Dit was erg vervelend soms. Deze problemen lijken ook opgelost met de update.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 16:48
DonChaot schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Voor de auto is er geen verschil tussen een laadpaal en een granny. Het hangt dus echt van je update af of de deuren wel of niet op slot moeten zijn om te laden.
Van Mossel installeert de updates niet vrijwillig en dat beleid hebben ze misschien ook in het buitenland waar zijn auto vandaan komt.
Mijn auto had voor de update de neiging om te stoppen met laden als ik aan een laadpaal stond waar ook een andere auto bij ging laden of ermee stopte. Dit was erg vervelend soms. Deze problemen lijken ook opgelost met de update.
Ik snap wel dat ze die updates niet vrijwillig installeren. Ben nou al 2x teruggeweest met de boordcomputer die kuren vertoond, en elke keer zijn ze er een hele dag mee bezig om de laatste versie te installeren.

Helaas bestaan de problemen nog steeds in enige vorm.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:26

Tjado

Dé man

Sinds vandaag trotse eigenaar van deze jong gebruikte MG5 SR Luxury! Eerste ervaringen zijn zeer positief, en we zijn goed geholpen bij Van Mossel. Gelukkig hadden we dit topic gelezen, want de plastic stickers zaten inderdaad nog op de uitlekgaten van de portieren.

Daarnaast moeten we helaas nog een keer terug voor een software update, gezien hij nu nog op R07 staat. Is er ergens iets te vinden over de verschillen/updates/fixes van de software versies?

Nu verderpuzzelen met oplaadpunten en passen in het [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers topic.

[edit] Is er een manier in de app of in de auto om een goede rit/verbruikshistorie te zien?

[Voor 4% gewijzigd door Tjado op 11-01-2023 14:40]

Die ene, met die snor

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:21

Bezulba

Formerly known as Eendje

Tjado schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:18:
[Afbeelding]

Sinds vandaag trotse eigenaar van deze jong gebruikte MG5 SR Luxury! Eerste ervaringen zijn zeer positief, en we zijn goed geholpen bij Van Mossel. Gelukkig hadden we dit topic gelezen, want de plastic stickers zaten inderdaad nog op de uitlekgaten van de portieren.

Daarnaast moeten we helaas nog een keer terug voor een software update, gezien hij nu nog op R07 staat. Is er ergens iets te vinden over de verschillen/updates/fixes van de software versies?

Nu verderpuzzelen met oplaadpunten en passen in het [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers topic.
Veel plezier met je mooie auto en succes met het uitzoeken! Dat hele systeem is echt 1 grote teringbende. Je weet eigenlijk gewoon nooit wat je nu gaat betalen op een openbare laadplek..

blup

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 23:28
Weet iemand wat een onderhoudsbeurt voor een MG4 kost? Ik vind het wel bijzonder dat ze ieder jaar naar de garage moeten.

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:13
nietnormaal schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:02:
Weet iemand wat een onderhoudsbeurt voor een MG4 kost? Ik vind het wel bijzonder dat ze ieder jaar naar de garage moeten.
Tja, ze moeten iets verzinnen voor de automonteurs. Die hebben een stuk minder werk in de toekomst.

Het jaarlijks uitvoeren van de onderhoudsbeurt bij MG verlengd (na 1 jaar) ook je pechhulp via hen. Je hoeft dan niet separaat nog een ANWB abonnement af te sluiten.

• bartzzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:01
nietnormaal schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:02:
De kosten bij mijn vorige ZS EV waren ca. €150,-
Voor de MG4 weet ik het nog niet.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Er is een enorm te kort aan monteurs, dus de hele electrificatie komt goed uit
Laatste beurt was hier 109 €

diskeltische lurker

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54
bartzzz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:02:
[...]

De kosten bij mijn vorige ZS EV waren ca. €150,-
Voor de MG4 weet ik het nog niet.
Ik dacht me te herinneren:
Na 1 jaar: 109
Na 2 jaar: 109
Na 3 jaar: 209
Na 4 jaar: 409
Daarna weer 109

[Voor 24% gewijzigd door savale op 12-01-2023 01:03]

• Tjado

Tjado

Dé man

Haay schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:44:
[...]

Ik zag in een review van de MG4 (en ik denk dat dit ook voor de MG5 geldt) de tip om de vrije keuze knop (?) op het stuur te koppelen (in te stellen?) aan je temperatuurregeling, zodat je dan met de vierweg-knop ernaast temperatuur omhoog/omlaag kunt doen.

Heb zelf (nog) geen MG EV maar heb al aardig wat MG4 reviews op YouTube gekeken. :P
Is dit mogelijk in de MG5? Ik kan deze functie zelf niet vinden.

Die ene, met die snor

• TrainBrainNL
  • Laatst online: 09:48
DonChaot schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Hm merkte wel dat de ZS langzamer ging laden toen er een Tesla bij dezelfde Total paal kwam laden.
Ook even contact gehad met VM over de updates. Op het kenteken konden ze zien dat de auto een update moest krijgen voor de DAB radio, die was in 2021 uitgekomen. De auto is in augustus 2022 uit Duitsland geïmporteerd.
Toch maar even zeuren bij degene waar ik hem gekocht heb dat ze het in orde gaan maken zonder kosten voor mij.

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-02 16:48
Om iedereen even te updaten. Helaas minder goed nieuws.

Mijn leverdatum van de MG4 is inmiddels aangepast naar eind juni.

Het aanpassen van de kleur was tevergeefs, waarschijnlijk is de voorraad op. :*)

[Voor 24% gewijzigd door TheCupra op 11-01-2023 16:46]

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03:15
sammy777 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Tja, ze moeten iets verzinnen voor de automonteurs. Die hebben een stuk minder werk in de toekomst.

Het jaarlijks uitvoeren van de onderhoudsbeurt bij MG verlengd (na 1 jaar) ook je pechhulp via hen. Je hoeft dan niet separaat nog een ANWB abonnement af te sluiten.
Alleen auto gerelateerde zaken via MG, lekke band (geen reserve band aanwezig) kan dus niet verholpen worden.

• Wrc
  • Laatst online: 10:23
Hallo allemaal,

Nieuw in dit forum omdat ik wat informatie zoek over ervaringen met snelladen van een MG5 maar het antwoord nog niet kon vinden.

Ik heb sinds ruim een half jaar een MG5 SR luxury. In de eerste week dat ik de auto had heb ik een keer de snellader gebruikt om wat bij te laden, een kwartiertje laden. Dat ging toen prima. Gisteren had ik echter veel problemen.

De meeste snelladers die ik geprobeerd heb gaven geen indicatie van het probleem, de FastNet lader gaf echter aan dat de auto een probleem meldde. Bij een volgende lader ontdekte ik dat er wat vocht in de aansluiting staat. De twee openingen van de gelijkstroom aansluiting voor de CCS staan wat schuin omhoog gericht en zijn blijkbaar niet van een afvoer gaatje voorzien. Er zit wel een rubber dopje op maar ik heb het ontwerp eens goed bestudeerd en dat gaat geen garantie geven voor lekdichtheid. Een zeer matig ontwerp zo (de aansluiting een beetje schuin naar beneden had dit kunnen voorkomen). Ik heb het zo goed als mogelijk droog geblazen en uiteindelijk de lader gestart gekregen.

Later op de dag moest ik nog weer naar de snellader, uit voorzorg droog gemaakt maar ik kreeg het niet voor elkaar. Door naar de volgende snellader en daar is het uiteindelijk wel weer gelukt maar na 5 minuten laden schakelde de auto de HV accu uit. Gelukkig ging het daarna na opnieuw aanmelden en sessie starten wel goed.

Vannacht de auto thuis weer aan de 3 fase lader gehad en de gelijkstroom aansluiting weer eens bekeken. Stond opnieuw weer vocht in.

Overigens is de maximum laadstroom die ik zag had een piek van 100A. Iemand die weet wat normaal moet zij. Dit is immers maar een piek van ca. 41 kW. En als je een rendement van 0.9 aanneemt een afname van ruim 45kW. Dit komt niet in de buurt van de opgegeven piek van 87 kW.

