Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Uit bovenstaande heb ik even een (voor mij) relevante vergelijking tussen de Standard (1-fase) en Comfort (3-fase) gemaakt, met laden via publieke laadpaal:
Bij een 11 kW laadpaal (die zie je heel veel):
Standard 1-fase laden gaat met 3,7 kW en doet er 16u15min over.
Comfort 3-fase laden gaat met 11 kW en doet er 6u45min over.
Bij een 17 kW laadpaal (zie je ook regelmatig):
Standard 1-fase laden gaat met 5,8 kW en doet er 10u30min over.
Comfort 3-fase laden gaat met 11 kW en doet er 6u45min over.

Blij dat ik voor de Comfort versie gekozen heb, daar ik geen oprit bij mijn huis heb en dus voor laden afhankelijk ben van publieke laadpalen. Heb al een aanvraag ingediend bij de gemeente voor het installeren van een laadpaal dichter bij mijn huis. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:17
Ah, helder, bedankt.
We neigen toch al naar de Comfort uitvoering, qua DC laden maakt dat weliswaar weinig verschil, maar het extra stukje range en rapper AC laden is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Rollo Tomasi schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:51:
[...]
Ah, helder, bedankt.
We neigen toch al naar de Comfort uitvoering, qua DC laden maakt dat weliswaar weinig verschil, maar het extra stukje range en rapper AC laden is wel prettig.
Wij twijfelen ook enorm... de luxury in het wit ziet er met de twotone dak ook mooi uit. dan is het nog maar €1.350 verschil vanaf de comfort versie...

Overigens: hoe kom ik achter een goeie laadpaal installateur? Wij gaan voor de Zappi V2.1 maar het vinden van een geschikte installateur heb ik geen idee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:00
OmeRobbie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:19:
[...]

Wij twijfelen ook enorm... de luxury in het wit ziet er met de twotone dak ook mooi uit. dan is het nog maar €1.350 verschil vanaf de comfort versie...

Overigens: hoe kom ik achter een goeie laadpaal installateur? Wij gaan voor de Zappi V2.1 maar het vinden van een geschikte installateur heb ik geen idee...
EVBox heeft op hun site een lijst met installateurs. Je zou hun kunnen benaderen om na te vragen of ze de Zappi ook kunnen installeren. Lijkt mij dat er niet heel veel verschil in zit.
Als je verder op Google zoekt naar "laadpaal installateur" vind je ook wel enkele resultaten.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

OmeRobbie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:19:
[...]

Wat je ook kunt overwegen is de laadpaal zelf te plaatsen en de kabel te trekken om vervolgens een elektricien het te laten aansluiten en de meterkast aan te laten passen.

Als je voor de Zappi (goede keuze imo) gaat zou ik naast de stroom ook een UTP trekken, voor de CT klemmen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
BlackBurn schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:35:
[...]

Wat je ook kunt overwegen is de laadpaal zelf te plaatsen en de kabel te trekken om vervolgens een elektricien het te laten aansluiten en de meterkast aan te laten passen.

Als je voor de Zappi (goede keuze imo) gaat zou ik naast de stroom ook een UTP trekken, voor de CT klemmen.
Ik kan het overwegen maar ben niet zo heel handig met dit soort dingen...
ben er al bijna uit, heb contact met installateur...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
Aangezien de levering van de MG ZS EV (zakelijke lease) veel langer duurde dan verwacht en inmiddels de MG4 op de markt is, heb ik besloten om de MG ZS EV long range Luxury in Como Blue te annuleren.
In overleg met de leasemaatschappij en dealer heb ik de bestelling om kunnen zetten in een MG4 Luxury in Pebble Black.
In eerste instantie was ik voor de kleur Diamond Red gegaan, maar toen benaderde de dealer mij dat er een aantal MG4 Luxury uitvoeringen in februari geleverd worden in vrijwel alle kleuren, maar geen Diamond Red.
Vandaar dat ik nu voor een zwarte MG4 Luxury gegaan ben.
De rode zou misschien nog wel 6 maanden of langer kunnen duren. Kon ook eerder zijn, maar de dealer kon geen indicatie geven. Men weet pas wanneer een auto komt als die in productie is gegaan.

Als het goed is krijg ik mijn MG4 in februari/maart geleverd.

Ik ben blij want stiekem vind ik de MG4 mooier dan de MG ZS EV. :)
Niet dat de ZS een lelijke auto is, maar de MG4 is een wat sportievere auto om te zien. ;)
Wel wat kleiner qua kofferruimte, maar qua binnenruimte vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Sonicfreak schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:21:
Aangezien de levering van de MG ZS EV (zakelijke lease) veel langer duurde dan verwacht en inmiddels de MG4 op de markt is, heb ik besloten om de MG ZS EV long range Luxury in Como Blue te annuleren.
In overleg met de leasemaatschappij en dealer heb ik de bestelling om kunnen zetten in een MG4 Luxury in Pebble Black.
In eerste instantie was ik voor de kleur Diamond Red gegaan, maar toen benaderde de dealer mij dat er een aantal MG4 Luxury uitvoeringen in februari geleverd worden in vrijwel alle kleuren, maar geen Diamond Red.
De rode zou misschien nog wel 6 maanden of langer kunnen duren. Kon ook eerder zijn, maar de dealer kon geen indicatie geven. Men weet pas wanneer een auto komt als die in productie is gegaan.

Niet dat de ZS een lelijke auto is, maar de MG4 is een wat sportievere auto om te zien. ;)
Dank voor dit bericht want hierdoor heb ik ook mijn bestelling omgezet en kan ik al vanaf maart genieten (hopelijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
OmeRobbie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:36:
[...]

Dank voor dit bericht want hierdoor heb ik ook mijn bestelling omgezet en kan ik al vanaf maart genieten (hopelijk)...
Ook voor een MG4 Luxury? Welke kleur als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Sonicfreak schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:20:
[...]

Ook voor een MG4 Luxury? Welke kleur als ik vragen mag?
Wij zijn voor de witte versie gegaan. We vinden een lichte kleur het mooist en dat contrast (oa met duo tone dak maar ook met overige zwarete onderdelen vinden wij gewoon erg mooi.
Deze versie stond ook bij onze dealer in de showroom (van Mossel Amsterdam) en konden we dus "blind" kopen.

Onze proefrit die gepland staat was juist om te kijken of we bijv. niet gek werden van de dode hoeken die deze auto zal hebben vanwege zijn afmetingen en ramen. Maar inmiddels is de keuze dus wat makkelijker geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
OmeRobbie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:30:
[...]

Wij zijn voor de witte versie gegaan. We vinden een lichte kleur het mooist en dat contrast (oa met duo tone dak maar ook met overige zwarete onderdelen vinden wij gewoon erg mooi.
Deze versie stond ook bij onze dealer in de showroom (van Mossel Amsterdam) en konden we dus "blind" kopen.

Onze proefrit die gepland staat was juist om te kijken of we bijv. niet gek werden van de dode hoeken die deze auto zal hebben vanwege zijn afmetingen en ramen. Maar inmiddels is de keuze dus wat makkelijker geworden :)
Heb jij er al in proef kunnen rijden? Ik ben ook bij Van Mossel Amsterdam geweest en toen kon je nog niet proefrijden, wel proefzitten. :)

Wit heb ik ook even overwogen, maar mijn vrouw en ik vonden zwart mooier. Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen. ;) Hoewel onze eigen privé auto wel wit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Sonicfreak schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:46:
[...]

Heb jij er al in proef kunnen rijden? Ik ben ook bij Van Mossel Amsterdam geweest en toen kon je nog niet proefrijden, wel proefzitten. :)

Wit heb ik ook even overwogen, maar mijn vrouw en ik vonden zwart mooier. Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen. ;) Hoewel onze eigen privé auto wel wit is.
Vanaf zaterdag 17/12 kun je proefrit maken en staan wij ook ingepland. Als je even belt dan ontmoet ik je mss wel daar! Wij staan om 13u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:16
Emansuhh schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:34:
[...]

Levertijd is in een week tijd verschoven naar 1 dec 2023.
Hier stond mijn ZS LR Lux eerst op 25 augustus 2022(besteld in maart) nu kunnen ze geen datum geven, dus hou je maar niet vast aan de datum helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nu China een ommezwaai maakt in hun Covid beleid en meer gaat versoepelen gaat misschien de productie ook weer omhoog. Dat zou de levertijden hopelijk wel ten goede komen... Afwachten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Haay schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:57:
Nu China een ommezwaai maakt in hun Covid beleid en meer gaat versoepelen gaat misschien de productie ook weer omhoog. Dat zou de levertijden hopelijk wel ten goede komen... Afwachten maar!
Hier zelfde gedachte: Nu Shanghai (SAIC) eindelijk ook versoepelt, de afgelopen dagen besluiten zijn gekomen om per land al eerder bepaalde types aan te leveren. Dus de levertijden voor de MG4 en ZS zullen mee gaan vallen voorspel ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
OmeRobbie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:00:
[...]

Vanaf zaterdag 17/12 kun je proefrit maken en staan wij ook ingepland. Als je even belt dan ontmoet ik je mss wel daar! Wij staan om 13u. :)
Net mail ontvangen van de dealer dat die dag al helemaal vol zit. Ik ga wel op een andere dag een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52

Bezulba

Formerly known as Eendje

Vraagje voor de mensen met private lease, krijg je automagisch een uitnodiging voor een jaarlijkse beurt? Rij nu al 2 jaar rond met m'n oto en geen enkele beurt gehad... :X

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
Bezulba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:44:
Vraagje voor de mensen met private lease, krijg je automagisch een uitnodiging voor een jaarlijkse beurt? Rij nu al 2 jaar rond met m'n oto en geen enkele beurt gehad... :X
Ik zou contact met je leasemaatschappij opnemen en deze vraag stellen

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
OmeRobbie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:43:
[...]

