Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:33
nooberke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:54:
[...]

Vandaag ook proefgereden in een MG 4 Luxury, blijkbaar was ik de eerste in Rotterdam?

Ik heb in de regen gereden en niks aan hoeven te passen aan de ruitenwissers? Of ze stonden toevallig in de juiste stand of die van mij had wel een regensensor ;)

(Ik ben van mijn eigen auto gewend dat de ruitenwissers altijd op auto staan, dus nul aandacht aan besteed verder)
Ik heb het nog even opgezocht in het mgevs.com forum, maar er zit helaas geen regensensor op. Er zit een automatische stand op die de snelheid aanpast aan de snelheid van de auto.

https://www.mgevs.com/threads/auto-wipers.8337/#post-134758

Waarschijnlijk is de regensensor achterwege gelaten vanwege kostenbesparing aangezien de MG ZS EV en MG5 wel een regensensor hebben.
Er zit daarnaast geen midden hoofdsteun op de achterbank en geen armsteun ook waarschijnlijk vanwege kostenbesparing aangezien de MG ZS EV en MG5 die wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 16:04
sue18 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:24:
Goed nieuws voor de mensen die wachten op de mg zs ev lrlx

Nadat het 2 maanden zeer weinig was uigeleverd nu qel een flinke levering
9 autos in december. Wel opvallend veel witte (6) 2 zwarte en 1 blauwe.

Info uit rdw
Laat er maar nog meer komen wacht al sinds Maart op de witte van mij….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 11:47
Gisteren heb ik mijn MG5 bij van mossel afgegeven voor het monteren van een trekhaak. Dat was ook even mooi een reden om de showroom in te gaan en te kijken naar de MG4. Het interieur is kwalitatief iets minder dan de MG5 kwa materiaal gebruik maar daar is de prijs ook naar. Ik denk dat deze auto best te overwegen waard is om ooit de Yaris hybrid van mijn vrouw te vervangen. Het is zeker niet de ruime gezinsauto die een MG5 of een ZS is.

Maar een hele scherpe propositie, ik verwacht dat het een topper gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-05 10:24
U2psv schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:02:
[...]

Laat er maar nog meer komen wacht al sinds Maart op de witte van mij….
Nou je verzoek is gehoor aan gegeven, nog een witte erbij die op kenteken is gezet...

Nu mag blauw onderhand wel weer. 😂Heel benieuwd hoeveel er nog met blauw voor mij zijn, besteld op 19 februari.

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04 22:10
Vandaag mijn MG 5 afgeleverd gekregen, nu heb ik een vraagje over de regeneratie of kers.

Dat ik hem kreeg stond hij op stand 1, handmatig op 3 gezet. Privé rijden we een e niro en daarbij ook maximale regeneratie. Rijdt ook het fijnste.

Maar nu na het laden staat hij weer op stand 1, en als ik hem handmatig weer wel verstellen krijg ik de melding dat "regeneratie wijzigen nu niet beschikbaar is" wat is dit en vooral waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:58
akaQ schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:05:

Maar nu na het laden staat hij weer op stand 1, en als ik hem handmatig weer wel verstellen krijg ik de melding dat "regeneratie wijzigen nu niet beschikbaar is" wat is dit en vooral waarom?
Geen ervaring met de MG5, maar meestal is het bij EV zo dat wanneer de batterij vol is je niet/minder kan regenereren. Hij kan namelijk dan de opgewekt energie niet kwijt. Als je een stukje hebt gereden zal je waarschijnlijk al merken dat je kan regenereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
akaQ schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:05:
Vandaag mijn MG 5 afgeleverd gekregen, nu heb ik een vraagje over de regeneratie of kers.

Dat ik hem kreeg stond hij op stand 1, handmatig op 3 gezet. Privé rijden we een e niro en daarbij ook maximale regeneratie. Rijdt ook het fijnste.

Wen er maar aan. De MG5 gaat bij elke keer dat de auto uitgezet is en opnieuw wordt opgestart default naar driving mode normal en Kers stand 2.
Ik heb eerst ook elke keer de eco modus ingeschakeld en kers stand 3 geselecteerd maar ik vind dat elke keer maar wat een gedoe. Enkel zet ik nu de auto in eco en ik ben op kers stand 2 gaan rijden. Dat gaat ook gewoon erg goed. Op de snelweg rijdt het rustiger en buiten de snelweg moet je iets beter anticiperen. Ik probeer trouwens zo veel mogelijk op MG pilot te rijden. Buiten de snelweg op de verste afstand en op de snelweg de kortste afstand. Dat werkt erg rustgevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 13:26
Vandaag proef gereden met MG4 rijd goed.
Ondanks de regen bleef de achterruit aardig schoon
Lane assist heel zenuwachtig gelijk uit geschakeld
Adaptive cruise control werkt prima, genereert ook energie terug bij afremmen voorligger
stoelen zijn ook goed
Je kan hem ook met trekhaak bestellen a € 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Laatst online: 31-05 13:26
Sonicfreak schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:49:
[...]

Ik heb het nog even opgezocht in het mgevs.com forum, maar er zit helaas geen regensensor op. Er zit een automatische stand op die de snelheid aanpast aan de snelheid van de auto.

https://www.mgevs.com/threads/auto-wipers.8337/#post-134758

Waarschijnlijk is de regensensor achterwege gelaten vanwege kostenbesparing aangezien de MG ZS EV en MG5 wel een regensensor hebben.
Er zit daarnaast geen midden hoofdsteun op de achterbank en geen armsteun ook waarschijnlijk vanwege kostenbesparing aangezien de MG ZS EV en MG5 die wel hebben.
Volgens de brochure MG4 luxery zit er wel een regensensor op.
Luxury omvat alles van Standard & Comfort, plus:
360-graden camerasysteem
Dover White-buitenlak met zwart dak
Kunstlederen/stoffen bekleding met stoelverwarming voor
MG iSmart met o.a. navigatie
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
MG Pilot +
Draadloos opladen mobiele telefoon
Emergency Lane Keep (ELK)
Warmtepomp
Lane change assistant (LCA)
Verwarmd stuurwiel
Blind Spot Monitoring (BSM)
Regensensor
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
LED-verlichting voor met verticale LED-knipperlicht in bumper
Rear Collision Warning (RCW)
LED-verlichting achter over gehele breedte
Door Open Warning (DOW)
Dubbele achterspoiler
Automatisch inklapbare buitenspiegels
Zes luidsprekers
Alle ramen automatisch open/sluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Misschien wel gemakkelijk (toevoeging voor Start post?) om de directe link naar de Nederlandse MG 4 brochure te hebben:
https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Digit_NL_11zon.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Wat verklaart dat de MG4 Comfort een hogere WLTP heeft dan de Luxery? Ondanks dat je bij die laatste beschikt over een warmtepomp. Zie je dat voordeel dan helemaal niet terug in de WLTP, welk voordeel zou je kunnen verwachten van de warmtepomp.

Het geluid (speakers) in de Comfort en Standaard was wel van een heel droevige niveau. Zover ik snel kon beoordelen is dat in de luxery toch wel echt een stukje minder slecht. Jammer, want ik luister graag wat radio en muziek in de auto, maar om daarvoor nu de meerprijs neer te leggen van de Luxery....