Ik ga er een beetje vanuit dat het vocht het probleem is bij deze laadperikelen.
Iemand die dit herkent en of een idee heeft hoe dit op te lossen of voorkomen?

Ik hoor het heel graag.

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40
TheCupra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:38:

Het aanpassen van de kleur was tevergeefs, waarschijnlijk is de voorraad op. :*)
hmm ja wij hebben hem vlak na elkaar besteld en mij wordt niet anders verteld dan 3-6maanden. dus op zich valt jou nieuwe datum daar ook nog in. Valt me wel op dat elke vestiging een andere levertijd lijkt aan te geven. Jij hebt hem in waalwijk besteld? daar zit toch geen MG? moet dat niet Breda zijn?

Ik heb overigens ook een poging gewaagd, uit nieuwsgierigheid, om uit te vinden wanneer er een boot deze kant op komt met auto's :). korte antwoord, is niet uit te zoeken haha.
Maar ben wel een paar interessante dingetjes tegen gekomen. SAIC Motors (eigenaar van MG voor zij die het niet weten) is een grote speler in China. Ze hebben hun eigen aparte vervoersbedrijf opgezet om alle auto's van Shanghai te vervoer naar diverse bestemmingen. Eerst leek het erop dat het schip "SAIC Anji Phoenix" tussen europa en shangai deed varen, maar dat blijkt alleen geweest te zijn voor een eerste grote levering op een nieuw geopoende verbinding. Dat schip is nu bijv. onderweg naar Zuid-Amerika..

maar wel intressant:
Currently, Anji Logistics Co Ltd possesses 31 car carriers, including 12 river vessels, 13 seagoing ships for domestic trade and six dedicated ships for foreign trade, forming the largest carmaker-owned fleet in China.
en ze hebben er nog eens 7 in bestelling staan die de komende ~5jaar gebouwd moeten worden voor internationaal auto vervoer.
Ik kan veel boten vinden die van hun zijn, maar niet allemaal. En bij de schepen trackers moet je allemaal betaalde accounts afsluiten voor die informatie, dat vond ik toch weer iets te ver gaan voor een nieuwsgierigheidje.

overigens ook, naar hun eigen zeggen:
SAIC Anji Logistics ranks 10th in China's logistics enterprises and 1st in the automotive logistics industry.
Het meest specifieke wat ik uiteindelijk heb gevonden is dat de boten die naar Zeebrugge gaan waar ook de MGs worden uitgeladen voor Nederland. Vaak als niet altijd ook langs Bristol, UK varen. Maar ik heb ook een vermoeden dat ze echt niet alles met alleen maar hun eigen schepen vervoeren en er dus eigenlijk geen pijl op te trekken valt.
Gewoon afwachten dus tot we een belletje krijgen dat de auto er is ;)

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:34
In aanvulling op de post hierboven van Erik B:

Ik had ook wat uitgezocht.
SAIC verscheept hun auto’s vanuit de haven van Lianyungang via As Suays (haven aan zuidkant van het Sueskanaal; die reis duurt ca 23 dagen) naar Europa. Ik heb vernomen dat als het RoRo-schip bij het Sueskanaal aankomt er een bericht met o.a. types en chasisnummers naar Van Mossel Nederland (in Waalwijk) gaat. Daar schijnen de auto’s adhv de landelijke bestellijst verdeeld te worden. Elke vestiging kan dan bij de persoonlijke bestelling een chassisnummer zien. Mij is verteld dat ik gebeld wordt als de door mij bestelde auto bij het Sueskanaal is. Tussen het Sueskanaal en moment van levering schijnt ca 1 maand te zitten.

Waarschijnlijk een dooie mus: maar momenteel vaart het schip Nabucco (afkomstig van Lianyungang en Portburry (waar de Engelse MG’s van schepen gaan)) naar Zeebrugge (waar waarschijnlijk ook de Nederlandse MG’s van schepen komen). Goed mogelijk dat het andere MG’s of auto’s van Geely zijn. Of heel iets anders. Maar een tussenstop van zo’n schip in Engeland houd ik goed voor mogelijk. Misschien een volgende?

Ik zelf kijk af en toe naar de schepen die

• Erik B
Nou.. dat is goeie vondst! dat is geen dooie mus.. althans, wiens auto daar tussen zit weten we natuurlijk niet en het zal de levertermijn echt niet versnellen denk ik. Het is heel goed mogelijk dat de auto's voor Frankrijk en Duitsland bijv. ook via Zeebrugge gaan.

Maar... die Nabucco is van rederij "Wallenius Wilhelmsen"

https://www.walleniuswilh...tric-vehicle-supply-chain
Even onderaan die pagina kijken, en daar zie je staan:
Managing the complete EV supply chain for MG Saic
m.a.w. grote kans dat daar wel wat MG auto's op staan inderdaad!
oh en de volgende van diezelfde rederij is ook al door het Suez heen, de "Tannhauser"

Ik had overigens een vergelijkbare uitleg mbt. suezkanaal gekregen van de dealer.

[Voor 5% gewijzigd door Erik B op 11-01-2023 21:36]

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

TheCupra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:38:

LOL hebben ze jou zeker gewipt voor mij.

Kreeg vandaag door dat levering 3 mei is.

Mr. T.

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:12
Erik B schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:35:
Nou.. dat is goeie vondst! dat is geen dooie mus.. althans, wiens auto daar tussen zit weten we natuurlijk niet en het zal de levertermijn echt niet versnellen denk ik. Het is heel goed mogelijk dat de auto's voor Frankrijk en Duitsland bijv. ook via Zeebrugge gaan.

Maar... die Nabucco is van rederij "Wallenius Wilhelmsen"

https://www.walleniuswilh...tric-vehicle-supply-chain
Even onderaan die pagina kijken, en daar zie je staan:

[...]

m.a.w. grote kans dat daar wel wat MG auto's op staan inderdaad!
oh en de volgende van diezelfde rederij is ook al door het Suez heen, de "Tannhauser"

Ik had overigens een vergelijkbare uitleg mbt. suezkanaal gekregen van de dealer.
Haha leuke speurtocht, ik doe mee.

De Nabucco is rond 5 of 6 december vertrokken uit Lianyungang. Dus ik denk dat dit foto's zijn van het moment waarop hij geladen wordt:
https://www.alamyimages.f...a-usa-image499270957.html

https://www.alamyimages.f...yunga-image499270791.html

https://www.alamy.es/lian...yunga-image499270805.html

Ziet iemand zijn auto er al tussen staan....

• Erik B
haha nice! maar helaas geen MG4's gespot heb wel foto's met ZS EVs gezien, maar die waren van 2020 alweer.. enige logo wat ik kon herkennen was van Infinity.

er gaat blijkbaar 2 á 3 x p/mnd aan vehicle carrier van daar naar EU waar Zeebrugge op de route zit. Wallenius Wilhelmsen heeft een eigen scheduler op de website waar je het helemaal op kunt vinden.

https://www.walleniuswilhelmsen.com/schedules

we hebben er helemaal niks aan haha, maar toch wel even geinig om te zien.

• Kodo6
De volgende schepen kunnen interessant zijn:
Saic Anji Phoenix, Anji 7, 23 en 32, Tombarra, Morning Cornet, Euphony ACE en de Mignon…

En die firma Wallenius vaart op 11 jan, 12 feb en 27 feb indirect vanaf Lianyungang naar Zeebrugge. Wie weet.
Na aankomst in Zeebrugge rekening ik zelf nog op ca 2 weken tot levering aan klant/ ons.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02 17:28

ITsEZ

parttime all-rounder

Ik ben erg benieuwd met jullie ervaringen met de MG Pilot/lane assist. Vandaag proefgereden in de MG4, en die lane assist werkte voor geen meter op de snelweg (brand wel groen). Bij terugkomst gevraagd aan de verkoper en toen kreeg ik het antwoord “ja die zetten we meestal standaard uit omdat het niet goed werkt”. Bij de vraag of het op andere modellen dan wel werkt was het antwoord, eigenlijk niet. Is dit echt zo dramatisch en heeft de eerdere ZS hier een software update oid voor gekregen? Dit is voor mij wel een vrij essentiële functie, en bovendien staat het natuurlijk gewoon op de optielijst bij de luxury.

