Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Haay schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:23:
Bij VM Amsterdam geïnformeerd over mijn bestelde MG 4 Comfort, maar daar was nog geen nieuwe informatie over beschikbaar. Afwachten maar... Geduld op de proef stellen, ha ha ha! :P
De verstrekking van informatie is nogal slecht uit ervaring.

Een keer was het 3 maanden, dan 6, of 9. En dan weer 3... Geen touw aan vast te knopen.

Snap dat er logistieke uitdagingen zijn, maar zo'n verschil lijkt mij toch moeilijk te verklaren.

[ Voor 11% gewijzigd door TheCupra op 03-01-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Toevallig kwam ik zojuist deze video tegen over de MG 4. Handig om te weten voor toekomstige eigenaren:
[YouTube: https://youtu.be/jNEOWEs-rFQ]

[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 03-01-2023 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:00
TheCupra schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:54:
[...]

De verstrekking van informatie is nogal slecht uit ervaring.

Een keer was het 3 maanden, dan 6, of 9. En dan weer 3... Geen touw aan vast te knopen.

Snap dat er logistieke uitdagingen zijn, maar zo'n verschil lijkt mij toch moeilijk te verklaren.
Klopt, heb gisteren ook weer gebeld over leverdatum van mijn MG ZS EV Luxury Long Range. Bestelling is bij hen in maart doorgekomen en verwachte leverdatum was eerst 15-8-22, toen 12-22, daarna Q1 2023 en nu feb/maart 2023.

Reden van onduidelijke levertijden schijnt te zijn dat ze bij Van Mossel MG geen portal hebben. Ik gok dat dit gaat over (de voortgang van) het productieproces van de auto's die geleverd worden aan Nederland, en dat ze hier dus totaal geen inzicht in hebben. Het is gewoon bestelling plaatsen en afwachten.

De verwachte levertijd geven ze aan op basis van de levertijd die ze in de praktijk ervaren met de meest recent uitgeleverde auto's van hetzelfde model en uitvoering. Mij werd verteld dat de levertijd nu ±12 maanden is voor de MG ZS EV Luxury Long Range, op basis van de meest recent afgeleverde auto's en de besteldatum daarvan...

Ten tijde van mijn bestelling was dit 6-8 maanden, maar als er meer bestellingen zijn dan uitleveringen zal die 12 maanden nog verder gaan oplopen..

[ Voor 5% gewijzigd door matthewtje op 03-01-2023 14:04 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:01
Misschien off-topic, maar om nu te mekkeren over die paar euro op het totaal bedrag...NEDERLANDERS!

Overigens ben ik erg content met de MG5. De eerste vracht heeft hij ook al achter de rug.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NftbVIzyIHCb7fqqR-V82azRjLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ouWRrrMqh6vZTG3AClzf7uL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 06:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

jpvdheijn schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:36:
Misschien off-topic, maar om nu te mekkeren over die paar euro op het totaal bedrag...NEDERLANDERS!

Overigens ben ik erg content met de MG5. De eerste vracht heeft hij ook al achter de rug.[Afbeelding]
Ziet er goed uit!

Uit nieuwsgierigheid, wat was de impact op het verbruik, gaat om een indicatie, snap dat er veel variabelen zijn. Heb zelf een aantal keer met de fiets achterop gereden en dat lijkt nauwelijks invloed op het verbruik te hebben, wellicht omdat de fiets achter de auto valt (rij zelf een ZS). Kan me voorstellen dat het een aanhanger en wat gewicht toch anders is.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
BlackBurn schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Ziet er goed uit!

Uit nieuwsgierigheid, wat was de impact op het verbruik, gaat om een indicatie, snap dat er veel variabelen zijn. Heb zelf een aantal keer met de fiets achterop gereden en dat lijkt nauwelijks invloed op het verbruik te hebben, wellicht omdat de fiets achter de auto valt (rij zelf een ZS). Kan me voorstellen dat het een aanhanger en wat gewicht toch anders is.
Dat is in dit geval erg moeilijk te zeggen. Wel kan ik stellen dat met het ophalen van de lege kar en binnen wegen rijden afgelopen week het verbruik gewoon erg laag bleef. Het leek weinig impact te hebben. Naar de stort met stenen ja dat is een ander verhaal maar deze is 800m van onze woning. Dan heb je ook veel te doen met het opstart verbruik. Al met al had ik mij ingesteld op flink wat percentage verlies maar dat viel erg mee.

Ik heb in de planning komende maand nog wel een trip met een lichter karretje en een motor van zo een 50km enkel. Dat gaat een betere representatie zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Ik ga een dezer dagen klikken voor een MG5 Standard Range / Luxury uitvoering. Ben ik dan ook hier op de juiste plaats voor ervaringen?

Edit: zo te zien wel dus :-)

Vandaag een proefritje gedaan bij Van Mossel in A'dam. Ik rij nu een e-Golf, wat vergeleken bij de MG5 wel een stukje mooier is afgewerkt (materialen etc), maar dat is dan ook een wagen die nieuw ca. 50k heeft gekost. Ik ben content met de MG5 en ga deze binnenkort bestellen.

Proefrit was vrij kort maar ben wel even de snelweg op geweest. Het waaide hard vandaag maar konden dat natuurlijk prima vergelijken met de Golf van de heenweg. De MG5 is duidelijk wel een stuk rumoeriger van binnen, meeste geluid lijkt wel van het dak te komen. Stuur voelde wat hard/plastic aan vergeleken bij de Golf, maar allemaal wel acceptabel.

[ Voor 71% gewijzigd door ISaFeeliN op 04-01-2023 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:24
Zojuist bestelling gedaan van mg4 luxury long range Dover white met trekhaak als optie. Owja en zonder type aanduiding :-)

Amsterdam vestiging vertelde dat ze 10 tot 15 wagens per dag verkopen op dit moment.
Levertijd meer richting 6mnd dan 3. We zullen zien. Ik zet de info in de sheet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:18
ISaFeeliN schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:11:
Ik ga een dezer dagen klikken voor een MG5 Standard Range / Luxury uitvoering. Ben ik dan ook hier op de juiste plaats voor ervaringen?

Vandaag een proefritje gedaan bij Van Mossel in A'dam. Ik rij nu een e-Golf, wat vergeleken bij de MG5 wel een stukje mooier is afgewerkt (materialen etc), maar dat is dan ook een wagen die nieuw ca. 50k heeft gekost. Ik ben content met de MG5 en ga deze binnenkort bestellen.

Proefrit was vrij kort maar ben wel even de snelweg op geweest. Het waaide hard vandaag maar konden dat natuurlijk prima vergelijken met de Golf van de heenweg. De MG5 is duidelijk wel een stuk rumoeriger van binnen, meeste geluid lijkt wel van het dak te komen. Stuur voelde wat hard/plastic aan vergeleken bij de Golf, maar allemaal wel acceptabel.
Ik heb sinds 3 weken de MG5 standard range comfort. Tot nu toe erg blij mee. Volgens mij de enige comfort versie tot nu toe want ik zie alleen maar long range lxry's voorbij komen hier, en op het NL'se internet.
verbruik tot nu toe 15,7 Kwh per 100 km. Ik ben een rustige rijder en dat past goed bij deze soepel afgeveerde auto. Komende uit een stille Prius vind ik het rijgeluid zelf enorm meevallen, maar dat is misschien door het ontbreken van open dak? Als je nog vragen hebt beantwoord ik ze graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-06 18:14
Onze MG ZS EV is helaas total loss geraakt. Na proefritten met 8 verschillende EV modellen van traditionele Europese fabrikanten daarom voor de MG 4 gekozen, al voordat een proefrit mogelijk was. Inmiddels wel proef gereden met de MG 4 en die won het met afstand van al die anderen, inclusief de ZS EV. Nu alleen nog een paar maanden geduld, levering is naar verwachting begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