[ Voor 6% gewijzigd door 1234567y op 23-12-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 05-06 22:53
1234567y schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:20:
Wat verklaart dat de MG4 Comfort een hogere WLTP heeft dan de Luxery? Ondanks dat je bij die laatste beschikt over een warmtepomp. Zie je dat voordeel dan helemaal niet terug in de WLTP, welk voordeel zou je kunnen verwachten van de warmtepomp.

Het geluid (speakers) in de Comfort en Standaard was wel van een heel droevige niveau. Zover ik snel kon beoordelen is dat in de luxery toch wel echt een stukje minder slecht. Jammer, want ik luister graag wat radio en muziek in de auto, maar om daarvoor nu de meerprijs neer te leggen van de Luxery....
Het verschil in WLTP zit vooral in de achterspoiler. Deze zit er leuk uit vind ik maar is niet goed voor de stroomlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjol
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-03-2023
Proef gereden in de MG4 mooie auto rijd goed wel even wennen aan lage instap als je uit een ZS EV komt.
Auto rijdt wat je kunt verwachten van een elec auto.Rij geluid is oké in de ene test was het commentaar dat de banden veel geluid maakte maar dat vond ik meevallen.
Heb een vraag zijn er mensen die op dit forum zitten en een MG4 gaan kopen of al gekocht hebben en een MG ZS lucury hebben ingeruild. Mag ik vragen wat voor een inruil prijs ze/jullie hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
1234567y schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:20:

De warmtepomp zou met voorverwarmen van de batterij in de winter wel wat bereik kunnen verbeteren t.o.v. de Comfort, maar buiten de winter gaat die warmtepomp juist ten kost van wat bereik. Dat is in ieder geval wat de dealer mij vertelde toen ik de MG 4 ging bezichtigen.

Wat (muziek) geluid betreft, dat heb ik nog niet gehoord. Maar slechter dan in mijn huidige 10 jaar oude Peugeot 208 zal het niet zijn neem ik aan. :P Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je referentiekader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Nu online
Haay schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:55:
[...]

De warmtepomp zou met voorverwarmen van de batterij in de winter wel wat bereik kunnen verbeteren t.o.v. de Comfort, maar buiten de winter gaat die warmtepomp juist ten kost van wat bereik. Dat is in ieder geval wat de dealer mij vertelde toen ik de MG 4 ging bezichtigen.

Wat (muziek) geluid betreft, dat heb ik nog niet gehoord. Maar slechter dan in mijn huidige 10 jaar oude Peugeot 208 zal het niet zijn neem ik aan. :P Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je referentiekader is.
Vergelijk het met een Focus van 21 jaar oud ;) Nee de speakers klinken echt wel heel erg slecht, misschien valt er nog iets aan te verbeteren, maar het zou voor mij de hoofdreden zijn van om toch een luxery te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Hier iemand die de gok heeft gewaagd. Ik heb van de week een MG4 luxury besteld in oranje met grijs interieur. Ik heb nog even getwijfeld tussen rood en oranje maar ik vond hem in het oranje toch het best uitkomen.

Ik vond de testrit in principe prima en de de auto reed veel smeuïger dan de ZS waar ik ook in heb proef gereden. Ik twijfelde tussen beide maar de levertijd op een ZS zou tussen de 10 en 12 maanden liggen voor de long range. Dat was mij echt te lang, hoewel de ZS ook echt wel pluspunten had. Al vond ik de remmen van de auto waar ik mee had proef gereden behoorlijk bijterig.

Ik kom vanaf een Nissan Leaf 2018 dus de extra reikwijdte ga ik prettig vinden. Het enige wat ik wel echt ga missen is het one-pedal driving systeem. Dit werkt echt fantastisch op de Leaf maar de MG heeft dit helaas niet. Voor de rest ga ik het meemaken, dus ik ben echt benieuwd of de auto zo goed gaat zijn als in alle reviews wordt beweerd. Een proefrit van 30 minuten is natuurlijk niet voldoende om het echt allemaal te ervaren. En dan had ik geluk dat ik een proefrit kon maken. De volgende stond al te wachten toen ik terug kwam en als ik de dealer moet geloven staan ze helemaal volgepland…….

Nu op zoek naar naafdoppen voor de MG als de wieldoppen verwijdert zijn, er zit mooi lichtmetaal onder en op zoek naar V2L kabel. Dan kan ik de garage bijverwarmen in de winter. 😁

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
benjol schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:16:
Proef gereden in de MG4 mooie auto rijd goed wel even wennen aan lage instap als je uit een ZS EV komt.
Auto rijdt wat je kunt verwachten van een elec auto.Rij geluid is oké in de ene test was het commentaar dat de banden veel geluid maakte maar dat vond ik meevallen.
Heb een vraag zijn er mensen die op dit forum zitten en een MG4 gaan kopen of al gekocht hebben en een MG ZS lucury hebben ingeruild. Mag ik vragen wat voor een inruil prijs ze/jullie hebben gekregen?
Wat je terug krijgt is natuurlijk helemaal afhankelijk van je de staat van de auto die je inruilt.
Het aantal KM, kleur, steenslag enz.
Dus een goed vergelijk tussen hij krijgt dit terug en ik dit is altijd lastig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
TTommie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:32:
Hier iemand die de gok heeft gewaagd. Ik heb van de week een MG4 luxury besteld in oranje met grijs interieur. Ik heb nog even getwijfeld tussen rood en oranje maar ik vond hem in het oranje toch het best uitkomen.

Ik vond de testrit in principe prima en de de auto reed veel smeuïger dan de ZS waar ik ook in heb proef gereden. Ik twijfelde tussen beide maar de levertijd op een ZS zou tussen de 10 en 12 maanden liggen voor de long range. Dat was mij echt te lang, hoewel de ZS ook echt wel pluspunten had. Al vond ik de remmen van de auto waar ik mee had proef gereden behoorlijk bijterig.

Ik kom vanaf een Nissan Leaf 2018 dus de extra reikwijdte ga ik prettig vinden. Het enige wat ik wel echt ga missen is het one-pedal driving systeem. Dit werkt echt fantastisch op de Leaf maar de MG heeft dit helaas niet. Voor de rest ga ik het meemaken, dus ik ben echt benieuwd of de auto zo goed gaat zijn als in alle reviews wordt beweerd. Een proefrit van 30 minuten is natuurlijk niet voldoende om het echt allemaal te ervaren. En dan had ik geluk dat ik een proefrit kon maken. De volgende stond al te wachten toen ik terug kwam en als ik de dealer moet geloven staan ze helemaal volgepland…….

Nu op zoek naar naafdoppen voor de MG als de wieldoppen verwijdert zijn, er zit mooi lichtmetaal onder en op zoek naar V2L kabel. Dan kan ik de garage bijverwarmen in de winter. 😁
Dit V2L kabel het ik gewoon aan de dealer gevraagd om die er bij te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Nu online

TTommie

bartzzz schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:02:
[...]