What you see is always what you get.

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-02 23:28
savale schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Heb het gevraagd maar niet opgeschreven... maar het was eerst 2 of 3x tegen de 100. Daarna om het jaar 2x zo duur.
Als ik het goed begreep vandaag is het afgerond 1ste jaar 100, 2e jaar 200, 3e jaar 100, 4e jaar 400.

Ik heb hem vandaag besteld, een luxury. Volgens de verkoper 3 tot 6 maanden levertijd.

• Kodo6
ITsEZ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:53:
Ik ben erg benieuwd met jullie ervaringen met de MG Pilot/lane assist. Vandaag proefgereden in de MG4, en die lane assist werkte voor geen meter op de snelweg (brand wel groen). Bij terugkomst gevraagd aan de verkoper en toen kreeg ik het antwoord “ja die zetten we meestal standaard uit omdat het niet goed werkt”. Bij de vraag of het op andere modellen dan wel werkt was het antwoord, eigenlijk niet. Is dit echt zo dramatisch en heeft de eerdere ZS hier een software update oid voor gekregen? Dit is voor mij wel een vrij essentiële functie, en bovendien staat het natuurlijk gewoon op de optielijst bij de luxury.
Ik begrijp uit een Engels forum dat er een software update zou zijn die de lane assist milder en daardoor bruikbaar(der) maakt.

• Heinemancp
nietnormaal schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:13:
[...]

Als ik het goed begreep vandaag is het afgerond 1ste jaar 100, 2e jaar 200, 3e jaar 100, 4e jaar 400.

Ik heb hem vandaag besteld, een luxury. Volgens de verkoper 3 tot 6 maanden levertijd.
Heeft waarschijnlijk met onderhoudsschema te maken:
1e jaar alleen wat checks
2e jaar incl remvloeistof wisselen (elke twee jaar want trekt vocht aan)
3e jaar wat checks
4e jaar remvloeistof, interieurfilters, remschijven?, anders?

Mogelijk kunnen we nog achter het onderhoudsvoorschrift komen van MG. Incl de serviceinterval.
Serviceinterval:
https://www.vanmossel.nl/mg/service-of-onderhoud/
Het onderhoudsinterval van uw MG bedraagt 24.000 km of 1 jaar.
Nog geen NL talige handleiding beschikbaar, bijzonder voor de MG4 rijders die er nu al zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Heinemancp op 12-01-2023 07:48]

• jpvdheijn
Wrc schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Nieuw in dit forum omdat ik wat informatie zoek over ervaringen met snelladen van een MG5 maar het antwoord nog niet kon vinden.

Ik heb sinds ruim een half jaar een MG5 SR luxury. In de eerste week dat ik de auto had heb ik een keer de snellader gebruikt om wat bij te laden, een kwartiertje laden. Dat ging toen prima. Gisteren had ik echter veel problemen.

De meeste snelladers die ik geprobeerd heb gaven geen indicatie van het probleem, de FastNet lader gaf echter aan dat de auto een probleem meldde. Bij een volgende lader ontdekte ik dat er wat vocht in de aansluiting staat. De twee openingen van de gelijkstroom aansluiting voor de CCS staan wat schuin omhoog gericht en zijn blijkbaar niet van een afvoer gaatje voorzien. Er zit wel een rubber dopje op maar ik heb het ontwerp eens goed bestudeerd en dat gaat geen garantie geven voor lekdichtheid. Een zeer matig ontwerp zo (de aansluiting een beetje schuin naar beneden had dit kunnen voorkomen). Ik heb het zo goed als mogelijk droog geblazen en uiteindelijk de lader gestart gekregen.

Later op de dag moest ik nog weer naar de snellader, uit voorzorg droog gemaakt maar ik kreeg het niet voor elkaar. Door naar de volgende snellader en daar is het uiteindelijk wel weer gelukt maar na 5 minuten laden schakelde de auto de HV accu uit. Gelukkig ging het daarna na opnieuw aanmelden en sessie starten wel goed.

Vannacht de auto thuis weer aan de 3 fase lader gehad en de gelijkstroom aansluiting weer eens bekeken. Stond opnieuw weer vocht in.

Overigens is de maximum laadstroom die ik zag had een piek van 100A. Iemand die weet wat normaal moet zij. Dit is immers maar een piek van ca. 41 kW. En als je een rendement van 0.9 aanneemt een afname van ruim 45kW. Dit komt niet in de buurt van de opgegeven piek van 87 kW.

Ik ga er een beetje vanuit dat het vocht het probleem is bij deze laadperikelen.
Iemand die dit herkent en of een idee heeft hoe dit op te lossen of voorkomen?

Ik hoor het heel graag.
Dit is een vervelende situatie inderdaad. Je leest op het internet wel meer snellaad problemen met de MG5. Ik denk een goede tip om zeker het vocht in de laadpoort in de gaten de houden.
Wat betreft de laadcurve, ik vrees dat je met een SR niet de 87KW gaat laden. Dit is toebedeelt aan de LR variant.

• bartzzz
Heinemancp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:14:
[...]

3e jaar wat checks

Mogelijk kunnen we nog achter het onderhoudsvoorschrift komen van MG. Incl de serviceinterval.
Serviceinterval:

[...]

Nog geen NL talige handleiding beschikbaar, bijzonder voor de MG4 rijders die er nu al zijn.
De handleiding in de auto is gewoon in het Nederlands. (en wie leest deze sowieso)

• TheCupra
  • Laatst online: 03-02 16:48
Erik B schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:55:
[...]

hmm ja wij hebben hem vlak na elkaar besteld en mij wordt niet anders verteld dan 3-6maanden. dus op zich valt jou nieuwe datum daar ook nog in. Valt me wel op dat elke vestiging een andere levertijd lijkt aan te geven. Jij hebt hem in waalwijk besteld? daar zit toch geen MG? moet dat niet Breda zijn?

Ik heb overigens ook een poging gewaagd, uit nieuwsgierigheid, om uit te vinden wanneer er een boot deze kant op komt met auto's :). korte antwoord, is niet uit te zoeken haha.
Maar ben wel een paar interessante dingetjes tegen gekomen. SAIC Motors (eigenaar van MG voor zij die het niet weten) is een grote speler in China. Ze hebben hun eigen aparte vervoersbedrijf opgezet om alle auto's van Shanghai te vervoer naar diverse bestemmingen. Eerst leek het erop dat het schip "SAIC Anji Phoenix" tussen europa en shangai deed varen, maar dat blijkt alleen geweest te zijn voor een eerste grote levering op een nieuw geopoende verbinding. Dat schip is nu bijv. onderweg naar Zuid-Amerika..

maar wel intressant:

[...]

en ze hebben er nog eens 7 in bestelling staan die de komende ~5jaar gebouwd moeten worden voor internationaal auto vervoer.
Ik kan veel boten vinden die van hun zijn, maar niet allemaal. En bij de schepen trackers moet je allemaal betaalde accounts afsluiten voor die informatie, dat vond ik toch weer iets te ver gaan voor een nieuwsgierigheidje.

overigens ook, naar hun eigen zeggen:

[...]

Het meest specifieke wat ik uiteindelijk heb gevonden is dat de boten die naar Zeebrugge gaan waar ook de MGs worden uitgeladen voor Nederland. Vaak als niet altijd ook langs Bristol, UK varen. Maar ik heb ook een vermoeden dat ze echt niet alles met alleen maar hun eigen schepen vervoeren en er dus eigenlijk geen pijl op te trekken valt.
Gewoon afwachten dus tot we een belletje krijgen dat de auto er is ;)
Bij mij ging het veel heen en weer qua levertijd, wellicht vanwege de beperkte voorraad die ze hadden, en mijn leasemaatschappij die in eerste instantie er traag mee aan de slag ging. Met betrekking tot waar ik hem heb besteld, dit was bij van Mossel MG in Rotterdam, hoewel er bij mijn lease offerte nu staat dat de aflever partij van Mossel Waalwijk is geworden.