Hier zelfde gedachte: Nu Shanghai (SAIC) eindelijk ook versoepelt, de afgelopen dagen besluiten zijn gekomen om per land al eerder bepaalde types aan te leveren. Dus de levertijden voor de MG4 en ZS zullen mee gaan vallen voorspel ik!
Ik vermoed dat je verwachting heel erg gaat tegenvallen.

Ik heb contact gehad met mg toen de lockdown begon. Ze gingen daar geen rekening mee houden met het vaststellen van de verwachte levertijd.

Dit is ook terug te zien in de mg zs lxlr van de afgelopen drie maanden. Enorme terugloop van aantal uitgeleverde auto's (11) maar de verwachte levertijd is bij mij nog steeds gebaseerd op 10 autos per maand uitleveren.

Dit houd mij ook tegen om te switchen naar de mg 4. Ben bang dat ze wederom ook daar de levertijden niet kunnen waarmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door sue18 op 10-12-2022 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeRobbie
sue18 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:24:
[...]

Ik vermoed dat je verwachting heel erg gaat tegenvallen.

Ik heb contact gehad met mg toen de lockdown begon. Ze gingen daar geen rekening mee houden met het vaststellen van de verwachte levertijd.

Dit is ook terug te zien in de mg zs lxlr van de afgelopen drie maanden. Enorme terugloop van aantal uitgeleverde auto's (11) maar de verwachte levertijd is bij mij nog steeds gebaseerd op 10 autos per maand uitleveren.

Dit houd mij ook tegen om te switchen naar de mg 4. Ben bang dat ze wederom ook daar de levertijden niet kunnen waarmaken.
Ik heb geen persoonlijke verwachtingen hoor, dat woord ben ik heel voorzichtig mee want dan is het inherent zo dat iets kan tegenvallen.... Ben ook gegaan voor een model dat niet op bestelling wordt gemaakt maar al (in vergaande fase() geproduceerd is waardoor februari en uitloop naar maart toegezegd kan worden (met het Chinese jaar ertussen!!!!). Maart en eventueel een maandje later is prima voor mij (beter dan zomer/najaar)

Wat wel zo is... de Chinese auto-industrie heeft al jaren volop geïnvesteerd in productiecapaciteit. Niet normaal wat daar allemaal gebeurd en wat er allemaal op ons afkomt! ... best scary maar elke revolutie gaat nu eenmaal gepaard met (on)verwachte wendingen...
Was zelf erg gecharmeerd van de Neta S die omgerekend voor 30k in het thuisland is uitgebracht... Tot de MG4 realiteit werd.

Chinees nieuwjaar betekent veel voor productie en afgelopen weken heeft dan uiteindelijk ook Shanghai een ommezwaai gemaakt in de vreselijke lockdown beperkingen die het land teisterde afgelopen jaren.
Als je dit dus allemaal bij elkaar optelt (investeren in productiecapaciteit+beperkingen weghalen+eerdere levering signalen) dan is mijn conclusie: het gaat meevallen!!

en van mij eenieder zijn verwachtingen en angsten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:00
Ik lees op het Duitse forum dat er veel MG5 rijders problemen hebben met de laatste R12 sw en de trekhaak modus. Heeft iemand hier dezelfde ervaring? Ik moet over twee weken langs voor een trekhaak montage en sw upgrade naar R12. Ik zit echter niet te wachten op dit soort toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

jpvdheijn schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:44:
Ik lees op het Duitse forum dat er veel MG5 rijders problemen hebben met de laatste R12 sw en de trekhaak modus. Heeft iemand hier dezelfde ervaring? Ik moet over twee weken langs voor een trekhaak montage en sw upgrade naar R12. Ik zit echter niet te wachten op dit soort toeren.
Ik weet niet of het probleem vergelijkbaar is met wat ik met de MG ZS EV 2022 heb, als ik de trekhaak modus aanzet, gaat deze niet meer uit (springt vanzelf weer aan). Er is volgens de FB groep een update voor, maar deze duurt 45min om te installeren dus laat ik nog maar even.

Ik zet de trekhaak modus nu niet aan, voor een fietsendrager is het niet zo hinderlijk m.i. Als je hem uit wilt zetten dan is de work-around; uitzetten en dan meteen de auto uitzetten, anders springt deze weer automatisch aan 8)7.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:20

mollie

Bezulba schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:44:
Hier hetzelfde gehad , je moet zelf het initiatief nemen... ( bij van mossel lease)

[ Voor 3% gewijzigd door mollie op 11-12-2022 10:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
Ook iets om op te letten, wanneer je van een wat oudere auto komt. Bij oudere auto's communiceert je sleutel (FOB) alleen met de auto wanneer je op een van de knopjes (openen/sluiten) drukt. De batterij gaat daardoor rustig 5-10 jaar mee. In moderne (keyless entry) auto's communiceert de FOB continue met de auto op nabijheid, en gaat de batterij dus veel korter mee. Ik las al dat aangeraden werd de batterij elke 6 maanden te vervangen.

Ook heb ik een geval gelezen van een MG 4 eigenaar die in z'n auto werd opgesloten omdat de batterij in de FOB leeg was, en de auto op slot was (moderne anti-diefstal maatregel waarbij je de auto niet van binnenuit open kunt maken wanneer de auto de FOB niet detecteert en de auto gesloten is)! En zoals je weet gaan auto's op slot wanneer je aan het rijden bent zodat bij een stoplicht wachtend niemand ineens je deur van buiten kan openen om een tas weg te graaien. Advies is dus om altijd een reserve batterij (CR2032 knoopcel) in de auto te hebben liggen.

Manier om je batterij te vervangen:

Probleem met MG 4 en mensen binnen opgesloten wordt hier besproken:
https://www.mgevs.com/threads/mg4-test-drive-key-problems.8137/

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 11-12-2022 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[/quote]

Leuk en uitgebreid forum en omdat er al veel mensen in een MG4 rijden in UK ook veel ervaringen! Dank je voor de link Haay.

[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 11-12-2022 13:21 ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Laatst online: 24-02 19:22
Haay schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:36:
Ook iets om op te letten, wanneer je van een wat oudere auto komt. Bij oudere auto's communiceert je sleutel (FOB) alleen met de auto wanneer je op een van de knopjes (openen/sluiten) drukt. De batterij gaat daardoor rustig 5-10 jaar mee. In moderne (keyless entry) auto's communiceert de FOB continue met de auto op nabijheid, en gaat de batterij dus veel korter mee. Ik las al dat aangeraden werd de batterij elke 6 maanden te vervangen.

Ook heb ik een geval gelezen van een MG 4 eigenaar die in z'n auto werd opgesloten omdat de batterij in de FOB leeg was, en de auto op slot was (moderne anti-diefstal maatregel waarbij je de auto niet van binnenuit open kunt maken wanneer de auto de FOB niet detecteert en de auto gesloten is)! En zoals je weet gaan auto's op slot wanneer je aan het rijden bent zodat bij een stoplicht wachtend niemand ineens je deur van buiten kan openen om een tas weg te graaien. Advies is dus om altijd een reserve batterij (CR2032 knoopcel) in de auto te hebben liggen.

[YouTube: How to change battery for MG SMART KEY / REMOTE]

Ik heb een ZS en geen 4. Maar bedankt voor de tip. Heb gelijk door je bericht even wat reserve 2032 in het dashboard kastje gelegd. Want dat de keyless entry extra batterij slurpt klinkt volkomen plausibel.

Ik heb ook nog een tip maar ik denk dat dit veel mensen al weten: Een faraday kistje om je sleutel in huis te bewaren. Ik heb zelf deze:

https://www.bol.com/nl/nl...ui-auto/9200000127662663/

Daar krijg je ook nog 2 buidels bij waar je de sleutel in kan bewaren en het kistje staat op een vaste plek in huis. De buidels zorgen ook voor een volledige afscherming van het sleutel signaal. Dus ook op je vakantie locatie, wanneer je het kistje niet bij je hebt, kan je keyless signaal niet ge-hijacked worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:53
Haay schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:36:

[YouTube: How to change battery for MG SMART KEY / REMOTE]

Bijzonder, mijn auto's met keyless entry hebben altijd een mogelijkheid gehad om de sleutel ergens in te steken als de batterij op is om zo toch te kunnen rijden/ unlocken etc. Mijn opel Ampera-e bijv zit in de armsteun een vakje, waarin je de sleutel kan stoppen zodat er toch verbinding is als er geen batterij in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33
Heinemancp schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:23:
[...]

Bijzonder, mijn auto's met keyless entry hebben altijd een mogelijkheid gehad om de sleutel ergens in te steken als de batterij op is om zo toch te kunnen rijden/ unlocken etc. Mijn opel Ampera-e bijv zit in de armsteun een vakje, waarin je de sleutel kan stoppen zodat er toch verbinding is als er geen batterij in zit.
bij de MG ZS EV zit deze in de tussenconsole, staat ook een tekentje bij

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heinemancp schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:23:
In de FOB zit wel een fysieke sleutel verborgen, maar die kun je blijkbaar alleen gebruiken om de auto van buiten te openen. Heb je niks aan wanneer je in de auto zit en de "Deadlock" (anti diefstal afsluiting) is actief.