Dit V2L kabel het ik gewoon aan de dealer gevraagd om die er bij te doen ;)
Kan het proberen bij het afleveren. Maar dit is wel lease, is dat bij jou ook het geval?

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
TTommie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:26:
[...]

Kan het proberen bij het afleveren. Maar dit is wel lease, is dat bij jou ook het geval?
Nee, die van mij is geen lease maar privé gekocht. Dus die kabel was bij mij onderdeel van de onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
thien schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:05:
[...]

Volgens de brochure MG4 luxery zit er wel een regensensor op.
Luxury omvat alles van Standard & Comfort, plus:
360-graden camerasysteem
Dover White-buitenlak met zwart dak
Kunstlederen/stoffen bekleding met stoelverwarming voor
MG iSmart met o.a. navigatie
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
MG Pilot +
Draadloos opladen mobiele telefoon
Emergency Lane Keep (ELK)
Warmtepomp
Lane change assistant (LCA)
Verwarmd stuurwiel
Blind Spot Monitoring (BSM)
Regensensor
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
LED-verlichting voor met verticale LED-knipperlicht in bumper
Rear Collision Warning (RCW)
LED-verlichting achter over gehele breedte
Door Open Warning (DOW)
Dubbele achterspoiler
Automatisch inklapbare buitenspiegels
Zes luidsprekers
Alle ramen automatisch open/sluiten
Dat in deze brochure https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Digit_NL_11zon.pdf er geen regensensor genoemd wordt en ook op de MG website bij specificaties niet, terwijl het bij de MG ZS en MG5 wel bij de specificaties staat, zegt al genoeg.
Ook als je op mg.co.uk kijkt bij specificaties wordt het niet genoemd.

MG ZS EV specs waar rain sensing wipers genoemd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71Ay2xt4hUe03jBJT2yKXDNr7O8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9mDERB5w21vZKEnP1j1HKZIW.png?f=fotoalbum_large

MG4 specs waar rain sensing wipers niet genoemd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buQ0nYEIe7qe12OMeyI0FlyPsdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rARuG5o74xqNENaNNNd2yTDq.png?f=fotoalbum_large

Dat het eerst in de brochure stond klopt. Ik heb toen telefonisch contact gehad met MG Amsterdam waar de brochure is samengesteld en heb toen de vraag gesteld of dit wel klopte. Dealer heeft toen gekeken bij de auto (Luxury uitvoering) in de showroom en gaf aan dat het er inderdaad niet op zit.
Daarna heeft de dealer de brochure meteen aangepast.
Het stond namelijk vanaf het begin al niet bij de specificaties. Ook niet bij de Duitse, Spaanse, Engelse en Franse website van MG.
Als het er wel op zou zitten dan had MG er natuurlijk meteen melding van gemaakt.
Het verwarrende is dat er staat dat er automatische wissers op zitten, maar er staat nergens in de handleiding dat het een regensensor is.

Zie handleiding van MG4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy7yvba8QavWAPmDW8iPYkb3Rds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gNt5KMzFLoI4IUJC7wHxG5rb.png?f=fotoalbum_large

Terwijl in de handleiding van de MG ZS EV wel gesproken wordt over een regensensor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4kBJZkyw3f7_BvLq0ifxssVFpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TiwYGVLx80965395ZwS1MtiS.png?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk is het een kostenbesparing geweest of werkt de regensensor niet zo goed op de ZS EV en de MG5. Ik denk zelf het eerste. Ik heb namelijk nog geen klachten gelezen over de regensensor in de ZS EV en MG5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Nu online

TTommie

Ach de regensensor het was me niet opgevallen dat die er niet op zou zitten.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat die bij mij niet echt gemist zal worden. Hij zat op een Toyota die ik heb gehad en op de LEAF die ik nu rijd. De sensor zat op beide autos er meer naast dan dat ik het fijn vond. Negen van de tien keer overulde ik hem vaak omdat die niet snel genoeg aan ging of te langzaam ging.

Ik kan er dus niet warm of koud van worden, derhalve wel vreemd dat die niet aanwezig is. Ik vond het al zo gewoon dat ik er niet op gecontroleerd heb of het wel aanwezig zou zijn.

Mr. T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 10:57
Haay schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:33:
Misschien wel gemakkelijk (toevoeging voor Start post?) om de directe link naar de Nederlandse MG 4 brochure te hebben:
https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Digit_NL_11zon.pdf
done

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Ik heb vandaag ook proefrit gemaakt in een MG4 (en auto al eind nov gekocht). Mooie luxe auto voor het geld. Ik heb de standard range. Ze gaven aan dat de levertijd mee zou kunnen vallen. Bij koop eind nov was verwachting mei/juni en nu zou het einde Q1 kunnen zijn (maar geen garantie op want ze weten niet precies wat ze geleverd gaan krijgen). Maar al met al mooie wagen.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Sonicfreak schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:46:
Het verwarrende is dat er staat dat er automatische wissers op zitten, maar er staat nergens in de handleiding dat het een regensensor is.
Grappig dat de benaming "INT" is, oftewel interval, waarbij je middels schakelaar (1) de interval snelheid kunt aanpassen, maar dat de omschrijvende tekst het "automatisch" noemt.

Dat is wel een verbetering voor mij mbt. mijn huidige auto, die slechts één stand van interval heeft. Lang geleden in een Honda Civic Hybrid (lease) gereden waarbij ik de intervalsnelheid wel kon aanpassen en dat miste ik in mijn huidige (Peugeot 208, privé).
mrme12345 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:25:
Ik heb vandaag ook proefrit gemaakt in een MG4 (en auto al eind nov gekocht). Mooie luxe auto voor het geld. Ik heb de standard range. Ze gaven aan dat de levertijd mee zou kunnen vallen. Bij koop eind nov was verwachting mei/juni en nu zou het einde Q1 kunnen zijn (maar geen garantie op want ze weten niet precies wat ze geleverd gaan krijgen). Maar al met al mooie wagen.
Oh, dat zou heel fijn zijn als dat inderdaad het geval is! Bij mijn bestelling (MG 4 Comfort) werd een levertijd van 6-9 maanden aangegeven. Hoe eerder geleverd kan worden hoe liever het me is! :) Ik heb overigens de MG 4 besteld zonder zelfs maar een proefrit te maken. Mijn vrouw en ik wilden heel graag een EV als volgende auto, en binnen dit budget heb je dan de keuze tussen de MG 4 of een Opel Corsa-e of Peugeot e-208, waarbij die laatste twee significant kleiner zijn en voor mijn gezin met 2 puberkinderen niet meer toereikend zijn. Dankzij de zeer positieve reviews uit voornamelijk de UK waar de MG 4 al even beschikbaar is de gok genomen en besteld zonder proefrit, met alleen een fysieke bezichtiging in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
[...]