Ik zat ook de Engelse fora te lezen, er schijnen inderdaad nogal wat boten rond te varen voor SAIC. Wellicht interessant om dit verder uit te pluizen!

Laten we dan hopen dat het eerder dan zes maanden is ;)

• Sonicfreak
  • Nu online
Heinemancp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:14:
[...]

3e jaar wat checks

Serviceinterval:

[...]

Ik heb de Nederlandse handleiding kunnen downloaden door het chassisnummer in te vullen op de website.
Moet je natuurlijk wel al je chassisnummer weten.

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:50
Geen idee hoe de kwaliteit is. Maar voor de geïnteresseerden granny loader van lidl:

https://www.lidl.nl/p/ult...ader%20type%202%20230%20v

[Voor 4% gewijzigd door sue18 op 12-01-2023 14:35]

• jpvdheijn
sue18 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:35:
Geen idee hoe de kwaliteit is. Maar voor de geïnteresseerden granny loader van lidl:

voor 20 euro meer koop je ook een tesla granny charger die je kunt uitbreiden met een camping stekker.
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/mobile-connector

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-01 19:28
Ik heb een '22 zs EV en gebruik lane assist altijd op de snelweg en ben er erg blij mee. Binnen beboudekom en op N wegen niet dan reageert het systeem onrustig.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 16:48
MG 5 en mijn lane assist / auto pilot werkt eigenlijk wel prima. Hij zit me ff te ver naar rechts op de rijstrook maar daar wen je vanzelf aan. Misschien zit ik te ver naar links.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Henno Keers
  • Laatst online: 10:03
TrainBrainNL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:18:
Hallo,

Je hebt een hele oude BMS. Bij de BMS die je nu hebt krijg je ook onderbroken laadsessies op openbare laadpalen.
Die gaan namelijk regelmatig op standby als er naast je een andere auto wordt los of aangekoppeld wordt.
Die standby kaan de BMS niet onderscheiden en dan stopt het laden. Heel fijn, not.
Ga naar een goede MG dealer, van Mossel in Tiel b.v., die weten er van af.
"Vroeger", een jaar geleden moest je bewijs aanleveren om de laatste BMS te krijgen, had met uren van garantie te maken. Bewijs is: datum / tijd foto's van onderbroken sessies.

Zelf via OVMS.
Op youtube zijn er filmpjes:
YouTube: MG ZS EV #18 BMS update mid 2020 charging while unlocked
YouTube: All your MZ ZS EV BMS bug Frequently Asked Questions ANSWERED
YouTube: MG ZS EV #Tips&tricks 26 (Comfort uppdate 2.0) "GB/FR"
YouTube: MG ZS EV COMFORT UPDATE BEFORE AND AFTER...THE BONGS ARE GONE

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 20:29
jpvdheijn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:52:
[...]

voor 20 euro meer koop je ook een tesla granny charger die je kunt uitbreiden met een camping stekker.
Als ik goed gekeken heb kan je wel met de tesla granny charger niet zelf de maximale laadstroom instellen, met die van Lidl wel.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:25
Zou dit bruikbaar zijn als v2l adapter? https://a.aliexpress.com/_EwN1NQ5

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:48
kijk eens naar de foto van het artikel, is een type 2 kant dat je in de laadpaal plugt, niet zelfde als wat in de auto gaat.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Erik B
even los daarvan, het lijkt er op dat je niet een heel specifieke kabel nodig hebt als ik onderstaande youtube filmpje moet geloven en als dat ook voor andere modellen/merken geldt.

https://www.youtube.com/watch?v=ASGI79A004g

Niet dat ik het aanraad het zelf te knutselen, maar ingewikkeld is het in principe niet..

• Vaevictis_
Erik B schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:28:
even los daarvan, het lijkt er op dat je niet een heel specifieke kabel nodig hebt als ik onderstaande youtube filmpje moet geloven en als dat ook voor andere modellen/merken geldt.

https://www.youtube.com/watch?v=ASGI79A004g

Niet dat ik het aanraad het zelf te knutselen, maar ingewikkeld is het in principe niet..
Klopt, ik wil een kant en klare connector kopen. 300 euro is echt veel te veel geld.

• jpvdheijn
Deze moet je hebben
€ 102,23 40%OFF | Electric Car Side Discharge Plug EV Type2 16A Charger Cable with EU Socket Outdoor Power Supply Station( need car supports V2L)
https://a.aliexpress.com/_EIDzI6t

• bartzzz
jpvdheijn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:14:
Deze moet je hebben
€ 102,23 40%OFF | Electric Car Side Discharge Plug EV Type2 16A Charger Cable with EU Socket Outdoor Power Supply Station( need car supports V2L)
https://a.aliexpress.com/_EIDzI6t
Misschien klinkt het stom wat ik zeg.
Maar koop voor dit soort zaken aub spullen uit Europa. Dan weet je dat het een degelijk product is. Om nu €200,- te besparen op een accessoire voor je nieuwe auto van +30k en dan Chinese kabels te komen vind ik erg onverstandig.

• Erik B
bartzzz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:26:
en dan Chinese kabels te komen vind ik erg onverstandig.
is toch ook een chinese auto >:)

• jpvdheijn
bartzzz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Misschien klinkt het stom wat ik zeg.
Maar koop voor dit soort zaken aub spullen uit Europa. Dan weet je dat het een degelijk product is. Om nu €200,- te besparen op een accessoire voor je nieuwe auto van +30k en dan Chinese kabels te komen vind ik erg onverstandig.
Als jij een kabel hier in Europa komt komt hij ook uit China. Dat weet ik uit ervaring, die gaat echt niet beter zijn.
Ik heb in mijn tesla destijds zelf het scherm achter het stuur vervangen. En raad eens, juist die was te koop op Ali en precies dezelfde als in de auto zat. Ik heb in de toelevering van laadpaal componenten gezeten, en waar komt de kabel vandaan? China!

[Voor 38% gewijzigd door jpvdheijn op 12-01-2023 21:06]

• bartzzz
jpvdheijn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:01:
[...]

Als jij een kabel hier in Europa komt komt hij ook uit China. Dat weet ik uit ervaring, die gaat echt niet beter zijn.
Ik heb in mijn tesla destijds zelf het scherm achter het stuur vervangen. En raad eens, juist die was te koop op Ali en precies dezelfde als in de auto zat. Ik heb in de toelevering van laadpaal componenten gezeten, en waar komt de kabel vandaan? China!
[Afbeelding]
Het klopt wat je zegt. Het komt uiteindelijk toch wel uit China. Maar als je in de branche hebt gezeten weet je ook wat de verschillen zijn. Onderdelen is een ding maar hoe het gemonteerd wordt is twee. En vooral dat laatste is voor dit soort producten waar je stroom en vermogen over laat lopen essentieel.

Iedereen moet het zelf weten. En ja, het zal ook wel goed gaan met een Ali kabel.
Maar toch zou ik het nooit doen.
Als het dan wel mis gaat denk had ik maar.

• Wrc
jpvdheijn schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:10:
[...]

Dit is een vervelende situatie inderdaad. Je leest op het internet wel meer snellaad problemen met de MG5. Ik denk een goede tip om zeker het vocht in de laadpoort in de gaten de houden.
Wat betreft de laadcurve, ik vrees dat je met een SR niet de 87KW gaat laden. Dit is toebedeelt aan de LR variant.
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog eens verder gezocht en vond in het MGEVS.com forum een thread waarin dezelfde problemen werden omschreven.

Aangaande de piek laad capaciteit voor SR versus LR, MG geeft voor beide 87 kW aan en dat is aan de laadinrichting gerelateerd, die zal voor de SR niet anders zijn dan voor de LR.

• NBe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 18:38
Als van Mossel - Kia klant via de nieuwsbrief ook een proefrit aangevraagd in de MG4 Luxury. Vestiging was Nijmegen. Uurtje gereden en daarna nog wat vragen gesteld en offerte gekregen voor nieuwe MG4 en inruil. Helaas te groot gat bij de inruil, mogelijk komt er nog nieuw bod.