De MG 4 heeft geen Start knop, maar start via de combinatie van een sensor in de chauffeurstoel en het koppelingpedaal rempedaal induwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Haay schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:23:
[...]

In de FOB zit wel een fysieke sleutel verborgen, maar die kun je blijkbaar alleen gebruiken om de auto van buiten te openen. Heb je niks aan wanneer je in de auto zit en de "Deadlock" (anti diefstal afsluiting) is actief.

De MG 4 heeft geen Start knop, maar start via de combinatie van een sensor in de chauffeurstoel en het koppelingpedaal induwen.
De MG4 heeft geen koppelingpedaal. :P
Ik denk dat je rempedaal bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Sonicfreak schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:25:
De MG4 heeft geen koppelingpedaal. :P
Ik denk dat je rempedaal bedoelt.
*LOL* je hebt gelijk. Ik rijd nu nog een benzine auto met handbak, dus tja, wat ik nu gewend ben... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Haay schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:23:
[...]

De MG 4 heeft geen Start knop, maar start via de combinatie van een sensor in de chauffeurstoel en het koppelingpedaal rempedaal induwen.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel een functie dat bij lege (of bijna lege) batterij je de keyfob in een speciaal vakje kan steken waarin er kennelijk wel verbinding mogelijk is met de sleutel. Waardoor je toch kan rijden, auto open/ dicht etc.

Info vanuit Opel:
Bediening bij storing
Als de auto vanwege een bijna lege
batterij in de elektronische sleutel niet
start, verschijnt er een bericht in het
Driver Information Center.
Ga als volgt te werk om alsnog te
rijden:
1. Open de middenconsole en
verwijder de kleine opbergbak.
Plaats de elektronische sleutel in
de houder met de knoppen naar
de onderkant van de auto gericht.
Andere voorwerpen, bijvoorbeeld
andere sleutels, transponder,
tags, munten enz., moet u
verwijderen.
2. Zet de auto in de stand P of N, trap
het rempedaal in en druk op
POWERm.
Zet de auto uit door nogmaals op
POWERm te drukken. Haal de elektronische
sleutel uit de middenconsole.
Deze mogelijkheid is alleen bestemd
voor noodgevallen. Vervang de batterij
van de elektronische sleutel zo
spoedig mogelijk -> 19

[ Voor 36% gewijzigd door Heinemancp op 12-12-2022 12:54 . Reden: info Opel toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Heinemancp schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:45:
[...]

Dat bedoel ik niet, ik bedoel een functie dat bij lege (of bijna lege) batterij je de keyfob in een speciaal vakje kan steken waarin er kennelijk wel verbinding mogelijk is met de sleutel. Waardoor je toch kan rijden, auto open/ dicht etc.

Info vanuit Opel:

[...]
De MG4 heeft deze functie ook. Zie deze post en de YouTube video die erbij staat.

https://www.mgevs.com/thr...problems.8137/post-145531

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Sinds enkele dagen brandt de ledverlichting achter het MG logo niet meer tijdens het opladen. Soms ging het na wat op en neer bewegen van de klep weer aan, maar nu blijft het donker.
ZS EV 2020 28.000 km
Iemand een suggestie?

[ Voor 5% gewijzigd door Ronbebelaar op 13-12-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ronbebelaar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:23:
Sinds enkele dagen brandt de ledverlichting achter het MG logo niet meer tijdens het opladen. Soms ging het na wat op en neer bewegen van de klep weer aan, maar nu blijft het donker.
ZS EV 2020 28.000 km
Iemand een suggestie?
Zal wel een draadje/aansluiting los zitten.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basswijman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedemiddag, op het moment ben ik mijzelf aan het oriënteren voor een nieuwe elektrische MG4. Nu ben ik aan het uitzoeken of de auto ook een daklast mag dragen, hier kan Van Mossel nog niks over vertellen omdat ze dit nog niet weten. Deze vraag hebben ze ook uitstaan bij de producent in China en bij dealers in de UK. Nu heb ik online een bestand gevonden dat SAIC uitschrijft een daklast van 60kg gedragen kan worden volgens de Europese regelgeving (UK is geen Europa). Klopt dit? Voor mij is tijdens mijn vakantie een dakkoffer zeer wenselijk. Hoor graag jullie input op deze wens. En wat kost het om bij Van Mossel een trekhaak op een MG te laten plaatsen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
basswijman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:03:
Goedemiddag, op het moment ben ik mijzelf aan het oriënteren voor een nieuwe elektrische lease auto. Nu ben ik aan het uitzoeken of de auto ook een daklast mag dragen, hier kan Van Mossel nog niks over vertellen omdat ze dit nog niet weten. Deze vraag hebben ze ook uitstaan bij de producent in China en bij dealers in de UK. Nu heb ik online een bestand gevonden dat SAIC uitschrijft een daklast van 60kg gedragen kan worden volgens de Europese regelgeving (UK is geen Europa). Klopt dit? Voor mij is tijdens mijn vakantie een dakkoffer zeer wenselijk. Hoor graag jullie input op deze wens. En wat kost het om bij Van Mossel een trekhaak op een MG te laten plaatsen? Dank!
Een MG? ZS, 4, 5?
de 5 heeft in ieder geval dakdragers.
dakbelasting van 75 kg
de MG4 niet.

https://www.vanmossel.nl/mg/modellen/mg5-electric/

Kosten trekhaak zou een dealer wel mogen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basswijman
Ha Heinemancp, het klopt dat de MG4 geen dakdragers heeft. Ik ben benieuwd of iemand weet dat de auto een daklast mag dragen. En er universele dragers gemaakt gaan worden die in de deurlijsten zichzelf vastgrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Vergeet even niet dat met een dakkoffer je bereik echt dramatisch wordt. De weerstand is zoveel hoger dan zonder.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33
Ronbebelaar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:23:
ZS EV 2020 28.000 km
Iemand een suggestie?
idem, bij mij was het na een garagebezoek

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basswijman
Bezulba, dat weet ik want ik rijd nu ook elektrisch. De dakkoffer wil ik gebruiken tijdens mijn vakanties, en voor mij persoonlijk is het niet belangrijk om zo snel mogelijk op mijn bestemming aan te komen. Een stukje 'vertragen' is fijn en niet erg. Benieuwd naar jullie kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
technopeuter schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:07:
[...]

idem, bij mij was het na een garagebezoek
Ik ben inderdaad ruim 2 weken terug voor de jaarlijkse beurt bij VM A'dam geweest. Heb toen BMS updates gehad (met overigens een prima resultaat) Daarna hebben de led's het eerst nog wel gedaan, maar nu niets meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
cablepokerface schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:28:
[...]

Ik heb een ZS en geen 4. Maar bedankt voor de tip. Heb gelijk door je bericht even wat reserve 2032 in het dashboard kastje gelegd. Want dat de keyless entry extra batterij slurpt klinkt volkomen plausibel.

Ik heb ook nog een tip maar ik denk dat dit veel mensen al weten: Een faraday kistje om je sleutel in huis te bewaren. Ik heb zelf deze:

https://www.bol.com/nl/nl...ui-auto/9200000127662663/

Daar krijg je ook nog 2 buidels bij waar je de sleutel in kan bewaren en het kistje staat op een vaste plek in huis. De buidels zorgen ook voor een volledige afscherming van het sleutel signaal. Dus ook op je vakantie locatie, wanneer je het kistje niet bij je hebt, kan je keyless signaal niet ge-hijacked worden.
Faraday kistje.. voor dat bedrag. man man man. Ik gebruik gewoon een oud metalen thee/koek blik. Werkt meer dan prima en kost geen drol. En ja heb dit getest door bij de auto te gaan staan met sleutel buiten het blik en in het blik. In het laatste geval gaat de auto echt niet open.
Overigens, de moderne sleutels hebben hier al een oplossing voor ingebouwd. Die blijven maar een beperkte tijd actief (ik dacht 3 minuten) en gaan daarna, als ze geen beweging meer detecteren) in slaapstand. Pas als je de sleutel weer oppakt (of deze voelt beweging) dan wordt het keyless-entry stukje weer actief.

Ergo.. zonde van je geld zo'n 'faraday kistje'.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Laatst online: 24-02 19:22
DonJunior schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:31:
[...]

Faraday kistje.. voor dat bedrag. man man man. Ik gebruik gewoon een oud metalen thee/koek blik. Werkt meer dan prima en kost geen drol. En ja heb dit getest door bij de auto te gaan staan met sleutel buiten het blik en in het blik. In het laatste geval gaat de auto echt niet open.
Overigens, de moderne sleutels hebben hier al een oplossing voor ingebouwd. Die blijven maar een beperkte tijd actief (ik dacht 3 minuten) en gaan daarna, als ze geen beweging meer detecteren) in slaapstand. Pas als je de sleutel weer oppakt (of deze voelt beweging) dan wordt het keyless-entry stukje weer actief.

Ergo.. zonde van je geld zo'n 'faraday kistje'.
Ik vind het mooier dan een koekblik. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
@cablepokerface zeker, maar het ding staat bij mij ook in een gesloten kast dus boeit het me vrij weinig hoe het er uit ziet. Als het vol in het zicht staat op een dressoir dan heb je inderdaad een goed punt. Dan zou ik ook niet graag een koekblik willen gebruiken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
Okay... Ik heb net even in dit topic gezocht en niks gevonden. Maar het laadklepje wil niet meer open (MG5) tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
zalkc schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:12:
Okay... Ik heb net even in dit topic gezocht en niks gevonden. Maar het laadklepje wil niet meer open (MG5) tips?
Zit hij toch niet vast gevroren? Je kunt kijken of ze er iets over zeggen in de handleiding. Anders de föhn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
jpvdheijn schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:23:
[...]

