thien schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:05:
[...]
Volgens de brochure MG4 luxery zit er wel een regensensor op.
Luxury omvat alles van Standard & Comfort, plus:
360-graden camerasysteem
Dover White-buitenlak met zwart dak
Kunstlederen/stoffen bekleding met stoelverwarming voor
MG iSmart met o.a. navigatie
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
MG Pilot +
Draadloos opladen mobiele telefoon
Emergency Lane Keep (ELK)
Warmtepomp
Lane change assistant (LCA)
Verwarmd stuurwiel
Blind Spot Monitoring (BSM)
Regensensor
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
LED-verlichting voor met verticale LED-knipperlicht in bumper
Rear Collision Warning (RCW)
LED-verlichting achter over gehele breedte
Door Open Warning (DOW)
Dubbele achterspoiler
Automatisch inklapbare buitenspiegels
Zes luidsprekers
Alle ramen automatisch open/sluiten
Dat in deze brochure
https://cdn.mgmotor.eu/im...ure_A4_Digit_NL_11zon.pdf er geen regensensor genoemd wordt en ook op de MG website bij specificaties niet, terwijl het bij de MG ZS en MG5 wel bij de specificaties staat, zegt al genoeg.
Ook als je op mg.co.uk kijkt bij specificaties wordt het niet genoemd.
MG ZS EV specs waar rain sensing wipers genoemd worden.
MG4 specs waar rain sensing wipers niet genoemd worden.
Dat het eerst in de brochure stond klopt. Ik heb toen telefonisch contact gehad met MG Amsterdam waar de brochure is samengesteld en heb toen de vraag gesteld of dit wel klopte. Dealer heeft toen gekeken bij de auto (Luxury uitvoering) in de showroom en gaf aan dat het er inderdaad niet op zit.
Daarna heeft de dealer de brochure meteen aangepast.
Het stond namelijk vanaf het begin al niet bij de specificaties. Ook niet bij de Duitse, Spaanse, Engelse en Franse website van MG.
Als het er wel op zou zitten dan had MG er natuurlijk meteen melding van gemaakt.
Het verwarrende is dat er staat dat er automatische wissers op zitten, maar er staat nergens in de handleiding dat het een regensensor is.
Zie handleiding van MG4.
Terwijl in de handleiding van de MG ZS EV wel gesproken wordt over een regensensor.
Waarschijnlijk is het een kostenbesparing geweest of werkt de regensensor niet zo goed op de ZS EV en de MG5. Ik denk zelf het eerste. Ik heb namelijk nog geen klachten gelezen over de regensensor in de ZS EV en MG5.