Ik heb denk ik al meer dan 20 verschillende reviews gezien op Youtube dus ging redelijk voorbereid naar Nijmegen. En veel van de reviews kloppen met wat ik zelf ook heb geconstateerd, zover dat kan in een proefrit van een uurtje. Dingen die mij opvielen;

- de MG4 is een brede auto zodat je ruim kunt zitten,
- de zit positie was voor mij niet ideaal (lengte 1,84). Stuur kon niet verder omhoog en de stoel niet verder omlaag dus mijn benen moesten naar de zijkant anders kon ik niet sturen. Deal breaker, nee maar wel anders dan ik gewend ben. En misschien goed voor andere om zelf te ervaren.
- Multimedia systeem is minder traag dan verwacht, kleine knoppen voor de opties maar dat heeft mijn Kia Proceed ook. Lastig om te bedienen tijdens het rijden. Verder niet in het systeem gezeten voor de audio instellingen bijvoorbeeld. De audio is toch minder dan ik gewend ben, JBL premium met losse subwoofer.
- stoelen zijn zachter en hebben minder steun dan ik gewend ben bij Kia, Ford, Seat en VW allemaal voorzien van sportstoelen, dit even ter vergelijking.
- Instellingen gewijzigd naar Custom, sturen zwaar, Motor in Sport en toen kreeg ik wel Ford Fiesta ST-line gevoel. Ook door de schijfremmen voor en achter. Re-gen uitgeschakeld omdat mijn vriendin "zeeziek" werd. Je merkt tijdens het rijden niet dat je met 1800 kilo op pad bent en wegligging en vering verrassend goed maar dat kwam ook al uit de reviews naar voren.
- materialen veel hard plastic maar voelt goed en stevig en heeft mij verder niet gestoord.
- geen verlichting in interieur dus donker en geen enkele grijp handles/ panic handles boven de deuren. Qua interieur zou ik voor het grijze gaan is minder donker maar met twee honden in de auto is lichte bekleding geen optie.
- Oranje en licht blauwe kleur is geen metallic lak.
- Wind/ rij geluiden waardoor je ondanks elektrische aandrijving qua geluid weinig verschil merkt met mijn huidige Kia Proceed met benzine motor.
- Subsidie pot gaat hard. 10 januari geopend met 67mln, vandaag nog maar 58mln en dat in 4 dagen.

Vragen MG MG4
- Levert van Mossel een laadpaal en wat kost dat?
Van Mossel levert een easyWallbox met 1 & 3 fase en load balancer voor 850,- euro
- Heeft van Mossel een laadpas en wat kost dat
Op dit moment heeft van Mossel nog geen laadpas. Wel is van Mossel bezig om een afdeling op te richten speciaal voor zaken als laadpalen en laadpassen en alles wat verder bij elektrisch rijden komt kijken. Dit komt in de toekomst wel
- Houd de navigatie tijdens een route naar bijvoorbeeld Oostenrijk, rekening met laadstations
Nee, wel worden laadpalen in de buurt getoond
- Hoe wordt de software bijgewerkt, OTA of moet ik naar de dealer
Software updates gaan via de MG dealer. Auto wel voorzien van 4g modem voor bijvoorbeeld trafic / weer updates
- Werkt MG met service punten of moet je iedere keer naar Nijmegen
MG werkt met service punten, echter blijft Nijmegen vanuit de achterhoek de dichts bij zijnde
- Heeft de MG4 Cruise Control (dus geen Adaptive Cruise Control)
Nee, enkel ACC
- Van welk merk is het audio systeem en hoeveel speakers en Watt
Merk onbekend Luxury Long Range 6 speakers, 3d sound en virtual subwoofer
- Is er een losse subwoofer – Nee, virtual subwoofer Wel eventueel na de tijd extra te installeren via van Mossel
- Kan de MG4 worden uitgevoerd met dakkoffer - Nee
- Kan de MG4 worden uitgevoerd met trekhaak - Ja, kost ongeveer 1000,- en wordt achteraf gemonteerd
- Wat is de kogeldruk – 50 of 75 kilo
- Is het front-logo een sticker en kan die eraf
Front logo is een sticker. De letters MG kunnen er zonder problemen af. De vorm van de rand van het logo, zit ook in de klep en dat blijf je zien. Wrappen is misschien optie
- Wat wordt de wegenbelasting in de toekomst
Onbekend
- Het MSP is geschikt voor 800v en grotere accu’s. Komt dat ook beschikbaar voor deze MG4
Onbekend
- Is er elektrische kofferbak beschikbaar
Onbekend
- Wanneer komt de snelle variant, +400 pk
Onbekend
- Zit er een V2L adapter bij de auto
Er zit geen V2L adapter bij, wel te bestellen a 270,- euro
- Levertijden
3 – 6 maanden levertijd
- Wanneer komt de 77 kw accu
Onbekend

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 20:20
NBe schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:03:
. Helaas te groot gat bij de inruil, mogelijk komt er nog nieuw bod.
Mooie opsomming van je ervaring en vragen.
Geweldig!

De inruil prijs.
Denk je dat je een onderhandelings positie hebt.
De vraag naar deze auto is groot.
Als ze de " inkoop prijs bieden, van de ANWB koerslijst" zou ik deze accepteren.
Succes

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

- Kan de MG4 worden uitgevoerd met dakkoffer - Nee
- Kan de MG4 worden uitgevoerd met trekhaak - Ja, kost ongeveer 1000,- en wordt achteraf gemonteerd
- Is het front-logo een sticker en kan die eraf
ik had begrepen dat de MG4 wel met een dakkoffer kan worden uitgerust maar dat er nog geen rails beschikbaar zijn.

kwam ook deze PDF tegen op een engels forum:
https://www.mgevs.com/att...kg-taklast-mg4-pdf.13557/

https://www.mgevs.com/threads/roof-rack.7200/

had dit ook als antwoord gekregen op een vraag over dak beugels voor de MG4 bij van mossel Amsterdam
W.b. dakdragers: we weten nog niet wanneer deze beschikbaar zullen zijn. Verwachte prijs +/- 200 euro.

[Voor 18% gewijzigd door cold op 14-01-2023 16:23]

• 1234567y
cold schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:17:
[...]

ik had begrepen dat de MG4 wel met een dakkoffer kan worden uitgerust maar dat er nog geen rails beschikbaar zijn.

kwam ook deze PDF tegen op een engels forum:
https://www.mgevs.com/att...kg-taklast-mg4-pdf.13557/

https://www.mgevs.com/threads/roof-rack.7200/

had dit ook als antwoord gekregen op een vraag over dak beugels voor de MG4 bij van mossel Amsterdam

[...]
Ik dacht ook dat er wel dakdragers zouden komen. Daar ga ik tenminste wel vanuit!

Blijkbaar volgens mgevs.com is de auto er niet voor gecertificeerd ofzo? Is het niet gewoon alleen de daklast die ertoe doet? Mijn Ford focus hatchback kan ook een vergelijkbare daklast, en daar zijn gewoon dakdragers voor te vinden.

• technopeuter
Snelle versie met 444pk dual motor en sportstoelen komt dit jaar denk ik nog voor ca. €42.000 Goedkoop voor een racemonster

diskeltische lurker

• bartzzz
technopeuter schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:01:
Snelle versie met 444pk dual motor en sportstoelen komt dit jaar denk ik nog voor ca. €42.000 Goedkoop voor een racemonster
Voor dat geld koop nu ook al bijna een Tesla Model 3. Dus ik denk niet dat ze die veel zullen verkopen.

• Erik B
@technopeuter hmm valt wel mee, Tesla heeft net de prijzen omlaag gegooid. Hoewel ze nog altijd een stukkie duurder zijn dan de huidige modellen, zit het niet ver van die 42k "race" variant vandaan als dat de prijs wordt.

Model 3 voor 44,490 jaja.. nog subisidie ook, en Model Y voor 47-48k ofzo..

[Voor 11% gewijzigd door Erik B op 14-01-2023 23:20]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54
@NBe

Mooie opsomming. Paar interessante verschillen volgens VM Amsterdam.