Oh, dat zou heel fijn zijn als dat inderdaad het geval is! Bij mijn bestelling (MG 4 Comfort) werd een levertijd van 6-9 maanden aangegeven. Hoe eerder geleverd kan worden hoe liever het me is! :) Ik heb overigens de MG 4 besteld zonder zelfs maar een proefrit te maken. Mijn vrouw en ik wilden heel graag een EV als volgende auto, en binnen dit budget heb je dan de keuze tussen de MG 4 of een Opel Corsa-e of Peugeot e-208, waarbij die laatste twee significant kleiner zijn en voor mijn gezin met 2 puberkinderen niet meer toereikend zijn. Dankzij de zeer positieve reviews uit voornamelijk de UK waar de MG 4 al even beschikbaar is de gok genomen en besteld zonder proefrit, met alleen een fysieke bezichtiging in de showroom.
[/quote]

Geldt voor mij ook. Ik heb hem ook gekocht zonder proefrit (maar na proefrit kon de aankoop nog geannuleerd worden was opgenomen in koopovereenkomst). En ook gebaseerd op alle positieve reviews en testen. Dus nu nog paar maanden wachten en hopelijk niet langer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
  • Nu online
Ben ik de eenige die het jammer vindt dat ze bij de MG4 Luxery modellen een constructie in de kofferbak hebben gemaakt waarmee je een vlake laadvloer kunt creëren.

Die constructie haalt gewoon capaciteit weg uit je kofferbak (zie specificaties) maar maakt de beschikbare ruimte ook vooral wat minder praktisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48
Zojuist bij mg Amsterdam geweest proefrit gemaakt met de mg4 luxury en meteen besteld. Kon voor de witte eentje uitzoeken die onderweg was en levering eind februari. All season banden ipv zomerbanden.

Wat een fijne auto dit gaat een hele grote stap vooruit zijn t.o.v. de Nissan Leaf 40kWh.

Positief vond ik de stoelen, rijgedrag, eigenschappen voor laden, draaicirkel en schermpjes. Minder de achterbak is fors kleiner dan de Nissan Leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
1234567y schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:03:
Ben ik de eenige die het jammer vindt dat ze bij de MG4 Luxery modellen een constructie in de kofferbak hebben gemaakt waarmee je een vlake laadvloer kunt creëren.

Die constructie haalt gewoon capaciteit weg uit je kofferbak (zie specificaties) maar maakt de beschikbare ruimte ook vooral wat minder praktisch.
Eens, ik ga wel kijken of ik net zoals bij de e-niro de kofferbak kan uitbouwen. Frame enzo weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 17:54
TTommie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:32:

One pedal drive kan prima maar dan moet je de regeneratie / kers op 3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Henno Keers schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:22:
[...]

Weet je dat zeker? Ik kom ook vanaf de leaf en heb hier om gevraagd maar auto komt dan niet tot stilstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-06 16:09
Auto komt niet tot stilstand maar wel bijna.
Ik rij op kers 3 en het is bijna one pedal driving. Alleen als je echt moet stoppen moet je laatste meter remmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTommie
  • Nu online

TTommie

Henno Keers schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:22:
[...]

Auto komt niet tot stilstand dus is echt anders. Tevens gaat die ook kruipen als je de voet niet op de rem hebt net als een automaat. Het is bij mijn weten dus echt wel een verschil als je aan one pedaal drive gewend bent. En dit is niet erg, maar je moet er wel van op de hoogte zijn. Als ik met mijn LEAF op dit moment rijdt zijn er ritten waar ik gewoon het rem pedaal niet aanraak, en dit gaat straks echt wel anders zijn. Maar dit weet ik dus geen probleem.

Mr. T.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
buutvrij schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:20:
Auto komt niet tot stilstand maar wel bijna.
Ik rij op kers 3 en het is bijna one pedal driving. Alleen als je echt moet stoppen moet je laatste meter remmen.
Ik vind kers 3 met de ZS toch wel anders dan one pedal, niet alleen bij de laatste meter, maar ook enigszins op de snelweg en vooral bij N-wegen (dus rond de 70/80).

En dan vergelijk ik het met een model 3 waar ik ook veel in gereden heb.

Tuurlijk is one pedal driving altijd een 'experience range'. Als je maar agressief genoeg rijdt met een model 3 kun je ook niet one pedal driving doen maar heb je de rem vaker nodig. Naar mijn mening is die range wel een stuk groter en makkelijker om in te blijven rijden met een model 3 dan de ZS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 09:46
Gisteren een proefrit gemaakt met de MG 4, dat beviel prima. Het viel me op hoe stil de wagen is, en hoe soepltjes hij rijdt. Maar goed, ik kom van een handgeschakelde Toyota Corolla Verso (2002), dus is waarschijnlijk elke EV een verademing.

Het was maar een half uur, dus heb niet alles kunnen testen, maar het viel me op dat de LKA en LCW op de snelweg een stuk gevoeliger waren vergeleken met binnen de bebouwde kom. Of werkt het pas vanaf een bepaalde snelheid?

Nog even naar de MG 5 gekeken omdat we er qua kofferruimte wel op achteruit gaan met de 4, maar de prijs ligt weer zo'n 5000 hoger, met een wat lager bereik. We hebben ons budget al aardig wat moeten rekken om een EV te kunnen betalen, dus toch voor de 4 Comfort gegaan.

Kleur Andes Grey, en toevallig was er net een wagen klaar voor verzending, de verwachte levertijd is eind februari! Gemiddelde geschatte levertijd is nu zo'n 6 maanden aldus de verkoper, dus da's geluk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Rollo Tomasi schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:35:
Gisteren een proefrit gemaakt met de MG 4, dat beviel prima. Het viel me op hoe stil de wagen is, en hoe soepltjes hij rijdt. Maar goed, ik kom van een handgeschakelde Toyota Corolla Verso (2002), dus is waarschijnlijk elke EV een verademing.

Het was maar een half uur, dus heb niet alles kunnen testen, maar het viel me op dat de LKA en LCW op de snelweg een stuk gevoeliger waren vergeleken met binnen de bebouwde kom. Of werkt het pas vanaf een bepaalde snelheid?

Nog even naar de MG 5 gekeken omdat we er qua kofferruimte wel op achteruit gaan met de 4, maar de prijs ligt weer zo'n 5000 hoger, met een wat lager bereik. We hebben ons budget al aardig wat moeten rekken om een EV te kunnen betalen, dus toch voor de 4 Comfort gegaan.

Kleur Andes Grey, en toevallig was er net een wagen klaar voor verzending, de verwachte levertijd is eind februari! Gemiddelde geschatte levertijd is nu zo'n 6 maanden aldus de verkoper, dus da's geluk hebben.
Ik heb begin december een MG 4 Comfort in Andes Grey besteld, dus als er één onderweg is heb ik neem ik aan voorrang op jou. :P Maar gefeliciteerd met je bestelling en hopelijk zijn er meerdere in Andes Grey Comforts onderweg naar Nederland. :) Voor ons gaat de kofferbak ruimte er juist op vooruit, komende vanaf een 2012 Peugeot 208 (285 liter), naar 363 liter.

En wat one-pedal driving betreft, daar hebben wij geen ervaring mee dus voor ons met handgeschakelde bak ervaring naar automaat overstappen is de grootste omschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Weet iemand of de V2L adapter bij de MG4 Luxury zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
Vaevictis_ schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:10:
Weet iemand of de V2L adapter bij de MG4 Luxury zit?
Zit er niet bij is mij verteld.
Dus heb ik hem in de onderhandelingen mee genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

bartzzz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:20:
[...]