dinootje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:20:
Onze MG ZS EV is helaas total loss geraakt. Na proefritten met 8 verschillende EV modellen van traditionele Europese fabrikanten daarom voor de MG 4 gekozen, al voordat een proefrit mogelijk was. Inmiddels wel proef gereden met de MG 4 en die won het met afstand van al die anderen, inclusief de ZS EV. Nu alleen nog een paar maanden geduld, levering is naar verwachting begin maart.
Uit nieuwsgierigheid wil je vertellen hoe of waarom de MG ZS EV total loss is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
Geen probleem, aanrijjding gehad en door het uitwijken de hele rechterflank zo zwaar beschadigd, dat hij verzekeringstechnisch total loss was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

dinootje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:24:
Geen probleem, aanrijjding gehad en door het uitwijken de hele rechterflank zo zwaar beschadigd, dat hij verzekeringstechnisch total loss was.
Thanks voor het delen, erg zuur, maar volgens mij krijg je met de mg4 er wel iets moois voor terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
Ongetwijfeld, en technisch gezien is die MG4 Luxury ook weer een flinke stap vooruit, met name de aanzienlijk grotere accu en sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:12
@dinootje Je hebt ook 8 andere autos geprobeerd/bekeken. Wat was voor jou de de reden om niet voor één van die te gaan en wel voor de MG4?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dinootje
De combinatie van prijs, uitrusting en de rij eigenschappen van de MG4 won het voor ons met gemak van de 208, de 2008, de Corsa, Mokka, E-C4, Zoe, Megane en de Leaf. En we hadden al hele goede ervaringen met de ZS EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 23:32

Dat was ‘n hele dure e-Golf dan…
Volgens mij waren ze ca. 38k, later in prijs verlaagd naar 33k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Hkuit schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:42:
[...]

Dat was ‘n hele dure e-Golf dan…
Volgens mij waren ze ca. 38k, later in prijs verlaagd naar 33k.
Was een dure inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Heinemancp schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:36:
Zojuist bestelling gedaan van mg4 luxury long range Dover white met trekhaak als optie. Owja en zonder type aanduiding :-)

Amsterdam vestiging vertelde dat ze 10 tot 15 wagens per dag verkopen op dit moment.
Levertijd meer richting 6mnd dan 3. We zullen zien. Ik zet de info in de sheet.
Wat is de meerprijs van de trekhaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
nooberke schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Wat is de meerprijs van de trekhaak?
EUR 1295 voor de afneembare. 900 voor de niet-afneembare geloof ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AknFYem7j6xkI3izn9PDyrRKIQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QIRf7FYAy16LXuZLPWz5UFx3.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Heinemancp op 05-01-2023 09:43 . Reden: screenshot offerte toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:43
Heinemancp schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:34:
[...]

EUR 1295 voor de afneembare. 900 voor de niet-afneembare geloof ik.

[Afbeelding]
Oh, dan ga ik 100% voor de niet afneembare. Wat een prijzen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Laatst online: 30-06 15:08
Hoe zit het eigenlijk met die trekhaak? Ik heb een geremde aanhanger met huif van ongeveer 270kg. Mag ik dan zonder probleem 230kg aan flippo's bij de kringloopwinkel halen?

Ik haalde met m'n b-segmentertje vorig jaar nog 1700kg zand op minder dan een km rijden en dat was vast ook niet binnen de norm.

[ Voor 4% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 05-01-2023 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:32:
Hoe zit het eigenlijk met die trekhaak? Ik heb een geremde aanhanger met huif van ongeveer 270kg. Mag ik dan zonder probleem 230kg aan flippo's bij de kringloopwinkel halen?

Ik haalde met m'n b-segmentertje vorig jaar nog 1700kg zand op minder dan een km rijden en dat was vast ook niet binnen de norm.
Ja, 500kg trekken. Dus 230Kg kun je dan laden.

Ik weet niet waar dat op bepaald is, stijfheid van het frame/draag constructie denk ik? Want het vermogen en gewicht van de auto laten wel meer toe zou je denken.

Kwam dit tegen
https://caravantrekker.nl/info/maximaal-trekgewicht

[ Voor 5% gewijzigd door 1234567y op 05-01-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:32:

Ik mag het misschien niet zeggen maar hij kan veel meer flippo's hebben. Het is puur kenteken technisch dat het niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
1234567y schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Oh, dan ga ik 100% voor de niet afneembare. Wat een prijzen zeg.
Ik ken mensen die er een nemen ivm kop staart botsingen, is toch weer 10cm extra, dus ik zou ook kiezen voor de vaste, tennisbal erop en je hebt een mg5-sport!

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
1234567y schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Ja, 500kg trekken. Dus 230Kg kun je dan laden.

Ik weet niet waar dat op bepaald is, stijfheid van het frame/draag constructie denk ik? Want het vermogen en gewicht van de auto laten wel meer toe zou je denken.

Kwam dit tegen
https://caravantrekker.nl/info/maximaal-trekgewicht
Meestal op remcapaciteiten, maar met het gewicht van een EV zou dat niet zoveel schelen in %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 14:14
technopeuter schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Ik ken mensen die er een nemen ivm kop staart botsingen, is toch weer 10cm extra, dus ik zou ook kiezen voor de vaste, tennisbal erop en je hebt een mg5-sport!
Toen ik het max geremde trekgewicht zag heb ik de trekhaak toch maar niet genoemen. De aanhanger van m'n vader heeft een eigen gewicht van 350kg. De 150kg kan dan ook wel in de kofferbak.

Mogelijk neem ik er nog een voor een fietsendrager in de toekomst. Echt veel meer wat nuttig is mag je er wettelijk toch niet mee. Maar eerst maar eens een fiets kopen.
Heinemancp schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:46:
[...]

Meestal op remcapaciteiten, maar met het gewicht van een EV zou dat niet zoveel schelen in %.
De grap is dus dat m'n MG5 LR slechts 85kg zwaarder is dan m'n vorige auto (BMW touring E46 320i uit 2004). Ik weet niet hoe zwaar een ICE estate/station uit ~2021 is, maar MG heeft goed werk geleverd op het lichter maken van de auto ondanks de aanwezigheid van accu's.

[ Voor 27% gewijzigd door magiel op 05-01-2023 13:49 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Ik ga een dezer dagen klikken voor een MG5 Standard Range / Luxury uitvoering.

-snip-
Nou het loopt voor mij toch anders! Het is een lease voor mij, en ik werd nog aangeraden ook even te kijken in de pool van wagens die er nog waren op dit moment. Daar iets gevonden waar ik nog ruim 2.5 jaar in kan rijden. Dus wellicht komt die MG daarna wel :-)

De MG5 is een mooie wagen, en een hele mooie prijs voor de geleverde specificaties vergeleken bij andere autos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
Lichtjes jaloers op deze prijzen in Italië. Daarnaast gewoon zonde dat de comfort versie niet in Nederland leverbaar is voor de Marvel R:
https://www.autoscout24.n...e=listpage_search-results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-06 22:19
Ik heb gisteren proefgereden in zowel de MG4 standard als de luxury long range. Ik twijfel heel erg tussen die 2. Exterieur standard vind ik erg mooi, dat van LLR spuuglelijk met die dubbele spoiler. Interieur en opties standard valt dan weer tegen t.o.v. de LLR. Het is zakelijke lease (eigen zaak) en prijsverschil is € 65,- ex. per maand. Iemand advies? Oh, contract loopt pas in september af, dus geen (extreme) haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
cequadrat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:15:
Ik heb gisteren proefgereden in zowel de MG4 standard als de LR. Ik twijfel heel erg tussen die 2. Exterieur standard vind ik erg mooi, dat van LR spuuglelijk met die dubbele spoiler. Interieur en opties standard valt dan weer tegen t.o.v. de LR. Het is zakelijke lease (eigen zaak) en prijsverschil is € 65,- ex. per maand. Iemand advies? Oh, contract loopt pas in september af, dus geen (extreme) haast.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De comfort long range heeft geen hoog gemonteerde spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
@cequadrat hmm.. de "Standard" en "LR".. je hebt 2 versies van de "LR" Comfort en Luxury. Alleen de Luxury heeft die spoiler die jij zo lelijk vind ;-). samen met het zwart gespoten dak ipv zelfde kleur als rest van de auto.

de Comfort heeft al wel de grotere accu, onboard 3-fase lader.. net iets hogere DC laadsnelhed (132? ipv 112? kw).