Afneembare dakrail gaat er wel komen. Max 60kg dak load. Zie ook hier:
https://www.mgevs.com/threads/roof-rack.7200/ staat zelfs een verklaring vanuit het MG hoofdkantoor Amstelveen in dat topic.

V2L kabel of Granny kabel allebei 250 euro bij VM Amsterdam.

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 19:51
Op de site van MG zelf staat al een tijdje een prijs van € 31.335 incl. BTW voor de comfort versie. Maar op de site van van Mossel staat € 34.285. Zou MG de prijs hebben verlaagd van die versie of is dat een fout?

• Vaevictis_
[...]

Zit er bij de mg4 ook geen granny lader? Mocht iemand nog een v2l adapter weten voor een redelijk prijs dan ben ik ook geïnvesteerd.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:48
Eekhoornz0r schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:39:
Op de site van MG zelf staat al een tijdje een prijs van € 31.335 incl. BTW voor de comfort versie. Maar op de site van van Mossel staat € 34.285. Zou MG de prijs hebben verlaagd van die versie of is dat een fout?
site van mg inclusief soepsidie

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• bartzzz
Vaevictis_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:17:
[...]

Zit er bij de mg4 ook geen granny lader? Mocht iemand nog een v2l adapter weten voor een redelijk prijs dan ben ik ook geïnvesteerd.
Granny zit er niet bij, is wel los te koop.
Maar die kun je ook voor €180,- bij de Lidl bestellen. (Zie eerdere post)
V2L is voor ca.€250,- bij MG te bestellen. (Zie eerdere post)

• Vaevictis_
[...]

@jpvdheijn heb jij deze? ik zoek wat ervaringen met deze lader. Is die ook instelbaar op verschillende vermogens? Wat voor type stekker is de campingstekker?

• Vaevictis_
bartzzz schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Granny zit er niet bij, is wel los te koop.
Maar die kun je ook voor €180,- bij de Lidl bestellen. (Zie eerdere post)
V2L is voor ca.€250,- bij MG te bestellen. (Zie eerdere post)
Dank had ik gezien van Lidl en v2l adapter vind ik veel te duur. Lidl lader is een koopje dus als Tesla afvalt gaat het die worden.
Ik kan iedereen aanraden om vooral een granny lader in de achterbak te hebben afgelopen 6 jaar vaak gebruikt op vakantie maar je weet het nooit hoe je reis loopt. Ook 25m 2.5mm verlengkabel achterin. _/-\o_

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
Eekhoornz0r schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:39:
Zoals @Coasterfreak ook al zei, op de MG site hebben ze een beetje sneaky de SEPP2023 subsidie van €2950 er vanaf gehaald. Alles voor de beeldvorming he! :P

Zo hoorde ik laatst ook een reclame waarin werd gesteld dat de MG 4 wel 14 duizend euro goedkoper is dan de ID.3. Dan reken je wel met de nieuwe ID.3 welke een nieuwprijs van €45.990 heeft (net boven de SEPP2023 grens van €45000) en inclusief aftrek van de SEP2023 subsidie bij de MG 4. Creatief rekenen. :D

Als je bv. een voorraad model van de eerste generatie ID.3 zou halen dan is het verschil een stuk kleiner, hoewel de MG 4 natuurlijk nog steeds flink goedkoper is.

• bartzzz
Vaevictis_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Dank had ik gezien van Lidl en v2l adapter vind ik veel te duur. Lidl lader is een koopje dus als Tesla afvalt gaat het die worden.
Ik kan iedereen aanraden om vooral een granny lader in de achterbak te hebben afgelopen 6 jaar vaak gebruikt op vakantie maar je weet het nooit hoe je reis loopt. Ook 25m 2.5mm verlengkabel achterin. _/-\o_
Die van Tesla is inderdaad niet in te stellen voor wat betreft de laadsnelheid. (Die heb ik zelf ook een)
Maar of hij überhaupt werkt weet ik (nog) niet.

[Voor 4% gewijzigd door bartzzz op 15-01-2023 13:23]

• NBe
edhollan schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:06:
[...]

Mooie opsomming van je ervaring en vragen.
Geweldig!

De inruil prijs.
Denk je dat je een onderhandelings positie hebt.
De vraag naar deze auto is groot.
Als ze de " inkoop prijs bieden, van de ANWB koerslijst" zou ik deze accepteren.
Succes
We hebben onze Kia ProCeed in september 2020 gekocht bij van Mossel. Huidige km stand is 40.000 km. De ProCeed heeft als bijzondere extra dat deze door van Mossel gechipt is naar 180 pk. Totaalprijs was 39.127,82. De inruil was gisteren "gewoon" de ANWB koerslijst prijs van 25.600 euro. Dat zou betekenen een afschrijving van 13.527,82. Dat vinden wij veel te veel. Misschien komt er nog een beter bod en anders rijden we met zeer veel plezier door in onze Kia ProCeed.

• NBe
1234567y schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Ik dacht ook dat er wel dakdragers zouden komen. Daar ga ik tenminste wel vanuit!

Blijkbaar volgens mgevs.com is de auto er niet voor gecertificeerd ofzo? Is het niet gewoon alleen de daklast die ertoe doet? Mijn Ford focus hatchback kan ook een vergelijkbare daklast, en daar zijn gewoon dakdragers voor te vinden.
Ik heb veel reviews gezien op Youtube of gelezen en daar werd overal gezegd dat de MG4 niet geschikt is voor een dakkoffer. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een trekhaakkoffer. De ANWB heeft hier pas geleden review over gemaakt. Dakkoffer vs. Trekhaakkoffer. Qua verbruik lijkt me een dakkoffer bij een elektrische auto ook niet echt logisch. Vooral als je in een Trekhaakkoffer 300 liter kwijt kunt.

• 1234567y
NBe schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb veel reviews gezien op Youtube of gelezen en daar werd overal gezegd dat de MG4 niet geschikt is voor een dakkoffer. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een trekhaakkoffer. De ANWB heeft hier pas geleden review over gemaakt. Dakkoffer vs. Trekhaakkoffer. Qua verbruik lijkt me een dakkoffer bij een elektrische auto ook niet echt logisch. Vooral als je in een Trekhaakkoffer 300 liter kwijt kunt.
Ja, maar zoals bekend kan hij wel een daklast hebben, dus ik zie het probleem niet.

Surfboard past beetje moeilijk in een trekhaak koffer. De spoilers bij de MG4 zijn ook niet ideal met een surfboard, maar beter dan niets.

• 1234567y
Vaevictis_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Ik lees veel over de V2L kabel, maar waarvoor gebruiken mensen die in de praktijk?
- Bij het camperen kan het leuk zijn, maar dat is wel heel gelegenheids gevoelig.
- terug naar je het net lijkt me niet echt heel realistisch of nuttig.

ben benieuwd hoe en waarvoor mensen het gebruiken.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vaevictis_ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:17:
Mocht iemand nog een v2l adapter weten voor een redelijk prijs dan ben ik ook geïnvesteerd.
Zoals eerder genoemd op AliExpress of vanuit Europa voor circa 175 euro:
https://evcables.co.uk/co...le?variant=42567226851578

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• buutvrij
  • Laatst online: 03-02 22:33
Wij hebben de V2L kabel bij de MG5 gekocht.

Mijn ega is visagiste film/tv/modeshoots en staat zodoende vaak op gekke locatie's zoals laatst onderaan de stormvloedkering in zeeland. Kabeltje er uit en föhnen maar. De cameraploeg sloot hun acculader ook nog even aan. Wel even opletten op de max qua verbruik.

Zelf ben ik cameraman en heb zodoende licht gebruikt via de V2L om een vervallen kerkje uit te lichten tijdens een avondopname. Tot voor kort deed je dat met een aggregaat, maar die moesten dan weer ver weg staan i.v.m het op te nemen geluid. Deze functionaliteit zal voor veel mensen niet van toepassing zijn.

Wat verder nog grappig is, is dat een laadpaal in de wijk een tarief heeft van 31 cent per KWh en mijn tarief thuis hoger ligt, alhoewel weer gecapped door het prijsplafond. In theorie dus goedkoop laden en thuis ontladen door verbruik van je huis. In werkelijkheid is dat natuurlijk gedoe en gehannes.