Zit er niet bij is mij verteld.
Dus heb ik hem in de onderhandelingen mee genomen.
Onderhandelingen? Bij mij kon er destijds geen cent vanaf. Nog geen pen. Laat staan een v2l adapter.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
Freekers schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:39:
[...]

Onderhandelingen? Bij mij kon er destijds geen cent vanaf. Nog geen pen. Laat staan een v2l adapter.
Dat klinkt wel herkenbaar, ze zijn er stug tijdens het “onderhandelen”.
Prijs is prijs en klaar.
Echter heb ik mijn MG ZS EV ingeruild en daardoor ontstond er “ruimte” in de onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
bartzzz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:07:
[...]

Dat klinkt wel herkenbaar, ze zijn er stug tijdens het “onderhandelen”.
Prijs is prijs en klaar.
Echter heb ik mijn MG ZS EV ingeruild en daardoor ontstond er “ruimte” in de onderhandelingen.
Vrij stug ja. Ik kreeg tijdens het eerste telefoontje nadat we hadden toegezegd voor de ZS er nog 250 euro inruil bij. Mijn argument was dat occasions erg in trek zijn, vooral mijn toyota. Het helpt dat je een concreet argument verzint vaak.

Het tweede telefoontje (ik ben niet iemand die blijft zeuren maar het was 31 december en hij wilde heel graag dat ik die dag nog tekende) vroeg ik of dat luxe afleverpakket erbij kon met die wax. Iets is beter dan niets. Ik was hoe dan ook tevreden want mijn vrouw en ik hadden inmiddels behoorlijk zin in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37
kon het niet vinden: maar als ik android auto gebruik bij de mg4. Krijg ik dan ook een chargemap bij een lange reis? (oftewel weet google maps dan de info van de batterij / range etc zodat hij automatisch charging stops kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 23:26
cablepokerface schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:07:
[...]

Vrij stug ja. Ik kreeg tijdens het eerste telefoontje nadat we hadden toegezegd voor de ZS er nog 250 euro inruil bij. Mijn argument was dat occasions erg in trek zijn, vooral mijn toyota. Het helpt dat je een concreet argument verzint vaak.

Het tweede telefoontje (ik ben niet iemand die blijft zeuren maar het was 31 december en hij wilde heel graag dat ik die dag nog tekende) vroeg ik of dat luxe afleverpakket erbij kon met die wax. Iets is beter dan niets. Ik was hoe dan ook tevreden want mijn vrouw en ik hadden inmiddels behoorlijk zin in die auto.
Ik heb er een easee homelader bij bedongen. Ging niet van harte maarhad hem wel was toch 800 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:46
savale schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:41:
kon het niet vinden: maar als ik android auto gebruik bij de mg4. Krijg ik dan ook een chargemap bij een lange reis? (oftewel weet google maps dan de info van de batterij / range etc zodat hij automatisch charging stops kan toevoegen?
Helaas, dit is nog niet mogelijk.

Kijk eens naar ABRP. Deze kan dat wel alleen is een abonnement nodig voor Android auto :-(

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Steefph schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:10:
[...]

Helaas, dit is nog niet mogelijk.

Kijk eens naar ABRP. Deze kan dat wel alleen is een abonnement nodig voor Android auto :-(
Ahh die kende ik nog niet, maar het is dus nog een missende feature in android auto? 2x per jaar maar nodig hier verwacht ik, dus dan sluit ik dan wel even een maandelijks abonnementje af als ik dat wil.

Ik was trouwens even lekker gemaakt door de megane e-tech die dit heeft ingebouwd in de duurdere modellen :P

[ Voor 10% gewijzigd door savale op 27-12-2022 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
savale schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:41:
Bij Apple Carplay werkt Chargemap gewoon. Ik gebruik beide Apps (ABRP en Chargemap) bij het plannen van een rit. Het grote voordeel van Chargemap vind ik dat je de locatie van de laders naar Googel Maps kunt exporteren. Zo reed ik naar Zwitserland van laadlocatie naar laadlocatie, en dat beviel goed.
ABRP kent soms wel vreemde keuzes, zo wilde hij ons midden in Basel laten laden (onder een viaduct), terwijl er 10 Km verder gewoon langs de snelweg bij een tankstation ook snelladers stonden (incl. mogelijkheid om naar het toilet te gaan en een bak koffie te halen...).
Kijk dus van te voren goed waar de App je heen stuurt!

[ Voor 0% gewijzigd door Tolot op 27-12-2022 19:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rdyksman schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:47:
[...]

Ik heb er een easee homelader bij bedongen. Ging niet van harte maarhad hem wel was toch 800 euro
Wauw serieus? Zoals gezegd ik heb 't op meerdere manieren geprobeerd maar nee hoor. Op onze inruil ook niks extra gekregen, gewoon de anwb koerslijst waarde. Mijn ouders exact t zelfde bij hun MG5... Welke vestiging?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 23:26
Freekers schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:14:
[...]

Wauw serieus? Zoals gezegd ik heb 't op meerdere manieren geprobeerd maar nee hoor. Op onze inruil ook niks extra gekregen, gewoon de anwb koerslijst waarde. Mijn ouders exact t zelfde bij hun MG5... Welke vestiging?
Breda, duurde ff en 3 keer met de manager overleggen maar toen kwam het goed. Had geen auto in te ruilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Freekers schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:14:
Tja, bij laag aanbod en hoge vraag kan Van Mossel het zich veroorloven om zuinig te zijn met extraatjes bij een bestelling van de MG 4. Nadeel van vooraan lopen bij nieuwe dingen zoals dit. :P

Ik vond dit trouwens wel een aardige (Engelstalige) review van de MG 4 uit Denemarken. In de sneeuw en getest met gladde wegen!

Wel de Luxury versie, met dus warmtepomp om de batterij te verwarmen, maar toch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheCupra
  • Laatst online: 30-04 22:28
Nou, bij mij is de MG4 ook officieel besteld in Medal Silver. Levering zou Februari moeten geschieden! :P

In eerste instantie Pebble Black, maar die zou een langere levertijd hebben volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 09:20
Ik heb via mijn werkgever als volgende zakelijke auto ook een MG4 besteld. De Luxury in Andes Grey.

Mijn vertrouwde Volvo V40 moest weg.. ik ga hem missen, op het koppelpedaal na. Vorige week gevraagd naar de verwachte levertijd maar nog geen reactie gekregen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Het is wel leuk als iedereen die een MG4 besteld heeft dat ook invult op de lijst (zie startpost):
https://docs.google.com/s...JJacKdd_4CJGt4/edit#gid=0

Dan kunnen we dat beetje volgen met zijn allen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
Haay schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:11:
[...]