Zit hij toch niet vast gevroren? Je kunt kijken of ze er iets over zeggen in de handleiding. Anders de föhn.
Ik denk het wel, ik laat hem nu even met het neusje in de zon staan, en probeer het zo nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
zalkc schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:29:
[...]

Ik denk het wel, ik laat hem nu even met het neusje in de zon staan, en probeer het zo nog een keer.
Dat stond die van mij gister ook maar toch bleef er een laag ijs op de motorkap liggen.

Ik heb aardig wat geneuzel met Apple Carplay. Na ~15 minuten verbonden te zijn begint de interface achter te lopen op de werkelijkheid. Dit is te merken met GPS (Maps) en bellen (20:00 minuten gesprekstijd op telefoon, 17:30 op scherm). Input op het scherm loopt soms ook seconden achter, waardoor een aanraking pas na ~10 sec verwerkt wordt. De hele boordcomputer crasht soms ook tijdens een wat langere rit.

9 januari weer een afspraak bij VM. Heb begin november al een software update gehad ivm vergelijkbare software problemen (boordcomputer doet het gewoon niet na het snelladen).

Iemand anders vergelijkbare issues toevallig? Ik heb de MG5 LR Luxury.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenimo85
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 09:35
zalkc schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:29:
[...]

Zelfde probleem hier! Met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. VM Breda gebeld er zou een kabel/hendeltje onder de motorkap moeten zitten om hem als nog te kunnen openen (niet gevonden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06:35
Sonicfreak schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:21:

Vraagje, welke leasemaatschappij is dat? En is dat operationele lease?

Ik wil 'm ook gaan voorstellen bij mijn werkgever. Als ik wat meer concrete informatie heb gaat dat misschien wat sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Robonus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:26:
[...]

Vraagje, welke leasemaatschappij is dat? En is dat operationele lease?

Ik wil 'm ook gaan voorstellen bij mijn werkgever. Als ik wat meer concrete informatie heb gaat dat misschien wat sneller.
Leasemaatschappij is Van Mossel en is volgens mij inderdaad operational lease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
jeroenimo85 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:22:
[...]

Zelfde probleem hier! Met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. VM Breda gebeld er zou een kabel/hendeltje onder de motorkap moeten zitten om hem als nog te kunnen openen (niet gevonden...)
Flesje warm water er tegen aan gehouden, uurtje in de zon, en hij ging weer open.

vanavond gaat er meer vaseline tegenaan als een weekend Amsterdam in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei Zeon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33
magiel schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:34:
[...]

Ik heb aardig wat geneuzel met Apple Carplay. Na ~15 minuten verbonden te zijn begint de interface achter te lopen op de werkelijkheid. Dit is te merken met GPS (Maps) en bellen (20:00 minuten gesprekstijd op telefoon, 17:30 op scherm). Input op het scherm loopt soms ook seconden achter, waardoor een aanraking pas na ~10 sec verwerkt wordt. De hele boordcomputer crasht soms ook tijdens een wat langere rit.

9 januari weer een afspraak bij VM. Heb begin november al een software update gehad ivm vergelijkbare software problemen (boordcomputer doet het gewoon niet na het snelladen).

Iemand anders vergelijkbare issues toevallig? Ik heb de MG5 LR Luxury.
Ik heb juist hetzelfde voor.
MG5 SR Luxury. Het probleem lijkt groter met Waze/Google Maps dan met Apple maps, maar dat kan ook gewoon toeval zijn.
Tijdens het rijden regelmatig op de home toets duwen om weer naar het MG menu te gaan en terug naar Carplay is voorlopig beste workaround die we gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
Sensei Zeon schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:38:
[...]

Ik heb juist hetzelfde voor.
MG5 SR Luxury. Het probleem lijkt groter met Waze/Google Maps dan met Apple maps, maar dat kan ook gewoon toeval zijn.
Tijdens het rijden regelmatig op de home toets duwen om weer naar het MG menu te gaan en terug naar Carplay is voorlopig beste workaround die we gevonden hebben.
Ja! Precies dit inderdaad. Het achterlopen wordt tijdelijk opgelost door naar het Home scherm te gaan en Carplay opnieuw op te starten.

Overigens, als je de Home knop 10 sec ingedrukt houdt herstart de hele boordcomputer. Dit lost (tijdelijk) andere problemen ook op. Let wel op dat dan ook een aantal veiligheid en rijassistentiesystemen als de ACC en autopilot uitvallen, mocht je dit tijdens het rijden moeten doen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Hi allen,

Iemand toevallig ooit het probleem gehad dat de iSmart app niet helemaal lekker werkt?

Ik heb een MG ZS EV luxury long range facelift.

Ik kan wel info over de auto zien zoals de status en de accu status. Ik kan ook instellen hoe ver de auto moet laden en ik kan starten en stoppen met laden.

Echter kan ik niet de auto van slot afhalen of op slot zetten en ook niet de airco, verwarming of fan aanzetten. Bij al die acties krijg ik de melding: remote control instruction failed, please try again later(59).

Iemand enig idee? Van afstand ontdooien is wel handig met deze temperaturen 😊

• Nitosss
  • Laatst online: 19-08 21:46
Ik heb een vergelijkbaar probleem als @markv93. Wanneer ik via de app de acties als ruitverwarming e.d. wil activeren, dan krijg ik een melding dat de sleutel nog in de auto aanwezig zou zijn. Wat absoluut niet het geval is. Ik rijd overigens een Marvel R, al 9 maanden oud en hij heeft alle updates gehad.

Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyJm771UtA3WYLMkoLNnPr6tn4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J05dlNPwd03eWZix0llEuof.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Nitosss op 15-12-2022 07:52 . Reden: Model toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Nitosss schreef op donderdag 15 december 2022 @ 00:30:
Ik heb een vergelijkbaar probleem als @markv93. Wanneer ik via de app de acties als ruitverwarming e.d. wil activeren, dan krijg ik een melding dat de sleutel nog in de auto aanwezig zou zijn. Wat absoluut niet het geval is. Ik rijd overigens een Marvel R, al 9 maanden oud en hij heeft alle updates gehad.

Iemand tips?

[Afbeelding]
Hi Nitosss. Heb je hier toevallig al contact over gehad met Van Mossel?

Ik heb over een hoop andere problemen al contact gehad en dat is allemaal opgelost, maar dit blijft een lastige. Vandaar dat ik ook even wilde checken bij andere eigenaren alvorens ik weer het gevecht aan ga met Van Mossel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Autoweek heeft de MG4 nu ook gereviewed:

https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-mg4-electric/

Aardige review en behoorlijk positief. Alleen in de reacties eronder is het voornamelijk gezeur van het soort: "auto uit China, over m'n lijk". En dat je door het kopen van een Chinese auto indirect Rusland tegen Oekraïne steunt, en dat soort geblaat. Nou ja, als zij voor hetzelfde geld in een Opel Corsa-e of Peugeot e-208 willen rijden moeten zij weten. Dan rijd ik volgend jaar wel lekker rond in mijn MG-4! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheCupra
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-04 22:28
Nou, na een tijd stilletjes dit topic gevolgd te hebben,

Hier ook de MG4 Luxury in Pebble Black besteld via de leasemaatschappij, ze gaan uit van een levering in februari of maart omdat ik een van de eerste ben. Een tijd de VAG Cupra Born overwogen, maar die is in prijs omhoog geschoten voor 2023, en ook minder gunstig in de bijtelling, dit scheelt een aardige duit op mijn netto salaris. Ik kan niet wachten om volgend jaar hier in rond te toefen!

Begrijp niet alle opmerkingen dat de auto uit China zou komen, volgens mij is dit voor de meeste producten in ons huishouden en dagelijks leven het geval. Ik toef wel heerlijk elektrisch rond met minstens zoveel opties voor 7000 euro minder vergeleken met een ID3 of Cupra Born.

De prijs-kwalitieit verhouding lijkt erg goed op verschillende reviews. Minsten of bijna even goed als een VAG mobiel met als voorbeeld de Cupra Born (met veel minder opties). Cruise control ontbrekende op het essential model als voorbeeld. Lachwekkend toen de VAG mobiel verkoper dit vermelde, ik kon niet serieus blijven!

[ Voor 6% gewijzigd door TheCupra op 16-12-2022 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
TheCupra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:38:
Nou, na een tijd stilletjes dit topic gevolgd te hebben,

Hier ook de MG4 Luxury in Pebble Black besteld via de leasemaatschappij, ze gaan uit van een levering in februari of maart omdat ik een van de eerste ben. Een tijd de VAG Cupra Born overwogen, maar die is in prijs omhoog geschoten voor 2023, en ook minder gunstig in de bijtelling, dit scheelt een aardige duit op mijn netto salaris. Ik kan niet wachten om volgend jaar hier in rond te toefen!

Begrijp niet alle opmerkingen dat de auto uit China zou komen, volgens mij is dit voor de meeste producten in ons huishouden en dagelijks leven het geval. Ik toef wel heerlijk elektrisch rond met minstens zoveel opties voor 7000 euro minder vergeleken met een ID3 of Cupra Born.