Edit: even gecheckt toch maar

Comfort heeft meer:
- grotere accu
- onboard 3-fase lader (ipv. 1-fase bij standard)
- V2L mogelijkheid
- 135kw DC (ipv. 117kw bij standard)

en nog wat dingetjes maar dat zijn wel de speerpunten denk ik zo

de Luxury heeft daarbovenop meer:
(dus ook de grotere accu en 3-fase)
- 2-kleurige lak (zwart dak)
- dubbele spoiler achter
- Warmteopomp
- verwarmbaar stuur en voorstoelen
- 360' camera systeem
- zelf werkende navigatie (je bent dus niet alleen maar overgeleverd aan Android/Apple)
- MG Pilot heeft iets meer functies (ehhh denk dat ik dit het beste kan omschrijven als luxe adaptive cruise control??)

ook hier nog wat geneuzel kleine dingetjes meer

over die zelfwerkende navigatie overigens.. ik had daar over doorgevraagd. Ik moet er rekening mee houden dat kaartupdates tegen de €100 gaan kosten |:( nouja goed dat wordt nooit updaten dus haha. voor mij is android auto prima (liever zelfs)

[ Voor 61% gewijzigd door Erik B op 05-01-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
1234567y schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. De comfort long range heeft geen hoog gemonteerde spoiler.
Ik bedoel ook niet de comfort. De luxury long range. Volgende keer beter helemaal uittypen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
Erik B schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:50:
@cequadrat hmm.. de "Standard" en "LR".. je hebt 2 versies van de "LR" Comfort en Luxury. Alleen de Luxury heeft die spoiler die jij zo lelijk vind ;-). samen met het zwart gespoten dak ipv zelfde kleur als rest van de auto.

de Comfort heeft al wel de grotere accu, onboard 3-fase lader.. net iets hogere DC laadsnelhed (132? ipv 112? kw).

Edit: even gecheckt toch maar

Comfort heeft meer:
- grotere accu
- onboard 3-fase lader (ipv. 1-fase bij standard)
- V2L mogelijkheid
- 135kw DC (ipv. 117kw bij standard)

en nog wat dingetjes maar dat zijn wel de speerpunten denk ik zo

de Luxury heeft daarbovenop meer:
(dus ook de grotere accu en 3-fase)
- 2-kleurige lak (zwart dak)
- dubbele spoiler achter
- Warmteopomp
- verwarmbaar stuur en voorstoelen
- 360' camera systeem
- zelf werkende navigatie (je bent dus niet alleen maar overgeleverd aan Android/Apple)
- MG Pilot heeft iets meer functies (ehhh denk dat ik dit het beste kan omschrijven als luxe adaptive cruise control??)

ook hier nog wat geneuzel kleine dingetjes meer

over die zelfwerkende navigatie overigens.. ik had daar over doorgevraagd. Ik moet er rekening mee houden dat kaartupdates tegen de €100 gaan kosten |:( nouja goed dat wordt nooit updaten dus haha. voor mij is android auto prima (liever zelfs)
Dank. Ik twijfel dus tussen de "basis"-auto (standard) of de "luxe" variant (luxury long range). Nu best wel wat dingetjes gewend die op de luxury zitten en die ik miste bij de standard. Moet trouwens sowieso wennen aan het scherm en het ontbreken van (essentiële?) snelknoppen.
Is het prijsverschil het waard, krijg ik spijt als ik de standard kies? Dat is nu mijn overpeinzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
keuze voor mij was dat ik sowieso een 3-fase lader wilde, dus comfort was voor mij al een no brainer. Daarbij gelijk grotere accu / groter bereik voor die prijs t.o.v. andere merken gewoon goed voor elkaar zou ik zeggen.

de stap naar Luxury is op dat punt natuurlijk persoonlijk, het is zo'n €2000 extra (bij koop) voor best veel extra'tjes al zeg ik het zelf. Niet alles vond ik daadwerkelijk belangrijk dus die keuze moet je zelf maken natuurlijk.. maar het is op die manier wel heel makkelijk om te zeggen doe ook maar bij.. is toch weer €2000 haha.. telt wel elke keer makkelijk (stiekem) op natuurlijk. Ik denk dat ze wat dat betreft de prijsstelling wel slim gespeeld hebben.

de keus moet je zelf maken, of je die functies gaat missen? weet ik niet, ik heb de proefrit in een Standard gemaakt en dat vond ik al dikke prima, terwijl ik uit een iets grotere auto kom eigenlijk. Wel vond ik de geluids kwaliteit een beetje tegenvallen haha, maar ik heb de Luxury besteld dus daar zitten een paar speakertjes extra in die dat hopelijk ook oplossen. voor mij in elk geval niet belangrijk genoeg om een dealbreaker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
Erik B schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:
keuze voor mij was dat ik sowieso een 3-fase lader wilde, dus comfort was voor mij al een no brainer. Daarbij gelijk grotere accu / groter bereik voor die prijs t.o.v. andere merken gewoon goed voor elkaar zou ik zeggen.

de stap naar Luxury is op dat punt natuurlijk persoonlijk, het is zo'n €2000 extra (bij koop) voor best veel extra'tjes al zeg ik het zelf. Niet alles vond ik daadwerkelijk belangrijk dus die keuze moet je zelf maken natuurlijk.. maar het is op die manier wel heel makkelijk om te zeggen doe ook maar bij.. is toch weer €2000 haha.. telt wel elke keer makkelijk (stiekem) op natuurlijk. Ik denk dat ze wat dat betreft de prijsstelling wel slim gespeeld hebben.

de keus moet je zelf maken, of je die functies gaat missen? weet ik niet, ik heb de proefrit in een Standard gemaakt en dat vond ik al dikke prima, terwijl ik uit een iets grotere auto kom eigenlijk. Wel vond ik de geluids kwaliteit een beetje tegenvallen haha, maar ik heb de Luxury besteld dus daar zitten een paar speakertjes extra in die dat hopelijk ook oplossen. voor mij in elk geval niet belangrijk genoeg om een dealbreaker te zijn.
Dank wederom voor de uitgebreide reactie. Ja, als je idd de keuze maakt tussen de comfort en de luxury (ivm 3 fase), dan geloof ik wel dat dat een no brainer is. Ik heb zelf echter al bijna 5 jaar een elektrische (luxe!) auto, maar een 1 fase-laadpunt thuis. 3 fase is voor mij geen must, laad zelden onderweg en ik ga mijn laadpunt niet vervangen. En dan vind ik het dus best een lastige keuze blijkt... Was ik minder luxe opties gewend, dan was het wss makkelijker, dan ging ik sowieso voor de standard. Nu voelt het of ik dan "inlever". Kortom: moeilijk, moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
cequadrat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:22:
[...]

Dank wederom voor de uitgebreide reactie. Ja, als je idd de keuze maakt tussen de comfort en de luxury (ivm 3 fase), dan geloof ik wel dat dat een no brainer is. Ik heb zelf echter al bijna 5 jaar een elektrische (luxe!) auto, maar een 1 fase-laadpunt thuis. 3 fase is voor mij geen must, laad zelden onderweg en ik ga mijn laadpunt niet vervangen. En dan vind ik het dus best een lastige keuze blijkt... Was ik minder luxe opties gewend, dan was het wss makkelijker, dan ging ik sowieso voor de standard. Nu voelt het of ik dan "inlever". Kortom: moeilijk, moeilijk. :)
Ik heb ook een 1 fase laadpunt thuis die ik niet ga vervangen, maar ben toch voor de long range Luxury gegaan.
Als ik dan een keer aan een openbare laadpaal ga laden dan gaat dat wat sneller.
Ik heb nu een 1 fase elektrische auto en opladen aan een openbare laadpaal duurt behoorlijk lang.

En ik vind de dubbele spoiler bij de Luxury erg gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Ik was niet voor de Luxery gegaan als ik de audio kwaliteit in de Comfort versie kon accepteren.

Helaas vind ik de geluidskwaliteit zo droevig. Weinig controle in het laag, en de stemmen klinken enorm vlak. Echt een enorme afknapper voor mij. Bij de Luxery was het geluid veel beter in balans.