Ik heb begin december een MG 4 Comfort in Andes Grey besteld, dus als er één onderweg is heb ik neem ik aan voorrang op jou. :P
Haha, ik neem aan dat jij eerst aan de beurt bent, ja.
Begint nu wel te kriebelen, nu ik in de wagen gereden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
TheCupra schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:11:
Nou, bij mij is de MG4 ook officieel besteld in Medal Silver. Levering zou Februari moeten geschieden! :P

In eerste instantie Pebble Black, maar die zou een langere levertijd hebben volgens de dealer.
Ga je je avatar naam dan ook wijzigen in "TheFour"? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCupra
  • Laatst online: 30-04 22:28
OmeRobbie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:52:
[...]

Ga je je avatar naam dan ook wijzigen in "TheFour"? :*)
Dat is wel de bedoeling inderdaad, dit kan zo niet 8)
mrme12345 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:56:
Het is wel leuk als iedereen die een MG4 besteld heeft dat ook invult op de lijst (zie startpost):

Ingevuld!

[ Voor 44% gewijzigd door TheCupra op 28-12-2022 16:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denise 57
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
In april 2022 een rode MGZS EV LR besteld.
In een telefoontje anderhalve week geleden werd mij verteld dat ik wel een witte afgeleverd kon krijgen als ik deze nog dit jaar op kenteken wilde laten zetten. Dit was een auto die afbesteld was door een bedrijf.

Gisteren dus een witte LR opgehaald. Helaas was de trekhaak nog niet aangebracht, daar mag ik voor terug.
Maar rijdt heerlijk.

• AdrianSld
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-03 15:52
Actieradius MG ZS EV 2022 loopt ver terug.

Ik heb sinds juni van dit jaar een nieuwe MG ZS EV Luxury Standard range.(51,1 Kwh.)

In het begin werd bij het opladen van de accu naar 100% keurig netjes de opgegeven 320 km geladen.
De app en in de auto gaf zelfs een paar keer bij 100% laden 325 km aan.
Het 100% laden alleen gebruikt bij het vooruitzicht van verre ritten. Voor de rest steeds tot 80% geladen.
Inmiddels zo'n 5.500 km naar alle tevredenheid met deze auto gereden, maar nu is het zo dat als de auto voor 100% geladen wordt deze niet verder laadt dan 235 tot 250 km.

Zijn er MG ZS EV (model 2022) rijders met soortgelijke ervaringen?

• jpvdheijn
AdrianSld schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:06:

Ik heb sinds juni van dit jaar een nieuwe MG ZS EV Luxury Standard range.(51,1 Kwh.)

In het begin werd bij het opladen van de accu naar 100% keurig netjes de opgegeven 320 km geladen.
Het 100% laden alleen gebruikt bij het vooruitzicht van verre ritten. Voor de rest steeds tot 80% geladen.
Inmiddels zo'n 5.500 km naar alle tevredenheid met deze auto gereden, maar nu is het zo dat als de auto voor 100% geladen wordt deze niet verder laadt dan 235 tot 250 km.

Dit komt hoogst waarschijnlijk door het weer en het te rijden traject. De ZS en MG5 hebben geen warmtepomp en zijn daardoor in de winter wat dorstiger als het interieur lekker knus moet blijven. Ik zou mij niet te blindstaren op GOM (Guess-O-Meter) maar even het verbruik in de gaten houden. Ik verwacht dat daar je gevolg kunt zien.

• AdrianSld
Dank voor je reactie jpvdheijn,

Ik dacht als ik nu nog maar 80% van de 235 km kan rijden wordt het wel heel weinig.
Dit was namelijk de reden dat ik de eerste versie niet heb gekocht.

Nu kwam ik na wat googlen op internet het onderstaande stuk tegen.
https://www.gizmodo.com.au/2022/10/mg-zs-ev-updates/
Het gaat in dit geval over een test in Australia maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:39

De WLTP meetmethode is realistischer dan de oude NEDC meetmethode, maar alsnog heel optimistisch voor Nederlandse weeromstandigheden. Je GOM gaf 325km aan in, wat ik verwacht, "top condities" (lekker temperatuurtje, airco uit of op lage stand en in ieder geval niet op verwarmen). Dit zou je ook makkelijk halen als je de snelweg relatief veel vermijdt.
Nu het winter is en de temperatuur is gedaald, heeft dit het meeste impact op je actieradius en daarom zal de auto ook een veel lager rijbereik tonen. Het is simpelweg kouder en de (ontlading van je) accu is daar heel gevoelig voor.

Ook is wat wordt getoond op je display qua rijbereik een schatting op basis van je recente rijgedrag. Als je veel 'zuiniger' (minder zware voet, langzaam optrekken, veel "regeneraten") rijdt, zal had deze waarschijnlijk nog meer getoond dan 325km.

Zie voor het idee volgende screenshot van EV-Database voor de MG ZS EV Standard Range:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8jCY-fvPsTWN3s5TIhG0ePN3Gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J58UmPOjZNCzQPoASieOCDLu.png?f=fotoalbum_large

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 21:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Als ik me niet vergis kun je de standard range zonder problemen tot 100% opladen, deze heeft een ander type battery dan de long range. Bij de long range wordt wel 80% aangeraden voor dagelijks gebruik.

Het verbruik gaat idd door het weer redelijk naar beneden, het ligt ook aan de trajecten die je rijdt. Op de langere stukken doe ik de afgelopen weken ongeveer 19.5kwh/100km, op normale stand. Op korte stukken schiet dit ook wel eens naar 24 of 25kwh/100km.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• AdrianSld
Matthewtje, Blackburn,

Duidelijk verhaal beide bedankt.

Misschien nog tips voor het gebruik van de verwarming?
Als het een beetje koud is blijft de verwarming ook gewoon koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 18:06
Denise 57 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:02:
In april 2022 een rode MGZS EV LR besteld.
In een telefoontje anderhalve week geleden werd mij verteld dat ik wel een witte afgeleverd kon krijgen als ik deze nog dit jaar op kenteken wilde laten zetten. Dit was een auto die afbesteld was door een bedrijf.
Gefeliciteerd. Een Luxury of een Comfort? En welke vestiging?

Ik heb mijn LR Luxury namelijk eerder besteld dan jij, dus ben blij voor je maar had dan zo’n telefoontje ook wel verwacht.

• sue18
roderickvd schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:05:
[...]

Ik heb mijn LR Luxury namelijk eerder besteld dan jij, dus ben blij voor je maar had dan zo’n telefoontje ook wel verwacht.
Gefeliciteerd inderdaad... En hier ook eigenlijk hetzelfde verhaal. Heb auto in februari besteld (blauwe) en als zo vaak gebeld en uitgelegd dat ik met de bijtelling zit.
Vind de gang van zaken opnieuw weer heel bijzonder bij van mossel...

Maar goed.. Daar kan jij niets aan doen.. Heel veel plezier met je auto 💪

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
AdrianSld schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:25:
Matthewtje, Blackburn,

Als je verwarming koud blijft dan rijdt je hoogstwaarschijnlijk in de ECO stand. Zet hem in NORMAL en het wordt heerlijk warm (wel op 20-21 Gr. zetten). Trouwens onze LFP accu’s (ik heb ook een SR 2022) hebben geen Kobalt, en zijn daardoor gevoeliger voor kou. Mijn auto gebruikte stationair al 23 ah (8 kW) bij -2 Gr. Ik heb het idee dat de batterij dan automatisch een beetje opgewarmd wordt, hetgeen natuurlijk range kost. Vandaag trouwens alweer met een rit van 52,6 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wvB5c9H3hVw4SEePg3NWD4gJuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVRCVrbQME4ZSljhO9LMSgUY.jpg?f=fotoalbum_largeKm waarvan 80% snelweg (105 Km/u), 16,8 kWh/100Km gehaald. Het is dus echt de kou die onze SR niet fijn vindt!