De prijs-kwalitieit verhouding lijkt erg goed op verschillende reviews. Minsten of bijna even goed als een VAG mobiel met als voorbeeld de Cupra Born (met veel minder opties). Cruise control ontbrekende op het essential model als voorbeeld. Lachwekkend toen de VAG mobiel verkoper dit vermelde, ik kon niet serieus blijven!
Nice :)

Ik heb ook een MG4 Luxury in Pebble Black besteld. Zou eerst in februari komen, maar van de dealer te horen gekregen dat de auto al in Nederland is en misschien al dit jaar op kenteken gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Haay schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:07:

Aardige review en behoorlijk positief. Alleen in de reacties eronder is het voornamelijk gezeur van het soort: "auto uit China, over m'n lijk". En dat je door het kopen van een Chinese auto indirect Rusland tegen Oekraïne steunt, en dat soort geblaat. Nou ja, als zij voor hetzelfde geld in een Opel Corsa-e of Peugeot e-208 willen rijden moeten zij weten. Dan rijd ik volgend jaar wel lekker rond in mijn MG-4! :)
Ik snap dat geneuzel over China ook niet. Terwijl andere automerken ook onderdelen in China laten maken.
Of wat dacht je van telefoons, televisies, enzovoorts. Mensen hebben geen idee dat die apparten vaak ook in China geproduceerd worden. Ook van merken die hun thuisbasis in andere landen hebben.
Mensen weten vaak niet dat hun product in China geproduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Sonicfreak schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:49:
[...]

Ik heb ook een MG4 Luxury in Pebble Black besteld. Zou eerst in februari komen, maar van de dealer te horen gekregen dat de auto al in Nederland is en misschien al dit jaar op kenteken gezet kan worden.
Gefeliciteerd, dat zou heel snel zijn. Wanneer is de auto besteld? :)

Hoor graag jouw ervaringen wanneer je de auto hebt (ongetwijfeld eerder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
TheCupra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:17:
[...]

Gefeliciteerd, dat zou heel snel zijn. Wanneer is de auto besteld? :)

Hoor graag jouw ervaringen wanneer je de auto hebt (ongetwijfeld eerder).
Ik had op 1 december een MG4 Luxury besteld in Diamond Red. Daarna kreeg ik bericht van de dealer dat er een aantal MG4 Luxury modellen aan kwamen, maar geen rode. Daarom de bestelling om laten zetten naar een zwarte waarvan het chassisnummer al bekend was.
De bestelling is op 7 december omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Sonicfreak schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:34:
[...]

Ik had op 1 december een MG4 Luxury besteld in Diamond Red. Daarna kreeg ik bericht van de dealer dat er een aantal MG4 Luxury modellen aan kwamen, maar geen rode. Daarom de bestelling om laten zetten naar een zwarte waarvan het chassisnummer al bekend was.
Benieuwd of de mijn ook al eerder wordt geleverd... weet ik morgen, dan ga ik proefritje maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
OmeRobbie schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:55:
[...]

Benieuwd of de mijn ook al eerder wordt geleverd... weet ik morgen, dan ga ik proefritje maken!
Tof! Ik ga ook even langs om in ieder geval te kijken, proefrit helaas vergeten in te plannen..

Overigens zou ik graag eens rustig de verschillende uitvoeringen willen vergelijken, maar ik kan online nergens een officiële brochure of optielijst vinden. Alleen dat kleine lijstje bullits op de website wat er per uitvoering (o.a.) bij zou komen. Ik dénk dat de Comfort en Luxury uitvoeringen het meest in trek zullen zijn.

Alleen in de configurator zitten kijken blijkbaar... mooie vergelijkingstabel gevonden op de hoofdpagina :+ : https://www.mgmotor.eu/nl-NL/model/mg4

[ Voor 10% gewijzigd door Cyclonist op 16-12-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 14-09 11:15
Sonicfreak schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:49:
[...]

Als hij dit jaar op kenteken wordt gezet loop je toch subsidie mis, of vergis ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
Het gaat niet zozeer om de datum wanneer die op kenteken wordt gezet, maar de contract datum. Die ligt natuurlijk altijd voor de leverdatum. Dus als je voor de 2023 subsidie in aanmerking wil komen, dan moet je een contract hebben wat ook in 2023 ondertekend is. Of de auto dan een dag later of een jaar later geleverd wordt maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
bartzzz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:42:
[...]

Als hij dit jaar op kenteken wordt gezet loop je toch subsidie mis, of vergis ik me.
Het is zakelijke lease dus dit jaar op kenteken betekent wat lagere bijtelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
Sonicfreak schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:24:
[...]

Het is zakelijke lease dus dit jaar op kenteken betekent wat lagere bijtelling. ;)
ok, dan heb je sowieso niets met de aanschaf subsidie voor EV's te maken. Ik had gemist dat het om een zakelijke auto ging.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• buutvrij
  • Laatst online: 16-09 10:37
Vandaag -op de gladste dag van het jaar tot nu toe- was het zo ver! Ongv. 8 maanden na de bestelling konden we onze MG5 afhalen bij VM Amsterdam. Comfort SR, met donker stoffen interieur. Onze inruiler bleef achter bij VM en ook die stond nog op zomerbandjes (waar ik normaliter de winterbanden al op heb zitten)

Na het afhandelen van de factuur, een korte inspectie van mijzelf dmv de checklist die hier enige tijd geleden gepost werd, kregen we een korte uitleg en werd de app gekoppeld met de QR op het scherm.
De wagen ziet er van binnen en buiten prima uit van. Lak goed, interieur ook helemaal netjes. Wel onderaan de voordeuren de stickers verwijderd (aandachtspunt volgens de checklist), achter waren ze al weg.

Mijn vriendin durfde niet te rijden door de gladheid. Voorzichtig naar huis gereden dan maar, en daar wat lopen pielen met de instellingen. MGpilot zoek ik binnenkort uit. Even de V2L geprobeerd, en die werkt. De grootste powerbank die mijn telefoon ooit zag:) Je moet de functie wel aanzetten -en weer uit- via het batterij menu.

Ook bij ons laat de app de climacontrole niet bedienen als de wagen stil staat. Da's jammer, net bij dit weertype. Ruiten ontdooien voor instappen is een functie die ik zeer waardeer. Ik ga er maar vanuit dat dit met een update verholpen wordt, of kan iemand hier iets zinnigs over zeggen??

AppleCar play ook nog niet aan de praat gekregen; er staat "Verbind MP met USB & controleer MP instelling"
Dat betekent dat je telefoon aan een draadje moet hangen?? Ik ben niet zo'n ster in telefoons en software, van daar. Ik probeer nog even een foto te plaatsen. De 16 inch wielen ogen in het echt iets ieliger dan in de configurator. Voorlopig zal me dat een worst wezen. De stoelverwarming is een zegen vind ik zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door buutvrij op 16-12-2022 22:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buutvrij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYurbFPoE4o7TqVf8LlqV3cwgbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVGoW0UHnmpfylYh9V7ifsZD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitosss
  • Laatst online: 19-08 21:46
markv93 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:19:
[...]

Hi Nitosss. Heb je hier toevallig al contact over gehad met Van Mossel?

Ik heb over een hoop andere problemen al contact gehad en dat is allemaal opgelost, maar dit blijft een lastige. Vandaar dat ik ook even wilde checken bij andere eigenaren alvorens ik weer het gevecht aan ga met Van Mossel.
Hi! Neen, nog niet. Mijn gedachte was hetzelfde als de jouwe; eerst hier even checken of iemand al een oplossing gevonden had... Zal van de week wel eens een mailtje sturen naar Van Mossel. Houd je op de hoogte!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic. Er zijn een aantal posts waar ik graag nog even op terug wil komen, excuses voor deze blast from the past.
Annakrylova schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:41:
Heeft echt niemand problemen met mg ev zv 2022 en het snelladen bepaalde stations??!

In frankrijk werden we weggesleept want na alle mogelijke stations proberen conclusie dat enkel tesla snellader het deed, bij andere gaf de auto EV error.
In nederland doet shell snellader het niet heeft ook fout enkel fastned doet het.

Auto is naar garage geweest tussen frankrijk en nl en nagekeken paar dagen hebben ze niets bijzonders kunnen dien en beweren dat het ligt aan laadpas wat totale onzin is want we hadden in frankrijk door franse mensen geholpen aan Ionity zelfs met hun franse pas, in shell gewoon met shell pas en app.

Bovendien echt dat geld wat je voor de auto betaald is niet waard, we hebben auto sinds juni en al van alles mis en valt uit elkaar: zo is de usb kapot, klepje laad gebroken, ventilatie achter klepje kapot, auto schakelt steeds naar engelse taal vanuit zichzelf en nooit meer nederlands wil herkennen.

Een vriendin van mij had ook het volgende mer haar lease mg zv 2022: ze reed 20km p uur op bedrijfsterrein ineens begon mg zelf gas geven sturen. Rem deed art niet niets deed het. Ze kon enkel op stop knop drukken en toen begon ze stuur terugkrijgen. Werd weggesleept, auto 2wk weggeweest, bellen ze terug en zeggen: nou misschien een systeemfoutje want dat hebben we vaker gehoord maar mijn collega heeft twee weken erin gereden en was niets aan de hand. U kunt u auto ophalen.