Spoiler vind ik ook wel nice, maar het minder range en de 'vlakke laadvloer' oplossing ben ik minder enthousiast over.

Wat heb je nog meer?

Auto dimmen binnen spiegel, fijn.
Stoelverwarming en Stuurverwarming via touch screen kunnen me gestolen worden.
Warmtepomp en batterij verwarming zijn ook geen game changers.
Navigatie is volgens mij erg matig.
Draadloos telefoon laden, niet duidelijk of dit werkt, bij de dealer sowieso niet.
LED koplampen, geen idee of dat beter is.
Auto inklappen spiegels is wel prettig denk ik, als het maar niet kapot gaat in de winter.
Ander materiaal stoelen is ook weer net iets fijner.
Elektrisch verstelbare stoel, meest nutteloze luxe ever.

En dan ben ik vast nog wat vergeten.

[ Voor 60% gewijzigd door 1234567y op 05-01-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Erik B schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:
Idem voor mij. De Standard valt voor mij af vanwege de 1-fase lader. Ik heb geen eigen oprit en ben dus voor opladen altijd veroordeeld tot publieke laadpalen, die wel allemaal 3-fase zijn. Dan vind ik het wel fijn dat ik daar met 3-fase snelheid kan laden. De grotere accu van de Comfort is daarbij ook fijn voor vakanties naar het buitenland binnen Europa zodat ik wat verder kan rijden voordat ik weer aan de lader moet. :P

Ik vond de extra's die je bij de Luxury krijgt dat extra geld dan weer niet waard. Dus voor mij is de Comfort de beste optie.

Wat geluidskwaliteit betreft, die heb ik nog niet eens gehoord. Maar in mijn huidige 10 jaar oude Peugeot 208 zitten ook alleen speakers aan de voorkant en ik kan me niet voorstellen dat die beter zouden klinken dan wat er in de MG 4 Comfort zit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
Haay schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:38:
Wat geluidskwaliteit betreft, die heb ik nog niet eens gehoord. Maar in mijn huidige 10 jaar oude Peugeot 208 zitten ook alleen speakers aan de voorkant en ik kan me niet voorstellen dat die beter zouden klinken dan wat er in de MG 4 Comfort zit. :D
Hmm nou weet ik de geluidskwaliteit van jou 208 natuurlijk niet, maar ik ben het wel een beetje eens met @1234567y. Het was echt een blikkerig en vlak geluid in de standard, heb het maar even kort uitgeprobeerd tijdens de proefrit dus een hele goede indruk is het nu ook weer niet. Maar verwacht er zeker niet veel van.

Verder qua laadsnelheid aan de publieke laadpaal.. ligt niet aan de 3-fase laadpaal maar waar de onboard charger op is afgezekerd of dat nu 1-fase of 3-fase is (volgens mij, correct me if i'm wrong here).

Ik dacht eens gelezen te hebben dat veel publieke laadpalen afgezekerd zijn op 60A of zelfs 80A. en dat zij ook 1-fase 60A kunnen leveren. Dat komt neer op ruim 13kw.

Nu is de max. laadcapaciteit van de MG4 zelf 7,4kw bij het Standard model. Dus zal er nooit meer in gaan dan dat, tenzij je bij een DC lader gaat staan natuurlijk.
zelfde bij een 3-fase Lader, er zijn auto's die ook 22kw accepteren, maar de MG4 kan niet meer accepteren dan 11kw AC 3-fase.

Er zijn echter andere merken, die (dacht ik) wel 11kw 1-fase aankunnen of dus 22kw 3-fase. En dan zou laden aan een publieke laadpaal die dat ook kan leveren du snet zo snel als 3-fase op de oprit :P.. Maar nogmaals... ik graaf in m'n geheugen wat ik meen gelezen te hebben, heb zo even geen bronvermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
hmm toch maar even opgezocht, nog geen bronvermelding. Maar kan toch geen auto's vinden die 11kw 1-fase laders hebben. Dus dat deel klopt dan toch niet..
22kw 3-fase bestaat wel, maar voornamelijk bij modellen die ietsje duurder zijn dan de MG4 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Ik heb ook een 1 fase laadpunt thuis die ik niet ga vervangen, maar ben toch voor de long range Luxury gegaan.
Als ik dan een keer aan een openbare laadpaal ga laden dan gaat dat wat sneller.
Ik heb nu een 1 fase elektrische auto en opladen aan een openbare laadpaal duurt behoorlijk lang.

En ik vind de dubbele spoiler bij de Luxury erg gaaf. :)
Ik heb ook al 10 jaar elektrische auto (eerst plug-in hybrid daarna volledig). Ik heb in die 10 jaar denk ik 5 x bij een AC lader aan de openbare weg gestaan en een veelvoud daarvan bij snelladers die met DC werken. Thuis heb ik dan 1 fase laden, maar dat is meer dan genoeg ook omdat ik de opbrengst van mijn zonnepanelen zoveel mogelijk direct wil gebruiken voor laden (nu nog geen financiele incentive, maar straks wel na afschaffen salderingsregeling). Oftewel echt nooit hinder gehad van 1 fase laden. Maar is natuurlijk ook afhankelijk van je persoonlijke situatie.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cequadrat
Dank allen voor de reacties en jullie overpeinzingen.

@Sonicfreak Wat betreft de dubbele spoiler: als ik het aan een man vraag, dan vindt hij hem erg vet. Elke vrouw zegt net als ik (ook vrouw): spuuglelijk. 😂

@1234567y Ik heb niet op de geluidskwaliteit en het verschil tussen beide auto's gelet. Best wel stom eigenlijk, want dat is natuurlijk wel een belangrijk punt als je elke dag 1,5 tot 2 uur in de auto zit. Nu lees ik hier meer mensen die aangeven dat de kwaliteit van de standard tegenvalt, dus dat neem ik dan maar even aan.
Ja, heb nu stoel- en stuurverwarming en dat is toch wel lekker hoor. Wel via een knoppie en niet zoeken op een touchscreen.
Draadloos telefoon laden wel geprobeerd. Werkte (inderdaad) niet in de standard, wel in de LLR. Vind ik een fijne plus, maar ja, noodzakelijk?
Wat voor mij wel echte plussen zijn, is de dodehoekassistent (ja gewend, dus lui geworden) en de (360!) camera bij het achteruit inparkeren (ja gewend, dus shit bij de proefrit van de standard, hoe moet ik ook alweer rijden?! 😜)

Nou, ik dub nog even verder. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
cequadrat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 01:06:
Dank allen voor de reacties en jullie overpeinzingen.

@Sonicfreak Wat betreft de dubbele spoiler: als ik het aan een man vraag, dan vindt hij hem erg vet. Elke vrouw zegt net als ik (ook vrouw): spuuglelijk. 😂
Grappig bij ons dus precies andersom. Doe mij maar een "normale" achterkant, mijn vrouw vond die spoiler beter eruit zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heinemancp
@Erik B

De huidige standaard qua AC laden is 11kW 3 fasen - hierop is bijna alles afgestemd: thuisladers, installatiemateriaal en publieke laders. Er zijn auto's van Gen1 die vaak op 1 fase laden, bijv de Opel Ampera-E, maar ook auto's die je niet verwacht en die laden op 22kW 3 fasen: De renault zoe - quickcharge noemen ze dat volgens mij.

Er zijn drie bepalende factoren voor de laadsnelheid:
1) auto - aantal fasen en vermogen van de boordlader
2) de kabel - 16 of 32A en dan 1 of 3 fasen - wordt via CP connectie doorgegeven aan lader / auto
3) lader - maximale doorvoer /aansluiting/ load balancing

de MG4 standard heeft een één fase 29A ampere aansluiting nodig. 230x29 geeft 6,6kW op een fase.
Beetje vreemd, meest voorkomende huisaansluiting is 3x25A. Dus 29A per fase kan niet, altijd loadbalancen, op een van de fases en dan hopen dat je WP niet op dezelfde fase zit. Max laden thuis is 25x230 = 5,8kW. Maar dat is nog voldoende snel van 51kWh geeft je (met 10% verlies) in 9:45h een volle accu. Dus elke avond kan jij je auto weer opladen. eea wel afhankelijk van je meterkast.