• BlackBurn

BlackBurn

AdrianSld schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:25:
Matthewtje, Blackburn,

Is dat toevallig in de eco stand? Dan werkt de verwarming niet of iig aanzienlijk minder, in de normale stand heb ik geen problemen en is de auto snel warm.

• AdrianSld
Hé bedankt voor de snelle reacties. Daar kan ik in iedergeval iets mee.
Top en fijne dagen toegewenst

• savale
Waarschijnlijk een redelijk standaard bedrag, maar mocht iemand het willen delen ben ik wel benieuwd wat ongeveer de aanbetaling is bij het bestellen van een nieuwe mg4.

• Denise 57
sue18 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:15:
[...]

Gefeliciteerd inderdaad... En hier ook eigenlijk hetzelfde verhaal. Heb auto in februari besteld (blauwe) en als zo vaak gebeld en uitgelegd dat ik met de bijtelling zit.

Ik heb enkele maanden geleden contact opgenomen met de marketing manager. Ongeveer een maal per drie weken opnieuw gevraagd naar de stand van zaken. Twee weken geleden opnieuw contact opgenomen en gevraagd of er al goed nieuws te melden was. Mede in het kader van meerdere wisselingen van bestelling (van ZV naar de 4). Toen kreeg ik het aanbod van de witte comfort long range. Moest ie wel dit jaat nog op kenteken worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denise 57
roderickvd schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:05:
[...]

Ik heb de comfort gekocht. De vestiging is Oosterhout bij Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
savale schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:48:
Waarschijnlijk een redelijk standaard bedrag, maar mocht iemand het willen delen ben ik wel benieuwd wat ongeveer de aanbetaling is bij het bestellen van een nieuwe mg4.
In Breda geen aanbetaling hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
savale schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:48:
Ik hoefde ook geen aanbetaling te doen. De vraag is zo hoog dat ze elke auto toch wel kwijt kunnen, mocht je je aankoopverplichting niet nakomen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
Ik vroeg me af of basis modellen met iSMART Lite ook geconnect zijn via het GSM/4G netwerk of dat dit alleen lokaal werkt en de remote functies dus niet. Ik zou bijvoorbeeld graag de auto willen voorverwarmen en dat vanaf afstand kunnen bedienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marijnus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 14:00
Wij hebben een MG4 Standard Range (wit) gekocht in Breda. Uiteindelijk €220 korting kunnen bedingen (lak-bladibla kosten die er dan niet bij zou komen), en onze oude auto conform anwb koerslijst ingeruild. Als het goed is kunnen we er een reserveren die we medio maart kunnen rijden. Ben benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sonicfreak
Goede en uitgebreide review van de MG4.

In deze review komt ook ter sprake dat er geen regensensor aanwezig is.

[ Voor 24% gewijzigd door Sonicfreak op 30-12-2022 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:19
Vandaag ook eindelijk een proefrit mogen maken in een mg4 Luxury. Echt een super fijne auto om in te rijden, maargoed ik had dan ook nog nooit eerder zelf achter het stuur van een elektrische auto plaats genomen.

Ik las hier al dat de LKA als nerveus wordt ervaren, en ben het daar wel mee eens. Ik vroeg mij wel af wat de reden is dat het stuur praktisch niet meer bewogen kan worden zodra je mg pilot inschakelt. Is dat omdat de auto het sturen overneemt?

Ik ga in ieder geval de komende week de auto via mijn werkgever bestellen!

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een blauwe Luxury, de verkoper van vestiging Nijmegen zei dat ze in januari nog 2 exemplaren verwachten die nog niet verkocht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
Haay schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:11:
[...]

Ik heb begin december een MG 4 Comfort in Andes Grey besteld, dus als er één onderweg is heb ik neem ik aan voorrang op jou. :P
Ik heb me trouwens vergist, we hebben de Medal Silver besteld! Excuses voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 16:04
sue18 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:15:
[...]

Heb Lr Lx (wit) in maart besteld, ze gaven vorige week al aan in Nijmegen dat ze heel weinig Long range binnen krijgen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sue18
U2psv schreef op maandag 2 januari 2023 @ 03:24:
[...]

Heb Lr Lx (wit) in maart besteld, ze gaven vorige week al aan in Nijmegen dat ze heel weinig Long range binnen krijgen…
Blijft bijzonder... Als je namelijk kijk in rdw zijn er afgelopen maand enorm veel lr lx wit binnengekomen. Maar wellicht door een groot afnemer (bedrijf)

Iig ziet deze maand er weer een stuk rooskleuriger uit dan voorgaande maanden... (maand dec 29 auto's lr waarvan 15 wit)

Hoop de volgende levering dat er ook wat blauw bij zit aangezien ik daar op zit te wachten 🤞🤞🤞🤞

[ Voor 9% gewijzigd door sue18 op 02-01-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Rollo Tomasi schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:21:
Ik heb me trouwens vergist, we hebben de Medal Silver besteld! Excuses voor de verwarring.
Dan vraag ik me af, toen je eerder zei:

Noemde je dan per ongeluk daar Andes Grey welke eind februari komt, en is dat eigenlijk de Silver versie, of was die Comfort in Andes Grey wel degelijk onderweg voor eind februari? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
Haay schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Dan vraag ik me af, toen je eerder zei:

Noemde je dan per ongeluk daar Andes Grey welke eind februari komt, en is dat eigenlijk de Silver versie, of was die Comfort in Andes Grey wel degelijk onderweg voor eind februari? :9
Het was dus alleen de Silver versie. Het was niet de bedoeling valse hoop te wekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 13:20

Rincewind

Take me in your arms tonight

Net ook een MG4 Luxury (Andes Grey) besteld dus ook de lijst alvast ingevuld. Ik zal deze aanvullen als ik meer details heb.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik B
  • Laatst online: 05-09-2024

Heb vorige week ook mijn bestelling geplaatst :) MG4 Luxury in Oranje! Nog wel met een geschatte levertijd van 3-6mnd. Doc ingevuld met wat ik nu weet! ben wel erg benieuwd hoe lang het nu gaat duren voordat hij echt komt, kan niet wachten in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05 16:01
Zelf de Standard - Wit besteld in Amsterdam. ETA is Februari.

Voorkeur ging uit naar de Comfort. Reden waarom ik deze variant 'moet' kiezen is inleveren leaseauto in Maart. Ga niet lopen kutten met tussentijds vervoer voor 4-6 maanden.