Dit is echt bizar. Verder rijdt mg wel prima zijn we tevreden mee €36.000 betalen voor allerlei updates en systeemfouten, oplaadproblemen want je kan nergens zo behalve rond je stad rijden, en ineens systeem overneemt het stuur is freaking eng.
Vervelend om te horen dat je zoveel problemen hebt met je ZS EV. Toch wil ik nog even reageren op het laatste stukje omtrent het 'vanzelf gas geven en sturen'. Er is al veel over gezegd, bijv. dat je vriendin per ongeluk MG Pilot had ingeschakeld of dat de auto lijnen gedeteceerd had die er mogelijk niet waren, maar wat betreft het stukje 'misschien een systeemfoutje want dat hebben we vaker gehoord': Als dit werkelijk zo is, dan was er allang een terugroepactie geweest van de RDW. Geen enkele autofabrikant, ook geen Chinese, zal zo'n grove fout onder het tapijt proberen te vegen waarbij mensenlevens op het spel staan. Als dat namelijk ooit het licht komt, dan is het gedaan met hun automerk in Nederland.
Wereldrijziger schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:21:
Hoi fooks,
Eigenaar van marvel r sins eind april, ondertussen 18.500km gereden.
De nodige ergenissen gehad van storingen.
Bv bandenspanning te laag,radiogeluid deed het niet meer.lane control blijft iriteren, cruise control werkte niet ect.
Erger nog storing ev accu kon auto niet meer
starten na 5x aan uit gelukkig weer wel
Afgelopen woensdag bij vm breda geweest voor de klachten heb de r 22 update gehad.
Weet niet wat er verbeterd is maar klachten bleven.
Auto was bij fiat in onderhoud ook een vm garage.
Was het zo beu dat ik iemand van mg wilde spreken over de marvel.
En eindelijk iemand die wist waar hij over sprak en belangrijker hij wist het op te lossen.
12 volt losmaken en aansluiten verder deed hij de update van de radio en geluid hoera.
Wist me ook te vertellen dat er maar een account op de auto kon van mg ismart vanwege privecy !!!!!
Nam ons heel serieus en hebben verder nog over de marvel gepraat.
Gaf me weer een beetje vertrouwen.
Blijft heerlijk rijden ondanks de storingen.
Hopelijk verleden tijd.
Welke problemen ondervond je precies met het radiogeluid? Wij hebben namelijk het probleem dat het radiogeluid (en enkel en alleen het radiogeluid) rechtsvoor niet werkt. Via Amazon Music/Bluetooth/Android Auto werkt de speaker rechtsvoor wel. Het is dus enkel en alleen DAB/FM radio waarbij de rechter frontspeaker niet werkt. Dat sluit (naar mijn idee) automatisch een bedradingsprobleem uit en lijkt me dus een software issue. Het is in ieder geval geen bekend probleem bij Van Mossel dus ze gaan nu navragen bij SAIC China wat dit kan veroorzaken en hoe ze dit moeten oplossen.
12V is al los geweest, dat heeft het iig niet verholpen.

Dat er maar één account gekoppeld mag zijn via iSmart aan de auto 'vanwege privacy' is natuurlijk grote lulkoek. Waarom kun je niet gewoon een extra persoon toevoegen/authoriseren, net zoals ik bij mijn Eufy bewakingscamera's kan doen?
Ram65! schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:23:
Goedemiddag,
Ben sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een Marvel R, wat een heerlijke auto is dit zeg. Zoveel om uit te zoeken en te ontdekken, echter een ding lukt mij niet.
Een favoriete lijst aanmaken van DAB zenders, iemand enig idee?
Op het hartje drukken naast de zender. Dan kun je hem via het lijst icoontje oproepen.
jpvdheijn schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:58:
Hoi @Freekers waar haal jij de changelogs vandaan? Ik zou deze ook graag zien van mijn MG 5 wat welke update inhoudt en welke er beschikbaar is als ik die ergens kan vinden.
Opgevraagd bij Van Mossel via de mail. Overigens is de Equalizer verbetering er op het allerlaatste moment nog uitgehaald vanwege een 'bug' aldus VanMossel.
Hierbij de changelog voor R23 voor de Marvel R. Identiek aan R22, enige verschil is de verbeterde cyber security is mij verteld, waarschijnlijk n.a.v. dit artikel/onderzoek: https://www.vibilagare.se...ty-found-mgs-electric-car

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/KikexALe08.jpg/raw
RonaldABC schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:21:
@Freekers :Thanks voor de update. Heb jij de update al laten uitvoeren? En zo ja, bij welke vestiging?
Ja, bij VM Breda. Hetgeen waarvoor ik de update liet uitvoeren, de fix voor de Equalizer, is er op het laatste moment helaas uitgehaald dus ik heb voor niets een halve verlofdag opgenomen... Waar zijn trouwens die OTA updates die ons beloofd zijn in de brochure?
1234567y schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:10:
Is dat zo? Dat gevoel heb ik helemaal niet namelijk.
https://allecijfers.nl/auto/mg/

Klopt het dat de elektrische auto's over een paar jaar erg duur gaan worden in motorrijtuigenbelasting? Als ik met de gegevens van nu reken zou je ongeveer 20 euro per maand meer betalen voor een MG5 vergeleken met een Ford Focus Station! (in 2026).
Het aantal dat er op kenteken is gezet, geeft geen goed beeld van het daadwerklijk aantal verkochte autos. Ze kunnen immers niet aan de vraag voldoen gezien de lange levertijden.

Over de motorrijtuigenbelasting voor EVs is nog niets bekend buiten de (voorlopige) datum wanneer deze in zou gaan. Ikzelf denk dat een combinatie van gewicht en CO2 uitstoot bepalend zal zijn voor het tarief.
buutvrij schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:18:
Gefeliciteerd al vast! Ben idd benieuwd naar leveringstijden. MG5 besteld in mei maar die moet nog gemaakt worden/drijft ergens op zee/staat ergens in EU op een overslagterrein. Niemand weet het precies...
Van wat ik heb begrepen is dat er deze maand nog een levering met MG5 LR Luxury modellen in Nederland zou aankomen. Echterrrr zijn deze modellen uitgerust met een 1-fase boordlader i.p.v. 3-fase boordlader. Van Mossel gaat iedereen die nog op de wachtlijst staat in volgorde opbellen met de vraag of ze gebruik willen maken van dit aanbod. Je krijgt geen korting, omdat de 3-fase boordlader inmiddels 450 euro (?) extra kost is mij verteld. Indien je op de wachtlijst staat en geen gebruik hiervan wenst te maken, blijf je gewoon op de wachtlijst staan voor een 3-fase model voor de prijs die je destijds bent overeengekomen.
Sonicfreak schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:52:
Ik snap dat geneuzel over China ook niet. Terwijl andere automerken ook onderdelen in China laten maken.
Of wat dacht je van telefoons, televisies, enzovoorts. Mensen hebben geen idee dat die apparten vaak ook in China geproduceerd worden. Ook van merken die hun thuisbasis in andere landen hebben.
Mensen weten vaak niet dat hun product in China geproduceerd is.
Ik heb mijn abonnement op Autoweek mede om die reden niet meer verlengd. Continue giftige discussies, vaak met racistische ondertoon, die ook nog eens worden uitgelokt door de redactie met artikelen zoals 'Stelling: Mijn volgende auto is (g)een Chinees'. Bizar dat deze club onder dezelfde organisatie (DPG Media) valt als Tweakers, die n.b. laatst nog een campagne zijn gestart 'wij willen een gezelliger Tweakers.net'. Alles voor de clicks I guess.
buutvrij schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:45:
AppleCar play ook nog niet aan de praat gekregen; er staat "Verbind MP met USB & controleer MP instelling"
Dat betekent dat je telefoon aan een draadje moet hangen?? Ik ben niet zo'n ster in telefoons en software, van daar.
Gefeliciteerd met jullie prachtige MG5! Apple CarPlay (en Android Auto) vereisen inderdaad (standaard) een kabeltje. Je kunt echter een dongle zoals deze kopen waarmee CarPlay draadloos werkt: https://www.iphoned.nl/deals/carplay-draadloos-carlinkit/

Voor de Marvel R rijders onder ons; ik heb een 3D printje gemaakt zodat mijn telefoon ook in de sleuf van de draadloze oplader past. De standaard sleuf is erg smal waardoor enkel telefoons zonder hoesje erin passen. Met deze 3D print past mijn Pixel 6 met hoesje perfect en laad netjes op:

[YouTube: MG Marvel R Wireless Charger - Custom 3D Printed Slot Insert for Phones with Case!]

Voor de geintersseerden; je kunt in het engineering menu komen door 5x op de software versie te tikken en code 200519 in te geven:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/BoHArEYU35.jpg/raw

Tevens is een groepje Duitsers bezig met het reverse engineeren van de MG API om deze uit te kunnen lezen (en uiteindelijk aan te sturen) via o.a. Home Assistant. De eerste versie staat al live waarmee je met name de batterij waardes kunt uitlezen, zie: https://github.com/Revers...way-Home-Assistant-Add-on

Afbeeldingslocatie: https://github.com/ReverseEngineeringDE/iSmart-Gateway-Home-Assistant-Add-on/blob/main/docs/HA-Addon.jpg?raw=true

Er is overigens flink verloop van personeel geweest bij MG Europe. De Manager Public Relations en tevens woordvoerder van MG Europe die 2 jaar geleden is binnengehaald nadat hij circa 16 jaar lang bij Hyundai heeft gewerkt en groot heeft gemaakt, is vertrokken naar BYD. Tevens is Matt Lei vertrokken als CEO en is een van de 5 founding members van SAIC Motor Europe vertrokken naar Lotus. Dat zijn 3 grootgewichten in een half jaar tijd. Daarnaast is ook 'mijn contact' bij MG na dik een half jaar vertrokken. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar hopelijk is dit geen teken aan de wand.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 18:47
Net een testrit gedaan met de MG4:
+ mooie afwerking van de auto, was positief verrast
+ rijdt lekker: vrij pittig en een hele korte draaicirkel
+- geluid op binnenwegen is prima: geen ratels en weinig ruis. Op de snelweg wel wat meer geluid
+- radio geluid is ok, maar prima
- ik mis wel de achteruitrijcamera (standard/comfort), het zicht door de achterruit is vrij hoog
- de auto is wel streng met het veiligheidssysteem om binnen de lijnen te blijven: ook al heb je de richtingaanwijzer aan; toch trekt ie je terug op je rijbaan als je wil wisselen op de snelweg