Als je een 1x 35A aansluiting hebt (oudere aansluiting) heb je het beter voor elkaar, want dan kan je maximaal 29A laden - max 6,6kW. Dan zit je auto in 8:30h vol, ook voldoende voor een nacht.

Ah en denk eraan dat je je installatie volgens de geldende wet- en regelgeving aan (laat) leg(t/gen).
Dus voldoen aan NEN1010, bijv door een selectieve installatie te hebben. Hoofdzekering > zekeringsautomaat > afgenomen vermogen (instelbaar in lader)

Publiek laden is het wat anders.
Meeste laadpalen zijn beperkt tot 2x 11kW, dus 11kW op drie fasen per socket. Er zijn ook 22kW per socket palen, maar alleen als je alleen aan een paal staat. 11kW op drie fasen is dan dus 16A per fase. Als jij dan met je 6,6kW eenfase boordlader aansluit wordt je beperkt tot 3,6kW laden; 1 fase, max 16A. Dan duurt het ruim 15:30h voordat je auto opgeladen is.

Je kan ook alles omrekenen naar km/h laden, maar dat is wel wat teveel gedoe. maar staat wel op ev-database.

meer uitleg hier:
https://ev-database.org/nl/auto/1707/MG-MG4-Electric-51-kWh
met uitsnede van laadsnelheden van de 51kWh versie hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1b3z1dQMX5mwkJ0TAdYTunMU6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0sY44kpcVoEMY6gjwkfCh5Z6.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Heinemancp op 06-01-2023 08:13 . Reden: toevoeging NEN ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Met de zs ev (2019) nog nooit meegemaakt dat hij sochtends niet klaar was met laden. Dus maak je niet teveel zorgen, bijna nooit is je auto 0%.
22kwh 3f laden is echt een Zoë ding.
Het is wel zo dat sneller AC laden minder laadverliezen geeft.

Wbt de speakers, ik denk dat meer speakers niet betekend kwalitatief betere, dan moet je gewoon aftermarket doen, een subwoofer is eigenlijk noodzakelijk bij alle versies

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
technopeuter schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:15:

Wbt de speakers, ik denk dat meer speakers niet betekend kwalitatief betere, dan moet je gewoon aftermarket doen, een subwoofer is eigenlijk noodzakelijk bij alle versies
Al enig idee of er al subje onder de voorstoel mods zijn gedaan of hoe moeilijk dat is? Ik heb poging gewaagd dat te vinden op de UK-fora maar niets gevonden…

Wel een filmpje over de virtual bass bij de trophy versie die ze door franse audiospecialist hebben laten inbouwen… kan filmpje alleen niet vinden maar conclusie was dat de kwaliteit met de juiste instellingen best oké is.
Edit: gevonden https://totallyev.net/mg4...pgrade-for-rear-speakers/

[ Voor 5% gewijzigd door OmeRobbie op 06-01-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:33

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Vandaag is er op een engels forum een draadje gestart over het vervangen van de speakers in de MG4.

https://www.mgevs.com/thr...akers-and-add-a-sub.9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Meer speakers is geen garantie voor betere geluidskwaliteit, maar de extra beschikbare luchtverplaatsing (volume) helpt wel.

Het laag bij de luxery klinkt echt prima als je het mij vraagt, het is gewoon lastig om een fatsoenlijke frequentie response te krijgen op alle luisterpostities, dat is met een subwoofer ook zo, misschien nog wel meer. Dus daarmee kun je ook meer kwaad doen dan goed.

Maar goed, ik ben verder nooit bezig met auto audio, luxery model klinkt voor mij prima acceptabel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 29-06 08:33
Vandaag tegen 15:00 kreeg ik een telefoontje dat we onze MG4 klaar stond om opgehaald te worden.

Dus meteen met de ZS EV naar Breda gereden om onze nieuwe MG4 op te halen.
De eerste kilometers even nog wat MG-pilot zaken aangepast maar daarna rijdt hij heerlijk.
Hopelijk bevalt hij net zo goed als de ZS EV. (deze hebben we ingeruild op de MG4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
@bartzzz Pics! Pics! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe lang geleden deze besteld was en welke uitvoering :p ter indicatie van de levertijd! staat niet in het sheet namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

En ik ben nieuwsgierig naar je eerste ervaringen. Al flink gereden?
Is ie stil? Krijg je de LKA stil? Heb je een gebruikershandleiding gekregen?

[ Voor 37% gewijzigd door Kodo6 op 07-01-2023 14:25 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Sonicfreak
Vandaag mijn zakelijke leaseauto opgehaald bij Van Mossel Amsterdam.

MG4 long range Luxury in Pebble black.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-0aOBxx7SCi6xGL7K0MeYdHVGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AB5ooDJ2f1c0RptOyFQ8XNI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b98Pv6Q5gYi5ZhCcL-VlZILU74U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tV9W6QDlFoLWb3uxPxO0KDBh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1glJXoVKHFjq596ZAtJVs7Rf7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doAXJscvUvLbL1BeGWE9B9F1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYoy3bMR5HVeBAu4EhT6m81icy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IY2bk3aaTAd9OJzvggusbnX7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er in ieder geval blij mee. :)

Het koppelen van de iSmart app lukte niet bij de dealer, maar later bij mij thuis werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-06 10:27

ChUcKiE

Dus........

Hoeveel zat er tussen bestellen en leveren? Vette kleur trouwens!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Sonicfreak schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het koppelen van de iSmart app lukte niet bij de dealer, maar later bij mij thuis werkte het wel.
Gefeliciteerd! Wat een plaatje.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bartzzz
Erik B schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:09:
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe lang geleden deze besteld was en welke uitvoering :p ter indicatie van de levertijd! staat niet in het sheet namelijk ;-)
We hebben hem besteld op 26 november.
Toen stond hij net in de showroom.
Het betreft een oranje luxury versie.
Hij staat niet in de lijst inderdaad, je mag hem er inzetten als je wil.

We hebben er nu 250km mee gereden en bevalt prima.
De app werkt voor wat betreft het openen van de auto. (De andere zaken heb ik nog niet getest)

De vehicle to load kabel is een Type 2 kabel met een 3 voudige stekkerdoos met een hoofdschakelaar.
De auto heeft amazon music via de ingebouwde internetverbinding. (Maar deze heb ik nog niet getest om dat ik geen Amazon musical heb)

De handleiding van de auto zit net als bij de meeste moderne auto’s in het infotainment systeem.
Wel brand er nu nog een lampje van bestuurder alertheid, maar hier gaan ze nog naar kijken.

Zojuist nog iets kunnen testen wat met de ZS EV niet lukte: De MG 4 laad op aan mijn Tesla Wall connector gen 3 !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTApxz5GzBi1obVK3qXGDhFnXEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL3UadukFY1sVTuosWfX1QMK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndfDeqjR8zRjIRyldxivmSsOQHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OMbh9sj8PYNe6WJW6ByKXPR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door bartzzz op 07-01-2023 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De Digital key sharing functie van de MG4 is middels OTA verwijderd. Je kunt nu alleen nog de digital key gebruiken op het toestel waarop de iSmart app gekoppeld is.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
ChUcKiE schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:57:
Hoeveel zat er tussen bestellen en leveren? Vette kleur trouwens!
Ik had eerst een MG ZS EV besteld op 19 mei 2022. Daarvan liep de levertijd steeds meer op.
Daarom heb ik op 1 december de bestelling voor de MG4 in zwart gedaan.
Daarvoor had ik in november een rode MG4 besteld, maar daarvan was de levertijd 3-6 maanden. Vandaar dat ik in plaats van rood voor zwart ben gegaan. Ik kreeg namelijk van de dealer bericht dat er een aantal kleuren al onderweg waren waaronder zwart.
Mijn MG4 is nog in 2022 op kenteken gezet dus dat scheelt weer wat in de bijtelling per maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 08:28
Iemand met een mg4 luxury toevallig een foto van de band / velg? Ik zou graag de maten willen weten omdat ik dan de winterbanden op de meegeleverde set velgen ga zetten. (ook wat meer range in de winter met die doppen) en dan de zomerbanden op een wat fraaiere velg. (wel zelfde maat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sonicfreak
savale schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:34:
Iemand met een mg4 luxury toevallig een foto van de band / velg? Ik zou graag de maten willen weten omdat ik dan de winterbanden op de meegeleverde set velgen ga zetten. (ook wat meer range in de winter met die doppen) en dan de zomerbanden op een wat fraaiere velg. (wel zelfde maat)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pk2rgIo5PLqClzrvzHMh60fAJZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dpi2GzrBnbL4jd2O3QikwIRY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn wel all season banden, maar voor de maat moet dat niet uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sonicfreak op 07-01-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Sonicfreak schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:40:
[...]