Prima wagen voor het geld. Idee is dat ik deze (met subsidie) voor ~2-3 jaar aanhoud en vervolgens upgrade naar een langer-termijn alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:17
Hoi fooks,
Iedereen veel ev km toegewenst.
Gisteren de marvel opgeladen en wat blijkt
284 km op een volle accuAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yeRzh_v1uXOO84qG8SeZTHXsYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1NvRBJeGqYkSAAuLhNqYzhY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Twas 10 a 12 gr.
Stukje snelweg gedaan a 115 km/h
Verbruik 28.4kw/100 km !!!
Adsurd veel verbruik.
Comp. Al gereset maar helaas geen verbetering.
Andere marvel rijders ook zo,n verbruik ?
Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Wel veilige km,s 😉
By the way, banden slijtage valt reuze mee.
Inmiddels 20,000gereden en nog 8 mm profiel
Op de achterband, voorbanden 9 mm profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Gefeliciteerd met de aankopen hierboven! :)
Inmiddels een offerte ontvangen voor een mg4. Naast wat administratieve kosten is er een apart kopje "het afleverpakket" voor meer dan 1000 euro. Dit omvat: Lifehammer, Veiligheidset, Type 2 laadkabel en mattenset. Deels hebben we dit al in huis en het is naar mijn mening ook wel stevig aan de prijs. Is dit iets dat we kunnen besluiten niet te nemen of is een afleverpakket een verplichting?

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 02-01-2023 17:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-06 21:47

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Dag Savale,

Het afleverpakket omvat volgens mij ook kosten zoals het transport van de auto, schoonmaak, controles, eventueel software-updates en dergelijke.

#

Dit is overigens mijn eerste reactie op dit forum. Ik volgde het al een tijdje (net als een engels en duits forum) maar heb me hier onlangs toch maar eens aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Wereldrijziger schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:36:
Twas 10 a 12 gr.
Stukje snelweg gedaan a 115 km/h
Verbruik 28.4kw/100 km !!!
Adsurd veel verbruik.
Comp. Al gereset maar helaas geen verbetering.
Andere marvel rijders ook zo,n verbruik ?
Gr.
Hoe ver heb je gereden ?

Ik heb dit verbruik ook de eerste 25km, daarna zakt deze redelijk snel, vandaag 19,5kwh/100km.

Overigens zelf met een mg zs ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Kodo6 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:55:
Dag Savale,

Het afleverpakket omvat volgens mij ook kosten zoals het transport van de auto, schoonmaak, controles, eventueel software-updates en dergelijke.

#

Dit is overigens mijn eerste reactie op dit forum. Ik volgde het al een tijdje (net als een engels en duits forum) maar heb me hier onlangs toch maar eens aangemeld.
Bedankt voor het aanmelden en je reactie. De punten die je nu benoemd staan niet gespecificeerd in de offerte en mogen sinds 2016 niet meer apart gerekend worden:
https://www.promovendum.n...-maken-auto-verboden-2022
Wat wel op de offerte staat onder het kopje "afleverpakket" zijn de zogenoemde extra's welke je volgens de link hieronder niet verplicht bent af te nemen:
https://www.anwb.nl/exper...rtentieprijs-van-een-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik had nog gevraagd bij de bestelling van de mg4 lr of ik een v2l adapter erbij kon krijgen. Het antwoord was dat ze 0 korting mochten geven. Wat natuurlijk onzin is maar wilde ook niet tegemoet komen. Ook is mij niet verteld dat het aflever pakket optioneel is dus ik heb net opdracht gegeven om deze te laten vervallen. Eens zien of ze dit wel aanpassen, tot nu toe niet echt heel klantvriendelijk (Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Vaevictis_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:50:
Ik had nog gevraagd bij de bestelling van de mg4 lr of ik een v2l adapter erbij kon krijgen. Het antwoord was dat ze 0 korting mochten geven. Wat natuurlijk onzin is maar wilde ook niet tegemoet komen. Ook is mij niet verteld dat het aflever pakket optioneel is dus ik heb net opdracht gegeven om deze te laten vervallen. Eens zien of ze dit wel aanpassen, tot nu toe niet echt heel klantvriendelijk (Amsterdam).
Nu je het zegt.. Dat staat ook op mijn factuur.

MG Afleverpakket MG4 Electric 1.165,73
MG Afleverpakket MG4 Electric bevat:
- Lifehammer
- Veiligheidset
- Type 2 laadkabel
- Mattenset MG

Behoorlijk duur voor die kul!

Ik begrijp dus dat dit niet verplicht is en ik gewoon kan laten vervallen? Denk dat ze er schijt aan hebben eerlijk gezegd en gewoon niet er op in gaan. Voor jou 10 anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Helaas al antwoord van de verkoper "Deze is niet optioneel, want dat zit al in de verkoopprijs verwerkt. Gelukkig komt dat niet nog bij de prijs bij, wordt enkel apart gespecificeerd ivm fiscaliteit. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Vaevictis_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:13:
Helaas al antwoord van de verkoper "Deze is niet optioneel, want dat zit al in de verkoopprijs verwerkt. Gelukkig komt dat niet nog bij de prijs bij, wordt enkel apart gespecificeerd ivm fiscaliteit. "
`
Juridisch gezien is dat een kulverhaal natuurlijk. Je bent nooit verplicht een hamer of mattenset te kopen bij een auto. Dat mag bij de prijs in zitten; maar het word hier overduidelijk gespecificeerd als een Overige uitgave. Optioneel dus.

Ik ga het morgen denk ik bij de vestiging Rotterdam proberen om te kijken of ze daar wel rationeel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-06 21:47

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Op de ANWB-site wordt steeds gesproken over de geadverteerde prijs. De prijs die steeds genoemd was (zowel op internet als de showroom) was volgens mij inclusief kosten rijklaar maken en de afleverset. Dus ze vragen ons niet meer. Maar als we minder willen afnemen (bv zonder de afleverset) zou dat bespreekbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Nu online
Kodo6 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:33:
Op de ANWB-site wordt steeds gesproken over de geadverteerde prijs. De prijs die steeds genoemd was (zowel op internet als de showroom) was volgens mij inclusief kosten rijklaar maken en de afleverset. Dus ze vragen ons niet meer. Maar als we minder willen afnemen (bv zonder de afleverset) zou dat bespreekbaar moeten zijn.
Volgens mij zitten hier ook transportkosten bij. Ze kunnen dit niet bij de catalogus prijs voegen omdat het dan niet klopt met de bijtelling....

Alsnog belachelijk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Kodo6 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:33:
Beter hadden ze de afleverkosten en de afleverset als aparte posten op de offerte gezet. Dan kun je zelf beslissen wel of geen afleverset te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
savale schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:53:
[...]

Beter hadden ze de afleverkosten en de afleverset als aparte posten op de offerte gezet. Dan kun je zelf beslissen wel of geen afleverset te nemen.
Ik denk dat ze dat bewust niet hebben gedaan om extra winst te maken. VM mocht ook zelf de verkoopprijs vaststellen voor NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Bij VM Amsterdam geïnformeerd over mijn bestelde MG 4 Comfort, maar daar was nog geen nieuwe informatie over beschikbaar. Afwachten maar... Geduld op de proef stellen, ha ha ha! :P
Pagina: 1 ... 55 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2