Ik denk dat dit een knaller van een auto wordt in de verkoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeRobbie
1Mark schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:01:
Net een testrit gedaan met de MG4:
+ mooie afwerking van de auto, was positief verrast
+ rijdt lekker: vrij pittig en een hele korte draaicirkel
+- geluid op binnenwegen is prima: geen ratels en weinig ruis. Op de snelweg wel wat meer geluid
+- radio geluid is ok, maar prima
- ik mis wel de achteruitrijcamera (standard/comfort), het zicht door de achterruit is vrij hoog
- de auto is wel streng met het veiligheidssysteem om binnen de lijnen te blijven: ook al heb je de richtingaanwijzer aan; toch trekt ie je terug op je rijbaan als je wil wisselen op de snelweg

Ik denk dat dit een knaller van een auto wordt in de verkoop
Ook vandaag een proefritje gemaakt in de luxury versie. (@1Mark was jou er ook rond 13u bij VM A'dam?) want die hebben wij besteld. Helaas is de prognose nog steeds eind februari/begin maart.
Als er mensen dit jaar nog willen rijden: er zijn nog redelijk wat voorraadmodellen in alle versies verkrijgbaar.

Grotendeels dezelfde bevindingen met als aanvulling en wat mij opviel:
* de achterruit heeft inderdaad een smalle hoogte, maar dat vind ik dan weer geen issue. Ik was namelijk heel positief verrast door de 360 camera en de dodehoek waarschuwing in de achteruitkijk spiegel.
* het voelt aan als een "spaceship" die heerlijk zoeft over de wegen... lekker stil, zeker in vergelijking met wat we nu rijden. Of dit nu komt de uitlijning (50-50 gewichtsverdeling), de achterwielaandrijving of wat dan ook... het rijden tovert een een grote glimlach op je gezicht... (wat zou freude am fahren zijn in het Chinees?)
* Grootste irritatie zal idd de lanekeep warning zijn. Daar moet je misschien aan wennen maar standaard uitzetten kan blijkbaar niet want dat hoort bij de NCAP score oid?
* de logica van het scherm en de knopjes kan zeker handiger maar is wel consequent doorgevoerd, waardoor ik er wel aan kan wennen. Niets waar ik me aan zou gaan irriteren maar dat weet je pas als je het dagelijks en wat langer gaat gebruiken.
* de navigatie werkt maar was ik zeker niet van onder de indruk... Ga die toch niet gebruiken (Waze of Kaarten of Google Maps.)

Verder kan ik met niet zoveel minpuntjes bedenken... Dat er geen achterruit wisser is was al bekend. Maar dat hebben de Ioniq 5 bijv ook niet. En ik lees op de engelse fora (regenland numero uno) dat er spul is die prima zorgt dat de regen nog sneller wegglijdt...

Verder gewoon een hele complete auto en met dit weer lijkt me het heerlijk om op afstand de auto aan te zetten en dan zonder te krabben weg te rijden met verwarmd stuur en stoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Dat laatste is nu net een pijnpuntje in MGIsmart app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
buutvrij schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:53:
Dat laatste is nu net een pijnpuntje in MGIsmart app
Ik had van het Engelse MG EV forum begrepen dat het via iSmart app op afstand voorverwarmen van je MG in 2 van de 3 situaties wel werkt, en in 1 niet. De situaties zijn:
  1. MG4 geparkeerd en uit, niet aangesloten op laadkabel --> voorverwarmen werkt wel
  2. MG4 geparkeerd en uit, wel aangesloten op laadkabel en actief aan het opladen --> voorverwarmen werkt wel
  3. MG4 geparkeerd en uit, wel aangesloten op laadkabel maar niet aan het laden --> voorverwarmen werkt niet
Die laatste situatie zal je dan hebben wanneer je je MG 's avonds aan het opladen zet, en 's ochtends wilt voorverwarmen. Dan is het laden naar 100% klaar, maar is de auto nog wel op de laadkabel aangesloten. Dit lijkt mij een niet-geteste bug in de software die op termijn wel verholpen zal worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Haay op 17-12-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 18:47
OmeRobbie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 17:01:
[...]

Ook vandaag een proefritje gemaakt in de luxury versie. (@1Mark was jou er ook rond 13u bij VM A'dam?) want die hebben wij besteld.
Klopt, ik was er met mijn vrouw en 2 meiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Haay schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:07:

Leuke auto voor weinig geld. Heel interessant voor particulieren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jpvdheijn
Gisteren kreeg ik mijn Ali V2L kabel binnen (109 euro).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziG8v2PplHX4KS0o1B3Ako3PsMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z24xSoWGeXRVBVHfpI0cEEGZ.jpg?f=fotoalbum_large
En ik heb een kachel kunnen laten draaien in mijn garage van 2kw. Dat werkt heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Haay schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:58:
[...]

Ik had van het Engelse MG EV forum begrepen dat het via iSmart app op afstand voorverwarmen van je MG in 2 van de 3 situaties wel werkt, en in 1 niet. De situaties zijn:
  1. MG4 geparkeerd en uit, niet aangesloten op laadkabel --> voorverwarmen werkt wel
  2. MG4 geparkeerd en uit, wel aangesloten op laadkabel en actief aan het opladen --> voorverwarmen werkt wel
  3. MG4 geparkeerd en uit, wel aangesloten op laadkabel maar niet aan het laden --> voorverwarmen werkt niet
Die laatste situatie zal je dan hebben wanneer je je MG 's avonds aan het opladen zet, en 's ochtends wilt voorverwarmen. Dan is het laden naar 100% klaar, maar is de auto nog wel op de laadkabel aangesloten. Dit lijkt mij een niet-geteste bug in de software die op termijn wel verholpen zal worden.
Volgens iso61851 mode 3 ben je na het tot 100% laden, nog steeds aan het laden tenzij de auto de sessie stopt. Normaal niet dus, sessie en laden blijft dus actief totdat je de sessie stopt (met pas, kabel of via app/auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
@Haay

Bedankt voor je reactie! Met MG5 werk het net zo. User error van mijn kant dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Haay schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:58:
[...]

Mijn ZS EV heeft helaas niet de mogelijkheid tot automatisch voorverwarmen, maar mijn echtgenote stapt 's morgens met een grote smile in haar automatisch voorverwarmde Smart ForTwo EQ.
Ook daar werkt (automatisch) voorwarmen niet bij genoemd punt 3. In de smart manual en in de app staat ook aangegeven dat de auto dan 'slaapt' Na met afstandsbediening even op 'çlose' te klikken worden alle functies weer hervat, zoals automatisch voorverwarmen (of in de zomer airco aan voor koelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCupra
Sonicfreak schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:34:
[...]

Fijn om te horen!

Vandaag ook aangegeven met betrekking tot de kleur mocht er een sneller leverbaar zijn. Dat ik die dan graag wil inplaats van Pebble Black. Opties zijn wit, zilver of grijs. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
TheCupra schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:22:
[...]

Fijn om te horen!

Vandaag ook aangegeven met betrekking tot de kleur mocht er een sneller leverbaar zijn. Dat ik die dan graag wil inplaats van Pebble Black. Opties zijn wit, zilver of grijs. Ben benieuwd!
Met grijs bedoel je dan donkergrijs? Bij mij was de keuze tussen wit, zilvergrijs, zwart, blauw of oranje. Rood en donkergrijs waren niet beschikbaar van de auto's die al onderweg waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCupra
Sonicfreak schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:33:
[...]

Met grijs bedoel je dan donkergrijs? Bij mij was de keuze tussen wit, zilvergrijs, zwart, blauw of oranje. Rood en donkergrijs waren niet beschikbaar van de auto's die al onderweg waren.
Ja donkergrijs bedoel ik. :) Hopelijk zijn er nog niet teveel verkocht.

Wellicht dat het helpt dat de subsidie pot volgend jaar pas opnieuw ingaat, dus dat mensen wachten met het bestellen van de MG4. Ik rij zakelijk dus voor mij heeft het geen impact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
TheCupra schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:39:
[...]

Wellicht dat het helpt dat de subsidie pot volgend jaar pas opnieuw ingaat, dus dat mensen wachten met het bestellen van de MG4. Ik rij zakelijk dus voor mij heeft het geen impact.
Ik rijd ook zakelijk. Er waren meerdere Pebble Black die zouden komen dus misschien heb je geluk dat het gewoon die kleur wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
TheCupra schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:39:

Ik kon mijn MG4 wel alvast bestellen, en de datum op de bestelling zou naar begin 2023 aangepast worden zodat ik ook de SEPP subsidie kan aanvragen zodra het wordt opengesteld. :)

Voor mij wel een noodzakelijke voorwaarde, daar ik de auto privé van mijn eigen geld koop. En die €2950 laat ik niet schieten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCupra
Haay schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:04:
[...]

Ik kon mijn MG4 wel alvast bestellen, en de datum op de bestelling zou naar begin 2023 aangepast worden zodat ik ook de SEPP subsidie kan aanvragen zodra het wordt opengesteld. :)

Voor mij wel een noodzakelijke voorwaarde, daar ik de auto privé van mijn eigen geld koop. En die €2950 laat ik niet schieten! :P
En is de exacte leverdatum is nog onbekend, of heb je een "verwachte leverdatum"?

Dacht dat de subsidie afhankelijk is van de datum van het koopcontract niet de leverdatum :)

In ieder geval alvast gefeliciteerd met de aanwinst, ben benieuwd naar jouw ervaring zodra die er is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
TheCupra schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:25:
[...]

En is de exacte leverdatum is nog onbekend, of heb je een "verwachte leverdatum"?

Dacht dat de subsidie afhankelijk is van de datum van het koopcontract niet de leverdatum :)

In ieder geval alvast gefeliciteerd met de aanwinst, ben benieuwd naar jouw ervaring zodra die er is!
Klopt, subsidie is afhankelijk van koopcontract maar daarna moet de auto wel binnen 18 maanden op naam gezet zijn

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
TheCupra schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:25:

Verwachte leverdatum is na 6-9 maanden, dus nog ff geduld hebben... :P
Datum koopcontract is administratief gemakkelijk op begin januari 2023 te zetten, maar dan is de bestelling in ieder geval al onderweg. Sta ik wat eerder in de wachtrij zeg maar.

Zoals ik al eerder in dit topic zei heb ik de Comfort versie besteld, in de kleur Andes Grey. Rijd nu nog rond in een 10 jaar oude Peugeot 208. Dus die MG4 is dan in alle opzichten een verbetering! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Hoi fooks,
Vorige week veel gereden met marvel.
100%accu en 208 km bereik 🙊🙈🙉
De 2e keer 198 km bereik hmmmm.
Voorverwarmen werkt prima,geen probleem ermee.
Wel weer melding van 3 banden met te lage spanning terwijl er 2.4 bar in zit.
Verder gewoon lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 11:58
Wereldrijziger schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:43:
Hoi fooks,
Vorige week veel gereden met marvel.
100%accu en 208 km bereik 🙊🙈🙉
De 2e keer 198 km bereik hmmmm.
Voorverwarmen werkt prima,geen probleem ermee.
Wel weer melding van 3 banden met te lage spanning terwijl er 2.4 bar in zit.
Verder gewoon lekker rijden.
2.4 is ook op het grensgeval van te laag/net goed. Oppompen op 2.8/2.9.

Reset je boordcomputer even, dan berekent ie het bereik opnieuw. Ik kan me niet voorstellen dat je ECHTE km (dus niet GOM..) maar 200 is. Ik heb met weinig moeite 330 km echte km gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

CCXT1984 schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:04:
[...]

2.4 is ook op het grensgeval van te laag/net goed. Oppompen op 2.8/2.9.

Reset je boordcomputer even, dan berekent ie het bereik opnieuw. Ik kan me niet voorstellen dat je ECHTE km (dus niet GOM..) maar 200 is. Ik heb met weinig moeite 330 km echte km gehaald.
-10, verwarming vol aan, snelweg. Dan gaat je bereik hard hoor.

blup

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sonicfreak
Gisteren ook een proefrit gemaakt in een MG4 Luxury.

De dealer gaf aan dat de auto wat stevig geveerd is, maar niet oncomfrotabel en ik kan mij hierbij aansluiten.
De auto ligt prima op de weg en drempels en oneffenheden worden prima opgevangen door het onderstel. Zonder dat het vervelend wordt.

Wat zaken die mij opvielen.
  • Op de Luxury is het zwarte dak en de spiegelkappen een unilak, ook als je een metallic lak gekozen hebt voor de auto. Dit kon ik zien bij de zwarte MG Luxury die in de showroom stond.
  • Stoelen zitten prima en stuur ligt goed in de hand.
  • De auto heeft voldoende trekkracht, maar voelt in sportstand iets minder fel dan een ID3 heb ik het idee. Kan ook komen omdat de weg net even iets omhoog liep toen ik het probeerde. De auto is overigens niet traag, je krijgt niet een duw in je rug, het gaat met wat meer souplesse.
  • Adaptive cruise control werkt prima, wel leek de lane assist iets zenuwachtig, maar misschien kan dat nog verholpen worden met een update.
  • Ik wist het al van het www.mgevs.com forum, maar er zit geen regen sensor op. Gisteren regende het een beetje en ik moest zelf de ruitenwissers aanzetten. Geen dealbreaker verder.
Hierbij nog even de foto's van de zwarte MG4 Luxury. Overigens is dit niet mijn auto. In het TL-licht van de showroom lijkt het zwart metallic een blauwe gloed te hebben en zie je ook dat het dak en spiegelkappen een zwarte unilak is. Je ziet iets verschil. De dealer gaf aan dat je dat in het daglicht niet ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cGE2pl1zEAB891qD7ce--xuRZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4s7YliVIjHQEhV90NEuhl08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3lHvD0uePHkSXxzlh80SbH5hOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frYUVUpXnKdL1sKnzIMium6e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOp7aPn_LFT4A1PD8wVCxDPja4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsGcmfxyamnSURjdrUzs7OQr.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn auto is al op kenteken gezet en valt dus qua bijtelling in 2022. Ik ga de auto in de eerste week van januari ophalen. :)
Dit is voor mij qua maandlasten gunstiger aangezien ik in januari een wat hoger leasebedrag krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sonicfreak schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:36:
Hierbij nog even de foto's van de zwarte MG4 Luxury. Overigens is dit niet mijn auto. In het TL-licht van de showroom lijkt het zwart metallic een blauwe gloed te hebben en zie je ook dat het dak en spiegelkappen een zwarte unilak is. Je ziet iets verschil. De dealer gaf aan dat je dat in het daglicht niet ziet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kleur doet me denken aan 'Gravity Blue' van Kia. Ook een heel donker blauw, wat je alleen in t zonlicht ziet anders is het nagenoeg zwart.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Freekers schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:03:
[...]

De kleur doet me denken aan 'Gravity Blue' van Kia. Ook een heel donker blauw, wat je alleen in t zonlicht ziet anders is het nagenoeg zwart.
Het lijkt in het TL-licht donkerblauw inderdaad, maar het is toch echt zwart. Naam van de kleur is Pebble Black en in YouTube filmpjes met daglicht is het zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
Goed nieuws voor de mensen die wachten op de mg zs ev lrlx

Nadat het 2 maanden zeer weinig was uigeleverd nu qel een flinke levering
9 autos in december. Wel opvallend veel witte (6) 2 zwarte en 1 blauwe.

Info uit rdw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Sonicfreak schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:36:
Gisteren ook een proefrit gemaakt in een MG4 Luxury.
  • Op de Luxury is het zwarte dak en de spiegelkappen een unilak, ook als je een metallic lak gekozen hebt voor de auto. Dit kon ik zien bij de zwarte MG Luxury die in de showroom stond.
  • Stoelen zitten prima en stuur ligt goed in de hand.
  • De auto heeft voldoende trekkracht, maar voelt in sportstand iets minder fel dan een ID3 heb ik het idee. Kan ook komen omdat de weg net even iets omhoog liep toen ik het probeerde. De auto is overigens niet traag, je krijgt niet een duw in je rug, het gaat met wat meer souplesse.
  • Adaptive cruise control werkt prima, wel leek de lane assist iets zenuwachtig, maar misschien kan dat nog verholpen worden met een update.
  • Ik wist het al van het www.mgevs.com forum, maar er zit geen regen sensor op. Gisteren regende het een beetje en ik moest zelf de ruitenwissers aanzetten. Geen dealbreaker verder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn auto is al op kenteken gezet en valt dus qua bijtelling in 2022. Ik ga de auto in de eerste week van januari ophalen. :)
Dit is voor mij qua maandlasten gunstiger aangezien ik in januari een wat hoger leasebedrag krijg.
Vandaag ook proefgereden in een MG 4 Luxury, blijkbaar was ik de eerste in Rotterdam?

Ik heb in de regen gereden en niks aan hoeven te passen aan de ruitenwissers? Of ze stonden toevallig in de juiste stand of die van mij had wel een regensensor ;)

(Ik ben van mijn eigen auto gewend dat de ruitenwissers altijd op auto staan, dus nul aandacht aan besteed verder)

- Materiaalgebruik binnen boven verwachting, echt een wereld van verschil met bijvoorbeeld de ID3. Lekker stuurtje en mooie stoelen
- Aandrijflijn dikke prima, kan zijn power goed kwijt met dit natte weer en rijd vlot en soepel zoals het hoort bij een elektrische auto
- Fijn onderstel, comfortabel maar absoluut niet week. Snelweg doordraaier kon ik hard en met veel vertrouwen nemen.
- Heerlijk wendbaar, korte draaicirkel en lichte besturing bij lagere snelheid
- TJA werkt top, ook voor drukke stoplichten, ACC vond ik soms wel wat zenuwachtig
- Klimaatbediening via het display....Mhoahh...zeker in combinatie met de relatief kleine icoontjes
- Geen instelbare lendensteun (of niet door mij gevonden)
- Bij vooruit inparkeren kreeg ik geen beeld van de camera of informatie van de parkeensensoren, ook niet met 10cm tussenruimte naar de trekhaak van mijn voorganger
- Onhandige plek spiegelverstelling
- Automatisch overschakelen op de file berichten met aangepast volume, hallo 2002 (kan vast ergens uit)
- Dealbreaker: met mijn 196 (lang en dun) kon ik geen lekkere zit vinden helaas. Korte zittingen met weinig ondersteuning met de stoel in lage stand, met de stoel in hogere stand konden de spiegels niet meer correct afgesteld worden

Huidige auto is een Leon 5F TSI DSG, die is achterin ruimer. Voorin merk ik weinig verschil.
Pagina: 1 ... 54 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2