[Afbeelding]

Dit zijn wel all season banden, maar voor de maat moet dat niet uitmaken.
wow lekker vlot. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
net terug van een korte vakantie met 5x "snel"laden, geen enkele keer boven de 30kwh... hebben meet zs EV '19 rijders dit? ik vermoed dat dit komt doordat ik laatst uberhaupt niet meer kon snelladen en ze iets hebben aangepast. iig niet leuk zo

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-06 19:32
Klopt het dat de MG ZS EV 3 a 4000 euro goedkoper is als eind vorig jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik B
@deryck hmm moest ook even kijken, maar op de voorpagina staat nog de originele prijs. Als je doorklikt naar de configurator staat daar inderdaad €3000 lager.. klik je nog eens door dan zie je dat ze bij de configurator de €2950 overheidssubsidie er al aftrekken, vermelden ze pas op de pagina daarna dus. Bij de MG4 overigens hetzelfde.

niet voordeliger geworden dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-06 19:32
Erik B schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:43:
@deryck hmm moest ook even kijken, maar op de voorpagina staat nog de originele prijs. Als je doorklikt naar de configurator staat daar inderdaad €3000 lager.. klik je nog eens door dan zie je dat ze bij de configurator de €2950 overheidssubsidie er al aftrekken, vermelden ze pas op de pagina daarna dus. Bij de MG4 overigens hetzelfde.

niet voordeliger geworden dus :-)
Scherp! Jammer dat de levertijden zo extreem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
technopeuter schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:32:
net terug van een korte vakantie met 5x "snel"laden, geen enkele keer boven de 30kwh... hebben meet zs EV '19 rijders dit? ik vermoed dat dit komt doordat ik laatst uberhaupt niet meer kon snelladen en ze iets hebben aangepast. iig niet leuk zo
Oei wel erg karig inderdaad. Even een rustige snellader in de buurt zoeken? Had je de accu verwarming aangezet van te voren? (zit volgens mij ook op de zs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
savale schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:07:
[...]

Oei wel erg karig inderdaad. Even een rustige snellader in de buurt zoeken? Had je de accu verwarming aangezet van te voren? (zit volgens mij ook op de zs)
Nope, deze kan niet voorverwarmen. Vroeger deed ik bij 0% soc gewoon 70kwh

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
technopeuter schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:42:
[...]

Nope, deze kan niet voorverwarmen. Vroeger deed ik bij 0% soc gewoon 70kwh
Ahh mijn fout. Maar als eerder 70kwh heeft gewerkt zou ik de dealer ook zeker even bellen. Erg onpraktisch natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

Hierbij stuur ik jullie de link naar de user manuel van de MG4. Ik vond het al leuk (en nuttig) om deze alvast door te lezen. Stuk handiger dan vanaf het infotainment scherm :)

https://www.mg.co.uk/site...9/MG4_EV_Owner_Manual.pdf

En ik kwam zojuist in de Play Store de app ‘MG voice commands’ tegen. Hierin staan allerlei algemene MG voice commands. Ik ben benieuwd welke van deze in de MG4 werken en ik hoop dat wij straks commando’s in het Nederlands kunnen geven.

Een hoop om naar uit te kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Kodo6 op 08-01-2023 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Sonicfreak schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hahaha, het gaat natuurlijk om de MG4, maar……als ik die rode ZS Mk2 zonder de aero wielcovers zie, dan staat dat toch wel heel dik! Ga meteen de wieldoppen van mijn Mk2 ZS er af halen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kodo6 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:42:
En ik kwam zojuist in de Play Store de app ‘MG voice commands’ tegen. Hierin staan allerlei algemene MG voice commands. Ik ben benieuwd welke van deze in de MG4 werken en ik hoop dat wij straks commando’s in het Nederlands kunnen geven.
Vrijwel alle Engelse commando's die in die app staan werken. Echter, ik heb bevestiging vanuit het hoofdkantoor van Van Mossel dat er definitief geen Nederlandse spraakassistent komt. Ze hebben zelfs, nadat ik ze daarop wees, de website aangepast, omdat in het voorbeeld Nederlandse zinnen stonden, terwijl de spraakassistent helemaal geen Nederlands ondersteund... Dat maakt het meteen vrij nutteloos. Via spraak een Nederlandse naam bellen is onmogelijk.

Ik heb nu gevraagd of er wel nog plannen zijn voor Nederlandse spraakbegeleiding bij de navigatie (cq navigatiestem). Eigenlijk vind ik het not done om een auto anno 2022 in Nederland zonder Nederlandse spraak uit te brengen, zeker gezien alle nieuwe MGs dezelfde infotainment software delen; hoe makkelijk wil je t hebben? Want ook hier: straatnamen zijn onverstaanbaar.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 19:08
Vorige week ook een MG 4 besteld bij Van Mossel Amsterdam. Een Luxury LR in Andes Grey. :*) Nu begint het lange wachten. Er werd 6 tot 9 maanden als indicatie gegeven. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Freekers schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:58:
[...]

Vrijwel alle Engelse commando's die in die app staan werken. Echter, ik heb bevestiging vanuit het hoofdkantoor van Van Mossel dat er definitief geen Nederlandse spraakassistent komt. Ze hebben zelfs, nadat ik ze daarop wees, de website aangepast, omdat in het voorbeeld Nederlandse zinnen stonden, terwijl de spraakassistent helemaal geen Nederlands ondersteund... Dat maakt het meteen vrij nutteloos. Via spraak een Nederlandse naam bellen is onmogelijk.

Ik heb nu gevraagd of er wel nog plannen zijn voor Nederlandse spraakbegeleiding bij de navigatie (cq navigatiestem). Eigenlijk vind ik het not done om een auto anno 2022 in Nederland zonder Nederlandse spraak uit te brengen, zeker gezien alle nieuwe MGs dezelfde infotainment software delen; hoe makkelijk wil je t hebben? Want ook hier: straatnamen zijn onverstaanbaar.
Ik begrijp niet dit dat allemaal 'legaal' is. Je koopt een auto in NL met gesproken navigatie. Dan dient die gewoon in het Nederlands te zijn, en anders moet je niet adverteren met navigatie als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
1234567y schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Ik begrijp niet dit dat allemaal 'legaal' is. Je koopt een auto in NL met gesproken navigatie. Dan dient die gewoon in het Nederlands te zijn, en anders moet je niet adverteren met navigatie als optie.
Navigatie is navigatie en dat zit bij de MG4 enkel op de Luxury.
De gesproken taal maakt mij niets. (Liever Engels als Chinees)
En ik gebruik toch altijd Apple CarPlay en die doet het prima in het Nederlands.