Waar ik wel naar uitkijk: klussen aan m'n bootje (waar ik 220V voor nodig) heb die op het droge van een haventerreintje staat zonder verdere faciliteiten. Zo zie je maar; handig is V2L altijd en ook een belangrijk punt geweest bij keuze van welke EV het moest worden.

• Vaevictis_
1234567y schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Ik lees veel over de V2L kabel, maar waarvoor gebruiken mensen die in de praktijk?
- Bij het camperen kan het leuk zijn, maar dat is wel heel gelegenheids gevoelig.
- terug naar je het net lijkt me niet echt heel realistisch of nuttig.

ben benieuwd hoe en waarvoor mensen het gebruiken.
Terug naar het net kan niet omdat er o.a. geen net synchronisatie is (50Hz). Inderdaad gelegenheids gebruik, op camping of nespresso onderweg. Een stopcontact in de auto is nog luxer maar dat heeft de mg4 niet? Ik heb ook een e-niro en de Duitse uitvoering heeft dat wel.

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 22:04
Al ervaringen met ontbinden van de overeenkomst?

Wij hebben vorig jaar maart een ZS EV LR Luxury besteld (particulier), toen met mondeling geschatte levertijd 4-6 maanden. Op de overeenkomst staat "geschatte levertijd: 2022". Inmiddels overwegen we de overeenkomst te ontbinden.

De BOVAG voorwaarden kennen geen "geschatte" levertijd maar wel een "vermoedelijke" levertijd. Volgens artikel 6.2 zou ik ze dan in gebreke moeten stellen waarna ze binnen 3 weken alsnog de kans krijgen om te leveren. Maar áls ik zou willen ontbinden, dan hoeft dat van mij eigenlijk ook niet meer en bestel ik net zo graag meteen wat anders.

Wie heeft dit in de praktijk al meegemaakt?

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:50
roderickvd schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:02:

Wij hebben vorig jaar maart een ZS EV LR Luxury besteld (particulier), toen met mondeling geschatte levertijd 4-6 maanden. Op de overeenkomst staat "geschatte levertijd: 2022". Inmiddels overwegen we de overeenkomst te ontbinden.

De BOVAG voorwaarden kennen geen "geschatte" levertijd maar wel een "vermoedelijke" levertijd. Volgens artikel 6.2 zou ik ze dan in gebreke moeten stellen waarna ze binnen 3 weken alsnog de kans krijgen om te leveren. Maar áls ik zou willen ontbinden, dan hoeft dat van mij eigenlijk ook niet meer en bestel ik net zo graag meteen wat anders.

Ik heb contact met van mossel gehad omdat ik eigenlijk over wou naar de ATTO 3. Van mossel gaf aan dat je kosteloos kan annuleren zolang de chassisnr nog niet bekend is. (is alleen telefonisch besproken dus check dit wel nog even)

Uiteindelijk bleek via de zakelijke lease de ATTO 3 nog niet beschikbaar te zijn dus toch nog naar wachten op de zs ev.

• jpvdheijn
Vandaag heb ik gekeken wat het gedrag van de MG5 was met betrekking tot de GOM aan kilometers bij een bepaalde SOC. Tot de 10% nog vrolijk 20km aangeven en vanaf 9% drie streepjes. Dit is toch iets wat niet echt veel zelfvertrouwen geeft. Uiteindelijk ben ik nog met 6% aangekomen op de zaak, hebben andere dit ook meegemaakt?

• Henno Keers
  • Laatst online: 10:03
buutvrij schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:29:
Wij hebben de V2L kabel bij de MG5 gekocht.

Mijn ega is visagiste film/tv/modeshoots en staat zodoende vaak op gekke locatie's zoals laatst onderaan de stormvloedkering in zeeland. Kabeltje er uit en föhnen maar. De cameraploeg sloot hun acculader ook nog even aan. Wel even opletten op de max qua verbruik.

Zelf ben ik cameraman en heb zodoende licht gebruikt via de V2L om een vervallen kerkje uit te lichten tijdens een avondopname. Tot voor kort deed je dat met een aggregaat, maar die moesten dan weer ver weg staan i.v.m het op te nemen geluid. Deze functionaliteit zal voor veel mensen niet van toepassing zijn.

Wat verder nog grappig is, is dat een laadpaal in de wijk een tarief heeft van 31 cent per KWh en mijn tarief thuis hoger ligt, alhoewel weer gecapped door het prijsplafond. In theorie dus goedkoop laden en thuis ontladen door verbruik van je huis. In werkelijkheid is dat natuurlijk gedoe en gehannes.

Waar ik wel naar uitkijk: klussen aan m'n bootje (waar ik 220V voor nodig) heb die op het droge van een haventerreintje staat zonder verdere faciliteiten. Zo zie je maar; handig is V2L altijd en ook een belangrijk punt geweest bij keuze van welke EV het moest worden.
Offtopic: als je thuis boven het plafond zit met je kWh prijs moet je wellicht kijken naar een dynamische leverancier? Er is een topic van op tweakers.

• Tjado

Tjado

Dé man

jpvdheijn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:18:
Vandaag heb ik gekeken wat het gedrag van de MG5 was met betrekking tot de GOM aan kilometers bij een bepaalde SOC. Tot de 10% nog vrolijk 20km aangeven en vanaf 9% drie streepjes. Dit is toch iets wat niet echt veel zelfvertrouwen geeft. Uiteindelijk ben ik nog met 6% aangekomen op de zaak, hebben andere dit ook meegemaakt?
De MG5 geeft inderdaad onder de 10% capaciteit geen range schatting in km meer.

Die ene, met die snor

• Vaevictis_
sue18 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:35:

Ik heb deze en ben positief verrast, heeft zowel lekstroom detectie ac en dc, overvoltage bescherming en temperatuur sensor die allemaal ingrijpen op het laadproces. Ook 5 vermogensstanden is uniek heb vaak 3 of 4 standen gezien. Ook leuk kleurenschempje.

Kopen!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:02
Die 5 vermogensstanden zouden die ook eventueel aan te sturen zijn door bijvoorbeeld homeassistant? Dit om er een soort Zappi lader van te maken.

• Heinemancp
Vaevictis_ schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Ik heb deze en ben positief verrast, heeft zowel lekstroom detectie ac en dc, overvoltage bescherming en temperatuur sensor die allemaal ingrijpen op het laadproces. Ook 5 vermogensstanden is uniek heb vaak 3 of 4 standen gezien. Ook leuk kleurenschempje.

Kopen!
De 16A keuze verbaast mij wel. een WCD is niet geschikt om langere tijd op >10A te functioneren. Dus een granny charger die ingesteld kan worden op >10A verbaast mij - helemaal omdat een granny charger juist heel lang vermogen vraagt.

• 1234567y
Heinemancp schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:30:
[...]

De 16A keuze verbaast mij wel. een WCD is niet geschikt om langere tijd op >10A te functioneren. Dus een granny charger die ingesteld kan worden op >10A verbaast mij - helemaal omdat een granny charger juist heel lang vermogen vraagt.
Als je een groep beveilig met een MCB van 16A dan ga ik er vanuit dat alle WCDs ook beveiligd zijn. De stroom welke gaat lopen heb je niet altijd invloed op, of het nu gaat om een kachel, airco, of defect apparaat. De MCB moet er eerder uitklappen dan dat mijn WCD gaat roken.

Maar goed, met deze kabel heb je dus keuze, klinkt goed! ik heb er meteen een besteld.

[Voor 16% gewijzigd door 1234567y op 17-01-2023 14:37]

• Vaevictis_
DonChaot schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:19:
Die 5 vermogensstanden zouden die ook eventueel aan te sturen zijn door bijvoorbeeld homeassistant? Dit om er een soort Zappi lader van te maken.
Als je hem openmaakt en een ESPHome relais van maakt wel. Zitten schroeven in dus kan vast open.
Zou het niet aanraden. Gewoon een lagere stand dan max. nemen, is voor noodgevallen niet voor structureel laden.