Dus lijkt mij geen probleem. (Storm in een glas water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Twinflame82 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:02:
Vorige week ook een MG 4 besteld bij Van Mossel Amsterdam. Een Luxury LR in Andes Grey. :*) Nu begint het lange wachten. Er werd 6 tot 9 maanden als indicatie gegeven. :Z
Hoe werkt dat trouwens als je een tweedehands auto inruilt? Je spreekt dan bij bestelling een inruilwaarde af en is die dan nog gelijk bij levering (6-9 maanden verder)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
ChUcKiE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Hoe werkt dat trouwens als je een tweedehands auto inruilt? Je spreekt dan bij bestelling een inruilwaarde af en is die dan nog gelijk bij levering (6-9 maanden verder)?
Ja dat hebben wij bij van Mossel Amsterdam wel gedaan: het bedrag staat dan vast. Mochten ze later leveren krijg je dus alsnog het afgesproken bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik heb dat ook bij VM nagevraagd bij mijn bestelling met inruil. De verkoper zei dat ze voor de inruilwaarde de verwachte waarde rekenen die de tweedehands auto ongeveer zal hebben op het moment dat de MG 4 beschikbaar is. Dus als ze een waarde rekenen die je auto over 6 maanden heeft, en de MG 4 komt eerder beschikbaar, dan krijg je dus minder voor je auto dan wat die op dat moment nog waard is, en als het langer duurt tot de inruil daadwerkelijk plaatsvindt, dan krijg je dus meer voor je wagen dan de dan geldende marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik schrik dan toch wel weer van een levertijd van 6-9 maanden 😱
Terwijl er hier ook al leden zijn die de auto vlotter krijgen/gekregen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

bartzzz schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:33:
Navigatie is navigatie en dat zit bij de MG4 enkel op de Luxury.
De gesproken taal maakt mij niets. (Liever Engels als Chinees)
En ik gebruik toch altijd Apple CarPlay en die doet het prima in het Nederlands.

Dus lijkt mij geen probleem. (Storm in een glas water)
Bij de MG4 zou ik er nog vrede mee kunnen hebben, maar bij de Marvel R wordt de navigatie zowel op het grote scherm als tussen de kilometerteller weergegeven. Dat laatste wordt niet ondersteund door Apple Carplay of Android Auto. Zodoende gebruik ik de ingebouwde navigatie aangezien dat laatste juist een van de features is die op mijn eisen lijstje stond.

Maar kom op, we hebben het over een navigatiestem; op de allereerste TomToms van 15 jaar terug kon je zelf al third party stemmen installeren... Het is (mijns inziens) dan ook geen technische beperking maar een rechten/centenkwestie. Ik denk (let op: speculatie) dat SAIC/MG bij de lancering van het nieuwe infotainment platform in Europa een deal heeft gesloten met HERE voor een beperkt set aan talen (de grote 4 Engels, Duits, Frans, Spaans) en dat het ze (te) veel geld kost om dit contract open te breken om extra talen toe te voegen. Hetzelfde geldt voor de spraakassistent, die wordt aangedreven door Cerence; ook die ondersteunen Nederlands maar daar is waarschijnlijk niet voor betaald door SAIC/MG. Nogmaals, speculatie van mijn kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
Freekers schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:26:
[...]

Bij de MG4 zou ik er nog vrede mee kunnen hebben, maar bij de Marvel R wordt de navigatie zowel op het grote scherm als tussen de kilometerteller weergegeven. Dat laatste wordt niet ondersteund door Apple Carplay of Android Auto. Zodoende gebruik ik de ingebouwde navigatie aangezien dat laatste juist een van de features is die op mijn eisen lijstje stond.

Maar kom op, we hebben het over een navigatiestem; op de allereerste TomToms van 15 jaar terug kon je zelf al third party stemmen installeren... Het is (mijns inziens) dan ook geen technische beperking maar een rechten/centenkwestie. Ik denk (let op: speculatie) dat SAIC/MG bij de lancering van het nieuwe infotainment platform in Europa een deal heeft gesloten met HERE voor een beperkt set aan talen (de grote 4 Engels, Duits, Frans, Spaans) en dat het ze (te) veel geld kost om dit contract open te breken om extra talen toe te voegen. Hetzelfde geldt voor de spraakassistent, die wordt aangedreven door Cerence; ook die ondersteunen Nederlands maar daar is waarschijnlijk niet voor betaald door SAIC/MG. Nogmaals, speculatie van mijn kant ;)
Je opmerking dat je er vrede mee zou hebben op de MG4 ten opzichten van de Marvel snap ik niet helemaal.
Bij de MG4 heb je net als bij de Marvel 2 schermen en net als bij de Marvel komt Apple CarPlay navigatie niet op het scherm achter het stuur. Dus ze lopen tegen het zelfde aan, ondank het verschil in aanschafprijs.

Dat het geen technische beperking is begrijpen we allemaal wel.
Het zal zeker ergens met kosten te maken hebben, waar hem dat precies in zit, geen idee.
We kunnen alleen wachten voor diegene die het perse in het Nederlands willen op een update, als die er al ooit voor gaat komen. (Ik zou de update wenselijk achten, niet perse noodzakelijk)
En mocht er dan een update komen zijn er voor wat mij betreft nog wel een paar andere zaken die ze mee mogen nemen zoals bijv. Spotify, Apple Music in plaats van Amazon Music.
Maar eerlijk is eerlijk ik acht de kans op een update (zeker op kort termijn) niet waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twinflame82
[...]

Zoals iemand anders ook meldde, je spreekt inderdaad een vaste inruilprijs af. Ook de prijs van de auto staat vast. Dus hoe lang de levertijd ook is, of wat er met de prijzen gebeurt, voor mij verandert er niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twinflame82
ChUcKiE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:47:
Ik schrik dan toch wel weer van een levertijd van 6-9 maanden 😱
Terwijl er hier ook al leden zijn die de auto vlotter krijgen/gekregen hebben.
Ik schrok er ook wel van, want bij verschillende reviews werd de korte levertijd als pluspunt genoemd. Zo kort blijkt die dus niet te zijn.

Wel werd mij verteld dat er af en toe ineens wat auto's binnenkomen en dan kan hij er zomaar ineens tussen zitten. En dat de levertijd sowieso waarschijnlijk dichter bij de 6, dan bij de 9 maanden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Wat ik begreep is dat ze de levertijd helemaal niet "weten". Obv de ZS-EV schatten ze in wat de levertijd is, omdat de MG4 nog niet echt in een leverproces zit (na de initiële boot met auto's) pas als het op de boot zit, krijgen ze de auto's door die erop zitten. Kortom, het is allemaal speculatie.

Mbt inruilwaarde auto, door de onzekere levertijd en uitgangspunt van inruilwaarde over 6maanden heb ik ervoor gekozen de auto niet bij Van Mossel Amsterdam in te leveren maar zelf te verkopen als ik de leverdatum weet. Ik gok erop dat hij eerder dan 6mnd komt ;) Als hij toch later komt, helaas dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
Heinemancp schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:47:
Wat ik begreep is dat ze de levertijd helemaal niet "weten". Obv de ZS-EV schatten ze in wat de levertijd is, omdat de MG4 nog niet echt in een leverproces zit (na de initiële boot met auto's) pas als het op de boot zit, krijgen ze de auto's door die erop zitten. Kortom, het is allemaal speculatie.

Mbt inruilwaarde auto, door de onzekere levertijd en uitgangspunt van inruilwaarde over 6maanden heb ik ervoor gekozen de auto niet bij Van Mossel Amsterdam in te leveren maar zelf te verkopen als ik de leverdatum weet. Ik gok erop dat hij eerder dan 6mnd komt ;) Als hij toch later komt, helaas dan..
Wat betreft de inruilwaarde had ik met de dealer afgesproken wat ik zou krijgen bij inruil. En toen besproken dat ik hem eventueel zelf ging verkopen. Dat was geen enkel probleem. Uiteindelijk ingeruild wegens de goede prijs die ze mij boden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:00
Kodo6 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:42:
Hierbij stuur ik jullie de link naar de user manuel van de MG4. Ik vond het al leuk (en nuttig) om deze alvast door te lezen. Stuk handiger dan vanaf het infotainment scherm :)

https://www.mg.co.uk/site...9/MG4_EV_Owner_Manual.pdf
Heb deze ook opgenomen in de originele post, dank.

[ Voor 25% gewijzigd door matthewtje op 09-01-2023 09:11 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

bartzzz schreef op maandag 9 januari 2023 @ 06:38:
[...]

Je opmerking dat je er vrede mee zou hebben op de MG4 ten opzichten van de Marvel snap ik niet helemaal.
Bij de MG4 heb je net als bij de Marvel 2 schermen en net als bij de Marvel komt Apple CarPlay navigatie niet op het scherm achter het stuur. Dus ze lopen tegen het zelfde aan, ondank het verschil in aanschafprijs.

Dat het geen technische beperking is begrijpen we allemaal wel.
Het zal zeker ergens met kosten te maken hebben, waar hem dat precies in zit, geen idee.
We kunnen alleen wachten voor diegene die het perse in het Nederlands willen op een update, als die er al ooit voor gaat komen. (Ik zou de update wenselijk achten, niet perse noodzakelijk)
En mocht er dan een update komen zijn er voor wat mij betreft nog wel een paar andere zaken die ze mee mogen nemen zoals bijv. Spotify, Apple Music in plaats van Amazon Music.
Maar eerlijk is eerlijk ik acht de kans op een update (zeker op kort termijn) niet waarschijnlijk.
Klopt, de MG4 heeft, net als de Marvel R, 2 schermen. Echter wordt de standaard ingebouwde MG/HERE navigatie op de MG4 sowieso niet weergegeven op het scherm achter het stuur. Dit is wel het geval bij de Marvel R. Dit werkt echter alleen met de ingebouwde MG/HERE navigatie en dus niet met Apple CarPlay of Android Auto. Zodoende maakt het mijns inziens niet uit of je de standaard navigatie op de MG4 gebruikt of Apple Carplay/Android maps; het eind resultaat is hetzelfde, je hebt 'slechts' op je grote scherm navigatie, terwijl dit bij de Marvel R dus anders ligt.

Bovendien benut Android Auto op de Marvel R alleen het bovenste gedeelte van het grote scherm, ofwel het scherm wordt in 2en gedeeld, omdat Android Auto een landscape beeldverhouding van 16:9 wilt aanhouden. Google staat inmiddels ook toe dat Android Auto in portrait modus weergegeven wordt, waardoor dus het hele grote scherm benut kan worden, maar daarvoor moet MG ook de software van het voertuig aanpassen. En dat hebben ze natuurlijk nog (steeds) niet gedaan....

Een update voor Spotify e.d. gaat er verwacht ik niet komen. Neem aan dat Ome Jeff een dealtje heeft met SAIC/MG als exclusieve streamingprovider om zo zieltjes te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Het infotainment systeem van MG kan niet overweg met telefoonnummers waar +31 voor staat. De + valt weg waardoor er bijvoorbeeld 316xxxxxxxx komt te staan en dat nummer kun je natuurlijk niet bellen.
Ik heb in mijn telefoon de nummers moeten aanpassen naar 06xxxxxxxx.
In mijn vorige leaseauto, Hyundai Ioniq Electric, kon het infotainment systeem prima overweg met +31 ervoor.
Ook 0031 ervoor snapt het MG systeem niet. Hoe je dan vanuit het buitenland met dit systeem moet bellen is mij een raadsel.
Voor mij niet echt een probleem omdat ik voornamelijk in Nederland rijd, maar misschien wel een issue voor iemand anders.
Tenzij iemand nog een oplossing weet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sonicfreak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:49:
Het infotainment systeem van MG kan niet overweg met telefoonnummers waar +31 voor staat. De + valt weg waardoor er bijvoorbeeld 316xxxxxxxx komt te staan en dat nummer kun je natuurlijk niet bellen.
Ik heb in mijn telefoon de nummers moeten aanpassen naar 06xxxxxxxx.
In mijn vorige leaseauto, Hyundai Ioniq Electric, kon het infotainment systeem prima overweg met +31 ervoor.
Ook 0031 ervoor snapt het MG systeem niet. Hoe je dan vanuit het buitenland met dit systeem moet bellen is mij een raadsel.
Voor mij niet echt een probleem omdat ik voornamelijk in Nederland rijd, maar misschien wel een issue voor iemand anders.
Tenzij iemand nog een oplossing weet dan hoor ik het graag.
Yep, heb exact hetzelfde probleem. Ik heb dit bijna een jaar geleden aangekaart bij MG en bij Van Mossel. Toen was het probleem 'niet bekend', maar dat hoor ik altijd als ik iets aankaart... vreselijk irritant wel en vraag me af hoe dit ooit door een QA is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinflame82
Het komt er dus eigenlijk op neer dat je voor navigatie en bellen en dergelijke, bent aangewezen op Android Auto/ Apple Carplay als ik het zo lees....

Voor de BYD Atto 3 komt later dit jaar een update naar NL spraakbesturing las ik. Best slordig dat MG daarin achterblijft.

Op het Engelse MG forum kom ik ook de nodige klachten tegen over knipperende infotainment schermen en airco's die herrie maken. Hopelijk pakken ze die problemen wel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 12:30
Ik snap van de hele van mossel mg verdeling niets, ik zie hier dat er al oranje luxury zijn verdeeld. Ik heb op 25-11 de eerste officiële dag besteld en deze levering staat reeds op september😣
En zo als het van mossel beaamt weten ze van niks

[ Voor 11% gewijzigd door shake op 09-01-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinflame82
shake schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:19:
Ik snap van de hele van mossel mg verdeling niets, ik zie hier dat er al oranje luxury zijn verdeeld. Ik heb op 25-11 de eerste officiële dag besteld en deze levering staat reeds op september😣
Dat is wel heel apart inderdaad :-(
Mij werd verteld dat ze op volgorde van bestellen zouden worden verdeeld. Dus dan zou jij er met een besteldatum van 25-11 toch wel bij moeten zitten lijkt me.
De VM Amsterdam demo is ook een oranje luxury....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
shake schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:19:
Gokje: heb je een auto die je inruilt? VM heeft er baat bij om die eerder uit te leveren...
@technopeuter is het een idee om een extra kolom toe te voegen aan de sheet met wel of geen auto inruil?

[ Voor 10% gewijzigd door savale op 09-01-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-06 22:59
savale schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:52:
[...]

Gokje: heb je een auto die je inruilt? VM heeft er baat bij om die eerder uit te leveren...
@technopeuter is het een idee om een extra kolom toe te voegen aan de sheet met wel of geen auto inruil?
Volgens mij was er een poos geleden ook bij iemand met een zwarte mg zs ev hetzelfde verhaal. De een kreeg m uitgeleverd die later had besteld als iemand die de auto eerder had besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b1rdbrain
  • Laatst online: 24-05-2023
Hi allemaal,

Volg het topic al een tijdje en nu toch maar een account aangemaakt. Een paar dagen geleden een zwarte ZS EV comfort LR besteld. Levertijd indicatie is nog steeds 12 maanden, maar ik begrijp al dat dit gokwerk is. We gaan het wel zien: onze huidige auto doet het nog :-).

Verder niet de luxury maar de comfort besteld. Van Mossel gaf aan dat dit misschien niet gunstig is voor de levering, maar de luxe die de Luxury biedt hebben wij niet nodig. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Zo, het is 10-01-2023 en het SEPP subsidieloket is geopend. :) Zojuist na wat moeite (extreem trage website!) de SEPP2023 aanvraag succesvol kunnen indienen voor m'n bestelde MG 4. Moest wel een paar keer een stap terug en het opnieuw proberen omdat het webformulier vast liep. Maar uiteindelijk gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Haay schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:16:
Zo, het is 10-01-2023 en het SEPP subsidieloket is geopend. :) Zojuist na wat moeite (extreem trage website!) de SEPP2023 aanvraag succesvol kunnen indienen voor m'n bestelde MG 4. Moest wel een paar keer een stap terug en het opnieuw proberen omdat het webformulier vast liep. Maar uiteindelijk gelukt. :)
Dan zijn er denk ik meer kapers op de kust. Ik heb altijd goed kunnen werken met de SEPP website >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
jpvdheijn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Dan zijn er denk ik meer kapers op de kust. Ik heb altijd goed kunnen werken met de SEPP website >:)
Hier ook gedaan vanmorgen: ging allemaal traag / moeizaam, maar is uiteindelijk ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
savale schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Hier ook gedaan vanmorgen: ging allemaal traag / moeizaam, maar is uiteindelijk ook gelukt.
Hier het zelfde maar hij is aangevraagd, en geen steekproef.
Nu wachten wanneer ze het geld gaan overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
bartzzz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Hier het zelfde maar hij is aangevraagd, en geen steekproef.
Nu wachten wanneer ze het geld gaan overmaken.
Binnen 13 weken begreep ik. Hier eerst maar hopen dat ie in 2023 geleverd gaat worden :)
Pagina: 1 ... 56 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2