• Vaevictis_
Heinemancp schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Daarnaast is het verlies met lage capaciteit ook percentueel veel groter dan met een laadtoestel. Loopt echt in de papieren. Ik heb hem in de achterbak voor noodgevallen of op vakantie/doorreis met overnachting als er geen laadtoestel in de buurt is. In zweden en noorwegen vaak moeten gebruiken in hutten waar wel stroom is maar geen dorp in de buurt.

• technopeuter
Ik heb er eentje die gewoon 20A kan. Wil best via een stopcontact hoor! B20 zekering er achter…
16A staat op alle onderdelen, grootste fout die je kunt maken zijn slechte verbindingen. Die ga je wel opmerken als je daar 16A door jaagt Dus deze lidllader is perfect, misschien wel beter als een dure laadpaal

diskeltische lurker

• John.W
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-02 09:30
roderickvd schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:02:

Destijds heb ik mijn contract enkel om kunnen zetten van een LR naar een SR, omdat het mij ook te lang ging duren.

Over het compleet ontbinden van een contract durf ik niet te zeggen of dit mogelijk is.

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-02 19:57
Inmiddels ook een proefrit in de MG4 Luxe gemaakt bij VanMossel Amsterdam.
Heerlijk rijdend wagentje. Stuurt lekker soepel en accelereert uitstekend. Direct bij mijn werkgever een leaseverzoek ingediend. Het vermoeden was dat de levertijd tussen de 4 en 6 maanden zal zijn.

Er werd nog wel vermeld dat de prijs in februari waarschijnlijk 1000 euro omhoog gaat. Dat verbaasde me wel een beetje maar dat zie ik dan wel.

• Heinemancp
Robonus schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:18:
Inmiddels ook een proefrit in de MG4 Luxe gemaakt bij VanMossel Amsterdam.
Heerlijk rijdend wagentje. Stuurt lekker soepel en accelereert uitstekend. Direct bij mijn werkgever een leaseverzoek ingediend. Het vermoeden was dat de levertijd tussen de 4 en 6 maanden zal zijn.

Er werd nog wel vermeld dat de prijs in februari waarschijnlijk 1000 euro omhoog gaat. Dat verbaasde me wel een beetje maar dat zie ik dan wel.
Ben benieuwd wat het effect is op de reeds gesloten overeenkomsten voor levering.
op mijn getekende order staan geen algemene voorwaarden van Van Mossel of Bovag vermeld.

• Kodo6
@Heinemancp
Contract is contract. Tussentijdse (eenzijdige) aanpassing tgv een prijsstijging zou ik onacceptabel vinden.

• Wrc
jpvdheijn schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:18:
Klopt. Onder de 10% accu lading geeft hij geen geschat bereik meer op, althans, niet op het dashboard. Onlangs zat ik even weer onder de 10% lading en zag ik dat hij op het infotainment systeem nog wel een geschatte afstand aan gaf, dat zal echter ook niet lang doorlopen. Ik heb, als test toen ik de auto enkele weken had, de accu al eens tot 1% leeg gereden. Bij 5% of zo schakelde de auto de airco e.d. uit en het vermogen dat beschikbaar was (voor optrekken) werd steeds minder. Vervolgens kreeg ik bij 1 of 2% de melding dat ik een veilig plaats moest opzoeken om de auto te parkeren.

• Wrc

De audio is toch minder dan ik gewend ben, JBL premium met losse subwoofer.

Merk onbekend Luxury Long Range 6 speakers, 3d sound en virtual subwoofer
Ik kan niet over de MG4 spreken maar ik vind het in de MG5 tegen vallen. Zelf heb ik een MG5 SR Luxury en vind het geluid niet heel geweldig. Je kan het nodige instellen om dit te verbeteren. Alleen is de geluids kwaliteit via de DAT radio en via Android Auto nog al verschillend waardoor je dan weer alles opnieuw kan bijstellen. Pre-settings voor verschillende ingangen zijn er niet.
- Heeft van Mossel een laadpas en wat kost dat
Waarom zou je een laadpas willen van van Mossel? De meeste grote Nederlands laadpassen zijn op het merendeel van de laadlocaties te gebruiken.
Auto wel voorzien van 4g modem voor bijvoorbeeld trafic / weer updates
In mijn MG5 (kan aan de versie van de software liggen) krijg ik die info in elke geval niet.
De verwachting voor de MG5 was ook dat er een 75Kg kogeldruk terkhaak zou komen, die had ik besteld. Na veel vijven en zessen, helaas, misverstand. Maximum is 50 Kg. Kan je dus geen 2 elektrische fietsen op de trekhaak zetten.

• Heinemancp
Kodo6 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:50:
@Heinemancp
Contract is contract. Tussentijdse (eenzijdige) aanpassing tgv een prijsstijging zou ik onacceptabel vinden.
Oplossing is dan ontbinding. Green idee of dat nou de gusnitge oplossing is voor de benadeelde -ik.

• Kodo6
MG mag trots zijn.

Uit een vergelijk van 10 verschillende elektrische auto’s komt de MG4 uit:
* met de meest betrouwbare WLTP opgave (-16%)
* met laagste verbruik (16.4 kWh/100 km)

https://www.msn.com/en-gb...fa3ef45b592eedb1394ef7657

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kodo6 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:23:
MG mag trots zijn.

Uit een vergelijk van 10 verschillende elektrische auto’s komt de MG4 uit:
* met de meest betrouwbare WLTP opgave (-16%)
* met laagste verbruik (16.4 kWh/100 km)

https://www.msn.com/en-gb...fa3ef45b592eedb1394ef7657
Lees ik nu over een Tesla heen ?? :?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• 1234567y
eNaSnI schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:57:
[...]

Lees ik nu over een Tesla heen ?? :?
Inderdaad een vreemde keuze autos. Tesla erbuiten laten is jammer, die zet juist doorgaans de benchmark voor EVs.

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:27
Waarschijnlijk hebben ze alleen relatief recent geïntroduceerde modellen meegenomen.
Ik zie dat InsideEVs Italia een jaar geleden een soortgelijke test heeft gedaan, daar staat de Tesla Model Y LR wel tussen:

YouTube: Quanti KM fanno davvero 12 AUTO ELETTRICHE: autonomia e consumi reali

Maar dat is lastig te vergelijken met de recente test, aangezien de omstandigheden (temperatuur, verkeersdrukte) niet geheel hetzelfde zullen zijn geweest.

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 17:08
Ik overweeg om een V2L-lader te kopen voor mijn (nog niet geleverde) MG ZS EV SR. Nu lijkt het erop dat deze kabels niet voor alle auto's dezelfde wiring hebben waardoor ze niet voor alle merken uitwisselbaar zijn (met het oog op toekomstige auto's wel interessant om te weten). Heeft iemand daar meer kennis van?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PaLPiTaTioN schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:46:
Ik overweeg om een V2L-lader te kopen voor mijn (nog niet geleverde) MG ZS EV SR. Nu lijkt het erop dat deze kabels niet voor alle auto's dezelfde wiring hebben waardoor ze niet voor alle merken uitwisselbaar zijn (met het oog op toekomstige auto's wel interessant om te weten). Heeft iemand daar meer kennis van?
Een kabeltje is toch klein bier t.o.v. een nieuwe auto? Werkt je huidige niet, dan haal je een nieuwe 8)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• bartzzz
PaLPiTaTioN schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:46:
Als je hem bij MG besteld heb je geen probleem. (en anders lossen ze het op)

Maar wat ik mij zomaar kan voorstellen met andere kabels is dat de V2L stopcontacten op een "verkeerde" fase aangesloten zijn.
De MG4, ZS en Marvel met V2L zijn 3 fase auto's en hij levert bij V2L maar op 1 fase stroom ga ik van uit.

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 17:08
eNaSnI schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:51:
[...]

Een kabeltje is toch klein bier t.o.v. een nieuwe auto? Werkt je huidige niet, dan haal je een nieuwe 8)
hi hi dat is ook zo :).

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ouders kunnen eind volgende week hun MG 5 LR Luxury in de kleur Rood afhalen. Deze was eind Juni besteld. Weet iemand wat momenteel de laatste nieuwe software versie is van de MG 5?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee